quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:18 schreef Sine_Pari het volgende:
Dan moet je ook zeggen wat je wel bedoeld.En nee bij de SEALs (of ander U.S. SOF's) mag men ook niet zijn eigen wapen maar even uitkiezen. Men heeft (soms) enkel de keuze uit verschillende wapens en/of toebehoren (richtmiddelen, etc.).
Ja natuurlijk worden ze daarop getraindquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ja, een SpecOps word wel getrained hoor om om te gaan met wapens zoals de AK-47 en versies daarvan
Punt is dat ze dat niet als wapen mogen kiezen voor gebruik.
HK416 is ook al een tijdje in dienst hoorquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:53 schreef Internetheld het volgende:
[..]
dus je mag geen AK gebruiken maar el de C8 of de HK417?
P-90quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:25 schreef Internetheld het volgende:
[..]
wat zin de wapens van het KCT? kan het niet zo 1 2 3 op het web vinden?
GMGquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
P-90
C8 + toebehoren
Glock17
Minimi
MAG
Browning.50
Diverse types sniper rifles
en nog veel meer............
Idd.quote:
dat jaquote:
Beter hadden ze gewacht totdat 6.8mm SPC NAVO standaard wordt, wat waarschijnlijk gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:42 schreef Leopaard het volgende:
[..]
dat ja![]()
Hij word volgende week tentoongesteld op technologiebeurs voor defensie. Duitsland heeft al aangegeven een paar leopards te upgraden naar de (nu nog fictieve) A7 standaard.
Ontopic:
Ik vind eigenlijk dat defensie het geld wat ze nu in de upgrades van diemaco's stoppen, beter hadden kunnen gebruiken voor het aanschaffen van HK416's. (KCT gebruikt hem al). Dit wapen is op alle punten verbeterd en het vergt geen nieuwe trainingen bij de manschappen (enkel in onderhoud)
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:27 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog een paar, dit is zelfs geen goede uitlul smoes want je schreef toch duidelijk
[..]
Dus je had het over de M1A Garand en niet M1 Thompson welke een SMG is of de M1 carabine die je in je volgende post verkeerde wijze als geweer bestempelt. Of welke je nu nogmaals verwisseld met de burger uitvoering van de M14 (wat wel een geweer is). Dus als je volgende keer weer eens probeert me op de vingers te tikken zorg dan eerst dat je de feiten juist hebt.
waarschijnlijk....wordt... niets is dus nog zeker. Daarbij zijn er ook nog niet zo heel veel wapens in dit kaliber. Tweede punt is: in de jaren 70 werd de 7.62 vervangen door de 5.56mm als officiele standaard. Het moest nog tot 1995 duren voordat dit in Nederland doorgedrongen was. Dus ik ben benieuwd, mocht 6.8mm de nieuwe standaard wordt, hoe lang het gaat duren voordat we dit in de praktijk gaan zien.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:47 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Beter hadden ze gewacht totdat 6.8mm SPC NAVO standaard wordt, wat waarschijnlijk gaat gebeuren.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:24 schreef Karrs het volgende:Wat is er met jou? Kun je geen kritiek hebben? Dude, het geeft niet, je zat er gewoon naast. Big deal!
Oh en wel eens van een M1A National Match gehoord? Is toevaliggerwijze wel een Garand.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:24 schreef Karrs het volgende:
De M1A Garand bestaat niet. US Rifle, Caliber .30, M1. Zo heet de Garand.
Neen is geen Garand, maar een M1A, dus een M14quote:Oh en wel eens van een M1A National Match gehoord? Is toevaliggerwijze wel een Garand.
Aha! Ik dacht al dat dat het was. Ik begrijp de verwarring en had al een edit in het origineel gedaan om dat te verhelderen. Ik had er natuurlijk niet alleen een foto van een M1(A1) Carbine moeten plaatsen, maar óók een foto van een M1A om het verschil aan te geven.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:58 schreef Sine_Pari het volgende:
Leopaard ik heb net nog even na gekeken en wat betreft M1 caliber, of Navy M1 uitvoering van de Garand heb je gelijk. Maar wat jij nu inbrengt werd verder niet besproken, ik heb enkel deze caliber fout gemaakt nadat Karrs mij dacht te moeten verbeteren en nogmaals kwam aanzetten dat de M1 carbine en M14 rifle een en hetzelfde wapen zijn.[/quoteI never did.[quote]Nogmaals hij heeft het over geweer en plaats daarna een photo van een carbine.
Zo, ik ben er klaar mee.quote:Karabijn: Springfield M1A (Nadeel ammo is in NL schaars en duur voor dit wapen)
Ja en jij komt me dus over als een typisch voorbeeld van een IWAB'ertje. Ook verder geen belediging.:)quote:Op zaterdag 12 juni 2010 08:25 schreef Karrs het volgende:
Laatste keer dat ik hierop inga, want ik vind 't een gesprek van niks. Je komt ook aardig arrogant over. No offense verder.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |