Veel te lange slagen en zonder gevoel. Vind ik trouwens bij alle Franse auto's het geval, dus niet alleen bij de 206. Heb ook een tijd in een Twingo (quote:
Dat gevoel valt bij een 206 nog wel mee, bij de 407 die wij hadden was 't veel erger.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Veel te lange slagen en zonder gevoel. Vind ik trouwens bij alle Franse auto's het geval, dus niet alleen bij de 206. Heb ook een tijd in een Twingo () gereden en daar had ik precies hetzelfde.
2 Maandjes ongeveer. Ook al wat kosten gehad aan de auto. plus een rekening van carglass van 90 euro omdat de verzekering weigert te betalen (wa+).. De schadedatum is verkeerd ingevuld, en kan niet worden aangepast. Dus de schadedatum geeft nu een datum aan waarop ik nog niet bij die maatschappij verzekerd was. Ook fijnquote:Op donderdag 24 juni 2010 15:29 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, rijdt erg fijn.
Alleen wel al wat kosten aan gehad.
Hoelang heb jij nu je rijbewijs?
Hoe oud ben je?quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:52 schreef monsterd. het volgende:
[..]
2 Maandjes ongeveer. Ook al wat kosten gehad aan de auto. plus een rekening van carglass van 90 euro omdat de verzekering weigert te betalen (wa+).. De schadedatum is verkeerd ingevuld, en kan niet worden aangepast. Dus de schadedatum geeft nu een datum aan waarop ik nog niet bij die maatschappij verzekerd was. Ook fijn
Staat tegenover dat die 206 heerlijk stuurt, misschien wel de best sturende auto waar ik tot nog toe in gereden heb. Niet zo kunstmatig licht, maar een tikkeltje zwaar en met lekker veel gevoel. Heerlijk was datquote:Op donderdag 24 juni 2010 15:47 schreef mstr het volgende:
[..]
Dat gevoel valt bij een 206 nog wel mee, bij de 407 die wij hadden was 't veel erger.
Maar het inderdaad niet te vergelijken met onze Golf bijvoorbeeld, die gewoon heel strak schakelt.
Ja, dat klopt zekerquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Staat tegenover dat die 206 heerlijk stuurt, misschien wel de best sturende auto waar ik tot nog toe in gereden heb. Niet zo kunstmatig licht, maar een tikkeltje zwaar en met lekker veel gevoel. Heerlijk was dat
Die dingen schakelen zo strak al ik weet niet watquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:03 schreef Sjoegerd het volgende:
Vond die les Golfjes juist altijd zo brak schakelen
Vond er juist zo weinig gevoel in zitten.. En de Astra stuurt ook fijner naar mijn ideequote:Op donderdag 24 juni 2010 16:04 schreef mstr het volgende:
[..]
Die dingen schakelen zo strak al ik weet niet wat
Hoe bedoel je weinig gevoel?quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vond er juist zo weinig gevoel in zitten.. En de Astra stuurt ook fijner naar mijn idee
"Smooth".. Niet zo lekker zwaar. En de versnellingen zitten naar mijn idee zo dicht naast elkaar.quote:
Dat is juist wat ik zo fijn vindquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
"Smooth".. Niet zo lekker zwaar. En de versnellingen zitten naar mijn idee zo dicht naast elkaar.
T mag van mij wel een beetje ongeciviliseerd. Weet ik tenminste dat alles nog vast zitquote:
206jes staan ook bekend om hun (slechte) versnellingsbakken.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
De 206 (van m'n moeder) en haar 205 hiervoor hebben naar mijn gevoel echt zo'n loszittende pook die alle kanten op vliegt. In mijn lesauto (Auris) voelde die veel stabieler aan. Ook toen ik op zoek was naar een eigen auto in een Volvo 440 gereden en nu in mijn Mitsubishi Lancer voelt het ook veel fijner aan![]()
Maar verder is die 206 wel een leukeniets op aan te merken.
Hou m binnen de lijntjes en de goede kant bovenquote:Op donderdag 24 juni 2010 21:45 schreef CherryLips het volgende:
woohoo, ik mag volgende week misschien een stukje in de auto van m'n zus rijden. dat is een doorbraak, mensen
Ik heb het ook van de week aan mn broer gevraagd en die zei,en ik citeer:quote:Op donderdag 24 juni 2010 21:45 schreef CherryLips het volgende:
woohoo, ik mag volgende week misschien een stukje in de auto van m'n zus rijden. dat is een doorbraak, mensen
Ik denk ook dat ik vanmiddag even een rondje rond mn huizenblok maak.En als dat goed gaat,een rondje om beide blokkenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:48 schreef mstr het volgende:
Ik ben vanaf dag 1 meteen in m'n ouders' auto gestapt, met toestemming.
En in de bestelbus van het werk en in de auto van m'n oom.
Ik ookquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:48 schreef mstr het volgende:
Ik ben vanaf dag 1 meteen in m'n ouders' auto gestapt, met toestemming.
Welnee, gewoon lekker een eind gaan rijden joh, over wat rustige weggetjesquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:54 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ik vanmiddag even een rondje rond mn huizenblok maak.En als dat goed gaat,een rondje om beide blokkenDat klinkt echt pathetic aangezien ik al een half jaar heel Rotterdam door heb gereden
![]()
Waarom ben je nu zo 'bang' dan?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:54 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ik vanmiddag even een rondje rond mn huizenblok maak.En als dat goed gaat,een rondje om beide blokkenDat klinkt echt pathetic aangezien ik al een half jaar heel Rotterdam door heb gereden
![]()
Ja, ik ook.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ookMoest bijna
[..]
Welnee, gewoon lekker een eind gaan rijden joh, over wat rustige weggetjes
M'n broer heeft sinds kort een Volvo, en m'n zwager heeft een asociale Audi. Die vraag ik al niet eensquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik heb het ook van de week aan mn broer gevraagd en die zei,en ik citeer:
'Nou,euh die Ford zit net lekker in de lak.Rijd eerst die ouwe Astra van pa maar in elkaar..'
![]()
Cherry,je bent een bevoorrecht mens!
Anders krijg je zo'n actie zoals ik had vorige week, dat m'n vader me gewoon gelijk de grote weg opstuurde en er als een rijschoolnazi naast me zat, ik links voor het stoplicht ging staan en dacht: 'Kak, ik kan amper wegrijden met dit ding' en iedereen me rechts inhaaldequote:
Wil dan de pook niet helemaal naar achteren in de achteruit?quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Die Swift schakelt wel heerlijk strak en kort
Maar daar hebben we een keer een probleempje gehad dat hij niet in z'n achteruit wildeSchijnt een bekend probleem te zijn bij de Swift. Neef van me heeft ook een Swift en exact hetzelfde probleem gehad
Dat hebben echt zoveel auto's. Mijn auto (Skoda) en die van mn ouders (Citroën) hebben dat bij een tijdje stilstaan ook. Heel even in z'n 1 en laten aangrijpen, en dan gaat het welquote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:18 schreef Cassius het volgende:
[..]
Wil dan de pook niet helemaal naar achteren in de achteruit?
Ja idd, stukje verzetten en dan wil 't wel. Zal wel iets met synchronisatie en tandwielen te maken hebbenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat hebben echt zoveel auto's. Mijn auto (Skoda) en die van mn ouders (Citroën) hebben dat bij een tijdje stilstaan ook. Heel even in z'n 1 en laten aangrijpen, en dan gaat het wel
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat hebben echt zoveel auto's. Mijn auto (Skoda) en die van mn ouders (Citroën) hebben dat bij een tijdje stilstaan ook. Heel even in z'n 1 en laten aangrijpen, en dan gaat het wel
Een leuke Peugeot 206 kwaal is het ook.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:21 schreef Cassius het volgende:
[..]
Ja idd, stukje verzetten en dan wil 't wel. Zal wel iets met synchronisatie en tandwielen te maken hebben
Daarom zeg ik altijd: Ga lekker in je eentje rijden zonder iemand die tegen je aan zit te schreeuwen, al is het voor de gein.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Anders krijg je zo'n actie zoals ik had vorige week, dat m'n vader me gewoon gelijk de grote weg opstuurde en er als een rijschoolnazi naast me zat, ik links voor het stoplicht ging staan en dacht: 'Kak, ik kan amper wegrijden met dit ding' en iedereen me rechts inhaaldeEerst even oefenen in een andere auto kan geen kwaad
Ja, dat inderdaad. Ik heb het in andere auto's nog nooit meegemaakt, maar bij die Swift gebeurt het wel erg veel. Maar ja, schijnt een typisch Swift-kwaaltje te zijn als ik zo eens rondlees op internet.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:18 schreef Cassius het volgende:
[..]
Wil dan de pook niet helemaal naar achteren in de achteruit?
Ben niet bang hoor,absoluut niet.Maar wil even aan de auto wennen.Met mn lesauto kon ik op het laatst lezen en schrijven,maar dit is een benzine auto,en hij schakelt ook heel andersquote:
Okéquote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:45 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ben niet bang hoor,absoluut niet.Maar wil even aan de auto wennen.Met mn lesauto kon ik op het laatst lezen en schrijven,maar dit is een benzine auto,en hij schakelt ook heel anders![]()
En rustige weggetjes..Ik zit midden in de stad
Heerlijk is dat! Overal trambanen,fietsers,zebrapaden,kruispunten.Een lekker rustig begin dusquote:
Mijn Kia Picanto heeft het ook. In het begin had ik het soms niet door, dus dan was het ineens KGKGKGGGGG.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ben ook wel wat gewend, heb leren rijden en woon in Utrecht, dus drukte genoeg.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
Heerlijk is dat! Overal trambanen,fietsers,zebrapaden,kruispunten.Een lekker rustig begin dus
Ben wel blij hoor,dat ik in de drukte van Rotterdam heb leren autorijden,dan scheelt een hoop stress
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:07 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik ben ook wel wat gewend, heb leren rijden en woon in Utrecht, dus drukte genoeg.
Ach ik moest vorige week donderdag wel mijn papieren laten zien in verband met drugscontrole vlak over de grens. Zo boeiend is het niet hoorquote:Op donderdag 1 juli 2010 12:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben al 2 keer in een alcoholcontrole gekomen en geen enkele keer hoefde ik m'n papieren te laten zien
Zulke mensen moet je gewoon niet meer meenemen, dan stoppen ze er wel mee.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:49 schreef manda-rijn het volgende:
ik zat met een big smile klaar achter het stuur voor de alcoholcontrole, mocht ik doorrijden van de politie![]()
Ik vind het trouwens nog steeds vreselijk als iemand naast mij zit in de auto, dat gezeur altijd ("niet te snel door de bocht!" "je moet wel remmen!" "neem de rotonde nou eens niet in z'n 3")
Ik heb die neiging ook welquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:23 schreef mstr het volgende:
[..]
Zulke mensen moet je gewoon niet meer meenemen, dan stoppen ze er wel mee.
Commentaar leveren. Sommigen misbruiken die auto echt zeg maarquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:27 schreef mstr het volgende:
[..]
Om ze eruit te zetten of commentaar te gaan leveren?
Ach, als ik wel eens verhalen over jou heb gehoord stap ik ook niet graag bij jou in.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Commentaar leveren. Sommigen misbruiken die auto echt zeg maar.. En ik ben het niet gewend dat anderen wel lekker laat met hun auto kunnen remmen.
Als mensen niet bij mij in willen stappen dan stappen ze niet in. Zoeken ze maar uit hoe ze er komenquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:31 schreef mstr het volgende:
[..]
Ach, als ik wel eens verhalen over jou heb gehoord stap ik ook niet graag bij jou in.
Terug schakelen in de zin van koppeling in-naar lagere versnelling-koppeling omhoog?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:22 schreef CherryLips het volgende:
Zo heb ik het dus geleerd, maar m'n vader is gewend om alvast terug te schakelen naar de vorige versnelling als hij ziet dat verderop het stoplicht op rood staat. Hij kan er niet aan wennen dat ik het anders heb geleerd, hij snapt het niet. Ik zei al: 'Voor ¤42 per uur kun jij dat ook leren'.
Hij komt aanrijden, ziet dat verderop het licht op rood staat, remt, terugschakelen. Weer terugschakelen, en dan weer terugschakelen tot hij in z'n twee staat geloof ik. Ik snap het ook niet helemaalquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:23 schreef mstr het volgende:
[..]
Terug schakelen in de zin van koppeling in-naar lagere versnelling-koppeling omhoog?
Of koppeling in-terugschakelen-afremmen tot stilstand?
Laat hij de koppeling opkomen of houdt hij die ingetrapt?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij komt aanrijden, ziet dat verderop het licht op rood staat, remt, terugschakelen. Weer terugschakelen, weer terugschakelen tot hij in z'n twee staat geloof ik. Ik snap het ook niet helemaal
Hahaquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:22 schreef CherryLips het volgende:
Zo heb ik het dus geleerd, maar m'n vader is gewend om alvast terug te schakelen naar de vorige versnelling als hij ziet dat verderop het stoplicht op rood staat. Hij kan er niet aan wennen dat ik het anders heb geleerd, hij snapt het niet. Ik zei al: 'Voor ¤42 per uur kun jij dat ook leren'.
Zelfde hier. Ik ga heel geen binnespiegel-buitenspiegel-over schouder meer doen als ik op een normale 60km weg links of rechts een voorsorteerstrook op rijd. Bij sommige dingen kijk ik wel juist beter dan tijdens mn rijlessen. Punten waarvan ik weet dat het joekels gevaarlijk is als je niet genoeg kijkt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb dat overdreven kijken nooit meer gedaan.
Overigens doe ik wel altijd het nieuwe rijden. 50 in z'n 4 ed, terwijl m'n ouders dat altijd in z'n 3 doen.
Op en afritten kun je gewoon in z'n drie doen als je genoeg vaart houdt wanneer je naar de drie terugschakelt. Anders in de twee.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:19 schreef Purdey het volgende:
[..]
HahaJij bent ook wel een droogkloot hoor
Mijn vader snapt(e) ook een hoop niet.Net zoals dat als mn richting aanzet,ik eerst binnen-buiten-over mn schouder kijk.De eerste keer dat ik dat deed zei hij 'Wat doe je nou?' 'M'n kijkoefening.Binnenspiegel,buitenspiegel en dode hoek.' En toen heel verbaasd 'Zit er een dode hoek aan mijn auto?'
Moesten jullie trouwens op en afritten ook in zn 1 doen van jullie instructeur? Ik vond dat altijd zo irritant,dat je dan haast helemaal af moest remmen,en dan héél voorzichtig zo'n heuveltje op.Deed ik af en toe express in zn twee,om te kijken wat er zou gebeuren.Daar hield ik wel van met rijles,nét over the edge gaan.Bochten in zn twee? Even kijken wat ie in zn drie doet
Dat is niet alleen niet a lá het nieuwe rijden, het is daarnaast ook superslecht voor je auto. Leuk om eens te proberen, maar niet verstandig om vaak te doen lijkt me.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat natuurlijk niet echt onder het nieuwe rijden valt, maar wat wel leuk is: even lekker doortrekken tot 100 in z'n 2 als je in gaat voegen
Mits warme motor is er niet veel aan de hand. Soms juist wel goed om hem even goed schoon te blazen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:06 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat is niet alleen niet a lá het nieuwe rijden, het is daarnaast ook superslecht voor je auto. Leuk om eens te proberen, maar niet verstandig om vaak te doen lijkt me.
Trouwens, ik rij alleen 50 in zijn 4 als het lange stukken zijn. Net onder de 50 in zn 4 bromt mijn auto te laag.
echt in zn 2? Is 3 dan niet wat beter?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:08 schreef mstr het volgende:
[..]
Mits warme motor is er niet veel aan de hand. Soms juist wel goed om hem even goed schoon te blazen.
Maakt vrij weinig uit of je veel toeren maakt in z'n 2 of in z'n 3.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:16 schreef monsterd. het volgende:
[..]
echt in zn 2? Is 3 dan niet wat beter?
Okee, nou heb daar niet echt verstand van. Trek hem alleen af en toe wat ver door in de 4, meer niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:29 schreef mstr het volgende:
[..]
Maakt vrij weinig uit of je veel toeren maakt in z'n 2 of in z'n 3.
Alleen de snelheid verschilt.
Moet je eens proberen met een Fiat panda. Kan je verzekeren dat je aan het eind van de invoegstrook stilstaat met een rokende motorquote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat natuurlijk niet echt onder het nieuwe rijden valt, maar wat wel leuk is: even lekker doortrekken tot 100 in z'n 2 als je in gaat voegen
Als jij probeert 180 te rijden met een 8 jaar oude Renault Twingo met 4 man erin en de airco aanquote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:41 schreef larry91 het volgende:
[..]
Moet je eens proberen met een Fiat panda. Kan je verzekeren dat je aan het eind van de invoegstrook stilstaat met een rokende motor
Een Fiat Panda haalt de 100 niet in z'n 2.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:41 schreef larry91 het volgende:
[..]
Moet je eens proberen met een Fiat panda. Kan je verzekeren dat je aan het eind van de invoegstrook stilstaat met een rokende motor
Kloptquote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:40 schreef mstr het volgende:
[..]
Een Fiat Panda haalt de 100 niet in z'n 2.
Zelfs in die brakke Twingo kwam ik tot de 90quote:Op maandag 5 juli 2010 21:34 schreef larry91 het volgende:
[..]
KloptVerder als de 50 kom je niet in de twee
Zo herkenbaarquote:Op maandag 5 juli 2010 21:34 schreef Breuls het volgende:
Dat zelf je weg moeten zoeken heb ik ook nog een beetje. Ik ben nog heel erg van de routebeschrijvingen en Street View om vantevoren een beetje te checken hoe ik moet rijden en waar ik moet afslaan en dat soort dingen. Ik kan bij een simpel ritje wel een half uur naar de details van de routebeschrijving en de Street View staren, al moet ik toegeven dat het deels ook voorpret is (ik vind plattegronden sowieso altijd wel tof).
Kan me dat idd nog wel herinneren van toen ik net mijn rijbewijs had. Echt na moeten denken hoe je bij een plek komt, die ik al 100den keren met mijn ouders mee had gereden (naar mijn opa en oma bijvoorbeeldquote:Op maandag 5 juli 2010 21:34 schreef Breuls het volgende:
Dat zelf je weg moeten zoeken heb ik ook nog een beetje. Ik ben nog heel erg van de routebeschrijvingen en Street View om vantevoren een beetje te checken hoe ik moet rijden en waar ik moet afslaan en dat soort dingen. Ik kan bij een simpel ritje wel een half uur naar de details van de routebeschrijving en de Street View staren, al moet ik toegeven dat het deels ook voorpret is (ik vind plattegronden sowieso altijd wel tof).
Haha, nou als ik echt m doorlaat gaan haal ik net de 70 maar dan heb je wel het gevoel dat je, qua geluid, door de geluidsbarrière gaatquote:Op maandag 5 juli 2010 21:43 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zelfs in die brakke Twingo kwam ik tot de 90
Ach, af en toe is dat gewoon leukquote:Op maandag 5 juli 2010 21:55 schreef larry91 het volgende:
[..]
Haha, nou als ik echt m doorlaat gaan haal ik net de 70 maar dan heb je wel het gevoel dat je, qua geluid, door de geluidsbarrière gaat
Ik heb straks voor een goede week de Astra van mijn ouders. Reisje Oostenrijk met vriendenquote:Op maandag 5 juli 2010 22:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ach, af en toe is dat gewoon leuk
Deze 3 weken trouwens fulltime de Ford Mondeo van m'n vader gebruiken omdat m'n ouders op vakantie zijn
Vorige keer dat m'n ouders op vakantie waren ben ik naar Parijs geweest. 's ochtends om 6 uur de auto ingegaan, 1 uur aankomen in Parijs, Eiffeltoren opgaan, even eten, 7 uur 's avonds de auto weer in en om 1 uur weer in je eigen bedje in slaap vallenquote:Op maandag 5 juli 2010 22:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb straks voor een goede week de Astra van mijn ouders. Reisje Oostenrijk met vrienden
Großglocknerhochstraße rijdenquote:Op maandag 5 juli 2010 22:21 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Vorige keer dat m'n ouders op vakantie waren ben ik naar Parijs geweest. 's ochtends om 6 uur de auto ingegaan, 1 uur aankomen in Parijs, Eiffeltoren opgaan, even eten, 7 uur 's avonds de auto weer in en om 1 uur weer in je eigen bedje in slaap vallen
Ik heb geen eigen autoquote:Op maandag 5 juli 2010 22:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Großglocknerhochstraße rijden..
Mogen mijn ouders zich een goede week met mijn auto vermaken
Ik wel maar die is niet echt bedoeld om mee op vakantie te gaan naar mijn idee. Heb m net een maand of 2-3 en ben al aan t kijken naar wat andersquote:
Navigatiesystemenquote:Op maandag 5 juli 2010 22:26 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb gelukkig gewoon een navigatiesysteem. Helaas kan ik nog niet zo goed afstanden schatten, dus bij 200 meter voor een afslag moet ik toch even goed op het plattegrondje kijken
Ach, die Twingo was nog nooit Rotterdam uitgeweest en toen ie 8 jaar oud was gingen we met 4 man erin heen en weer naar Parijs in 1 dag met gemiddeld 150, werkte prima hoorquote:Op maandag 5 juli 2010 22:24 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik wel maar die is niet echt bedoeld om mee op vakantie te gaan naar mijn idee. Heb m net een maand of 2-3 en ben al aan t kijken naar wat anders
Ik heb er eentje op m'n telefoon, maar ik heb al een paar keer gemerkt dat die routes kiest die me niet handig lijken. Voor onbekende routes zet ik 'm wel altijd aan, ook al heb ik al vooronderzoek gedaan.quote:Op maandag 5 juli 2010 22:26 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb gelukkig gewoon een navigatiesysteem. Helaas kan ik nog niet zo goed afstanden schatten, dus bij 200 meter voor een afslag moet ik toch even goed op het plattegrondje kijken
Ja, zo ben ik weleens een zijstraat voorbij gereden 'Dat was ECHT geen 200 meter!' 'Ja maar je moet ook op het kaartje kijken!' 'Ja maar...quote:Op maandag 5 juli 2010 22:26 schreef monsterd. het volgende:
Twingo is toch wel iets anders dan een 18 jaar oude Citroën AXquote:Op maandag 5 juli 2010 22:28 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ach, die Twingo was nog nooit Rotterdam uitgeweest en toen ie 8 jaar oud was gingen we met 4 man erin heen en weer naar Parijs in 1 dag met gemiddeld 150, werkte prima hoor
Jaa, zwaar irritant.quote:Op maandag 5 juli 2010 22:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, zo ben ik weleens een zijstraat voorbij gereden 'Dat was ECHT geen 200 meter!' 'Ja maar je moet ook op het kaartje kijken!' 'Ja maar....'
Klopt, soms laat tie je echt door kleine rotstraatjes heengaat etc. omdat het misschien 10 meter scheeltquote:Op maandag 5 juli 2010 22:29 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik heb er eentje op m'n telefoon, maar ik heb al een paar keer gemerkt dat die routes kiest die me niet handig lijken. Voor onbekende routes zet ik 'm wel altijd aan, ook al heb ik al vooronderzoek gedaan.
Ja. Een route van Rotterdam naar omgeving van Woerden stuurde me eerst binnendoor naar Nieuwerkerk ad IJssel en daarna pas de snelweg op. Reken maar dat ik dat negeer en vanuit het centrum (waar ik woon) meteen de A20 kies.quote:Op maandag 5 juli 2010 22:42 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Jaa, zwaar irritant.![]()
[..]
Klopt, soms laat tie je echt door kleine rotstraatjes heengaat etc. omdat het misschien 10 meter scheelt
Ik ben gelijk een rondje gaan rijden met mijn pa er naast. Eerstvolgende zaterdagavond was ik de bobquote:Op maandag 5 juli 2010 22:51 schreef Henkhimself het volgende:![]()
Even een vraagje, ik mag als het goed is woensdag mijn pasje in ontvangst nemen ( en houden hopelijk... gaat nog lastig worden met m'n auto) Ik ben van plan dan gewoon lekker te rijden maar ook even een rustig stuk op te zoeken om te wennen aan alles. Het is toch een hele andere auto dan de diesel waarin ik gelest heb.
Mijn vraag is, zijn er meer mensen die dit gedaan hebben nadat ze hun rijbewijs hebben gehaald en is het verstandig? Of kan ik beter gewoon lekker gaan rijden en we zien het wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |