quote:Op donderdag 29 april 2010 11:52 schreef Xilantof het volgende:
Gezocht: fotograaf die in de nieuwe kerk/op de dam een fotoreportage wilt maken van het bloemenleggen/herdenking op 4 mei.
Accreditatie gaat dmv BSN (oude sofi-nummer) ivm veiligheid.
Graag even mijn pm'en als je interesse hebt.
Na koninginnedag vorige jaar was 4/5 mei natuurlijk ook al extra beveiligd, dat zetten ze dit jaar door. Vandaar de checkquote:Op donderdag 29 april 2010 11:55 schreef Netsplitter het volgende:
Apart dat ze je checken via je BSN.
Wel logisch op zich.
Vreemd dat ze bij Koninginnedag dan niet controleren op BSNquote:Op donderdag 29 april 2010 11:59 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Na koninginnedag vorige jaar was 4/5 mei natuurlijk ook al extra beveiligd, dat zetten ze dit jaar door. Vandaar de check
Welk evenement bedoel je dan?quote:Op donderdag 29 april 2010 12:07 schreef Timmos het volgende:
[..]
Vreemd dat ze bij Koninginnedag dan niet controleren op BSN
Ik heb accreditatie aangevraagd, maar via die Italiaanse site waar je dat moet doen lijkt dat niet echt te lukken.. Maar de finish in Zeeland is misschien mogelijkquote:Op donderdag 29 april 2010 12:30 schreef JJdJ1984 het volgende:
Zijn er fotografen die volgend weekend (8/9 mei) van plan zijn of eventueel zouden kunnen kijken naar de Giro die in Amsterdam start en dan via Utrecht en Zeeland het land weer verlaat?
Zou erg tof zijn, we houden even contactquote:Op donderdag 29 april 2010 12:32 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik heb accreditatie aangevraagd, maar via die Italiaanse site waar je dat moet doen lijkt dat niet echt te lukken.. Maar de finish in Zeeland is misschien mogelijk
Misschien is dat niet "binnen de hekken"?quote:Op donderdag 29 april 2010 12:30 schreef Timmos het volgende:
[..]
Koninginnedagtocht in Wemeldinge en Middelburg
Dat zal ik morgen zienquote:Op donderdag 29 april 2010 12:40 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Misschien is dat niet "binnen de hekken"?
Heb jij de route voor mij? Want ik kan dan evt. wel.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:30 schreef JJdJ1984 het volgende:
Zijn er fotografen die volgend weekend (8/9 mei) van plan zijn of eventueel zouden kunnen kijken naar de Giro die in Amsterdam start en dan via Utrecht en Zeeland het land weer verlaat? Zelfde geldt natuurlijk voor de Tour die 3/4 juli in Rotterdam ronddobbert/.
Nee hoor heel simpel. Waterlooplein net als een jaar of 3/4 geleden. Ze komen van de snelweg af, rijden het waterlooplein af en parkeren onder.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:06 schreef angel008 het volgende:
http://www.gumball3000.com/
dit niet wat voor iemand op 1 mei ?
tis alleen heel moeilijk om uit te vogelen waar de auto's in amsterdam komen..
Top, snel, mooi.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:17 schreef Siegfried het volgende:
Eerste 5 mei accreditaties zijn binnen. Ik ga de betrokkenen PMen
ben nu onderweg zal vanavond worden.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Heb jij de route voor mij? Want ik kan dan evt. wel.
wat snel! hulde!quote:Op donderdag 29 april 2010 13:17 schreef Siegfried het volgende:
Eerste 5 mei accreditaties zijn binnen. Ik ga de betrokkenen PMen
Ik heb 'm ontvangen ondertussen.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:34 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
ben nu onderweg zal vanavond worden.
Ik zou in principe in Wijk bij Duurstede kunnen staan. Heb je meer info over de mogelijkheden??quote:Op donderdag 29 april 2010 12:30 schreef JJdJ1984 het volgende:
Zijn er fotografen die volgend weekend (8/9 mei) van plan zijn of eventueel zouden kunnen kijken naar de Giro die in Amsterdam start en dan via Utrecht en Zeeland het land weer verlaat? Zelfde geldt natuurlijk voor de Tour die 3/4 juli in Rotterdam ronddobbert/.
Accreditatiequote:Op donderdag 29 april 2010 13:55 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik zou in principe in Wijk bij Duurstede kunnen staan. Heb je meer info over de mogelijkheden??
Giro lukt niet (moet dan zelf rijden). De tour wil ik zeker gaan kijken. Ik plan de finale van de 1e etappe (ergens voor Brussel), de 2e etappe iig ergens in de finale en wellicht nog op 1 of 2 andere plekken en de 3e etappe op een kasseistrook. De proloog laat ik liggen (ruil dan de vrije zaterdag in voor de dinsdag vrij). Vervoer wordt combinatie trein en fiets.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:30 schreef JJdJ1984 het volgende:
Dat dus. Tevens TVPquote:
Ik heb hem ontvangenquote:
Heb je net gepmd met wat vragen, als ik niet tot t eind hoef te blijven wil ik zeker gaanquote:Op donderdag 29 april 2010 17:53 schreef Siegfried het volgende:
Ik zoek nog mensen voor bevrijdingsfestivals op 5 mei in:Limburg - Roermond (Ynske wellicht) - Hier wil ik heel graag iemand: Startschot van alle festivals Flevoland - Almere Friesland - Leeuwarden Groningen - Groningen Drenthe - Assen
Graagquote:Op donderdag 29 april 2010 19:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
Heb je net gepmd met wat vragen, als ik niet tot t eind hoef te blijven wil ik zeker gaan
\Groningen is voor mij heel interesant, maar ik weet niet of ik dan moet stage lopen ofzo..quote:Op donderdag 29 april 2010 17:53 schreef Siegfried het volgende:
Ik zoek nog mensen voor bevrijdingsfestivals op 5 mei in:Limburg - Roermond (Ynske wellicht) - Hier wil ik heel graag iemand: Startschot van alle festivals Flevoland - Almere Friesland - Leeuwarden Groningen - Groningen Drenthe - Assen
Een festival- en sfeerverslag. Dus artiesten, bezoekers, overzichtquote:Op donderdag 29 april 2010 22:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
\Groningen is voor mij heel interesant, maar ik weet niet of ik dan moet stage lopen ofzo..dat hoor ik maandag, dus is het ok als ik er dan even op terugkom?
En wat is er precies de bedoeling?
Ja, maar vergis je niet dat er ook nog een stuk organisatie aan hangt voor de FP. De samenwerking gaat wel steeds beter volgens mij, en als het een beetje lukt wat er in gedachten is voor Bevrijdingsdag, dan gaat het echt een topserie worden met alle aanleveringen. Fok komt steeds beter op de kaart, wat weer meer deuren open zet, etc, etc.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat is precies de meerwaarde die een fok-fotografenkollektief kan geven
Als je dat zonder accreditatie kan doen, heel graag!quote:Op vrijdag 30 april 2010 00:54 schreef whaley het volgende:
5 mei kan ik ook 's avonds niet, maar de opening in Roermond zou ik wel kunnen + nog wat bands/sfeer in de middag (tot een uur of 4).
Ik zal m'n best doen, nogal druk programma die dagenquote:Op vrijdag 30 april 2010 01:10 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Als je dat zonder accreditatie kan doen, heel graag!
Het is inderdaad een stuk versterking van elkaar. Waar ik met name op doelde dat er overal in het land fok-fotografen zitten. Dicht op de locatie's, dicht op het vuur. Daarmee is het voor fok veel makkelijker om op veel plekken tegelijk een fotograaf te hebben.quote:Op vrijdag 30 april 2010 00:40 schreef freud het volgende:
[..]
Ja, maar vergis je niet dat er ook nog een stuk organisatie aan hangt voor de FP. De samenwerking gaat wel steeds beter volgens mij, en als het een beetje lukt wat er in gedachten is voor Bevrijdingsdag, dan gaat het echt een topserie worden met alle aanleveringen. Fok komt steeds beter op de kaart, wat weer meer deuren open zet, etc, etc.
hey, klint goed!quote:Op donderdag 29 april 2010 22:34 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Een festival- en sfeerverslag. Dus artiesten, bezoekers, overzicht
Als het zou kunnen, graag! Ik gooi er dan zo direct gelijk een mailtje uit, want maandag pas accreditatie aanvragen is nogal laat..
Kun je mij zsm laten weten of je wilt en kunt dan?
Oh, en dm me even je NAW- en contactgegevens
5 mei schijnt alleen eens in de 5 jaar een verplichte vrije dag te zijn, dus dat kan ik je niet met zekerheid zeggen. Maar goed, thanks voor je DM. Ik zet je op de lijst, en ga accreditatie voor je aanvragenquote:Op vrijdag 30 april 2010 14:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
hey, klint goed!
5 mei is trouwens toch een nationele feestdag? dan zal ik vast wel vrij zijn..
Zijn jullie trouwens nog mensen nodig voor de A1GP en weten jullie al meer over Lowlands?
A1GP bestaat niet meerquote:Op vrijdag 30 april 2010 14:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
hey, klint goed!
5 mei is trouwens toch een nationele feestdag? dan zal ik vast wel vrij zijn..
Zijn jullie trouwens nog mensen nodig voor de A1GP en weten jullie al meer over Lowlands?
Is deze al gelezen?quote:Op donderdag 29 april 2010 12:06 schreef sanger het volgende:
Tvp![]()
@ JJdJ, hoe staat het met de diverse autosport evenementen? Ik heb nooit meer terugkoppeling gehad volgens mij
Moet je Olga even PMen die vraagt de autosportevenementen aanquote:
Was ook de verkeerde smileyquote:Op vrijdag 30 april 2010 15:53 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Moet je Olga even PMen die vraagt de autosportevenementen aan
njah, ik bedoelde die voetbal race league gebeuren..quote:
Denk het welquote:Op vrijdag 30 april 2010 21:00 schreef didotcicero het volgende:
Omgevallen boom blokkeert vaarverkeer utrechtse gracht. Is daar interesse in?
quote:Ik heb een paar nieuwsfoto's, en nu?
Mail deze niet alleen naar FOKfotograaf@fok.nl maar ook direct naar frontpage@fok.nl
Zo komen de foto's bij de Frontpage-redactie en kunnen zijn dit, indien gewenst, sneller oppakken.
Ik heb er misschien overheen gekeken maar ik denk dat mijn vermoeden klopte dat het niet spannend/actueel genoeg was voor de FP.quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:19 schreef Siegfried het volgende:
Goeie foto's Didot
Ik heb de FP-redactie er even op geattendeerd
Al iets bekend?quote:Op donderdag 29 april 2010 16:29 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb hem ontvangen
Met nog wat andere, wacht vanavond even af, morgen ga ik een naam doorgeven.
Iedereen die ingeschreven heeft: bsn bij de hand houden
Dat is wel het minste inderdaad.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:53 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Ik heb er misschien overheen gekeken maar ik denk dat mijn vermoeden klopte dat het niet spannend/actueel genoeg was voor de FP.
Is het misschien mogelijk om in het vervolg een berichtje te krijgen in de trant van "bedankt voor de moeite van het insturen maar we hebben besloten er niks mee te doen" ?
Ik zag de foto's helaas vanmiddag pas voor het eerst en toen was het m.i. te laat voor het nieuws.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:53 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Ik heb er misschien overheen gekeken maar ik denk dat mijn vermoeden klopte dat het niet spannend/actueel genoeg was voor de FP.
Is het misschien mogelijk om in het vervolg een berichtje te krijgen in de trant van "bedankt voor de moeite van het insturen maar we hebben besloten er niks mee te doen" ?
Thanks OAquote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:42 schreef OA het volgende:
[..]
Ik zag de foto's helaas vanmiddag pas voor het eerst en toen was het m.i. te laat voor het nieuws.
Uiteraard is een bedankje voor de moeite aan jouw adres hier desondanks op z'n plaats.![]()
In de regel willen we al het nieuws plaatsen waarvoor foto's worden aangeleverd. Het is een stukje eigen content en dan zien we graag!
Deze heeft Siegfried voor je.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:15 schreef fraubitch het volgende:
In onze fotografenpool mis ik nog de gegevens van de volgende mensen:
EchnaDarr
Puala
HMaster-II
Mike-Nikon
purplerose
Barend_
Zouden jullie mij die ZSM willen PB'en?
Ok duidelijk. Wat ik wel opmerkelijk vind me wel stoort is dat als dit nou groter nieuws was geweest (het was tenslotte maar een boom in een gracht zonder verdere slachtoffers, waar hebben we het over) dan had je het evengoed pas vanmiddag gezien.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:42 schreef OA het volgende:
[..]
Ik zag de foto's helaas vanmiddag pas voor het eerst en toen was het m.i. te laat voor het nieuws.
Uiteraard is een bedankje voor de moeite aan jouw adres hier desondanks op z'n plaats.![]()
In de regel willen we al het nieuws plaatsen waarvoor foto's worden aangeleverd. Het is een stukje eigen content en dat zien we graag!
Klopt. Daarom zullen foto's vanaf nu ook in het forumgedeelte van FP worden gezet, zodat niet alleen de ER's (waarvan er maar 3 zijn) het zien, maar iedereen van de FP.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:07 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Ok duidelijk. Wat ik wel opmerkelijk vind me wel stoort is dat als dit nou groter nieuws was geweest (het was tenslotte maar een boom in een gracht zonder verdere slachtoffers, waar hebben we het over) dan had je het evengoed pas vanmiddag gezien.
Jij gaat luchtfoto's makenquote:Op zondag 2 mei 2010 12:17 schreef freud het volgende:
5 mei 10% kans op regen en 15C...Nu nog hopen op minimale turbulentie
.
uit de huisregels..quote:Op zondag 2 mei 2010 15:26 schreef zquing het volgende:
http://www.animecon.nl/
is dit niet iets voor fok? Aangezien jullie ook accreditatie hadden voor de EFF. Grootste animeconfentie van nederland, ongeveer 1200 bezoekers, veel cosplay, red 't sommige jaren tot 't nieuws.
Ik wil sowieso gaan, maar met accreditatie kan je veel makkelijker foto's maken aangezien ze er wel een probleem van maken als je binnen foto's maakt zonder perskaartje
Ze zijn wel erg van het verbieden daar...quote:Op zondag 2 mei 2010 18:00 schreef angel008 het volgende:
[..]
uit de huisregels..
Fotografie, video, telefoons en elektronica
9) Het is te allen tijde VERBODEN, ook voor pers, de volgende Anime 2009 locaties, evenementen en personen op enigerlei manier vast te leggen door middel van, maar niet beperkt tot: film, video, fotografie, audioregistratie, uitzending of enigerlei andere methode van registratie, bijvoorbeeld door gebruik van een camera phone of ander apparaat:
* Personen: De professionele beveiligingsbeambten (SECURITY).
* Personen: Iedereen (dus ook cosplayers) die persoonlijk geen toestemming tot vastlegging hebben gegeven aan de partij die vastlegt.
lijkt me het niet echt waard als je niet in de vertoonruimtes mag schieten.
dat wil ik graag geloven.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:35 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ze zijn wel erg van het verbieden daar...
Maar aan de credit-zijde voor de organisatie: tijdens de EFF blijken er 'fotografen' rondgelopen te hebben die zich niet konden gedragen (bron: EFF-forum). Het fotograferen van meisjes/vrouwen als ze je nog niet in de gaten hebben is nog tot daar aan toe, maar het blijkt dat een aantal 'fotografen' zonder enige vorm van schaamte proberen om modellen van onderaf (dus onder de rok) te fotograferen. Ik ben op de zondag een meisje tegengekomen die daarover zo enorm boos was, dat ze elke fotograaf die ze tegen kwam al van grote afstand toebeet dat ze absoluut NIET op de foto wilde (en dat was echt zonde, want ze zag er prachtig uit!). Ik heb zo het idee dat de organisatie van de Animé -conferentie (ook al vanwege het aanwezige 18+ materiaal) soortgelijke ervaringen heeft gehad, en dus het zekere voor het onzekere hebben genomen door alles te verbieden.
Kun jij me morgen asap iets laten weten over 5 mei?quote:Op zondag 2 mei 2010 23:43 schreef angel008 het volgende:
[..]
dat wil ik graag geloven.
vind het ook niet erg om er wel te fotograferen maar je moet gewoon respect hebben voor de mensen.
dat was over de anime shoot./.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:44 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Kun jij me morgen asap iets laten weten over 5 mei?
Excuus, ik was in de war met Marco001quote:Op maandag 3 mei 2010 00:32 schreef angel008 het volgende:
[..]
dat was over de anime shoot./.
5 mei moet ik helaas werken
Xila, aangezien ik wat dingen moet regelen op mijn werk om op tijd daar te kunnen zijn (en ik stel me voor dat er wel meer zijn die dat moeten): kun je voor het eind van deze werkdag (17.00) reageren?quote:
Check!quote:Op maandag 3 mei 2010 08:51 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Xila, aangezien ik wat dingen moet regelen op mijn werk om op tijd daar te kunnen zijn (en ik stel me voor dat er wel meer zijn die dat moeten): kun je voor het eind van deze werkdag (17.00) reageren?
Je hebt PMquote:Op maandag 3 mei 2010 15:42 schreef fraubitch het volgende:
wie wil dauwpop vastleggen?
Neem aan dat dit geen beginners evenement is? of is het evt mogelijk om met een ervaren iemand mee te lopen??quote:
Het is dat het hier ligt.quote:
quote:Ook dit jaar wordt Dauwpop, zoals altijd, gehouden aan de Luttenbergerweg net buiten Hellendoorn.
hemelvaartquote:Op maandag 3 mei 2010 16:25 schreef Mascleta het volgende:
Ook wel interesse in Dauwpop, maar donderdag overdag. wat een rare dag.....
Anyway, mochten jullie nog iemand nodig hebben. Ik heb wel interesse.
inderdaad ontvangen, bedanktquote:Op dinsdag 4 mei 2010 00:34 schreef Siegfried het volgende:
Als het goed is moeten alle 5 mei fotografen nu (of al eerder) bericht van mij hebben gehad.
Er volgt nog een algemene mail over oplevering enzo, maar dat wordt morgen denk ik
Zijn er ook dingen aan het eind van de middag? Ik kan eventueel eerder weg op het werk, en moet om een uur of 19.30 in Amsterdam zijnquote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:03 schreef JJdJ1984 het volgende:
Is er iemand die donderdag tijd heeft om bij de diverse presentaties in Amsterdam voor FOK!sport fotos te maken van wielrenners e.d.?
Bijvoorbeeld:
Date: Thursday, May 6
Time: 0945 to 1000 portrait shots by the BMC Racing team truck
1000 to 1015 action shots
Place: Hotel Mercure aan de Amstel, Joan Muyskenweg 10, Amsterdam
Zaterdag kan ik helaas nietquote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:08 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ga ik even nakijken maar denk het niet![]()
Wel zateradg vanaf 15:00 uur de proloog rond Amsterdam
Ik had hier al een paar keer naar gevraagd, maar helaas kan ik niet vanwege familie verplichtingen.quote:
oh dan haal ik jou van de lijst, had nl al een plaats vrij gehouden voor je.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:44 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Ik had hier al een paar keer naar gevraagd, maar helaas kan ik niet vanwege familie verplichtingen.
Maar ik wil nog wel graag de tmf awards doen. Is daar al wat over bekend?
MrManiak heeft volgens mij contact met MTV over de TMF awards. Dit n.a.v. een interview wat we hadden gedaan over blue mountain statequote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:27 schreef fraubitch het volgende:
[..]
oh dan haal ik jou van de lijst, had nl al een plaats vrij gehouden voor je.
Wie zou de tmf awards voor je aanvragen?
Vetquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:06 schreef Mascleta het volgende:
Ik pak de Giro maandag 2x mee. Als ze bij Neeltje Jans van de pijlerdam afkomen en naar beneden draaien richting de banjaard, met de zee op achtergrond. Verder probeer ik ze uur later te pakken bij de molen in dorpje net voor Middelburg.
En ik op je lange mail.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:38 schreef Siegfried het volgende:
Alle bevrijdingsfestivals zijn bezet. Ik ben heel trots op de FOK!fotografen!
Inderdaad! Heb er al veel zin in, ben nu tas op orde aan het brengenquote:
Ik heb nog niks ontvangen..quote:
Niet? PM me dan nog een keer je mailadres, want daar lijkt iets mee mis te gaan dan..quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik heb nog niks ontvangen..
Ik zag dat het in Groningen rond 13.0 0start, dus morgenochtend even mijn nieuwe cameratas inpakken..
ah nee, problem solved.. ik zat steeds bij een ander adres te kijken in mijn outlook...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:05 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Niet? PM me dan nog een keer je mailadres, want daar lijkt iets mee mis te gaan dan..
Hahaha, ken beurenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ah nee, problem solved.. ik zat steeds bij een ander adres te kijken in mijn outlook...
tja, als je een stuk of 7 e-mailadressen hebt..quote:
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:56 schreef RonaldV het volgende:
Kan iemand uit de nieuwscrew even contact met mij opnemen op MSN? Adres staat in profiel.
dank je wel.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:59 schreef Siegfried het volgende:
Wat een belevenis Ronald.Hopelijk kom je gauw een beetje over de schrik heen.
Je hebt in elk geval mooi werk afgeleverd! Dank daarvoor!
Top gehandeld.. Ik las dit stukje en wist meteen wie het was.. Heb met deze fotograaf zowat de hele Koninginnedag doorgebracht.. Hele toffe fotograaf, die met de herdenking in Apeldoorn alles mooi af kon sluiten zoals hij zelf vertelde.. En dan nu dit weerquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:45 schreef RonaldV het volgende:
De fotograaf naast me stopt met fotograferen, en zet zijn camera op de grond. Hij trekt het niet meer, hij was één van de mensen die vorig jaar bij de Naald aan het reanimeren was.
De fotograaf die al eerder stopte help ik met zijn spullen bij elkaar pakken, en ik breng hem terug naar het perscentrum in het Krasnapolsky. Ik ben een n00b op dit gebied, maar gek genoeg snap ik precies wat hem dwars zit. Mijn vrouw slaat even een arm om hem heen, en ik spreek met hem af dat ik hem morgen in Zwolle tref tijdens de Bevrijdingsfeesten.
Hier had ik eerder vanavond nog niet eens bij stilgestaan eigenlijk... Kan me enorm goed voorstellen hoe hij zich heeft gevoeld op dat moment, en met hem nog wel meer fotografen waarschijnlijk. Ontzettend kut inderdaad. Sowieso iets wat in alle komende jaren nog wel zal blijven hangen denk ik, bij elke koninginnedag en dodenherdenking zit je weer met het gevoel "als nu maar niet...".quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:45 schreef RonaldV het volgende:
maar tegelijk hoor ik om me heen "G**V**D****, niet wéér!". De fotograaf naast me stopt met fotograferen, en zet zijn camera op de grond. Hij trekt het niet meer, hij was één van de mensen die vorig jaar bij de Naald aan het reanimeren was.
Paul G?quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:45 schreef RonaldV het volgende:
De fotograaf naast me stopt met fotograferen, en zet zijn camera op de grond. Hij trekt het niet meer, hij was één van de mensen die vorig jaar bij de Naald aan het reanimeren was.
Ja.quote:
Het was je dus geluktquote:Op woensdag 5 mei 2010 16:32 schreef Tijgertje. het volgende:
Het bevrijdingsfestival in Rotterdam was erg tof.![]()
Lekker rustig, redelijk weer en eenmaal binnen was alles goed geregeld.
3CF kaarten vol dus vanavond alles even uitzoeken.
Hay! Ja!quote:
Politie: Blijf weg uit overvol Zwollequote:Op woensdag 5 mei 2010 19:03 schreef RonaldV het volgende:
Gevlucht uit Zwolle. Het is belachelijk druk, en een aantal acts waren niet meer toegankelijk wegens te grote toestroom. Tel daarbij dat er zo veel gebeld en getwitterd wordt dat de mobiele pinautomaten (via het GSM neteerk) het niet meer doen en we dus niks meer te eten en te drinken konden kopen.
Desondanks: Wel een groot feest!
mwah, bij mij was het ook handig hoor.. De 1e vertelde me dat ik bij de mainstage moest zijn, dus ik om de hele drafbaan heen zo'n beetje, was ik daar, werd ik weer helemaal teruggestuurd naar waar ik was. Gelukkig stond daar nog een fotografe dus heeft zij mij geholpen de weg te vinden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:35 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Hay! Ja!
Stelletje mutsen daar ook. "Wij hebben hier geen secretariaat of persregeling, misschien aan de voorzijde!"
Eenmaal aan de voorzijde. "Nee, we hebben niks voor pers. Die camera mag niet mee hoor!"
En toen ik met jou had gebeld en zei wil ik wilde spreken kon het opeens wel.![]()
Maargoed, daarna was het wel allemaal goed geregeld. Polsbandje en ik kon overal heen!
een half uurtje voordat Meeuwis hier optrad, was ik even wat te eten aan het halen, en om terug te komen naar de backstage ingang, duurde volgens mij wel een minuut of 10.. terwijl het net 100-200 meter lopen was..quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:58 schreef fraubitch het volgende:
zwolle is drukker dan drukik weet eerlijk gezegd niet hoelang ik het nog uithou hier
Dat klinkt als Zwolle. van ingang naar ingang naar ingang, om te horen dat je toch bij ingang 1 had moeten zijnquote:Op woensdag 5 mei 2010 16:35 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Hay! Ja!
Stelletje mutsen daar ook. "Wij hebben hier geen secretariaat of persregeling, misschien aan de voorzijde!"
Eenmaal aan de voorzijde. "Nee, we hebben niks voor pers. Die camera mag niet mee hoor!"
En toen ik met jou had gebeld en zei wil ik wilde spreken kon het opeens wel.![]()
Maargoed, daarna was het wel allemaal goed geregeld. Polsbandje en ik kon overal heen!
mwah, dat eerste was volgens mij dus overal wel zo..quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat klinkt als Zwolle. van ingang naar ingang naar ingang, om te horen dat je toch bij ingang 1 had moeten zijnUiteindelijk iemand er bij gehaald: "hebbie een perskaart dan?" Ja, die had ik dus niet, ik had alleen in uitnodiging voor een fotopas (puntje van aandacht, PR?). Dus parkeren in een woonwijk, en lopend het terrein op. Fotopas was zo gehaald (keurig in een FOK!-enveloppe), maar die gaf dus niet overal toegang.
zo, nu alweer thuis? dat hebben jullie snel gedaan dan.quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:27 schreef freud het volgende:
F8cking hell, wat is zo'n wentelwiek tof om in te vliegen. Piloten uitdagen om gek te doen is ook perfect. Zwarte 'god' bandjes zijn ook prettig, onstage ook. Was lange dag, en nu ff snel alles de nabewerking in...
Pers parkeerplekken moet je meestal van tevoren reserveren, dus dat kan kloppen. Nu al thuis ja, zijn na Guus richting trein gegaan. We waren al vanaf 5:30 op pad, dus we hadden het wel gehad. In de trein samen met Xil alvast de tekst geschreven, en zo de nabewerking doen, en kijken of we het vanavond nog online krijgen. Morgen gaat om 5:45 weer de wekkerquote:Op woensdag 5 mei 2010 21:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, dat eerste was volgens mij dus overal wel zo..
voor het parkeren hier hetzelfde.. Ik mocht de auto niet op de vip/pers/ al het andere belangrijke parkeerplaats zetten, gelukkig was er dichtbij nog een parkeer ruimte..
de ehbo hier was ook goed bezig.. heb ze 3 a 4 keer voorbij zien komen met een brandcar achtig iets.. vaak lag er helaas wel iemand op.
Oh, en ik mocht gewoon overal komen, dat was wel tof.
Goed bezigquote:Op woensdag 5 mei 2010 21:42 schreef freud het volgende:
[..]
Pers parkeerplekken moet je meestal van tevoren reserveren, dus dat kan kloppen. Nu al thuis ja, zijn na Guus richting trein gegaan. We waren al vanaf 5:30 op pad, dus we hadden het wel gehad. In de trein samen met Xil alvast de tekst geschreven, en zo de nabewerking doen, en kijken of we het vanavond nog online krijgen. Morgen gaat om 5:45 weer de wekker.
Oeh, ik heb zoveel mensen gezien.. Jij mij wel gezien?quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:13 schreef didotcicero het volgende:
Utrecht was overvol. Ik was er om half 3, heb 1,5 uur in de rij gewacht maar toen werd aangekondigd dat er op last van de politie pas na 18.00u weer mensen op het terrein werden toegelaten.
Gelukkig kon ik met de band mee backstage anders was ik voor niks gekomen. Voor hun was het het grootste optreden ooit. Ongelofelijk wat een mensenmassa![]()
Ben benieuwd of je me gezien hebt, siegfried...
Ik ben gewoon op de dranghekken gaan staanquote:Op donderdag 6 mei 2010 00:37 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Oh jij kreeg em er wel helemaal opOns podium was te hoog, en de fotopit te smal
Waren ze bij ons vrij streng opquote:Op donderdag 6 mei 2010 00:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik ben gewoon op de dranghekken gaan staan
Nice, mail binnen neem ik aan? Trouwens morgen kunnen we even mailen want ze wilden ons voor meer dingen hebben.quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:40 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Waren ze bij ons vrij streng op![]()
Maar volgens mij heb ik toch wel een paar leuke platen van em
Mail binnenquote:Op donderdag 6 mei 2010 00:45 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nice, mail binnen neem ik aan? Trouwens morgen kunnen we even mailen want ze wilden ons voor meer dingen hebben.
Nouja, Bij Destine was er maar 1 fotograaf op het podium... Ik heb verder geen enkel idee hoe jij er uit ziet...quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:17 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Oeh, ik heb zoveel mensen gezien.. Jij mij wel gezien?
Wat een dag
Geen idee. Ik heb de juiste persoon er even op gewezenquote:Op donderdag 6 mei 2010 09:47 schreef Marc H het volgende:
Even wat anders, hoe staat het met de Speed accreditatie voor aanstaande zaterdag?
Haha, ik heb dan weer niet op de fotograaf on stage gelet. Ik was vooral met de band (en het publiek) bezig.quote:Op donderdag 6 mei 2010 06:29 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Nouja, Bij Destine was er maar 1 fotograaf op het podium... Ik heb verder geen enkel idee hoe jij er uit ziet...
Binnenquote:Op donderdag 6 mei 2010 11:51 schreef Mascleta het volgende:
Vlak voor deadline verzonden...
Kan iemand bevestiging geven als fotos goed doorgekomen zijn?
Ben er druk mee bezig, maar nog niet alles binnen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik ga zo maar aan het grote werk beginnen, wanneer is de teaser online? Ben benieuwd naar alles
Oh oh oh. Leer ze dat eens aan johquote:Op donderdag 6 mei 2010 15:33 schreef Siegfried het volgende:
Bijna, bijna
Niet alle fotografen hadden de juiste formaten opgeleverd.. Gedoe, gedoe
quote:
quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:53 schreef Puala het volgende:
Siegfried, de info komt er aan & de foto's in goed formaat ook![]()
mwah, ik gebruik het ook alleen maar voor resizen en watermarken.. (heb geen PS)quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:31 schreef RonaldV het volgende:
Bordermaker zuigt
Borders zuigen sowieso, trouwens.
Je bewerkt ze verder dan ook niet? Qua croppen, kleurcorrectie?quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, ik gebruik het ook alleen maar voor resizen en watermarken.. (heb geen PS)
Ik gebruik Iwatermark, die heeft heeft 429 ingepikt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:19 schreef Marco001 het volgende:
ppfff... bordermaker heeft angst voor 430 lijkt wel... wat ik ook doe, het is of 428 of 432...
Gebruik jij ook geen photoshop dan?quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:26 schreef Altern8 het volgende:
[..]
Ik gebruik Iwatermark, die heeft heeft 429 ingepikt.430 krijgt ie er niet uit
![]()
Overigens stond er in de middag een groep jongens in het publiek die met z'n allen heel hard HEEEEEE riepen![]()
Neuh, ik werk met Lightroom. Photoshop gebruik ik echt heel weinig.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:27 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Gebruik jij ook geen photoshop dan?
Naja, de batchfunctie daarin is anders heel handig.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:29 schreef Altern8 het volgende:
[..]
Neuh, ik werk met Lightroom. Photoshop gebruik ik echt heel weinig.
ik ga het eens proberen!quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:52 schreef Tijgertje. het volgende:
Gebruik FastStone Photo Resizer!
Top programma.
Je kan er alles mee.
Haarlem top geregeld? Haarlem was echt K*T geregeld dit jaar!quote:Op woensdag 5 mei 2010 23:33 schreef Marc H het volgende:
haarlem was "gezellig" druk;)
Ben nu pas onderweg naar huis, ben pas weggegaan na optreden van ed kowalczyk (zanger Live).
Had geen problemen, top geregeld
Ik bedoelde vanuit fok goed geregeldquote:Op vrijdag 7 mei 2010 03:10 schreef Rowinvd het volgende:
[..]
Haarlem top geregeld? Haarlem was echt K*T geregeld dit jaar!![]()
Stond er zelf ook, accreditatie had ik al via elders geregeld (overigens laten ze ook echt gewoon iedereen toe die maar vraagt of ze mogen komen. Gevolg? Enorm druk met fotografen die er niks te zoeken hebben), maar dit jaar was echt gewoon te erg.
Voorkant van het podium kom je gewoon geen foto's maken omdat je een meter van het podium afstond en het podium zo'n ruime 2 meter hoog was, en als je on-stage wilde kon je er 5 minuten staan en werden ze al weer ongeduldig dat we weer weg moesten.
Dan was het vorige jaren toch echt een stuk beter (http://www.rowinvandiest.(...)dingspop-in-haarlem/), al hoe wel dat ook niet alles was.... Als ik dan toch nog een voordeel van dit jaar mag noemen is het dat ik dit keer wel optijd was voor de comsumtiebonnen en het juiste bandje erbij had dat je wel door de sluis mocht naar het publiek![]()
Mijn foto's zitten overigens ook in de mailbox hier, dus als jullie ze nog willen gebruiken voor in de repo....![]()
Foto'tjes zijn trouwens ook hier te vinden: http://www.rowinvandiest.(...)rd-aantal-bezoekers/
Zijn er maar weinig, en van mindere kwaliteit, had er echt geen zin in gister![]()
Heb nog steeds niets vernomen over Speed, morgenquote:Op donderdag 6 mei 2010 11:29 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb de juiste persoon er even op gewezen
[..]
*hides*quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:05 schreef Siegfried het volgende:
Dat gaat nog wel eventjes duren. Heb nog niet alles binnen, en het is me toch een bak werk
En stiekem heb ik, doordat ik support aan andere fotografen moest verlenen, mijn eigen foto's ook nog niet helemaal af
Nogmaals doorgegeven.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:46 schreef Marc H het volgende:
[..]
Heb nog steeds niets vernomen over Speed, morgen
Nog steeds niets gehoord, laat maar zitten.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:08 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Nogmaals doorgegeven.![]()
Ik hou het vandaag even in de gaten..
Ze zat er wel voor je achteraan, maar ik kan me voorstellen dat het je nu te kort dag wordt..quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:15 schreef Marc H het volgende:
[..]
Nog steeds niets gehoord, laat maar zitten.
Ik ga morgen naar de start van de Giro, de tijdrit fotograferen.
Naja, vanmiddag reageerde ze dat ze er achteraan ging. Het is niet netjes zoals het nu loopt. Ik zorg dat er in elk geval nog terugkoppeling volgt, waarmee ik niet kan beloven dat het voor zondag nog lukt. (Het is niet mijn contactpersoon).quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:32 schreef Marc H het volgende:
Nu nog voor morgen regelen? Hoe wil ze dat voor elkaar krijgen?![]()
Mocht ze het voor zondag voor elkaar kunnen krijgen is dat wat mij betreft OK.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:40 schreef RonaldV het volgende:
Oeh, ik zie de eerste verschijnen!
Almere
Amsterdam
Assen
Den Bosch
Groningen
Haarlem
Leeuwarden
Roermond
Rotterdam
Utrecht
Vlissingen
Wageningen
Zwolle
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:45 schreef PKfotografie het volgende:
een foto of 5 waarbij er een kleine interactie tezien is tussen fotograaf en onderwerp
foto's vallen me zwaar tegen. mis wat interactie wat normaal wel goed tedoen is.quote:
Nou nou. Wanneer ga jij laten zien dat je het beter kunt?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:03 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
foto's vallen me zwaar tegen. mis wat interactie wat normaal wel goed tedoen is.
het is leuk dat er dingen geregeld worden, jammer dat er dan deze resultaten zijn.
ja ik weet dat ik zeur. maar het kan echt beter, en daar hoef je geen bekende prof voor tezijn
foto's opzich is niks mis mee, maar die kun je voor 90% uit het publiek ook wel maken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:06 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Nou nou. Wanneer ga jij laten zien dat je het beter kunt?![]()
Niet alle fotografen hebben hetzelfde niveau, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden.
Vanuit het publiek of front-stage, zoveel verschil maakt dat (bij een gratis festival) ook niet.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:08 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
foto's opzich is niks mis mee, maar die kun je voor 90% uit het publiek ook wel maken.
blijft een beetje een gemiste kans.
en ik wil het best laten zien hoe het beter moet hoor.
maar dat doe ik pas als voor mijn gevoel de dingen die er tedoen zijn eerlijk verdeelt worden.
ga niet zitten bedelen hier. dan regel ik het zelf wel.
als het alleen om vastleggen ging, had 1 foto per band wel volstaan.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:13 schreef whaley het volgende:
Interactie is nou niet het eerste waar ik aan denk bij een reportage. De fotograaf is niet belangrijk, het gaat mij om het vastleggen wat er gebeurt. Het kan wel, maar ik zie liever interactie tussen 2 (of meer) mensen op de foto dan een pose richting camera.
Dat er een behoorlijk verschil in kwaliteit tussen de foto's zit zie ik ook wel, maar juist bij zo'n groot gebeuren vind ik dat je blij moet zijn dat we (FOK!) alle officiële steden hebben en laat het dan een kans zijn voor (nieuwe) fok-fotografen om ervaring op te doen.
PK, je zeurt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:08 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
foto's opzich is niks mis mee, maar die kun je voor 90% uit het publiek ook wel maken.
blijft een beetje een gemiste kans.
en ik wil het best laten zien hoe het beter moet hoor.
maar dat doe ik pas als voor mijn gevoel de dingen die er tedoen zijn eerlijk verdeelt worden.
ga niet zitten bedelen hier. dan regel ik het zelf wel.
het blijven gemiddeld gewoon bagger foto'squote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
PK, je zeurt.Zoals ik je over MSN ook al heb uitgelegd: de opdracht aan alle fotografen was geen concertfotografie, maar een sfeerreportage. Je wilt hoe dan ook je gelijk hebben, en dat heb je niet. Wat jij verwacht van de fotografen (concertfotos) viel buiten de opdracht (sfeerrepo). Je kunt of wilt het verschil niet zien, prima.
wmb hebben alle fotografen zich uitstekend aan de opdracht gehouden, en dat het niet aan jouw standaard voldoet: pech gehad. Je kunt niet iedereen tevreden houden. Zo zullen Kane fans wel teleurgesteld zijn dat Kane niet in de repos zit, terwijl ze wel optraden.
Ja Pepijn...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:31 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
het blijven gemiddeld gewoon bagger foto's
als je uitgaat van hoeveel foto's er in totaal gemaakt zullen zijn, en dit de beste selectie is.........
Er komt nog een nieuwsbericht met linkjes naar alle repo's. En dat berichtje komt ook in de leader op de FPquote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:31 schreef RonaldV het volgende:
Even voor de PR: ik heb alle repos op de frontpage uitgeklapt, en dan valt alles van 4 mei en de chinookvlucht er af. Kan dat lijstje wat langer gemaakt worden, of is er nog een andere manier om de specials bereikbaar te houden?
Ja, die mening kennen we nou wel. Als je zelf eens wat wilt bijdragen ben je van harte welkom.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:31 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
het blijven gemiddeld gewoon bagger foto's
als je uitgaat van hoeveel foto's er in totaal gemaakt zullen zijn, en dit de beste selectie is.........
ik haal de d70 wel onder het stof vandaan.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:34 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ja, die mening kennen we nou wel. Als je zelf eens wat wilt bijdragen ben je van harte welkom.
Je begrijpt wel dat je daarbij de lat voor jezelf nu extra hoog legt?
RONALDquote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:33 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ja Pepijn...
Wou je de rest van het topic ook nog verder vullen?
Die site link je zelf al hoor.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:46 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
RONALD
ik vul de rest rustig hoor.
bedankt voor het gebruiken van mijn volledige roepnaam. misschien nog even mijn achternaam spammen. komen ze iig bij mijn site uit
Kom je nu mee. We hebben afgelopen week net zo'n 15+ accreditaties verdeeld. Meld je maar zodra je een oproep voorbij ziet komen die je zou willen doenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:44 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
ik haal de d70 wel onder het stof vandaan.
kom maar op .
lokale koekenbakkers zijn niet interessant.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:51 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Die site link je zelf al hoor.![]()
[..]
Kom je nu mee. We hebben afgelopen week net zo'n 15+ accreditaties verdeeld. Meld je maar zodra je een oproep voorbij ziet komen die je zou willen doen
ik sla bijna de laatste slok naar binnen. kan je vertellen dat ook vandaag het bier goed smaaktquote:
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:52 schreef Puala het volgende:
http://frontpage.fok.nl/s(...)val-zwolle-2010.html
Daar staat dat ze in Wageningen waren, maar volgens mij was ik alleen
ach, ik heb mijn best gedaan he..quote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:31 schreef freud het volgende:
Mooi resultaat fotografen, en Siegfried en andere modjes ook. Was volgens mij de grootste foto-FP klus tot nu toe? Ook zeker leuke foto's
. Van Groningen hebben Xil en ik er ook nog een paar, maar niet echt veel van het terrein, dus dat is wel mooi gedekt in de foto's van Marco. En PK, je blijft het proberen he
.
Ik ben met je eens dat er een vorm van eindredactie had moeten plaatsvinden op de fotos, maar het gaat me echt te ver om dat "eigenfoto-geilerij" te noemen. Er zitten fotografen bij met nauwelijks ervaring. Ik kan me goed voorstellen dat een meisje van 18 die voor het eerst zoiets doet moeite heeft om haar eigen fotos nog eens kritisch te filteren. Dat had vanuit de FP-crew moeten gebeuren. Maar er zit in alle shoots (en ik wil er geen uitlichten, want dan doe ik anderen tekort) voldoende variatie om een indruk te hebben van het feest op betreffende lokatie.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:22 schreef Shark.Bait het volgende:
Ehm.... met uitzondering van RonaldV, zit iedere bevrijdingsdag reportage toch wel erg vol (nou ja, min of meer, ik overdrijf graag) van eigenfoto geilerij--je kent het wel, het type foto "dezelfde foto, maar dan net iets anders-want ik kan niet kiezen zo geil vind ik mijn eigen schietsels" en dan doel ik op een gefotografeerde artiest/band die hetzelfde op de foto staat, soms drie keer of vaker achter elkaar, en dat had imo de redactie moeten zien en de beste erin laten zitten en de rest weg te laten.
Beetje zelfkritiek mag je toch zelfs ook wel van jonge onervaren meisjes verwachten?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:59 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat er een vorm van eindredactie had moeten plaatsvinden op de fotos, maar het gaat me echt te ver om dat "eigenfoto-geilerij" te noemen. Er zitten fotografen bij met nauwelijks ervaring. Ik kan me goed voorstellen dat een meisje van 18 die voor het eerst zoiets doet moeite heeft om haar eigen fotos nog eens kritisch te filteren. Dat had vanuit de FP-crew moeten gebeuren. Maar er zit in alle shoots (en ik wil er geen uitlichten, want dan doe ik anderen tekort) voldoende variatie om een indruk te hebben van het feest op betreffende lokatie.
Ik zei toch "moeite hebben met", dacht ik? Ik eis van een nieuwe nooit dat hij/zij vanaf de allereerste keer 100% meedraait. Alles moet je door ervaring leren.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Beetje zelfkritiek mag je toch zelfs ook wel van jonge onervaren meisjes verwachten?
Of gaat het er dan echt alleen maar om hun eigen naam te zien staan.
Tuurlijkquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:08 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik zei toch "moeite hebben met", dacht ik? Ik eis van een nieuwe nooit dat hij/zij vanaf de allereerste keer 100% meedraait. Alles moet je door ervaring leren.
En tussen de regels door had ik het niet alleen over dat ene meisje, zij diende slechts als voorbeeld. Hetzelfde geldt ook voor oudere meisjes en jongetjes.
Happy now?
hey youquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:15 schreef RonaldV het volgende:
Jij valt onder de oudere meisjes
* RonaldV ducks and runs
ik overdrijf graag -wat ik al meldde, maar de kern klopt wel. De fotograaf vind het lastig om echt te kiezen dus laat hij/zij/het er allemaal inzitten. Zelf kritiek is moeilijk, ik weet het.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:59 schreef RonaldV het volgende:
het gaat me echt te ver om dat "eigenfoto-geilerij" te noemen.
Junkie was slechts het voorbeeld, er zijn er meerquote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:51 schreef Netsplitter het volgende:
Vind de opzwepende foto's van bv JunkiXL wel gaaf juist.
Juist omdat hij op verschillende foto's toch steeds een andere pose heeft om het publiek nog verder op te zwepen.
Ik kan beter, ik zorg dat er voldoende variatie is, maar ik heb geen zin om op een druk plein mijn oren te laten verkrachten op de dag dat ik mijn vrijheid vier, ik ga liever bloempjes schieten in de keukenhof terwijl ik geniet van het feit dat ik besta.quote:Daarbij, als men het beter denkt te kunnen, schrijf je in voor volgend jaar.
maar je moet toch een stel voordragen als publishable? of is dat veranderd? (ik heb sinds miss pabo 2008 geschoten dacht ik...of misschien pano evenement vorig jaar?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:41 schreef Tijgertje. het volgende:
Er is gevraagd om alle foto's. Dus dan krijgen ze alle foto's right?
Ik had 400 foto's gemaakt, en daarvan de (stuk of 80) die ik qua sfeer het beste vond, doorgestuurd..quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:41 schreef Tijgertje. het volgende:
Er is gevraagd om alle foto's. Dus dan krijgen ze alle foto's right?
Opleveringquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:44 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
maar je moet toch een stel voordragen als publishable? of is dat veranderd? (ik heb sinds miss pabo 2008 geschoten dacht ik...of misschien pano evenement vorig jaar?)
Eigenlijk zeg je gewoon dat de FOT-redactie kritischer moet selecteren?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:43 schreef freud het volgende:
Ik ben het wel eens met SB dat een selectie vanuit de redactie wel iets is wat in de professionaliseringsslag moet liggen die je als redactie moet nastreven.
Vind ik wel een terechte opmerking.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:00 schreef Puala het volgende:
Gevalletje de beste schippers staan aan wal met deze vormen van kritiek.
Ik wilde aangeven dat als er tijd is, de redactie ook best een selectie mag maken uit de aangeleverde set, als er meer aangeleverde foto's zijn dan nodig voor het artikel. De overige foto's kunnen dan ook in het review forum bijvoorbeeld. Dit is veel redacties niet meer dan normaal. Bij online media is het alleen lastiger, ivm het snel content moeten plaatsen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:04 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg je gewoon dat de FOT-redactie kritischer moet selecteren?
Die zijn zeker ook welkomquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:22 schreef Sarabi het volgende:
Maar is Fok! altijd tevreden met dit niveau foto's of alleen voor dit festival?
Dan kan ik misschien wel met foto's van Ordina Open helpen
Geil kleurtje zeg.quote:
lul niet, zelfs mijn neefje van 5 kan zien welke foto's meer-van-hetzelfde zijn en welke dat niet zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:00 schreef Puala het volgende:
Gevalletje de beste schippers staan aan wal met deze vormen van kritiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |