abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:26:26 #1
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81732906
Het zal nog even duren voor we er kunnen invliegen, maar dat belet niet van ons (met 90% zekerheid) huisje alvast te showen.
De locatie is zo'n 25km van Gent, waar ik in m'n jeugd heb gewoond. Samen met m'n vriendin zullen we nu in deze omgeving wonen....


Het is nogal een vreemd gevormd perceel maar dit plaatje kan al een beeld geven. In het groen staat de oppervlakte aangegeven

Het is zo'n 850m² groot waarvan ongeveer 350m² bebouwd.
Het hoofdgebouw staat aan de straatkant en ziet er eigenlijk behoorlijk klein uit. De gevelbreedte is 11m




Binnen is er niets in orde, maar het biedt in elk geval potentieel





De zolder (onder een dak dat volledig vernieuwd moet worden) is groot



zicht vanuit de voordeur


Aan de achtergevel is een overdekt koertje dat de overgang vormt naar de bijgebouwen



Wat foto's van in de tuin die hopelijk een goed beeld geven over de bijgebouwen en de tuin...




Achteraan staat nog een loods (die met het hoofdgebouw is verbonden via de bijgebouwen)







Een kijkje in de bijgebouwen






Naast 1 vd 2 garages in het bijgebouw

Zicht vanuit die garage




In de loods, benedenverdieping


De andere garage in de loods

De zolder boven in de loods


De zijstraat:

met de juist zichtbare oprit


Als we op de oprit gaan (niet mijn busje ):



To do? Een hele lijst...
-waterzuiveringsinstallatie
-nieuw dak
-cv installatie
-alle electriciteit en sanitair te vernieuwen
-alles te isoleren
-alle schrijnwerk te vervangen
-etc.

That sounds like quite a project to me

[ Bericht 0% gewijzigd door Ml-etje op 23-05-2010 19:49:42 (Op verzoek ) ]
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 21 mei 2010 @ 19:27:47 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_81732959
Wat een bouwval
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_81732978
TVP.
pi_81733030
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:27 schreef Paul het volgende:
Wat een bouwval
gelukkig kan mmach WEL iets mooi''s hiervan maken

mooi groot, en als de bouw degelijk gezet is zeker een ideaal huis om op te knappen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_81733034
Wauw, doe mij zo'n huisje!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:29:56 #6
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_81733044
Zo. Apart gebouwd, wel een leuk huis .
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:33:19 #7
218653 honne
lufs Geejeetjuhhhhhhhhhh :-)
pi_81733171
O mijn god wat een bouwval!!!!
Maar ik lurk jouw postjes al een paar jaar en heb er vertrouwen in dat je er een mooi paleisje van weet te maken.
Zal denk ik jaaaaaaaren kosten kwa verbouwen en kosten.
Lekker veel grond heb je wel .
Kan mijn nieuwgierigheid niet bedwingen, wat kost nou zoiets in de regio?

In iedergeval heel veel succes ermee!!!!
Gelukkige mensen hebben niet het beste van het beste
Zij maken het beste van wat ze hebben
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:38:03 #8
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81733328
Een bouwval, ik heb al erger geweten Structureel is dat huis in relatief goede staat, de rest daar kijk ik door. Had het een afgewerkt huis geweest, dan had ik er niet eens naar gekeken. Met heel wat tijd, moeite en geld is daar iets goeds van te maken.

Het kost trouwens 2 maal de helft en dan nog zeker eens de helft voor renovatie.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:39:00 #9
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_81733355
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:38 schreef MMach het volgende:
Een bouwval, ik heb al erger geweten Structureel is dat huis in relatief goede staat, de rest daar kijk ik door. Had het een afgewerkt huis geweest, dan had ik er niet eens naar gekeken. Met heel wat tijd, moeite en geld is daar iets goeds van te maken.

Het kost trouwens 2 maal de helft en dan nog zeker eens de helft voor renovatie.
1/8ste
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_81733396
Ik heb er wel vertrouwen in

tvp
pi_81733822
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:26 schreef MMach het volgende:
...Het is nogal een vreemd gevormd perceel maar dit plaatje kan al een beeld geven. In het groen staat de oppervlakte aangegeven

...
De vorm van je perceel is precies:





Verder, veel succes en klusplezier. Als iemand iets moois van dat huisje kan maken ben jij het wel
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:54:35 #12
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_81733951
Holy shit... Dat gaat een klus worden, zeg Maar da's aan jou wel besteed. Succes
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_81734028
Hi MMach, hét grote klusvoorbeeld van Fok... veel succes, ik hoop echt dat je binnenkort aan de slag kunt. Echt voor jezelf (en je meis natuurlijk) deze keer...
Da gao nie nou!
pi_81734364
Een eigen huis voor Mmach Zonder gezever van je weinig steunende familieleden
pi_81735378
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

De vorm van je perceel is precies:

[ afbeelding ]





Bizar!

Moet ook wel zeggen dat het een beetje ongebruikelijk huis en perceel is. Ik zou daar zo 1,2,3 niet weten wat daar nu een prettige indeling van de ruimtes zou zijn Maar jou kennende gaat dat vast een paleisje worden.

Mooie ramen trouwens in die loods, hou je die?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:39:14 #16
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81736002
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:27 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

[..]



Bizar!

Moet ook wel zeggen dat het een beetje ongebruikelijk huis en perceel is. Ik zou daar zo 1,2,3 niet weten wat daar nu een prettige indeling van de ruimtes zou zijn Maar jou kennende gaat dat vast een paleisje worden.

Mooie ramen trouwens in die loods, hou je die?
In Nederland zijn dat ongebruikelijke huizen, België staat vol met dit soort huizen
In eerste instantie zijn de loods en bijgebouwen bijzaak, die worden in elk geval in de komende 2 jaar niet aangepakt. Hetgeen er staat mag opnieuw gebouwd worden tot een inhoud van 1000m³, dat is een zeer interessante situatie.
Het hoofdgebouw ziet er wat vaag uit en bevat veel loze wanden, daar gaan we ons eerst op concentreren. Inclusief zolder is het zo'n 150m² groot, wat groot genoeg is om een leefbaar huis te zijn.
De voorlopige plannen zijn om bijna alle muren beneden en boven weg te breken. Huiskamer, eethoek en keuken worden 1 geheel, in totaal zo'n 70m² in een L vorm. Beneden komt dan ook een kleine badkamer (wat eigenlijk een kopie moet worden van de badkamer die ik onlangs heb gebouwd in het huis waar ik nu woon, ben ik zeer tevreden over). Ook op de zolder gaan alle muren eruit, een 2 tal veluxen langs de achterkant (de dakkapellen aan de voorkant gaan weg), openslaande deuren naar een dakterras. Daar komt dan een masterbedroom van +-9x7m met een walk-in dressing en de resterende ruimte kan dan zoiets worden als een babykamer.

Dat zal zijn tijd duren, waarin hopelijk het huis waar ik nu in woon kan verkocht worden. Dat brengt dan budget vrij om de bijgebouwen aan de hoofdgebouwen te hangen. De locatie en oppervlakte van het perceel zijn zeer goed, dus als de verbouwing meevalt is het huis bijna zeker te verdubbelen in waarde.
Foto's doen 'het pand' trouwens geen recht. De totale grondoppervlakte is 7 keer groter dan het huis waar ik nu in woon (incl tuin), de totale woonoppervlakte bijna het dubbele. Min hoofd gonst van het potentieel dat het geheel biedt.

[ Bericht 3% gewijzigd door MMach op 21-05-2010 20:46:29 ]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:45:06 #17
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_81736359
Mmach, wat een krot Maar wel een lekker groot perceel met een mooie tuin
Ik ben heel erg benieuwd wat je ervan gaat maken.
Ga je die verbouwing helemaal alleen doen??
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 mei 2010 @ 20:47:34 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_81736500
Mmach ik dit topic ook volgen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_81736742
En welkom terug !

opties: Als je tzt de loods tot zelfstandig woonhuis met eigen inrit kunt (ver) bouwen en verkoopt ...
pi_81736766
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:47 schreef Sjeen het volgende:
Mmach ik dit topic ook volgen?
Dat mag.
pi_81736776
Ik was me er wel van bewust dat dit in Belgie staat en dat dingen daar soms wat minder vinexwijkerig in elkaar zitten

Maar je plannen klinken goed, zo'n enorme woonkamer/keuken en dan ook een huge slaapkamer erbij..... Maar veluxramen ipv dakkapellen? Is goedkoper, maar qua ruimtelijk gevoel och anders... en ze staan zo leuk aan de voorkant van je huis
  Redactie Frontpage vrijdag 21 mei 2010 @ 20:54:42 #22
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_81736990
Een MMach klustopic
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_81737237
wow dit wil ik volgen.Succes!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:24:12 #24
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81741982
TVP!

Totaal anders dan je klusobjecten tot nu toe. Toch een beetje wennen, MMach in zo'n landelijke omgeving.

Zet 'm op en ik hoop dat jullie er enorm gelukkig worden.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:31:26 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_81742421
He's back!

Resistance is futile.
pi_81742850
oohhhh ik heb weer wat te volgen op fok !!!

gefeliciteerd met de aankoop en veel klusplezier ( en lurk plezier aan deze kant )
pi_81744082
Met MMach als eigenaar moet dit toch wel een mooie woning gaan worden.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_81744116

Maar wat is nu het hoofdgebouw precies?
Je hebt er wel buren aan vast zitten?

Wat een locatie en ruimte
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81744552
Mooi je hebt je (eigen) kluswalhalla gevonden........

Dit wordt me een bere klus he! Maar heb er zeker en vast vertrouwen in dat je het tot een goed eind weet te brengen !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_81744694
Wat is dat ding met die laden voor iets? Is dat gebruikt als een soort 'slachttafel'?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_81752296
Ik kom meekijken!
Vind je het niet jammer om het oude huis te verkopen? En ga je nog veel spullen daaruit redden/meenemen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 22 mei 2010 @ 06:47:30 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_81752306
En je ouderlijke huis dan
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_81753210
De titel van dit topic verbaasde me, ik had niet verwacht dat je je 'ouderlijke' woning zou gaan verlaten. Maar het lijkt me heerlijk dat je nu een echt eigen stekkie gevonden hebt waar je niet afhankelijk bent van meningen e.d. van famillieleden.
Van harte gefeliciteerd dus met jullie eigen woning!

Ik hoop dat we hier mogen meegenieten van alle verbouwingen en veranderingen, ik weet zeker dat je er iets héél moois van zult gaan maken!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  zaterdag 22 mei 2010 @ 09:43:07 #34
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_81753383
Gefeliciteerd met dit heerlijke plekje België! Een hele mooie locatie met veel mogelijkheden.
pi_81753780
MMach klustopic!!

Gefeliciteerd! Wat leuk dat je nu een volgende stap neemt in je leven en afscheid hebt kunnen nemen van je ouderlijk huis. Wie blijft er nu in je ouderlijk huis? Alleen je broer en zus?

En wat is daar nu de status van? Volgens mij was het "half af", nog verkoop plannen of eerst helemaal renoveren?

Nou, gefeliciteerd en veel plezier, geluk en liefde daar voor jullie! (cliché ik weet het, maar gun het je absoluut!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Adolecens op 22-05-2010 10:24:24 ]
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 10:20:12 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81753869
Coolcoolcool!!!!

Voor my own visual: een plattegrond !!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 10:24:39 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_81753975
Wat een klus, maar nothing MMach can't handle, denk ik zo

Heel veel succes!! We zijn nu allemaal al heel benieuwd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_81754233
Ohhh die ruimte.. Wat heerlijk, zomers met uitkijk over je eigen lap grond..
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:45:24 #39
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_81755936
Oh, wat een gaaf project! Daar ben je de komende jaren wel zoet mee .
Zoiets lijkt mij echt heerlijk, een lapgrond met wat gebouwen erop waar een hoop werk in zit. Het is voor een klusser zo een beetje een blanco canvas waar je helemaal op los kunt gaan.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:47:54 #40
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_81756012
Zo'n pand met jouw stijl en kluskunde, gaat helemaal goedkomen.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:52:18 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_81756153
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:17 schreef henkSX het volgende:
Wat is dat ding met die laden voor iets? Is dat gebruikt als een soort 'slachttafel'?
Denk ik ook.
Je ziet op een andere foto slagershaken hangen aan het plafond.
Maar het is natuurlijk wel België; daar weet je nooit helemaal zeker waar ze die haken voor gebruikten.

MMach wens ik veel energie en inspiratie toe voor dit "projectje".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_81756685
Succes! Genoeg te doen, en een hoop ruimte qua m2
Lange benen koud hoofd.
pi_81756905
Tielt, begot :-) (woon zelf in Zulte)
pi_81757559
Oeh spannend!!

Is er al zicht op een datum van overdracht?
Ben echt zeer benieuwd wat jij/jullie er voor moois van gaan maken!
In ieder geval zeker genoeg 'stof' voor weer een mooie topic reeks!
pi_81758416
Dit moet ik volgen.
pi_81758560
Een pand met mogelijkheden noemen ze dat dan
Ik vind het perceel echt geweldig. Je kunt bijna twee gescheiden woningen er op zetten als je dat nog ooit zou willen (en dat is geld waard...). Gefeliciteerd
Ik kijk uit naar het vervolg

* lezzer lurkt ook al jarenlang in mmach-topics..
pi_81758644
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:51 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

Maar je plannen klinken goed, zo'n enorme woonkamer/keuken en dan ook een huge slaapkamer erbij..... Maar veluxramen ipv dakkapellen? Is goedkoper, maar qua ruimtelijk gevoel och anders... en ze staan zo leuk aan de voorkant van je huis
dat heb ik hem ook al gezegd, maar hij wil niet luisteren.

Wel raar, er is nog niets geklust en nu al meer dan 40 posts
pi_81758699
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Denk ik ook.
Je ziet op een andere foto slagershaken hangen aan het plafond.
Maar het is natuurlijk wel België; daar weet je nooit helemaal zeker waar ze die haken voor gebruikten.

MMach wens ik veel energie en inspiratie toe voor dit "projectje".
zijn idd kapblokken, als ik het goed begrepen had woonde er vroeger een wildslachter

Er is ook nog een (werkende) koelcel aanwezig
pi_81759409
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:24 schreef Archont het volgende:

[..]

zijn idd kapblokken, als ik het goed begrepen had woonde er vroeger een wildslachter

Er is ook nog een (werkende) koelcel aanwezig

Handig om je bier in de koelcel te leggen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_81759437
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:24 schreef Archont het volgende:

[..]


Er is ook nog een (werkende) koelcel aanwezig

Daar kan het bier en het vlees voor de barbecue mooi in.
pi_81760143
Walk in fridge!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:55:26 #52
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_81762512
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:15 schreef R2R het volgende:
Walk in fridge!
pi_81764996
ik hoop geen walking fridge
pi_81766676
oehoehoeh! hier moet ik bij zijn! Ik ben heeeeeeel erg beniewd wat voor moois je hier van gaat maken.
Ik ben erg goed om door bouwval toestanden heen te kijken maar hier heb ik toch wel een beetje moeite mee....
  zaterdag 22 mei 2010 @ 18:35:54 #55
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81766852
Er is vast en zeker nog niet op alle vragen gereageerd, had het ook niet gezien want wat troubles met internet.
Wat betreft het ouderlijke huis, daar wil ik het niet over hebben in dit topic, daarvoor is hier nog wel wat plaats
MMach verzameltopique #2

Vroeger was ons huis idd eigendom van een wildhandelaar. Er zijn nog 2 'antieke' kaptafels te vinden, vleeshaken en een grote walk-in frigo. Ik heb ook nog niet van alle plaatsen foto's gepost omdat het er anders te veel worden. Misschien maak ik binnen een paar weken wel een walk-around filmpje.

Wat de dakkapellen betreft: ik vind ze afschuwelijk lelijk en wil ze dus graag weg hebben. Het zou kunnen dat dat niet mag omdat het pand is opgenomen in het bestand van Vlaams erfgoed. Volgende week is er dus een overleg met het stadsbestuur om te zien wat ze precies willen behouden van elementen.

Het huis is toegewezen aan ons, compromis en voorschot zouden in de loop van volgende week/week daarop getekend moeten worden. Ik ga met de eigenaars trachten overeen te komen om al in juni toegang te krijgen na het betalen van het voorschot. Ik heb namelijk verlof genomen van 14juni tot 12juli (met uitzondering van een reisje en een aantal opleidingsdagen). Het zou een handige periode zijn om al wat te slopen.
pi_81768723
Ik vind het een mooi huis
pi_81776921
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:37 schreef Yoewie het volgende:
Ik vind het een mooi huis
t heeft nu al wat ja

en ik weet zeker als MMach er mee klaar is dat t nog mooier is
pi_81777082
Salût den Benoit, ik meld me ook weer aan. Het is inderdaad één en al potentie, waar je je tomeloze ontwerp- en bouwdrift mooi op kunt loslaten. Waarschijnlijk betaal je effectief alleen voor de grond en funderingen, alles wat je daarbij en daarop bouwt betekent waardevermeerdering.

West-Vlaanderen is een mooie streek, ik kwam er vroeger wel toen het Torhoutfestival daar nog plaatsvond. Het is er wel erg rustig, ik hoop dat jij en je vriendin daar tegenkunnen?
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:39 schreef MMach het volgende:

De voorlopige plannen zijn om bijna alle muren beneden en boven weg te breken. Huiskamer, eethoek en keuken worden 1 geheel, in totaal zo'n 70m² in een L vorm.
Klinkt goed! Zo'n grote leefruimte is heerlijk. Heb je de mogelijkheid om het plafond nog iets te verhogen? Of een vide in te bouwen? Met zo'n brandweerstang waarlangs je snel naar beneden kunt glijden in plaats van de trap te moeten nemen Zelf zou ik toch ook een kleinere ruimte erbij willen, waar je je kunt terugtrekken of geconcentreerd kunt werken.
quote:
Dat zal zijn tijd duren, waarin hopelijk het huis waar ik nu in woon kan verkocht worden. Dat brengt dan budget vrij om de bijgebouwen aan de hoofdgebouwen te hangen.
Of om de linkerburen uit te kopen zodat je die hele hoek bezit..!
quote:
De locatie en oppervlakte van het perceel zijn zeer goed, dus als de verbouwing meevalt is het huis bijna zeker te verdubbelen in waarde.
Ik denk het ook. Zijn de funderingen ook goed? Is de grond schoon en zit er geen asbest in de gebouwen? (dat golfplaten dakje ziet er verdacht uit?) Die tuin biedt ruimte voor een zwembad!
  zondag 23 mei 2010 @ 09:47:57 #59
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_81782903
Jeetje MMach wat een mooi, groot bouwproject
Daar is zeker wat moois van te maken en gezien de resultaten van al je eerdere klusprojecten, gaat dat ook zeker goed komen. Het zal een mooi paleisje worden als jullie klaar zijn.

Is je vriendin ook een beetje gek op klussen??

Ik wens je / jullie alvast onwijs veel plezier en succes
  Moderator zondag 23 mei 2010 @ 10:58:09 #60
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_81784072
Zozo, dat is een hele onderneming Benoit; ik vind het knap dat je er door heen kunt prikken en alleen maar potentie in zo'n pand kunt zien !

Mijn eerste gedachte bij het zien van de foto's was "de waterpas kun je wel thuislaten"

Maar met jou inzet, inzichten en bouwkundige ervaring moet dit helemaal goed kunnen komen
  zondag 23 mei 2010 @ 11:02:36 #61
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81784180
Klinkt als iets dat een aflevering (of meerdere) voor de Grote Verbouwing zou kunnen zijn.

Sowieso ben ik van mening dat MMach permanent gevolgd zou moeten worden door een klusprogramma maar goed. .

Succes ermee!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 23 mei 2010 @ 12:25:53 #62
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81786241
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:53 schreef dvr het volgende:
Salût den Benoit, ik meld me ook weer aan. Het is inderdaad één en al potentie, waar je je tomeloze ontwerp- en bouwdrift mooi op kunt loslaten. Waarschijnlijk betaal je effectief alleen voor de grond en funderingen, alles wat je daarbij en daarop bouwt betekent waardevermeerdering.

West-Vlaanderen is een mooie streek, ik kwam er vroeger wel toen het Torhoutfestival daar nog plaatsvond. Het is er wel erg rustig, ik hoop dat jij en je vriendin daar tegenkunnen?
[..]

Klinkt goed! Zo'n grote leefruimte is heerlijk. Heb je de mogelijkheid om het plafond nog iets te verhogen? Of een vide in te bouwen? Met zo'n brandweerstang waarlangs je snel naar beneden kunt glijden in plaats van de trap te moeten nemen Zelf zou ik toch ook een kleinere ruimte erbij willen, waar je je kunt terugtrekken of geconcentreerd kunt werken.
[..]

Of om de linkerburen uit te kopen zodat je die hele hoek bezit..!
[..]

Ik denk het ook. Zijn de funderingen ook goed? Is de grond schoon en zit er geen asbest in de gebouwen? (dat golfplaten dakje ziet er verdacht uit?) Die tuin biedt ruimte voor een zwembad!
Mijn vriendin is van West-Vlaanderen, ik werk in West-Vlaanderen, dus qua locatie is dat een goede zaak. Ook 20km dichter bij m'n werk ipv van de 140km heen en terug die ik dagelijks doe zal dat tijds en geldbesparend zijn.

Ikzelf (en zij) zijn altijd kleine ruimtes gewend ('kleine' rijhuizen in de stad) en dat is eigenlijk totaal niet praktisch. Mochten we kleinere ruimtes willen, dan zijn er nog altijd de koterijen.

Het huis is zeer degelijk gebouwd, staat er al sinds 1945 en niets te zien van opstijgend vocht, verzakkingen etc. De loods achteraan ziet er niet uit, maar is ook zeer stevig. Er is de laatste 20 jaar niets meer gedaan aan dat huis, en met dat in het achterhoofd is het merkwaardig dat er zo weinig schade is. Het dak -door de dakkapellen- is wel rot en heeft waterlekkage en dat is het hoofd structurele probleem.
De plafonds beneden zijn goed qua hoogte hoor (mijn vriendin is 1m70), dus iets van 2m50 hoog, standaard verdiephoogte.


Asbest is er wel degelijk te vinden in de golfplaten in de bijgebouwen, maar verwerking van asbest is geen probleem in die regio (25¤/ m³) en zolang de vezels in de cementplaten verwerkt zijn is dat niet direct een risico voor de gezondheid.

En aan een zwembad hebben we ook al gedacht , maar dat zou pas iets zijn
voor mochten we geld schijten.

Als we de verbouwing achter de rug hebben dan doe ik met plezier de financiele kant uit de doeken, maar op dit moment komt de raming lager uit dan de aankoopprijs van het ouderlijke huis. Vergeet niet dat er aan het ouderlijke huis nog bijkomende investeringen nodig zijn (nieuw dak, nieuwe achterbouw, dubbele beglazing, updating van CV-installatie, deel van de electriciteit die nog vernieuwd moet worden).
Nog een interessante foto: het ouderlijke huis links, het andere pand rechts, op dezelfde schaal.


Van het ouderlijke huis heb ik destijds een 3D model gemaakt voor planningsdoeleinden, dus dat is goed te gebruiken als groottereferentie


Van zodra ik alles in detail opgemeten heb, komt er ook nog een 3D model van het pand, en dan zal ik ze beiden eens naast elkaar zetten.
  zondag 23 mei 2010 @ 12:30:06 #63
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81786384
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Zozo, dat is een hele onderneming Benoit; ik vind het knap dat je er door heen kunt prikken en alleen maar potentie in zo'n pand kunt zien !

Mijn eerste gedachte bij het zien van de foto's was "de waterpas kun je wel thuislaten"

Maar met jou inzet, inzichten en bouwkundige ervaring moet dit helemaal goed kunnen komen
Waterpassen zijn overrated In het ouderlijke huis kan je de waterpas ook echt wel vergeten. Ik vind kromme muren eigenlijk niet zo erg. Ze mogen krom zijn, ze zijn wel 40cm dik in volle steen. Belgische huizen pre 1980 zijn volgens mij allemaal zo scheef als iets maar structureel behoorlijk robuust. In volgorde van belangrijkheid prefereer ik dan scheef
  Moderator zondag 23 mei 2010 @ 12:31:31 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81786422
Staat je ouderlijk huis dan al te koop?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 23 mei 2010 @ 12:35:19 #65
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81786544
quote:
Op zondag 23 mei 2010 09:47 schreef Rallydame het volgende:
Jeetje MMach wat een mooi, groot bouwproject
Daar is zeker wat moois van te maken en gezien de resultaten van al je eerdere klusprojecten, gaat dat ook zeker goed komen. Het zal een mooi paleisje worden als jullie klaar zijn.

Is je vriendin ook een beetje gek op klussen??

Ik wens je / jullie alvast onwijs veel plezier en succes
Nee, mijn vriendin vindt klussen wel leuk, maar om te kijken, niet om te doen. Muren slopen ziet ze daarentegen wel zitten
quote:
Op zondag 23 mei 2010 12:31 schreef Renesite het volgende:
Staat je ouderlijk huis dan al te koop?
Helaas niet. Voordeel is dat we niet direct moeten verhuizen, nadeel is dat ik mijn stuk van de opbrengst niet kan gebruiken op dit moment. M'n familieleden kennende zal dat nog zo'n 5 jaar duren eer daarover iets besloten is...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 mei 2010 @ 14:42:31 #66
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_81790622
Oeh, MMach, dit is echt iets voor jou Wat een heerlijk project voor je! Het zit vol mogelijkheden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 23 mei 2010 @ 19:25:04 #67
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_81798454
Dit golfdak is toch geen asbest?

* Nint Wacht met spanning op de komende klusavonturen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Ml-etje op 23-05-2010 19:50:29 (Foto op verzoek weggehaald :)) ]
  zondag 23 mei 2010 @ 19:30:52 #68
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81798654
Dat is dan ook geen golfdak maar een gewoon pannendak Pannen nog in perfecte staat overigens, dus die worden zelfs hergebruikt.
  zondag 23 mei 2010 @ 19:56:36 #69
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_81799675
* Sjeekie_Beekie wil dit nieuwe Mmach klusavontuur ook wel volgen.
Zet hem op .
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  zondag 23 mei 2010 @ 21:45:51 #70
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_81806288
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:30 schreef MMach het volgende:
Dat is dan ook geen golfdak maar een gewoon pannendak Pannen nog in perfecte staat overigens, dus die worden zelfs hergebruikt.
Dat het pannen zijn is me duidelijk ik doelde meer op de verzakkingen ter hoogte van de dakkapellen,
ga je trouwens het hele dak vervangen inclusief nokbalken en dragers?
  zondag 23 mei 2010 @ 21:56:27 #71
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81807122
Het zijn eigenlijk geen verzakkingen. Dat dak is op oude wijze gebouwd met ronde balken die hier en daar wat krom zijn. Het is idd volledig te vervangen incl. gebinte. Misschien is hier en daar een authentiek element te houden.
  zondag 23 mei 2010 @ 22:24:56 #72
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81809116
TVP!
daar ga jij vast en zeker iets heel moois van maken. Ik ben benieuwd. Succes!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zondag 23 mei 2010 @ 23:13:32 #73
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_81813642
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:13 schreef Vonkenboer het volgende:
MMACH ! Benoit ! toch wel de publiekstrekker in K&W
met zulke gouden rechterhanden verbaast mij dat niet
pi_81818859
quote:
Op zondag 23 mei 2010 12:25 schreef MMach het volgende:

Ikzelf (en zij) zijn altijd kleine ruimtes gewend ('kleine' rijhuizen in de stad) en dat is eigenlijk totaal niet praktisch. Mochten we kleinere ruimtes willen, dan zijn er nog altijd de koterijen.
Tja, maar dan zit je over 5 jaar in je tuinhuis schepen te ontwerpen, te studeren of je rekeningen te betalen, terwijl binnen het gezinsleven plaatsvindt. Ik weet niet of je vrouw en mini-mmachjes [ik denk even vooruit] dat gezellig gaan vinden. Toen ik het ouderlijk huis verliet, waar ik op 3x4m leefde, keek ik ook enorm uit naar de woonkamer van 50m2 die ik nu heb, maar als er in diezelfde ruimte een heel gezin rondloopt dat steeds aandacht vraagt, denk ik dat je een eigen kamer echt zou waarderen. Enfin, 't is maar een overweging.
quote:
De plafonds beneden zijn goed qua hoogte hoor (mijn vriendin is 1m70), dus iets van 2m50 hoog, standaard verdiephoogte.
Ja, nu zie ik het ook. Ik vergiste me misschien met de kamer erboven. Bij 2m50 is wel een goede akoestiek te realiseren..
quote:
En aan een zwembad hebben we ook al gedacht , maar dat zou pas iets zijn voor mochten we geld schijten.
Vanzelfsprekend, maar ik zou toch alvast zo'n plastic geval neerzetten. De zomers kunnen daar flink heet zijn en als je dan weer eens onder het zweet, stof en gruis zit, ben je er met één plons van verlost.
pi_81825766
Wow, wat een ruimte! En die locatie! Hier kan je echt iets fantastisch van maken, waar je de rest van je leven niet meer weg wil
k ben erg benieuwd hoe het gaat worden en ga dit zeker volgen!
Heel veel succes gewenst en gefeliciteerd alvast!
  maandag 24 mei 2010 @ 14:17:32 #77
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81829625
Ik heb even een ruw 3D modelletje gemaakt (nog niet met de exacte maten, maar +-0.5m nauwkeurig ongeveer), dat ik nog wel zal verfijnen. Maar het maakt duidelijk hoe de koterijen staan, want ik vind dat niet heel erg duidelijk op de foto's. Wat wij het hoofdhuis noemen is het stuk waar je de inwendige indeling ziet.


Naast het ouderlijke huis

  maandag 24 mei 2010 @ 14:34:20 #78
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_81830270
Ik lurk weer heerlijk met u mee!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_81830593
tvp
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_81830982
Zijn al die gebouwen met elkaar verbonden of ga je dat nog doen?

Dan heb je helemaal een kast van een huis.
  Moderator / Miss SHO maandag 24 mei 2010 @ 15:10:07 #81
22592 crew  Ole
pi_81831574
Hier moet ik bij zijn
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 24 mei 2010 @ 15:46:51 #82
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81832672
MMach

Wat een potentie heeft je nieuwe project! Dit wil ik natuurlijk weer meemaken . Je grondstuk is groot genoeg om dan een open dag voor al je FOK!-fans te organiseren .

Succes Benoit!
pi_81847317
Jezus wat een hoop gebouwen zeg! Mooi voor wat paardenstallen
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2010 @ 23:05:29 #84
37843 lady-wrb
kortaf
pi_81858003
Heb je (lange termijn) plannen voor de bijgebouwen? Opknappen, opdelen en verhuren? Cursus/atelierruimte (kun je je eigen kluscursussen geven)? Bed & breakfast? Manege (zie beijtje)?Hondenkennel? .

Mooi project, ik volg het graag!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 07:52:58 #86
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_81858038
Ik voorzie een ellenlange klusreeks komen
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_81858214
terugvindverhuisdoos.
pi_81859178
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 07:52 schreef Mikkie het volgende:
Ik voorzie een ellenlange klusreeks komen
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:00:48 #89
130803 Gripper
Get a grip
pi_81860524
Geweldig, dit ga ik uitgebreid volgen. Ik doe nu ook al regelmatig inspiratie op in je andere topics
Mega klus, en wat een enorme hoeveelheid ruimte om mee te doen wat je maar wilt!

Wel apart dat al die andere tuinen van de huizen in de rij zo klein zijn, is dat altijd zo geweest?
Wel lekker voor jou, zo'n bak ruimte.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:02:50 #90
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_81860575
Mooi project, ik vraag me af hoe dit gaat lopen nu je er een drukke baan bij hebt.
ennuuhhhh goeie relatietest
Siesta & Fiesta!
pi_81860907
Wauw! Wat een ruimte! En wat een werk! Maar als vaste lurker in jouw reeksen heb ik al gezien dat jij daar niet bang voor bent. Heel veel succes met verbouwen en hopelijk lossen de ouderlijk huis-perikelen zichzelf snel op.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:00:49 #92
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81862390
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 07:48 schreef femmeChantal het volgende:
Heb je (lange termijn) plannen voor de bijgebouwen? Opknappen, opdelen en verhuren? Cursus/atelierruimte (kun je je eigen kluscursussen geven)? Bed & breakfast? Manege (zie beijtje)?Hondenkennel? .

Mooi project, ik volg het graag!
Op korte termijn is er een functie voor de bijgebouwen, ttz:
De meest centrale ruimte in die bijgebouwen wordt een technische ruimte. Daar komt de CV ketel in, mazouttank, thuisserver, wifi acces point en wat er nog allemaal zou bijkomen. Door de centrale ligging komen we later niet voor problemen te staan als we de loods bewoonbaar willen maken.

Op termijn 5-10 jaar, waarbij we misschien mini-MMachs rondlopen hebben, worden de ruimtes het dichtst bij het woonhuis aangepakt. Daar kunnen 2 slaapkamers gemaakt worden voor als de kinderen jong zijn.

Op termijn 10-20jaar: dan zouden ze al in hun puberachtige fase zitten, dus dan had ik graag het bovenste verdiep van de loods omgevormd tot slaapkamers. Het onderste verdiep blijft garage en atelier.
Op die manier hebben ze de vrijheid die ze maar willen (mocht ik een puber zijn, ik zou het geweldig vinden) zonder echt ver te zijn van hun ouders. Voorwaarde is wel dat loods en woonhuis ook inwendig verbonden zijn, zodat je niet over het gras moet gaan lopen.

Die fases zijn vooral een budget issue natuurlijk.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:07:08 #93
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81862611
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:00 schreef Gripper het volgende:
Geweldig, dit ga ik uitgebreid volgen. Ik doe nu ook al regelmatig inspiratie op in je andere topics
Mega klus, en wat een enorme hoeveelheid ruimte om mee te doen wat je maar wilt!

Wel apart dat al die andere tuinen van de huizen in de rij zo klein zijn, is dat altijd zo geweest?
Wel lekker voor jou, zo'n bak ruimte.
Het is idd vreemd dat die tuinen daar zo zijn geevolueerd. Dat is zo tot stand gekomen door ruilen tussen de buren onderling (intussen verjaard en officieel op het perceelplan). Vroeger waren er aan die huizen geen bijgebouwen en geen tuin. Aan de achterkant liep nog een straat. Uit het middelste huis (het onze) kon je dus langs links en rechts weg. De bewoners wouden een jaar of 20 geleden wel een tuin en hebben dat opgesplitst. Het middelste huis offerde zijn links/rechts toegang tot de straat op en kreeg in ruil een stuk tuin van de buren. De meest rechtse buren kregen de straat rechts en een stuk tuin rechts, en idem voor de linkse. Het klinkt allemaal zo vaag, dat ik maar zo blij ben dat er voor mijn neus een duidelijk perceelplan ligt

Vandaag ook contact gehad met het gemeentebestuur over onze plannen. Dat zou helemaal geen probleem zijn. Omdat we vooral afbreken ipv iets nieuws bouwen is er zelfs geen bouwvergunning nodig. Ik moet wel nog een achtergevel een metertje verschuiven, dus hopelijk zal ook daar alleen een technisch dossier volstaan.
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:02 schreef Bramito het volgende:
Mooi project, ik vraag me af hoe dit gaat lopen nu je er een drukke baan bij hebt.
ennuuhhhh goeie relatietest
Dat ik een drukke baan bijheb nu is een feit. Maar ik heb niet meer of minder tijd dan vroeger, het is alleen veel gefragmenteerder. Ik woon dan ook veel dichter bij m'n werk, dus zou in principe minder tijd verliezen met traffiek. Verder heb ik ook nog een pak verlofdagen (46 dagen dit jaar, omdat ik er vorig jaar maar weinig heb genomen) en heb ik er nog bijna geen opgenomen omdat het te druk was op het werk. Hier en daar een dagje achter het weekend plakken maakt al veel verschil als je eens iets groots wil aanpakken.

Een relatietest, daar vrees ik nog het meeste voor. Er zullen ongetwijfeld ruzies zijn over het feit dat ik daar zoveel zal moeten werken. Ik heb de termijn <2jaar, tot zelfs <1jaar om het hoofdgebouw bewoonbaar te maken, maar ga om dat te bereiken gigantisch veel moeten werken. En veel werken= weinig tijd over voor de vriendin, te weinig tijd=een boze vriendin... Maar dat zal een kwestie zijn van beiden water in de wijn te doen. Voordeel is dat we gedurende de verbouwingen met een minimum aan kosten kunnen blijven wonen in het ouderlijke huis, alwaar het best plezant te vertoeven is Dan heb je ook geen last van de keerzijde van verbouwen, het stof en het feit dat je er tergelijkertijd in moet leven.

[ Bericht 15% gewijzigd door MMach op 25-05-2010 11:14:33 ]
pi_81863144
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:00 schreef MMach het volgende:

[..]

, mazouttank,
Wat is dat?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:42:00 #95
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81863876
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:21 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Wat is dat?
Stookolietank Sorry, er glipt af en toe iets Vlaams tussen (van het Franse mazout of stookolie dus ).
pi_81864057
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:42 schreef MMach het volgende:

[..]

Stookolietank Sorry, er glipt af en toe iets Vlaams tussen (van het Franse mazout of stookolie dus ).
Ah. Ja, die heb ik niet, wij stoken op gas, hè.
pi_81864581
MMach, wat een gaaf project, lekker groot perceel met een hoop bijgebouwen.

Succes met de voorbereidingen en straks met verbouwen, ik ga het zeker volgen!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:05:59 #98
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_81871209
Over Vlaams gesproken:
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:07 schreef MMach het volgende:


...dus zou in principe minder tijd verliezen met traffiek...




Vlaams
Siesta & Fiesta!
pi_81871389
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:46 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ah. Ja, die heb ik niet, wij stoken op gas, hè.
jup

en noodverwarming op electra
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:18:30 #100
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_81871736
Jezus wat heb jij voor krot gekocht
O+
pi_81880402
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

jup

en noodverwarming op electra
Noodverwarming?

Niet nodig, ik heb een ouderwetse gasoven die vroeger ook wel gebruikt werd als bijverwarming, dus als mijn cv uitvalt zet ik de oven aan.
  Moderator dinsdag 25 mei 2010 @ 18:49:48 #102
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_81881553
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:18 schreef Saisai het volgende:
Jezus wat heb jij voor krot gekocht
Ik denk eerder dat wij met onze huizenprijzen jaloers mogen zijn op onze zuiderburen waar dit soort prachtige woningen voor weinig te vinden zijn.

Voor dezelfde prijs hier in Nederland heb je een huis in een Vinexwijk met 10 m² tuin en een garage waar je helemaal geen auto in kwijt zou kunnen. Doe mij dan maar dit soort pandjes met ontzetten veel potentie
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 mei 2010 @ 19:03:09 #103
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_81882159
Zulke huizen zijn heerlijk inderdaad Wij hebben hier ook een enorme schuur waar we lekker aan klussen (studio, uiteindelijk ook garage - plus een zolder erboven die ook 300 m2 is)

En geen rechttoe rechtaan huis Zoveel leuker dan een rijtjeshuis Oliestook en eigen rioolinstallatie. Allemaal zo anders dan in het geordende Nederland
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:37:06 #104
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_81883770
Wow. Succes! En het lijkt me erg tof om te zien hoe het vordert, dus hierbij een tvp.
pi_81884679
Ik had het topic al eerder verwacht
Koekoek!
pi_81886155
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:52 schreef perpentijntje het volgende:
Ik had het topic al eerder verwacht
ik was je naam even kwijt.

En wat vindt u van de plannen?

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 25-05-2010 20:27:53 ]
pi_81900030
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:19 schreef AnneX het volgende:

[..]

ik was je naam even kwijt.

En wat vindt u van de plannen?
Ik kijk, net als Archont denk ik, er naar uit om weer mee te mogen helpen klussen?
Koekoek!
  woensdag 26 mei 2010 @ 01:21:25 #108
22361 VjenneKloetn
Groaz Addict
pi_81904875
Dit ga ik wel ff volgen, succes
  woensdag 26 mei 2010 @ 06:59:49 #109
67725 Dulk
Taweret
pi_81906147
jezus wat gaaf zeg !
namaste
pi_81916421
is het al bijna af?
  woensdag 26 mei 2010 @ 14:08:21 #111
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_81919338
Niet echt, nee. Ik heb nog niet eens de sleutels
pi_81919406
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 18:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat wij met onze huizenprijzen jaloers mogen zijn op onze zuiderburen waar dit soort prachtige woningen voor weinig te vinden zijn.

Voor dezelfde prijs hier in Nederland heb je een huis in een Vinexwijk met 10 m² tuin en een garage waar je helemaal geen auto in kwijt zou kunnen. Doe mij dan maar dit soort pandjes met ontzetten veel potentie
Dat dus
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 17:58:53 #113
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_81930426
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:08 schreef MMach het volgende:
Niet echt, nee. Ik heb nog niet eens de sleutels
Al voldoende plannen gemaakt dan ? Jah toch ?
pi_81930788
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 17:58 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Al voldoende plannen gemaakt dan ? Jah toch ?
twijfel jij daar aan dan?
pi_81933112
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

twijfel jij daar aan dan?
aan plannen geen gebrek denk ikzo, haalbaarheid van sommige van die plannen zal iets anders zijn
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 19:39:30 #116
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_81934610
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

twijfel jij daar aan dan?
Absoluut niet ! MMach is en blijft onze onbetwiste kluskoning.
We zouden er standbeeld voor moeten maken
pi_81937306
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Absoluut niet ! MMach is en blijft onze onbetwiste kluskoning.
We zouden er standbeeld voor moeten maken
kruispost: dd. 21 mei 2010:

Ongeveer 369.900 vieuws in je verbouwtopics met ongeveer 20 afleveringen.
Eerder meer dan minder.
Ja, ik moest even tellen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:20:22 #118
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_81941169
vet vet vet dus TVP
pi_82142274
Prachtig project!
  maandag 31 mei 2010 @ 15:28:11 #120
31260 Finch
Stay close
pi_82145463
Ga deze zeker volgen...

succes MMach!
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:40:46 #121
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82178733
We got the keys Nog voor het compromis is getekend, dat is op 8 juni. Nogal ongebruikelijk om voor het verlopen van de akte al de sleutel te krijgen, maar er is wel wat vertrouwen tussen kopers en verkopers.

Verder blijkt ons huis niet uit 1945, maar uit 1843, in 1945 is de voorgevel gebouwd, maar de rest van het woongebouw was er al.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 juni 2010 @ 09:42:40 #122
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82178780
Gefeliciteerd! Ben benieuwd wat je allemaal tegen gaat komen in het huis
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_82179808
Gefeliciteerd!!!
En wat leuk, 100 jaar historie er bij!
pi_82179864
Eeèeeeen : start !

* ook feliciteert.
pi_82186207
Gefeliciteerd! Ik kijk weer vol verwachting mee naar wat komen gaat!
Geniet van je eerste echte eigen plek!
pi_82187843
De stormloop op dit topic in die paardagen getuigd wel van MMach's reputatie hier . Ook ik heb er alle vertrouwen in, en ik heb bovendien weer een topic om tijdens de koffiepauze bij te lezen!

Zijn er al mensen die een gokje willen wagen hoeveel topics deze reeks gaat tellen? Het bieden begint niet lager dan 10!
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:35:57 #127
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_82189446
Dit ga ik weer volgen...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:41:04 #128
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82189632
De inwendige veranderingen en sloopwerken gaan redelijk snel kunnen starten, maar ik moet ook nog beginnen aan een bouwaanvraag om bv de achtergevel te verzetten. Een antwoord kan nog 105 dagen op zich laten wachten vanaf indiendatum. Dus verwacht nog geen hardcore verbouwactie
pi_82189775
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:59 schreef WheeleE het volgende:
De stormloop op dit topic in die paardagen getuigd wel van MMach's reputatie hier . Ook ik heb er alle vertrouwen in, en ik heb bovendien weer een topic om tijdens de koffiepauze bij te lezen!

Zijn er al mensen die een gokje willen wagen hoeveel topics deze reeks gaat tellen? Het bieden begint niet lager dan 10!
ik voorspel zo`n 12 delen
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:09:53 #130
85962 ioko
I Appear Missing
pi_82190927
Dit wordt weer smullen! Succes MMach
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_82194754
Geweldig wat een project! Echt aan MMach besteed! Ik wens hem toe dat hij een pot met goud vindt in 1 van de gebouwen/ruïnes!! Liefst aan het begin van de verbouwing al natuurlijk...
(daar hopen wij zelf altijd op als we hele oude stukken verbouwen, maar is tot nu toe nog niet gelukt)
pi_82199417
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik voorspel zo`n 12 delen
Ik voorspel een reeks omdat MMach vast allemaal dingen tegenkomt die hij wil veranderen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:19:18 #133
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82205266
M'n vriendin moest overwerken, dus ben ik nog even gaan kijken.
Raad eens wie er ook weer bij is?

Door het dak kan het busje er niet helemaal in, maar dat is een ideale garage voor m'n moto's dus.

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om onze campsite op te zetten:



Ook de zolder nog opgemeten, waarbij ik misschien enkele muurtjes heb omvergemeten.





Daar moet dan de master bedroom komen.
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 20:20:57 #134
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_82205343
Fucking jaloers... Die tuin !!!!!!!

Het doet zo 'spaans' aan
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_82206285
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:20 schreef Renesite het volgende:
Fucking jaloers... Die tuin !!!!!!!

Het doet zo 'spaans' aan
die is ook volledig zuidgericht, en langs alle kanten afgeschermd, dus microklimaatje, tgaat daar plezant worden in de zomer
pi_82206386

wat is wat voor apart gasstel? ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 juni 2010 @ 20:41:28 #137
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82206463
Muurtjes omvergemeten hè? Je kon je handen weer niet thuishouden zeker?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:24:19 #138
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_82208820
Muurtjes omver meten .
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 21:52:42 #139
240917 Mula
pi_82210619
Mmach, hoe zit het eigenlijk met de planning? Wanneer ben je van plan om er echt te gaan wonen?

Edit; als in; moet alles af zijn voordat je er in trekt, of ga je er al wonen als bijv de keuken en slaapkamer klaar zijn?
pi_82210942
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:24 schreef bleiblei het volgende:
Muurtjes omver meten .
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:11:24 #141
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82211784
Dat is een stoer gasfornuis met oven he

Wat de planning betreft: no rush, we wonen gewoon nog in het ouderlijke huis. Duurt het 2 jaar, dan duurt het 2 jaar (we zijn alletwee 24, dus er zou normaal gezien nog tijd genoeg zijn), maar liefst wat sneller. Van zodra het woonhuis af is gaan we er wonen. Ik wil niet dat er nog stof komt in het woonhuis van zodra we er wonen, dus 'af' moet wel 'af' zijn. Als we snel door het budget zijn kan dat de zaken wel veranderen natuurlijk.

Planning voor deze week:
-verder strippen van de zolder om de dakconstructie in detail te bekijken op schade. We rekenen op een vernieuwing van het hele dak, maar het zou mooi zijn om de originele spanten te kunnen redden.
-tegen 10 juni wil ik mijn bouwaanvraag indienen (+105 dagen eer we weten of we mogen of niet), dus ook nog in detail opmeten en 3D tekeningen/plannen maken.

[ Bericht 13% gewijzigd door MMach op 01-06-2010 22:17:50 ]
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:36:43 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_82213657


Het is begonnen!!
Resistance is futile.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 23:10:19 #143
130803 Gripper
Get a grip
pi_82215723
Ga je die schots en scheve oude balken hergebruiken (mits ze niet rot zijn?) Ik meen een keer van je gelezen te hebben in het zolderkamer topic dat je balken alleen mooi vond als ze recht zijn, en anders moet er maar een koof omheen
Geweldig, zo'n kasteelslaapkamer tussen de dakbalken!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 09:49:00 #144
155227 crew  Guppy
dus
pi_82224078
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:19 schreef MMach het volgende:
Raad eens wie er ook weer bij is?
Busje
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:24:32 #145
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_82225038
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:24 schreef bleiblei het volgende:
Muurtjes omver meten .
Dat dus
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_82225299
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Busje
Vrrrooeeeem :p
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:45:49 #147
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82256621
Met de hulp van m'n lieftallige ligt bijna de hele constructie bloot.
Hier en daar is er wat schade, zeker ter hoogte van de dakkapellen, maar het ziet er naar uit dat de spanten te repareren/behouden zijn. We hebben met behoorlijk wat geweld gesloopt en het dak gaf geen krimp.







En zo is het vertoeven in de tuin rond 20u30, nog zon
pi_82258181
zijn die spanten geschilderd??
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:15:44 #149
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82258332
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:13 schreef Archont het volgende:
zijn die spanten geschilderd??
Jups. Het merendeel van het hout lijkt me eikenhout. Geen boktorren dus, want die zitten alleen in naaldhout. Wel sporen van houtworm, maar zeker niet excessief (dus nog na te behandelen), en ook niet in de spanten. (eens ze geschilderd zijn kunnen er geen wormen meer in komen ook- de oude moeten dan wel vernietigd zijn.)
pi_82258585
tjah, wij hebben nog product liggen waarmee we al onze oude spanten hebben behandeld tegen de beestjes, zelfs de eiken stukken, maar dat ging niet als het geverfd was dacht ik
pi_82260845
En heb je al een vuurplaats ingericht? of mag dat in .Be ook niet zonder vergunning?
pi_82263449
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:54 schreef AnneX het volgende:
En heb je al een vuurplaats ingericht? of mag dat in .Be ook niet zonder vergunning?
sloophout op fakkelen
pi_82265135
mooi hoor
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:47:42 #154
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82273469
Bedoel je met een vuurplaats een BBQ? Die is er al, moet er enkel nog een roostertje op leggen.
Voor zover ik weet is daar geen vergunning voor nodig.

Sloophout en andere dingen verbranden is in Vlaanderen absoluut verboden met boetes tot 2500¤. En eerlijk is eerlijk, dat is een goede zaak.

Vandaag ook contact gehad met alle instanties die met ons huis te maken hebben (gezien de opname in het Vlaamse erfgoed), met als resultaat goed nieuws. Ik was vooral bezorgd over de dakkapellen. They must go. Ik wil ook geen andere dakkapellen want de zolder is groot genoeg en dakkapellen zijn inherent slecht vanuit constructieoogpunt. Veel teveel spanningsconcentraties in de dakconstructie, veel hoeken en kanten waar na verloop van tijd bijna gegarandeerd lekkage ontstaat, etc. Dat is mijn persoonlijke visie, je moet je als dakkapellen-lovende Nederlander niet in het kruis getast voelen
Swat, de dienst van Vlaams Erfgoed is al lang blij dat we het huis niet gaan slopen (blijkbaar veegt ongeveer 90% zijn broek aan een vermelding op de lijst, zelfs monumenten worden vaak niet gerespecteerd). De dakkapellen dateren van een latere tijd dan de voorgevel, zijn constructief niet OK en mogen weg. We hadden enkel nog de toelating van de gemeente nodig, maar die had er totaal geen probleem mee.
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:54:47 #155
85962 ioko
I Appear Missing
pi_82273778
Als Nederlander met kleine huisjes met schuine daken is een dakkapel een zegening . Mijn dak loopt aan de achterkant door tot aan het plafond van de begane grond, een dakkapel levert dan veel ruimte op op de eerste verdieping.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:57:15 #156
165594 SarahD.
Nostalgia.
pi_82300512
Je gaat er vast een paleisje van maken Mmach, succes!
Toegang is geen open deur.
pi_82320771
Dit ga ik volgen Succes met de verbouwing, MMach!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 14:55:49 #158
130803 Gripper
Get a grip
pi_82329994
gelukkig mogen ze weg
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:47 schreef MMach het volgende:
Ik wil ook geen andere dakkapellen want de zolder is groot genoeg en dakkapellen zijn inherent slecht vanuit constructieoogpunt. Veel teveel spanningsconcentraties in de dakconstructie, veel hoeken en kanten waar na verloop van tijd bijna gegarandeerd lekkage ontstaat, etc. Dat is mijn persoonlijke visie, je moet je als dakkapellen-lovende Nederlander niet in het kruis getast voelen
Ik denk dat een hoop mensen in mijn straatje zich wel in het kruis getast zouden voelen, maar die hebben dan mooi pech. Ik ben dolblij dat wij niet zo'n klein houten doosje van 1m3 op de dakpannen hebben staan zoals bijna al onze buren, maar een volwaardige opgemetselde uitbouw, zowel aan de voor of achterkant van het huis.

Een echte opbouw of dakkapel is dan natuurlijk al een hele stap voorwaarts vergelijken bij zo'n veredeld kozijn. Dat levert je alleen maar een hele grote vensterbank + een heel klein plat dakje op wat toch alleen maar kan gaan lekken.

(En ik wil het er niet over die rioolontstoppingsbus hebben die voor mn huis staat )
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_82330229
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:47 schreef MMach het volgende:
Bedoel je met een vuurplaats een BBQ? Die is er al, moet er enkel nog een roostertje op leggen.
Voor zover ik weet is daar geen vergunning voor nodig.

Sloophout en andere dingen verbranden is in Vlaanderen absoluut verboden met boetes tot 2500¤. En eerlijk is eerlijk, dat is een goede zaak.
hier stoken we gewoon ons "SCHONE" sloophout op..

zolang t onbehandeld is stoken we t rustig op.. is het behandeld dan voeren we het wel af..

k ga toch geen brandhout kopen als ik ook nog restjes onbehandeld hout heb wat ik niet meer kan gebruiken?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:25:08 #160
160492 Pielemuisje
Kiekeboe..?!
pi_82331210
tvp
pi_82334028
wij stookten ook ons onbehandeld hout op, maar niet op groten vuurhoop, dat mag nu eenmaal niet, wel in kachel ofzo
dikke eiken spanten branden heel goed, soms te goed
pi_82335010
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:30 schreef Archont het volgende:
wij stookten ook ons onbehandeld hout op, maar niet op groten vuurhoop, dat mag nu eenmaal niet, wel in kachel ofzo
dikke eiken spanten branden heel goed, soms te goed
Bij mijn ouders daar mogen ze volgens de gemeente/brandweer wel hout buiten verbranden in een metalen ton. Dat doen mijn ouders dus jaarlijks als de heg gesnoeid is en het hout gedroogd is.
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_82335357
nja we bouwen hier ook een bescheiden vuurtje in een potkachel een meters hoog vuur lijkt me ook geen puik plan midden in een woonwijk
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:46:34 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82349417
Waarom zie ik dit nu pas!
MMach, wat een project weer!
***
  zondag 6 juni 2010 @ 18:22:18 #165
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82405733
Dit weekend hebben we onze eerste overnachting gehad in ons huisje.


Een paar vrienden zijn komen kijken dus echt veel is er niet gewerkt.

Wel onze eerste container sloophout die is weggehaald

Maar intussen ligt er alweer een halve container klaar


Een behulpzame buur die ook even aan het snoeien gaat(daar moeten we echt nog aan wennen aan dat mentaliteitsverschil tussen stad/platteland. Mensen hier zijn extreem behulpzaam, zo behulpzaam dat we alletwee nogal achterdochtig waren )


Intussen is er dus al veel gesloopt. De hele dakconstructie is vrijgemaakt, sloophout afgevoerd,een aantal muurtjes zijn weg (deze maand komen ook de dragende muren aan de beurt) en een aantal plafonds/vloeren zijn ook weg. De trap is weggehaald. Ongeveer 1/3 van het sloopwerk is al voorbij en het steenafval is afgevoerd.
Het is nog maar dag 5 dat we de sleutel hebben, dus het gaat wel vooruit






De indeling is vast en zeker nog niet duidelijk op de foto's, maar er komt wel een walk-around filmpje.

Nu dinsdag komt ook een dakwerker kijken naar het dak om te zien wat kan behouden blijven. Ik heb alvast respect voor de eiken balken, want met een gewone zaagmachine raakte ik niet vooruit, met een kettingzaag moeizaam.
pi_82406077
hehe.. grof geschut!
pi_82406118
Wow jullie zijn los!
Leuk hé dat verschil tussen stads mensen en plattelands mensen

Die container was zo toch nog niet vol hé?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 6 juni 2010 @ 19:38:38 #168
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_82408936
Wat ga je hard
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_82410107
Ookal hebben we tegenwoordig een TVP button, ik wil toch even laten weten dat ik dit ga volgen.
pi_82410394
WOW! Dat is voortvarend slopen!
pi_82412271
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:01 schreef Dirkh het volgende:
Ookal hebben we tegenwoordig een TVP button, ik wil toch even laten weten dat ik dit ga volgen.
Aangezien die knop niet in alle layouts aanwezig is zet ik hem hier gewoon schaamteloos neer

TVP dus
A mind with a heart of it's own
  zondag 6 juni 2010 @ 20:46:59 #172
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_82412876
MMach, heb je jouw studie industriële ingenieur afgerond? Volgens mij was jij toendertijd daar nog mee bezig?

En ineens een TVP eraan plakken
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_82413651
Ik ga ook dit topic (plus alle vervolg delen die vast allemaal nog komen ) ook weer volgen
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_82414098
Wow wat een project!
Heel veel succes Mmach en dinnetje van Mmach!!
  Lieve Belg zondag 6 juni 2010 @ 21:15:35 #175
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_82414867
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:51 schreef Zuigstengel het volgende:

[..]

Bij mijn ouders daar mogen ze volgens de gemeente/brandweer wel hout buiten verbranden in een metalen ton. Dat doen mijn ouders dus jaarlijks als de heg gesnoeid is en het hout gedroogd is.
Yup, bij ons mag dag ook. Enkel snoeiafval uit de tuin, en je moet minstens x aantal meter van bebouwing afblijven. Maar we hebben twee ha aan weide liggen achter de tuin, dus dat is geen probleem


Tof projectje om eens te volgen
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:22 schreef MMach het volgende:

Een behulpzame buur die ook even aan het snoeien gaat(daar moeten we echt nog aan wennen aan dat mentaliteitsverschil tussen stad/platteland. Mensen hier zijn extreem behulpzaam, zo behulpzaam dat we alletwee nogal achterdochtig waren )
Die mensen zullen gewoon ook blij zijn dat er jong volk in de straat komt wonen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_82415305
Wow, wat een tof huis en fijne ligging

Dat uiterste puntje in de driehoek van je tuin, kun je daar nog iets leuks mee qua ruimte? Met zo'n best nauwe doorgang lijkt het wel

Verder vind ik deze kast/tafel/werkbank/alles heel gaaf die in een van die bijgebouwen staat!

http://sphotos.ak.fbcdn.n(...)764005_1245189_n.jpg
  zondag 6 juni 2010 @ 21:21:38 #177
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_82415312
Allememachies wat een droomperceel....idd, je moet er doorheen kunnen kijken om 't potentieel te zien.
Toen ik de foto's zag, kon ik mijn vermoeden al niet onderdrukken dat het in Belgie was....te gek!

Ik merk wel al dat de meeste volgers hier je al kennen, want ik ben schijnbaar de enige die zich (tot de foto van na jullie eerste overnachting) afvroeg wie die roodharige schone was..


...bij deze ge tvp'd
Causaliteit....dat is 't.
  FOK!fotograaf zondag 6 juni 2010 @ 22:05:11 #178
159915 -Menn0-
MNO
pi_82418368
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:31 schreef Seven. het volgende:
He's back!

,,/
  zondag 6 juni 2010 @ 23:18:24 #179
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_82423448
Nice! Deze reeks ga ik ook zeker weer volgen! Ben echt benieuwd naar de vorderingen en het uiteindelijke resultaat! Heel veel succes iig! Ik denk niet dat ik zou weten waar ik moest beginnen...

Wat ik nergens zag (als ik goed gekeken heb), is hoelang het huis leeg gestaan heeft?
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
  maandag 7 juni 2010 @ 00:38:05 #180
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82426554
Het huis stond een jaar leeg. Er was enorm veel intresse gezien de locatie, mogelijkheden en grootte.
Dit weekend kwamen de eigenaars nog even kijken hoe we het stelden, met tranen van ontroering in de ogen (ze wilden zelfs niet in het woonhuis komen omdat ze het niet wilden zien in half gesloopte toestand). Dit was hun ouderlijke huis, en ook al woonden ze daar al lang niet meer, het huis heeft bijzonder veel sentimentele waarde voor hen (snap ik, gezien het bij ons ouderlijke huis analoog aanvoelt). Ze hebben heel veel kopers afgewezen omdat het voor hen niet goed voelde. Ze hebben een bod van de makelaar afgeslaan dat een whopping 55000¤ boven dat van ons lag. Die wou het verkavelen en als 2 apare loten verkopen. Wij hadden veel minder geboden omdat we niet superveel financiële speelruimte meer hadden. Maar bij ons hadden ze een goed gevoel en daarom zijn ze erop ingegaan. Wij hebben beloofd het karakter van het huis niet teveel aan te tasten en het niet gewoon zouden platgooien wat zo'n beetje ieders idee zou zijn bij het zien van het huis in de huidige toestand.
Via hen en onze nieuwe buren komen we meer en meer te weten over de vroegere bewoner, hun vader dus.
Die man was 89 geworden, heel zijn leven een wildhandelaar/stroper geweest. Vroeger deed ie aan motorcross en hij heeft tot zijn 84jaar met een chopper rondgereden Ook veel foto's van de man gezien en het zag er nogal een wijze kerel uit. Mooi.
pi_82426567
tvptje
  maandag 7 juni 2010 @ 00:40:08 #182
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_82426612
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:38 schreef MMach het volgende:
Het huis stond een jaar leeg. Er was enorm veel intresse gezien de locatie, mogelijkheden en grootte.
Dit weekend kwamen de eigenaars nog even kijken hoe we het stelden, met tranen van ontroering in de ogen (ze wilden zelfs niet in het woonhuis komen omdat ze het niet wilden zien in half gesloopte toestand). Dit was hun ouderlijke huis, en ook al woonden ze daar al lang niet meer, het huis heeft bijzonder veel sentimentele waarde voor hen (snap ik, gezien het bij ons ouderlijke huis analoog aanvoelt). Ze hebben heel veel kopers afgewezen omdat het voor hen niet goed voelde. Ze hebben een bod van de makelaar afgeslaan dat een whopping 55000¤ boven dat van ons lag. Die wou het verkavelen en als 2 apare loten verkopen. Wij hadden veel minder geboden omdat we niet superveel financiële speelruimte meer hadden. Maar bij ons hadden ze een goed gevoel en daarom zijn ze erop ingegaan. Via hen en onze nieuwe buren komen we meer en meer te weten over de vroegere bewoner, hun vader dus.
Die man was 89 geworden, heel zijn leven een wildhandelaar/stroper geweest. Vroeger deed ie aan motorcross en hij heeft tot zijn 84jaar met een chopper rondgereden Ook veel foto's van de man gezien en het zag er nogal een wijze kerel uit. Mooi.
Leuk, zo'n verhaal achter een woning .
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_82427776
Moet je eigenlijk ergens iets van een chopper terug laten komen als 'ode aan'
  maandag 7 juni 2010 @ 02:43:18 #184
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_82428228
Succes . Je krijgt het wel voor elkaar.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_82428286
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:22 schreef MMach het volgende:
Een behulpzame buur die ook even aan het snoeien gaat(daar moeten we echt nog aan wennen aan dat mentaliteitsverschil tussen stad/platteland. Mensen hier zijn extreem behulpzaam, zo behulpzaam dat we alletwee nogal achterdochtig waren )
Wacht maar, dat plattelandsvolk is heel gewiekst. Een paar gesnoeide boompjes later kun je met goed fatsoen niet meer weigeren om de plaatselijke blaaskapel of klaverjasclub te komen versterken of iedere week een roedel 5-jarige scouts te begeleiden..
pi_82429485
Veel succes!
pi_82430410
quote:
Op maandag 7 juni 2010 02:56 schreef dvr het volgende:

[..]

Wacht maar, dat plattelandsvolk is heel gewiekst. Een paar gesnoeide boompjes later kun je met goed fatsoen niet meer weigeren om de plaatselijke blaaskapel of klaverjasclub te komen versterken of iedere week een roedel 5-jarige scouts te begeleiden..
ik zie MMach niet direct in een blaaskapel meedoen
pi_82430462
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:29 schreef Archont het volgende:

[..]

ik zie MMach niet direct in een blaaskapel meedoen
die komt in ze kluskleding aankakken op de kapel te verbouwen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 juni 2010 @ 09:41:42 #189
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82430718
Wat leuk zo'n achtergrondverhaal

Ben je nog mooie originele dingen tegengekomen die je per se wilt behouden? Naast de dakconstructie, bedoel ik.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 7 juni 2010 @ 10:33:42 #190
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82432441
Nog geen merkwaardige dingen, wel een paar mooie balken die ik tracht te houden. Verder achter het behang nog een mooie voorpagina van een krant gevonden, die kunnen we inkaderen voor in de slaapkamer, en ook een 'antieke' reclame voor mayonaise van Calvé. Lijkt me dan weer goed voor de keuken :p

We hebben dan ook nog de 2 kap/slachttafels die nu ook van ons zijn. Daar valt wel wat van te maken (als ik ze kan verzetten that is :p)

En ik hou de chopper wel een beetje in eer, ik ben zelf motard en heb 2 moto's, geen van beiden echter een chopper.
pi_82439886
Wow, gaat lekker hard zeg! En mooi dat dak zo van binnen! Die mooie houten balken laat je toch wel zichtbaar he?
  maandag 7 juni 2010 @ 15:59:59 #192
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_82446811
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:01 schreef Dirkh het volgende:
Ookal hebben we tegenwoordig een TVP button, ik wil toch even laten weten dat ik dit ga volgen.
dit dus. ik ben tevens benieuwd of er ook ergens te zien is hoe vaak dit topic ge tvp-t wordt!
(en of er een automatische topicreeks aangemaakt kan worden lol, want die gaan we nodig hebben)
pi_82451225
Ik heb al je vorige klusprojecten gevolgd en ga ook nu zeker weer meelezen!
A balanced diet is a cookie in each hand
  maandag 7 juni 2010 @ 18:39:45 #194
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82454934
Daarnet op m'n werk bij m'n baas gezeten omdat m'n proefperiode bijna ten einde is. Ze zijn er erg tevreden en hopen dat ik daar wil blijven werken (de maritieme sector is klein en competitief in België). Aan het eind van m'n proefperiode -eind juli- krijg ik een permanent contract aangeboden. Ik stap dus iets verzekerder in het leningverhaal
Morgen de big day met het afronden van de lening, het tekenen van de compromis en de dakwerker die komt kijken. Spannend
pi_82456195
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:39 schreef MMach het volgende:
Daarnet op m'n werk bij m'n baas gezeten omdat m'n proefperiode bijna ten einde is. Ze zijn er erg tevreden en hopen dat ik daar wil blijven werken (de maritieme sector is klein en competitief in België). Aan het eind van m'n proefperiode -eind juli- krijg ik een permanent contract aangeboden. Ik stap dus iets verzekerder in het leningverhaal
Morgen de big day met het afronden van de lening, het tekenen van de compromis en de dakwerker die komt kijken. Spannend
Dat zijn, zeker gezien de economie, betere berichten.

gefeliciteerd.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 00:52:50 #197
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_82478137
Spannende dag vandaag! Succes!
The remedy is the experience.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 01:00:29 #198
331 Merel
Be here now.
pi_82478334
Gaaf dit weer
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_82485280
Gefeliciteerd met de zekerheid!
A balanced diet is a cookie in each hand
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:57:38 #200
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_82497014
Gefeliciteerd met je vaste aanstelling. Wel lekker dat je nu financiele zekerheid hebt voor dit project.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:37:27 #201
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82538262
We hebben het compromis getekend en dan nog champagne gedronken bij de vorige eigenaars. Het was best een emotionele overdracht en we zijn blij dat we van zo'n mensen op zo'n manier hebben kunnen kopen.

De dakwerker is langsgeweest en die wil het hele dak vernieuwen (ik hoor Archont al denken: zie je wel ). We hadden dat ingecalculeerd, maar ik had gehoopt dat we een karakteristieker dak zouden hebben.

Als we dan toch alles opnieuw doen kan het maar beter goed gebeuren. Alle plafonds gaan er dan ook uit. Alleen de voorgevel en 1 muur in het huis zal behouden blijven.

En oh ja, vanaf maandag neem ik verlof op m'n werk: 1 maand
pi_82538631
kun je geen stream opzetten dan
pi_82540053
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:37 schreef MMach het volgende:
We hebben het compromis getekend en dan nog champagne gedronken bij de vorige eigenaars. Het was best een emotionele overdracht en we zijn blij dat we van zo'n mensen op zo'n manier hebben kunnen kopen.

De dakwerker is langsgeweest en die wil het hele dak vernieuwen (ik hoor Archont al denken: zie je wel ). We hadden dat ingecalculeerd, maar ik had gehoopt dat we een karakteristieker dak zouden hebben.

Als we dan toch alles opnieuw doen kan het maar beter goed gebeuren. Alle plafonds gaan er dan ook uit. Alleen de voorgevel en 1 muur in het huis zal behouden blijven.

En oh ja, vanaf maandag neem ik verlof op m'n werk: 1 maand
Wow, klinkt ingrijpend. Ga je direct al akkoord of wacht je nog een andere dakwerker af wat die zou doen/rekenen?
Blij te zien dat het dusdanig verouderd is dat alles grondig aangepakt kan en moet worden.

Benieuwd naar alle plannen en de komende periode natuurlijk naar alle vorderingen. Je bent namelijk ook een zeer goede poster hier op het forum. (daar heeft niet iedereen de zin meer voor na een lange dag klussen)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juni 2010 @ 11:26:27 #204
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82540692
Het wordt steeds leuker (voor ons dan) Alleen de voorgevel en een muur, dat wordt dus stevig klussen! Geweldig dat je een vast contract kunt krijgen van je baas, gefeliciteerd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_82542528
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:37 schreef MMach het volgende:
We hebben het compromis getekend en dan nog champagne gedronken bij de vorige eigenaars. Het was best een emotionele overdracht en we zijn blij dat we van zo'n mensen op zo'n manier hebben kunnen kopen.

De dakwerker is langsgeweest en die wil het hele dak vernieuwen (ik hoor Archont al denken: zie je wel ). We hadden dat ingecalculeerd, maar ik had gehoopt dat we een karakteristieker dak zouden hebben.

Als we dan toch alles opnieuw doen kan het maar beter goed gebeuren. Alle plafonds gaan er dan ook uit. Alleen de voorgevel en 1 muur in het huis zal behouden blijven.

En oh ja, vanaf maandag neem ik verlof op m'n werk: 1 maand
hehe, kzal het niet zeggen dan

maar ge kunt evt een stuk recupereren voor decoratieve zaken hé, dus niet alles wegsmijten, zowiezo grote stukken houden en brandhout van maken, kan je weer lekken ketting zagen
pi_82544454
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:37 schreef MMach het volgende:


En oh ja, vanaf maandag neem ik verlof op m'n werk: 1 maand
Ik voorspel de komende maand minstens 10 delen van dit topic.
pi_82545238
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:51 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik voorspel de komende maand minstens 10 delen van dit topic.
ik ook
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:11:19 #208
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_82545577
Gefeliciteerd met je contract en de woning!! Ben benieuwd naar hoe het wordt!
pi_82562779
Die maand verlof, dat heb je vást speciaal voor al je fans op FOK gedaan. Ja toch?
pi_82566039
Gaan ook alle balken op de verdieping eruit?

[ Bericht 6% gewijzigd door Zuigstengel op 10-06-2010 13:37:41 ]
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:40:01 #211
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82568960
Zo, dat zijn al twee muren minder om te behangen

  Lieve Belg woensdag 9 juni 2010 @ 20:43:17 #212
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_82569188
En als je die twee stations weghaalt moet je je plafond ook al niet meer doen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  donderdag 10 juni 2010 @ 09:21:45 #213
85962 ioko
I Appear Missing
pi_82603078
MMach, heb je geen Nederlands klusteam nodig?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 10 juni 2010 @ 10:48:14 #214
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82606109
@Jump: Helaas steunt het dak ook deels op die gestutte balk. Dus voor het dak eraf is kan die balk niet weg. Ik ga deze dagen de rest van het plafond slopen om te kijken in welke staat die balk is. Is ze goed, dan blijft ze zitten. Zou mooi meegenomen zijn omdat de overspanning van de roostering dan veel kleiner is (de balk zit ongeveer halverwege).

@ioko: Misschien dat er bij de sloopwerken wel wat assistentie mag zijn, al gaat het zo ook wel vooruit. Ik zal zien of dit weekend wat vrienden komen helpen. De kans is echter klein want we moeten ook gaan stemmen dit weekend.
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:15:03 #215
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82610010
Zoals beloofd een walk around filmpje. Muzie: The Cinematic Orchestra: To build a home
Bekijk deze YouTube-video
pi_82610357
aan deuren geen gebrek iig
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:25:17 #217
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_82610485
Wow
Ik ben van pindavlees
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:37:09 #218
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_82611094
Wat enorm veel kamers
Op dit moment ziet het er trouwens erg geschikt uit als locatie voor een horrorfilm Ben zeer benieuwd hoe dit in jouw kundige handen omgetoverd gaat worden tot paleis!

Waarom hangt daar een urinoir aan de buitenkant eigenlijk?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_82611337
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:15 schreef MMach het volgende:
Prachtig, dit zal voortaan bekend staan als het "Voor"-filmpje

Zeer gefeliciteerd met alle voortgang! Het is frappant dat je het halve pand al mocht slopen voordat de deal compleet bezegeld was..

Denk je dat de muurtekening van het huisje behouden kan blijven?

Het tweede schuurtje, met het grote venster en het mooie licht van boven, lijkt me een prachtige fotolocatie!
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:45:56 #220
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_82611548
Wat een tof project, ik heb helemaal zin om het te volgen.

Wat zit er achter die deur op 4.45? (in die ruimte naast de garage) Het lijken wel koppen van paalfundatie
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_82617964
en ik voel mij al bijna thuis na het Voorfillempje !

Volgens mij staat er zo een gretig fok klusteam klaar - tentenkampje inrichten voor een weekend - bbq en gaan...
Sanitair is er al...
pi_82618850
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:37 schreef InTrePidIvity het volgende:


Waarom hangt daar een urinoir aan de buitenkant eigenlijk?

inderdaad, op 5.00
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
  donderdag 10 juni 2010 @ 15:18:12 #223
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_82619036
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 15:14 schreef Zuigstengel het volgende:

[..]

inderdaad, op 5.00
Vast speciaal voor tuinfeestjes
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  donderdag 10 juni 2010 @ 15:28:58 #224
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_82619558
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:37 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat enorm veel kamers
Op dit moment ziet het er trouwens erg geschikt uit als locatie voor een horrorfilm Ben zeer benieuwd hoe dit in jouw kundige handen omgetoverd gaat worden tot paleis!

Waarom hangt daar een urinoir aan de buitenkant eigenlijk?
Misschien is het een raar gevormde wastafel?

Sowieso, wat ben je ooit van plan om met al die kamers te doen?
1 woonkamer, 1 keuken, 1 grote slaapkamer voor jij en je vriendin, badkamer, aparte wc erbij, garage. Maar volgens mij heb je dan alsnog kamers in overvloed.
Ga je soms een B&B openen?
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_82626211
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:37 schreef InTrePidIvity het volgende:
Waarom hangt daar een urinoir aan de buitenkant eigenlijk?
Dat zie je hier in België wel meer. Als je dan in de tuin aan het werken bent moet je je vuile schoenen niet uitdoen om te gaan pissen.
Met vriendelijke groet,
Stynus
ElektronicaStynus.be
SschemaTheek.net
pi_82626371
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 17:31 schreef Stynus_ het volgende:

Dat zie je hier in België wel meer. Als je dan in de tuin aan het werken bent moet je je vuile schoenen niet uitdoen om te gaan pissen.
Grappig. Een Hollander zou gewoon tegen zijn boom pissen..
pi_82657261
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 17:34 schreef dvr het volgende:

[..]

Grappig. Een Hollander zou gewoon tegen zijn de boom van de buurman pissen..
  vrijdag 11 juni 2010 @ 19:47:36 #228
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82680391
Samen met de buurjongen en Archont hebben we op Vlaamse wijze de poutrelle verhuisd (die al 20 jaar lag te stinken in de gang van m'n ouderlijke huis)


Er zijn nog wat muurtjes weggebroken


En toen ze al wegwaren heb ik ook nog de stalen ligger tot op zekere hoogte gehesen. Het is niet zo veilig om alleen nog verder te gaan, dus dat is voor morgen. Ik heb ze intussen in een beschermend laagje gestoken

pi_82680465
Wat is een poutrelle?
  Lieve Belg vrijdag 11 juni 2010 @ 19:50:44 #230
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_82680519
Steunbalk of een I-profiel.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_82680679
Ahhh
pi_82681127
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:47 schreef MMach het volgende:


En toen ze al wegwaren heb ik ook nog de stalen ligger tot op zekere hoogte gehesen. Het is niet zo veilig om alleen nog verder te gaan, dus dat is voor morgen. Ik heb ze intussen in een beschermend laagje gestoken
Aha, daarom heb je hulp nodig
Koekoek!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:03:34 #233
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82681132
Of een U profiel. Het enige dat de verticale krachten opneemt is het lijf van de ligger. De flenzen vangen enkel de transversale krachten op. Een I profiel heeft als voordeel dat het enkel doorbuigt, een U profiel tordeert bij verticale belasting. Omdat het in dit geval zo'n grote oplegging heeft en een kleine belasting heeft is dat torsie gedrag hier niet erg van belang.
pi_82682659
gut, moet je niet even afrekenen met de familie...?

flauw hoor.
pi_82682697
Toen ik die balk zag hangen, dacht ik dat je hem wilde gebruiken als stormram om een tegenoverliggend muurtje mee plat te beuken.
pi_82683401
je bent nu volop bezig maar heb je hier geen bouwvergunning voor nodig in vlaanderen ?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 11 juni 2010 @ 22:24:18 #237
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_82688406
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:50 schreef densmee het volgende:
je bent nu volop bezig maar heb je hier geen bouwvergunning voor nodig in vlaanderen ?
Eerder een sloopvergunning
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  Lieve Belg vrijdag 11 juni 2010 @ 22:37:17 #238
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_82689038
Intern niet dacht ik.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:18:05 #239
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82690934
Voor slopen, intern, geen vergunning. Voor grote verbouwingswerken en volume bijbouwen, etc. wel. Als ing. moet je trouwens geen architect inschakelen.
pi_82709502
En? Zit de balk al op zijn plek?

Of ben je van plan om lekker te gaan genieten van je tuin met je helpers?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 16:17:46 #241
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_82710114
Yes! Wat een megaproject! Echt iets voor jou! Ik spiek ook even mee...
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_82719194
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:18 schreef MMach het volgende:
Voor slopen, intern, geen vergunning. Voor grote verbouwingswerken en volume bijbouwen, etc. wel. Als ing. moet je trouwens geen architect inschakelen.
Klopt niet helemaal!

Voor alle werken die een invloed hebben op de stabiliteit van een woning is een vergunning vereist. Dus ook voor werken aan een interne dragende muur. (zie www.ruimtelijkeordening.be voor de details)

Voor ingenieurs (ing. en ir.) bestaat inderdaad de mogelijkheid om eenmalig en enkel voor de eigen woning
een uitzondering aan te vragen op de verplichting een architect aan te stellen bij vergunningsplichtige werken.
  zondag 13 juni 2010 @ 10:38:06 #243
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82734091
Het zijn hier geen dragende muren (dat zijn enkel de voor en achtergevel+de trekbalken ertussen), dus dat zit wel snor. De ligger ligt er nu ter vermindering van de overspanning. Zo kan ik mijn roostering anders leggen dat ze nu ligt. Waardoor de kans op doorbuiging sterk vermindert. Daarvoor is geen vergunning vereist.
Waar we wel een bouwvergunning voor aanvragen zijn de dakwerken (gezien het dak wel wat aangepast zal worden) en het zetten van een klein -niet dragend- muurtje. Dat brengt een kleine oppervlaktevermeerdering met zich mee, maar bijzonder klein. Dat zal dus vermoedelijk geen probleem worden.
Voor de rest ga ik de legale wegen bewandelen, maar ik vind dit niet interessant in dit topic. Alle werkzaamheden die een bouwvergunning nodig hebben zullen er een hebben, and that's about it.
pi_82735191
prima aangepakt dan,
het verbaasde mij dat er zoveel mag in belgie zonder vergunning.
in nederland moet je ongeveer al een vergunning hebben als je de buitenkant gaat schilderen

maar genoeg hierover, snel weer aan de klus
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_82735495
De meester heeft gesproken!

Succes met slopen
pi_82739575
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:31 schreef densmee het volgende:
prima aangepakt dan,
het verbaasde mij dat er zoveel mag in belgie zonder vergunning.
in nederland moet je ongeveer al een vergunning hebben als je de buitenkant gaat schilderen
maar genoeg hierover, snel weer aan de klus
Daarom dat ik even wat verduidelijking wilde geven. Voordat de Nederlanders gaan denken
dat je in België alles kan bouwen en slopen wat je maar wil . Het principe is dat voor alles een vergunning nodig is, behalve voor de uitzonderingen (onderhoud, niet dragende delen,...). En ook het niet nodig hebben van een architect als ing. is strikt gereglementeerd.
MMach vind het dan misschien niet interessant voor dit topic, maar uit de reacties bleek toch dat er wat verduidelijking nodig was.

Maar nu verder over de verbouwingen dan.
  zondag 13 juni 2010 @ 13:50:15 #247
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_82739623
Dit moet ik volgen
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Lieve Belg zondag 13 juni 2010 @ 13:56:48 #248
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_82739870
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:31 schreef densmee het volgende:
prima aangepakt dan,
het verbaasde mij dat er zoveel mag in belgie zonder vergunning.
in nederland moet je ongeveer al een vergunning hebben als je de buitenkant gaat schilderen

maar genoeg hierover, snel weer aan de klus
In sommige gevallen heb je ook een vergunning nodig om je gevel te gaan schilderen hoor!
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 13 juni 2010 @ 20:07:11 #249
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82755375
Dit weekend zijn we goed opgeschoten. Met wat mankracht is het bijgebouwpje gesloopt. Dat komt terug op dezelfde plaats, op dezelfde funderingen, maar met enkele aanpassingen (terrasdeuren ipv een raam) en een plat dak. In principe was dat bijgebouw wel houdbaar, maar gezien het dak rot was, was het niet e moeite om dat ook nog te gaan houden.
Deze foto was net voor ik van het dak afstuiterde (gelukkig enkel maar wat schrammen).



Een deel van de graafwerken voor de riolering is ook al OK. De waterzuiveringsinstallatie wordt geplaatst in assistentie van de gemeente. Hopelijk lukt dat in de komende maanden.



Wat bouwvergunningen betreft: ik ben op de hoogte van zowel de nl als de be voorschriften, in nl zijn ze gigantisch veel strenger. In België is een aanvraag voor kleine verbouwingen -wat dit uiteindelijk is- een dossier met vereenvoudigde samenstelling en dat is als particulier vrij eenvoudig samen te stellen. De Nederlandse normen zijn op dat vlak veel strenger omdat daar meer het idee leeft dat alles uniform moet zijn. In België is die mentaliteit anders. Echte verbouwingen zijn minstens even zo complex hier als bij jullie. Zeker als er nog eens monumentenzorg bijkomt is er voor de kleinste verandering het akkoord van vele instanties nodig.
pi_82756335
je pakt het goed aan mmach, geen halve bak
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_82765139
Dat was dat rare gebouwtje met dat doorzichtige golfplaten dak? Dan is dat mooie oude raam ook weer "vrij"
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:43:09 #252
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_82824768
Dat is zo Deze maand gaat er niet veel meer gebeuren omdat er hier en daar nog een dossier moet afgewerkt worden en we donderdag vertrekken op reis.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:49:14 #253
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_82834732
Wow, heb al vaker MMach topics gevolgd, maar deze ga ik helemaal goed in de gaten houden. Geweldig!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  maandag 28 juni 2010 @ 09:04:28 #254
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_83387732
Zoals verwacht is er niet veel meer gebeurd. Ik zat namelijk met m'n vriendin in de buurt van Toulouse in zuid-Frankrijk We zaten daar in het buitenverblijf van een bevriend koppel. In ruil voor het tekenen van de verbouwingsplannen voor dat huis,mochten we er kostenloos verblijven.


Mooi uitzicht ook


Swat, in België is er in tussentijd toch ook het een en het ander gebeurd. Alle muren in huis zijn nu geïmpregneerd tegen het opstijgende vocht. Dat was iets dat gezien de ouderdom van de woning echt wel nodig was.
Ik heb 2 weken geleden de bouwvergunning aangevraagd en mijn plannen zijn volledig bevonden, dus nu is het gewoon nog wat wachten op het besluit


Mijn vrienden zijn ook zo lief geweest om een container te vullen toen wij weg waren
pi_83419085
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:04 schreef MMach het volgende:
Zoals verwacht is er niet veel meer gebeurd. Ik zat namelijk met m'n vriendin in de buurt van Toulouse in zuid-Frankrijk We zaten daar in het buitenverblijf van een bevriend koppel. In ruil voor het tekenen van de verbouwingsplannen voor dat huis,mochten we er kostenloos verblijven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi uitzicht ook
[ afbeelding ]
Waaaah, jaloers! Ook al is het niet van jullie maar een tijdelijke ruil, wat mooi zeg!
  Moderator maandag 28 juni 2010 @ 21:44:04 #256
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_83419202
Heerlijk huisje in Toulouse
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_83428157
Prachtige streek inderdaad - ik zag toevallig laatst een film die daar speelde (meer precies in en rond Albi) en zowel het landschap als de middeleeuwse steden waren opvallend mooi.
pi_83429408
mooi plaatje
En fijn dat het ernaar uitziet dat alles rond gaat komen!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 30 juni 2010 @ 19:39:02 #259
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_83503203
In de zogeheten 'voutekamer' is de vloer met 40cm verhoogd. Hoewel alle muren zouden moeten droogblijven na de behandeling ga ik toch zoveel mogelijk bouwfolie onder alle constructies steken. Vandaar dat je flappen plastic van onder de vloer ziet komen. De vloer loopt niet helemaal tot aan de muur aan de linkerkant, waardoor een brede leidingspouw ontstaat (voor oa riolering en regenwateraanvoer voor de toiletten ed). Nu is er dus een loze ruimte onder die vloer, vermoedelijk laat ik die binnen een paar maanden volschuimen met PU schuim.


Een stuk van de tussenvloer is uitgebroken (vuil werk ) Tegen eind deze week zou de vloer er toch moeten kunnen inzitten. Doel is tegen 14juli de zoldervloer volledig dichtgelegd te hebben, alsook de vaste trap plaatsen. Dat zal de dakwerken die er aankomen vergemakkelijken.
pi_83503509
Dat gordijntje op de onderste foto
pi_83503568
Hangt daar nou een oud gordijn?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2010 19:47:09 ]
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 22:52:31 #262
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83512931
En na goed uitrusten is het ook weer eens goed om de handen uit de mouwen te steken in dit toekomstige stulpje van je. Ik vind het nog steeds knap Benoit dat je er doorheen kunt kijken

Maar hoebedoel je regenwatertoevoer voor de toiletten ? Werkt dat met een buffer reservoir ofzo waarin je regenwater tijdelelijk opslaat ? Geen idee namelijk hoe ik zoiets moet zien.
pi_83515517
en dan ben ik best wel wat gewend... en als ik bovenstaande fotoos zie, voel ik mij al hopeloos.
pi_83594345
Beste MMach, ben na lang lurken aangemeld, met name omdat ik een hart heb voor jou, je achtergrond en je enorme energie.
Jij mag potdorie enorm trots op jezelf zijn, niet enkel hoe je je eruit sleurt met al dat gedoe met je familie maar vooral met je spirit, je ingebouwde "aandrijvingsas", je klusvermogen en vooral je doorzettingsvermogen.
Ben, als zomaar iemand, plaatsvervangend trots op je en ik ga je klusvermogens op de voet volgen.
Je bent een kanjer en ik heb enorm respect voor je.
Blijf jezelf en klus er maar op los, komt helemaal 100% goed.
Veel geluk met alles en uiteraard ook voor je meisje.
Je verdient het.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_83613566
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 23:50 schreef Lottekoekkie het volgende:
Beste MMach, ben na lang lurken aangemeld, met name omdat ik een hart heb voor jou, je achtergrond en je enorme energie.
Jij mag potdorie enorm trots op jezelf zijn, niet enkel hoe je je eruit sleurt met al dat gedoe met je familie maar vooral met je spirit, je ingebouwde "aandrijvingsas", je klusvermogen en vooral je doorzettingsvermogen.
Ben, als zomaar iemand, plaatsvervangend trots op je en ik ga je klusvermogens op de voet volgen.
Je bent een kanjer en ik heb enorm respect voor je.
Blijf jezelf en klus er maar op los, komt helemaal 100% goed.
Veel geluk met alles en uiteraard ook voor je meisje.
Je verdient het.
precies goed verwoord
Mmach.. waanzinnig om te volgen dit! (ik vind dat er een speciale Mmach-smiley moet komen, zo een met een hamer een big smile en daarmee kun je een soort van Mmach-state aanduiden.. ik mis die smiley)
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:01:22 #266
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_83734411
Bedankt voor de lieve woorden Ik hoop dat ik in deze verbouwing m'n doorzettingsvermogen niet verlies en dat het financieel zal lukken...

Het hout voor de balkenlaag is nog steeds niet geleverd, dus dan ben ik met wat hulp aan de rest van de plafonds begonnen. Nu is ongeveer alles er uit (op nog een stuk plafond na), ook nog een stukje muur. De indeling zoals ze op de foto te zien is zal eigenlijk niet veel meer wijzigen.




Het slopen begint wel te vervelen moet ik zeggen. Vooral ook erg stofferig
pi_83734780
Kan me voorstellen dat je het slopen na een poosje zat wordt, maar het schiet aan de andere kant wel mooi op toch? Is er nog veel dat gesloopt moet worden voordat je met opbouwen kunt beginnen?

De ruimte ziet er trouwens echt super relaxed uit! Ga je het plafond weer helemaal dichtmaken, of gaat er een vide oid inkomen? Ik ben zelf altijd wel fan van hoogte vind het er zo op de foto's prachtig uitzien (gekeken door de brokstukken van het slopen heen)

En naast dat je zelf het slopen zat begint te raken, ik kan ook haast niet wachten tot je begint met opbouwen
pi_83752349
Het ziet er weer goed uit!

Die spanband om de spantbenen te koppelen, is dat uit voorzorg, of puur uit noodzaak aangebracht?
pi_83754138
Die toog en wat een ruimte!

En wen maar aan dat stof alles is stoffig met klussen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83756315
Ik ben dan weer niet zo weg van de toog en hoopt dat je die er ook uit sloopt
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:45:11 #271
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_83765379
Gaaf project! Dit wil ik volgen!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_83766992
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:59 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik ben dan weer niet zo weg van de toog en hoopt dat je die er ook uit sloopt
Ik ben wel fan van de toog en hoop dat je die er niet uit sloopt
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:22:29 #273
151515 verita
Happy days
pi_83769087
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:47 schreef nietzman het volgende:
Zo'n pand met jouw stijl en kluskunde, gaat helemaal goedkomen.
QFT.
Veel succes MMach!
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 18:06:24 #274
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83772850
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:59 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik ben dan weer niet zo weg van de toog en hoopt dat je die er ook uit sloopt


Ik denk dat Benoit daar vast wel een creatief idee mee heeft dat hij verwerkt in de woning zodat je straks denkt van leuk man dat je dat die schouw toch niet gesloopt hebt

Kan mij wel voorstellen dat je het slopen een keer zat wordt; je handen jeuken vast om te beginnen met opbouwen
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:48:24 #275
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_83820798
De spanband zit daar een beetje uit voorzorg omdat ik moest werken aan de trekbalken. Er zit geen spanning op, als dat wel zo wordt weet ik dat de spantbenen aan het werken zijn.

De toog zal blijven (er moet toch iets van het oorspronkelijke huis overblijven), maar met een likje verf zal dat er wel goed uit zien.

Ondanks de enorme hitte vandaag heb ik toch een paar dingen kunnen doen.

Omdat de stalen ligger schuin ligt (in een horizontaal vlak) gezien de muren waar die op ligt niet exact in het verlengde liggen, heb ik aan beide zijden een 2 steens kolommetje gemetst op een eigen fundering. Metselen is echt niet mijn sterkste kant, maar daarvan zal uiteindelijk niets meer te zien zijn (voor alle wanden komen voorzetwanden ivm de isolatie en het dampscherm.


Een deel van het hout werd ook geleverd, dus kon ik ook al beginnen aan de balkenlaag



Op foto ziet het er scheef uit, en de balken zijn verschillend van lengte (omdat de hoofdliggers ook niet haaks op de gevels staan) maar de uiteindelijke vloer is wel waterpas.

Hier zie je al de halve opbouw. De originele trekbalken zijn van eik, ongeveer 20 bij 20cm en blijven zitten. Aan weerzijden komt een strijkbalk die zelf aan de uiteinden is opgelegd en ook nog wordt vastgemaakt aan de originele trekbalken. Hun sterkte verdubbeld en de strijkbalken zijn goed ondersteund. Dwars daarop komen de vloerbalken (75x225mm) gedragen door raveeldragers 50cm van elkaar. Zo blijft de overspanning minimaal: +-2m70 voor die maat balken. Het geheel zou dus een stijvere vloer moeten worden dan de originele (die bestond uit eiken balkjes van 50x50)
pi_83826244
2 meter 70 overspannen met een balk van 75x225 hoh 50cm is vrij fors gekozen Maarja, dan weet je in ieder geval zeker dat het niet veel doorbuigt.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 17:59:07 #277
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_83858239
Het is een beetje gekkenwerk om in je eentje zo'n plafond te steken, maar het schiet toch vrij goed op. Morgen ben ik met m'n vriendin naar een festivalletje, dus de volgende update zal voor maandag zijn.
[img][/img]
[img][/img]
pi_83859863
Bospop morgen?

Ziet er goed uit hoor
pi_83860048
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:59 schreef MMach het volgende:
Het is een beetje gekkenwerk om in je eentje zo'n plafond te steken, [..]
Daar zou ik nou graag eens een stop-motion filmpje van zien!

Maar ja, zo'n vloer maken en dan ook nog iedere 10 seconden naar beneden moeten rennen om op het knopje te drukken, dat is waarschijnlijk teveel gevraagd..
pi_83874669
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 23:50 schreef Lottekoekkie het volgende:
Beste MMach, ben na lang lurken aangemeld, met name omdat ik een hart heb voor jou, je achtergrond en je enorme energie.
Jij mag potdorie enorm trots op jezelf zijn, niet enkel hoe je je eruit sleurt met al dat gedoe met je familie maar vooral met je spirit, je ingebouwde "aandrijvingsas", je klusvermogen en vooral je doorzettingsvermogen.
Ben, als zomaar iemand, plaatsvervangend trots op je en ik ga je klusvermogens op de voet volgen.
Je bent een kanjer en ik heb enorm respect voor je.
Blijf jezelf en klus er maar op los, komt helemaal 100% goed.
Veel geluk met alles en uiteraard ook voor je meisje.
Je verdient het.
Is TS ongeneeslijk ziek?

edit: sorry, ik zie nu dat het over meer gaat dan kluskwaliteiten alleen

[ Bericht 7% gewijzigd door Probably_on_pcp op 10-07-2010 04:09:51 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 10:19:50 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_83876250
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 04:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Is TS ongeneeslijk ziek?

edit: sorry, ik zie nu dat het over meer gaat dan kluskwaliteiten alleen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83879553
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 04:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is TS ongeneeslijk ziek?
Ja, hij heeft the knack
Met vriendelijke groet,
Stynus
ElektronicaStynus.be
SschemaTheek.net
pi_83884085
Och, kinders, tegen de tijd dat jullie zo oud zijn als ik nu, en jullie je eerste hypotheekje voor een wel heel piepklein huisje met veel moeite hebben kunnen verkrijgen (als dat tegen die tijd nog kan) ben ik veel te oud jullie ook een hart onder de riem te steken.
En jullie worden vast niet zulke kluun-verbouwingskanjers als MMach of de rest van de hardwerkende zelfdoe-mensen alhier dus als jullie ooit zo ver komen moet ik eerst mijn rollator naar de laptop zien te krijgen, met behulp van mijn geleidehond en dan via de spraakcomputer en onder begeleiding van een oud-wijf-begeleidster mijn bewondering voor jullie kluskunsten uitspreken. Ik zeg derhalve: ik zie jullie wel werken, in 2023 of zo Y



[ Bericht 5% gewijzigd door Lottekoekkie op 10-07-2010 15:49:51 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_83884750
ok Lotte
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 16:16:47 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_83884864
He wat fijn, dat vertrouwen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83885030
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:16 schreef Guppyfriend het volgende:
He wat fijn, dat vertrouwen!
Ik heb het volste vertrouwen in jullie jong spul, alleen nog niet nu, maar komt vast goed over een paar jaar, als jullie je wilde haren kwijt zijn
(zal alvast mijn rollator gaan aanvragen ).
Komt vast goed hoor en tegen die tijd is vast mijn huis te koop dus wie weet mag ik straks één van jullie jonkies mijn huis zien opknappen
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 16:29:11 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_83885176
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:23 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

Ik heb het volste vertrouwen in jullie jong spul, alleen nog niet nu, maar komt vast goed over een paar jaar, als jullie je wilde haren kwijt zijn
(zal alvast mijn rollator gaan aanvragen ).
Komt vast goed hoor en tegen die tijd is vast mijn huis te koop dus wie weet mag ik straks één van jullie jonkies mijn huis zien opknappen
*mompelt iets met kammen en scheren

Er zit hier in K&W wel meer 'jong spul' wat aan het klussen is aan hun eigen huis hoor. Of leuke dingen doet met hun huurhuis. Niet alle jongeren zijn kansloos verloren tegenwoordig

Anyway, OT, want hier gaat het immers niet om. Gaaf dat je de schouw laat zitten MMach! Dat kan namelijk ook heel mooi zijn! Ben benieuwd hoe je het gaat oplossen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83886191
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

*mompelt iets met kammen en scheren

Er zit hier in K&W wel meer 'jong spul' wat aan het klussen is aan hun eigen huis hoor. Of leuke dingen doet met hun huurhuis. Niet alle jongeren zijn kansloos verloren tegenwoordig

Anyway, OT, want hier gaat het immers niet om. Gaaf dat je de schouw laat zitten MMach! Dat kan namelijk ook heel mooi zijn! Ben benieuwd hoe je het gaat oplossen
Ik ben ook best jong, dacht ik... :-) En met klein huis en eerste hyp :-) En toch aardig aan het klussen...
Maar Mmach kan natuurlijk niemand aan tippen! Echt tof dat je eigenlijk gewoon je hele huis opnieuw opbouwt (vanbinnen dan!)...
pi_83887925
Ik vind het een beetje jammer dat jullie mijn posting niet helemaal snappen, had zó de moeder kunnen zijn van de gemiddelde held hier en daarom even de kwinkslagen.
Laat ik het zó zeggen, ik hemel niet enkel MMach op(want dat is het grootste kanjer hier waar iedereen het over eens is) maar heb jullie allemaal opgehemeld (zie topic ergens hier wat ik niet meer terug kan vinden omdat ik een oud wijf ben )

Weet dat het hier hoofdzakelijk een , in mijn ogen : jonkies-site is maar oooooooo, wat zou ik als moeder trots op jullie allemaal zijn. En daarom behoud ik mezelf het recht voor mijn ouwe waffel ook hier, in het positieve maar ook in het relatieve, te mogen opentrekken.
In mijn ogen zijn jullie nog guppies, maar dan wel met gouden handjes.
Is het nu wat duidelijker?
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 17:59:33 #290
155227 crew  Guppy
dus
pi_83887997
Maar we vinden je ook lief hoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83888171
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar we vinden je ook lief hoor
Dat is aardig van je
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  zaterdag 10 juli 2010 @ 18:09:22 #292
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83888330
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:57 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik vind het een beetje jammer dat jullie mijn posting niet helemaal snappen, had zó de moeder kunnen zijn van de gemiddelde held hier en daarom even de kwinkslagen.
Laat ik het zó zeggen, ik hemel niet enkel MMach op(want dat is het grootste kanjer hier waar iedereen het over eens is) maar heb jullie allemaal opgehemeld (zie topic ergens hier wat ik niet meer terug kan vinden omdat ik een oud wijf ben )

Weet dat het hier hoofdzakelijk een , in mijn ogen : jonkies-site is maar oooooooo, wat zou ik als moeder trots op jullie allemaal zijn. En daarom behoud ik mezelf het recht voor mijn ouwe waffel ook hier, in het positieve maar ook in het relatieve, te mogen opentrekken.
In mijn ogen zijn jullie nog guppies, maar dan wel met gouden handjes.
Is het nu wat duidelijker?
Neem nog een sherry'tje oma!

MMach, wat ga je weer voortvarend. Ik verheug me vooral op de opbouw. dat slopen is meer een mannending misschien.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83888507
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:57 schreef Lottekoekkie het volgende:

In mijn ogen zijn jullie nog guppies, maar dan wel met gouden handjes.

Ok, dan is het goed.
pi_83888730
Ik lust helemaal geen sherry

(en als er nog eens iemand hier "oma" tegen me zegt dan roep ik de pliessie erbij , ben potdorie pas van 1897 hoor )
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_83889164
OnTopic schatjens
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83889337
Ik bén on-topic hoor.
Ik snap echt niet hoe iemand zo'n krot kan omtoveren tot een echt huis (hoofdzakelijk) zonder aannemer. Nou, MMach kan dat dus wel. En ik blijf erbij, ik blijf MMach de klusserd alles klusserds vinden.
datmagikvinden.be


[ Bericht 22% gewijzigd door Lottekoekkie op 10-07-2010 19:00:52 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:20:23 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83890260
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:01 schreef MMach het volgende:

Het slopen begint wel te vervelen moet ik zeggen. Vooral ook erg stofferig

***
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:17:17 #298
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_84032473
Het vloertje is bijna af, het topic is bijna vol... Het zal weer een tijdje stil blijven want ik moet weer gaan werken, wachten op de bouwvergunning en de dakwerken voorbereiden. Ik zie enorm op tegen het dak omdat het een andere constructie is dan de bestaande (spanten ipv gordingen) en dat dat heel veel aandachtspunten met zich meebrengt.
De dakwerken gaan we ook zelf uitvoeren met wat guidance. Dat is dan voor in augustus (indien de bouwaanvraag wordt goedgekeurd)
pi_84054301
hm.. als ik je metselwerk zie valt dat toch best mee ? ziet er behoorlijk goed uit iig zo
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 11:02:49 #300
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:01:17 #301
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_84268064
Ik moet nog even wachten met verder doen (op de bouwvergunning). Ondertussen wil ik niet beginnen aan een groot werk omdat het dak er straks af moet. Dat is voor de 2de week van augustus.
Dus meer dan wat opruimen en met de vingers draaien zit er de komende 2 weken niet in. Gelukkig is het enorm druk op het werk (dokking voorbereiden van een van onze grote schepen) en zijn het Gentse Feesten.
Nog 2 foto's van hoe het nu is

(met iets meer dan 260cm is het wennen aan de lage plafonds (en er gaat nog zo'n 10cm vanaf doordat de vloer hoger komt en het plafond nog moet afgewerkt worden), zeker als je plafonds gewoon bent van 4m+)


Waar de vloer vernieuwd is, daar zal de master bedroom zijn, +-40m²
Normaal gezien hadden we daar links achter een omgekeerde dakkapel gemaakt met openslaande deuren naar het dakterras dat dan zou komen op het -nog te bouwen- platte dak. Dat idee hebben we nu laten varen omwille van budgettaire issues. Het was wel leuk geweest, maar met zo'n grote tuin is dat ook maar een onnodige luxe

[ Bericht 49% gewijzigd door MMach op 20-07-2010 16:04:58 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')