abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:30:27 #126
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82556505
Wij doen dus al vanaf 4 mnd fruithap, en gisteren zijn we begonnen met groentehap (gepureerd en rapley). Van de gepureerde wortel kreeg hij de rillingen en de bloemkool in zijn handjes kon hij wel waarderen . Fruit vond hij trouwens vanaf het allereerste moment lekker.

Vanavond weer wortel, ben benieuwd of hij er nogsteeds zo rillerig op reageert. En boontjes uit het handje (dat hangt gewoon af van wat S en ik eten).

Brood ga ik ook met 7 mnd mee beginnen.

En diksap hebben we hier nog niet geprobeerd.
pi_82556953
Wij bij exact 5 maanden begonnen met groentehap, en sinds 1,5 week ook fruit erbij. (alles gepureerd,zowel potjes als zelfgemaakt geef ik) Hij lijkt alles behalve bloemkool wel te waarderen.

Diksap kun je geven als tussendoortje Lijnloos, bij bijv een rijstewafel. Drogisten hebben het ook wel van eigen huismerk, het is zeg maar aanmaaklimo maar dan zonder suiker.
Heb het hier overigens nu vandaag voor de tweede keer pas gegeven
Wolf heeft vandaag een paar slokjes op, hij vindt het niet lekker geloof ik. Hij wordt helemaal boos omdat hij denkt dat er melk in zit denk ik

Wolf is echt niet te genieten vandaag, alleen maar huilen huilen huilen... pfff heb het zelf wel beetje gehad
Enige wat ik kan bedenken is dat hij last heeft van zn doorkomende tandje onderin. Had net een dunne luier, de 3e poepluier al vandaag.
Dentinox lijkt ook niks te helpen en slapen heeft hij nog amper gedaan vandaag, nog geen uur
Nouja, morgen weer een dag,hopelijk een goede nacht dat hij alles weer bijslaapt en vrolijker is
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:43:34 #128
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_82557100
Wat doen jullie als je kindje een fles echt niet wilt?
Tessa had vanmorgen al niet echt veel zin, maar 2 uur later toch maar een beetje gedwongen om wat te drinken en nu had ze om 15:00 een fles moeten hebben en nu wilt ze hem nóg niet? Gewoon overslaan en wachten tot de volgende fles van 19:00?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:44:52 #129
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82557168
Misschien niet overslaan en dan helemaal wachten tot de volgende (is wel heel drastisch veel later), gewoon wachten totdat ze aangeeft honger te hebben zou ik doen ...
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:46:00 #130
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82557208
Poppejans, doen jullie ook alrijstewafel?

Ik heb hier vandat soort dingen (rijstewafel, soepstengel, broodkorst, liga) nog niks gegeven.
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:49:09 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82557378
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:44 schreef Groofsken het volgende:
Misschien niet overslaan en dan helemaal wachten tot de volgende (is wel heel drastisch veel later), gewoon wachten totdat ze aangeeft honger te hebben zou ik doen ...
Dat dus.
pi_82557449
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:40 schreef Poppejans het volgende:
Wolf is echt niet te genieten vandaag, alleen maar huilen huilen huilen... pfff heb het zelf wel beetje gehad
Enige wat ik kan bedenken is dat hij last heeft van zn doorkomende tandje onderin. Had net een dunne luier, de 3e poepluier al vandaag.
Dentinox lijkt ook niks te helpen en slapen heeft hij nog amper gedaan vandaag, nog geen uur
Nouja, morgen weer een dag,hopelijk een goede nacht dat hij alles weer bijslaapt en vrolijker is
heh, rot zeg.

Leah heeft nog nooit een slechte dag gehad. Ik verheug me niks op die tandjes
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:52:07 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82557511
Marlinde, gecondoleerd. Wat triest dat het zo ver heeft moeten komen, dat ze zelf niet meer verder wilde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal zo even een dichtbundel raadplegen.
pi_82557691
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:50 schreef lily het volgende:

[..]

heh, rot zeg.

Leah heeft nog nooit een slechte dag gehad. Ik verheug me niks op die tandjes
Wolf eigenlijk ook echt NOOIT, en koorts ofzo heeft hij niet dus denk echt dat het tandje hem dwars zit, zo sneu zelfs tijdens het wandelen was het alleen maar huilen met dikke tranen

Groofsken, rijstewafel heb ik al wel gegeven, iets van 3x. Een hele of halve in zn hand, en dat vond hij wel interessant! En verbaasde me dat hij er ook nog echt wat vanaf wist te krijgen door te zuigen wordt dat natuurlijk zacht.
Verder nog niet, brood wou ik ook met 7 maanden mee beginnen, bij ruim 6,5 mnd eens een broodkorstje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_82557761
Marlinde, gecondoleerd

Ik zou gewoon wachten tot ze er zelf weer om vraagt, dus je schema even een keertje omgooien
pi_82557976
Gecondoleerd Marlinde..

Hier helaas veel ervaring met weigeren van melk Ik probeer het dan wat later of wacht tot hij het zelf aan geeft. Misschien moet haar schema aangepast gaan worden omdat ze wat meer tijd tussen de voedingen wil?
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:03:30 #137
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82558043
R heeft trouwens wel eens op een rijstewafel gesabbeld, maar omdat hij er echt niks van binnen wist te krijgen, was ik het alweer vergeten.

In de tijd dat hij zoveel dronk en ik bang was dat hij over de liter heen zou gaan was dat.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:04:49 #138
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82558109
Oh en R heeft ook nog nooit een slechte dag gehad. Althans thuis niet. Wel op het kdv, maar dan verdenk ik ze ervan dat ze hem te laat in bed hadden liggen .
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:08:04 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82558270
Marlinde be je op zoeknaar een 'rijmpje' of mag het ook een 'gedicht zonder rijm' zijn?
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:08:07 #140
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_82558272
Gecondoleerd Marlinde. Ik heb even geen inspiratie qua gedichtjes. Er hoeft ook niet per se een gedichtje op he!
Qua flesweigeren: Vooral niet gaan dwingen! Wacht tot ze zelf aangeeft dat ze weer trek heeft en probeer het dan gewoon opnieuw. Hou wel even in de gaten of ze voldoende plast!

Ik weet waarom Wolf een baaldag heeft!
Hij wil nog niet naar de grote baby'tjes; hij wil nog bij ons blijven.
Maar serieus; ik hoop dat 'ie snel weer z'n vrolijke zelfje is!

Hier gaat 't z'n gangetje. Ik geloof dat we ons ritme een beetje gevonden hebben. Ik geniet iedere seconde van haar aanwezigheid; ze ligt nu zelfs bovenop me te slapen.
Morgen moeten we voor de eerste controle weer naar het ziekenhuis. Ben benieuwd; vooral hoeveel ze weegt!
Vrijdag moeten we ook weer voor controle maar dan naar de plastisch chirurg in het Sophia. Dat zal best even confronterend zijn denk ik; voor het eerst weer dat gebouw inlopen.
A grand adventure has begun.
pi_82558282
Marlinde gecondoleerd. Als je geen gedichtje weet, dan doe je dat toch gewoon niet? Gewoon 'sterkte' is al genoeg lijkt me
En over de fles, gewoon overslaan. Van een keertje minder drinken worden ze echt niet minder!

Poppjans, wat naar dat Wolf een rotdag heeft, hoop dat hij vanavond wel lekker slapen wil! Hoe eet Wolf zn eten? Gaat het mondje al echt open? Of moet je het er in proppen? Ik had zonet pap gemaakt (6+mnd appel) Maar hij viel echt aan! Na een hap of wat had hij er weer genoeg van, maar ik kan je vertellen, dat spul is best lekker Sinds gister doet Rienk ineens zijn mond open. Moest ik het er eerst nog inproppen, gaat nu dat mondje open, het gaat wel makkelijker zo. Nu nog zn hoofd stil houden en niet de handen er bij inproppen en ik ben helemaal tevreden

Rienk heeft wel een rijstwafel gehad. Als wij eten en hij is wakker zit hij in de wipstoel en krijgt hij een rijstwafel. Hij eet hem niet op, maar knaagt en sabbelt wel
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82559331
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef Keshet het volgende:
Hier gaat 't z'n gangetje. Ik geloof dat we ons ritme een beetje gevonden hebben. Ik geniet iedere seconde van haar aanwezigheid; ze ligt nu zelfs bovenop me te slapen.
oh, wat heerlijk heh

Dat hebben wij ook altijd veel gedaan (met alledrie).
Nu komt het nog maar heel weinig voor met Leah... (en met de andere twee natuurlijk ook hoewel middelste van 5 ook nog wel eens in slaap valt met zijn hoofd in je schoot)
pi_82559527
Marlinde gecondoleerd, wat een verdrietig nieuws..!

Hopelijk is Wolf morgen weer helemaal zichzelf!

Wanneer mag je een rijstewafel / liga / soepstengel etc geven? Is dat ook vanaf ongeveer 6 maanden?

Ik ben van plan om eerst een paar dagen een groentehapje te proberen, en daarna ook fruit erbij. Om direct met allebei te beginnen is waarschijnlijk geen goed plan.
pi_82559655
Gecondoleerd Marlinde. Jee, jullie hebben ook wel alles tegelijk he? Geboorte, huwelijk, sterfgeval... Ik heb je een pm gestuurd met een gedicht dat op mij veel indruk heeft gemaakt; vond het iets teveel off-topic om het hier neer te zetten.

Lars heeft ook nog niet echt een baaldag gehad, maar vandaag is wel echt een spuugdag Hij heeft al z'n 4e shirtje aan voor vandaag! En trots dat ie kan kijken als ie net weer een volle lading melk eruit heeft geperst joh... Morgen bij het CB weeguurtje maar eens kijken of er ook nog genoeg melk binnen is gebleven...
pi_82559708
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef Vlindur het volgende:

Hoe eet Wolf zn eten? Gaat het mondje al echt open? Of moet je het er in proppen? Ik had zonet pap gemaakt (6+mnd appel) Maar hij viel echt aan! Na een hap of wat had hij er weer genoeg van, maar ik kan je vertellen, dat spul is best lekker Sinds gister doet Rienk ineens zijn mond open. Moest ik het er eerst nog inproppen, gaat nu dat mondje open, het gaat wel makkelijker zo. Nu nog zn hoofd stil houden en niet de handen er bij inproppen en ik ben helemaal tevreden
Grappig, hier net zo. Eerste weken moest ik echt lepel tegen zn mond aan houden en proberen zn tong te ontwijken haha, nu gaat zn mond wagenwijd open.
En een stilzittend jongetje zou inderdaad geweldig zijn, ik ben toch erg blij met de enorme slabbers van de Ikea met mouwen, ze vallen bij Wolf als een lange jurk

Keshet, wat fijn dat het goed gaat, heerlijk! Gaan ze in het ziekenhuis dan kijken naar haar beentje/voetgedeelte wat ze daarvoor kunnen betekenen?

Oh Groofsken, wat goed dat R. weer is goedgekeurd, en 8 kilo en lang! ooh nou ben ik extra benieuwd naar as maandag, dan moeten wij weer.

Tan, zag toevallig op jouw blog dat Elyas ook weer was goedgekeurd, en wauw ook al best een grote kerel! en 8,6 kilo als ik het onthouden heb
pi_82559721
Ik ga ook eerst met alleen wat groente aan de slag, NieuweUser
pi_82559912
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:34 schreef NieuweUser het volgende:

Wanneer mag je een rijstewafel / liga / soepstengel etc geven? Is dat ook vanaf ongeveer 6 maanden?

Ik ben van plan om eerst een paar dagen een groentehapje te proberen, en daarna ook fruit erbij. Om direct met allebei te beginnen is waarschijnlijk geen goed plan.
met 6 maanden al zit er wel suiker in Liga volgens mij
en ik zou ook als ik jou was eerst met 1 ding beginnen, kunnen de darmpjes er geleidelijk aan aan wennen.
Ik heb ook wel vaak dezelfde groente 2/3 dagen achter elkaar gegeven, om aan smaak te wennen en om te zien of er geen allergische/verstopping reactie kwam

Hier gaat groente al een maand goed, dus wou deze week nog beginnen met een klein aardappeltje erdoorheen te mengen.
Bietjes mogen al wel toch??? (niet vaker dan 2x in de week nitraat groente weet ik)
pi_82560011
Ik moet me er echt weer compleet in verdiepen hoor....ik weet niks meer van vorige keren
pi_82560112
Ok! En als ik dan eerst met groente start, voor bijvoorbeeld 2/3 weken (en dan inderdaad een paar dagen achter elkaar hetzelfde) en dan later fruit erbij is ze al wel ouder dan 6 maanden voordat ze fruit krijgt. Kan dat wel of zou ze dat dan eigenlijk wel al eerder moeten hebben? Ooohhh wat komt dat dom over, maar ik zit nog helemaal niet zo in die hapjes...!
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:49:29 #150
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_82560284
Wat zijn jullie lief Fijn zo'n topic, als je even niemand hebt waar je dingen aan kwijt wilt, kan ik het altijd hier van me af schrijven. Doet me goed jullie reacties
Ik vind het toch wat leuker om een stukje tekst te schrijven, ik zoek nog wel even verder

Ze heeft inmiddels om half 6 haar fles gehad, terwijl ze ie dus om 15:00 moest. Hoe moet ik het nou doen met de fles van 19:00? Kijken of ze het haalt om door te gaan tot de fles van 00:00 of toch tussendoor nog een flesje geven?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')