Niet nodig.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 01:59 schreef Hiya het volgende:
Kort vraagje aan (EX) BD-ers:
Ik heb VA over 2009 terug gekregen met rekeningnummer 00XXXXX en een Aanslag over 2008 met rekeningnummer XXXX. Bij VA over 2009 zijn dus vooraan twee extra nullen geplaatst, probleem, reden om te bellen? Of toch niet nodig?
De 20ste was het trouwens gestort, ik zat op een verkeerde bankrekening te kijken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:01 schreef Errrwin het volgende:
Wij hebben de brief afgelopen week ontvangen, het geld op zich weet ik eigenlijk niet. Maar goed, dat komt ook wel, inclusief een fijne heffingsrente waar menig spaarrekening jaloers op mag zijn.
Dan krijg je niks terug, en hoef je niks te betalen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:54 schreef Zuffi04 het volgende:
Even een vraagje,waar kan ik in het overzicht zien hoeveel belasting ik terug kan krijgen? Ik zie alleen staan; Te betalen: 0
Nee hoor, wees gerust.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:20 schreef Autidude het volgende:
Komt dat omdat het een "speciale" aangifte is? Of kijken ze daar niet naar?
Ik heb ook een Wajong uitkering. Zoals je misschien wel weet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:20 schreef Autidude het volgende:
Ik heb zelf niet zo veel verstand van de Belasting, en ook altijd erg veel onduidelijkheden en van alles.
Bij mij gaat dat ook een beetje anders omdat ik een WA-jong heb, en vorig jaar had ik ook af en toe gewerkt, ik had iets van 5 of 6 jaaropgaves en dan nog allemaal dingetjes waar ik geen verstand van heb.
Mijn belastingaangifte is dan ook gedaan door Stichting MEE (daar ben ik heel blij MEE). En volgens hun krijg ik een leuk centje terug.
Nu het volgende, duurt het daardoor dan ook langer voordat het allemaal verwerkt is?
Want mijn vader heeft wel al bericht gehad en zelfs al gestort gekregen, en mijn moeder heeft ook al
bericht gehad.. Maar ik nog niets.
Komt dat omdat het een "speciale" aangifte is? Of kijken ze daar niet naar?
Ik heb vorig jaar nog af en toe gewerkt.. niet veel, maar toch.. En dan waren er nog dingen met gehandicapte korting en extra ziektekosten en weet ik veel nog meer. Komt er op neer dat je metquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:38 schreef ScarFace- het volgende:
Het UWV betaald al premies etc voordat jij het geld krijgt, je krijgt het netto.
Volgens mij krijgen we geen cent.
.
Ok, duidelijk.. ik moet gewoon nog even wachten.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:34 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Nee hoor, wees gerust.
Vriendin hier heeft ook een Wajong uitkering en heeft d'r geld al een week.
Nou, in principe kunnen ze dat bij de belastingdienst niet eens zien.. misschien aan een IP adres ofzo.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:04 schreef ScarFace- het volgende:
@Autidude ohh oke.
Ja inderdaad die ziektekosten, medicijnen bijvoorbeeld, kun je declareren.
Moet je dat wel kunnen aantonen aan de belastingdienst, en doorgeven aan het MEE(van tevoren)
Verder kan het wel zijn dat het door het MEE langer duurt(dan dat je het zelf zou doen)
hoop morgen idd!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:45 schreef Plums het volgende:
Dus met dagtekening 18 mei moet 't geld vandaag of morgen binnenkomen, toch?
niet zo moeilijk als je aftrekposten hebt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:39 schreef pisnicht het volgende:
wajong (of wat voor een uitkering dan ook) en dan ook nog belastinggeld terugkrijgen? Hoe is het mogelijk...
Een dik salaris hebben, leaseauto, tankpas, bonussen etc etc.. koophuis, hypotheek, en dan je hypotheekrente terugvragen? Krijg een fijne ziekte... WANT AL MIJN ZIEKTEKOSTEN (uitgezonderd huisarts/psych bezoek) MOET IK ZELF BETALEN.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:39 schreef pisnicht het volgende:
wajong (of wat voor een uitkering dan ook) en dan ook nog belastinggeld terugkrijgen? Hoe is het mogelijk...
Nou je past prima in het profiel van de gemiddelde FOK!er.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:32 schreef Autidude het volgende:
Oh ja, ik ben 30 jaar oud en woon nog steeds bij mijn ouders en heb nog nooit een relatie gehad.
Ik heb PDD-NOS, of eigenlijk Asperger maar omdat ik ook kenmerken heb van klassiek autisme is het PDD-NOS geworden
Neuh.. de ekte ekte die hebben een postgemiddelde van meer dan 70 per dagquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:26 schreef _Mystery_ het volgende:
[..]
Nou je past prima in het profiel van de gemiddelde FOK!er.
Inderdaad onvoorstelbaar hoe kortzichtig sommige "übermenschen" hier rondlopen. Ik heb zelf ook een Wajong-uitkering en ik krijg een fijn bedrag van 1800 euro terug.quote:Op woensdag 26 mei 2010 03:12 schreef boylwd het volgende:
Pff wat flauw zeg, wajong is voor mensen met een beperking of die een handicap hebben of echt niet kunnen werken maar wel willen werken of bij ziekte, doe eens normaal zeg! Belachelijk hoe sommige mensen hier reageren
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:26 schreef _Mystery_ het volgende:
[..]
Nou je past prima in het profiel van de gemiddelde FOK!er.
Ik ook....quote:
Goede post. Mensen die altijd maar denken dat je niet wil werken, of dat je lui bent als je een uitkering moet aanvragenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:32 schreef Autidude het volgende:
[..]
Een dik salaris hebben, leaseauto, tankpas, bonussen etc etc.. koophuis, hypotheek, en dan je hypotheekrente terugvragen? Krijg een fijne ziekte... WANT AL MIJN ZIEKTEKOSTEN (uitgezonderd huisarts/psych bezoek) MOET IK ZELF BETALEN.
"Ja maar je bent toch verzekerd?" Klopt ja.. idd, alleen juist mijn medicijnen vallen buiten de verzekering.. Zoals bij zovelen.. maar dat ziet de massa niet.. Goh, ik heb een WA-jong uitkering.. schandalig zeg..
meer dan 20% van mijn 900 euro gaat uit naar ziektekosten.
Jij bent jaloers? Ruilen?
Oh ja, ik ben 30 jaar oud en woon nog steeds bij mijn ouders en heb nog nooit een relatie gehad.
Ik heb PDD-NOS, of eigenlijk Asperger maar omdat ik ook kenmerken heb van klassiek autisme is het PDD-NOS geworden, ik heb ADHD gecombineerde type, Borderline en een dystymische stoornis.
Ik ben niet zielig, en ben zelfs op weg naar een leuke gepaste baan en alles, ik ben ook geen schenkstroop figuur... maar serieus; jij bent jaloers?
Zelfde hier, maar komt allemaal vast wel tijd zat nog.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:27 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ik heb alleen een brief gehad dat ze mijn rekeningnummer zouden gaan gebruiken in de toekomst meer niet.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:34 schreef Anarkhia het volgende:
[..]
Zelfde hier, maar komt allemaal vast wel tijd zat nog.
En 't is binnenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:45 schreef Plums het volgende:
Dus met dagtekening 18 mei moet 't geld vandaag of morgen binnenkomen, toch?
Ik vind het niet zo erg, heb een hoop geld al op een aparte rekening staan dus hoef er niet naar te kijken. Maar het is toch lekker als het binnen is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:57 schreef BorgQueen het volgende:
[..]
Zeker, maar toch liever vroeg dan laat. Trouwens wel opvallend dat de brief nu eerder komt. Alle voorgaande jaren kwam de brief zo'n twee dagen nadat het geld op de bank stond.
Lekker dan!quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:30 schreef julia26almere het volgende:
Heb net even de belastingdienst even gebeld omdat ik dagtekening 22 mei heb en nog niets onvangen....De meneer van de balsting vertelde mij dat er een grote storing in het systeem is geweest!
Hij verzoekt dan ook aan alle mensen om nog wat geduld te hebben en dat het waarschijnlijk voor aankomende dinsdag allemaal betaald zal worden!
Mocht dit niet zo zijn dan kunnen wij vanaf dinsdag weer contact opnemen....
Vreemd, hier vandaag belasting terug gekregen en blauwe brief lag op 22mei op de mat...quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:30 schreef julia26almere het volgende:
Heb net even de belastingdienst even gebeld omdat ik dagtekening 22 mei heb en nog niets onvangen....De meneer van de balsting vertelde mij dat er een grote storing in het systeem is geweest!
Hij verzoekt dan ook aan alle mensen om nog wat geduld te hebben en dat het waarschijnlijk voor aankomende dinsdag allemaal betaald zal worden!
En hoevaak heb je nu al gebeld?quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:30 schreef julia26almere het volgende:
ik gok dat je een brief hebt met de melding dat je geen voorlopige aanslag gaat krijgen maar meteen een definitieve. En daarnaast een de voorlopige aanslag waarop uitbetaling zal komen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:19 schreef VinceMega het volgende:
Ik heb twee brieven ontvangen.
Bij de een kreeg ik niets terug, maar bij de ander 895 euro.
Mijn pappa doet die dingen altijd aanvragen, en ook optijd (volgend mij in februari al verstuurd). Weet iemand of ik doe 900 euro krijg, lijkt me wel toch?
Dan zal het dat zijn, tyvm, heb eerlijk gezegd die brieven ook niet erg aandachtig gelezen. Het geld stond gisteren nog niet op mijn rekening, maar dat zal dan nog wel komen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik gok dat je een brief hebt met de melding dat je geen voorlopige aanslag gaat krijgen maar meteen een definitieve. En daarnaast een de voorlopige aanslag waarop uitbetaling zal komen.
Dit hoor ik meer, zelf ook de brief gekregen nadat ik de voorlopige aanslag en het geld al binnen had.
Zal wel een slordigheidje geweest zijn.
Zeker ben ik er niet over aangezien je niet duidelijk bent over wat er precies in de brief staat....
quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:57 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
En hoevaak heb je nu al gebeld?![]()
Vervelend van die storing ja, ik heb het ook nog niet, maar hou eens op , het is er sowieso binnen een paar dagen.
Ik heb ook dagtekening 22 mei en ben ook nog aan het wachten. Het geld komt als het komt, ik neem aan dat dit tegenwoordig vrijwel volledig geautomatiseerd verwerkt wordt dus al bel je elke dag, het gaat er toch niet sneller van op je rekening staan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:40 schreef julia26almere het volgende:
Nog zo'n figuur wat het blijkbaar nodig vind bijdehand te doen!!!
Bij deze ik heb 2 keer gebeld de eerste keer ging het om een wijziging en toen werd me gelijk medegedeeld dat de dagtekening 22 mei zou zijn zonder te vragen!!!
Vandaag dus alleen maar gebeld om te vragen of deze mevrouw gelijk had!!
Dus waar zeik je over!!
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |