Op de rentes e.d. na is hij nog steeds actueelquote:Op woensdag 25 juni 2008 11:12 schreef Nizno het volgende:
In navolging op de eerdere spraakmakende delen
Met de vraag; Wie heeft het al gehad.
De vingertikkers in dit topic zal ik aan u voorstellen;ManAtWork; is geboren in 1976, heeft een opleiding gedaan en werkt tegenwoordig met cijfers.
Uit eerdere topics weten we dat hijzelf al meerdere problemen heeft lopen met de blauwe enveloppenbrigade.DonJames; is geboren in 1979, met de opleiding fiscaalRecht en werkt momenteel als Fiscalist.
DonJames houdt van duidelijkheid. Is ook niet te beroerd om streepjes te zetten voor de hoevele keren hij verwijst naar de OP in kwestie met de uitleg over bijvoorbeeld studiekosten.Nizno; is geboren in 1980, heeft een tijdje bij de rode enveloppenafdeling van de BD gewerkt. Is daardoor niet te beroerd om te helpen bij vraagstukken over toeslagen en doet ook hard dr best om vragen over IB naar waarheid te beantwoorden.
Het vingertikken gebeurt uit liefde voor de Belastingdienst omdat we het een geweldige instantie vinden en we stiekem ook gewoon aandelen hebben.
Waarom duurt het altijd zo lang dat de belastingdienst uitbetaalt?
De belastingdienst houdt van geld, rentetrekken zijn ze dol op. Vandaar ook dat ze 'slechts' 4.75% rente geven momenteel over de bedragen die aan de burgers toehoren.
Ook werken er geen mensen bij de belastingdienst, dat zijn slechts slaven. Deze horen hard te werken, dat komt er vaak niet van omdat ze avonden doorhalen en dan 's morgens met stokjes tussen de oogleden zitten te werken. Voor zover je het werken kan noemen natuurlijk.
Digitale aangiftes zouden zo door de computer moeten kunnen rollen, echter dat vindt een medewerker niet leuk dus die stopt vaak even de computer zodat mensen die al begin maart hebben ingediend pas op 30 juni geld krijgen.
Waarom zijn er regels bij de aangifte nodig?
Iedereen weet dat de burger speciaal is en deze regels niet voor de burger bedoeld zijn. Zo moet iemand die op 2 april pas heeft ingediend ook gewoon zijn geld krijgen voor 1 juli. En iemand die voor 1 april heeft ingediend moet ook gewoon eind mei het geld op de rekening hebben.
Nu serieus:
Er zijn maar een paar spelregels bij de BD.Voor 1 april (dus vertaling; ten laatste 31 maart 23.59u) uw aangifte indienen is voor 1 juli (vertaling; ten laatste 30 juni laatste betaaltermijn van de bank) het geld ontvangen, of in elk geval de berichtgeving. Een onvolledige aangifte waarvoor de BD achter informatie aan moet levert vertraging op, dus kan er geen garantie meer worden gegeven dat het ook voor 1 juli verwerkt is. Willens en wetens onjuist invullen kan in het begin gunstig lijken, je krijgt soms ook nog echt het geld uitbetaald wat je ingevuld had. Echter houd er maar rekening mee dat de BD dit echt wel ziet en je dus alsnog terug moet betalen aan de BD.
Vragen stellen aan de vingertikkers mag altijd. Je zult soms iets meer informatie krijgen dan dat een miepje of klaasje aan de telefoon op 0800-0543 je zal geven.
De vingertikkers zijn ook zeer zeker niet te beroerd om gewoon doodleuk hetzelfde te vertellen als de miepjes en klaasjes omdat de regels gewoon niet soepeler worden gemaakt en zelfs de vingertikkers hebben hier geen mogelijkheid toe.
Als laatste wil ik nog zeggen,
Leuker kan ik het niet maken, wel makkelijker.
Volgens mij klopt het van DJ ook niet meer.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
Op de rentes e.d. na is hij nog steeds actueel
Over 2009? Dat is snel dan!quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:50 schreef ueberduitser het volgende:
30 maart 's avonds ingediend, afgelopen woensdag 12 mei bericht met dagtekening 14 mei en direct geld op de rekening.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:03 schreef julia26almere het volgende:
Moet toch ook even wat kwijt....er is hier een erg onvriendelijk persoon op dit forum...die vervolgens tegen alle mensen verteld dat het gezeur is de vragen over de bd en dan ook het delen van de informatie of je dan wel of niet het geld hebt ontvangen...en jaaaa sommige mensen zijn ongeduldig (ikkuh) (hihihi), maar hallo als je je op deze manier wilt uitlaten prima,maar doe dat dan niet op een forum waar het nou eenmaal gaat (LEES DE TITEL!!!) over het feit of mensen al hun geld ontvange hebben!!!
ach ziel..... Elmo moet betalen!!! Elmo te veel verdiend en te weinig belasting er over betaald?quote:
Volgens mij is KLB een paar duren verder.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:03 schreef julia26almere het volgende:
Moet toch ook even wat kwijt....er is hier een erg onvriendelijk persoon op dit forum...die vervolgens tegen alle mensen verteld dat het gezeur is de vragen over de bd en dan ook het delen van de informatie of je dan wel of niet het geld hebt ontvangen...en jaaaa sommige mensen zijn ongeduldig (ikkuh) (hihihi), maar hallo als je je op deze manier wilt uitlaten prima,maar doe dat dan niet op een forum waar het nou eenmaal gaat (LEES DE TITEL!!!) over het feit of mensen al hun geld ontvange hebben!!!
NIE-MAND kan vertellen wanneer een bepaald individu zijn of haar brief in de bus krijgt en/of geld op de rekening heeft. NIE-MAND.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:03 schreef julia26almere het volgende:
En dat uiteraard, maar ik krijg 't altijd pas eind juni/begin juli, dus ik wacht nog wel een week of 6.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:44 schreef c0nd0r het volgende:
Nee nog niet!
Die vriendelijke mevrouw van de belastingdienst kon dat anders wel hoor..... misschien vergis ik mij, zou ook kunnen..quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:09 schreef Xebber het volgende:
[..]
NIE-MAND kan vertellen wanneer een bepaald individu zijn of haar brief in de bus krijgt en/of geld op de rekening heeft. NIE-MAND.
Wat dus al veel te veel is aangegeven: Voor 1 April aangifte doen = voor 1 Juli bericht.
Ze zeggen toch ook binnen 3 maanden bericht.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:09 schreef Xebber het volgende:
[..]
NIE-MAND kan vertellen wanneer een bepaald individu zijn of haar brief in de bus krijgt en/of geld op de rekening heeft. NIE-MAND.
Wat dus al veel te veel is aangegeven: Voor 1 April aangifte doen = voor 1 Juli bericht.
Goeie.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:16 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Die vriendelijke mevrouw van de belastingdienst kon dat anders wel hoor..... misschien vergis ik mij, zou ook kunnen..
quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:16 schreef tliciouz het volgende:
Ik heb geen eens een brief gehad, vorig jaar had ik het al rond deze tijd
voor 1 april indienen is voor 1 juli bericht. Dat is nog nooit anders geweest.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:18 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ze zeggen toch ook binnen 3 maanden bericht.
Als iemand begin Januari alles heeft opgestuurd en nu nog steeds geen geld heeft snap ik dat ze kankeren op de BD ja.
En het gaat er hier inderdaad over of het geld al is ontvangen.
Niet over die slappe kut regels van die incompetente wannabe organisatie.
Geduld is een schone zaak...quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:03 schreef julia26almere het volgende:
Dus wel!quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
voor 1 april indienen is voor 1 juli bericht. Dat is nog nooit anders geweest.
Dus nee Kankeren op de BD is niet nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |