abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:42:50 #103
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_82538505
Neem maar lekker je eigen kolfje mee! Veel handiger iid.
pi_82540324
Wolf al bijna een half jaar

En volgens mijn moeder vinden baby's ijs meestal wel grappig en lekker (en zij kan het weten, haha )

Bekkenfysio gaat niet helpen bij verzakking volgens mijn HA. Dat helpt heel goed ter voorkoming, maar niet meer als het eenmaal verzakt is.
Ik moest wel nog mijn oefeningen blijven doen

Amaranta: als je je er lekkerder bij voelt, gewoon meenemen
pi_82542043
Hoho, Rienk rolt niet door hoor! Die rolde gister voor het EERST van rug naar zn buik!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82542240
Amaranta, je moet doen wat je het beste vind, en als ik je zo hoor neem je Fabian mee

Wolf al weer bijna een jaar! Dan is Rienk 2e!
pi_82542737
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:34 schreef DaviniaHR het volgende:
free, wat naar dat je wellicht een verzakking hebt! hopelijk is het te fixen met bekkenfysio

mart, wat een beer ben jij! lekker, hoor!

nikki, succes met de prikjes. probeer maar niet te kijken. dat helpt wel bij mij. en alvast gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk!

over logeerpartijtjes, tis wel lekker, een nachtje (en dan vooral de volgende ochtend) zonder kind. voor aviva ben ik er nog niet aan toe, en de bv is daarin een prachtig excuus

pfff, ik was vanochtend weer bang dat aviva het niet meer deed. projectie en zo...
ik zit steeds te denken hoe bizar het later voor ravi is. de helft van een tweeling, maar die ander is er niet meer, en zal hij zich ook niet kunnen herinneren

gelukkig gaat aviva nog steeds goed. ze maakt heel veel contact met eli, roept 'baabaabaabaataataataataa' alsof het heel belangrijk is , rolt BIJNA door, lacht heel lief naar de gastouder, is praktisch van de speen af, en doet het gewoon geweldig!
nu ik nog...
Heel normaal dat je je eigen angsten sterker voelt nu. Toen mijn dochter bijna 2 was overleed hier van Fok Thijs (kindje van Bar en Soaring Condor). Ik ben toen met een aantal anderen naar de begrafenis geweest en daarna heb ik echt weken lang elk half uur zo ongeveer gekeken of zij het nog deed. Sindsdien neem ik ook altijd mijn kinderen wanneer ze koorts hebben bij mij in bed zodat ik ze in de gaten kan houden. Eind vorig jaar overleed er nog een kindje van bijna 2, de moeder postte hier ook wel eens en zat vroeger bij mij op de basisschool. Mijn oudste zoon was toen ook bijna 2. Ook toen deed ik weer weken lang het zelfde, steeds opnieuw de slaapkamer in lopen, kijken of ze nog ademen.

Dijon is volgens 2 echoscopisten en de verloskundige die de bevalling deed ook 1 van een tweeling. Ik kreeg een bloeding toen ik 6 weken zwanger was. Geen idee of ze zich daar bewust van zijn, nu of later. En zo een vroege gedeeltelijke miskraam is natuurlijk niet hetzelfde als de tweeling Kiro en Ravi die bijna voldragen geboren zijn en een band hebben met elkaar.Maar als je wel eens Derek Ogilvie kijkt dan hoor je ook over ongeboren babies die het een en ander vertellen.
pi_82545859
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 08:34 schreef freecell het volgende:
Mijn moeder weer in de bocht hoor, waarom ik Florian gisteren geen likje waterijs (aardbei) gaf, want hij spatelde, strekte zijn handjes er naar uit en smakte als een gek.

Nee mam, doen we niet
Kan zoiets heel veel kwaad dan?
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_82546266
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:16 schreef Kimbell het volgende:

[..]

Kan zoiets heel veel kwaad dan?
Een likje kan natuurlijk geen kwaad, maar er zijn users die hun kinderen niet onnodig zoetigheid willen geven.

Rienk heeft hier ook al een likje gehad. Hij keek echt heel raar En toen wilde hij nog een hap Ja daag! isse mij!
pi_82548023
Over 3 weken is Isa een half jaar. Volgend weekend, of misschien dit weekend, wil ik haar eerste hapje gaan geven! Eens kijken hoe ze daar op reageert. Als ik verhalen lees van hoe het bij anderen gaat ben ik erg benieuwd!!!

Oh en een likje van een ijsje heeft ze nog niet gehad.
pi_82549459
Minke heeft afgelopen weekend ook een klein likje van mijn festini perenijsje gehad... viel wel in de smaak (na de eerste schok van iets kouds) maar daarna kreeg ze gewoon niet meer... ik wil ook niet (te veel) zoet/suiker geven voorlopig. Ze heeft straks nog tijd zat om te snoepen... Mijn stiefmoeder is echter ook onverbetelijk... vraagt ze laatst of Minke een langevinger mocht. Mijn antwoord: "nee, daar zit suiker op". Een half uur later kijk ik op als ze toevallig even met Minke op de bank zit en krijgt het kind bijna een stuk appeltaart gevoerd. Dat mag dan dus ook niet! Ze vond het ook heel flauw dat Minke toen ze 2 maanden was nog geen hapje sorbet-frambozenijs mocht...
pi_82549532
Oh vervelend Lijnloos! Dat lijkt mij irritant dat mensen dat dan maar toch gewoon doen.
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:25:42 #113
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_82549801
Dat heeft precies met die generatie te maken
Hier ook een schoonmoeder die liever zoete dingen geeft dan eens een stukje fruit.
Alsof ze daar meer van genieten. Mijn kinderen zijn dol op fruit en vragen ook uit hun eigen naar een appel/banaan/...
Waarom dat zij dan altijd zoetigheid wil geven is mij een raadsel.
En vervelend inderdaad!
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:31:26 #114
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82550170
Wij zijn ook net weer geweest. Mijn zoon was 69.6 cm en 8280 gram , boven de middelijn, maar keurig in verhouding en netjes binnen de marges (ruim!).

Hij heeft laten zien wat hij allemaal nog niet kan en doet het perfect. Volgens deze arts hoeft hij pas met 9 mnd te kunnen rollen , en was dat hij zo lekker met zijn voetjes speelde en van links naar rechts banaande al meer dan voldoende .

Anyways, alles goed dus hier met mijn gezellige jongske .

Ik heb net even opgezocht: Mijn dochter was op dezelfde leeftijd 68.6 cm en 7070 gram, scheelt meer dan een kilo .

[ Bericht 10% gewijzigd door Groofsken op 09-06-2010 14:41:58 ]
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:32:37 #115
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82550248
En enge gedachten over je kind verliezen (Kiro )enzo, verdring ik echt keihard.

[ Bericht 1% gewijzigd door Groofsken op 09-06-2010 14:47:28 ]
pi_82550860
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:20 schreef Lijnloos het volgende:
Minke heeft afgelopen weekend ook een klein likje van mijn festini perenijsje gehad... viel wel in de smaak (na de eerste schok van iets kouds) maar daarna kreeg ze gewoon niet meer... ik wil ook niet (te veel) zoet/suiker geven voorlopig. Ze heeft straks nog tijd zat om te snoepen... Mijn stiefmoeder is echter ook onverbetelijk... vraagt ze laatst of Minke een langevinger mocht. Mijn antwoord: "nee, daar zit suiker op". Een half uur later kijk ik op als ze toevallig even met Minke op de bank zit en krijgt het kind bijna een stuk appeltaart gevoerd. Dat mag dan dus ook niet! Ze vond het ook heel flauw dat Minke toen ze 2 maanden was nog geen hapje sorbet-frambozenijs mocht...
Ja, dat dus. Ik zal Rienk ook geen lange vingers of andere te zoete dingen geven. Soepstengels en babykoekjes vind ik ook prima. En taart krijgt hij ook echt niet. ook geen hapje. En als iemand hem iets geeft wat eigenlijk niet mag zijn WIJ dat! En geen opa's oma's of andere mensen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82552481
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:31 schreef Groofsken het volgende:
Hij heeft laten zien wat hij allemaal nog niet kan en doet het perfect. Volgens deze arts hoeft hij pas met 9 mnd te kunnen rollen , en was dat hij zo lekker met zijn voetjes speelde en van links naar rechts banaande al meer dan voldoende .
ah, gelukkig Leah speelt ook alleen met voetjes en banaand.

Leah heeft nog niets anders gehad dan borstvoeding. Ze wordt 22 juni 6 maanden (CB afspraak pas op 2 juli dus ben ook beniewd naar gewicht want hier thuis weegt ze 6800).
De jongens hebben die week van 21 juni vakantie dus heb ik vrij genomen en kan ik mooi met Leah gaan experimenteren met eten.

Het kdv vroeg ook al naar een nieuw eetrooster omdat ze bijna 6 maanden is dus na die week heb ik weer wat

Ben benieuwd
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:16:29 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82552823
Ik ben maandag weer bij een opfriscursus ambamboterham geweest. Voeding voor kindjes van 6 mnd.
Ik zo heel voorzichtig dat ik een beetje half om half ging rapley-en. En een vande andere moeders vond het maar raar. Ze verslikte zich nog net niet

Even later vroeg ze hoe ze haar dochter de kip moest geven, hoe klein de stukjes moesten enzo. En die cb juf.... nou eh... rapley eigenlijk

Maar verder zei die vrouw van het CB volgens mij rare dingen. Dat je smeerworst mag geven, nou volgens mij mag dat helemaal niet. En dat citrusvruchten ook mogen???

Fabian woog 7410gr maar de lengte is niet gemeten.
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:18:15 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82552922
Wat betreft eetrooster kwam het ong neer op (dit is vanaf 7 mnd)

- papje dan wel borstvoeding
- fruit (aan het begin aanvullen met kv/fv)
- boterham + kv/fv
-warm eten
_ kv/fv

en vanaf 6 maanden 4 voedingen en 1 keer fruit, tijdstip van fruit maaktniet zoveel uit.
pi_82553567
Leah krijgt nu ook 4 voedingen.

Ik dacht zelf aan zoiets:

1 bv ochtend
fruit later in ochtend
broodkorst en bv middag
groentehap
1 bv avond
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:38:19 #121
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82553980
Ah, nu we het er toch over hebben, wanneer begin je dan met diksap?
ik zou echt niet meer weten wanneer we met eli zijn begonnen met diksap, maar die kreeg toen ook fv, dus das anders...

groof, fijn dat jullie goedgekeurd zijn!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_82554054
Wat is diksap eigenlijk en waarom geef je dat? (*noob)

Groof, fijn dat R weer is goedgekeurd... en dat ie netjes laat zien wat ie kan
pi_82554137
diksap zou 's middags kunnen bij het brood

kan vanaf 6 maanden (voorheen 4 dus)
pi_82555223
Ik geef diksap als Rienk dorst heeft maar het geen flestijd is.

Die broodkorst, geef je dat in een geheel en ze smakken dat dan naar binnen? En wanneer kun je stukjes geven? Dus een hele boterham?
pi_82556373
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:05 schreef Vlindur het volgende:
Die broodkorst, geef je dat in een geheel en ze smakken dat dan naar binnen? En wanneer kun je stukjes geven? Dus een hele boterham?
Ja, ze sabbelen dan meestal wat op die korst.
En een hele boterham; gewoon ff aankijken wat Rienk wil. Met een maand of 7 eten ze meestal wel al een paar stukjes
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:30:27 #126
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82556505
Wij doen dus al vanaf 4 mnd fruithap, en gisteren zijn we begonnen met groentehap (gepureerd en rapley). Van de gepureerde wortel kreeg hij de rillingen en de bloemkool in zijn handjes kon hij wel waarderen . Fruit vond hij trouwens vanaf het allereerste moment lekker.

Vanavond weer wortel, ben benieuwd of hij er nogsteeds zo rillerig op reageert. En boontjes uit het handje (dat hangt gewoon af van wat S en ik eten).

Brood ga ik ook met 7 mnd mee beginnen.

En diksap hebben we hier nog niet geprobeerd.
pi_82556953
Wij bij exact 5 maanden begonnen met groentehap, en sinds 1,5 week ook fruit erbij. (alles gepureerd,zowel potjes als zelfgemaakt geef ik) Hij lijkt alles behalve bloemkool wel te waarderen.

Diksap kun je geven als tussendoortje Lijnloos, bij bijv een rijstewafel. Drogisten hebben het ook wel van eigen huismerk, het is zeg maar aanmaaklimo maar dan zonder suiker.
Heb het hier overigens nu vandaag voor de tweede keer pas gegeven
Wolf heeft vandaag een paar slokjes op, hij vindt het niet lekker geloof ik. Hij wordt helemaal boos omdat hij denkt dat er melk in zit denk ik

Wolf is echt niet te genieten vandaag, alleen maar huilen huilen huilen... pfff heb het zelf wel beetje gehad
Enige wat ik kan bedenken is dat hij last heeft van zn doorkomende tandje onderin. Had net een dunne luier, de 3e poepluier al vandaag.
Dentinox lijkt ook niks te helpen en slapen heeft hij nog amper gedaan vandaag, nog geen uur
Nouja, morgen weer een dag,hopelijk een goede nacht dat hij alles weer bijslaapt en vrolijker is
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:43:34 #128
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_82557100
Wat doen jullie als je kindje een fles echt niet wilt?
Tessa had vanmorgen al niet echt veel zin, maar 2 uur later toch maar een beetje gedwongen om wat te drinken en nu had ze om 15:00 een fles moeten hebben en nu wilt ze hem nóg niet? Gewoon overslaan en wachten tot de volgende fles van 19:00?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:44:52 #129
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82557168
Misschien niet overslaan en dan helemaal wachten tot de volgende (is wel heel drastisch veel later), gewoon wachten totdat ze aangeeft honger te hebben zou ik doen ...
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:46:00 #130
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82557208
Poppejans, doen jullie ook alrijstewafel?

Ik heb hier vandat soort dingen (rijstewafel, soepstengel, broodkorst, liga) nog niks gegeven.
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:49:09 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82557378
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:44 schreef Groofsken het volgende:
Misschien niet overslaan en dan helemaal wachten tot de volgende (is wel heel drastisch veel later), gewoon wachten totdat ze aangeeft honger te hebben zou ik doen ...
Dat dus.
pi_82557449
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:40 schreef Poppejans het volgende:
Wolf is echt niet te genieten vandaag, alleen maar huilen huilen huilen... pfff heb het zelf wel beetje gehad
Enige wat ik kan bedenken is dat hij last heeft van zn doorkomende tandje onderin. Had net een dunne luier, de 3e poepluier al vandaag.
Dentinox lijkt ook niks te helpen en slapen heeft hij nog amper gedaan vandaag, nog geen uur
Nouja, morgen weer een dag,hopelijk een goede nacht dat hij alles weer bijslaapt en vrolijker is
heh, rot zeg.

Leah heeft nog nooit een slechte dag gehad. Ik verheug me niks op die tandjes
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:52:07 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82557511
Marlinde, gecondoleerd. Wat triest dat het zo ver heeft moeten komen, dat ze zelf niet meer verder wilde.
SPOILER
Ik zal zo even een dichtbundel raadplegen.
pi_82557691
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:50 schreef lily het volgende:

[..]

heh, rot zeg.

Leah heeft nog nooit een slechte dag gehad. Ik verheug me niks op die tandjes
Wolf eigenlijk ook echt NOOIT, en koorts ofzo heeft hij niet dus denk echt dat het tandje hem dwars zit, zo sneu zelfs tijdens het wandelen was het alleen maar huilen met dikke tranen

Groofsken, rijstewafel heb ik al wel gegeven, iets van 3x. Een hele of halve in zn hand, en dat vond hij wel interessant! En verbaasde me dat hij er ook nog echt wat vanaf wist te krijgen door te zuigen wordt dat natuurlijk zacht.
Verder nog niet, brood wou ik ook met 7 maanden mee beginnen, bij ruim 6,5 mnd eens een broodkorstje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_82557761
Marlinde, gecondoleerd

Ik zou gewoon wachten tot ze er zelf weer om vraagt, dus je schema even een keertje omgooien
pi_82557976
Gecondoleerd Marlinde..

Hier helaas veel ervaring met weigeren van melk Ik probeer het dan wat later of wacht tot hij het zelf aan geeft. Misschien moet haar schema aangepast gaan worden omdat ze wat meer tijd tussen de voedingen wil?
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:03:30 #137
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82558043
R heeft trouwens wel eens op een rijstewafel gesabbeld, maar omdat hij er echt niks van binnen wist te krijgen, was ik het alweer vergeten.

In de tijd dat hij zoveel dronk en ik bang was dat hij over de liter heen zou gaan was dat.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:04:49 #138
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82558109
Oh en R heeft ook nog nooit een slechte dag gehad. Althans thuis niet. Wel op het kdv, maar dan verdenk ik ze ervan dat ze hem te laat in bed hadden liggen .
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:08:04 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82558270
Marlinde be je op zoeknaar een 'rijmpje' of mag het ook een 'gedicht zonder rijm' zijn?
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:08:07 #140
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_82558272
Gecondoleerd Marlinde. Ik heb even geen inspiratie qua gedichtjes. Er hoeft ook niet per se een gedichtje op he!
Qua flesweigeren: Vooral niet gaan dwingen! Wacht tot ze zelf aangeeft dat ze weer trek heeft en probeer het dan gewoon opnieuw. Hou wel even in de gaten of ze voldoende plast!

Ik weet waarom Wolf een baaldag heeft!
Hij wil nog niet naar de grote baby'tjes; hij wil nog bij ons blijven.
Maar serieus; ik hoop dat 'ie snel weer z'n vrolijke zelfje is!

Hier gaat 't z'n gangetje. Ik geloof dat we ons ritme een beetje gevonden hebben. Ik geniet iedere seconde van haar aanwezigheid; ze ligt nu zelfs bovenop me te slapen.
Morgen moeten we voor de eerste controle weer naar het ziekenhuis. Ben benieuwd; vooral hoeveel ze weegt!
Vrijdag moeten we ook weer voor controle maar dan naar de plastisch chirurg in het Sophia. Dat zal best even confronterend zijn denk ik; voor het eerst weer dat gebouw inlopen.
A grand adventure has begun.
pi_82558282
Marlinde gecondoleerd. Als je geen gedichtje weet, dan doe je dat toch gewoon niet? Gewoon 'sterkte' is al genoeg lijkt me
En over de fles, gewoon overslaan. Van een keertje minder drinken worden ze echt niet minder!

Poppjans, wat naar dat Wolf een rotdag heeft, hoop dat hij vanavond wel lekker slapen wil! Hoe eet Wolf zn eten? Gaat het mondje al echt open? Of moet je het er in proppen? Ik had zonet pap gemaakt (6+mnd appel) Maar hij viel echt aan! Na een hap of wat had hij er weer genoeg van, maar ik kan je vertellen, dat spul is best lekker Sinds gister doet Rienk ineens zijn mond open. Moest ik het er eerst nog inproppen, gaat nu dat mondje open, het gaat wel makkelijker zo. Nu nog zn hoofd stil houden en niet de handen er bij inproppen en ik ben helemaal tevreden

Rienk heeft wel een rijstwafel gehad. Als wij eten en hij is wakker zit hij in de wipstoel en krijgt hij een rijstwafel. Hij eet hem niet op, maar knaagt en sabbelt wel
pi_82559331
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef Keshet het volgende:
Hier gaat 't z'n gangetje. Ik geloof dat we ons ritme een beetje gevonden hebben. Ik geniet iedere seconde van haar aanwezigheid; ze ligt nu zelfs bovenop me te slapen.
oh, wat heerlijk heh

Dat hebben wij ook altijd veel gedaan (met alledrie).
Nu komt het nog maar heel weinig voor met Leah... (en met de andere twee natuurlijk ook hoewel middelste van 5 ook nog wel eens in slaap valt met zijn hoofd in je schoot)
pi_82559527
Marlinde gecondoleerd, wat een verdrietig nieuws..!

Hopelijk is Wolf morgen weer helemaal zichzelf!

Wanneer mag je een rijstewafel / liga / soepstengel etc geven? Is dat ook vanaf ongeveer 6 maanden?

Ik ben van plan om eerst een paar dagen een groentehapje te proberen, en daarna ook fruit erbij. Om direct met allebei te beginnen is waarschijnlijk geen goed plan.
pi_82559655
Gecondoleerd Marlinde. Jee, jullie hebben ook wel alles tegelijk he? Geboorte, huwelijk, sterfgeval... Ik heb je een pm gestuurd met een gedicht dat op mij veel indruk heeft gemaakt; vond het iets teveel off-topic om het hier neer te zetten.

Lars heeft ook nog niet echt een baaldag gehad, maar vandaag is wel echt een spuugdag Hij heeft al z'n 4e shirtje aan voor vandaag! En trots dat ie kan kijken als ie net weer een volle lading melk eruit heeft geperst joh... Morgen bij het CB weeguurtje maar eens kijken of er ook nog genoeg melk binnen is gebleven...
pi_82559708
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef Vlindur het volgende:

Hoe eet Wolf zn eten? Gaat het mondje al echt open? Of moet je het er in proppen? Ik had zonet pap gemaakt (6+mnd appel) Maar hij viel echt aan! Na een hap of wat had hij er weer genoeg van, maar ik kan je vertellen, dat spul is best lekker Sinds gister doet Rienk ineens zijn mond open. Moest ik het er eerst nog inproppen, gaat nu dat mondje open, het gaat wel makkelijker zo. Nu nog zn hoofd stil houden en niet de handen er bij inproppen en ik ben helemaal tevreden
Grappig, hier net zo. Eerste weken moest ik echt lepel tegen zn mond aan houden en proberen zn tong te ontwijken haha, nu gaat zn mond wagenwijd open.
En een stilzittend jongetje zou inderdaad geweldig zijn, ik ben toch erg blij met de enorme slabbers van de Ikea met mouwen, ze vallen bij Wolf als een lange jurk

Keshet, wat fijn dat het goed gaat, heerlijk! Gaan ze in het ziekenhuis dan kijken naar haar beentje/voetgedeelte wat ze daarvoor kunnen betekenen?

Oh Groofsken, wat goed dat R. weer is goedgekeurd, en 8 kilo en lang! ooh nou ben ik extra benieuwd naar as maandag, dan moeten wij weer.

Tan, zag toevallig op jouw blog dat Elyas ook weer was goedgekeurd, en wauw ook al best een grote kerel! en 8,6 kilo als ik het onthouden heb
pi_82559721
Ik ga ook eerst met alleen wat groente aan de slag, NieuweUser
pi_82559912
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:34 schreef NieuweUser het volgende:

Wanneer mag je een rijstewafel / liga / soepstengel etc geven? Is dat ook vanaf ongeveer 6 maanden?

Ik ben van plan om eerst een paar dagen een groentehapje te proberen, en daarna ook fruit erbij. Om direct met allebei te beginnen is waarschijnlijk geen goed plan.
met 6 maanden al zit er wel suiker in Liga volgens mij
en ik zou ook als ik jou was eerst met 1 ding beginnen, kunnen de darmpjes er geleidelijk aan aan wennen.
Ik heb ook wel vaak dezelfde groente 2/3 dagen achter elkaar gegeven, om aan smaak te wennen en om te zien of er geen allergische/verstopping reactie kwam

Hier gaat groente al een maand goed, dus wou deze week nog beginnen met een klein aardappeltje erdoorheen te mengen.
Bietjes mogen al wel toch??? (niet vaker dan 2x in de week nitraat groente weet ik)
pi_82560011
Ik moet me er echt weer compleet in verdiepen hoor....ik weet niks meer van vorige keren
pi_82560112
Ok! En als ik dan eerst met groente start, voor bijvoorbeeld 2/3 weken (en dan inderdaad een paar dagen achter elkaar hetzelfde) en dan later fruit erbij is ze al wel ouder dan 6 maanden voordat ze fruit krijgt. Kan dat wel of zou ze dat dan eigenlijk wel al eerder moeten hebben? Ooohhh wat komt dat dom over, maar ik zit nog helemaal niet zo in die hapjes...!
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:49:29 #150
300054 Marlinde
pi_82560284
Wat zijn jullie lief Fijn zo'n topic, als je even niemand hebt waar je dingen aan kwijt wilt, kan ik het altijd hier van me af schrijven. Doet me goed jullie reacties
Ik vind het toch wat leuker om een stukje tekst te schrijven, ik zoek nog wel even verder

Ze heeft inmiddels om half 6 haar fles gehad, terwijl ze ie dus om 15:00 moest. Hoe moet ik het nou doen met de fles van 19:00? Kijken of ze het haalt om door te gaan tot de fles van 00:00 of toch tussendoor nog een flesje geven?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_82560356
1 soort groente of fruit tegelijk en dat drie dagen achter elkaar, las ik net
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:51:43 #152
300054 Marlinde
pi_82560384
Shandaly bedankt voor je pm
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_82560416
Ik zou wachten tot later vanavond, Marlinde
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:53:33 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82560469
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:51 schreef lily het volgende:
1 soort groente of fruit tegelijk en dat drie dagen achter elkaar, las ik net
Een kind heeft 20 keer nodig om aan de smaak te wennen, hoorde ik maandag.
pi_82560637
Ja, maar dat betekent niet dat je een smaak 20 keer achter elkaar hoeft aan te bieden (ik dacht trouwens 10 keer wat betreft wennen aan smaak?)

[ Bericht 11% gewijzigd door lily op 09-06-2010 18:02:39 ]
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:15:11 #156
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82561328
Stand van zaken na tweede keer wortel... Nog steeds om van te rillen en om zo snel mogelijk uit te spugen . En boontjes zijn heel leuk om mee te spelen .

Ruim 8 kilo hè Poppejans, 8280 gram!
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:16:36 #157
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82561381
Ik heb Thomas daarnet even gewogen (weegschaal van ziekenfonds) en hij weegt nu 5630gr. Als ik kijk op de curve van kind&gezin zit hij nu opeens onder de P25-curve terwijl hij op 5 mei nog netjes op de P50-curve zat. Volgende week donderdag weer op controle, ik hoop gewoon dat hij tegen dan al weer op een hogere curve zit want het verschil is opeens zo groot. Ervoor zat hij altijd netjes rond P50 en hij krijgt ondertussen al 2 weken FV naast de BV dus ik had eigenlijk verwacht dat hij nu boven P50 ging zitten.
pi_82581374
Lijkt me leuk om mijn meisje hapjes te gaan geven, maar ik wacht nog 2 maanden. Ik heb wel vast het boek Opperdepop bij de AH gekocht voor wat inspiratie. Daar staan ook veel tips in en nog best ook leuke gerechten voor wanneer kinderen met de pot mee kunnen gaan eten.
Heb Hannah wel al even aan een perenijsje laten sabbelen Ze vond het echt lekker geloof ik Maar meer doe ik nog niet.

Hannah heeft afgelopen nacht van 22.30 uur tot 8.45 uur geslapen Ik geloof dat ze een beetje het avondmens gen heeft overgenomen van ons, want ze is pas net weer in slaap gevallen. Ik bracht haar naar bed en ze heeft nog een uur liggen geinen en kirren en babbelen (en nog even een luier volgepoept). Het was zo grappig
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:04:46 #159
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82583044
marlinde, wat ik een hele mooie zin vond was 'ik wens je de glimlach op je mond bij de herinnering aan je moeder'
vwb de fles, je zou een half flesje kunnen proberen. als ze dan weigert, hoe je niet zoveel weg te gooien. maar ik ben sowieso van voeden op verzoek, dus ik zou haar volgen. wellicht heeft ze vandaag geen zin, en lurkt ze morgen 6 flessen leeg ipv 5. regelt zich vanzelf wel weer, toch?

poppejans, wat sneu dat wolf zich zo naar voelt. hopelijk wordt het snel beter!

keshet, veel succes morgen. je weet iig dat je je dochter weer mee mag nemen
  donderdag 10 juni 2010 @ 08:27:10 #160
265732 Keshet
pi_82601684
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:04 schreef DaviniaHR het volgende:
keshet, veel succes morgen. je weet iig dat je je dochter weer mee mag nemen
Uhm, nou dat dus.
Als ze weer een bloedtransfusie nodig heeft moet ze een nachtje blijven. En ten eerste wil ik natuurlijk liever niet dat ze er 1 nodig heeft maar ten tweede ben ik morgen jarig en wil ik dat ze gewoon in haar bedje thuis ligt als ik wakker word.
Maar volgens mij heeft ze een prima kleurtje en heeft ze er niet 1 nodig!

Wolf van harte gefeliciteerd met je halfjaardag!
Veel plezier 'aan de overkant' en tot snel!
Krijgen we nog een afscheidsfotoshoot van je?
pi_82601739
Wolf.... en R. ... Wat doen jullie ons aan? Een beetje groot worden en dan vinden jullie mama's meteen dat ze moeten verhuizen. Dat jullie te groot zijn voor dit topic...
Nee hoor, van harte gefeliciteerd met jullie halfjaardagen! Maar wat Keshet zegt klopt wel, jullie gaan hier niet weg voor dat er foto's zijn!

Marlinde, gecondoleerd... ik heb niet echt een goed idee voor een stukje tekst, doe wat je zelf vind passen. Er aan denken en een kaartje sturen is al heel wat steun!

En nu moet ik gaan vliegen... we moeten richting ha! Tot laters!
  donderdag 10 juni 2010 @ 08:31:47 #162
300054 Marlinde
pi_82601766
Davinia: Dat zinnetje ga ik op de kaart zetten! Dankje

Gisteren heeft ze het gehaald tot 00:00, maar werd dus wel om half 6 al wakker
Nu heeft dit niks te maken met dat ze gisteren een flesje minder gehad heeft, want dit heeft ze nu al meerdere dagen Zal het gewoon door het weer komen, rijstebloem krijgt ze bij beide laatste flessen en verder zou ik het ook niet weten..
Maargoed, ze is dus echt al om half 6 wakker en wilt dan ook echt niet meer slapen. Ook ging ze altijd netjes om 19:00 naar bedje toe, nu als ik haar neerleg slaapt ze een kwartiertje, gaat dan keihard gillen en blijft dan wakker tot 21:00!!!
Ze slaapt overdag nog tussen elke voeding en vrij lang vind ik zelf (of is dat nog normaal met 4 maanden?) Hoe kan ik haar wakker houden, heb al boekje lezen, wandelen, spelen etc geprobeerd. Maar als ze moe is gaat ze gillen (ja mijn meisje huilt niet meer, kan alleen nog maar gillen ) en dan breng ik haar maar weer naar bedje toe.
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_82604781

Meneer besloot om 03:30 al wakker te worden Heb spenen kunnen stoppen tot 4:30 en toen was hij echt flauw. Ik heb maar de fles gegeven. Die was binnen 8 minuten leeg, een volle van 230 zoals hij elke ochtend krijgt. Gekke vent. Toen was hij natuurlijk al om 8:30 klaar wakker. Dus maar bij mij in bed genomen, hij heeft kunstjes laten zien (Hij probeert te kruipen ) en ik heb nog lekker kunnen liggen genieten
Om 9:15 weer een 200 fles en nu ligt ie te koesen.

Ben benieuwd wat de dag ons brengt Sowieso is zijn ritme anders sinds een week of wat. Ik kan het nog niet helemaal ontdekken, maar het komt vast omdat ik nu meer met vast voedsel bezig ben.

Marlinde, Rienk slaapt ook nog tussen elke voeding hoor Daarom krijgt ie ook om de 5/6 uur, hij valt weer in slaap

Lieve Wolf en R ook!
Tot over 7 nachtjes! Dan zien we elkaar weer! Veel plezier alvast!
  donderdag 10 juni 2010 @ 10:25:42 #164
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_82605309
Meurning!

Keshet, met je meisje naar het ziekenhuis, laten we hopen dat ze geen bloedtransfusie nodig heeft.

Wolf en R. naar het volgende topic! Tot over 4.5 maand!

Marlinde, nog gecondoleerd.

Hier een meisje dat om 20.30 laatste voeding kreeg, om 21.30 ging slapen en pas om 05.00 uur voor een nieuwe voeding kwam. Of ik haar nou om 20.30 uur of 22.00 uur voed, standaard is ze om 05.00 uur wakker om te eten. En ik had weer een kletsnat bed, misschien toch nog maar kolven rond 23.30 a 24.00 uur of zo.
pi_82605553
Keshet, ik was het vanochtend vergeten... maar veel succes/sterkte in het ziekenhuis. Hopelijk heeft Emma het niet nodig zo'n transfusie... ik ga voor je duimen!

Becky, wat heerlijk dat ze al zo door slaapt! Misschien inderdaad nog maar even kolven dan...

Rienk, laat je moeder es slapen joh! Grapjurk

Wij zijn weer terug van de ha en ik heb weer een nieuwe zalf meegekregen voor Minke haar buik (wat icm haar knieholtes dus toch iets van exceem blijkt te zijn).. deze mogen we maar af en toe geven om een soort extra boost te geven voor de zalf die we nu al gebruiken. Ben benieuwd... vind het wel rot voor haar dat het zo kriebelt op haar buikje (zodra de romper los is, trekt ze hem omhoog en gaat krabben aan der buikje)...

Momenteel rolt mevrouw de hele box door, tot ze weer eens in de spijlen klem ligt... dan is het brullen en mama to the rescue
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:11:40 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82607059
Wij zijn weer gaan wegen en meten bij het CB: 5060gram en 61cm.

Mijn kleine ukkie
HIj heeft ook zijn prikken weer gehad en nu ligt hij te slapen in de kinderwagen op de gang

Ik heb een folder meegekregen over bijvoeding. Ze raden aan om vanaf 6 maanden te beginnen met bijvoeding. Alleen de reden die ze noemen is stom
quote:
Voor een kind van 6 maanden is alleen borst- of flesvoeding niet genoeg. In de melk zitten te weinig gezonde stoffen, zoals vitamines en mineralen. Je kind heeft echt ook ander eten nodig. Dat heet bijvoeding.
Maar in elk geval raden ze aan om pas vanaf 6 maanden te beginnen. Ze zeggen ook: niet vóór de 6 maanden beginnen met produkten die gluten bevatten zoals brood, koekjes, pasta en pap van tarwemeel.
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:28:32 #167
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_82607749
Ach kleine Harry! Heeft ie last van zijn prikken?

Lijnloos, arme Minke met jeuk, hopelijk werkt de nieuwe zalf.

Noortje rolde (per ongeluk denk ik) van buik naar rug vandaag, ze lag bij ons op bed en ik had haar op haar buik gelegd voor de 'hoofdoptiloefening' en ineens lag ze op haar rug!
pi_82608039
Dag lieve baby'tjes en mama's, tot ziens
en in het speciaal R., Rienk,Elyas,Minke,Dijon,Aviva,Leah,Dyon en Fabian die heeeel snel zullen volgen naar het grote topic

Mijn baby is echt al 6 maanden vandaag
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:35:21 #169
300054 Marlinde
pi_82608094
Dag lieve Wolf Veel plezier bij de grote babietjes
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_82608976
HARRY, ukkepukkie

En dag Wolf

[ Bericht 20% gewijzigd door freecell op 10-06-2010 12:29:01 ]
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:56:58 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82609168
Dag Wolf tot over 10 dagen
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:00:24 #172
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82609358
Dag Wolfje! Je blijft nu nog even Wolfje hoor, voordat je ECHT een grote Wolf bent Tot in het volgende topic!!

Keshet, sterkte vandaag en aan de foto's te zien gaat het gewoon super met Emma, dus hopenlijk mag ze gewoon weer mee naar huis!

Asy, hoop dat Harry niet te veel last heeft van die prikjes. Werd er niets gezegd over de afvlakking van de gewichtscurve?

Zo, snelle Noortje met haar rollen al was het per ongeluk, het principe kent ze inmiddels.

Vlindur, da's ook wat ineens zo'n nachtelijke sessie. Dortstige Rienk, ben benieuwd waar hij op uit komt vandaag.
pi_82609397
Wolfje... dag! tot over 2 weken...

Becky, wat leuk dat Noortje al aan de rol is! Minke deed dat ook vrij snel, die gooide zich gewoon om als ze op der buik lag... op hoop van zegen dat er nog wat box of bed over was aan de zijkant.
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:27:56 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82610622
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:52 schreef freecell het volgende:
Leon, ukkepukkie

Harry

Dag Wolf! Grote vent
Ging R nu ook al naar de grote baby's?
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:00 schreef happyme28 het volgende:
Asy, hoop dat Harry niet te veel last heeft van die prikjes. Werd er niets gezegd over de afvlakking van de gewichtscurve?
Als Harry prikken heeft gehad, dan meldt hij zich meestal alleen voor de voedingen. Verder slaapt hij bijna de hele tijd en krijgt een klein beetje verhoging. Hij heeft rond 9:45u zijn prikken gehad en slaapt nu alweer (heeft inmiddels 2 voedingen gehad sinds die tijd).
Over het gewicht zeggen ze dat hij zijn eigen lijntje aan het zoeken is. Ik merk dat Harry steeds slecht aankomt als ik ongesteld ben (tot dusver 2x), terwijl hij niet vaker voor eten komt ofzo. Nou ja, zo lang hij vrolijk en alert is en genoeg plas en poepluiers produceert, maak ik me geen zorgen.
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:48:25 #175
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82611688
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:27 schreef Asyniur het volgende:

[..]
Nou ja, zo lang hij vrolijk en alert is en genoeg plas en poepluiers produceert, maak ik me geen zorgen.
En zo is het ook!
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:50:30 #176
300054 Marlinde
pi_82614805
Ik lees op internet dat je je baby ook wel eens thee tussendoor mag geven? Klopt dat en zo ja, wat voor smaak mag je ze geven?
uiteraard snap ik dat er geen suiker in mag
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:56:57 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82615117
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:50 schreef Marlinde het volgende:
Ik lees op internet dat je je baby ook wel eens thee tussendoor mag geven? Klopt dat en zo ja, wat voor smaak mag je ze geven?
uiteraard snap ik dat er geen suiker in mag
alleen rooibosthee geloof ik
pi_82616473
Tjonge, wat zit er na bijna 6 maanden toch al veel in je systeem en op de automatische piloot... Ben effe een briefje (lees dagboek ongeveer) aan het maken voor mijn ouders voor als Minke morgen komt logeren... Probeer het allemaal zo nauwkeurig mogelijk en simpel te verwoorden, maar zit nu op 2 kantjes A4 al...
En dan heeft ze nog niet eens zo'n ontzettende handleiding volgens mij... nou ja, wil ook gewoon graag dat het goed gaat, ze niet hoeven te bellen en dat ze ook zoveel mogelijk doen zoals wij het zelf doen. Op die manier is het voor Minke ook niet te anders allemaal...
Nou morgen al die zooi nog in mijn auto zien te krijgen
pi_82616661
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:00 schreef happyme28 het volgende:

Vlindur, da's ook wat ineens zo'n nachtelijke sessie. Dortstige Rienk, ben benieuwd waar hij op uit komt vandaag.

Drama..

Hij ligt nu eindelijk te slapen, heeft nog helemaal niet geslapen. Ja, een half uurtje. Hij drinkt nu ineens wel om de 4 uur We zijn wezen wandelen en toen was hij niet moe. Een fles dan maar, niet moe.. In bad, kijken of ie daar moe van wordt; en ja hoor, 4 uur later slaapt hij eindelijk weer. Volgens mij heeft ie een sprongetje ofzo. Hij doet al een langer tijdje vreemd

En net belde de buurvrouw dat ze langs wil komen. Juist nu van nu is haar ene zoon thuis, die is anders bij zn pa. Dus ik moet nu gauw opruimen en dan kan ik die ook ontvangen
  donderdag 10 juni 2010 @ 14:44:21 #180
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82617361
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:30 schreef Vlindur het volgende:

[..]
Volgens mij heeft ie een sprongetje ofzo. Hij doet al een langer tijdje vreemd
Rienk was toch behoorlijk te vroeg geboren? Rond 37 weken? Zou 20 weken sprong kunnen zijn dan toch?
  donderdag 10 juni 2010 @ 14:51:13 #181
300054 Marlinde
pi_82617766
Lijnloos: Dat had ik precies hetzelfde toen Tessa bij Opa en Oma ging logeren Wel het beste voor Minke denk ik ook dat het gewoon zo gaat zoals het bij jullie gaat

Vlindur: Denk je ook zelf om je rust!

Bij de thee (op internet lees ik dat je vrij veel smaken mag geven ), moet daar ook nog iets anders in? Melk oid?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_82617847
quote:
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:44 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Rienk was toch behoorlijk te vroeg geboren? Rond 37 weken? Zou 20 weken sprong kunnen zijn dan toch?
Rienk is 2 weken te vroeg geboren en is nu 23 weken (21 dus.) Het zou kunnen, maar 3 weken terug had ie ook al nukken. En toen dacht ik ook al dat ie een sprongetje had
quote:
19 weken (4,5 maanden) - deze sprong kan al rond 14 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 5 weken, maar hij kan ook 1-6 weken duren.

26 weken (6 maanden) - deze sprong kan al rond 22 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 4 weken, maar hij kan ook 1-5 weken duren Na deze sprong komt er nog een hangerige periode rond 29 weken, dit is echter géén sprong. Deze periode kan ook nog eens tot 2 weken duren.
Ik hou het maar op de 26 weken sprong dan. Ik weet het ook niet. Komt vast wel weer goed
  donderdag 10 juni 2010 @ 15:02:21 #183
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82618341
Ja, dat klinkt logischer dan inderdaad.
quote:
19 weken (4,5 maanden) - deze sprong kan al rond 14 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 5 weken, maar hij kan ook 1-6 weken duren.
Maar Daan gaat er ook weer 1-tje krijgen binnenkort dus. Hij is morgen alweer 16 weken (na uitgerekende datum). ben de weken een beetje kwijt eigenlijk, we tellen al in maanden
  donderdag 10 juni 2010 @ 15:04:13 #184
265732 Keshet
pi_82618431
2870 gram en 45 centimeter!
Bloeduitslagen volgen morgen dus madammeke is weer mee naar huis!
pi_82618471
Ik tel ook niet meer in weken. Maar ik doe ook niet aan sprongetjes
Nooit gedaan ook dus ik weet er niks van. Ik neem alles gewoon zoals het komt en geloof het wel..
  donderdag 10 juni 2010 @ 15:07:23 #186
265732 Keshet
pi_82618558
Ik vind dat van die sprongetjes allemaal best interessant eigenlijk! Zeker omdat ik hier dan vaak lees dat het ook wel aardig klopt enzo. Maar, zo'n boekje heb ik dan weer niet gekocht.
  donderdag 10 juni 2010 @ 15:09:32 #187
300054 Marlinde
pi_82618650
Keshet wat fijn!!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 10 juni 2010 @ 15:12:33 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82618787
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 15:07 schreef Keshet het volgende:
Ik vind dat van die sprongetjes allemaal best interessant eigenlijk! Zeker omdat ik hier dan vaak lees dat het ook wel aardig klopt enzo. Maar, zo'n boekje heb ik dan weer niet gekocht.
heb je niet nodig hoor je merkt het meestal van zelf. Ze zijn hangeriger enzo. En ineens, kunnen ze veel meer. Zoals Fabian, die is nou heel goed in het 'spelen' (rijen als het ware) met nijntje.
  donderdag 10 juni 2010 @ 15:14:56 #189
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82618882
Keshet, wat een goed nieuws!! en fijne verjaardag alvast!!

Ik vind sprongetjes ook wel interessant om te volgen eigenlijk. Helpt me mijn kind beter te begrijpen en geeft me ook de kans actief met zijn ontwikkeling bezig te zijn toegespitst op zijn vermogen op dat moment. Je kunt 'm zichtbaar iets leren heb ik het gevoel en helpen zichzelf te ontwikkelen.
pi_82619203
neuh, ik heb er niks mee.
Mijn kinderen ontwikkelen zich alledrie anders en op andere tijdstippen.
Met goed kijken naar mijn kind kan ik genoeg.
pi_82619894
Ik vind sprongetjes een goed excuus voor als Rienk anders is dan anders

Goedzo Emma!
Ik heb tot 30 weken op de agenda geschreven, vandaar dat ik het weet, moest er alleen wel voor naar de agenda lopen, maar ok

Hij is donderdag 6 maanden!
  donderdag 10 juni 2010 @ 15:36:17 #192
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82619905
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 15:22 schreef lily het volgende:
neuh, ik heb er niks mee.
Mijn kinderen ontwikkelen zich alledrie anders en op andere tijdstippen.
Met goed kijken naar mijn kind kan ik genoeg.
Da's dan toch prima

Goed idee van die agenda, misschien alsnog doen
  donderdag 10 juni 2010 @ 16:23:54 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82622301
fijn dat emma is goedgekeurd!

marlinde, qua thee, er mag geen theïne in zitten. dus idd bijv rooibos oid. dan staat er op het pakje 'van nature theïne en looizuurvrij'. dat is allemaal goed.

vlindur, aviva doet ook moeilijk met drinken de laatste dagen. mss is het idd een sprongetje? tzal wel

en aviva heeft het rollen nu echt door! zo leuk!
pi_82627917
Keshet, wat fijn dat Emma dat goed groeit zeg en hopelijk zijn de bloeduitslagen ook positief.
Marline: Qua thee zou ik het niet weten hoor.. Maar lijkt me inderdaad dat er zeker geen theine in mag zitten.

Moelijk drinken, hier ook ééntje. Mart slaapt ineens weer langer door. En heeft eigenlijk helemaal geen echte honger meer De fles van 11:00 (die ik meestal pas om 11:30 geef omdat hij daarvoor toch niet drinkt) gaat gepaart met veel spelen met de spuugdoek en van links naar rechts kijken en ik maar mee draaien met de fles

En mag ik even zeggen dat Mart steeds leuker en liever wordt. De laatste dagen is hij weer veranderd vind ik. Veel drukker met spelen, lachen, brabbelen. En het wordt gewoon leuker en leuker...
pi_82629036
Rienk heeft al 4 flessen op Ben benieuwd wanneer hij komt voor de 5e fles Hij moppert nog wel veel, maar heeft zonet van 14:15 tot 17:00 geslapen. Hij doet nu alweer of dat hij moe is.. Arm jong
pi_82635044
Emma goedgekeurd!!

En een mooi lijntje voor Harry! Hopelijk krijg je geen last van je prikjes.

En sprongetjes.. tja, ik moet zeggen dat ik ze hier eigenlijk (nog) niet zo goed merk.
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:35:21 #197
265732 Keshet
pi_82635513
Vraagje: Welke verf kun je het best gebruiken om handafdrukjes etc. te knutselen?
pi_82636336
Euhm gewoon vingerverf?? Ik heb zelfs met vingerverf voetafdrukjes op de kist van mijn overleden moeder gezet, dus als je het op papier gaat doen moet het met vingerverf zéker lukken! Succes!

tis toch niet stiekem voor vaderdag hè..
pi_82636808
Ik heb bij de AH vingerverf gekocht We gaan voor heitedei (vaderdag ) voetjes en handjes stempelen
pi_82636869
Ikke ook Vlindur... en ik denk nog vele met ons.
pi_82636928
zo'n handafdrukje met gips is ook leuk
pi_82637127
Ik heb het voor valentijnsdag met een stempelkussen gedaan... (ook niet te doen trouwens... alles was rood, behalve het kaartje).
pi_82637287
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 15:07 schreef Keshet het volgende:
Ik heb nog een oei ik groei boek liggen dat al wat ouder is en tot en met maand 8 gaat. Als je interesse hebt mag je me rustig pmen.

Wat betreft verf kun je vingerverf gebruiken. WIj hebben zoiets een hele tijd geleden bij Bart Smit of Intertoys gekocht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_82637307
Lijnloos wat een ramp! Zo wilde ik handafdrukjes maken, maar Lisa blijkbaar niet... ze maakte telkens een vuistje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')