deze is beterquote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:55 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Heb deze altijd al enorm vet gevonden :
Beretta FS92
[ afbeelding ]
En natuurlijk deze klassieker blijft één van de beste handwapens die er is :
Smith and Wesson
[ afbeelding ]
In combinatie met mijn lichaam.quote:
Die bovenste is een HK416 volgens mij.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:39 schreef StateOfMind het volgende:
Ik weet niet wat voor een versie dit is, maar deze M4 is wel erg gaaf:
[ afbeelding ]
En de FN-P90:
[ afbeelding ]
Durpquote:
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:40 schreef Andyy het volgende:
Doe mij maar een HK417 met daarop een S&B en een doctor sight.
En dan als secundaire wapen een MP7 met de bijhorende Zeiss red dot.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:57 schreef theghostrider het volgende:
"favoriete wapen"
Een uitvinding speciaal ontwikkeld om mensen te doden....denk er is wat beter over na kerel...
Zonder zuurstof geen leven en zonder wapentuig geen oorlog. En last but not least, de kogelfabrieken, projectielen maken bedoeld voor het doden, en daar dus GELD in zien... Beestje dieptriest, al zeg ik het zelf!
Wees blij dat er vuurwapens er bestaan ! Of wil jij enorm bloederige toestanden met messen etc. ?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:57 schreef theghostrider het volgende:
"favoriete wapen"
Een uitvinding speciaal ontwikkeld om mensen te doden....denk er is wat beter over na kerel...
Zonder zuurstof geen leven en zonder wapentuig geen oorlog. En last but not least, de kogelfabrieken, projectielen maken bedoeld voor het doden, en daar dus GELD in zien... Beestje dieptriest, al zeg ik het zelf!
Tot je ermee gepakt wordt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 02:28 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Ik heb trouwens dit soort mes van Buck knives altijd op zak vanwege het gebrek aan een wapenvergunning. Let op : puur voor defensief gebruik.
[ afbeelding ]
Weet ik maar al te best , ze lachen er niet meer mee tegenwoordig.quote:
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 02:43 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Kan beter voor een wapenvergunning gaan en dan gewoon legaal een handvuurwapen bij me hebben.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:12 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Het legaliseren van vuurwapens zou hoe raar het ook klinkt de criminaliteit alleen maar verminderen , zou jij als crimineel of overvaller nog een winkel willen overvallen of iemand willen lastig vallen wetende dat elke persoon wel een vuurwapen zou kunnen dragen? Wordt niet gedaan omdat we dan naar het wiilde westen streven maar met een degelijke samenwerking tussen burgers en politie etc. zou dit plan wel is mooi kunnen uitwerken.
De begrippen escalatie en geweldsspiraal zijn jou vreemd?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:12 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Het legaliseren van vuurwapens zou hoe raar het ook klinkt de criminaliteit alleen maar verminderen , zou jij als crimineel of overvaller nog een winkel willen overvallen of iemand willen lastig vallen wetende dat elke persoon wel een vuurwapen zou kunnen dragen? Wordt niet gedaan omdat we dan naar het wiilde westen streven maar met een degelijke samenwerking tussen burgers en politie etc. zou dit plan wel is mooi kunnen uitwerken.
Ik zou als ik een crimineel was in jouw wereld gewoon eerst schieten, en dan kijken of er wat te halen is.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:12 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Ach gut, een moraalridder! * oetsjiekoetsjiequote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:57 schreef theghostrider het volgende:
"favoriete wapen"
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 02:28 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Ik heb trouwens dit soort mes van Buck knives altijd op zak vanwege het gebrek aan een wapenvergunning. Let op : puur voor defensief gebruik.
[ afbeelding ]
Jij snapt er echt helemaal niks vanquote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:12 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Ik weet niet hoe het in NL zit, maar als je hier in BE aangevallen wordt en je hebt een mes op zak en gebruikt het (bv als afschrikking) maak jij je schuldig aan bedreiging e.d. en gaat de aanvaller (zelf als die begon) vrijuit hoor.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 02:28 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 02:43 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Weet ik maar al te best , ze lachen er niet meer mee tegenwoordig.
Maar ja , de drang om het op zak te hebben is te groot. Kan beter voor een wapenvergunning gaan en dan gewoon legaal een handvuurwapen bij me hebben.
Jij denkt dat als je een wapenvergunning hebt, je dan vrolijk rond mag lopen met een vuurwapen op zakquote:Op zaterdag 8 mei 2010 02:43 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Weet ik maar al te best , ze lachen er niet meer mee tegenwoordig.
Maar ja , de drang om het op zak te hebben is te groot. Kan beter voor een wapenvergunning gaan en dan gewoon legaal een handvuurwapen bij me hebben.
Amsterdam.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:51 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Ik neem aan dat van al diegenen die zojuist gereageerd hebben dat ze niet in een (groot)stad wonen?
Hey Ian, ik vind het nogal kansloos dat jij ouder bent dan mij en meent dat je met een mes over straat moet.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:51 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Ik neem aan dat van al diegenen die zojuist gereageerd hebben dat ze niet in een (groot)stad wonen?
En ja idd , van de wapenwet ken ik niet al te veel , enkel ivm messen wat onlangs nog is gewijzigd denk ik.
Ik weet zelf heus wel dat het dagelijks op zak hebben van een mes een probleem is of problemen kan veroorzaken en dat dit niet gezond is.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:06 schreef Lolque het volgende:
[..]
Hey Ian, ik vind het nogal kansloos dat jij ouder bent dan mij en meent dat je met een mes over straat moet.
Je bent godverdomme bijna 20.
Blijf jij maar lekker op ''zoekteenlief.be'' naar een meisje zoeken, aangezien uitgaan geen optie is voor jou, gezien je waarschijnlijk de eerste neersteekt die je aanstoot.
Utrecht.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:51 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
En ja idd , van de wapenwet ken ik niet al te veel , enkel ivm messen wat onlangs nog is gewijzigd denk ik.
Heeft me 1 minuut gekost om je zoot op te zoeken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:23 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Ik weet zelf heus wel dat het dagelijks op zak hebben van een mes een probleem is of problemen kan veroorzaken en dat dit niet gezond is.
Als ik wegga of naar een event ga , dan neem ik het mes natuurlijk niet mee , word je toch gefouileerd , dan ben ik twee dingen kwijt : een leuke avond of dag en m'n mes. Misschien loop ik dan nog de kans dat de politie wordt gecontacteerd. Maar uitgaan of naar een event gaan doe je toch meestal in groep of minstens met twee dus ja dan heb ik al minder de drang om een mes bij me te dragen.
En ja , ik vind het wel leuk dat je zo overmatig gëinteresseerd bent in m'n internet acties , je moet al serieus gezocht hebben , want ik heb m'n profiel op die site al lang verwijderd , heb betere manieren gevonden om aan een meisje te komen.
Edit : nou ja via m'n e-mail adres (heb ik nu effe niet meer vrijgegeven , die paranoia toch hé) kan je blijkbaar gewoon via google al m'n internetacties of profielen op andere sites zien zelfs van diegenen waar ik niet meer actief op ben
Nou ja , zo dadelijk ga ik me mss hier op fok.nl zelfs al paranoia gaan voelen
![]()
Famous last words van ene Bonifatius.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:56 schreef NoelGallagher het volgende:
[ afbeelding ]
Ik versla iedere motherfucker met het woord van God
Geboren en opgegroeid in Amsterdam, woon tegenwoordig ver daarbuiten. Neemt niet weg dat je gewoon een dom joch bent. Alleen al het bezit van dat ding is strafbaar. Het bij je hebben als 'verdedigingsmiddel' maakt jou tot aanvaller, terwijl de aanvaller al met een uurtje buiten staat mag jij blijven zitten en jezelf verantwoorden voor de rechter.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:51 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Dat je niet al te veel van Wapens en Munitie weet is wel duidelijk, ja. Het mes dat jij bezit is zonder meer verboden, tenzij je het in de keukenlade hebt liggen.quote:En ja idd , van de wapenwet ken ik niet al te veel , enkel ivm messen wat onlangs nog is gewijzigd denk ik.
Messendragers, dat zijn de grootste schijters, meer wil ik niet kwijt in dit topic. puntquote:Op zaterdag 8 mei 2010 02:28 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[ afbeelding ]
En wat zijn multitooldragers dan? Ik draag dagelijks een Leatherman, en ik zou niet weten wat er het meestgebruikte stuk gereedschap van is, mes voor tie-wraps (kniptang geeft scherpe puntjes), torx schroevendraaier voor de kleine torx schroeven (d'oh) omdat ik geen kleine torx schroevendraaier in mijn gereedschapskist heb, kruisschroevendraaier als ik te lui ben om een echte schroevendraaier te pakken, minischroevendraaier omdat ik geen 'echte' minischroevendraaier heb, dozen openen, en als ik aan het solderen ben nee, niet met de multitoolquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:13 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Messendragers, dat zijn de grootste schijters, meer wil ik niet kwijt in dit topic. punt
Ja vooral doen, eerst patronen in het magazijn laden, en dan magazijn in het wapen stoppen, je moet ze immers apart en in een koffer/foudraal vervoeren in Nederlandquote:Op zaterdag 8 mei 2010 02:43 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
ik draag onder werktijd een multitool en een mes aan m'n riem, maar zelfverdediging is dan wel het laatste waar ik aan denk..quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:26 schreef Resistor het volgende:
[..]
En wat zijn multitooldragers dan? Ik draag dagelijks een Leatherman, en ik zou niet weten wat er het meestgebruikte stuk gereedschap van is, mes voor tie-wraps (kniptang geeft scherpe puntjes), torx schroevendraaier voor de kleine torx schroeven (d'oh) omdat ik geen kleine torx schroevendraaier in mijn gereedschapskist heb, kruisschroevendraaier als ik te lui ben om een echte schroevendraaier te pakken, minischroevendraaier omdat ik geen 'echte' minischroevendraaier heb, dozen openen, en als ik aan het solderen ben nee, niet met de multitoolgebruik ik de tang wel eens om de hete dingetjes vast te houden...
Maar het is geen ultiem wapen.
Nou ik moet je teleurstellen , maar ik ben nou niet echt mager , ik weeg momenteel tussen de 76 kg en 80 kg voor een 1m80quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:15 schreef Lolque het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad altijd de magere kutventjes die net de 50kg aantikken die met wapens vechten.![]()
Ik ben redelijk zeker dat monsieur johnny ook aan deze beschrijving voldoet.
al had ik dit topic niet geopend liep jij nog ronfd met een wapenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:03 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Dit topic heeft me echt serieus doen nadenken , het is zelfs zover gekomen dat ik vanmiddag en vanavond zonder mes buiten ben geweest en had daar eigenlijk vrij weinig moeite mee , vooral ook een opluchting vanwege steeds dat denken aan het feit van dat jij dan zogezegd diegene bent die in fout is vanwege het dragen van een mes. Ook al wist ik dit ik bleef toch nog overtuigd van het feit dat als iemand me aanvalt , ik dan het recht heb om me te verdedigen. Soort van wettige zelfverdediging toestanden had ik dus in me koppie maar ja de wet denkt daar dus blijkbaar wel anders over . Strafblad kan volgen , boete en in sommige gevallen zelfs een celstraf heb ik horen zeggen , maar dat laatste weet ik ook niet zeker.
Verder had ik het dus voornamelijk bij om te laten afschrikken , maar sommige van die gozers laten zich niet kennen, gaan zeker geen angst vertonen en proberen je dan nog uit je tent te lokken todat je daadwerkelijk gaat steken en ja dan ben je verder van huis natuurlijk dan is het maken dat je wegkomt voordat de politie ter plekke is etc. Allemaal toch wel wat stress. Laat m'n Buck Knive wel gewoon thuis nu , hoe blij en trots ik ook op het ding was![]()
Toch nog effe bedankt aan alle mensen die hier zo nuchter en realistisch mogelijk hun mening hebben gedropt !
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:40 schreef Internetheld het volgende:
wat is jou ultieme wapen? kortom waarmee denk jij de wereld te veroveren
serieus reacties graag niet zon reactie van : ik of mijn teddybeer
Fok! [DEF]: Making the world a safer place since 2008...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:49 schreef Internetheld het volgende:
[..]
al had ik dit topic niet geopend liep jij nog ronfd met een wapende wereld is weer wat beter
Zullen je collega´s blij mee zijn als je je gaat verdedigen met je mes.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:58 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
ik draag onder werktijd een multitool en een mes aan m'n riem, maar zelfverdediging is dan wel het laatste waar ik aan denk..
Dat ding is er om te snijden, niet om te prikken.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Zullen je collega´s blij mee zijn als je je gaat verdedigen met je mes.
Omdat ik dit wapen al sinds 1986 in dienst gebruik, en weet dat ik er altijd op kan vertrouwen.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:47 schreef thesystem het volgende:
[..]
Als ik mag vragen...waarom de FNC en dan niet de FAL? Of nog beter...de SCAR?
Maar dan toch, het ultieme wapen...quote:Op maandag 24 mei 2010 14:10 schreef Tiger20 het volgende:
[..]
Omdat ik dit wapen al sinds 1986 in dienst gebruik, en weet dat ik er altijd op kan vertrouwen.
.50quote:
quote:Op maandag 24 mei 2010 17:12 schreef thesystem het volgende:
[..]
Maar dan toch, het ultieme wapen...
Ik gebruik voor dienst ook de C7/C8/Glock17....
Maar toch vind ik dat niet het ultieme wapen...
Ze zijn leuk...makkelijk..mits goed onderhouden ook nog betrouwbaar (c7/c8) maar toch..voor actuele oorlogvoering, doe me maar een SA58 of een SCAR....
Dat hoeft nou ook weer niet...quote:
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:45 schreef Karrs het volgende:
Wat is de situatie trouwens?
je bedoelt incl de gunquote:
En daarom is dat jouw ultieme wapen?:')quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:04 schreef Nocturnal.shadow het volgende:
de britse L96a1: http://media.photobucket.(...)rifleAI-AWM-0004.jpg
Heeft pas als ik me niet vergis het wereldrecord 'sniping' verbroken
Close combat, lange afstand, gevaar voor omstanders of niet etc. In een volle vertrekhal van Schiphol wil je bijv. niet met een shotgun rondlopen.quote:
die vent die van nog wat kilometers 2 belagers neerschoot voor zijn vrienden?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:04 schreef Nocturnal.shadow het volgende:
de britse L96a1: http://media.photobucket.(...)rifleAI-AWM-0004.jpg
Heeft pas als ik me niet vergis het wereldrecord 'sniping' verbroken
Inclusief de persoon die erachter staatquote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:29 schreef Andyy het volgende:
Of juist wel, 1 slug en je hebt genoeg stopping power
Ik heb geen idee wat de Kmar allemaal in gebruik heeft. Op Schiphol wordt toch de H&K MP5 gebruikt?quote:Op maandag 7 juni 2010 23:40 schreef Andyy het volgende:
Hangt er vanaf hoe je hem raakt.
Gebruikt de Kmar ook action 3 dan?
Hollow points mochten toch gewoon in je eigen land gebruikt worden?
Nou gewoon, wie is de vijand, wat voor strijd gaan we aan, enz.quote:
quote:
Moet jij, niet met een .45 ACP rond lopen?quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:41 schreef Sine_Pari het volgende:
De meeste tijd (CCW) mijn Glock 17 met maritime spring cups, Sure Sight sights, LaserMax LMS-1131P en Streamlight M3X
Een M1A is geen karabijn maar een geweer en hoe kom je er nou bij dat daar de munitite schaars en duur voor isquote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:45 schreef Ps2K het volgende:
Imo is er geen ultiem wapen, ieder wapen heeft z'n voordelen en nadelen en het hangt compleet af van de situatie waarin je verkeert.
Maar iig:
Assault rifle: HK G36 of FN FAL
Karabijn: Springfield M1A (Nadeel ammo is in NL schaars en duur voor dit wapen)
Sorry een 1 vergeten, het is de M1A1 en die gebruikt .30 Carbine.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:51 schreef Karrs het volgende:
[..]
Een M1A is geen karabijn maar een geweer en hoe kom je er nou bij dat daar de munitite schaars en duur voor is
Het is gewoon een 7.62mmx51 patroon wat erin gaat.
Shit, dat had ik kunnen wetenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:13 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Sorry een 1 vergeten, het is de M1A1 en die gebruikt .30 Carbine.
Nou de M1A1 is een geweldig wapen voor minder getrainde mensen zoals ik. Hij kan niet volautomatisch schieten dus in paniek situaties is er geen optie om "rock and roll" te doen. Verder is het een mooi licht en compact wapen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:53 schreef Karrs het volgende:
[..]
Shit, dat had ik kunnen weten
De M1A is één van mijn favoriete geweren (zij het niet het ultieme wapen), vandaar.
[ afbeelding ]
De onderste dus. Ik had de bovenste genomen (de gewone M1/M2) omdat je dan ook nog iemand voor de bek kan slaan met de kolf.
Ok, duidelijk Sine.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:20 schreef Sine_Pari het volgende:
Erwin ik zelf heb liever de G17 omdat zowel de loop als de line of sight beide bijna een halve inch langer zijn dan bij de G19. Ook heb ik 18 (17+1) patronen en met de G19 16 (15+1), maar de G17 is enkel 1 oz zwaarder. De baas liet me kiezen dus op het (minimale) prijsverschil hoefde ik ook niet te lette.
Daar zit idd een kern van waarheid in.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:37 schreef Sine_Pari het volgende:
Een wapen is enkel zo goed als de schutter die hem gebruikt en onderhoud.
Aan het kaliber te zien heb je 't over de M1 Garand... er is nog een M1 Thompson (.45ACP) en een M1 Carbine (.30) en er reed ook ooit een tank M1 rondquote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:34 schreef Sine_Pari het volgende:
@Karrs, als het “één van mijn favoriete geweren” is zou je dus ook moeten weten dat de M1 .30-06 (7.62x63mm) munitie verschiet en dus niet de 7.62mmx51 NATO (.308 Winchester) of andere .30 munitie (.303 British (7.7) of Russische 7.62x39mm en 7.62x54mm).
Dan vlieg je in een vliegtuig dat Beerkut heet.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:04 schreef matthisl het volgende:
Droefneuzen met mesjes over straat...
Doe mij deze maar:
[ afbeelding ]
Sukhoi SU-47 Berkut
Ja zo lust ik er nog een paar, dit is zelfs geen goede uitlul smoes want je schreef toch duidelijkquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:14 schreef Karrs het volgende:
[..]
Aan het kaliber te zien heb je 't over de M1 Garand... er is nog een M1 Thompson (.45ACP) en een M1 Carbine (.30) en er reed ook ooit een tank M1 rond, maar ik heb het over de M1A, wat een civiele versie (semi-auto only) is van de vermaarde M-14.
[ afbeelding ]
Dus je had het over de M1A Garand en niet M1 Thompson welke een SMG is of de M1 carabine die je in je volgende post verkeerde wijze als geweer bestempelt. Of welke je nu nogmaals verwisseld met de burger uitvoering van de M14 (wat wel een geweer is). Dus als je volgende keer weer eens probeert me op de vingers te tikken zorg dan eerst dat je de feiten juist hebt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:51 schreef Karrs het volgende:
[..]
Een M1A is geen karabijn maar een geweer en hoe kom je er nou bij dat daar de munitite schaars en duur voor is
Het is gewoon een 7.62mmx51 patroon wat erin gaat.
waar staat die PSO voor?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:21 schreef Leopaard het volgende:
Voertuig:
Leopard 2 PSO (A7?)
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:40 schreef Internetheld het volgende:
mag je bij het Korps Commando Troepen zit je eigen wapen uitkiezen? stel ik zit bij de KCT en ik wil een AK-74 mag ik die dan gebruiken?
het is een vraagquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:54 schreef Sine_Pari het volgende:
Internet held waarom zou je in godsnaam een AK willen gebruiken?
Het is een vraag idd, en het antwoord daarop is simpelweg neequote:
ik dacht want ik had in een documantaire gezien dat de SEAL'S wel hun eigen wapens mochten uitkiezen correct me if i'm rongquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is een vraag idd, en het antwoord daarop is simpelweg nee
Het mag niet, en je mag niet je eigen wapen uitzoeken welke jij wilt gebruiken.
Daarnaast, het KCT beschikt over een heel mooi arsenaal aan wapens en daar kan men zich dan wel weer in specialiseren, dat is dus het wapen leren kennen en gebruiken onder elke omstandigheid.
Nogmaals, je mag je eigen wapen niet zelf uitzoeken, je krijgt een persoonlijk wapen toebedeeld.
De SEAL's zijn niet het KCTquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:10 schreef Internetheld het volgende:
[..]
ik dacht want ik had in een documantaire gezien dat de SEAL'S wel hun eigen wapens mochten uitkiezen correct me if i'm rong
Goed, dat weet ik dan niet. Een kameraad van mij, oud-commando heeft mij dat fabeltje eens de wereld uitgeholpen. Toen mocht men niet een eigen wapen kiezen, maar zich wel specialiseren in het arsenaal van het KCT.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:10 schreef NietTeVolgen het volgende:
Tegenwoordig kun je wel kiezen uit een kleine selectie.
Nu ja, een SpecOps word wel getrained hoor om om te gaan met wapens zoals de AK-47 en versies daarvanquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:13 schreef Vortix het volgende:
Ook lekker handig met reparaties als iedereen met iets anders rondloopt.
M14, heeft mijn vader als dienstplichtige gehad, hij moest wel eens trainen met full autoquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:14 schreef Karrs het volgende:
[..]
Aan het kaliber te zien heb je 't over de M1 Garand... er is nog een M1 Thompson (.45ACP) en een M1 Carbine (.30) en er reed ook ooit een tank M1 rond, maar ik heb het over de M1A, wat een civiele versie (semi-auto only) is van de vermaarde M-14.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:18 schreef Sine_Pari het volgende:
Dan moet je ook zeggen wat je wel bedoeld.En nee bij de SEALs (of ander U.S. SOF's) mag men ook niet zijn eigen wapen maar even uitkiezen. Men heeft (soms) enkel de keuze uit verschillende wapens en/of toebehoren (richtmiddelen, etc.).
Ja natuurlijk worden ze daarop getraindquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ja, een SpecOps word wel getrained hoor om om te gaan met wapens zoals de AK-47 en versies daarvan
Punt is dat ze dat niet als wapen mogen kiezen voor gebruik.
HK416 is ook al een tijdje in dienst hoorquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:53 schreef Internetheld het volgende:
[..]
dus je mag geen AK gebruiken maar el de C8 of de HK417?
P-90quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:25 schreef Internetheld het volgende:
[..]
wat zin de wapens van het KCT? kan het niet zo 1 2 3 op het web vinden?
GMGquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
P-90
C8 + toebehoren
Glock17
Minimi
MAG
Browning.50
Diverse types sniper rifles
en nog veel meer............
Idd.quote:
dat jaquote:
Beter hadden ze gewacht totdat 6.8mm SPC NAVO standaard wordt, wat waarschijnlijk gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:42 schreef Leopaard het volgende:
[..]
dat ja![]()
Hij word volgende week tentoongesteld op technologiebeurs voor defensie. Duitsland heeft al aangegeven een paar leopards te upgraden naar de (nu nog fictieve) A7 standaard.
Ontopic:
Ik vind eigenlijk dat defensie het geld wat ze nu in de upgrades van diemaco's stoppen, beter hadden kunnen gebruiken voor het aanschaffen van HK416's. (KCT gebruikt hem al). Dit wapen is op alle punten verbeterd en het vergt geen nieuwe trainingen bij de manschappen (enkel in onderhoud)
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:27 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog een paar, dit is zelfs geen goede uitlul smoes want je schreef toch duidelijk
[..]
Dus je had het over de M1A Garand en niet M1 Thompson welke een SMG is of de M1 carabine die je in je volgende post verkeerde wijze als geweer bestempelt. Of welke je nu nogmaals verwisseld met de burger uitvoering van de M14 (wat wel een geweer is). Dus als je volgende keer weer eens probeert me op de vingers te tikken zorg dan eerst dat je de feiten juist hebt.
waarschijnlijk....wordt... niets is dus nog zeker. Daarbij zijn er ook nog niet zo heel veel wapens in dit kaliber. Tweede punt is: in de jaren 70 werd de 7.62 vervangen door de 5.56mm als officiele standaard. Het moest nog tot 1995 duren voordat dit in Nederland doorgedrongen was. Dus ik ben benieuwd, mocht 6.8mm de nieuwe standaard wordt, hoe lang het gaat duren voordat we dit in de praktijk gaan zien.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:47 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Beter hadden ze gewacht totdat 6.8mm SPC NAVO standaard wordt, wat waarschijnlijk gaat gebeuren.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:24 schreef Karrs het volgende:Wat is er met jou? Kun je geen kritiek hebben? Dude, het geeft niet, je zat er gewoon naast. Big deal!
Oh en wel eens van een M1A National Match gehoord? Is toevaliggerwijze wel een Garand.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:24 schreef Karrs het volgende:
De M1A Garand bestaat niet. US Rifle, Caliber .30, M1. Zo heet de Garand.
Neen is geen Garand, maar een M1A, dus een M14quote:Oh en wel eens van een M1A National Match gehoord? Is toevaliggerwijze wel een Garand.
Aha! Ik dacht al dat dat het was. Ik begrijp de verwarring en had al een edit in het origineel gedaan om dat te verhelderen. Ik had er natuurlijk niet alleen een foto van een M1(A1) Carbine moeten plaatsen, maar óók een foto van een M1A om het verschil aan te geven.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:58 schreef Sine_Pari het volgende:
Leopaard ik heb net nog even na gekeken en wat betreft M1 caliber, of Navy M1 uitvoering van de Garand heb je gelijk. Maar wat jij nu inbrengt werd verder niet besproken, ik heb enkel deze caliber fout gemaakt nadat Karrs mij dacht te moeten verbeteren en nogmaals kwam aanzetten dat de M1 carbine en M14 rifle een en hetzelfde wapen zijn.[/quoteI never did.[quote]Nogmaals hij heeft het over geweer en plaats daarna een photo van een carbine.
Zo, ik ben er klaar mee.quote:Karabijn: Springfield M1A (Nadeel ammo is in NL schaars en duur voor dit wapen)
Ja en jij komt me dus over als een typisch voorbeeld van een IWAB'ertje. Ook verder geen belediging.:)quote:Op zaterdag 12 juni 2010 08:25 schreef Karrs het volgende:
Laatste keer dat ik hierop inga, want ik vind 't een gesprek van niks. Je komt ook aardig arrogant over. No offense verder.![]()
Nou de G36 is simpel.. hij ziet er tof uitquote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:34 schreef Sine_Pari het volgende:
@Ps2K, ja er is geen ultiem wapen. Zolang je maar geen click hoort is het goed. Daarom schreef ik ook “de meeste tijd” omdat ik mijn G17 bijna ieder dag draag. Maar als je dit al zegt waarom kies je dan voor het lijstje wat je plaatste? Er zijn namelijk in mijn ogen veel betere wapens in dezelfde calibers dan de door jou genoemde wapens.
Ja jij hebt me meteen door na het posten van een foto. Slim ben jij zeg. Wat voor school heb jij gedaan?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:12 schreef Internetheld het volgende:
[..]
mensen die denken dat er alleen maar nukes bestaan
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:22 schreef matthisl het volgende:
[..]
Ja jij hebt me meteen door na het posten van een foto. Slim ben jij zeg. Wat voor school heb jij gedaan?
Hmmm ik heb een boel films gezien, maar welke is dit?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:15 schreef Rave_NL het volgende:
[Ace is having difficulty with throwing knives]
Ace Levy: Sir, I don't understand. What goods' a knife in a nuke fight? All you have to do is press a button, sir.
Career Sergeant Zim: Put your hand on that wall trooper. PUT YOUR HAND ON THAT WALL!
[Zim throws a knife and hits Ace's hand pinning it to the wall]
Career Sergeant Zim: The enemy can not press a button... if you have disabled his hand. Medic!
Starship Troopersquote:Op zondag 13 juni 2010 01:15 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Hmmm ik heb een boel films gezien, maar welke is dit?
wat is eigenlijk het nut van een vol-auto Pistool? nauwkeurig heid gaat achteruit enzoquote:Op zondag 13 juni 2010 02:33 schreef theghostrider het volgende:
Nog wat meer ellende in animated vorm.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ie gast weet je zeker van dat hij dood is in CQCquote:Op zondag 13 juni 2010 19:23 schreef Internetheld het volgende:
[..]
wat is eigenlijk het nut van een vol-auto Pistool? nauwkeurig heid gaat achteruit enzo
Zo'n ding heb je toch juist om alles te raken? Wat zou je dan niet willen raken?quote:Op zondag 13 juni 2010 22:43 schreef Andyy het volgende:
En je raakt er alles mee wat je niet wilt raken.
Mooie vliegtuig is dat. Ik weet niet precies waarom maar ik vind het een mooie vliegtuig..quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:21 schreef Leopaard het volgende:
Voertuig:
Vliegtuig:
A-10 Thunderbolt II
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 04:39 schreef Sine_Pari het volgende:
Andyy noem wat je het wilt, maar er zitten hier op het forum nog al wat lieden die doen en denken dat ze ergens verstand van hebben maar dit in werkelijk niet hebben. En wat nog erger is, zo in hun eigen gelijk opgaan dat ze niet kunnen toegeven als ze er naast zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |