Bij mijn ouders daar mogen ze volgens de gemeente/brandweer wel hout buiten verbranden in een metalen ton. Dat doen mijn ouders dus jaarlijks als de heg gesnoeid is en het hout gedroogd is.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:30 schreef Archont het volgende:
wij stookten ook ons onbehandeld hout op, maar niet op groten vuurhoop, dat mag nu eenmaal niet, wel in kachel ofzo
dikke eiken spanten branden heel goed, soms te goed
Aangezien die knop niet in alle layouts aanwezig is zet ik hem hier gewoon schaamteloos neerquote:Op zondag 6 juni 2010 20:01 schreef Dirkh het volgende:
Ookal hebben we tegenwoordig een TVP button, ik wil toch even laten weten dat ik dit ga volgen.
Yup, bij ons mag dag ook. Enkel snoeiafval uit de tuin, en je moet minstens x aantal meter van bebouwing afblijven. Maar we hebben twee ha aan weide liggen achter de tuin, dus dat is geen probleemquote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:51 schreef Zuigstengel het volgende:
[..]
Bij mijn ouders daar mogen ze volgens de gemeente/brandweer wel hout buiten verbranden in een metalen ton. Dat doen mijn ouders dus jaarlijks als de heg gesnoeid is en het hout gedroogd is.
Die mensen zullen gewoon ook blij zijn dat er jong volk in de straat komt wonenquote:Op zondag 6 juni 2010 18:22 schreef MMach het volgende:
Een behulpzame buur die ook even aan het snoeien gaat(daar moeten we echt nog aan wennen aan dat mentaliteitsverschil tussen stad/platteland. Mensen hier zijn extreem behulpzaam, zo behulpzaam dat we alletwee nogal achterdochtig waren)
Leuk, zo'n verhaal achter een woningquote:Op maandag 7 juni 2010 00:38 schreef MMach het volgende:
Het huis stond een jaar leeg. Er was enorm veel intresse gezien de locatie, mogelijkheden en grootte.
Dit weekend kwamen de eigenaars nog even kijken hoe we het stelden, met tranen van ontroering in de ogen (ze wilden zelfs niet in het woonhuis komen omdat ze het niet wilden zien in half gesloopte toestand). Dit was hun ouderlijke huis, en ook al woonden ze daar al lang niet meer, het huis heeft bijzonder veel sentimentele waarde voor hen (snap ik, gezien het bij ons ouderlijke huis analoog aanvoelt). Ze hebben heel veel kopers afgewezen omdat het voor hen niet goed voelde. Ze hebben een bod van de makelaar afgeslaan dat een whopping 55000¤ boven dat van ons lag. Die wou het verkavelen en als 2 apare loten verkopen. Wij hadden veel minder geboden omdat we niet superveel financiële speelruimte meer hadden. Maar bij ons hadden ze een goed gevoel en daarom zijn ze erop ingegaan. Via hen en onze nieuwe buren komen we meer en meer te weten over de vroegere bewoner, hun vader dus.
Die man was 89 geworden, heel zijn leven een wildhandelaar/stroper geweest. Vroeger deed ie aan motorcross en hij heeft tot zijn 84jaar met een chopper rondgeredenOok veel foto's van de man gezien en het zag er nogal een wijze kerel uit. Mooi.
Wacht maar, dat plattelandsvolk is heel gewiekst. Een paar gesnoeide boompjes later kun je met goed fatsoen niet meer weigeren om de plaatselijke blaaskapel of klaverjasclub te komen versterken of iedere week een roedel 5-jarige scouts te begeleiden..quote:Op zondag 6 juni 2010 18:22 schreef MMach het volgende:
Een behulpzame buur die ook even aan het snoeien gaat(daar moeten we echt nog aan wennen aan dat mentaliteitsverschil tussen stad/platteland. Mensen hier zijn extreem behulpzaam, zo behulpzaam dat we alletwee nogal achterdochtig waren)
ik zie MMach niet direct in een blaaskapel meedoenquote:Op maandag 7 juni 2010 02:56 schreef dvr het volgende:
[..]
Wacht maar, dat plattelandsvolk is heel gewiekst. Een paar gesnoeide boompjes later kun je met goed fatsoen niet meer weigeren om de plaatselijke blaaskapel of klaverjasclub te komen versterken of iedere week een roedel 5-jarige scouts te begeleiden..
die komt in ze kluskleding aankakken op de kapel te verbouwenquote:Op maandag 7 juni 2010 09:29 schreef Archont het volgende:
[..]
ik zie MMach niet direct in een blaaskapel meedoen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dit dus. ik ben tevens benieuwd of er ook ergens te zien is hoe vaak dit topic ge tvp-t wordt!quote:Op zondag 6 juni 2010 20:01 schreef Dirkh het volgende:
Ookal hebben we tegenwoordig een TVP button, ik wil toch even laten weten dat ik dit ga volgen.
Dat zijn, zeker gezien de economie, betere berichten.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:39 schreef MMach het volgende:
Daarnet op m'n werk bij m'n baas gezeten omdat m'n proefperiode bijna ten einde is. Ze zijn er erg tevreden en hopen dat ik daar wil blijven werken (de maritieme sector is klein en competitief in België). Aan het eind van m'n proefperiode -eind juli- krijg ik een permanent contract aangeboden. Ik stap dus iets verzekerder in het leningverhaal![]()
Morgen de big day met het afronden van de lening, het tekenen van de compromis en de dakwerker die komt kijken. Spannend
Wow, klinkt ingrijpend. Ga je direct al akkoord of wacht je nog een andere dakwerker af wat die zou doen/rekenen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:37 schreef MMach het volgende:
We hebben het compromis getekend en dan nog champagne gedronken bij de vorige eigenaars. Het was best een emotionele overdracht en we zijn blij dat we van zo'n mensen op zo'n manier hebben kunnen kopen.
De dakwerker is langsgeweest en die wil het hele dak vernieuwen (ik hoor Archont al denken: zie je wel). We hadden dat ingecalculeerd, maar ik had gehoopt dat we een karakteristieker dak zouden hebben.
Als we dan toch alles opnieuw doen kan het maar beter goed gebeuren. Alle plafonds gaan er dan ook uit. Alleen de voorgevel en 1 muur in het huis zal behouden blijven.
En oh ja, vanaf maandag neem ik verlof op m'n werk: 1 maand![]()
hehe, kzal het niet zeggen danquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:37 schreef MMach het volgende:
We hebben het compromis getekend en dan nog champagne gedronken bij de vorige eigenaars. Het was best een emotionele overdracht en we zijn blij dat we van zo'n mensen op zo'n manier hebben kunnen kopen.
De dakwerker is langsgeweest en die wil het hele dak vernieuwen (ik hoor Archont al denken: zie je wel). We hadden dat ingecalculeerd, maar ik had gehoopt dat we een karakteristieker dak zouden hebben.
Als we dan toch alles opnieuw doen kan het maar beter goed gebeuren. Alle plafonds gaan er dan ook uit. Alleen de voorgevel en 1 muur in het huis zal behouden blijven.
Ik voorspel de komende maand minstens 10 delen van dit topic.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:37 schreef MMach het volgende:
ik ookquote:Op woensdag 9 juni 2010 12:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik voorspel de komende maand minstens 10 delen van dit topic.
Prachtig, dit zal voortaan bekend staan als het "Voor"-filmpjequote:
quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:37 schreef InTrePidIvity het volgende:
Waarom hangt daar een urinoir aan de buitenkant eigenlijk?
Vast speciaal voor tuinfeestjesquote:
Misschien is het een raar gevormde wastafel?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:37 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat enorm veel kamers
Op dit moment ziet het er trouwens erg geschikt uit als locatie voor een horrorfilmBen zeer benieuwd hoe dit in jouw kundige handen omgetoverd gaat worden tot paleis!
Dat zie je hier in België wel meer. Als je dan in de tuin aan het werken bent moet je je vuile schoenen niet uitdoen om te gaan pissen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:37 schreef InTrePidIvity het volgende:
Grappig. Een Hollander zou gewoon tegen zijn boom pissen..quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:31 schreef Stynus_ het volgende:
Dat zie je hier in België wel meer. Als je dan in de tuin aan het werken bent moet je je vuile schoenen niet uitdoen om te gaan pissen.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:34 schreef dvr het volgende:
[..]
Grappig. Een Hollander zou gewoon tegen zijn de boom van de buurman pissen..
Aha, daarom heb je hulp nodigquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:47 schreef MMach het volgende:
En toen ze al wegwaren heb ik ook nog de stalen ligger tot op zekere hoogte gehesen. Het is niet zo veilig om alleen nog verder te gaan, dus dat is voor morgen. Ik heb ze intussen in een beschermend laagje gestoken
Eerder een sloopvergunningquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:50 schreef densmee het volgende:
je bent nu volop bezig maar heb je hier geen bouwvergunning voor nodig in vlaanderen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |