abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81449210
Vorig topic: Het grote babietjes topic (6-12 maanden) deel 22

De grote baby's:

20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81449212
Laatste reacties:
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:20 schreef oeke het volgende:
Oh wat een opluchting Huup. Dat is wel een traantje waard!
[..]

Ze heeft hem niet gezien. Als hij maandag nog niet is doorgebroken moeten we even langs gaan.
Hij ligt nu eindelijk te slapen, hopelijk gaat het gewoon goed vannacht.
Het zielige is dat er ook nog een voortandje doorkomt. Dus 2 keer tandjes leed.
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:32 schreef McLaura het volgende:
Sterkte Oeke!

Het is niet leuk als je kind aangeeft dat er wat is, maar je het niet echt kunt ontdekken....
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:41 schreef huuphuup het volgende:
Hè gets Oeke das niks niet leuk
Ik hoop voor jullie dat het voor maandag doorgebroken is.
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 08:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het een griezel. Maar hoe zit het dan met het verplaatsen van bedjes? Waar houdt hij dan rekening mee? Kijk, met spoken kan ik niet zoveel, maar ik kan me bijvoorbeeld wel voorstellen dat een kind zicht wil hebben op de deur of zo. Ik wilde vroeger altijd met mijn rug naar muren toe slapen en met mijn gezicht naar ramen en deuren toe.
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 08:35:00 #3
5428 crew  miss_sly
pi_81449337
Wij hebben het net omgezet in eht kamertje, dus ik ben benieuwd.
Waar Derek Ogilvie op let, weet ik niet, maar wij hebben het nu zo gezet dat ze met haar hoofdje naar de zijmuur ligt en dan opzij de kamer inkijkt en naar de deur kijkt. Kan me voorstellen dat dat fijner inslaapt en wakker wordt, maar of Senna daar ook zo over denkt, is afwachten
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81449375
Ben benieuwd Miss Sly, wij hebben bij Iris ook wat met het bedje geschoven en ik had de indruk dat het wel uitmaakte... Wie weet!
Fake it till you make it...
pi_81449687
Ik denk dat het een goede kans van slagen heeft Miss. Ik hou mijn fingers crossed!

Oeke, hoe zijn jullie de nacht doorgekomen? voor jou en Ko.
pi_81450004
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 08:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het een griezel. Maar hoe zit het dan met het verplaatsen van bedjes? Waar houdt hij dan rekening mee? Kijk, met spoken kan ik niet zoveel, maar ik kan me bijvoorbeeld wel voorstellen dat een kind zicht wil hebben op de deur of zo. Ik wilde vroeger altijd met mijn rug naar muren toe slapen en met mijn gezicht naar ramen en deuren toe.
Ik ook! Dan kon je tenminste zien als iets of iemand je aanviel en dan had je rugdekking. Volgens mij las ik teveel spannende verhalen.

Ik kan trouwens best wat met spiritualiteit, alleen kan ik niet zoveel met tv-spiritualiteit zoals Char, Derek Dinges en Jomanda.
In zo'n geval als met Senna is wat Miss doet, door de ogen van haar kindje te kijken, precies wat Derek doet, volgens mij. Inleving.
Ik duim mee!

De nachten zijn hier eigenlijk heel goed. Verbazingwekkend eigenlijk als je kijkt naar de dagen.
Lief dat je ernaar vraagt, Xenia.
De kies is trouwens nog steeds niet door.
Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als hij doorkomt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81450358
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:51 schreef oeke het volgende:

Ik kan trouwens best wat met spiritualiteit, alleen kan ik niet zoveel met tv-spiritualiteit zoals Char, Derek Dinges en Jomanda.
In zo'n geval als met Senna is wat Miss doet, door de ogen van haar kindje te kijken, precies wat Derek doet, volgens mij. Inleving.
Ik duim mee!
Nou, precies, inleving. Zo vind ik het ook vervelend als Ivan op de grond ligt en zijn vader naast hem blijft staan. Ik ga automatisch met hem op de grond zitten en soms zelfs liggen. En als ik met mijn neefje ga spelen ren ik niet op hem af, maar ga ik in de buurt zitten en begin ik zelf met spelen. Het lijkt me zo vervelend als kind dat volwassenen zich zo op je storten.

Ik ben ook benieuwd of het werkt, miss! Fijn dat het verschuiven is gelukt.
pi_81450649
Driekus heeft heerlijk geslapen, een lange nacht zonder onderbrekingen, maar werd helaas wel wakker met 40,1 graden koorts. Hij voelde behoorlijk warm en was wat stil, maar dat is het dan ook. Fles ging keurig op en nu, een half uurtje na de paracetamol, is ie weer oke. Ik verdenk em toch echt van die zesde ziekte, hij heeft verder eigenlijk nergens last van. Ja een snotneus, maar dat is inmiddels normaal. Wel zijn we weer met de pufjes gestart, hij kreunde een beetje. Maar de huisarts hoorde gisteren niets, dus dat kan het ook niet zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_81450776
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:51 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik ook! Dan kon je tenminste zien als iets of iemand je aanviel en dan had je rugdekking. Volgens mij las ik teveel spannende verhalen.

Ik duim mee!

De nachten zijn hier eigenlijk heel goed. Verbazingwekkend eigenlijk als je kijkt naar de dagen.
Lief dat je ernaar vraagt, Xenia.
De kies is trouwens nog steeds niet door.
Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als hij doorkomt.
Haha herkenbaar!
ik doe het nog steeds zo
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:40:45 #10
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81450845
Mamanik, je staat gewoon bovenaan

Ik las iets over dingen veranderen in de slk zodat je kindje beter slaapt, ik vind Derek Ogilvie ook een engerd, maar wie weet helpt t. Ik vond dit linkje met tips, wie weet kan t helpen!

Ko
pi_81452724
Ik ga volgende week naar een show van Derek Ogilvie in Antwerpen... Een vriendinnetje vroeg of ik meeging. ZIj wilde al heel lang, maar haar vriend had geen zin om mee te gaan. Prima, ik geloof ik weinig van, maar vind het wel leuk om zo'n show eens bij te wonen. Antwerpen is lekker dichtbij en het is wel gezelllig.

Bestelt die kuttekop alleen kaartjes voor zitplaatsen helemaal vooraan. Kom je ook eens op tv...
pi_81452728
Whaha! Ik had Kruidvat dus gemailt met mijn klacht over de luiers, wordt er net een enorme doos bezorgd, van Kruidvat. Met twee pakken luiers Met een brief erbij dat ze mijn klacht ontvangen hebben, en of ik 2 luiers en de verpakking op wil sturen, en dat ze me hierbij 2 pakken nieuwe luiers sturen en dat ze hopen dat ik hier wel tevreden over ben
Wel heel vriendelijk dat ze dat doen zeg, maar stiekem ook een beetje raar. Ik zeg: ik vind jullie lueirs prut, en zij zeggen: hier, heb je nog meer van onze luiers!
Maar goed, ik hoop dat het dus gewoon aan die twee verpakkingen lag dat ze steeds doorlekken, kan ik nu mooi wel gratis uittesten in elk geval!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81452813
Whaha Ssserpente ik krijg het altijd benauwd van vooraan zitten bij shows enzo

Tessie wel service van ze zeg! Achja, het is toch ook een stukje klantenbinding I guess, jij was tevreden, nu niet meer dus zij hopen dat het een eenmalig fout pak was ofzo en dat je nu toch maar wel blijft gebruiken.
Ik ben sowieso erg te spreken over de service van kruidvat. Ik wilde ooit ns weten welke hoestsiroop ik nou kon gebruiken tijdens mn zwangerschap toen is er voor me gebeld naar het hoofdkantoor en heeft het hoofdkantoor een arts gebeld en daarna werd de kassajuffrouw weer teruggebeld met een uitgebreid antwoord
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:15:52 #14
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81453008
Haha, over die bedjes. Ik heb van ons alledrie de bedden zo dat we naar de deur kijken. En niet eens om te kunnen zien of we aangevallen worden . Gewoon vanzelfsprekend ofzo, om het zo neer te zetten .
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:53:14 #15
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81454036
Da's nog eens service Tessie? Heb je ze al even bekeken?

Dit is echt ongelooflijk... T. slaapt nu al twee uur. Da's nog nooit gebeurd overdag!!! Ik heb zijn bedje a-la-feng-shui anders gezet en nu slaapt hij dus al zo lang. En nu zit ik te wachten tot hij wakker wordt, want we moeten nog eten straks en ik wilde eigenlijk ff de stad in..
pi_81456564
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:15 schreef Groofsken het volgende:
Haha, over die bedjes. Ik heb van ons alledrie de bedden zo dat we naar de deur kijken. En niet eens om te kunnen zien of we aangevallen worden . Gewoon vanzelfsprekend ofzo, om het zo neer te zetten .
Voor mij is het ook vanzelfsprekend. Ik let daar sowieso op bij inrichting van kamers, dat er geen belangrijke dingen geblokkeerd worden en dat er een soort logische wandelgang door de ruimte is. Dat is ook wel het Feng Shui-idee alleen worden er dan zweverige termen gebruikt als het 'stromen van energie' en zo. En Feng Shui gaat heel ver, maar in het basisidee kan ik me wel vinden.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:22:09 #17
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81456594
Snelle tvp ik-heb-niet-alles-bijgelezen-post

Feng Shui baby's !!!!!!!!!!

Hier is Alexa heel erg verkouden, verhoging, maar nog wel te genieten. Ik vermoed dat haar derde tandje komt, aangezien haar tandvlees ook opgezwollen lijkt boven

voor iedereen en fijn weekend allemaal
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_81457315
Naja Mikoxx,het lijkt dus meteen te werken, ik ben heel benieuwd naar de komende nacht.

Mefke, beterschap voor je ventje, wat een hoge koorts...is wel kenmerkend voor de 6e ziekte, dus het kan maar zo. Dan krijgt hij over een paar dagen vlekjes die binnen eeen dag weer wegrtrekken.
(Lars heeft dat ook gehad)

Gister waren we naar de camping geweest, mijn schoonouders staan daar, en Lars was ook mee. Ging prima, ze hebben een kacheltje in de tent, en dat was lekker aangenaam. Lars sliep er sochtends ook prima in de caravan. Smiddags moest ie weer slapen, en liet ik mijn schoonmoeder hem voor het eerst naar bed brengen. Legt ze Lars in bed, en wil ze vervolgens nog even wat uit een kastje boven Lars pakken. Valt er iets uit dat kastje precies op zijn hoofd. Helemaal overstuur was hij. Schoonmoeder kreeg hem niet meer stil, en uiteindelijk heb ik hem maar in de MeiTai geknoopt waar hij lekker rustig zat rond te kijken.....
Hij heeft helemaal een rode plek op zijn voorhoofd.....

Ach en natuurlijk was het een ongelukje,ze voelde zich ook echt rot eronder.
Jammer, want ik vind het al zo moeilijk om mijn schoonmoeder dingen met Lars te laten doen, en dan gebeurt er ook nog wat als ik haar een keer een kans geef....Bummer.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_81461042
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:05 schreef Ssserpente het volgende:
Bestelt die kuttekop alleen kaartjes voor zitplaatsen helemaal vooraan. Kom je ook eens op tv...
Ojee!

Aardig van het Kruidvat Tessie. Ik ben benieuwd of je inderdaad een slechte greep had gedaan.
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:15 schreef Groofsken het volgende:
quote:
Staat je bed in een lijn met de uitgang dan wordt dat in de Chinese cultuur als een zeer ongelukkige positie beschouwd.
Het idee is dat je wel vanuit je bed kan zien wie er binnenkomt maar je bed niet in de stroom van energie plaatst.
Dat staat op die site van Mikoxx. En Ko zijn bedje staat recht tegenover onze voordeur.
Nouja, het is voor ons op dit moment de beste plek.

Beterschap Alexa!

Arme Lars, zo'n rode plek op je hoofdje. Dat maakt het er inderdaad niet makkelijker op Karin. Zo'n ongelukje.
pi_81461116
Hmmm volgens mij hebben wij de waterpokken in huis. Thijs heeft een lichtelijk toenemend aantal bultjes in zijn gezicht. 1 ervan heeft een blaasje. Verder is hij moe en bleek.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 19:10:45 #21
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81465002
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:02 schreef oeke het volgende:

[..]

Ojee!

Aardig van het Kruidvat Tessie. Ik ben benieuwd of je inderdaad een slechte greep had gedaan.
[..]

[..]

Dat staat op die site van Mikoxx. En Ko zijn bedje staat recht tegenover onze voordeur.
Nouja, het is voor ons op dit moment de beste plek.

Beterschap Alexa!

Arme Lars, zo'n rode plek op je hoofdje. Dat maakt het er inderdaad niet makkelijker op Karin. Zo'n ongelukje.
R en ik zitten goed dan. Alleen het bedje van S staat echt recht tegenover de deur. En toch vind ik het de meest logische plek voor een bedje in haar kamer. Bovendien is ze een hele goede slaapster, dus ik ga er niks aan veranderen .
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 21:03:58 #22
5428 crew  miss_sly
pi_81468741
Senna's kamer is niet heel erg groot, dus heel veel opties hebben we neit, maar dit is iig even anders dan eerst. Ze heeft er vanochtend iig goed in geslapen, ruim 2 uur! Nu ligt ze er ook weer in, dus ik ben benieuwd.
pi_81468786
Spannend, Miss!

Ko is vandaag alleen in bad geweest. Hij vond het spannend en leuk!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 26% gewijzigd door oeke op 17-05-2010 00:33:08 ]
pi_81469039
Wat een lief koppie, Oek. Hoest eigenlijk met zn driftbuien?
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 21:14:09 #25
5428 crew  miss_sly
pi_81469113
Ow, kijk hem nou zitten Leuk dat hij het zo leuk ovnd!
pi_81469142
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:12 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een lief koppie, Oek. Hoest eigenlijk met zn driftbuien?
Die zijn gelukkig helemaal over. Nu moet hij alleen wennen aan het woordje nee. En omgaan met de teleurstellingen die daarbij horen.
pi_81469198
Oef, Oeke, ik heb er hier ook zo één. Nee is niet leuk, Thijs zijn onderlip gaat direct trillen als iets niet mag
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_81469240
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:14 schreef oeke het volgende:

[..]

Die zijn gelukkig helemaal over. Nu moet hij alleen wennen aan het woordje nee. En omgaan met de teleurstellingen die daarbij horen.
Haha, maar hij begrijpt het wel dus?

Lente niet, hoor. Die gaat met een grote glimlach door met waar ze mee bezig was. De vaas met bloemen van tafel graaien bijvoorbeeld.

Ze ligt trouwens net een kwartiertje op bed. Ze heeft vanmiddag alleen een kwartiertje in de auto geslapen, that's it. Wakker kind. Gek, want toen ze nog een 'echte' baby was, was ze juist zo'n slaapkop.
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 21:18:10 #29
5428 crew  miss_sly
pi_81469272
Ow, Senna kan prima met nee omgaan. Dan gaat ze heel lief lachen en doet het toch
pi_81469356
Ko
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81469443
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:16 schreef McLaura het volgende:
Oef, Oeke, ik heb er hier ook zo één. Nee is niet leuk, Thijs zijn onderlip gaat direct trillen als iets niet mag
Dat is precies wat Ko ook doet. na het woordje nee begint hij meteen te huilen.
Alhoewel, vanavond was de vuilnisbak wel erg interessant en nee deed hem niets. Sterker nog hij ging heel vrolijk en blij en hard tegen me gillen en gewoon door.

Lente heeft vroeger al genoeg geslapen dus ze kan er nu lekker van genieten.
Is ze vervelend als ze zo weinig slaapt?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:23:09 #32
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81469448
Zeg jongens, zijn dit de mensen die een tijdje terug voorstander waren van het opvoeden zonder 'nee' .
pi_81469506
Helemaal niet. Dwz, ze gaat niet jengelen of zo. Ze barst van de energie en wil alleen maar staan en boekjes lezen en op je klimmen en in je neus knijpen.

Ko! Da's ook een strategie.
pi_81469546
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:23 schreef Groofsken het volgende:
Zeg jongens, zijn dit de mensen die een tijdje terug voorstander waren van het opvoeden zonder 'nee' .
Haha Groof, dan heb je het echt niet begrepen, ik ben nooit een tegenstander van nee geweest.
pi_81469597
Oh, dat is wel fijn Sserpente. Lekker veel extra energie.

Ko gilt tegenwoordig erg hard. Vandaag was een vriendin onder d indruk van hem. Ze had nog nooit een baby zo hard horen gillen.
pi_81469613
Ik ook niet, kan me wel iets herinneren van dat Sly het erover had, maar niet of ze dat toe wilde passen?
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 21:27:40 #37
5428 crew  miss_sly
pi_81469621
Ik ook niet. Ik heb alleen gezegd dat ik me voor kan stellen dat je op kan voeden zonder het woord 'nee' te gebruiken. Ik probeer het wel positief te doen, dus nee met iets anders dat wel mag ofzo.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:28:17 #38
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81469642
pi_81469700
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik ook niet. Ik heb alleen gezegd dat ik me voor kan stellen dat je op kan voeden zonder het woord 'nee' te gebruiken. Ik probeer het wel positief te doen, dus nee met iets anders dat wel mag ofzo.
Ja? Vind het wel erg optimistisch klinken. Ik probeer het nu wel eens en vind het al lastig, laat staan al ze ouder wordt.

Zo mag ze bijv. niet bij de hond in de buurt komen. Da's een ouwe chagrijn met reuma die gromt naar kinderen. Maar die is natuurlijk hartsikke interessant en niets is boeiender dan ndie hond. Probeer 'r dan maar 'ns af te leiden met iets anders.
pi_81469803
Haha die kinders
Hier volgt er een pruillip op nee waarbij ze heel dramatisch huilt en dan schuin omhoog kijkt of ik het wel zie en als ik dan weer wegloop dan schuifelt ze weer naar voren toe naar het gewraakte object. Als ik me dan omdraai trekt ze accuut weer de pruillip
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81469837
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:27 schreef miss_sly het volgende:
Zo doe ik het ook. En na een aantal pogingen zet ik hem gewoon bij iets anders wat wel mag.
En ik probeer ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk is wat niet mag. Dus alles veilig maken op zijn hoogte.
Ook voor mezelf hoor. Ik zou er doodmoe van worden de hele dag nee te moeten zeggen.

Maar ja een oude hond leg je niet even op de kast.
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 21:36:09 #42
5428 crew  miss_sly
pi_81469902
Nou, voor mensen met meer geduld dan ik en met een idealistischer gedachte daarover denk ik dat het mogelijk is.

Afleiden is niet altijd gemakkelijk en lukt niet altijd met de eerste poging, maar dan doe ik het nog een keer, of nog een keer, etc En sommige dingen moet ze zelf leren. Hier kan ze beter niet bij de kat komen, die vindt dat lang niet altijd leuk. Ik waarschuw haar daar wel regelmatig voor, maar ze doet het toch. Dus laat ik haar gecontroleerd toch haar gang gaan en krijgt ze een waarschuwing van de kat zelf. Dat maakt meer indruk, geloof ik.
pi_81469958
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:34 schreef oeke het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook. En na een aantal pogingen zet ik hem gewoon bij iets anders wat wel mag.
En ik probeer ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk is wat niet mag. Dus alles veilig maken op zijn hoogte.
Ook voor mezelf hoor. Ik zou er doodmoe van worden de hele dag nee te moeten zeggen.

Maar ja een oude hond leg je niet even op de kast.
nou als ie reuma heeft gaat ie waarschijnlijk nergens heen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81470025
Haha, die blijft wel liggen ja.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:42:04 #45
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81470085
Afleiden en/ of geen aandacht aan besteden werkt hier bij S nogsteeds het beste .
pi_81470131
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:37 schreef huuphuup het volgende:
nou als ie reuma heeft gaat ie waarschijnlijk nergens heen
Das zielig.
pi_81470208
Dat je niet de hele dag achter je kind al wilt rennen en om 'nee' te roepen, snap ik. Ik zet ook dingen weg. Maar tot welke leeftijd wil je je kind blijven afleiden dan? Op een gegeven moment zullen ze toch moeten leren dat sommige dingen simpelweg niet mogen. Zoals een ijsje voor het eten. Dan kun je toch moeilijk met een alternatief komen.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:48:12 #48
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81470256
Oh ja, maar S weet heel goed wat wel en niet mag, en dan hept afleiden niet zozeer om het haar te laten begrijpen, maar wel om heel groot verdriet of grote boosheid te voorkomen. Of blijvend toch doen wat niet mag. Soms lijkt het ook wel alsof ze er dan ongewild in blijft hangen en dan helpt het haar een handje als ik de boel weet om te buigen naar iets anders.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:48:49 #49
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81470268
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:48 schreef Groofsken het volgende:
Oh ja, maar S weet heel goed wat wel en niet mag, en dan hept afleiden niet zozeer om het haar te laten begrijpen, maar wel om heel groot verdriet of grote boosheid te voorkomen. Of blijvend toch doen wat niet mag. Soms lijkt het ook wel alsof ze er dan ongewild in blijft hangen en dan helpt het haar een handje als ik de boel weet om te buigen naar iets anders.
Oh jezus, dat klinkt vaag. Ik ga naar bed .
pi_81470510
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:46 schreef Ssserpente het volgende:
Dat je niet de hele dag achter je kind al wilt rennen en om 'nee' te roepen, snap ik. Ik zet ook dingen weg. Maar tot welke leeftijd wil je je kind blijven afleiden dan? Op een gegeven moment zullen ze toch moeten leren dat sommige dingen simpelweg niet mogen. Zoals een ijsje voor het eten. Dan kun je toch moeilijk met een alternatief komen.
Maar dat is een heel ander nee dan een nee bij niet aankomen, vind ik. Dat exploreren/op dingen klimmen/overal aanzitten/de hond pesten gaat op termijn wel een beetje over, en kinderen worden ook steeds meer voor rede vatbaar. Ik maak het mijzelf en mijn kind nu liever makkelijk door de frustratie zoveel mogelijk te beperken (dus veel dingen wegzetten) en af te leiden. En zelfs dan blijven er echt nog meer dan genoeg momenten over om nee te zeggen en uit te leggen, omdat je daar op sommige momenten niet onderuit komt. Leerzaam genoeg.
pi_81470511
Ik zeg gewoon tegen Ko dat ik begrijp dat de vuilnisbak leuk is om mee te spelen omdat de klep open en dicht gaat, maar dat dat niet mag. En hier mag je wel mee spelen.
Volgens mij kan ik dat heel lang volhouden.
Hij hoort dat bepaalde dingen niet mogen.
Verder laat ik hem weten dat ik hem begrijp of dat ik zijn verlangens onderken en geef ik hem een ander spel idee aan.
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 22:00:53 #52
5428 crew  miss_sly
pi_81470669
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:56 schreef oeke het volgende:
Ik zeg gewoon tegen Ko dat ik begrijp dat de vuilnisbak leuk is om mee te spelen omdat de klep open en dicht gaat, maar dat dat niet mag. En hier mag je wel mee spelen.
Verder laat ik hem weten dat ik hem begrijp of dat ik zijn verlangens onderken en geef ik hem een ander spel idee aan.
Dit doe ik dus ook en vaak in de herhaling ook, want zo werkt dat natuurlijk ook nog eens. Ik denk ook dat ik dat lang vol kan houden.

Ik sta zelf wel verbaasd over het geduld dat ik kennelijk wel heb. Ik was altijd bang dat dat mijn zwakste punt zou zijn, maar ik heb echt meer geduld dan ik ooit voor mogelijk had gehouden
pi_81470929
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:56 schreef Jore het volgende:

[..]

Maar dat is een heel ander nee dan een nee bij niet aankomen, vind ik. Dat exploreren/op dingen klimmen/overal aanzitten/de hond pesten gaat op termijn wel een beetje over, en kinderen worden ook steeds meer voor rede vatbaar. Ik maak het mijzelf en mijn kind nu liever makkelijk door de frustratie zoveel mogelijk te beperken (dus veel dingen wegzetten) en af te leiden. En zelfs dan blijven er echt nog meer dan genoeg momenten over om nee te zeggen en uit te leggen, omdat je daar op sommige momenten niet onderuit komt. Leerzaam genoeg.
Da's waar.

Ik probeer ook wel bewust om Lente dingen zelf te laten ontdekken en me te beseffen dat veel gewone dingen voor haar helemaal niet zo voor de hand liggend zijn. Zo was ze laatst d'r sok in de drinkbak van de hond aan het soppen. En ik zag gewoon dat ze verbaasd leek omdat ie er nat en zwaar en koud van werd. Voor mij erg logisch, maar voor haar een ontdekking. Dan word ik er weer aan herinnerd dat ik haar echt de kans wil geven om zulke dingen zelf te ondekken en niet meteen 'niet doen' te roepen omdat ik 'bang' ben voor een natte sok. So what?
pi_81470969
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:18 schreef miss_sly het volgende:
Ow, Senna onze hond kan prima met nee omgaan. Dan gaat ze hij heel lief duivels lachen en doet het toch
pi_81471055
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:09 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Da's waar.

Ik probeer ook wel bewust om Lente dingen zelf te laten ontdekken en me te beseffen dat veel gewone dingen voor haar helemaal niet zo voor de hand liggend zijn. Zo was ze laatst d'r sok in de drinkbak van de hond aan het soppen. En ik zag gewoon dat ze verbaasd leek omdat ie er nat en zwaar en koud van werd. Voor mij erg logisch, maar voor haar een ontdekking. Dan word ik er weer aan herinnerd dat ik haar echt de kans wil geven om zulke dingen zelf te ondekken en niet meteen 'niet doen' te roepen omdat ik 'bang' ben voor een natte sok. So what?
Same here
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 22:13:12 #56
5428 crew  miss_sly
pi_81471065
hahaha, ik vind die hond van jullie gewoon helemaal geweldig, alleen al door jouw verhalen

Sserpente, idd, de kans geven om te ontdekken. de wereld is zo wonderbaarlijk, er valt zo veel te ontdekken en te leren! Zo mooi ook om te zien, vind ik
pi_81471260
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:13 schreef miss_sly het volgende:
hahaha, ik vind die hond van jullie gewoon helemaal geweldig, alleen al door jouw verhalen
Hij is zó ondeugend. Hij heeft gister heel erg op z'n kop gehad van m'n lief omdat hij razendsnel Ivans rijstwafel uit zijn handen griste. Vandaag heb ik al uit zijn bek moeten trekken: een blokje uit de nieuwe blokkendoos, een luier, een sok die ik even op de grond had gegooid (what was I thinking?), een schroef, een kassabon uit de prullenbak en boontjes uit de prullenbak. Ivan opvoeden wordt een eitje vergeleken met de beproevingen die we hebben moeten doorstaan bij het opvoeden van een jonge hond.

Nu zou je denken: maar een hond begrijpt geen nee. Jawel, hij begrijpt nee heel goed, alleen kiest hij ervoor om er niet naar te handelen als hij meent ermee weg te kunnen komen. En hij probeert er bijna altijd mee weg te komen.

Ik heb een mantra in m'n hoofd ontleend aan de Dog Whisperer: calm, assertive energy... calm, assertive energy. Ik vind mezelf namelijk wel onaangenaam als ik gefrustreerd raak en de hond toesnauw. Dat wil ik straks bij Ivan zeker niet doen.

Oh, en Ivan vond het dus geweldig, he, dat de hond zijn rijstwafel pakte. Hij ondermijnt nu al ons gezag.
pi_81471477
Thijs is een stouterd. Hij gaat doelgericht op Harolds pc af en zet hem aan. Ik kan 100 keer nee zeggen, maar het helpt niet, dus pak ik hem vaak op en zet hem in de box. Hij gaat dan tijdenlang liggen spelen (soms wel 2 uur!) dus een straf vindt hij het niet.

Op de fiets trekt hij vaak aan het scherm, maar dat wordt nu beter. Na een paar keer nee (en pruilbui ten gevolge) snapt hij het wel. En het is ook niet dat ik het 'gewoon niet wil', maar het is gevaarlijk. Als hij het scherm naar zich toe trekt en het loslaat, raspt het langs zijn gezicht met alle gevolgen van dien.
pi_81471499
@ Claudia : dat beest van jou straalt ook gewoon boevigheid uit. Ik houd niet zo van honden, maar die van jou mag ik geloof ik wel
pi_81471689
Iris snapt "nee" volgens mij wel. En dan wacht ze gewoon tot je aandacht verslapt en probeert het opnieuw. Vandaag heb ik haar weer 2 keer uit de plantenbak kunnen vissen .
Wat is er nou toch zo lekker aan aarde... iemand...
Fake it till you make it...
pi_81471729
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:25 schreef McLaura het volgende:
Thijs is een stouterd. Hij gaat doelgericht op Harolds pc af en zet hem aan.
!

Hoe oud was hij ongeveer toen je merkte dat hij ondeugend was? Ik begin namelijk nu het idee te krijgen dat Ivan ook een ondeugend jongetje is/wordt, maar misschien is dat wel nergens op gebaseerd. Het is bij een baby nogal makkelijk projecteren.
pi_81471821
@ Claudia : Echt uitproberen/ondeugend is het natuurlijk nog lang niet. Misschien is het zelfs wel 'gewoon' een Pavlovreactie : 'als ik op dat knopje druk, komt er een lampje en dat is mooi'.

Ik denk dat Thijs nog geen benul heeft van 'dat mag niet en ik doe het toch!'. Hij kijkt me heel grappig aan als ik hem bij die pc weghaal. Je zou het kunnen interpreteren als 'nananananaaaaaaaaaaaanaaaaa' maar ik denk dat hij dan gewoon denkt 'hoi mama!'.
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 22:35:40 #63
5428 crew  miss_sly
pi_81471831
Senna weet sommige dingen echt al wel. De bak met brokjes van de kat staat hier gewoon nog in de keuken. Eigenlijk wil ik er een andere plek voor, maar geen idee welke plek dat moet worden, dus het staat er nog. Toen ze pas begon te kruipen, kroop ze daarheen en moest natuurlijk voelen enzo. Nou ja, liever niet natuurlijk Dus gezegd, nee, dat is vies, bah, dat is eten voor poes.

Inmiddels kruipt ze dus tot het hoekje van het aanrecht, kijkt om het hoekje naar de bak en gaat dan heel hard bah roepen
pi_81471966
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:35 schreef miss_sly het volgende:
Senna weet sommige dingen echt al wel. De bak met brokjes van de kat staat hier gewoon nog in de keuken. Eigenlijk wil ik er een andere plek voor, maar geen idee welke plek dat moet worden, dus het staat er nog. Toen ze pas begon te kruipen, kroop ze daarheen en moest natuurlijk voelen enzo. Nou ja, liever niet natuurlijk Dus gezegd, nee, dat is vies, bah, dat is eten voor poes.

Inmiddels kruipt ze dus tot het hoekje van het aanrecht, kijkt om het hoekje naar de bak en gaat dan heel hard bah roepen
Oh, dat is echt té schattig! Ik vind het nog zo onwerkelijk dat Ivan ook ooit zulke dingen zal gaan doen.

Tip voor het verplaatsen van de kattenbak: op een hogere plek zetten. Wij hebben - jawel, kom ik weer - hetzelfde probleem gehad met onze hond en de kat kan één ding wat hij niet kan, namelijk op een kastje springen. Daar ligt nu haar voederbakje. En haar kattenbak heb ik ook gewoon in een stellingkast gezet.
pi_81472057
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:35 schreef McLaura het volgende:
@ Claudia : Echt uitproberen/ondeugend is het natuurlijk nog lang niet. Misschien is het zelfs wel 'gewoon' een Pavlovreactie : 'als ik op dat knopje druk, komt er een lampje en dat is mooi'.

Ik denk dat Thijs nog geen benul heeft van 'dat mag niet en ik doe het toch!'. Hij kijkt me heel grappig aan als ik hem bij die pc weghaal. Je zou het kunnen interpreteren als 'nananananaaaaaaaaaaaanaaaaa' maar ik denk dat hij dan gewoon denkt 'hoi mama!'.
Ik denk daar hetzelfde over. Volgens mij vind Kobus sommige dingen gewoon fascinerend en die moeten doorgrond worden. Maar soms zijn dat dingen die ik niet wil.
We hebben een schoenenkast, daar mag hij alle schoenen uit trekken die hij wil.
Dat heeft hij ook een tijd gedaan en nu doet hij dat niet meer.
Heel af en toe eentje. Om te controleren of het nog steeds werkt.

En dat kan gewoon niet met dingen die gevaarlijk zijn.

Senna, lekker bah roepen.

En Iris, lekker snoepen uit de plantenbak.
pi_81473420
Ohja, voor de meelevers : Thijs wordt over ongeveer 10 weken geopereerd. Over 5 weken was de eerste optie, maar dat is vlak voor of in onze vakantie. En aangezien we gaan genieten van zonnig, zeeïg en strandig Ameland lijkt het ons geen goed idee om hem vlak voor die tijd te laten helpen......

Dus het wordt begin augustus, als hij net 1 is.
pi_81474122
Ja zo vlak voor de vakantie zou ook niks zijn Laura. En nu kan hij nog lekker wat groter groeien ondertussen.

Graeme snapt 'nee' volgens mij ook wel. Hij stopt dan ook echt waar hij mee bezig is, en dan kijkt ie me lachend aan. Soms gaat ie daarna alsnog door, maar vaak gaat ie ook gewoon wat anders doen. Wonderlijk vind ik dat Hij weet ook wel dat hij bepaalde dingen gewoon niet mag. Hij mag hier bijvoorbeeld niet aan de salontafel gaan staan, want die is zo klein, dan trekt hij gelijk alles ervaf, en dan zouden wij er dus nooit meer wat op kunnen zetten. En gelukkig doet hij dat dus ook bijna nooit, en als hij het wel doet, halen we hem er gelijk weg. Hij heeft een lange hoekbank waar hij langs kan lopen, dus dat vind hij zelf ook meestal wel een goed alternatief.

Ik vind het echt leuk om te lezen over al jullie kindjes. Vaak zo herkenbaar, en soms ook helemaal niet, goed voor nieuwe inzichten.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 16 mei 2010 @ 10:19:28 #68
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81480806
Ik vind het leuk, en voor mij ook vaak nuttig om te lezen hoe andere mama's met bepaalde situaties omgaan. Soms staan er dingen tussen waar je zelf nog niet eens aan hebt gedacht! <3... Gewoon heerlijk om te lezen hoe andere kinderen ook doen/zijn (zoals het sok-in-hondenbak-dip, dan lig ik helemaaal dubbel hier )

McLaura fijn dat je dan nog lekker op het gemakje met vakantie kunt....

Gisteren heeft Alexa haar eerste wond te pakken gehad. Ze stond aan tafel en schoof onderuit, waardoor ze met haar tandvlees op het randje butste.... Snee, bloeden en huilen, maar uiteindelijk vond Alexa het minder erg dan ik Na vijf minuten stond ze weer aan dezelfde tafel...

Dat is ook een dilemma hier hoor. Tis zo'n ondernemend kind, en ik wil haar wel beschermen daarvoor, maar ook niet als een paniekling er altijd bij gaan zitten om haar op te vangen ofzo...
Alexa en Seth zijn lief
pi_81480973
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:56 schreef oeke het volgende:
Oh dat is eigenlijk best wel goed je bent toch al snel geneigd zelf alleen ''nee, niet doen'' te zeggen.
of mensen doen het zoals mijn schoonzusje; een pets over de handjes geven

De oudere babytjes hier zitten dus echt in zo'n fase dat je ze overal achterna moet lopen en steeds verdachte geluiden overal vandaan hoort komen als je ze even niet ziet

Dankzij de leuke badderfoto van Huup bedacht ik me dat wij ook zo'n badsteun hebben, Wolf paste er nog net in, in het kleine badje, en een succes dat het was! Trappen en kraaien van pret
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81481482
Thijs computers zijn ook leuk he!

Wat knap van Senna dat ze dat echt al nazegt!

Alexa Daar zou ik ook behoorlijk van schrikken Takke!

Ik weet niet zo goed of Timo nou ondeugend doet en 'nee' wel of niet begrijpt.. Hij tijgert wel altijd richting een snoer waar hij niet aan mag komen en als hij dan halverwege daarheen op weg is zeg ik "Timo" en dan kijkt hij om naar mij, begint hij te lachen en tijgert hij daarna nog sneller naar het snoer.. Dat doet hij trouwens altijd, lachen als ik zeg dat iets niet mag..
pi_81481632
Heej wat toevallig dat het nu over opvoeden gaat. In de Ouders van Nu stond een stuk over opvoeden zonder straffen, beschrijven ze in de methode hoe ze het kind wel straffen (op de trap zetten, iets afnemen). Daar ergerde ik me een beetje aan want oorzaak en gevolg leken totaal zoek. Toen ben ik in de bieb op zoek gegaan naar andere methoden en ik heb nu twee boeken: "De Gordonmethode - Luisteren naar Kinderen" van Thomas Gordon en "Prinsjes en Prinsesjes - Begrijp het gedrag van je kinderen" van Andrea Clifford - Poston. In het eerste boek ben ik nu bezig en het spreekt me heel erg aan. Problemen worden ingedeeld in een probleem voor het kind en een probleem voor de ouder. Wanneer het een probleem voor het kind betreft wordt door actief luisteren bereikt dat het kind zelf een oplossing voor het probleem vindt, je antwoord dan vooral met Hmm en Oja? en door dat wat het kind verteld samen te vatten. Wanneer het een probleem voor de ouder betreft wordt geprobeerd door het zenden van de ik-boodschap het gedrag van het kind te wijzigen. bv: "Toen je niet op tijd thuis was en niet belde dat je later zou komen (beschrijving onacceptabel gedrag), werd ik ongerust (gevoel) en moest het klaargemaakte eten weggooien (concreet effect)" in plaats van te roepen "Het was niet erg attent van je dat je niet even hebt gebeld" wat een gevoel van weerstand oproept bij he tkind. Bij hele kleine kinderen gaat het dan zo: Kind springt op de bank, volwassene tilt kind van de bank en gaat samen met het kind op de grond springen waarbij hij zegt "Ik houd er niet van als je op de bank springt, maar op de grond kan het wel".
Alle gesprekstechnieken zijn ook heel bruikbaar wanneer je in gesprek ben tmet volwassenen, er wordt uitgegaan van wederzijds respect. Bij een volwassene roep je ook niet "Wil je ogenblikkelijk je voeten van mijn stoel halen??!" Maar je zegt "Ik vind het niet fijn als je met je voeten op mijn stoel zit, ik ben bang dat ze dan vies worden".
Ik ben nog maar in het midden van het boek, dus complexe problemen ben ik nog niet tegen gekomen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81482130
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:43 schreef tessie het volgende:
Ik vind het echt leuk om te lezen over al jullie kindjes. Vaak zo herkenbaar, en soms ook helemaal niet, goed voor nieuwe inzichten.
Ja he, dat vind ik nou ook.

Fijn McLaura, dat jullie nog lekker op vakantie kunnen voor de operatie.

Arme Alexa, ik vind dat ook herkenbaar, hoe laat je je kind zo vrij en ondernemend mogelijk zijn, maar bescherm je het ook tegen de gevaren in huis.

Grappig Twinkly dat je dat boek hebt gevonden, het ligt hier ook.
Een tijd geleden ging het in het AP topic oa over deze opvoedtechniek en veel mensen begrepen het niet goed. Ze zien de methode als een discussiemethode. dus dat je met krijsend kind in de winkel in discussie gaat.
En wat Groof zegt, dat je dus geen nee tegen je kind kan/wil/durft te zeggen.

We willen Ko erg graag naar het kdv brengen waar ze deze methode volgen. Omdat mijn neefje en nichtje hiermee worden opgevoed zien we ook hoe het werkt in de praktijk.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:44:10 #73
100412 mefke79
komt goed!
pi_81482650
Even snel tussendoor, Karin en andere mama's waarvan de kindjes de zesde ziekte al hebben gehad: die vlekjes he, beginnen die als hele kleine puntjes op de romp? Want als dat zo is...dan hadden we hier de zesde ziekte. En ik zou er bijna van doen, want dan is het bijna over (de koorts dan, nou de vlekjes nog).

Ik moet nog even bijlezen, maar mijn man heeft net mijn moederdagcadeau opgehangen (van die plankjes waar je foto's op kan zetten) dus ik ga even snel een Driekus inlijsten voor in de woonkamer.
pi_81482893
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:22 schreef oeke het volgende:

[..]

Ja he, dat vind ik nou ook.

Fijn McLaura, dat jullie nog lekker op vakantie kunnen voor de operatie.

Arme Alexa, ik vind dat ook herkenbaar, hoe laat je je kind zo vrij en ondernemend mogelijk zijn, maar bescherm je het ook tegen de gevaren in huis.

Grappig Twinkly dat je dat boek hebt gevonden, het ligt hier ook.
Een tijd geleden ging het in het AP topic oa over deze opvoedtechniek en veel mensen begrepen het niet goed. Ze zien de methode als een discussiemethode. dus dat je met krijsend kind in de winkel in discussie gaat.
En wat Groof zegt, dat je dus geen nee tegen je kind kan/wil/durft te zeggen.

We willen Ko erg graag naar het kdv brengen waar ze deze methode volgen. Omdat mijn neefje en nichtje hiermee worden opgevoed zien we ook hoe het werkt in de praktijk.
Fijn dat je ziet dat het in de praktijk ook werkt! Wat goed dat er een KDV is wat die methode gebruikt zeg.
Ik zal die discussie eens opzoeken.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81483232
hallo allemaal,

ik kom vanaf nu hier ook meeposten met Thomas. Hij mag in de OP, 16-11-2009

nu weer verder rennen...
  zondag 16 mei 2010 @ 12:24:14 #76
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81483879
Jeeeeeee Welkom Aoraki!

Foto!
Alexa en Seth zijn lief
pi_81484095
Gefeliciteerd met Thomas! Leuk dat je hier nu mee komt posten!

De Gordonmethode is voor mij niet weggelegd. Mijn ex-vriend heeft voor zijn werk eens een cursus communiceren gevolgd waarbij ook de ik-boodschap benadrukt werd en ik kreeg er de kriebels van. Het uitdragen van de ik-boodschap vergt een soort distantie die ik op het moment van escalatie niet heb. De methode hanteren voelt dan ook voor mij als het opvoeren van een toneelstukje.

Ik ben wel eens te laat thuisgekomen en mijn ouders waren erg bezorgd. De confrontatie bestond eruit dat ze eerst opgelucht waren me gevonden te hebben, daarna boos op me werden en al gauw duidelijk werd dat ze eigenlijk verdrietig waren. Die confrontatie was een soort proces waarbij we ons aan het einde opgelucht voelden en samen nieuwe afspraken voor de toekomst konden maken. Ik heb van dat soort situaties geleerd dat boosheid, verdriet en frustraties bij het dagelijks leven horen en dat het niet erg is om ruzie te maken.

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind dat ouders niet alleen een bepaalde methode moeten hanteren voor het opvoeden van hun kind maar dat ze juist met hun geliefde om moeten gaan zoals ze willen dat het kind met anderen omgaat. Je kunt wel 'verstandig' de confrontatie aangaan met je kind, maar als je daarna foetert op je geliefde omdat die bijvoorbeeld te laat thuis is dan spiegel je niet het goede voorbeeld. Wederzijds respect onderschrijf ik dan ook volkomen, niet alleen tussen ouder en kind maar ook tussen ouders onderling en tussen ouders en overige volwassenen.

Dat 'actief luisteren' is trouwens een machtig middel, heb ik gemerkt. Ik heb die methode vaak gehanteerd toen ik nog op een middelbare school werkte en gesprekken voerde met leerlingen die problemen hadden. Ik gebruik de methode nu ook voor mijn werk, als ik leerlingen interview. Ik zeg inderdaad dingen als "hmhm" en "ohja", ik herhaal delen van de laatste zin, soms vraag ik "kun je daar meer over vertellen?" en ik vat samen om te kijken of ik de boodschap goed begrijp en om de leerlingen de ruimte te geven nog eens te reflecteren en eventueel nuances aan te brengen. Het is ongelooflijk hoeveel je kunt bereiken met een vriendelijk gezicht, een open houding en enthousiaste bevestiging. Maar ik merk ook vaak dat ik behoefte heb aan meer, bijvoorbeeld een grap hier en daar en een relativerende opmerking. Ook dat werkt heel goed, want kinderen zijn veerkrachtiger dan de meeste mensen denken en voelen zich vaak juist serieus genomen als je ze niet te veel ontziet.
pi_81484849
Aoraki en Thomas welkom bij de grote baby's! Wat gek, ik heb het gevoel dat Thomas nog heel klein is

Claudia wat jij beschrijft zo gaat de Gordon-methode juist. Er staat zelfs eenzelfde soort verhaal beschreven waarbij een dochter te laat thuiskomt.
Ik denk juist dat in deze methode kinderen niet ontzien worden, ze worden juist bewust van hun eigen verantwoordelijkheid voor hun problemen. Ook wordt erop gewezen dat ouders juist geen toneelstukje op moeten voeren maar hun werkelijke gevoelens moeten laten blijken aan hun kind (behalve bijvoorbeeld gevoelens als spijt dat het kind geboren is )
pi_81485023
Ik twijfel een beetje tussen er juist meer over lezen of er helemaal niets aan doen. Ik denk dat ik het intuïtief wel aardig doe, maar soms is het goed om je bewust te zijn van wat je doet en wat je daarmee bereikt.

Ik hoor je eindoordeel over het boek wel!
pi_81485045
Ik zag trouwens foto's van Thomas in het kleine baby'tjestopic en ik vind dat hij iets weg heeft van Mette!
  zondag 16 mei 2010 @ 13:01:23 #81
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81485086
Aoraki en Thomas welkom!!
Daar hoort een foto bij <3

Over opvoeden, ik neem een beetje van dit en een beetje van dat, ik kijk vooral naar hoe ik me erbij voel en of ik erachter sta enzo, en daarom ben ik zo blij met dit topic (en andere op fok) omdat je er veel dingen uit kunt halen van hoe verschillende mensen het doen en daar je eigen opvoedingssausje van maken uiteindelijk.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81485241
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag trouwens foto's van Thomas in het kleine baby'tjestopic en ik vind dat hij iets weg heeft van Mette!
Ik ook

Die twijfel herken ik wel Claudia, ik wilde eerst ook niets lezen en het meer op gevoel doen omdat het anders zo gemaakt wordt misschien. Maar ik besef me ook dat ik het soms niet eens was met de methodes die mijn moeder toepaste en het is zo makkelijk om in hetzelfde gedrag te vervallen omdat het zo ingebakken zit. En ik merk dat ik nog heel wat kan verbeteren aan mijn eigen communicatie met mijn lief. Ik zeg dat bijvoorbeeld wel
"Ik vind dat...." maar dat is dan eigenlijk een verkapte beschuldiging!
pi_81485275
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:54 schreef Twinkly het volgende:
Ook wordt erop gewezen dat ouders juist geen toneelstukje op moeten voeren maar hun werkelijke gevoelens moeten laten blijken aan hun kind (behalve bijvoorbeeld gevoelens als spijt dat het kind geboren is )

Zo zijn er ook docenten die tegen hun leerlingen dingen zeggen als: "Je bent niet slim genoeg voor de havo." Zulke mensen hebben niet door dat dat zinnetje door het hoofd van die leerling blijft spoken en heel ondermijnend werkt. De ergste brutaaltjes hebben hevig snikkend in mijn kantoor gezeten.
pi_81485492
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:04 schreef Twinkly het volgende:

En ik merk dat ik nog heel wat kan verbeteren aan mijn eigen communicatie met mijn lief. Ik zeg dat bijvoorbeeld wel
"Ik vind dat...." maar dat is dan eigenlijk een verkapte beschuldiging!
Dat vind ik knap, dat je dat van jezelf weet en toe durft te geven.

Ik ben best een mopperaar. Daar bedoel ik op dat moment niet veel mee - ik wil gewoon even mijn frustratie van me af mopperen - maar dat gemopper heeft wel invloed op de sfeer in huis. Working on it.

Ik kijk trouwens wel eens dat programma van de EO over stellen die van elkaar willen scheiden en 40 dagen uit elkaar gaan om 'aan zichzelf te werken'. Ik vind het best een choquerend programma. Ongelooflijk hoe mensen van elkaar kunnen gaan walgen zelfs! En die kinderen groeien gewoon op in het besef dat hun ouders op het punt staan uit elkaar te gaan. Dat moet erg ondermijnend zijn voor hun gevoel van veiligheid.
pi_81486056
Zulke leraren herkenbaar. Dan past het leraarschap niet helemaal bij je imho, dat je je niet in kunt leven wat voor effect dat op het kind heeft.

Dat programma heb ik vorige week ook gezien, heel schokkend inderdaad. De moeder die met de kinderen erbij aangaf dat ze twijfelde of het ooit nog goed zou komen
  zondag 16 mei 2010 @ 15:32:22 #86
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81491034
Pff wat een zwaar onderwerp hier op deze zondag

Heeft iemand hier ervaring met een klamboe voor over het campingbedje? Is dat handig, of trekken ze dat er zo weer af? Ik zag laatst een klamboe die je er 'los' overheen moet leggen, maar dat lijkt mij dus niks. Ben nu op zoek naar eentje met elastiek, die je er dus overheen kunt spannen. Ik zag ze in de prenatal webshop, maar ze zijn uitverkocht
  zondag 16 mei 2010 @ 15:36:45 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81491180
Ik heb er eentje met elastiek, voor zowel hier thuis als over het campingbedje. Werkt als een trein!
  zondag 16 mei 2010 @ 15:37:47 #88
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81491221
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er eentje met elastiek, voor zowel hier thuis als over het campingbedje. Werkt als een trein!
en waar heb je die gekocht?
pi_81492052
Wij hebben net gefietst!
  zondag 16 mei 2010 @ 16:06:16 #90
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81492247
Oeh leuk is dat he sserpente? Aan je jompels te zien was het geslaagd?!
pi_81493257
Ohh wat leuk Serpente!! Ik kan niet wachten tot we met Niels kunnen fietsen En dan de draagdoek mee en wandelen en picknicken of boodschappen doen, of winkelen

Hihi ik heb Niels omrolskillz op video
  zondag 16 mei 2010 @ 16:34:55 #92
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81493384
Jeuj Niels! Zo cool om te zien hoe ze dat opeens doorhebben he Twinkly?

Sserpente hoe was het? Wordt een mooi weekje om wat kleine stukkies te proberen~!!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_81493437
Volgens mij viel hij gewoon om Hij viel trouwens mijn zijn koppie op de harde vloer maar gaf geen kik!
  zondag 16 mei 2010 @ 16:42:58 #94
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81493726
Bedoelde door gaan hebben... Hier gebeurde dat een week per ongeluk en opeens krijgen ze door dat ze het zelf kunnen doen

Kids kunnen zo vallen en bonken en dan zitten de ouders en kinderen en doorgaan

Dat Nijntjeballetje heeft ook iedereen he
Alexa en Seth zijn lief
pi_81493967
Sorry net van mijn korte berichtje. We zijn nog zo druk bezig met vanalles. En ik MOEST buiten verven vandaag, want het is de eerste mooie dag dat het eindelijk eens kan!

Dus hier nog een foto van Thomas, er staan er nog meer in het kleine babietjes topic.

We hadden Thomas nieuwe spenen cadeau gedaan, die vanaf 6 maanden, maar die blieft meneer niet
En om zijn grote baby-zijn met ons te vieren werden we beloond met een doorgekomen tand, zijn eerste , tweede ook bijna. dat mag ook wel na 4 dagen een boze baby gehad te hebben

Ik heb (stiekum) vorige week al wat meegelezen, en ik vind het hier erg interessant. Nu gaan de opvoedkundige dingen een grotere rol spelen. Ben benieuwd de komende tijd!
  zondag 16 mei 2010 @ 17:45:31 #96
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81496279
Wat een scheet is THomas <3
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 16 mei 2010 @ 18:27:13 #97
100412 mefke79
komt goed!
pi_81497995
Zo bijgelezen...hehe.
Ik vind dat opvoeden maar lastig. Niet het opvoeden zelf, maar inderdaad de vraag of ik me daar nou in moet gaan verdiepen of dat ik het zo maar eens probeer. Op zich ben ik ook heel tevreden met hoe ik zelf ben opgevoed, dus ik heb ervaring om uit te putten.
Driekus kent het woord nee echt nog niet, maar hij snapt wel dat ie sommige dingen niet mag. En dan zeg ik dus wel nee, maar waarschijnlijk is het de toon die het em doet.
Voorbeeldje: Driekus is sinds een week of twee dol op de konijnen. De konijnen nog niet helemaal op hem, maar goed. Nou kan ik wel 100 keer zeggen dat ie voorzichtig moet doen, maar daar snapt ie nog geen bal van. Dus grijpen we in als hij een nijn hardhandig 'aait' en zeggen dat dat niet mag. Daarna doen we dan voor hoe het wel moet (in zijn geval met een gesloten vuistje, dat levert de minste kans op grijpen op). Tegelijk moedig ik ons domme konijn aan om toch weg te lopen als ie het niet leuk vind.

Thomas en Araoki, welkom! Dat ie maar snel een grote jongen mag worden. En die spenen, speen drie voor op de fles is vanaf 6 maanden, Driekus is er nu 7,5 maar hij vindt die speen nog steeds niets.

Ssserpente, fietsen is leuk he! Wat voor stoeltje heb je?

En of het nou zesde ziekte is, geen idee. Maar ik zie niet meer vlekjes en hij heeft nog steeds koorts. En is vrolijk en niet ziek verder...lastig hoor. Ik moet morgen echt werken, dus ik hoop dat ie gewoon naar het kdv kan. Tja, hij is er vrolijk genoeg voor...
pi_81498995
Wat lekker Sserpente, fietsen. Het was er het weer voor. Vond Lente het leuk?

Aoraki en Thomas welkom! Wat een leuk jongetje ben jij Thomas!

Jeetje wat kan Niels zich al goed opdrukken! En een mooie rol!
Die toren is leuk he? Bij ons is dat badspeelgoed, want er zitten allemaal gaatjes in en daar kan je leuk mee gieten.
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik twijfel een beetje tussen er juist meer over lezen of er helemaal niets aan doen. Ik denk dat ik het intuïtief wel aardig doe, maar soms is het goed om je bewust te zijn van wat je doet en wat je daarmee bereikt.

Ik hoor je eindoordeel over het boek wel!
Hier heeft alleen P. nog maar de helft van het boek gelezen. Ik denk dat ik het op vakantie ga doornemen.
Het gaat me er trouwens ook niet om zo'n methode precies aan te hangen. Absoluut niet.
Meer zoals Huup zegt, een beetje van dit en een beetje van dat.
Maar dan moet je wel weten wat er allemaal is. En daarom vind ik het wel interessant om door te nemen.
En juist dat eigen verantwoordelijkheidsgevoel en het leren van je acties vind ik er aantrekkelijk aan.

Alhoewel ik me kan voorstellen dat het boek na 2 hoofdstukken weer in een hoek eindigt.

Driekus nog steeds ziek? Wat naar.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:56:44 #99
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81502241
Oeke, hoe is het nu met Kobus? Heb je tips gekregen van je ha, wat je kan doen om het leed te verzachten?
  zondag 16 mei 2010 @ 20:00:40 #100
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81502427
Thomas

Ik zie hier in de onderkaak dikke rode bobbels op de plek van de hoektandjes. nee toch hè? die komen toch pas als laatst?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 16 mei 2010 @ 20:01:35 #101
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81502474
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:00 schreef huuphuup het volgende:
Thomas

Ik zie hier in de onderkaak dikke rode bobbels op de plek van de hoektandjes. nee toch hè? die komen toch pas als laatst?
Normaal wel Huup. Bij S zijn ze nu een maandje door en op dit moment half hoog zeg maar.
Sterkte .
  zondag 16 mei 2010 @ 20:03:18 #102
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81502568
Huup, ik heb begrepen dat er eerst 4 snijtanden doorkomen (4 boven en 4 onder), daarna kiezen en dan pas de hoektand. Maar ja, er zijn altijd uitzonderingen op de regel, dus het zou natuurlijk goed kunnen. Sterkte :Hier is de kies ook nog steeds niet door wel een megadikke blauwpaarse bult op de plek van....
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 20:06:19 #103
5428 crew  miss_sly
pi_81502710
Driekus nog steeds ziek, wat naar wel fijn dat hij er niet te veel last van lijkt te hebben.

Al dat tandjesleed Zielig hoor voor die arme kleintjes. Dat dat toch niet gemakkelijker kan
  zondag 16 mei 2010 @ 20:06:21 #104
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81502712
mja, bij mn zwager kwamen als eerste alle hoektanden door volgens mn schoonmoeder. T was net dracula

maar ik las ergens ooit dat de volgorde waarin tandjes doorkomen wel iets met aanleg enzo te maken hebben dus daarom twijfel ik of ik het verkeerd gezien heb of dat het toch echt aan het doorkomen is daar.
We hebben nu de twee ondertandjes, drie boven en 1 snijtand boven die op het punt staat door te breken en dan onder naast de voortandjes niets en dan dáárnaast die rode bulten.

Kiesjes lijkt me ook zo sneu. Succes ermee mikoxx
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 16 mei 2010 @ 20:07:54 #105
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81502796
Jij ook huup het zal ook nog wel even duren voor het definitief voorbij is
  zondag 16 mei 2010 @ 20:18:49 #106
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81503442
jah nouja we zien het wel.

Misschien nog een boekentip dan, Amélie is helemaal wild van dit boekje met echte lichtjes
"het eenzame vuurvliegje"

Precies lang genoeg voor haar attentionspan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81504195
Oh, dat klinkt als een heel leuk boek, met echt lichtjes! Ik vind Rupsje Nooit Genoeg ook zo leuk, die moeten we ook nog hebben!
Niels vindt Nijntje, De mooiste vis van de zee en Kuikentje Piep heel leuk
"Kuikentje poept", "Oeps!"

En dan maak ik er poep en scheetgeluidjes bij
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 20:32:41 #108
5428 crew  miss_sly
pi_81504320
Leuk die boekjes
Senna vindt "waar is Dribbel" erg leuk. En Kikker en Varkentje.
Om alleen te 'lezen' maakt het haar niet zoveel uit, want ze krijgt de boekjes niet echt open en kan neit echt bladeren dus dan pakt ze een boekje en bekijkt beurtelings de achterkant en de voorkant
pi_81504349
Die lijkt me leuk Huup! Ik was vroeger gek op 'het vervelende lieveheerstbeestje' van dezelfde auteur.
  zondag 16 mei 2010 @ 20:34:05 #110
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81504416
Miss, en harde kartonnen boekjes, mss lukt het dan wel om zelf te 'bladeren'? Dat gaat hier wel goed iig. en er dan zo heerlijk wijs bij kijken: Ja mama, ik léés! Haha, en dan het boekje op de kop houden enzo en blabla, hele verhalen vertellen
pi_81504466
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:32 schreef miss_sly het volgende:
Leuk die boekjes
Senna vindt "waar is Dribbel" erg leuk. En Kikker en Varkentje.
Om alleen te 'lezen' maakt het haar niet zoveel uit, want ze krijgt de boekjes niet echt open en kan neit echt bladeren dus dan pakt ze een boekje en bekijkt beurtelings de achterkant en de voorkant
Ik heb een poosje geleden een les gevolgd over lezen met baby's, en de fase van Senna is de ontdekfase (boekje voelen, proeven, etc). Thijs is die net voorbij, en slaat nu boekjes open en 'bladert' ze door (10 pagina's in 3 keer omslaan ofzo).
  zondag 16 mei 2010 @ 20:36:19 #112
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81504586
Ik spaar Eric Carle boekjes en we zijn inmiddels een eind op weg om compleet te zijn
die van het vuurvliegje is wel een favoriet, net als Rupsje Nooitgenoeg idd.

Die van dat kuikentje whaha lijkt me leuk, ik hou wel van geluid maken bij het voorlezen

Sinds een week of drie slaat ze trouwens zelf de pagina's om. Zo leuk als ik dan zeg "sla maar om" dan haakt ze dr vingertje achter de pagina en klapt hem zo om.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81504617
Oh, en er heeft hier iemand haast ofzo.... behalve zichzelf optrekken gaat hij nu ook zelf op zijn kont zitten vanuit kruiphouding. Allebei sinds vandaag.... hoezo sprongen
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 20:37:55 #114
5428 crew  miss_sly
pi_81504696
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:34 schreef mikoxx het volgende:
Miss, en harde kartonnen boekjes, mss lukt het dan wel om zelf te 'bladeren'? Dat gaat hier wel goed iig. en er dan zo heerlijk wijs bij kijken: Ja mama, ik léés! Haha, en dan het boekje op de kop houden enzo en blabla, hele verhalen vertellen
Het zijn kartonnen boekjes, maar het lukt haar niet echt. Ik zat wel te denken om eens een boekje met nog wat dikkere pagina's te zoeken, om mee te oefenen.

Senna begint nu ook echt wat meer te babbelen Het is nog voornamelijk Taataa (die ook met een behoorlijk volume ), teh, tie (met wijzen, dus hetlijkt dat ze 'die' bedoelt) en papapapapapa. Mama doet ze nog niet, helaas.

En ze doet heel vaak een soort smakken met haar mondje (maar dan meer droog, als je begrijpt wat ik bedoel) en dat heeft iets met eten te maken Ik moest echt vreselijk lachen vanmiddag. WE waren even naar aRtis gefietst voor een wandelingetje. Lopen we langs de gieren, zitten die net een konijntje te verscheuren een mevrouw voor ons liep walgend weg. Senna kijkt een keer in de kooi, en maakt het betreffende smak-geluidje
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 20:38:42 #115
5428 crew  miss_sly
pi_81504754
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:34 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik heb een poosje geleden een les gevolgd over lezen met baby's, en de fase van Senna is de ontdekfase (boekje voelen, proeven, etc). Thijs is die net voorbij, en slaat nu boekjes open en 'bladert' ze door (10 pagina's in 3 keer omslaan ofzo).
Ow, wat lijkt me dat leuk! Waar doe je zo'n les?
  zondag 16 mei 2010 @ 20:39:23 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81504799
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:37 schreef mikoxx het volgende:

[..]

en waar heb je die gekocht?
Prenatal. In de winkel dan, niet online.
pi_81504987
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow, wat lijkt me dat leuk! Waar doe je zo'n les?
Op school... uh, ik stuur mijn lesverslag wel ff via msn ok?
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 20:43:03 #118
5428 crew  miss_sly
pi_81505049
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:42 schreef McLaura het volgende:

[..]

Op school... uh, ik stuur mijn lesverslag wel ff via msn ok?
Ow, wat lief!
  zondag 16 mei 2010 @ 20:44:08 #119
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81505109
oh BE, werkt zo'n netje dan ook over een ledikantje? Ik heb er ook naar staan kijken maar het bedje is aan de zijkant toch open dus het leek me niet echt werken.
Wel een goeie, op vakantie wil ik wel zo'n ding hebben voor over het campingbedje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 16 mei 2010 @ 20:45:01 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81505166
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:44 schreef huuphuup het volgende:
oh BE, werkt zo'n netje dan ook over een ledikantje? Ik heb er ook naar staan kijken maar het bedje is aan de zijkant toch open dus het leek me niet echt werken.
Wel een goeie, op vakantie wil ik wel zo'n ding hebben voor over het campingbedje.
Want hij gaat echt helemaal tot aan de grond. En ter voorkoming van naar binnen trekken zette ik de poten erop.
  zondag 16 mei 2010 @ 20:47:58 #121
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81505372
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Want hij gaat echt helemaal tot aan de grond. En ter voorkoming van naar binnen trekken zette ik de poten erop.
ooooh ok! wist niet dat hij tot de grond ging.
ik zit met dit soort in mn hoofd:

bij babypark gezien ooit maar het lijkt me alleen handig voor op vakantie want thuis is het bedje aan de zijkanten gewoon open.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 16 mei 2010 @ 20:48:24 #122
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81505405
jemig t lijkt wel een hondenhok man zo op die foto hahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 16 mei 2010 @ 20:56:02 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81506026
Leuke bench idd!

Maar die van de prenatal gaan helemaal tot op de grond.
  zondag 16 mei 2010 @ 20:59:09 #124
252405 oeke
Moeke
pi_81506293
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:56 schreef mikoxx het volgende:
Oeke, hoe is het nu met Kobus? Heb je tips gekregen van je ha, wat je kan doen om het leed te verzachten?
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:03 schreef mikoxx het volgende:
:Hier is de kies ook nog steeds niet door wel een megadikke blauwpaarse bult op de plek van....
Volgens mij lopen we dan gelijk op.
Geen tips gekregen behalve de normale. Ik geloof niet dat het ontstoken is want dan zou hij nog steeds koorts moeten hebben en dat is al een paar dagen over.
Maar breken doet het niet.
Naar he?

Huup, ik heb ook begrepen dat het krijgen van tandjes erfelijk bepaald is. Dus het zou wel kunnen.

Leuk die boekjestips. Ik ga binnenkort maar eens naar de winkel.
Ko leest het liefst boekjes in bad:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 16 mei 2010 @ 21:03:50 #125
252405 oeke
Moeke
pi_81506687
Oh, en drie maal raden wie er vanavond uit zijn Trip Trap stoel klom en midden op tafel ging zitten.
pi_81506734
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:03 schreef oeke het volgende:
Oh, en drie maal raden wie er vanavond uit zijn Trip Trap stoel klom en midden op tafel ging zitten.
De hond van Claudia?

Gooooo Ko!
pi_81506931
Wat is Ko z'n hoofdje mooi symmetrisch geworden zeg!
pi_81507074
Ah Ko, dat is pas echt relaxen he....

Mikoxx. Ik heb nog wel zo'n klamboe, als je t wilt proberen?
Dat is er eentje waar elastiek in zit, die je eromheen spant.
Als we niet tegelijk op vakantie gaan mag je hem ook wel mee op vakantie.
Wij gaan half aug.

Mefke, ik weet eigenlijk niet hoe het begin van de vlekjes eruit zag, ik zag ineens dat Lars zijn armpje helemaal rood gevlekt was. Zal zo ff foto opzoeken.
Bij Lars was het meen ik 2 dagen hoge koorts, dan een dag niks, en toen die vlekjes.
Dit was het eerste wat ik zag:

en een poosje later was het zo:
  zondag 16 mei 2010 @ 21:09:25 #129
252405 oeke
Moeke
pi_81507177
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:04 schreef McLaura het volgende:
De hond van Claudia?
Die komt er hier niet in! Claudia kent mijn nachtmerries.
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:06 schreef Jore het volgende:
Wat is Ko z'n hoofdje mooi symmetrisch geworden zeg!
Oh, daar ben ik ook zo blij mee. Het was toch even spannend.
pi_81507441
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:09 schreef oeke het volgende:

[..]

Die komt er hier niet in! Claudia kent mijn nachtmerries.
[..]
Ik vind het zo'n koddig beest

En idd super van Kobus' hoofdje zeg!
  zondag 16 mei 2010 @ 21:15:12 #131
100412 mefke79
komt goed!
pi_81507633
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:04 schreef McLaura het volgende:

[..]

De hond van Claudia?
proest

Ko, zo moet dat! Op de tafel dansen, dan ben je pas echt de man...nou nog een flesje bier erbij..hihi

Hier zit een mannetje op schoot dat de hele tijd vrolijk prst prst doet, met bijbehorende speekselverspreiding
  zondag 16 mei 2010 @ 21:18:38 #132
100412 mefke79
komt goed!
pi_81507903
O en Karin, bedankt! Ik heb hier een paar vage bultjes/vlekjes gezien vanmiddag, maar tis niet meer geworden. En hij is ook niet van zijn koorts af. Ik vind het maar lastig. Hij lijkt er eigenlijk geen last van te hebben, eet wel slechter, maar ziek kan je het niet noemen....vind het ook zo stom om daarmee terug te gaan naar de huisarts. En ik ben ook niet bezorgd ofzo...
pi_81508475
Oei, heel veel tandjesleed, lees ik.
En ik had nog zo gehoopt (naief, ik weet het), dat ze alleen van de eerste last zouden hebben

De konijnen zijn dus niet zo fan van Driekus? Lijkt me idd lastig duidelijk maken. Onze kat heeft al een paar keer een vuist tegen zijn snuit gehad, dan deinst hij terug en kijkt echt zo:

Mefke, ik bedoelde niet zijn spenen op zijn fles, maar zijn fiep (mmm, schrijf je dat zo?) of tut of hoe je zo'n ding ook noemt. Die zijn vanaf 6 maanden ook wat groter, maar hij werkt er hem zo uit en wil z'n oude...

Vanaf wanneer vinden ze die boekjes echt leuk? T. vindt nu alles leuk om vast te pakken, maar niet zozeer omdat het een boekje met leuke plaatjes is.
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 21:27:11 #134
5428 crew  miss_sly
pi_81508597
Ko klimgeit heb je ook zo'n riempje erbij om hem vast te zeten, oeke?

En fijn van zijn hoofdje

Zo'n klamboe is wel een goed idee voor de vakantie en de zomer!
pi_81508634
Aoraki : een fopspeen
  zondag 16 mei 2010 @ 21:30:49 #136
100412 mefke79
komt goed!
pi_81508858
Aoraki, fiep is duidelijk hoor...Driekus heeft geen fiep, wil ie niet, maar hij heeft dus wel hetzelfde probleem maar dan met zijn flesspeen die vanaf 6 maanden is. En dan wel uit een tuitje willen drinken, raar kind!
  zondag 16 mei 2010 @ 21:55:25 #137
252405 oeke
Moeke
pi_81510774
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:27 schreef miss_sly het volgende:
Ko klimgeit heb je ook zo'n riempje erbij om hem vast te zeten, oeke?
Ik zei het net tegen P.
We denken er even over na. En maar niet meer zonder toezicht in de stoel voorlopig.
pi_81510994
Voetenplank wat lager is misschien ook een optie?
pi_81511121
Ko! Die was vast bang voor de hond (van Claudia) in de pot.

Fietsen was leuk! Ze zat stabiel genoeg om de volgende keer een groter rondje te maken en ze heeft lekker om zich heen zitten kijken en met d'r voeten gewiebeld.

Vond het zelf wel een beetje eng. Ik ben dan weer niet zo stabiel op de fiets. Ik kon op m'n zesde ook pas fietsen zonder wieltjes. Maar ik heb een stevige moederfiets, dus het ging goed. Wil wel m'n zadel voor de zekerheid nog iets naar beneden zetten. Ik kom nu nl maar net met m'n tenen op de grond.
  zondag 16 mei 2010 @ 22:04:48 #140
252405 oeke
Moeke
pi_81511493
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Voetenplank wat lager is misschien ook een optie?
Dat is een goeie!

Sserpente, dat is niet fijn, als je niet goed bij de grond kan. En het klinkt lief! Wiebelen met haar voetjes.
pi_81511496
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:59 schreef Ssserpente het volgende:
Ik kon op m'n zesde ook pas fietsen zonder wieltjes.
Das best knap... ik kan nog steeds niet fietsen zonder wieltjes
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_81511668
Grapjas!
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 22:08:55 #143
5428 crew  miss_sly
pi_81511770
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:04 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Das best knap... ik kan nog steeds niet fietsen zonder wieltjes

Nadeel van voetenplank lager, is dat hij dus geen steun heeft aan zijn voeten als hij zit. En als hij langere tijd moet zitten, lijkt het me niet echt prettig als zijn voetjes bungelen?
Wij hebben het riempje liggen, maar nog niet nodig gehad, gelukkig. Ze probeert er eigenlijk niet eens uit te klimmen, behalve als ze echt heel erg klaar is met eten en bij mij op schoot wil. Dan komt ze een beetje omhoog, maar eruit klimmen lukt nog niet.
pi_81511953
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nadeel van voetenplank lager, is dat hij dus geen steun heeft aan zijn voeten als hij zit. En als hij langere tijd moet zitten, lijkt het me niet echt prettig als zijn voetjes bungelen?
Wij hebben het riempje liggen, maar nog niet nodig gehad, gelukkig. Ze probeert er eigenlijk niet eens uit te klimmen, behalve als ze echt heel erg klaar is met eten en bij mij op schoot wil. Dan komt ze een beetje omhoog, maar eruit klimmen lukt nog niet.
ik heb hem hier ook redelijk laag staan, hij kan net met zijn teentjes bij de plank.
Als hij hoger staat dat gaat hij steeds springen, en heeft ie de boontjes tegen zijn voorhoofd zitten.
en zolang duurt het eten ook niet.
pi_81512817
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:37 schreef miss_sly het volgende:
En ze doet heel vaak een soort smakken met haar mondje (maar dan meer droog, als je begrijpt wat ik bedoel) en dat heeft iets met eten te maken Ik moest echt vreselijk lachen vanmiddag. WE waren even naar aRtis gefietst voor een wandelingetje. Lopen we langs de gieren, zitten die net een konijntje te verscheuren een mevrouw voor ons liep walgend weg. Senna kijkt een keer in de kooi, en maakt het betreffende smak-geluidje
Geweldig

Aoraki en Thomas welkom!

Huub, dank voor de tip, ik heb het eenzame vuurvliegje besteld. Xeentje is dol op lampjes
pi_81513259
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:37 schreef miss_sly het volgende:

Wat grappig Miss...Lena doet dat als ze een soort van trots op zichzelf is..als ze zichzelf bijvoorbeeld optrekt en vervolgens ziet dat ik naar haar kijk. Dan zuigt ze haar lippen zeg maar naar binnen en maakt van die "klap" geluidjes met haar mondje.. heerlijk vind ik dat! Maar bij ons kan ik er dus geen relatie met eten mee vinden..
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 22:34:39 #147
5428 crew  miss_sly
pi_81513734
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:28 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Wat grappig Miss...Lena doet dat als ze een soort van trots op zichzelf is..als ze zichzelf bijvoorbeeld optrekt en vervolgens ziet dat ik naar haar kijk. Dan zuigt ze haar lippen zeg maar naar binnen en maakt van die "klap" geluidjes met haar mondje.. heerlijk vind ik dat! Maar bij ons kan ik er dus geen relatie met eten mee vinden..
Hier is er een duidelijke relatie met eten. Ze doet het ook als we naar de tripp trapp lopen, of als ze er net in gezet is en ik haar boterhaam smeer ofzo. Komt misschien ook omdat ik regelmatig iets als nomnomnom doe als we iets gaan eten dit lijkt me haar variant erop

Wat leuk dat het voor Lena een trots op zichzelf geluidje is
  maandag 17 mei 2010 @ 08:57:21 #148
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_81523397
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:40 schreef mikoxx het volgende:
Mamanik, je staat gewoon bovenaan

Ik las iets over dingen veranderen in de slk zodat je kindje beter slaapt, ik vind Derek Ogilvie ook een engerd, maar wie weet helpt t. Ik vond dit linkje met tips, wie weet kan t helpen!

Ko
neeeeeeeee ik wil nog niet bovenaan, kan er niet nog even stiekem iemand voorpiepen???

De jongens zijn gelukkig weer de oude. HEERLIJK. R bleek ineens 2 boventanden :S te hebben en V 1 boventand :S waarom doen deze 2 het niet zoals het hoort onder beginnen hebben ze toch nog tanden voor hun verjaardag! Bij Mikoxx vergelijken en waarschijnlijk ook bij andere lopen we daarmee natuurlijk ver achter!! Ze zijn weer beter te pruimen, en de nachten gaan ook heeeel langzaam weer iets beter. Maar donderdag is het zover... worden ze gewoon al 1. Vorig jaar deze tijd lag ik al 3 weken in het ziekenhuis. Nu verder bijlezen
pi_81524577
Wat schattig, smakkende Senna. Ik vind het ook heel leuk dat dat soort dingen je opvallen Miss. Ik heb vaak het gevoel dat ik de helft mis ofzo. Of anders gezegd, ik zie niet altijd die patronen.

Leuk dat Lena ook al zo'n smak maniertje heeft.

Ik denk inderdaad dat die plank wel een stukje lager kan. Dan zit hij wel met zijn voetjes erop maar zijn zijn knieen niet zo gebogen. Dat het aantrekkelijker wordt om te staan.
Hij wordt natuurlijk ook steeds langer.

MamaNik, snel gaat het ineens he?
Nou, in ieder geval vieren ze hun eerste verjaardag niet tandloos!
Hier zitten er inderdaad al 8! En de eerste kies klopt aan.
Ik vind het zo spannend, die eerste verjaardag die eraan zit te komen.
  maandag 17 mei 2010 @ 10:03:52 #150
248986 MamaNik
pi_81524821
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:54 schreef oeke het volgende:

MamaNik, snel gaat het ineens he?
Nou, in ieder geval vieren ze hun eerste verjaardag niet tandloos!
Hier zitten er inderdaad al 8! En de eerste kies klopt aan.
Ik vind het zo spannend, die eerste verjaardag die eraan zit te komen.
Wij hebben net de 3de verjaardag van M vorige week gevierd, dus zitten nog helemaal in de flow.
Maar M zijn eerste verjaardag vond ik toen ook zo spannend. Heb nu geen tijd om het spannend te vinden hahaha ren me rot elke dag.

8 pffff daar zijn wij nog lang niet... Dat wordt nog wat leed hier..
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 10:15:41 #151
5428 crew  miss_sly
pi_81525094
Tandjes voor R en V en bijna jarig, pfiew, moet er nog even neit aan denken, hoor. Duurt nog heel lang

oeke, dan kan de plank idd vast wel wat naar beneden. Iets minder mogelijkheden om kracht te zetten op dat plankje kan net het verschil maken

Dat smakken gisteren bij de gieren lijkt me niet echt dat ze een verband met eten zag, eigenlijk Een grote vogel die een (dood) konijntje verscheurd lijkt me nog niet echt een associatie met eten opleveren nu. Maar het was wel erg grappig dat ze het precies op dat moment deed En het deed ook zo lekker nuchter en koelbloedig aan dat net die mevrouw walgend wegliep en Senna lekker aan het smakken was
  maandag 17 mei 2010 @ 10:22:03 #152
248986 MamaNik
pi_81525266
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Tandjes voor R en V en bijna jarig, pfiew, moet er nog even neit aan denken, hoor. Duurt nog heel lang

oeke, dan kan de plank idd vast wel wat naar beneden. Iets minder mogelijkheden om kracht te zetten op dat plankje kan net het verschil maken

Dat smakken gisteren bij de gieren lijkt me niet echt dat ze een verband met eten zag, eigenlijk Een grote vogel die een (dood) konijntje verscheurd lijkt me nog niet echt een associatie met eten opleveren nu. Maar het was wel erg grappig dat ze het precies op dat moment deed En het deed ook zo lekker nuchter en koelbloedig aan dat net die mevrouw walgend wegliep en Senna lekker aan het smakken was
Ik wil er eigenlijk ook nog niet aan denken wil nog baby's hebben en die heb ik dan niet meer, en dan ook nog dat er denk ik nooit meer 1 bijkomt ook

Enne hier klimmen ze zelfs uit hun ikea stoel hoor, hebben ze nog geneens een voetenplankje

engeltjes van mij
pi_81525691
Hoi,

Ben al een paar dagen niet online geweest, druk druk. Heb een hoop geschilderd in mijn huis. Hier ook een tand onderweg, tandvlees is al open gebroken. De tand kan je zien zitten. Nu wachten tot hij om hoog komt. Mijn kleine binkie wordt nu echt een grote bink Vandaag is hij voor het eerst naar het nieuwe kdv, vond het gek om alleen naar mijn werk te gaan.
pi_81525809
Xeentje is heel erg verkouden en hoest zich rot. De hoest gaat ook steeds droger klinken, als een zeehond. Ze heeft geen koorts. Herkent iemand dit? Zou het zin hebben om de dokter te bellen voor die hoest?
pi_81525915
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:42 schreef Xenia het volgende:
Xeentje is heel erg verkouden en hoest zich rot. De hoest gaat ook steeds droger klinken, als een zeehond. Ze heeft geen koorts. Herkent iemand dit? Zou het zin hebben om de dokter te bellen voor die hoest?
Leander heeft dat ook al een hele tijd. Onze dokter doet er niks aan. Tis vervelend maar gaat ook wel weer over!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')