abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81449210
Vorig topic: Het grote babietjes topic (6-12 maanden) deel 22

De grote baby's:

20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81449212
Laatste reacties:
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:20 schreef oeke het volgende:
Oh wat een opluchting Huup. Dat is wel een traantje waard!
[..]

Ze heeft hem niet gezien. Als hij maandag nog niet is doorgebroken moeten we even langs gaan.
Hij ligt nu eindelijk te slapen, hopelijk gaat het gewoon goed vannacht.
Het zielige is dat er ook nog een voortandje doorkomt. Dus 2 keer tandjes leed.
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:32 schreef McLaura het volgende:
Sterkte Oeke!

Het is niet leuk als je kind aangeeft dat er wat is, maar je het niet echt kunt ontdekken....
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:41 schreef huuphuup het volgende:
Hè gets Oeke das niks niet leuk
Ik hoop voor jullie dat het voor maandag doorgebroken is.
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 08:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het een griezel. Maar hoe zit het dan met het verplaatsen van bedjes? Waar houdt hij dan rekening mee? Kijk, met spoken kan ik niet zoveel, maar ik kan me bijvoorbeeld wel voorstellen dat een kind zicht wil hebben op de deur of zo. Ik wilde vroeger altijd met mijn rug naar muren toe slapen en met mijn gezicht naar ramen en deuren toe.
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 08:35:00 #3
5428 crew  miss_sly
pi_81449337
Wij hebben het net omgezet in eht kamertje, dus ik ben benieuwd.
Waar Derek Ogilvie op let, weet ik niet, maar wij hebben het nu zo gezet dat ze met haar hoofdje naar de zijmuur ligt en dan opzij de kamer inkijkt en naar de deur kijkt. Kan me voorstellen dat dat fijner inslaapt en wakker wordt, maar of Senna daar ook zo over denkt, is afwachten
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81449375
Ben benieuwd Miss Sly, wij hebben bij Iris ook wat met het bedje geschoven en ik had de indruk dat het wel uitmaakte... Wie weet!
Fake it till you make it...
pi_81449687
Ik denk dat het een goede kans van slagen heeft Miss. Ik hou mijn fingers crossed!

Oeke, hoe zijn jullie de nacht doorgekomen? voor jou en Ko.
pi_81450004
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 08:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het een griezel. Maar hoe zit het dan met het verplaatsen van bedjes? Waar houdt hij dan rekening mee? Kijk, met spoken kan ik niet zoveel, maar ik kan me bijvoorbeeld wel voorstellen dat een kind zicht wil hebben op de deur of zo. Ik wilde vroeger altijd met mijn rug naar muren toe slapen en met mijn gezicht naar ramen en deuren toe.
Ik ook! Dan kon je tenminste zien als iets of iemand je aanviel en dan had je rugdekking. Volgens mij las ik teveel spannende verhalen.

Ik kan trouwens best wat met spiritualiteit, alleen kan ik niet zoveel met tv-spiritualiteit zoals Char, Derek Dinges en Jomanda.
In zo'n geval als met Senna is wat Miss doet, door de ogen van haar kindje te kijken, precies wat Derek doet, volgens mij. Inleving.
Ik duim mee!

De nachten zijn hier eigenlijk heel goed. Verbazingwekkend eigenlijk als je kijkt naar de dagen.
Lief dat je ernaar vraagt, Xenia.
De kies is trouwens nog steeds niet door.
Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als hij doorkomt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81450358
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:51 schreef oeke het volgende:

Ik kan trouwens best wat met spiritualiteit, alleen kan ik niet zoveel met tv-spiritualiteit zoals Char, Derek Dinges en Jomanda.
In zo'n geval als met Senna is wat Miss doet, door de ogen van haar kindje te kijken, precies wat Derek doet, volgens mij. Inleving.
Ik duim mee!
Nou, precies, inleving. Zo vind ik het ook vervelend als Ivan op de grond ligt en zijn vader naast hem blijft staan. Ik ga automatisch met hem op de grond zitten en soms zelfs liggen. En als ik met mijn neefje ga spelen ren ik niet op hem af, maar ga ik in de buurt zitten en begin ik zelf met spelen. Het lijkt me zo vervelend als kind dat volwassenen zich zo op je storten.

Ik ben ook benieuwd of het werkt, miss! Fijn dat het verschuiven is gelukt.
pi_81450649
Driekus heeft heerlijk geslapen, een lange nacht zonder onderbrekingen, maar werd helaas wel wakker met 40,1 graden koorts. Hij voelde behoorlijk warm en was wat stil, maar dat is het dan ook. Fles ging keurig op en nu, een half uurtje na de paracetamol, is ie weer oke. Ik verdenk em toch echt van die zesde ziekte, hij heeft verder eigenlijk nergens last van. Ja een snotneus, maar dat is inmiddels normaal. Wel zijn we weer met de pufjes gestart, hij kreunde een beetje. Maar de huisarts hoorde gisteren niets, dus dat kan het ook niet zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_81450776
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:51 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik ook! Dan kon je tenminste zien als iets of iemand je aanviel en dan had je rugdekking. Volgens mij las ik teveel spannende verhalen.

Ik duim mee!

De nachten zijn hier eigenlijk heel goed. Verbazingwekkend eigenlijk als je kijkt naar de dagen.
Lief dat je ernaar vraagt, Xenia.
De kies is trouwens nog steeds niet door.
Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als hij doorkomt.
Haha herkenbaar!
ik doe het nog steeds zo
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:40:45 #10
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81450845
Mamanik, je staat gewoon bovenaan

Ik las iets over dingen veranderen in de slk zodat je kindje beter slaapt, ik vind Derek Ogilvie ook een engerd, maar wie weet helpt t. Ik vond dit linkje met tips, wie weet kan t helpen!

Ko
pi_81452724
Ik ga volgende week naar een show van Derek Ogilvie in Antwerpen... Een vriendinnetje vroeg of ik meeging. ZIj wilde al heel lang, maar haar vriend had geen zin om mee te gaan. Prima, ik geloof ik weinig van, maar vind het wel leuk om zo'n show eens bij te wonen. Antwerpen is lekker dichtbij en het is wel gezelllig.

Bestelt die kuttekop alleen kaartjes voor zitplaatsen helemaal vooraan. Kom je ook eens op tv...
pi_81452728
Whaha! Ik had Kruidvat dus gemailt met mijn klacht over de luiers, wordt er net een enorme doos bezorgd, van Kruidvat. Met twee pakken luiers Met een brief erbij dat ze mijn klacht ontvangen hebben, en of ik 2 luiers en de verpakking op wil sturen, en dat ze me hierbij 2 pakken nieuwe luiers sturen en dat ze hopen dat ik hier wel tevreden over ben
Wel heel vriendelijk dat ze dat doen zeg, maar stiekem ook een beetje raar. Ik zeg: ik vind jullie lueirs prut, en zij zeggen: hier, heb je nog meer van onze luiers!
Maar goed, ik hoop dat het dus gewoon aan die twee verpakkingen lag dat ze steeds doorlekken, kan ik nu mooi wel gratis uittesten in elk geval!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81452813
Whaha Ssserpente ik krijg het altijd benauwd van vooraan zitten bij shows enzo

Tessie wel service van ze zeg! Achja, het is toch ook een stukje klantenbinding I guess, jij was tevreden, nu niet meer dus zij hopen dat het een eenmalig fout pak was ofzo en dat je nu toch maar wel blijft gebruiken.
Ik ben sowieso erg te spreken over de service van kruidvat. Ik wilde ooit ns weten welke hoestsiroop ik nou kon gebruiken tijdens mn zwangerschap toen is er voor me gebeld naar het hoofdkantoor en heeft het hoofdkantoor een arts gebeld en daarna werd de kassajuffrouw weer teruggebeld met een uitgebreid antwoord
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:15:52 #14
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81453008
Haha, over die bedjes. Ik heb van ons alledrie de bedden zo dat we naar de deur kijken. En niet eens om te kunnen zien of we aangevallen worden . Gewoon vanzelfsprekend ofzo, om het zo neer te zetten .
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:53:14 #15
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81454036
Da's nog eens service Tessie? Heb je ze al even bekeken?

Dit is echt ongelooflijk... T. slaapt nu al twee uur. Da's nog nooit gebeurd overdag!!! Ik heb zijn bedje a-la-feng-shui anders gezet en nu slaapt hij dus al zo lang. En nu zit ik te wachten tot hij wakker wordt, want we moeten nog eten straks en ik wilde eigenlijk ff de stad in..
pi_81456564
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:15 schreef Groofsken het volgende:
Haha, over die bedjes. Ik heb van ons alledrie de bedden zo dat we naar de deur kijken. En niet eens om te kunnen zien of we aangevallen worden . Gewoon vanzelfsprekend ofzo, om het zo neer te zetten .
Voor mij is het ook vanzelfsprekend. Ik let daar sowieso op bij inrichting van kamers, dat er geen belangrijke dingen geblokkeerd worden en dat er een soort logische wandelgang door de ruimte is. Dat is ook wel het Feng Shui-idee alleen worden er dan zweverige termen gebruikt als het 'stromen van energie' en zo. En Feng Shui gaat heel ver, maar in het basisidee kan ik me wel vinden.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:22:09 #17
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81456594
Snelle tvp ik-heb-niet-alles-bijgelezen-post

Feng Shui baby's !!!!!!!!!!

Hier is Alexa heel erg verkouden, verhoging, maar nog wel te genieten. Ik vermoed dat haar derde tandje komt, aangezien haar tandvlees ook opgezwollen lijkt boven

voor iedereen en fijn weekend allemaal
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_81457315
Naja Mikoxx,het lijkt dus meteen te werken, ik ben heel benieuwd naar de komende nacht.

Mefke, beterschap voor je ventje, wat een hoge koorts...is wel kenmerkend voor de 6e ziekte, dus het kan maar zo. Dan krijgt hij over een paar dagen vlekjes die binnen eeen dag weer wegrtrekken.
(Lars heeft dat ook gehad)

Gister waren we naar de camping geweest, mijn schoonouders staan daar, en Lars was ook mee. Ging prima, ze hebben een kacheltje in de tent, en dat was lekker aangenaam. Lars sliep er sochtends ook prima in de caravan. Smiddags moest ie weer slapen, en liet ik mijn schoonmoeder hem voor het eerst naar bed brengen. Legt ze Lars in bed, en wil ze vervolgens nog even wat uit een kastje boven Lars pakken. Valt er iets uit dat kastje precies op zijn hoofd. Helemaal overstuur was hij. Schoonmoeder kreeg hem niet meer stil, en uiteindelijk heb ik hem maar in de MeiTai geknoopt waar hij lekker rustig zat rond te kijken.....
Hij heeft helemaal een rode plek op zijn voorhoofd.....

Ach en natuurlijk was het een ongelukje,ze voelde zich ook echt rot eronder.
Jammer, want ik vind het al zo moeilijk om mijn schoonmoeder dingen met Lars te laten doen, en dan gebeurt er ook nog wat als ik haar een keer een kans geef....Bummer.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_81461042
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:05 schreef Ssserpente het volgende:
Bestelt die kuttekop alleen kaartjes voor zitplaatsen helemaal vooraan. Kom je ook eens op tv...
Ojee!

Aardig van het Kruidvat Tessie. Ik ben benieuwd of je inderdaad een slechte greep had gedaan.
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:15 schreef Groofsken het volgende:
quote:
Staat je bed in een lijn met de uitgang dan wordt dat in de Chinese cultuur als een zeer ongelukkige positie beschouwd.
Het idee is dat je wel vanuit je bed kan zien wie er binnenkomt maar je bed niet in de stroom van energie plaatst.
Dat staat op die site van Mikoxx. En Ko zijn bedje staat recht tegenover onze voordeur.
Nouja, het is voor ons op dit moment de beste plek.

Beterschap Alexa!

Arme Lars, zo'n rode plek op je hoofdje. Dat maakt het er inderdaad niet makkelijker op Karin. Zo'n ongelukje.
pi_81461116
Hmmm volgens mij hebben wij de waterpokken in huis. Thijs heeft een lichtelijk toenemend aantal bultjes in zijn gezicht. 1 ervan heeft een blaasje. Verder is hij moe en bleek.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 19:10:45 #21
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81465002
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:02 schreef oeke het volgende:

[..]

Ojee!

Aardig van het Kruidvat Tessie. Ik ben benieuwd of je inderdaad een slechte greep had gedaan.
[..]

[..]

Dat staat op die site van Mikoxx. En Ko zijn bedje staat recht tegenover onze voordeur.
Nouja, het is voor ons op dit moment de beste plek.

Beterschap Alexa!

Arme Lars, zo'n rode plek op je hoofdje. Dat maakt het er inderdaad niet makkelijker op Karin. Zo'n ongelukje.
R en ik zitten goed dan. Alleen het bedje van S staat echt recht tegenover de deur. En toch vind ik het de meest logische plek voor een bedje in haar kamer. Bovendien is ze een hele goede slaapster, dus ik ga er niks aan veranderen .
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 21:03:58 #22
5428 crew  miss_sly
pi_81468741
Senna's kamer is niet heel erg groot, dus heel veel opties hebben we neit, maar dit is iig even anders dan eerst. Ze heeft er vanochtend iig goed in geslapen, ruim 2 uur! Nu ligt ze er ook weer in, dus ik ben benieuwd.
pi_81468786
Spannend, Miss!

Ko is vandaag alleen in bad geweest. Hij vond het spannend en leuk!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 26% gewijzigd door oeke op 17-05-2010 00:33:08 ]
pi_81469039
Wat een lief koppie, Oek. Hoest eigenlijk met zn driftbuien?
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 21:14:09 #25
5428 crew  miss_sly
pi_81469113
Ow, kijk hem nou zitten Leuk dat hij het zo leuk ovnd!
pi_81469142
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:12 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een lief koppie, Oek. Hoest eigenlijk met zn driftbuien?
Die zijn gelukkig helemaal over. Nu moet hij alleen wennen aan het woordje nee. En omgaan met de teleurstellingen die daarbij horen.
pi_81469198
Oef, Oeke, ik heb er hier ook zo één. Nee is niet leuk, Thijs zijn onderlip gaat direct trillen als iets niet mag
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_81469240
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:14 schreef oeke het volgende:

[..]

Die zijn gelukkig helemaal over. Nu moet hij alleen wennen aan het woordje nee. En omgaan met de teleurstellingen die daarbij horen.
Haha, maar hij begrijpt het wel dus?

Lente niet, hoor. Die gaat met een grote glimlach door met waar ze mee bezig was. De vaas met bloemen van tafel graaien bijvoorbeeld.

Ze ligt trouwens net een kwartiertje op bed. Ze heeft vanmiddag alleen een kwartiertje in de auto geslapen, that's it. Wakker kind. Gek, want toen ze nog een 'echte' baby was, was ze juist zo'n slaapkop.
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 21:18:10 #29
5428 crew  miss_sly
pi_81469272
Ow, Senna kan prima met nee omgaan. Dan gaat ze heel lief lachen en doet het toch
pi_81469356
Ko
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81469443
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:16 schreef McLaura het volgende:
Oef, Oeke, ik heb er hier ook zo één. Nee is niet leuk, Thijs zijn onderlip gaat direct trillen als iets niet mag
Dat is precies wat Ko ook doet. na het woordje nee begint hij meteen te huilen.
Alhoewel, vanavond was de vuilnisbak wel erg interessant en nee deed hem niets. Sterker nog hij ging heel vrolijk en blij en hard tegen me gillen en gewoon door.

Lente heeft vroeger al genoeg geslapen dus ze kan er nu lekker van genieten.
Is ze vervelend als ze zo weinig slaapt?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:23:09 #32
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81469448
Zeg jongens, zijn dit de mensen die een tijdje terug voorstander waren van het opvoeden zonder 'nee' .
pi_81469506
Helemaal niet. Dwz, ze gaat niet jengelen of zo. Ze barst van de energie en wil alleen maar staan en boekjes lezen en op je klimmen en in je neus knijpen.

Ko! Da's ook een strategie.
pi_81469546
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:23 schreef Groofsken het volgende:
Zeg jongens, zijn dit de mensen die een tijdje terug voorstander waren van het opvoeden zonder 'nee' .
Haha Groof, dan heb je het echt niet begrepen, ik ben nooit een tegenstander van nee geweest.
pi_81469597
Oh, dat is wel fijn Sserpente. Lekker veel extra energie.

Ko gilt tegenwoordig erg hard. Vandaag was een vriendin onder d indruk van hem. Ze had nog nooit een baby zo hard horen gillen.
pi_81469613
Ik ook niet, kan me wel iets herinneren van dat Sly het erover had, maar niet of ze dat toe wilde passen?
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 21:27:40 #37
5428 crew  miss_sly
pi_81469621
Ik ook niet. Ik heb alleen gezegd dat ik me voor kan stellen dat je op kan voeden zonder het woord 'nee' te gebruiken. Ik probeer het wel positief te doen, dus nee met iets anders dat wel mag ofzo.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:28:17 #38
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81469642
pi_81469700
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik ook niet. Ik heb alleen gezegd dat ik me voor kan stellen dat je op kan voeden zonder het woord 'nee' te gebruiken. Ik probeer het wel positief te doen, dus nee met iets anders dat wel mag ofzo.
Ja? Vind het wel erg optimistisch klinken. Ik probeer het nu wel eens en vind het al lastig, laat staan al ze ouder wordt.

Zo mag ze bijv. niet bij de hond in de buurt komen. Da's een ouwe chagrijn met reuma die gromt naar kinderen. Maar die is natuurlijk hartsikke interessant en niets is boeiender dan ndie hond. Probeer 'r dan maar 'ns af te leiden met iets anders.
pi_81469803
Haha die kinders
Hier volgt er een pruillip op nee waarbij ze heel dramatisch huilt en dan schuin omhoog kijkt of ik het wel zie en als ik dan weer wegloop dan schuifelt ze weer naar voren toe naar het gewraakte object. Als ik me dan omdraai trekt ze accuut weer de pruillip
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81469837
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:27 schreef miss_sly het volgende:
Zo doe ik het ook. En na een aantal pogingen zet ik hem gewoon bij iets anders wat wel mag.
En ik probeer ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk is wat niet mag. Dus alles veilig maken op zijn hoogte.
Ook voor mezelf hoor. Ik zou er doodmoe van worden de hele dag nee te moeten zeggen.

Maar ja een oude hond leg je niet even op de kast.
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 21:36:09 #42
5428 crew  miss_sly
pi_81469902
Nou, voor mensen met meer geduld dan ik en met een idealistischer gedachte daarover denk ik dat het mogelijk is.

Afleiden is niet altijd gemakkelijk en lukt niet altijd met de eerste poging, maar dan doe ik het nog een keer, of nog een keer, etc En sommige dingen moet ze zelf leren. Hier kan ze beter niet bij de kat komen, die vindt dat lang niet altijd leuk. Ik waarschuw haar daar wel regelmatig voor, maar ze doet het toch. Dus laat ik haar gecontroleerd toch haar gang gaan en krijgt ze een waarschuwing van de kat zelf. Dat maakt meer indruk, geloof ik.
pi_81469958
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:34 schreef oeke het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook. En na een aantal pogingen zet ik hem gewoon bij iets anders wat wel mag.
En ik probeer ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk is wat niet mag. Dus alles veilig maken op zijn hoogte.
Ook voor mezelf hoor. Ik zou er doodmoe van worden de hele dag nee te moeten zeggen.

Maar ja een oude hond leg je niet even op de kast.
nou als ie reuma heeft gaat ie waarschijnlijk nergens heen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81470025
Haha, die blijft wel liggen ja.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:42:04 #45
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81470085
Afleiden en/ of geen aandacht aan besteden werkt hier bij S nogsteeds het beste .
pi_81470131
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:37 schreef huuphuup het volgende:
nou als ie reuma heeft gaat ie waarschijnlijk nergens heen
Das zielig.
pi_81470208
Dat je niet de hele dag achter je kind al wilt rennen en om 'nee' te roepen, snap ik. Ik zet ook dingen weg. Maar tot welke leeftijd wil je je kind blijven afleiden dan? Op een gegeven moment zullen ze toch moeten leren dat sommige dingen simpelweg niet mogen. Zoals een ijsje voor het eten. Dan kun je toch moeilijk met een alternatief komen.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:48:12 #48
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81470256
Oh ja, maar S weet heel goed wat wel en niet mag, en dan hept afleiden niet zozeer om het haar te laten begrijpen, maar wel om heel groot verdriet of grote boosheid te voorkomen. Of blijvend toch doen wat niet mag. Soms lijkt het ook wel alsof ze er dan ongewild in blijft hangen en dan helpt het haar een handje als ik de boel weet om te buigen naar iets anders.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:48:49 #49
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81470268
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:48 schreef Groofsken het volgende:
Oh ja, maar S weet heel goed wat wel en niet mag, en dan hept afleiden niet zozeer om het haar te laten begrijpen, maar wel om heel groot verdriet of grote boosheid te voorkomen. Of blijvend toch doen wat niet mag. Soms lijkt het ook wel alsof ze er dan ongewild in blijft hangen en dan helpt het haar een handje als ik de boel weet om te buigen naar iets anders.
Oh jezus, dat klinkt vaag. Ik ga naar bed .
pi_81470510
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:46 schreef Ssserpente het volgende:
Dat je niet de hele dag achter je kind al wilt rennen en om 'nee' te roepen, snap ik. Ik zet ook dingen weg. Maar tot welke leeftijd wil je je kind blijven afleiden dan? Op een gegeven moment zullen ze toch moeten leren dat sommige dingen simpelweg niet mogen. Zoals een ijsje voor het eten. Dan kun je toch moeilijk met een alternatief komen.
Maar dat is een heel ander nee dan een nee bij niet aankomen, vind ik. Dat exploreren/op dingen klimmen/overal aanzitten/de hond pesten gaat op termijn wel een beetje over, en kinderen worden ook steeds meer voor rede vatbaar. Ik maak het mijzelf en mijn kind nu liever makkelijk door de frustratie zoveel mogelijk te beperken (dus veel dingen wegzetten) en af te leiden. En zelfs dan blijven er echt nog meer dan genoeg momenten over om nee te zeggen en uit te leggen, omdat je daar op sommige momenten niet onderuit komt. Leerzaam genoeg.
pi_81470511
Ik zeg gewoon tegen Ko dat ik begrijp dat de vuilnisbak leuk is om mee te spelen omdat de klep open en dicht gaat, maar dat dat niet mag. En hier mag je wel mee spelen.
Volgens mij kan ik dat heel lang volhouden.
Hij hoort dat bepaalde dingen niet mogen.
Verder laat ik hem weten dat ik hem begrijp of dat ik zijn verlangens onderken en geef ik hem een ander spel idee aan.
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 22:00:53 #52
5428 crew  miss_sly
pi_81470669
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:56 schreef oeke het volgende:
Ik zeg gewoon tegen Ko dat ik begrijp dat de vuilnisbak leuk is om mee te spelen omdat de klep open en dicht gaat, maar dat dat niet mag. En hier mag je wel mee spelen.
Verder laat ik hem weten dat ik hem begrijp of dat ik zijn verlangens onderken en geef ik hem een ander spel idee aan.
Dit doe ik dus ook en vaak in de herhaling ook, want zo werkt dat natuurlijk ook nog eens. Ik denk ook dat ik dat lang vol kan houden.

Ik sta zelf wel verbaasd over het geduld dat ik kennelijk wel heb. Ik was altijd bang dat dat mijn zwakste punt zou zijn, maar ik heb echt meer geduld dan ik ooit voor mogelijk had gehouden
pi_81470929
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:56 schreef Jore het volgende:

[..]

Maar dat is een heel ander nee dan een nee bij niet aankomen, vind ik. Dat exploreren/op dingen klimmen/overal aanzitten/de hond pesten gaat op termijn wel een beetje over, en kinderen worden ook steeds meer voor rede vatbaar. Ik maak het mijzelf en mijn kind nu liever makkelijk door de frustratie zoveel mogelijk te beperken (dus veel dingen wegzetten) en af te leiden. En zelfs dan blijven er echt nog meer dan genoeg momenten over om nee te zeggen en uit te leggen, omdat je daar op sommige momenten niet onderuit komt. Leerzaam genoeg.
Da's waar.

Ik probeer ook wel bewust om Lente dingen zelf te laten ontdekken en me te beseffen dat veel gewone dingen voor haar helemaal niet zo voor de hand liggend zijn. Zo was ze laatst d'r sok in de drinkbak van de hond aan het soppen. En ik zag gewoon dat ze verbaasd leek omdat ie er nat en zwaar en koud van werd. Voor mij erg logisch, maar voor haar een ontdekking. Dan word ik er weer aan herinnerd dat ik haar echt de kans wil geven om zulke dingen zelf te ondekken en niet meteen 'niet doen' te roepen omdat ik 'bang' ben voor een natte sok. So what?
pi_81470969
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:18 schreef miss_sly het volgende:
Ow, Senna onze hond kan prima met nee omgaan. Dan gaat ze hij heel lief duivels lachen en doet het toch
pi_81471055
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:09 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Da's waar.

Ik probeer ook wel bewust om Lente dingen zelf te laten ontdekken en me te beseffen dat veel gewone dingen voor haar helemaal niet zo voor de hand liggend zijn. Zo was ze laatst d'r sok in de drinkbak van de hond aan het soppen. En ik zag gewoon dat ze verbaasd leek omdat ie er nat en zwaar en koud van werd. Voor mij erg logisch, maar voor haar een ontdekking. Dan word ik er weer aan herinnerd dat ik haar echt de kans wil geven om zulke dingen zelf te ondekken en niet meteen 'niet doen' te roepen omdat ik 'bang' ben voor een natte sok. So what?
Same here
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 22:13:12 #56
5428 crew  miss_sly
pi_81471065
hahaha, ik vind die hond van jullie gewoon helemaal geweldig, alleen al door jouw verhalen

Sserpente, idd, de kans geven om te ontdekken. de wereld is zo wonderbaarlijk, er valt zo veel te ontdekken en te leren! Zo mooi ook om te zien, vind ik
pi_81471260
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:13 schreef miss_sly het volgende:
hahaha, ik vind die hond van jullie gewoon helemaal geweldig, alleen al door jouw verhalen
Hij is zó ondeugend. Hij heeft gister heel erg op z'n kop gehad van m'n lief omdat hij razendsnel Ivans rijstwafel uit zijn handen griste. Vandaag heb ik al uit zijn bek moeten trekken: een blokje uit de nieuwe blokkendoos, een luier, een sok die ik even op de grond had gegooid (what was I thinking?), een schroef, een kassabon uit de prullenbak en boontjes uit de prullenbak. Ivan opvoeden wordt een eitje vergeleken met de beproevingen die we hebben moeten doorstaan bij het opvoeden van een jonge hond.

Nu zou je denken: maar een hond begrijpt geen nee. Jawel, hij begrijpt nee heel goed, alleen kiest hij ervoor om er niet naar te handelen als hij meent ermee weg te kunnen komen. En hij probeert er bijna altijd mee weg te komen.

Ik heb een mantra in m'n hoofd ontleend aan de Dog Whisperer: calm, assertive energy... calm, assertive energy. Ik vind mezelf namelijk wel onaangenaam als ik gefrustreerd raak en de hond toesnauw. Dat wil ik straks bij Ivan zeker niet doen.

Oh, en Ivan vond het dus geweldig, he, dat de hond zijn rijstwafel pakte. Hij ondermijnt nu al ons gezag.
pi_81471477
Thijs is een stouterd. Hij gaat doelgericht op Harolds pc af en zet hem aan. Ik kan 100 keer nee zeggen, maar het helpt niet, dus pak ik hem vaak op en zet hem in de box. Hij gaat dan tijdenlang liggen spelen (soms wel 2 uur!) dus een straf vindt hij het niet.

Op de fiets trekt hij vaak aan het scherm, maar dat wordt nu beter. Na een paar keer nee (en pruilbui ten gevolge) snapt hij het wel. En het is ook niet dat ik het 'gewoon niet wil', maar het is gevaarlijk. Als hij het scherm naar zich toe trekt en het loslaat, raspt het langs zijn gezicht met alle gevolgen van dien.
pi_81471499
@ Claudia : dat beest van jou straalt ook gewoon boevigheid uit. Ik houd niet zo van honden, maar die van jou mag ik geloof ik wel
pi_81471689
Iris snapt "nee" volgens mij wel. En dan wacht ze gewoon tot je aandacht verslapt en probeert het opnieuw. Vandaag heb ik haar weer 2 keer uit de plantenbak kunnen vissen .
Wat is er nou toch zo lekker aan aarde... iemand...
pi_81471729
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:25 schreef McLaura het volgende:
Thijs is een stouterd. Hij gaat doelgericht op Harolds pc af en zet hem aan.
!

Hoe oud was hij ongeveer toen je merkte dat hij ondeugend was? Ik begin namelijk nu het idee te krijgen dat Ivan ook een ondeugend jongetje is/wordt, maar misschien is dat wel nergens op gebaseerd. Het is bij een baby nogal makkelijk projecteren.
pi_81471821
@ Claudia : Echt uitproberen/ondeugend is het natuurlijk nog lang niet. Misschien is het zelfs wel 'gewoon' een Pavlovreactie : 'als ik op dat knopje druk, komt er een lampje en dat is mooi'.

Ik denk dat Thijs nog geen benul heeft van 'dat mag niet en ik doe het toch!'. Hij kijkt me heel grappig aan als ik hem bij die pc weghaal. Je zou het kunnen interpreteren als 'nananananaaaaaaaaaaaanaaaaa' maar ik denk dat hij dan gewoon denkt 'hoi mama!'.
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 22:35:40 #63
5428 crew  miss_sly
pi_81471831
Senna weet sommige dingen echt al wel. De bak met brokjes van de kat staat hier gewoon nog in de keuken. Eigenlijk wil ik er een andere plek voor, maar geen idee welke plek dat moet worden, dus het staat er nog. Toen ze pas begon te kruipen, kroop ze daarheen en moest natuurlijk voelen enzo. Nou ja, liever niet natuurlijk Dus gezegd, nee, dat is vies, bah, dat is eten voor poes.

Inmiddels kruipt ze dus tot het hoekje van het aanrecht, kijkt om het hoekje naar de bak en gaat dan heel hard bah roepen
pi_81471966
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:35 schreef miss_sly het volgende:
Senna weet sommige dingen echt al wel. De bak met brokjes van de kat staat hier gewoon nog in de keuken. Eigenlijk wil ik er een andere plek voor, maar geen idee welke plek dat moet worden, dus het staat er nog. Toen ze pas begon te kruipen, kroop ze daarheen en moest natuurlijk voelen enzo. Nou ja, liever niet natuurlijk Dus gezegd, nee, dat is vies, bah, dat is eten voor poes.

Inmiddels kruipt ze dus tot het hoekje van het aanrecht, kijkt om het hoekje naar de bak en gaat dan heel hard bah roepen
Oh, dat is echt té schattig! Ik vind het nog zo onwerkelijk dat Ivan ook ooit zulke dingen zal gaan doen.

Tip voor het verplaatsen van de kattenbak: op een hogere plek zetten. Wij hebben - jawel, kom ik weer - hetzelfde probleem gehad met onze hond en de kat kan één ding wat hij niet kan, namelijk op een kastje springen. Daar ligt nu haar voederbakje. En haar kattenbak heb ik ook gewoon in een stellingkast gezet.
pi_81472057
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:35 schreef McLaura het volgende:
@ Claudia : Echt uitproberen/ondeugend is het natuurlijk nog lang niet. Misschien is het zelfs wel 'gewoon' een Pavlovreactie : 'als ik op dat knopje druk, komt er een lampje en dat is mooi'.

Ik denk dat Thijs nog geen benul heeft van 'dat mag niet en ik doe het toch!'. Hij kijkt me heel grappig aan als ik hem bij die pc weghaal. Je zou het kunnen interpreteren als 'nananananaaaaaaaaaaaanaaaaa' maar ik denk dat hij dan gewoon denkt 'hoi mama!'.
Ik denk daar hetzelfde over. Volgens mij vind Kobus sommige dingen gewoon fascinerend en die moeten doorgrond worden. Maar soms zijn dat dingen die ik niet wil.
We hebben een schoenenkast, daar mag hij alle schoenen uit trekken die hij wil.
Dat heeft hij ook een tijd gedaan en nu doet hij dat niet meer.
Heel af en toe eentje. Om te controleren of het nog steeds werkt.

En dat kan gewoon niet met dingen die gevaarlijk zijn.

Senna, lekker bah roepen.

En Iris, lekker snoepen uit de plantenbak.
pi_81473420
Ohja, voor de meelevers : Thijs wordt over ongeveer 10 weken geopereerd. Over 5 weken was de eerste optie, maar dat is vlak voor of in onze vakantie. En aangezien we gaan genieten van zonnig, zeeïg en strandig Ameland lijkt het ons geen goed idee om hem vlak voor die tijd te laten helpen......

Dus het wordt begin augustus, als hij net 1 is.
pi_81474122
Ja zo vlak voor de vakantie zou ook niks zijn Laura. En nu kan hij nog lekker wat groter groeien ondertussen.

Graeme snapt 'nee' volgens mij ook wel. Hij stopt dan ook echt waar hij mee bezig is, en dan kijkt ie me lachend aan. Soms gaat ie daarna alsnog door, maar vaak gaat ie ook gewoon wat anders doen. Wonderlijk vind ik dat Hij weet ook wel dat hij bepaalde dingen gewoon niet mag. Hij mag hier bijvoorbeeld niet aan de salontafel gaan staan, want die is zo klein, dan trekt hij gelijk alles ervaf, en dan zouden wij er dus nooit meer wat op kunnen zetten. En gelukkig doet hij dat dus ook bijna nooit, en als hij het wel doet, halen we hem er gelijk weg. Hij heeft een lange hoekbank waar hij langs kan lopen, dus dat vind hij zelf ook meestal wel een goed alternatief.

Ik vind het echt leuk om te lezen over al jullie kindjes. Vaak zo herkenbaar, en soms ook helemaal niet, goed voor nieuwe inzichten.
  zondag 16 mei 2010 @ 10:19:28 #68
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81480806
Ik vind het leuk, en voor mij ook vaak nuttig om te lezen hoe andere mama's met bepaalde situaties omgaan. Soms staan er dingen tussen waar je zelf nog niet eens aan hebt gedacht! <3... Gewoon heerlijk om te lezen hoe andere kinderen ook doen/zijn (zoals het sok-in-hondenbak-dip, dan lig ik helemaaal dubbel hier )

McLaura fijn dat je dan nog lekker op het gemakje met vakantie kunt....

Gisteren heeft Alexa haar eerste wond te pakken gehad. Ze stond aan tafel en schoof onderuit, waardoor ze met haar tandvlees op het randje butste.... Snee, bloeden en huilen, maar uiteindelijk vond Alexa het minder erg dan ik Na vijf minuten stond ze weer aan dezelfde tafel...

Dat is ook een dilemma hier hoor. Tis zo'n ondernemend kind, en ik wil haar wel beschermen daarvoor, maar ook niet als een paniekling er altijd bij gaan zitten om haar op te vangen ofzo...
Alexa en Seth zijn lief
pi_81480973
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:56 schreef oeke het volgende:
Oh dat is eigenlijk best wel goed je bent toch al snel geneigd zelf alleen ''nee, niet doen'' te zeggen.
of mensen doen het zoals mijn schoonzusje; een pets over de handjes geven

De oudere babytjes hier zitten dus echt in zo'n fase dat je ze overal achterna moet lopen en steeds verdachte geluiden overal vandaan hoort komen als je ze even niet ziet

Dankzij de leuke badderfoto van Huup bedacht ik me dat wij ook zo'n badsteun hebben, Wolf paste er nog net in, in het kleine badje, en een succes dat het was! Trappen en kraaien van pret
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81481482
Thijs computers zijn ook leuk he!

Wat knap van Senna dat ze dat echt al nazegt!

Alexa Daar zou ik ook behoorlijk van schrikken Takke!

Ik weet niet zo goed of Timo nou ondeugend doet en 'nee' wel of niet begrijpt.. Hij tijgert wel altijd richting een snoer waar hij niet aan mag komen en als hij dan halverwege daarheen op weg is zeg ik "Timo" en dan kijkt hij om naar mij, begint hij te lachen en tijgert hij daarna nog sneller naar het snoer.. Dat doet hij trouwens altijd, lachen als ik zeg dat iets niet mag..
pi_81481632
Heej wat toevallig dat het nu over opvoeden gaat. In de Ouders van Nu stond een stuk over opvoeden zonder straffen, beschrijven ze in de methode hoe ze het kind wel straffen (op de trap zetten, iets afnemen). Daar ergerde ik me een beetje aan want oorzaak en gevolg leken totaal zoek. Toen ben ik in de bieb op zoek gegaan naar andere methoden en ik heb nu twee boeken: "De Gordonmethode - Luisteren naar Kinderen" van Thomas Gordon en "Prinsjes en Prinsesjes - Begrijp het gedrag van je kinderen" van Andrea Clifford - Poston. In het eerste boek ben ik nu bezig en het spreekt me heel erg aan. Problemen worden ingedeeld in een probleem voor het kind en een probleem voor de ouder. Wanneer het een probleem voor het kind betreft wordt door actief luisteren bereikt dat het kind zelf een oplossing voor het probleem vindt, je antwoord dan vooral met Hmm en Oja? en door dat wat het kind verteld samen te vatten. Wanneer het een probleem voor de ouder betreft wordt geprobeerd door het zenden van de ik-boodschap het gedrag van het kind te wijzigen. bv: "Toen je niet op tijd thuis was en niet belde dat je later zou komen (beschrijving onacceptabel gedrag), werd ik ongerust (gevoel) en moest het klaargemaakte eten weggooien (concreet effect)" in plaats van te roepen "Het was niet erg attent van je dat je niet even hebt gebeld" wat een gevoel van weerstand oproept bij he tkind. Bij hele kleine kinderen gaat het dan zo: Kind springt op de bank, volwassene tilt kind van de bank en gaat samen met het kind op de grond springen waarbij hij zegt "Ik houd er niet van als je op de bank springt, maar op de grond kan het wel".
Alle gesprekstechnieken zijn ook heel bruikbaar wanneer je in gesprek ben tmet volwassenen, er wordt uitgegaan van wederzijds respect. Bij een volwassene roep je ook niet "Wil je ogenblikkelijk je voeten van mijn stoel halen??!" Maar je zegt "Ik vind het niet fijn als je met je voeten op mijn stoel zit, ik ben bang dat ze dan vies worden".
Ik ben nog maar in het midden van het boek, dus complexe problemen ben ik nog niet tegen gekomen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81482130
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:43 schreef tessie het volgende:
Ik vind het echt leuk om te lezen over al jullie kindjes. Vaak zo herkenbaar, en soms ook helemaal niet, goed voor nieuwe inzichten.
Ja he, dat vind ik nou ook.

Fijn McLaura, dat jullie nog lekker op vakantie kunnen voor de operatie.

Arme Alexa, ik vind dat ook herkenbaar, hoe laat je je kind zo vrij en ondernemend mogelijk zijn, maar bescherm je het ook tegen de gevaren in huis.

Grappig Twinkly dat je dat boek hebt gevonden, het ligt hier ook.
Een tijd geleden ging het in het AP topic oa over deze opvoedtechniek en veel mensen begrepen het niet goed. Ze zien de methode als een discussiemethode. dus dat je met krijsend kind in de winkel in discussie gaat.
En wat Groof zegt, dat je dus geen nee tegen je kind kan/wil/durft te zeggen.

We willen Ko erg graag naar het kdv brengen waar ze deze methode volgen. Omdat mijn neefje en nichtje hiermee worden opgevoed zien we ook hoe het werkt in de praktijk.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:44:10 #73
100412 mefke79
komt goed!
pi_81482650
Even snel tussendoor, Karin en andere mama's waarvan de kindjes de zesde ziekte al hebben gehad: die vlekjes he, beginnen die als hele kleine puntjes op de romp? Want als dat zo is...dan hadden we hier de zesde ziekte. En ik zou er bijna van doen, want dan is het bijna over (de koorts dan, nou de vlekjes nog).

Ik moet nog even bijlezen, maar mijn man heeft net mijn moederdagcadeau opgehangen (van die plankjes waar je foto's op kan zetten) dus ik ga even snel een Driekus inlijsten voor in de woonkamer.
pi_81482893
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:22 schreef oeke het volgende:

[..]

Ja he, dat vind ik nou ook.

Fijn McLaura, dat jullie nog lekker op vakantie kunnen voor de operatie.

Arme Alexa, ik vind dat ook herkenbaar, hoe laat je je kind zo vrij en ondernemend mogelijk zijn, maar bescherm je het ook tegen de gevaren in huis.

Grappig Twinkly dat je dat boek hebt gevonden, het ligt hier ook.
Een tijd geleden ging het in het AP topic oa over deze opvoedtechniek en veel mensen begrepen het niet goed. Ze zien de methode als een discussiemethode. dus dat je met krijsend kind in de winkel in discussie gaat.
En wat Groof zegt, dat je dus geen nee tegen je kind kan/wil/durft te zeggen.

We willen Ko erg graag naar het kdv brengen waar ze deze methode volgen. Omdat mijn neefje en nichtje hiermee worden opgevoed zien we ook hoe het werkt in de praktijk.
Fijn dat je ziet dat het in de praktijk ook werkt! Wat goed dat er een KDV is wat die methode gebruikt zeg.
Ik zal die discussie eens opzoeken.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81483232
hallo allemaal,

ik kom vanaf nu hier ook meeposten met Thomas. Hij mag in de OP, 16-11-2009

nu weer verder rennen...
  zondag 16 mei 2010 @ 12:24:14 #76
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81483879
Jeeeeeee Welkom Aoraki!

Foto!
Alexa en Seth zijn lief
pi_81484095
Gefeliciteerd met Thomas! Leuk dat je hier nu mee komt posten!

De Gordonmethode is voor mij niet weggelegd. Mijn ex-vriend heeft voor zijn werk eens een cursus communiceren gevolgd waarbij ook de ik-boodschap benadrukt werd en ik kreeg er de kriebels van. Het uitdragen van de ik-boodschap vergt een soort distantie die ik op het moment van escalatie niet heb. De methode hanteren voelt dan ook voor mij als het opvoeren van een toneelstukje.

Ik ben wel eens te laat thuisgekomen en mijn ouders waren erg bezorgd. De confrontatie bestond eruit dat ze eerst opgelucht waren me gevonden te hebben, daarna boos op me werden en al gauw duidelijk werd dat ze eigenlijk verdrietig waren. Die confrontatie was een soort proces waarbij we ons aan het einde opgelucht voelden en samen nieuwe afspraken voor de toekomst konden maken. Ik heb van dat soort situaties geleerd dat boosheid, verdriet en frustraties bij het dagelijks leven horen en dat het niet erg is om ruzie te maken.

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind dat ouders niet alleen een bepaalde methode moeten hanteren voor het opvoeden van hun kind maar dat ze juist met hun geliefde om moeten gaan zoals ze willen dat het kind met anderen omgaat. Je kunt wel 'verstandig' de confrontatie aangaan met je kind, maar als je daarna foetert op je geliefde omdat die bijvoorbeeld te laat thuis is dan spiegel je niet het goede voorbeeld. Wederzijds respect onderschrijf ik dan ook volkomen, niet alleen tussen ouder en kind maar ook tussen ouders onderling en tussen ouders en overige volwassenen.

Dat 'actief luisteren' is trouwens een machtig middel, heb ik gemerkt. Ik heb die methode vaak gehanteerd toen ik nog op een middelbare school werkte en gesprekken voerde met leerlingen die problemen hadden. Ik gebruik de methode nu ook voor mijn werk, als ik leerlingen interview. Ik zeg inderdaad dingen als "hmhm" en "ohja", ik herhaal delen van de laatste zin, soms vraag ik "kun je daar meer over vertellen?" en ik vat samen om te kijken of ik de boodschap goed begrijp en om de leerlingen de ruimte te geven nog eens te reflecteren en eventueel nuances aan te brengen. Het is ongelooflijk hoeveel je kunt bereiken met een vriendelijk gezicht, een open houding en enthousiaste bevestiging. Maar ik merk ook vaak dat ik behoefte heb aan meer, bijvoorbeeld een grap hier en daar en een relativerende opmerking. Ook dat werkt heel goed, want kinderen zijn veerkrachtiger dan de meeste mensen denken en voelen zich vaak juist serieus genomen als je ze niet te veel ontziet.
pi_81484849
Aoraki en Thomas welkom bij de grote baby's! Wat gek, ik heb het gevoel dat Thomas nog heel klein is

Claudia wat jij beschrijft zo gaat de Gordon-methode juist. Er staat zelfs eenzelfde soort verhaal beschreven waarbij een dochter te laat thuiskomt.
Ik denk juist dat in deze methode kinderen niet ontzien worden, ze worden juist bewust van hun eigen verantwoordelijkheid voor hun problemen. Ook wordt erop gewezen dat ouders juist geen toneelstukje op moeten voeren maar hun werkelijke gevoelens moeten laten blijken aan hun kind (behalve bijvoorbeeld gevoelens als spijt dat het kind geboren is )
pi_81485023
Ik twijfel een beetje tussen er juist meer over lezen of er helemaal niets aan doen. Ik denk dat ik het intuïtief wel aardig doe, maar soms is het goed om je bewust te zijn van wat je doet en wat je daarmee bereikt.

Ik hoor je eindoordeel over het boek wel!
pi_81485045
Ik zag trouwens foto's van Thomas in het kleine baby'tjestopic en ik vind dat hij iets weg heeft van Mette!
  zondag 16 mei 2010 @ 13:01:23 #81
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81485086
Aoraki en Thomas welkom!!
Daar hoort een foto bij <3

Over opvoeden, ik neem een beetje van dit en een beetje van dat, ik kijk vooral naar hoe ik me erbij voel en of ik erachter sta enzo, en daarom ben ik zo blij met dit topic (en andere op fok) omdat je er veel dingen uit kunt halen van hoe verschillende mensen het doen en daar je eigen opvoedingssausje van maken uiteindelijk.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81485241
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag trouwens foto's van Thomas in het kleine baby'tjestopic en ik vind dat hij iets weg heeft van Mette!
Ik ook

Die twijfel herken ik wel Claudia, ik wilde eerst ook niets lezen en het meer op gevoel doen omdat het anders zo gemaakt wordt misschien. Maar ik besef me ook dat ik het soms niet eens was met de methodes die mijn moeder toepaste en het is zo makkelijk om in hetzelfde gedrag te vervallen omdat het zo ingebakken zit. En ik merk dat ik nog heel wat kan verbeteren aan mijn eigen communicatie met mijn lief. Ik zeg dat bijvoorbeeld wel
"Ik vind dat...." maar dat is dan eigenlijk een verkapte beschuldiging!
pi_81485275
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:54 schreef Twinkly het volgende:
Ook wordt erop gewezen dat ouders juist geen toneelstukje op moeten voeren maar hun werkelijke gevoelens moeten laten blijken aan hun kind (behalve bijvoorbeeld gevoelens als spijt dat het kind geboren is )

Zo zijn er ook docenten die tegen hun leerlingen dingen zeggen als: "Je bent niet slim genoeg voor de havo." Zulke mensen hebben niet door dat dat zinnetje door het hoofd van die leerling blijft spoken en heel ondermijnend werkt. De ergste brutaaltjes hebben hevig snikkend in mijn kantoor gezeten.
pi_81485492
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:04 schreef Twinkly het volgende:

En ik merk dat ik nog heel wat kan verbeteren aan mijn eigen communicatie met mijn lief. Ik zeg dat bijvoorbeeld wel
"Ik vind dat...." maar dat is dan eigenlijk een verkapte beschuldiging!
Dat vind ik knap, dat je dat van jezelf weet en toe durft te geven.

Ik ben best een mopperaar. Daar bedoel ik op dat moment niet veel mee - ik wil gewoon even mijn frustratie van me af mopperen - maar dat gemopper heeft wel invloed op de sfeer in huis. Working on it.

Ik kijk trouwens wel eens dat programma van de EO over stellen die van elkaar willen scheiden en 40 dagen uit elkaar gaan om 'aan zichzelf te werken'. Ik vind het best een choquerend programma. Ongelooflijk hoe mensen van elkaar kunnen gaan walgen zelfs! En die kinderen groeien gewoon op in het besef dat hun ouders op het punt staan uit elkaar te gaan. Dat moet erg ondermijnend zijn voor hun gevoel van veiligheid.
pi_81486056
Zulke leraren herkenbaar. Dan past het leraarschap niet helemaal bij je imho, dat je je niet in kunt leven wat voor effect dat op het kind heeft.

Dat programma heb ik vorige week ook gezien, heel schokkend inderdaad. De moeder die met de kinderen erbij aangaf dat ze twijfelde of het ooit nog goed zou komen
  zondag 16 mei 2010 @ 15:32:22 #86
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81491034
Pff wat een zwaar onderwerp hier op deze zondag

Heeft iemand hier ervaring met een klamboe voor over het campingbedje? Is dat handig, of trekken ze dat er zo weer af? Ik zag laatst een klamboe die je er 'los' overheen moet leggen, maar dat lijkt mij dus niks. Ben nu op zoek naar eentje met elastiek, die je er dus overheen kunt spannen. Ik zag ze in de prenatal webshop, maar ze zijn uitverkocht
  zondag 16 mei 2010 @ 15:36:45 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81491180
Ik heb er eentje met elastiek, voor zowel hier thuis als over het campingbedje. Werkt als een trein!
  zondag 16 mei 2010 @ 15:37:47 #88
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81491221
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er eentje met elastiek, voor zowel hier thuis als over het campingbedje. Werkt als een trein!
en waar heb je die gekocht?
pi_81492052
Wij hebben net gefietst!
  zondag 16 mei 2010 @ 16:06:16 #90
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81492247
Oeh leuk is dat he sserpente? Aan je jompels te zien was het geslaagd?!
pi_81493257
Ohh wat leuk Serpente!! Ik kan niet wachten tot we met Niels kunnen fietsen En dan de draagdoek mee en wandelen en picknicken of boodschappen doen, of winkelen

Hihi ik heb Niels omrolskillz op video
  zondag 16 mei 2010 @ 16:34:55 #92
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81493384
Jeuj Niels! Zo cool om te zien hoe ze dat opeens doorhebben he Twinkly?

Sserpente hoe was het? Wordt een mooi weekje om wat kleine stukkies te proberen~!!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_81493437
Volgens mij viel hij gewoon om Hij viel trouwens mijn zijn koppie op de harde vloer maar gaf geen kik!
  zondag 16 mei 2010 @ 16:42:58 #94
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81493726
Bedoelde door gaan hebben... Hier gebeurde dat een week per ongeluk en opeens krijgen ze door dat ze het zelf kunnen doen

Kids kunnen zo vallen en bonken en dan zitten de ouders en kinderen en doorgaan

Dat Nijntjeballetje heeft ook iedereen he
Alexa en Seth zijn lief
pi_81493967
Sorry net van mijn korte berichtje. We zijn nog zo druk bezig met vanalles. En ik MOEST buiten verven vandaag, want het is de eerste mooie dag dat het eindelijk eens kan!

Dus hier nog een foto van Thomas, er staan er nog meer in het kleine babietjes topic.

We hadden Thomas nieuwe spenen cadeau gedaan, die vanaf 6 maanden, maar die blieft meneer niet
En om zijn grote baby-zijn met ons te vieren werden we beloond met een doorgekomen tand, zijn eerste , tweede ook bijna. dat mag ook wel na 4 dagen een boze baby gehad te hebben

Ik heb (stiekum) vorige week al wat meegelezen, en ik vind het hier erg interessant. Nu gaan de opvoedkundige dingen een grotere rol spelen. Ben benieuwd de komende tijd!
  zondag 16 mei 2010 @ 17:45:31 #96
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81496279
Wat een scheet is THomas <3
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 16 mei 2010 @ 18:27:13 #97
100412 mefke79
komt goed!
pi_81497995
Zo bijgelezen...hehe.
Ik vind dat opvoeden maar lastig. Niet het opvoeden zelf, maar inderdaad de vraag of ik me daar nou in moet gaan verdiepen of dat ik het zo maar eens probeer. Op zich ben ik ook heel tevreden met hoe ik zelf ben opgevoed, dus ik heb ervaring om uit te putten.
Driekus kent het woord nee echt nog niet, maar hij snapt wel dat ie sommige dingen niet mag. En dan zeg ik dus wel nee, maar waarschijnlijk is het de toon die het em doet.
Voorbeeldje: Driekus is sinds een week of twee dol op de konijnen. De konijnen nog niet helemaal op hem, maar goed. Nou kan ik wel 100 keer zeggen dat ie voorzichtig moet doen, maar daar snapt ie nog geen bal van. Dus grijpen we in als hij een nijn hardhandig 'aait' en zeggen dat dat niet mag. Daarna doen we dan voor hoe het wel moet (in zijn geval met een gesloten vuistje, dat levert de minste kans op grijpen op). Tegelijk moedig ik ons domme konijn aan om toch weg te lopen als ie het niet leuk vind.

Thomas en Araoki, welkom! Dat ie maar snel een grote jongen mag worden. En die spenen, speen drie voor op de fles is vanaf 6 maanden, Driekus is er nu 7,5 maar hij vindt die speen nog steeds niets.

Ssserpente, fietsen is leuk he! Wat voor stoeltje heb je?

En of het nou zesde ziekte is, geen idee. Maar ik zie niet meer vlekjes en hij heeft nog steeds koorts. En is vrolijk en niet ziek verder...lastig hoor. Ik moet morgen echt werken, dus ik hoop dat ie gewoon naar het kdv kan. Tja, hij is er vrolijk genoeg voor...
pi_81498995
Wat lekker Sserpente, fietsen. Het was er het weer voor. Vond Lente het leuk?

Aoraki en Thomas welkom! Wat een leuk jongetje ben jij Thomas!

Jeetje wat kan Niels zich al goed opdrukken! En een mooie rol!
Die toren is leuk he? Bij ons is dat badspeelgoed, want er zitten allemaal gaatjes in en daar kan je leuk mee gieten.
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik twijfel een beetje tussen er juist meer over lezen of er helemaal niets aan doen. Ik denk dat ik het intuïtief wel aardig doe, maar soms is het goed om je bewust te zijn van wat je doet en wat je daarmee bereikt.

Ik hoor je eindoordeel over het boek wel!
Hier heeft alleen P. nog maar de helft van het boek gelezen. Ik denk dat ik het op vakantie ga doornemen.
Het gaat me er trouwens ook niet om zo'n methode precies aan te hangen. Absoluut niet.
Meer zoals Huup zegt, een beetje van dit en een beetje van dat.
Maar dan moet je wel weten wat er allemaal is. En daarom vind ik het wel interessant om door te nemen.
En juist dat eigen verantwoordelijkheidsgevoel en het leren van je acties vind ik er aantrekkelijk aan.

Alhoewel ik me kan voorstellen dat het boek na 2 hoofdstukken weer in een hoek eindigt.

Driekus nog steeds ziek? Wat naar.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:56:44 #99
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81502241
Oeke, hoe is het nu met Kobus? Heb je tips gekregen van je ha, wat je kan doen om het leed te verzachten?
  zondag 16 mei 2010 @ 20:00:40 #100
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81502427
Thomas

Ik zie hier in de onderkaak dikke rode bobbels op de plek van de hoektandjes. nee toch hè? die komen toch pas als laatst?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 16 mei 2010 @ 20:01:35 #101
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81502474
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:00 schreef huuphuup het volgende:
Thomas

Ik zie hier in de onderkaak dikke rode bobbels op de plek van de hoektandjes. nee toch hè? die komen toch pas als laatst?
Normaal wel Huup. Bij S zijn ze nu een maandje door en op dit moment half hoog zeg maar.
Sterkte .
  zondag 16 mei 2010 @ 20:03:18 #102
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81502568
Huup, ik heb begrepen dat er eerst 4 snijtanden doorkomen (4 boven en 4 onder), daarna kiezen en dan pas de hoektand. Maar ja, er zijn altijd uitzonderingen op de regel, dus het zou natuurlijk goed kunnen. Sterkte :Hier is de kies ook nog steeds niet door wel een megadikke blauwpaarse bult op de plek van....
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 20:06:19 #103
5428 crew  miss_sly
pi_81502710
Driekus nog steeds ziek, wat naar wel fijn dat hij er niet te veel last van lijkt te hebben.

Al dat tandjesleed Zielig hoor voor die arme kleintjes. Dat dat toch niet gemakkelijker kan
  zondag 16 mei 2010 @ 20:06:21 #104
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81502712
mja, bij mn zwager kwamen als eerste alle hoektanden door volgens mn schoonmoeder. T was net dracula

maar ik las ergens ooit dat de volgorde waarin tandjes doorkomen wel iets met aanleg enzo te maken hebben dus daarom twijfel ik of ik het verkeerd gezien heb of dat het toch echt aan het doorkomen is daar.
We hebben nu de twee ondertandjes, drie boven en 1 snijtand boven die op het punt staat door te breken en dan onder naast de voortandjes niets en dan dáárnaast die rode bulten.

Kiesjes lijkt me ook zo sneu. Succes ermee mikoxx
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 16 mei 2010 @ 20:07:54 #105
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81502796
Jij ook huup het zal ook nog wel even duren voor het definitief voorbij is
  zondag 16 mei 2010 @ 20:18:49 #106
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81503442
jah nouja we zien het wel.

Misschien nog een boekentip dan, Amélie is helemaal wild van dit boekje met echte lichtjes
"het eenzame vuurvliegje"

Precies lang genoeg voor haar attentionspan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81504195
Oh, dat klinkt als een heel leuk boek, met echt lichtjes! Ik vind Rupsje Nooit Genoeg ook zo leuk, die moeten we ook nog hebben!
Niels vindt Nijntje, De mooiste vis van de zee en Kuikentje Piep heel leuk
"Kuikentje poept", "Oeps!"

En dan maak ik er poep en scheetgeluidjes bij
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 20:32:41 #108
5428 crew  miss_sly
pi_81504320
Leuk die boekjes
Senna vindt "waar is Dribbel" erg leuk. En Kikker en Varkentje.
Om alleen te 'lezen' maakt het haar niet zoveel uit, want ze krijgt de boekjes niet echt open en kan neit echt bladeren dus dan pakt ze een boekje en bekijkt beurtelings de achterkant en de voorkant
pi_81504349
Die lijkt me leuk Huup! Ik was vroeger gek op 'het vervelende lieveheerstbeestje' van dezelfde auteur.
  zondag 16 mei 2010 @ 20:34:05 #110
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81504416
Miss, en harde kartonnen boekjes, mss lukt het dan wel om zelf te 'bladeren'? Dat gaat hier wel goed iig. en er dan zo heerlijk wijs bij kijken: Ja mama, ik léés! Haha, en dan het boekje op de kop houden enzo en blabla, hele verhalen vertellen
pi_81504466
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:32 schreef miss_sly het volgende:
Leuk die boekjes
Senna vindt "waar is Dribbel" erg leuk. En Kikker en Varkentje.
Om alleen te 'lezen' maakt het haar niet zoveel uit, want ze krijgt de boekjes niet echt open en kan neit echt bladeren dus dan pakt ze een boekje en bekijkt beurtelings de achterkant en de voorkant
Ik heb een poosje geleden een les gevolgd over lezen met baby's, en de fase van Senna is de ontdekfase (boekje voelen, proeven, etc). Thijs is die net voorbij, en slaat nu boekjes open en 'bladert' ze door (10 pagina's in 3 keer omslaan ofzo).
  zondag 16 mei 2010 @ 20:36:19 #112
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81504586
Ik spaar Eric Carle boekjes en we zijn inmiddels een eind op weg om compleet te zijn
die van het vuurvliegje is wel een favoriet, net als Rupsje Nooitgenoeg idd.

Die van dat kuikentje whaha lijkt me leuk, ik hou wel van geluid maken bij het voorlezen

Sinds een week of drie slaat ze trouwens zelf de pagina's om. Zo leuk als ik dan zeg "sla maar om" dan haakt ze dr vingertje achter de pagina en klapt hem zo om.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81504617
Oh, en er heeft hier iemand haast ofzo.... behalve zichzelf optrekken gaat hij nu ook zelf op zijn kont zitten vanuit kruiphouding. Allebei sinds vandaag.... hoezo sprongen
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 20:37:55 #114
5428 crew  miss_sly
pi_81504696
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:34 schreef mikoxx het volgende:
Miss, en harde kartonnen boekjes, mss lukt het dan wel om zelf te 'bladeren'? Dat gaat hier wel goed iig. en er dan zo heerlijk wijs bij kijken: Ja mama, ik léés! Haha, en dan het boekje op de kop houden enzo en blabla, hele verhalen vertellen
Het zijn kartonnen boekjes, maar het lukt haar niet echt. Ik zat wel te denken om eens een boekje met nog wat dikkere pagina's te zoeken, om mee te oefenen.

Senna begint nu ook echt wat meer te babbelen Het is nog voornamelijk Taataa (die ook met een behoorlijk volume ), teh, tie (met wijzen, dus hetlijkt dat ze 'die' bedoelt) en papapapapapa. Mama doet ze nog niet, helaas.

En ze doet heel vaak een soort smakken met haar mondje (maar dan meer droog, als je begrijpt wat ik bedoel) en dat heeft iets met eten te maken Ik moest echt vreselijk lachen vanmiddag. WE waren even naar aRtis gefietst voor een wandelingetje. Lopen we langs de gieren, zitten die net een konijntje te verscheuren een mevrouw voor ons liep walgend weg. Senna kijkt een keer in de kooi, en maakt het betreffende smak-geluidje
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 20:38:42 #115
5428 crew  miss_sly
pi_81504754
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:34 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik heb een poosje geleden een les gevolgd over lezen met baby's, en de fase van Senna is de ontdekfase (boekje voelen, proeven, etc). Thijs is die net voorbij, en slaat nu boekjes open en 'bladert' ze door (10 pagina's in 3 keer omslaan ofzo).
Ow, wat lijkt me dat leuk! Waar doe je zo'n les?
  zondag 16 mei 2010 @ 20:39:23 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81504799
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:37 schreef mikoxx het volgende:

[..]

en waar heb je die gekocht?
Prenatal. In de winkel dan, niet online.
pi_81504987
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow, wat lijkt me dat leuk! Waar doe je zo'n les?
Op school... uh, ik stuur mijn lesverslag wel ff via msn ok?
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 20:43:03 #118
5428 crew  miss_sly
pi_81505049
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:42 schreef McLaura het volgende:

[..]

Op school... uh, ik stuur mijn lesverslag wel ff via msn ok?
Ow, wat lief!
  zondag 16 mei 2010 @ 20:44:08 #119
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81505109
oh BE, werkt zo'n netje dan ook over een ledikantje? Ik heb er ook naar staan kijken maar het bedje is aan de zijkant toch open dus het leek me niet echt werken.
Wel een goeie, op vakantie wil ik wel zo'n ding hebben voor over het campingbedje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 16 mei 2010 @ 20:45:01 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81505166
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:44 schreef huuphuup het volgende:
oh BE, werkt zo'n netje dan ook over een ledikantje? Ik heb er ook naar staan kijken maar het bedje is aan de zijkant toch open dus het leek me niet echt werken.
Wel een goeie, op vakantie wil ik wel zo'n ding hebben voor over het campingbedje.
Want hij gaat echt helemaal tot aan de grond. En ter voorkoming van naar binnen trekken zette ik de poten erop.
  zondag 16 mei 2010 @ 20:47:58 #121
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81505372
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Want hij gaat echt helemaal tot aan de grond. En ter voorkoming van naar binnen trekken zette ik de poten erop.
ooooh ok! wist niet dat hij tot de grond ging.
ik zit met dit soort in mn hoofd:

bij babypark gezien ooit maar het lijkt me alleen handig voor op vakantie want thuis is het bedje aan de zijkanten gewoon open.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 16 mei 2010 @ 20:48:24 #122
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81505405
jemig t lijkt wel een hondenhok man zo op die foto hahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 16 mei 2010 @ 20:56:02 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81506026
Leuke bench idd!

Maar die van de prenatal gaan helemaal tot op de grond.
  zondag 16 mei 2010 @ 20:59:09 #124
252405 oeke
Moeke
pi_81506293
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:56 schreef mikoxx het volgende:
Oeke, hoe is het nu met Kobus? Heb je tips gekregen van je ha, wat je kan doen om het leed te verzachten?
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:03 schreef mikoxx het volgende:
:Hier is de kies ook nog steeds niet door wel een megadikke blauwpaarse bult op de plek van....
Volgens mij lopen we dan gelijk op.
Geen tips gekregen behalve de normale. Ik geloof niet dat het ontstoken is want dan zou hij nog steeds koorts moeten hebben en dat is al een paar dagen over.
Maar breken doet het niet.
Naar he?

Huup, ik heb ook begrepen dat het krijgen van tandjes erfelijk bepaald is. Dus het zou wel kunnen.

Leuk die boekjestips. Ik ga binnenkort maar eens naar de winkel.
Ko leest het liefst boekjes in bad:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 16 mei 2010 @ 21:03:50 #125
252405 oeke
Moeke
pi_81506687
Oh, en drie maal raden wie er vanavond uit zijn Trip Trap stoel klom en midden op tafel ging zitten.
pi_81506734
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:03 schreef oeke het volgende:
Oh, en drie maal raden wie er vanavond uit zijn Trip Trap stoel klom en midden op tafel ging zitten.
De hond van Claudia?

Gooooo Ko!
pi_81506931
Wat is Ko z'n hoofdje mooi symmetrisch geworden zeg!
pi_81507074
Ah Ko, dat is pas echt relaxen he....

Mikoxx. Ik heb nog wel zo'n klamboe, als je t wilt proberen?
Dat is er eentje waar elastiek in zit, die je eromheen spant.
Als we niet tegelijk op vakantie gaan mag je hem ook wel mee op vakantie.
Wij gaan half aug.

Mefke, ik weet eigenlijk niet hoe het begin van de vlekjes eruit zag, ik zag ineens dat Lars zijn armpje helemaal rood gevlekt was. Zal zo ff foto opzoeken.
Bij Lars was het meen ik 2 dagen hoge koorts, dan een dag niks, en toen die vlekjes.
Dit was het eerste wat ik zag:

en een poosje later was het zo:
  zondag 16 mei 2010 @ 21:09:25 #129
252405 oeke
Moeke
pi_81507177
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:04 schreef McLaura het volgende:
De hond van Claudia?
Die komt er hier niet in! Claudia kent mijn nachtmerries.
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:06 schreef Jore het volgende:
Wat is Ko z'n hoofdje mooi symmetrisch geworden zeg!
Oh, daar ben ik ook zo blij mee. Het was toch even spannend.
pi_81507441
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:09 schreef oeke het volgende:

[..]

Die komt er hier niet in! Claudia kent mijn nachtmerries.
[..]
Ik vind het zo'n koddig beest

En idd super van Kobus' hoofdje zeg!
  zondag 16 mei 2010 @ 21:15:12 #131
100412 mefke79
komt goed!
pi_81507633
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:04 schreef McLaura het volgende:

[..]

De hond van Claudia?
proest

Ko, zo moet dat! Op de tafel dansen, dan ben je pas echt de man...nou nog een flesje bier erbij..hihi

Hier zit een mannetje op schoot dat de hele tijd vrolijk prst prst doet, met bijbehorende speekselverspreiding
  zondag 16 mei 2010 @ 21:18:38 #132
100412 mefke79
komt goed!
pi_81507903
O en Karin, bedankt! Ik heb hier een paar vage bultjes/vlekjes gezien vanmiddag, maar tis niet meer geworden. En hij is ook niet van zijn koorts af. Ik vind het maar lastig. Hij lijkt er eigenlijk geen last van te hebben, eet wel slechter, maar ziek kan je het niet noemen....vind het ook zo stom om daarmee terug te gaan naar de huisarts. En ik ben ook niet bezorgd ofzo...
pi_81508475
Oei, heel veel tandjesleed, lees ik.
En ik had nog zo gehoopt (naief, ik weet het), dat ze alleen van de eerste last zouden hebben

De konijnen zijn dus niet zo fan van Driekus? Lijkt me idd lastig duidelijk maken. Onze kat heeft al een paar keer een vuist tegen zijn snuit gehad, dan deinst hij terug en kijkt echt zo:

Mefke, ik bedoelde niet zijn spenen op zijn fles, maar zijn fiep (mmm, schrijf je dat zo?) of tut of hoe je zo'n ding ook noemt. Die zijn vanaf 6 maanden ook wat groter, maar hij werkt er hem zo uit en wil z'n oude...

Vanaf wanneer vinden ze die boekjes echt leuk? T. vindt nu alles leuk om vast te pakken, maar niet zozeer omdat het een boekje met leuke plaatjes is.
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 21:27:11 #134
5428 crew  miss_sly
pi_81508597
Ko klimgeit heb je ook zo'n riempje erbij om hem vast te zeten, oeke?

En fijn van zijn hoofdje

Zo'n klamboe is wel een goed idee voor de vakantie en de zomer!
pi_81508634
Aoraki : een fopspeen
  zondag 16 mei 2010 @ 21:30:49 #136
100412 mefke79
komt goed!
pi_81508858
Aoraki, fiep is duidelijk hoor...Driekus heeft geen fiep, wil ie niet, maar hij heeft dus wel hetzelfde probleem maar dan met zijn flesspeen die vanaf 6 maanden is. En dan wel uit een tuitje willen drinken, raar kind!
  zondag 16 mei 2010 @ 21:55:25 #137
252405 oeke
Moeke
pi_81510774
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:27 schreef miss_sly het volgende:
Ko klimgeit heb je ook zo'n riempje erbij om hem vast te zeten, oeke?
Ik zei het net tegen P.
We denken er even over na. En maar niet meer zonder toezicht in de stoel voorlopig.
pi_81510994
Voetenplank wat lager is misschien ook een optie?
pi_81511121
Ko! Die was vast bang voor de hond (van Claudia) in de pot.

Fietsen was leuk! Ze zat stabiel genoeg om de volgende keer een groter rondje te maken en ze heeft lekker om zich heen zitten kijken en met d'r voeten gewiebeld.

Vond het zelf wel een beetje eng. Ik ben dan weer niet zo stabiel op de fiets. Ik kon op m'n zesde ook pas fietsen zonder wieltjes. Maar ik heb een stevige moederfiets, dus het ging goed. Wil wel m'n zadel voor de zekerheid nog iets naar beneden zetten. Ik kom nu nl maar net met m'n tenen op de grond.
  zondag 16 mei 2010 @ 22:04:48 #140
252405 oeke
Moeke
pi_81511493
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Voetenplank wat lager is misschien ook een optie?
Dat is een goeie!

Sserpente, dat is niet fijn, als je niet goed bij de grond kan. En het klinkt lief! Wiebelen met haar voetjes.
pi_81511496
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:59 schreef Ssserpente het volgende:
Ik kon op m'n zesde ook pas fietsen zonder wieltjes.
Das best knap... ik kan nog steeds niet fietsen zonder wieltjes
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_81511668
Grapjas!
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 22:08:55 #143
5428 crew  miss_sly
pi_81511770
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:04 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Das best knap... ik kan nog steeds niet fietsen zonder wieltjes

Nadeel van voetenplank lager, is dat hij dus geen steun heeft aan zijn voeten als hij zit. En als hij langere tijd moet zitten, lijkt het me niet echt prettig als zijn voetjes bungelen?
Wij hebben het riempje liggen, maar nog niet nodig gehad, gelukkig. Ze probeert er eigenlijk niet eens uit te klimmen, behalve als ze echt heel erg klaar is met eten en bij mij op schoot wil. Dan komt ze een beetje omhoog, maar eruit klimmen lukt nog niet.
pi_81511953
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nadeel van voetenplank lager, is dat hij dus geen steun heeft aan zijn voeten als hij zit. En als hij langere tijd moet zitten, lijkt het me niet echt prettig als zijn voetjes bungelen?
Wij hebben het riempje liggen, maar nog niet nodig gehad, gelukkig. Ze probeert er eigenlijk niet eens uit te klimmen, behalve als ze echt heel erg klaar is met eten en bij mij op schoot wil. Dan komt ze een beetje omhoog, maar eruit klimmen lukt nog niet.
ik heb hem hier ook redelijk laag staan, hij kan net met zijn teentjes bij de plank.
Als hij hoger staat dat gaat hij steeds springen, en heeft ie de boontjes tegen zijn voorhoofd zitten.
en zolang duurt het eten ook niet.
pi_81512817
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:37 schreef miss_sly het volgende:
En ze doet heel vaak een soort smakken met haar mondje (maar dan meer droog, als je begrijpt wat ik bedoel) en dat heeft iets met eten te maken Ik moest echt vreselijk lachen vanmiddag. WE waren even naar aRtis gefietst voor een wandelingetje. Lopen we langs de gieren, zitten die net een konijntje te verscheuren een mevrouw voor ons liep walgend weg. Senna kijkt een keer in de kooi, en maakt het betreffende smak-geluidje
Geweldig

Aoraki en Thomas welkom!

Huub, dank voor de tip, ik heb het eenzame vuurvliegje besteld. Xeentje is dol op lampjes
pi_81513259
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:37 schreef miss_sly het volgende:

Wat grappig Miss...Lena doet dat als ze een soort van trots op zichzelf is..als ze zichzelf bijvoorbeeld optrekt en vervolgens ziet dat ik naar haar kijk. Dan zuigt ze haar lippen zeg maar naar binnen en maakt van die "klap" geluidjes met haar mondje.. heerlijk vind ik dat! Maar bij ons kan ik er dus geen relatie met eten mee vinden..
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 22:34:39 #147
5428 crew  miss_sly
pi_81513734
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:28 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Wat grappig Miss...Lena doet dat als ze een soort van trots op zichzelf is..als ze zichzelf bijvoorbeeld optrekt en vervolgens ziet dat ik naar haar kijk. Dan zuigt ze haar lippen zeg maar naar binnen en maakt van die "klap" geluidjes met haar mondje.. heerlijk vind ik dat! Maar bij ons kan ik er dus geen relatie met eten mee vinden..
Hier is er een duidelijke relatie met eten. Ze doet het ook als we naar de tripp trapp lopen, of als ze er net in gezet is en ik haar boterhaam smeer ofzo. Komt misschien ook omdat ik regelmatig iets als nomnomnom doe als we iets gaan eten dit lijkt me haar variant erop

Wat leuk dat het voor Lena een trots op zichzelf geluidje is
  maandag 17 mei 2010 @ 08:57:21 #148
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_81523397
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:40 schreef mikoxx het volgende:
Mamanik, je staat gewoon bovenaan

Ik las iets over dingen veranderen in de slk zodat je kindje beter slaapt, ik vind Derek Ogilvie ook een engerd, maar wie weet helpt t. Ik vond dit linkje met tips, wie weet kan t helpen!

Ko
neeeeeeeee ik wil nog niet bovenaan, kan er niet nog even stiekem iemand voorpiepen???

De jongens zijn gelukkig weer de oude. HEERLIJK. R bleek ineens 2 boventanden :S te hebben en V 1 boventand :S waarom doen deze 2 het niet zoals het hoort onder beginnen hebben ze toch nog tanden voor hun verjaardag! Bij Mikoxx vergelijken en waarschijnlijk ook bij andere lopen we daarmee natuurlijk ver achter!! Ze zijn weer beter te pruimen, en de nachten gaan ook heeeel langzaam weer iets beter. Maar donderdag is het zover... worden ze gewoon al 1. Vorig jaar deze tijd lag ik al 3 weken in het ziekenhuis. Nu verder bijlezen
pi_81524577
Wat schattig, smakkende Senna. Ik vind het ook heel leuk dat dat soort dingen je opvallen Miss. Ik heb vaak het gevoel dat ik de helft mis ofzo. Of anders gezegd, ik zie niet altijd die patronen.

Leuk dat Lena ook al zo'n smak maniertje heeft.

Ik denk inderdaad dat die plank wel een stukje lager kan. Dan zit hij wel met zijn voetjes erop maar zijn zijn knieen niet zo gebogen. Dat het aantrekkelijker wordt om te staan.
Hij wordt natuurlijk ook steeds langer.

MamaNik, snel gaat het ineens he?
Nou, in ieder geval vieren ze hun eerste verjaardag niet tandloos!
Hier zitten er inderdaad al 8! En de eerste kies klopt aan.
Ik vind het zo spannend, die eerste verjaardag die eraan zit te komen.
  maandag 17 mei 2010 @ 10:03:52 #150
248986 MamaNik
pi_81524821
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:54 schreef oeke het volgende:

MamaNik, snel gaat het ineens he?
Nou, in ieder geval vieren ze hun eerste verjaardag niet tandloos!
Hier zitten er inderdaad al 8! En de eerste kies klopt aan.
Ik vind het zo spannend, die eerste verjaardag die eraan zit te komen.
Wij hebben net de 3de verjaardag van M vorige week gevierd, dus zitten nog helemaal in de flow.
Maar M zijn eerste verjaardag vond ik toen ook zo spannend. Heb nu geen tijd om het spannend te vinden hahaha ren me rot elke dag.

8 pffff daar zijn wij nog lang niet... Dat wordt nog wat leed hier..
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 10:15:41 #151
5428 crew  miss_sly
pi_81525094
Tandjes voor R en V en bijna jarig, pfiew, moet er nog even neit aan denken, hoor. Duurt nog heel lang

oeke, dan kan de plank idd vast wel wat naar beneden. Iets minder mogelijkheden om kracht te zetten op dat plankje kan net het verschil maken

Dat smakken gisteren bij de gieren lijkt me niet echt dat ze een verband met eten zag, eigenlijk Een grote vogel die een (dood) konijntje verscheurd lijkt me nog niet echt een associatie met eten opleveren nu. Maar het was wel erg grappig dat ze het precies op dat moment deed En het deed ook zo lekker nuchter en koelbloedig aan dat net die mevrouw walgend wegliep en Senna lekker aan het smakken was
  maandag 17 mei 2010 @ 10:22:03 #152
248986 MamaNik
pi_81525266
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Tandjes voor R en V en bijna jarig, pfiew, moet er nog even neit aan denken, hoor. Duurt nog heel lang

oeke, dan kan de plank idd vast wel wat naar beneden. Iets minder mogelijkheden om kracht te zetten op dat plankje kan net het verschil maken

Dat smakken gisteren bij de gieren lijkt me niet echt dat ze een verband met eten zag, eigenlijk Een grote vogel die een (dood) konijntje verscheurd lijkt me nog niet echt een associatie met eten opleveren nu. Maar het was wel erg grappig dat ze het precies op dat moment deed En het deed ook zo lekker nuchter en koelbloedig aan dat net die mevrouw walgend wegliep en Senna lekker aan het smakken was
Ik wil er eigenlijk ook nog niet aan denken wil nog baby's hebben en die heb ik dan niet meer, en dan ook nog dat er denk ik nooit meer 1 bijkomt ook

Enne hier klimmen ze zelfs uit hun ikea stoel hoor, hebben ze nog geneens een voetenplankje

engeltjes van mij
pi_81525691
Hoi,

Ben al een paar dagen niet online geweest, druk druk. Heb een hoop geschilderd in mijn huis. Hier ook een tand onderweg, tandvlees is al open gebroken. De tand kan je zien zitten. Nu wachten tot hij om hoog komt. Mijn kleine binkie wordt nu echt een grote bink Vandaag is hij voor het eerst naar het nieuwe kdv, vond het gek om alleen naar mijn werk te gaan.
pi_81525809
Xeentje is heel erg verkouden en hoest zich rot. De hoest gaat ook steeds droger klinken, als een zeehond. Ze heeft geen koorts. Herkent iemand dit? Zou het zin hebben om de dokter te bellen voor die hoest?
pi_81525915
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:42 schreef Xenia het volgende:
Xeentje is heel erg verkouden en hoest zich rot. De hoest gaat ook steeds droger klinken, als een zeehond. Ze heeft geen koorts. Herkent iemand dit? Zou het zin hebben om de dokter te bellen voor die hoest?
Leander heeft dat ook al een hele tijd. Onze dokter doet er niks aan. Tis vervelend maar gaat ook wel weer over!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 17 mei 2010 @ 11:06:11 #156
248986 MamaNik
pi_81526470
Hier ook pas hele erge hoest, toch even langs huisarts gegaan ook omdat het in combinatie was met hoge koorts die er was 2 dagen weg en weer terug kwam. Toch even laten luisteren en moest even longfototje laten maken
als je je zorgen maakt gewoon even bellen
pi_81526875
Hier ook zo'n zeehondenhoest sinds vanmorgen! Naar geluid is dat zeg!

Maar goed, goedemorgen allemaal! Ik ga zo even bijlezen, maar eerst even melden dat Isabeau drie dagen echt prima uit een fles heeft gedronken, maar gisteren gooide ze ineens d'r kontje weer tegen de krib. Lippen stijf op elkaar.

Ach, ik kan er wel om lachen. 't Komt allemaal wel goed en ik vind het ook niet meer zo boeiend of ze nou wel of niet uit een fles drinkt. Maar wat ís het toch een kleine boef!

Zaterdag hadden we een verjaardags'feest' van mijn opa en oma. Vanaf het moment dat wij met Isabeau binnenkwamen draaide het alleen nog maar om haar. En práchtig vond ze het! Hoe meer aandacht hoe beter. Van wie zou ze dat nou hebben?!

Vanmorgen lag ze zo gezellig te lachen en te kirren in haar bedje. Wat is dat toch genieten! En dan die enorme glimlach als ik binnenkom. Dan kan mijn dag niet meer stuk! (-7,5 kilo op de weegschaal helpt ook wel )

Maar goed, nu bijlezen dus!
pi_81527080
Wat schattig dat Lena laat blijken dat ze trots op zichzelf is
Hihi Senna bij die gier, wat grappig
Niels maakt hier alleen een bepaald geluid als ik hem op mijn schoot leg en mij voorbereid om hem te voeden, dan gaat hij nephuilen, vaak met een grote glimlach En als ik hem in de kinderstoel zet dan wordt hij helemaal blij en gaat met zijn beentjes trappelen.
MamaNik je jochies zijn al bijna 1! En ze hebben tandjes! Grote binkies Ik snap helemaal dat de eerste verjaardag zo'n stap is.
Oeke het is ook heel spannend en bijzonder zo'n eerste verjaardag

Wij zijn net terug van de kinderarts en we mogen stoppen met Nexium Hij heeft ook nog even naar zijn voorhuidje gekeken en die is inderdaad te nauw, door de ontsteking is het nog verder verkleefd. De KA gaf ook aan dat als er nog een keer een ontsteking zou komen het misschien wel zo verkleefd zou raken dat hij niet meer kan plassen en er een spoedoperatie nodig is. We hebben nu een recept voor hydrocortison creme meegekregen wat de huid dunner maakt zodat de voorhuid loskomt. En die stomme huisarts wilde niet eens kijken omdat er voor het 1e jaar toch niets aan gedaan wordt....
En voor de statistieken: Niels is nu 67 cm 7,78 kg en zijn hoofd is gekrompen van 43,2 naar 43 cm hihi, die eerste meting is de CB meting met 6 mnd.
Niels is, sinds een paar weken maar vandaag heel duidelijk, heel grappig bezig met zijn handjes en vingertjes, met uitgestrekte armpjes draait en beweegt hij ze zeg maar zoals een dansende zigeuner
pi_81527229
Graeme heeft die zeehondenhoest ook. Hij had eest 1 dag koorts, en na een dag die hoest. Maar hij is wel vaker verkouden, en hij voelt zich verder prima. Slaapt alleen nog meer dan normaal, maar dat vind ik niet zo erg eigenlijk

Oh, en die nieuwe luiers die we hebben gekregen van kruidvat, die zijn dus wel goed! We hadden dus blijkbaar 2 slechte pakken te pakken! Had ik niet verwacht, juist omdat het er 2 waren. Maar bij 1 luier uit dat pak, zaten ook een soort harde lijmklodders ofzo in de voorkant. En die ruches plakten dus allemaal aan elkaar. Maar deze nieuwe lekken niet door, en de ruches zijn ook weer normaal. Dus ik ben blij! Ik ga ze zo nog een mailtje sturen.
pi_81532723
Oh twinkly, toch he! die huisarts die zou je toch ook wat doen of niet dan.....

Tessie, hoera voor de luiers, haha wat een soap!
pi_81533537
Hulloooo Wij hebben een weekendje Centerparcs gedaan En het was geweldig We waren met z'n vijven gegaan (dus incl. de kids van D), iets dat we nog nooit gedaan hadden, maar het ging super. De twee oudste dweepten echt constant met Willow - zelfs de huispuber van bijna vijftien liep continu achter de kinderwagen en zat met een kraaiende baby op schoot te spelen enzo

Ik had heel erg uitgekeken naar het samen zwemmen. De eerste poging waren we een beetje laat mee, bijna rond haar slaaptijd. Draaaamaaaaa. Gillen, zich vastklampen aan mij, en elke keer als ze water aanraakte heel hard gillen en die ochtend was ze nog in bad geweest met D., en dat vond ze hartstikke leuk . Tweede poging beter getimed, maar begon hetzelfde... drama dus. Ik zag mijn samen-zwemmen-fantasie al in duigen vallen... Maar na twintig minuten proberen in het warme bubbelbad begon ze het toch ineens leuk te vinden, en uiteindelijk zijn we best lang gebleven en heeft ze ook lekker in een opblaasbare babyzwembandding gebadderd

En alle beestjes waren ook heel interessant op de kinderboerderij enzo. Kortom, zeer geslaagd weekend

Zo, en nu bijlezen.

Lena ijsmeis Hilarisch Willow zegt mama, nog redelijk op commando ook. Behalve als je t probeert te filmen natuurlijk En ik denk dat haar volgende woordje "poes" wordt. Ze heeft de P nog niet door, tot grote spijt van papa, maar zegt wel iets dat op "does" lijkt

Ik heb Ko-in-bad gemist, jammer. Is ie echt zo teleurgesteld als ie nee hoort? Wat grappig Willow is meer als Senna. Nee? Hoofd schudden, grote grijns en nog een keer proberen

Claudia, wij kregen het idee dat W een ondeugend meiske was toen ze, vijf dagen oud, zichzelf 90 graden had gedraaid in bed. Toen hadden we al zoiets van: uh oh.... dat wordt nog wat.

Miss sly, dat "bah!" verhaal, wat schattig! *smelt* En dat smakken bij eten doet Willow ook inderdaad, zo leuk. Heeft D. d'r geleerd, zegt ie, en trots dat hij er op is

Welkom Aoraki!

Oh huupske ik hoop dat de hoektanden je nog even bespaard blijven En dat boekje ziet er leuk uit! *kopen gaat*

McLaura, wat goed van Thijs!

Ko die uit de tripptrapp klimt Woah.

Xeentje weer ziek?

Twinkly, fijn dat de KA begripvoller was dan je HA. En dat je er dus wél wat aan kan doen!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_81544992
O leuk zeg Innepin, dat jullie weekend zo geslaagd was, en het zwemmen uiteindelijk ook!
Tis ook wel overweldigend denk ik, zo'n groot zwembad, en dat lawaai enzo.

We zijn met Lars op het moment bezig om naast het aardappeltje wat goed gaat, sochtends een papfles te geven met rijstebloem.
Hij heeft een tijdje moeten wennen aan de 2 theelepels rijstebloem, was dan niet helemaal over de toeren, maar ook niet helemaal happy, maar na een tijdje ging dat goed.
Sinds gister is er weer een schepje bij, maar dat gaat helemaal niet.
Lars was vanmiddag weer "ouderwets" overstuur....verschrikkelijk hard huilen/gillen, met de beentjes trappen, echt heel duidelijk buikpijn....zo zielig...
na een zetpil, heel veel heen en weer gewandel en een fles melk viel hij in slaap....
Tjongejonge, het was een poosje geleden dat hij zo verdrietig was, maar ik heb het niet gemist.

Inmiddels is het weer over, ligt Lars nu te rollebollen over de vloer. hij komt nu overal, rollend...!
pi_81546280
Vanmiddag naar het CB geweest en Isabeau was maar een halve centimeter gegroeid en ook maar 65 gram aangekomen in ruim een maand. Ze vonden 't niet verontrustend, maar helemaal lekker zit het me niet... Ookal zit ze nog precies op de middenlijn. Vind het zo weinig in een dikke maand!
  maandag 17 mei 2010 @ 19:06:35 #164
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81546440
he vervelend Sorbo. Maar is Isabeautje niet ook de afgelopen tijd meer gaan bewegen? Buikschuiven, zelfstandig zitten, rollen? Dat soort dingen? Dat kost erg veel energie voor een kleintje en als ze dan nog nauwelijks wat eten aan bijvoeding dan kan het best zo hoor. Trekt vast vanzelf weer recht naarmate ze weer meer gaat eten enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81546555
Da's wel waar.. en ze is nog niet heel erg enthousiast aan het eten en drinkt wel minder...

Toch had ik me lekkerder gevoeld als ze gewoon wat groter en zwaarder geworden was..

't Vestje is trouwens helemaal goed bij het jurkje en het goede nieuws is dat ze daar tegen de tijd dat de bruiloft plaatsvindt waarschijnlijk nog niet uitgegroeid is
  maandag 17 mei 2010 @ 19:10:22 #166
100412 mefke79
komt goed!
pi_81546611
Tjee, Karin, dat dat zelfs al zo'n reactie geeft zeg. Pfff..
Innepin, dat klinkt als een prima weekendje weg, heerlijk.
Smakken als in met de lippen naar binnen en dan geluidjes maken ken ik hier ook, maar geen relatie met eten. Hij doet het gewoon als ie er zin in heeft.

Hij is vandaag gewoon naar het kdv geweest en had daar vanmiddag ook geen koorts. Fruit ging er ook prima in, groente is vanavond weer een probleem. Hij vindt spelen met het eten met zijn tong veel leuker dan echt opeten.Ach ja, honger zal ie dan wel niet hebben.
  maandag 17 mei 2010 @ 19:15:08 #167
100412 mefke79
komt goed!
pi_81546801
Sorbo, dat wil je inderdaad niet horen zeg. Maar wat huup zegt klopt natuurlijk wel, als ze meer gaat bewegen dan gaat die groei niet zo snel.
  maandag 17 mei 2010 @ 20:22:14 #168
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81550363
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:15 schreef miss_sly het volgende:

Welke R? Die van mij niet hoor .
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 20:30:02 #169
5428 crew  miss_sly
pi_81550791
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:22 schreef Groofsken het volgende:

[..]

R en V van MamaNik

Jouw R is nog veel te lief en klein voor tandjes
  maandag 17 mei 2010 @ 20:34:20 #170
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81551068
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

R en V van MamaNik

Jouw R is nog veel te lief en klein voor tandjes
. Ik was al benieuwd wie V dan toch was. Maar R en V de tweeling it is .
  maandag 17 mei 2010 @ 20:37:37 #171
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81551271
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:08 schreef Sorbootje het volgende:
Da's wel waar.. en ze is nog niet heel erg enthousiast aan het eten en drinkt wel minder...

Toch had ik me lekkerder gevoeld als ze gewoon wat groter en zwaarder geworden was..

't Vestje is trouwens helemaal goed bij het jurkje en het goede nieuws is dat ze daar tegen de tijd dat de bruiloft plaatsvindt waarschijnlijk nog niet uitgegroeid is
whut whut? issie te klein? muh
of juist niet? Iksnapemnie

T komt vast goed met Isabeau, maar als je je alsnog zorgen maakt dan ga je toch over een week of twee even met haar langs het inloopweeggebeuren?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81551436
nee is precies goed!!

en idd... misschien doe ik dat wel.
  maandag 17 mei 2010 @ 20:52:46 #173
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81552226
Sorbo, ik zou t zeker doen als je je zorgen maakt... en wat al gezegd is: het kan heel goed dat ze gewoon meer in beweging is, en daardoor veel extra energie verbruikt. Klinkt wel logisch ook. Als het cb er niets bijzonders over heeft gezegd, dan zal t vast goed zitten. Toch?

Heeft er iemand ervaring met handvaten aan een difrax s-fles? Werkt dat?
  maandag 17 mei 2010 @ 20:56:28 #174
248986 MamaNik
pi_81552455
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:22 schreef Groofsken het volgende:

[..]

nee mijn R. In de naam van R en V
  maandag 17 mei 2010 @ 20:58:57 #175
248986 MamaNik
pi_81552610
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:52 schreef mikoxx het volgende:
Sorbo, ik zou t zeker doen als je je zorgen maakt... en wat al gezegd is: het kan heel goed dat ze gewoon meer in beweging is, en daardoor veel extra energie verbruikt. Klinkt wel logisch ook. Als het cb er niets bijzonders over heeft gezegd, dan zal t vast goed zitten. Toch?

Heeft er iemand ervaring met handvaten aan een difrax s-fles? Werkt dat?
ja werkt tenminste hier wel, alleen moeten ze dan wel wat achterover liggen want mijn mannen weigeren de fles op te tillen hihihi Maar in wagen of zo gaat het prima
  maandag 17 mei 2010 @ 21:00:28 #176
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81552716
ah, goed te horen! Dan gaat ik morgen ff naar de winkel
  maandag 17 mei 2010 @ 21:03:57 #177
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81552925
aaah gelukkig maar Sorbo
en anders gewoon proppen.

hihi Amélie schuift sinds vanmiddag achteruit op dr billen door de woonkamer ze heeft door dat ze daar ook mee op plaats van bestemming komt. T ziet er niet uit

Oh en ik heb een foto van de tandjes kunnen maken

hij s een beetje bewogen en niet heel duidelijk maar 2 van de 4 boventandjes zijn te zien hier. Ze krijgt ineens zo'n 'groot' gezichtje zo, met die tandjes erbij.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 mei 2010 @ 21:07:44 #178
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81553181
Amélie! Wat wordt je een grote meid En ja, dat zijn echt tandjes!!
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 21:08:10 #179
5428 crew  miss_sly
pi_81553218
Och Sorbootje, dat is niet leuk om te horen. Maar als het CB zich geen zorgen maakt, is dat al een belangrijk punt, toch? En inderdaad doordat ze zo bezig is met bewegen en ontwikkelen, is het ook wel te verklaren. Voor je eigen gemoedsrust lekker een keer tussendoor gaan wegen

Wat leuk, al die tandjes
pi_81553898
Amelie, tandjes

Iris heeft er nu 3 (rechts van het midden boven), ik voelde vanavond nr 3 toen ik dentinox ging smeren omdat mevrouw maar bleef huilen. Maar ik denk een combi van 4e tandje op doorkomen, ontzettend moe en een beetje last van het feit dat papa en mama niet de hele avond naast haar bed willen zitten tot ze in slaap valt zeg maar...
  maandag 17 mei 2010 @ 21:25:10 #181
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81554374
ahw arme Iris niks niet leuk zulke avonden. Voor jullie niet maar voor haar ook niet want ze zitten zichzelf zo in de weg dan. Arme prullekes.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81554901
Ik hoop dat ze gauw weer wat makkelijker in slaap komt, als is het gelukkig niet elke avond, maar op het moment wel vaak. Het gaat vast ook weer over (hopelijk op niet al te lange termijn ).
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 21:46:29 #183
5428 crew  miss_sly
pi_81555670
Ach Iris heeft het even neit zo gemakkelijk? En jullie dan ook niet, Nijna. Hoop dat het gauw weer beter wordt

Senna slaapt vanavond wat onrustig. Regelmatig horen we even een enkel jammerkreetje uit haar kamertje. Hoop dat ze toch een beetje lekker slaapt.

Ow, en ze heeft een nieuw lachje Heeeeel breed zodat je haar twee kleine ondertandjes goed ziet en ze laat het heel vaak zien. Zomaar, ineens, draait ze zich naar een van ons toe en begint ze stralend breed te lachen
pi_81556141
Die handvatten heb ik ook wel voor je Mikoxx!
pi_81556207
Wat lief, Miss. Al geprobeerd vast te leggen?

Och Iris. Hoop dat je kleine meid snel de oude is.

Hihi, Amélie. Wat een ander koppie heeft ze zo idd, Huup.

Iemand vroeg welk fietsstoeltje we hebben. 't Is een Bobike. Voor jongetjes. Een hele lelijke blauwe die helemaaal niet bij m'n mooie nieuwe witte mamafiets staat. Van de buurman gekregen. Maar ik vind mezelf een snob als ik een nieuwe zou kopen.
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 21:57:11 #186
5428 crew  miss_sly
pi_81556307
Nog niet gelukt, Sserpente. Volgende week op vakantie tijd genoeg voor veeeeel foto's

Maarre, waarom snob? Er zijn veel mensen die graag een matching stoeltje bij hun mooie fiets hebben, hoor.
pi_81556426
Toch wel..? Vind het zo lullig voor de buurman. Maar misschien kan deze wel op Nils z'n fiets, dan koop ik alsnog een nieuwe. Hoewel Nils het had over enkel een opzetsteunding extra, zodat we het stoeltje kunnen wisselen...

Trouwens, vakantie? Waar gaan jullie heen?
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 22:06:26 #188
5428 crew  miss_sly
pi_81556852
Wij hebben ook een Bobike, en je kunt het inderdaad overzetten als je alleen dat ronde ding voor rond de stuurstang hebt, zeg maar. Maar dat is best nog een geruk en getrek, vind ik. Wij hebben het even geprobeerd om de stoel mee naar boven te nemen (Amsterdam, fiets met stoeltje aan de straat enzo), maar het is niet zo dat je het gewoonweg uit de beugel tilt. Dus geen slecht idee hoor!

Turkije! All in kindvriendelijk resort met goed eten (referenties van mijn zusje en gezin en mijn ouders die er al geweest zijn). Mijn ouders gaan ook mee, we gaan met vijfen. Zo'n zin in! Het is er goed weer, dus in ieder geval een week dat Senna haar mooie zomerjurkjes gewoon aan kan zonder legging en romper met lange mouwen omdat het te koud is
pi_81556992
Oh ja, dat is handig hoor, als je het fietsstoeltje kunt verwisselen!
Bevalt ons heel erg goed (met Meike dan he. Lars zit nog niet in de fietsstoel)
toevoeging: ik lees dat Miss het wel een gedoe vindt, maar dat vind ik helemaal niet eigenlijk. Er zit voor de veiligheid een soort sleuteltje, die trek je eruit, en dat til je het stoeltje er zo uit.

Enne vakantie....wij gaan deze zomer met de carcavan naar Camping De kleine Wolf in Ommen.
Lekker dichtbij huis. Maar een hele leuke camping, vanalles te doen, speeltuin recht voor de tent, ideaal!
En we gaan 2 weken....
Ik vind het nog wel een beetje eng hoor, met een baby..... maar we zien wel hoe het gaat.
Afgelopen weekend heeft Lars wel goed geslapen in de caravan, tenminste, die ene keer dat er iets op zijn hoofd viel niet, maar verder wel.

Lars heeft vanmiddag nog even goed geslapen, en daarna was hij weer goed te pas.
ik ga zo wel even de dietiste mailen over hoe nu verder, of ik bijv wel nog 2 theelepels rijstebloem moet geven, ik heb niet het idee dat dat nou zoveel toevoegt eigenlijk.
Ik vond het wel echt erg zielig hoor, zoals hij tekeer ging, ook dat gillen van vroeger weer.
Ik heb inmiddels mijn nek al weer vastzitten van ellende...bah
pi_81557653
Amélie, wat wordt ze toch groot, ik vond Finn ook zo veranderen met tandjes.

Sorbootje, het kan zomaar zo zijn natuurlijk dat Isabeau binnenkort een groeispurtje heeft en dan alles weer normaal is, misschien gewoon een 'ongelukkig' moment geweest om te meten.
  maandag 17 mei 2010 @ 22:26:21 #191
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81558045
Lars, spekkie niet meer terugvallen hoor
Ik houd me aanbevolen voor de handvaten hoor! Heb je er ook twee?
pi_81558786
quote:
Op maandag 17 mei 2010 22:26 schreef mikoxx het volgende:
Lars, spekkie niet meer terugvallen hoor
Ik houd me aanbevolen voor de handvaten hoor! Heb je er ook twee?
ik denk van wel eentje daarvan is alleen wel roze
(en een oranje)
  maandag 17 mei 2010 @ 22:43:15 #193
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81559099
Joehoe

Ik val zo even binnen zonder bijgelezen te hebben, sorry
Maar ik ga wederom proberen jullie bij te houden!
.... met gevoel voor drama....
pi_81567621
Tegen beter weten in tóch liggen piekeren vannacht. Zou het komen doordat ik momenteel aan het afvallen ben dat Isabeau zo weinig gegroeid is? Ik volg een programma voor borstvoedende moeders en let erg goed op dat ik voldoende van alles binnenkrijg, maar toch.... nu gaat er een klein stemmetje zeuren achter in mijn hoofd...

Gelukkig heeft ze gisteren weer goed uit de fles gedronken en als ze dat op het KDV ook vol gaat houden gaat ze daar meer binnenkrijgen dan tot nu toe het geval was. En dan 's avonds, 's ochtends en 's nachts borstvoeding en de bijvoeding natuurlijk... Dan zou ze toch wel moeten gaan groeien? Toch?
pi_81567786
Ik kan het me wel voorstellen hoor, ik zou hetzelfde hebben.
Maar het komt heel vaak voor dat kindjes een dipje in de groei krijgen rond deze periode, door de bijvoeding kan het zijn dat ze minder drinkt maar bijvoeding levert minder calorieën dan borstvoeding en ze beweegt natuurlijk veel meer dan voorheen. Als ze meer gaat eten is dat ook opgelost. Is Isabeau ook zo snel afgeleid tijdens het drinken? Het is hier nu zo erg dat ik maar in de slaapkamer ga voeden als mijn lief thuis is want hij drinkt gewoon niet meer dan. En ook niet als de televisie of de laptop aanstaat of als hij een boek of tijdschrift op de bank ziet liggen etc
Echt super dat het uit de fles drinken zo goed gaat!!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:13:38 #196
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81567840
Sorbootje niet druk maken hoor. Esmee was vorige keer ook te weinig gegroeid en ik geef de fles. Soms groeien kindjes gewoon wat meer en soms wat minder. Het zijn soms net gewone mensen
pi_81568259
Twinkly, héél herkenbaar dat afgeleid zijn. Als B. in de buurt is gooit ze tijdens het drinken haar hoofd achterover (AU!!) om naar d'r vader te kijken en tv is ook interessanter..

En 't zal ook wel zo zijn. eerst over een paar weekjes maar opnieuw wegen.

Thanks
  dinsdag 18 mei 2010 @ 10:13:41 #198
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81569334
Oh ik zie nu pas de foto van Amelie met tandjes Wat wordt ze al groot huup!

Hier geen baby meer, maar een rolmops. Esmee wil alleen maar rollen, rollen en nog veel meer rollen. Liefst de hele dag door
  dinsdag 18 mei 2010 @ 10:26:17 #199
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81569748
Rolmops Ze heeft het door!

Dat afgeleid raken tijdens het drinken is zo herkenbaar! Des te specialer zijn die zeldzame momenten dat hij wel vol overgave en 100% geconcentreerd bij me drinkt

We gaan straks even bloed laten prikken. De huisarts zei al dat er toch niks uit naar voren zou komen, maar ik ben er niet helemaal gerust op dat hij vrijwel elke 2 weken ziek is. Compleet met hoge koorts, overgeven, dagenlang alleen maar willen hangen en algehele zieligheid. De keren dat we ervoor langs de huisarts geweest zijn bleek steeds alles in orde: longen, keel en oren steeds schoon. Maar ja, ik ben inmiddels hoofdsponsor aan het worden wat baby - paracetamol betreft en natuuuuuurlijk zal blijken dat er niks aan de hand is en is hij gewoon wat meer vatbaar dan een ander.
Maar er is ook een piekplein kansje aanwezig dat er wel iets anders aan de hand is. En dan wil ik dat toch wel graag weten
pi_81569878
Ik vond de Bobike wel gedoe. Voordat de 'ophangset' op je fiets zit ben je tijden aan het draaien, en het 'sleuteltje' stelt niks voor.

Ik heb nu een GMG, met een geintegreerd slot. Als hij op slot zit, kan het zitje en het scherm er niet af, en je kunt de stuurbevestiging er ook niet afhalen. Wel handig als je bij de fietsenmaker staat om je nieuwe fiets op te halen, en het sleuteltje ligt thuis (dat werd dus een dag later).

Overigens zit Thijs ook prachtig in zijn Yepp (maar kan het niet meer vergelijken met Bobike omdat ik die verkocht heb).
  dinsdag 18 mei 2010 @ 10:33:18 #201
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81569967
Weet iemand trouwens waar ze precies prikken als ze bloed afnemen bij zulke kleintjes?
pi_81570031
Op de hand meestal!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 10:36:17 #203
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81570068
Okay thanks! Dan hoef ik hem waarschijnlijk niet eens uit de draagdoek te halen
pi_81570805
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:36 schreef Kersjes het volgende:
Okay thanks! Dan hoef ik hem waarschijnlijk niet eens uit de draagdoek te halen
Dat zou fijn zijn, dan zit hij lekker bij je!

Ze frommelen het handje vaak tot een stevig vuistje en brengen dan een naaldje in.

In de elleboogholte is lastiger omdat je daar vaak geen ader te pakken kunt krijgen, en het kindje veel te veel mogelijkheden heeft om dwars te liggen
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:56:43 #205
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81573122
Sterkte zometeen kersjes Hopelijk valt het allemaal mee

Pff ik zit nog een beetje in de ontkenningsfase geloof ik. Gisteren vroeg iemand hoe oud Esmee was en ik dus stug: vandaag precies 7 maanden Tot ik mijn vriend dus 's avonds sprak en hij zei dat ze al 8 maanden was
pi_81573486
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:58 schreef McLaura het volgende:
Ze frommelen het handje vaak tot een stevig vuistje en brengen dan een naaldje in.
iieee!
Sterkte met prikken Kersjes, hopelijk valt het mee
pi_81574470
Sorbo, je hoeft je geen zorgen te maken hoor, kan me wel voor stellen dat het even tegen valt zo 'weinig' groei. Maar zo lang ze niet in een keer naar beneden keldert gaat het goed. Wat goed trouwens dat ze tegenwoordig uit een fles drinkt
Huup, wat wordt ze groot, en die tandjes
Stiemie, tja en dan in eens zijn ze al weer 8 maanden

Jamie is al weer ruim 7 maanden. En het wordt zo'n groot ventje. Ik vind het zo bijzonder om hem echt een persoontje te zien worden. Vanmorgen kom ik zijn kamertje op ligt hij nog heerlijk te slapen, speentje in zn mond en zn knuffeltje in zn hand tegen zn hoofd aan gedrukt. Dan voel ik me zo trots en gelukkig. En als hij dan wakker wordt en rekt zich uit en glimlacht dan naar me dan is mijn hele dag weer goed
Eerste dag op het KDV is super gegaan, hij heeft zich voorbeeldig gedragen. Precies zoals ik hem ken.

Even een vraagje: We zijn aan het oefenen met een broodje. Korstjes vind hij heerlijk en die gaan schoon op naar binnen. Fruit gaat ook goed, zolang het maar glad gepureerd is. Maar zodra hij iets binnen krijgt waar nog wat stukjes in zitten, zoals brood / vers fruit (gepureerd, maar ik krijg dat nooit helemaal glad zoals in potjes) gaat hij naar een paar happen kokhalzen wat dus resulteerd in overgeven. Moet ik nog even wachten met het opnieuw proberen of gewoon stug volhouden?
pi_81575164
Lars kan het middelste van het brood ook nog niet zo goed eten, ik doe het weleens even in de rooster, kan hij beter knabbelen. Je zou het broodje ook even kunnen "soppen" in de melk.
Als er hier toevallig een stukje in het fruit zit krijg ik die na verloop van tijd ook terug.
Fijn dat het goed was gegaan op het kdv. Heb je hier een beter gevoel bij?
En de tijd vliegt inderdaad....echt voor je het weet zijn ze alweer groot.
maar het is steeds meer en meer genieten vind ik. Iedere leeftijd heeft zijn charme, maar ik vind het nu toch echt wel leuker als een paar maand terug.

Vreemd Sorbo, dat Isabeau niet veel was gegroeid. Maar het is natuurlijk wel een bezig bijtje, die haar energie zo weer verbruikt. zou me er niet al te druk over maken. Deden ze op het CB ook niet toch?

Kersjes, wat vervelend dat jullie moeten bloedprikken met Toby. Maar ik snap heel goed dat je het doet hoor. Ik hoop dat het al klaar is en dat het is meegevallen.

Ik duik zo even mijn bed in, zit echt nog met de nasleep van gister met Lars, knallende koppijn en een zere nek. Vanmorgen even gewerkt, kindjes zijn bij oma, dus ik kan mooi even plat.
pi_81576996
Martine, hier is stukjes eten ook geen succes. Het schijnt te helpen als je een stukje brood in de zijkant van de mond propt, echt op de kaken zeg maar, dan moeten ze wel kauwen en wennen ze er aan. Ofzoiets. Aldus het cb.

Wij waren vanmorgen weer bij het cb en madame volgt precies de gemiddeldelijnen met gewicht (8,7 kg), lengte (71cm) en hoofd (45 komma nogwat cm). Of nou ja het hoofd was wat groot, en ze is relatief slank voor haar lengte zeg maar. Maar allemaal zo rond het gemiddelde, heel netjes iig. We moeten alleen we even naar de ha omdat het toch leek alsof haar heupjes nét niet helemaal 100% recht staan. Dat viel niet goed te zien want mevroi ging natuurlijk niet stil liggen, dus voor de zekerheid even naar laten kijken.
En toch leuk om te merken dat zo'n cb arts blij verrast is over wat m'n kleine turbobaby allemaal al kan. *trots* Hoewel ik echt niet minder trots op d'r geweest zou zijn als ze nog niet kon zitten of kruipen of staan of wat dan ook. Maar toch.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:21:38 #210
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81580727
Pffff, bloed prikken was een klein drama
Hij moest uit de draagdoek wat direct al reden voor protest was, hij wil de laatste paar dagen constant worden vastgehouden en kruipt het liefst zo dicht mogelijk tegen me aan. Shirt moest uti omdat de mouwtjes niet omhoog konden, ze gingen met 2 man in de elleboogholte proberen te prikken omdat dat de beste resultaten zou geven. Het resultaat was in dit geval een paars aangelopen baby die de hele boel bij elkaar krijste en door 3 man in de houdgreep werd gehouden. Maar prikken lukte niet. Andere kant proberen, lukte ook niet! Inmiddels was ik geluidloos bijna net zo hard aan het huilen als Toby, zijn hele gezicht onder mijn en zijn tranen tranen
De ontstane prikwond werd dichtgeduwd en HOERA, ze zouden het toch nog even in zijn vinger proberen. En dat ging zo soepel! Had dat dan eertder gedaan, stelletje mutsen
Hij kreeg een pleister op zijn vinger en pas toen hij bij me kon drinken werd hij weer rustig. Nog zeker 'n half uur later was hij nog steeds aan het nasnikken, wat een gedoe zeg.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:22:33 #211
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81580765
\En dan denk ik aan Kiro en moet ik alweer huilen
pi_81580772
Oh Toby Wat sneu zeg! Dat klinkt allemaal wel heel erg spartaans zo Dat ze niet gewoon bij z'n vinger beginnen!
pi_81581391
Toby wat sneu stelletje barbaren! Nu maar hopen dat het ergens goed voor geweest in ieder geval.
pi_81581522
Arme Toby en kers
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:10:10 #215
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81582597
Karin

Toby en Kers wat sneu toch...

Ik weet niet meer wie t vroeg, maar hier zijn we ook begonnen met broodkorstjes in het begin. Later sopte ik het broodje in een beetje melk, dat kregen ze beter weg dan zonder melk. Succes!

Heeft iemand ervaring met de koelstra buggy? Hoe zit t met de wielen? Zijn die keihard of ...? Eventuele tips voor andere goede buggy's zijn ook welkom, al zoek ik wel specifiek naar een tweelingbuggy
pi_81582784
Arme Toby en Kersjes Wat ontzettend stom dat ze niet gewoon met zijn vinger begonnen!!

Hier wordt helemaal niet gekokhalst bij brood, dat gaat juist hartstikke goed, sabbelt hij lekker tot een klont Komt echt alles er weer uit? Zo niet dan zou ik gewoon blijven aanbieden om te wennen.
pi_81583328
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:14 schreef Twinkly het volgende:
Arme Toby en Kersjes Wat ontzettend stom dat ze niet gewoon met zijn vinger begonnen!!

Hier wordt helemaal niet gekokhalst bij brood, dat gaat juist hartstikke goed, sabbelt hij lekker tot een klont Komt echt alles er weer uit? Zo niet dan zou ik gewoon blijven aanbieden om te wennen.
Niet alles komt er uit, maar hij gaat kokhalzen en dan komt er slijm en zo uit. Als het er uit is dan is het weer goed. Het is gewoon sneu voor hem. Misschien dat ik het eens bij het CB moet vragen wat dat is. Heb geen idee of dit normaal is. Ook zijn melk en ander drinken komt vaak omhoog. In zn melk doen we JBPM dan houd hij dat tenminste binnen
pi_81586231
Mikoxx, wij hebben een koelstra buggy. Ik vind het op zich wel een prettig ding. De wielen zijn niet echt zacht. Maar het is natuurlijk heel persoonlijk wat prettig is, dus eens in een winkel uitproberen?
Want zo vielen er voor ons al gelijk een aantal af. Al zal je met tweelingbuggy's sowieso al minder keuze hebben...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:59:21 #219
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81586613
Agos Toby. Waarom proberen ze dan niet gewoon meteen zijn vingertje

Mijn rolmops rolmopst zich de hele tijd vast of zo dat ze niet meer terug kan rolmopsen Hopelijk krijgt ze het snel onder de knie want ik kan me deze fase van Linde nog heeeeeel goed herinneren
pi_81591915
Hihi rolmops

Mijn dochter heeft haar record verbroken. Ze heeft vandaag maar liefst vijfendertig minuten geslapen en gister drie uur, hoezo geen ritme
pi_81593312
Jemig Kersjes, wat een naar verhaal.
Kusje erop voor Toby!

Stiemie, je dochter is aan de rol! Woepla!

Sorboo, hopelijk ben je een beetje gerustgesteld.
Ko was met een half jaar ook maar 50 gram aangekomen in een maand tijd.
En in 5 maanden tijd is hij 600 gram aangekomen.
Dat is wel iets anders dan de kilo's die er daarvoor aanvlogen.
Wat ik begreep is dat het een normale gang van zaken is, inderdaad bijvoeding en meer beweging. Isabeau is gewoon een slankie net als Ko.
Voel je niet schuldig over het afvallen want daar zal het niet aan liggen. En al 7,1 kilo!

Innepin, Willow weer helemaal goedgekeurd! Fijn!

Ko heeft niet alleen onder een bult, maar ook boven.
En aan de andere kant van zijn kaak kijk ik maar niet. Ik blijf liever in ontkenning.
Hij had net weer een beetje verhoging, maar verder gaat alles best goed. Ik zou alleen willen dat ze doorbraken.
Zijn 8ste tandje is in elk geval helemaal door!

Mikoxx, hoe is het bultenfeest bij julle?
pi_81593320
Willow, gekkie .

Rolmopsjes zijn

Iris was na een uur wakker vanmiddag (vanmorgen ook al niet geslapen), omdat zuslief uit bed viel en de halve buurt bij elkaar brulde... Gelukkig kreeg ik Iris toch weer in slaap en heeft ze er nog anderhalf uur bij getukt!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:28:53 #223
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81593458
Het bultenfeest blijf een bultenfeest hier Oeke. En net als bij Ko, komen er bulten bij, maar geen kiezen door. Hier alleen geen verhoging, maar wel bad nights... voor jullie!

Iris en rolmopsjes
pi_81593823
Oh, dat is balen Mikoxx, de nachten gaan hier trouwens verrassend goed. Ik weet niet precies hoe dat kan, maar het is wel fijn.

Och Iris, maakt je zus zo'n herrie? Fijn dat ze nog even door kon slapen, Nijna.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:36:32 #225
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81593905
Jammer dat je me niet kan vertellen hoe dat kan Oeke Maar: fijn!!!
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 20:47:06 #226
5428 crew  miss_sly
pi_81594496
Rolmops Esmee

Alles goed met Willow en natuurlijk ben je lekker trots op je meisje, innepin

Arme Toby en ook arme Kersjes wat is dat dan zielig he. Kusje erop

En allemaal bulten bij de heren, wat een narigheid.

Vergeet ik bijna Lars, arme knul zoveel last van de rijstebloem gehad.

martine, kokhalzen hoort wel een beetje bij het leren eten. De kokhalsreflex hebben ze heel sterk en die verplaatst zich bij het leren eten langzaam maar zeker van voor in de mond naar achter in de mond (als ik het boek goed begrepen heb, tenminste ). Het ziet er naar uit en klinkt naar, maar meestal kunnen kindjes dat heel goed zelf oplossen.
pi_81595683
Karin wat rot dat Lars zo last had van het extra schepje

Toby en Kersjes wat een nare gebeurtenis, bah dat ze zelf niet meteen snappen dat het bij de vinger veel makkelijker gaat.

De mannen van Mikoxx en Ko met tandjes leed, ik hoop dat het snel weer over is.

Ik ben zo verliefd op mijn mannetje Ik vind deze fase echt zo leuk! Hij is nu overal naar aan het wijzen. Vanochtend had ik pap voor hem gemaakt, maar hij wilde het niet. Toen begon hij te wijzen naar mijn crackers waarop ik voor hem een boterham heb gemaakt. Hij heeft gewoon de hele boterham opgegeten! 's middags nog een boterham met fruit en vanavond heeft hij zitten smullen van de lasagne. Ik hoop dat het eten morgen ook zo goed gaat!
Het rare is alleen dat hij sinds een dag of 3 ineens heel vaak half stikt in zijn eten. Van begin af aan is het goed gegaan met stukjes eten, maar nu ineens om de haverklap loopt hij rood aan en krijgt traanogen waarna het stukje weer omhoog komt. Geen idee waardoor het komt, wel heb ik inmiddels al heel wat hartverzakkingen gehad hierdoor!

Vanmiddag hebben we ook nog even samen in de tuin gespeeld en dat vond hij heerlijk ik moest er alleen wel naast blijven zitten
pi_81596073
Ohw dat is wel handig FTA, dat hij kan kenbaar maken wat hij wil!
Leuk om te lezen dat je zo geniet! Zag net de foto in het fototopic, het is ook een leuk menneke om te zien!!

Arme arme Toby, wat een strijd zeg. hopelijk is hij het nu allemaal weer vergeten, en is de uitslag snel binnen. Kersjes, ik hoop ook dat jij niet te lang met schuldgevoelens blijft zitten hierover, want die zouden niet reeel zijn natuurlijk. ik snap wel dat je moederhart brak hoor, kon je het maar overnemen dan he...

en dan al dat tandjesleed, ze willen nog niet echt doorbreken he....arme venties!
Gelukkig gaan de nachten van Oeke in ieder geval goed.
Mikoxx, ik vind het zo leuk dat de boys weer samen op 1 kamer slapen, en wat je vertelde over dat ze sochtends wakker worden en dan tegen elkaar zitten te "kletsen" aaaahw keilief!

De dietiste kon kort zijn over de rijstebloem. Weg ermee.
maar ze was wel heel blij dat de aardappel goed gaat, daar zitten vezels in, en het vult goed, dus dat was heel positief. Ze opperde nog om Biobim babypap te proberen, maar eerlijk gezegd ben ik er wel even weer klaar mee. over een poosje durf ik vast wel weer iets te proberen. Nu eerst maar eens weer een poosje rust in de tent. Lars was vandaag prima te pas, heeeeeerlijk ventje!
Hij kan echt van die tevreden geluidjes maken, bijv als hij net de fles op heeft....
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:16:16 #229
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81596227
Ka
  woensdag 19 mei 2010 @ 07:20:10 #230
248986 MamaNik
pi_81610138
Pfff moet het even van me afschrijven hoor sorry dat ik jullie daarvoor gebruik.

Mijn jongens worden morgen 1 aan de ene kant heel leuk en zou ik super blij moeten zijn dat ze het zo goed doen enzo.Maar heb het er ook wel erg moeilijk mee. Alle herinneringen aan 4 1/2 week ziekenhuis en de zwangerschap komen ineens allemaal naar boven, en daar is het vandaag nu net even geen goede dag voor.
Moet straks naar de internist voor controle van mijn bloeddruk omdat die tijdens de zwangerschap hoog werd en zelfs daarna hoog bleef. Geen oorzaak voor te vinden maar hij was heel goed onder controle tot vandaag dus denk ik

De jongens zijn echt groot geworden zat gister even te rekenen. Ze zijn nu 79cm en ruim 10 kilo allebei.
ze zijn gewoon 32 cm gegroeid en 4x zo zwaar geworden:S in 1 jr tijd. Is veel meer dan Milan toen ik het ging nakijken die was hetzelfde rond het eerste jaar maar die begon 11!!!! cm groter en 1,5 kilo zwaarder. Kan me echt niet meer voorstellen als ik nu de foto's terug kijk van mijn buik vorig jaar en die 2 kids die nu rond kruipen en langs de tafel e.d lopen en zelfs al proberen om hun eerste stapjes te gaan zetten. pffff 7.19 uur en de tranen lopen over mijn wangen van geluk en van herinneringen aan vorig jaar.
pi_81611193
Ach Lars, wat vervelend dat je zo'n last hebt van de rijstebloem. Wel fijn dat de aardappel goed gaat!
Kan me voorstellen dat je weer even een adempauze voor Lars wil, Karin.

FTA, wat klink je heerlijk verliefd op je kleine grote man.
Misschien is hij iets te gulzig met eten? Dat gebeurt hier weleens, volproppen tot er echt niet meer bij kan en dan in de problemen komen.

He MamaNik, het is ook niet niks, de eerste verjaardag. Ik denk ook steeds terug aan vorig jaar.
Wel extra heftig dat er nog zoveel lichamelijks aan de hand is.
Geniet maar vooral van deze bijzondere tijd.

Pfffft, zei ik iets over goede nachten? Stom stom!
Het jongetje had zoveel pijn ondanks de paracetamol.
Uiteindelijk was de oplossing een beetje koude yoghurt met een lepeltje waarop je goed kan kauwen.
En daarna heeft hij toch nog lang en goed tussen ons in geslapen.
pi_81611442
MamaNik ik kan hem me heel goed indenken dat je je zo voelt, het was en is allemaal zo heftig en het gaat allemaal zo snel. En straks heb je geen baby'tjes meer. De eerste verjaardag lijkt mij emotioneel een hele overgang. Succes vandaag in het ziekenhuis en heel veel plezier morgen op de eerste verjaardag!!

Oeke wat zielig dat Kobus nou nog steeds zo gepest wordt door die kies(zen), gelukkig hielp de yoghurt, fijn dat jullie daarop gekomen zijn! Maar nu mag/mogen ze toch echt wel een keertje doorbreken hoor!

Karin wat zielig en enorm rot dat Lars nou ook al op rijstebloem lijkt te reageren. Mijn eerste gedacht was dat zijn darmen niet goed tegen het vastere voedsel kunnen en daarom verkrampen, krijgt hij er ook verstopping van? Rijst is juist heel erg hypoallergeen, dus wel gek als hij er allergisch op reageert. Biobim rijstebloem is overigens precies hetzelfde als andere rijstebloem, alleen is het van zilvervliesrijst gemaakt, dus zou hij daar hetzelfde op moeten reageren.
Nou ik hoop maar dat jullie snel weer kunnen genieten van eten want dit is voor jou en hem echt niet leuk

FTA wat leuk dat hij zelf aangeeft wat hij wil!! Dan is hij echt al groot zeg
Haha hier wordt ook zoveel mogelijk in zijn mond gepropt en dan is het "uche uche *halfstikken*"
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:59:55 #233
248986 MamaNik
pi_81615230
Lief al jullie reacties. Ziekenhuis mag ik weer 5 mnd wegblijven.

Maar het gevoel wat ik nu heb, had ik helemaal niet bij M zijn eerste verjaardag maar toen wist ik dat er ooit nog wel een kleintje in huis zou komen. Maar nu is dat hoofdstuk van een baby wat manlief betreft wel een beetje klaar.
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:03:04 #234
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81615395
Oh Mamanik, ik snap je zoooooo goed. Ik werd vorig jaar op 6 mei opgenomen en sindsdien is de film hier begonnen met draaien. Ik denk zelf dat het echte 'verwerken' nu pas begint. Het is ook niet niks joh, eerst ziekenhuis, wat toch ook spanning met zich meebrengt, en dan de zorg voor 2 kids erbij en die nachten, tel op en je hebt heel wat voor je kiezen Dikke kus voor jou en ik vind echt dat je het supergoed doet! Ik vraag je net voor niks adviezen

* mikoxx vindt je een lieve mama !
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:12:45 #235
248986 MamaNik
pi_81615786
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:03 schreef mikoxx het volgende:
Oh Mamanik, ik snap je zoooooo goed. Ik werd vorig jaar op 6 mei opgenomen en sindsdien is de film hier begonnen met draaien. Ik denk zelf dat het echte 'verwerken' nu pas begint. Het is ook niet niks joh, eerst ziekenhuis, wat toch ook spanning met zich meebrengt, en dan de zorg voor 2 kids erbij en die nachten, tel op en je hebt heel wat voor je kiezen Dikke kus voor jou en ik vind echt dat je het supergoed doet! Ik vraag je net voor niks adviezen

* mikoxx vindt je een lieve mama !
Wil je me weer aan het huilen hebben Maar wel super lief!!
Dacht dat ik het allemaal wel op een rijtje had maar nu begint het allemaal pas volgens mij inderdaad met verwerken, 4 mei vorig jaar werd ik opgenomen we hadden de dag ervoor M zijn verjaardag gevierd en 7 mei was die echt jarig en was ik gewoon niet thuis, en dat mannetje snapte er niks van.

En net moest ik natuurlijk naar het ziekenhuis en toen werd ik nog even extra overvallen, vorig jaar was ik gewoon 24 uur voor mijn KS. Alle ziekenhuis frustraties waren gelijk weer aanwezig en je raad het al mijn bloeddruk was gelijk mega hoog.

Liep het ziekenhuis uit en toen liep er echt een oude vrouw met haar dochter en die zij wat een rijkdom maar wat zal je het druk hebben. Ik smolt gewoon, zo lief. Ben ook super gelukkig met mijn mannen.
Maar jij bent ook een super mama hoor Mikoxx best druk toch af en toe???

BIJNA MINI MEET???
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:15:51 #236
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81615929
bijna mini-meet En je hebt pm
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:28:21 #237
248986 MamaNik
pi_81616529
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:15 schreef mikoxx het volgende:
bijna mini-meet En je hebt pm
Heb er zin in!! wordt een drukte!! 7 kids en 3 moeders

Thanks voor je lieve pm!
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:31:26 #238
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81616682
Idd! We moeten maar even zien hoe t weer is tzt. Anders ff mob nrs uitwisselen oid??
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:32:32 #239
248986 MamaNik
pi_81616738
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:31 schreef mikoxx het volgende:
Idd! We moeten maar even zien hoe t weer is tzt. Anders ff mob nrs uitwisselen oid??
ja moeten we dan maar ff doen, heb natuurlijk wel iphone dus altijd internet, maar kan niet reageren op pm berichten via iphone
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 11:33:47 #240
5428 crew  miss_sly
pi_81616788
Ach MamaNik, wat een hoop emoties zo

Karin, kan me zoo voorstellen dat je even rust wil voor Lars. Wat een ellende dat eten wel fijn dat de aardappel goed gaat

Arme Ko, zo'n last van die stomme tanden en kiezen

FTA wat een leuke fase he? En wat is Finn mooi
Dat wijzen begint Senna ook te doen, zo leuk! We hebben nu ook haar rietjesbeker met water constant inhaar zicht staan en daar gaat ze ook echt zelf op af, dan wijzen en dan wil ze een slokje water En bij het eten hoef je haar ook niet zomaar iets van haar bord te geven, ze wil dat ene speficieke stukje brood of dat stukje tomaat ofzo Als je dan iets anders geeft, gaat ze protesteren
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:35:22 #241
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81616848
hihi Senna wat klink jij flieft trouwens Miss!

Ko, de kiezen zijn bij jou ook nog steeds plaaggeestjes? Pfff... hier ook, hoe kunnen we die kiezen vertellen dat het écht niet meer leuk is wat ze doen?
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 11:39:33 #242
5428 crew  miss_sly
pi_81617026
Bij jullie ook nog steeds ellende mikoxx?

en ja, ik ben verliefd ik had nooit gedacht dat ik zoveel van mijn kleine meisje zou kunnen houden. En ze is zoo leuk en lief en mooi. En dat ontwikkelen is geweldig om mee te maken. Soms mis ik mijn kleine baby wel, maar och, wat is het mooi om te zien hoe ze dingen leert

Dan denk ik aan simmu en kleine Kiro en dan doet mijn hart echt pijn. Kan me niet voorstellen hoe het moet voelen als je je zoveel zorgen maakt om je kleintje. Wat moet dat vreselijk zijn. Ik denk dat ik gek zou worden als er iets met Senna zou gebeuren.
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:42:39 #243
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81617178
Oh echt miss, dat gun je niemand! Brrrr....
pi_81622017
Mwuh al dat kiezenleed toch Heeft moeder natuur toch niet handig bedacht

Mamanik Kan me heel goed voorstellen dat je er emotioneel van wordt hoor!

Wij hebben een diagnose! En het is geen slechte De EEG en ECG waren goed, en afgaand op dat + normale ontwikkeling + het filmpje dat ik de kinderarts heb gestuurd, luidt de diagnose "benigne infantiele myocolonus". Klinkt heel chic en eng maar het benigne zegt het al, het valt allemaal wel mee.

Het houdt in dat kinderen tussen 4-12 maanden ineens krijgen wat Willow ook deed; rare spiersamentrekkingen die er zeer epileptisch uitzien. Maar het is dus geen epilepsie, anders was er óf wel iets te zien op de EEG, óf wel op z'n minst een ontwikkelingsachterstand. Wat de oorzaak is, weet niemand, maar in elk geval groeien kinderen er vanzelf weer overheen.
Linkje voor de geïnteresseerden.

Ik ben in elk geval blij dat alles zo grondig is onderzocht. Dan weet je het maar zeker Fijne arts. Behalve dan toen ie het telefoongesprek begon met "ik heb uw zoon onderzocht blablabla, dat klopt he?" Nee, flapdrol.
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 13:32:48 #245
5428 crew  miss_sly
pi_81622265
haha, je zoon En je hebt zo'n mooie dochter
Maar fijn innepin dat er niets is en je je geen zorgen hoeft te maken
pi_81622375
Innepin wat fijn, wat een opluchting!! Kusje aan je zoontje he
pi_81622693
Ik had niet moeten praten over het feit dat Isabeau zo weinig aangekomen is waar ze bij was. Ze wilde vannacht elke anderhalf uur drinken.

Kan me voorstellen dat het even moeilijk is als je kinderen een jaar worden. Die babytijd is zó mooi en komt niet meer terug. En inderdaad... het is prachtig om je kind te zien leren en ontwikkelen, maar soms zou stiekem gewoon heel graag weer even dat kleine, hulpeloze bundeltje in je armen hebben.
pi_81623159
Ik wíst dat ik iets heel belangrijks vergat! Willow!!!!!!! Wat een opluchting!!
pi_81623309
Wat fijn dat alles goed is met Willow!
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:29:45 #250
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81625055
Willow .
pi_81625116
Wat fijn dat het goed gaat met Willow.
Isabeau is bezig met haar 'inhaalslag', hopelijk laat ze je vanacht wel slapen Sorbo. * martine1984 Biedt sorbo 2 lucifer houtjes aan om d'r ogen mee open te houden

Bracht Jamie vanmorgen naar het kdv, er waren al een paar kindjes die lagen te spelen op t vloerkleed. Dus ik leg Jamie er bij, hij kijkt me een keer aan draait zich op zn buik en gaat vrolijk lachend naar de andere kindjes gezellig mee kletsen en spelen Dus dat zit wel snor daar op het kdv
pi_81625625
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:42 schreef Sorbootje het volgende:
Ik had niet moeten praten over het feit dat Isabeau zo weinig aangekomen is waar ze bij was. Ze wilde vannacht elke anderhalf uur drinken.
Ja jéétje Sorbo. Groeit ze niet, is het niet goed. Doet ze haar best om wél te groeien, is het nog niet goed... tsk tsk.
pi_81625844
Haha Isabeau je denkt wel goed mee met je moeder hoor

Hmz, ik weet niet of het stoppen met de Nexium wel zo'n goed idee was. Hij is de laatste tijd zo vrolijk en ondernemend en nu is hij steeds aan het mopperen en wil niet meer op zijn buik spelen, terwijl hij dus steeds bezig was met kruipen. En hij trekt steeds vieze gezichten en spuugt meer, wat wel gek is want Nexium is alleen maagzuurremmend, het zorgt niet voor minder spugen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:50:56 #254
100412 mefke79
komt goed!
pi_81629033
Twinkly dat is balen! Maar misschien moet ie er gewoon even aan wennen dat ie dat spul niet meer krijgt?
Innepin,

Ik zit met laptop in de tuin, ga zo even foto's maken van Driekus op het kleed. Vinden jullie kindjes gras ook zo smerig? Hij blijft al tijden niet meer braaf op een kleedje liggen, tenzij je het kleedje op gras legt. Kind ligt er keurig op en gras is vies....raar kind.
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:54:12 #255
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81629190
Kindjes in het gras zijn Hier wordt het gras aan grondige inspecties onderworpen en ze vinden het wel lollig geloof ik. Niet vies iig. Hier waait het nog zo hard vandaag, dat ik ze maar niet buiten in het gras leg. Wel gezellig eventjes de stad in geweest vanmiddag, met de fietskar!
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:54:37 #256
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81629219
Twinkly, wat Mefke zegt, kan het niet zijn dat hij eventjes moet wennen?
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:09:16 #257
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81629997
Twinkly mijn schoonmoeder heeft ook maagzuurremmers gebruikt en de arts zei haar dat ze die heel rustig af moest bouwen omdat je maag anders in de war kon raken qua hoeveelheid maagzuur die gemaakt meot worden. Volgens onze kinderarts hoefde dat helemaal weer niet,maar we hebben toen maar wel het zekere voor het onzekere genomen en zijn voorzichtig gaan afbouwen. Kan Niels daar geen last van hebben?

En Innepin wat een geweldig nieuws over je zoon dochter

O ja Esmee wil nog steeds niet echt eten, maar gisteren had ik bij de praxis een cyclaam wat te dichtbij de draagdoek en voor ik het wist had ze er een bloemetje afgegraaid en in haar mond gestopt Ze wil gewoon zelf haar eten uitzoeken
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:13:58 #258
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81630256
Stiemie, ik begin ernstig te twijfelen aan je kookkunsten
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:34:33 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_81631369
Ach Esmee, dat verdient een bloemetje
Nee, Driekus vindt gras echt smerig. We leggen em er wel telkens op en laten em voelen met handjes en voetjes, maar tis gewoon een no go. Zo grappig om te zien, hij lijkt wel een parachutist in de lucht. Armpjes en voetjes los van de grasmat.

Mikkox, het waait hier ook wel, maar niet in onze achtertuin. Dat is dan weer het voordeel van een ingeklemde achtertuin. Het is heeeerlijk hier.
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:41:27 #260
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81631729
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:13 schreef mikoxx het volgende:
Stiemie, ik begin ernstig te twijfelen aan je kookkunsten
ja maar... ja maar
pi_81631946
Haha Esmee! Misschien moet je het eten versieren met eetbare bloemetjes Stiemie

Onze KA zei dat het geen zin heeft om af te bouwen omdat beneden een bepaalde drempelwaarde Nexium toch niets doet, geen idee of dat klopt maar het zal wel. Maar aan de andere kant is het wel logisch dat je maag moet wennen aan ineens weer zuurder maagzuur. Misschien dat er dan ook teveel aangemaakt wordt omdat het weer in evenwicht moet komen?
Ik heb nu wel de neiging hem weer Nexium te geven en toch langzaam af te bouwen voor de zekerheid...

We zijn net gaan wandelen met de wandelwagen en Niels vond het leuk Zolang ik de parasol maar telkens zo vasthield dat de zon niet in zijn ogen kwam. Dat vond ik wel onhandig hoor, we liepen in een parkje en daar zijn veel bochtjes, dus steeds weer die parasol goed doen. Ik ga nu denk ik maar oefenen met hem in de wagen want hij kan niet altijd in de doek, bijv. als iemand oppast ofzo.
pi_81633994
Ohhh Innepin, wat fijn wat fijn dat alles oké is met je kleine muppet!

Wat rot Twinkly, ik kan me voorstellen dat je daar toch wel t probleem in zoek als je er zo resoluut mee moet/mag stoppen.. Hopelijk is t "alleen maar" wennen voor Niels en is hij gauw weer zn lekkere eigen ik!

Sorbo deerne...Are you in there?? je PMbox is vol! Mijn antwoord bij deze is: Ja! Oehhh lekker! en fijn, altijd handig!!
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 20:20:54 #263
5428 crew  miss_sly
pi_81642194
Zowel het doornemen van de dag als het bedje dat anders taat zetten geen zoden aan de dijk. Net was het weer drama, ze huilt echt hard en hartverscheurend. Zo erg dat je denkt dat er iets vreselijks is en dat slapen echt niet gaat lukken. En nog geen minuut nadat schaap uit haar kamertje kwam, is ze stil en slaapt ze.

Ik vind het zo naar, maar ze slaapt goed, dus eigenlijk valt er neits te klagen, maar het voelt niet fijn.
pi_81644722
Miss, kan me voorstellen dat het vervelend is. Dat hele verdrietige huilen kennen we hier ook, vooral als ze te moe is. Helpt het misschien om Senna ietsje eerder naar bed te brengen?

En Willow, goed man
Lotte!
Noah!
pi_81645079
Huups, je was toch bang voor draaien in bad? Dat doet Lotte sinds een paar dagen, maar dan heeft ze alleen nog maar meer lol. Op je buik kan je nog harder spetteren

Ik heb gister 2u in de keuken gestaan voor Lotte. Zelfgemaakte spaghettisaus gekookt en een recept met tomaat en avocado. Gister was het huilen en spugen zo vies vond ze de spaghetti. Vandaag was het boos schreeuwen en hoofd wegdraaien. Geen culinair kind dus. Gewoon maar weer aardappels en groente. Zal nog eens mn best doen
Lotte!
Noah!
pi_81645375
Klinkt vervelend Miss..... Nu moet ik zeggen dat Thijs dat nu ook heeft. Hij trekt alle registers open, maar is met een minuut ook stil.
pi_81645796
Haha! wat leuk die enthousiast spetterende Lotte in bad!! Ik ga morgen ook eens proberen Niels in het grote bad te doen
Ah zonde zeg dat ze jouw spaghettisaus niet lekker vond, misschien als je steeds weer probeert dat ze het gaat waarderen.
Ik had Niels net wat volle yoghurt gegeven, hij vond het zo vies dat hij ging huilen (maar toch bleef hij zijn mond open doen als het lepeltje eraan kwam )

Wat vervelend Miss Sly, maar misschien heeft ze het wel nodig om de dag te verwerken ofzo? Niels deed het als heel klein baby'tje ook en het voelt echt heel naar
pi_81645976
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:19 schreef Twinkly het volgende:
Haha! wat leuk die enthousiast spetterende Lotte in bad!! Ik ga morgen ook eens proberen Niels in het grote bad te doen
Ah zonde zeg dat ze jouw spaghettisaus niet lekker vond, misschien als je steeds weer probeert dat ze het gaat waarderen.
Ik had Niels net wat volle yoghurt gegeven, hij vond het zo vies dat hij ging huilen (maar toch bleef hij zijn mond open doen als het lepeltje eraan kwam )
Ik heb van beide nog 2x ingevroren, dat ga ik iig nog wel laten proeven ja. Maar tot nu toe heeft ze nog nooit iets geweigerd.. morgen maar weer iets wat ze zeker weten lekker vindt.

Veel plezier met Niels in het grote bad! Lotte moest de eerste keer een beetje wennen, vanaf de 2e keer was ze super enthousiast
Lotte!
Noah!
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 21:26:27 #269
5428 crew  miss_sly
pi_81646261
Lotte wat een heerlijk gespetter, Linda! Jammer dat ze je keukenprestaties niet kan waarderen

Vreemd Twinkly. Senna heeft dat ook wel eens met yoghurt, maar pas als ze een half schaalje ofzo op heeft. Geen idee waar dat vandaan komt, want ze vindt het zeker niet vies, maar gaat dan wel wat huilen, maar blijft toch telkens weer voor een hapje komen.

Wat betreft dat slapen: geen idee of iets vroeger naar bed brengen helpt. Zal eens proberen om net een paar minuutjes eerder te doen. Wie weet.
pi_81647359
Miss, ik denk dat het een fase is. Een 'hey wat is dit nou, ze laten me alleen, vind er niks aan' fase.
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 21:45:44 #271
5428 crew  miss_sly
pi_81647584
Die fase duurt hier nu al heel erg lang, helaas. Maar het zal best ooit over gaan, neem ik aan
Als ik haar zelf naar bed breng, kan ik haar nog wel even stil krijgen zelfs voor ik haar in bed leg, maar als schaap haar naar bed brengt, begint ze in de kamer al te huilen, huilt tijdens het dag doornemen/boekje lezen en is pas stil als hij weer in de huiskamer is. Gek meisje hebben wij
pi_81647622
Gek, maar lief
pi_81649374
Innepin, wat fijn dat je duidelijkheid hebt over Willow en vooral dat het gewoon goed is!

Arme Niels, helemaal van slag ervan. Hopelijk went zijn lichaam er gewoon snel aan en kan hij weer lekker oefenen met kruipen!

Die Driekus. als een parachutist op het gras liggen.
Ik zette Ko vandaag in het park op het gras en hij racete ervandoor. En niet op of om kijken hoor.

Stiemie, ik moest lachen om je kookkunsten. Koken met bloemen voor Esmee.

Lotte, wat lig je daar heerlijk te spetteren! Je geniet er volgens mij met volle teugen van.

Miss, wat jammer dat het allemaal niet geholpen heeft. Het zou toch fijn zijn als ze gewoon lekker ging slapen zonder huilen. Het komt vast.

Nog steeds geen kiezen door hier. Maar inmiddels ook een blauwe plek in zijn bovenkaak.
pi_81652544
Twinkly, zoals je wel weet heeft Lars ook een tijd Nexium gehad, en de kinderarts noemde het destijds ook een maagbeschermer.
Ik hoop dat Niels alleen maar even moet wennen. Ben je resoluut gestopt?
Want wij hebben het wel afgebouwd toen.

En WILLLLLOOOOOOOOOOOOOOOOOW!! yeah! Wat breng jij goeie berichten bij je papa en mama!
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:05:54 #275
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81653266
Willow

Linda, ik kan je filmpje niet zien...
pi_81661830
Leander stapte net van de tafel naar de bank. Tenminste dat was de bedoeling. Toen ie in het midden stond had ie ineens door wat ie deed en moest heel hard huilen. Maar hij bleef wel gewoon staan Hij ging pas zitten toen ik hem hielp
  donderdag 20 mei 2010 @ 09:05:08 #277
248986 MamaNik
pi_81662010
Wat ben jij een knapperd Leander!
Wat schattig dat die dan wel gewoon blijft staan en pas gaat zitten als je hem helpt.
Hier laten ze zich zaken zodra ze het door hebben.
pi_81662021
Haha die Leander! Knap hoor! Maar da's wel schrikken natuurlijk!

Onze nacht was íets beter dan de vorige. Alleen werd Isabeau om 3 uur Wakker. Twee keer geprobeerd haar weer rustig en in d'r bedje te krijgen, zonder succes. Uiteindelijk manlief uit bed geschopt en die kreeg het wel voor elkaar. Van mij wordt ze alleen maar druk
pi_81662433
Ik stel mijn vraag hier even omdat in het kleine babytjes topic de meeste nog niet aan het werk zijn.

Ik heb echt last van het ontzwangeren op zakelijk gebied hebben jullie dat ook?
Ik bedoel; ik kan me een stuk slechter concentreren. Ben totaal niet de oude als een jaar geleden. Ik kan gewoon slechter nadenken. Als ik in een bespreking zit dwaal ik na een uur af en lukt het me gewoon niet om nog te luisteren.
Ik heb nu een nieuwe opdracht en het kost me de grootse moeite om een fatsoenlijke inbreng te leveren...

niet goed

Ben de laatste tijd ook vaker duizelig trouwens...
pi_81662651
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 09:25 schreef lily het volgende:
Ik stel mijn vraag hier even omdat in het kleine babytjes topic de meeste nog niet aan het werk zijn.

Ik heb echt last van het ontzwangeren op zakelijk gebied hebben jullie dat ook?
Ik bedoel; ik kan me een stuk slechter concentreren. Ben totaal niet de oude als een jaar geleden. Ik kan gewoon slechter nadenken. Als ik in een bespreking zit dwaal ik na een uur af en lukt het me gewoon niet om nog te luisteren.
Ik heb nu een nieuwe opdracht en het kost me de grootse moeite om een fatsoenlijke inbreng te leveren...

niet goed

Ben de laatste tijd ook vaker duizelig trouwens...
Herkenbaar, hier nog steeds last van concentratie problemen. Gaat de ene dag beter dan de andere. Ik heb een baan waar ik veel moet plannen en regelen. Dus ik heb maar een lijst gemaakt op de comp waar ik als in zet. Dan kan ik tenminste nog iets onthouden. Duizeligheid heb ik ook soms.
pi_81662689
hmm, vervelend is dat zeg

Ik kan het me van de vorige keren niet zo sterk herinneren
pi_81663204
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 09:05 schreef MamaNik het volgende:
Wat ben jij een knapperd Leander!
Wat schattig dat die dan wel gewoon blijft staan en pas gaat zitten als je hem helpt.
Hier laten ze zich zaken zodra ze het door hebben.
Ja het is raar want hij gaat wel gewoon midden in de kamer staan en ook gewoon weer zitten. Maar volgens mij schrok ie gewoon zo dat hij een stap los moest zetten
pi_81663730
Oh Lily ik herken het echt heel erg. Het begon bij 6 maanden zwangerschap en het is er gewoon nog steeds
Naarmate de streep op mn buik lichter wordt en de haaruitval minder, neemt ook de concentratie wel weer toe heb ik gemerkt, dus het komt vast wel weer goed. Maar pfff.
Ik word gewoon moe van mezelf zo.

Wat hier wel helpt is om niet te lang te blijven hangen bij iets. Dus een uurtje sterk concentreren en dan weer suf mailtjes wegwerken en daarna koffiepauze ofzo even verstand op nul en dan gaat het wel weer. Ik hoop echt dat het weer gewoon wordt zoals voorheen.

Mijn ogen zijn ook nog niet zoals het was daar baal ik ook van want ik word daar ook (letterlijk) moe van
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81663843
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:14 schreef huuphuup het volgende:
en de haaruitval minder
oh ja....dat ik nog haar op mijn hoofd heb verbaast me

en je ogen? vermoeidheid/zwaar? gevoelig voor licht? bedoel je dat?

Echt hee, ik heb het er deze keer ook zwaar mee zeg. En het moet overgaan! (ik las dat een wel een jaar kan duren dus...tja..)

Ik heb mijn baas al ingelicht in ieder geval.

Maar jij begint weer gewoon overnieuw voordat het over is
pi_81663930
Nee het zicht zeg maar.
Tijdens de zwangerschap zijn mn ogen erg achteruit gegaan, zo erg dat ik mn bril echt permanent moest dragen om iets te zien ik zag toen mét bril net zo veel als voor de zwangerschap zonder zeg maar. En das nog niet helemaal bijgetrokken.
Het komt wel weer goed volgens de opticien, maar hormonen hè, dus ik moest erop rekenen dat het zeker zo zou blijven zolang ik nog borstvoeding gaf. En een nieuwe bril is niet echt een optie omdat het dus zo snel kan veranderen, das ook weer zonde.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81663958
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:17 schreef lily het volgende:

[..]

oh ja....dat ik nog haar op mijn hoofd heb verbaast me

en je ogen? vermoeidheid/zwaar? gevoelig voor licht? bedoel je dat?

Echt hee, ik heb het er deze keer ook zwaar mee zeg. En het moet overgaan! (ik las dat een wel een jaar kan duren dus...tja..)

Ik heb mijn baas al ingelicht in ieder geval.

Maar jij begint weer gewoon overnieuw voordat het over is
Daar dacht ik dus laatst ook aan dat k daar niet zo goed over nagedacht had

Achja die streep wordt lichter hè op mn buik, tijd voor een nieuwe
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81663984
ach zo. Jee, ook vervelend dan! Wat hormonen niet allemaal doen zeg.
pi_81664022
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:20 schreef huuphuup het volgende:
Achja die streep wordt lichter hè op mn buik, tijd voor een nieuwe
Jij bent gewoon een paar jaar niet toerekeningsvatbaar ipv om de zoveel jaar
en nu ga ik maar eens werken enzo
pi_81665533
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:22 schreef lily het volgende:

[..]

Jij bent gewoon een paar jaar niet toerekeningsvatbaar ipv om de zoveel jaar
en nu ga ik maar eens werken enzo
psies, k kan dr maar klaar mee zijn
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81665889
Leander! Wat doe je nou! Dat is wel even schrikken he?

Lily, hier ook herkenning! Lijstjes moet ik maken, van alles wat ik moet doen, anders vergeet ik het gewoon.
En ik ben soms zo moe. Of weinig energie. Ik kan me soms nergens toe zetten.

Huup, wat heftig dat het zo'n impact op je ogen had.

Trouwens haaruitval is hier al een hele tijd over dus er is hoop. En als je weer zwanger wordt krijg je natuurlijk weer een mooie volle bos. Tijdelijk dan wel...

Ik zou het hier niet moeten zeggen ivm wet van Fok, maar Ko heeft voor het eerst een hele nacht doorgeslapen!
pi_81666302
oeh! wat fijn Oeks!

Hoe slapen jullie kindjes overdag? In een slaapzak of niet?
Ik legde Amélie overdag namelijk altijd gewoon zo in haar normale kleertjes in bed en dan dekentje erover, speentje erin, en dan ging ze zo slapen. Maar sinds een week of 2 of 3 heeft ze ontdekt dat als ze heel hard trappelt dat het deken er dan afgaat.
Zij lijkt het een leuk spelletje te vinden want als ik het deken optrek dan gaan die beentjes al omhoog en ze moet enorm lachen als het deken dan weer omlaag is. Keischattig natuurlijk, maar voor ons is het niet echt handig Ze gaat namelijk niet slapen als het deken er niet over heen ligt, ook als ze verder wel moe is.
toch maar slaapzakje aandoen overdag ook? Eigenlijk wil ik er niet aan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81666533
Huup, ik doe altijd een slaapzakje over d'r kleertjes. En dan het broekje of maillotje uit. Anders doet ze precies hetzelfde als Amélie.

(inmiddels doet ze dat trouwens ook mét slaapzakje... en ze draait mét slaapzak op d'r buik)
pi_81666706
Lastig Huup. Ik leg overdag een dekentje los over hem heen. Geen slaapzakje verder.
Maar hij trappelt niet.
Hij draait wel enorm altijd, dus vaak leg ik het dekentje nog eens goed als hij slaapt.
En hij draait inderdaad ook in slaapzak op zijn buik.
pi_81666718
hm dan toch maar eens proberen.
Het is overdag erg warm op haar kamertje en met het raam open komt er weer teveel geluid binnen (drukke weg voor de deur) dan wordt ze ook wakker iedere keer als er een vrachtwagen voorbij dendert

Doe je er dan nog een lakentje overheen om het in te stoppen? Amélie ligt altijd heel strak ingestopt namelijk, met de armpjes erbuiten, ik vraag me af of het voor haar niet raar is om dan ineens zo te liggen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:40:15 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81666756
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:34 schreef Sorbootje het volgende:
Huup, ik doe altijd een slaapzakje over d'r kleertjes. En dan het broekje of maillotje uit. Anders doet ze precies hetzelfde als Amélie.

(inmiddels doet ze dat trouwens ook mét slaapzakje... en ze draait mét slaapzak op d'r buik)
Niet alleen op zijn buik, ook nog eens totaal de andere kant op!

Ik doe zijn broekje uit en dan in slaapzakje onder de dekens. En soms blijft hij liggen, soms niet.
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:41:07 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81666783
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:39 schreef huuphuup het volgende:
hm dan toch maar eens proberen.
Het is overdag erg warm op haar kamertje en met het raam open komt er weer teveel geluid binnen (drukke weg voor de deur) dan wordt ze ook wakker iedere keer als er een vrachtwagen voorbij dendert

Doe je er dan nog een lakentje overheen om het in te stoppen? Amélie ligt altijd heel strak ingestopt namelijk, met de armpjes erbuiten, ik vraag me af of het voor haar niet raar is om dan ineens zo te liggen.
Alleen rompertje met lange mouwen en slaapzakje dan?
En dan evt. met lakentje eroverheen.
Als je ze dwars doet kan je ze veel makkelijker goed instoppen onder het matrasje.
pi_81666846
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Alleen rompertje met lange mouwen en slaapzakje dan?
En dan evt. met lakentje eroverheen.
Als je ze dwars doet kan je ze veel makkelijker goed instoppen onder het matrasje.
ja ik heb ze dwars liggen de lakens.
Nou goed ik ga het eens proberen dan met slaapzak, kijken of dat werkt.

Misschien is ze wel een buikslaper ofzo, ligt ze daarom zo te keten
echt hoor, via de babyfoon hoor ik al tien minuten *boinkboinkboink*pok*grinnik*boinkboink*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:44:17 #298
248986 MamaNik
pi_81666889
Ik kom jullie uitzwaaien, vorig jaar 10 min geleden zijn mijn mannetjes geboren en vandaag
zijn ze dus JARIG!!!
1 jaar alweer wat gaat de tijd toch hard. van 2 mini mannetjes naar 2 dreumesen
ze proberen nu hun eerste stapjes en krijgen al een behoorlijke eigen wil

Vorig jaar 2 uur geleden was ik nog zo

Vorig jaar 10 minuten geleden waren de jongens zo

En dit waren ze vanmorgen net uit bed met een cadeautje van grote broer

Ben er emotioneel van vandaag. Nooit meer een eigen baby in ons huis
die tijd ligt achter ons, en ik heb het er moeilijker mee dan ik dacht.
Tot in het dreumes topic
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:46:00 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81666947
Wat een bijzonder moment is dat toch he... 'een jaar geleden...'.
pi_81666965
Dubbel he?! Kan het me goed vorostellen. En zo zullen er nog veel vaker momenten komen... van die momenten waarop je je realiseert: "Dit komt nooit meer terug" Anderzijds staat je nog zoveel moois met ze te wachten!

Toch gefeliciteerd met je mooie mannen!
pi_81667157
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een bijzonder moment is dat toch he... 'een jaar geleden...'.
nou idd

wat een mooie foto's zo MamaNik
Gefeliciteerd met je mooie mannen, fijne dag vandaag en tot in het volgende topic!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')