abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82103577
hmmm, jammer dat je voor niks gegaan bent Bubbles... naja, volgende keer beter! bedankt in ieder geval!

Muck, ben je in de buurt?

de oren gingen in ieder geval een stuk sneller het is leuk om Jip te maken
ik hoop dat de oogjes gauw binnen gaan komen in ieder geval, dan kan ik helemaal los ook met het hoofd
  zondag 30 mei 2010 @ 16:02:53 #127
52016 Lyssa
music <3
pi_82103690
Wat is een witteboeken markt? Ik woon volgens mij in dezelfde stad als Muck, dus misschien kan ik ook nog op pad gaan dezer dagen.
pi_82105420
Ik heb zojuist weer 2 rijen toegevoegd aan mijn upje, dus nu op de helft (8 van de 16 rijen klaar)... Maar ga denk ik even een tussendoor dingetje maken, ik zat ook te denken aan zo'n ripple dekentje, lijkt me wel lekker weghaken (na het beginnetje dus).
pi_82106361
Mag ik jullie voorstellen aan Guusje!

De armen zitten wel recht Maar Guusje zit scheef

Wat zal ik nu eens doen.. Verder gaan met de GSjes of aan Jip beginnen. Dilemma...

[ Bericht 3% gewijzigd door -Bubbles- op 30-05-2010 17:13:53 ]
pi_82106542
daar is Guusje!!! wat lief!!!

en eh... Jip is ook heel leuk, dan heeft Guusje meteen een vriendje
  zondag 30 mei 2010 @ 17:13:45 #131
1762 YPPY
Yppiaans
pi_82106604
Wat een schatje!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 30 mei 2010 @ 17:17:51 #132
52016 Lyssa
music <3
pi_82106781
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:07 schreef -Bubbles- het volgende:
Mag ik jullie voorstellen aan Guusje!
[ afbeelding ]

De armen zitten wel recht Maar Guusje zit scheef

Wat zal ik nu eens doen.. Verder gaan met de GSjes of aan Jip beginnen. Dilemma...
Wat een leukerd! Uit welk boek komen Guusje en Jip dan?
pi_82106946
Wat een mooie Guusje heb je gemaakt!
pi_82106955
Bubbles wat is guusje mooi!

Jip staat hier ook op de to-do-list.

Jannuk ik vind het super leuk die dunne lijnen en dan brede stukken. Maar word het weg werken van de draadjes niet dubbel zoveel werk?
pi_82106995
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:17 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Wat een leukerd! Uit welk boek komen Guusje en Jip dan?
gehaakte beestenboel van christel krukkert
pi_82107087
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:22 schreef AnitraX het volgende:
Bubbles wat is guusje mooi!

Jip staat hier ook op de to-do-list.

Jannuk ik vind het super leuk die dunne lijnen en dan brede stukken. Maar word het weg werken van de draadjes niet dubbel zoveel werk?
Nee, want als ik een nieuwe draad neem, haak ik die meteen met de oude draad weg in de nieuwe rij, dan heb je niks af te werken uiteindelijk.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_82107226
Bedankt allemaal voor de complimenten Vind hem zelf ook erg goed gelukt.

Ben nu op aandringen van mijn vriend de zpaghetti poef aan het afmaken Staat hier al een tijdje in de weg in de kamer. Vind het ook eigenlijk helemaal niet leuk. Moet telkens weer een stuk uithalen omdat het door het verschil in elasticiteit weer een stuk kleiner of groter is dan de bedoeling is. Maar hij zal en moet af!
  zondag 30 mei 2010 @ 18:13:35 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82108863
bubbles, dat lijkt me ook een flink project zeg, een hele poef. haak je 'm om een bestaande poef heen of hoe vul je 'm? ik vind die elasticiteit ook heel lastig bij zpagetti. zo heb ik de hengsels dus van 1 enkele rij foundation single crochet steken gemaakt, en die zijn ook nogal gevoelig voor te strak aantrekken. zelfs zonder elasticiteit trekken die heel snel krom. en een beetje krom trekken is in het geval van de hengsels niet erg. maar 't moet dan wel overal ongeveer even sterk gebeuren anders krijg je zo'n raar kronkelend ding.

je guusje is erg leuk bubbles! en mijsjes apie vind ik er ook erg grappig uitzien!

ilske, niks mis met even een extra steekje meerderen hoor! en over die dubbele rijen: ik heb dat wel gedaan bij m'n kussen, omdat ik 't anders te druk vond worden. maar ik vind afwisselende breedtes bij een deken ook mooi hoor. zag gisteren op ravelry een leuk voorbeeld van iemand die er ook af en toe een rij vasten tussendoor had gedaan met een andere kleur. mooi effect!
in de haak.
  zondag 30 mei 2010 @ 19:25:54 #139
52016 Lyssa
music <3
pi_82111707
Ik heb zojuist hier: http://www.3dnadia.be oogjes besteld. Nog geen 10 euro voor 2 x Zwarte veiligheids oogjes 12 mm 6st, 2 x zwarte veiligheids oogjes 8mm 8st en 2 x Zwarte veiligheids oogjes 6mm 10st. Dus dat is een totaal aantal oogjes 48 oogjes = 24 poppetjes
pi_82111732
Ik heb een poef bij de leen bakker gekocht en daar haak ik nu een omtrek voor. Het gaat nu wel weer aardig. De helft uit moeten halen en nu maar goed in de gaten houden of ik moet meerderen/minderen. Maar ben hierna even klaar met zpaghetti.

Lyssa die oogjes heb ik ook! Zitten ook bij Guusje erop. Ben er zeer tevreden over. Die met een zwarte pupil en bruine/blauwe iris zijn wel mooier maar die van nadia zijn een stuk goedkoper en afhankelijk van de lichtinval zwart of bruin.

[ Bericht 34% gewijzigd door -Bubbles- op 30-05-2010 19:34:20 ]
  zondag 30 mei 2010 @ 20:53:30 #141
52016 Lyssa
music <3
pi_82116072
quote:
Op zondag 30 mei 2010 19:26 schreef -Bubbles- het volgende:
Ik heb een poef bij de leen bakker gekocht en daar haak ik nu een omtrek voor. Het gaat nu wel weer aardig. De helft uit moeten halen en nu maar goed in de gaten houden of ik moet meerderen/minderen. Maar ben hierna even klaar met zpaghetti.

Lyssa die oogjes heb ik ook! Zitten ook bij Guusje erop. Ben er zeer tevreden over. Die met een zwarte pupil en bruine/blauwe iris zijn wel mooier maar die van nadia zijn een stuk goedkoper en afhankelijk van de lichtinval zwart of bruin.
Mooi zo! Dan wacht ik het pakketje even af! Ik ga toch bijna al mijn knuffels weggeven of ter verkoop aanbieden waarbij 't geld naar de creatieve therapie gaat, dat het geen fantastische (en dure) kwaliteit hoeft te zijn

Ik ben nu bezig met mama octopus en baby octopus, maar ik zit met een kleur dilemma
Dit is het lijfje:

En nu wil ik ook twee kleuren in de tentakels doen, paars en dezelfde roze. Maar ik weet niet zeker welke volgorde t mooiste is! Zal ik het begin van de tentakel (dat aan het oranje deel van het lijf komt) roze maken en dan het uiteinde paars of andersom? Of gewoon wat van beide?
  zondag 30 mei 2010 @ 21:20:41 #142
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82117895
ik heb erg moeten lachen om de pyjama's van Peter Alexander, zie bijvoorbeeld deze pyamabroek of dit.
in de haak.
pi_82118147
Lyssa, ik zou denk ik met de kleuren die je nu al hebt doorgaan? Vind de combi heel vrolijk, en anders wordt het zo bont (maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk!)

Bubbles, je Guusje is superlief, liet hem net aan mijn vriend zien, die vind dat ik Guusje ook moet gaan maken!

Nu de 1e rij ripple af was, ging het heel snel! Ga zo mijn 2e kleur aan zetten, maar ik heb niet zo'n mooi "recht" golfpatroon als bij Lucy, het krult bij mij op, wordt dat beter als er meer aan komt?

Overigens ook blij, heb een ubertoffe hobbywinkel gevonden, waar ze ook heel veel wol en zpagetti verkopen, en zelfs ook softfun! Met ook nog eens leuke mensen in de winkel
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  zondag 30 mei 2010 @ 21:25:14 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82118198
lyssa, ik weet 't ook niet, ik zou ze denk ik wel allemaal 'tzelfde doen maar de volgorde, hmmm. geen idee wat 't mooist wordt. kun je 't niet even schetsen oid?
in de haak.
  zondag 30 mei 2010 @ 21:26:06 #145
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82118276
ilske, welke winkel?

en dat krullen had ik ook heel erg in 't begin van m'n ripple kussen, komt allemaal goed hoor!
in de haak.
pi_82118631
thanks, dat stelt weer een beetje gerust!

Het was in Spakenburg (bij Amersfoort), het heet het handwerkhuis, er stond zelfs een dame in klederdracht!
Er waren diverse kleuren, maar sowieso heel veel mooie soorten garen, alleen met 2 rollen zpagetti en nog vanalles wat ik heb liggen mocht ik nog even niet.....maar ik garandeer niet dat ik me binnenkort niet te buiten ga in deze winkel
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  zondag 30 mei 2010 @ 21:44:19 #147
52016 Lyssa
music <3
pi_82119548
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:25 schreef trui het volgende:
lyssa, ik weet 't ook niet, ik zou ze denk ik wel allemaal 'tzelfde doen maar de volgorde, hmmm. geen idee wat 't mooist wordt. kun je 't niet even schetsen oid?
de schets!

Welke van de vier pootjes zal ik gaan maken?

[ Bericht 3% gewijzigd door Lyssa op 30-05-2010 22:00:06 ]
pi_82120460
Haha, dat wordt een erg bont otcopusje

Mijn ripple-tje is falikant mislukt... pas bij de laatste rijen kreeg ik door waar ik fout ging, dus is het nu niet echt mooi. Bovendien de ketting te straks gemaakt, waardoor het aan de onderkant te strak is geworden... Maar goed, ik had ook maar een kleintje gemaakt om te oefenen (thank god).

Oh en weer updateje...

zondag 30 mei 2010 @ 21:59:43 #149
52016 Lyssa
music <3
pi_82120743
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:56 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, dat wordt een erg bont otcopusje

Mijn ripple-tje is falikant mislukt... pas bij de laatste rijen kreeg ik door waar ik fout ging, dus is het nu niet echt mooi. Bovendien de ketting te straks gemaakt, waardoor het aan de onderkant te strak is geworden... Maar goed, ik had ook maar een kleintje gemaakt om te oefenen (thank god).

Oh en weer updateje...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je UPje gaat goed

Nu heb je lekker kunnen oefenen met ripples!

Met mn octo is het juist de vraag welke van de pootjes ik zal maken Tips?
pi_82120981
Wellicht één pootje roze, dan pootje oranje, weer pootje roze... enz, om en om... is dat niet wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')