hihi, ik zou voor nummer 4 gaan, dus de meest rechtse. en als je toch liever paars erin verwerkt, dan vind ik nr 3 het mooist.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:44 schreef Lyssa het volgende:
[..]
de schets!
[ afbeelding ]
Welke van de vier pootjes zal ik gaan maken?
Ik was vandaag bij een vriendin en idd, het voelt steviger aan :-) Ik ga het in het vervolg dus ook anders gaan doen.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:11 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb in het begin ook alleen maar in 1 lus gehaakt. Nu haak ik iin 2 en ik vind het een stuk steviger worden.
dank je! Heb alleen nog mail gedaan en die 10% krijg ik dus nogquote:Op zondag 30 mei 2010 22:23 schreef trui het volgende:
ah, nog handiger.![]()
tip voor mensen die toch nog zoiets willen bestellen, je krijgt 10% korting op alle aankopen bij die betreffende webshop als je lid wordt van de 'first 4 yarners' group op ravelry.
katoen! Gebruik het nogal door elkaar quat termen. Ik heb alleen maar katoen in huisquote:Op zondag 30 mei 2010 23:29 schreef trui het volgende:
heb je wol of katoen?
ik heb met haar gemaild en ze houd 2 pakken vast voor mij en nog geen betaling gedaan dus kan die 10% nog gebruiken.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:09 schreef trui het volgende:
hoe bedoel je 'heb alleen nog mail gedaan'? je moet je wel eerst aanmelden bij die groep, en dan je ravelry-nickname vermelden bij de bestelling (als discount code).
anitra, hoeveel bollen zitten er dan in 't lucy pakket? kun je er niet eventueel een paar bollen extra bijbestellen?
bedoelen ze dan de voorkant van de voet (upper sole) en achterkant van de voet (bottom sole)? want in dat geval is het logisch dat de achterkant wat kleiner is dan de voorkant. de voorkant heeft meer ruimte nodig met de tenen, en de achterkant minder met alleen de hiel die daarin hoeft... ik ben wel benieuwd... fotootje?quote:Op maandag 31 mei 2010 09:34 schreef Inu het volgende:
Pfff, fluffy wol is heel moeilijk haken! Je ziet helemaal niks en je kunt dus ook niks natellenMn fluffy bunny slippers zijn wel aan het vorderen
Maar ik moest een upper sole en een bottom sole maken en de bottom is kleiner dan de upper....
Nee, het zijn wel echt twee losse hele zolen eigenlijk. De ene moest met sc gemaakt worden en de ander met hdc... Misschien heb ik wel gewoon de verkeerde steek gebruikt denk ik nu ineensquote:Op maandag 31 mei 2010 09:39 schreef mijsje het volgende:
[..]
bedoelen ze dan de voorkant van de voet (upper sole) en achterkant van de voet (bottom sole)? want in dat geval is het logisch dat de achterkant wat kleiner is dan de voorkant. de voorkant heeft meer ruimte nodig met de tenen, en de achterkant minder met alleen de hiel die daarin hoeft... ik ben wel benieuwd... fotootje?
Nee, via marktplaats. Ik heb daar de afgelopen maanden regelmatig gehaakte kussens en vlaggenlijnen verkocht, en zo af en toe kwam er een mailtje binnen met een verzoek voor een bepaalde kleur. Maar vier tegelijk... dat heb ik nog niet eerder gehad!quote:
Waar vind je die contests?quote:Op maandag 31 mei 2010 11:10 schreef Lijnloos het volgende:
Luxeprobleem inderdaad maar wel heeeeeel herkenbaar. Moet zelf helaas ook gewoon "werken" dus geen haken of afwerken van mijn upje. Kwam wel een Nintendo-contest tegen via Ravelry, dus ik ga zeker mijn Upje insturen voor deelname als ie af is. Hoofdprijs is $250, dus de moeite waard zeg maar....![]()
Hoothoot, doe je goed! Werk aan de winkel voor jou!
Gaaf!! Maar wat een werk moet dat inderdaad geweest zijn!quote:Op maandag 31 mei 2010 11:46 schreef -Bubbles- het volgende:
Hierbij dan de foto's van de poef
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu wil ik heel graag weer aan wat nieuws beginnen van mijn to-do lijstje, maar ik moet nu echt gaan leren anders kan ik in de zomer nog minder haken
De onderkant is een randje bruin als afwerking. Heb ik gewoon rondom gehaakt.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:52 schreef trui het volgende:
ik vind 'm leuk geworden bubbles! wat een werk! heb je de onderkant ook gehaakt of zit 't er alleen aan vast gemaakt?
lijnloos, wat grappig dat er zo'n contest is. je maakt vast een goede kans!
Ik vond hem redelijk toevallig toen ik op ravelry aan het kijken was bij andere dergelijke projecten...quote:
Jouw UPje is ook wel echt een groot project hoor! Ik zie veel kleine en niet zulke mooie dingen er tussen staan. Gewoon meedoen, ik vind jouw UPje, zeker als ie straks af is echt een tof projectquote:Op maandag 31 mei 2010 12:14 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ik vond hem redelijk toevallig toen ik op ravelry aan het kijken was bij andere dergelijke projecten...
Hier een linkje: http://www.happyseamstress.com/contests/nintendo-craft-contest
Vraag me wel af hoeveel kans ik zou maken, als ik zo wat andere projecten zie die veel groter en dus ook wel indrukwekkender zijn... maar goed, we zien het wel.
HootHoot, wat stoer! MP is dus een goeie spot om dat soort dingen te plaatsen... (*onthouden gaat)
Bubbles, vette poef hoor!Wel tof zo met dat grove zpagetti...
Ja, die had ik inderdaad ook gezien, maar vind het dan leuker om zelf dan wat te verzinnen. Net zoals dat jij nog een twist heb gegeven aan je UPje door zelf grootte te kiezen en 'm op een deken te makenquote:Op maandag 31 mei 2010 13:05 schreef Lijnloos het volgende:
Je hebt wel een weblog met leuke pokemons hoor (iets met wolf/dreamer iets)... zal es kijken voor je. Daar staan wel leuke patroontjes
-> http://wolfdreamer-oth.blogspot.com/
Wat voor advies kan je geven voor de fluffy-ness?quote:Op maandag 31 mei 2010 13:26 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, lekker fluffy maken... dan wordt ie vast wel cool!
Fluffy wol kopen? Is wel erg lastig haken! Of gewoon fleece erop naaienquote:Op maandag 31 mei 2010 13:28 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Wat voor advies kan je geven voor de fluffy-ness?
Nee, hij is van Saskia wol, van de Wibra, puur synthetisch dus. Vast niet echt zwaar, maar ik kan hem niet meer houden. Dus dan maar op de tafel, ligt daar ook nog eens een kleedje overheen.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef trui het volgende:
jannuk, is ie van puur katoen? dat is wel vrij zwaar garen inderdaad.
over garen gesproken: ik heb me in een vlaag van enthousiasme opgegeven voor een yarn-swap in de lucy-groep op ravelry en nou ga ik dus garen voor iemand kopen in amerika. ik wil voor haar 't liefst iets kopen dat ze daar niet zo makkelijk kan krijgen, maar ik vind het lastig te achterhalen welke merken nou typisch amerikaans of typisch europees zijn. heeft iemand hier misschien een handig linkje naar een overzicht van garens en hun herkomst?
Moet ik maar eens naar kijken! Haakt wel extra lastig natuurlijkquote:Op maandag 31 mei 2010 13:37 schreef Lijnloos het volgende:
UHm, vrij weinig, maar wellicht die staart en zo maken van extra pluizige wol... ipv catania of zo. Je hebt geloof ik ook wel van die spriet/pluiswol... effe checken hoor...
Edit: zoiets?
[ afbeelding ]
(schachenmayer Venuto)
[ afbeelding ]
(schachenmayer Brazilia)
[ afbeelding ]
(phildar fourrure)
dat is dan wel een nadeel van zo'n groot project zeg, ik heb er nog geen ervaring mee.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:49 schreef Jannuk het volgende:
Nee, hij is van Saskia wol, van de Wibra, puur synthetisch dus. Vast niet echt zwaar, maar ik kan hem niet meer houden. Dus dan maar op de tafel, ligt daar ook nog eens een kleedje overheen.
Misschien deze Duitse?quote:Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef trui het volgende:
over garen gesproken: ik heb me in een vlaag van enthousiasme opgegeven voor een yarn-swap in de lucy-groep op ravelry en nou ga ik dus garen voor iemand kopen in amerika. ik wil voor haar 't liefst iets kopen dat ze daar niet zo makkelijk kan krijgen, maar ik vind het lastig te achterhalen welke merken nou typisch amerikaans of typisch europees zijn. heeft iemand hier misschien een handig linkje naar een overzicht van garens en hun herkomst?
Nah ja, het ligt ook wel een beetje aan mij, ik kan alles wat groter is dan een centimeter of 30 bij 30 al niet fatsoenlijk meer vasthouden.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef trui het volgende:
[..]
dat is dan wel een nadeel van zo'n groot project zeg, ik heb er nog geen ervaring mee.
Geen linkje, maar zo uit mijn hoofd een paar: Drops komt uit Noorwegen, Phildar uit Frankrijk, Durable (breikatoen) uit NL, Schachenmayr (Catania!) uit Duitsland, Rowan uit de UK, Scheepjeswol uit NL.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:45 schreef trui het volgende:
haha, dat zei mijn vriend ook al, het lijkt op zo'n boardmarker, maar het is toch echt een kunststof haaknaaldquote:Op maandag 31 mei 2010 16:00 schreef Lijnloos het volgende:
Ilske, ben je die zpagetti nou met een pen aan het haken?
Mooi gs-jes! en leuk om je ripple te zien!
Deze heb ik gekocht bij Hand Made Heaven in Amsterdam, maar Hobbydoos heeft ze ook (zoek op ergonomische haaknaald of Clover Soft Touch)quote:Op maandag 31 mei 2010 16:06 schreef Lijnloos het volgende:
Oh, ja de "haak" zit ook aan de andere kant dan gefotografeerd denk ik?! Laat maar, heb nu goed gekeken... Wel lekker dik
Oh en waar heb je die andere haaknaald gehaald? Ziet er heel fijn uit. Ik heb gewoon van die simpele aluminium dingen, maar zo'n dikkere grip met dun eindje lijkt me best prettig... Ik glij altijd weg...
Toffe projecten! Leuke kleuren van de zpagetti, wat ga je daarvan maken? Dat ripple effect blijft toch ook erg tofquote:Op maandag 31 mei 2010 15:56 schreef Ilske het volgende:
It's picture-time!!!
start met zpagetti:
[ afbeelding ]
mijn granny-squares nog tegoed:
[ afbeelding ]
start van mijn ripple-cushion (nog altijd wat opkrullend, maar wordt beter):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit lijkt me ook wel een fijn setje! heb je ze meteen in allerlei maten. en ik heb vernomen dat ze goed zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:06 schreef Lijnloos het volgende:
Oh en waar heb je die andere haaknaald gehaald? Ziet er heel fijn uit. Ik heb gewoon van die simpele aluminium dingen, maar zo'n dikkere grip met dun eindje lijkt me best prettig... Ik glij altijd weg...
Ik zou die wel willen bestellen maar is er iemand die wilt meedoen? Het is 4,50 voor verzendingskosten, dus mss kunnen we dan delen?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:13 schreef trui het volgende:
[..]
dit lijkt me ook wel een fijn setje! heb je ze meteen in allerlei maten. en ik heb vernomen dat ze goed zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |