Het al dan niet bestaande Plunge Protection Teamquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:09 schreef Rejected het volgende:
Ik lees het de laatste tijd wel vaker maar wat is PPT?
Plunge protection teamquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:09 schreef Rejected het volgende:
Het Plunge Protection Team (PPT) - feiten & fabelsquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:09 schreef Rejected het volgende:
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:11 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Plunge protection team
Die keiharde beursdalingen proberen te herstellen..
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:11 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Het al dan niet bestaande Plunge Protection Team
Bedanktquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het Plunge Protection Team (PPT) - feiten & fabels
Post je resultaten eens. Wat heb je precies getest en wat is er in 87 gebeurd en op welke index? Geef eens voor de verandering aan wat jouw technische analyse EXACT inhoudt. Anders heeft het niet zoveel zin.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:15 schreef deenigeechteTS het volgende:
Mijn technische analyse is een backtest van de laatste tientallen jaren, maar exclusief 1987. Als er zoiets als 1987 gaat plaatsvinden, dan kan mijn technische analyse dat niet voorspellen.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:23 schreef Arcee het volgende:
S&P zakt verder weg, onder de 1150 nu.
quote:
quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:31 schreef Arcee het volgende:
en onder de 1130 zelfs.
quote:
20:44 uur:quote:
quote:
Op dit moment onder de 1100.quote:
1090 komt anders aardig dichtbij.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:15 schreef deenigeechteTS het volgende:
Volgens technische analyse kunnen we naar de 1190.Ik heb er nog eens over nagedacht en kwam tot de volgende conclusie. Mijn technische analyse is een backtest van de laatste tientallen jaren, maar exclusief 1987. Als er zoiets als 1987 gaat plaatsvinden, dan kan mijn technische analyse dat niet voorspellen. Als je verwacht dat er de komende weken geen extreme volatiliteit gaat plaatsvinden zou volgens technische analyse we makkelijk naar de 1190 kunnen
Ik ben heel erg sceptisch over de mate waarin er daadwerkelijk een PPT actief is. In het geval van een hele snelle meltdown binnen een paar dagen kan ik me er iets bij voorstellen, maar niet bij een geleidelijke trendmatige daling. Voor een overheid/FED die aan de rand van haar middelen zit zal dat niet de eerste prioriteit zijn.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:49 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Maar suggereer je nu dat de PPT op de aandeelmarkten ingrijpt ten behoeve van aandeelhouders en niet om de kettingreactie naar de huizenmarkt te voorkomen? Ik dacht namelijk dat dat het hele uitgangspunt was om hun MBS veilig te stellen.
Is dat tevens de reden waarom we zo snel naar beneden storten ? Toch maar veilige posities innemen voor het weekend ?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:37 schreef Rejected het volgende:
En we duiken nog een stukje verder. Gelukkig is het bijna weekend.
Precies, dat kan toch niet? S&P stond op 1094 en steeg weer naar 1104 toen de AEX juist ineens verder zakte...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:36 schreef RobertKunath het volgende:
wtf waar komt die -5% plotseling vandaan ?
307.71 zelfs daar voor.quote:
Zou kunnen inderdaad, niemand wil maandag aanschuiven met dikke verliezen. Nu instappen en maandag weer verkopen dan maar?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:38 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
Is dat tevens de reden waarom we zo snel naar beneden storten ? Toch maar veilige posities innemen voor het weekend ?
Zit eraan te denken een paar calls te kopenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:40 schreef Rejected het volgende:
[..]
Zou kunnen inderdaad, niemand wil maandag aanschuiven met dikke verliezen. Nu instappen en maandag weer verkopen dan maar?
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:46 schreef RobertKunath het volgende:
Denk dat we vandaag nog wel het AEX verlies verkleinen. Futures DOW staan in het groen, Duitsland net ingestemd met steun Griekenland dus hoogst waarschijnlijk stemmen alle landen wel in om 7 uur, en het banencijfer VS zal conform de verwachting zijn of misschien wel hoger. ( aangezien het loonstrookjesverwerkings cijfer op woensdag ook conform de verwachting was )
Je geld in nuttigere dingen steken.quote:
Bijvoorbeeldquote:
En nu weer roodquote:
Zat net het zelfde te denkenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:19 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
En nu weer rood
Het is net een ijsje
Ik schreef het al: het PET (Plunge Enforcement Team) in actiequote:Lange rente zakt onder de 3 procent
De vlucht van beleggers in veilige obligaties als de de Nederlandse en de Duitse heeft tot gevolg dat de 10 jaars rente op Nederlandse staatsobligatie vandaag onder de 3 procent is gezakt.
Lage rente
Dat is in de historie alleen in 1946 voorgekomen. De lage rente maakt het goedkoop voor onze minister van financien om de staatsschuld te (her)financieren. Voor pensioenfondsen zit er een groot nadeel aan de lage lange rente: de fondsen maken hun verplichtingen op hun lange termijn contant maken met deze lage rente. Ze moeten dus steeds nu meer bezit hebben om aan de toekomstige verplichtingne te kunnen voldoen en dat hebben ze niet nu de beurzen zo hard zakken. De dekkingsgraad van veel pensioenfondsen zakt momenteel weer hard onder de minimale 100%
Crisis
De crisis in de eurozone heeft geleid tot de grootschalige verkoop van staatsleningen van de onveilige landen Griekenland, Portugal en Spanje. Nederland wordt door beleggers ingedeeld bij het Duitse kamp en profiteert zo van de koopwoede, die de koersen van obligaties opstuwt, waardoor de effectieve rente daalt.
© RTLZ.nl
Laten we het hopen, want ik heb gister voor sluitingstijd mijn laatste shorts eruit gedaan. Daarvoor in de plaats en kleine hoeveelheid aandelen gekocht.quote:
als je het maar vaak genoeg roept.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:32 schreef td123td het volgende:
Einde van de euro in zicht? ik denk het wel.
Met alle respect, maar dit zijn traders van niks.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:00 schreef deenigeechteTS het volgende:
Deze markt doet me denken aan deze video van een tijdje geleden
hier iemand die puts had geschreven gisteren
leverage is slecht voor je
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:32 schreef td123td het volgende:
Einde van de euro in zicht? ik denk het wel.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:02 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
"Leuk" om te zien hoe op de top van de euro iedereen sprak over een val van de dollar, en nu de euro al flink in waarde is gedaald mensen beginnen over de val van de euro
Hoe gaat het met je Aegon en Ahold posities? Heb je nog bijgekocht?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:36 schreef stefan_s het volgende:
ik hoop het, ik zit short op eur/usd voor 75% van mn portfolio![]()
De wallen voelen op dit moment aan tot de knieenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:37 schreef piepeloi55 het volgende:
Hehe, weekend. Toch vermoeiend om zo'n heftige week op de beurzen te volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |