abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82164176
RIJSWIJK - De Nederlandse vrouw die deel uit maakte van het door Israël onderschepte hulpkonvooi voor de Gazastrook zit ongedeerd in een Israëlische cel. Het gaat om de 29-jarige Anne de Jong. Ook de Nederlander Amin Abou Rashed (43) is gevangen genomen. Beiden zitten in de gevangenis van Be'er Sheva in het zuiden van Israël.

De twee zijn ongedeerd en verkeren in goede gezondheid, heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken maandag gemeld. De Nederlandse ambassade in Tel Aviv kan dinsdag contact opnemen met de twee, zo heeft de ambassade te horen gekregen van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Israël.

Het hulpkonvooi was zondag vertrokken uit een haven op Cyprus. De circa zevenhonderd hulpverleners, voornamelijk afkomstig uit Turkije, hadden 10.000 ton aan hulpgoederen bij zich, die ze tegen de zin van Israël wilden afleveren in de Gazastrook. Israëlische commando's voerden maandag een aanval uit op het konvooi waarbij negentien opvarenden omkwamen.

In de loop van de ochtend werd duidelijk dat er zich twee Nederlanders aan boord van een van de schepen bevonden. Een van hen is Anne de Jong, de andere is Amin Abou Rachid, een Nederlander met een dubbele nationaliteit. Samen met dertig anderen zijn ze gevangen genomen.

De Jong is antropoloog. Ze volgt in Londen een studie naar geweldloos verzet. Volgens haar moeder hebben de Israëlische autoriteiten een versnelde uitzettingsprocedure aangeboden. „Dit heeft ze geweigerd. Haar missie is hulp bieden aan de mensen uit Gaza. En dat wil ze voltooien”, aldus Cornelissen.

Ze noemt het feit dat Anne nog in leven is goed nieuws, maar is kritisch op de actie van het Israëlische leger. „Er is daar behoorlijk veel gebeurd. Mensen zijn omgekomen en hun missie is niet geslaagd.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)che_cel__.html?p=1,1
pi_82164335
quote:
De Jong is antropoloog. Ze volgt in Londen een studie naar geweldloos verzet.
Dat wordt een hertentamen gok ik.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 mei 2010 @ 21:25:25 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82164396
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

maandag 31 mei 2010 @ 21:26:05 #4
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82164433
Mjah, geweldloos verzet hoort volgens mij gewoon in de politiek.
Intelligent, but fucked up.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:28:11 #5
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_82164587
Eigen schuld. Ze wisten op voorhand dat ze strafbaar waren. Moeten ze ook maar hun straf aanvaarden en uitzitten.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 21:29:28 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82164683
Eigen schuld.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_82164774
Eigen schuld, ze wist dat ze haar zitplaats af moest staan.
pi_82165082
quote:

[..]

idd, dikke fail
pi_82165155
Niks eigen schuld..

Zij zat in neutrale wateren ofwel internationale wateren.
Feit is zij ontvoerd door Israël.

Zij is daar alleen om andere helpen, niet politiek of oorlog voeren!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_82165409
Volgens maritiem recht mocht Israel gewoon aan boord gaan. Hoe vaak moeten we dat nog herhalen.
pi_82165467
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
Niks eigen schuld..

Hey! Een echte nederlander! Die niet buigt voor israeliers!

maandag 31 mei 2010 @ 21:47:49 #12
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82165799
Ze mogen haar houden.
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 21:49:04 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82165871
quote:
Niks eigen schuld..

Ze waren aan boord gegaan van een konvooi waarvan Israël al gezegd had dat het zou worden tegengehouden. Nogal dikke eigen schuld dus
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_82165946
quote:

[..]

The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 mei 2010 @ 21:52:02 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82166069
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:49 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ze waren aan boord gegaan van een konvooi waarvan Israël al gezegd had dat het zou worden tegengehouden. Nogal dikke eigen schuld dus
Nou ja, als het echt in internationaal water is gebeurt is het gewoon piraterij.
pi_82166188
Laat die kut hippie maar weg rotten daar
pi_82166208
quote:
Niks eigen schuld..

Oke, nog één aller aller laatste keer dan.

Het doet er niet toe dat ze in internationale wateren waren. Ze wilden de blokkade doorbreken. Dat is genoeg om ze te enteren. Het gebruiken van geweld is vervolgens weer genoeg redenen om te op te pakken.

Sowieso weet elk weldenkend mens dat je riskeert om naar de cel te gaan als je dingen wil flikken in en rondom de Gazastrook. Even afgezien van het waardeoordeel, dat is een risico dat je bewust neemt. Dan moet je niet gaan piepen dat je in de gevangenis komt. Met dat mooie Nederlandse paspoort krijg je vast een betere cel toegewezen dan een willekeurige Palestijn.
pi_82166244
Naïeve doos.
pi_82166369
quote:

[..]

Life is Music
pi_82166645
Gelukkig zijn ze ongedeerd. Het had zo maar anders af kunnen lopen met die moordlustige Israëliërs.

Ik ben benieuwd wanneer de Nederlanders een keer het licht gaan zien. Misschien dat wanneer er een aantal dodelijke Nederlanders slachtoffers worden van de IDF dat dit de publieke opinie doet kenteren. Het is toch te triest voor worden dat er zelfs nu nog mensen Israël lopen te verdedigen.

Waarschijnlijk staan er een hoop op de loonlijst van het CIDI en aanverwante organisaties, dat doet het beeld ook een beetje vertroebelen natuurlijk.
pi_82166786
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:00 schreef Gulo het volgende:
Waarschijnlijk staan er een hoop op de loonlijst van het CIDI en aanverwante organisaties, dat doet het beeld ook een beetje vertroebelen natuurlijk.
CIDI doet niet aan positieve feedback. Alleen negatieve feedback in de vorm van klachten.
pi_82167005
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:02 schreef waht het volgende:

[..]

CIDI doet niet aan positieve feedback. Alleen negatieve feedback in de vorm van klachten.
Ik doel meer op dit soort initiatieven.
pi_82168949
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:54 schreef waht het volgende:

[..]

Oke, nog één aller aller laatste keer dan.

Het doet er niet toe dat ze in internationale wateren waren. Ze wilden de blokkade doorbreken. Dat is genoeg om ze te enteren. Het gebruiken van geweld is vervolgens weer genoeg redenen om te op te pakken.

Sowieso weet elk weldenkend mens dat je riskeert om naar de cel te gaan als je dingen wil flikken in en rondom de Gazastrook. Even afgezien van het waardeoordeel, dat is een risico dat je bewust neemt. Dan moet je niet gaan piepen dat je in de gevangenis komt. Met dat mooie Nederlandse paspoort krijg je vast een betere cel toegewezen dan een willekeurige Palestijn.
Het doet er wel toe of ze in internationale wateren waren. Anders hield niemand daaraan. Dat zou niet veilig en gezellig daar in wateren!.
Had Israël maar gewoon wachten totdat ze in eigen wateren bevindt.
Prima

Israël had gewoon alleen controles moet uitvoeren i.p.v. enteren en doodschieten.
stel Isreal vind alleen onjuist of illegale papieren of materialen, dan is het rechtvaardig over inbeslagname nemen.
Anders stuur ze gewoon terug naar buiten wateren.

Ten derde, iedere mens heeft recht op hulp in elke vorm.

Ik keur de manier waarop Israël zo deed af.
Ik keur ook de geweld af.

[ Bericht 1% gewijzigd door Captain_Ghost op 31-05-2010 22:44:13 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_82169267
Over een jaar of twee zit zij ook bij de FARC.
pi_82169896
quote:
Haar missie is hulp bieden aan de mensen uit Gaza. En dat wil ze voltooien”, aldus Cornelissen.
Telegraaf

We zouden de Telegraaf toch boycotten na Rubengate?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')