Op de rentes e.d. na is hij nog steeds actueelquote:Op woensdag 25 juni 2008 11:12 schreef Nizno het volgende:
In navolging op de eerdere spraakmakende delen
Met de vraag; Wie heeft het al gehad.
De vingertikkers in dit topic zal ik aan u voorstellen;ManAtWork; is geboren in 1976, heeft een opleiding gedaan en werkt tegenwoordig met cijfers.
Uit eerdere topics weten we dat hijzelf al meerdere problemen heeft lopen met de blauwe enveloppenbrigade.DonJames; is geboren in 1979, met de opleiding fiscaalRecht en werkt momenteel als Fiscalist.
DonJames houdt van duidelijkheid. Is ook niet te beroerd om streepjes te zetten voor de hoevele keren hij verwijst naar de OP in kwestie met de uitleg over bijvoorbeeld studiekosten.Nizno; is geboren in 1980, heeft een tijdje bij de rode enveloppenafdeling van de BD gewerkt. Is daardoor niet te beroerd om te helpen bij vraagstukken over toeslagen en doet ook hard dr best om vragen over IB naar waarheid te beantwoorden.
Het vingertikken gebeurt uit liefde voor de Belastingdienst omdat we het een geweldige instantie vinden en we stiekem ook gewoon aandelen hebben.
Waarom duurt het altijd zo lang dat de belastingdienst uitbetaalt?
De belastingdienst houdt van geld, rentetrekken zijn ze dol op. Vandaar ook dat ze 'slechts' 4.75% rente geven momenteel over de bedragen die aan de burgers toehoren.
Ook werken er geen mensen bij de belastingdienst, dat zijn slechts slaven. Deze horen hard te werken, dat komt er vaak niet van omdat ze avonden doorhalen en dan 's morgens met stokjes tussen de oogleden zitten te werken. Voor zover je het werken kan noemen natuurlijk.
Digitale aangiftes zouden zo door de computer moeten kunnen rollen, echter dat vindt een medewerker niet leuk dus die stopt vaak even de computer zodat mensen die al begin maart hebben ingediend pas op 30 juni geld krijgen.
Waarom zijn er regels bij de aangifte nodig?
Iedereen weet dat de burger speciaal is en deze regels niet voor de burger bedoeld zijn. Zo moet iemand die op 2 april pas heeft ingediend ook gewoon zijn geld krijgen voor 1 juli. En iemand die voor 1 april heeft ingediend moet ook gewoon eind mei het geld op de rekening hebben.
Nu serieus:
Er zijn maar een paar spelregels bij de BD.Voor 1 april (dus vertaling; ten laatste 31 maart 23.59u) uw aangifte indienen is voor 1 juli (vertaling; ten laatste 30 juni laatste betaaltermijn van de bank) het geld ontvangen, of in elk geval de berichtgeving. Een onvolledige aangifte waarvoor de BD achter informatie aan moet levert vertraging op, dus kan er geen garantie meer worden gegeven dat het ook voor 1 juli verwerkt is. Willens en wetens onjuist invullen kan in het begin gunstig lijken, je krijgt soms ook nog echt het geld uitbetaald wat je ingevuld had. Echter houd er maar rekening mee dat de BD dit echt wel ziet en je dus alsnog terug moet betalen aan de BD.
Vragen stellen aan de vingertikkers mag altijd. Je zult soms iets meer informatie krijgen dan dat een miepje of klaasje aan de telefoon op 0800-0543 je zal geven.
De vingertikkers zijn ook zeer zeker niet te beroerd om gewoon doodleuk hetzelfde te vertellen als de miepjes en klaasjes omdat de regels gewoon niet soepeler worden gemaakt en zelfs de vingertikkers hebben hier geen mogelijkheid toe.
Als laatste wil ik nog zeggen,
Leuker kan ik het niet maken, wel makkelijker.
Volgens mij klopt het van DJ ook niet meer.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
Op de rentes e.d. na is hij nog steeds actueel
Over 2009? Dat is snel dan!quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:50 schreef ueberduitser het volgende:
30 maart 's avonds ingediend, afgelopen woensdag 12 mei bericht met dagtekening 14 mei en direct geld op de rekening.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:03 schreef julia26almere het volgende:
Moet toch ook even wat kwijt....er is hier een erg onvriendelijk persoon op dit forum...die vervolgens tegen alle mensen verteld dat het gezeur is de vragen over de bd en dan ook het delen van de informatie of je dan wel of niet het geld hebt ontvangen...en jaaaa sommige mensen zijn ongeduldig (ikkuh) (hihihi), maar hallo als je je op deze manier wilt uitlaten prima,maar doe dat dan niet op een forum waar het nou eenmaal gaat (LEES DE TITEL!!!) over het feit of mensen al hun geld ontvange hebben!!!
ach ziel..... Elmo moet betalen!!! Elmo te veel verdiend en te weinig belasting er over betaald?quote:
Volgens mij is KLB een paar duren verder.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:03 schreef julia26almere het volgende:
Moet toch ook even wat kwijt....er is hier een erg onvriendelijk persoon op dit forum...die vervolgens tegen alle mensen verteld dat het gezeur is de vragen over de bd en dan ook het delen van de informatie of je dan wel of niet het geld hebt ontvangen...en jaaaa sommige mensen zijn ongeduldig (ikkuh) (hihihi), maar hallo als je je op deze manier wilt uitlaten prima,maar doe dat dan niet op een forum waar het nou eenmaal gaat (LEES DE TITEL!!!) over het feit of mensen al hun geld ontvange hebben!!!
NIE-MAND kan vertellen wanneer een bepaald individu zijn of haar brief in de bus krijgt en/of geld op de rekening heeft. NIE-MAND.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:03 schreef julia26almere het volgende:
En dat uiteraard, maar ik krijg 't altijd pas eind juni/begin juli, dus ik wacht nog wel een week of 6.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:44 schreef c0nd0r het volgende:
Nee nog niet!
Die vriendelijke mevrouw van de belastingdienst kon dat anders wel hoor..... misschien vergis ik mij, zou ook kunnen..quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:09 schreef Xebber het volgende:
[..]
NIE-MAND kan vertellen wanneer een bepaald individu zijn of haar brief in de bus krijgt en/of geld op de rekening heeft. NIE-MAND.
Wat dus al veel te veel is aangegeven: Voor 1 April aangifte doen = voor 1 Juli bericht.
Ze zeggen toch ook binnen 3 maanden bericht.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:09 schreef Xebber het volgende:
[..]
NIE-MAND kan vertellen wanneer een bepaald individu zijn of haar brief in de bus krijgt en/of geld op de rekening heeft. NIE-MAND.
Wat dus al veel te veel is aangegeven: Voor 1 April aangifte doen = voor 1 Juli bericht.
Goeie.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:16 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Die vriendelijke mevrouw van de belastingdienst kon dat anders wel hoor..... misschien vergis ik mij, zou ook kunnen..
quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:16 schreef tliciouz het volgende:
Ik heb geen eens een brief gehad, vorig jaar had ik het al rond deze tijd
voor 1 april indienen is voor 1 juli bericht. Dat is nog nooit anders geweest.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:18 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ze zeggen toch ook binnen 3 maanden bericht.
Als iemand begin Januari alles heeft opgestuurd en nu nog steeds geen geld heeft snap ik dat ze kankeren op de BD ja.
En het gaat er hier inderdaad over of het geld al is ontvangen.
Niet over die slappe kut regels van die incompetente wannabe organisatie.
Geduld is een schone zaak...quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:03 schreef julia26almere het volgende:
Dus wel!quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
voor 1 april indienen is voor 1 juli bericht. Dat is nog nooit anders geweest.
Dus nee Kankeren op de BD is niet nodig.
Tot 1Juli. Dat jij in januari al aangifte hebt gedaan of op 31 Maart maakt voor de BD niks uit.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:04 schreef julia26almere het volgende:
Maar als je dan net als ik op januari je aangifte al ingezonden hebt is het niet zo vreemd dat je je af vraagt hoe lang je nog zou moeten wachten....
Ik denk dat het eerder ligt aan: voor 1 april verstuurd is voor 1 juli bericht.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:59 schreef Ceased2Be het volgende:
Heb nog steeds geen brief gehad van de belastingdienst zelfs... eerste keer dat ik gezamelijk aangifte heb gedaan met m'n vriendin wellicht dat het daar aan ligt
2 maart aangifte, raboquote:Op woensdag 19 mei 2010 13:30 schreef debster851 het volgende:
mag ik vragen wanneer je het hebt opgestuurd en welke bank je hebt![]()
is prima dat je hier kijkt en neust. Ook prima dat je erg graag het geld wilt hebben. Maar het neersabelen van de ambtenaren die hun werk doen en die gewoon tot 1 juli de tijd hebben gaat me te ver.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:26 schreef debster851 het volgende:
denk gewoon als je het je niet interesseert dat geld van je belasting dat je zowiezo niet op deze topic kijktkan aan mij liggen maar ik ben wel benieuwd wanneer of dat het komt en daarom zit ik hier ook te neuzen
quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:18 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ze zeggen toch ook binnen 3 maanden bericht.
Als iemand begin Januari alles heeft opgestuurd en nu nog steeds geen geld heeft snap ik dat ze kankeren op de BD ja.
En het gaat er hier inderdaad over of het geld al is ontvangen.
Niet over die slappe kut regels van die incompetente wannabe organisatie.
Maar genoeg er over. Laten we het enigszins leuk houden hier.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:31 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dus wel!
Sommige mensen worden echt slecht behandeld door die mongolen.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:31 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom heb ik het gevoel dat er een stel klonen hier zitten te pielen? Opeens allemaal mensen die 1 dag geregistreerd zijn..
Ik was niet serieus hoor.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:04 schreef Nizno het volgende:
kortom.. Jij dienst niet voor 1 april in en wilt ook voor 1 juli bericht?
neuj.. maar krijg je vaak wel sneller bericht dan wanneer het een aangifte over 2009 is.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:49 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik was niet serieus hoor.Plus dat mijn aangifte van 2008 is. Dus dan gaat dat voor 1 april indienen niet op toch?
Nee hoor, dat is niet erg. Ik vind het slechts een opmerkelijk feit.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:38 schreef julia26almere het volgende:
Oke bij deze om dat ik me dan ook aangesproken voel![]()
Ik ben inderdaad pas een dag ofzo lid maar volg dit forum al heel lang en deze topic sinds eind april en voelde me dan ook zo vrij om dan toch maar eens een reactie te plaatsen is dat zo erg Tha-Duck?
Kleine tip, als je op het groene 'MSN' mannetje boven een post klikt, dan zie je gelijk het profiel van die user incl. registratiedatum etc. Dus dat 'letterlijk gaat controleren' is niet echt veel werk te noemen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:47 schreef mkabel het volgende:
[zinloos]
zo te zien ben jij de enige die ermee zit.
nadat ik al die berichtjes van de mensen hier las over tegenstrijdige berichten en dergelijken. ben ik na 3 jaar hier rondneuzen zonder account, toch maar eens een account gaan maken, is dat erg? en wat voor leven hebje als je letterlijk gaat controleren hoelang mensen staan ingeschreven voordat se posten?[/zinloos]
[..]
Pics!quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:55 schreef julia26almere het volgende:
Hahaha nou allereerst zal die puur toeval zijn!! En tja die cijfers omdat ik dat vrijwel altijd gebruik al ben ik nu 27![]()
Maar schat vertel is wat wil je weten dan als meer info???
http://fotoboek.fok.nlquote:Op woensdag 19 mei 2010 13:59 schreef julia26almere het volgende:
hahaha msn pics van mij mag je het allemaal hoor maar weet niet waar ik ze neer zou moeten zetten ( krijg je he als je pas 1 dag lid bent ) hahaha
Ga naar de pagina fotoboek en vul daar even alles inquote:Op woensdag 19 mei 2010 13:59 schreef julia26almere het volgende:
hahaha msn pics van mij mag je het allemaal hoor maar weet niet waar ik ze neer zou moeten zetten ( krijg je he als je pas 1 dag lid bent ) hahaha
27, ja dat is eigenlijk net te oud voor mequote:Op woensdag 19 mei 2010 13:55 schreef julia26almere het volgende:
Hahaha nou allereerst zal die puur toeval zijn!! En tja die cijfers omdat ik dat vrijwel altijd gebruik al ben ik nu 27![]()
Ow in dat geval wil ik je cupmaat graag weten en of je aan anaal doet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:12 schreef julia26almere het volgende:
hahaha datetopic ja jeetje ben ook maar gewoon vriendelijk.... maar goed de foto's zijn te groot waaa zo handig ben ik dus niet maar goed weet je wat wil je perse foto's zien check mijn msn maar julliette46@hotmail.com:) accepteer wel en ben je aardig misschien mag je blijven....
Btw ik vroeg ook niet wat je van mij wou ik vroeg wat je verder zou willen weten dus niet zo bijdehand doen he hihi
Internethelden.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:17 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ow in dat geval wil ik je cupmaat graag weten en of je aan anaal doet.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:12 schreef julia26almere het volgende:
hahaha datetopic ja jeetje ben ook maar gewoon vriendelijk.... maar goed de foto's zijn te groot waaa zo handig ben ik dus niet maar goed weet je wat wil je perse foto's zien check mijn msn maar julliette46@hotmail.com:) accepteer wel en ben je aardig misschien mag je blijven....
Btw ik vroeg ook niet wat je van mij wou ik vroeg wat je verder zou willen weten dus niet zo bijdehand doen he hihi
quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:59 schreef julia26almere het volgende:
quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:02 schreef julia26almere het volgende:
hahaha jaja ga mijn best doen hahahaha en wel nu meteen
quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:55 schreef julia26almere het volgende:
quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:20 schreef julia26almere het volgende:
whahahaha cupmaat?? en daar heb je aan?? als ik toch al te oud was?? of geld die regel niet meer als ik d zou hebben hahahaha??
Mijn vriendin zit op fok.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:27 schreef Magistic het volgende:
Psst die Julia is gewoon een 15 jarig ventje met z'n witte onderbroekje op de enkels. Mensen die denken dat er (lekkere) vrouwen op Fok zitten.
Kheb eigen bedrijfje, en de accountant doet gewoon de loonheffing etc, alleen nu moet ik toch nog bijbetalenquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
ach ziel..... Elmo moet betalen!!! Elmo te veel verdiend en te weinig belasting er over betaald?
Enof ik me nu aangesproken moet voelen of niet weet ik niet.
Enige dat ik vind is dat de ongeduldige personen ook een pagina terug mogen lezen (soms zelfs maar 2 posts) om te lezen dat voor 1 april indienen voor 1 juli bericht zou moeten zijn.
Dat het vaak eerder komt wil niet zeggen dat er gegilt moet worden en de BD neergesabeld omdat ze JOUW aangifte nog niet klaar hebben.
Leer geduld hebben!!!!
Accountant is niet lief. Die had dat moeten zien aankomen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:43 schreef Elmostyle het volgende:
[..]
Kheb eigen bedrijfje, en de accountant doet gewoon de loonheffing etc, alleen nu moet ik toch nog bijbetalenBelastingdienst is niet lief
( De teeeering dit topic gaat snel zeg)
Lees het topic eerst eens door.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:54 schreef machinesax het volgende:
7 mei brief gehad met dagtekening 15 mei uit groningen met het bedraag wat ik zou ontvangen,maar daarna weer een brief (MEDEDELING: verrekening of terugbetaling) uit Apeldoorn met dagtekening 11 mei 2010 hoe het bedrag van 4732 euro verwerkt zou worden.
Mij vraag: 1 HEB JE OOK ZO IETS ONTANGEN?
2 BEN JE AL BETAALD?
ik heb een ABN bank en ING![]()
Hmm oke, feit=Pquote:Op woensdag 19 mei 2010 15:51 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Accountant is niet lief. Die had dat moeten zien aankomen.
mededeling verrekening of terugbetaling houd dus in dat er iets te verrekenen valt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:54 schreef machinesax het volgende:
7 mei brief gehad met dagtekening 15 mei uit groningen met het bedraag wat ik zou ontvangen,maar daarna weer een brief (MEDEDELING: verrekening of terugbetaling) uit Apeldoorn met dagtekening 11 mei 2010 hoe het bedrag van 4732 euro verwerkt zou worden.
Mij vraag: 1 HEB JE OOK ZO IETS ONTANGEN?
2 BEN JE AL BETAALD?
ik heb een ABN bank en ING![]()
dus nu ga je je post er voor rectificeren dat de je de BD onterecht hebt beschuldigd van niet-lief-zijn ?quote:
quote:
Net ff gebeld met de belastingdienst, je blijkt op de zwarte lijst te staan. Helaas!quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:30 schreef Jadelynn het volgende:
Gaat het erom hoe groot het bedrag is?
Krijgen mensen die een klein bedrag terug krijgen het eerder?
Ik heb het nog steeds niet...
Had ook iets van 8 mei bericht gehad met dagtekening 15 mei..
Iedereen heeft het al behalve ikke..
En ik heb fortis...
net weer de belastingdienst lastig gevallen..
Maar ze konden niet bij mijn gegevens want er was storing in de betalingsoverzichten...
Zeggen ze dat nou om van me af te komen???
Word een beetje moedeloos van het gewaCHT..
Mensen die minder dan 25.000 euro terugkrijgen moeten helaas even wachten.quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:30 schreef Jadelynn het volgende:
En ik heb fortis...
Maar ze konden niet bij mijn gegevens want er was storing in de betalingsoverzichten...
heb geduld het komt vast wel binnen..quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:30 schreef Jadelynn het volgende:
En ik heb fortis...
quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:40 schreef Jadelynn het volgende:
hahaha!!
Nou de zwarte lijst en ook nog eens minder dan 25000!!!
Ik heb echt pech he..
Zelfs mensen met dagtekening 22 mei hebben het al..
Tjah me gedult raakt elke dag na 6 uur op..
Want fortis stort pas na 6 uur..
Ik moet het iig vrijdag hebben..
max 5 w dagen toch na dagtekening?
Hoop het
Teruggave voor pedo's.quote:
Na dagtekening maximaal 5 werkdagen, wat wil je nou nog meer weten?quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:31 schreef Jadelynn het volgende:
oke ik zeg al niks meer,
Ik wacht gewoon af want de antwoorden gaan nergens over
TVP betekent TerugVindPost. dan komt het topic in je actieve topiclijstquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:31 schreef Jadelynn het volgende:
oke ik zeg al niks meer,
Ik wacht gewoon af want de antwoorden gaan nergens over
Die mensen moeten met geld om leren gaan, de sloebersquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:38 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Na dagtekening maximaal 5 werkdagen, wat wil je nou nog meer weten?Dit topic gaat wel lekker hard zo met al die mensen die enkel kunnen reageren met : Boehoehoe ik wacht al zo lang , ik wil het nu
en ondertussen is hun F5 knop van saldo checken kapot.
Is het al 1 juli?quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:39 schreef CecilBDemented het volgende:
nog geen flikker gehoord van die staatscriminelen
Dan maakt óf hij een fout (bij een eventuele voorlopige teruggave) óf z'n werkgever houdt niet genoeg in.quote:Op donderdag 20 mei 2010 06:34 schreef jaronsch het volgende:
Ik nog niet. De zoon van mijn buurvrouw echter kan ¤1400 bijbetalen op een belastbaar inkomen van zo'n ¤17000. Netto verdient hij nauwelijks meer dan een uitkering.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 06:34 schreef jaronsch het volgende:
Ik nog niet. De zoon van mijn buurvrouw echter kan ¤1400 bijbetalen op een belastbaar inkomen van zo'n ¤17000. Netto verdient hij nauwelijks meer dan een uitkering.
Misschien heb je het dan zelfs vandaag alquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:29 schreef Mojave het volgende:
Net brief gehad, dagtekening 22 mei dus zal er maandag wel wezen..
Mocht ook maar iemand geïnteresseerd zijn:
- 20 februari ingediend
- 2009 een huis gekocht
- 1e keer fiscaal partner
Hier ook rabo, maar betalingen van de belastingdienst zijn hier altijd rond 14:30. Iedere maand opnieuw. Dus vandaag ws ook wel.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:34 schreef debster851 het volgende:![]()
zal toch blij zijn als ik de pegels zou ontvangen
![]()
![]()
zou het nou ook nog per bank kunnen schelen wanneer of dat ze storten? heb rabo maar vraag me af of die nou steeds later gaan storten ook de zvt heb ik nog niet ontvangen en normaal is dat er altijd heel vroeg
Doen ze zelf, ze moeten al die sloebers die bellen maar 1 ding zeggen: voor 1 april verstuurd... is voor 1 juli bericht. Bedankt voor het bellen. *klik*quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:54 schreef debster851 het volgende:
ja dat denk ik ook wel maar ik denk dat er ook een hoop gelachen wordtje zal er vast weleens wat meemaken dat je denk .............
en tja ze worden er voor betaald toch dus je weet het van te voren haha
Waarom zijn mensen die wat willen weten meteen per definitie "sloebers" ?quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:44 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Doen ze zelf, ze moeten al die sloebers die bellen maar 1 ding zeggen: voor 1 april verstuurd... is voor 1 juli bericht. Bedankt voor het bellen. *klik*
quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:44 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Doen ze zelf, ze moeten al die sloebers die bellen maar 1 ding zeggen: voor 1 april verstuurd... is voor 1 juli bericht. Bedankt voor het bellen. *klik*
1. De regels zijn duidelijk, voor 1 april verstuurd is voor 1 juli bericht. Waarom bellen voor 1 juli?quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:53 schreef Glennpo het volgende:
[..]
Waarom zijn mensen die wat willen weten meteen per definitie "sloebers" ?
het is toch logisch dat mensen graag willen weten wanneer ze op dat geld kunnen rekenen.. ivm vakantie plannen, e.d.
Gast wat probeer je nou ontzettend verheven over te komen. Voor veel mensen, inclusief voor mij, is dat bedrag gewoon mooi meegenomen. Ik ga zelf op vakantie van mijn vakantie geld, maar dit geld gaat in mijn geval naar de investering in een camera, waardoor ik deze zomer waarschijnlijk nog net een aantal extra klusjes kan mee pakken. Wat is er dan raar aan dat ik hoop dat het geld zo snel mogelijk komt? Iedereen zal zo zijn redenen hebben om het graag snel te willen hebben.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
1. De regels zijn duidelijk, voor 1 april verstuurd is voor 1 juli bericht. Waarom bellen voor 1 juli?
2. Als je je belastingteruggave nodig hebt voor je vakantie doe je wat verkeerd. Voor de vakantie hebben we vakantiegeld en/of sparen.
3. Het gaat echt niet sneller door te bellen
4. Bellen voordat je iets gehoord hebt is gewoon per definitie kansloos, zolang het voor 1 juli is. Als je de brief hebt en al een week op je geld wacht is het iets anders overigens.
Ofwel, ik blijf je gewoon een sloeber noemen. Blijkbaar heb je de geldstromen niet goed op orde als je zo afhankelijk bent dat je geen paar dagen kan wachten op een paar centen.
100% mee oneens.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:26 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Gast wat probeer je nou ontzettend verheven over te komen. Voor veel mensen, inclusief voor mij, is dat bedrag gewoon mooi meegenomen. Ik ga zelf op vakantie van mijn vakantie geld, maar dit geld gaat in mijn geval naar de investering in een camera, waardoor ik deze zomer waarschijnlijk nog net een aantal extra klusjes kan mee pakken. Wat is er dan raar aan dat ik hoop dat het geld zo snel mogelijk komt? Iedereen zal zo zijn redenen hebben om het graag snel te willen hebben.
Je hebt je geldzaken niet op orde als je de teruggave nodig hebt voor schulden e.d. Maar doe eens normaal.
volgens mij is het nu wel duidelijk wat de standpunten hier zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:34 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
100% mee oneens.
Nooit gehoord van een voorlopige teruggaaf? Je kan ook het hele jaar door geld terugkrijgen, dan hoef je niet te wachten tot 1 juli van het volgende jaar. Als je van te voren al weet dat je geld tegoed gaat hebben, is dat de snelste en slimste weg.
En verheven voelen, nee hoor. Maar ik heb het wel op orde. De mensen die hier het hardst jammeren en meest bellen naar de BD hebben allemaal zorg en/of huurtoeslag en hebben het geld nodig om gaten te dichten of om "eindelijk wat leuks te doen". Dan heb je het dus niet goed op orde, of niet zo breed. Beide gevallen zijn geen reden om de BD meer onder druk te zetten. Want als je een beetje goed meegelezen hebt de laatste paar topics zijn deze mensen die bellen ook regelmatig grote schoften die schelden over en tegen de BD. Net of die er iets aan kunnen doen. Zolang het nog geen 1 juli is, heb je geen enkel recht van spreken. Dat hebben we nu eenmaal met elkaar afgesproken in Nederland. Als je het daar niet mee eens bent moet je je aansluiten bij een politieke partij die dit wil veranderen naar bijvoorbeeld: "voor 1 april aangifte, voor 3 april bericht". Dan is het probleem opgelost.
Dit topic is bedoeld voor mensen die de teruggaaf al hebben gehad, en het enige sloebergedrag wat ik zie is: "het is er nog niet, kut tering BD, ik ga direct bellen" en "ik heb de brief op 15 mei 14:00 gehad en het is nu 15 mei 14:01 waar blijft mijn geld". Daar is dit topic niet voor, dan begin je maar een topic: "sloeber hier om je paar rotcenten van de BD" oid.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:36 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
Treurig dat er hier zoveel mensen op zitten te wachten. Verhalen over op vakantie gaan of een camera kopen. Misschien eens een jaartje over slaan en ophouden met boven je stand leven. Geld pas uitgeven zodra je het hebt.
daarom wachten ze ook tot ze het hebben zodat ze het kunnen kopen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:36 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
Treurig dat er hier zoveel mensen op zitten te wachten. Verhalen over op vakantie gaan of een camera kopen. Misschien eens een jaartje over slaan en ophouden met boven je stand leven. Geld pas uitgeven zodra je het hebt.
Ambieer je een mod functie?quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
volgens mij is het nu wel duidelijk wat de standpunten hier zijn.
Kan het nu weer in het normale?
Zonder anderen uit te maken voor rotte vis.
Begin de discussies nu wel zat te worden.
Dat dus.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
daarom wachten ze ook tot ze het hebben zodat ze het kunnen kopen.
Uiteraard, ik ben het met de laatste alinea eens. Maar ik als student krijg het echt niet voor elkaar om gemiddeld naast mijn studie 1500+ euro per maand te verdienen hoor. En daarom kan ik dat geld goed gebruiken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:34 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
100% mee oneens.
Nooit gehoord van een voorlopige teruggaaf? Je kan ook het hele jaar door geld terugkrijgen, dan hoef je niet te wachten tot 1 juli van het volgende jaar. Als je van te voren al weet dat je geld tegoed gaat hebben, is dat de snelste en slimste weg.
En verheven voelen, nee hoor. Maar ik heb het wel op orde. De mensen die hier het hardst jammeren en meest bellen naar de BD hebben allemaal zorg en/of huurtoeslag en hebben het geld nodig om gaten te dichten of om "eindelijk wat leuks te doen". Dan heb je het dus niet goed op orde, of niet zo breed. Beide gevallen zijn geen reden om de BD meer onder druk te zetten. Want als je een beetje goed meegelezen hebt de laatste paar topics zijn deze mensen die bellen ook regelmatig grote schoften die schelden over en tegen de BD. Net of die er iets aan kunnen doen. Zolang het nog geen 1 juli is, heb je geen enkel recht van spreken. Dat hebben we nu eenmaal met elkaar afgesproken in Nederland. Als je het daar niet mee eens bent moet je je aansluiten bij een politieke partij die dit wil veranderen naar bijvoorbeeld: "voor 1 april aangifte, voor 3 april bericht". Dan is het probleem opgelost.
Dit topic is bedoeld voor mensen die de teruggaaf al hebben gehad, en het enige sloebergedrag wat ik zie is: "het is er nog niet, kut tering BD, ik ga direct bellen" en "ik heb de brief op 15 mei 14:00 gehad en het is nu 15 mei 14:01 waar blijft mijn geld". Daar is dit topic niet voor, dan begin je maar een topic: "sloeber hier om je paar rotcenten van de BD" oid.
En je krijgt het in principe voor 1 juli, dus in je planning zet je: nieuwe camera kopen, 3 juli. Dan zit je redelijk safe. Simpel toch?quote:
Daar ging ik ook van uit maar gezien mijn dagtekening van 22 mei en volgende week een sollicitatiegesprek zou het mooi zijn het net voor die tijd te hebben.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En je krijgt het in principe voor 1 juli, dus in je planning zet je: nieuwe camera kopen, 3 juli. Dan zit je redelijk safe. Simpel toch?
ik heb er vandaag 1 binnen gekregen met dagtekening 22 mei over geen voorlopige aanslag. Het maffe is dat ik vorige week al een voorlopige aanslag binnen heb gekregen en ook al het geld op mijn rekening is gestortquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:18 schreef Ebelo-Ebeshoen het volgende:
Ik had van de week met de belastingdienst gebeld voor een wijziging van mijn rekeningnummer en de daarbij verbonden informatie. Heb toen ook even gevraagd hoe ver ze waren met mijn behandeling en die mevrouw kon mij vertellen dat er een brief onderweg is met Dagtekening 22 Mei. Ik heb het eind februari verstuurd!
fiscaal partner?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:34 schreef babipangang het volgende:
[..]
ik heb er vandaag 1 binnen gekregen met dagtekening 22 mei over geen voorlopige aanslag. Het maffe is dat ik vorige week al een voorlopige aanslag binnen heb gekregen en ook al het geld op mijn rekening is gestort
Hier inderdaad ook allebei een brief met dagtekening 18 mei binnengekregen en het geld is nog niet binnen. Nu nog even wachten op de brief van 2009.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:45 schreef silliegirl het volgende:
Hier kwam zowaar een brief over 2008 met dagtekening 18 mei binnen vandaag, das de eerste keer dat ik een dagtekening zie die daadwerkelijk in het verleden ligt.
Nu maar weer wachten op de bijbehorende centjes, zal dan morgen/volgende week wel weer ergens komen. Wel snel, heb pas eind april aangifte gedaan over 2008..
100% mee eens!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 07:19 schreef julia26almere het volgende:
Ik vraag me toch echt af waarom iedereen hier zo vreselijk moeilijk doet!!! Je word hier dus uitgemaakt voor rotte vis als je op je belasting geld zit te wachten!!
Ik denk dat er dan ook meer mensen blij zullen zijn met deze extra inkomsten!! En je kan dan wel zeggen Tha-Duck dat de mensen die zitten te wachten hun zaakjes niet goed op orde hebben maar, volgens mij heeft dit er helemaal niets mee te maken en sloebers zijn het al zeker niet.
Soms zijn er oorzaken waarom mensen niet zoveel inkomen hebben hoor!!
Het laat in ieder geval wel zien dat jij genoeg inkomsten hebt!!
En als dat zo is waarom ben je hier dan nog? Of wacht je stiekem ook ?
Het gaat er niet om dat mensen kijken en reageren. Het gaat erom dat de belastingdienst wordt uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is omdat iemand **&^@^ zijn zuurverdiende centen nog niet heeft gekregen. Als iemand vindt dat de &@^)(!&*^# ambtenaren bij de belastingdienst eens op moeten schieten, heeft dat niets met het topic te maken. Zeker niet als je van tevoren weet wat de spelregels omtrent de aangifte zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 08:14 schreef zwolle83 het volgende:
[..]
100% mee eens!
Snap niet dat mensen die zich zo ergeren aan dit topic toch altijd hier komen kijken en
erop reageren.
Als je je echt zo enorm eraan ergert, kom dan gewoon niet in dit topic!
Had je het vorig jaar moeten terugvragen. Heb je nu geen reden tot klagen, laat staan tot schelden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 08:50 schreef mindyourstep het volgende:
Precies , tis tenslotte ons eigen geld die we vorig jaar hebben meoten afdragen.
Ik klaag en scheld niet, ben wel beniewd wanneer ik het krljg.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 08:59 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Had je het vorig jaar moeten terugvragen. Heb je nu geen reden tot klagen, laat staan tot schelden.
Dan is de opmerking niet voor jou bedoeld. Er zijn er genoeg die het wel doen. Daar reageerde ik op.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:06 schreef mindyourstep het volgende:
[..]
Ik klaag en scheld niet, ben wel beniewd wanneer ik het krljg.
Denk niet dat je die informatie uit dit topic haalt. Zal toch echt uit je eigen brievenbus en op je eigen bankrekening staan.quote:Vandaar het volgen van dit topic
Totaal mee oneens. Het heeft niets te maken met inkomen, maar met plannen. Of ik meer of minder dan jij verdien, is helemaal niet belangrijk. Ik heb net als jij gewoon vaste lasten als hypotheek, gas/water/licht, zorgverzekering, etc. Deze zijn (hopelijk bij jouw ook) afgestemd op mijn inkomen. Echter, ik zorg dat ik het grootste deel (enkele duizenden euro's) in de loop van het jaar terugkrijg. De laatste 1 a 2 duizend kan ik dan rustig op wachten van 1 april tot 1 juli. Dat noemen ze financieel plannen en vooruit kijken. Als je recht hebt op je geld, kan je dat gewoon in de loop van het jaar terug te betalen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 07:19 schreef julia26almere het volgende:
Ik vraag me toch echt af waarom iedereen hier zo vreselijk moeilijk doet!!! Je word hier dus uitgemaakt voor rotte vis als je op je belasting geld zit te wachten!!
Ik denk dat er dan ook meer mensen blij zullen zijn met deze extra inkomsten!! En je kan dan wel zeggen Tha-Duck dat de mensen die zitten te wachten hun zaakjes niet goed op orde hebben maar, volgens mij heeft dit er helemaal niets mee te maken en sloebers zijn het al zeker niet.
Soms zijn er oorzaken waarom mensen niet zoveel inkomen hebben hoor!!
Het laat in ieder geval wel zien dat jij genoeg inkomsten hebt!!
Ja, anders zat ik toch niet in dit topic? Daar is niets stiekems aan, ik heb mijn belastingteruggaaf nog niet binnen. Maar dat komt vanzelf, net als alle eerdere jaren, goed.quote:En als dat zo is waarom ben je hier dan nog? Of wacht je stiekem ook ?
Nette score!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:17 schreef dotKoen het volgende:
Voor de statistieken: 28 februari aangifte gedaan, eergisteren voorlopige aanslag ontvangen en gisteren geld binnen op rekening.
Ja pap.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Kunnen we hier wel een beetje lief zijn tegen elkaar?
Rotte vis is vies
Wij hebben trouwens 2 maart onze aangifte verstuurd.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:01 schreef Errrwin het volgende:
Wij hebben de brief afgelopen week ontvangen, het geld op zich weet ik eigenlijk niet. Maar goed, dat komt ook wel, inclusief een fijne heffingsrente waar menig spaarrekening jaloers op mag zijn.
Jij bent echt een schatje hè... zo begaan ook met andere mensen!quote:
Erhm, wat is relevantie tussen begaan zijn met mensen en vragen of ze mod willen worden?!?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:57 schreef Lief17 het volgende:
[..]
Jij bent echt een schatje hè... zo begaan ook met andere mensen!![]()
Ik refereer eigenlijk meer aan de eerdere reacties van jou, maar ik dacht, laat ik deze eens even quoten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:14 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Erhm, wat is relevantie tussen begaan zijn met mensen en vragen of ze mod willen worden?!?
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Totaal mee oneens. Het heeft niets te maken met inkomen, maar met plannen. Of ik meer of minder dan jij verdien, is helemaal niet belangrijk. Ik heb net als jij gewoon vaste lasten als hypotheek, gas/water/licht, zorgverzekering, etc. Deze zijn (hopelijk bij jouw ook) afgestemd op mijn inkomen. Echter, ik zorg dat ik het grootste deel (enkele duizenden euro's) in de loop van het jaar terugkrijg. De laatste 1 a 2 duizend kan ik dan rustig op wachten van 1 april tot 1 juli. Dat noemen ze financieel plannen en vooruit kijken. Als je recht hebt op je geld, kan je dat gewoon in de loop van het jaar terug te betalen.
En buiten dat alles, de regel is: 1 april verstuurd, voor 1 juli bericht. En dan kan je wel half mei beginnen met jammeren en bellen, maar dat is volledig onterecht!
[..]
Ja, anders zat ik toch niet in dit topic? Daar is niets stiekems aan, ik heb mijn belastingteruggaaf nog niet binnen. Maar dat komt vanzelf, net als alle eerdere jaren, goed.
Jup!quote:
Blijkbaar is het nodig om het iets dwingerder te zeggen: geziek met/op/onder elkaar doen jullie nu maar via PM. Volgende posts note ik en wis ik. Jullie wisten al dat doorgaan na diverse waarschuwingen een ban op kan leveren?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Kunnen we hier wel een beetje lief zijn tegen elkaar?
Al die VT's moeten érgens van betaald worden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:46 schreef MissHobje het volgende:
dagtekening 18 mei, ingestuurd eind februari enne flinke tegenvaller mag een derde meer gaan dokkenmaargoed dat hoeft pas 29 bij hun binnen te zijn
Geen 1 keer gebeld ervoor, gewoon netjes afgewacht!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:57 schreef Tha_Duck het volgende:
@MissHopje: Heb je ook fanatiek gebeld wanneer je mocht betalen? Wanneer eindelijk de brief binnenkwam en het geld eraf mocht van je rekening? Of gelden er andere regels voor betalen dan voor krijgen?
Dat zijn de betere berichten. Sowieso ging het automatisch invullen dit jaar van een leien dakje vond ik, hoefde praktisch alleen nog maar op verzenden te drukken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:25 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Jup!
Eerste keer dat ik aangifte deed en ben er erg tevreden over. Alles was al van te voren ingevuld door de BD, gebruiksvriendelijk programma en toen ik vorige week belde hoe ver het met de afhandeling stond werd ik erg vriendelijk en snel geholpen.
http://www.belastingdienst.nl/particulier/betalen/betalen-26.htmlquote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:06 schreef Coelho het volgende:
Weet iemand hoe het rentepercentage exact berekend wordt dat door de BD vergoed wordt? Ik dacht dat het een middelrente was, dus over het gehele bedrag gerekend vanaf 1 Juli. Van 1 Juli t/m nu is zo'n 10,5 maanden. Het rentebedrag dat ik krijg is echter slechts 2,3% van het originele bedrag.
Het fluctueert dus per kwartaal.quote:Het rentepercentage voor het 1e, 2e, 3e kwartaal 2009 is respectievelijk 4,90%, 3,50% en 2,75%.
en eerste en tweede kwartaal 2009 zijn dus niet aan de orde. aangezien het vanaf 1 juli tot dagtekening geldt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:10 schreef Errrwin het volgende:
[..]
http://www.belastingdienst.nl/particulier/betalen/betalen-26.html
+
http://download.belasting(...)ages_ov0191z07pl.pdf
[..]
Het fluctueert dus per kwartaal.
geen fiscaal partner, sofinummer hetzelfdequote:Op donderdag 20 mei 2010 18:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
fiscaal partner?
sofinummer op eerste brief en deze brief gelijk?
Ik zag het inderdaad zelf ook.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:08 schreef babipangang het volgende:
[..]
geen fiscaal partner, sofinummer hetzelfde
1 2 3 4 5 6 | Nieuw vastgesteld bedrag (te betalen) E 20 Verschil E 1020 In rekening gebrachte heffingsrente bij E 60 ---------- Te betalen E 1080 |
Nee. Je hebt eerst 1000 euro teruggehad van de BD en nu hebben ze vastgesteld dat je niets terug had moeten krijgen, maar juist 20 euro moest betalen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:34 schreef YPPY het volgende:
Kan iemand mij dit uitleggen? Ik zal fictieve bedragen gebruiken, want dat schijnt te horen.
Mijn gok zou zijn dat je het nieuwe bedrag (20 euro) van het eerder afgestelde (1000 euro) afhaalt en dat ik dan 980 zou krijgen. Dat is ongeveer hetzelfde als voorgaande jaren. Alleen zit er nu keurig een acceptgiro onder de aanslag en lijkt of het of ik een de staatskas kan spellen. Als zoiets is, dan is dat flink balen, maar goed, dan wil ik dat wel begrijpen.
Gelukkig zijn het fictieve (hopelijk opgehoogde) bedragenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:52 schreef Orinoki het volgende:
[..]
Nee. Je hebt eerst 1000 euro teruggehad van de BD en nu hebben ze vastgesteld dat je niets terug had moeten krijgen, maar juist 20 euro moest betalen.
Omdat je die 1000 al gekregen hebt, wordt er dus 1060 teruggevorderd (1000+ het werkelijke bedrag 20 euro +rente over de 1020 euro die je eigenlijk had moeten betalen).
Dus ja, je moet de kas helaas flink spekken
O jee, dat klinkt niet goed.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:52 schreef Orinoki het volgende:
[..]
Nee. Je hebt eerst 1000 euro teruggehad van de BD en nu hebben ze vastgesteld dat je niets terug had moeten krijgen, maar juist 20 euro moest betalen.
Omdat je die 1000 al gekregen hebt, wordt er dus 1060 teruggevorderd (1000+ het werkelijke bedrag 20 euro +rente over de 1020 euro die je eigenlijk had moeten betalen).
Dus ja, je moet de kas helaas flink spekken
Ik heb deze brief ontvangen nadat ik mijn voorlopige aanslag al gehad had.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:30 schreef Socios het volgende:
Ik heb hetvolgende bericht gehad betreffende de inkomstenbelasting.
"Geen voorlopige aanslag
U ontvangt geen voorlopige aanslag."
Terwijl ik keurig, correct en op tijd aangifte heb gedaan.
Wat kan ik verwachten?
TBU is inderdaad wat anders.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:54 schreef mirelia het volgende:
Ik heb een brief ontvangen vandaag maar dat is TBU (tegemoetkoming buitengewone uitgaven) dit is toch iets anders dan de normale teruggave? Ik had hier nog nooit van gehoord en het bedrag is ook lager dan ik had verwacht. Ik heb 23 maart aangifte gedaan en vraag me nu af of dit dan ook nog komt.
Heeft iemand hier daar ervaring mee?
De dagtekening is overigens 25 mei
Wel geld, geen briefquote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
TBU is inderdaad wat anders.
Voor 1 juli zou je alsnog de voorlopige aanslag inkomsten belasting moeten ontvangen.
Same here!quote:Op zondag 23 mei 2010 03:26 schreef Ebelo-Ebeshoen het volgende:
De brief is binnen hier! Gisteren ( lees: Zaterdag) ontvangen met een dagtekening van 22 mei. Geld is nog niet gestort,maar ik denk dat dat na het weekend gaat gebeuren. Ik had het eind februari verstuurd.
Nee hoor, dat maakt geen reet uit. Voor 1 april ingestuurd is voor 1 juli bericht, en het is nog geeneens juniquote:Op zondag 23 mei 2010 11:58 schreef _Mystery_ het volgende:
Ik had het op de valreep nog verstuurd. Dat zal waarschijnlijk de late berichtgeving rechtvaardigen. Nog steeds niks hier.
Geheel willekeurig.quote:Op maandag 24 mei 2010 17:45 schreef vnomeen het volgende:
weet iemand in welke volgorde mensen bericht krijgen? is dat op postcode, datum aangifte?
Ik verwacht het ook vandaag, en ook ik heb dagtekening 22 mei. Die klote Pinkster zat er tussen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 01:22 schreef remko1985 het volgende:
het is jammer dat er een vakantie weekend tussen zit.
ik ga er van uit, dat vanaf dinsdag het geld overgemaakt zal worden.
die dagtekening van 22 mei slaat dus eigenlijk nergens op.
aangezien ik een nieuwe tv moet kopen (voor het WK) en ik mensen terug moet betalen die erop zitten te wachten, wil ik gewoon mijn geld
Niet nodig.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 01:59 schreef Hiya het volgende:
Kort vraagje aan (EX) BD-ers:
Ik heb VA over 2009 terug gekregen met rekeningnummer 00XXXXX en een Aanslag over 2008 met rekeningnummer XXXX. Bij VA over 2009 zijn dus vooraan twee extra nullen geplaatst, probleem, reden om te bellen? Of toch niet nodig?
De 20ste was het trouwens gestort, ik zat op een verkeerde bankrekening te kijken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:01 schreef Errrwin het volgende:
Wij hebben de brief afgelopen week ontvangen, het geld op zich weet ik eigenlijk niet. Maar goed, dat komt ook wel, inclusief een fijne heffingsrente waar menig spaarrekening jaloers op mag zijn.
Dan krijg je niks terug, en hoef je niks te betalen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:54 schreef Zuffi04 het volgende:
Even een vraagje,waar kan ik in het overzicht zien hoeveel belasting ik terug kan krijgen? Ik zie alleen staan; Te betalen: 0
Nee hoor, wees gerust.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:20 schreef Autidude het volgende:
Komt dat omdat het een "speciale" aangifte is? Of kijken ze daar niet naar?
Ik heb ook een Wajong uitkering. Zoals je misschien wel weet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:20 schreef Autidude het volgende:
Ik heb zelf niet zo veel verstand van de Belasting, en ook altijd erg veel onduidelijkheden en van alles.
Bij mij gaat dat ook een beetje anders omdat ik een WA-jong heb, en vorig jaar had ik ook af en toe gewerkt, ik had iets van 5 of 6 jaaropgaves en dan nog allemaal dingetjes waar ik geen verstand van heb.
Mijn belastingaangifte is dan ook gedaan door Stichting MEE (daar ben ik heel blij MEE). En volgens hun krijg ik een leuk centje terug.
Nu het volgende, duurt het daardoor dan ook langer voordat het allemaal verwerkt is?
Want mijn vader heeft wel al bericht gehad en zelfs al gestort gekregen, en mijn moeder heeft ook al
bericht gehad.. Maar ik nog niets.
Komt dat omdat het een "speciale" aangifte is? Of kijken ze daar niet naar?
Ik heb vorig jaar nog af en toe gewerkt.. niet veel, maar toch.. En dan waren er nog dingen met gehandicapte korting en extra ziektekosten en weet ik veel nog meer. Komt er op neer dat je metquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:38 schreef ScarFace- het volgende:
Het UWV betaald al premies etc voordat jij het geld krijgt, je krijgt het netto.
Volgens mij krijgen we geen cent.
.
Ok, duidelijk.. ik moet gewoon nog even wachten.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:34 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Nee hoor, wees gerust.
Vriendin hier heeft ook een Wajong uitkering en heeft d'r geld al een week.
Nou, in principe kunnen ze dat bij de belastingdienst niet eens zien.. misschien aan een IP adres ofzo.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:04 schreef ScarFace- het volgende:
@Autidude ohh oke.
Ja inderdaad die ziektekosten, medicijnen bijvoorbeeld, kun je declareren.
Moet je dat wel kunnen aantonen aan de belastingdienst, en doorgeven aan het MEE(van tevoren)
Verder kan het wel zijn dat het door het MEE langer duurt(dan dat je het zelf zou doen)
hoop morgen idd!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:45 schreef Plums het volgende:
Dus met dagtekening 18 mei moet 't geld vandaag of morgen binnenkomen, toch?
niet zo moeilijk als je aftrekposten hebt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:39 schreef pisnicht het volgende:
wajong (of wat voor een uitkering dan ook) en dan ook nog belastinggeld terugkrijgen? Hoe is het mogelijk...
Een dik salaris hebben, leaseauto, tankpas, bonussen etc etc.. koophuis, hypotheek, en dan je hypotheekrente terugvragen? Krijg een fijne ziekte... WANT AL MIJN ZIEKTEKOSTEN (uitgezonderd huisarts/psych bezoek) MOET IK ZELF BETALEN.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:39 schreef pisnicht het volgende:
wajong (of wat voor een uitkering dan ook) en dan ook nog belastinggeld terugkrijgen? Hoe is het mogelijk...
Nou je past prima in het profiel van de gemiddelde FOK!er.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:32 schreef Autidude het volgende:
Oh ja, ik ben 30 jaar oud en woon nog steeds bij mijn ouders en heb nog nooit een relatie gehad.
Ik heb PDD-NOS, of eigenlijk Asperger maar omdat ik ook kenmerken heb van klassiek autisme is het PDD-NOS geworden
Neuh.. de ekte ekte die hebben een postgemiddelde van meer dan 70 per dagquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:26 schreef _Mystery_ het volgende:
[..]
Nou je past prima in het profiel van de gemiddelde FOK!er.
Inderdaad onvoorstelbaar hoe kortzichtig sommige "übermenschen" hier rondlopen. Ik heb zelf ook een Wajong-uitkering en ik krijg een fijn bedrag van 1800 euro terug.quote:Op woensdag 26 mei 2010 03:12 schreef boylwd het volgende:
Pff wat flauw zeg, wajong is voor mensen met een beperking of die een handicap hebben of echt niet kunnen werken maar wel willen werken of bij ziekte, doe eens normaal zeg! Belachelijk hoe sommige mensen hier reageren
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:26 schreef _Mystery_ het volgende:
[..]
Nou je past prima in het profiel van de gemiddelde FOK!er.
Ik ook....quote:
Goede post. Mensen die altijd maar denken dat je niet wil werken, of dat je lui bent als je een uitkering moet aanvragenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:32 schreef Autidude het volgende:
[..]
Een dik salaris hebben, leaseauto, tankpas, bonussen etc etc.. koophuis, hypotheek, en dan je hypotheekrente terugvragen? Krijg een fijne ziekte... WANT AL MIJN ZIEKTEKOSTEN (uitgezonderd huisarts/psych bezoek) MOET IK ZELF BETALEN.
"Ja maar je bent toch verzekerd?" Klopt ja.. idd, alleen juist mijn medicijnen vallen buiten de verzekering.. Zoals bij zovelen.. maar dat ziet de massa niet.. Goh, ik heb een WA-jong uitkering.. schandalig zeg..
meer dan 20% van mijn 900 euro gaat uit naar ziektekosten.
Jij bent jaloers? Ruilen?
Oh ja, ik ben 30 jaar oud en woon nog steeds bij mijn ouders en heb nog nooit een relatie gehad.
Ik heb PDD-NOS, of eigenlijk Asperger maar omdat ik ook kenmerken heb van klassiek autisme is het PDD-NOS geworden, ik heb ADHD gecombineerde type, Borderline en een dystymische stoornis.
Ik ben niet zielig, en ben zelfs op weg naar een leuke gepaste baan en alles, ik ben ook geen schenkstroop figuur... maar serieus; jij bent jaloers?
Zelfde hier, maar komt allemaal vast wel tijd zat nog.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:27 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ik heb alleen een brief gehad dat ze mijn rekeningnummer zouden gaan gebruiken in de toekomst meer niet.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:34 schreef Anarkhia het volgende:
[..]
Zelfde hier, maar komt allemaal vast wel tijd zat nog.
En 't is binnenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:45 schreef Plums het volgende:
Dus met dagtekening 18 mei moet 't geld vandaag of morgen binnenkomen, toch?
Ik vind het niet zo erg, heb een hoop geld al op een aparte rekening staan dus hoef er niet naar te kijken. Maar het is toch lekker als het binnen is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:57 schreef BorgQueen het volgende:
[..]
Zeker, maar toch liever vroeg dan laat. Trouwens wel opvallend dat de brief nu eerder komt. Alle voorgaande jaren kwam de brief zo'n twee dagen nadat het geld op de bank stond.
Lekker dan!quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:30 schreef julia26almere het volgende:
Heb net even de belastingdienst even gebeld omdat ik dagtekening 22 mei heb en nog niets onvangen....De meneer van de balsting vertelde mij dat er een grote storing in het systeem is geweest!
Hij verzoekt dan ook aan alle mensen om nog wat geduld te hebben en dat het waarschijnlijk voor aankomende dinsdag allemaal betaald zal worden!
Mocht dit niet zo zijn dan kunnen wij vanaf dinsdag weer contact opnemen....
Vreemd, hier vandaag belasting terug gekregen en blauwe brief lag op 22mei op de mat...quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:30 schreef julia26almere het volgende:
Heb net even de belastingdienst even gebeld omdat ik dagtekening 22 mei heb en nog niets onvangen....De meneer van de balsting vertelde mij dat er een grote storing in het systeem is geweest!
Hij verzoekt dan ook aan alle mensen om nog wat geduld te hebben en dat het waarschijnlijk voor aankomende dinsdag allemaal betaald zal worden!
En hoevaak heb je nu al gebeld?quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:30 schreef julia26almere het volgende:
ik gok dat je een brief hebt met de melding dat je geen voorlopige aanslag gaat krijgen maar meteen een definitieve. En daarnaast een de voorlopige aanslag waarop uitbetaling zal komen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:19 schreef VinceMega het volgende:
Ik heb twee brieven ontvangen.
Bij de een kreeg ik niets terug, maar bij de ander 895 euro.
Mijn pappa doet die dingen altijd aanvragen, en ook optijd (volgend mij in februari al verstuurd). Weet iemand of ik doe 900 euro krijg, lijkt me wel toch?
Dan zal het dat zijn, tyvm, heb eerlijk gezegd die brieven ook niet erg aandachtig gelezen. Het geld stond gisteren nog niet op mijn rekening, maar dat zal dan nog wel komen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik gok dat je een brief hebt met de melding dat je geen voorlopige aanslag gaat krijgen maar meteen een definitieve. En daarnaast een de voorlopige aanslag waarop uitbetaling zal komen.
Dit hoor ik meer, zelf ook de brief gekregen nadat ik de voorlopige aanslag en het geld al binnen had.
Zal wel een slordigheidje geweest zijn.
Zeker ben ik er niet over aangezien je niet duidelijk bent over wat er precies in de brief staat....
quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:57 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
En hoevaak heb je nu al gebeld?![]()
Vervelend van die storing ja, ik heb het ook nog niet, maar hou eens op , het is er sowieso binnen een paar dagen.
Ik heb ook dagtekening 22 mei en ben ook nog aan het wachten. Het geld komt als het komt, ik neem aan dat dit tegenwoordig vrijwel volledig geautomatiseerd verwerkt wordt dus al bel je elke dag, het gaat er toch niet sneller van op je rekening staan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:40 schreef julia26almere het volgende:
Nog zo'n figuur wat het blijkbaar nodig vind bijdehand te doen!!!
Bij deze ik heb 2 keer gebeld de eerste keer ging het om een wijziging en toen werd me gelijk medegedeeld dat de dagtekening 22 mei zou zijn zonder te vragen!!!
Vandaag dus alleen maar gebeld om te vragen of deze mevrouw gelijk had!!
Dus waar zeik je over!!
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |