abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 mei 2010 @ 22:03:02 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82121049
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:44 schreef Lyssa het volgende:

[..]

de schets!

[ afbeelding ]

Welke van de vier pootjes zal ik gaan maken?

hihi, ik zou voor nummer 4 gaan, dus de meest rechtse. en als je toch liever paars erin verwerkt, dan vind ik nr 3 het mooist.
in de haak.
  zondag 30 mei 2010 @ 22:04:35 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82121173
lijnloos, wat ziet je UP er al mooi uit zo!
en dat ripple proeflapje, is dat met de kleuren uit 't lucy-pakket? ze zijn leuk! en zo zie je maar weer dat een proeflapje heel zinvol kan zijn.
in de haak.
pi_82121363
Nee, niet uit het lucy=pakket (heb ik niet besteld, vond ik te duur en heb nog meer dan genoeg)... het is wat Jazz-garen, heb een zooi verschillende kleuren in de uitverkoop (aangezien die garen zijn gestopt) gekocht laatst, en dat bleek een leuke regenboog te kunnen zijn...
  zondag 30 mei 2010 @ 22:23:59 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82122560
ah, nog handiger.
tip voor mensen die toch nog zoiets willen bestellen, je krijgt 10% korting op alle aankopen bij die betreffende webshop als je lid wordt van de 'first 4 yarners' group op ravelry.
in de haak.
pi_82123742
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik heb in het begin ook alleen maar in 1 lus gehaakt. Nu haak ik iin 2 en ik vind het een stuk steviger worden.
Ik was vandaag bij een vriendin en idd, het voelt steviger aan :-) Ik ga het in het vervolg dus ook anders gaan doen.

Ik heb vandaag een Zpaghetti boekje gekocht haha, ga er dan ook aan beginnen! En 4 grote dozen vol met wol en katoen voor 20 euro!! Echt megaveel wol! Alleen gebruik ik niet zo veel wol haha, maarbon, het raakt wel op.
pi_82124614
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:23 schreef trui het volgende:
ah, nog handiger.
tip voor mensen die toch nog zoiets willen bestellen, je krijgt 10% korting op alle aankopen bij die betreffende webshop als je lid wordt van de 'first 4 yarners' group op ravelry.
dank je! Heb alleen nog mail gedaan en die 10% krijg ik dus nog

Ik zit te denken om die granny blanket met het lucypack te maken maar ben zo bang dat ik te kort kom.
  zondag 30 mei 2010 @ 23:09:52 #157
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82125369
hoe bedoel je 'heb alleen nog mail gedaan'? je moet je wel eerst aanmelden bij die groep, en dan je ravelry-nickname vermelden bij de bestelling (als discount code).

anitra, hoeveel bollen zitten er dan in 't lucy pakket? kun je er niet eventueel een paar bollen extra bijbestellen?
in de haak.
  zondag 30 mei 2010 @ 23:12:40 #158
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82125505
Lyssa, ik zou alleen de pootjes 1 en 3 gebruiken (dus geen oranje in de pootjes)
Wordt een fleurig octo'tje
  zondag 30 mei 2010 @ 23:23:36 #159
52016 Lyssa
music <3
pi_82126005
In afwachting van de oogjes heb ik de Octo nog maar even laten liggen! Ook omdat ik er nog niet uit ben met de kleuren van de pootjes

Ben nu begonnen met een aap, met catania wol. Wat een heerlijke wol om mee te haken! Had beurse vingers omdat ik te strak haakte, maar hier glijdt de haaknaald heerlijk langs de gladde wol! En het ziet er ook prachtig uit! Wat is jullie goedkoopste/meest betrouwbare site voor catania wol?
  zondag 30 mei 2010 @ 23:29:39 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82126226
heb je wol of katoen?
in de haak.
pi_82126256
Ik vind pootje 1 mooi. Heb zelf ook nog een Octopusje liggen, mist nog 6 poten (geen zin meer).
  zondag 30 mei 2010 @ 23:35:57 #162
52016 Lyssa
music <3
pi_82126425
quote:
Op zondag 30 mei 2010 23:29 schreef trui het volgende:
heb je wol of katoen?
katoen! Gebruik het nogal door elkaar quat termen. Ik heb alleen maar katoen in huis
  zondag 30 mei 2010 @ 23:41:43 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82126623
in 'tvorige topic gaf iemand een link naar een webshop waar ze 't voor weinig verkopen. moment, even zoeken.

[edit]gevonden: zie hier. sabine noemde daar deze winkel.
in de haak.
pi_82127652
De poef is eindelijk af! Ben nu van de restjes zpaghetti nog een GS kussenhoes aan het haken, maar vandaag niet meer. Heb kramp in m'n handen/vingers en zal morgen wel spierpijn hebben.

Zal morgen even een foto van de poef maken.
pi_82131247
quote:
Op zondag 30 mei 2010 23:09 schreef trui het volgende:
hoe bedoel je 'heb alleen nog mail gedaan'? je moet je wel eerst aanmelden bij die groep, en dan je ravelry-nickname vermelden bij de bestelling (als discount code).

anitra, hoeveel bollen zitten er dan in 't lucy pakket? kun je er niet eventueel een paar bollen extra bijbestellen?
ik heb met haar gemaild en ze houd 2 pakken vast voor mij en nog geen betaling gedaan dus kan die 10% nog gebruiken.
1 pak is 15 bollen, dus 30 bollen van 85 meter. Dat is per bol 30 meter minder dan bv phildar Coton 3 waar ik de baby ripple gedaan heb en nu die 1 petsoonsdeken mee maak
pi_82132202
hmmm, 85 meter, dat is niet zoveel... ik vind 125 meter al zo weinig als ik aan het gs'sen en knuffels maken ben... ik ga dus definitef echt niet voor die bollen. de kleuren combi is wel heel mooi...

bubbles, ik ben benieuwd naar je poef fijn dat ie af is, nu de kussentjes nog en dan kun je je armen echt rust gunnen
pi_82132742
Pfff, fluffy wol is heel moeilijk haken! Je ziet helemaal niks en je kunt dus ook niks natellen Mn fluffy bunny slippers zijn wel aan het vorderen Maar ik moest een upper sole en een bottom sole maken en de bottom is kleiner dan de upper....
pi_82132772
Ik bestel mijn catania meestal bij Hobbydoos, of ga naar de winkel (hier bij mijn werk om de hoek of in Enschede als ik daar toevallig ben). Qua kosten weinig verschil, hoewel bij hobbydoos de verzendkosten wel meegerekend moeten worden, dus dan maak ik meestal de bestelling dusdanig dat ik boven de 32 euro uitkom en da's dan eigenlijk weer niet zo slim (ga ik veel meer bestellen dan nodig en zo)...
pi_82132864
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:34 schreef Inu het volgende:
Pfff, fluffy wol is heel moeilijk haken! Je ziet helemaal niks en je kunt dus ook niks natellen Mn fluffy bunny slippers zijn wel aan het vorderen Maar ik moest een upper sole en een bottom sole maken en de bottom is kleiner dan de upper....
bedoelen ze dan de voorkant van de voet (upper sole) en achterkant van de voet (bottom sole)? want in dat geval is het logisch dat de achterkant wat kleiner is dan de voorkant. de voorkant heeft meer ruimte nodig met de tenen, en de achterkant minder met alleen de hiel die daarin hoeft... ik ben wel benieuwd... fotootje?
pi_82133163
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:39 schreef mijsje het volgende:

[..]

bedoelen ze dan de voorkant van de voet (upper sole) en achterkant van de voet (bottom sole)? want in dat geval is het logisch dat de achterkant wat kleiner is dan de voorkant. de voorkant heeft meer ruimte nodig met de tenen, en de achterkant minder met alleen de hiel die daarin hoeft... ik ben wel benieuwd... fotootje?
Nee, het zijn wel echt twee losse hele zolen eigenlijk. De ene moest met sc gemaakt worden en de ander met hdc... Misschien heb ik wel gewoon de verkeerde steek gebruikt denk ik nu ineens Ga het nog eens even goed nakijken vanavond Maar was gefrustreerd door de wol

Heb ondertussen wel het lijf van Totoro af, hij is echt gigantisch!
pi_82133202
ow, dan is het de dubbele zool... heb je wel gekeken naar engelse steek of amerikaanse steek? dat kan ook een verschil opleveren... (zie OP)

* mijsje benieuwd is naar Totoro!
pi_82134073
Ik heb een opdracht 'binnengesleept' voor vier kussens
Dat wordt fulltime haken de komende tijd
pi_82134293
doe je goed! voor familie?
pi_82134858
hoothoot, ik voel een handeltje/webshop aankomen! wat leuk zeg!

En nu aan het werk, anders komt het nooit af

Ik ben echt een beetje hoteldebotel, wil alles tegelijk maken, ben de tutorial van futuregirl voor de liners van de tassen aan het bestuderen (al snap ik hem nog niet helemaal), ik wil stofjes kopen (en dan dus ook een naaimachien ), Lucy heeft op haar blog een granny stripe blanket , ik wil een Starling handbag maken.............er is zoveel leuks!!!

*zucht, luxeprobleem*

[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_82135210
Luxeprobleem inderdaad maar wel heeeeeel herkenbaar. Moet zelf helaas ook gewoon "werken" dus geen haken of afwerken van mijn upje. Kwam wel een Nintendo-contest tegen via Ravelry, dus ik ga zeker mijn Upje insturen voor deelname als ie af is. Hoofdprijs is $250, dus de moeite waard zeg maar....

Hoothoot, doe je goed! Werk aan de winkel voor jou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')