Ja dat doe ik dus ook, net achter de fret en mijn vinger iets gedraaid zodat ik het met de zijkant indruk.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:09 schreef Jordy-B het volgende:
akoestische gitaar is vaak wat zwaarder dan elektrisch (dikkere snaren), maar het moet gewoon goed te doen zijn. Zorg ervoor dat je je vinger goed dicht achter de fret legt, en dat je hem iets richting de kop draait (je krijgt dan de druk van de snaren op de zijkant van je vinger en dat maakt het makkelijker)
Het valt best mee na een jaar of 6 oefenen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:57 schreef HalloweenJack het volgende:
Waarom moet het altijd zo moeilijk zijn?
Hammer-on:quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:08 schreef wimjongil het volgende:
Heeft iemand tips om met een plectrum sneller te kunnen spelen? Ik ben dit jaar begonnen met echt elektrisch spelen (speelde al wat langer elektrisch, heb wel 10 jaar klassiek les), maar met een plectrum kan ik niet echt snelheid maken.
Voor klassiek gitaar heb je dan nog arpeggio's, etude's en wat al niet om je snelheid op te schroeven, maar bestaan zulke dingen ook voor de elektrische?
Bij voorbaat dank!
Ja dat (en fingertapping enzo) kan ik ook wel, maar ik bedoelde meer brute snelheid uit je plectrum. Vandaag heb ik wel de hele tijd toonladders heen en weer gespeeld en dan zo snel mogelijk. Want etude's zijn natuurlijk eigenlijk gewoon veredelde toonladders.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hammer-on:
Je zet een hals-vinger hard op de snaar zodat ie geluid maakt
Pull-off:
Als je een vinger van de snaar haalt pluk je de snaar mee zodat ie geluid maakt
Deze twee (die extra goed werken als je je distortion/overdrive open zet) kan je snel afwisselen en tegelijkertijd je plectrum gebruiken om heel snel heel veel toontjes te produceren.
Behalve 10 jaar oefenen weet ik het niet.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:28 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ja dat (en fingertapping enzo) kan ik ook wel, maar ik bedoelde meer brute snelheid uit je plectrum. Vandaag heb ik wel de hele tijd toonladders heen en weer gespeeld en dan zo snel mogelijk. Want etude's zijn natuurlijk eigenlijk gewoon veredelde toonladders.
Maar zijn er effectievere manieren?
Ok in 2020 zal ik wel een filmpje plaatsen! :pquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Behalve 10 jaar oefenen weet ik het niet.
Gelukkig bestaat er internetquote:Op woensdag 28 april 2010 22:10 schreef Seven. het volgende:
Ik kan Am en Fm niet vinden in mijn akkoordenboekje.
quote:Op woensdag 28 april 2010 22:10 schreef Seven. het volgende:
Ik kan Am en Em niet vinden in mijn akkoordenboekje.
Dat zijn basic-basic akkoorden. Wat voor akkoordenboekje is dat man?quote:Op woensdag 28 april 2010 22:10 schreef Seven. het volgende:
Ik kan Am en Em niet vinden in mijn akkoordenboekje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |