Dat werkt idd goed voor je vertrouwenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:58 schreef Purdey het volgende:
Ik heb krankzinnig veel rijlessen gehad,maar wel in een keer geslaagd![]()
Mn instructeur raadde ook aan alleen te gaan rijden,maar dat vind ik best eng in een hele andere auto ook nog eens.Zelfs mijn bambi-ogen hielpen niet toen ik vroeg of hij even voor de deur kon blijven staan,en ik dan een rondje alleen in de les-golf zou maken.Maar wat niet is kan nog komenM'n vader neem ik denk ik niet mee.Toen ik een keer 'droog' zat te schakelen toen hij de auto wastte,keek hij me meewarrig aan en zei: 'Wat doe je? Moet het kapot? Kom alsjeblieft achter dat stuur vandaan,jij ziet nog kans een tank van het leger te slopen!!'
En je hebt 'm niet naar huis laten lopen?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik draaide de sleutel al verkeerd om in het contact. 'Niet zo ver, joh!' riep hij. En 'Nu heb je die fietser al gezien en daar kun je wel voor langs en nu moet je daar kijken en nu moet je schakelen, waarom schakel je zo laat, wat trek je langzaam op, pas op voor die drempel, niet zo hard de bocht in, waarom rij je zo langzaam.' Omdat het aangrijpingspunt anders is en dat lastig wegrijdt als je het niet bent gewend, ukkel.
Toen ik instapte vroeg ik nog: 'Weet je het zeker? Mag dat?'quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:09 schreef Piles het volgende:
[..]
En je hebt 'm niet naar huis laten lopen?
De eerste dagen altijd alleen rijden
Nee, het is alleen van diesel naar benzinequote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:10 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk dat als je m'n vader in een diesel zet, die motor eerst drie keer afslaat.
Heeft iedereen de eerste tijd, komt vanzelf. Ik heb het soms nu nog als ik de auto van m'n ouders ipv m'n eigen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
hahahaha dat aangrijppunt is zoo herkenbaar! Ik laat m'n moeders Peugeot 206 echt _ALTIJD_ afslaan. Nooit last van gehad in m'n lesauto en nu in m'n eigen auto ook nog niet!
Ik ben bang dat de motor dan niet gaat afslaan. Een diesel kun je heel lief aanpakken, maar een benzine-auto moet je gewoon wat agressiever behandelen. Ik had gisteren, sinds een tijdje niet gereden te hebben, de motor gelijk af laten slaan, omdat ik de koppeling (zonder gas te geven) op wilde laten komenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Toen ik instapte vroeg ik nog: 'Weet je het zeker? Mag dat?'
'Ja, je hebt je rijbewijs toch?'
'Rijdt dit niet heel anders dan een diesel dan of kan ik zo die drukke weg daar gelijk op.'
'Nee, rijdt precies hetzelfde.'
Ik denk dat als je m'n vader in een diesel zet, die motor eerst drie keer afslaat.
Eruit zetten. Klaar.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik draaide de sleutel al verkeerd om in het contact. 'Niet zo ver, joh!' riep hij. En 'Nu heb je die fietser al gezien en daar kun je wel voor langs en nu moet je daar kijken en nu moet je schakelen, waarom schakel je zo laat, wat trek je langzaam op, pas op voor die drempel, niet zo hard de bocht in, waarom rij je zo langzaam.' Omdat het aangrijpingspunt anders is en dat lastig wegrijdt als je het niet bent gewend, ukkel.
Benzines kun je net zo goed alleen op de koppeling rijden hoor. Alleen je moet het véél kalmer aanpakken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, het is alleen van diesel naar benzine
Diesel kun je alleen op de koppeling laten rijden, benzine niet
[..]
Heeft iedereen de eerste tijd, komt vanzelf. Ik heb het soms nu nog als ik de auto van m'n ouders ipv m'n eigen.
Het zal vast kunnen, maar niet in een normale situatiequote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:31 schreef JJH het volgende:
Benzines kun je net zo goed alleen op de koppeling rijden hoor. Alleen je moet het véél kalmer aanpakken.
Jawel, maar als je al een paar jaar rijdt is het toch pijnlijkerquote:En iedereen heeft altijd wel een keer dat ie hem laat afslaan als je van de ene in een andere auto stapt.
Ik rijd bijna zeven jaar, en het gebeurde mij vorig weekend nog, in een diesel met een vrij groot blok...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Het zal vast kunnen, maar niet in een normale situatie
[..]
Jawel, maar als je al een paar jaar rijdt is het toch pijnlijker
Ik heb dat bij m'n eigen auto. Dat aangrijpingspunt is zo precies dat ik er constant overheen zit. Ik ben bijna geoefender in het herstarten dan in het optrekken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
hahahaha dat aangrijppunt is zoo herkenbaar! Ik laat m'n moeders Peugeot 206 echt _ALTIJD_ afslaan. Nooit last van gehad in m'n lesauto en nu in m'n eigen auto ook nog niet!
Dat is tegenwoordig altijd en overal zo. Gemeentes maken ze niet zelf meer, maar die worden bij een of andere overkoepelende organisatie gedrukt.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:51 schreef Purdey het volgende:
Ben nu wel heel erg benieuwd naar de benzine auto van paps.Ik reed in een VW Golf diesel,en die kon ik alleen met de koppeling,tot aan de tweede drempel in mijn straat laten,zo'n 30 meter.Dat ding stond heel apart afgesteld.
Net bij de gemeente geweest,ik kan mn rijbewijs volgende week vrijdag ophalen.Wat een snelle serviceGa mooi woensdag al bellen of ie klaar ligt
Precies, ook zo gedaan en binnen drie dagen dat ding opgehaald!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Niet bellen, mijn ervaring is dan ze dan gewoon zeggen: nee, hij ligt er vrijdag pas zonder dat ze gaan kijken. Gewoon langs gaan omdat je 'toevallig' in de buurt bent werkt beter.
Benzine ook, maar niet elke benzinequote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, het is alleen van diesel naar benzine
Diesel kun je alleen op de koppeling laten rijden, benzine niet
[..]
Heeft iedereen de eerste tijd, komt vanzelf. Ik heb het soms nu nog als ik de auto van m'n ouders ipv m'n eigen.
Niet dat ik weet, ik kom er nooit. Ik was gewoon ergens heengereden voor mijn plezierquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:16 schreef Purdey het volgende:
@Spelvout:
Wat een krankzinnige verkeerssituatie.Zijn daar nooit geen ongelukken gebeurt dat je weet? Je hebt indd eerst die mega scherpe bocht,en ineens die kruising.Levensgevaarlijk is het!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |