Klinkt goed! Zo'n grote leefruimte is heerlijk. Heb je de mogelijkheid om het plafond nog iets te verhogen? Of een vide in te bouwen?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:39 schreef MMach het volgende:
De voorlopige plannen zijn om bijna alle muren beneden en boven weg te breken. Huiskamer, eethoek en keuken worden 1 geheel, in totaal zo'n 70m² in een L vorm.
Of om de linkerburen uit te kopen zodat je die hele hoek bezit..!quote:Dat zal zijn tijd duren, waarin hopelijk het huis waar ik nu in woon kan verkocht worden. Dat brengt dan budget vrij om de bijgebouwen aan de hoofdgebouwen te hangen.
Ik denk het ook. Zijn de funderingen ook goed? Is de grond schoon en zit er geen asbest in de gebouwen? (dat golfplaten dakje ziet er verdacht uit?) Die tuin biedt ruimte voor een zwembad!quote:De locatie en oppervlakte van het perceel zijn zeer goed, dus als de verbouwing meevalt is het huis bijna zeker te verdubbelen in waarde.
Mijn vriendin is van West-Vlaanderen, ik werk in West-Vlaanderen, dus qua locatie is dat een goede zaak. Ook 20km dichter bij m'n werk ipv van de 140km heen en terug die ik dagelijks doe zal dat tijds en geldbesparend zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:53 schreef dvr het volgende:
Salût den Benoit, ik meld me ook weer aan. Het is inderdaad één en al potentie, waar je je tomeloze ontwerp- en bouwdrift mooi op kunt loslaten. Waarschijnlijk betaal je effectief alleen voor de grond en funderingen, alles wat je daarbij en daarop bouwt betekent waardevermeerdering.
West-Vlaanderen is een mooie streek, ik kwam er vroeger wel toen het Torhoutfestival daar nog plaatsvond. Het is er wel erg rustig, ik hoop dat jij en je vriendin daar tegenkunnen?![]()
[..]
Klinkt goed! Zo'n grote leefruimte is heerlijk. Heb je de mogelijkheid om het plafond nog iets te verhogen? Of een vide in te bouwen?Met zo'n brandweerstang waarlangs je snel naar beneden kunt glijden in plaats van de trap te moeten nemen
Zelf zou ik toch ook een kleinere ruimte erbij willen, waar je je kunt terugtrekken of geconcentreerd kunt werken.
[..]
Of om de linkerburen uit te kopen zodat je die hele hoek bezit..!![]()
[..]
Ik denk het ook. Zijn de funderingen ook goed? Is de grond schoon en zit er geen asbest in de gebouwen? (dat golfplaten dakje ziet er verdacht uit?) Die tuin biedt ruimte voor een zwembad!
Waterpassen zijn overratedquote:Op zondag 23 mei 2010 10:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Zozo, dat is een hele onderneming Benoit; ik vind het knap dat je er door heen kunt prikken en alleen maar potentie in zo'n pand kunt zien !
Mijn eerste gedachte bij het zien van de foto's was "de waterpas kun je wel thuislaten"![]()
Maar met jou inzet, inzichten en bouwkundige ervaring moet dit helemaal goed kunnen komen
Nee, mijn vriendin vindt klussen wel leuk, maar om te kijken, niet om te doen. Muren slopen ziet ze daarentegen wel zittenquote:Op zondag 23 mei 2010 09:47 schreef Rallydame het volgende:
Jeetje MMach wat een mooi, groot bouwproject![]()
Daar is zeker wat moois van te maken en gezien de resultaten van al je eerdere klusprojecten, gaat dat ook zeker goed komen. Het zal een mooi paleisje worden als jullie klaar zijn.
Is je vriendin ook een beetje gek op klussen??
Ik wens je / jullie alvast onwijs veel plezier en succes
Helaas niet. Voordeel is dat we niet direct moeten verhuizen, nadeel is dat ik mijn stuk van de opbrengst niet kan gebruiken op dit moment. M'n familieleden kennende zal dat nog zo'n 5 jaar duren eer daarover iets besloten is...quote:Op zondag 23 mei 2010 12:31 schreef Renesite het volgende:
Staat je ouderlijk huis dan al te koop?
Dat het pannen zijn is me duidelijk ik doelde meer op de verzakkingen ter hoogte van de dakkapellen,quote:Op zondag 23 mei 2010 19:30 schreef MMach het volgende:
Dat is dan ook geen golfdak maar een gewoon pannendakPannen nog in perfecte staat overigens, dus die worden zelfs hergebruikt.
met zulke gouden rechterhanden verbaast mij dat nietquote:Op zondag 23 mei 2010 23:13 schreef Vonkenboer het volgende:
MMACH ! Benoit ! toch wel de publiekstrekker in K&W![]()
Tja, maar dan zit je over 5 jaar in je tuinhuis schepen te ontwerpen, te studeren of je rekeningen te betalen, terwijl binnen het gezinsleven plaatsvindt. Ik weet niet of je vrouw en mini-mmachjes [ik denk even vooruit] dat gezellig gaan vinden. Toen ik het ouderlijk huis verliet, waar ik op 3x4m leefde, keek ik ook enorm uit naar de woonkamer van 50m2 die ik nu heb, maar als er in diezelfde ruimte een heel gezin rondloopt dat steeds aandacht vraagt, denk ik dat je een eigen kamer echt zou waarderen. Enfin, 't is maar een overweging.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:25 schreef MMach het volgende:
Ikzelf (en zij) zijn altijd kleine ruimtes gewend ('kleine' rijhuizen in de stad) en dat is eigenlijk totaal niet praktisch. Mochten we kleinere ruimtes willen, dan zijn er nog altijd de koterijen.
Ja, nu zie ik het ook. Ik vergiste me misschien met de kamer erboven. Bij 2m50 is wel een goede akoestiek te realiseren..quote:De plafonds beneden zijn goed qua hoogte hoor (mijn vriendin is 1m70), dus iets van 2m50 hoog, standaard verdiephoogte.
Vanzelfsprekend, maar ik zou toch alvast zo'n plastic geval neerzetten. De zomers kunnen daar flink heet zijn en als je dan weer eens onder het zweet, stof en gruis zit, ben je er met één plons van verlost.quote:En aan een zwembad hebben we ook al gedacht, maar dat zou pas iets zijn voor mochten we geld schijten.
Op korte termijn is er een functie voor de bijgebouwen, ttz:quote:Op dinsdag 25 mei 2010 07:48 schreef femmeChantal het volgende:
Heb je (lange termijn) plannen voor de bijgebouwen? Opknappen, opdelen en verhuren? Cursus/atelierruimte (kun je je eigen kluscursussen geven)? Bed & breakfast? Manege (zie beijtje)?Hondenkennel?.
Mooi project, ik volg het graag!
Het is idd vreemd dat die tuinen daar zo zijn geevolueerd. Dat is zo tot stand gekomen door ruilen tussen de buren onderling (intussen verjaard en officieel op het perceelplan). Vroeger waren er aan die huizen geen bijgebouwen en geen tuin. Aan de achterkant liep nog een straat. Uit het middelste huis (het onze) kon je dus langs links en rechts weg. De bewoners wouden een jaar of 20 geleden wel een tuin en hebben dat opgesplitst. Het middelste huis offerde zijn links/rechts toegang tot de straat op en kreeg in ruil een stuk tuin van de buren. De meest rechtse buren kregen de straat rechts en een stuk tuin rechts, en idem voor de linkse. Het klinkt allemaal zo vaag, dat ik maar zo blij ben dat er voor mijn neus een duidelijk perceelplan ligtquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:00 schreef Gripper het volgende:
Geweldig, dit ga ik uitgebreid volgen. Ik doe nu ook al regelmatig inspiratie op in je andere topics
Mega klus, en wat een enorme hoeveelheid ruimte om mee te doen wat je maar wilt!
Wel apart dat al die andere tuinen van de huizen in de rij zo klein zijn, is dat altijd zo geweest?
Wel lekker voor jou, zo'n bak ruimte.
Dat ik een drukke baan bijheb nu is een feit. Maar ik heb niet meer of minder tijd dan vroeger, het is alleen veel gefragmenteerder. Ik woon dan ook veel dichter bij m'n werk, dus zou in principe minder tijd verliezen met traffiek. Verder heb ik ook nog een pak verlofdagen (46 dagen dit jaar, omdat ik er vorig jaar maar weinig heb genomen) en heb ik er nog bijna geen opgenomen omdat het te druk was op het werk. Hier en daar een dagje achter het weekend plakken maakt al veel verschil als je eens iets groots wil aanpakken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:02 schreef Bramito het volgende:
Mooi project, ik vraag me af hoe dit gaat lopen nu je er een drukke baan bij hebt.
ennuuhhhh goeie relatietest
Stookolietankquote:
Ah. Ja, die heb ik niet, wij stoken op gas, hè.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:42 schreef MMach het volgende:
[..]
StookolietankSorry, er glipt af en toe iets Vlaams tussen (van het Franse mazout of stookolie dus
).
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:07 schreef MMach het volgende:
...dus zou in principe minder tijd verliezen met traffiek...
jupquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:46 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ah. Ja, die heb ik niet, wij stoken op gas, hè.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |