abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81868202
Dus met dagtekening 18 mei moet 't geld vandaag of morgen binnenkomen, toch?
I'm not a sinner.
pi_81869445
Ik heb zelf niet zo veel verstand van de Belasting, en ook altijd erg veel onduidelijkheden en van alles.
Bij mij gaat dat ook een beetje anders omdat ik een WA-jong heb, en vorig jaar had ik ook af en toe gewerkt, ik had iets van 5 of 6 jaaropgaves en dan nog allemaal dingetjes waar ik geen verstand van heb.
Mijn belastingaangifte is dan ook gedaan door Stichting MEE ( daar ben ik heel blij MEE). En volgens hun krijg ik een leuk centje terug.

Nu het volgende, duurt het daardoor dan ook langer voordat het allemaal verwerkt is?
Want mijn vader heeft wel al bericht gehad en zelfs al gestort gekregen, en mijn moeder heeft ook al
bericht gehad.. Maar ik nog niets.
Komt dat omdat het een "speciale" aangifte is? Of kijken ze daar niet naar?
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_81869905
Net ff gebeld met de belastingdienst. Brief (die ik nog niet heb ontvangen maar volgens hun al wel verstuurd is) heeft dagtekening 21 mei. Vorige keer had ik m`n geld 2 werkdagen na de dagtekening. Dus hopelijk staat het er morgen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 14:34:25 #254
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_81869975
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:20 schreef Autidude het volgende:
Nee hoor, wees gerust.
Vriendin hier heeft ook een Wajong uitkering en heeft d'r geld al een week.
pi_81870118
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:20 schreef Autidude het volgende:
Ik heb zelf niet zo veel verstand van de Belasting, en ook altijd erg veel onduidelijkheden en van alles.
Bij mij gaat dat ook een beetje anders omdat ik een WA-jong heb, en vorig jaar had ik ook af en toe gewerkt, ik had iets van 5 of 6 jaaropgaves en dan nog allemaal dingetjes waar ik geen verstand van heb.
Mijn belastingaangifte is dan ook gedaan door Stichting MEE ( daar ben ik heel blij MEE). En volgens hun krijg ik een leuk centje terug.

Nu het volgende, duurt het daardoor dan ook langer voordat het allemaal verwerkt is?
Want mijn vader heeft wel al bericht gehad en zelfs al gestort gekregen, en mijn moeder heeft ook al
bericht gehad.. Maar ik nog niets.
Ik heb ook een Wajong uitkering. Zoals je misschien wel weet.
Iemand in onze familie heeft een assurantie kantoor/bedrijf ; hij(zn medewerkers )doen dus de aangiften voor de familie.
Ik heb geen idee of ik wat terug krijg.
Ze vragen standaard verlenging van de uiterste inleverdatum aan, dat is 1 van de weinige dingen die ik er feitelijk van weet.
Het UWV betaald al premies etc voordat jij het geld krijgt, je krijgt het netto.
Volgens mij krijgen we geen cent.
De belastingdienst verrekent alleen dingen die in je situatie zijn verandert volgens mij.
Bijvoorbeeld als je nu gaat werken ; samenwonen of iets dergelijks.
Dan mag je je zorgtoeslag terug betalen of een gedeelte ervan zulk soort rare acties. Maarjah.
In ieder geval zal de belastingdienst er niet overdreven veel langer over doen door je Wajong uitkering ofzo.
pi_81870434
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:38 schreef ScarFace- het volgende:

Het UWV betaald al premies etc voordat jij het geld krijgt, je krijgt het netto.
Volgens mij krijgen we geen cent.
.
Ik heb vorig jaar nog af en toe gewerkt.. niet veel, maar toch.. En dan waren er nog dingen met gehandicapte korting en extra ziektekosten en weet ik veel nog meer. Komt er op neer dat je met
mijn diagnoses extra kostenposten kan opgeven. Ik heb er zelf echt totaal geen verstand van, maar
volgens MEE en de uitdraai van de aangifte die ik heb meegekregen, kan ik mogelijk ruim 1500 euro
terug krijgen .. Maar dat is nog niet gegarandeerd.

Ik ben iemand die graag van duidelijkheid houd en dat ook nodig heeft (snap jij wel ) .
Maar ik begrijp dat het niet op naam/alfabetische volgorde gaat en gewoon willekeurig en dat ik dus
vanzelf wel aan de beurt kom. Afwachten dus nog.
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:34 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Nee hoor, wees gerust.
Vriendin hier heeft ook een Wajong uitkering en heeft d'r geld al een week.
Ok, duidelijk.. ik moet gewoon nog even wachten.
pi_81871131
@Autidude ohh oke.
Ja inderdaad die ziektekosten, medicijnen bijvoorbeeld, kun je declareren.
Moet je dat wel kunnen aantonen aan de belastingdienst, en doorgeven aan het MEE(van tevoren )
Verder kan het wel zijn dat het door het MEE langer duurt(dan dat je het zelf zou doen)
pi_81871397
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:04 schreef ScarFace- het volgende:
@Autidude ohh oke.
Ja inderdaad die ziektekosten, medicijnen bijvoorbeeld, kun je declareren.
Moet je dat wel kunnen aantonen aan de belastingdienst, en doorgeven aan het MEE(van tevoren )
Verder kan het wel zijn dat het door het MEE langer duurt(dan dat je het zelf zou doen)
Nou, in principe kunnen ze dat bij de belastingdienst niet eens zien.. misschien aan een IP adres ofzo.
Want de aangifte is gewoon digitaal gedaan met mijn DigiD. Alleen al het invoeren en idd aangeven welke
papieren ik allemaal moest meenemen daar heeft MEE mee geholpen.
Het is zelfs zo dat ik zelf altijd nog de eindverantwoordelijke ben voor mijn aangifte.
Ik denk niet dat ze kunnen zien dat het door MEE is ingevoerd.

En voor de ziektekosten is het vanaf 270 euro eigen bijdrage, en dat moet je idd kunnen aantonen.
En dan is er nog een kostenpost voor abnormale kledingslijtage ivm ADHD.
Plus Gehandicaptenkorting ofzo. Ik weet het allemaal niet.

Ik vroeg mij alleen even af; waarom mijn beide ouders wel, en ik nog niet.. Maar ik snap dat het niet op naam gaat e.d. En het is ook nog lang geen 1 juli. Vond het alleen een beetje vreemd. Ik dacht dat ze altijd op naam gingen, en dan het ene jaar beginnen bij de Z en het andere jaar beginnen bij de A.
pi_81872349
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:45 schreef Plums het volgende:
Dus met dagtekening 18 mei moet 't geld vandaag of morgen binnenkomen, toch?
hoop morgen idd!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:34:25 #260
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_81872490
Ik heb nog niet eens post!
pi_81872979
Ik nog niet..
pi_81873885
Ik wel post, ook dagtekening 22 mei, maar nog geen euries
pi_81875203
Woensdag al de blauwe brief binnen, dagtekening 18 mei, nog steeds geen euro's.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:08:52 #264
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_81876959
Same problems here.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:28:37 #265
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_81883321
Ook nog niet eens post...wordt wel krap zo...
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_81883844
Ik ook nog niet.
Digitaal ingevuld en die zegt: Datum 24-03-2010 online verstuurd.
Maar nu al 2 maanden en geen brief en geen geld.

P.S. kreeg een brief begin dit jaar hoefde geen belasting in te vullen. toch gedaan. want ik kan geld krijgen
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:39:38 #267
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_81883924
wajong (of wat voor een uitkering dan ook) en dan ook nog belastinggeld terugkrijgen? Hoe is het mogelijk...
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 25 mei 2010 @ 19:42:25 #268
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_81884111
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:39 schreef pisnicht het volgende:
wajong (of wat voor een uitkering dan ook) en dan ook nog belastinggeld terugkrijgen? Hoe is het mogelijk...
niet zo moeilijk als je aftrekposten hebt.
Zeker bij wajong zul je hogere kosten hebben dan een 'gezond' persoon.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_81887044
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:39 schreef pisnicht het volgende:
Een dik salaris hebben, leaseauto, tankpas, bonussen etc etc.. koophuis, hypotheek, en dan je hypotheekrente terugvragen? Krijg een fijne ziekte... WANT AL MIJN ZIEKTEKOSTEN (uitgezonderd huisarts/psych bezoek) MOET IK ZELF BETALEN.

"Ja maar je bent toch verzekerd?" Klopt ja.. idd, alleen juist mijn medicijnen vallen buiten de verzekering.. Zoals bij zovelen.. maar dat ziet de massa niet.. Goh, ik heb een WA-jong uitkering.. schandalig zeg..
meer dan 20% van mijn 900 euro gaat uit naar ziektekosten.
Jij bent jaloers? Ruilen?

Oh ja, ik ben 30 jaar oud en woon nog steeds bij mijn ouders en heb nog nooit een relatie gehad.
Ik heb PDD-NOS, of eigenlijk Asperger maar omdat ik ook kenmerken heb van klassiek autisme is het PDD-NOS geworden, ik heb ADHD gecombineerde type, Borderline en een dystymische stoornis.
Ik ben niet zielig, en ben zelfs op weg naar een leuke gepaste baan en alles, ik ben ook geen schenkstroop figuur... maar serieus; jij bent jaloers?
pi_81890950
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:32 schreef Autidude het volgende:

Oh ja, ik ben 30 jaar oud en woon nog steeds bij mijn ouders en heb nog nooit een relatie gehad.
Ik heb PDD-NOS, of eigenlijk Asperger maar omdat ik ook kenmerken heb van klassiek autisme is het PDD-NOS geworden
Nou je past prima in het profiel van de gemiddelde FOK!er.
pi_81894953
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:26 schreef _Mystery_ het volgende:

[..]

Neuh.. de ekte ekte die hebben een postgemiddelde van meer dan 70 per dag
pi_81905774
Pff wat flauw zeg, wajong is voor mensen met een beperking of die een handicap hebben of echt niet kunnen werken maar wel willen werken of bij ziekte, doe eens normaal zeg! Belachelijk hoe sommige mensen hier reageren
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:46:05 #273
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_81907117
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 03:12 schreef boylwd het volgende:
Pff wat flauw zeg, wajong is voor mensen met een beperking of die een handicap hebben of echt niet kunnen werken maar wel willen werken of bij ziekte, doe eens normaal zeg! Belachelijk hoe sommige mensen hier reageren
Inderdaad onvoorstelbaar hoe kortzichtig sommige "übermenschen" hier rondlopen. Ik heb zelf ook een Wajong-uitkering en ik krijg een fijn bedrag van 1800 euro terug.

Gaat dit op aan een leuke LCD-tv aan de wand? Nee. Gaat dit op aan vakantie? Nee.

Dit geld gaat verspreid over een jaar op aan medicijnen van 160 euro per maand tegen slaapstoornissen en maagklachten. Verder nog reiskosten naar mijn Psycholoog, en speciale zink-lucht-batterijen voor mijn Cochleair Implantaat die 40 euro per maand kosten.

Daarnaast mag ik ook nog eens een (huur-) huis betalen wat mij alles bij elkaar nog eens 700 per maand kost.

Fijn hé? Chronisch gehandicapt zijn!?
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_81907844
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:26 schreef _Mystery_ het volgende:

[..]

woensdag 26 mei 2010 @ 10:19:33 #275
294976 ben1234
De Koning
pi_81909518
Heb het al één week op mijn rekening staan ¤ 306,- niet heel veel, maar toch leuk voor de vakantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')