Nouja, kom voorlopig nog even in beiden. Vind het eigenlijk wel aardig doorlopen moet ik zeggen!quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:01 schreef WhiteJoker het volgende:
't loopt nog niet echt storm Monsterd! Ga jij eens heel snel uit dat rijbewijs topic
Geen kriebelziekte?quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:06 schreef WalkingDisaster het volgende:
Mijn spaanse liefde
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rijbewijs sinds Maart 2006, dit is mijn 3e auto, tevens blijvertje![]()
In het begin wel, maar nu ben ik het gewend. M'n iPhone (met TomTom software) hangt ernaast dus da's makkelijk. Enige irritante is dat zodra ik mijn verlichting aan zet het display minder fel gaat branden. Irritant als ze een zonnebril op hebt omdat je dan de snelheidsmeter niet kan zien.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:02 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nouja, kom voorlopig nog even in beiden. Vind het eigenlijk wel aardig doorlopen moet ik zeggen!
Trouwens over je twingo, vind je het andere dashboard niet irritant? Dat in het midden enzo?
Leuk! Ik wil ook een Volvo 440 zodra ik mijn schakelbrommer verkocht heb, en stiekem wil ik zelfs een Mercedes 190quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Een Volvo 440!Uit 1996, 1.6i/1000KG.. dus ook maar nét betaalbaar voor mij
, met 240000 op de teller.
Hmm das idd vervelend. Maar voor de rest geen last van de zon die erop schijnt ofzo?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:48 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
In het begin wel, maar nu ben ik het gewend. M'n iPhone (met TomTom software) hangt ernaast dus da's makkelijk. Enige irritante is dat zodra ik mijn verlichting aan zet het display minder fel gaat branden. Irritant als ze een zonnebril op hebt omdat je dan de snelheidsmeter niet kan zien.
Ja precies! Die oudere auto's zijn goedkoop maar je kan er nog goed mee voor de dag komen! Jammer alleen van een mercedes/bmw/etc is dat die niet zo makkelijk in goede staat te vinden zijn voor een aardig prijsje. Gelukkig kan het bijna niet fout gaan met een 440 *klopt af*quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:54 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Leuk! Ik wil ook een Volvo 440 zodra ik mijn schakelbrommer verkocht heb, en stiekem wil ik zelfs een Mercedes 190![]()
Ik heb mijn rijbewijs sinds maart 2009, en een Mercedes als eerste auto lijkt me wel wat.
Nog even sparen...
Zolang ik m'n lichten niet aan zet overdag gaat het goedquote:Op donderdag 3 juni 2010 21:41 schreef monsterd. het volgende:
Hmm das idd vervelend. Maar voor de rest geen last van de zon die erop schijnt ofzo?![]()
Jep, maar waar de fabriek staat boeit niet zoveel, talloze automerken zijn (grotendeels) niet gemaakt in het land waar het HQ van het merk staat. Afgezien van de elektrische installatie en het interieur is rest van een Seat, dus het onderstel en alle technische onderdelen gewoon Volkswagen. Ofwel, de kans dat je met pech langs de weg staat met een Ibiza of Polo is even groot, maar de kans dat een knopje het opgeeft is in een Seat wat groter (maar zeker niet Alfa achtig, gelukkig). Die verschillen in interieurrobuustheid komen ook terug in het (kleine) prijsverschil tussen Seat en het gelinkte Volkswagen model (tussen Polo en Ibizia zo'n 1500E).quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:23 schreef WalkingDisaster het volgende:
Volgens mij is Seat jaren geproduceerd in Spanje.. Maar daar kan ik naast zitten..
Die Twingo waar ik in reed had ook een leuk kwaaltje. Soms als je ging rijden bleef de snelheidsmeter gewoon op 0quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:55 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Zolang ik m'n lichten niet aan zet overdag gaat het goed![]()
Ik heb begrepen dat ik de backlights kan vervangen en dan zou het feller moeten branden.
En heeft de Volvo 440 een motorblok van Renault en werd gemaakt in Nederlandquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:10 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Jep, maar waar de fabriek staat boeit niet zoveel, talloze automerken zijn (grotendeels) niet gemaakt in het land waar het HQ van het merk staat. Afgezien van de elektrische installatie en het interieur is rest van een Seat, dus het onderstel en alle technische onderdelen gewoon Volkswagen. Ofwel, de kans dat je met pech langs de weg staat met een Ibiza of Polo is even groot, maar de kans dat een knopje het opgeeft is in een Seat wat groter (maar zeker niet Alfa achtig, gelukkig). Die verschillen in interieurrobuustheid komen ook terug in het (kleine) prijsverschil tussen Seat en het gelinkte Volkswagen model (tussen Polo en Ibizia zo'n 1500E).
Op diezelfde wijze heeft een Lamborgini Gallardo allerlei interieuronderdelen uit een eh... relatief cheap ass Audi.
Heeft de mijne met de koplampen wel eensquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:25 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Die Twingo waar ik in reed had ook een leuk kwaaltje. Soms als je ging rijden bleef de snelheidsmeter gewoon op 0
Klap op het dashboard verhielp het weerBleek uiteindelijk een los stekkertje te zijn
Op veel dozen van onderdelen staan zowel het VW, Seat, Skoda en Audi logo.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:49 schreef infinity_737 het volgende:
Bijna een jaar m'n rijbewijs... sinds september '09 bezit ik mijn eigen bolide(tje), een Seat Arosa 1.4!
Ben er erg blij mee, hij heeft me in bijna 15dkm geen één keer in de steek gelaten. (zelfs niet tijdens afgelopen winter!) Bijna 188.000 op de klok nu. Daarnaast nog zo'n 1000 km ervaring opgedaan op de Autobahn met de C5 van pa.. opvallend hoe netjes de Duitsers rijden, in tegenstelling tot sommige Nederlanders!
Even ingaand op de Seat discussie... trek eens de motorkap open van een Seat, je gaat veel VW logo's zien. Het koelvloeistofreservoir bijvoorbeeld? (gruwelijk woord voor Scrabble, geen dank!)
Ach concerns onderling lenen ook vanalles bij elkaar. 2.5TDI in Volvo's (kom ik weerquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:52 schreef mstr het volgende:
[..]
Op veel dozen van onderdelen staan zowel het VW, Seat, Skoda en Audi logo.
Benzinemotoren van PSA worden gemaakt samen met BMW.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach concerns onderling lenen ook vanalles bij elkaar. 2.5TDI in Volvo's (kom ik weer) komt van VAG bijvoorbeeld.
De diesel uit de Opel Omega is ook van BMWquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:56 schreef mstr het volgende:
[..]
Benzinemotoren van PSA worden gemaakt samen met BMW.
Dat van die Duitsers viel mij inderdaad ook op! Ben een keer naar Keulen gereden (voor m'n werk). Vanaf de grens tot aan Keulen heb ik eigenlijk non-stop 200 op de teller gehad (harder ging ie niet, Volvo V50 1.6D) en toen ben ik een aantal keer ingehaald dat ik dacht: rij ik eigenlijk wel?quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:49 schreef infinity_737 het volgende:
Bijna een jaar m'n rijbewijs... sinds september '09 bezit ik mijn eigen bolide(tje), een Seat Arosa 1.4!
Ben er erg blij mee, hij heeft me in bijna 15dkm geen één keer in de steek gelaten. (zelfs niet tijdens afgelopen winter!) Bijna 188.000 op de klok nu. Daarnaast nog zo'n 1000 km ervaring opgedaan op de Autobahn met de C5 van pa.. opvallend hoe netjes de Duitsers rijden, in tegenstelling tot sommige Nederlanders!
Even ingaand op de Seat discussie... trek eens de motorkap open van een Seat, je gaat veel VW logo's zien. Het koelvloeistofreservoir bijvoorbeeld? (gruwelijk woord voor Scrabble, geen dank!)
Dat komt omdat de duitsers tijdens wegwerkzaamheden wel erg streng controleren en veel flitsen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:18 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat van die Duitsers viel mij inderdaad ook op! Ben een keer naar Keulen gereden (voor m'n werk). Vanaf de grens tot aan Keulen heb ik eigenlijk non-stop 200 op de teller gehad (harder ging ie niet, Volvo V50 1.6D) en toen ben ik een aantal keer ingehaald dat ik dacht: rij ik eigenlijk wel?
Even verderop wegwerkzaamheden waar je 40 mocht en er was niet 1 auto die er ook maar aan dacht om 45 te gaan
Is mij idd ook al opgevallen. Reed laatst een heel stuk op de snelweg tijdens wegwerkzaamheden. precies 60 werd er geredenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat komt omdat de duitsers tijdens wegwerkzaamheden wel erg streng controleren en veel flitsen.
Ook al zijn die boetes dan alsnog erg laag vergeleken met de Nederlandse boetes.
In Baustelles zijn de boetes een stuk hoger hoor! Frankrijk is helemaal een lachtertje qua boetes. Bellen kost je een paar tientjes bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat komt omdat de duitsers tijdens wegwerkzaamheden wel erg streng controleren en veel flitsen.
Ook al zijn die boetes dan alsnog erg laag vergeleken met de Nederlandse boetes.
En die heb ik inmiddels:quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:39 schreef Breuls het volgende:
* meldt
Rijbewijs sinds april, ben bezig met een tweedehands auto.
Volgens mij mag niemand zelf naar huis rijden. Ik ook niet toen!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:32 schreef Purdey het volgende:
En ook Purdey gaat zich hier eindelijk melden! In het bezit van haar rijbewijs sinds: 21 uur,en 50 minuten!
Gereden kilometers nadien: Geen.Zelfs van mn instructeur mocht ik mezelf niet meer naar huis rijden![]()
Wat opzich grappig was aangezien ik wel in zijn auto mocht rijden,tóen ik nog niet eens kon rijden.Haal ik mn rijbewijs,is het gelijk over met de pret
Ik wel.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Volgens mij mag niemand zelf naar huis rijden. Ik ook niet toen!
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:40 schreef Purdey het volgende:
Ik dacht dat het nog steeds te maken had met het incident op het kruispunt waarin zijn auto tegen een bus van justitie had gezetRaar eigenlijk,dat niemand zichzelf naar huis mocht rijden.Wel stiekem gelachen onderweg dat instructeur op de snelweg zn telefoon opnam,en ik zn rooster even mocht bijkrabbelen
quote:
Dat zal dan wel te maken hebben met het feit dat je een jonge God bentquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:41 schreef mstr het volgende:
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat zal dan wel te maken hebben met het feit dat je een jonge God bentDie hebben nu eenmaal een streepje voor!
Anyway,straks even naar de gemeente om mn pasje aan te vragen.Dan kan ik volgende week donderdag een ritje gaan makenMet het stappenplan 'Hoe rij ik voor het eerst alleen' van mn instructeur moet het goed gaan komen
Zoals m'n vader. jemig zeg, ik deed niks goed, het leek m'n eerste rijles welquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:51 schreef mstr het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je gehad?
Je moet gewoon dinsdag al bellen om te vragen of ze hem klaar hebben, vaak is dat wel het geval.
En als je gaat rijden, zorg dat je niet iemand meeneemt die loopt te zeuren.
Daarom, is slecht voor je vertrouwen en ga je alleen maar meer fouten maken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zoals m'n vader. jemig zeg, ik deed niks goed, het leek m'n eerste rijles wel.
"IK DOE M'N BEST!"quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:55 schreef CherryLips het volgende:
Nu weet ik wel hoe hij zich voelt als ik hem iets probeer uit te leggen over de computer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |