quote:Groot Carré-debat vanavond om 20:30
Woensdagavond zal het tweede grote lijsttekkersdebat plaatsvinden voor de Tweede Kamer-verkiezingen van 9 juni aanstaande. Het debat zal live op RTL 4 van 20:30 tot 22:00 uur worden uitgezonden. Daarna volgt een nabeschouwing van een half uur.
Anders dan in premiersdebat van afgelopen zondag doen er dit keer acht politieke partijen mee. De lijstrekkers Jan Peter Balkenende (CDA), Job Cohen (PvdA), Emile Roemer (SP), Mark Rutte (VVD), Geert Wilders (PVV), Femke Halsema (GroenLinks), André Rouvoet (ChristenUnie) en Alexander Pechtold (D66) zullen deelnemen aan het politieke gevecht om de kiezer.
Het debat zal plaatsvinden in het Amsterdamse Carré-theater en zal zich richten op één thema: de economie. Het debat, dat georganiseerd is door BNR Nieuwsradio, Elsevier, Het Financieele Dagblad en RTL, zal geleid worden door RTL Nieuws-presentator Rick Nieman. De nabeschouwing zal gedaan worden door Bas van Werven van BNR Nieuwsradio.
Ik vond hem ook lastig.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, ze had het er zo waar moeilijk mee.
Nee, niet waar.quote:
Hij heeft god aan zn zijde.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:37 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Rouvoet krijgt de lachers op zijn hand.
Zoals ik al zei, volgens mij is dat afgesproken werk. Iedereen valt het CDA aan. Blijkbaar wil men voorkomen dat Balkie nog eens de boel in de soep laat lopen...quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:37 schreef pberends het volgende:
Weinig vrienden voor balky
Vreemd idd, ze had het er echt even moeilijk mee.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:36 schreef Federer-fan het volgende:
Halsema: "Lood om oud ijzer." Dat betekent dat het allebei niet positief is.
Kloptquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:38 schreef Mutant01 het volgende:
Ligt het aan mij, of komt de PVV maar weinig aan bod?
Iedereen lacht hem uit.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:37 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Rouvoet krijgt de lachers op zijn hand.
Anders wordt het te chaotisch denk ik.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:38 schreef Andyy het volgende:
Hoezo sluiten ze eigenlijk partijen uit van het debat?
Complot.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:38 schreef Mutant01 het volgende:
Men krijgt tijd naar inhoud...quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:38 schreef Mutant01 het volgende:
tijdgebrek denk ikquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:38 schreef Andyy het volgende:
Idd, het maakt hem geen reet uit. Hij heeft één punt, en dat moet je uitbuitenquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:39 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ach, boeiend wat voor onderwerp het is, hij gooit weer met massa immigratie
Ja maar goed, de VVD is volgens mij al 4 keer aan de beurt geweest, de PVV slechts 1 keer.quote:
Wilders heeft eigenlijk alleen wat te zeggen als het over integratie en veiligheid gaat. Zag je van de week ook. Immigratie is hij volop aanwezig, verder is hij wat stilletjes.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:38 schreef Mutant01 het volgende:
Die hebben juist helemaal niet erg veel aan de HRA. Des te meer de rijken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:39 schreef dramatiek het volgende:
bah autoverkoper...de bakker op de hoek blablablabla
Ik denk niet dat het werkt als je 8 mensen te gelijk laat debatteren. 4 is al moeilijk zat.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:38 schreef Andyy het volgende:
Dan zul je Albert Verlinde ook wel erg sterk vinden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:39 schreef ThePianoMan het volgende:
Wat is Rutte weer ongelooflijk sterk zeg! Ben het totaal eens met hem!
Ja, dat vragenvuur deed-ie ook strak.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:39 schreef ThePianoMan het volgende:
Wat is Rutte weer ongelooflijk sterk zeg! Ben het totaal eens met hem!
Door zijn fluoriserende kapsel moet hij toch opvallen in die setting.quote:
Geert begint anders weer over immigratie, toch nutteloosquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar goed, de VVD is volgens mij al 4 keer aan de beurt geweest, de PVV slechts 1 keer.
Precies. Kijken of iemand erop aanpakt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:40 schreef OldJeller het volgende:
Rutte speelt verstandig de sympathie kaart door bakkers en leraren aan te halen. Maar iemand die een huis van vier miljoen euro koopt, heeft ook wat aan de HRA (en die stemmen op de VVD).
Als men wat over de immigratie wil horen, komt hij vanzelf aan bod.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:38 schreef Mutant01 het volgende:
Precies wat ik dacht,quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:40 schreef OldJeller het volgende:
Rutte speelt verstandig de sympathie kaart door bakkers en leraren aan te halen. Maar iemand die een huis van vier miljoen euro koopt, heeft ook wat aan de HRA (en die stemmen op de VVD).
Nee daarom...maar het klinkt voor Rutte gewoon beter. Het is een oplichter.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Die hebben juist helemaal niet erg veel aan de HRA. Des te meer de rijken.
Wilders mag zometeen de drie vragen doen. Het debat gaat natuurlijk hoofdzakelijk ook over de economie, dus weinig aandacht voor de PVV is alleen maar goed voor Wilders, want qua economie heeft de PVV geen kaas gegetenquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:38 schreef Mutant01 het volgende:
quote:
Ja klopt had het ook erover hoezo er 4 partijen ipv 8 mee mochten debatteren . Niet hoezo bepaalde partijen vaker bij die vier zaten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar goed, de VVD is volgens mij al 4 keer aan de beurt geweest, de PVV slechts 1 keer.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Zodra er een onderwerp is dat hij kan relateren aan massaimmigratie en islamisering.
Die stond inderdaad op 2 in mijn politieke Matchmakerquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:40 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Dan zul je Albert Verlinde ook wel erg sterk vinden.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:41 schreef Stranger het volgende:
Zei hij 'Alexander Pechtold, VVD'?
Dat was nou typisch een totaal uit de context gerukt 'schandaal', want die 'index' werd nu ook al gebruikt door artsen. Maar goed, verdiepen is natuurlijk moeilijker dan schreeuwen.quote:
Huren afhankelijk van je inkomen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:41 schreef Ryan3 het volgende:
Scheefwonen????
Communistquote:
Jij bent er voor dat de huurtoeslag nog maar 1 jaar oud mag worden?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:42 schreef Maraca het volgende:
Mag de leeftijd van de huurtoeslag dan omlaag?
Haiquote:
High Fivequote:Op woensdag 26 mei 2010 21:42 schreef Maraca het volgende:
Mag de leeftijd van de huurtoeslag dan omlaag?
Ninja editquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:43 schreef verzer het volgende:
Baas PechtoldD66 krijgt mijn stem vanwege dit
Ik vind dat ie op dit onderwerp helemaal gelijk heeft.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:43 schreef verzer het volgende:
Baas PechtoldD66 krijgt mijn stem vanwege dit
Zul je net zien dat als ik 23 ben ik teveel ga verdienen voor de huurtoeslag of dat mijn huur mee stijgt .. ffffuuuquote:
Nog minder betaalbare huurwoningen terwijl er niet in het betaalbare segment wordt bijgebouwd.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:42 schreef pberends het volgende:
Huurhuizen verkopen: nog meer mensen met enorme hypotheekschulden!
Dat is geen "bezit" maar huren van de bank.
Ze wonen er al in.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah rutte wil mensen weer huizen laten kopen.... die er niet zijn.
Dat heeft hij hier zeker. Pechthold ook. VVD staat hier in z'n hemd. De faalhaas. nu komt de ANGSTKAARTquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:43 schreef La_Vita het volgende:
Emile heeft gelijk
idd... De SP heeft er (gelukkig) weer een charismatisch persoon bij als leiderquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:43 schreef Be-Smart het volgende:
Jeumig, die Roemer. Wat een koning is dat in dit debat..
zn politieke vriedjes bij verschillende banken weten wel hoe je een leuke constructie in elkaar zet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah rutte wil mensen weer huizen laten kopen.... die er niet zijn.
Ja wat een drol is die Rutte.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:44 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Dat heeft hij hier zeker. Pechthold ook. VVD staat hier in z'n hemd. De faalhaas. nu komt de ANGSTKAART
Terecht.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:44 schreef dramatiek het volgende:
de ANGSTKAART wordt getrokken
Veel blablablabla....hoe meer bla hoe meer te verbergenquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:46 schreef IHVK het volgende:
Rutte doet blabla.
18quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:46 schreef Q.E.D. het volgende:
Wat is 37 - 19 ? Kan iemand dat uitrekenen?
18quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:46 schreef Q.E.D. het volgende:
Wat is 37 - 19 ? Kan iemand dat uitrekenen?
Verdomme, rent net de kat als een dolle door de kamer.. wat zei hij?quote:
Faalpost. Schaam je.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:46 schreef Xenomaniac het volgende:
Jammer hè Pechtold, dat de grote broer uit Amsterdam net dood is.
Ja...de puber in hem komt losquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Rutte is boos en laat zich kennen
Ja, matig als je een opmerking van Balkenende leent.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:46 schreef happyme28 het volgende:
Wat een gelul om Neelie erbij te halen
Hij heeft dan ook een wijf nodig.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef Mutant01 het volgende:
Oei, Rutte reageert het een en ander af.
Heel toevallig las ik deze post, en kwam ie toen op mn streamquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Balkenende: Das een forse. Tsjonge jonge.
WHEHEHEHEH JONKIE!!!!!!!!!!!!!!11quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:41 schreef DeLuna het volgende:
Het is dat ik nog niet mag stemmen, maar ik zou het serieus niet meer weten
Zweden is baggervoorbeeld, waarbij de HRA per direct is afgeschaft. Ja, fucking duh, dat dat tot problemen leidt.quote:
Cohen? Verrek ja, die staat er ook!quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef Jojogirl het volgende:
Cohen staat echt shocked and awed naar het debatgeweld te kijken.
In mijn ogen ook. Maar dan is het de vraag of je daar wel mee gaat scoren. Mensen willen niet horen dat dingen aangepakt worden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef IHVK het volgende:
D66 is de enige partij die realistisch is op dit punt.
Roemer brengt het debat tenminste weer bij de gewone man. Jan met de Pet, Kees met de Hond, Sjaak met de Schep.quote:
quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:48 schreef Sloggi het volgende:
Roeme is geniaal vanavond.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef IHVK het volgende:
D66 is de enige partij die realistisch is op dit punt.
Henk en Ingrid.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:48 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Roemer brengt het debat tenminste weer bij de gewone man. Jan met de Pet, Kees met de Hond, Sjaak met de Schep.
Populisme is tegenwoordig kapotbezuinigen. Roemer is dus een idealist.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:48 schreef BlackLining het volgende:
Wat eem populist zeg, die Roemer.. Bahbah.
Gast hoort thuis in een feestcommissie, niet in de politiek.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:48 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Het lijkt wel een vijandige bingo-avond..
En Henk en Ingrid dan?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:48 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Roemer brengt het debat tenminste weer bij de gewone man. Jan met de Pet, Kees met de Hond, Sjaak met de Schep.
quote:
Je bedoelt Henk van Ingrid?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:48 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Jammer dat mensen dom zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In mijn ogen ook. Maar dan is het de vraag of je daar wel mee gaat scoren. Mensen willen niet horen dat dingen aangepakt worden.
Het is gewoon slim formuleren van Rutte, alleen werd hij gelijk goed op de plaats gezet door Pechtold. Als je die kennis niet hebt dan heeft Rutte op dat punt een goed verhaal.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Zweden is baggervoorbeeld, waarbij de HRA per direct is afgeschaft. Ja, fucking duh, dat dat tot problemen leidt.
Het Verenigd Koninkrijk heeft de HRA geleidelijk afgeschaft, en heeft daar totaal niet tot problemen geleidt.
Er is geen enkele partij die de HRA per direct wil afschaffen, dus Rutte blaat uit zijn nek, en probeert goedkoop stemmen te winnen.
Maar wat zei hij daarvoor nou? [Rutte dus]quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Heel toevallig las ik deze post, en kwam ie toen op mn stream
Vergeet Henk en Anja Ingrid niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:48 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat is ook een leugen idd.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef verzer het volgende:
Rutte: ''Nederland hoort bij de 3 landen met de hoogste belastingdruk....''
leugens, fucking leugens!
Het beter samenvatten dat dit kan niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Zweden is baggervoorbeeld, waarbij de HRA per direct is afgeschaft. Ja, fucking duh, dat dat tot problemen leidt.
Het Verenigd Koninkrijk heeft de HRA geleidelijk afgeschaft, en heeft daar totaal niet tot problemen geleidt.
Er is geen enkele partij die de HRA per direct wil afschaffen, dus Rutte blaat uit zijn nek, en probeert goedkoop stemmen te winnen.
Sjonnie en Anita, Henk en Ingrid.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:48 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |