Het gaat om Afriqiyah Airways 8U771, Johannesburg to Tripoli, Airbus A330-200.quote:Nederlands kind enige overlevende crash Tripoli
TRIPOLI - Door een vliegtuigongeval woensdag op de luchthaven van de Libische hoofdstad Tripoli zijn 104 doden gevallen. De enige overlevende van het toestel is een Nederlands kind, zo heeft een veiligheidsfunctionaris van de luchthaven bij Tripoli laten weten.
Aan boord van het vliegtuig, zaten meerdere Nederlanders. Die waarschijnlijk allen omgekomen. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag meldde woensdag dat daar duidelijke aanwijzingen voor zijn.
Het geslacht en de leeftijd van het kind is nog onbekend. Het Franse persbureau AFP meldt dat het om een achtjarige jongen gaat. Het Duitse persbureau DPA echter meldt dat het om een meisje van negen gaat.
Crisisteam
De Nederlandse ambassade in Tripoli heeft iemand naar het vliegveld gestuurd om poolshoogte te nemen en duidelijkheid te krijgen. Op het ministerie zelf is een crisisteam geformeerd.
Een woordvoerder van het ministerie wilde niet speculeren over het precieze aantal Nederlanders aan boord, zolang daar geen duidelijkheid over is.
Passagiers
Het toestel van Libische vliegmaatschappij Afriqiyah Airways bevatte 104 inzittenden, waarvan 93 passagiers en 11 bemanningsleden.
Vlucht 771 uit Johannesburg in Zuid-Afrika stortte kort voor de landing bij Tripoli neer.
Oorzaak
De oorzaak van de crash van het toestel, een Airbus 330, is nog onbekend. Afriqiyah Airways vliegt met vliegtuigen van Airbus, meldt de website van de maatschappij, die in handen is van de Libische staat.
Het toestel zou na een korte tussenstop doorvliegen naar het vliegveld Gatwick in Londen.
nu.nl
Misschien zaten er wel meer in maar zijn 'alleen' deze 105 overleden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:18 schreef Joene het volgende:
Wat zitten er tegenwoordig toch weinig mensen in een vliegtuig he ?
Volgens het bericht zijn de hele crew en alle passagiera verpogepuktquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:20 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Misschien zaten er wel meer in maar zijn 'alleen' deze 105 overleden.
Hier kan 300 man in, dus vol zat hij niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:18 schreef Joene het volgende:
Wat zitten er tegenwoordig toch weinig mensen in een vliegtuig he ?
Lezen is moeilijk he. Misschien hebben mensen het ook overleeft?quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:37 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Hier kan 300 man in, dus vol zat hij niet.
Die is nogsteeds niet teruggevonden toch?quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:37 schreef ShaoliN het volgende:
Weer een A330 die niet al te oud is.
Zelfde als die diepzee duiker van Air France.
precies wat jij zegt Lezen is moeilijk he , er staat toch in het artikel dat iedereen overleden is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:43 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk he. Misschien hebben mensen het ook overleeft?
Uit de openingspostquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:43 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk he. Misschien hebben mensen het ook overleeft?
Dus wie kan er nou niet lezen lamlul? Of is het het Engelse aan het bericht wat het te moeilijk maakt.quote:A Libyan security official said 94 passengers and 11 crew were among the dead.
"All passengers and crew members on board were killed," he said.
Afriqiyah Airways, which runs a fleet of Airbus planes, was founded in April 2001 and at first fully owned by the Libyan state.
The company’s capital was later divided into shares to be managed by the Libya-Africa Investment Portfolio.
bron
Een paar stukjes dacht ik.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:44 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Die is nogsteeds niet teruggevonden toch?
Ik moet er wel even bij vermelden dat de uitvoering van deze maatschappij 230 mensen mee kan nemen. 300 was iets overdreven dus.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:44 schreef Joene het volgende:
[..]
precies wat jij zegt Lezen is moeilijk he , er staat toch in het artikel dat iedereen overleden is.
quote:Nederlands meisje van 8 jaar overleeft de vlieguigcrash in Tripoli, meldt persbureau AFP.
quote:BREAKING NEWS: There are reports an eight-year-old Dutch child has survived the Tripoli plane crash.
Fijn voor haar!quote:
Afriqiyah bood retourvluchten aan uit Brussel voor <300 euro naar Johannesburg.Toch opteren de meesten voor de traditionelere maatschappijen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:18 schreef Joene het volgende:
Wat zitten er tegenwoordig toch weinig mensen in een vliegtuig he ?
Dat is zo'n faal dat ik betwijfel of je hier nog gaat postenquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:43 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk he. Misschien hebben mensen het ook overleeft?
unbreakablequote:Op woensdag 12 mei 2010 10:24 schreef svefn het volgende:
Een filmverhaal zie ik er in ieder geval in, 'het meisje dat op miraculeuze wijze als enige een vliegramp overleefde'. Moet wel raar voelen wanneer je later volwassen bent, trouwens
Idd niet zo zweverig doen. Je gaat dood als je op de verkeerde plek, op de verkeerde tijdstip bent.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:44 schreef Leandra het volgende:
Wat moet dat enorm vreemd zijn om als enige van 105 mensen zo'n ongeluk te overleven.
Is het "je tijd" dan nog niet?? Zat je dan bij toeval in een vliegtuig met mensen wiens "tijd" het wel was??
Oeps, we zitten in NWS, niet in TRU/BNW![]()
CNN meldt 104 passagiers:quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:44 schreef Leandra het volgende:
Wat moet dat enorm vreemd zijn om als enige van 105 mensen zo'n ongeluk te overleven.
Is het "je tijd" dan nog niet?? Zat je dan bij toeval in een vliegtuig met mensen wiens "tijd" het wel was??
Oeps, we zitten in NWS, niet in TRU/BNW![]()
"A Sole Survivor can refer to the only one to remain alive after a deadly accident or disaster."quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:44 schreef Leandra het volgende:
Wat moet dat enorm vreemd zijn om als enige van 105 mensen zo'n ongeluk te overleven.
Is het "je tijd" dan nog niet?? Zat je dan bij toeval in een vliegtuig met mensen wiens "tijd" het wel was??
Oeps, we zitten in NWS, niet in TRU/BNW![]()
Ik ging uit van de OP; 104 doden, 1 overlevende, maakt volgens mij 105.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:53 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
CNN meldt 104 passagiers:
(CNN) -- A plane, carrying 104 people, crashed while trying to land at Libya's Tripoli International Airport on Wednesday.
Dus ook nog iemand op de grond gestorven?
quote:Door een vliegtuigongeval woensdag op de luchthaven van de Libische hoofdstad Tripoli zijn 104 doden gevallen. De enige overlevende van het toestel is een Nederlands kind, zo heeft een veiligheidsfunctionaris van de luchthaven bij Tripoli laten weten.
Oh, gelukkig maar. Dan valt het wel mee.quote:Gelukkig heeft in ieder geval een Nederlands kind de crash overleefd.
In de lijn Zuid-Afrika - Libië is geen as te vinden hoor...quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:10 schreef SeLang het volgende:
De interessante vraag is natuurlijk of het door die vulkaan komt.
Spaanse en Marokkaanse vliegvelden waren gisteren dicht om die reden.
Plaatje:
[ afbeelding ]
"In Morocco, the airports in Tangier, Tetouan and Essaouira were also closed. According to AFP, eight Moroccan airports in all shut down on Tuesday."
Heel erg voor het meisje (even nog de vraag of zowel haar vader én moeder en eventuele andere familieleden ook aan boord zaten), maar om te stellen dat ze beter ook dood had kunnen zijnquote:Op woensdag 12 mei 2010 11:15 schreef Paaskonijn het volgende:
Meisje had beter ook kunnen overlijden, lijkt me niks om op je achtste zonder vader en moeder door te moeten..
Dat wordt dan deel 2, de primeur was een tijdje terug. Wel verdacht; ook een Airbus, ook 1 kind als overlevende.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:24 schreef svefn het volgende:
Een filmverhaal zie ik er in ieder geval in, 'het meisje dat op miraculeuze wijze als enige een vliegramp overleefde'. Moet wel raar voelen wanneer je later volwassen bent, trouwens
quote:Libië sluit terrorisme uit
VLIEGTUIGCRASH TRIPOLI
TRIPOLI (ANP/AFP) - Libië sluit terrorisme bij de vliegtuigcrash van
Tripoli uit. Dat hebben de autoriteiten in het Noord-Afrikaanse land
woensdag laten weten.
Naar BNW dan maar?quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:24 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat wordt dan deel 2, de primeur was een tijdje terug. Wel verdacht; ook een Airbus, ook 1 kind als overlevende.
Ik kwam deze site vanmorgen tegen toen ik (toevallig) keek hoe het zat met de 777.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:36 schreef Sideshowbobbie het volgende:
OT:
Wat is de kans op een vliegtuigcrash ook alweer? One in a billion?
http://www.kras.nl/vakantie/cco.htmquote:Afriqiyah Airways vluchtnummer 8U 771 van 12 mei 2010. Vanochtend is een toestel van Afriqiyah Airways bij de luchthaven van Tripoli verongelukt. Aan boord van het toestel zaten gasten van KRAS.NL. Er is op dit moment nog geen verdere informatie bekend. U kunt contact opnemen met KRAS.NL via telefoonnummer 073-5999541.
Volgens de Telegraaf is het een jongetje. Wordt het natuurlijk niet minder erg doorquote:Op woensdag 12 mei 2010 11:15 schreef Paaskonijn het volgende:
Meisje had beter ook kunnen overlijden, lijkt me niks om op je achtste zonder vader en moeder door te moeten..
quote:Volgens SOS International waren er 38 Nederlanders aan boord van het rampvliegtuig in Tripoli. Deze mensen hadden een reis geboekt via Kras Reizen en Stip. Een achtjarig Nederlands jongetje als enige de crash bij de Libische hoofdstad overleefd.
De Nederlandse ambassade in Tripoli heeft iemand naar het vliegveld gestuurd om poolshoogte te nemen en duidelijkheid te krijgen. Op het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag is inmiddels een crisisteam geformeerd. Een woordvoerder van het ministerie wilde niet speculeren over het precieze aantal Nederlanders aan boord, zolang daar geen duidelijkheid over is.
Het Libische toestel, een Airbus A330-200 van Afriqiyah Airways was dinsdagavond vertrokken vanaf Johannesburg en crashte tijdens de landing in Tripoli. Het zou daarna doorvliegen naar de Britse luchthaven Londen Gatwick.
Bij de ramp zijn in totaal 103 inzittenden om het leven gekomen. Onder hen waren 11 bemanningsleden. De oorzaak van de crash van het toestel is nog onbekend. Afriqiyah Airways vliegt met vliegtuigen van Airbus, meldt de website van de maatschappij, die in handen is van de Libische staat. Er waren 22 Libiërs aan boord, de rest had andere nationaliteiten.
Libië sluit terrorisme bij de vliegtuigcrash van Tripoli uit. Dat hebben de autoriteiten in het Noord-Afrikaanse land woensdag laten weten
dat zullen ze gerust wel gaan uitzoeken denk ik...quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:10 schreef SeLang het volgende:
De interessante vraag is natuurlijk of het door die vulkaan komt.
Spaanse en Marokkaanse vliegvelden waren gisteren dicht om die reden.
Plaatje:
[ afbeelding ]
"In Morocco, the airports in Tangier, Tetouan and Essaouira were also closed. According to AFP, eight Moroccan airports in all shut down on Tuesday."
jeetje echt een wonder dat daar nog iemand levend uit is gekomenquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:05 schreef Felixa het volgende:
Daar is niet veel meer van over...![]()
[ afbeelding ]
Vliegtuig was onderweg naar Heathrow en maakte een tussenstop in Libië.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:07 schreef Intrepidity het volgende:
Wat doen 62 Nederlanders aan boord van een vlucht van een Libische maatschappij van Zuid-Afrika naar Libië?Dat klinkt statistisch gezien een beetje gek..
Ja, maar dan nog, er zijn directere manieren om naar Z-A te vliegen als Zuid Afrika-Libie-Heathrow-Amsterdamquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Vliegtuig was onderweg naar Heathrow en maakte een tussenstop in Libië.
Unbreakable anyone?quote:Een achtjarig Nederlands jongetje als enige de crash bij de Libische hoofdstad overleefd
Ik las ook dat de Nederlanders waarschijnlijk zouden overstappen op een vlucht naar Brussel.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Vliegtuig was onderweg naar Heathrow en maakte een tussenstop in Libië.
Dit was vast de goedkoopste manier voor die mensen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:09 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog, er zijn directere manieren om naar Z-A te vliegen als Zuid Afrika-Libie-Heathrow-Amsterdam
Sowieso geen aanslagquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
Over de toedracht is nog niets bekend neem ik aan?
Wel een man met verstand van zaken. Meer dan andere 'specialisten' die vaak van stal worden gehaald.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:07 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja echt he![]()
was een geweldige commentator
Holy fuck.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:05 schreef Felixa het volgende:
Daar is niet veel meer van over...![]()
[ afbeelding ]
quote:Ruim 60 Nederlanders dood bij crash Tripoli
Ruim 60 Nederlanders dood bij crash Tripoli TRIPOLI - Aan boord van het rampvliegtuig in Tripoli zaten ruim 60 Nederlanders. Zij hadden een reis geboekt via Kras en Stip Reizen. Een 8-jarig jongetje uit Nederland heeft als enige de crash overleefd. Dit melden diverse betrouwbare bronnen.
Dat daar nog iemand levend uit gekomen is....quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Amos_ het volgende:
Wat een ravage
"gelukkig" is er nog wel een overlevende maar my god, wat een puinzooi zo..
Waarom waren er geen veiligheidspoortjes?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:16 schreef marcodej het volgende:
Gelukkig stelt Marieke de Vries de vragen niet.
Telegraafquote:Ruim 60 Nederlanders dood bij crash Tripoli
TRIPOLI - Aan boord van het rampvliegtuig in Tripoli zaten ruim 60 Nederlanders. Zij hadden een reis geboekt via Kras en Stip Reizen. Een 9-jarig jongetje uit Nederland heeft als enige de crash overleefd. Het kind is naar een ziekenhuis vervoerd en maakt het goed.
Op het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag is inmiddels een crisisteam geformeerd. Ook is er een Nederlands vliegtuig van de ANWB op weg naar de rampplek.
Een woordvoerder van het ministerie wilde niet speculeren over het precieze aantal Nederlanders aan boord, zolang daar geen duidelijkheid over is. De touropetarors Kras en Stip reizen melden echter dat zij respectievelijk 26 en 38 mensen aan boord hadden. Onder hen twee kinderen op de lijst: één van 9 en één van elf.
De Nederlandse toeristen kwamen uit Zuid-Afrika en zouden in Tripoli overstappen op vluchten richting Brussel en Düsseldorf.
De oorzaak van de crash is nog onduidelijk. De Arabische nieuwszender al-Arabiya meldde op basis van de Libische luchtvaartautoriteiten dat het toestel een technisch defect had, dat kort voor de landing aan het licht kwam. De onderneming kon deze informatie nog niet bevestigen. De autoriteiten in het Noord-Afrikaanse land sluiten terrorisme uit als oorzaak voor de ramp. Het Libische persbureau Jana meldde dat de zwarte doos inmiddels is gevonden.
Vlucht 8U771 was afkomstig uit Johannesburg in Zuid-Afrika en had volgens de Britse omroep BBC Londen Gatwick als eindbestemming na een tussenstop in Tripoli. Daar zou het toestel woensdagmorgen om 06.10 uur landen.
Aan boord waren 93 passagiers en elf bemanningsleden. Naast 22 Libiërs, onder wie de elf bemanningsleden, waren er ook Zuid-Afrikanen, Britten en dus veel Nederlanders aanwezig in de Airbus.
De weersomstandigheden waren goed ten tijde van de ramp. Het was woensdagmorgen zonnig in Tripoli.
Op de website van Kras Reizen staat inmiddels het telefoonnummer 073-5999541 vermeld, waar mensen terecht kunnen voor vragen.
Je boekt een complete vakantie via Kras reizen om in Z-A naar olifanten of tijgers te gaan kijken, en Kras reizen zoekt dan de goedkoopste manier van reizen..... zo kan het ook zomaar zijn dat je onderweg naar Thailand in een Aeroflot toestel komt te zitten wat aan alle kanten rammelt, maar je hebt wel een goedkope all inclusive vakantie.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:09 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog, er zijn directere manieren om naar Z-A te vliegen als Zuid Afrika-Libie-Heathrow-Amsterdam
Zuid-Afrika he... Wordt best veel door NL'ers bezocht toch. En zeker als het een reisorganisatie betreft (Kras in dit geval) kan de groep ineens groot zijn.quote:
Tenerife....quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:23 schreef SoldMayor het volgende:
Ik zakte bijna door me stoel toen die verslagever zijn '' 62 nederlanders ''![]()
Echt vreselijk,
een van de grootste rampem met nederlanders
Ik ook!quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:23 schreef SoldMayor het volgende:
Ik zakte bijna door me stoel toen die verslagever zijn '' 62 nederlanders ''![]()
Echt vreselijk,
een van de grootste rampem met nederlanders
Wat een puinhoop..quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:05 schreef Felixa het volgende:
Daar is niet veel meer van over...![]()
[ afbeelding ]
Hopelijk heeft hij nog bv. een oma of tante die hem kan opvangen. Vreselijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:24 schreef vosss het volgende:
Dat jongetje zeg. Die zal naar alle waarschijnlijkheid dus vader en moeder en eventuele broertjes/zusjes verloren zijn.
Godsklere. Die is klaar voor het RIAGG lijkt me
quote:
het maakt het ongeluk niet erger of minder erg, maar het ver-van-mijn-bed gevoel gaat er gelijk af.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:28 schreef Oksel het volgende:
Ik las het al.. en dan denk je: okay, shit happens. Maar dan lees je dat er 60!!! nederlanders aan boord waren, en dan is het toch wel ff een stuk erger. Raar, maar waar.
Hij zou stabiel zijn volgens mij, of dat buiten levensgevaar is geen idee.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:35 schreef Saekerhett het volgende:
Is dat jongetje überhaupt buiten levensgevaar, of niet?
Ja, maakt het goed naar omstandighedenquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:35 schreef Saekerhett het volgende:
Is dat jongetje überhaupt buiten levensgevaar, of niet?
quote:BREKEND Inmiddels ook uit tweede bron bevestigd dat 62 Nederlanders aan boord van ramptoestel zaten.
quote:
Dat zei ik alquote:
Idd, wat een enorme ravage en ogenschijnlijk niets herkenbaarsquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Je zult daar nu als reddingswerker aan 't werk zijn.. Diep respect.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/koenderegt/status/13843674544
[..]
Laatst een artikel gelezen over Juliane Köpcke (56), die in 1971 (toen 17jr) enige survivor was van een mid air explotion (bliksem). Zij is blijven zitten in een rij va 3 stoelen, en stortte helemaal naar beneden in de jungle. De anderen van die rij waren overleden, net als de rest van alle inzittenden en haar ouders. Zij heeft zich weten te redden door een rivier te volgen naar een dorpje en is na 12 dagen (geloof ik) aangekomen bij een dorpje en heeft dus als enige de crash overleefd. Zéér bizar verhaal!!!quote:
Maar waarschijnlijk komen ze her en der ledematen tegenquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, wat een enorme ravage en ogenschijnlijk niets herkenbaars
Teletekst meldt 61quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/koenderegt/status/13843674544
[..]
Er staat al geruime tijd een kader met doorverwijzing naar deze pagina:quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:26 schreef Symphonic het volgende:
Ik snap niet dat Kras zijn site nog niet heeft aangepast...
Slecht een korte verwijzing in een klein kadertje..
het staat op de site van Kras toch?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:26 schreef Symphonic het volgende:
Ik snap niet dat Kras zijn site nog niet heeft aangepast...
Slecht een korte verwijzing in een klein kadertje..
no shit sherlockquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:40 schreef JohnFoK het volgende:
in het vliegtuig zaten 61 Nederlandse mensen zegt het anwb zojuist op nos
61 doden, 1 overlevendequote:
Die docu heb ik ook gezien ja. Inderdaad bizar!quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:38 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Laatst een artikel gelezen over Juliane Köpcke (56), die in 1971 (toen 17jr) enige survivor was van een mid air explotion (bliksem). Zij is blijven zitten in een rij va 3 stoelen, en stortte helemaal naar beneden in de jungle. De anderen van die rij waren overleden, net als de rest van alle inzittenden en haar ouders. Zij heeft zich weten te redden door een rivier te volgen naar een dorpje en is na 12 dagen (geloof ik) aangekomen bij een dorpje en heeft dus als enige de crash overleefd. Zéér bizar verhaal!!!
Was het ook.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:38 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Bizar dat er van de 100 doden, 60 uit NL komen. Dat moet bijna wel een groepsreis zijn geweest.
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=34844quote:DRIEBERGEN - De Airbus A330-200 van Afriqiya Airways die woensdagmorgen (12 mei) bij de landing in Tripoli is neergestort, was pas acht maanden oud. Vliegtuigbouwer Airbus leverde het tweemotorige vliegtuig in september vorig jaar aan de Libische maatschappij af. Een maand eerder, in augustus 2009, vond de eerste aflevering van een A330 aan Afriqiya plaats.
2 reisgezelschappen. Organisaties Kras en Stip.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:38 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Bizar dat er van de 100 doden, 60 uit NL komen. Dat moet bijna wel een groepsreis zijn geweest.
Op 0:26, is dat een autowrak dat aan die kraan hangt?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:25 schreef Mestras het volgende:
http://edition.cnn.com/20(...)sh/index.html?hpt=T2
Inclusief filmpje rampplek.
dat is wel apart. Dat wordt een flink gevalletje garantie claimen bij Airbus.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:43 schreef Intrepidity het volgende:
Kist van 8 maanden oud![]()
[..]
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=34844
Misschien aan TT toevoegen dat het om 61 Nederlanders gaat?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:43 schreef yvonne het volgende:
Heftig nieuws
Winglet heeft niks met stabiliteit te maken, alleen met fuel consumption.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:39 schreef Tware het volgende:
Best voorspelbaar als je vliegtuig niet helemaal symmetrisch is... 1 winglet ligt al eraf, zeker te duur om of die andere eraf te halen of te repareren...
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6796285
Zijn al gevonden, is ook te zien in de beelden op http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:44 schreef Saekerhett het volgende:
Nouja, hopen dat ze snel de zwarte dozen vinden. Als dat ding in zee was gepleurd, was dat toch wel effe moeilijker geweest.
Beetje veel Airbussen die de laatste tijd uit de lucht vallen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:43 schreef Intrepidity het volgende:
Kist van 8 maanden oud![]()
[..]
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=34844
kt erop idd.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:43 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Op 0:26, is dat een autowrak dat aan die kraan hangt?
Laten we eerst afwachten wat de oorzaken zijn...quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:44 schreef StephanL het volgende:
[..]
dat is wel apart. Dat wordt een flink gevalletje garantie claimen bij Airbus.
Ok, mooi.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zijn al gevonden, is ook te zien in de beelden op http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Dat hangt maar helemaal van de oorzaak van deze ramp af. Kan net zo goed een fout van de piloot of iets anders wezen, en dat hoeft niets met de constructie van het vliegtuig te maken te hebbenquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:44 schreef StephanL het volgende:
[..]
dat is wel apart. Dat wordt een flink gevalletje garantie claimen bij Airbus.
Dan heb je geen leven meerquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
jemigdat is geen goed nieuws
los van het feit dat het Nederlanders betreft.. een vliegtuigcrash is natuurlijk altijd verschrikkelijk
en de enige overlevende zijn.. wat zou dat me je doen?
En weer een A330-200.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:45 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Beetje veel Airbussen die de laatste tijd uit de lucht vallen.
het begint wel heel erg op te vallen ja....quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:45 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Beetje veel Airbussen die de laatste tijd uit de lucht vallen.
ja, en nu?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:47 schreef JohnFoK het volgende:
12 mei 2010 vliegtuigramp
13 mei 2000 vuurwerkramp.
En 11 mei 2020 een scheepsramp?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:47 schreef JohnFoK het volgende:
12 mei 2010 vliegtuigramp
13 mei 2000 vuurwerkramp.
Te laat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:47 schreef JohnFoK het volgende:
dat dus ja.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:37 schreef knep het volgende:
Komt zo inderdaad een stuk dichterbij met de berichten over de hoeveelheid Nederlanders.
Die hebben denk ik wel iets andere prioriteiten dan het aanpassen van een site.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:26 schreef Symphonic het volgende:
Ik snap niet dat Kras zijn site nog niet heeft aangepast...
Slecht een korte verwijzing in een klein kadertje..
quote:Originally Posted by andrasz
The small mosque in the background on this photo is here, placing the accident site about 1000-1500m before threshold and about 200m to the rigth of 09 centerline.
het begint allemaal met een V.quote:
Familie daar.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:51 schreef msnk het volgende:
Opvallend veel Nederlanders, is Z-A zo populair onder de Nederlanders? Althans, ik neem aan dat de "Nederlandse" bewoners van dat land allang geen Nederlandse identiteit meer hebben of zie ik dat helemaal verkeerd
dat, en wat moet er dan gebeuren? Hele site op zwart ofzo? Is ook wat overdreven. Ja, het is klote en lullig, maar om dan de boel maar uit de lucht te halen, alsof dat iemand iets gaat helpen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:51 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Die hebben denk ik wel iets andere prioriteiten dan het aanpassen van een site.
Ze hebben juist al heel snel een bericht op de site geplaatst, rond 11:30 ofzo stond er al een bericht.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:51 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Die hebben denk ik wel iets andere prioriteiten dan het aanpassen van een site.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
dan is het dus een veerbootramp..
http://www.nuentoen.nl/fo(...)ash-op-tenerife.htmlquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:51 schreef Arcee het volgende:
Vliegramp Faro 21 december 1992 in Portugal waren 56 Nederlandse doden.
Ik denk dat we Verbal over 10 jaar is in de gaten moeten houden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
oh, was het pimpampetten
[..]
dan is het dus een veerbootramp..
quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:51 schreef Arcee het volgende:
Vliegramp Faro 21 december 1992 in Portugal waren 56 Nederlandse doden.
dat zat ik mezelf ook af te vragen, vooral ook omdat er geen brand is geweest zo te zienquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Verbaas me altijd erover dat we op die beelden geen lichamen zien. Al zal daar ook wel net zo weinig van over zijn als die andere zooi![]()
>
Veel overlevenden van vliegtuigcrashes schijnen later een enorm schuldgevoel te krijgen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
jemigdat is geen goed nieuws
los van het feit dat het Nederlanders betreft.. een vliegtuigcrash is natuurlijk altijd verschrikkelijk
en de enige overlevende zijn.. wat zou dat me je doen?
Opvallend.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:54 schreef Jojoke het volgende:
Volgens teletekst was er een explosie aan boord.
Ja, 238 Nederlanders dood toen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:54 schreef Symphonic het volgende:
http://www.nuentoen.nl/fo(...)ash-op-tenerife.html
quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:54 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik denk dat we Verbal over 10 jaar is in de gaten moeten houden.
Het vliegtuig zou verder vliegen naar Heathrow.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:57 schreef Frederic het volgende:
De Nederlanders hadden blijkbaar een aansluitende vlucht naar Brussel.
Op Brussels Airport is een crisiscentrum opgericht: http://www.brusselsairport.be/
Ik vind anders het ontbreken van die winglet ook best frappant! Iemand kennis over wat dat voor effect kan hebben??quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Je zou toch haast denken dat het een fout van de piloten is. Zo enorm dicht bij de landingsbaan... Of natuurlijk een aanslag maar dat werd al snel ontkracht.
Wat doe je op 11/15 mei 2020 ?quote:
En van daaruit dus naar Brussel.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:58 schreef Knallert het volgende:
[..]
Het vliegtuig zou verder vliegen naar Heathrow.
In een gedeelte dat intact bleef.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Fingon het volgende:
Ik vraag me echt af hoe at kiond het dan zonder levensbedreigende wonden overleeft heeft, waar ergens zat die dan?
15 april 1990 voedselvergiftigingsrampquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
oh, was het pimpampetten
[..]
dan is het dus een veerbootramp..
Op de radio hadden ze het over Gatwick.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:58 schreef Knallert het volgende:
[..]
Het vliegtuig zou verder vliegen naar Heathrow.
Het was een groepsreis, toch? Dan is het niet zo gek dat het veel Nederlanders zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:51 schreef msnk het volgende:
Opvallend veel Nederlanders, is Z-A zo populair onder de Nederlanders? Althans, ik neem aan dat de "Nederlandse" bewoners van dat land allang geen Nederlandse identiteit meer hebben of zie ik dat helemaal verkeerd
Ja dat kan van alles zijn natuurlijk. Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze DIRECT een terroristische actie uit sluiten. Zoiets kan je nooit uitsluiten lijkt me, ookal melden de piloten een of ander defect. Ook dat kan natuurlijk met opzet veroorzaakt zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:58 schreef wise het volgende:
http://teletekst.nos.nl/gif/113-01.html
explosie voor de landing?
[ afbeelding ]
Weinig effect. Daarnaast is de neergestorte kist niet degene zonder winglet, de 5A-ONF heeft geen winglet, de 5A-ONG is neergestort.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik vind anders het ontbreken van die winglet ook best frappant! Iemand kennis over wat dat voor effect kan hebben??
Die ontbrekende winglet zat op de 5A-ONF. Het vliegtuig dat neergestort is is de 5A-ONG. Een winglet is er voor brandstofbesparing.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik vind anders het ontbreken van die winglet ook best frappant! Iemand kennis over wat dat voor effect kan hebben??
Probleem is dat er weinig nieuws te melden is. Vind dat ze het best goed doet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:00 schreef tralalala het volgende:
Die nieuwslezeres van NOS weet niet echt hoe ze er mee om moet gaan volgens mij.
RTL doet het beterquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Probleem is dat er weinig nieuws te melden is. Vind dat ze het best goed doet.
Aan de kant zonder winglet wordt dan meer turbulentie opgewekt, waardoor de (geinduceerde) weerstand aan die kant groter is. Het verschil lijkt me echter niet zo groot, dat dat problemen gaat geven voor de besturing. Wel zal het brandstofverbruik iets toenemen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik vind anders het ontbreken van die winglet ook best frappant! Iemand kennis over wat dat voor effect kan hebben??
Weinig. Winglels zorgen voor een gunstiger brandstofverbruik.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik vind anders het ontbreken van die winglet ook best frappant! Iemand kennis over wat dat voor effect kan hebben??
Het verandert wel de vorm van de vortex rond de vleugelpunt en ook de stroom van lucht rond het uiteinde van de vleugel. Het zal dus weldegelijk effect hebben op de aerodynamica, maar volgensmij niet zo gek veel dat een kist ervan zou neerstorten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Die ontbrekende winglet zat op de 5A-ONF. Het vliegtuig dat neergestort is is de 5A-ONG. Een winglet is er voor brandstofbesparing.
Oh ja, ik zie het!quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:01 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Weinig effect. Daarnaast is de neergestorte kist niet degene zonder winglet, de 5A-ONF heeft geen winglet, de 5A-ONG is neergestort.
Vliegtuigen zijn nog steeds een stuk veiliger als de auto. En daar denk je ook niet bij na voor je instapt. De impact van een vliegtuigongeluk is alleen vele malen groterquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:00 schreef amaranta het volgende:
brrrr kippenvel.
De laatste tijd zijn er best veel crashes. En dat te bedenken dat vliegen zo veilig zou moeten zijn.
was er nou gisteren ook iets op schiphol met een transavia vliegtuig dat bijna fout ging?
Ik gok op de staart, die zag er nog vrij heel uit.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Fingon het volgende:
Ik vraag me echt af hoe at kiond het dan zonder levensbedreigende wonden overleeft heeft, waar ergens zat die dan?
En bovendien denken veel mensen dat ze bij autorijden het allemaal zelf in de hand hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vliegtuigen zijn nog steeds een stuk veiliger als de auto. En daar denk je ook niet bij na voor je instapt. De impact van een vliegtuigongeluk is alleen vele malen groter
En tijdens de crash van Turkisch Airlines waren juist de doden achterin het vliegtuig te vinden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:04 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik gok op de staart, die zag er nog vrij heel uit.
Die Airbus van AirFrance had ook nog een complete staart, ik weet wel waar ik voortaan ga zitten !
Sneu inderdaad..quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
RTL Nieuws is op zoek iedereen die iemand kent aan boord van het vliegtuig. (vlucht 8U771). Meld je bij de redactie.
Zo werkt nieuws.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
RTL Nieuws is op zoek iedereen die iemand kent aan boord van het vliegtuig. (vlucht 8U771). Meld je bij de redactie.
http://twitter.com/pauwenwittemanquote:Bij een vliegtuigcrash in Libië zijn veel NL'ers om het leven gekomen.Had u bekenden aan boord? Neem contact met ons op http://bit.ly/b7IuG4
Maar als een maatschappij vliegt met een missende winglet geeft dat, hoe weinig dit ook kwaad kan, neit echt veel vertrouwen in de rest van de vloot.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:03 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het verandert wel de vorm van de vortex rond de vleugelpunt en ook de stroom van lucht rond het uiteinde van de vleugel. Het zal dus weldegelijk effect hebben op de aerodynamica, maar volgensmij niet zo gek veel dat een kist ervan zou neerstorten.
Hart van Nederland is inmiddels op zoek naar huisdieren die geen baasje meer hebben door de ramp, waarschijnlijkquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
RTL Nieuws is op zoek iedereen die iemand kent aan boord van het vliegtuig. (vlucht 8U771). Meld je bij de redactie.
Wat heeft dat voor nieuwswaarde als RTL zo iemand vindt?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
RTL Nieuws is op zoek iedereen die iemand kent aan boord van het vliegtuig. (vlucht 8U771). Meld je bij de redactie.
lijkenpikkerij walgelijk inderdaadquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
RTL Nieuws is op zoek iedereen die iemand kent aan boord van het vliegtuig. (vlucht 8U771). Meld je bij de redactie.
Een systeemfout zoals bij deze testvlucht met een A330?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:05 schreef Wokkel het volgende:
Piloot meldde dat er ambulances moesten klaarstaan en dat er een bug in de plane zat. Aldus RTL nieuws.
Flinke systeemfout dan.
Niet helemaal met je eens. Het is niet alsof je even naar de wingletwinkel loopt en een nieuwe haalt, ofzo. Als zo'n ding beschadigd is kan het veel minder kwaad om hem te verwijderen als dat je ermee rond blijft vliegen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:07 schreef -0- het volgende:
[..]
Maar als een maatschappij vliegt met een missende winglet geeft dat, hoe weinig dit ook kwaad kan, neit echt veel vertrouwen in de rest van de vloot.
is een a320 die overigens als zeer veilig bekent staan net zoals de a330 .quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Een systeemfout zoals bij deze testvlucht met een A330?
Dat zegt niks. Iedere keer doen weer andere theorien de ronde waar je het beste kunt zitten, achterin, boven de vleugels, etc. Maar uiteindelijk blijkt het geen zak uit te maken. Het hangt puur van het type crash af. Persoonlijk denk ik dat het gewoon een kwestie van intense "mazzel" is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:04 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik gok op de staart, die zag er nog vrij heel uit.
Die Airbus van AirFrance had ook nog een complete staart, ik weet wel waar ik voortaan ga zitten !
yeah right...quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:28 schreef Hetiszover het volgende:
Ter vergelijking: Bijlmerramp 42 doden
Telegraaf ook...quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
RTL Nieuws is op zoek iedereen die iemand kent aan boord van het vliegtuig. (vlucht 8U771). Meld je bij de redactie.
bug? andere verwoording voor terrorist?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Een systeemfout zoals bij deze testvlucht met een A330?
Arabische media melden altijd explosies. Niet teveel op letten tot daar bewijs voor is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:10 schreef Mestras het volgende:
Arabische media melden een explosie vlak voor de crash.
Dat is ie al een tijdje hoor.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:10 schreef Kabolter het volgende:
Benno Baksteen, lekkere naam voor een vliegtuigrampdeskundige(?).
quote:Kort voor de landing van de Libische Airbus was er aan boord van het toestel een explosie. Waar in het vliegtuig, is nog onduidelijk. De zwarte dozen zijn inmiddels gevonden en die moeten op korte termijn meer duidelijkheid geven.
De Airbus A330 is uiteen gespat. Overal op de rampplek bij Tripoli liggen wrakstukken. Reddingswerkers zijn ter plaatse om te zoeken naar slachtoffers.
Naast Nederlanders waren er Britten en Zuid-Afrikanen aan boord. De Britse autoriteiten weten nog niet om hoeveel Britten het gaat.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:11 schreef Frutsel het volgende:
Vulkaanas?
Dit noem ik geen nieuws, maar sensatie. Om kotsmisselijk van te worden. Die familieleden hebben NIETS te melden over die ramp.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:11 schreef One_of_the_few het volgende:
dat nieuws zoeken doet elk medium.
rtl, nos, telegeaaf iedereen.
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:12 schreef Bronson het volgende:
Is er ergens een stream van de nos? Ik zit hier op mijn werk.
Nee was allang bekend geweest dan aangezien dat makkelijk waarneembaar was geweest plus dat het vliegtuig dan nooit door gevlogen was..quote:
RTL7quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:12 schreef Bronson het volgende:
Is er ergens een stream van de nos? Ik zit hier op mijn werk.
De mensen willen het zien.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dit noem ik geen nieuws, maar sensatie. Om kotsmisselijk van te worden. Die familieleden hebben NIETS te melden over die ramp.
Thanks. Had hem net gevonden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:12 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:13 schreef Amos_ het volgende:
Als het maar geen aanslag is geweest. Zo'n explosie kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben (druk in leidingen ofzo?) maar zou niet fraai zijn
quote:Libië sluit terrorisme uit
VLIEGTUIGCRASH TRIPOLI
TRIPOLI (ANP/AFP) - Libië sluit terrorisme bij de vliegtuigcrash van
Tripoli uit. Dat hebben de autoriteiten in het Noord-Afrikaanse land
woensdag laten weten.
mee eens hoor.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dit noem ik geen nieuws, maar sensatie. Om kotsmisselijk van te worden. Die familieleden hebben NIETS te melden over die ramp.
Misschien dag of paar dagen eerder?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:13 schreef dmk het volgende:
[..]
Nee was allang bekend geweest dan aangezien dat makkelijk waarneembaar was geweest plus dat het vliegtuig dan nooit door gevlogen was..
Flauwekul dat ze dat al zo snel kunnen uitsluitenquote:
Ja maar ze zeggen dat wel heeeel snel, terwijl er nu toch een explosie blijkt te zijn geweest. Zoals gezegd die kan meerdere oorzaken hebben maar toch...quote:
nee inderdaad dan heb je wel wat anders aan je hoofdquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:14 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
mee eens hoor.
Gebeurt bij elke groot nieuws item trouwens.
Bedoelde aan te geven dat 1 zender beschimpen niet echt fair is, iedereen maakt zich er aan schuldig.
Ook al had ik iemand in het vliegtuig zitten die ik kende, dan had ik geen behoefte om de nos te bellen ofzo.
En niet echt een systeemfout.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:09 schreef dmk het volgende:
[..]
is een a320 die overigens als zeer veilig bekent staan net zoals de a330 .
http://www.rtl.nl/compone(...)/rtlz_livestream.xmlquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:14 schreef wise het volgende:
waar is de live stream van rtl te bekijken?
Er is geen brand geweest, als ik de bronnen mag gelovenquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:15 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja maar ze zeggen dat wel heeeel snel, terwijl er nu toch een explosie blijkt te zijn geweest. Zoals gezegd die kan meerdere oorzaken hebben maar toch...
Nee, het was toch ook vlakvoor de landing? 't Is sowieso geen as. Ben benieuwd hoever ze van de landingsbaan afwaren.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:15 schreef -0- het volgende:
As lijkt me vrijwel onmogelijk, zo te zien vloog het vliegtuig niet door aswolken.
Blijkt? Dat is niets meer als een gerucht. Het enige wat tot nu toe blijkt is dat er een vliegtuig is neergestort, de rest is pure speculatie.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:15 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja maar ze zeggen dat wel heeeel snel, terwijl er nu toch een explosie blijkt te zijn geweest. Zoals gezegd die kan meerdere oorzaken hebben maar toch...
Statistisch gezien is dat ook de veiligste plek in een vliegtuig.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:04 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik gok op de staart, die zag er nog vrij heel uit.
Die Airbus van AirFrance had ook nog een complete staart, ik weet wel waar ik voortaan ga zitten !
Sommigen niet, want je zult zien dat daar vanavond een aantal mongolen gaat zitten voor hun paar minutes of famequote:Op woensdag 12 mei 2010 13:15 schreef dmk het volgende:
[..]
nee inderdaad dan heb je wel wat anders aan je hoofd
Een explosie betekend niet automatisch brandquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:16 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Er is geen brand geweest, als ik de bronnen mag geloven
quote:Ingelichte bronnen is gebleken dat de Cyrene, Tripoli International Airport had gevraagd luchthaven het vliegtuig kapitein, kapitein Joseph Saadi niet landing op baan 9 van de.
De bronnen zeiden dat de visie zelf niet duidelijk waren Mist de landingsbaan zal worden verhinderd boven de visie is duidelijk.
Het verkeer Tripoli International Airport had vorige week volledig gestopt vanwege het slechte weer illusies, maar het had hervat vluchten na de na de beter weer.
quote:Bij de ontwikkeling van nieuwe lijnen van de Afrikaanse vliegtuigongeluk dat Airport neergestort in Tripoli International door hogere bron is gebleken dat de kapitein van het getroffen vliegtuig was contact met de verkeerstoren verzoekende verwerking van ambulances en noodsituaties als gevolg van een bug in het vlak vóór het ongeval.
Volgens medische bronnen die de enige overlevende van de passagiers is een kind in Nederland acht jaar oud zijn nog niet duidelijk in de rest van de gedetailleerde nationale passagiersvliegtuig voor de 93 niet-ontvangst van informatie van de immigratie-autoriteiten de luchthaven van Johannesburg, Zuid-Afrika.
thanks.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)/rtlz_livestream.xml
Nee, het was vast een explosie van koud vuur.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Een explosie betekend niet automatisch brand
Ben je nou echt zo dom?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:18 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Nee, het was vast een explosie van koud vuur.
`quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Een explosie betekend niet automatisch brand
Ook wel logisch de rest klapt natuurlijk door het moment voorover en krijgt een veel hardere klap.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:17 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Statistisch gezien is dat ook de veiligste plek in een vliegtuig.
Het is niet voor niets dat de 'zwarte dozen' vrijwel altijd in de staart zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |