Yep...ff wakker worden, tel gaat weer constant.Ben het in orde aan het maken (had er beter niet aan kunnen beginnen)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:26 schreef RvLaak het volgende:
volgens mij is de OP een beetje ziek... Er missen wat plaatjes
[edit]
Nikkei eindigt -3,1%. Ben benieuwd wat A'dam vandaag gaat doen
Door een dipje van 3% ?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:57 schreef Rejected het volgende:
Een kennis loopt te zeiken dat al hij heel veel geld heeft verloren.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:03 schreef SeLang het volgende:
"Hung parliament"
En de Lib Dems verliezen![]()
[ afbeelding ]
Gelukkig maarquote:
Ga je toekomstige salaris ook maar alvast hedgen op de futures marketquote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
![]()
Ik moet wel echt verder na gaan denken over mijn currency exposure trouwens. Momenteel long in euro in cash, hoewel ik stiekem natuurlijk ook meer long heb in pond dan ik op mijn bank boekje zie. Ik heb namelijk pensioen in ponden (hoewel dat deels gehedged is omdat dat pensioen verdeeld is over wereldwijde trackers en bonds) en krijg natuurlijk in 6 maanden weer een bonus in ponden.
Wellicht toch eens wat zwitsers franken en dollars erbij kopen?
Zoveel spannends staat er anders niet op de planning. De parlementen die de goedkeuring moeten geven voor de steun van Griekenland & het maandelijkse unemployment cijfer van Amerika wat vandaag uitkomtquote:
Ik bedoelde ook meer de openingquote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zoveel spannends staat er anders niet op de planning. De parlementen die de goedkeuring moeten geven voor de steun van Griekenland & het maandelijkse unemployment cijfer van Amerika wat vandaag uitkomt
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ga je toekomstige salaris ook maar alvast hedgen op de futures market
Ik heb Labour gestemdquote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:13 schreef Drive-r het volgende:
[..]
![]()
Mwah, het is lastig om het geheel goed te overzien. In principe werk ik voor een klein fonds dat belegd in euro en dus eigenlijk is mijn salaris op een euro bedrag gebaseerd, dat vervolgens wordt omgezet in pond voor uitbetaling. Nu wordt dat natuurlijk niet dagelijks bijgehouden en zit er veel lag in dat systeem, maar met de bonus kun je er vanuit gaan dat je in principe de dag zelfs alles in euro kan knallen en dan heb je geen verlies geleden op het euro bedrag dat je oorspronkelijk had moeten krijgen.
Maar goed, het blijft wel allemaal euro/pond gelul...
De opening had je van te voren kunnen verwachten gezien de futures. Kan je nagaan dat de futures van de AEX in de buurt van de 300 zijn geweestquote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:11 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook meer de opening![]()
Maar het valt me goed mee.
Wat is er mis met de LibDems?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb Labour gestemd
Dat leek me de beste keuze voor behoud van eigen geld
Lib Dem zou een totale ramp zijn en Tories wilden eerder al de non-dom status afschaffen dus die zijn ook blacklisted.
Nooit gedacht dat ik in mijn leven nog eens links zou gaan stemmen
Ach, ben je d'r zo één...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb Labour gestemd
Dat leek me de beste keuze voor behoud van eigen geld
Lib Dem zou een totale ramp zijn en Tories wilden eerder al de non-dom status afschaffen dus die zijn ook blacklisted.
Nooit gedacht dat ik in mijn leven nog eens links zou gaan stemmen
Whehe, SeLang hoort bij de linksen.quote:
Ze hebben ook goede punten maar je moet nooit tegen je eigen portemonnee stemmen.quote:
quote:
Zoals de meeste mensen, wordt ik ook steeds minder principieel en links en meer opportunistisch en dus rechts, naarmate ik ouder wordt. Toch vind ik het, zeker in deze tijd, niet realistisch om alleen op je eigen portemonnee te letten.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ze hebben ook goede punten maar je moet nooit tegen je eigen portemonnee stemmen.
Ik heb vertrouwen in geen van de drie. Ik heb de verkiezingsdebatten aardig gevolgd en ze hebben alle drie punten waar ik het mee eens ben en punten waar ik het niet mee eens ben, dus geen duidelijke voorkeur. Er is dus geen sprake van tegen principes stemmen. Dan wordt het ook makkelijker om gewoon praktisch te kijken naar wat voor jezelf op korte termijn het beste uitkomt. Handhaven van de huidige status is voor mij de best mogelijke uitkomst.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zoals de meeste mensen, wordt ik ook steeds minder principieel en links en meer opportunistisch en dus rechts, naarmate ik ouder wordt. Toch vind ik het, zeker in deze tijd, niet realistisch om alleen op je eigen portemonnee te letten.
Ja, nu.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:05 schreef luckyb1rd het volgende:
zijn er nog belangrijke cijfers vandaag?
Volgens mij kwamen vanmiddag de cijfers van de Duitse industriële productie.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:05 schreef luckyb1rd het volgende:
zijn er nog belangrijke cijfers vandaag?
oei, 2x word fout...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zoals de meeste mensen, wordt ik ook steeds minder principieel en links en meer opportunistisch en dus rechts, naarmate ik ouder wordt. Toch vind ik het, zeker in deze tijd, niet realistisch om alleen op je eigen portemonnee te letten.
over achter de feiten aanlopen gesproken...quote:07-05-2010 11:09:00 MARKET TALK: Binckbank advies omlaag naar hold - SNS
07-05-2010 11:05:00 MARKET TALK: ING advies omlaag naar hold - SNS
07-05-2010 11:03:00 MARKET TALK: Aegon advies omlaag naar hold - SNS
Ik heb ook weer saldo op alex.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:53 schreef Mortaxx het volgende:
Nu alweer een nieuw topic
En Alex heeft m'n geld gelukkig weer gevonden
Handelen doe ik via Lynx, want das veel goedkoper.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
bijgestort na de verliezen van gisteren?
Dus het gehalte leugens in je portefeuille is met 6% toegenomen? Wat zeggen ze dan?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:09 schreef Lemans24 het volgende:
Mijn portefeuille is 6% minder waar geworden door dit Griekse akkefietje. Het lijkt echter nu wel gekalmeerd te zijn, eerder was het verlies nog 7%.
tikken gaat niet lekker vandaag, ik moet even eten...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dus het gehalte leugens in je portefeuille is met 6% toegenomen? Wat zeggen ze dan?
Bij TWS heb je trouwens geautomatiseerde liquidatie. in een geval zoals gisteren als je teveel leverage gebruikt kan dat best slecht uitpakken. Het was het beste geweest als er dan helemaal niet werd geliquideerd voor velen, maar bij een geautomatiseerd liquidatie wordt daar niet naar gekeken. Ik weet niet of ze bij Binck dit geautomatiseerd of handmatig doen, maar dit is in ieder geval iets waar je op moet letten bij lynx.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Handelen doe ik via Lynx, want das veel goedkoper.
Maar wel wat verlies gepakt. 2% op de totale portefeuille.
Denk dat ik ga schrijven op de aandelen die ik heb.
Okay. Maar zo diep zit ik er niet in. En ik schrijf nooit ongedekt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:23 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
Bij TWS heb je trouwens geautomatiseerde liquidatie. in een geval zoals gisteren als je teveel leverage gebruikt kan dat best slecht uitpakken. Het was het beste geweest als er dan helemaal niet werd geliquideerd voor velen, maar bij een geautomatiseerd liquidatie wordt daar niet naar gekeken. Ik weet niet of ze bij Binck dit geautomatiseerd of handmatig doen, maar dit is in ieder geval iets waar je op moet letten bij lynx.
Duitsland heeft al ingestemd en de prognoses voor de cijfers van vanmiddag zijn allemaal positiefquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:36 schreef RvLaak het volgende:
Ben benieuwd naar de cijfers van vanmiddag... Als die negatief zijn & Duitsland zegt "fuck you" tegen Griekenland, kunnen we nog mooi vuurwerk verwachten
Had ik ff gemist,maar iddquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:40 schreef flyguy het volgende:
[..]
Duitsland heeft al ingestemd en de prognoses voor de cijfers van vanmiddag zijn allemaal positief
Lekkerquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:15 schreef flyguy het volgende:
Vannacht tot net ongeveer 300 punten op de Nikkei gepakt met mijn long positieHeel lekker.
Wat bedoel je precies?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:15 schreef flyguy het volgende:
Vannacht tot net ongeveer 300 punten op de Nikkei gepakt met mijn long positieHeel lekker.
Mwaoh, handelt met eigen geld. Speelt vooral in op kwartaalcijfers van bedrijven.quote:
Almost fixedquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:32 schreef RvLaak het volgende:
Cijfers van 14:30 zijn niet onverdeeld positief
....................................................... April........geenIdee...March Revised
Non-Farm Employment Change...... 290K....... 198K........230K
Unemployment Rate........................9.9%....... 9.7%........ 9.7%
Average Hourly Earnings m/m........0.0%........0.2%........-0.1%
....................................................... April........verwacht...March (Revised)quote:
WHOOHOOO!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
....................................................... April........verwacht...March (Revised)
Non-Farm Employment Change...... 290K....... 198K........230K
Unemployment Rate........................9.9%....... 9.7%........ 9.7%
Average Hourly Earnings m/m........0.0%........0.2%........-0.1%
Omdat ie net open is en het een spike lijkt doordat het begin van de dag is?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:40 schreef RvLaak het volgende:
wtf... ff een spike omhoog bij http://j64.forexpf.ru/delta/graph_popup.jsp?type=SnP500 ... Iemand een idee waarom?
Een spike van 10 punten op de S&P? Heb ik niet vaak gezienquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:45 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
WHOOHOOO!
[..]
Omdat ie net open is en het een spike lijkt doordat het begin van de dag is?
Maar suggereer je nu dat de PPT op de aandeelmarkten ingrijpt ten behoeve van aandeelhouders en niet om de kettingreactie naar de huizenmarkt te voorkomen? Ik dacht namelijk dat dat het hele uitgangspunt was om hun MBS veilig te stellen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:07 schreef SeLang het volgende:
Verder is de aandelenmarkt mogelijk niet belangrijk genoeg om te redden. Een dalende aandelenmarkt treft namelijk veel minder mensen dan een dalende huizenmarkt of een dalende Treasurymarkt (=hogere hypotheekrente). In principe heeft men in de toekomst eerder een belang bij een lagere aandelenmarkt omdat iemand de oplopende staatsschuld moet financieren en dat geld moet ergens vandaan komen.
Het al dan niet bestaande Plunge Protection Teamquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:09 schreef Rejected het volgende:
Ik lees het de laatste tijd wel vaker maar wat is PPT?
Plunge protection teamquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:09 schreef Rejected het volgende:
Het Plunge Protection Team (PPT) - feiten & fabelsquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:09 schreef Rejected het volgende:
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:11 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Plunge protection team
Die keiharde beursdalingen proberen te herstellen..
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:11 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Het al dan niet bestaande Plunge Protection Team
Bedanktquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het Plunge Protection Team (PPT) - feiten & fabels
Post je resultaten eens. Wat heb je precies getest en wat is er in 87 gebeurd en op welke index? Geef eens voor de verandering aan wat jouw technische analyse EXACT inhoudt. Anders heeft het niet zoveel zin.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:15 schreef deenigeechteTS het volgende:
Mijn technische analyse is een backtest van de laatste tientallen jaren, maar exclusief 1987. Als er zoiets als 1987 gaat plaatsvinden, dan kan mijn technische analyse dat niet voorspellen.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:23 schreef Arcee het volgende:
S&P zakt verder weg, onder de 1150 nu.
quote:
quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:31 schreef Arcee het volgende:
en onder de 1130 zelfs.
quote:
20:44 uur:quote:
quote:
Op dit moment onder de 1100.quote:
1090 komt anders aardig dichtbij.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:15 schreef deenigeechteTS het volgende:
Volgens technische analyse kunnen we naar de 1190.Ik heb er nog eens over nagedacht en kwam tot de volgende conclusie. Mijn technische analyse is een backtest van de laatste tientallen jaren, maar exclusief 1987. Als er zoiets als 1987 gaat plaatsvinden, dan kan mijn technische analyse dat niet voorspellen. Als je verwacht dat er de komende weken geen extreme volatiliteit gaat plaatsvinden zou volgens technische analyse we makkelijk naar de 1190 kunnen
Ik ben heel erg sceptisch over de mate waarin er daadwerkelijk een PPT actief is. In het geval van een hele snelle meltdown binnen een paar dagen kan ik me er iets bij voorstellen, maar niet bij een geleidelijke trendmatige daling. Voor een overheid/FED die aan de rand van haar middelen zit zal dat niet de eerste prioriteit zijn.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:49 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Maar suggereer je nu dat de PPT op de aandeelmarkten ingrijpt ten behoeve van aandeelhouders en niet om de kettingreactie naar de huizenmarkt te voorkomen? Ik dacht namelijk dat dat het hele uitgangspunt was om hun MBS veilig te stellen.
Is dat tevens de reden waarom we zo snel naar beneden storten ? Toch maar veilige posities innemen voor het weekend ?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:37 schreef Rejected het volgende:
En we duiken nog een stukje verder. Gelukkig is het bijna weekend.
Precies, dat kan toch niet? S&P stond op 1094 en steeg weer naar 1104 toen de AEX juist ineens verder zakte...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:36 schreef RobertKunath het volgende:
wtf waar komt die -5% plotseling vandaan ?
307.71 zelfs daar voor.quote:
Zou kunnen inderdaad, niemand wil maandag aanschuiven met dikke verliezen. Nu instappen en maandag weer verkopen dan maar?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:38 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
Is dat tevens de reden waarom we zo snel naar beneden storten ? Toch maar veilige posities innemen voor het weekend ?
Zit eraan te denken een paar calls te kopenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:40 schreef Rejected het volgende:
[..]
Zou kunnen inderdaad, niemand wil maandag aanschuiven met dikke verliezen. Nu instappen en maandag weer verkopen dan maar?
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:46 schreef RobertKunath het volgende:
Denk dat we vandaag nog wel het AEX verlies verkleinen. Futures DOW staan in het groen, Duitsland net ingestemd met steun Griekenland dus hoogst waarschijnlijk stemmen alle landen wel in om 7 uur, en het banencijfer VS zal conform de verwachting zijn of misschien wel hoger. ( aangezien het loonstrookjesverwerkings cijfer op woensdag ook conform de verwachting was )
Je geld in nuttigere dingen steken.quote:
Bijvoorbeeldquote:
En nu weer roodquote:
Zat net het zelfde te denkenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:19 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
En nu weer rood
Het is net een ijsje
Ik schreef het al: het PET (Plunge Enforcement Team) in actiequote:Lange rente zakt onder de 3 procent
De vlucht van beleggers in veilige obligaties als de de Nederlandse en de Duitse heeft tot gevolg dat de 10 jaars rente op Nederlandse staatsobligatie vandaag onder de 3 procent is gezakt.
Lage rente
Dat is in de historie alleen in 1946 voorgekomen. De lage rente maakt het goedkoop voor onze minister van financien om de staatsschuld te (her)financieren. Voor pensioenfondsen zit er een groot nadeel aan de lage lange rente: de fondsen maken hun verplichtingen op hun lange termijn contant maken met deze lage rente. Ze moeten dus steeds nu meer bezit hebben om aan de toekomstige verplichtingne te kunnen voldoen en dat hebben ze niet nu de beurzen zo hard zakken. De dekkingsgraad van veel pensioenfondsen zakt momenteel weer hard onder de minimale 100%
Crisis
De crisis in de eurozone heeft geleid tot de grootschalige verkoop van staatsleningen van de onveilige landen Griekenland, Portugal en Spanje. Nederland wordt door beleggers ingedeeld bij het Duitse kamp en profiteert zo van de koopwoede, die de koersen van obligaties opstuwt, waardoor de effectieve rente daalt.
© RTLZ.nl
Laten we het hopen, want ik heb gister voor sluitingstijd mijn laatste shorts eruit gedaan. Daarvoor in de plaats en kleine hoeveelheid aandelen gekocht.quote:
als je het maar vaak genoeg roept.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:32 schreef td123td het volgende:
Einde van de euro in zicht? ik denk het wel.
Met alle respect, maar dit zijn traders van niks.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:00 schreef deenigeechteTS het volgende:
Deze markt doet me denken aan deze video van een tijdje geleden
hier iemand die puts had geschreven gisteren
leverage is slecht voor je
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:32 schreef td123td het volgende:
Einde van de euro in zicht? ik denk het wel.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:02 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
"Leuk" om te zien hoe op de top van de euro iedereen sprak over een val van de dollar, en nu de euro al flink in waarde is gedaald mensen beginnen over de val van de euro
Hoe gaat het met je Aegon en Ahold posities? Heb je nog bijgekocht?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:36 schreef stefan_s het volgende:
ik hoop het, ik zit short op eur/usd voor 75% van mn portfolio![]()
De wallen voelen op dit moment aan tot de knieenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:37 schreef piepeloi55 het volgende:
Hehe, weekend. Toch vermoeiend om zo'n heftige week op de beurzen te volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |