Klik!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:24 schreef Lyssa het volgende:
Laatste post over het werk van Jannuk:
Wow, wat een werk! Ziet er strak uit!
En nog een vraagje: Ik kwam ergens een maattabel tegen voor haaknaalden, maar kan het nu niet meer vinden. Iemand een linkje? Ik moet weten hoe dik maat F is.
En op Ravelry is het ook te vinden bij "my notebook" en dan "needles/ hooks", kun je gelijk bijhouden welke je hebt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:49 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Dankje![]()
Ik had gegoogled, maar had gefaald
Donequote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:01 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
En op Ravelry is het ook te vinden bij "my notebook" en dan "needles/ hooks", kun je gelijk bijhouden welke je hebt.
Sjemig, kijk je uit voor nachtmerries??quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:57 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben op verzoek een cactus van 30 centimeter hoog aan het haken. Ik vind 'm zelf wat beangstigend.
Ik ben net een klein cactusje aan het makenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:57 schreef _Arual_ het volgende:Ik ben op verzoek een cactus van 30 centimeter hoog aan het haken. Ik vind 'm zelf wat beangstigend.
hier staat een tutorial http://attic24.typepad.com/weblog/neat-ripple-pattern.htmlquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:53 schreef StefanieV het volgende:
Even een heel stomme vraag, hoe doen jullie dat om zo in 'golfjes' te haken?
ow ja, de eerste rij is k*t haken, daarna gaat het makkelijkerquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:03 schreef Jannuk het volgende:
[..]
hier staat een tutorial http://attic24.typepad.com/weblog/neat-ripple-pattern.html
wel in het engels
Wat is die dec 1? Volgens mij gaat mn patroontje niet zo goed..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:14 schreef Lyssa het volgende:
R5- *Sc 3, 2 sc in next sc*, repeat 5 times (25 sts)
R6- Through back loops only:
*Sc 3, dec 1*, repeat 5 times (20 sts)
Wat zijn back loops?
Het is een toffe popquote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:37 schreef StefanieV het volgende:
Mijn Hello Kitty is af maar ben er helemaal zo blij niet mee, het hoofd is precies mislukt.
[ afbeelding ]
Later eens een nieuwe maken. Bah had gehoopt het te kunnen geven aan een vriendin maar vind hem niet om aan te zien..
Nee, maar ik vind het lastig om te benoemen waar dat door komt, misschien is t hoofd net iets te vierkant? Of heeft Hello Kitty nog grotere ogen? Ik vind m verder wel tof hoor!quote:
Zou nog kunnen, ga je daarmee de hoogte in? Maar die paar rijen ervoor kloppen ook niet met wat ik heb gedaan, of wel?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:45 schreef StefanieV het volgende:
Trouwens wat ik begrijp onder dec1 is dat je 1 moet decreasen, dus 1 en 2 samen nemen dacht ik.
Mja, volgens mij ga je omhoog met gelijke steken.. ik snap het allemaal niet goedquote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:48 schreef StefanieV het volgende:
Haha moet je echt aan mij vragen, ik kan nog geen deftige hello kitty haken terwijl ik een deftig plan heb![]()
Met decreasen ga je de hoogte niet in maar ga je minderen in steken. Dus weet niet of dit de oplossing is, ik heb ook de cactus nog niet gemaakt dus kan je niet echt helpen. Ik denk dat je best wacht op Arual
Mja er staat decquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:03 schreef Lijnloos het volgende:
Moet het niet dc zijn ipv dec... Dus stokjes ipv decreasen? Heb vorig weekend nog zoiets gemaakt, die moet je redelijk meerderen in het begin, dan krijg je hoogte...
In rij 1 t/m 5 maak je de bodem, een plat rondje dus.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:22 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Wat is die dec 1? Volgens mij gaat mn patroontje niet zo goed..
R3- *Sc 1, 2 sc in next sc*, repeat 5 times (15 sts)
R4- *Sc 2, 2 sc in next sc*, repeat 5 times (20 sts)
R5- *Sc 3, 2 sc in next sc*, repeat 5 times (25 sts)
R6- Through back loops only:
*Sc 3, dec 1*, repeat 5 times (20 sts)
R7- *Sc 3, 2 sc in next sc*, repeat 5 times (25 sts)
R8-10: Sc 25
R9- BPsc 25
Dit is wat ik moet doen, en t moet dit plantpotje worden (zonder de cactus):
[ afbeelding ]
Dit is wat ik heb en zou bij row 6 moeten zijn, hij is nog helemaal plat.
[ afbeelding ]
Ja, zeker een stuk duidelijker, maar ik vroeg me nog af, bij R3, R4 en R5, als ik herhaal wat die stiches zeggen, dan kom ik niet aan die totalen, behalve als ik geen geheel rondje maak (wat ik dus nu gedaan heb), maar dan lijkt het me niet goedkomen met de randen die omhoog moeten komen die totaal wel zoveel steken bevatten. Is het puur een beetje meerderen? Moet ik bij R5 3 stiches in 1 lus doen? en dan 1 in 1? I ish confusedquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:27 schreef cropje het volgende:
[..]
In rij 1 t/m 5 maak je de bodem, een plat rondje dus.
In rij 6 ga je alleen in de achterste van de twee lusjes (de achterste van het V-tje zeg maar), dit zorgt ervoor dat je omhoog gaat, dus alle rijen hierna ga je de zijkanten van het potje haken. Dat je omhoog gaat, zie je trouwens pas na een paar rijen, gewoon doorgaan dus. Er staat inderdaad dat je moet decreasen, HIER (Klik!) staat hoe je onzichtbaar moet decreasen.
In rij 7 increase je weer.
En de laatste rijen haak je het potje omhoog.
Hoop dat het zo wat duidelijker is?
Ok je begint met 5 steken in een ring.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:36 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ja, zeker een stuk duidelijker, maar ik vroeg me nog af, bij R3, R4 en R5, als ik herhaal wat die stiches zeggen, dan kom ik niet aan die totalen, behalve als ik geen geheel rondje maak (wat ik dus nu gedaan heb), maar dan lijkt het me niet goedkomen met de randen die omhoog moeten komen die totaal wel zoveel steken bevatten. Is het puur een beetje meerderen? Moet ik bij R5 3 stiches in 1 lus doen? en dan 1 in 1? I ish confused
Oohhquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:42 schreef cropje het volgende:
[..]
Ok je begint met 5 steken in een ring.
In rij 2 haak je in elke steek die je tegenkomt, twee steken, dan krijg je dus (5x2=) 10 steken.
In rij 3 haak je in de eerste steek 1 steek, in de tweede steek 2 steken, in de derde steek 1 steek, in de vierde steek 2 steken, ... in de negende steek 1 steek, in de tiende steek 2 steken. Dan krijg je dus (5x1+5x2=) 15 steken.
In rij 4 doe je in de eerste twee steken die je tegenkomt 1 steek, en in de derde steek doe je twee steken en dat herhaal je. Zo kom je op (10x1+5x2=) 20 steken.
In rij 5 doe je in de eerste drie steken die je tegenkomt 1 steek, en in de vierde steek doe je twee steken en dat herhaal je. Nu worden het (15x1+5x2=) 25 steken.
Waar gaat het mis?
Succes! Ben benieuwd of het lukt!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:48 schreef Lyssa het volgende:
[..]
OohhIk had tot en met rij 3 goed, maar rij 4 had ik 2 steken in 1 steek en dan 1 steek in de volgende, en in r5 had ik drie steken in 1 steek en dan 1 steek in 1 steek
Veel te veel steken dus! Ik ga het even losmaken en opnieuw proberen
Thanx!!
Ik denk dat ik toch al eerder ergens fout ben gegaanquote:
Die robots lijken me erg gaaf! Ook niet duur iddquote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:26 schreef Inu het volgende:
Hier kun je heel goedkoop boeken bestellen met gratis verzendkosten:
http://www.bookdepository.co.uk/search?searchTerm=crochet&search=search
Heb dit net besteld voor 23 euro
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat is ook een grappig toeval...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:54 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Kwam dit boekje tegen bij de pipoos. Aangezien ik binnenkort jarig ben had ik mijn zus even opgebeld of ik dat boekje van haar kon krijgen. Lief dat ze was zei ze: "neem maar mee, dan kan je gelijk beginnen" (ongeacht dat ik pas 17 juni jarig ben) Ook maar een bolletje Catania meegenomen om te proberen!
De cactus waar ik mee bezig was staat er ook in! Blijkt dat de dame van het patroon de auteur is van het boekje
Ze hadden alleen geen oogjes bij de pipoos, die waar het in het vorige topic ook over gingToch maar online bestellen dus.. Weet iemand in de buurt van Arnhem nog een winkel die ze mogelijk wel heeft? Of gaat iemand binnenkort nog wat bestellen, of heeft iemand net wat over van een bestelling?
Is het slim om te combineren? Ik kwam ook deze site tegen: http://www.3dnadia.be/c-696286/ogen-neuzen-enz/ Die is volgens mij nog goedkoper! Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:10 schreef mijsje het volgende:
[..]
dat is ook een grappig toeval...
ik ga oogjes bestellen bij die site van Joël Bears. daar is het niet zo heel duur, en ze hebben alle kleuren en maten daar. (en allerlei andere materialen om poppen en knuffels te maken...) ik heb ze nu ook nodig voor Jip, die ik nu kan gaan maken, maar ik wil er meer bestellen, zodat ik er meer op voorraad had...
wat ik ook zag in dat boekje, was dat er ook een zeepaardje in staat, die erg lijkt op Charlie... hier heet hij Frits...
hmmm, lees net pas je post... ik heb net de bestelling ingevoerd... maar ik heb meerdere oogjes besteld, dus laat maar weten als je een setje wilquote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:14 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Is het slim om te combineren? Ik kwam ook deze site tegen: http://www.3dnadia.be/c-696286/ogen-neuzen-enz/ Die is volgens mij nog goedkoper! Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
Ik had die oogjes toen via marktplaats, iets van 20 cent per paarquote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:39 schreef mijsje het volgende:
[..]
hmmm, lees net pas je post... ik heb net de bestelling ingevoerd... maar ik heb meerdere oogjes besteld, dus laat maar weten als je een setje wil
de site die je laat zien heeft alleen zwarte oogjes, ik heb bruine en blauwe besteld. (met een zwarte pupil)
[ afbeelding ] ze zijn wel 40ct per stuk, wat inderdaad wat duurder is, maar ik vind ze wel mooier dan alleen zwarte ogen... (bij de muizen/ratten van Christel Krukkert kan je die wel gebruiken, daar staan zwarte kraalogen wel bij...)
dan doe je die toch ook alsnog?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:50 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik had die oogjes toen via marktplaats, iets van 20 cent per paar
Ik heb trouwens net die beer af en nu zie ik deze:
http://www.lionbrand.com/patterns/80282AD.html?noImages=
Veel leuker
ikquote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:26 schreef Inu het volgende:
Hier kun je heel goedkoop boeken bestellen met gratis verzendkosten:
http://www.bookdepository.co.uk/search?searchTerm=crochet&search=search
Heb dit net besteld voor 23 euro
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vond je beer leuker hoor... Niet twijfelen, hooguit extra makenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:50 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik had die oogjes toen via marktplaats, iets van 20 cent per paar
Ik heb trouwens net die beer af en nu zie ik deze:
http://www.lionbrand.com/patterns/80282AD.html?noImages=
Veel leuker
tuurlijk, gewoon doen!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 08:36 schreef Troel het volgende:
Blegh, het afmaken van mijn tas schiet niet op en ik wil aan wat anders beginnen. Heb zelfs de neiging om dat maar gewoon te doen
Die wil ik voor m'n verjaardagquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:47 schreef trui het volgende:
kijk nou: een taart(!) voor brei/haak-sterren:
[ afbeelding ]
thanx voor deze uitleg! Had ik ook nodigquote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:26 schreef Lijnloos het volgende:
Wat ik heb gedaan is de gsjes met de goede kant tegen elkaar houden en dan met dezelfde (kleur) draad er doorheen rijgen, maar dan alleen de buitenste lussen... zodat je dus de binnenste in feite bij elkaar gedrukt houd en niet die draad ziet. Dit dan per rijtje aan elkaar maken en dan een volgende rij op dezelfde manier (maar dan dus heel lang) eraan vast rijgen... Ik hoop dat je het snapt, ik zal wel kijken anders of ik morgen eens foto's van dat afwerken gemaakt krijg.
Ik moet zeggen dat ik het nu echt leuk begin te vinden. In het begin, door al die losse dingen, dacht ik dat het veel te 'pixelachtig' zou worden, te blokkerig, maar ik vindt het nu echt wat wordenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:04 schreef Lijnloos het volgende:
Mooi kussen geowrden HootHoot!wat Mijsje zetgt, heel mooi gelijkmatig gehaakt ook... hulde!
Trui, die taart... (ben ik al bijna jarig?)
UPdate:
[ afbeelding ]
Alles tot nu toe ook netjes weggewerkt en afgeknipt...
Bedoel je als je het laatste stuk van je gs-je hebt gehad? Ik heb zeg maar op het eind een slip stitch in de bovenste van de ketting gedaan zodat ie in elk geval "vast zit zeg maar. Dan het draadje inderdaad afknippen maar met een flink staartje nog en die dan aan de achterkant vastgeknoopt met het draadje wat over was nog van de vorige ronde (die ook weer vast zat aan het begin van die laatste rij).quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:29 schreef -Bubbles- het volgende:
[..]
thanx voor deze uitleg! Had ik ook nodigMaar bedoelde eigenlijk het afwerken van het draadje dat je overhoudt. Knip je deze gewoon af?
Was ik stiekum ook wel bang voor, dat is ook deels de reden dat ik voor kleine gsjes heb gekozen...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:29 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het nu echt leuk begin te vinden. In het begin, door al die losse dingen, dacht ik dat het veel te 'pixelachtig' zou worden, te blokkerig, maar ik vindt het nu echt wat worden
Ik had mn post ge-edit, dus je had t mogelijk gemistquote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:49 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Was ik stiekum ook wel bang voor, dat is ook deels de reden dat ik voor kleine gsjes heb gekozen...
Maar dank jullie wel hoor!
Hij blijft wel staan, maar beetje scheefquote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:01 schreef Lijnloos het volgende:
Oh, had ik iinderdaad gemist... Ik ga hem op een dekentje maken (moet ik ook nog zelf klussen). Wilde eerst als boxkleed maken, maar ik ben bang dat het upje dan misschien loslaat of afravelt... Dus besloten dat het maar een dekentje moet worden...
Ik vind je cactus trouwens best goed gelukt hoor... jammer dat ie niet rechtop blijft staan.![]()
Hmpf meen je dat? Ik doe dat ook, ik neem maar 1 lus ipv beide.. Volgende project maar eens proberen met beide lussen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:21 schreef Lyssa het volgende:
Blijkt ook dat ik al sinds t begin verkeerd haak! Ik pakte altijd standaard alleen de achterste lus ipv beide lussen![]()
Ik welquote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:04 schreef Lijnloos het volgende:
Mooi kussen geowrden HootHoot!wat Mijsje zetgt, heel mooi gelijkmatig gehaakt ook... hulde!
Trui, die taart... (ben ik al bijna jarig?)
UPdate:
[ afbeelding ]
Alles tot nu toe ook netjes weggewerkt en afgeknipt...
Ik heb in het begin ook alleen maar in 1 lus gehaakt. Nu haak ik iin 2 en ik vind het een stuk steviger worden.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:02 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Hmpf meen je dat? Ik doe dat ook, ik neem maar 1 lus ipv beide.. Volgende project maar eens proberen met beide lussen.
ik ben nu ook bezig door 2 lussen. Het is idd strakker en steviger. Het kost me nu wel meer moeite om de haak 4 mm er doorheen te krijgen. Beetje beurs vingertopje nuquote:Op zondag 30 mei 2010 09:11 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb in het begin ook alleen maar in 1 lus gehaakt. Nu haak ik iin 2 en ik vind het een stuk steviger worden.
Hou vol, hou vol, na de eerste rij is het peanuts!quote:Op zondag 30 mei 2010 12:08 schreef Ilske het volgende:
Lekker is dat, zo'n GS van meteen 16cm! Meteen goed resultaat![]()
Heb gisteren bijna 2kg zpagetti gehaald, 1rol heel neutraal grijs/zand-kleurig, 1 rol rood/roze print![]()
Zwaar haken, maar heel leuk!
En verder heb ik bijna mijn eerste (^&%&*(^%) rij van mijn ripple blanket af, daarna wordt het vast heel leuk!![]()
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaafquote:
Het is een variant op dit patroon:quote:Op zondag 30 mei 2010 12:37 schreef Jannuk het volgende:
[..]
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf
is daar ook een patroontje van?
Thnxquote:Op zondag 30 mei 2010 12:43 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Het is een variant op dit patroon:
http://www.planetjune.com(...)rns/mop-top-mascots/
ik weet niet of het Muck al gelukt is, maar ik wil hem heel graag!!!quote:Op zondag 30 mei 2010 12:38 schreef -Bubbles- het volgende:
Bedankt voor de uitleg lijnloos. Ga ik het zo even proberen.
Ik ga zo even bij de witte boekenmarkt kijken voor het haakpatronen boekje. Moet ik het boekje nog voor iemand anders meenemen (als ze hem hebben)?
Spuit elf ben ik, lekker op tijd, maar mocht het nog lukken zou ik hem ook graag willen! (we hebben het over het "squares" boekje toch? )quote:Op zondag 30 mei 2010 12:47 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik weet niet of het Muck al gelukt is, maar ik wil hem heel graag!!!
Ilske ook aan de zpagetti, leuk!quote:Op zondag 30 mei 2010 12:08 schreef Ilske het volgende:
Heb gisteren bijna 2kg zpagetti gehaald, 1rol heel neutraal grijs/zand-kleurig, 1 rol rood/roze print![]()
Zwaar haken, maar heel leuk!
En verder heb ik bijna mijn eerste (^&%&*(^%) rij van mijn ripple blanket af, daarna wordt het vast heel leuk!![]()
Toffe tas! Nooit geweten dat je dat ook kon haken, met zpagetti! Ik zag de kant en klare tassen trouwens ook bij de pipoos liggen gisterenquote:Op zondag 30 mei 2010 13:21 schreef trui het volgende:
haha die lemmings!
[..]
Ilske ook aan de zpagetti, leuk!
hier mijn tas tot dusver:
[ afbeelding ]
en hoera voor je 1e ripple-rij. wat een ellende he. maar daarna wordt 't alleen maar beter! hoeveel 'golfjes' maak je per rij? zet 'm op!
Wat een gave tasquote:Op zondag 30 mei 2010 13:21 schreef trui het volgende:
haha die lemmings!
[..]
[ afbeelding ]
en hoera voor je 1e ripple-rij. wat een ellende he. maar daarna wordt 't alleen maar beter! hoeveel 'golfjes' maak je per rij? zet 'm op!
quote:Op zondag 30 mei 2010 13:26 schreef -Bubbles- het volgende:
Prima. Ga ik zo even kijken. Hopen dat ze het boekje hebben!
ja heel graag! Hopelijk ben ik op tijd met mijn gilquote:Op zondag 30 mei 2010 12:38 schreef -Bubbles- het volgende:
Bedankt voor de uitleg lijnloos. Ga ik het zo even proberen.
Ik ga zo even bij de witte boekenmarkt kijken voor het haakpatronen boekje. Moet ik het boekje nog voor iemand anders meenemen (als ze hem hebben)?
Mooi!!! Gaaf ook met die afwisseling tussen bont en effen!quote:Op zondag 30 mei 2010 13:21 schreef trui het volgende:
haha die lemmings!
[..]
[ afbeelding ]
Saskia van de Wibra. De eerste rode baan zijn 4 rijen, de blauwe zijn 3 rijen en de rest 1 rij. Haaknaald 3,5.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:54 schreef AnitraX het volgende:
[..]
ja heel graag! Hopelijk ben ik op tijd met mijn gil
Trui ik vind het heel funny die grove steek. Maar eens op mijn lijstje zetten.
Jannuk welk draad gebruik je voor je ripple? Het zijn van die mooie dunne lijnen nl.
Ik heb gewoon gedaan wat ik mooi vond, zie post hierboven. Ik hou niet zo van alleen maar dubbele rijen. Een beetje afwisseling vind ik wel leuk.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:05 schreef Ilske het volgende:
[..]
Mooi!!! Gaaf ook met die afwisseling tussen bont en effen!
Ten aanzien van de ripples, maken jullie altijd een rij heen en terug (dus dubbel in 1 kleur) of steeds een enkele rij en dan wisselen van kleur?
ik heb juist alleen maar dubbele rijen gedaan omdat ik die dunne en afwisselende rijen te druk vindquote:Op zondag 30 mei 2010 14:12 schreef Jannuk het volgende:
[..]
Ik heb gewoon gedaan wat ik mooi vond, zie post hierboven. Ik hou niet zo van alleen maar dubbele rijen. Een beetje afwisseling vind ik wel leuk.
cute!!! *op to-hook-lijst zet*quote:Op zondag 30 mei 2010 15:21 schreef mijsje het volgende:
en we hebben een staart![]()
[ afbeelding ]
wat vind ik dat toch altijd een rotwerkje, een lange sliert van minder dan 10 vasten in het rond... hier zijn het er zelfs maar 6, dus zit je steeds jezelf in de weg... maar goed, dat is maar klaarnu de rest van Jip nog...
Wat een leukerd! Uit welk boek komen Guusje en Jip dan?quote:Op zondag 30 mei 2010 17:07 schreef -Bubbles- het volgende:
Mag ik jullie voorstellen aan Guusje!
[ afbeelding ]
De armen zitten wel recht Maar Guusje zit scheef![]()
Wat zal ik nu eens doen.. Verder gaan met de GSjes of aan Jip beginnen. Dilemma...
gehaakte beestenboel van christel krukkertquote:Op zondag 30 mei 2010 17:17 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Wat een leukerd! Uit welk boek komen Guusje en Jip dan?
Nee, want als ik een nieuwe draad neem, haak ik die meteen met de oude draad weg in de nieuwe rij, dan heb je niks af te werken uiteindelijk.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:22 schreef AnitraX het volgende:
Bubbles wat is guusje mooi!![]()
Jip staat hier ook op de to-do-list.
Jannuk ik vind het super leuk die dunne lijnen en dan brede stukken. Maar word het weg werken van de draadjes niet dubbel zoveel werk?
Mooi zo! Dan wacht ik het pakketje even af! Ik ga toch bijna al mijn knuffels weggeven of ter verkoop aanbieden waarbij 't geld naar de creatieve therapie gaat, dat het geen fantastische (en dure) kwaliteit hoeft te zijnquote:Op zondag 30 mei 2010 19:26 schreef -Bubbles- het volgende:
Ik heb een poef bij de leen bakker gekocht en daar haak ik nu een omtrek voor. Het gaat nu wel weer aardig. De helft uit moeten halen en nu maar goed in de gaten houden of ik moet meerderen/minderen. Maar ben hierna even klaar met zpaghetti.
Lyssa die oogjes heb ik ook! Zitten ook bij Guusje erop. Ben er zeer tevreden over. Die met een zwarte pupil en bruine/blauwe iris zijn wel mooier maar die van nadia zijn een stuk goedkoper en afhankelijk van de lichtinval zwart of bruin.
de schets!quote:Op zondag 30 mei 2010 21:25 schreef trui het volgende:
lyssa, ik weet 't ook niet, ik zou ze denk ik wel allemaal 'tzelfde doen maar de volgorde, hmmm. geen idee wat 't mooist wordt. kun je 't niet even schetsen oid?
Je UPje gaat goedquote:Op zondag 30 mei 2010 21:56 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, dat wordt een erg bont otcopusje![]()
Mijn ripple-tje is falikant mislukt... pas bij de laatste rijen kreeg ik door waar ik fout ging, dus is het nu niet echt mooi. Bovendien de ketting te straks gemaakt, waardoor het aan de onderkant te strak is geworden... Maar goed, ik had ook maar een kleintje gemaakt om te oefenen (thank god).
Oh en weer updateje...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hihi, ik zou voor nummer 4 gaan, dus de meest rechtse. en als je toch liever paars erin verwerkt, dan vind ik nr 3 het mooist.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:44 schreef Lyssa het volgende:
[..]
de schets!
[ afbeelding ]
Welke van de vier pootjes zal ik gaan maken?
Ik was vandaag bij een vriendin en idd, het voelt steviger aan :-) Ik ga het in het vervolg dus ook anders gaan doen.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:11 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb in het begin ook alleen maar in 1 lus gehaakt. Nu haak ik iin 2 en ik vind het een stuk steviger worden.
dank je! Heb alleen nog mail gedaan en die 10% krijg ik dus nogquote:Op zondag 30 mei 2010 22:23 schreef trui het volgende:
ah, nog handiger.![]()
tip voor mensen die toch nog zoiets willen bestellen, je krijgt 10% korting op alle aankopen bij die betreffende webshop als je lid wordt van de 'first 4 yarners' group op ravelry.
katoen! Gebruik het nogal door elkaar quat termen. Ik heb alleen maar katoen in huisquote:Op zondag 30 mei 2010 23:29 schreef trui het volgende:
heb je wol of katoen?
ik heb met haar gemaild en ze houd 2 pakken vast voor mij en nog geen betaling gedaan dus kan die 10% nog gebruiken.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:09 schreef trui het volgende:
hoe bedoel je 'heb alleen nog mail gedaan'? je moet je wel eerst aanmelden bij die groep, en dan je ravelry-nickname vermelden bij de bestelling (als discount code).
anitra, hoeveel bollen zitten er dan in 't lucy pakket? kun je er niet eventueel een paar bollen extra bijbestellen?
bedoelen ze dan de voorkant van de voet (upper sole) en achterkant van de voet (bottom sole)? want in dat geval is het logisch dat de achterkant wat kleiner is dan de voorkant. de voorkant heeft meer ruimte nodig met de tenen, en de achterkant minder met alleen de hiel die daarin hoeft... ik ben wel benieuwd... fotootje?quote:Op maandag 31 mei 2010 09:34 schreef Inu het volgende:
Pfff, fluffy wol is heel moeilijk haken! Je ziet helemaal niks en je kunt dus ook niks natellenMn fluffy bunny slippers zijn wel aan het vorderen
Maar ik moest een upper sole en een bottom sole maken en de bottom is kleiner dan de upper....
Nee, het zijn wel echt twee losse hele zolen eigenlijk. De ene moest met sc gemaakt worden en de ander met hdc... Misschien heb ik wel gewoon de verkeerde steek gebruikt denk ik nu ineensquote:Op maandag 31 mei 2010 09:39 schreef mijsje het volgende:
[..]
bedoelen ze dan de voorkant van de voet (upper sole) en achterkant van de voet (bottom sole)? want in dat geval is het logisch dat de achterkant wat kleiner is dan de voorkant. de voorkant heeft meer ruimte nodig met de tenen, en de achterkant minder met alleen de hiel die daarin hoeft... ik ben wel benieuwd... fotootje?
Nee, via marktplaats. Ik heb daar de afgelopen maanden regelmatig gehaakte kussens en vlaggenlijnen verkocht, en zo af en toe kwam er een mailtje binnen met een verzoek voor een bepaalde kleur. Maar vier tegelijk... dat heb ik nog niet eerder gehad!quote:
Waar vind je die contests?quote:Op maandag 31 mei 2010 11:10 schreef Lijnloos het volgende:
Luxeprobleem inderdaad maar wel heeeeeel herkenbaar. Moet zelf helaas ook gewoon "werken" dus geen haken of afwerken van mijn upje. Kwam wel een Nintendo-contest tegen via Ravelry, dus ik ga zeker mijn Upje insturen voor deelname als ie af is. Hoofdprijs is $250, dus de moeite waard zeg maar....![]()
Hoothoot, doe je goed! Werk aan de winkel voor jou!
Gaaf!! Maar wat een werk moet dat inderdaad geweest zijn!quote:Op maandag 31 mei 2010 11:46 schreef -Bubbles- het volgende:
Hierbij dan de foto's van de poef
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu wil ik heel graag weer aan wat nieuws beginnen van mijn to-do lijstje, maar ik moet nu echt gaan leren anders kan ik in de zomer nog minder haken
De onderkant is een randje bruin als afwerking. Heb ik gewoon rondom gehaakt.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:52 schreef trui het volgende:
ik vind 'm leuk geworden bubbles! wat een werk! heb je de onderkant ook gehaakt of zit 't er alleen aan vast gemaakt?
lijnloos, wat grappig dat er zo'n contest is. je maakt vast een goede kans!
Ik vond hem redelijk toevallig toen ik op ravelry aan het kijken was bij andere dergelijke projecten...quote:
Jouw UPje is ook wel echt een groot project hoor! Ik zie veel kleine en niet zulke mooie dingen er tussen staan. Gewoon meedoen, ik vind jouw UPje, zeker als ie straks af is echt een tof projectquote:Op maandag 31 mei 2010 12:14 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ik vond hem redelijk toevallig toen ik op ravelry aan het kijken was bij andere dergelijke projecten...
Hier een linkje: http://www.happyseamstress.com/contests/nintendo-craft-contest
Vraag me wel af hoeveel kans ik zou maken, als ik zo wat andere projecten zie die veel groter en dus ook wel indrukwekkender zijn... maar goed, we zien het wel.
HootHoot, wat stoer! MP is dus een goeie spot om dat soort dingen te plaatsen... (*onthouden gaat)
Bubbles, vette poef hoor!Wel tof zo met dat grove zpagetti...
Ja, die had ik inderdaad ook gezien, maar vind het dan leuker om zelf dan wat te verzinnen. Net zoals dat jij nog een twist heb gegeven aan je UPje door zelf grootte te kiezen en 'm op een deken te makenquote:Op maandag 31 mei 2010 13:05 schreef Lijnloos het volgende:
Je hebt wel een weblog met leuke pokemons hoor (iets met wolf/dreamer iets)... zal es kijken voor je. Daar staan wel leuke patroontjes
-> http://wolfdreamer-oth.blogspot.com/
Wat voor advies kan je geven voor de fluffy-ness?quote:Op maandag 31 mei 2010 13:26 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, lekker fluffy maken... dan wordt ie vast wel cool!
Fluffy wol kopen? Is wel erg lastig haken! Of gewoon fleece erop naaienquote:Op maandag 31 mei 2010 13:28 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Wat voor advies kan je geven voor de fluffy-ness?
Nee, hij is van Saskia wol, van de Wibra, puur synthetisch dus. Vast niet echt zwaar, maar ik kan hem niet meer houden. Dus dan maar op de tafel, ligt daar ook nog eens een kleedje overheen.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef trui het volgende:
jannuk, is ie van puur katoen? dat is wel vrij zwaar garen inderdaad.
over garen gesproken: ik heb me in een vlaag van enthousiasme opgegeven voor een yarn-swap in de lucy-groep op ravelry en nou ga ik dus garen voor iemand kopen in amerika. ik wil voor haar 't liefst iets kopen dat ze daar niet zo makkelijk kan krijgen, maar ik vind het lastig te achterhalen welke merken nou typisch amerikaans of typisch europees zijn. heeft iemand hier misschien een handig linkje naar een overzicht van garens en hun herkomst?
Moet ik maar eens naar kijken! Haakt wel extra lastig natuurlijkquote:Op maandag 31 mei 2010 13:37 schreef Lijnloos het volgende:
UHm, vrij weinig, maar wellicht die staart en zo maken van extra pluizige wol... ipv catania of zo. Je hebt geloof ik ook wel van die spriet/pluiswol... effe checken hoor...
Edit: zoiets?
[ afbeelding ]
(schachenmayer Venuto)
[ afbeelding ]
(schachenmayer Brazilia)
[ afbeelding ]
(phildar fourrure)
dat is dan wel een nadeel van zo'n groot project zeg, ik heb er nog geen ervaring mee.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:49 schreef Jannuk het volgende:
Nee, hij is van Saskia wol, van de Wibra, puur synthetisch dus. Vast niet echt zwaar, maar ik kan hem niet meer houden. Dus dan maar op de tafel, ligt daar ook nog eens een kleedje overheen.
Misschien deze Duitse?quote:Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef trui het volgende:
over garen gesproken: ik heb me in een vlaag van enthousiasme opgegeven voor een yarn-swap in de lucy-groep op ravelry en nou ga ik dus garen voor iemand kopen in amerika. ik wil voor haar 't liefst iets kopen dat ze daar niet zo makkelijk kan krijgen, maar ik vind het lastig te achterhalen welke merken nou typisch amerikaans of typisch europees zijn. heeft iemand hier misschien een handig linkje naar een overzicht van garens en hun herkomst?
Nah ja, het ligt ook wel een beetje aan mij, ik kan alles wat groter is dan een centimeter of 30 bij 30 al niet fatsoenlijk meer vasthouden.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef trui het volgende:
[..]
dat is dan wel een nadeel van zo'n groot project zeg, ik heb er nog geen ervaring mee.
Geen linkje, maar zo uit mijn hoofd een paar: Drops komt uit Noorwegen, Phildar uit Frankrijk, Durable (breikatoen) uit NL, Schachenmayr (Catania!) uit Duitsland, Rowan uit de UK, Scheepjeswol uit NL.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef trui het volgende:
haha, dat zei mijn vriend ook al, het lijkt op zo'n boardmarker, maar het is toch echt een kunststof haaknaaldquote:Op maandag 31 mei 2010 16:00 schreef Lijnloos het volgende:
Ilske, ben je die zpagetti nou met een pen aan het haken?
Mooi gs-jes! en leuk om je ripple te zien!
Deze heb ik gekocht bij Hand Made Heaven in Amsterdam, maar Hobbydoos heeft ze ook (zoek op ergonomische haaknaald of Clover Soft Touch)quote:Op maandag 31 mei 2010 16:06 schreef Lijnloos het volgende:
Oh, ja de "haak" zit ook aan de andere kant dan gefotografeerd denk ik?! Laat maar, heb nu goed gekeken... Wel lekker dik
Oh en waar heb je die andere haaknaald gehaald? Ziet er heel fijn uit. Ik heb gewoon van die simpele aluminium dingen, maar zo'n dikkere grip met dun eindje lijkt me best prettig... Ik glij altijd weg...
Toffe projecten! Leuke kleuren van de zpagetti, wat ga je daarvan maken? Dat ripple effect blijft toch ook erg tofquote:Op maandag 31 mei 2010 15:56 schreef Ilske het volgende:
It's picture-time!!!
start met zpagetti:
[ afbeelding ]
mijn granny-squares nog tegoed:
[ afbeelding ]
start van mijn ripple-cushion (nog altijd wat opkrullend, maar wordt beter):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit lijkt me ook wel een fijn setje! heb je ze meteen in allerlei maten. en ik heb vernomen dat ze goed zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:06 schreef Lijnloos het volgende:
Oh en waar heb je die andere haaknaald gehaald? Ziet er heel fijn uit. Ik heb gewoon van die simpele aluminium dingen, maar zo'n dikkere grip met dun eindje lijkt me best prettig... Ik glij altijd weg...
Ik zou die wel willen bestellen maar is er iemand die wilt meedoen? Het is 4,50 voor verzendingskosten, dus mss kunnen we dan delen?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:13 schreef trui het volgende:
[..]
dit lijkt me ook wel een fijn setje! heb je ze meteen in allerlei maten. en ik heb vernomen dat ze goed zijn.
In een zelfgehaakt etuitje.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:31 schreef B.ertha het volgende:
Ik wil eventueel wel meedoen.
Ik moet een etuitje hebben daarvoor, maar ik heb geen zin om daar ook weer geld aan uit te geven. Waar laten jullie je naalden?
Is het niet makkelijker als ik het bijvoorbeeld doe? Anders moet jij meermaals verzenden naar Nederland (buitenlands tarief), terwijl ik goedkoper zou kunnen sturen naar de mensen in Nederland en alleen voor jou is het dan duurder.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:35 schreef StefanieV het volgende:
Ik heb anders wel Mastercard en zie dat het zo ook kan. Ik wil gerust de bestelling plaatsen, als mensen die geďnteresseerd zijn even een pb'tje sturen?
Bij de fournituren afdeling van de stoffenwinkel in Dordrecht. Ik heb toen ook van die sleutelhangerhaakjes gekocht voor eventueel sleutelhangersquote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:40 schreef trui het volgende:
Inu, waar heb jij eigenlijk die ringetjes gekocht destijds voor in je kettingen? ik ben ook op zoek naar zoiets maar heb geen idee waar ik moet wezen.
Ik heb hem echt alleen tussen mijn wijs en middelvinger, want dan kan ik tegelijkertijd mn werk vasthouden met mn duim en wijsvingerquote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:53 schreef kwakz0r het volgende:
@ inu: ik hou hem ook "onderhands" vast, tussen duim en middelvinger met soms mn wijsvinger erop, en ik vind het juist heel comfortabel dat de naalden zo dun zijn.
[ afbeelding ]
ik vind t setje er erg mooi uitzien, maar ik houd het even bij de simpele dunne metalen naalden.
de larkfoot bestaat eigenlijk ook uit dubbele rijen, maar dat zie je minder duidelijk. ze vormen samen 1 dikkere rij.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:00 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind de grannies heel erg leuk! vooral in dubbele rijen. als je enkele rijen wilt vind ik de larkfoot leuker
en ja, bovenhands is een betere omschrijvingik haal die twee altijd door elkaar, ook met tennis
de haak zit onder mn hand zeg maar hahaha
ah, 'gewoon' een fourniturenzaak. ik zal es kijken, bedankt!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:07 schreef Inu het volgende:
[..]
Bij de fournituren afdeling van de stoffenwinkel in Dordrecht. Ik heb toen ook van die sleutelhangerhaakjes gekocht voor eventueel sleutelhangers
[..]
ik zou daarmee echt niet genoeg controle hebben vrees ik.quote:Ik heb hem echt alleen tussen mijn wijs en middelvinger, want dan kan ik tegelijkertijd mn werk vasthouden met mn duim en wijsvinger
van karinaandehaak en neverknew.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:11 schreef Lijnloos het volgende:
Ik zou voor de onderste/larkfootstitch gaan trui... vind ik persoonlijk leuker (wat dichter). Waar heb je die vandaan? Ziet er wel leuk uit!
Ja, vond het handiger om maar gewoon 1 groot blog te maken ipv 1 per hobby/kind..quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:23 schreef trui het volgende:
hey lijnloos, heb je je blogs toch maar samengevoegd?![]()
leuk idee trouwens van die extra pootjes!
Ik zal eens kijken of me dat luktquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:15 schreef trui het volgende:
[..]
ah, 'gewoon' een fourniturenzaak. ik zal es kijken, bedankt!
[..]
ik zou daarmee echt niet genoeg controle hebben vrees ik.filmpje!
Tot dusver? Die ziet er al behoorlijk af uit hoor! Of ga je nog lining maken? Trouwens, rekken die handvaten niet ontzettend uit? Dat vind ik met gehaakte banden al best wel, maar ik kan me voorstellen dat dat bij zpagetti nog erger is...quote:
Ik ben heel benieuwd naar de foto's...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:26 schreef Lijnloos het volgende:
Wat ik heb gedaan is de gsjes met de goede kant tegen elkaar houden en dan met dezelfde (kleur) draad er doorheen rijgen, maar dan alleen de buitenste lussen... zodat je dus de binnenste in feite bij elkaar gedrukt houd en niet die draad ziet. Dit dan per rijtje aan elkaar maken en dan een volgende rij op dezelfde manier (maar dan dus heel lang) eraan vast rijgen... Ik hoop dat je het snapt, ik zal wel kijken anders of ik morgen eens foto's van dat afwerken gemaakt krijg.
Ik heb even gezocht maar ik kan nu ook niets vinden, toen ook maar drie advertenties. Het aanbod is niet zo groot.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:01 schreef cropje het volgende:
Jeetje! Het lijkt wel of er in de grote haaktopics steeds sneller gepost wordt! Twee dagen niet gekeken en ik heb meteen het idee dat ik GIGANTISCH achterloop
@B.ertha: Jij had oogjes gevondenop Marktplaats. Waar zoek je op dan? Ik kan op Marktplaats nooit oogjes vinden... (Ik zoek op oogjes, ogen, veiligheidsogen, veiligheidsoogjes, haken, knuffels, en combinaties van die woorden, echt alles wat ik kan bedenken, ik zoek zowel in het onderwerp als in de advertentie...) Misschien moet ik anders ook met jullie bestelling in Engeland meedoen...
Nou ja, die ripple loopt erg schuin toe, kwam ook steeds wat steken te kort, bleek dat ik maar één kant op meerderde aan het eind, waardoor ik dus inderdaad te weinig overhield in de volgende rij... maar goed, dat weet ik nu, dus volgende keer moet het wel lukken...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:01 schreef cropje het volgende:
Jeetje! Het lijkt wel of er in de grote haaktopics steeds sneller gepost wordt! Twee dagen niet gekeken en ik heb meteen het idee dat ik GIGANTISCH achterloop
--
@Lijnloos: Dat upje! Leuk hoor, zo'n gigantisch project! Het duurt weken, maar dan heb je ook wat! Wat is er trowuens mislukt aan je ripple? De onderste rij is wat strakker dan de rest, maar voor de rest zie ik geen mislukking hoor!
[..]
Ik ben heel benieuwd naar de foto's...
Ik ben met één hoes, inclusief binnenkant en ritssluiting, ongeveer 6-8 uur bezig. Maar ik haak niet fulltime, dus doe er zo'n 2-3 dagen over als ik, zoals nu, haast heb.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:01 schreef cropje het volgende:
@YPPY en Hoothoot: wat een gigantische kussenhoezen maken jullie! Dat je er niet gek van wordt! Hoe lang ben je nou met zo'n ding bezig? Hoothoot, leuk ook die grote granny, wat ga je daarvan maken? Snellere kussenhoezen???
ik ben echt erg, ik denk meteen aan haken in de "back loop".quote:
het klopt, er zit wat rek in. maar de hoeveelheid rek valt mee, precies goed eigenlijk. komt misschien ook doordat ik er een 'foundation single crochet stitch' voor gebruikt heb..?quote:Tot dusver? Die ziet er al behoorlijk af uit hoor! Of ga je nog lining maken? Trouwens, rekken die handvaten niet ontzettend uit? Dat vind ik met gehaakte banden al best wel, maar ik kan me voorstellen dat dat bij zpagetti nog erger is...
ik zou echt gewoon nu meteen een paypal aanmaken! die kun je ook linken aan iDeal/internetbankieren, en tis allemaal nog veilig en verzekerd ook...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:30 schreef StefanieV het volgende:
Hmpf heb ik die 50 oogjes besteld, heb k geen paypall, moet ik het geld nu gaan opsturen. Ben daar wat huiverig over, wat als het verloren gaat. Moet naar de USA, dus een gewone rekening kan ook niet..
Oh well, straks eens naar de bank gaan en vragen of ik voor 7,35 dollars kan hebben haha En mss later eens zien om paypall aan te gaan.
Ik was zelf ook nogal verbaasd ja, haha! Maar het is gelukt hoor! Dus hij is uit de doos ^_^quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:01 schreef cropje het volgende:
[...]
@Yachiru: Wauw! Wat een discipline! Is de PS inmiddels uit de doos? Dat wordt minder haken voorlopig
[...]
ooooeee! Die staat zó enorm op mijn verlanglijst!!! Laat je even weten of het wat is? Foto'tjes?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:37 schreef kwakz0r het volgende:
mijn 200 squares book van Jan Eaton is vandaag bezorgd
Ik wil ook graag weten of het wat is! Heb toch nog Bol.com bonnen liggen...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:37 schreef kwakz0r het volgende:
mijn 200 squares book van Jan Eaton is vandaag bezorgd
daarmee was het keuzeproces ook een stuk eenvoudiger gewordenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:29 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort garen is ook erg tof! Dit was ook leuk geweest voor mn octo!
Ja preciesquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:36 schreef Ilske het volgende:
[..]
daarmee was het keuzeproces ook een stuk eenvoudiger geworden
ik weet echt niet wanneer ik daar tijd voor ga hebben, sorryquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:10 schreef wyccie het volgende:
kwakz0r, zou je misschien een paar voorbeelden uit dat boek kunnen laten zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |