Re | donderdag 13 mei 2010 @ 15:37 |
vorige deel: Vliegtuig crash in Tripoli, met 70 Nederlandse doden #6 Lichamen slachtoffers pas over week naar Nederland Het duurt nog minstens een week voor de omgekomen Nederlanders kunnen worden teruggevlogen naar Nederland, meldt het KLPD. Medewerkers van het KLPD reizen vanavond naar Tripoli om een begin te maken met de identificaties. In het regeringstoestel zitten onder anderen forensisch deskundigen en mensen die de Nederlandse ambassade in Tripoli gaan ondersteunen. De Libische maatschappij Afriqiyah Airways heeft nabestaanden uitgenodigd om op kosten van de maatschappij naar Libië te gaan. Minister Verhagen van Buitenlandse Zaken vraagt familieleden juist thuis te blijven in verband met het identificatieonderzoek. Jongetje Bij de vliegramp in Libië zijn 103 inzittenden omgekomen, onder wie zeer waarschijnlijk 61 Nederlanders. Er zijn 96 lichamen geborgen. Een jongetje van acht jaar heeft het ongeluk met de Airbus overleefd. Hij heeft botbreuken en is in een ziekenhuis in Tripoli geopereerd, zegt het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag. Of het om een Nederlands jongetje gaat, is nog niet helemaal zeker. In het vliegtuig van Afriqiyah Airways dat vanochtend bij Tripoli verongelukte, zaten Nederlanders die een vakantie hadden geboekt bij KRAS.nl en STIP-reizen. Onzeker Dat er 62 Nederlanders in het toestel zaten, is overigens niet honderd procent zeker, heeft minister Verhagen gezegd. De cijfers zijn gebaseerd op gegevens van Kras.nl (24 passagiers) en Stip (38 passagiers), maar het is onduidelijk of ze allemaal aan boord waren. Afriqiyah Airways maakte aan het eind van de dag de nationaliteiten op de passagierslijst bekend: 58 Nederlanders, 6 Zuid-Afrikanen, 2 Oostenrijkers, 1 Duitser, 1 Zimbabwaan, 2 Britten en 19 mensen van wie de nationaliteit nog niet is bevestigd. De crew bestond uit 11 Libiërs. De Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways heeft de nabestaanden van de slachtoffers uitgenodigd om op kosten van de maatschappij naar Tripoli te gaan. De directie regelt niet alleen de vlucht en het onderdak, maar ook de vereiste visa. Afriqiyah zorgt ook voor de begeleiding, staat in een verklaring. Minister Verhagen adviseert familie niet meteen naar Libië te reizen, omdat ze in Nederland nodig zijn in verband met de identificatie. Vanavond gaat al een regeringsvliegtuig naar Tripoli met forensisch onderzoekers. Tussenlanding Vlucht 771 was vanuit het Zuid-Afrikaanse Johannesburg op weg naar Londen en zou een tussenlanding maken in Tripoli. Het verongelukte om 06.00 uur vanochtend, kort voor de landing. De oorzaak van het ongeluk is onbekend. Arabische tv-zenders melden dat het toestel voor de crash in brand stond. De zwarte dozen zijn inmiddels gevonden. De Nederlandse passagiers moesten in Tripoli overstappen. De mensen van KRAS.nl zouden doorreizen naar Brussel en de mensen van STIP-reizen naar Düsseldorf. Familieleden en vrienden die de passagiers zouden ophalen, worden in Brussel en Düsseldorf opgevangen. Er is psychische hulp ter plaatse. Op internet is een condoleanceregister geopend. Meer nieuwsberichten: Meer informatie Beeldmateriaal [ afbeelding ] | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 15:37 |
quote:Goed verhaal. | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 15:38 |
quote:Dat had ook gekund zonder een foto. | |
Samson | donderdag 13 mei 2010 @ 15:38 |
TVP | |
Samson | donderdag 13 mei 2010 @ 15:38 |
quote:Niet meer in 2010.... | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 15:38 |
quote:http://www.telegraaf.nl/b(...)h___.html?view=print | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 15:39 |
quote:Laten we dan de media TV en internet maar helemaal verbieden en alleen nog maar radio toestaan. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 15:40 |
Hmm, ik denk dat de NOS dit wel goed oppikt, hij was al getoond in de media doordat men in Libië zijn beelden vrij hadden gegeven dus die zouden hoe dan ook worden getoond, als je daar op een nette manier mee om gaat en niet de close-ups e.d. toont en niet zijn achternaam gebruiken dan brengen ze het op een nette manier. | |
Bolter | donderdag 13 mei 2010 @ 15:41 |
quote:Dit soort verhalen is altijd de grootste onzin. Het heeft daadwerkelijk niets met die crash te maken. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 15:43 |
quote:Die zijn al de hele wereld over gegaan doordat men in Libië beelden heeft vrijgegeven, het lijkt me dat de NOS in deze geen blaam treft, zij hebben die beelden niet gemaakt. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 15:44 |
quote:Het zegt wel iets over de luchtvaartmaatschappij. | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 15:45 |
quote:Dat rechtvaardigt het natuurlijk niet. | |
StateOfMind | donderdag 13 mei 2010 @ 15:45 |
70 NL doden inmiddels? Hoe komt men daar bij? | |
Felixa | donderdag 13 mei 2010 @ 15:46 |
quote:Ik vind het ook onkies om, als dat ventje ligt bij te komen uit narcose, met een camera naar binnen te wandelen en te filmen. Had ook op een later tijdstip gekund, eventueel na toestemming door de familie. Vind het echt vreemd dat het ziekenhuispersoneel dat heeft toegestaan. | |
Felixa | donderdag 13 mei 2010 @ 15:47 |
quote:Er waren 62 groepsreizigers met Kras en Stip en nog twee gezinnen van resp. 4 en 5 personen die zelf de vlucht hadden geboekt. Dat gezin van 4 personen was het gezin van Ruben. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 15:47 |
quote:De 62 mensen die via Stip en Kras hadden geboekt en 9 mensen op eigen houtje. 71 -/- 1 overlevende = 70 Nederlandse doden. Helemaal zeker weet je het natuurlijk pas als er een definitieve lijst is van mensen die in het vliegtuig zaten. | |
marcodej | donderdag 13 mei 2010 @ 15:48 |
quote:Dat is normaal in dat type landen (denk maar aan de beelden van ziekenhuizen na aanslagen in Palestina en Irak). Het was ook een Libisch camerateam. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 15:48 |
quote:Het gebruiken van de beelden of het feit dat ze gemaakt zijn? Het laatste had niet mogen gebeuren, op een gepaste manier met het gegeven omgaan is het beste dat de NOS nu nog kan doen. | |
StateOfMind | donderdag 13 mei 2010 @ 15:49 |
quote: quote:Ah okee. | |
ddx | donderdag 13 mei 2010 @ 15:50 |
Zag bij het nos journaal ook beelden van grotere brokstukken (vleugels?) Vroeg me af of er misschien nog andere grote brokstukken zijn die ze misschien bewust niet laten zien ivm lichamen/lichaamsdelen die je dan ziet ? | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:00 |
quote:http://www.elsevier.nl/we(...)-vliegramp-Libie.htm | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:02 |
http://www.dagelijksestan(...)oedkoop-is-duurkoop/ | |
Jasje2010 | donderdag 13 mei 2010 @ 16:02 |
en....zo een luchtzak, zou dat kunnen als mogelijke oorzaak? dat wil toch nog wel eens voorkomen iets lager aan de grond | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:03 |
Dit is een van de slachtoffers: http://twitter.com/JuliaR1989 | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 16:04 |
quote:Hier is een overzicht: http://www.depers.nl/buitenland/478323/Fotos-en-videos-crash.html Het lijkt er op dat het staartstuk het grootste brokstuk is. | |
Lucifer_Doosje | donderdag 13 mei 2010 @ 16:06 |
quote:Namelijk? Dat ze op dat moment even geen vervangend toestel hadden om de vlucht wel uit te voeren? Verder zegt het namelijk niks over de maatschappij. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:07 |
quote:Dat het in elk geval een keer eerder technische problemen zijn voorgevallen en dat het vliegveld van Tripoli niet in al te beste conditie is. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:09 |
quote:Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)dt-risico-s-in.dhtml | |
StephanL | donderdag 13 mei 2010 @ 16:09 |
quote:Onzin. Ze zijnaangesloten bij een organisatie voor vliegers over de hele wereld die elkaar controleren. De vliegtuigen waren vrij nieuw. Niet veel anders als met een KLM toestel. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:11 |
quote:Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket. | |
waht | donderdag 13 mei 2010 @ 16:11 |
quote:Idd. Daar was ook nog een heel stuk aan gewijd bij P&W van gister. Hoe duur de tickets zijn zegt op zichzelf niks over de veiligheid van de betreffende vliegmaatschappij. Intuïtief misschien wel, maar daar hebben we niks aan. | |
waht | donderdag 13 mei 2010 @ 16:12 |
quote:Ryanair, EasyJet en Transavia zijn ook spotgoedkoop en even veilig als KLM en dergelijke. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:13 |
quote:Hoe meer geld voor onderhoud, onderdelen, veiligheidsprocedures en training piloten, hoe hoger je kostprijs. Kostprijs zegt meer dan ticketprijs, maar de ticketprijs kan wel iets zeggen over je kostprijs. Bepaalde maatschappijen zijn niet goedkoper alleen omdat de top met minder winstopslag genoegen neemt. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:13 |
quote:Hoe meet je veiligheid precies dan? | |
Lucifer_Doosje | donderdag 13 mei 2010 @ 16:14 |
quote:Dat de luchthaven misschien niet al te netjes en schoon is, heeft niks te maken met deze crash. En een technisch mankement overkomt de KLM, BA, Lufhansa, enz enz allemaal weleens. | |
StephanL | donderdag 13 mei 2010 @ 16:14 |
quote:Dat verklaart wellicht het verschil in prijs. KLM heeft allerlei hangars vol met reserve onderdelen, Afriqiyah heeft dat niet en koopt het wanneer het nodig is. | |
ddx | donderdag 13 mei 2010 @ 16:16 |
En dan nog, ookal zou de kans om te crashen bij zo'n budgetmaatschappij 2 keer zo hoog zijn als bij bijvoorbeeld klm dan blijft het risico enorm laag. | |
beefcake | donderdag 13 mei 2010 @ 16:16 |
quote:Achterlijke sensatieverhalen van die klote kranten. Een vliegtuig van 9 maanden met 1600 uur van een gerenommeerde Europese bouwer. De maatschappij staat goed bekend. Maar nu er 1 naar beneden komt zeilen ligt het aan de prijs van een ticket. Dom gelul. Zullen we Ryan air dan ook maar aan de grond houden | |
waht | donderdag 13 mei 2010 @ 16:16 |
quote:Ik weet de details niet maar Benno Baksteen had het o.a. over de bedrijfscultuur van een vliegmaatschappij en over het toezicht door de regering. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:16 |
quote:Jij kent de exacte oorzaak al? Gebrek aan moderne apparatuur en/of niet goed functionerende apparatuur op het vliegveld, kan zomaar eens 'n rol hebben gespeeld bij deze crash. Maar goed, jij weet al van de hoed en de rand natuurlijk. ![]() | |
Lucifer_Doosje | donderdag 13 mei 2010 @ 16:17 |
quote:Je moest eens weten hoe vaak vliegtuigonderdelen ingevlogen moeten worden. En dan heb ik het niet eens over de lowcost maatschappijen. | |
yvonne | donderdag 13 mei 2010 @ 16:17 |
Dit kwam net in de FOK!mail binnen 13 mei 2010 Afriqiyah Airways wil haar diepste medeleven betuigen aan alle familieleden en vrienden van de passagiers en bemanning aan boord van vlucht Afriqiyah Airways 771 op 12 mei van Johannesburg naar Tripoli. Afriqiyah Airways werkt nauw samen met het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken om de exacte identiteit van de personen vast te stellen die aan boord waren van de verongelukte vlucht van Afriqiyah Airways. Op dit moment beschikken wij niet over meer informatie dan reeds is verstrekt door het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Wij wensen u veel sterke onder deze tragische omstandigheden. Namens Afriqiyah Airways, A. Tarhuni Station Manager Amsterdam Afriqiyah Airways - Nederland | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:17 |
quote:Dat ontkent ook niemand. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:18 |
quote:Dat dat 4 dagen moet duren, zegt wel iets hoor. | |
Lucifer_Doosje | donderdag 13 mei 2010 @ 16:18 |
quote:En waar haal jij die conclusie nou weer vandaan? | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:20 |
quote:Het meten daarvan en het vertalen tot een gekwantificeerde eenheid, leidt echt niet tot een mate van veiligheid die bij elke maatschappij exact hetzelfde is. De kans om met maatschappij A te crashen is nu eenmaal wat groter dan de kans om met maatschappij B te crashen. Neemt niet weg dat het statistisch gezien waarschijnlijker is dat iemand omkomt bij een ongeluk met 'n auto en de kans om om te komen bij een vliegtuigongeluk verwaarloosbaar is. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 16:20 |
quote:Zo, netjes, ze hebben natuurlijk in de gaten gehouden wat er op internet allemaal gebeurt nav de crash. De passagierslijsten zijn ook naast elkaar gelegd nu: quote: | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:21 |
quote:Logische redenatie. Lagere kostprijs betekent dat er ergens op moet worden bespaard. Dat zorgt er al gauw voor dat de kans op incidenten wat stijgt. Die kans is nog altijd vrijwel nihil, maar wel wat groter dan wanneer je wat meer aandacht besteed aan bepaalde zaken en dus uitkomt op een wat hogere kostprijs. | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 16:21 |
quote:Ja, stond ook in de Telegraaf: ![]() | |
Jojoke | donderdag 13 mei 2010 @ 16:21 |
Wordt de vliegmaatschappij ook niet enorm gesponsord door Libië? Dat kan ook een groot deel van de prijsverschillen veroorzaken, plus dat Libische personeel wellicht goedkoop is. | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 16:24 |
quote:Het vervelende is dat we, in tegenstelling tot 30 jaar geleden, zo ongeveer iedere nieuwszender ter wereld die we willen bekijken, ook kunnen bekijken. En in NL mag er dan normaliter wel sprake zijn van een vrij groot gevoel voor privacy, maar in andere landen is dat beduidend minder. Het had de Amerikaanse en diverse Europese nieuwszenders niets uitgemaakt die beelden uit te zenden; ze zijn voor handen en het gaat om een kind dat als enige zo'n ongeluk overleeft. De NL zenders hebben er normaal ook weinig moeite mee zulke beelden uit te zenden als het om een kind uit een "ver van m'n bed show land' gaat..... Het enige probleem is deze keer dat het een NL kind is en dat dus iedereen die de beelden ziet een mogelijke buurvrouw, tante of kleuterjuf van het kind kan zijn, en dat voorkomen we normaal als er iets in NL gebeurt. Maar deze keer is het in een land gebeurd waar men graag aan de wereld laat zien hoe goed ze op medisch gebied wel niet zijn, en zeker als het ook nog een keer gaat om een kind wat op zo'n wonderbaarlijke wijze een ramp overleefd heeft. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 16:24 |
quote:Dat klopt, Libië wil graag een luchtbrug zijn tussen Europa en Afrika, daarom wordt de airliner betaald door de overheid. | |
EchtGaaf | donderdag 13 mei 2010 @ 16:24 |
IK vraag me af hoe het is om als jongetje van 9 verder te moeten leven in wetenschap dat je alleen over bent van het gezin. ![]() | |
waht | donderdag 13 mei 2010 @ 16:24 |
quote:Blijkbaar is dat dus wel mogelijk. Deze vliegmaatschappij stond op de goedgekeurde lijst, in ieder geval. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:27 |
quote:Een goedgekeurde lijst gaat uit van een bepaald minimum. In NL rijden een hele hoop soorten auto's rond, allemaal goedgekeurd, maar toch zijn er wel wat verschillen tussen auto's onderling... | |
StephanL | donderdag 13 mei 2010 @ 16:29 |
Herhaling P&W nu op ned 1 trouwens. | |
Felixa | donderdag 13 mei 2010 @ 16:34 |
quote:En ook tussen de chauffeurs. Er zijn veel mensen met een rijbewijs, maar toch is ieders rijstijl anders. Zal met piloten ook wel zo zijn; de een weet misschien adequater op een noodsituatie te reageren dan een ander die minder ervaring/extra opleiding heeft. | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 16:34 |
Overigens, ook als het ongeluk wel opgeëist wordt als een aanslag wil het nog niet zeggen dat het dat ook werkelijk is.... | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 16:36 |
quote:Om 17.15 uur een persconferentie op ned1, met Minister Verhagen. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:38 |
quote:Precies. De bewering dat vliegen met welke maatschappij dan ook statistisch gezien, voor wat betreft het krijgen van een ongeluk geen moer uitmaakt, is flauwekul. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:40 |
Moment van vliegreis Ongelukken (%) Fatale ongelukken (%) Hoeveelheid tijd (%) Taxiën, laden, parkeren 5 0 Vertrekken 12 8 1 Beginnen met stijgen 5 14 1 Stijgen 8 25 14 Vliegtocht 6 12 57 Dalen 3 8 11 Start naderen 7 13 12 Einde naderen 6 16 3 Landen 45 2 1 | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 16:40 |
quote:Dit zegt meer imho: http://nos.nl/artikel/156(...)riqiyah-airways.html Als het een zooitje was daar was er wel eerder iets gebeurt. | |
beequeen | donderdag 13 mei 2010 @ 16:41 |
quote:Ja, http://weblogs.nos.nl/afrika/2010/05/13/afriqiya-en-afrika/ | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:41 |
quote:Wat zegt het? Vergeet niet dat ze nog niet zo lang vliegen... | |
Bolter | donderdag 13 mei 2010 @ 16:44 |
quote:Maar goed, jouw claim dat eerdere technische problemen aangeven "wat voor een maatschappij" het is is natuurlijk reinste onzin. Je hebt geen idee wat er aan de hand was, en dat de KLM nooit 4 dagen op onderdelen zou moeten wachten weet jij natuurlijk ook niet. Al met al, weer dezelfde bullshit als bij de TA crash, mensen roepen maar wat vanwege de "afkomst" van de maatschappij. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 16:47 |
quote:Dit zegt mij meer dan wat jij zegt: quote:. Er is gewoon geen grond voor je beweringen, ik respecteer je mening maar deel hem niet. Als er iets mis zou zijn met Afriqiyah Airways dan was er wel iets over bekend geweest. Het feit dat ze al 9 jaar vliegen en niet op de zwarte lijst staan zal niet voor niets zijn. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:49 |
quote:Je leest gewoon niet he... ![]() Er is nog nooit een Nederlandse vrouw met rood haar in Irak doodgeschoten. Het is voor een Nederlander ook niet verboden om naar Irak te reizen. Het is dus volkomen veilig om vakantie te vieren in Bagdad. | |
yvonne | donderdag 13 mei 2010 @ 16:53 |
Kunnen we weer ontopic? Graag Wat me verbijsterd is dat pers op de rampplek ronddenderd, dat is hoogst ongebruikelijk. Sowieso dat er buiten onderzoeksteams daar mensen op de plek mogen komen. Het onderzoek is niet eens afgerond, er liggen persoonlijke bezittingen, iedereen loopt maar te rapen, echt walgelijk. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 16:56 |
quote:Gisteren werden er ook al allerlei zaken versleept en opgeraapt en het leek er niet bepaald op dat men bezig was met het onderzoek. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 17:00 |
quote:Dat is idd vreemd, des te meer omdat er werd gezegd dat de crashsite afgeschermd zou zijn. Zijn de Franse en Nederlandse teams nu al aangekomen? Zo onderhand zouden ze daar moeten kunnen zijn. Er zijn idd filmpjes van mensen die er niets te zoeken hebben, oa: http://nos.nl/video/15700(...)-nos-ooggetuige.html Interview met deze man: http://nos.nl/video/15701(...)iegtuig-crashte.html Een iets langer fragment: http://nos.nl/audio/15702(...)iegtuig-crashte.html | |
Jasje2010 | donderdag 13 mei 2010 @ 17:10 |
vorige week was er toch ook een Transavia vlucht welke nog op de startbaan is afgebroken omdat er een of andere vuurvlam was. Gelukkig is het opstijgen kunnen worden afgebroken, moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als het vliegtuig wel in de lucht zou gaan... En zouden we dan de luchtvaartmaatschappij Transavia ook helemaal met negatieve argumenten becommentarien, of was het dan gewoon "pech"? M.a.w. helaas gebeurt er met elke luchtvaartmaatschappij wel iets; het verongelukte vliegtuig stond niet op een zwarte lijst, het was ook nog een vliegtuig van slechts een half jaar oud, kan me heel goed voorstellen dat de mensen het in alle vertrouwen hebben geboekt... | |
yvonne | donderdag 13 mei 2010 @ 17:14 |
quote:Het is heel vreemd, ik speculeer gewoon even: wat als er wel iets mis was, sabotage, aanslag, iets, hoe verdoezel je de sporen? Juist, door hordes mensen door je plek van bewijs te laten banjeren. | |
Parzival | donderdag 13 mei 2010 @ 17:16 |
quote:ongelukken zijn meestal een combinatie van fouten of defecten.. 1 motor defect brengt nog geen vliegtuig naar beneden.. alleen de combinatie van bepaalde dingen kan desastreus zijn. | |
Hukkie | donderdag 13 mei 2010 @ 17:17 |
Zometeen persconferentie op http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/, ook op Ned1en Radio1 | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 17:17 |
quote:Sporen verdoezel je door gericht bewijsstukken op te gaan ruimen. Die mensen hadden er inderdaad niets te zoeken en in het kader van het onderzoek is het bedenkelijk dat die lui daar aan het "opruimen" waren, maar gericht sporen uitwissen is 'n ander verhaal natuurlijk. | |
StephanL | donderdag 13 mei 2010 @ 17:18 |
Persconforentie zo op NED1 van buitenlandse zaken. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 17:21 |
quote:Ja, dat is idd mogelijk, ook denk ik dat het meespeelt dat ze wellicht juist iedereen toelaten om maar te 'bewijzen' dat ze niets te verbergen hebben. Dat er dan geen normaal onderzoek meer mogelijk is dat is dan een mooie bijkomstigheid. Hopelijk vinden ze wat op die zwarte dozen, al ben ik bang dat als er iets op staat wat mogelijkerwijs kan leiden tot slechte publiciteit er ineens niets meer op te vinden is. We zullen zien. | |
Hukkie | donderdag 13 mei 2010 @ 17:32 |
Ik sta versteld van het steenkolenengels van Verhagen op de persconferentie. | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 17:32 |
quote:Net zo ongebruikelijk als d/t-fouten van jou. ![]() ![]() | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 17:33 |
quote:Maar wel met Brits accentje. ![]() | |
Parzival | donderdag 13 mei 2010 @ 17:36 |
quote:gelukkig niet zooo slecht als na de turkish crash.. | |
marcodej | donderdag 13 mei 2010 @ 17:37 |
Goed punt van Bijleveld. | |
beequeen | donderdag 13 mei 2010 @ 17:38 |
quote:Begrijp je nu deze opmerking Ka? quote: | |
Greys | donderdag 13 mei 2010 @ 17:39 |
quote:Toch komt hij veel 'echter' over dan een Balkenende. Ik vind dat hij dit werkelijk prima doet. quote:Ja, ik vraag me alleen af of de pers zich daaraan gaat houden. Als foto's 'openbaar' op een Hyves oid te vinden zijn, dan blijven ze die er heus vanaf plukken ben ik bang ![]() | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 17:40 |
quote: Wat voor punt maakte Bijleveld? | |
awesomedude | donderdag 13 mei 2010 @ 17:40 |
Er is inmiddels ook bekend dat er onderhoud aan het ILS (instrumental landing system) van de luchthaven was, dus die werkte niet of niet goed, als je dan slecht zicht krijgt is het onmogenlijk om een toestel veilig aan de grond te krijgen, dan wordt de landing afgebroken en maakt men een doorstart, als het toestel op dat moment dan een probleem heeft en niet kan doorstarten gaat het mis... | |
El_jefe07 | donderdag 13 mei 2010 @ 17:40 |
quote:Mwoh ik vind dat, in plaats van terughoudendheid van de media mensen (in dit geval de slachtoffers, of mogelijk toekomstige slachtoffers, van wat dan ook) zelf bij voorbaat terughoudend moeten zijn in het publiceren van persoonlijke informatie op internet. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 17:42 |
quote: Jij kunt het vast beter. | |
__Saviour__ | donderdag 13 mei 2010 @ 17:43 |
Het is inderdaad wel duidelijk dat het onderzoek nu al flink gefrustreerd is doordat iedereen maar op de rampplek rondloopt en van alles opraapt. De exacte locatie van alle brokstukken is juist zo enorm belangrijk, omdat daaruit kan worden afgeleid hoe het vliegtuig in stukjes is gebroken. | |
marcodej | donderdag 13 mei 2010 @ 17:43 |
quote:Dat de pers terughoudend moet zijn met het afstruinen van de hyvespagina's van mogelijke slachtoffers, omdat BuZa nog niet zeker weet wie er precies gedood zijn e.d. | |
Hukkie | donderdag 13 mei 2010 @ 17:44 |
quote:Zeker. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 17:44 |
quote:Hmm, ja en nee, ook in Nederland zou er in eerste aanleg, voordat alle coordinatie op gang zou zijn, met man en macht gezocht zijn naar overlevenden, vooral omdat er een levend kind is gevonden. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat er mensen sterven omdat het onderzoek voor gaat. Natuurlijk is er in eerste instantie chaos en loopt men door elkaar heen. Daarna behoort de zaak afgesloten te worden en desnoods met hekken er om heen om zoveel mogelijk bewijs veilig te stellen. Ook de eerste nieuwsberichten en berichten richting de nabestaanden vond ik erg goed. Nu blijkt dat er een loopje wordt genomen met het bewijs en de crashsite, dat is iets anders. Ik vind het erg jammer dat het zo loopt. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 17:45 |
quote:Een mooie propagandashow opvoeren kunnen ze wel in Libie. | |
Ludacriss | donderdag 13 mei 2010 @ 17:45 |
Ik heb net wat prijzen zitten checken op de website van Afriqiyah en die zijn dus echt ontzettend laag (330 euro voor een retour Johannesburg! ![]() | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 17:46 |
quote:Veel stukken hebben ze op een hoop gegooid zonder verder iets te noteren of te onderzoeken. Het land waar de crash heeft plaatsgevonden dient het onderzoek te leiden en als het vliegtuig dan neer is gestort in een bamboeland, dan zit je met de gebakken peren. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 17:48 |
quote:De kans dat er binnen 'n maand weer 'n kist van deze maatschappij neerstort is verwaarloosbaar hoor. | |
yvonne | donderdag 13 mei 2010 @ 17:52 |
quote: ![]() | |
Ludacriss | donderdag 13 mei 2010 @ 17:52 |
quote:Dat zeker. Toch zullen er genoeg mensen zijn die nu niet zullen willen vliegen met deze maatschappij of het nou onterecht is of niet. Als ik geen student was geweest (en dus geen examens zou hebben) had ik wellicht wel overwegen om met hun naar Zuid-Afrika te vliegen. | |
yvonne | donderdag 13 mei 2010 @ 17:53 |
quote:Enorm naief. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 17:54 |
quote:Weet ik niet, of het propaganda is bedoel ik, als dat zo was dan hadden ze wel meteen ieder ander de schuld gegeven, dit was het eerste officiële bericht: http://www.libyaonline.com/business/details.php?id=13481 quote:Dat ze vervolgens een loopje nemen met het bewijs en onderzoek bijna onmogelijk maken is dan weer een tweede natuurlijk. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 17:56 |
quote:Tamelijk standaard dat bericht. Allemaal niet zo moeilijk. Het onderzoek is ook veel interessanter dan zo'n bericht en juist dat onderzoek dreigt een boeltje te worden. | |
marcodej | donderdag 13 mei 2010 @ 17:56 |
quote:Vast, maar toch blijft het een goed punt, zeker als de nabestaanden dit zelf hebben aangegeven. | |
yvonne | donderdag 13 mei 2010 @ 17:58 |
quote:Prima punt, alleen heel moeilijk tegen te houden. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 17:59 |
quote:Allemaal openbare gegevens die die mensen er zelf op hebben gezet. Dat mensen daar nu naar gaan kijken doe je niets aan. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 18:00 |
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland | |
Hukkie | donderdag 13 mei 2010 @ 18:00 |
quote:Maar het wordt pas een probleem als de media daarmee aan de haal gaat, dat is waar de nabestaanden op geattendeerd hebben. | |
Knallert | donderdag 13 mei 2010 @ 18:02 |
quote:Hoe kan nota bene een advocaat nu al dit soort conclusies trekken .. ![]() | |
marcodej | donderdag 13 mei 2010 @ 18:02 |
quote:Kan ik inkomen, maar in dit geval ging het om de media. Nabestaanden zagen nu soms al foto's op websites, terwijl ze zelf nog niet 100% de bevestiging hadden dat ze er ook daadwerkelijk bij betrokken zijn. Een ander punt van Bijleveld was om geen contact op te nemen met nabestaanden. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 18:03 |
quote:Dat voorkom je toch niet. Men wil toch weten wie er precies in dat vliegtuig zaten en wat voor mensen dat precies waren, dus gaat de media daar naar op zoek. Een van de onbedoelde effecten van een profiel aanmaken op Hyves o.i.d. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 18:03 |
quote:Jammer genoeg onmogelijk, ook al hebben mensen dit er zelf opgezet, in deze situatie is het volgens mij niet kies om zomaar overal te verspreiden. Ik snap de families heel goed als ze zeggen dat ze dit niet willen. Helaas gaat men (lees: De Telegraaf en soortgelijke magazines/'kranten') zich daar niet aan houden, nieuws is nieuws, iedereen heeft het "recht" om dat soort dingen te weten. ![]() | |
Hukkie | donderdag 13 mei 2010 @ 18:05 |
quote:Dat snap ik, maar de vraag aan de media is dus om terughoudend met dat soort informatie om te gaan. Dat lijkt me niet zo heel moeilijk. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 18:05 |
quote: Ach, standaard weer de Telegraaf die de schuld krijgt. Elk medium doet er aan mee, tot aan het NOS-journaal aan toe. Echt niet alleen de Telegraaf. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 18:06 |
quote:Naar mijn bescheiden mening doet de media dat ook. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 18:06 |
quote:Ik vermoed dat de beste man een paar korte vragen heeft beantwoord en hem nu dit hele 'interview' in de schoenen wordt geschoven. Als je hem b.v. vraagt of een constructiefout problemen kan opleveren voor airbus en hij vervolgens ja zegt, dan heeft hij beweerd dat een eventuele constructiefout desastreus kan zijn. Altijd leuk riooljournalistiek. | |
MevrouwHopjes83 | donderdag 13 mei 2010 @ 18:07 |
quote:Van twitter, dus niet erg serieus te nemen, raar verhaal ook als ze dat melden. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 18:08 |
quote:Hey, ik wil best ook story/prive/weekend e.d. noemen hoor, ik ben het echt niet met je eens dat de NOS beelden uit hyves op de site of in het journaal tonen. Dat is gewoon niet waar. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 18:09 |
quote:Wel gewoon een filmpje van die jongen. AD meldt dezelfde dingen als de Telegraaf, net zoals een aantal andere kanten. Jammer dat zo´n ramp wordt misbruikt om de zielige Telegraaf-hetze weer te voeren. | |
marcodej | donderdag 13 mei 2010 @ 18:11 |
quote:Jij maakt er nu zelf een Telegraaf-hetze van, Bijleveld had het over de pers in zijn algemeenheid. | |
Jasje2010 | donderdag 13 mei 2010 @ 18:12 |
quote:Hi, een paar vragen over je bericht : 1. hoe weet je dat er onderhoud was aan het ILS? heb je een link waar dat staat? of is het alleen van gespeculeer 2. hoe kom je erbij dat het onmogelijk is met de combinatie onderhoud ILS en slecht zicht het toestel veilig aan de grond te krijgen? eerder die dag(en) zijn er toch meerdere vliegtuigen veilig geland en was er dan toch ook sprake van onderhoud ILS en was er af en toe vast ook minder zicht....graag je uitleg hierover | |
__Saviour__ | donderdag 13 mei 2010 @ 18:12 |
Wat gebeurt er eigenlijk met de vluchtdatarecorders? Ik hoop toch niet dat Libië die dingen zelf houdt om te analyseren. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 18:14 |
quote:Figuren hier hebben het alleen maar over de Telegraaf... | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 18:14 |
quote:Wat Benno Baksteen gisteren uitlegde was dat ze daar waarschijnlijk Franse onderzoekers voor nodig hebben om die te analyseren. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 18:15 |
quote:Die gaan naar Frankrijk voor nadere analyse. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 18:16 |
Hoor net dat ze Ruben zsm weer naar NL gaan proberen te krijgen. Damn... moet ie weer een vliegtuig in. Ik neem aan dat ie onder narcose gaat oid. | |
Knallert | donderdag 13 mei 2010 @ 18:16 |
quote:Er zijn zelfs twee Nederlandse onderzoekers die kant op vertrokken om te ondersteunen. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 18:17 |
quote:Wie zegt dat hij beseft wat er allemaal is gebeurd? | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 18:18 |
quote:Dat is gisteren met een luchtvaart"specialist" besproken in Hart van Nederland (zo even uit het blote hoofd, de vroege editie) daar kwam men met de mededeling dat dat systeem tot 15 mei wegens onderhoud buiten werking was. Tevens is er ergens gesproken over een oostwaardse landing waarbij het gezien het tijdstip zou kunnen dat de piloot verblind was door de opkomende zon (al dan niet in combinatie met mist of een zandstorm die dat effect nog eens een extra dimensie zouden geven). | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 18:18 |
quote:Als je van een paard valt moet je er ook zo snel mogelijk weer op. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 18:19 |
quote:Je weet het niet inderdaad, maar ik denk dat ie inmiddels vast wel weet dat zijn ouders en broertje zijn omgekomen bij een vliegramp. Maar goed... je weet het niet. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 18:19 |
quote:Mooie vergelijking. ![]() | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 18:19 |
nick "uuuhmm" renooij. | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 18:20 |
quote:Die zullen niet die recorders ter plekke kunnen uitlezen, gok ik... | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 18:20 |
quote:Ja, alle media hebben bekenden van de slachtoffers gevraagd contact op te nemen, en er zijn altijd mensen die daar dus op ingaan. Of je nou als bandlid van het begeleidende salsadansgroepje je verhaal bij SBS of bij de NOS gaat doen maakt me dan niet uit, het blijft een teken van enorme aandachtsgeilheid als je reageert op zo'n oproep van welke media dan ook. | |
HiZ | donderdag 13 mei 2010 @ 18:21 |
quote:En daarnaast, de oude media zijn gewoon niet echt meer het enige kanaal waarop je je nieuws binnenkrijgt. Het is onzin om te gaan roepen dat het niet op het journaal mag of in de Telegraaf, terwijl iedereen weet dat het twee muisklikken verder wel allemaal te vinden is. Waar ik ook nogal moe van wordt trouwens zijn alle blijken van tweedehands 'ontzetting' die nu plots worden uitgestrooid over ons. Gemeenteraden die niet doorgaan omdat 'een heel gezin' uit de gemeente dood is gegaan. Nu ga ik niks afdoen aan de tragedie voor zo'n gezin en de directe omgeving, maar wat als die mensen met een auto waren verongelukt? Hadden ze de gemeenteraad dan ook geschorst? En doen ze het elke keer? Het lijkt mij veel te veel op een ordinaire manier van lijkenpikkerij. Wat me ook woest maakt verder zijn de cliche vragen die je de hele tijd hoort; over 'hoe de hulpverlening in Tripoli is' bijvoorbeeld. Wat voor debiel moet je zijn om zo'n vraag te stellen als op dat ene jongetje met 3 artsen, een ambassademedewerker en zijn ingevlogen oom en tante om zijn bed na iedereen morsdood is? Misschien is het onzin dat ik me er over opwind, maar de stupiditeit die uit zo'n vraag straalt. Het stuit me tegen de borst. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 18:22 |
quote:Het zou hem in elk geval nog niet verteld zijn. Geen idee of hij het weet. Afgaande op het filmpje en het commentaar van de arts lijkt het me alsof hij nog niet beseft wat er is gebeurd. Als het kan, dan zou ik 'm ook gewoon over laten vliegen vanuit Tripoli. Hij kan beter in Nederland in het ziekenhuis liggen dan in Tripoli en vliegen is de snelste, eenvoudigste en meest veilige optie. | |
ChipsZak. | donderdag 13 mei 2010 @ 18:23 |
quote: quote:Bijeenkomst op school overlevende Ruben en die dus weer van Novum, ![]() | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 18:23 |
quote:Dat gebeurt in speciale laboratoria en uiteindelijk als ze zeer zwaar beschadigd zouden zijn in Washington | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 18:23 |
quote:Ik ben het helemaal met je eens. Heb er niets aan toe te voegen eigenlijk. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 18:27 |
quote:Je hebt gelijk hoor, maar ik verplaatste me even in dat jongetje. Dus stel dat ie het allemaal beseft.... denk niet dat je dan graag in een vliegtuig stapt. Maar goed. Jongetje stond op de beelden trouwen stijf van de medicatie. Je kunt niet uit deze beelden afleiden of ie besef heeft van wat er gebeurt is. | |
Ludacriss | donderdag 13 mei 2010 @ 18:28 |
quote:Verwacht niet dat ie onder narcose gaat. Kan een persoon in zijn toestand wellicht slecht op reageren en vooral op hoge hoogte. Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat ze hem daar voor de zekerheid toch een aantal weken zullen houden. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 18:30 |
quote:Ah ok... maar ik denk dat ie het snel te weten zal komen. Hij gaat toch naar zijn papa en mama vragen natuurlijk. Maar goed... niet relevant verder dit. | |
michaeld | donderdag 13 mei 2010 @ 18:30 |
![]() | |
HiZ | donderdag 13 mei 2010 @ 18:31 |
quote:Het is zelfs beter om hem daar te houden lijkt mij. Tot zeker is dat hij vervoerd kan worden en dat de kans op complicaties kleiner zijn. Want hij mag als er iets mis is niet zomaar een Nederlands ziekenhuis in. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 18:31 |
quote:Daar is praktisch niets meer van over... damn zeg. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 18:32 |
quote:Ze zeiden net op het nieuws dat de ANWB bezig is om hem in NL te krijgen. | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 18:35 |
quote:Wat een ravage... en ook in zo'n relatief smalle lijn ![]() Is het overigens mogelijk dat er gisteren voor het grote ruimen begon al foto's gemaakt zijn, waarmee ze door de locatie van bepaalde onderdelen nog wel onderzoek kunnen verrichten, want de beelden die ik tot nu toe gezien heb lijken vrijwel allemaal van na het bergen van de slachtoffers.... | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 18:36 |
quote:"Hebben we u ooit laten staan?" | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 18:36 |
quote:Verhagen zei dat NL artsen daar waren om onder andere te bepalen wanneer hij stabiel genoeg was om vervoerd te kunnen worden, maar dat dat nog niet zo was. De ANWB zal dat dus idd verzorgen maar dat wil niet zeggen dat ze hem nu al op een brancard en vliegtuig inrollen. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 18:39 |
quote:Nee, maar ik denk wel dat het niet lang zal duren. Ik vermoed dit weekend nog. | |
HiZ | donderdag 13 mei 2010 @ 18:39 |
quote:Dat ze 'ermee' bezig zijn betekent inderdaad niet meteen dat ze hem ook gaan vervoeren. Trouwens niet alleen Nederlandse artsen gaan daarover; ook de Libische artsen moeten ermee instemmen. Zij zijn eerst-verantwoordelijke nu. | |
kneusje28 | donderdag 13 mei 2010 @ 18:39 |
quote:ik neem aan dat er al een aantal onderdelen zijn weg gehaald of niet op de foto pasten, want er ligt wel erg weinig vliegtuig resten. | |
Samson | donderdag 13 mei 2010 @ 18:42 |
quote:Dit kunnen idd nooit alle stukken van het vliegtuig zijn, ontploft of niet ![]() | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 18:42 |
quote:Ik heb geen flauw idee, ik ben geen arts, en al was ik dat wel dan zou ik dat nog niet kunnen beoordelen zonder zijn status, maar ga er niet vanuit dat ze enig risico nemen. | |
michaeld | donderdag 13 mei 2010 @ 18:42 |
http://onsgaanopvakansie.blogspot.com/ bizar ![]() | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 18:43 |
quote:Die zouden over een lengte van 800 meter liggen, deze foto is geen overzicht van 800 meter. | |
Samson | donderdag 13 mei 2010 @ 18:44 |
quote:OK | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 18:45 |
quote: ![]() links dus. | |
capricia | donderdag 13 mei 2010 @ 18:47 |
quote:Volgens mij is er al heel veel weggesleept. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 18:51 |
quote:Wat voegt het toe, vraag ik me af. | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 18:52 |
quote:sensatie. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 18:52 |
quote:Tja, hij is wereldnieuws. Hoeveel mensen zitten zelf al niet op internet te speuren naar foto´s van Ruben en foto´s van mensen die het niet na kunnen vertellen. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 18:54 |
quote:Persoonlijk vind ik dat niet zo nodig. Net zoals van die zielepootjes die Hyves pagina's van betrokkenen of daders bij/van een moord gaan vol spammen. Te triest. [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2010 18:56:28 ] | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 18:55 |
quote:Je hebt ook niet op de link geklikt? ![]() | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 18:58 |
quote:De mensen die dat het hardst roepen hebben zelf waarschijnlijk ook gewoon het linkje aangeklikt en foto´s zitten kijken en verhaaltjes gelezen. | |
michaeld | donderdag 13 mei 2010 @ 18:58 |
De niet volledige passagierslijst http://clubske.wordpress.(...)h-771-crash-tripoli/ | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 19:01 |
quote:Sufian T. Er zat ook een crimineel in het vliegtuig? | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 19:02 |
Gezamenlijk onderzoek naar vliegtuigcrash Onderzoekers uit de Verenigde Staten, Frankrijk, Zuid-Afrika, Nederland en Libië bekijken samen wat de oorzaak is van de vliegtuigcrash woensdag bij Tripoli. Dat heeft de Libische ... Lees hier verder | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 19:03 |
quote:x Trudy en een pornoster? | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 19:04 |
quote: ![]() | |
Raven_ | donderdag 13 mei 2010 @ 19:16 |
Jongens, tik tak is al afgelopen. Moeten jullie niet naar bed? ![]() | |
zoeperzazke | donderdag 13 mei 2010 @ 19:16 |
Ik zal niet alle foto's posten, dat is ook zo wat, maar via de weblog kun je hier een heel fotoalbum bekijken van hun vakantie in de USA: http://picasaweb.google.c(...)#5198209030250347810 Wat een knap, lief kereltje om te zien, die Ruben... ![]() ![]() | |
marcodej | donderdag 13 mei 2010 @ 19:26 |
quote:Kom op zeg... | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 19:26 |
quote:hoor ik een moraalridder hobbelen? | |
HankSchrader | donderdag 13 mei 2010 @ 19:27 |
quote:Hey, jij bent mijn collega van de AIVD. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 19:36 |
quote:Nou inderdaad zeg... ![]() | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 19:37 |
RTL Nieuws ![]() ![]() ![]() Gaan ze dadelijk ook nog het medisch dossier van dat jongetje online gooien? | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 19:38 |
Wat heeft die RTL correspondent een irritante gewoonte overdreven te knikken als mensen tegen hem praten. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 19:40 |
quote:Ze gaan over lijken tegenwoordig. Misselijkmakend. Hoe die van Deursen ook zijn verslag doet van tussen het puin. Boekjes en strips filmen... Zum kotsen ![]() | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 19:41 |
En jahoor, ook de beelden van mensen bij die herdenkingsdienst. Gatverdamme. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 19:41 |
Nabestaande: "mijn moeder en haar man" Verslaggever: "Dat moet een hele schok zijn zeker?" ![]() | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 19:42 |
quote:En toch kijken we allemaal. Er is ook geen houden aan in een geval als dit, als de NL pers het niet doet is er nog steeds de rest van de wereld. | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 19:43 |
Kerel op RTL: "We hopen dat we de lichamen redelijk intact zullen aantreffen, want er heeft geen brand gewoed." Heeft die vent de beelden van het vliegtuig al gezien? ![]() | |
Deisyy | donderdag 13 mei 2010 @ 19:43 |
quote:Wat denkt die kut-verslggever te horen als antwoord: "Welnee, mijn moeder was een bitch"? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 19:43 |
Trouwens wel een heerlijke MILF die Sandra Schuurhof. ![]() | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 19:44 |
quote:Dat is inderdaad wel erg stom, al was er geen vuur geweest, ze zullen niet veel lichamen intact aantreffen. | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 19:45 |
quote:Ja, deed ze maar porno. Dan faalde ze tenminste niet in het RTL NIeuws. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 19:46 |
quote:Hehe... Ze kan het combineren bijvoorbeeld. Moet ze wel het zaad van haar smoeltje wrijven voor ze in het Nieuws komt. | |
Samson | donderdag 13 mei 2010 @ 19:52 |
Wat een gezeur over de media allemaal. Dit is wat de mensen willen zien, en heeel waarschijnlijk ook 90% van de Fok!kers hier. Dus daar moet je niet schijnheilig over doen. Het zit gewoon in de mens dat ze ondanks alle ellende van dit soort rampen "smullen". Dat kun je ontkennen maar ondertussen zit de meerderheid ook alle details precies te volgen.... | |
DeParo | donderdag 13 mei 2010 @ 20:05 |
Echt zo triest bij RTL Boulevard: "Ja je mag niet zo dicht bij die mensen staan en hun persoonlijke gegevens vermelden." Volgende item die vrouw van WOW die ook bij de crash was omgekomen. Tot in de detail en met foto's en weet ik veel wat niet meer gingen ze het over haar hebben. Het excuus want ze zagen neem ik aan zelf ook wel dat dit enorm hypocriet was: "Ja ze was bekend." Right, overigens vind ik dat we gewoon mogen weten wie het zijn en waar ze vandaan komen, het is niet dat hun naam door het slijk wordt gehaald, maar journalisten moeten wel op afstand blijven van de nabestaanden, die hebben wel andere zaken aan hun hoofd uiteraard. | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 20:07 |
quote:het is ook meer een maatschappelijke discussie denk ik. Privacy is een mythe geworden, en iedereen doet er aan mee met allerlei online profieltjes. En de media kan er natuurlijk lekker geld aan verdienen. Je kan het RTL wellicht kwalijk nemen omdat ze een voorbeeldfunctie hebben. sowieso een interessante discussie | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 20:11 |
quote:Nee. Als een of enkele andere mensen in het buitenland omkomen, hoort dat ook niet op de voorpagina van De Telegraaf of AD etc. Nabestaanden horen door bijvoorbeeld ministerie van BuZa geïnformeerd te worden, niet door de media. Mensen die de slachtoffers niet kennen hebben totaal geen belang erbij om de naam te weten. Het zorgt alleen maar ervoor dat die persmuskieten familieleden gaan lastigvallen ![]() ![]() | |
DeParo | donderdag 13 mei 2010 @ 20:13 |
quote:Welkom in de wereld waar we na 1 minuut al weten van een ramp aan de andere kant van de wereld. Dat is de nieuwe aarde leer er mee om te gaan. | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 20:15 |
quote:Ja, dat weet ik. Dat neemt niet weg dat de media een bepaalde verantwoordelijkheid hebben waar ze nu duidelijk helemáál niet mee weten om te gaan. | |
DeParo | donderdag 13 mei 2010 @ 20:19 |
quote:Wat een kul, iedereen gaat best beschaafd om met wat er is gebeurd, als er nu tientallen camera's op de stoep zouden staan bij de nabestaanden of honderd keer aan de telefoon zaten, (wat overigens vast plaats aan het vinden is), ja dat is onzinnig en vervelend. Maar hoe wij te weten komen wie er omgekomen is, waar ze vandaan komen, wat voor mensen het waren, ik zie geen reden waarom niet, je doet er niemand kwaad mee. Wat ze in Libie zelf doen met die jongen die ze nog filmpen op de operatietafel zelf, tsja dat is Libie, dat vind ik ook niet te ver gaan omdat dat gewoon een andere cultuur is, hier zou dat terecht niet kunnen, maar dit is Nederland. | |
EchtGaaf | donderdag 13 mei 2010 @ 20:40 |
quote:Mooi ventje. Triest dat hij nu wees is en geen broer meer heeft. ![]() | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 20:43 |
quote:Dit soort artikelen vind ik nou echt non-nieuws. | |
EchtGaaf | donderdag 13 mei 2010 @ 20:53 |
Volgens het AD is de jongen nog niet op de hoogte gebracht van de dood van ouders en broer. ![]() http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)l-aangetroffen.dhtml | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 20:57 |
Libische Airbus maakte mogelijk doorstart Mogelijk probeerden de piloten van het neergestorte vliegtuig in Libië een doorstart te maken vanwege slecht zicht als gevolg van de opkomende zon en nevel. Dat hebben veiligheidsmensen en piloten die bekend zijn met de luchthaven in Tripoli donderdag gezegd. Bron en complete artikel : Trouw De vluchtrecorders, waarvan een beschadigd. ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Nieuwschierig op 13-05-2010 21:05:17 ] | |
DeParo | donderdag 13 mei 2010 @ 21:00 |
quote:Toch de stoel die als een soort cocon hem heeft gelanceerd vermoed ik. Desalniettemin denk ik ook dat hij wel enigzins vreest voor het lot van z'n familie. Hij is tien en weet wel wat er ongeveer is gebeurd. Maar goed, naasten zijn in de buurt, hopelijk kunnen die hem ondersteunen. | |
EchtGaaf | donderdag 13 mei 2010 @ 21:08 |
quote:De stoel heeft als een soort veer gewerkt of anders de klap enorm geabsorbeerd. quote:Dat moet haast wel. De arts gaf eerder aan dat de jongen vragen stelde....Het kan zomaar zijn dat hij onverwacht de vraag zal stellen aan oom en tante. quote:Zeker te hopen. ![]() | |
Raven_ | donderdag 13 mei 2010 @ 21:21 |
quote:Is maar goed uit. Zolang hij nog niet van de intensive care is beter niets zeggen vanwege de schok en mogelijk gevolgen voor de geest en/of het lichaam. | |
Samson | donderdag 13 mei 2010 @ 21:27 |
quote:Is idd interessant, echter zo anoniem willen mensen veelal uberhaupt niet door het leven gaan vandaag de dag. Wie heeft er onderhand niet een facebook of hyves pagina oid. | |
zoeperzazke | donderdag 13 mei 2010 @ 21:31 |
Waarom staat Trudy met een x? Dat is gewoon trudy van Assouw..... | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 21:32 |
quote:Ik. | |
Mestras | donderdag 13 mei 2010 @ 21:34 |
http://twitpic.com/1nhb3e Dit dagboek is gevonden op de rampplek. | |
zoeperzazke | donderdag 13 mei 2010 @ 21:37 |
quote:Pffft, de ironie... zo'n dagboek nog wel heel..... | |
DeParo | donderdag 13 mei 2010 @ 21:46 |
quote:De titel plus foto dat is gewoon schijnheilig. Keurt de poster het af maar tegelijk plaatst hij het wel duidelijk en open. | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 21:48 |
quote:J0kkebr0k? | |
kneusje28 | donderdag 13 mei 2010 @ 22:27 |
quote: quote:bron:http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)lijk-doorstart.dhtml quote: bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Go-around ben toch benieuwd als de doorstart en het ILS de crash als gevolg had, kan natuurlijk ook een andere oorzaak zijn geweest. | |
DeParo | donderdag 13 mei 2010 @ 22:59 |
quote:Resultaten van de zwarte doos afwachten, Oprah zal vast wel met iets spectaculairs komen, afwachten dus niet gissen. | |
MevrouwHopjes83 | donderdag 13 mei 2010 @ 23:08 |
quote: | |
WammesWaggel | donderdag 13 mei 2010 @ 23:08 |
http://www.rtl.nl/compone(...)joelle.avi_plain.xml Gelukkig had Kwalbert geen dienst vandaag ![]() | |
MevrouwHopjes83 | donderdag 13 mei 2010 @ 23:12 |
quote:Maar dat liedje zit dus al de hele dag in mn hoofd. ![]() | |
MevrouwHopjes83 | donderdag 13 mei 2010 @ 23:13 |
Arab Media on Plane Crash: Explosion Before Landing http://www.newsrealblog.com/2010/05/12/arab-media-on-plane-crash-explosion-before-landing/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 23:14 |
quote:Bij een mislukte landing of doorstart (controlled flight into terrain op een vlak terrein) verwacht ik eigenlijk niet de schade die we hier zien. Ik moet toch nog steeds denken aan een aanslag of zoiets als met Qantas 72. | |
HankSchrader | donderdag 13 mei 2010 @ 23:16 |
quote:Ik dacht ook aan een aanslag, maar dan moet iemand die aanslag ook claimen. Dat duurt wel een beetje lang dan, hè? | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 23:17 |
quote:Dat is ook waar. | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 23:17 |
quote:Het zou denk ik ook niet de enorme 'versplintering' van het toestel verklaren. | |
kawotski | donderdag 13 mei 2010 @ 23:18 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat_Flight_236 ook een A330 maar het zal denk ik niet dezelfde oorzaak zijn | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 23:18 |
quote:Het is niet zo ongebruikelijk dat het wat langer duurt. Genoeg voorbeelden van aanslagen die pas een dag of 3/4 later werden opgeeist. (Bijvoorbeeld de aanslag op een Deense ambassade door Al-Qaida). | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 23:20 |
quote:Maar hier was bijvoorbeeld ook geen claim volgens mij: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_India_Flight_182 | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 23:21 |
quote:Dan was dat allang naar voren gekomen uit contact met de toren, en ook voor een glijvlucht-landingspoging is de schade eigenlijk te groot. Denk ik althans. | |
MevrouwHopjes83 | donderdag 13 mei 2010 @ 23:23 |
quote:Gebeurd wel vaker later, of helemaal niet. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 23:46 |
Net nieuwe wiki, volgens google 5 min terug gepost: http://en.wikipedia.org/wiki/Afriqiyah_Airways_Flight_771 | |
Lagrinta | donderdag 13 mei 2010 @ 23:48 |
quote:Claimen? Staatsterrorisme wordt niet geclaimd. | |
Jasje2010 | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:05 |
quote:zou kunnen dat het vliegtuig een doorstart wilde maken, hetzij door slecht weer opeens, of hetzij doordat de ILS niet goed werkte...maar de vraag is dan wat ging er dan mis. Want een doorstart maken zou in principe toch moeten kunnen...dat is toch geen directe reden voor een ongeluk, er moet dan meer mis zijn geweest of opeens mis zijn gegaan dat de doorstart is mislukt..... | |
Tourniquet | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:06 |
quote:Wat awesomedude heeft geschreven klopt niet. Er was geen onderhoud aan het ILS, maar er werd in een NOTAM gewaarschuwd voor mogelijke interferentie aan het TPI VOR-baken door werkzaamheden op het vliegveld. ![]() | |
Jasje2010 | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:10 |
Uit dit artikel : http://www.nrc.nl/binnenl(...)landingsbaan_Tripoli onder andere : Veel is nog onduidelijk over de oorzaak van de ramp met de Airbus A330 van de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways, maar een ding staat vast: het toestel stortte neer bij landingsbaan 09 van Tripoli International Airport, en die landingsbaan beschikt niet over moderne navigatie-apparatuur. | |
DeParo | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:12 |
quote:Ik neem aan dat dit niet het eerste vliegtuig was dat daar is geland. | |
Jasje2010 | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:16 |
quote:dat neem ik ook aan verder ook uit het artikel Benno Baksteen, voormalig verkeersvlieger van KLM en voorzitter van het Platform voor Duurzame Luchtvaart, vraagt zich af waarom het vliegtuig niet landde op baan 27, met een veel geavanceerder systeem om landingen te begeleiden. „Dat zou meer voor de hand gelegen hebben. Je komt dan ook dichter bij de passagiersterminal uit | |
Tourniquet | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:17 |
quote:Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Alleen bij slecht weer (mist / laaghangende bewolking) is het handig als een baan over ILS beschikt, maar als de omstandigheden goed zijn kan prima 'op zicht' worden geland. Zeker in een land als Libië zullen de weersomstandigheden 9 van de 10 keer goed genoeg zijn om op zicht te landen op baan 09. De vraag is alleen hoe de omstandigheden gisterenochtend precies waren, daar is nogal verschillende berichtgeving over. | |
Jasje2010 | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:18 |
quote:ook uit hetzelfde artikel : En er was woensdagochtend een extra probleem, vertelt diezelfde medewerker. Vlak boven het vliegveld zou het zicht door laaghangende wolken zeer beperkt zijn geweest, wat een landing op de toch al lastige baan 09 extra moeilijk maakte. Een piloot die een paar minuten eerder op deze baan geland was, zou zijn collega van het crashvliegtuig ervoor hebben gewaarschuwd. Hij zou hem zelfs hebben aangeraden om landingsbaan 27 te vragen. De verkeerstoren zou hierop slechts geantwoord hebben met de oproep standby te blijven. „Dat doen ze altijd. Het betekent dat je een eeuwigheid moet wachten | |
Jasje2010 | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:28 |
Voor degene die goed engels kunnen : http://news.yahoo.com/s/a(...)a_plane_crash_causes ook hier wordt gesproken over de doorstart welke mis zou kunnen zijn gegaan... | |
#ANONIEM | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:36 |
Al zouden ze op een exotsche baan hebben moeten landen, dan nog vind ik het vaag dat het dan fout ging. Piloten van dat toestel vliegen voornamelijk op Tripoli, neem ik aan. De situatie daar kennen ze op hun broekzak. Ook vind ik de ravage nogal bizar. Toestel zal toen al lang snelheid hebben geminderd. | |
kahaarin | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:37 |
quote:Oh, maar dat is bijna letterlijk dit bericht: http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)lijk-doorstart.dhtml Die werd hierboven al gepost. | |
Jasje2010 | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:41 |
quote:tenzij ze een doorstart hebben willen maken...dan was snelheid maken juist nodig | |
#ANONIEM | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:46 |
quote:True. Ben benieuwd. Straks blijkt misschien wel dat die A330's een ernstig technisch probleem hebben. Gaan er een hoop vluchten wereldwijd geschrapt worden om dit te verhelpen. | |
busfoto.nl | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:54 |
[ Bericht 51% gewijzigd door busfoto.nl op 14-05-2010 01:41:04 ] | |
Arcee | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:54 |
quote:Nog steeds geen antwoord.:') 3e en laatste poging. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:57 |
quote:Wat is het punt dat je wilt maken? | |
TheSilentEnigma | vrijdag 14 mei 2010 @ 01:13 |
quote:Ik kwam net toevallig op deze site: http://clubske.wordpress.(...)h-771-crash-tripoli/ | |
busfoto.nl | vrijdag 14 mei 2010 @ 01:33 |
[ Bericht 28% gewijzigd door busfoto.nl op 14-05-2010 01:40:50 ] | |
DeParo | vrijdag 14 mei 2010 @ 01:34 |
Bree O'Mara, ik denk een Zuid-Afrikaanse, schreef dit op een of andere Zuid-Afrikaanse site. Kennelijk had ze al eerder problemen met het vliegen via Tripoli. And at least I’m better off on the ground than I would be up in the air. Or possibly even in Tripoli. http://www.citizen.co.za/index/article.aspx?pDesc=123239,1,22 | |
Arcee | vrijdag 14 mei 2010 @ 01:34 |
quote:Geen enkele, ik vroeg me het alleen af. ![]() | |
TheSilentEnigma | vrijdag 14 mei 2010 @ 01:35 |
quote:En toch heeft het iets heel onsmakelijks, die namen zo open en bloot posten. Als er echt bekenden van je bij hadden gezeten, had je dit toch wel geweten lijkt me? | |
Arcee | vrijdag 14 mei 2010 @ 01:38 |
quote:Inderdaad, maar busfoto.nl is ook van Dodenherdenking, filmend op 10 meter afstand dus wellicht is hij uit op dit soort zaken. | |
busfoto.nl | vrijdag 14 mei 2010 @ 01:38 |
quote:Ik haal de namen van andere bronnen en publiceer geen nieuwe namen. | |
HankSchrader | vrijdag 14 mei 2010 @ 01:39 |
De kranten publiceren de passagierslijst ook. Maar ik blijf het ook wat vreemd vinden om er extra informatie bij te vermelden. | |
TheSilentEnigma | vrijdag 14 mei 2010 @ 01:40 |
quote:Dat is mijn punt niet. Je zegt dat je wilt weten of er bekenden van je tussen zitten. Ten eerste zou je dat wel hebben geweten lijkt me, ten tweede hoef je nog niet een lijst te posten van namen. Privacy enzo. | |
busfoto.nl | vrijdag 14 mei 2010 @ 01:41 |
quote: Ze zijn weer weg, je hebt een punt. | |
TheSilentEnigma | vrijdag 14 mei 2010 @ 01:42 |
quote:Top. | |
Arcee | vrijdag 14 mei 2010 @ 01:43 |
quote: | |
VancouverFan | vrijdag 14 mei 2010 @ 06:56 |
De Volkskrant heeft een goede foto van de crashsite. Een soort panorama foto waarbij je een spoor van het brokstukken ziet. Eerst allerlei kleine stukken en daarna pas de staart. Aan de hand van die foto zou ik zeggen dat de crash hier heeft plaatsgevonden. Vrijwel evenwijdig aan het gebouwtje met de ronde koepels. Maar dat ligt niet in lijn met de landingsbaan. Het staartstuk lijkt ook 180 graden gedraaid te zijn tov de vliegrichting. Zal straks eens kijken of ik de foto online kan krijgen. [ Bericht 29% gewijzigd door VancouverFan op 14-05-2010 07:08:39 ] | |
raptorix | vrijdag 14 mei 2010 @ 07:12 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)vende-vliegramp.html![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik denk dat dit de telegraaf wel eens heel heel veel abbo's kan gaan kosten. | |
Cee | vrijdag 14 mei 2010 @ 07:17 |
quote:Net wanneer je denkt dat ze journalistiek niet lager kunnen zakken, doen ze dit. Oh wacht, gebruikte ik het woord 'journalistiek' hierin? Sorry. Te waardeloos om als schijtpapier te dienen. ![]() | |
Red_85 | vrijdag 14 mei 2010 @ 07:21 |
wat vies. wat een nare actie. om van te kotsen. | |
Cobra4 | vrijdag 14 mei 2010 @ 07:25 |
quote:Dus als ik het goed begrijp heeft de telegraaf dus hem "ingelicht" over de dood van zijn familie!? ![]() | |
ChipsZak. | vrijdag 14 mei 2010 @ 07:26 |
quote:Dat denk ik niet, want hij weet niet eens waarom hij daar ligt. Nog steeds niet, dus. | |
Cee | vrijdag 14 mei 2010 @ 07:27 |
quote:Dat maakte ik ook uit het artikel op, maar laten we hopen van niet. Ik snap dat het niet zo'n snugger volk is maar zo schijtensdom zijn ze toch niet? Toch? Echt, ik ben zo laaiend ik wil met dingen gooien. ![]() ![]() | |
Cobra4 | vrijdag 14 mei 2010 @ 07:29 |
quote:Laten we inderdaad hopen van niet. Maar met de telegraaf weet je maar nooit. ![]() | |
Strooper | vrijdag 14 mei 2010 @ 07:31 |
quote:Denk je? Ik denk dat veel abonnees juist een abonnement hebben voor dit soort artikelen. | |
ChipsZak. | vrijdag 14 mei 2010 @ 07:31 |
Blijkbaar ben ik dan de enige die dat niet uit het artikel opmaak? ![]() Ze zullen wel gevraagd hebben wat hij weet of hoe hij daar gekomen is, maar that's it. Hoewel ze imo nooit hadden moeten bellen. | |
raptorix | vrijdag 14 mei 2010 @ 07:41 |
quote:Een hoop tokkies wel, maar ik ken best nog een hoop "slimme" mensen die het een "fijne" krant vinden, ik koop eigenlijk zelden tot nooit de telegraaf, laatste keer is denk ik alweer 2 jaar terug. Wat ik uit dat artikel begreep is dat ie eerst in paniek raakte omdat ie dacht dat het familie was, ik denk dat ze toen heeft gezegt dat ze geen familie is, of iets dergelijks. | |
LosPollos | vrijdag 14 mei 2010 @ 07:46 |
quote:Veel mensen smullen juist van dit soort riool-journalistiek. Ze spreken er schande van om vervolgens zo snel mogelijk De Telegraaf uit de bus te vissen / te kopen. Het pas aardig in de lijn die De Telegraaf al heel lang geleden heeft ingezet. | |
rena | vrijdag 14 mei 2010 @ 08:04 |
quote:Dat méén je niet ![]() | |
JK | vrijdag 14 mei 2010 @ 08:08 |
Hele trieste actie van de Telegraaf. Ze gaan écht over lijken. Laat dat jong eerst een beetje opknappen zowel lichamelijk als geestelijk en vraag dan een keer of hij klaar is voor een interview.. nee, gewoon even bellen terwijl ie nog op de IC ligt. ![]() Ze kunnen beter een telefoontje plegen naar de analisten van de zwarte dozen om te vragen of dat misschien wat sneller kan omdat ze graag wat nieuws willen plaatsen in de krant... ![]() | |
raptorix | vrijdag 14 mei 2010 @ 08:29 |
Wat me trouwens opvalt is, dat iedereen maar tussen de brokstukken doorbaggert en er met ze tengels aan zit, zouden ze die spullen niet moeten verzamelen zodat er een onderzoek op los gelaten kan worden? | |
JK | vrijdag 14 mei 2010 @ 08:52 |
Ze zullen echt wel zoeken naar bepaalde onderdelen en bepaalde onderdelen zullen ze wel laten liggen voor de specialisten. De zwarte dozen zijn toch binnen en daar kan gigantisch veel data uit worden gehaald. Wat mij alleen opviel was dat ze als de gesmeerde bliksem al die lijken hebben weggehaald. | |
Pisces29 | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:06 |
quote:Zou me niks verbazen nee. En ![]() | |
Olga | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:10 |
quote: | |
Greys | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:21 |
Ik vind het overigens nét zo schandalig van die doktoren naar als van de Telegraaf. Die doktoren beschermen hem echt ook werkelijk voor geen meter. Je gaat je telefoon toch niet doorgeven, echt, wat een debielen daar zeg. | |
Lagrinta | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:23 |
quote:Money. | |
LosPollos | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:29 |
quote:Het is niet ondenkbaar dat de journaliste zich heeft voorgedaan als een bekende van Ruben. Ik ga er niet vanuit dat de arts wist dat hij sprak met een riooljournaliste. Vooralsnog. | |
Greys | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:30 |
quote:Dan is het nog steeds des te schandalig. Wat ben je nou voor arts als je zo'n kind gewoon de telefoon geeft. Voor hetzelfde geld belt er een mongool die vraagt 'Hoe gaat het nu met je nu je ouders en broertje er niet meer zijn?'. Die arts die dit gedaan heeft zou echt enórm op zijn lazer moeten krijgen. | |
Lagrinta | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:32 |
Mee eens, maar wat doe je eraan? "Op je donder geven" zegt eigenlijk al dat je er niets mee kan. | |
Greys | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:35 |
quote:Hm. Ik betwijfel het. Want die oom en tante zijn daar nu toch gewoon? Dan had de dokter de telefoon aan hen moeten geven, of de beller naar de oom en tante moeten laten bellen. Was makkelijk op te lossen, zij kennen hem, laat zij de telefoontjes maar screenen. Die dokter heeft het mogelijk gemaakt. Was waarschijnlijk dezelfde dokter die al heel snel, dezelfde dag, nog een camera aan zijn bed toeliet en gewoon naast het jochie een interview ging staan geven. | |
Greys | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:36 |
Ik lees trouwens niet in het stukje over de Telegraaf dat zij meteen ook maar verteld heeft dat zijn ouders en broertje niet meer leven. Dat staat er nogal ongelukkig, dat hij het nog niet wist, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze hem dat door de telefoon verteld hebben. Maar we zullen het zien/merken in het interview. | |
Ryan3 | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:42 |
quote:Het zou kunnen dat ze gevraagd heeft: hoe gaat het met je vader, moeder en broertje? En dat hij gezegd heeft: ik weet het niet. En dat de Telegraaf er dan van bakt idd dat ze hem nog niet verteld hebben dat zijn ouders en broertje zijn omgekomen. | |
Greys | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:45 |
Hoe het ook gegaan is, ik vind het even misselijk van zowel de Telegraaf als van die artsen daar. Als de journaliste zei dat ze gewoon journaliste was dan had hij de telefoon nooit mogen doorgeven, en als de journaliste zich voordeed als bekende, dan had de arts gewoon moeten zeggen 'Er is hier familie aanwezig inmiddels, als u een bekende bent dan weet u hen ook wel te benaderen'. Maar het was vanaf het begin al duidelijk aan de tv beelden van dat ventje in bed dat die doktoren hem werkelijk van geen kant beschermen en gewoon rustig een interview op camera naast zijn bed gaan staan geven. | |
Ryan3 | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:48 |
quote:Toch kwam de arts die ik gezien heb me uitermate zorgzaam voor. | |
marcodej | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:48 |
Tsja, daar zijn ze blijkbaar nogal tolerant met media. Dat is dus de heersende cultuur daar. Die dokter wil ik de schuld dan ook niet geven als zij zich inderdaad voordeed als familie. Er is er maar één fout bezig en dat is die "journaliste". Vanaf nu zit er waarschijnlijk steeds iemand van BuZa of zijn oom/tante naast het bed om telefoontjes te screenen. | |
Greys | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:51 |
quote:Bij 'zorgzaam' hoort ook dat ventje afschermen van die camera's en telefoontjes. Dus hij laat ergens toch een grote steek vallen. Hij zal als arts best goed voor hem zorgen, maar verder qua bescherming slaat hij volledig de plank mis en moet hij zich diep schamen. | |
Ryan3 | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:51 |
quote:Tenzij hij in een val is gelopen. | |
Greys | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:52 |
En de Telegraaf mag van mij al zijn abonnees verliezen nu. Ze zijn met zevenmijlslaarzen over de aangegeven grens heen gehold. | |
Greys | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:53 |
quote:Zelfs als de journaliste zich voordoet als familie, nogmaals, dan had hij gewoon moeten zeggen dat ze contact op moeten nemen met de daar aanwezige familie. Het is dommer dan dom. Voor hetzelfde geld belde er echt een sicko die Ruben wel even confronteerde met het feit dat iedereen om hem heen dood is. | |
Ryan3 | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:55 |
quote:Ach, ik heb al eerder heel erge dingen gezien van de Telegraaf. Bijv. in het geval de moord Marianne Vaatstra. Geen haan die ernaar kraaide toen. Die grens gaan ze vaak over. | |
ChipsZak. | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:55 |
Eens met Greys. Telegraaf had dit niet mogen doen & dokter ook niet. Feit is wel dat ze daar gewoon heel anders omgaan met dit soort zaken. Je ziet het wel vaker in dat soort landen. | |
Ryan3 | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:56 |
quote:Misschien dat ik uit medeleven met zo'n knulletje er ook ingetuind zou zijn. Ik zou me zeker niet bureaucratisch dan wel formalistisch hebben opgesteld iig. | |
ioko | vrijdag 14 mei 2010 @ 10:01 |
Over de link tussen goedkope tickets en veiligheid (misschien wat off-topic): ik denk dat een groot deel van de extra risico's zit in de extra keren dat je landt en opstijgt. Goedkope tickets zijn zelden rechtstreeks. | |
StephanL | vrijdag 14 mei 2010 @ 10:03 |
De Telegraaf journalist had een gesprek voordat zijn oom en tante bij hem waren, die wisten dus van niks. | |
Ryan3 | vrijdag 14 mei 2010 @ 10:03 |
quote:Vertel. | |
LosPollos | vrijdag 14 mei 2010 @ 10:06 |
quote: Trek anders pas conclusies als je weet wat er heeft gespeeld en hoe het is gegaan. Al die aannames vind ik minstens zo'n bedenkelijk niveau hebben als De Telegraaf. | |
ChipsZak. | vrijdag 14 mei 2010 @ 10:07 |
quote:Ik zie altijd beelden uit ziekenhuizen daar. Ik heb ze daar nooit moeilijk over zien doen, hoor. Alleen al het journaal. Maar ook wel bij docu's, waar niet moeilijk wordt gedaan over een camera meer of minder in de ziekenhuiskamer. | |
MevrouwHopjes83 | vrijdag 14 mei 2010 @ 10:10 |
quote:Nee ze zeggen van niet, lijkt me ook wel vreemd als ze dit wel hadden gedaan. | |
Ryan3 | vrijdag 14 mei 2010 @ 10:10 |
quote:Beelden uit ziekenhuizen in Libië? | |
ChipsZak. | vrijdag 14 mei 2010 @ 10:13 |
quote:Er zijn toch camera's bij Ruben geweest. Hij werd gewoon gefilmd terwijl hij op de IC lag. | |
ChipsZak. | vrijdag 14 mei 2010 @ 10:13 |
Oh en met 'daar' bedoelde ik niet specifiek Libië. | |
Ryan3 | vrijdag 14 mei 2010 @ 10:14 |
quote:Dat is wel een punt idd. | |
Ryan3 | vrijdag 14 mei 2010 @ 10:15 |
quote:Jij bedoelt ziekenhuisbeelden uit Irak of de strook van Gaza zeker. | |
Lagrinta | vrijdag 14 mei 2010 @ 10:16 |
[quote]Op vrijdag 14 mei 2010 10:01 schreef ioko het volgende: Over de link tussen goedkope tickets en veiligheid (misschien wat off-topic): ik denk dat een groot deel van de extra risico's zit in de extra keren dat je landt en opstijgt. Goedkope tickets zijn zelden rechtstreeks. Jij ziet verband tussen landingen? Iedere landing is een landing op zich. | |
Lagrinta | vrijdag 14 mei 2010 @ 10:18 |
quote:Dat kan ook. Maar wij hebben andere gewoonten dan in Libië. Net zoals in de Angelsaksische wereld ze hem een "wonder boy" noemen. Dat vind ik ook donut-sentiment. |