Heel normaal dat je je eigen angsten sterker voelt nu. Toen mijn dochter bijna 2 was overleed hier van Fok Thijs (kindje van Bar en Soaring Condor). Ik ben toen met een aantal anderen naar de begrafenis geweest en daarna heb ik echt weken lang elk half uur zo ongeveer gekeken of zij het nog deed. Sindsdien neem ik ook altijd mijn kinderen wanneer ze koorts hebben bij mij in bed zodat ik ze in de gaten kan houden. Eind vorig jaar overleed er nog een kindje van bijna 2, de moeder postte hier ook wel eens en zat vroeger bij mij op de basisschool. Mijn oudste zoon was toen ook bijna 2. Ook toen deed ik weer weken lang het zelfde, steeds opnieuw de slaapkamer in lopen, kijken of ze nog ademen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:34 schreef DaviniaHR het volgende:
free, wat naar dat je wellicht een verzakking hebt! hopelijk is het te fixen met bekkenfysio
mart, wat een beer ben jij! lekker, hoor!
nikki, succes met de prikjes. probeer maar niet te kijken. dat helpt wel bij mij. en alvast gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk!
over logeerpartijtjes, tis wel lekker, een nachtje (en dan vooral de volgende ochtend) zonder kind.voor aviva ben ik er nog niet aan toe, en de bv is daarin een prachtig excuus
pfff, ik was vanochtend weer bang dat aviva het niet meer deed. projectie en zo...
ik zit steeds te denken hoe bizar het later voor ravi is. de helft van een tweeling, maar die ander is er niet meer, en zal hij zich ook niet kunnen herinneren
gelukkig gaat aviva nog steeds goed. ze maakt heel veel contact met eli, roept 'baabaabaabaataataataataa' alsof het heel belangrijk is, rolt BIJNA door, lacht heel lief naar de gastouder, is praktisch van de speen af, en doet het gewoon geweldig!
![]()
![]()
nu ik nog...
Kan zoiets heel veel kwaad dan?quote:Op woensdag 9 juni 2010 08:34 schreef freecell het volgende:
Mijn moeder weer in de bocht hoor, waarom ik Florian gisteren geen likje waterijs (aardbei) gaf, want hij spatelde, strekte zijn handjes er naar uit en smakte als een gek.
Nee mam, doen we niet
Een likje kan natuurlijk geen kwaad, maar er zijn users die hun kinderen niet onnodig zoetigheid willen geven.quote:
Ja, dat dus. Ik zal Rienk ook geen lange vingers of andere te zoete dingen geven. Soepstengels en babykoekjes vind ik ook prima. En taart krijgt hij ook echt niet. ook geen hapje. En als iemand hem iets geeft wat eigenlijk niet mag zijn WIJ dat! En geen opa's oma's of andere mensen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:20 schreef Lijnloos het volgende:
Minke heeft afgelopen weekend ook een klein likje van mijn festini perenijsje gehad... viel wel in de smaak (na de eerste schok van iets kouds) maar daarna kreeg ze gewoon niet meer... ik wil ook niet (te veel) zoet/suiker geven voorlopig. Ze heeft straks nog tijd zat om te snoepen...Mijn stiefmoeder is echter ook onverbetelijk... vraagt ze laatst of Minke een langevinger mocht. Mijn antwoord: "nee, daar zit suiker op". Een half uur later kijk ik op als ze toevallig even met Minke op de bank zit en krijgt het kind bijna een stuk appeltaart gevoerd.
Dat mag dan dus ook niet! Ze vond het ook heel flauw dat Minke toen ze 2 maanden was nog geen hapje sorbet-frambozenijs mocht...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
ah, gelukkigquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:31 schreef Groofsken het volgende:
Hij heeft laten zien wat hij allemaal nog niet kan en doet het perfect. Volgens deze arts hoeft hij pas met 9 mnd te kunnen rollen, en was dat hij zo lekker met zijn voetjes speelde en van links naar rechts banaande al meer dan voldoende
.
Ja, ze sabbelen dan meestal wat op die korst.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:05 schreef Vlindur het volgende:
Die broodkorst, geef je dat in een geheel en ze smakken dat dan naar binnen? En wanneer kun je stukjes geven? Dus een hele boterham?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
Dat dus.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:44 schreef Groofsken het volgende:
Misschien niet overslaan en dan helemaal wachten tot de volgende (is wel heel drastisch veel later), gewoon wachten totdat ze aangeeft honger te hebben zou ik doen ...
heh, rot zeg.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:40 schreef Poppejans het volgende:
Wolf is echt niet te genieten vandaag, alleen maar huilen huilen huilen... pfff heb het zelf wel beetje gehad![]()
Enige wat ik kan bedenken is dat hij last heeft van zn doorkomende tandje onderin. Had net een dunne luier, de 3e poepluier al vandaag.
Dentinox lijkt ook niks te helpen en slapen heeft hij nog amper gedaan vandaag, nog geen uur
Nouja, morgen weer een dag,hopelijk een goede nacht dat hij alles weer bijslaapt en vrolijker is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zal zo even een dichtbundel raadplegen.
Wolf eigenlijk ook echt NOOIT, en koorts ofzo heeft hij niet dus denk echt dat het tandje hem dwars zit, zo sneuquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:50 schreef lily het volgende:
[..]
heh, rot zeg.
Leah heeft nog nooit een slechte dag gehad. Ik verheug me niks op die tandjes
oh, wat heerlijk hehquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef Keshet het volgende:
Hier gaat 't z'n gangetje.Ik geloof dat we ons ritme een beetje gevonden hebben. Ik geniet iedere seconde van haar aanwezigheid; ze ligt nu zelfs bovenop me te slapen.
Grappig, hier net zo. Eerste weken moest ik echt lepel tegen zn mond aan houden en proberen zn tong te ontwijken haha, nu gaat zn mond wagenwijd open.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef Vlindur het volgende:
Hoe eet Wolf zn eten? Gaat het mondje al echt open? Of moet je het er in proppen? Ik had zonet pap gemaakt (6+mnd appel) Maar hij viel echt aan!![]()
Na een hap of wat had hij er weer genoeg van, maar ik kan je vertellen, dat spul is best lekker
![]()
Sinds gister doet Rienk ineens zijn mond open. Moest ik het er eerst nog inproppen, gaat nu dat mondje open, het gaat wel makkelijker zo. Nu nog zn hoofd stil houden en niet de handen er bij inproppen en ik ben helemaal tevreden
met 6 maandenquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:34 schreef NieuweUser het volgende:
Wanneer mag je een rijstewafel / liga / soepstengel etc geven? Is dat ook vanaf ongeveer 6 maanden?
Ik ben van plan om eerst een paar dagen een groentehapje te proberen, en daarna ook fruit erbij. Om direct met allebei te beginnen is waarschijnlijk geen goed plan.
Een kind heeft 20 keer nodig om aan de smaak te wennen, hoorde ik maandag.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:51 schreef lily het volgende:
1 soort groente of fruit tegelijk en dat drie dagen achter elkaar, las ik net
Uhm, nou dat dus.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:04 schreef DaviniaHR het volgende:
keshet, veel succes morgen. je weet iig dat je je dochter weer mee mag nemen
Maar in elk geval raden ze aan om pas vanaf 6 maanden te beginnen. Ze zeggen ook: niet vóór de 6 maanden beginnen met produkten die gluten bevatten zoals brood, koekjes, pasta en pap van tarwemeel.quote:Voor een kind van 6 maanden is alleen borst- of flesvoeding niet genoeg. In de melk zitten te weinig gezonde stoffen, zoals vitamines en mineralen. Je kind heeft echt ook ander eten nodig. Dat heet bijvoeding.
Harryquote:
Als Harry prikken heeft gehad, dan meldt hij zich meestal alleen voor de voedingen. Verder slaapt hij bijna de hele tijd en krijgt een klein beetje verhoging. Hij heeft rond 9:45u zijn prikken gehad en slaapt nu alweer (heeft inmiddels 2 voedingen gehad sinds die tijd).quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:00 schreef happyme28 het volgende:
Asy, hoop dat Harry niet te veel last heeft van die prikjes. Werd er niets gezegd over de afvlakking van de gewichtscurve?
En zo is het ook!quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:27 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou ja, zo lang hij vrolijk en alert is en genoeg plas en poepluiers produceert, maak ik me geen zorgen.
alleen rooibosthee geloof ikquote:Op donderdag 10 juni 2010 13:50 schreef Marlinde het volgende:
Ik lees op internet dat je je baby ook wel eens thee tussendoor mag geven? Klopt dat en zo ja, wat voor smaak mag je ze geven?
uiteraard snap ik dat er geen suiker in mag![]()
quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:00 schreef happyme28 het volgende:
Vlindur, da's ook wat ineens zo'n nachtelijke sessie. Dortstige Rienk, ben benieuwd waar hij op uit komt vandaag.
Rienk was toch behoorlijk te vroeg geboren? Rond 37 weken? Zou 20 weken sprong kunnen zijn dan toch?quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:30 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie een sprongetje ofzo. Hij doet al een langer tijdje vreemd![]()
quote:
Rienk is 2 weken te vroeg geboren en is nu 23 weken (21 dus.) Het zou kunnen, maar 3 weken terug had ie ook al nukken. En toen dacht ik ook al dat ie een sprongetje hadquote:Op donderdag 10 juni 2010 14:44 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Rienk was toch behoorlijk te vroeg geboren? Rond 37 weken? Zou 20 weken sprong kunnen zijn dan toch?
Ik hou het maar op de 26 weken sprong dan. Ik weet het ook niet. Komt vast wel weer goedquote:19 weken (4,5 maanden) - deze sprong kan al rond 14 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 5 weken, maar hij kan ook 1-6 weken duren.
26 weken (6 maanden) - deze sprong kan al rond 22 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 4 weken, maar hij kan ook 1-5 weken duren Na deze sprong komt er nog een hangerige periode rond 29 weken, dit is echter géén sprong. Deze periode kan ook nog eens tot 2 weken duren.
Maarquote:19 weken (4,5 maanden) - deze sprong kan al rond 14 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 5 weken, maar hij kan ook 1-6 weken duren.
heb je niet nodig hoorquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:07 schreef Keshet het volgende:
Ik vind dat van die sprongetjes allemaal best interessant eigenlijk! Zeker omdat ik hier dan vaak lees dat het ook wel aardig klopt enzo. Maar, zo'n boekje heb ik dan weer niet gekocht.
Da's dan toch primaquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:22 schreef lily het volgende:
neuh, ik heb er niks mee.
Mijn kinderen ontwikkelen zich alledrie anders en op andere tijdstippen.
Met goed kijken naar mijn kind kan ik genoeg.
Ik heb nog een oei ik groei boek liggen dat al wat ouder is en tot en met maand 8 gaat. Als je interesse hebt mag je me rustig pmen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:07 schreef Keshet het volgende:
Ik vind dat van die sprongetjes allemaal best interessant eigenlijk! Zeker omdat ik hier dan vaak lees dat het ook wel aardig klopt enzo. Maar, zo'n boekje heb ik dan weer niet gekocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |