Dat heb ik gister gedaan (betaald en machtiging opgestuurd). Gekke belastingdienst stuurde gelijk maar 2 facturen een dag na elkaar. Één van 11 euro en één van 57 euro.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:30 schreef monsterd. het volgende:
Ik moet mijzelf er trouwens aan herinneren dat ik morgen nog de motorvoertuigen belasting betaal en het machtigingsbewijs opstuur. Moet nog gebeuren namelijk
2x tanken voor 320 km? Kijk je wel eens in de binnenspiegel of je geen spoor brandstof achterlaat?quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Leuk zo'n topic!![]()
Van het weekend voor het eerst eens verder gereden dan Zutphen -> Arnhem v.v. Namelijk naar Turnhout. Toch zo'n 160km (enkele reis). 's Avonds in de stromende regen terug naar huis gereden. 'K moest helaas wel 2x tanken.![]()
[..]
Dat heb ik gister gedaan (betaald en machtiging opgestuurd). Gekke belastingdienst stuurde gelijk maar 2 facturen een dag na elkaar. Één van 11 euro en één van 57 euro.
Hmm, ja ik heb er ook de eerste x 2 binnen gehad. Maar toen stond de auto nog op de naam van mijn ouiders.. Ik krijg sowieso iets van 47 terug en ik moet 46 betalenquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Leuk zo'n topic!![]()
Van het weekend voor het eerst eens verder gereden dan Zutphen -> Arnhem v.v. Namelijk naar Turnhout. Toch zo'n 160km (enkele reis). 's Avonds in de stromende regen terug naar huis gereden. 'K moest helaas wel 2x tanken.![]()
[..]
Dat heb ik gister gedaan (betaald en machtiging opgestuurd). Gekke belastingdienst stuurde gelijk maar 2 facturen een dag na elkaar. Één van 11 euro en één van 57 euro.
Hoe was dat trouwens in de bmw rijden? Was 538 daar ook nog bij enzo? Heb daar niets meer over gehoord eigenlijk, of iig niet op geletquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:23 schreef Unknown90 het volgende:
Sinds april mijn rijbewijs, tussendoor 3 dagen BMW gereden en in de auto van mijn ouders...
Helaas voorlopig nog niet genoeg geld om een eigen autootje aan te schaffen...![]()
Dat is idd heel erg veeel. Twingo's zijn toch redelijk zuinig?quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:27 schreef Robbiej het volgende:
[..]
2x tanken voor 320 km? Kijk je wel eens in de binnenspiegel of je geen spoor brandstof achterlaat?
Mijn tank was niet helemaal leeg toen ik ging tanken en hij was ook niet vol toen ik begonquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:27 schreef Robbiej het volgende:
2x tanken voor 320 km? Kijk je wel eens in de binnenspiegel of je geen spoor brandstof achterlaat?
oohh netjes! dan valt het verbruik wel mee. Die van mij rijdt ook ongeveer 1 op 15 (mits niet zwaar beladen etc.)quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:52 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Mijn tank was niet helemaal leeg toen ik ging tanken en hij was ook niet vol toen ik begonIk had nog 3 bolletjes van de 10 over, maar m'n ouders zitten er bij in en die zaten te zeiken dat ik moest tanken. Dus ik heb ongeveer 30 liter getankt voor die trip.
Ik hou het steeds bij en volgens mijn berekeningen heb ik 1 op 15 gereden.
Als ze zouden betalen, dan zou ik hem ook volgooien.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:52 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Mijn tank was niet helemaal leeg toen ik ging tanken en hij was ook niet vol toen ik begonIk had nog 3 bolletjes van de 10 over, maar m'n ouders zitten er bij in en die zaten te zeiken dat ik moest tanken. Dus ik heb ongeveer 30 liter getankt voor die trip.
Ik hou het steeds bij en volgens mijn berekeningen heb ik 1 op 15 gereden.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:28 schreef Naamah het volgende:
Ohja, was jij diegene die die bmw voor drie dagen had gewonnen bij z'n rijexamen? Heb dat toen wel gezien, maar nooit meer verder gelezen hoe het was, dus.. hoe was het?
Staat allemaal in mijn topicquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:28 schreef monsterd. het volgende:
Hoe was dat trouwens in de bmw rijden? Was 538 daar ook nog bij enzo? Heb daar niets meer over gehoord eigenlijk, of iig niet op gelet
Wat voor één moet het gaan worden?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Straks even het auto'tje bekijken en zorgen dat ze 'm niet verkopen voordat het vrijdag is.
Een Volvo 440!quote:
Niks mis met een Volvo 440.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Een Volvo 440!Uit 1996, 1.6i/1000KG.. dus ook maar nét betaalbaar voor mij
, met 240000 op de teller.
Precies! Dat ding lijkt me veel leuker dan een Swift oid, die meerprijs mag er gewoon bij op daarvoor.quote:
Ik zit ook te denken aan BE, niet dat mijn auto een trekhaak heeft en veel kan slepenquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:00 schreef Grielen het volgende:
Ik ga aan het eind van de zomer voor mijn BE rijbewijs. Ik ben de enige thuis met een auto met trekhaak, dus daar kan nog wel eens goed gebruik van gemaakt worden.
Oh, ik heb me rijbewijs sinds Oktober 2009, en een auto sinds December![]()
Nou, sommige 50+ers kunnen er anders ook wat van.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:23 schreef Maharbal het volgende:
Irritaties in het verkeer: beginnende bestuurders (die vaak erg zenuwachtig rijden.)
Wat ben ik flauw![]()
Inderdaad, breek me de bek niet openquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:24 schreef mstr het volgende:
[..]
Nou, sommige 50+ers kunnen er anders ook wat van.
Net nog een vrouw die 3 minuten er over deed om een parkeerhaven uit te draaien, ik draai hem er binnen 10 seconden uit.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Inderdaad, breek me de bek niet open
Bier is een stuk minder toegankelijkquote:Op woensdag 2 juni 2010 00:42 schreef Sjoegerd het volgende:
In dat ruime jaar heb ik trouwens aardig wat kilometers gemaakt en vooral 's avonds en 's nachts. Concerten zijn zo een stuk toegankelijker.. Ondertussen ook een eigen gebakje sinds een paar weken
Dat zijn van die flauwe boetes, maken ze meer kosten aan dan dat ze eraan verdienenquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Sinds 19 mei 2008 alweer. Tijd gaat hard.
Overigens nog steeds geen eigen auto, maar maak genoeg kilometers in de auto van mamma of pappa en ik ben chauffeur naast mijn studie.
Overigens een maandje geleden mijn eerste boete gehad: 104 waar je 100 mocht
Ik heb gelest in centrum Rotterdam, dat scheeltquote:Op woensdag 2 juni 2010 17:34 schreef groenen het volgende:
Ik heb ongeveer een maandje mijn rijbewijs, rijdt niet vaak en heb ook geen auto.
Laatst voor het eerst in A'dam gereden, een afslag naar de snelweg gemist en toen maar door het hele centrum van A'dam gereden om weer op de goede weg te komen. Vanaf het centum heb ik namelijk wel wat orientatie en weet ik ongeveer waar ik ben.
Trams waren wel eng.![]()
TomTom zou voor mij ook wel handig zijn.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:06 schreef WalkingDisaster het volgende:
Mijn spaanse Duitse liefde
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rijbewijs sinds Maart 2006, dit is mijn 3e auto, tevens blijvertje![]()
Seat is toch spaans?quote:
Van m'n moeder of vader, oftewel Suzuki Swift 1.5 resp. Ford Mondeo 2.0 Flexifuel. Beide een jaartje oud. En het meest in de Swift trouwensquote:Op donderdag 3 juni 2010 15:06 schreef Joosterd het volgende:
In welke auto of auto's rijden jullie dan
Nouja, kom voorlopig nog even in beiden. Vind het eigenlijk wel aardig doorlopen moet ik zeggen!quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:01 schreef WhiteJoker het volgende:
't loopt nog niet echt storm Monsterd! Ga jij eens heel snel uit dat rijbewijs topic
Geen kriebelziekte?quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:06 schreef WalkingDisaster het volgende:
Mijn spaanse liefde
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rijbewijs sinds Maart 2006, dit is mijn 3e auto, tevens blijvertje![]()
In het begin wel, maar nu ben ik het gewend. M'n iPhone (met TomTom software) hangt ernaast dus da's makkelijk. Enige irritante is dat zodra ik mijn verlichting aan zet het display minder fel gaat branden. Irritant als ze een zonnebril op hebt omdat je dan de snelheidsmeter niet kan zien.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:02 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nouja, kom voorlopig nog even in beiden. Vind het eigenlijk wel aardig doorlopen moet ik zeggen!
Trouwens over je twingo, vind je het andere dashboard niet irritant? Dat in het midden enzo?
Leuk! Ik wil ook een Volvo 440 zodra ik mijn schakelbrommer verkocht heb, en stiekem wil ik zelfs een Mercedes 190quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Een Volvo 440!Uit 1996, 1.6i/1000KG.. dus ook maar nét betaalbaar voor mij
, met 240000 op de teller.
Hmm das idd vervelend. Maar voor de rest geen last van de zon die erop schijnt ofzo?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:48 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
In het begin wel, maar nu ben ik het gewend. M'n iPhone (met TomTom software) hangt ernaast dus da's makkelijk. Enige irritante is dat zodra ik mijn verlichting aan zet het display minder fel gaat branden. Irritant als ze een zonnebril op hebt omdat je dan de snelheidsmeter niet kan zien.
Ja precies! Die oudere auto's zijn goedkoop maar je kan er nog goed mee voor de dag komen! Jammer alleen van een mercedes/bmw/etc is dat die niet zo makkelijk in goede staat te vinden zijn voor een aardig prijsje. Gelukkig kan het bijna niet fout gaan met een 440 *klopt af*quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:54 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Leuk! Ik wil ook een Volvo 440 zodra ik mijn schakelbrommer verkocht heb, en stiekem wil ik zelfs een Mercedes 190![]()
Ik heb mijn rijbewijs sinds maart 2009, en een Mercedes als eerste auto lijkt me wel wat.
Nog even sparen...
Zolang ik m'n lichten niet aan zet overdag gaat het goedquote:Op donderdag 3 juni 2010 21:41 schreef monsterd. het volgende:
Hmm das idd vervelend. Maar voor de rest geen last van de zon die erop schijnt ofzo?![]()
Jep, maar waar de fabriek staat boeit niet zoveel, talloze automerken zijn (grotendeels) niet gemaakt in het land waar het HQ van het merk staat. Afgezien van de elektrische installatie en het interieur is rest van een Seat, dus het onderstel en alle technische onderdelen gewoon Volkswagen. Ofwel, de kans dat je met pech langs de weg staat met een Ibiza of Polo is even groot, maar de kans dat een knopje het opgeeft is in een Seat wat groter (maar zeker niet Alfa achtig, gelukkig). Die verschillen in interieurrobuustheid komen ook terug in het (kleine) prijsverschil tussen Seat en het gelinkte Volkswagen model (tussen Polo en Ibizia zo'n 1500E).quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:23 schreef WalkingDisaster het volgende:
Volgens mij is Seat jaren geproduceerd in Spanje.. Maar daar kan ik naast zitten..
Die Twingo waar ik in reed had ook een leuk kwaaltje. Soms als je ging rijden bleef de snelheidsmeter gewoon op 0quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:55 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Zolang ik m'n lichten niet aan zet overdag gaat het goed![]()
Ik heb begrepen dat ik de backlights kan vervangen en dan zou het feller moeten branden.
En heeft de Volvo 440 een motorblok van Renault en werd gemaakt in Nederlandquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:10 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Jep, maar waar de fabriek staat boeit niet zoveel, talloze automerken zijn (grotendeels) niet gemaakt in het land waar het HQ van het merk staat. Afgezien van de elektrische installatie en het interieur is rest van een Seat, dus het onderstel en alle technische onderdelen gewoon Volkswagen. Ofwel, de kans dat je met pech langs de weg staat met een Ibiza of Polo is even groot, maar de kans dat een knopje het opgeeft is in een Seat wat groter (maar zeker niet Alfa achtig, gelukkig). Die verschillen in interieurrobuustheid komen ook terug in het (kleine) prijsverschil tussen Seat en het gelinkte Volkswagen model (tussen Polo en Ibizia zo'n 1500E).
Op diezelfde wijze heeft een Lamborgini Gallardo allerlei interieuronderdelen uit een eh... relatief cheap ass Audi.
Heeft de mijne met de koplampen wel eensquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:25 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Die Twingo waar ik in reed had ook een leuk kwaaltje. Soms als je ging rijden bleef de snelheidsmeter gewoon op 0
Klap op het dashboard verhielp het weerBleek uiteindelijk een los stekkertje te zijn
Op veel dozen van onderdelen staan zowel het VW, Seat, Skoda en Audi logo.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:49 schreef infinity_737 het volgende:
Bijna een jaar m'n rijbewijs... sinds september '09 bezit ik mijn eigen bolide(tje), een Seat Arosa 1.4!
Ben er erg blij mee, hij heeft me in bijna 15dkm geen één keer in de steek gelaten. (zelfs niet tijdens afgelopen winter!) Bijna 188.000 op de klok nu. Daarnaast nog zo'n 1000 km ervaring opgedaan op de Autobahn met de C5 van pa.. opvallend hoe netjes de Duitsers rijden, in tegenstelling tot sommige Nederlanders!
Even ingaand op de Seat discussie... trek eens de motorkap open van een Seat, je gaat veel VW logo's zien. Het koelvloeistofreservoir bijvoorbeeld? (gruwelijk woord voor Scrabble, geen dank!)
Ach concerns onderling lenen ook vanalles bij elkaar. 2.5TDI in Volvo's (kom ik weerquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:52 schreef mstr het volgende:
[..]
Op veel dozen van onderdelen staan zowel het VW, Seat, Skoda en Audi logo.
Benzinemotoren van PSA worden gemaakt samen met BMW.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach concerns onderling lenen ook vanalles bij elkaar. 2.5TDI in Volvo's (kom ik weer) komt van VAG bijvoorbeeld.
De diesel uit de Opel Omega is ook van BMWquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:56 schreef mstr het volgende:
[..]
Benzinemotoren van PSA worden gemaakt samen met BMW.
Dat van die Duitsers viel mij inderdaad ook op! Ben een keer naar Keulen gereden (voor m'n werk). Vanaf de grens tot aan Keulen heb ik eigenlijk non-stop 200 op de teller gehad (harder ging ie niet, Volvo V50 1.6D) en toen ben ik een aantal keer ingehaald dat ik dacht: rij ik eigenlijk wel?quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:49 schreef infinity_737 het volgende:
Bijna een jaar m'n rijbewijs... sinds september '09 bezit ik mijn eigen bolide(tje), een Seat Arosa 1.4!
Ben er erg blij mee, hij heeft me in bijna 15dkm geen één keer in de steek gelaten. (zelfs niet tijdens afgelopen winter!) Bijna 188.000 op de klok nu. Daarnaast nog zo'n 1000 km ervaring opgedaan op de Autobahn met de C5 van pa.. opvallend hoe netjes de Duitsers rijden, in tegenstelling tot sommige Nederlanders!
Even ingaand op de Seat discussie... trek eens de motorkap open van een Seat, je gaat veel VW logo's zien. Het koelvloeistofreservoir bijvoorbeeld? (gruwelijk woord voor Scrabble, geen dank!)
Dat komt omdat de duitsers tijdens wegwerkzaamheden wel erg streng controleren en veel flitsen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:18 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat van die Duitsers viel mij inderdaad ook op! Ben een keer naar Keulen gereden (voor m'n werk). Vanaf de grens tot aan Keulen heb ik eigenlijk non-stop 200 op de teller gehad (harder ging ie niet, Volvo V50 1.6D) en toen ben ik een aantal keer ingehaald dat ik dacht: rij ik eigenlijk wel?
Even verderop wegwerkzaamheden waar je 40 mocht en er was niet 1 auto die er ook maar aan dacht om 45 te gaan
Is mij idd ook al opgevallen. Reed laatst een heel stuk op de snelweg tijdens wegwerkzaamheden. precies 60 werd er geredenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat komt omdat de duitsers tijdens wegwerkzaamheden wel erg streng controleren en veel flitsen.
Ook al zijn die boetes dan alsnog erg laag vergeleken met de Nederlandse boetes.
In Baustelles zijn de boetes een stuk hoger hoor! Frankrijk is helemaal een lachtertje qua boetes. Bellen kost je een paar tientjes bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat komt omdat de duitsers tijdens wegwerkzaamheden wel erg streng controleren en veel flitsen.
Ook al zijn die boetes dan alsnog erg laag vergeleken met de Nederlandse boetes.
En die heb ik inmiddels:quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:39 schreef Breuls het volgende:
* meldt
Rijbewijs sinds april, ben bezig met een tweedehands auto.
Volgens mij mag niemand zelf naar huis rijden. Ik ook niet toen!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:32 schreef Purdey het volgende:
En ook Purdey gaat zich hier eindelijk melden! In het bezit van haar rijbewijs sinds: 21 uur,en 50 minuten!
Gereden kilometers nadien: Geen.Zelfs van mn instructeur mocht ik mezelf niet meer naar huis rijden![]()
Wat opzich grappig was aangezien ik wel in zijn auto mocht rijden,tóen ik nog niet eens kon rijden.Haal ik mn rijbewijs,is het gelijk over met de pret
Ik wel.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Volgens mij mag niemand zelf naar huis rijden. Ik ook niet toen!
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:40 schreef Purdey het volgende:
Ik dacht dat het nog steeds te maken had met het incident op het kruispunt waarin zijn auto tegen een bus van justitie had gezetRaar eigenlijk,dat niemand zichzelf naar huis mocht rijden.Wel stiekem gelachen onderweg dat instructeur op de snelweg zn telefoon opnam,en ik zn rooster even mocht bijkrabbelen
quote:
Dat zal dan wel te maken hebben met het feit dat je een jonge God bentquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:41 schreef mstr het volgende:
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat zal dan wel te maken hebben met het feit dat je een jonge God bentDie hebben nu eenmaal een streepje voor!
Anyway,straks even naar de gemeente om mn pasje aan te vragen.Dan kan ik volgende week donderdag een ritje gaan makenMet het stappenplan 'Hoe rij ik voor het eerst alleen' van mn instructeur moet het goed gaan komen
Zoals m'n vader. jemig zeg, ik deed niks goed, het leek m'n eerste rijles welquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:51 schreef mstr het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je gehad?
Je moet gewoon dinsdag al bellen om te vragen of ze hem klaar hebben, vaak is dat wel het geval.
En als je gaat rijden, zorg dat je niet iemand meeneemt die loopt te zeuren.
Daarom, is slecht voor je vertrouwen en ga je alleen maar meer fouten maken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zoals m'n vader. jemig zeg, ik deed niks goed, het leek m'n eerste rijles wel.
"IK DOE M'N BEST!"quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:55 schreef CherryLips het volgende:
Nu weet ik wel hoe hij zich voelt als ik hem iets probeer uit te leggen over de computer
Dat werkt idd goed voor je vertrouwenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:58 schreef Purdey het volgende:
Ik heb krankzinnig veel rijlessen gehad,maar wel in een keer geslaagd![]()
Mn instructeur raadde ook aan alleen te gaan rijden,maar dat vind ik best eng in een hele andere auto ook nog eens.Zelfs mijn bambi-ogen hielpen niet toen ik vroeg of hij even voor de deur kon blijven staan,en ik dan een rondje alleen in de les-golf zou maken.Maar wat niet is kan nog komenM'n vader neem ik denk ik niet mee.Toen ik een keer 'droog' zat te schakelen toen hij de auto wastte,keek hij me meewarrig aan en zei: 'Wat doe je? Moet het kapot? Kom alsjeblieft achter dat stuur vandaan,jij ziet nog kans een tank van het leger te slopen!!'
En je hebt 'm niet naar huis laten lopen?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik draaide de sleutel al verkeerd om in het contact. 'Niet zo ver, joh!' riep hij. En 'Nu heb je die fietser al gezien en daar kun je wel voor langs en nu moet je daar kijken en nu moet je schakelen, waarom schakel je zo laat, wat trek je langzaam op, pas op voor die drempel, niet zo hard de bocht in, waarom rij je zo langzaam.' Omdat het aangrijpingspunt anders is en dat lastig wegrijdt als je het niet bent gewend, ukkel.
Toen ik instapte vroeg ik nog: 'Weet je het zeker? Mag dat?'quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:09 schreef Piles het volgende:
[..]
En je hebt 'm niet naar huis laten lopen?
De eerste dagen altijd alleen rijden
Nee, het is alleen van diesel naar benzinequote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:10 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk dat als je m'n vader in een diesel zet, die motor eerst drie keer afslaat.
Heeft iedereen de eerste tijd, komt vanzelf. Ik heb het soms nu nog als ik de auto van m'n ouders ipv m'n eigen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
hahahaha dat aangrijppunt is zoo herkenbaar! Ik laat m'n moeders Peugeot 206 echt _ALTIJD_ afslaan. Nooit last van gehad in m'n lesauto en nu in m'n eigen auto ook nog niet!
Ik ben bang dat de motor dan niet gaat afslaan. Een diesel kun je heel lief aanpakken, maar een benzine-auto moet je gewoon wat agressiever behandelen. Ik had gisteren, sinds een tijdje niet gereden te hebben, de motor gelijk af laten slaan, omdat ik de koppeling (zonder gas te geven) op wilde laten komenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Toen ik instapte vroeg ik nog: 'Weet je het zeker? Mag dat?'
'Ja, je hebt je rijbewijs toch?'
'Rijdt dit niet heel anders dan een diesel dan of kan ik zo die drukke weg daar gelijk op.'
'Nee, rijdt precies hetzelfde.'
Ik denk dat als je m'n vader in een diesel zet, die motor eerst drie keer afslaat.
Eruit zetten. Klaar.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik draaide de sleutel al verkeerd om in het contact. 'Niet zo ver, joh!' riep hij. En 'Nu heb je die fietser al gezien en daar kun je wel voor langs en nu moet je daar kijken en nu moet je schakelen, waarom schakel je zo laat, wat trek je langzaam op, pas op voor die drempel, niet zo hard de bocht in, waarom rij je zo langzaam.' Omdat het aangrijpingspunt anders is en dat lastig wegrijdt als je het niet bent gewend, ukkel.
Benzines kun je net zo goed alleen op de koppeling rijden hoor. Alleen je moet het véél kalmer aanpakken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, het is alleen van diesel naar benzine
Diesel kun je alleen op de koppeling laten rijden, benzine niet
[..]
Heeft iedereen de eerste tijd, komt vanzelf. Ik heb het soms nu nog als ik de auto van m'n ouders ipv m'n eigen.
Het zal vast kunnen, maar niet in een normale situatiequote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:31 schreef JJH het volgende:
Benzines kun je net zo goed alleen op de koppeling rijden hoor. Alleen je moet het véél kalmer aanpakken.
Jawel, maar als je al een paar jaar rijdt is het toch pijnlijkerquote:En iedereen heeft altijd wel een keer dat ie hem laat afslaan als je van de ene in een andere auto stapt.
Ik rijd bijna zeven jaar, en het gebeurde mij vorig weekend nog, in een diesel met een vrij groot blok...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Het zal vast kunnen, maar niet in een normale situatie
[..]
Jawel, maar als je al een paar jaar rijdt is het toch pijnlijker
Ik heb dat bij m'n eigen auto. Dat aangrijpingspunt is zo precies dat ik er constant overheen zit. Ik ben bijna geoefender in het herstarten dan in het optrekken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
hahahaha dat aangrijppunt is zoo herkenbaar! Ik laat m'n moeders Peugeot 206 echt _ALTIJD_ afslaan. Nooit last van gehad in m'n lesauto en nu in m'n eigen auto ook nog niet!
Dat is tegenwoordig altijd en overal zo. Gemeentes maken ze niet zelf meer, maar die worden bij een of andere overkoepelende organisatie gedrukt.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:51 schreef Purdey het volgende:
Ben nu wel heel erg benieuwd naar de benzine auto van paps.Ik reed in een VW Golf diesel,en die kon ik alleen met de koppeling,tot aan de tweede drempel in mijn straat laten,zo'n 30 meter.Dat ding stond heel apart afgesteld.
Net bij de gemeente geweest,ik kan mn rijbewijs volgende week vrijdag ophalen.Wat een snelle serviceGa mooi woensdag al bellen of ie klaar ligt
Precies, ook zo gedaan en binnen drie dagen dat ding opgehaald!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Niet bellen, mijn ervaring is dan ze dan gewoon zeggen: nee, hij ligt er vrijdag pas zonder dat ze gaan kijken. Gewoon langs gaan omdat je 'toevallig' in de buurt bent werkt beter.
Benzine ook, maar niet elke benzinequote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, het is alleen van diesel naar benzine
Diesel kun je alleen op de koppeling laten rijden, benzine niet
[..]
Heeft iedereen de eerste tijd, komt vanzelf. Ik heb het soms nu nog als ik de auto van m'n ouders ipv m'n eigen.
Niet dat ik weet, ik kom er nooit. Ik was gewoon ergens heengereden voor mijn plezierquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:16 schreef Purdey het volgende:
@Spelvout:
Wat een krankzinnige verkeerssituatie.Zijn daar nooit geen ongelukken gebeurt dat je weet? Je hebt indd eerst die mega scherpe bocht,en ineens die kruising.Levensgevaarlijk is het!
Wat voor een auto rij je dan?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
alweer tankenonverwachte 1:10
toch maar de bandenspanning nalopen en niet meer met de sunroof open rijden
Mitsubishi Lancer 1.3quote:
Ja, dat geloof ik best.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Mitsubishi Lancer 1.3bandenspanning was absurd laag net, zelfs 1.4 rechtsvoor
hij stuurt ook nog lekkerder nu
2.1 kwam ik achteraf achter, maar 2,3 in gedaanquote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:15 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik best.
Wat moest er in? 2,2 - 2,5 of iets zeker?
1,4 <> 2,3 scheelt wel ja.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
2.1 kwam ik achteraf achter, maar 2,3 in gedaan
Wat vind je niet veel?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:01 schreef trainfreak het volgende:
Mensen die pas hun rijbewijs hebben en nog niet veel gereden hebben:![]()
Ik rij met een nieuwe wagen sinds half december 2009.
Op een half jaar heb ik ondertussen al 13 000 km gereden...
Denk dat het aan jou ligt. Ik heb in het eerste jaar zo'n 10.000 km gemaakt en rij nu net wat meer. Dat vind ik zelf al vrij veel voor een student.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:35 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Gewoon ja, als ik het topic zo doorlees..
Ofwel ligt het aan mij dat ik zoveel kilometers doe.
Dat scheeltquote:Op zaterdag 19 juni 2010 23:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En de cd speler zit er in! Eindelijk van die stille ritjes af!
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 23:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Demper eruitslopenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 23:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben principiëel tegen MP3 cd's vanaf het aller eerste begin dat ik als DJ maakte johnavigeren door door een hondertal tracks ammehoela, audiocd + overzicht! Maar er ligt ook meteen een aux-in kabel in voor m'n ipod, alleen werkt die hele input niet zonder een soort van interface van Sony zelf
Dus dat is inderdaad of zo'n interface kopen of een nieuwe cd speler met usb-in
![]()
Maar waarom nu nog meer geld uitgeven? Gewoon 10 cd's met kwaliteitsmuziek er in en niet zeuren
Zodat ie net zo veel herrie maakt als jouw Chevelle?quote:
Nee, denk niet dat ie dat red, maar je kan het proberenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 23:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zodat ie net zo veel herrie maakt als jouw Chevelle?
Zow hee, scarry! En is dat busje op de kruising nog gestopt/geremd?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:48 schreef Spelvout het volgende:
Ah, hier gaan we dus verder na het rijles topicIk heb sinds april mijn rijbewijs
Vorige week een bijna dood ervaring gehad..
Ik reed op een vrij lange 80-weg, en achter mij zat iemand continue te pushen. Doordat ik zo aandachtig op diegene aan het letten was, lette ik totaal niet op de weg.
Ik ging er vanuit dat er gewoon een bocht aankwam.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=Mierloseweg,+Lierop,+Someren,+Noord-Brabant&sll=52.469397,5.509644&sspn=5.355514,14.27124&ie=UTF8&cd=2&geocode=FZzeEAMdZmtWAA&split=0&hq=&hnear=Mierloseweg,+Lierop,+Someren,+Noord-Brabant&ll=51.435283,5.66916&spn=0.021403,0.055747&t=h&z=15&layer=c&cbll=51.43518,5.669412&panoid=7pfSSmBz_LpKeIAaVsECrA&cbp=12,127.04,,0,6.25
En pas op dit punt kwam ik er achter dat het een kruising betreft.. waar ik dus nog zo'n 60 reed. (hoezo dagdromen? ik weet 100% zeker dat ik dat eerste bord heb gezien).
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=Mierloseweg,+Lierop,+Someren,+Noord-Brabant&sll=52.469397,5.509644&sspn=5.355514,14.27124&ie=UTF8&cd=2&geocode=FZzeEAMdZmtWAA&split=0&hq=&hnear=Mierloseweg,+Lierop,+Someren,+Noord-Brabant&ll=51.434802,5.670362&spn=0.021403,0.055747&t=h&z=15&layer=c&cbll=51.434774,5.670554&panoid=-ZLZh_x4uotqu1YgscUDag&cbp=12,86.21,,0,10.4
Vol in de rem, op één meter na een busje gemist, en bij de hekken tot stilstand gekomen (die schuin staan, dus niet de achterste). Ik ben mijn eigen letterlijk kapot geschrokken. Auto daarna ff aan de kant gezet om bij te komen
Ipod in de autoquote:Op zaterdag 19 juni 2010 23:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Kriebelziekte?quote:
Welk tijdstip was het?quote:Op zondag 20 juni 2010 00:04 schreef davidov2009 het volgende:
. Toen was er plotselinge filevorming, ik reed nog ongeveer 100 (linkerbaan), ik had nog iets van 60-70 meter ofzo en de auto voor me stond praktisch stilKEIHARD op de rem (ABS
) en zeer oplettende bestuurder voor me, die haar auto verder naar links manouvreerde, richting de vangrail, terwijl ik een stukje naar rechts stuurde. Mensen op rechterbaan ook een stukje naar rechts (richting vluchtstrook) en toen stond ik op ca. 30 cm afstand van de bumper stil
Hartslag van 180
Wonder boven wonder had ik ook de koppeling ingetrapt dus auto was niet eens afgeslagen.
Daarom ook niet remmen voor eenden, idiotenquote:Op zondag 20 juni 2010 14:15 schreef mstr het volgende:
Of een lesauto die ineens vol in de ankers gaat voor een eend, terwijl ik die niet gezien had en er niet op voorbereid was dat die auto vol in de ankers zou gaan. Stond echt 20 cm achter de lesauto stil.
Nee, maar toch, ze doen het wel.quote:Op zondag 20 juni 2010 14:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Daarom ook niet remmen voor eenden, idioten
Heb me vannacht wel weer heerlijk geërgerd aan mensen die niet snappen wat een spitsstrook is, en Ford Ka rijders (rijdsters waarschijnlijk) die 90 op de snelweg rijden
Ik reed pas 80 toen er een kuikentje overstak, die liep precies tussen de wielen doorquote:
Ook zoiets jaquote:Ik vannacht ook, reed op een vierbaans snelweg en dan blijven mensen op de een na linker of de een na rechter baan hangen terwijl er voor de rest niet anders rijdt. En élke keer weer is het daar raak. Omdat het een tweebaans snelweg is, waar 2 banen bijkomen van rechts, dus dan zijn ze bang om helemaal naar rechts te gaan ofzo.
Maar dan was jij toch niet fout?quote:Op zondag 20 juni 2010 15:05 schreef hollander87 het volgende:
En een keer een aanrijding gehad ruim voor de megarotonde in Joure. Bumperklevert achter me aan en ik reed in een busje waardoor hij geen zicht had. 2 a 3 auto's voor me gingen ze ineens vol in de remmen met alarmlichten aan en alle toeters en bellen. Ik rem eerst 2x rustig af zodat die kloothommel achter me op zou zouten en toen moest ik vol in de ankers. Ik haalde het tot mijn voorligger, ik stond nagenoeg stil en toen kwam meneer de klevert in de kofferbak en ik schoot door naar voren. Auto total loss, af laten slepen en daarna van Heerenveen terug naar Utrecht mogen treinen, tof
Ik heb al bijna 3x een eend in m'n grill gehad, een konijn...quote:Op zondag 20 juni 2010 15:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik reed pas 80 toen er een kuikentje overstak, die liep precies tussen de wielen door
[..]
Ook zoiets jaNou, daar is rechts voorbij rijden bij mij gewoon toegestaan hoor
Onderbouwd met een foto:quote:Op zondag 20 juni 2010 02:43 schreef mstr het volgende:
Godver de godver.
Ik rij vanavond naar m'n werk, ga ik over een heuveltje: PRRRRBRRRGRRRR
Een las van de uitlaat gescheurd net voor de eerste demper.
Dus nu rij ik rond met een auto die klinkt al een gesjonniede Golf en hij trekt op als een Suzuki Alto van 15 jaar geleden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was niet fout nee maar ik had waarschijnlijk mijn ruimtekussen groter moeten houden, of zoiets. De verzekering heeft alles vergoed en het was al een oud bestelbusje maar toch.... het was niet mijn auto dus ik voelde me goed klote die dag.quote:
Mooi toch. Hele baan vrij voor jezelf.quote:Op zondag 20 juni 2010 14:58 schreef mstr het volgende:
[..]
Nee, maar toch, ze doen het wel.
Ik vannacht ook, reed op een vierbaans snelweg en dan blijven mensen op de een na linker of de een na rechter baan hangen terwijl er voor de rest niet anders rijdt. En élke keer weer is het daar raak. Omdat het een tweebaans snelweg is, waar 2 banen bijkomen van rechts, dus dan zijn ze bang om helemaal naar rechts te gaan ofzo.
Ja, dat is nog het aller lulligst, maar zolang het jouw fout niet is valt er mee te leven.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:09 schreef hollander87 het volgende:
[..]
Ik was niet fout nee maar ik had waarschijnlijk mijn ruimtekussen groter moeten houden, of zoiets. De verzekering heeft alles vergoed en het was al een oud bestelbusje maar toch.... het was niet mijn auto dus ik voelde me goed klote die dag.
Vind ik ook. Het doet me goed om dan in mijn spiegel mensen alsnog naar rechts te zien gaan.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Ook zoiets jaNou, daar is rechts voorbij rijden bij mij gewoon toegestaan hoor
Nou, de meesten doen dat niet eensquote:Op zondag 20 juni 2010 19:25 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Vind ik ook. Het doet me goed om dan in mijn spiegel mensen alsnog naar rechts te zien gaan.
Ik wil ook nog wel eens met m'n licht seinen.quote:Op zondag 20 juni 2010 19:27 schreef Zuunigerd het volgende:
De meesten inderdaad niet. Die kleine zeldzame momentjes dat ze het wel doen, koester ik
Nee, want daar heb je gewoon gelijk een toeterende, seinende mof in je achterbak hangen als je ff niet 150+ rijdtquote:Op zondag 20 juni 2010 19:27 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik wil ook nog wel eens met m'n licht seinen.
Maar als je dan kijkt in Duitsland, daar komt het niet zoveel voor.
Klopt, maar al die mensen die met 90 links blijven plakken is ook niks.quote:Op zondag 20 juni 2010 19:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, want daar heb je gewoon gelijk een toeterende, seinende mof in je achterbak hangen als je ff niet 150+ rijdt
Zeker een blonde vrouw?quote:Op woensdag 23 juni 2010 23:42 schreef monsterd. het volgende:
Vanochtend reed ik via voorst-apeldoorn naar zwolle toe.. Wordt daar aan de weg gewerkt, dus je mag er maar 50. Nou wil het net zijn dat ik vrij laat zag dat een stoplicht op rood ging een eindje terug, dus technisch gezien was het al rood toen ik er doorheen ging geloof ik. Zag nog een politieauto staan bij het stoplicht. niets aan het hand dacht ik zo. totdat die politieauto dus heel de tijd ineens achter mij rijdt. Ging nog een andere auto inhalen zodat tie achter mij aan kon rijden. Heb die hele weg precies 50 aangehouden en een beetje met zweethandjes in de auto gezeten.. Maarja uiteindelijk gaven ze op
Nee nee, Ben een brunettjequote:
Je bent in ieder geval al een vrouw, dat scheelt.quote:
Nouja, ik weet niet precies of ze wel konden zien dat ik op het laatste moment nog doorreed bij het stoplicht. zag het dus dusdanig laat dat ik toch niet meer kon stoppen. Maarja, zij stonden toen ook stil bij het stoplicht tegenover het stoplicht waar ik stondquote:Op woensdag 23 juni 2010 23:49 schreef mstr het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval al een vrouw, dat scheelt.
En blijkbaar hadden ze een goede dag met dat lekkere weer.
Mijn uitlaat is trouwens weer gemaakt.
Dan kunnen ze het vrij lastig zien.quote:Op woensdag 23 juni 2010 23:54 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nouja, ik weet niet precies of ze wel konden zien dat ik op het laatste moment nog doorreed bij het stoplicht. zag het dus dusdanig laat dat ik toch niet meer kon stoppen. Maarja, zij stonden toen ook stil bij het stoplicht tegenover het stoplicht waar ik stond
Naar vermoeden wel jaquote:Op woensdag 23 juni 2010 23:56 schreef mstr het volgende:
[..]
Dan kunnen ze het vrij lastig zien.
Toen zijn ze maar achter je aangereden om te kijken of je nog meer gekke dingen deed.
Je gaat de hele tijd lopen spiegelen om te kijken of ze nog achter je rijden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 23:59 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Naar vermoeden wel ja. Kreeg er een beetje een rijles dejavu van. Alsof iemand steeds zit te kijken hoe jij dus rijdt. Zwaar irritant
Jaa...quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:00 schreef mstr het volgende:
[..]
Je gaat de hele tijd lopen spiegelen om te kijken of ze nog achter je rijden.
Ja precies.. Daar zat ik ook al bijna op te wachten. Je weet maar nooitquote:Op donderdag 24 juni 2010 13:57 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat zou ik ook doen hoor. Straks mis je het rode licht van de wagen als je willen dat je stopt.
Maar daardoor let je wel een stuk minder op wat er om je heen gebeurd waardoor je juist sneller ene andere fout maakt.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:57 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat zou ik ook doen hoor. Straks mis je het rode licht van de wagen als je willen dat je stopt.
Was dat tegen mij bedoelt?quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:38 schreef Anne het volgende:
Door niet te spiegelen kijk je ook niet om je heen.
Nou ik zou niet overdreven gefocussed zijn op dat hoorquote:Op donderdag 24 juni 2010 14:01 schreef mstr het volgende:
[..]
Maar daardoor let je wel een stuk minder op wat er om je heen gebeurd waardoor je juist sneller ene andere fout maakt.
Dan is het niet erg, maar je hebt genoeg mensen die van angst gaan lopen focussen op dat ze niets verkeerd doen en op die politieauto.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:43 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou ik zou niet overdreven gefocussed zijn op dat hoor
Kijken of er leuke mannen achter je rijden?quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:12 schreef monsterd. het volgende:
Ik kijk sowieso altijd wel veel in mijn binnenspiegel
Misschien.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:13 schreef mstr het volgende:
[..]
Kijken of er leuke mannen achter je rijden?
Je hapt wel leuk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:14 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Misschien.![]()
Nee, meer om de situatie achter mij ook in de gaten te houden.
Haha, je lokt het anders wel zelf uit he!quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:15 schreef mstr het volgende:
[..]
Je hapt wel leuk.
Wat voor een auto rij je?
Weet ik, daarom is het zo leuk dat je hapt.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:16 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Haha, je lokt het anders wel zelf uit he!![]()
Nissan Micratje!
De kanarie!quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:23 schreef monsterd. het volgende:
Dit is niet de mijne, maar daar lijkt hij wel op; inclusief gele kleur!
[ afbeelding ]
Haha, zeggen ze wel vaker ja! Maargoed, hij doet prima zijn werk en ik weet iig altijd waar hij staat op een parkeerplaats.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:24 schreef mstr het volgende:
[..]
De kanarie!
Maar die Micra's zijn wel te doen.
Leuk bakkie hoor.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:25 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Haha, zeggen ze wel vaker ja! Maargoed, hij doet prima zijn werk en ik weet iig altijd waar hij staat op een parkeerplaats.
en jij rijd in een..?
quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:27 schreef mstr het volgende:
[..]
Leuk bakkie hoor.
Peugeot 206.
En om preices te zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, rijdt erg fijn.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:28 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Die rijden zeer fijn! Kennis van me rijdt ook in die auto!
Wat vond je om te huilen er aan dan?quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb ook een tijdje in een 206 gereden. Stuurt heerlijk (en die sportstoelen), maar het schakelen vond ik echt om te huilen eerlijk gezegd....
Rij nu in een Swift uit 2009 van m'n moeder.
Veel te lange slagen en zonder gevoel. Vind ik trouwens bij alle Franse auto's het geval, dus niet alleen bij de 206. Heb ook een tijd in een Twingo (quote:
Dat gevoel valt bij een 206 nog wel mee, bij de 407 die wij hadden was 't veel erger.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Veel te lange slagen en zonder gevoel. Vind ik trouwens bij alle Franse auto's het geval, dus niet alleen bij de 206. Heb ook een tijd in een Twingo () gereden en daar had ik precies hetzelfde.
2 Maandjes ongeveer. Ook al wat kosten gehad aan de auto. plus een rekening van carglass van 90 euro omdat de verzekering weigert te betalen (wa+).. De schadedatum is verkeerd ingevuld, en kan niet worden aangepast. Dus de schadedatum geeft nu een datum aan waarop ik nog niet bij die maatschappij verzekerd was. Ook fijnquote:Op donderdag 24 juni 2010 15:29 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, rijdt erg fijn.
Alleen wel al wat kosten aan gehad.
Hoelang heb jij nu je rijbewijs?
Hoe oud ben je?quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:52 schreef monsterd. het volgende:
[..]
2 Maandjes ongeveer. Ook al wat kosten gehad aan de auto. plus een rekening van carglass van 90 euro omdat de verzekering weigert te betalen (wa+).. De schadedatum is verkeerd ingevuld, en kan niet worden aangepast. Dus de schadedatum geeft nu een datum aan waarop ik nog niet bij die maatschappij verzekerd was. Ook fijn
Staat tegenover dat die 206 heerlijk stuurt, misschien wel de best sturende auto waar ik tot nog toe in gereden heb. Niet zo kunstmatig licht, maar een tikkeltje zwaar en met lekker veel gevoel. Heerlijk was datquote:Op donderdag 24 juni 2010 15:47 schreef mstr het volgende:
[..]
Dat gevoel valt bij een 206 nog wel mee, bij de 407 die wij hadden was 't veel erger.
Maar het inderdaad niet te vergelijken met onze Golf bijvoorbeeld, die gewoon heel strak schakelt.
Ja, dat klopt zekerquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Staat tegenover dat die 206 heerlijk stuurt, misschien wel de best sturende auto waar ik tot nog toe in gereden heb. Niet zo kunstmatig licht, maar een tikkeltje zwaar en met lekker veel gevoel. Heerlijk was dat
Die dingen schakelen zo strak al ik weet niet watquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:03 schreef Sjoegerd het volgende:
Vond die les Golfjes juist altijd zo brak schakelen
Vond er juist zo weinig gevoel in zitten.. En de Astra stuurt ook fijner naar mijn ideequote:Op donderdag 24 juni 2010 16:04 schreef mstr het volgende:
[..]
Die dingen schakelen zo strak al ik weet niet wat
Hoe bedoel je weinig gevoel?quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vond er juist zo weinig gevoel in zitten.. En de Astra stuurt ook fijner naar mijn idee
"Smooth".. Niet zo lekker zwaar. En de versnellingen zitten naar mijn idee zo dicht naast elkaar.quote:
Dat is juist wat ik zo fijn vindquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
"Smooth".. Niet zo lekker zwaar. En de versnellingen zitten naar mijn idee zo dicht naast elkaar.
T mag van mij wel een beetje ongeciviliseerd. Weet ik tenminste dat alles nog vast zitquote:
206jes staan ook bekend om hun (slechte) versnellingsbakken.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
De 206 (van m'n moeder) en haar 205 hiervoor hebben naar mijn gevoel echt zo'n loszittende pook die alle kanten op vliegt. In mijn lesauto (Auris) voelde die veel stabieler aan. Ook toen ik op zoek was naar een eigen auto in een Volvo 440 gereden en nu in mijn Mitsubishi Lancer voelt het ook veel fijner aan![]()
Maar verder is die 206 wel een leukeniets op aan te merken.
Hou m binnen de lijntjes en de goede kant bovenquote:Op donderdag 24 juni 2010 21:45 schreef CherryLips het volgende:
woohoo, ik mag volgende week misschien een stukje in de auto van m'n zus rijden. dat is een doorbraak, mensen
Ik heb het ook van de week aan mn broer gevraagd en die zei,en ik citeer:quote:Op donderdag 24 juni 2010 21:45 schreef CherryLips het volgende:
woohoo, ik mag volgende week misschien een stukje in de auto van m'n zus rijden. dat is een doorbraak, mensen
Ik denk ook dat ik vanmiddag even een rondje rond mn huizenblok maak.En als dat goed gaat,een rondje om beide blokkenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:48 schreef mstr het volgende:
Ik ben vanaf dag 1 meteen in m'n ouders' auto gestapt, met toestemming.
En in de bestelbus van het werk en in de auto van m'n oom.
Ik ookquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:48 schreef mstr het volgende:
Ik ben vanaf dag 1 meteen in m'n ouders' auto gestapt, met toestemming.
Welnee, gewoon lekker een eind gaan rijden joh, over wat rustige weggetjesquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:54 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ik vanmiddag even een rondje rond mn huizenblok maak.En als dat goed gaat,een rondje om beide blokkenDat klinkt echt pathetic aangezien ik al een half jaar heel Rotterdam door heb gereden
![]()
Waarom ben je nu zo 'bang' dan?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:54 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ik vanmiddag even een rondje rond mn huizenblok maak.En als dat goed gaat,een rondje om beide blokkenDat klinkt echt pathetic aangezien ik al een half jaar heel Rotterdam door heb gereden
![]()
Ja, ik ook.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ookMoest bijna
[..]
Welnee, gewoon lekker een eind gaan rijden joh, over wat rustige weggetjes
M'n broer heeft sinds kort een Volvo, en m'n zwager heeft een asociale Audi. Die vraag ik al niet eensquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik heb het ook van de week aan mn broer gevraagd en die zei,en ik citeer:
'Nou,euh die Ford zit net lekker in de lak.Rijd eerst die ouwe Astra van pa maar in elkaar..'
![]()
Cherry,je bent een bevoorrecht mens!
Anders krijg je zo'n actie zoals ik had vorige week, dat m'n vader me gewoon gelijk de grote weg opstuurde en er als een rijschoolnazi naast me zat, ik links voor het stoplicht ging staan en dacht: 'Kak, ik kan amper wegrijden met dit ding' en iedereen me rechts inhaaldequote:
Wil dan de pook niet helemaal naar achteren in de achteruit?quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Die Swift schakelt wel heerlijk strak en kort
Maar daar hebben we een keer een probleempje gehad dat hij niet in z'n achteruit wildeSchijnt een bekend probleem te zijn bij de Swift. Neef van me heeft ook een Swift en exact hetzelfde probleem gehad
Dat hebben echt zoveel auto's. Mijn auto (Skoda) en die van mn ouders (Citroën) hebben dat bij een tijdje stilstaan ook. Heel even in z'n 1 en laten aangrijpen, en dan gaat het welquote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:18 schreef Cassius het volgende:
[..]
Wil dan de pook niet helemaal naar achteren in de achteruit?
Ja idd, stukje verzetten en dan wil 't wel. Zal wel iets met synchronisatie en tandwielen te maken hebbenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat hebben echt zoveel auto's. Mijn auto (Skoda) en die van mn ouders (Citroën) hebben dat bij een tijdje stilstaan ook. Heel even in z'n 1 en laten aangrijpen, en dan gaat het wel
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat hebben echt zoveel auto's. Mijn auto (Skoda) en die van mn ouders (Citroën) hebben dat bij een tijdje stilstaan ook. Heel even in z'n 1 en laten aangrijpen, en dan gaat het wel
Een leuke Peugeot 206 kwaal is het ook.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:21 schreef Cassius het volgende:
[..]
Ja idd, stukje verzetten en dan wil 't wel. Zal wel iets met synchronisatie en tandwielen te maken hebben
Daarom zeg ik altijd: Ga lekker in je eentje rijden zonder iemand die tegen je aan zit te schreeuwen, al is het voor de gein.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Anders krijg je zo'n actie zoals ik had vorige week, dat m'n vader me gewoon gelijk de grote weg opstuurde en er als een rijschoolnazi naast me zat, ik links voor het stoplicht ging staan en dacht: 'Kak, ik kan amper wegrijden met dit ding' en iedereen me rechts inhaaldeEerst even oefenen in een andere auto kan geen kwaad
Ja, dat inderdaad. Ik heb het in andere auto's nog nooit meegemaakt, maar bij die Swift gebeurt het wel erg veel. Maar ja, schijnt een typisch Swift-kwaaltje te zijn als ik zo eens rondlees op internet.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:18 schreef Cassius het volgende:
[..]
Wil dan de pook niet helemaal naar achteren in de achteruit?
Ben niet bang hoor,absoluut niet.Maar wil even aan de auto wennen.Met mn lesauto kon ik op het laatst lezen en schrijven,maar dit is een benzine auto,en hij schakelt ook heel andersquote:
Okéquote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:45 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ben niet bang hoor,absoluut niet.Maar wil even aan de auto wennen.Met mn lesauto kon ik op het laatst lezen en schrijven,maar dit is een benzine auto,en hij schakelt ook heel anders![]()
En rustige weggetjes..Ik zit midden in de stad
Heerlijk is dat! Overal trambanen,fietsers,zebrapaden,kruispunten.Een lekker rustig begin dusquote:
Mijn Kia Picanto heeft het ook. In het begin had ik het soms niet door, dus dan was het ineens KGKGKGGGGG.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ben ook wel wat gewend, heb leren rijden en woon in Utrecht, dus drukte genoeg.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
Heerlijk is dat! Overal trambanen,fietsers,zebrapaden,kruispunten.Een lekker rustig begin dus
Ben wel blij hoor,dat ik in de drukte van Rotterdam heb leren autorijden,dan scheelt een hoop stress
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:07 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik ben ook wel wat gewend, heb leren rijden en woon in Utrecht, dus drukte genoeg.
Ach ik moest vorige week donderdag wel mijn papieren laten zien in verband met drugscontrole vlak over de grens. Zo boeiend is het niet hoorquote:Op donderdag 1 juli 2010 12:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben al 2 keer in een alcoholcontrole gekomen en geen enkele keer hoefde ik m'n papieren te laten zien
Zulke mensen moet je gewoon niet meer meenemen, dan stoppen ze er wel mee.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:49 schreef manda-rijn het volgende:
ik zat met een big smile klaar achter het stuur voor de alcoholcontrole, mocht ik doorrijden van de politie![]()
Ik vind het trouwens nog steeds vreselijk als iemand naast mij zit in de auto, dat gezeur altijd ("niet te snel door de bocht!" "je moet wel remmen!" "neem de rotonde nou eens niet in z'n 3")
Ik heb die neiging ook welquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:23 schreef mstr het volgende:
[..]
Zulke mensen moet je gewoon niet meer meenemen, dan stoppen ze er wel mee.
Commentaar leveren. Sommigen misbruiken die auto echt zeg maarquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:27 schreef mstr het volgende:
[..]
Om ze eruit te zetten of commentaar te gaan leveren?
Ach, als ik wel eens verhalen over jou heb gehoord stap ik ook niet graag bij jou in.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Commentaar leveren. Sommigen misbruiken die auto echt zeg maar.. En ik ben het niet gewend dat anderen wel lekker laat met hun auto kunnen remmen.
Als mensen niet bij mij in willen stappen dan stappen ze niet in. Zoeken ze maar uit hoe ze er komenquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:31 schreef mstr het volgende:
[..]
Ach, als ik wel eens verhalen over jou heb gehoord stap ik ook niet graag bij jou in.
Terug schakelen in de zin van koppeling in-naar lagere versnelling-koppeling omhoog?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:22 schreef CherryLips het volgende:
Zo heb ik het dus geleerd, maar m'n vader is gewend om alvast terug te schakelen naar de vorige versnelling als hij ziet dat verderop het stoplicht op rood staat. Hij kan er niet aan wennen dat ik het anders heb geleerd, hij snapt het niet. Ik zei al: 'Voor ¤42 per uur kun jij dat ook leren'.
Hij komt aanrijden, ziet dat verderop het licht op rood staat, remt, terugschakelen. Weer terugschakelen, en dan weer terugschakelen tot hij in z'n twee staat geloof ik. Ik snap het ook niet helemaalquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:23 schreef mstr het volgende:
[..]
Terug schakelen in de zin van koppeling in-naar lagere versnelling-koppeling omhoog?
Of koppeling in-terugschakelen-afremmen tot stilstand?
Laat hij de koppeling opkomen of houdt hij die ingetrapt?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij komt aanrijden, ziet dat verderop het licht op rood staat, remt, terugschakelen. Weer terugschakelen, weer terugschakelen tot hij in z'n twee staat geloof ik. Ik snap het ook niet helemaal
Hahaquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:22 schreef CherryLips het volgende:
Zo heb ik het dus geleerd, maar m'n vader is gewend om alvast terug te schakelen naar de vorige versnelling als hij ziet dat verderop het stoplicht op rood staat. Hij kan er niet aan wennen dat ik het anders heb geleerd, hij snapt het niet. Ik zei al: 'Voor ¤42 per uur kun jij dat ook leren'.
Zelfde hier. Ik ga heel geen binnespiegel-buitenspiegel-over schouder meer doen als ik op een normale 60km weg links of rechts een voorsorteerstrook op rijd. Bij sommige dingen kijk ik wel juist beter dan tijdens mn rijlessen. Punten waarvan ik weet dat het joekels gevaarlijk is als je niet genoeg kijkt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb dat overdreven kijken nooit meer gedaan.
Overigens doe ik wel altijd het nieuwe rijden. 50 in z'n 4 ed, terwijl m'n ouders dat altijd in z'n 3 doen.
Op en afritten kun je gewoon in z'n drie doen als je genoeg vaart houdt wanneer je naar de drie terugschakelt. Anders in de twee.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:19 schreef Purdey het volgende:
[..]
HahaJij bent ook wel een droogkloot hoor
Mijn vader snapt(e) ook een hoop niet.Net zoals dat als mn richting aanzet,ik eerst binnen-buiten-over mn schouder kijk.De eerste keer dat ik dat deed zei hij 'Wat doe je nou?' 'M'n kijkoefening.Binnenspiegel,buitenspiegel en dode hoek.' En toen heel verbaasd 'Zit er een dode hoek aan mijn auto?'
Moesten jullie trouwens op en afritten ook in zn 1 doen van jullie instructeur? Ik vond dat altijd zo irritant,dat je dan haast helemaal af moest remmen,en dan héél voorzichtig zo'n heuveltje op.Deed ik af en toe express in zn twee,om te kijken wat er zou gebeuren.Daar hield ik wel van met rijles,nét over the edge gaan.Bochten in zn twee? Even kijken wat ie in zn drie doet
Dat is niet alleen niet a lá het nieuwe rijden, het is daarnaast ook superslecht voor je auto. Leuk om eens te proberen, maar niet verstandig om vaak te doen lijkt me.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat natuurlijk niet echt onder het nieuwe rijden valt, maar wat wel leuk is: even lekker doortrekken tot 100 in z'n 2 als je in gaat voegen
Mits warme motor is er niet veel aan de hand. Soms juist wel goed om hem even goed schoon te blazen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:06 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat is niet alleen niet a lá het nieuwe rijden, het is daarnaast ook superslecht voor je auto. Leuk om eens te proberen, maar niet verstandig om vaak te doen lijkt me.
Trouwens, ik rij alleen 50 in zijn 4 als het lange stukken zijn. Net onder de 50 in zn 4 bromt mijn auto te laag.
echt in zn 2? Is 3 dan niet wat beter?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:08 schreef mstr het volgende:
[..]
Mits warme motor is er niet veel aan de hand. Soms juist wel goed om hem even goed schoon te blazen.
Maakt vrij weinig uit of je veel toeren maakt in z'n 2 of in z'n 3.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:16 schreef monsterd. het volgende:
[..]
echt in zn 2? Is 3 dan niet wat beter?
Okee, nou heb daar niet echt verstand van. Trek hem alleen af en toe wat ver door in de 4, meer niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:29 schreef mstr het volgende:
[..]
Maakt vrij weinig uit of je veel toeren maakt in z'n 2 of in z'n 3.
Alleen de snelheid verschilt.
Moet je eens proberen met een Fiat panda. Kan je verzekeren dat je aan het eind van de invoegstrook stilstaat met een rokende motorquote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat natuurlijk niet echt onder het nieuwe rijden valt, maar wat wel leuk is: even lekker doortrekken tot 100 in z'n 2 als je in gaat voegen
Als jij probeert 180 te rijden met een 8 jaar oude Renault Twingo met 4 man erin en de airco aanquote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:41 schreef larry91 het volgende:
[..]
Moet je eens proberen met een Fiat panda. Kan je verzekeren dat je aan het eind van de invoegstrook stilstaat met een rokende motor
Een Fiat Panda haalt de 100 niet in z'n 2.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:41 schreef larry91 het volgende:
[..]
Moet je eens proberen met een Fiat panda. Kan je verzekeren dat je aan het eind van de invoegstrook stilstaat met een rokende motor
Kloptquote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:40 schreef mstr het volgende:
[..]
Een Fiat Panda haalt de 100 niet in z'n 2.
Zelfs in die brakke Twingo kwam ik tot de 90quote:Op maandag 5 juli 2010 21:34 schreef larry91 het volgende:
[..]
KloptVerder als de 50 kom je niet in de twee
Zo herkenbaarquote:Op maandag 5 juli 2010 21:34 schreef Breuls het volgende:
Dat zelf je weg moeten zoeken heb ik ook nog een beetje. Ik ben nog heel erg van de routebeschrijvingen en Street View om vantevoren een beetje te checken hoe ik moet rijden en waar ik moet afslaan en dat soort dingen. Ik kan bij een simpel ritje wel een half uur naar de details van de routebeschrijving en de Street View staren, al moet ik toegeven dat het deels ook voorpret is (ik vind plattegronden sowieso altijd wel tof).
Kan me dat idd nog wel herinneren van toen ik net mijn rijbewijs had. Echt na moeten denken hoe je bij een plek komt, die ik al 100den keren met mijn ouders mee had gereden (naar mijn opa en oma bijvoorbeeldquote:Op maandag 5 juli 2010 21:34 schreef Breuls het volgende:
Dat zelf je weg moeten zoeken heb ik ook nog een beetje. Ik ben nog heel erg van de routebeschrijvingen en Street View om vantevoren een beetje te checken hoe ik moet rijden en waar ik moet afslaan en dat soort dingen. Ik kan bij een simpel ritje wel een half uur naar de details van de routebeschrijving en de Street View staren, al moet ik toegeven dat het deels ook voorpret is (ik vind plattegronden sowieso altijd wel tof).
Haha, nou als ik echt m doorlaat gaan haal ik net de 70 maar dan heb je wel het gevoel dat je, qua geluid, door de geluidsbarrière gaatquote:Op maandag 5 juli 2010 21:43 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zelfs in die brakke Twingo kwam ik tot de 90
Ach, af en toe is dat gewoon leukquote:Op maandag 5 juli 2010 21:55 schreef larry91 het volgende:
[..]
Haha, nou als ik echt m doorlaat gaan haal ik net de 70 maar dan heb je wel het gevoel dat je, qua geluid, door de geluidsbarrière gaat
Ik heb straks voor een goede week de Astra van mijn ouders. Reisje Oostenrijk met vriendenquote:Op maandag 5 juli 2010 22:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ach, af en toe is dat gewoon leuk
Deze 3 weken trouwens fulltime de Ford Mondeo van m'n vader gebruiken omdat m'n ouders op vakantie zijn
Vorige keer dat m'n ouders op vakantie waren ben ik naar Parijs geweest. 's ochtends om 6 uur de auto ingegaan, 1 uur aankomen in Parijs, Eiffeltoren opgaan, even eten, 7 uur 's avonds de auto weer in en om 1 uur weer in je eigen bedje in slaap vallenquote:Op maandag 5 juli 2010 22:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb straks voor een goede week de Astra van mijn ouders. Reisje Oostenrijk met vrienden
Großglocknerhochstraße rijdenquote:Op maandag 5 juli 2010 22:21 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Vorige keer dat m'n ouders op vakantie waren ben ik naar Parijs geweest. 's ochtends om 6 uur de auto ingegaan, 1 uur aankomen in Parijs, Eiffeltoren opgaan, even eten, 7 uur 's avonds de auto weer in en om 1 uur weer in je eigen bedje in slaap vallen
Ik heb geen eigen autoquote:Op maandag 5 juli 2010 22:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Großglocknerhochstraße rijden..
Mogen mijn ouders zich een goede week met mijn auto vermaken
Ik wel maar die is niet echt bedoeld om mee op vakantie te gaan naar mijn idee. Heb m net een maand of 2-3 en ben al aan t kijken naar wat andersquote:
Navigatiesystemenquote:Op maandag 5 juli 2010 22:26 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb gelukkig gewoon een navigatiesysteem. Helaas kan ik nog niet zo goed afstanden schatten, dus bij 200 meter voor een afslag moet ik toch even goed op het plattegrondje kijken
Ach, die Twingo was nog nooit Rotterdam uitgeweest en toen ie 8 jaar oud was gingen we met 4 man erin heen en weer naar Parijs in 1 dag met gemiddeld 150, werkte prima hoorquote:Op maandag 5 juli 2010 22:24 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik wel maar die is niet echt bedoeld om mee op vakantie te gaan naar mijn idee. Heb m net een maand of 2-3 en ben al aan t kijken naar wat anders
Ik heb er eentje op m'n telefoon, maar ik heb al een paar keer gemerkt dat die routes kiest die me niet handig lijken. Voor onbekende routes zet ik 'm wel altijd aan, ook al heb ik al vooronderzoek gedaan.quote:Op maandag 5 juli 2010 22:26 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb gelukkig gewoon een navigatiesysteem. Helaas kan ik nog niet zo goed afstanden schatten, dus bij 200 meter voor een afslag moet ik toch even goed op het plattegrondje kijken
Ja, zo ben ik weleens een zijstraat voorbij gereden 'Dat was ECHT geen 200 meter!' 'Ja maar je moet ook op het kaartje kijken!' 'Ja maar...quote:Op maandag 5 juli 2010 22:26 schreef monsterd. het volgende:
Twingo is toch wel iets anders dan een 18 jaar oude Citroën AXquote:Op maandag 5 juli 2010 22:28 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ach, die Twingo was nog nooit Rotterdam uitgeweest en toen ie 8 jaar oud was gingen we met 4 man erin heen en weer naar Parijs in 1 dag met gemiddeld 150, werkte prima hoor
Jaa, zwaar irritant.quote:Op maandag 5 juli 2010 22:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, zo ben ik weleens een zijstraat voorbij gereden 'Dat was ECHT geen 200 meter!' 'Ja maar je moet ook op het kaartje kijken!' 'Ja maar....'
Klopt, soms laat tie je echt door kleine rotstraatjes heengaat etc. omdat het misschien 10 meter scheeltquote:Op maandag 5 juli 2010 22:29 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik heb er eentje op m'n telefoon, maar ik heb al een paar keer gemerkt dat die routes kiest die me niet handig lijken. Voor onbekende routes zet ik 'm wel altijd aan, ook al heb ik al vooronderzoek gedaan.
Ja. Een route van Rotterdam naar omgeving van Woerden stuurde me eerst binnendoor naar Nieuwerkerk ad IJssel en daarna pas de snelweg op. Reken maar dat ik dat negeer en vanuit het centrum (waar ik woon) meteen de A20 kies.quote:Op maandag 5 juli 2010 22:42 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Jaa, zwaar irritant.![]()
[..]
Klopt, soms laat tie je echt door kleine rotstraatjes heengaat etc. omdat het misschien 10 meter scheelt
Ik ben gelijk een rondje gaan rijden met mijn pa er naast. Eerstvolgende zaterdagavond was ik de bobquote:Op maandag 5 juli 2010 22:51 schreef Henkhimself het volgende:![]()
Even een vraagje, ik mag als het goed is woensdag mijn pasje in ontvangst nemen ( en houden hopelijk... gaat nog lastig worden met m'n auto) Ik ben van plan dan gewoon lekker te rijden maar ook even een rustig stuk op te zoeken om te wennen aan alles. Het is toch een hele andere auto dan de diesel waarin ik gelest heb.
Mijn vraag is, zijn er meer mensen die dit gedaan hebben nadat ze hun rijbewijs hebben gehaald en is het verstandig? Of kan ik beter gewoon lekker gaan rijden en we zien het wel?
Weet je zeker dat het verstandig is om hem al op te halen, of zou je niet een paar jaar blijven fietsen?quote:Op maandag 5 juli 2010 22:51 schreef Henkhimself het volgende:
( en houden hopelijk... gaat nog lastig worden met m'n auto)
Even een middagje oefenen kan, maar zonder lukt het vast ook wel hoorquote:Mijn vraag is, zijn er meer mensen die dit gedaan hebben nadat ze hun rijbewijs hebben gehaald en is het verstandig? Of kan ik beter gewoon lekker gaan rijden en we zien het wel?
Ik zou iig alleen gaanquote:Op maandag 5 juli 2010 22:53 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ben gelijk een rondje gaan rijden met mijn pa er naast. Eerstvolgende zaterdagavond was ik de bob. Verschilt net per geval wat je fijner vind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |