quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:20 schreef oeke het volgende:
Oh wat een opluchting Huup. Dat is wel een traantje waard!![]()
[..]
Ze heeft hem niet gezien. Als hij maandag nog niet is doorgebroken moeten we even langs gaan.
Hij ligt nu eindelijk te slapen, hopelijk gaat het gewoon goed vannacht.
Het zielige is dat er ook nog een voortandje doorkomt. Dus 2 keer tandjes leed.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:32 schreef McLaura het volgende:
Sterkte Oeke!
Het is niet leuk als je kind aangeeft dat er wat is, maar je het niet echt kunt ontdekken....
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:41 schreef huuphuup het volgende:
Hè gets Oeke das niks niet leuk![]()
Ik hoop voor jullie dat het voor maandag doorgebroken is.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 08:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het een griezel. Maar hoe zit het dan met het verplaatsen van bedjes? Waar houdt hij dan rekening mee? Kijk, met spoken kan ik niet zoveel, maar ik kan me bijvoorbeeld wel voorstellen dat een kind zicht wil hebben op de deur of zo. Ik wilde vroeger altijd met mijn rug naar muren toe slapen en met mijn gezicht naar ramen en deuren toe.
Ik ook! Dan kon je tenminste zien als iets of iemand je aanviel en dan had je rugdekking. Volgens mij las ik teveel spannende verhalen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 08:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het een griezel. Maar hoe zit het dan met het verplaatsen van bedjes? Waar houdt hij dan rekening mee? Kijk, met spoken kan ik niet zoveel, maar ik kan me bijvoorbeeld wel voorstellen dat een kind zicht wil hebben op de deur of zo. Ik wilde vroeger altijd met mijn rug naar muren toe slapen en met mijn gezicht naar ramen en deuren toe.
Nou, precies, inleving. Zo vind ik het ook vervelend als Ivan op de grond ligt en zijn vader naast hem blijft staan. Ik ga automatisch met hem op de grond zitten en soms zelfs liggen. En als ik met mijn neefje ga spelen ren ik niet op hem af, maar ga ik in de buurt zitten en begin ik zelf met spelen. Het lijkt me zo vervelend als kind dat volwassenen zich zo op je storten.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:51 schreef oeke het volgende:
Ik kan trouwens best wat met spiritualiteit, alleen kan ik niet zoveel met tv-spiritualiteit zoals Char, Derek Dinges en Jomanda.
In zo'n geval als met Senna is wat Miss doet, door de ogen van haar kindje te kijken, precies wat Derek doet, volgens mij. Inleving.
Ik duim mee!![]()
Haha herkenbaar!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:51 schreef oeke het volgende:
[..]
Ik ook! Dan kon je tenminste zien als iets of iemand je aanviel en dan had je rugdekking. Volgens mij las ik teveel spannende verhalen.![]()
Ik kan trouwens best wat met spiritualiteit, alleen kan ik niet zoveel met tv-spiritualiteit zoals Char, Derek Dinges en Jomanda.
In zo'n geval als met Senna is wat Miss doet, door de ogen van haar kindje te kijken, precies wat Derek doet, volgens mij. Inleving.
Ik duim mee!![]()
De nachten zijn hier eigenlijk heel goed. Verbazingwekkend eigenlijk als je kijkt naar de dagen.![]()
Lief dat je ernaar vraagt, Xenia.
De kies is trouwens nog steeds niet door.![]()
Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als hij doorkomt.
Voor mij is het ook vanzelfsprekend. Ik let daar sowieso op bij inrichting van kamers, dat er geen belangrijke dingen geblokkeerd worden en dat er een soort logische wandelgang door de ruimte is. Dat is ook wel het Feng Shui-idee alleen worden er dan zweverige termen gebruikt als het 'stromen van energie' en zo. En Feng Shui gaat heel ver, maar in het basisidee kan ik me wel vinden.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:15 schreef Groofsken het volgende:
Haha, over die bedjes. Ik heb van ons alledrie de bedden zo dat we naar de deur kijken. En niet eens om te kunnen zien of we aangevallen worden. Gewoon vanzelfsprekend ofzo, om het zo neer te zetten
.
Ojee!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:05 schreef Ssserpente het volgende:
Bestelt die kuttekop alleen kaartjes voor zitplaatsen helemaal vooraan.Kom je ook eens op tv...
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:15 schreef Groofsken het volgende:
Haha, over die bedjes. Ik heb van ons alledrie de bedden zo dat we naar de deur kijken. En niet eens om te kunnen zien of we aangevallen worden. Gewoon vanzelfsprekend ofzo, om het zo neer te zetten
.
Dat staat op die site van Mikoxx. En Ko zijn bedje staat recht tegenover onze voordeur.quote:Staat je bed in een lijn met de uitgang dan wordt dat in de Chinese cultuur als een zeer ongelukkige positie beschouwd.
Het idee is dat je wel vanuit je bed kan zien wie er binnenkomt maar je bed niet in de stroom van energie plaatst.
R en ik zitten goed dan. Alleen het bedje van S staat echt recht tegenover de deur. En toch vind ik het de meest logische plek voor een bedje in haar kamer. Bovendien is ze een hele goede slaapster, dus ik ga er niks aan veranderenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:02 schreef oeke het volgende:
[..]
Ojee!![]()
Aardig van het Kruidvat Tessie. Ik ben benieuwd of je inderdaad een slechte greep had gedaan.
[..]
[..]
Dat staat op die site van Mikoxx. En Ko zijn bedje staat recht tegenover onze voordeur.![]()
Nouja, het is voor ons op dit moment de beste plek.
Beterschap Alexa!
Arme Lars, zo'n rode plek op je hoofdje. Dat maakt het er inderdaad niet makkelijker op Karin. Zo'n ongelukje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door oeke op 17-05-2010 00:33:08 ]Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
Die zijn gelukkig helemaal over. Nu moet hij alleen wennen aan het woordje nee. En omgaan met de teleurstellingen die daarbij horen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:12 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een lief koppie, Oek.Hoest eigenlijk met zn driftbuien?
Haha, maar hij begrijpt het wel dus?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:14 schreef oeke het volgende:
[..]
Die zijn gelukkig helemaal over. Nu moet hij alleen wennen aan het woordje nee. En omgaan met de teleurstellingen die daarbij horen.
Dat is precies wat Ko ook doet. na het woordje nee begint hij meteen te huilen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:16 schreef McLaura het volgende:
Oef, Oeke, ik heb er hier ook zo één. Nee is niet leuk, Thijs zijn onderlip gaat direct trillen als iets niet mag
Haha Groof, dan heb je het echt niet begrepen, ik ben nooit een tegenstander van nee geweest.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:23 schreef Groofsken het volgende:
Zeg jongens, zijn dit de mensen die een tijdje terug voorstander waren van het opvoeden zonder 'nee'.
Ja? Vind het wel erg optimistisch klinken. Ik probeer het nu wel eens en vind het al lastig, laat staan al ze ouder wordt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik ook niet. Ik heb alleen gezegd dat ik me voor kan stellen dat je op kan voeden zonder het woord 'nee' te gebruiken. Ik probeer het wel positief te doen, dus nee met iets anders dat wel mag ofzo.
Zo doe ik het ook. En na een aantal pogingen zet ik hem gewoon bij iets anders wat wel mag.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik ook niet. Ik heb alleen gezegd dat ik me voor kan stellen dat je op kan voeden zonder het woord 'nee' te gebruiken. Ik probeer het wel positief te doen, dus nee met iets anders dat wel mag ofzo.
nou als ie reuma heeft gaat ie waarschijnlijk nergens heenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:34 schreef oeke het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook. En na een aantal pogingen zet ik hem gewoon bij iets anders wat wel mag.
En ik probeer ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk is wat niet mag. Dus alles veilig maken op zijn hoogte.
Ook voor mezelf hoor. Ik zou er doodmoe van worden de hele dag nee te moeten zeggen.
Maar ja een oude hond leg je niet even op de kast.
Das zielig.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:37 schreef huuphuup het volgende:
nou als ie reuma heeft gaat ie waarschijnlijk nergens heen![]()
Oh jezus, dat klinkt vaag. Ik ga naar bedquote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:48 schreef Groofsken het volgende:
Oh ja, maar S weet heel goed wat wel en niet mag, en dan hept afleiden niet zozeer om het haar te laten begrijpen, maar wel om heel groot verdriet of grote boosheid te voorkomen. Of blijvend toch doen wat niet mag. Soms lijkt het ook wel alsof ze er dan ongewild in blijft hangen en dan helpt het haar een handje als ik de boel weet om te buigen naar iets anders.
Maar dat is een heel ander nee dan een nee bij niet aankomen, vind ik. Dat exploreren/op dingen klimmen/overal aanzitten/de hond pesten gaat op termijn wel een beetje over, en kinderen worden ook steeds meer voor rede vatbaar. Ik maak het mijzelf en mijn kind nu liever makkelijk door de frustratie zoveel mogelijk te beperken (dus veel dingen wegzetten) en af te leiden. En zelfs dan blijven er echt nog meer dan genoeg momenten over om nee te zeggen en uit te leggen, omdat je daar op sommige momenten niet onderuit komt. Leerzaam genoeg.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:46 schreef Ssserpente het volgende:
Dat je niet de hele dag achter je kind al wilt rennen en om 'nee' te roepen, snap ik. Ik zet ook dingen weg. Maar tot welke leeftijd wil je je kind blijven afleiden dan? Op een gegeven moment zullen ze toch moeten leren dat sommige dingen simpelweg niet mogen. Zoals een ijsje voor het eten. Dan kun je toch moeilijk met een alternatief komen.
Dit doe ik dus ookquote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:56 schreef oeke het volgende:
Ik zeg gewoon tegen Ko dat ik begrijp dat de vuilnisbak leuk is om mee te spelen omdat de klep open en dicht gaat, maar dat dat niet mag. En hier mag je wel mee spelen.
Volgens mij kan ik dat heel lang volhouden.
Hij hoort dat bepaalde dingen niet mogen.
Verder laat ik hem weten dat ik hem begrijp of dat ik zijn verlangens onderken en geef ik hem een ander spel idee aan.
Da's waar.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:56 schreef Jore het volgende:
[..]
Maar dat is een heel ander nee dan een nee bij niet aankomen, vind ik. Dat exploreren/op dingen klimmen/overal aanzitten/de hond pesten gaat op termijn wel een beetje over, en kinderen worden ook steeds meer voor rede vatbaar. Ik maak het mijzelf en mijn kind nu liever makkelijk door de frustratie zoveel mogelijk te beperken (dus veel dingen wegzetten) en af te leiden. En zelfs dan blijven er echt nog meer dan genoeg momenten over om nee te zeggen en uit te leggen, omdat je daar op sommige momenten niet onderuit komt. Leerzaam genoeg.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:18 schreef miss_sly het volgende:
Ow, Senna onze hond kan prima met nee omgaan. Dan gaat ze hij heel lief duivels lachen en doet het toch![]()
Same herequote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:09 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Da's waar.![]()
Ik probeer ook wel bewust om Lente dingen zelf te laten ontdekken en me te beseffen dat veel gewone dingen voor haar helemaal niet zo voor de hand liggend zijn. Zo was ze laatst d'r sok in de drinkbak van de hond aan het soppen. En ik zag gewoon dat ze verbaasd leek omdat ie er nat en zwaar en koud van werd. Voor mij erg logisch, maar voor haar een ontdekking. Dan word ik er weer aan herinnerd dat ik haar echt de kans wil geven om zulke dingen zelf te ondekken en niet meteen 'niet doen' te roepen omdat ik 'bang' ben voor een natte sok. So what?
Hij is zó ondeugend. Hij heeft gister heel erg op z'n kop gehad van m'n lief omdat hij razendsnel Ivans rijstwafel uit zijn handen griste. Vandaag heb ik al uit zijn bek moeten trekken: een blokje uit de nieuwe blokkendoos, een luier, een sok die ik even op de grond had gegooid (what was I thinking?), een schroef, een kassabon uit de prullenbak en boontjes uit de prullenbak. Ivan opvoeden wordt een eitje vergeleken met de beproevingen die we hebben moeten doorstaan bij het opvoeden van een jonge hond.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:13 schreef miss_sly het volgende:
hahaha, ik vind die hond van jullie gewoon helemaal geweldig, alleen al door jouw verhalen![]()
![]()
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:25 schreef McLaura het volgende:
Thijs is een stouterd. Hij gaat doelgericht op Harolds pc af en zet hem aan.
Oh, dat is echt té schattig! Ik vind het nog zo onwerkelijk dat Ivan ook ooit zulke dingen zal gaan doen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:35 schreef miss_sly het volgende:
Senna weet sommige dingen echt al wel. De bak met brokjes van de kat staat hier gewoon nog in de keuken. Eigenlijk wil ik er een andere plek voor, maar geen idee welke plek dat moet worden, dus het staat er nog. Toen ze pas begon te kruipen, kroop ze daarheen en moest natuurlijk voelen enzo. Nou ja, liever niet natuurlijkDus gezegd, nee, dat is vies, bah, dat is eten voor poes.
Inmiddels kruipt ze dus tot het hoekje van het aanrecht, kijkt om het hoekje naar de bak en gaat dan heel hard bah roepen
Ik denk daar hetzelfde over. Volgens mij vind Kobus sommige dingen gewoon fascinerend en die moeten doorgrond worden. Maar soms zijn dat dingen die ik niet wil.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:35 schreef McLaura het volgende:
@ Claudia : Echt uitproberen/ondeugend is het natuurlijk nog lang niet. Misschien is het zelfs wel 'gewoon' een Pavlovreactie : 'als ik op dat knopje druk, komt er een lampje en dat is mooi'.
Ik denk dat Thijs nog geen benul heeft van 'dat mag niet en ik doe het toch!'. Hij kijkt me heel grappig aan als ik hem bij die pc weghaal. Je zou het kunnen interpreteren als 'nananananaaaaaaaaaaaanaaaaa' maar ik denk dat hij dan gewoon denkt 'hoi mama!'.
Oh dat is eigenlijk best wel goed je bent toch al snel geneigd zelf alleen ''nee, niet doen'' te zeggen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:56 schreef oeke het volgende:
Ik zeg gewoon tegen Ko dat ik begrijp dat de vuilnisbak leuk is om mee te spelen omdat de klep open en dicht gaat, maar dat dat niet mag. En hier mag je wel mee spelen.
Volgens mij kan ik dat heel lang volhouden.
Hij hoort dat bepaalde dingen niet mogen.
Verder laat ik hem weten dat ik hem begrijp of dat ik zijn verlangens onderken en geef ik hem een ander spel idee aan.
Ja he, dat vind ik nou ook.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:43 schreef tessie het volgende:
Ik vind het echt leuk om te lezen over al jullie kindjes. Vaak zo herkenbaar, en soms ook helemaal niet, goed voor nieuwe inzichten.
quote:Op zondag 16 mei 2010 11:22 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja he, dat vind ik nou ook.![]()
Fijn McLaura, dat jullie nog lekker op vakantie kunnen voor de operatie.![]()
Arme Alexa, ik vind dat ook herkenbaar, hoe laat je je kind zo vrij en ondernemend mogelijk zijn, maar bescherm je het ook tegen de gevaren in huis.
Grappig Twinkly dat je dat boek hebt gevonden, het ligt hier ook.
Een tijd geleden ging het in het AP topic oa over deze opvoedtechniek en veel mensen begrepen het niet goed. Ze zien de methode als een discussiemethode. dus dat je met krijsend kind in de winkel in discussie gaat.
En wat Groof zegt, dat je dus geen nee tegen je kind kan/wil/durft te zeggen.
We willen Ko erg graag naar het kdv brengen waar ze deze methode volgen. Omdat mijn neefje en nichtje hiermee worden opgevoed zien we ook hoe het werkt in de praktijk.
Ik ookquote:Op zondag 16 mei 2010 13:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag trouwens foto's van Thomas in het kleine baby'tjestopic en ik vind dat hij iets weg heeft van Mette!
quote:Op zondag 16 mei 2010 12:54 schreef Twinkly het volgende:
Ook wordt erop gewezen dat ouders juist geen toneelstukje op moeten voeren maar hun werkelijke gevoelens moeten laten blijken aan hun kind (behalve bijvoorbeeld gevoelens als spijt dat het kind geboren is)
Dat vind ik knap, dat je dat van jezelf weet en toe durft te geven.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:04 schreef Twinkly het volgende:
En ik merk dat ik nog heel wat kan verbeteren aan mijn eigen communicatie met mijn lief. Ik zeg dat bijvoorbeeld wel
"Ik vind dat...." maar dat is dan eigenlijk een verkapte beschuldiging!
en waar heb je die gekocht?quote:Op zondag 16 mei 2010 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er eentje met elastiek, voor zowel hier thuis als over het campingbedje. Werkt als een trein!
Hier heeft alleen P. nog maar de helft van het boek gelezen. Ik denk dat ik het op vakantie ga doornemen.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik twijfel een beetje tussen er juist meer over lezen of er helemaal niets aan doen. Ik denk dat ik het intuïtief wel aardig doe, maar soms is het goed om je bewust te zijn van wat je doet en wat je daarmee bereikt.
Ik hoor je eindoordeel over het boek wel!
Normaal wel Huup. Bij S zijn ze nu een maandje door en op dit moment half hoog zeg maar.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:00 schreef huuphuup het volgende:
Thomas
Ik zie hier in de onderkaak dikke rode bobbels op de plek van de hoektandjes.nee toch hè?
die komen toch pas als laatst?
Ik heb een poosje geleden een les gevolgd over lezen met baby's, en de fase van Senna is de ontdekfase (boekje voelen, proeven, etc). Thijs is die net voorbij, en slaat nu boekjes open en 'bladert' ze door (10 pagina's in 3 keer omslaan ofzo).quote:Op zondag 16 mei 2010 20:32 schreef miss_sly het volgende:
Leuk die boekjes
Senna vindt "waar is Dribbel" erg leuk. En Kikker en Varkentje.
Om alleen te 'lezen' maakt het haar niet zoveel uit, want ze krijgt de boekjes niet echt open en kan neit echt bladerendus dan pakt ze een boekje en bekijkt beurtelings de achterkant en de voorkant
Het zijn kartonnen boekjes, maar het lukt haar niet echt. Ik zat wel te denken om eens een boekje met nog wat dikkere pagina's te zoeken, om mee te oefenen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:34 schreef mikoxx het volgende:
Miss, en harde kartonnen boekjes, mss lukt het dan wel om zelf te 'bladeren'? Dat gaat hier wel goed iig.en er dan zo heerlijk wijs bij kijken: Ja mama, ik léés! Haha, en dan het boekje op de kop houden enzo
en blabla, hele verhalen vertellen
Ow, wat lijkt me dat leuk! Waar doe je zo'n les?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:34 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik heb een poosje geleden een les gevolgd over lezen met baby's, en de fase van Senna is de ontdekfase (boekje voelen, proeven, etc). Thijs is die net voorbij, en slaat nu boekjes open en 'bladert' ze door (10 pagina's in 3 keer omslaan ofzo).
Op school... uh, ik stuur mijn lesverslag wel ff via msn ok?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, wat lijkt me dat leuk! Waar doe je zo'n les?
Ow, wat lief!quote:Op zondag 16 mei 2010 20:42 schreef McLaura het volgende:
[..]
Op school... uh, ik stuur mijn lesverslag wel ff via msn ok?
quote:Op zondag 16 mei 2010 20:44 schreef huuphuup het volgende:
oh BE, werkt zo'n netje dan ook over een ledikantje? Ik heb er ook naar staan kijken maar het bedje is aan de zijkant toch open dus het leek me niet echt werken.
Wel een goeie, op vakantie wil ik wel zo'n ding hebben voor over het campingbedje.
ooooh ok! wist niet dat hij tot de grond ging.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Want hij gaat echt helemaal tot aan de grond. En ter voorkoming van naar binnen trekken zette ik de poten erop.
quote:Op zondag 16 mei 2010 19:56 schreef mikoxx het volgende:
Oeke, hoe is het nu met Kobus? Heb je tips gekregen van je ha, wat je kan doen om het leed te verzachten?
Volgens mij lopen we dan gelijk op.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:03 schreef mikoxx het volgende:
:Hier is de kies ook nog steeds niet doorwel een megadikke blauwpaarse bult op de plek van....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
De hond van Claudia?quote:Op zondag 16 mei 2010 21:03 schreef oeke het volgende:
Oh, en drie maal raden wie er vanavond uit zijn Trip Trap stoel klom en midden op tafel ging zitten.
quote:
Oh, daar ben ik ook zo blij mee. Het was toch even spannend.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:06 schreef Jore het volgende:
Wat is Ko z'n hoofdje mooi symmetrisch geworden zeg!
Ik vind het zo'n koddig beestquote:Op zondag 16 mei 2010 21:09 schreef oeke het volgende:
[..]
Die komt er hier niet in!
Claudia kent mijn nachtmerries.
![]()
![]()
[..]
proestquote:
Ik zei het net tegen P.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:27 schreef miss_sly het volgende:
Ko klimgeitheb je ook zo'n riempje erbij om hem vast te zeten, oeke?
Dat is een goeie!quote:Op zondag 16 mei 2010 21:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Voetenplank wat lager is misschien ook een optie?
Das best knap... ik kan nog steeds niet fietsen zonder wieltjesquote:Op zondag 16 mei 2010 21:59 schreef Ssserpente het volgende:
Ik kon op m'n zesde ook pas fietsen zonder wieltjes.![]()
quote:Op zondag 16 mei 2010 22:04 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Das best knap... ik kan nog steeds niet fietsen zonder wieltjes
ik heb hem hier ook redelijk laag staan, hij kan net met zijn teentjes bij de plank.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nadeel van voetenplank lager, is dat hij dus geen steun heeft aan zijn voeten als hij zit. En als hij langere tijd moet zitten, lijkt het me niet echt prettig als zijn voetjes bungelen?
Wij hebben het riempje liggen, maar nog niet nodig gehad, gelukkig. Ze probeert er eigenlijk niet eens uit te klimmen, behalve als ze echt heel erg klaar is met eten en bij mij op schoot wil. Dan komt ze een beetje omhoog, maar eruit klimmen lukt nog niet.
quote:Op zondag 16 mei 2010 20:37 schreef miss_sly het volgende:
En ze doet heel vaak een soort smakken met haar mondje (maar dan meer droog, als je begrijpt wat ik bedoel) en dat heeft iets met eten te makenIk moest echt vreselijk lachen vanmiddag. WE waren even naar aRtis gefietst voor een wandelingetje. Lopen we langs de gieren, zitten die net een konijntje te verscheuren
een mevrouw voor ons liep walgend weg. Senna kijkt een keer in de kooi, en maakt het betreffende smak-geluidje
Wat grappig Miss...Lena doet dat als ze een soort van trots op zichzelf is..als ze zichzelf bijvoorbeeld optrekt en vervolgens ziet dat ik naar haar kijk. Dan zuigt ze haar lippen zeg maar naar binnen en maakt van die "klap" geluidjes met haar mondje.. heerlijk vind ik dat! Maar bij ons kan ik er dus geen relatie met eten mee vinden..quote:Op zondag 16 mei 2010 20:37 schreef miss_sly het volgende:
En ze doet heel vaak een soort smakken met haar mondje (maar dan meer droog, als je begrijpt wat ik bedoel) en dat heeft iets met eten te makenIk moest echt vreselijk lachen vanmiddag. WE waren even naar aRtis gefietst voor een wandelingetje. Lopen we langs de gieren, zitten die net een konijntje te verscheuren
een mevrouw voor ons liep walgend weg. Senna kijkt een keer in de kooi, en maakt het betreffende smak-geluidje
Hier is er een duidelijke relatie met eten. Ze doet het ook als we naar de tripp trapp lopen, of als ze er net in gezet is en ik haar boterhaam smeer ofzo. Komt misschien ook omdat ik regelmatig iets als nomnomnom doe als we iets gaan etenquote:Op zondag 16 mei 2010 22:28 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Wat grappig Miss...Lena doet dat als ze een soort van trots op zichzelf is..als ze zichzelf bijvoorbeeld optrekt en vervolgens ziet dat ik naar haar kijk. Dan zuigt ze haar lippen zeg maar naar binnen en maakt van die "klap" geluidjes met haar mondje.. heerlijk vind ik dat! Maar bij ons kan ik er dus geen relatie met eten mee vinden..
neeeeeeeee ik wil nog niet bovenaan, kan er niet nog even stiekem iemand voorpiepen???quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:40 schreef mikoxx het volgende:
Mamanik, je staat gewoon bovenaan![]()
![]()
Ik las iets over dingen veranderen in de slk zodat je kindje beter slaapt, ik vind Derek Ogilvie ook een engerd, maar wie weet helpt t. Ik vond dit linkje met tips, wie weet kan t helpen!
Ko![]()
![]()
Wij hebben net de 3de verjaardag van M vorige week gevierd, dus zitten nog helemaal in de flow.quote:Op maandag 17 mei 2010 09:54 schreef oeke het volgende:
MamaNik, snel gaat het ineens he?![]()
Nou, in ieder geval vieren ze hun eerste verjaardag niet tandloos!![]()
Hier zitten er inderdaad al 8! En de eerste kies klopt aan.![]()
Ik vind het zo spannend, die eerste verjaardag die eraan zit te komen.
Ik wil er eigenlijk ook nog niet aan denkenquote:Op maandag 17 mei 2010 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Tandjes voor R en Ven bijna jarig, pfiew, moet er nog even neit aan denken, hoor. Duurt nog heel lang
oeke, dan kan de plank idd vast wel wat naar beneden. Iets minder mogelijkheden om kracht te zetten op dat plankje kan net het verschil maken
Dat smakken gisteren bij de gieren lijkt me niet echt dat ze een verband met eten zag, eigenlijkEen grote vogel die een (dood) konijntje verscheurd lijkt me nog niet echt een associatie met eten opleveren nu. Maar het was wel erg grappig dat ze het precies op dat moment deed
En het deed ook zo lekker nuchter en koelbloedig aan dat net die mevrouw walgend wegliep en Senna lekker aan het smakken was
Leander heeft dat ook al een hele tijd. Onze dokter doet er niks aan. Tis vervelend maar gaat ook wel weer over!quote:Op maandag 17 mei 2010 10:42 schreef Xenia het volgende:
Xeentje is heel erg verkouden en hoest zich rot. De hoest gaat ook steeds droger klinken, als een zeehond. Ze heeft geen koorts. Herkent iemand dit? Zou het zin hebben om de dokter te bellen voor die hoest?
Welke R? Die van mij niet hoorquote:Op maandag 17 mei 2010 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Tandjes voor R en Ven bijna jarig, pfiew, moet er nog even neit aan denken, hoor. Duurt nog heel lang
R en V van MamaNikquote:
quote:Op maandag 17 mei 2010 20:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
R en V van MamaNik
Jouw R is nog veel te lief en klein voor tandjes
quote:Op maandag 17 mei 2010 19:08 schreef Sorbootje het volgende:
Da's wel waar.. en ze is nog niet heel erg enthousiast aan het eten en drinkt wel minder...
Toch had ik me lekkerder gevoeld als ze gewoon wat groter en zwaarder geworden was..
't Vestje is trouwens helemaal goed bij het jurkje en het goede nieuws is dat ze daar tegen de tijd dat de bruiloft plaatsvindt waarschijnlijk nog niet uitgegroeid is![]()
ja werkt tenminste hier wel, alleen moeten ze dan wel wat achterover liggen want mijn mannen weigeren de fles op te tillen hihihi Maar in wagen of zo gaat het primaquote:Op maandag 17 mei 2010 20:52 schreef mikoxx het volgende:
Sorbo, ik zou t zeker doen als je je zorgen maakt...en wat al gezegd is: het kan heel goed dat ze gewoon meer in beweging is, en daardoor veel extra energie verbruikt. Klinkt wel logisch ook. Als het cb er niets bijzonders over heeft gezegd, dan zal t vast goed zitten. Toch?
Heeft er iemand ervaring met handvaten aan een difrax s-fles? Werkt dat?
ik denk van welquote:Op maandag 17 mei 2010 22:26 schreef mikoxx het volgende:
Lars, spekkieniet meer terugvallen hoor
![]()
Ik houd me aanbevolen voor de handvaten hoor! Heb je er ook twee?
Dat zou fijn zijn, dan zit hij lekker bij je!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:36 schreef Kersjes het volgende:
Okay thanks! Dan hoef ik hem waarschijnlijk niet eens uit de draagdoek te halen
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:58 schreef McLaura het volgende:
Ze frommelen het handje vaak tot een stevig vuistje en brengen dan een naaldje in.
Niet alles komt er uit, maar hij gaat kokhalzen en dan komt er slijm en zo uit. Als het er uit is dan is het weer goed. Het is gewoon sneu voor hem. Misschien dat ik het eens bij het CB moet vragen wat dat is. Heb geen idee of dit normaal is. Ook zijn melk en ander drinken komt vaak omhoog. In zn melk doen we JBPM dan houd hij dat tenminste binnenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:14 schreef Twinkly het volgende:
Arme Toby en KersjesWat ontzettend stom dat ze niet gewoon met zijn vinger begonnen!!
Hier wordt helemaal niet gekokhalst bij brood, dat gaat juist hartstikke goed, sabbelt hij lekker tot een klontKomt echt alles er weer uit? Zo niet dan zou ik gewoon blijven aanbieden om te wennen.
Wil je me weer aan het huilen hebbenquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:03 schreef mikoxx het volgende:
Oh Mamanik, ik snap je zoooooo goed. Ik werd vorig jaar op 6 mei opgenomen en sindsdien is de film hier begonnen met draaien. Ik denk zelf dat het echte 'verwerken' nu pas begint. Het is ook niet niks joh, eerst ziekenhuis, wat toch ook spanning met zich meebrengt, en dan de zorg voor 2 kids erbij en die nachten, tel op en je hebt heel wat voor je kiezenDikke kus voor jou en ik vind echt dat je het supergoed doet! Ik vraag je net voor niks adviezen
![]()
* mikoxx vindt je een lieve mama !
ja moeten we dan maar ff doen, heb natuurlijk wel iphone dus altijd internet, maar kan niet reageren op pm berichten via iphonequote:Op woensdag 19 mei 2010 11:31 schreef mikoxx het volgende:
Idd! We moeten maar even zien hoe t weer is tzt. Anders ff mob nrs uitwisselen oid??
Ja jéétje Sorbo. Groeit ze niet, is het niet goed. Doet ze haar best om wél te groeien, is het nog niet goed... tsk tsk.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:42 schreef Sorbootje het volgende:
Ik had niet moeten praten over het feit dat Isabeau zo weinig aangekomen is waar ze bij was. Ze wilde vannacht elke anderhalf uur drinken.![]()
![]()
![]()
ja maar... ja maarquote:Op woensdag 19 mei 2010 16:13 schreef mikoxx het volgende:
Stiemie, ik begin ernstig te twijfelen aan je kookkunsten
Ik heb van beide nog 2x ingevroren, dat ga ik iig nog wel laten proeven ja. Maar tot nu toe heeft ze nog nooit iets geweigerd.. morgen maar weer iets wat ze zeker weten lekker vindt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:19 schreef Twinkly het volgende:
Haha! wat leuk die enthousiast spetterende Lotte in bad!!Ik ga morgen ook eens proberen Niels in het grote bad te doen
Ah zonde zeg dat ze jouw spaghettisaus niet lekker vond, misschien als je steeds weer probeert dat ze het gaat waarderen.
Ik had Niels net wat volle yoghurt gegeven, hij vond het zo vies dat hij ging huilen (maar toch bleef hij zijn mond open doen als het lepeltje eraan kwam)
Herkenbaar, hier nog steeds last van concentratie problemen. Gaat de ene dag beter dan de andere. Ik heb een baan waar ik veel moet plannen en regelen. Dus ik heb maar een lijst gemaakt op de comp waar ik als in zet. Dan kan ik tenminste nog iets onthouden. Duizeligheid heb ik ook soms.quote:Op donderdag 20 mei 2010 09:25 schreef lily het volgende:
Ik stel mijn vraag hier even omdat in het kleine babytjes topic de meeste nog niet aan het werk zijn.
Ik heb echt last van het ontzwangeren op zakelijk gebied hebben jullie dat ook?
Ik bedoel; ik kan me een stuk slechter concentreren. Ben totaal niet de oude als een jaar geleden. Ik kan gewoon slechter nadenken. Als ik in een bespreking zit dwaal ik na een uur af en lukt het me gewoon niet om nog te luisteren.
Ik heb nu een nieuwe opdracht en het kost me de grootse moeite om een fatsoenlijke inbreng te leveren...
niet goed![]()
Ben de laatste tijd ook vaker duizelig trouwens...
Ja het is raar want hij gaat wel gewoon midden in de kamer staan en ook gewoon weer zitten. Maar volgens mij schrok ie gewoon zo dat hij een stap los moest zettenquote:Op donderdag 20 mei 2010 09:05 schreef MamaNik het volgende:
Wat ben jij een knapperd Leander!
Wat schattig dat die dan wel gewoon blijft staan en pas gaat zitten als je hem helpt.
Hier laten ze zich zaken zodra ze het door hebben.
oh ja....dat ik nog haar op mijn hoofd heb verbaast mequote:Op donderdag 20 mei 2010 10:14 schreef huuphuup het volgende:
en de haaruitval minder
Daar dacht ik dus laatst ook aan dat k daar niet zo goed over nagedacht hadquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:17 schreef lily het volgende:
[..]
oh ja....dat ik nog haar op mijn hoofd heb verbaast me![]()
en je ogen? vermoeidheid/zwaar? gevoelig voor licht? bedoel je dat?
Echt hee, ik heb het er deze keer ook zwaar mee zeg. En het moet overgaan! (ik las dat een wel een jaar kan duren dus...tja..)
Ik heb mijn baas al ingelicht in ieder geval.
Maar jij begint weer gewoon overnieuw voordat het over is![]()
Jij bent gewoon een paar jaar niet toerekeningsvatbaar ipv om de zoveel jaarquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:20 schreef huuphuup het volgende:
Achja die streep wordt lichter hè op mn buik, tijd voor een nieuwe
psies, k kan dr maar klaar mee zijnquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:22 schreef lily het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een paar jaar niet toerekeningsvatbaar ipv om de zoveel jaar
en nu ga ik maar eens werken enzo
Niet alleen op zijn buik, ook nog eens totaal de andere kant op!quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:34 schreef Sorbootje het volgende:
Huup, ik doe altijd een slaapzakje over d'r kleertjes. En dan het broekje of maillotje uit. Anders doet ze precies hetzelfde als Amélie.
(inmiddels doet ze dat trouwens ook mét slaapzakje... en ze draait mét slaapzak op d'r buik)
Alleen rompertje met lange mouwen en slaapzakje dan?quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:39 schreef huuphuup het volgende:
hm dan toch maar eens proberen.
Het is overdag erg warm op haar kamertje en met het raam open komt er weer teveel geluid binnen (drukke weg voor de deur) dan wordt ze ook wakker iedere keer als er een vrachtwagen voorbij dendert
Doe je er dan nog een lakentje overheen om het in te stoppen? Amélie ligt altijd heel strak ingestopt namelijk, met de armpjes erbuiten, ik vraag me af of het voor haar niet raar is om dan ineens zo te liggen.
ja ik heb ze dwars liggen de lakens.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Alleen rompertje met lange mouwen en slaapzakje dan?
En dan evt. met lakentje eroverheen.
Als je ze dwars doet kan je ze veel makkelijker goed instoppen onder het matrasje.
nou iddquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een bijzonder moment is dat toch he... 'een jaar geleden...'.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |