abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 mei 2010 @ 22:58:30 #26
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_82170192
Kan me er ook niet zo druk om maken, er was van te voren gemeld dat dit konvooi problemen zou krijgen en dat men beter niet kon gaan.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_82170227
Dit soort naïve vrouwen zijn een gevaar voor zichzelf en hun omgeving, dat ze hieruit een les mag leren in de Israëlische cel!
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  maandag 31 mei 2010 @ 23:01:54 #28
243927 Lolque
woopwoop
pi_82170381
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:36 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Het doet er wel toe of ze in internationale wateren waren. Anders hield niemand daaraan. Dat zou niet veilig en gezellig daar in wateren!.
Had Israël maar gewoon wachten totdat ze in eigen wateren bevindt.
Prima

Israël had gewoon alleen controles moet uitvoeren i.p.v. enteren en doodschieten.
stel Isreal vind alleen onjuist of illegale papieren of materialen, dan is het rechtvaardig over inbeslagname nemen.
Anders stuur ze gewoon terug naar buiten wateren.

Ten derde, iedere mens heeft recht op hulp in elke vorm.

Ik keur de manier waarop Israël zo deed af.
Ik keur ook de geweld af.

Duidelijk te zien dat de Israëliërs inderdaad meteen begonnen met doodschieten terwijl ze op geen ene manier bedreigd werden.
kei lief.
pi_82170427
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:41 schreef Den_Haag het volgende:
Volgens maritiem recht mocht Israel gewoon aan boord gaan. Hoe vaak moeten we dat nog herhalen.
Ik zou graag een wetsartikel zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 23:30:51 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 23:17:02 #30
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82171166
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:00 schreef Gulo het volgende:
Gelukkig zijn ze ongedeerd. Het had zo maar anders af kunnen lopen met die moordlustige Israëliërs.
Had gekund, volgens jouw denkbeeldige fantasie.

Feit is dat het niet gebeurd is dankzij de Israëliërs.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 01:10:40 #31
117098 Hathor
Effe niet
pi_82174923
Amin Abou Rashed is geen nederlander, punt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_82175105
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat wordt een hertentamen gok ik.
Mwa.
Als zijzelf geen geweld gebruikt heeft, hoeft dat niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 1 juni 2010 @ 02:10:19 #33
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82175788
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mwa.
Als zijzelf geen geweld gebruikt heeft, hoeft dat niet.
Een onderzoek naar hoe het niet moet kan ook verhelderend zijn.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 1 juni 2010 @ 02:11:23 #34
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82175798
quote:
Op maandag 31 mei 2010 23:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik zou graag een wetsartikel zien.
Israël valt hulpkonvooi aan #9
Hier heeft iemand wat moeite voor je gedaan.
bron
  dinsdag 1 juni 2010 @ 10:03:30 #35
3542 Gia
User under construction
pi_82179392
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:36 schreef Captain_Ghost het volgende:

Israël had gewoon alleen controles moet uitvoeren
Dat wilden ze ook, maar ze werden meteen bij het landen al aangevallen.

Of denk jij dat, wanneer ze met een bootje waren gekomen, i.p.v. via de lucht, dat ze dan zonder verzet zouden zijn toegelaten?

Dream on!!
pi_82179473
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 02:11 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Israël valt hulpkonvooi aan #9
Hier heeft iemand wat moeite voor je gedaan.
Bedankt, dat stuk had ik zelf ook gevonden. Er staat echter niet bij of het ook in internationale wateren geldt of enkel in territoriale wateren.

Ik denk dat dit gedeelte daarover gaat:
quote:
SECTION IV : AREAS OF NAVAL WARFARE

10. Subject to other applicable rules of the law of armed conflict at sea contained in this document or elsewhere, hostile actions by naval forces may be conducted in, on or over:

(a) the territorial sea and internal waters, the land territories, the exclusive economic zone and continental shelf and, where applicable, the archipelagic waters, of belligerent States;
(b) the high seas; and
(c) subject to paragraphs 34 and 35, the exclusive economic zone and the continental shelf of neutral States.

Maar Sectie II zegt dit:
quote:
102. The declaration or establishment of a blockade is prohibited if:

(a) it has the sole purpose of starving the civilian population or denying it other objects essential for its survival; or
(b) the damage to the civilian population is, or may be expected to be, excessive in relation to the concrete and direct military advantage anticipated from the blockade.

103. If the civilian population of the blockaded territory is inadequately provided with food and other objects essential for its survival, the blockading party must provide for free passage of such foodstuffs and other essential supplies, subject to:

(a) the right to prescribe the technical arrangements, including search, under which such passage is permitted; and
(b) the condition that the distribution of such supplies shall be made under the local supervision of a Protecting Power or a humanitarian organization which offers guarantees of impartiality, such as the International Committee of the Red Cross.

104. The blockading belligerent shall allow the passage of medical supplies for the civilian population or for the wounded and sick members of armed forces, subject to the right to prescribe technical arrangements, including search, under which such passage is permitted.
http://www.icrc.org/IHL.nsf/FULL/560?OpenDocument

Hieruit blijkt mijns inziens dat de blokkade illegaal is.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2010 10:14:01 ]
pi_82180936
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:00 schreef Gulo het volgende:
Gelukkig zijn ze ongedeerd. Het had zo maar anders af kunnen lopen met die moordlustige Israëliërs.

Ik ben benieuwd wanneer de Nederlanders een keer het licht gaan zien. Misschien dat wanneer er een aantal dodelijke Nederlanders slachtoffers worden van de IDF dat dit de publieke opinie doet kenteren. Het is toch te triest voor worden dat er zelfs nu nog mensen Israël lopen te verdedigen.

Waarschijnlijk staan er een hoop op de loonlijst van het CIDI en aanverwante organisaties, dat doet het beeld ook een beetje vertroebelen natuurlijk.
Volgens mij ben jij één van de weinige die daadwerkelijk weet hoe het precies zit. Nederlanders zien het licht niet, omdat het gebombardeerd is met schuldgevoelens. En Nederland is gebombardeerd met Israëlische organisaties zoals CIDI en ook de media is enorm pro-Israël, alhoewel dat soms niet te zien is, want dan zou het erg ongeloofwaardig worden voor zelfs de gehersenspoelde mens. Bij de Duitsers is het nog erger. Israël en Joden kunnen nooit schuldig zijn voor de gehersenspoelde Europeaan. Ze zijn altijd onschuldig. Het is ondenkbaar en we zouden hiermee natuurlijk brutale nazi's zijn, want hoe durf je zoiets te zeggen dat ze ergens schuldig voor zijn.

Steeds meer mensen worden wel wakker, dus dat is positief nieuws. Hoe meer Europeanen wakker worden, hoe erger dat voor Israël is. Ze hebben dan te maken met een hoop boze mensen waar al de hele leven tegen gelogen, bedrogen en gestolen is. Het meest effectieve is om geen geld meer uit te geven aan Israël. Ze zijn niks zonder ons, de belastingbetalers. Laat die criminelen maar zakken in de stront.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:04:04 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82181241
kunnen we die domme doos niet persona nog grata verklaren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82181246
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat wilden ze ook, maar ze werden meteen bij het landen al aangevallen.

Of denk jij dat, wanneer ze met een bootje waren gekomen, i.p.v. via de lucht, dat ze dan zonder verzet zouden zijn toegelaten?

Dream on!!
ooh ja? Die andere boten konden na controle gewoon doorreizen naar Gaza?
pleased to meet you
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:04:15 #40
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_82181250
Gewoon een stel boeven die israelische regering, maar dat is niets nieuws.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:04:45 #41
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82181268
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:06 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Bedankt, dat stuk had ik zelf ook gevonden. Er staat echter niet bij of het ook in internationale wateren geldt of enkel in territoriale wateren.

Ik denk dat dit gedeelte daarover gaat:
[..]

Maar Sectie II zegt dit:
[..]

http://www.icrc.org/IHL.nsf/FULL/560?OpenDocument

Hieruit blijkt mijns inziens dat de blokkade illegaal is.
103b is wel het geval: het Rode Kruis en de UNRWA doen daar hun taken.
102b ben ik met je eens dat daar minimaal over te redetwisten valt. Het militaire gewin is misschien wel evident, maar de proportionaliteit vind ik twijfelachtig.

Daarmee is trouwens de blokkade niet illegaal, maar voldoet deze mogelijk niet aan de eisen van de Geneefse conventie. Dat is net zo goed een kwalijke zaak, maar staat volledig los van de vraag of een blokkade op internationale wateren wel of niet mag.
bron
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:08:42 #42
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_82181381
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:04 schreef zoalshetis het volgende:
kunnen we die domme doos niet persona nog grata verklaren.
Of Israel misschien eens wat sancties opleggen?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:10:51 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82181448
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:08 schreef Keltie het volgende:

[..]

Of Israel misschien eens wat sancties opleggen?
nog meer?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82181583
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nog meer?
welke sancties zijn er al opgelegd dan? Volgens mij zijn er een aantal resoluties, maar heeft het niet opvolgen daarvan geen enkele consequentie (zoals sancties) gehad
pleased to meet you
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:16:13 #45
3542 Gia
User under construction
pi_82181610
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:04 schreef moussie het volgende:

[..]

ooh ja? Die andere boten konden na controle gewoon doorreizen naar Gaza?
Waarom wilden ze in eerste instantie al via deze route? Er zijn toch andere mogelijkheden om die hulpgoederen daar te krijgen.
pi_82181665
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:04 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

102b ben ik met je eens dat daar minimaal over te redetwisten valt. Het militaire gewin is misschien wel evident, maar de proportionaliteit vind ik twijfelachtig.

Daarmee is trouwens de blokkade niet illegaal, maar voldoet deze mogelijk niet aan de eisen van de Geneefse conventie. Dat is net zo goed een kwalijke zaak, maar staat volledig los van de vraag of een blokkade op internationale wateren wel of niet mag.
Akkoord, maar ook de VN heeft opgeroepen de blokkade van Gaza te beëindigen. Maar ja, wanneer is een blokkade illegaal? Als de VN oproept deze te beëindigen? Als er een resolutie komt? Of heeft de VN hier niets mee te maken?

Bovendien is een overtreding van de Geneefse Conventie ook geen licht vergrijp. Ook Israël heeft dit verdrag ondertekend, en is dus juridisch gebonden aan dit verdrag.
pi_82181744
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:04 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

De blokkade is wel illegaal, hij is niet goedgekeurd door de VN, en dat is wel de afspraak .. chapter 41 van het handvest.
quote:
The Security Council may decide what measures not involving the use of armed force are to be employed to give effect to its decisions, and it may call upon members of the United Nations to apply such measures. These may include complete or partial interruption of economic relations and of rail, sea, air, postal, telegraphic, radio and other means of communication, and the severance of diplomatic relations.
pleased to meet you
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:20:34 #48
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82181756
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:17 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Akkoord, maar ook de VN heeft opgeroepen de blokkade van Gaza te beëindigen. Maar ja, wanneer is een blokkade illegaal? Als de VN oproept deze te beëindigen? Als er een resolutie komt? Of heeft de VN hier niets mee te maken?

Bovendien is een overtreding van de Geneefse Conventie ook geen licht vergrijp. Ook Israël heeft dit verdrag ondertekend, en is dus juridisch gebonden aan dit verdrag.
Klopt. Israël betoogt uiteraard dat ze voldoende hulpmiddelen doorlaten dat er geen humanitaire crisis ontstaat. Gezien het feit dat er na 3 jaar blokkade nog steeds geen hongersnood en andere humanitaire rampen hebben voltrokken in Gaza, hoe ernstig de situatie ook is, heb ik geen reden om daaraan te twijfelen.
bron
pi_82181818
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:54 schreef waht het volgende:

[..]

Oke, nog één aller aller laatste keer dan.

Het doet er niet toe dat ze in internationale wateren waren.
Dat lijkt me wel he, in internationale wateren is namelijk het internationale zeerecht van toepassing.
quote:
Ze wilden de blokkade doorbreken. Dat is genoeg om ze te enteren. Het gebruiken van geweld is vervolgens weer genoeg redenen om te op te pakken.
Ik het zeerecht niet even paraat, maar het lijkt me sterk dat je internationale wateren mag blokkeren, nog los van de vraag of Israel het recht heeft Gaza te blokkeren en of dat wel hun territoriale wateren zijn, en het lijkt me sterk dat je schepen mag enteren. Dat zou namelijk impliceren dat piraterij in overeenstemming is met het zeerecht.
quote:
Sowieso weet elk weldenkend mens dat je riskeert om naar de cel te gaan als je dingen wil flikken in en rondom de Gazastrook. Even afgezien van het waardeoordeel, dat is een risico dat je bewust neemt. Dan moet je niet gaan piepen dat je in de gevangenis komt. Met dat mooie Nederlandse paspoort krijg je vast een betere cel toegewezen dan een willekeurige Palestijn.
Je weet ook dat als je door de golf van Aden vaart dat je dan piraten tegen kunt komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:22:31 #50
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82181824
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:20 schreef moussie het volgende:

[..]

De blokkade is wel illegaal, hij is niet goedgekeurd door de VN, en dat is wel de afspraak .. chapter 41 van het handvest.
[..]
Dat is wel een erg nauwe interpretatie van de tekst. Hamas is een vijandige mogendheid die met Israël in oorlog is, dus een blokkade is niet illegaal. Israël heeft namelijk volgend datzelfde verdrag het recht om zich te verdedigen.
bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')