abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82164176
RIJSWIJK - De Nederlandse vrouw die deel uit maakte van het door Israël onderschepte hulpkonvooi voor de Gazastrook zit ongedeerd in een Israëlische cel. Het gaat om de 29-jarige Anne de Jong. Ook de Nederlander Amin Abou Rashed (43) is gevangen genomen. Beiden zitten in de gevangenis van Be'er Sheva in het zuiden van Israël.

De twee zijn ongedeerd en verkeren in goede gezondheid, heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken maandag gemeld. De Nederlandse ambassade in Tel Aviv kan dinsdag contact opnemen met de twee, zo heeft de ambassade te horen gekregen van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Israël.

Het hulpkonvooi was zondag vertrokken uit een haven op Cyprus. De circa zevenhonderd hulpverleners, voornamelijk afkomstig uit Turkije, hadden 10.000 ton aan hulpgoederen bij zich, die ze tegen de zin van Israël wilden afleveren in de Gazastrook. Israëlische commando's voerden maandag een aanval uit op het konvooi waarbij negentien opvarenden omkwamen.

In de loop van de ochtend werd duidelijk dat er zich twee Nederlanders aan boord van een van de schepen bevonden. Een van hen is Anne de Jong, de andere is Amin Abou Rachid, een Nederlander met een dubbele nationaliteit. Samen met dertig anderen zijn ze gevangen genomen.

De Jong is antropoloog. Ze volgt in Londen een studie naar geweldloos verzet. Volgens haar moeder hebben de Israëlische autoriteiten een versnelde uitzettingsprocedure aangeboden. „Dit heeft ze geweigerd. Haar missie is hulp bieden aan de mensen uit Gaza. En dat wil ze voltooien”, aldus Cornelissen.

Ze noemt het feit dat Anne nog in leven is goed nieuws, maar is kritisch op de actie van het Israëlische leger. „Er is daar behoorlijk veel gebeurd. Mensen zijn omgekomen en hun missie is niet geslaagd.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)che_cel__.html?p=1,1
pi_82164335
quote:
De Jong is antropoloog. Ze volgt in Londen een studie naar geweldloos verzet.
Dat wordt een hertentamen gok ik.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 mei 2010 @ 21:25:25 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82164396
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

maandag 31 mei 2010 @ 21:26:05 #4
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82164433
Mjah, geweldloos verzet hoort volgens mij gewoon in de politiek.
Intelligent, but fucked up.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:28:11 #5
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_82164587
Eigen schuld. Ze wisten op voorhand dat ze strafbaar waren. Moeten ze ook maar hun straf aanvaarden en uitzitten.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 21:29:28 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82164683
Eigen schuld.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_82164774
Eigen schuld, ze wist dat ze haar zitplaats af moest staan.
pi_82165082
quote:

[..]

idd, dikke fail
pi_82165155
Niks eigen schuld..

Zij zat in neutrale wateren ofwel internationale wateren.
Feit is zij ontvoerd door Israël.

Zij is daar alleen om andere helpen, niet politiek of oorlog voeren!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_82165409
Volgens maritiem recht mocht Israel gewoon aan boord gaan. Hoe vaak moeten we dat nog herhalen.
pi_82165467
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
Niks eigen schuld..

Hey! Een echte nederlander! Die niet buigt voor israeliers!

maandag 31 mei 2010 @ 21:47:49 #12
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82165799
Ze mogen haar houden.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 21:49:04 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82165871
quote:
Niks eigen schuld..

Ze waren aan boord gegaan van een konvooi waarvan Israël al gezegd had dat het zou worden tegengehouden. Nogal dikke eigen schuld dus
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_82165946
quote:

[..]

The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 mei 2010 @ 21:52:02 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82166069
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:49 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ze waren aan boord gegaan van een konvooi waarvan Israël al gezegd had dat het zou worden tegengehouden. Nogal dikke eigen schuld dus
Nou ja, als het echt in internationaal water is gebeurt is het gewoon piraterij.
pi_82166188
Laat die kut hippie maar weg rotten daar
pi_82166208
quote:
Niks eigen schuld..

Oke, nog één aller aller laatste keer dan.

Het doet er niet toe dat ze in internationale wateren waren. Ze wilden de blokkade doorbreken. Dat is genoeg om ze te enteren. Het gebruiken van geweld is vervolgens weer genoeg redenen om te op te pakken.

Sowieso weet elk weldenkend mens dat je riskeert om naar de cel te gaan als je dingen wil flikken in en rondom de Gazastrook. Even afgezien van het waardeoordeel, dat is een risico dat je bewust neemt. Dan moet je niet gaan piepen dat je in de gevangenis komt. Met dat mooie Nederlandse paspoort krijg je vast een betere cel toegewezen dan een willekeurige Palestijn.
pi_82166244
Naïeve doos.
pi_82166369
quote:

[..]

Life is Music
pi_82166645
Gelukkig zijn ze ongedeerd. Het had zo maar anders af kunnen lopen met die moordlustige Israëliërs.

Ik ben benieuwd wanneer de Nederlanders een keer het licht gaan zien. Misschien dat wanneer er een aantal dodelijke Nederlanders slachtoffers worden van de IDF dat dit de publieke opinie doet kenteren. Het is toch te triest voor worden dat er zelfs nu nog mensen Israël lopen te verdedigen.

Waarschijnlijk staan er een hoop op de loonlijst van het CIDI en aanverwante organisaties, dat doet het beeld ook een beetje vertroebelen natuurlijk.
pi_82166786
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:00 schreef Gulo het volgende:
Waarschijnlijk staan er een hoop op de loonlijst van het CIDI en aanverwante organisaties, dat doet het beeld ook een beetje vertroebelen natuurlijk.
CIDI doet niet aan positieve feedback. Alleen negatieve feedback in de vorm van klachten.
pi_82167005
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:02 schreef waht het volgende:

[..]

CIDI doet niet aan positieve feedback. Alleen negatieve feedback in de vorm van klachten.
Ik doel meer op dit soort initiatieven.
pi_82168949
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:54 schreef waht het volgende:

[..]

Het doet er niet toe dat ze in internationale wateren waren. Ze wilden de blokkade doorbreken. Dat is genoeg om ze te enteren. Het gebruiken van geweld is vervolgens weer genoeg redenen om te op te pakken.

Sowieso weet elk weldenkend mens dat je riskeert om naar de cel te gaan als je dingen wil flikken in en rondom de Gazastrook. Even afgezien van het waardeoordeel, dat is een risico dat je bewust neemt. Dan moet je niet gaan piepen dat je in de gevangenis komt. Met dat mooie Nederlandse paspoort krijg je vast een betere cel toegewezen dan een willekeurige Palestijn.
Het doet er wel toe of ze in internationale wateren waren. Anders hield niemand daaraan. Dat zou niet veilig en gezellig daar in wateren!.
Had Israël maar gewoon wachten totdat ze in eigen wateren bevindt.
Prima

Israël had gewoon alleen controles moet uitvoeren i.p.v. enteren en doodschieten.
stel Isreal vind alleen onjuist of illegale papieren of materialen, dan is het rechtvaardig over inbeslagname nemen.
Anders stuur ze gewoon terug naar buiten wateren.

Ten derde, iedere mens heeft recht op hulp in elke vorm.

Ik keur de manier waarop Israël zo deed af.
Ik keur ook de geweld af.

[ Bericht 1% gewijzigd door Captain_Ghost op 31-05-2010 22:44:13 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_82169267
Over een jaar of twee zit zij ook bij de FARC.
pi_82169896
quote:
Haar missie is hulp bieden aan de mensen uit Gaza. En dat wil ze voltooien”, aldus Cornelissen.
Telegraaf

We zouden de Telegraaf toch boycotten na Rubengate?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 31 mei 2010 @ 22:58:30 #26
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_82170192
Kan me er ook niet zo druk om maken, er was van te voren gemeld dat dit konvooi problemen zou krijgen en dat men beter niet kon gaan.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_82170227
Dit soort naïve vrouwen zijn een gevaar voor zichzelf en hun omgeving, dat ze hieruit een les mag leren in de Israëlische cel!
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  maandag 31 mei 2010 @ 23:01:54 #28
243927 Lolque
woopwoop
pi_82170381
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:36 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Het doet er wel toe of ze in internationale wateren waren. Anders hield niemand daaraan. Dat zou niet veilig en gezellig daar in wateren!.
Prima

Israël had gewoon alleen controles moet uitvoeren i.p.v. enteren en doodschieten.
stel Isreal vind alleen onjuist of illegale papieren of materialen, dan is het rechtvaardig over inbeslagname nemen.

Duidelijk te zien dat de Israëliërs inderdaad meteen begonnen met doodschieten terwijl ze op geen ene manier bedreigd werden.
kei lief.
pi_82170427
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:41 schreef Den_Haag het volgende:
Volgens maritiem recht mocht Israel gewoon aan boord gaan. Hoe vaak moeten we dat nog herhalen.
Ik zou graag een wetsartikel zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 23:30:51 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 23:17:02 #30
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82171166
quote:
Gelukkig zijn ze ongedeerd. Het had zo maar anders af kunnen lopen met die moordlustige Israëliërs.
Had gekund, volgens jouw denkbeeldige fantasie.

Feit is dat het niet gebeurd is dankzij de Israëliërs.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 01:10:40 #31
117098 Hathor
Effe niet
pi_82174923
Amin Abou Rashed is geen nederlander, punt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_82175105
quote:

[..]

Mwa.
Als zijzelf geen geweld gebruikt heeft, hoeft dat niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 1 juni 2010 @ 02:10:19 #33
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82175788
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mwa.
Als zijzelf geen geweld gebruikt heeft, hoeft dat niet.
Een onderzoek naar hoe het niet moet kan ook verhelderend zijn.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 1 juni 2010 @ 02:11:23 #34
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82175798
quote:
Op maandag 31 mei 2010 23:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik zou graag een wetsartikel zien.
Israël valt hulpkonvooi aan #9
Hier heeft iemand wat moeite voor je gedaan.
bron
  dinsdag 1 juni 2010 @ 10:03:30 #35
3542 Gia
User under construction
pi_82179392
quote:

Israël had gewoon alleen controles moet uitvoeren
Dat wilden ze ook, maar ze werden meteen bij het landen al aangevallen.

Of denk jij dat, wanneer ze met een bootje waren gekomen, i.p.v. via de lucht, dat ze dan zonder verzet zouden zijn toegelaten?

Dream on!!
pi_82179473
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 02:11 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Israël valt hulpkonvooi aan #9
Hier heeft iemand wat moeite voor je gedaan.
Bedankt, dat stuk had ik zelf ook gevonden. Er staat echter niet bij of het ook in internationale wateren geldt of enkel in territoriale wateren.

Ik denk dat dit gedeelte daarover gaat:
quote:
SECTION IV : AREAS OF NAVAL WARFARE

10. Subject to other applicable rules of the law of armed conflict at sea contained in this document or elsewhere, hostile actions by naval forces may be conducted in, on or over:

(a) the territorial sea and internal waters, the land territories, the exclusive economic zone and continental shelf and, where applicable, the archipelagic waters, of belligerent States;
(b) the high seas; and
(c) subject to paragraphs 34 and 35, the exclusive economic zone and the continental shelf of neutral States.

Maar Sectie II zegt dit:
quote:
102. The declaration or establishment of a blockade is prohibited if:

(a) it has the sole purpose of starving the civilian population or denying it other objects essential for its survival; or
(b) the damage to the civilian population is, or may be expected to be, excessive in relation to the concrete and direct military advantage anticipated from the blockade.

103. If the civilian population of the blockaded territory is inadequately provided with food and other objects essential for its survival, the blockading party must provide for free passage of such foodstuffs and other essential supplies, subject to:

(a) the right to prescribe the technical arrangements, including search, under which such passage is permitted; and
(b) the condition that the distribution of such supplies shall be made under the local supervision of a Protecting Power or a humanitarian organization which offers guarantees of impartiality, such as the International Committee of the Red Cross.

104. The blockading belligerent shall allow the passage of medical supplies for the civilian population or for the wounded and sick members of armed forces, subject to the right to prescribe technical arrangements, including search, under which such passage is permitted.
http://www.icrc.org/IHL.nsf/FULL/560?OpenDocument

Hieruit blijkt mijns inziens dat de blokkade illegaal is.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2010 10:14:01 ]
pi_82180936
quote:

Ik ben benieuwd wanneer de Nederlanders een keer het licht gaan zien. Misschien dat wanneer er een aantal dodelijke Nederlanders slachtoffers worden van de IDF dat dit de publieke opinie doet kenteren. Het is toch te triest voor worden dat er zelfs nu nog mensen Israël lopen te verdedigen.

Volgens mij ben jij één van de weinige die daadwerkelijk weet hoe het precies zit. Nederlanders zien het licht niet, omdat het gebombardeerd is met schuldgevoelens. En Nederland is gebombardeerd met Israëlische organisaties zoals CIDI en ook de media is enorm pro-Israël, alhoewel dat soms niet te zien is, want dan zou het erg ongeloofwaardig worden voor zelfs de gehersenspoelde mens. Bij de Duitsers is het nog erger. Israël en Joden kunnen nooit schuldig zijn voor de gehersenspoelde Europeaan. Ze zijn altijd onschuldig. Het is ondenkbaar en we zouden hiermee natuurlijk brutale nazi's zijn, want hoe durf je zoiets te zeggen dat ze ergens schuldig voor zijn.

Steeds meer mensen worden wel wakker, dus dat is positief nieuws. Hoe meer Europeanen wakker worden, hoe erger dat voor Israël is. Ze hebben dan te maken met een hoop boze mensen waar al de hele leven tegen gelogen, bedrogen en gestolen is. Het meest effectieve is om geen geld meer uit te geven aan Israël. Ze zijn niks zonder ons, de belastingbetalers. Laat die criminelen maar zakken in de stront.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:04:04 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82181241
kunnen we die domme doos niet persona nog grata verklaren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82181246
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Of denk jij dat, wanneer ze met een bootje waren gekomen, i.p.v. via de lucht, dat ze dan zonder verzet zouden zijn toegelaten?

Dream on!!
ooh ja? Die andere boten konden na controle gewoon doorreizen naar Gaza?
pleased to meet you
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:04:15 #40
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_82181250
Gewoon een stel boeven die israelische regering, maar dat is niets nieuws.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:04:45 #41
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82181268
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:06 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Bedankt, dat stuk had ik zelf ook gevonden. Er staat echter niet bij of het ook in internationale wateren geldt of enkel in territoriale wateren.

Ik denk dat dit gedeelte daarover gaat:
[..]

Maar Sectie II zegt dit:
[..]

http://www.icrc.org/IHL.nsf/FULL/560?OpenDocument

Hieruit blijkt mijns inziens dat de blokkade illegaal is.
103b is wel het geval: het Rode Kruis en de UNRWA doen daar hun taken.
102b ben ik met je eens dat daar minimaal over te redetwisten valt. Het militaire gewin is misschien wel evident, maar de proportionaliteit vind ik twijfelachtig.

Daarmee is trouwens de blokkade niet illegaal, maar voldoet deze mogelijk niet aan de eisen van de Geneefse conventie. Dat is net zo goed een kwalijke zaak, maar staat volledig los van de vraag of een blokkade op internationale wateren wel of niet mag.
bron
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:08:42 #42
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_82181381
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:04 schreef zoalshetis het volgende:
kunnen we die domme doos niet persona nog grata verklaren.
Of Israel misschien eens wat sancties opleggen?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:10:51 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82181448
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:08 schreef Keltie het volgende:

[..]

Of Israel misschien eens wat sancties opleggen?
nog meer?
pi_82181583
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nog meer?
welke sancties zijn er al opgelegd dan? Volgens mij zijn er een aantal resoluties, maar heeft het niet opvolgen daarvan geen enkele consequentie (zoals sancties) gehad
pleased to meet you
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:16:13 #45
3542 Gia
User under construction
pi_82181610
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:04 schreef moussie het volgende:

[..]

ooh ja? Die andere boten konden na controle gewoon doorreizen naar Gaza?
Waarom wilden ze in eerste instantie al via deze route? Er zijn toch andere mogelijkheden om die hulpgoederen daar te krijgen.
pi_82181665
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:04 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

102b ben ik met je eens dat daar minimaal over te redetwisten valt. Het militaire gewin is misschien wel evident, maar de proportionaliteit vind ik twijfelachtig.

Daarmee is trouwens de blokkade niet illegaal, maar voldoet deze mogelijk niet aan de eisen van de Geneefse conventie. Dat is net zo goed een kwalijke zaak, maar staat volledig los van de vraag of een blokkade op internationale wateren wel of niet mag.
Akkoord, maar ook de VN heeft opgeroepen de blokkade van Gaza te beëindigen. Maar ja, wanneer is een blokkade illegaal? Als de VN oproept deze te beëindigen? Als er een resolutie komt? Of heeft de VN hier niets mee te maken?

Bovendien is een overtreding van de Geneefse Conventie ook geen licht vergrijp. Ook Israël heeft dit verdrag ondertekend, en is dus juridisch gebonden aan dit verdrag.
pi_82181744
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:04 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

De blokkade is wel illegaal, hij is niet goedgekeurd door de VN, en dat is wel de afspraak .. chapter 41 van het handvest.
quote:
The Security Council may decide what measures not involving the use of armed force are to be employed to give effect to its decisions, and it may call upon members of the United Nations to apply such measures. These may include complete or partial interruption of economic relations and of rail, sea, air, postal, telegraphic, radio and other means of communication, and the severance of diplomatic relations.
pleased to meet you
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:20:34 #48
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82181756
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:17 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Akkoord, maar ook de VN heeft opgeroepen de blokkade van Gaza te beëindigen. Maar ja, wanneer is een blokkade illegaal? Als de VN oproept deze te beëindigen? Als er een resolutie komt? Of heeft de VN hier niets mee te maken?

Bovendien is een overtreding van de Geneefse Conventie ook geen licht vergrijp. Ook Israël heeft dit verdrag ondertekend, en is dus juridisch gebonden aan dit verdrag.
Klopt. Israël betoogt uiteraard dat ze voldoende hulpmiddelen doorlaten dat er geen humanitaire crisis ontstaat. Gezien het feit dat er na 3 jaar blokkade nog steeds geen hongersnood en andere humanitaire rampen hebben voltrokken in Gaza, hoe ernstig de situatie ook is, heb ik geen reden om daaraan te twijfelen.
bron
pi_82181818
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:54 schreef waht het volgende:

[..]

Het doet er niet toe dat ze in internationale wateren waren.
Dat lijkt me wel he, in internationale wateren is namelijk het internationale zeerecht van toepassing.
quote:
Ze wilden de blokkade doorbreken. Dat is genoeg om ze te enteren. Het gebruiken van geweld is vervolgens weer genoeg redenen om te op te pakken.
Ik het zeerecht niet even paraat, maar het lijkt me sterk dat je internationale wateren mag blokkeren, nog los van de vraag of Israel het recht heeft Gaza te blokkeren en of dat wel hun territoriale wateren zijn, en het lijkt me sterk dat je schepen mag enteren. Dat zou namelijk impliceren dat piraterij in overeenstemming is met het zeerecht.
quote:
Je weet ook dat als je door de golf van Aden vaart dat je dan piraten tegen kunt komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:22:31 #50
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82181824
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:20 schreef moussie het volgende:

[..]

De blokkade is wel illegaal, hij is niet goedgekeurd door de VN, en dat is wel de afspraak .. chapter 41 van het handvest.
[..]
Dat is wel een erg nauwe interpretatie van de tekst. Hamas is een vijandige mogendheid die met Israël in oorlog is, dus een blokkade is niet illegaal. Israël heeft namelijk volgend datzelfde verdrag het recht om zich te verdedigen.
bron
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:27:31 #51
303848 KoffieMetMelk
pi_82181976
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:20 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Nee mous. Je hekelt de Israëliërs en daarom isie volgens jou illegaal. Das natuurlijk te kinderlijk voor woorden.
Lees dit maar eens:

Israël - Blokkade en entering konvooi #10
pi_82182158
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:22 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat is wel een erg nauwe interpretatie van de tekst. Hamas is een vijandige mogendheid die met Israël in oorlog is, dus een blokkade is niet illegaal. Israël heeft namelijk volgend datzelfde verdrag het recht om zich te verdedigen.
mwah, er gaat wel dit aan vooraf .. artikel 39
quote:
The Security Council shall determine the existence of any threat to the peace, breach of the peace, or act of aggression and shall make recommendations, or decide what measures shall be taken in accordance with Articles 41 and 42, to maintain or restore international peace and security.
Dat doet op zich geen afbreuk aan je recht om je te verdedigen, het vertelt alleen dat de VN bepaald hoever je daarin mag gaan. En tja, de VN heeft die blokkade niet alleen niet goedgekeurd, Israël is zelfs herhaaldelijk opgeroepen om die op te heffen .. maw, de blokkade is volgens internationale afspraken illegaal ..
pleased to meet you
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 11:48:28 #53
249559 crew  Lavenderr
pi_82182774
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:10 schreef Hathor het volgende:
Amin Abou Rashed is geen nederlander, punt.
Het klinkt net zo vreemd als bijv.: De Irakees Jan de Bruin
pi_82182889
quote:
Op maandag 31 mei 2010 23:01 schreef Lolque het volgende:

[..]

Duidelijk te zien dat de Israëliërs inderdaad meteen begonnen met doodschieten terwijl ze op geen ene manier bedreigd werden.

Voor dit filmpje schenen de israeliers al begonnen te zijn met schieten. Israel ontkent dat.
De mensenrechtenactivisten beamen dit. Jammer alleen dat ze niet mogen bellen, geen contact met de buitenwereld etc. dus zijn we wederom overgeleverd aan de propagandakanalen van het israelische regime.

Journalisten mochten de mensenrechtenactivisten niet interviewen.

Wat israel ons vertelt zou ik alleen daarom al met een flinke korrel (lees: vrachtwagen) zout nemen.
pi_82183378
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:51 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Journalisten mochten de mensenrechtenactivisten niet interviewen.
En waar ter wereld mogen opgepakte verdachten wel geïnterviewd worden?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:02:35 #56
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82183385
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:33 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Dat doet op zich geen afbreuk aan je recht om je te verdedigen, het vertelt alleen dat de VN bepaald hoever je daarin mag gaan. En tja, de VN heeft die blokkade niet alleen niet goedgekeurd, Israël is zelfs herhaaldelijk opgeroepen om die op te heffen .. maw, de blokkade is volgens internationale afspraken illegaal ..
Dat zou een unicum zijn geweest: de VN die Israël steunt in haar strijd tegen Hamas
bron
pi_82183472
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:02 schreef waht het volgende:

[..]

En waar ter wereld mogen opgepakte verdachten wel geïnterviewd worden?
Overal in de vrije wereld, door hun advocaat bijvoorbeeld. (Die vervolgens met de pers gaat praten)
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:16:01 #58
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_82183888
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Of Martin van Buren, Amerikaan.
(8ste president)
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:19:25 #59
303848 KoffieMetMelk
pi_82184003
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:04 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Overal in de vrije wereld, door hun advocaat bijvoorbeeld. (Die vervolgens met de pers gaat praten)
Dat vroeg waht niet.
Dat er gaten zijn waar men doorheen kan haalt de stelling niet onderuit.
pi_82184253
quote:

[..]

Ja, blijf vooral met je hoofd in de middeleeuwen steken Wakker worden mensen, de verzuiling is voorbij en globalisering is een feit.
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 12:40:30 #61
249559 crew  Lavenderr
pi_82184707
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, blijf vooral met je hoofd in de middeleeuwen steken Wakker worden mensen, de verzuiling is voorbij en globalisering is een feit.
pi_82184746
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jullie (maar vooral die andere knakker) beweren dat iemand die Achmed heet (of weet ik het) geen Nederlander kan zijn. Beetje kromme gedachte.
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 12:43:27 #63
249559 crew  Lavenderr
pi_82184805
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jullie (maar vooral die andere knakker) beweren dat iemand die Achmed heet (of weet ik het) geen Nederlander kan zijn. Beetje kromme gedachte.
Dat heb ik helemaal niet beweerd Koos, le-zen.
Heb geschreven dat ik het vreemd vind klínken.
pi_82184901
edit
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 12:47:53 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82184947
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:33 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

lol DAT zou een mooie wereld zijn

het feit dat er geen VN mandaat voor die blokkade ligt maakt hem niet per definitie illegaal, daar is een veiligheidsraad resolutie voor nodig en daar doen de Amerikanen niet aan

al zou het nu wel het ideale moment zijn om er 1 in te dienen ... ijzer smeden als het heet is zal ik maar zeggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_82185815
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:02 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat zou een unicum zijn geweest: de VN die Israël steunt in haar strijd tegen Hamas
Tja, wat uitermate vreemd dat de VN het opnemen voor de burgerbevolking in Gaza met als uitgangspunt hoe funest die blokkade is voor het economische leven daar. Wat vreemd dat een VN zit te bedenken dat zoiets op zijn beurt dan weer voedingsbodem is voor extremisme. Het is namelijk niet Hamas dat getroffen wordt door die blokkade. Het is de burgerbevolking die collectief gestraft wordt voor wat een leider ergens in weet-ik-veel-waar bedacht heeft, ze worden zelfs gestraft als een andere extremistische groep (en dat zijn er nogal wat heb ik begrepen) wat raketten afvuurt ..

Dus niks 'steunen in de strijd tegen Hamas', dat is helemaal niet aan de orde.
pleased to meet you
pi_82185987
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

lol DAT zou een mooie wereld zijn

het feit dat er geen VN mandaat voor die blokkade ligt maakt hem niet per definitie illegaal, daar is een veiligheidsraad resolutie voor nodig en daar doen de Amerikanen niet aan

al zou het nu wel het ideale moment zijn om er 1 in te dienen ... ijzer smeden als het heet is zal ik maar zeggen
Het feit dat er geen resolutie ligt maakt hem niet per definitie legaal zal je bedoelen ..
pleased to meet you
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:24:09 #68
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82188970
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, wat uitermate vreemd dat de VN het opnemen voor de burgerbevolking in Gaza met als uitgangspunt hoe funest die blokkade is voor het economische leven daar. Wat vreemd dat een VN zit te bedenken dat zoiets op zijn beurt dan weer voedingsbodem is voor extremisme. Het is namelijk niet Hamas dat getroffen wordt door die blokkade. Het is de burgerbevolking die collectief gestraft wordt voor wat een leider ergens in weet-ik-veel-waar bedacht heeft, ze worden zelfs gestraft als een andere extremistische groep (en dat zijn er nogal wat heb ik begrepen) wat raketten afvuurt ..

Dus niks 'steunen in de strijd tegen Hamas', dat is helemaal niet aan de orde.
Wat was eerder, de blokkade of de raketaanvallen? De Israelische evacuatie van Gaza of de ontvoering van Gilad Shalit?

En ik ben ook tegen collectief straffen, maar als je niet weet of een metalen plaat gebruikt gaat worden om een school te herbouwen of om een raket te maken die op jezelf wordt afgeschoten dan zou ik die ook niet doorlaten.

De oplossing is heel eenvoudig, als Hamas ophoudt met geweld, Israel erkent en verder onderhandelt over het vredesproces dan is er geen enkel probleem meer.

Tot die tijd begrijp ik dat Israel nogal voorzichtig is met wat er allemaal binnenkomt in een gebied waar de meerderheid op een partij heeft gestemd die Israel wil vernietigen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82189163
quote:

[..]

Haha, ja, mensen met rare namen die Nederlander worden, wat denken ze wel niet?
pi_82189253
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:28 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Haha, ja, mensen met rare namen die Nederlander worden, wat denken ze wel niet?
Stel je niet zo aan. Als er had gestaan 'de Chinees Piet de Vries' had je het ook raar gevonden.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:32:36 #71
243927 Lolque
woopwoop
pi_82189318
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doen de meeste in het Midden-Oosten ook.
kei lief.
pi_82189338
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:24 schreef Viajero het volgende:

De oplossing is heel eenvoudig, als Hamas ophoudt met geweld, Israel erkent en verder onderhandelt over het vredesproces dan is er geen enkel probleem meer.
Dan vinden ze wel weer een reden om niet te hoeven praten. Er was een gesprekspartner die Isreal erkende en ophield met geweld. En toen ging Israel nog meer land bezetten en hielpen ze Hamas aan de macht.

Het probleem met vredesonderhandelingen is dat er land terugmoet ipv dat Israel steeds meer kan inpikken.
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 14:41:09 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82189635
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Het feit dat er geen resolutie ligt maakt hem niet per definitie legaal zal je bedoelen ..
nee dat bedoelde ik niet

het staat er allemaal vrij duidelijk
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:42:51 #74
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82189714
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan vinden ze wel weer een reden om niet te hoeven praten. Er was een gesprekspartner die Isreal erkende en ophield met geweld.
Wie was dat? En wanneer?
quote:
En toen ging Israel nog meer land bezetten en hielpen ze Hamas aan de macht.
Heb je ook maar enig bewijs dat Israel Hamas aan de macht heeft geholpen?
quote:
Het probleem met vredesonderhandelingen is dat er land terugmoet ipv dat Israel steeds meer kan inpikken.
Israel heeft bij de laatste serieuze onderhandelingen (Camp David, 2000) heel Gaza, de Westbank (behalve de nederzettingen aan de grens, en met compensatie hiervoor) en een hoofdstad in een gedeeld Jerusalem aangeboden. Het antwoord van de Palestijnen was nee. Op de vraag wat ze dan wel wilden kreeg de bemiddelaar (Bill Clinton) ondanks herhaaldelijk vragen geen antwoord.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82189729
Zijn dit nu twee aparte discussies? Of gaan we gewoon hier verder Ik zie dezelfde discussie namelijk als in de topicreeks Israël - Blokkade en entering konvooi #11
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_82190047
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wie was dat? En wanneer?
Er was een land voor vrede deal weet je nog? Alleen de Israelier die die sloot werd de slechtst beveiligde politicus sinds Kennedy in een open auto stapvoets een pleintje werd rondgestuurd, en toen was de weg vrij voor Netanyahu om weer land te gaan inpikken.

En het is natuurlijk logisch dat de Palestijnen voor Hamas stemmen als Al Fatah machteloos moet toekijken vanuit een belegerd hoofdkwartier hoe Israel huishoudt. De vredestichters waren bedrogen, dus kiest de bevolking voor de vechters.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:54:46 #77
243927 Lolque
woopwoop
pi_82190237
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er was een land voor vrede deal weet je nog? Alleen de Israelier die die sloot werd de slechtst beveiligde politicus sinds Kennedy in een open auto stapvoets een pleintje werd rondgestuurd, en toen was de weg vrij voor Netanyahu om weer land te gaan inpikken.

En het is natuurlijk logisch dat de Palestijnen voor Hamas stemmen als Al Fatah machteloos moet toekijken vanuit een belegerd hoofdkwartier hoe Israel huishoudt. De vredestichters waren bedrogen, dus kiest de bevolking voor de vechters.
Vechters.
Eens in de zoveel tijd een ongeleide raket op Israël afschieten, waarvan 90% in de woestijn beland.
Waarna ze meteen een paar precisie bombardementen over de klote krijgen om d'r voor te zorgen dat dezelfde haatbaarden het niet opnieuw doen.
kei lief.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:05:07 #78
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82190727
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hebt het dus over Arafat. Die heeft de grootste kans op vrede laten gaan, wat ik in de rest van mijn post (die je negeert) uitleg.
quote:
Dat betekent niet dat Israel Hamas aan de macht heeft geholpen. Een niet corrupte partij die wel vrede wil oprichten en daarvoor stemmen was kennelijk niet een optie waar de Palestijnen voor kozen.
pi_82190846
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:54 schreef Lolque het volgende:

[..]

Vechters.
Eens in de zoveel tijd een ongeleide raket op Israël afschieten, waarvan 90% in de woestijn beland.
Waarna ze meteen een paar precisie bombardementen over de klote krijgen om d'r voor te zorgen dat dezelfde haatbaarden het niet opnieuw doen.
Andere ideeen na ruim 40 jaar bezetting? Misschien gaan de bezetters weg als je ze uitnodigt op de thee. Heel Palestina is in principe een verzetsorganisatie. Het merendeel durven niet, die gaan pas mee doen als ze aan de winnende hand zijn. Hetzelfde had je tijdens WO2 in Nederland ook. De hele oorlog schijten ze in hun broek, maar na een bepaald moment begonnen ze zich aan te bieden bij het verzet. Zulke figuren noemen we opportunisten. Verzet komt uit alle mogelijke middelen. Juist wanneer je tegen een overmacht staat die weet dat ze enkel met de 'mythe' van de harde hand een volk neer kunnen slaan zonder een kogel af te vuren, moet je in feite de confrontatie zoeken.

Je ziet het met de politieke tak van hamas, die daarmee een verpletterende verkiezingsuitslag heeft weten binnen te halen met een opkomst die nog nooit in een willekeurig Europees land is gehaald.

Verzet is een kwestie van wie de langste adem heeft, wie in zijn recht staat (zie VN resoluties), en de relatie met de internationale gemeenschap.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:13:55 #80
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82191127
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:08 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Andere ideeen na ruim 40 jaar bezetting? Misschien gaan de bezetters weg als je ze uitnodigt op de thee. Heel Palestina is in principe een verzetsorganisatie. Het merendeel durven niet, die gaan pas mee doen als ze aan de winnende hand zijn. Hetzelfde had je tijdens WO2 in Nederland ook. De hele oorlog schijten ze in hun broek, maar na een bepaald moment begonnen ze zich aan te bieden bij het verzet. Zulke figuren noemen we opportunisten. Verzet komt uit alle mogelijke middelen. Juist wanneer je tegen een overmacht staat die weet dat ze enkel met de 'mythe' van de harde hand een volk neer kunnen slaan zonder een kogel af te vuren, moet je in feite de confrontatie zoeken.

Je ziet het met de politieke tak van hamas, die daarmee een verpletterende verkiezingsuitslag heeft weten binnen te halen met een opkomst die nog nooit in een willekeurig Europees land is gehaald.

Verzet is een kwestie van wie de langste adem heeft, wie in zijn recht staat (zie VN resoluties), en de relatie met de internationale gemeenschap.
Vandaar dat het agressieve verzet van India tegen de Britten tot onafhankelijkheid heeft geleid, net als het agressieve gedrag van Martin Luther King tot burgerrechten in de VS heeft geleid. Geweld is echt de enige manier om dingen te bereiken.

Zelfs met Israel, na het vreedzame gedrag van Nasser was het het geweld van Sadat dat de Israeli's overtuigde dat ze de Sinai terug konden geven zonder daarvoor te worden afgestraft.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:19:59 #81
300256 CarolusV
Plus Ultra
pi_82191435
Zal wel een forse aanklacht worden, op het mishandelen van soldaten staat een hoge straf in Israel.
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 15:22:37 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82191552
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:54 schreef Lolque het volgende:

[..]

Vechters.
90?

je telt die raketten die ze zelf per ongeluk tegen Palestijnse gebouwen knallen niet mee ofzo?
pi_82197048
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat bedoelde ik niet

het staat er allemaal vrij duidelijk
Yup, zo ongeveer hetzelfde als: diefstal is pas diefstal is als je straf krijgt van de rechter ..

De afspraak zelf staat in het handvest en is simpelweg dat de Veiligheidsraad bepaald wat wel/niet mag gebeuren .. en die heeft dus bij mijn beste weten nooit toestemming gegeven tot deze blokkade.
pleased to meet you
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:38:26 #84
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_82197990
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:42 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Hey! Een echte nederlander! Die niet buigt voor israeliers!

Ik hoop niet dat jij ´echte Nederlander´ en niet buigen voor Israeliers aan elkaar koppelt.
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 17:55:24 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82198761
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Yup, zo ongeveer hetzelfde als: diefstal is pas diefstal is als je straf krijgt van de rechter ..
nee want diefstal is per definitie illegaal
quote:
De afspraak zelf staat in het handvest en is simpelweg dat de Veiligheidsraad bepaald wat wel/niet mag gebeuren .. en die heeft dus bij mijn beste weten nooit toestemming gegeven tot deze blokkade.
nee er staat dat de veiligheidsraad moet bepalen wat wel en wat niet een breach of peace oid is en dat ze aan de hand daarvan (evt bindende) adviezen uit moeten brengen, niet dat de VN toestemming moet geven voor dergelijke acties

dit hebben ze tot nog toe niet gedaan (want Amerika)
pi_82198910
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je hebt het dus over Arafat. Die heeft de grootste kans op vrede laten gaan, wat ik in de rest van mijn post (die je negeert) uitleg.
Waarom begon Netanyahu weer nederzettingen te bouwen zodra Rabin was opgeruimd? Waarom mocht Sharon gaan provoceren én daar later de vruchten van plukken? Omdat het land oplevert, zolang er geen vrede is kan Israel door met land inpikken.
quote:
Dat betekent niet dat Israel Hamas aan de macht heeft geholpen. Een niet corrupte partij die wel vrede wil oprichten en daarvoor stemmen was kennelijk niet een optie waar de Palestijnen voor kozen.
Volgens mij hebben ze Hamas nog actief ondersteund lang geleden uit het idee van verdeel en heers, het verzwakken van de tegenstander door tweespalt. Maar met die schertsvertoning met Barak en Sharon en het beleg van Rammalah hebben ze de Palestijnen natuurlijk in de armen gedreven van elke organisatie die de strijd aan wil. De vredelievende partijen hadden zich immers laten bedriegen terwijl het leven er voor de Palestijnen slechter en slechter op werd. Radicalisering is vrij voorspelbaar.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:16:06 #87
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82199574
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom begon Netanyahu weer nederzettingen te bouwen zodra Rabin was opgeruimd?
Dat is inderdaad schandalig.
quote:
Waarom mocht Sharon gaan provoceren én daar later de vruchten van plukken? Omdat het land oplevert, zolang er geen vrede is kan Israel door met land inpikken.
[..]
Een Jood bezoekt de heiligste plaats in zijn geloof. Als dat al een provocatie is zegt dat meer dan genoeg over hoeveel haat de Palestijnen in zich hebben.
quote:
Volgens mij hebben ze Hamas nog actief ondersteund lang geleden uit het idee van verdeel en heers, het verzwakken van de tegenstander door tweespalt. Maar met die schertsvertoning met Barak en Sharon en het beleg van Rammalah hebben ze de Palestijnen natuurlijk in de armen gedreven van elke organisatie die de strijd aan wil. De vredelievende partijen hadden zich immers laten bedriegen terwijl het leven er voor de Palestijnen slechter en slechter op werd. Radicalisering is vrij voorspelbaar.
Ja, de Palestijnen kunnen zelf inderdaad geen partij oprichten die voor vrede wil werken. Onmogelijk. Je moet natuurlijk op elke provocatie van Israel reageren met geweld, want... ja, waarom eigenlijk? Waarom niet Israel voor schut zetten door geweldloos te reageren? Met geweld proberen Israel te verslaan proberen ze al ruim 60 jaar, en is nog nooit gelukt. Misschien tijd voor een nieuwe strategie?
pi_82200140
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat is inderdaad schandalig.
En dan... was je van plan daar ook nog de logische en onvermijdelijke conclusies aan te verbinden?

Als je een land voor vrede akkoord hebt, en je gaat meer land inpikken ipv wat terug te geven, dan wil je dus geen vrede.
pi_82200173
Antropoloog lol, waarom doet men tegenwoordig geen studie waar jij zelf maar ook de samenleving wat aan hebt. Word arts ofzo. Als antropoloog kom je natuurlijk nooit aan het werk en ga je uit verveling allemaal gekke dingen doen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Johan_Haas_ op 01-06-2010 18:44:31 ]
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:35:51 #90
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82200297
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dan... was je van plan daar ook nog de logische en onvermijdelijke conclusies aan te verbinden?

Als je een land voor vrede akkoord hebt, en je gaat meer land inpikken ipv wat terug te geven, dan wil je dus geen vrede.
Dan moet je natuurlijk wel vrede terugkrijgen. Waarom kan je zo moeilijk zien dat er aan beide kanten fouten worden gemaakt?
pi_82200471
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:35 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dan moet je natuurlijk wel vrede terugkrijgen. Waarom kan je zo moeilijk zien dat er aan beide kanten fouten worden gemaakt?
Dat is het probleem helemaal niet, ja dat is zo, maar dat is niet van belang voor het conflict. Wat wel van belang is, is dat de ene partij vrede nodig heeft om een fatsoenlijk bestaan op te bouwen, en de andere partij oorlog nodig heeft om het land te roven waar ze op uit zijn. Israël is als de dood voor vrede en heeft baat bij de oorlog, dat is waarom die voortduurt.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:41:20 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82200493
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:32 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Antropoloog lol, waarom doet men tegenwoordig geen studie waar jij zelff maar ook de samenleving wat aan hebt. Wordt arts ofzo.
of ga nederlands studeren.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:47:14 #93
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82200751
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is het probleem helemaal niet, ja dat is zo, maar dat is niet van belang voor het conflict. Wat wel van belang is, is dat de ene partij vrede nodig heeft om een fatsoenlijk bestaan op te bouwen, en de andere partij oorlog nodig heeft om het land te roven waar ze op uit zijn. Israël is als de dood voor vrede en heeft baat bij de oorlog, dat is waarom die voortduurt.
Dus Israel moet onvoorwaardelijk vrede sluiten met een partij die als doel heeft Israel te vernietigen? Het moet toch echt van beide kanten komen.
pi_82201002
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:47 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus Israel moet onvoorwaardelijk vrede sluiten met een partij die als doel heeft Israel te vernietigen?
En de Palestijnen moeten een staat erkennen die hen aan het vernietigen is en doorgaat met land afpakken? Als je oorlog hebt en je wilt vrede, dan moet je praten met de vijand want dat is degene waarmee je vrede kunt maken. Als je redenen gaat bedenken om vooral niet met de vijand te praten, bijvoorbeeld dat het de vijand is..., dan wil je dus geen vrede.
quote:
Het moet toch echt van beide kanten komen.
Van Israël komt het niet, die vindt de oorlog veel te voordelig.
pi_82201146
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Dream on!!
Natuurlijk. Het schip werd overvallen door een Israëlische eenheid die daar geen zeggenschap had, het waren immers internationale wateren.
Als ik in Nederland door de Yemenitische politie aangehouden wordt, dan rij ik ook door.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:57:35 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82201195
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En de Palestijnen moeten een staat erkennen die hen aan het vernietigen is en doorgaat met land afpakken? Als je oorlog hebt en je wilt vrede, dan moet je praten met de vijand want dat is degene waarmee je vrede kunt maken. Als je redenen gaat bedenken om vooral niet met de vijand te praten, bijvoorbeeld dat het de vijand is..., dan wil je dus geen vrede.
[..]

Van Israël komt het niet, die vindt de oorlog veel te voordelig.
je doet nu net of er niet al ruim 50 jaar vredesbesprekingen zijn geweest, die elke keer weer geschonden werden. en dan doel ik niet op de joodse settlers...
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:58:24 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82201235
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Natuurlijk. Het schip werd overvallen door een Israëlische eenheid die daar geen zeggenschap had, het waren immers internationale wateren.
Als ik in Nederland door de Yemenitische politie aangehouden wordt, dan rij ik ook door.
ze hadden wel zeggenschap en rechten om te controleren. of geloof jij maxime verhagen niet over zeerecht? die zal het vast hebben laten uitzoeken.
pi_82201294
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ze hadden wel zeggenschap en rechten om te controleren. of geloof jij maxime verhagen niet over zeerecht? die zal het vast hebben laten uitzoeken.
Je kan me veel vertellen, maar Maxime Verhagen zal ik nooit geloven als het om wat voor recht dan ook gaat. Die weet alles zijn kant op te draaien, zoals we o.a. bij de Irak-kwestie zagen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:00:49 #99
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82201346
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:59 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je kan me veel vertellen, maar Maxime Verhagen zal ik nooit geloven als het om wat voor recht dan ook gaat. Die weet alles zijn kant op te draaien, zoals we o.a. bij de Irak-kwestie zagen.
of hij heeft mensen die de wet heel goed kennen in dienst?
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 19:02:19 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82201400
/is er nu nog nieuws over die Nederlanders eigenlijk want anders kan dit topic wel dicht
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 19:03:37 #101
137949 Disana
pi_82201451
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:02 schreef sp3c het volgende:
/is er nu nog nieuws over die Nederlanders eigenlijk want anders kan dit topic wel dicht
Ik hoorde in het radiojournaal van 18.00 uur alleen dat het goed met ze gaat. Verder geen details, niks.
pi_82201453
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Dat had hij toen vast ook. Hielp ook niet echt.
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 19:04:27 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82201479
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik hoorde in het radiojournaal van 18.00 uur alleen dat het goed met ze gaat. Verder geen details, niks.
ik kijk het nog even aan maar dit vind ik nogal redundant
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:07:00 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82201590
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat had hij toen vast ook. Hielp ook niet echt.
dan wachten we af. heeft de nederlandse een kans om bestraft te worden volgens het zeerecht? en hoe zit het met de andere nederlander? daar hoor je nauwelijks wat van.
pi_82201718
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:03 schreef Disana het volgende:

[..]

De twee Nederlanders die meevoeren op een ander schip in het hulpkonvooi voor Gaza is het goed mee. Ze zitten in een Israëlische gevangenis. Vandaag worden ze verhoord en krijgen ze bezoek van vertegenwoordigers van de Nederlandse ambassade.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 19:11:35 #106
137949 Disana
pi_82201798
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:09 schreef paddy het volgende:

[..]

De twee Nederlanders die meevoeren op een ander schip in het hulpkonvooi voor Gaza is het goed mee. Ze zitten in een Israëlische gevangenis. Vandaag worden ze verhoord en krijgen ze bezoek van vertegenwoordigers van de Nederlandse ambassade.
Dat was al bekend. Eerder vandaag meldde de ambassade dat ze het goed maken.

Edit:

Dit is misschien wel weer aardig, op Facebook worden we op de hoogte gehouden over Anne de Jong:

http://www.facebook.com/group.php?gid=120945827938242&v=info

[ Bericht 19% gewijzigd door Disana op 01-06-2010 19:21:47 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 1 juni 2010 @ 22:44:44 #107
73911 ultra_ivo
pi_82214165
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ik lees ook buitenlandse bronnen. En heb daarnaast ook nog eens een blok internationaal recht gedaan. Als de VN een blokkade in een resolutie afkeurt dan is die blokkade zeker niet onomstreden internationaal juridisch legitiem. En acties om die blokkade te handhaven ten zeerste ook niet.
  FOK!fotograaf dinsdag 1 juni 2010 @ 22:46:16 #108
73911 ultra_ivo
pi_82214241
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan wachten we af. heeft de nederlandse een kans om bestraft te worden volgens het zeerecht? en hoe zit het met de andere nederlander? daar hoor je nauwelijks wat van.
Voor illegale grensoverschrijding zeker niet. Dat is wat de vrijgelatenen hebben ondertekend als bekentenis. Ze zijn namelijk de grens nog niet eens overgestoken.
  Redactie Frontpage dinsdag 1 juni 2010 @ 23:05:38 #109
145738 superworm
is erbij
pi_82215438
quote:

[..]

Prima

Juist. We kunnen de Cubacrisis er goed bij pakken om te vergelijken. Amerika had een blokkade om Cuba gelegd, waar geen enkel schip doorheen mocht varen. Een aantal Russische schepen leken niet om te draaien zoals de meeste schepen deden, maar stoomden rustig door. De Amerikanen hebben van alles gedaan - radiocontact, waarschuwingsschoten, flares - maar het schip zelf aanvallen of aanhouden terwijl het in internationale wateren, voor de blokkade-lijn, voer, zou een 'act of war' zijn en direct WO3 hebben ontketend.

Israël zit fout. Klaar.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 1 juni 2010 @ 23:07:59 #110
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82215573
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:05 schreef superworm het volgende:

[..]

Juist. We kunnen de Cubacrisis er goed bij pakken om te vergelijken. Amerika had een blokkade om Cuba gelegd, waar geen enkel schip doorheen mocht varen. Een aantal Russische schepen leken niet om te draaien zoals de meeste schepen deden, maar stoomden rustig door. De Amerikanen hebben van alles gedaan - radiocontact, waarschuwingsschoten, flares - maar het schip zelf aanvallen of aanhouden terwijl het in internationale wateren, voor de blokkade-lijn, voer, zou een 'act of war' zijn en direct WO3 hebben ontketend.

Israël zit fout. Klaar.
In de Cubacrisis zijn het juist de Russen geweest die het niet op een confrontatie hebben laten aankomen. Ze zijn omgekeerd voordat Amerika niet anders had gekund dan enteren of doorlaten.

De actievoerders zitten fout. Klaar.
bron
  Redactie Frontpage dinsdag 1 juni 2010 @ 23:15:24 #111
145738 superworm
is erbij
pi_82216060
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:07 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

In de Cubacrisis zijn het juist de Russen geweest die het niet op een confrontatie hebben laten aankomen. Ze zijn omgekeerd voordat Amerika niet anders had gekund dan enteren of doorlaten.

De actievoerders zitten fout. Klaar.
De actievoerders hadden nog 100 kilometer om om te keren. Dat is uren en uren varen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 1 juni 2010 @ 23:19:41 #112
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82216312
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:15 schreef superworm het volgende:

[..]

De actievoerders hadden nog 100 kilometer om om te keren. Dat is uren en uren varen.
Klopt. Maar het is dus niet zo simpel als jij doet voorkomen.
bron
pi_82216389
We kunnen hierop lang napraten, de belangrijkste punt is dat er 9 doden en aantallen mensen opgepakt omdat Israël Palestijns niet wilde bevoorraden.
En ook niet volgens regels gedaan.

Trouwens bij de Cuba crisis speelde er meerdere dingen aan dan in M-oosten.
Russen hadden ook een duikboten met materialen gestuurd.

Het was uiteindelijk de amerikanen zelf die op nippertje WO3 voorkwamen.
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 23:28:31 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_82216805
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:21 schreef Captain_Ghost het volgende:
We kunnen hierop lang napraten, de belangrijkste punt is dat er 9 doden en aantallen mensen opgepakt omdat Israël Palestijns niet wilde bevoorraden.
En ook niet volgens regels gedaan.

Trouwens bij de Cuba crisis speelde er meerdere dingen aan dan in M-oosten.
Russen hadden ook een duikboten met materialen gestuurd.

Het was uiteindelijk de amerikanen zelf die op nippertje WO3 voorkwamen.
Jawel, alleen wilde Israel dat ze naar Ashdod zouden varen en dan daar de hulpgoederen controleren om ze zelf verder te transporteren naar de bestemde plekken
Als dat gedaan was, was er niets aan de hand geweest.
pi_82216975
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel, alleen wilde Israel dat ze naar Ashdod zouden varen en dan daar de hulpgoederen controleren om ze zelf verder te transporteren naar de bestemde plekken
Als dat gedaan was, was er niets aan de hand geweest.
Dan liet ze door tot betreffende havenplaats.
Waarin Israël ze gerust kan controleren.
Dan waren de inval met helikopter of andere vaartuigen helemaal niet nodig.
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 23:33:53 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_82217102
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:31 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dan liet ze door tot betreffende havenplaats.
Waarin Israël ze gerust kan controleren.
Dan waren de inval met helikopter of andere vaartuigen helemaal niet nodig.
Mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')