abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 16 oktober 2024 @ 09:27:35 #276
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_215277964
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:34 schreef BBach het volgende:

Dit is al 16 jaar geleden en toen had ik die al herschilderd, dus moet al 18j geleden zijn. Brrr.
Ik voel mij ineens heel oud worden...
pi_215278230
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Ik voel mij ineens heel oud worden...
Vooral als je in de weerspiegeling kijkt met wat voor kanon dit gefilmd is...
pi_215278408
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:05 schreef _mido het volgende:

[..]
Vooral als je in de weerspiegeling kijkt met wat voor kanon dit gefilmd is...
Idd eigenlijk. Dat was een Canon MV700i (miniDV) camcorder meen ik me te herinneren. Daar heb ik destijds een maand vakantiejob voor gewerkt. En nu maakt de basic smartphone veel betere beelden. En is zo een scherm met PC gemeengoed in een auto ook. In mijn T3 was dat ook werkelijk een desktop computer die achterin stond. En zo een palmtop die de GPS navigatie deed en gemirrored werd op dat scherm. Ik heb al veel uitgegeven aan IT stuff die nu allemaal obsolete zijn geworden. No regrets :)

Even opgezocht ter accuraatheid:

[ Bericht 4% gewijzigd door BBach op 16-10-2024 10:53:47 ]
pi_215329261

Met internet (via 4G welliswaar) en alles :7 Zodanig dat we toch kunnen Fok!en op locatie
pi_216668955
Geen huis-update, maar al vele weekendjes weg geweest zonder mechanische issues. Toch wat aanpassingen nodig naar m'n zin. Allemaal low-budget, want we gaan er geen luxecamper van maken.

Het interieur zoals het was, was bijna origineel, maar de zitbanken hadden geen gordel (en ook al hoeft dat niet voor de wet, goed voel ik me daar niet bij)

Dus een kleine dinette links, boven dubbel bed, onder 2 enkele bedden.

Kleine eerste aanpassing was de bank links verbreden, tafel wat aanpassen, en weer voor enkele trips testen

Zo was het met heupgordels

Na een wat langere trip was het vriesweer geworden, en dus tijd voor een winterstopje. Tijd om alles er uit te slopen in de middensectie. Geen verassingen tegengekomen in de structuur, alles keurig OK.

Daarna op basis van de afmetingen een model getekend en geprint om er feeling voor te krijgen. Doel was: stand alone passagiersstoelen met 3 punts gordel en een dubbel bed ook beneden. Wit=de stoelen met gordel.

Stoelen gescored (3de rij stoelen van een Espace), frame uit elkaar gehaald en herlast tot 2 individuele

En begonnen met de opbouw. De stoelen zitten vastgebout door de bodemplaat (is niet hetzelfde als een gekeurde gordelbok natuurlijk, maar beter dan ervoor). Meubels zijn lichtgewicht gemaakt uit 33x33mm houten profielen met daarop 3.6mm triplex, bovenplaat 12mm multiplex. Alles volverlijmd en zeer sterk (en licht)
De uitschuifbare stukken lopen op zware ladegeleiders (100kg stuk) omdat ze 1/2 van de lengte uitkragen.

Dus zo: rijstand (en het kleine kussentje is de 3de zitplaats voor de eetstand, zonder gordel)

Eetstand (tafeltjes half uitschuiven) en voorste passagiersstoel is draaibaar. We gebruiken de keuken wel, maar soms ook dat gasstelletje (geen nood: CO en brandmelder en ventilatie)

Slaapstand

Met dan de helft van de matras (bestaat uit 2 delen met verschillende dikte, dus de top is vlak) Maakt daar beneden een bed van 2m10 x 1m50

Kinderen hebben ook hun eigen audio/usb etc met volumecontrol (want rijden is luid in de camper en dan hebben ze iets te kijken onderweg)

Na de aanpassingen (en volbeladen met passagiers en volle tanks) max totaalgewicht van 3.1t
  donderdag 13 februari 2025 @ 19:09:10 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216668997
Het is dan wel low budget maar ik vind de aanpassingen er redelijk high end uitkomen! Mooi gedaan weer!
Resistance is futile.
pi_216673771
Camper werken zijn weer _O_
Takkie is O+
Gaat ie mee op camper reis?
pi_216674851
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 23:26 schreef AnneX het volgende:
Camper werken zijn weer _O_
Takkie is O+
Gaat ie mee op camper reis?
Ja, de 2 honden gaan ook altijd mee, werkt wonderwel. Zij blij omdat ze veel kunnen wandelen. Ik zoek straks nog wat foto's.
pi_216674878
_O_ wat een mooie toevoegingen aan de camper O+
Veiliger en handiger O+
pi_216675753
De doggo's

Overigens ook nog 'leuk': de Pilote decals waren nogal verweerd. Je kan die nog kopen, maar ik heb ze gewoon overgetekend in Solidworks en ze 1.5mm dik geprint in PETG. Vastgelijmd met contactlijm. Het was een probeersel, maar 1500km verder hangen ze er nog aan.

Voor:

Geprint

Ze steken zo een beetje uit, net zoals de NL luxe nummerplaten.

Trouwens linksonder: ik heb ook een kleine stille genset mee voor als er echt geen zon is, meestal is die niet mee. Op volle batterijen zonder zon houden we het zo'n 2 dagen uit. Als er zon is, is het geen issue, het 450W paneel presteert goed.
Er zijn nu 3 12V circuits gemaakt.

- gewone circuit, voor startmotor en lichten enzo, dat wordt voor niets anders meer gebruikt
- Bluetti AC180 die tevens de zonnepaneleninput heeft, 5V DC circuit maakt en 230 V AC circuit. Daar hangt eigenlijk alles aan van laders en stopcontacten.
- bovenstaande laadt de 100Ah LiPo4 batterij op die de eigenlijke dienstbatterij is en daar draaien sommige 5V USB pluggen op, de verlichting binnen (alles LED nu) en de achteruitrijcamera.
-walstroomconnectie heb ik verwijderd, maar er is nog een mogelijkheid om extern stroom aan te sluiten (zoals de generator, maar die laadt dan in de eerste plaats de Bluetti op)

Ik heb alles zo gemaakt dat alles backup is van elkaar. Dus als de startbatterij leeg of stuk zou zijn, is die oplaadbaar of overbrugbaar via 1 van die andere batterijen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:32:25 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216675884
Jaaaaaaaaaaa, onze Vlaamse klusheld *O*

Wat is trouwens het standaard camperlied wat jullie opzetten bij de eerste paar kilometer van een reisje?

Mooie herinneringen en tradities bouwen jullie, leukkkkk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_216676143
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:32 schreef Molo het volgende:
Jaaaaaaaaaaa, onze Vlaamse klusheld *O*

Wat is trouwens het standaard camperlied wat jullie opzetten bij de eerste paar kilometer van een reisje?

Mooie herinneringen en tradities bouwen jullie, leukkkkk
Camperlied? De eerste kilometers zijn "blijf op je stoel zitten", "hou je gordel aan!" :D
Er is geen radio, ik heb die er uit gehaald. Er is wel een bluetoothbox voor als we naar iets willen luisteren samen.
Ik herinnerde me nog van mijn vroegere busje dat luid motorgeluid + een radio die dat probeert te overstemmen dubbel zo vermoeiend is.
Achteraan zijn het bedrade koptelefoons en die hangen aan de tv (via optische kabel naar een versterkertje en splitter zodat het volume individueel instelbaar is), dus die luisteren naar spotify of andere streamingdingen.
Vooraan zijn het draadloze noise cancelling koptelefoons. Ik luister zelf naar podcasts meestal. (Three Bean Salad, mijn favoriet momenteel )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')