En je hebt 'm niet naar huis laten lopen?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik draaide de sleutel al verkeerd om in het contact. 'Niet zo ver, joh!' riep hij. En 'Nu heb je die fietser al gezien en daar kun je wel voor langs en nu moet je daar kijken en nu moet je schakelen, waarom schakel je zo laat, wat trek je langzaam op, pas op voor die drempel, niet zo hard de bocht in, waarom rij je zo langzaam.' Omdat het aangrijpingspunt anders is en dat lastig wegrijdt als je het niet bent gewend, ukkel.
Toen ik instapte vroeg ik nog: 'Weet je het zeker? Mag dat?'quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:09 schreef Piles het volgende:
[..]
En je hebt 'm niet naar huis laten lopen?
De eerste dagen altijd alleen rijden
Nee, het is alleen van diesel naar benzinequote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:10 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk dat als je m'n vader in een diesel zet, die motor eerst drie keer afslaat.
Heeft iedereen de eerste tijd, komt vanzelf. Ik heb het soms nu nog als ik de auto van m'n ouders ipv m'n eigen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
hahahaha dat aangrijppunt is zoo herkenbaar! Ik laat m'n moeders Peugeot 206 echt _ALTIJD_ afslaan. Nooit last van gehad in m'n lesauto en nu in m'n eigen auto ook nog niet!
Ik ben bang dat de motor dan niet gaat afslaan. Een diesel kun je heel lief aanpakken, maar een benzine-auto moet je gewoon wat agressiever behandelen. Ik had gisteren, sinds een tijdje niet gereden te hebben, de motor gelijk af laten slaan, omdat ik de koppeling (zonder gas te geven) op wilde laten komenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Toen ik instapte vroeg ik nog: 'Weet je het zeker? Mag dat?'
'Ja, je hebt je rijbewijs toch?'
'Rijdt dit niet heel anders dan een diesel dan of kan ik zo die drukke weg daar gelijk op.'
'Nee, rijdt precies hetzelfde.'
Ik denk dat als je m'n vader in een diesel zet, die motor eerst drie keer afslaat.
Eruit zetten. Klaar.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik draaide de sleutel al verkeerd om in het contact. 'Niet zo ver, joh!' riep hij. En 'Nu heb je die fietser al gezien en daar kun je wel voor langs en nu moet je daar kijken en nu moet je schakelen, waarom schakel je zo laat, wat trek je langzaam op, pas op voor die drempel, niet zo hard de bocht in, waarom rij je zo langzaam.' Omdat het aangrijpingspunt anders is en dat lastig wegrijdt als je het niet bent gewend, ukkel.
Benzines kun je net zo goed alleen op de koppeling rijden hoor. Alleen je moet het véél kalmer aanpakken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, het is alleen van diesel naar benzine
Diesel kun je alleen op de koppeling laten rijden, benzine niet
[..]
Heeft iedereen de eerste tijd, komt vanzelf. Ik heb het soms nu nog als ik de auto van m'n ouders ipv m'n eigen.
Het zal vast kunnen, maar niet in een normale situatiequote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:31 schreef JJH het volgende:
Benzines kun je net zo goed alleen op de koppeling rijden hoor. Alleen je moet het véél kalmer aanpakken.
Jawel, maar als je al een paar jaar rijdt is het toch pijnlijkerquote:En iedereen heeft altijd wel een keer dat ie hem laat afslaan als je van de ene in een andere auto stapt.
Ik rijd bijna zeven jaar, en het gebeurde mij vorig weekend nog, in een diesel met een vrij groot blok...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Het zal vast kunnen, maar niet in een normale situatie
[..]
Jawel, maar als je al een paar jaar rijdt is het toch pijnlijker
Ik heb dat bij m'n eigen auto. Dat aangrijpingspunt is zo precies dat ik er constant overheen zit. Ik ben bijna geoefender in het herstarten dan in het optrekken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
hahahaha dat aangrijppunt is zoo herkenbaar! Ik laat m'n moeders Peugeot 206 echt _ALTIJD_ afslaan. Nooit last van gehad in m'n lesauto en nu in m'n eigen auto ook nog niet!
Dat is tegenwoordig altijd en overal zo. Gemeentes maken ze niet zelf meer, maar die worden bij een of andere overkoepelende organisatie gedrukt.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:51 schreef Purdey het volgende:
Ben nu wel heel erg benieuwd naar de benzine auto van paps.Ik reed in een VW Golf diesel,en die kon ik alleen met de koppeling,tot aan de tweede drempel in mijn straat laten,zo'n 30 meter.Dat ding stond heel apart afgesteld.
Net bij de gemeente geweest,ik kan mn rijbewijs volgende week vrijdag ophalen.Wat een snelle serviceGa mooi woensdag al bellen of ie klaar ligt
Precies, ook zo gedaan en binnen drie dagen dat ding opgehaald!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Niet bellen, mijn ervaring is dan ze dan gewoon zeggen: nee, hij ligt er vrijdag pas zonder dat ze gaan kijken. Gewoon langs gaan omdat je 'toevallig' in de buurt bent werkt beter.
Benzine ook, maar niet elke benzinequote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, het is alleen van diesel naar benzine
Diesel kun je alleen op de koppeling laten rijden, benzine niet
[..]
Heeft iedereen de eerste tijd, komt vanzelf. Ik heb het soms nu nog als ik de auto van m'n ouders ipv m'n eigen.
Niet dat ik weet, ik kom er nooit. Ik was gewoon ergens heengereden voor mijn plezierquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:16 schreef Purdey het volgende:
@Spelvout:
Wat een krankzinnige verkeerssituatie.Zijn daar nooit geen ongelukken gebeurt dat je weet? Je hebt indd eerst die mega scherpe bocht,en ineens die kruising.Levensgevaarlijk is het!
Wat voor een auto rij je dan?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
alweer tankenonverwachte 1:10
toch maar de bandenspanning nalopen en niet meer met de sunroof open rijden
Mitsubishi Lancer 1.3quote:
Ja, dat geloof ik best.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Mitsubishi Lancer 1.3bandenspanning was absurd laag net, zelfs 1.4 rechtsvoor
hij stuurt ook nog lekkerder nu
2.1 kwam ik achteraf achter, maar 2,3 in gedaanquote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:15 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik best.
Wat moest er in? 2,2 - 2,5 of iets zeker?
1,4 <> 2,3 scheelt wel ja.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
2.1 kwam ik achteraf achter, maar 2,3 in gedaan
Wat vind je niet veel?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:01 schreef trainfreak het volgende:
Mensen die pas hun rijbewijs hebben en nog niet veel gereden hebben:![]()
Ik rij met een nieuwe wagen sinds half december 2009.
Op een half jaar heb ik ondertussen al 13 000 km gereden...
Denk dat het aan jou ligt. Ik heb in het eerste jaar zo'n 10.000 km gemaakt en rij nu net wat meer. Dat vind ik zelf al vrij veel voor een student.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:35 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Gewoon ja, als ik het topic zo doorlees..
Ofwel ligt het aan mij dat ik zoveel kilometers doe.
Dat scheeltquote:Op zaterdag 19 juni 2010 23:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En de cd speler zit er in! Eindelijk van die stille ritjes af!
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 23:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Demper eruitslopenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 23:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben principiëel tegen MP3 cd's vanaf het aller eerste begin dat ik als DJ maakte johnavigeren door door een hondertal tracks ammehoela, audiocd + overzicht! Maar er ligt ook meteen een aux-in kabel in voor m'n ipod, alleen werkt die hele input niet zonder een soort van interface van Sony zelf
Dus dat is inderdaad of zo'n interface kopen of een nieuwe cd speler met usb-in
![]()
Maar waarom nu nog meer geld uitgeven? Gewoon 10 cd's met kwaliteitsmuziek er in en niet zeuren
Zodat ie net zo veel herrie maakt als jouw Chevelle?quote:
Nee, denk niet dat ie dat red, maar je kan het proberenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 23:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zodat ie net zo veel herrie maakt als jouw Chevelle?
Zow hee, scarry! En is dat busje op de kruising nog gestopt/geremd?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:48 schreef Spelvout het volgende:
Ah, hier gaan we dus verder na het rijles topicIk heb sinds april mijn rijbewijs
Vorige week een bijna dood ervaring gehad..
Ik reed op een vrij lange 80-weg, en achter mij zat iemand continue te pushen. Doordat ik zo aandachtig op diegene aan het letten was, lette ik totaal niet op de weg.
Ik ging er vanuit dat er gewoon een bocht aankwam.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=Mierloseweg,+Lierop,+Someren,+Noord-Brabant&sll=52.469397,5.509644&sspn=5.355514,14.27124&ie=UTF8&cd=2&geocode=FZzeEAMdZmtWAA&split=0&hq=&hnear=Mierloseweg,+Lierop,+Someren,+Noord-Brabant&ll=51.435283,5.66916&spn=0.021403,0.055747&t=h&z=15&layer=c&cbll=51.43518,5.669412&panoid=7pfSSmBz_LpKeIAaVsECrA&cbp=12,127.04,,0,6.25
En pas op dit punt kwam ik er achter dat het een kruising betreft.. waar ik dus nog zo'n 60 reed. (hoezo dagdromen? ik weet 100% zeker dat ik dat eerste bord heb gezien).
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=Mierloseweg,+Lierop,+Someren,+Noord-Brabant&sll=52.469397,5.509644&sspn=5.355514,14.27124&ie=UTF8&cd=2&geocode=FZzeEAMdZmtWAA&split=0&hq=&hnear=Mierloseweg,+Lierop,+Someren,+Noord-Brabant&ll=51.434802,5.670362&spn=0.021403,0.055747&t=h&z=15&layer=c&cbll=51.434774,5.670554&panoid=-ZLZh_x4uotqu1YgscUDag&cbp=12,86.21,,0,10.4
Vol in de rem, op één meter na een busje gemist, en bij de hekken tot stilstand gekomen (die schuin staan, dus niet de achterste). Ik ben mijn eigen letterlijk kapot geschrokken. Auto daarna ff aan de kant gezet om bij te komen
Ipod in de autoquote:Op zaterdag 19 juni 2010 23:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Kriebelziekte?quote:
Welk tijdstip was het?quote:Op zondag 20 juni 2010 00:04 schreef davidov2009 het volgende:
. Toen was er plotselinge filevorming, ik reed nog ongeveer 100 (linkerbaan), ik had nog iets van 60-70 meter ofzo en de auto voor me stond praktisch stilKEIHARD op de rem (ABS
) en zeer oplettende bestuurder voor me, die haar auto verder naar links manouvreerde, richting de vangrail, terwijl ik een stukje naar rechts stuurde. Mensen op rechterbaan ook een stukje naar rechts (richting vluchtstrook) en toen stond ik op ca. 30 cm afstand van de bumper stil
Hartslag van 180
Wonder boven wonder had ik ook de koppeling ingetrapt dus auto was niet eens afgeslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |