abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 juni 2010 @ 14:11:20 #1
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_82234726

Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: Roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende Fok!ers roeien!

- Aegir - Groningen:
Daan89 (TJZ)
Nappeklapperapper (licht)

- Argo - Wageningen:
Acheron89 (TJL)

- Asopos de Vliet - Leiden:
pikhoofd

- Boreas - Zwolle:
C.est_Bon (dames)
Fiekie (dames)
huilend_komeetje

- Daventria - Deventer:
ewieee (jeugdwedstrijdroeister)

- Euros - Enschede

ocf81 (clubroeier)
virmes (coach barlid)
SeanFerdi (bestuurt)
Thrawn (al lang geen coach meer)
Orionis (coach)

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
Boomrups

- Laga - Delft
SFRje
wvdwest (Coach)

- Nereus - Amsterdam:
Staal_
the_goeie_roeier

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie (Razende Reporter, NLroei reporter, Coach EJL '10)
BlauweBal (licht)
Rookert (compor)

- Okeanos - Amstelveen
Dark_Angelus (Zwaar) [Roeit momenteel bij Skøll]

- Orca - Utrecht:
Bellah (clubroeister)

- Phocas - Nijmegen
De_Brok (coach EJD '10)
Delnooz (ex-lid)
Dodona (coach EJD '10)
Sjobber (toerroeier)
BABarackus

- Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)
Kjerring

- Salland - Gramsbergen:
Pluizel

- Skøll - Amsterdam:
Leso_Varen (Zwaar)
De_Ananas (clubroeier)
Pullup (betere coach)
SkollZwaar09 (MGZ)

- Thêta - Eindhoven:
Mafrap (stuur)

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (coach)
AHappelstroop (licht)
Lucas0 (EJL 2010)
La_Tramposa (EJD 2010)

- Willem III - Amsterdam:
jw3

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

Ons rijke verleden:
Roeien & Ergometeren #38 Herstel is de sleutel tot de winst!
Roeien en Ergometeren #37 Met mooie weken voor de boeg hihi
Roeien en Ergometeren deel 36: De spanning stijgt in Houten
Roeien en Ergometeren 35: De zon luidt het 2k-seizoen in!
Roeien en Ergometeren 34: Waar Tufte naar de HB komt
Roeien en Ergometeren 33: Roeiers zijn de beste ijsbrekers
Roeien en Ergometeren XXXII: Clubroeien hoogh!
Roeien en Ergometeren XXXI: Het eerste vaarverbod
Roeien en Ergometeren XXX - Op naar de NKIR
Roeien en Ergometeren XXIX - Lang en hard
Roeien & Ergometeren XXVIII - Van Zomer8en naar November4en
Roeien en Ergometeren XXVII: Zon, Sjaars & Krachtsinspanning
Roeien en Ergometeren XXVI: Alweer bijna selectietijd!
Roeien en Ergometeren XXV: Summertime! lekker roeien :)
Roeien en Ergometeren XXIV: Waar het Slot nadert.
Roeien en Ergometeren XXIII: World Cup I komt eraan
Roeien en Ergometeren XXII: Roeieren totdat de zon ondergaat
Roeien en Ergometeren XXI: Blikken of blozen?
Roeien en Ergometeren XX: Op naar de boord aan boord races
Roeien en Ergometeren XIX: Triton wint de varsity
Roeien en Ergometeren XVIII: Drukte op de Amstel!
Roeien en Ergometeren XVII: Waar de bosbaan weer ijsvrij is!
Roeien en Ergometeren XVI: Schaatsen, niet roeien
Roeien en Ergometeren XV: Nieuw seizoen, nieuwe kansen
Roeien en ergometeren deel XIV : Vakantie-editie
Roeien en Ergometeren Deel XIII
Roeien en Ergometeren Deel XII
Roeien en Ergometeren Deel XI - Selectie Tijd!
Roeien en ergometeren deel X - Fris begin na de zomer!
Roeien en ergometeren deel IX - Licht vs zwaar ready..fight!
Roeien en Ergometeren - Deel VIII - Roadtrip to Linz anyone?
Roeien en Ergometeren - Deel VII - Waar 2k maar 5:59 duurt
Roeien en Ergometeren - Deel VI - Zachtjes tikt de regen...
Roeien en Ergometeren - Deel V - Als (de) Hel bevriest...
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren

Belangrijke sites:

Foto's:

www.nlroei.nl - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
www.jan-edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto\\\'s zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
www.roeien.net - Iets amateuristischer, maar desalniettemin de moeite waard. Meestal alleen nieuws, soms ook wat fotomateriaal.
www.roeifoto.eu - Vrij Aegir-gekleurd roeifotoboek, maar Lies en Gabe trachten ook de rest van roeiend Nederland (bij vlagen) te vereeuwigen op de digitale camera. Het zoeken waard!
http://www.afotos.nl/
http://www.merijnsoeters.nl

Algemeen

www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.knsrb.nl - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
www.worldrowing.com - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
www.rowingone.com - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud Eeke Thomée is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
www.roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
www.toprow.nl - Toprow biedt u roeicursussen aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg en Rotterdam. We verwachten in de loop van het jaar ook in andere steden in het land een roeicentrum te beginnen.

[ Bericht 49% gewijzigd door D_A op 02-06-2010 14:45:24 ]
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_82235789
Bij de algemene links mag ook www.toprow.nl er nog wel bij in de OP
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 juni 2010 @ 14:44:45 #3
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_82236284
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:35 schreef jw3 het volgende:
Bij de algemene links mag ook www.toprow.nl er nog wel bij in de OP
Prima, done
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:15:30 #4
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_82237762
OH, ik had niet gezien dat ik de vorige had dichtgemaakt. Ik was al druk aan het nadenken over een mooie TT
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 juni 2010 @ 15:16:56 #5
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_82237829
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:15 schreef Pluizel het volgende:
OH, ik had niet gezien dat ik de vorige had dichtgemaakt. Ik was al druk aan het nadenken over een mooie TT
Plaats maar een TR met de nieuwe TT.
pi_82238142
tatatatataaaa tvp!

Eens kijken of we komend weekend weer kunnen oogsten
pi_82239610
En bij deze nog steeds de oproep voor 4 charmante jongedames om met ons de Fortis-maas te starten volgende week zaterdag
pi_82240753
Ik wil niet dat het seizoen bijna over is Het wordt steeds leuker!

Helaas gaan wij nu nog niet de sprint starten, gewoon Dej8 en DB8, op de slot hoogst waarschijnlijk wel. Leuk, sprinten is zeg maar wel mijn ding!
En ik heb gehoord dat het snikbloedjeheet wordt op de ARB..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_82240769
Van het weekend waarschijnlijk O2- en N2- starten. Wordt nog leuk. Benieuwd of we nog een beetje mee kunnen komen als sjaars in dat veld.
pi_82241846
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil niet dat het seizoen bijna over is Het wordt steeds leuker!

Helaas gaan wij nu nog niet de sprint starten, gewoon Dej8 en DB8, op de slot hoogst waarschijnlijk wel. Leuk, sprinten is zeg maar wel mijn ding!
En ik heb gehoord dat het snikbloedjeheet wordt op de ARB..
Ja pff bijna tegen de 30 graden!

Jeeeeeeuzzeess wat een waslijst, gaat het zeker worden! Nog 1 inschrijving in de SA4x en betekend dat ik 10 keer de baan over moet (vrijdag, zaterdag, zondag). Moet maar even bespreken wat ik ga laten vallen, want anders kunnen jullie me oprapen zondag (dan wel graag met biertje!)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 juni 2010 @ 16:41:40 #11
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_82242031
Leuk ploegje doet er wel mee in het SA8+ veld

Proteus-combi 1
bg. Want, Vincent van der
2 Meylink, Boaz
3 Versluis, Mechiel
4 Klaassen, Jozef
5 Hendriks, Kaj
6 Noordhuis, Derk
7 Andel, Olaf van
sl. Simon, Diederik
st. Wiersum, Peter
bo. KNRB-8
co. Dave McGowan
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:45:13 #12
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_82242216
Nou dames en heren, deze jongen heeft weer een paar mooie trips voor de boeg. Henley, Luzern... en in oktober nog Boston en Nieuw-Zeeland.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_82243733
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:45 schreef WanEnOonlie het volgende:
Nou dames en heren, deze jongen heeft weer een paar mooie trips voor de boeg. Henley, Luzern... en in oktober nog Boston en Nieuw-Zeeland.
Relaxed, mag ik mee? Ik pas tegenwoordig wel in een aantal koffers
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_82245893
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
Leuk ploegje doet er wel mee in het SA8+ veld

Proteus-combi 1
bg. Want, Vincent van der
2 Meylink, Boaz
3 Versluis, Mechiel
4 Klaassen, Jozef
5 Hendriks, Kaj
6 Noordhuis, Derk
7 Andel, Olaf van
sl. Simon, Diederik
st. Wiersum, Peter
bo. KNRB-8
co. Dave McGowan
Ah mooi, de bondsacht komt even de blikken ophalen. Dat staat altijd goed voor de studio sport beelden, en er zijn tenminste weer wat meer verschillende verenigingen met een NK titel
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_82256769
even een tvp omdat ik anders dit topic de hele tijd weer kwijt ben!
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:16:47 #16
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_82258409
Ik start dit weekend LB4+ LN4+ en LB8+. Ben erg benieuwd hoe we in viertjes mee kunnen komen dit weekend. We trainen pas nauwelijk een week in de viertjes dus heb er geen hoge verwachtingen van, maar wel erg veel zin!
'Triton de Edelste'
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:27:27 #17
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_82259119
Ik moet eigenlijk zondagavond na de ARB naar Eindhoven. Iemand hier connecties voor een lift?
pi_82260377
Jw3 ik wil dit jaar de Abcoude-Amsterdam wel in een Single wherry starten
pi_82264622
En ik doe ook weer een soort van mee
pi_82265374
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:27 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik moet eigenlijk zondagavond na de ARB naar Eindhoven. Iemand hier connecties voor een lift?
De NS. En ik ben een beetje verliefd op de dubbelvier van ah. Pfffff! Konden wij dat maar
pi_82266303
Wegens het voorspelde retegeile weer voor dit weekend denk ik dat ik dit weekend wel een dagje langs de bosbaan kom loungen. Is het nou de ARB dit weekend?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 juni 2010 @ 07:07:38 #22
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_82268972
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:55 schreef seekfaM het volgende:
En ik doe ook weer een soort van mee
Wie van jullie zocht nog een 2- partner?
pi_82271462
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:09 schreef Bellah het volgende:

[..]

De NS. En ik ben een beetje verliefd op de dubbelvier van ah. Pfffff! Konden wij dat maar
Op wie van de 4 ben je dan het meest verliefd?

Virmes; dit weekend ARB (www.arbbosbaan.nl) en dit valt dit jaar samen met NK Grote nummers.
pi_82271680
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:37 schreef Virmes het volgende:
Wegens het voorspelde retegeile weer voor dit weekend denk ik dat ik dit weekend wel een dagje langs de bosbaan kom loungen. Is het nou de ARB dit weekend?
Als je op zondag gaat wil ik wel met je mee
pi_82277210
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:48 schreef ewieee het volgende:
even een tvp omdat ik anders dit topic de hele tijd weer kwijt ben!
pi_82277499
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:09 schreef Bellah het volgende:

[..]

Dat is juist het idee; ik heb geen OV meer, en ben praktisch blut.
pi_82286158
Ik ga meewerken met een onderzoek van de VU over conditie enzo. Moet er drie testen voor doen. Ben wel bang voor m'n eigen resultaten want heb al ruim een maand niet veel gedaan
pi_82288575
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:45 schreef De_Ananas het volgende:
Ik ga meewerken met een onderzoek van de VU over conditie enzo. Moet er drie testen voor doen. Ben wel bang voor m'n eigen resultaten want heb al ruim een maand niet veel gedaan
Ah joh, conditie kun je in 2 weken weer redelijk op peil hebben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_82296765
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ah joh, conditie kun je in 2 weken weer redelijk op peil hebben.
Mag volgende week waarschijnlijk pas roeien en fietsen heb ik geen zin in. Dit weekend wel 3x 5 minuten ergometeren
pi_82308963
Arme HB-organisatie....
pi_82310437
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:15 schreef WanEnOonlie het volgende:
Arme HB-organisatie....
Komen er geen bekende skiffeurs ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_82315862
Hmm geen tegenstand in de LSA8+? Ik ken wel een aantal mensen die je tegen zouden spreken
pi_82316260
Wan; weer werkt je link niet in de eerste regel van http://www.nlroei.nl/displayarticle-2502.html
pi_82318017
@Wan: Van der Matten/ Dietrich is een Dordtsche/Euros combi, ook al staan ze zo niet ingeschreven. Ze roeien ook in een eurosboot.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:19:26 #35
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_82318309
Inmiddels verbeterd. Het gekke is dat ik vannacht - ik wilde het per se af hebben en het duurde zo verschrikkelijk lang om het af te maken - nog wist dat er een goede LSA8+ meedeed. Ik was ook zo verbaasd dat ik alleen de acht met Rom Colthoff en consorten kon ontdekken. Kennelijk toch iets te moe.

Wat betreft de code: daar zit elke keer geen fout in, maar omdat ik het stuk eerst in Word moet maken (als ik het invoerscherm van NLroei te lang open laat staan dan slaat het op hol) gaat er kennelijk iets mis. Beetje vervelend, maar dat weet ik nu dan.

Gek trouwens dat de combinatieploegen niet correct staan aangegeven in de inschrijvingen van de KNRB. Bij de lichte acht twee keer: Proteus (= eigenlijk grote combi) en Orca ook.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:20:12 #36
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_82318331
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:12 schreef Thrawn het volgende:
@Wan: Van der Matten/ Dietrich is een Dordtsche/Euros combi, ook al staan ze zo niet ingeschreven. Ze roeien ook in een eurosboot.
Ja ik weet waar Erik roeit. Zie ook mijn vorige post. Er is kennelijk een grote chaos bij het inschrijfprogramma.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:22:04 #37
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_82318409
En ik vond mijn opmerking over de barbecueworstjes nog wel zo grappig Niemand die er iets van zegt
pi_82319319
@AHappelstroop: bedankt voor je onderschrift, weet waar Euros gaat bestellen op de NSRF-zondag
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:50:03 #39
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_82319471
tvp ik ben er ook weer!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:26:43 #40
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_82320886
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:12 schreef Thrawn het volgende:
zou wel leuk voor erik zijn om een keer weer te blikken. dat is volgens mij al een tijdje geleden.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 juni 2010 @ 13:53:33 #41
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_82327120
Nou beste loting voor zondag
pi_82331257
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:22 schreef WanEnOonlie het volgende:
En ik vond mijn opmerking over de barbecueworstjes nog wel zo grappig Niemand die er iets van zegt
Mooi stuk tekst (weer) op de nlroei! De bbq-worstjes, is dat een inside joke o.i.d .. ? De tijd van plaatsing na 04:00 is natuurlijk zorgelijk ...

ARB is leuke fietstocht zaterdag vanuit Delft retour ca 130 km met wat te eten bij de bosbaan.
Wordt er daar dan nog ge-bbq-d?
pi_82341156
Ik moest op de Bosbaan werken en volgens mij riep er iemand vanochtend ''Ey dat is Ananas!'' maar het kan ook zo zijn dat ik het wilde horen !!!!

Verder ben ik gevraagd of ik morgen commentaar wil geven tijdens de ARB Schijnbaar wilde niemand anders
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder heb ik vandaag iets van 40 C4's dubbel opgeriggerd en moest ik 500 kutkinderen in hun boten jagen, écht vermoeiend

En over de DSA4- Wan, redelijk ervaren? 1tje van Skoll is tweedejaars (niet junioren) en de komt van de junioren Die andere 2 weet ik niet maar die zullen ook wel zoiets hebben denk ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door De_Ananas op 04-06-2010 19:45:32 ]
pi_82341688
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:46 schreef Thrawn het volgende:
@AHappelstroop: bedankt voor je onderschrift, weet waar Euros gaat bestellen op de NSRF-zondag
pi_82344490
Haha die schoolroei kinderen waren echt grappig, een jongen begon spontaan allerlei bankjes in onze botenwagen te leggen. Dus ik zo, ehh dit is de botenwagen van Triton. "Ja maar ik wee tniet wat ik met deze dingen moet, ik moest ze bij een botenwagen leggen". Het waren bankjes van Pampus dus heb hem maar op zoek naar de bowa van Pampus gestuurd haha, zo raak je wel materiaal kwijt.
pi_82344545
Wordt een prettig weekendje!
Zaterdag maar een race, dev4-. Eens kijken waar we nu liggen tov de rest van het veld..
Dan zondag starten tegen de Holland acht in het SA 8+ veld, met tussendoor nog het N4- veld.
Net even een sprintje gedaan in de 4-, tweede met een kapot stuurtje. Onze slag was continu bezig met proberen te sturen, waardoor we ons tempo echt niet konden pakken.. Wel echt met driekwart boot verloren, dus we waren er sowieso wel afgepaald
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_82348485
Nou, als ik die skiff tijden zo zie dan had ik nog wel 2 sprintblikken mee kunnen nemen. Lag wel voor het oprapen daar.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 juni 2010 @ 23:11:15 #48
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_82350731
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:30 schreef Sjobber het volgende:
Nou, als ik die skiff tijden zo zie dan had ik nog wel 2 sprintblikken mee kunnen nemen. Lag wel voor het oprapen daar.
stond een harde wind tegen..
pi_82351485
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:11 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Jup!
pi_82357027
quote:

[..]

Relaxed Hopelijk het hele weekend!
pi_82358477
quote:

[..]

Hoe zag die LM4x vs LM4- vs W8+ race er eigenlijk uit?
pi_82371403
Wij hebben echt zo'n goede finale gevaren! En toen waren we 3e in het eerstejaarsveld, supercool Ik heb echt zin in morgen! Het weer was idd ook top, beetje wind tegen waardoor je de perfecte druk had.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 20:15:46 #53
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_82374672
We hebben jullie ook genoemd Tramposa! Als opvallende prestatie!
pi_82375161
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:15 schreef WanEnOonlie het volgende:
Michiel eikel
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:23:01 #55
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_82378341
Wist wel dat je het leuk zou vinden. Wat wilde je me nou eigenlijk duidelijk maken?
pi_82385420
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:15 schreef WanEnOonlie het volgende:
Haha ja de coaches zeiden al dat ze dat hoorden "huh wat komen die dames uit Utrecht daar ineens doen?" Wij hadden niet eens door dat we zo aan t schuiven waren in het veld.
Maar zo opvallend was het op zich ook weer niet, we hadden skadi en laga beiden al wel eens gepakt, alleen het lukt ons nog niet altijd om op elke wedstrijd constant te presteren Maar het was erg leuk!
pi_82399029
Die 4x van jullie ging ook wat minder hard dan gepland AH? Als enige verenigingsboot had ik nog het meeste hoop op jullie, maar dat viel toch een beetje tegen.

Maar dat was wel een aardige onderbreking, even meefietsen tussen heerlijk in de zon zitten 8)
pi_82406708
quote:
Op zondag 6 juni 2010 08:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha ja de coaches zeiden al dat ze dat hoorden "huh wat komen die dames uit Utrecht daar ineens doen?" Wij hadden niet eens door dat we zo aan t schuiven waren in het veld.
Maar zo opvallend was het op zich ook weer niet, we hadden skadi en laga beiden al wel eens gepakt, alleen het lukt ons nog niet altijd om op elke wedstrijd constant te presteren Maar het was erg leuk!
Gefeliciteerd! Dikke bootlengte verschil ook
pi_82407292
quote:
Op zondag 6 juni 2010 08:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hulde inderdaad!

Leerzaam weekend geweest in de 2-, vanaf morgen weer in de 4+ trainen, nieuwe opstelling, minder trainingen in de 4, extra skiffen erbij.
pi_82408294
Gefeliciteerd La_Tramposa

Vandaag weer gestart met een nieuwe invaller, maar dit lijkt toch wel veel potentie te hebben, volgend weekend goed trainen. Heb alvast zin in de Martini
pi_82408477
Ik zag Tramposa ook winnen maar ik wist niet wie het in de boot was, herkende haar niet Gefeliciteerd
pi_82410142
Jaaaa gefeliciteerd! Wat heeft de rest gedaan? Geen last van t onweer?
pi_82415408
Jaaaaa, nu ook met ons andere viertje geblikt! Nu weer terug naar de 8. Kijken of we op de Martini en NSRF wat kunnen neerleggen.
pi_82423466
Tramposa, gefeliciteerd! Echt heel tof!

Sowieso een leuk weekend. We hadden zwaar geloot in de vier en daardoor niet naar de finale. Het veld lag de hele twee kilometer naast elkaar, uiteindelijk zijn alle boten binnen 5 sec. gefinisht. Omdat we niet vol konden trainen en pas een week in deze opstelling roeide, heb ik er echt vertrouwen in voor de laatste twee wedstrijden.

En dan vandaag met C'est Bon in de 2-. We hebben gewoon een andere ploeg voorbij geroeid. Die trainen al het hele jaar in de twee. We gingen dit keer recht doordat ik aan mijn inpik had gewerkt en dat wierp blijkbaar zijn vruchten af. Maar drie keer in die boot gezeten sinds de vorige wedstrijd dus ik ben hélemaal tevreden. Wij heel blij met de één-na-laatste plek, mensen keken raar
pi_82425685
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:23 schreef WanEnOonlie het volgende:
Wist wel dat je het leuk zou vinden. Wat wilde je me nou eigenlijk duidelijk maken?
Haha, dat was een mooi staaltje!

Trouwens, dat hemeltergende commentaar op de zaterdagochtend, was dat van jou Ananas? In dat geval een tipje: niet meer doen. Echt de hele tribune zat zich kapot te ergeren...
  maandag 7 juni 2010 @ 02:28:53 #66
301897 Mafrap
Stuur Thêta EJZ 2011
pi_82428153
Mwa, prima weekend achter de rug. We zijn dus uit de Lichte Acht gestapt en overgegaan in 2 viertjes. De B4+ viel redelijk tegen, zoals verwacht. De LB4+ ging zeer goed, boven verwachting zelfs. Dat begon met een sprintblik op de vrijdagavond (ook al lag ik in andersmans baan door een windvlaag tijdens het opnoemen van de ploegen) en resulteerde vandaag in een blik in het LB4+ veld. Nu is het afwachten hoe we over 2 weken presteren in het LN4+ veld aangezien we gisteren (nouja, toen stuurde ik niet) 2e werden!

Toch heb ik vandaag mijn roeiervaring verdubbeld door qua positie om te wisselen met mijn slag; ik zit nu al op een halfuur roeiervaring.
pi_82428962
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:07 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Trouwens, dat hemeltergende commentaar op de zaterdagochtend, was dat van jou Ananas? In dat geval een tipje: niet meer doen. Echt de hele tribune zat zich kapot te ergeren...
Haha

Nee, dat was niet Ananas Ik zal uit beleefdheid niet vermelden wie het wel was maar hoe ze op het idee kwamen om hem achter de microfoon te zetten was me een raadsel.
Overigens heb ik ook JW3 nog een tijdje commentaar horen geven.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_82429150
Leukste races waren wat mij betreft de D2x NK races waarbij ik me van te voren bij Skadi verontschuldigde dat ik die dag even de Skoll boot ging begeleiden.

De Skoll meisjes hadden een gloed nieuwe boot gekregen waarbij Empacher riggers had geleverd voor smurfen, dus dat was nog wat klussen ( Het stond wel goed op het bestelformulier )
De Skadi meisjes hadden hun best gedaan om licht te worden voor later op de dag waarna ineens alle lichte SB meisjes zich terugtrokken en die voelden zich flink genaaid.
Beide boten gingen eigenlijk best hard waarbij de Skadi dames natuurlijk relatief het dichtste bij het wereldrecord in de buurt kwamen en het niet meeviel om ze te kloppen.
pi_82430527
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:14 schreef pullup het volgende:
Leukste races waren wat mij betreft de D2x NK races waarbij ik me van te voren bij Skadi verontschuldigde dat ik die dag even de Skoll boot ging begeleiden.

De Skoll meisjes hadden een gloed nieuwe boot gekregen waarbij Empacher riggers had geleverd voor smurfen, dus dat was nog wat klussen ( Het stond wel goed op het bestelformulier )
De Skadi meisjes hadden hun best gedaan om licht te worden voor later op de dag waarna ineens alle lichte SB meisjes zich terugtrokken en die voelden zich flink genaaid.
Beide boten gingen eigenlijk best hard waarbij de Skadi dames natuurlijk relatief het dichtste bij het wereldrecord in de buurt kwamen en het niet meeviel om ze te kloppen.
Was een leuke strijd. Sowieso wel leuke wedstrijden gezien dit weekeinde. Ik was erg onder de indruk van het roeien van de junioren 2x. Ook de SA 4x was wel erg leuk om te zien.

Ik heb zelf een redelijk rustig weekeinde gehad. Op zaterdag alleen mijn lichte roeister die 2de werd in het LDN1x veld. Eindsprint helaas te laat ingezet om de eerste te kunnen bedreigen. Op zondag voer zij ook in het DSA2x veld maar was daarin volstrekt kansloos. Drie snoeken in de voorwedstrijd leverde een zeer riante achterstand op.

Mijn junior heeft in het M18 8+ veld lekker gevaren en zoals verwacht zeer dik gewonnen. Maar dat was ook nooit een eerlijke strijd. Ze heeft een uur later in het DN2- veld haar eerste 2km in deze combi gevaren. Viel niet tegen. Heb dus ook de Boreas 2- zien varen Was wel leuk om te zien.
  maandag 7 juni 2010 @ 10:18:54 #70
278668 huilend_komeetje
pi_82431899
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:07 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Het commentaar zondag was echt grappig af en toe, de precieze link tussen de start en pannenkoeken/crepes weet ik niet meer... maar het was echt behoorlijk lollig!
En verder ben ik trots op Fiekie en C'est Bon omdat ze in elk geval voor de zus van mijn coach zijn geeindigd in de finale!

Tramposa gefeliciteerd met de winst in de finale!! Ik heb een klein stukje van de race bij de finish gezien, t was echt tof!
pi_82432458
Zo te horen was het ongeveer voor iedereen een mooi weekend! Appelstroop en zijn lichte vriendjes hebben ook een bijzondere prestatie geleverd in het LSA veld!
Ik vond het in ieder geval zo cool Blikken was heel leuk, vooral omdat de druk er nu vanaf is en we nu leuke nummers kunnen gaan proberen, maar eigenlijk was de race van zaterdag in de finale nog wel vetter want die ging echt zo goed!

Filmpje van DB8+:

@ De Brok, waarom hebben jullie eigenlijk al die tijd ook niet in het eerstejaarsklassement in de 8 gestart?
pi_82433003
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo te horen was het ongeveer voor iedereen een mooi weekend! Appelstroop en zijn lichte vriendjes hebben ook een bijzondere prestatie geleverd in het LSA veld!
Ik vond het in ieder geval zo cool Blikken was heel leuk, vooral omdat de druk er nu vanaf is en we nu leuke nummers kunnen gaan proberen, maar eigenlijk was de race van zaterdag in de finale nog wel vetter want die ging echt zo goed!

Filmpje van DB8+:

@ De Brok, waarom hebben jullie eigenlijk al die tijd ook niet in het eerstejaarsklassement in de 8 gestart?
We hebben op de Westelijke geprobeerd om zowel 8 als 4 te starten, maar dat leverde in beide nummers te weinig op. Nu hebben we dus weer twee weken in viertjes getraind en het hele weekend gestart en dat was direct aanmerkelijk beter, met bijvoorbeeld ook een prima resultaat op zaterdag in het nieuwelingenveld. Vanaf nu gaan we dus wel weer in de 8 en vooral kijken wat we in het klassement nog aan punten kunnen scoren.
Weet iemand trouwens of dit jaar de KHB weer voor alle ej8 open staat of dat er alleen top6 wordt uitgenodigd?
pi_82433284
@ Wan; dat ik vlak voor de skiff finale in de 4 (vandaar de 4 vingers ) had gezeten.
Was zaterdag ook echt om op te rapen, was helemaal kapot, moe, en wat aan de zieke kant. Was gewoon geen goede dag. Kwam in de skiff finale totaal niet uit de start, terwijl me dat normaal wel 'makkelijk' lukt. Na de race hebben we besloten de SA2x even achterwege te laten aangezien mijn roeimaat ook ziekjes was en moest herstellen van de coach.
Heb zondag nog wel LSA8+ gedaan, wat nog best aardig ging! Met een klein briesje mee in de laatste 100m. nog een 2e plaats kunnen bemachtigen, tijd: 05:47.68 en dat voor een verenigings 8+. Is gelijk ook ons Lichte record, wat uit 2002 met 06:02 vast stond.
pi_82433368
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:49 schreef De_Brok het volgende:

[..]

We hebben op de Westelijke geprobeerd om zowel 8 als 4 te starten, maar dat leverde in beide nummers te weinig op. Nu hebben we dus weer twee weken in viertjes getraind en het hele weekend gestart en dat was direct aanmerkelijk beter, met bijvoorbeeld ook een prima resultaat op zaterdag in het nieuwelingenveld. Vanaf nu gaan we dus wel weer in de 8 en vooral kijken wat we in het klassement nog aan punten kunnen scoren.
Weet iemand trouwens of dit jaar de KHB weer voor alle ej8 open staat of dat er alleen top6 wordt uitgenodigd?
Volgens mij is de KHB alleen voor de top van het klassement. Weet het niet 100% zeker, maar ik hoorde volgens mij van onze hoofdcoach dat dat zo was.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 juni 2010 @ 10:59:32 #75
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_82433376
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:49 schreef De_Brok het volgende:

[..]

alleen de top6 lijkt me!?
pi_82433440
Nog 3 punten moeten wij goedmaken om hem te mogen starten
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 juni 2010 @ 11:02:37 #77
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_82433477
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Nog 3 punten moeten wij goedmaken om hem te mogen starten
Daar heb je dan de Martini nog voor
pi_82433929
De KNRB was snel met het plaatsen van de kampioenen. Maar ze moeten nog wel even hun documentje nakijken. http://knrb.nl/apps/bestanden/download.php?id=1250. Ze hebben het over "twee zonder met stuurman" en ze missen de SA 2x.
pi_82434584
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:14 schreef wvdwest het volgende:
De KNRB was snel met het plaatsen van de kampioenen. Maar ze moeten nog wel even hun documentje nakijken. http://knrb.nl/apps/bestanden/download.php?id=1250. Ze hebben het over "twee zonder met stuurman" en ze missen de SA 2x.
Dat is dan ook een zwaar nummer. Jaap kan er over meepraten, na verlies in dat nummer is het niet meer goed gekomen voor hem dit weekeinde.
pi_82435083
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:31 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat is dan ook een zwaar nummer. Jaap kan er over meepraten, na verlies in dat nummer is het niet meer goed gekomen voor hem dit weekeinde.
Tsja lijkt mij niet dat die 2 stoppen maar er mag wel heel hard gewerkt worden, als ze naar WCII willen..
pi_82437909
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:31 schreef pullup het volgende:

[..]

Jaap heeft in de 4x met behulp van de junioren nog wel redelijk gevaren. Maar zondag was hij in de 2x zelfs 1,5 seconde langzamer dan deze jongens. Was inderdaad niet het weekeinde van Jaap en Arnoud.
pi_82447028
tvp.
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_82447653
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:03 schreef SFRje het volgende:
tvp.
Jij stuurt toch Laga EJZ? Waarom hebben jullie je opstelling omgegooid? Het ging vrij aardig dacht ik.
pi_82451859
Wan; niet dat ik mijzelf om hoog wil prijzen, maar vind toch wel opmerkelijk dat een verenigingsacht hard vaart in LSA8+ en je dit niet noemt. Je gokte, uit je 'Who to watch'-verhaal op te merken, toch wel op een 2e plaats de Pieter Rom Colthoff & Joeri Bruschinski-boot.
pi_82454547
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:31 schreef AHappelstroop het volgende:
Wan; niet dat ik mijzelf om hoog wil prijzen, maar vind toch wel opmerkelijk dat een verenigingsacht hard vaart in LSA8+ en je dit niet noemt. Je gokte, uit je 'Who to watch'-verhaal op te merken, toch wel op een 2e plaats de Pieter Rom Colthoff & Joeri Bruschinski-boot.
"Natuurlijk, er was een Nederlands kampioen te vieren, maar de boot die tweede werd herbergde nog genoeg roeiers met potentie en ervaring. " ; zette je die er nou later bij?
pi_82455082
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:32 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

"Natuurlijk, er was een Nederlands kampioen te vieren, maar de boot die tweede werd herbergde nog genoeg roeiers met potentie en ervaring. " ; zette je die er nou later bij?
Nee, zelfs jij ging er automatisch vanuit dat hij het over de andere boot had
pi_82460112
Nog gefeliciteerd Tramposa
pi_82461237
Pff.. Rotweekend.. Zaterdag ging t kak in de 4-dev, we kwamen klote uit de start en vonden onze draai pas op de 1k, veel te laat dus. 5e.

Zondagochtend starten in de acht, liep voor geen meter. Ik zelf heb de laatste twee weken ook niet in de acht gezeten..
We laten de acht ook even voor wat het is.

Als laatste race n4-, eindelijk een goede race. We lagen 1500 m boord aan boord met Aegir, maar vielen in de opbouw naar de eindsprint net iets uit elkaar, en konden dat in de eindsprint zelf niet meer goed maken..

Nu is het plan om tijdens de martini misschien in de 4+ te stappen naast te 4-, om uiteindelijk dit seizoen toch te gaan blikken.. Het derde wedstrijdjaar in gaan zonder blik lijkt me namelijk geen tof vooruitzicht..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_82462233
Iemand die volgend jaar gaat clubskiffen? Ik ben van plan om dan níet geblesseerd te zijn, dit jaar is toch wel een beetje tegengevallen

En hopelijk over een paar weken SkollZwaar09 sturen richting een blik
pi_82462544
Ja, volgend jaar ben ik ook weer van de partij denk ik
Kan je al 8 plat op de 2k in een skiff?
pi_82462917
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:23 schreef ocf81 het volgende:
Ja, volgend jaar ben ik ook weer van de partij denk ik
Kan je al 8 plat op de 2k in een skiff?
Ik heb nog nooit een startje gedaan laat staan een 2k
pi_82463971
Hee maar Tramposa, dan zat ik volgens mij in dezelfde trein als jij! Echt één stoel van je verwijderd waarschijnlijk, want ik hoorde allemaal Tritondames helemaal blij praten over dat ze hadden geblikt, en ik realiseerde me met mn brakke kop helemaal niet dat jij in die acht zit! Gefeliciteerd
pi_82464267
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:28 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een startje gedaan laat staan een 2k
Misschien hebben ze dan wel dat nieuwe systeem doorgevoerd waar er meerdere klassen clubroeiers zijn zodat ex-wedstro's gescheiden worden van de compo's. Je ziet altijd wel dat mensen die wedstrijd hebben geroeid veelal vooraan varen. Anders mag je lekker doorvaren
pi_82464759
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:49 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Misschien hebben ze dan wel dat nieuwe systeem doorgevoerd waar er meerdere klassen clubroeiers zijn zodat ex-wedstro's gescheiden worden van de compo's. Je ziet altijd wel dat mensen die wedstrijd hebben geroeid veelal vooraan varen. Anders mag je lekker doorvaren
Ik denk dat dat nog wel 2 jaar op zich laat wachten. Zit niet echt schot in naar wat ik gehoord heb...
pi_82465187
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:57 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog wel 2 jaar op zich laat wachten. Zit niet echt schot in naar wat ik gehoord heb...
Hmm, ok.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 21:04:02 ]
pi_82466955
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:49 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Dat ze ook lekker oprotten, ik wil gewoon tegen oude wedstrijdroeiers roeien !
pi_82468054
quote:
Op maandag 7 juni 2010 07:55 schreef pullup het volgende:
Nee, dat was niet Ananas Ik zal uit beleefdheid niet vermelden wie het wel was maar hoe ze op het idee kwamen om hem achter de microfoon te zetten was me een raadsel.
Ik hoor net ook wie het waren

Maar ze hadden dus niemand die het deed.
pi_82474719
quote:
Op maandag 7 juni 2010 07:55 schreef pullup het volgende:

[..]

Haha

Overigens heb ik ook JW3 nog een tijdje commentaar horen geven.
Ik heb inderdaad zondag morgen nog even het een en ander aan onzin kunnen vertellen. Tenminste goed wat reclame kunnen maken voor het scullen!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:19:07 #99
278668 huilend_komeetje
pi_82482241
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:36 schreef jw3 het volgende:

[..]
Tenminste goed wat reclame kunnen maken voor het scullen!
Jaaa scullen Vrijdag mag ik afroeien in de skiff!
pi_82506038
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:19 schreef huilend_komeetje het volgende:

[..]

Jaaa scullen Vrijdag mag ik afroeien in de skiff!
Scullen hoogh inderdaad!
Heeft iemand trouwens nog foto's van de ARB gevonden (behalve die van Merijn Soeters en NLroei? Daar sta ik niet tussen, en ik geil stiekem een beetje op roeifoto's van mezelf tegenwoordig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')