Dat heb ik gister gedaan (betaald en machtiging opgestuurd). Gekke belastingdienst stuurde gelijk maar 2 facturen een dag na elkaar. Één van 11 euro en één van 57 euro.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:30 schreef monsterd. het volgende:
Ik moet mijzelf er trouwens aan herinneren dat ik morgen nog de motorvoertuigen belasting betaal en het machtigingsbewijs opstuur. Moet nog gebeuren namelijk
2x tanken voor 320 km? Kijk je wel eens in de binnenspiegel of je geen spoor brandstof achterlaat?quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Leuk zo'n topic!![]()
Van het weekend voor het eerst eens verder gereden dan Zutphen -> Arnhem v.v. Namelijk naar Turnhout. Toch zo'n 160km (enkele reis). 's Avonds in de stromende regen terug naar huis gereden. 'K moest helaas wel 2x tanken.![]()
[..]
Dat heb ik gister gedaan (betaald en machtiging opgestuurd). Gekke belastingdienst stuurde gelijk maar 2 facturen een dag na elkaar. Één van 11 euro en één van 57 euro.
Hmm, ja ik heb er ook de eerste x 2 binnen gehad. Maar toen stond de auto nog op de naam van mijn ouiders.. Ik krijg sowieso iets van 47 terug en ik moet 46 betalenquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Leuk zo'n topic!![]()
Van het weekend voor het eerst eens verder gereden dan Zutphen -> Arnhem v.v. Namelijk naar Turnhout. Toch zo'n 160km (enkele reis). 's Avonds in de stromende regen terug naar huis gereden. 'K moest helaas wel 2x tanken.![]()
[..]
Dat heb ik gister gedaan (betaald en machtiging opgestuurd). Gekke belastingdienst stuurde gelijk maar 2 facturen een dag na elkaar. Één van 11 euro en één van 57 euro.
Hoe was dat trouwens in de bmw rijden? Was 538 daar ook nog bij enzo? Heb daar niets meer over gehoord eigenlijk, of iig niet op geletquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:23 schreef Unknown90 het volgende:
Sinds april mijn rijbewijs, tussendoor 3 dagen BMW gereden en in de auto van mijn ouders...
Helaas voorlopig nog niet genoeg geld om een eigen autootje aan te schaffen...![]()
Dat is idd heel erg veeel. Twingo's zijn toch redelijk zuinig?quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:27 schreef Robbiej het volgende:
[..]
2x tanken voor 320 km? Kijk je wel eens in de binnenspiegel of je geen spoor brandstof achterlaat?
Mijn tank was niet helemaal leeg toen ik ging tanken en hij was ook niet vol toen ik begonquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:27 schreef Robbiej het volgende:
2x tanken voor 320 km? Kijk je wel eens in de binnenspiegel of je geen spoor brandstof achterlaat?
oohh netjes! dan valt het verbruik wel mee. Die van mij rijdt ook ongeveer 1 op 15 (mits niet zwaar beladen etc.)quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:52 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Mijn tank was niet helemaal leeg toen ik ging tanken en hij was ook niet vol toen ik begonIk had nog 3 bolletjes van de 10 over, maar m'n ouders zitten er bij in en die zaten te zeiken dat ik moest tanken. Dus ik heb ongeveer 30 liter getankt voor die trip.
Ik hou het steeds bij en volgens mijn berekeningen heb ik 1 op 15 gereden.
Als ze zouden betalen, dan zou ik hem ook volgooien.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:52 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Mijn tank was niet helemaal leeg toen ik ging tanken en hij was ook niet vol toen ik begonIk had nog 3 bolletjes van de 10 over, maar m'n ouders zitten er bij in en die zaten te zeiken dat ik moest tanken. Dus ik heb ongeveer 30 liter getankt voor die trip.
Ik hou het steeds bij en volgens mijn berekeningen heb ik 1 op 15 gereden.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:28 schreef Naamah het volgende:
Ohja, was jij diegene die die bmw voor drie dagen had gewonnen bij z'n rijexamen? Heb dat toen wel gezien, maar nooit meer verder gelezen hoe het was, dus.. hoe was het?
Staat allemaal in mijn topicquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:28 schreef monsterd. het volgende:
Hoe was dat trouwens in de bmw rijden? Was 538 daar ook nog bij enzo? Heb daar niets meer over gehoord eigenlijk, of iig niet op gelet
Wat voor één moet het gaan worden?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Straks even het auto'tje bekijken en zorgen dat ze 'm niet verkopen voordat het vrijdag is.
Een Volvo 440!quote:
Niks mis met een Volvo 440.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Een Volvo 440!Uit 1996, 1.6i/1000KG.. dus ook maar nét betaalbaar voor mij
, met 240000 op de teller.
Precies! Dat ding lijkt me veel leuker dan een Swift oid, die meerprijs mag er gewoon bij op daarvoor.quote:
Ik zit ook te denken aan BE, niet dat mijn auto een trekhaak heeft en veel kan slepenquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:00 schreef Grielen het volgende:
Ik ga aan het eind van de zomer voor mijn BE rijbewijs. Ik ben de enige thuis met een auto met trekhaak, dus daar kan nog wel eens goed gebruik van gemaakt worden.
Oh, ik heb me rijbewijs sinds Oktober 2009, en een auto sinds December![]()
Nou, sommige 50+ers kunnen er anders ook wat van.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:23 schreef Maharbal het volgende:
Irritaties in het verkeer: beginnende bestuurders (die vaak erg zenuwachtig rijden.)
Wat ben ik flauw![]()
Inderdaad, breek me de bek niet openquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:24 schreef mstr het volgende:
[..]
Nou, sommige 50+ers kunnen er anders ook wat van.
Net nog een vrouw die 3 minuten er over deed om een parkeerhaven uit te draaien, ik draai hem er binnen 10 seconden uit.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Inderdaad, breek me de bek niet open
Bier is een stuk minder toegankelijkquote:Op woensdag 2 juni 2010 00:42 schreef Sjoegerd het volgende:
In dat ruime jaar heb ik trouwens aardig wat kilometers gemaakt en vooral 's avonds en 's nachts. Concerten zijn zo een stuk toegankelijker.. Ondertussen ook een eigen gebakje sinds een paar weken
Dat zijn van die flauwe boetes, maken ze meer kosten aan dan dat ze eraan verdienenquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Sinds 19 mei 2008 alweer. Tijd gaat hard.
Overigens nog steeds geen eigen auto, maar maak genoeg kilometers in de auto van mamma of pappa en ik ben chauffeur naast mijn studie.
Overigens een maandje geleden mijn eerste boete gehad: 104 waar je 100 mocht
Ik heb gelest in centrum Rotterdam, dat scheeltquote:Op woensdag 2 juni 2010 17:34 schreef groenen het volgende:
Ik heb ongeveer een maandje mijn rijbewijs, rijdt niet vaak en heb ook geen auto.
Laatst voor het eerst in A'dam gereden, een afslag naar de snelweg gemist en toen maar door het hele centrum van A'dam gereden om weer op de goede weg te komen. Vanaf het centum heb ik namelijk wel wat orientatie en weet ik ongeveer waar ik ben.
Trams waren wel eng.![]()
TomTom zou voor mij ook wel handig zijn.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:06 schreef WalkingDisaster het volgende:
Mijn spaanse Duitse liefde
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rijbewijs sinds Maart 2006, dit is mijn 3e auto, tevens blijvertje![]()
Seat is toch spaans?quote:
Van m'n moeder of vader, oftewel Suzuki Swift 1.5 resp. Ford Mondeo 2.0 Flexifuel. Beide een jaartje oud. En het meest in de Swift trouwensquote:Op donderdag 3 juni 2010 15:06 schreef Joosterd het volgende:
In welke auto of auto's rijden jullie dan
Nouja, kom voorlopig nog even in beiden. Vind het eigenlijk wel aardig doorlopen moet ik zeggen!quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:01 schreef WhiteJoker het volgende:
't loopt nog niet echt storm Monsterd! Ga jij eens heel snel uit dat rijbewijs topic
Geen kriebelziekte?quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:06 schreef WalkingDisaster het volgende:
Mijn spaanse liefde
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rijbewijs sinds Maart 2006, dit is mijn 3e auto, tevens blijvertje![]()
In het begin wel, maar nu ben ik het gewend. M'n iPhone (met TomTom software) hangt ernaast dus da's makkelijk. Enige irritante is dat zodra ik mijn verlichting aan zet het display minder fel gaat branden. Irritant als ze een zonnebril op hebt omdat je dan de snelheidsmeter niet kan zien.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:02 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nouja, kom voorlopig nog even in beiden. Vind het eigenlijk wel aardig doorlopen moet ik zeggen!
Trouwens over je twingo, vind je het andere dashboard niet irritant? Dat in het midden enzo?
Leuk! Ik wil ook een Volvo 440 zodra ik mijn schakelbrommer verkocht heb, en stiekem wil ik zelfs een Mercedes 190quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Een Volvo 440!Uit 1996, 1.6i/1000KG.. dus ook maar nét betaalbaar voor mij
, met 240000 op de teller.
Hmm das idd vervelend. Maar voor de rest geen last van de zon die erop schijnt ofzo?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:48 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
In het begin wel, maar nu ben ik het gewend. M'n iPhone (met TomTom software) hangt ernaast dus da's makkelijk. Enige irritante is dat zodra ik mijn verlichting aan zet het display minder fel gaat branden. Irritant als ze een zonnebril op hebt omdat je dan de snelheidsmeter niet kan zien.
Ja precies! Die oudere auto's zijn goedkoop maar je kan er nog goed mee voor de dag komen! Jammer alleen van een mercedes/bmw/etc is dat die niet zo makkelijk in goede staat te vinden zijn voor een aardig prijsje. Gelukkig kan het bijna niet fout gaan met een 440 *klopt af*quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:54 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Leuk! Ik wil ook een Volvo 440 zodra ik mijn schakelbrommer verkocht heb, en stiekem wil ik zelfs een Mercedes 190![]()
Ik heb mijn rijbewijs sinds maart 2009, en een Mercedes als eerste auto lijkt me wel wat.
Nog even sparen...
Zolang ik m'n lichten niet aan zet overdag gaat het goedquote:Op donderdag 3 juni 2010 21:41 schreef monsterd. het volgende:
Hmm das idd vervelend. Maar voor de rest geen last van de zon die erop schijnt ofzo?![]()
Jep, maar waar de fabriek staat boeit niet zoveel, talloze automerken zijn (grotendeels) niet gemaakt in het land waar het HQ van het merk staat. Afgezien van de elektrische installatie en het interieur is rest van een Seat, dus het onderstel en alle technische onderdelen gewoon Volkswagen. Ofwel, de kans dat je met pech langs de weg staat met een Ibiza of Polo is even groot, maar de kans dat een knopje het opgeeft is in een Seat wat groter (maar zeker niet Alfa achtig, gelukkig). Die verschillen in interieurrobuustheid komen ook terug in het (kleine) prijsverschil tussen Seat en het gelinkte Volkswagen model (tussen Polo en Ibizia zo'n 1500E).quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:23 schreef WalkingDisaster het volgende:
Volgens mij is Seat jaren geproduceerd in Spanje.. Maar daar kan ik naast zitten..
Die Twingo waar ik in reed had ook een leuk kwaaltje. Soms als je ging rijden bleef de snelheidsmeter gewoon op 0quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:55 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Zolang ik m'n lichten niet aan zet overdag gaat het goed![]()
Ik heb begrepen dat ik de backlights kan vervangen en dan zou het feller moeten branden.
En heeft de Volvo 440 een motorblok van Renault en werd gemaakt in Nederlandquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:10 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Jep, maar waar de fabriek staat boeit niet zoveel, talloze automerken zijn (grotendeels) niet gemaakt in het land waar het HQ van het merk staat. Afgezien van de elektrische installatie en het interieur is rest van een Seat, dus het onderstel en alle technische onderdelen gewoon Volkswagen. Ofwel, de kans dat je met pech langs de weg staat met een Ibiza of Polo is even groot, maar de kans dat een knopje het opgeeft is in een Seat wat groter (maar zeker niet Alfa achtig, gelukkig). Die verschillen in interieurrobuustheid komen ook terug in het (kleine) prijsverschil tussen Seat en het gelinkte Volkswagen model (tussen Polo en Ibizia zo'n 1500E).
Op diezelfde wijze heeft een Lamborgini Gallardo allerlei interieuronderdelen uit een eh... relatief cheap ass Audi.
Heeft de mijne met de koplampen wel eensquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:25 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Die Twingo waar ik in reed had ook een leuk kwaaltje. Soms als je ging rijden bleef de snelheidsmeter gewoon op 0
Klap op het dashboard verhielp het weerBleek uiteindelijk een los stekkertje te zijn
Op veel dozen van onderdelen staan zowel het VW, Seat, Skoda en Audi logo.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:49 schreef infinity_737 het volgende:
Bijna een jaar m'n rijbewijs... sinds september '09 bezit ik mijn eigen bolide(tje), een Seat Arosa 1.4!
Ben er erg blij mee, hij heeft me in bijna 15dkm geen één keer in de steek gelaten. (zelfs niet tijdens afgelopen winter!) Bijna 188.000 op de klok nu. Daarnaast nog zo'n 1000 km ervaring opgedaan op de Autobahn met de C5 van pa.. opvallend hoe netjes de Duitsers rijden, in tegenstelling tot sommige Nederlanders!
Even ingaand op de Seat discussie... trek eens de motorkap open van een Seat, je gaat veel VW logo's zien. Het koelvloeistofreservoir bijvoorbeeld? (gruwelijk woord voor Scrabble, geen dank!)
Ach concerns onderling lenen ook vanalles bij elkaar. 2.5TDI in Volvo's (kom ik weerquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:52 schreef mstr het volgende:
[..]
Op veel dozen van onderdelen staan zowel het VW, Seat, Skoda en Audi logo.
Benzinemotoren van PSA worden gemaakt samen met BMW.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach concerns onderling lenen ook vanalles bij elkaar. 2.5TDI in Volvo's (kom ik weer) komt van VAG bijvoorbeeld.
De diesel uit de Opel Omega is ook van BMWquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:56 schreef mstr het volgende:
[..]
Benzinemotoren van PSA worden gemaakt samen met BMW.
Dat van die Duitsers viel mij inderdaad ook op! Ben een keer naar Keulen gereden (voor m'n werk). Vanaf de grens tot aan Keulen heb ik eigenlijk non-stop 200 op de teller gehad (harder ging ie niet, Volvo V50 1.6D) en toen ben ik een aantal keer ingehaald dat ik dacht: rij ik eigenlijk wel?quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:49 schreef infinity_737 het volgende:
Bijna een jaar m'n rijbewijs... sinds september '09 bezit ik mijn eigen bolide(tje), een Seat Arosa 1.4!
Ben er erg blij mee, hij heeft me in bijna 15dkm geen één keer in de steek gelaten. (zelfs niet tijdens afgelopen winter!) Bijna 188.000 op de klok nu. Daarnaast nog zo'n 1000 km ervaring opgedaan op de Autobahn met de C5 van pa.. opvallend hoe netjes de Duitsers rijden, in tegenstelling tot sommige Nederlanders!
Even ingaand op de Seat discussie... trek eens de motorkap open van een Seat, je gaat veel VW logo's zien. Het koelvloeistofreservoir bijvoorbeeld? (gruwelijk woord voor Scrabble, geen dank!)
Dat komt omdat de duitsers tijdens wegwerkzaamheden wel erg streng controleren en veel flitsen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:18 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat van die Duitsers viel mij inderdaad ook op! Ben een keer naar Keulen gereden (voor m'n werk). Vanaf de grens tot aan Keulen heb ik eigenlijk non-stop 200 op de teller gehad (harder ging ie niet, Volvo V50 1.6D) en toen ben ik een aantal keer ingehaald dat ik dacht: rij ik eigenlijk wel?
Even verderop wegwerkzaamheden waar je 40 mocht en er was niet 1 auto die er ook maar aan dacht om 45 te gaan
Is mij idd ook al opgevallen. Reed laatst een heel stuk op de snelweg tijdens wegwerkzaamheden. precies 60 werd er geredenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat komt omdat de duitsers tijdens wegwerkzaamheden wel erg streng controleren en veel flitsen.
Ook al zijn die boetes dan alsnog erg laag vergeleken met de Nederlandse boetes.
In Baustelles zijn de boetes een stuk hoger hoor! Frankrijk is helemaal een lachtertje qua boetes. Bellen kost je een paar tientjes bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat komt omdat de duitsers tijdens wegwerkzaamheden wel erg streng controleren en veel flitsen.
Ook al zijn die boetes dan alsnog erg laag vergeleken met de Nederlandse boetes.
En die heb ik inmiddels:quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:39 schreef Breuls het volgende:
* meldt
Rijbewijs sinds april, ben bezig met een tweedehands auto.
Volgens mij mag niemand zelf naar huis rijden. Ik ook niet toen!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:32 schreef Purdey het volgende:
En ook Purdey gaat zich hier eindelijk melden! In het bezit van haar rijbewijs sinds: 21 uur,en 50 minuten!
Gereden kilometers nadien: Geen.Zelfs van mn instructeur mocht ik mezelf niet meer naar huis rijden![]()
Wat opzich grappig was aangezien ik wel in zijn auto mocht rijden,tóen ik nog niet eens kon rijden.Haal ik mn rijbewijs,is het gelijk over met de pret
Ik wel.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Volgens mij mag niemand zelf naar huis rijden. Ik ook niet toen!
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:40 schreef Purdey het volgende:
Ik dacht dat het nog steeds te maken had met het incident op het kruispunt waarin zijn auto tegen een bus van justitie had gezetRaar eigenlijk,dat niemand zichzelf naar huis mocht rijden.Wel stiekem gelachen onderweg dat instructeur op de snelweg zn telefoon opnam,en ik zn rooster even mocht bijkrabbelen
quote:
Dat zal dan wel te maken hebben met het feit dat je een jonge God bentquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:41 schreef mstr het volgende:
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat zal dan wel te maken hebben met het feit dat je een jonge God bentDie hebben nu eenmaal een streepje voor!
Anyway,straks even naar de gemeente om mn pasje aan te vragen.Dan kan ik volgende week donderdag een ritje gaan makenMet het stappenplan 'Hoe rij ik voor het eerst alleen' van mn instructeur moet het goed gaan komen
Zoals m'n vader. jemig zeg, ik deed niks goed, het leek m'n eerste rijles welquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:51 schreef mstr het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je gehad?
Je moet gewoon dinsdag al bellen om te vragen of ze hem klaar hebben, vaak is dat wel het geval.
En als je gaat rijden, zorg dat je niet iemand meeneemt die loopt te zeuren.
Daarom, is slecht voor je vertrouwen en ga je alleen maar meer fouten maken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zoals m'n vader. jemig zeg, ik deed niks goed, het leek m'n eerste rijles wel.
"IK DOE M'N BEST!"quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:55 schreef CherryLips het volgende:
Nu weet ik wel hoe hij zich voelt als ik hem iets probeer uit te leggen over de computer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |