@PKFotografie:
We zijn ons er zeer van bewust dat juist in een fotografen-gezelschap de beeldvorming vaak belangrijker is dan hetgeen afgebeeld wordt. Want daar gaat fotograferen immers om: je eigen vastlegging kiezen, je eigen beeldvorming bepalen.
En aangezien jouw 'foto', jouw beeldvorming van wat de foto-crew doet niet erg voordelig is voor die crew, wil ik daar toch even op reageren.
Wat betreft de toewijzing: we doen echt enorm ons best dat zo eerlijk mogelijk te laten verlopen. Het is een ingewikkelde puzzel, met veel factoren en veel overwegingen. Wie kan wel, wie kan niet? Vragen we iemand die perfect werk aflevert, of iemand die eigenlijk meer aan de beurt is maar gewoon nog veel moet leren? Bij welke opdrachtgever/evenement moeten we echt voor de kwaliteit gaan, (omdat we de relatie goed willen houden en volgend jaar daar ook nog willen komen bv) en waar kunnen we wat meer risico's nemen?
En dan nog die spoedgevallen: help, er wordt NU een fotograaf gevraagd, wie is er online, wie kunnen we snel vragen? (Zo is dat gegaan met bv die helicopter: op stel en sprong was antwoord nodig, defensie moest dat snel hebben ivm antecedenten-onderzoek etc)
Dat kan dus best lastig zijn. Zeker als je dat in een online-situatie moet regelen, en niet altijd iedereen bereikbaar is.
Jouw eigen deelname: je bent meer dan welkom om ook deel te nemen aan de fotografen-pool. We hebben genoeg dingen liggen waar we mensen heen zouden willen sturen. Dus als je zoiets wil, noem het gewoon, er valt echt wel met ons te praten hoor.
FOT is een leuk onderdeel, en herbergt ook de fotografenpool: een erg belangrijk gegeven in de fok-content-machine.
Nieuws kan je van ANP of Novum binnentrekken, en de standaard-foto's ook. Maar verslaglegging en sfeerbeelden van evenementen etc kunnen we wel degelijk zelf maken.
Daar hebben we alle kans om in te excelleren. En we zijn er nog lang niet. Net zoals een fotograaf leert door ervaring,doen wij dat ook. Veel kan er beter. We zijn er immers nog niet als we die foto's hebben - het liefste moeten die zo snel mogelijk online ook. Dus hebben we een home-base nodig die dat kan doen, en alle rechten heeft om op FP of forum of waar dan ook een special neer te pleuren. Ook het opbouwen van goede contacten met evenementenbureaus is belangrijk. Er komt zo enorm veel bij kijken.
Samenwerking en een positieve insteek is dan ook enorm belangrijk. Daarom steek ik ook tijd in dit antwoord op jouw toch wel erg negatieve beweringen.
En ik hoop dat ik hier eea aan heb kunnen nuanceren.
FOK! is goed genoeg om middels je naam en sig toch al jaren extra bekendheid aan je eigen site en werkzaamheden te geven, dan is FOK! toch ook goed genoeg om onze foto-crew met een positieve instelling tegemoet te treden?

Tot slot: fotografie is dus erg belangrijk voor FOK!. Dermate belangrijk, dat we daar een aparte hoofdredacteur voor willen aanstellen, iemand dus die FOK!-wide dat aspect van FOK! bewaakt en stuurt.
We hebben Siegfried bereid gevonden dit te gaan oppakken. Daar ben ik enorm blij mee. Zijn vakkennis, enthousiasme en bovenal zijn erg plezierige en volstrekt pretentieloze manier van managen maken hem daar de ideale persoon voor.
Als je dus ergens problemen mee hebt, je kan bij hem terecht. Mocht je daar ook niet uitkomen kun je je tot mij of één van de andere admins wenden.