het blijven gemiddeld gewoon bagger foto'squote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
PK, je zeurt.Zoals ik je over MSN ook al heb uitgelegd: de opdracht aan alle fotografen was geen concertfotografie, maar een sfeerreportage. Je wilt hoe dan ook je gelijk hebben, en dat heb je niet. Wat jij verwacht van de fotografen (concertfotos) viel buiten de opdracht (sfeerrepo). Je kunt of wilt het verschil niet zien, prima.
wmb hebben alle fotografen zich uitstekend aan de opdracht gehouden, en dat het niet aan jouw standaard voldoet: pech gehad. Je kunt niet iedereen tevreden houden. Zo zullen Kane fans wel teleurgesteld zijn dat Kane niet in de repos zit, terwijl ze wel optraden.
Ja Pepijn...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:31 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
het blijven gemiddeld gewoon bagger foto's
als je uitgaat van hoeveel foto's er in totaal gemaakt zullen zijn, en dit de beste selectie is.........
Er komt nog een nieuwsbericht met linkjes naar alle repo's. En dat berichtje komt ook in de leader op de FPquote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:31 schreef RonaldV het volgende:
Even voor de PR: ik heb alle repos op de frontpage uitgeklapt, en dan valt alles van 4 mei en de chinookvlucht er af. Kan dat lijstje wat langer gemaakt worden, of is er nog een andere manier om de specials bereikbaar te houden?
Ja, die mening kennen we nou wel. Als je zelf eens wat wilt bijdragen ben je van harte welkom.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:31 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
het blijven gemiddeld gewoon bagger foto's
als je uitgaat van hoeveel foto's er in totaal gemaakt zullen zijn, en dit de beste selectie is.........
ik haal de d70 wel onder het stof vandaan.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:34 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ja, die mening kennen we nou wel. Als je zelf eens wat wilt bijdragen ben je van harte welkom.
Je begrijpt wel dat je daarbij de lat voor jezelf nu extra hoog legt?
RONALDquote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:33 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ja Pepijn...
Wou je de rest van het topic ook nog verder vullen?
Die site link je zelf al hoor.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:46 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
RONALD
ik vul de rest rustig hoor.
bedankt voor het gebruiken van mijn volledige roepnaam. misschien nog even mijn achternaam spammen. komen ze iig bij mijn site uit
Kom je nu mee. We hebben afgelopen week net zo'n 15+ accreditaties verdeeld. Meld je maar zodra je een oproep voorbij ziet komen die je zou willen doenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:44 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
ik haal de d70 wel onder het stof vandaan.
kom maar op .
lokale koekenbakkers zijn niet interessant.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:51 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Die site link je zelf al hoor.![]()
[..]
Kom je nu mee. We hebben afgelopen week net zo'n 15+ accreditaties verdeeld. Meld je maar zodra je een oproep voorbij ziet komen die je zou willen doen
ik sla bijna de laatste slok naar binnen. kan je vertellen dat ook vandaag het bier goed smaaktquote:
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:52 schreef Puala het volgende:
http://frontpage.fok.nl/s(...)val-zwolle-2010.html
Daar staat dat ze in Wageningen waren, maar volgens mij was ik alleen
ach, ik heb mijn best gedaan he..quote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:31 schreef freud het volgende:
Mooi resultaat fotografen, en Siegfried en andere modjes ook. Was volgens mij de grootste foto-FP klus tot nu toe? Ook zeker leuke foto's
. Van Groningen hebben Xil en ik er ook nog een paar, maar niet echt veel van het terrein, dus dat is wel mooi gedekt in de foto's van Marco. En PK, je blijft het proberen he
.
Ik ben met je eens dat er een vorm van eindredactie had moeten plaatsvinden op de fotos, maar het gaat me echt te ver om dat "eigenfoto-geilerij" te noemen. Er zitten fotografen bij met nauwelijks ervaring. Ik kan me goed voorstellen dat een meisje van 18 die voor het eerst zoiets doet moeite heeft om haar eigen fotos nog eens kritisch te filteren. Dat had vanuit de FP-crew moeten gebeuren. Maar er zit in alle shoots (en ik wil er geen uitlichten, want dan doe ik anderen tekort) voldoende variatie om een indruk te hebben van het feest op betreffende lokatie.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:22 schreef Shark.Bait het volgende:
Ehm.... met uitzondering van RonaldV, zit iedere bevrijdingsdag reportage toch wel erg vol (nou ja, min of meer, ik overdrijf graag) van eigenfoto geilerij--je kent het wel, het type foto "dezelfde foto, maar dan net iets anders-want ik kan niet kiezen zo geil vind ik mijn eigen schietsels" en dan doel ik op een gefotografeerde artiest/band die hetzelfde op de foto staat, soms drie keer of vaker achter elkaar, en dat had imo de redactie moeten zien en de beste erin laten zitten en de rest weg te laten.
Beetje zelfkritiek mag je toch zelfs ook wel van jonge onervaren meisjes verwachten?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:59 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat er een vorm van eindredactie had moeten plaatsvinden op de fotos, maar het gaat me echt te ver om dat "eigenfoto-geilerij" te noemen. Er zitten fotografen bij met nauwelijks ervaring. Ik kan me goed voorstellen dat een meisje van 18 die voor het eerst zoiets doet moeite heeft om haar eigen fotos nog eens kritisch te filteren. Dat had vanuit de FP-crew moeten gebeuren. Maar er zit in alle shoots (en ik wil er geen uitlichten, want dan doe ik anderen tekort) voldoende variatie om een indruk te hebben van het feest op betreffende lokatie.
Ik zei toch "moeite hebben met", dacht ik? Ik eis van een nieuwe nooit dat hij/zij vanaf de allereerste keer 100% meedraait. Alles moet je door ervaring leren.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Beetje zelfkritiek mag je toch zelfs ook wel van jonge onervaren meisjes verwachten?
Of gaat het er dan echt alleen maar om hun eigen naam te zien staan.
Tuurlijkquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:08 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik zei toch "moeite hebben met", dacht ik? Ik eis van een nieuwe nooit dat hij/zij vanaf de allereerste keer 100% meedraait. Alles moet je door ervaring leren.
En tussen de regels door had ik het niet alleen over dat ene meisje, zij diende slechts als voorbeeld. Hetzelfde geldt ook voor oudere meisjes en jongetjes.
Happy now?
hey youquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:15 schreef RonaldV het volgende:
Jij valt onder de oudere meisjes
* RonaldV ducks and runs
ik overdrijf graag -wat ik al meldde, maar de kern klopt wel. De fotograaf vind het lastig om echt te kiezen dus laat hij/zij/het er allemaal inzitten. Zelf kritiek is moeilijk, ik weet het.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:59 schreef RonaldV het volgende:
het gaat me echt te ver om dat "eigenfoto-geilerij" te noemen.
Junkie was slechts het voorbeeld, er zijn er meerquote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:51 schreef Netsplitter het volgende:
Vind de opzwepende foto's van bv JunkiXL wel gaaf juist.
Juist omdat hij op verschillende foto's toch steeds een andere pose heeft om het publiek nog verder op te zwepen.
Ik kan beter, ik zorg dat er voldoende variatie is, maar ik heb geen zin om op een druk plein mijn oren te laten verkrachten op de dag dat ik mijn vrijheid vier, ik ga liever bloempjes schieten in de keukenhof terwijl ik geniet van het feit dat ik besta.quote:Daarbij, als men het beter denkt te kunnen, schrijf je in voor volgend jaar.
maar je moet toch een stel voordragen als publishable? of is dat veranderd? (ik heb sinds miss pabo 2008 geschoten dacht ik...of misschien pano evenement vorig jaar?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:41 schreef Tijgertje. het volgende:
Er is gevraagd om alle foto's. Dus dan krijgen ze alle foto's right?
Ik had 400 foto's gemaakt, en daarvan de (stuk of 80) die ik qua sfeer het beste vond, doorgestuurd..quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:41 schreef Tijgertje. het volgende:
Er is gevraagd om alle foto's. Dus dan krijgen ze alle foto's right?
Opleveringquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:44 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
maar je moet toch een stel voordragen als publishable? of is dat veranderd? (ik heb sinds miss pabo 2008 geschoten dacht ik...of misschien pano evenement vorig jaar?)
Eigenlijk zeg je gewoon dat de FOT-redactie kritischer moet selecteren?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:43 schreef freud het volgende:
Ik ben het wel eens met SB dat een selectie vanuit de redactie wel iets is wat in de professionaliseringsslag moet liggen die je als redactie moet nastreven.
Vind ik wel een terechte opmerking.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:00 schreef Puala het volgende:
Gevalletje de beste schippers staan aan wal met deze vormen van kritiek.
Ik wilde aangeven dat als er tijd is, de redactie ook best een selectie mag maken uit de aangeleverde set, als er meer aangeleverde foto's zijn dan nodig voor het artikel. De overige foto's kunnen dan ook in het review forum bijvoorbeeld. Dit is veel redacties niet meer dan normaal. Bij online media is het alleen lastiger, ivm het snel content moeten plaatsen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:04 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg je gewoon dat de FOT-redactie kritischer moet selecteren?
Die zijn zeker ook welkomquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:22 schreef Sarabi het volgende:
Maar is Fok! altijd tevreden met dit niveau foto's of alleen voor dit festival?
Dan kan ik misschien wel met foto's van Ordina Open helpen
Geil kleurtje zeg.quote:
lul niet, zelfs mijn neefje van 5 kan zien welke foto's meer-van-hetzelfde zijn en welke dat niet zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:00 schreef Puala het volgende:
Gevalletje de beste schippers staan aan wal met deze vormen van kritiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |