Wat doe je op 11/15 mei 2020 ?quote:
En van daaruit dus naar Brussel.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:58 schreef Knallert het volgende:
[..]
Het vliegtuig zou verder vliegen naar Heathrow.
In een gedeelte dat intact bleef.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Fingon het volgende:
Ik vraag me echt af hoe at kiond het dan zonder levensbedreigende wonden overleeft heeft, waar ergens zat die dan?
15 april 1990 voedselvergiftigingsrampquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
oh, was het pimpampetten
[..]
dan is het dus een veerbootramp..
Op de radio hadden ze het over Gatwick.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:58 schreef Knallert het volgende:
[..]
Het vliegtuig zou verder vliegen naar Heathrow.
Het was een groepsreis, toch? Dan is het niet zo gek dat het veel Nederlanders zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:51 schreef msnk het volgende:
Opvallend veel Nederlanders, is Z-A zo populair onder de Nederlanders? Althans, ik neem aan dat de "Nederlandse" bewoners van dat land allang geen Nederlandse identiteit meer hebben of zie ik dat helemaal verkeerd
Ja dat kan van alles zijn natuurlijk. Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze DIRECT een terroristische actie uit sluiten. Zoiets kan je nooit uitsluiten lijkt me, ookal melden de piloten een of ander defect. Ook dat kan natuurlijk met opzet veroorzaakt zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:58 schreef wise het volgende:
http://teletekst.nos.nl/gif/113-01.html
explosie voor de landing?
[ afbeelding ]
Weinig effect. Daarnaast is de neergestorte kist niet degene zonder winglet, de 5A-ONF heeft geen winglet, de 5A-ONG is neergestort.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik vind anders het ontbreken van die winglet ook best frappant! Iemand kennis over wat dat voor effect kan hebben??
Die ontbrekende winglet zat op de 5A-ONF. Het vliegtuig dat neergestort is is de 5A-ONG. Een winglet is er voor brandstofbesparing.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik vind anders het ontbreken van die winglet ook best frappant! Iemand kennis over wat dat voor effect kan hebben??
Probleem is dat er weinig nieuws te melden is. Vind dat ze het best goed doet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:00 schreef tralalala het volgende:
Die nieuwslezeres van NOS weet niet echt hoe ze er mee om moet gaan volgens mij.
RTL doet het beterquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Probleem is dat er weinig nieuws te melden is. Vind dat ze het best goed doet.
Aan de kant zonder winglet wordt dan meer turbulentie opgewekt, waardoor de (geinduceerde) weerstand aan die kant groter is. Het verschil lijkt me echter niet zo groot, dat dat problemen gaat geven voor de besturing. Wel zal het brandstofverbruik iets toenemen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik vind anders het ontbreken van die winglet ook best frappant! Iemand kennis over wat dat voor effect kan hebben??
Weinig. Winglels zorgen voor een gunstiger brandstofverbruik.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik vind anders het ontbreken van die winglet ook best frappant! Iemand kennis over wat dat voor effect kan hebben??
Het verandert wel de vorm van de vortex rond de vleugelpunt en ook de stroom van lucht rond het uiteinde van de vleugel. Het zal dus weldegelijk effect hebben op de aerodynamica, maar volgensmij niet zo gek veel dat een kist ervan zou neerstorten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Die ontbrekende winglet zat op de 5A-ONF. Het vliegtuig dat neergestort is is de 5A-ONG. Een winglet is er voor brandstofbesparing.
Oh ja, ik zie het!quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:01 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Weinig effect. Daarnaast is de neergestorte kist niet degene zonder winglet, de 5A-ONF heeft geen winglet, de 5A-ONG is neergestort.
Vliegtuigen zijn nog steeds een stuk veiliger als de auto. En daar denk je ook niet bij na voor je instapt. De impact van een vliegtuigongeluk is alleen vele malen groterquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:00 schreef amaranta het volgende:
brrrr kippenvel.
De laatste tijd zijn er best veel crashes. En dat te bedenken dat vliegen zo veilig zou moeten zijn.
was er nou gisteren ook iets op schiphol met een transavia vliegtuig dat bijna fout ging?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |