geen fiscaal partner, sofinummer hetzelfdequote:Op donderdag 20 mei 2010 18:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
fiscaal partner?
sofinummer op eerste brief en deze brief gelijk?
Ik zag het inderdaad zelf ook.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:08 schreef babipangang het volgende:
[..]
geen fiscaal partner, sofinummer hetzelfde
| 1 2 3 4 5 6 | Nieuw vastgesteld bedrag (te betalen) E 20 Verschil E 1020 In rekening gebrachte heffingsrente bij E 60 ---------- Te betalen E 1080 |
Nee. Je hebt eerst 1000 euro teruggehad van de BD en nu hebben ze vastgesteld dat je niets terug had moeten krijgen, maar juist 20 euro moest betalen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:34 schreef YPPY het volgende:
Kan iemand mij dit uitleggen? Ik zal fictieve bedragen gebruiken, want dat schijnt te horen.
Mijn gok zou zijn dat je het nieuwe bedrag (20 euro) van het eerder afgestelde (1000 euro) afhaalt en dat ik dan 980 zou krijgen. Dat is ongeveer hetzelfde als voorgaande jaren. Alleen zit er nu keurig een acceptgiro onder de aanslag en lijkt of het of ik een de staatskas kan spellen. Als zoiets is, dan is dat flink balen, maar goed, dan wil ik dat wel begrijpen.
Gelukkig zijn het fictieve (hopelijk opgehoogde) bedragenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:52 schreef Orinoki het volgende:
[..]
Nee. Je hebt eerst 1000 euro teruggehad van de BD en nu hebben ze vastgesteld dat je niets terug had moeten krijgen, maar juist 20 euro moest betalen.
Omdat je die 1000 al gekregen hebt, wordt er dus 1060 teruggevorderd (1000+ het werkelijke bedrag 20 euro +rente over de 1020 euro die je eigenlijk had moeten betalen).
Dus ja, je moet de kas helaas flink spekken
O jee, dat klinkt niet goed.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:52 schreef Orinoki het volgende:
[..]
Nee. Je hebt eerst 1000 euro teruggehad van de BD en nu hebben ze vastgesteld dat je niets terug had moeten krijgen, maar juist 20 euro moest betalen.
Omdat je die 1000 al gekregen hebt, wordt er dus 1060 teruggevorderd (1000+ het werkelijke bedrag 20 euro +rente over de 1020 euro die je eigenlijk had moeten betalen).
Dus ja, je moet de kas helaas flink spekken
Ik heb deze brief ontvangen nadat ik mijn voorlopige aanslag al gehad had.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:30 schreef Socios het volgende:
Ik heb hetvolgende bericht gehad betreffende de inkomstenbelasting.
"Geen voorlopige aanslag
U ontvangt geen voorlopige aanslag."
Terwijl ik keurig, correct en op tijd aangifte heb gedaan.
Wat kan ik verwachten?
TBU is inderdaad wat anders.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:54 schreef mirelia het volgende:
Ik heb een brief ontvangen vandaag maar dat is TBU (tegemoetkoming buitengewone uitgaven) dit is toch iets anders dan de normale teruggave? Ik had hier nog nooit van gehoord en het bedrag is ook lager dan ik had verwacht. Ik heb 23 maart aangifte gedaan en vraag me nu af of dit dan ook nog komt.
Heeft iemand hier daar ervaring mee?
De dagtekening is overigens 25 mei
Wel geld, geen briefquote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
TBU is inderdaad wat anders.
Voor 1 juli zou je alsnog de voorlopige aanslag inkomsten belasting moeten ontvangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |