abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:37:46 #1
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80640175
Vervolg op Het grote babietjes topic (6-12 maanden) deel 17

De grote baby's:

29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 42% gewijzigd door RockabeIIa op 27-04-2010 20:35:38 ]
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:38:52 #2
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80640223
Iedereen mag zelf herhalen wat hij belangrijk acht
pi_80640784
Zien allebei zijn beentjes er zo uit Karin? Misschien komt het dan van de warmte? Hopelijk heeft hij er geen last van en is het niet een allergische reactie op iets ofzo

Jeeeeej Niels staat niet in de OP, zie je wel dat hij nog klein is * Twinkly zit nog in de ontkenningsfase
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80640821
Och Karin, die beentjes van Lars... wat sneu!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 23 april 2010 @ 18:08:30 #5
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80641164
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:55 schreef Twinkly het volgende:

Jeeeeej Niels staat niet in de OP, zie je wel dat hij nog klein is * Twinkly zit nog in de ontkenningsfase
U zei?
pi_80641660
ff in de herhaling, volgens ET kon het wel eens netelroos zijn, wat zich openbaart als gevolg van...jawel....een allergische reactie....maar waarop?
Misschien nog wel op de paracetamol?
Het zijn allebei de bovenbeentjes, de onderarmpjes zijn ook rood en dik, en zijn rompje heeft een wat vlekkerig uiterlijk.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80641670
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:25 schreef renzell het volgende:
We maken er een fijn dagje van hoor lieve Oek, die eerste! Met taart voor Ko, met bubbels, kado's, herinneringen, de wind in onze haren, een traantje om weg te pinken en een hele grote stoere zoon die voor het eerst gaat kamperen!

Ach arme Lars, ik herken het ook niet, dacht wel nog even aan een hevige reactie op een muggenbult, maar netelroos klinkt waarschijnlijker.

Timo, wat fijn dat je zo lekker vrolijk bent en groooot!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80644075
Timo vrolijkerd

Lars ziet er vervelend uit Karin, ik herken het niet. Heeft hij er last van?

Troel schei toch uit man.
Ten eerste beledig je en passant even iedereen die hier met enige regelmaat post, alsof jij de enige bent die het druk heeft of die iets doet op zn werk... en ten tweede, degene die wat zei over posten over Jochem was Claudia. Zij bedoelde daar heus niets mee ze wilde enkel maar zeggen dat ze het jammer vond dat je zo weinig postte. Vat het dan op als een compliment ofzo dat men je posts graag ziet in plaats van gelijk zo nutteloos te hakketakken.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80645305
Ik heb niet echt het idee dat Lars er last van heeft, de plekjes trekken ook weg, om vervolgens elders weer op te duiken.
Hij ligt nu in bed, we zien wel wat de nacht ons brengt.
Een allergische reactie zou natuurlijk niet ondenkbaar zijn gezien zijn allergieen die hij al heeft.

fijn weekend voor iedereen, het wordt (is) zulk lekker weer!!!! Dat worden zandbaktaferelen, en veel wandelingen waarschijnlijk! Genieten!
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:18:56 #10
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80645825
Karin, ik heb het verder eventjes gemist, maar in combi met de toch vrij hoge koorts van laatst: zou je niet even langs de ha? Zou ik wel doen geloof ik
pi_80645979
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:18 schreef mikoxx het volgende:
Karin, ik heb het verder eventjes gemist, maar in combi met de toch vrij hoge koorts van laatst: zou je niet even langs de ha? Zou ik wel doen geloof ik
ik wacht de nacht wel even af, en zie wel even hoe het er morgen uitziet.
Ik heb op dit moment niet het gevoel dat het iets ernstigs is ofzo.

Maandag naar het CB, ben wel benieuwd naar de scores eigenlijk.
Mijn speklap is wel goed gegroeid denk ik, ondanks het weinige wat hij krijgt eigenlijk.
Wel ga ik even vragen hoe nu verder met zijn voeding enzo, omdat hij zo weinig verdraagt.
De dietiste gaf destijds aan "als hij 8 maanden is en nog bijna niks verdraagt wordt het een ander verhaal" dus daar gaan we even achteraan.
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:24:24 #12
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80646063
Oké, je moet natuurlijk doen wat je gevoel zegt Succes maandag
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:25:38 #13
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80646127
Tess: ik zag vier op een rij! Haha! Heb ik nooit bij stilgestaan Vicky, lollig!

Troel wat jammer dat je het zo ervaart eigenlijk...

Twinkly je staat toch echt in de OP hoor
pi_80646134
Ik vind het zo knullig om voor iets onschuldigs naar de HAP te gaan.
Als het verandert of ik denk dat hij last heeft wordt het een ander verhaal.
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:27:03 #15
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80646190
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het zo knullig om voor iets onschuldigs naar de HAP te gaan.
Als het verandert of ik denk dat hij last heeft wordt het een ander verhaal.
Da's in het geval van kids nooit 'knullig' vind ik! Maar als je zelf zoiets hebt van 'het valt wel mee', dan moet je niet gaan natuurlijk, maar ik dacht t zelf zo.... nou ja, anyway, volg je gevoel
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:27:21 #16
100412 mefke79
komt goed!
pi_80646206
Karin, heeft hij vandaag buiten ergens op gelegen? Ik krijg dit soort uitslag van blauwe regen (de plant, niet dat spul dat uit de lucht komt vallen ) en nog wat andere planten (kom er maar niet achter welke planten ). Als het dat is, zou het wel morgen weg moeten trekken.
Twinkly, ik zou als ik jou was toch even bellen met de kinderarts en even overleggen. Zeker in combi met de opmerking dat ie weer zuurder spuugt.
En verder ben ik vooral erg moe. Driekus kwam maar liefst 5 keer afgelopen nacht en dat is 5 keer te veel als je het niet meer gewend bent. Hij droomt en hoe Positief nieuws: het nieuwe eetschema lijkt te werken, we hebben geen hongergillen meer gehad. En dat doet deugd want dat ging door merg en been. Hij krijgt twee keer pap nu, eet een hele banaan en een hele peer en dan nog groentehap met aardappel. Tussendoor krijgt ie dan wat water en nog halve flessen.
Ssserpente, kruipt Lente nu al? Of zit ze alleen op haar knietjes?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_80646222
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

U zei?
Noes hij is groot...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80646408
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:27 schreef mefke79 het volgende:
Karin, heeft hij vandaag buiten ergens op gelegen? Ik krijg dit soort uitslag van blauwe regen (de plant, niet dat spul dat uit de lucht komt vallen ) en nog wat andere planten (kom er maar niet achter welke planten ). Als het dat is, zou het wel morgen weg moeten trekken.

Nopes, nergens op gelegen, ook niks raars gegeten oid.
ik ontdekte het vanmorgen toen ik hem zijn fruit wilde geven, deed zijn mouwen wat omhoog, en toen zag ik het. Ik vond het vanavond al minder erg eruit zien als vanmiddag, dus wie weet is het ergste wel weg.
Maar wel vreemd.
(volgens google kon het ook een reactie zijn op temperatuurwisselingen (en nu is zijn temp nogal heen en weer gesprongen de laatste dagen tussen 35.9-39.9)

ai 5 keer eruit dat is echt slopend zeg. ik hoop op een betere nacht voor jullie allen!
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:32:29 #19
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80646423
Karin, naar aanleiding van de post van Mefke: Ik krijg dat soort uitslag dus van klimop (hedera) Maar: dat jeueueueueeukt gigántisch. Het lijkt er wel op, maar ik begreep dat Lars geen jeuk heeft he?
pi_80646466
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:32 schreef mikoxx het volgende:
Karin, naar aanleiding van de post van Mefke: Ik krijg dat soort uitslag dus van klimop (hedera) Maar: dat jeueueueueeukt gigántisch. Het lijkt er wel op, maar ik begreep dat Lars geen jeuk heeft he?
tsja, dat weet ik niet, ik merk het niet echt aan hem
Vanavond was hij wel wat aan het huilen steeds, maar na de fles weer rustig. Dus dat was misschien ook wel honger. Hoe merk je dat een baby jeuk heeft?
Krabben doet hij niet.
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:33:35 #21
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80646469
Karin Linde heeft eens een allergische reactie op 1 van de prikken gehad en dat zag er net zo uit
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:38:32 #22
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80646703
Ik denk dat je het wel merkt als hij jeuk heeft. Toen ze hier waterpokken hadden, hadden ze ook jeuk: overduidelijk. Schuiven met plekjes die jeuken (bijv achterhoofd heen en weer schuiven) en krabben met de nageltjes. Dus dat zal het dan waarschijnlijk niet zijn. Wat je zegt: misschien is het morgen wel net zo plotseling weer weg als dat het gekomen is
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 20:53:23 #23
5428 crew  miss_sly
pi_80647354
Tess haar vier-op-een-rij is schattig

En Chan, Timo wordt echt groot he? En zo snel gaat dat dan ineens

Karin, als hij er geen last van lijkt te hebben, is dat al heel wat. Ik hoop dat het gauw wat wegtrekt.
Dat eten inderdaad, lastig hoor dat hij zo reageert op van alles. Ik hoop dat het cb je kan helpen ermee.

jeuh mefke, 5 keer eruit, dat is vaak, zeker als het niet meer standaard is. Hoop op een betere nacht!

Thuiskomen was vandaag een feestje Senna stond bij de bank, was mee aan het hupsen op een muziekje. Toen ik binnenkwam begon ze eerst heel hard te lachen, liet zich toen snel op haar knietjes vallen en kwam in een sneltreinvaart mijn kant op gekropen Zo snel dat ze zichzelf bijna voorbijkroop en 'struikelde' onderweg
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80648088
Ha!

Oef, Mef, wat een nacht… Waaraan merk je dat ie droomt? Denk je dat het enge dromen zijn?

Wat eet Driekus veel! Ongelooflijk! Lente krijgt ongeveer vier keer 140 cc borstvoeding, een fruithapje (soms maar een halve), een klein groentehapje een pyjamapapje. En de bv is af en toe echt proppen. Soms laat ze er makkelijk zes uur tussen en krijgt ze dus een voeding minder. Maar ach, ieder z’n meug.

Echt kruipen doet ze nog niet hoor, wel tijgeren. En dat gaat vrij rap. En af en toe gaat ze op handen en voeten staan, dan maakt ze een bruggetje.

Sterkte vannacht voor jullie.

Gekke plekjes, Karin. Ik moest ook meteen aan netelroos denken. Hoop dat ie geen jeuk heeft. Sterkte met je kleine vriendje.

Lente slaapt gelukkig al een paar nachten goed door! Ze heeft ook echt een flinke sprong gemaakt. Ze was een week of twee huilerig en ineens is ze een heel ander kind. Het is lastig om er de vinger op te leggen, maar ze lijkt iets anders te kunnen of te weten dan voorheen. Mijn grote meid.

Jezus Troel, zeik niet zo. Als ik moest gaan zeiken om elke post waarop ik nauwelijks reactie krijg, was ik nog wel even bezig. En dat quasi nonchalante toontje is ook zum kotzen. Als het je echt niet zo boeien, zou je ook niet de moeite nemen om het hier neer te zetten. ‘t Is puur aandachttrekkerij. En aandacht krijg je. Bij deze. En stop het nou maar lekker waar het licht niet schijnen kan. Dag Troel.
pi_80649009
Thijs was 77,5 cm en 98nogiets gram. Grote vent nog steeds dus!

Bij de verpleegkundige ging hij zitten en liet zijn dat hij dat al aardig onder de knie heeft. Bij de arts vertikte hij het, en zei ze 'leg hem maar op zijn buik, zo te zien kan hij nog niet zitten'. Ik diende haar van repliek met 'zonet bij Rita nog wel!'.

Voor de rest is hij helemaal goedgekeurd

@ Miss : dat is leuk thuiskomen!!!

@ Karin : hopelijk trekt het snel weg!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:48:08 #26
100412 mefke79
komt goed!
pi_80650129
Ik ga vannacht heeeeerlijk slapen hoor, Driekus slaapt bij zijn opa en oma en dat is drie kwartier rijden. Knappe vent als ik em dan nog hoor. Voor het eerst bij deze opa en oma, ik vind het toch lastiger dan em achterlaten bij mijn eigen ouders.
Oja, Mikkox, vergeten te vertellen, mijn uitslag van blauwe regen jeukt als de ziekte en ik nies me dan ook suf. Dus als ie geen tekenen van jeuk vertoont, dan lijkt het me dat niet Karin. Trouwens, die blauwe regen zit in de hedera, zou het dan stiekem de hedera zijn? Ik dwaal af....

Ssserptente, Driekus eet ook abnormaal veel. Maar goed, tis in overleg met het cb, dus zal wel goed zijn. Schema van nu is 210 cc/7 schepjes bij wakker worden, dan een stuk fruit om 10 u, 12u pap (130 cc en 7 schepjes bambixspul) 3u fruit + 120 cc/4 schepjes, 6u groente (evt. met halve fles) en avondpap om een uur of 8 als toetje. Doel is om zsm 1 papfles te wisselen voor brood. Volgens wvk was het een combi van ziek zijn (en dus afvallen, lang leve norovirus) en een groeispurt. En dat ineens een stuk wijzer zijn, ken ik ook. Hij reageert anders dan eerst.
McLaura, Thijs is ook een grote ja...ach, ieder zijn lijntje, toch?
En Miss, wat lijkt me dat gaaf als ze zo snel naar je toekomt!
pi_80650548
Miss, wat klinkt dat heerlijk zeg, daar kan ik nu al naar uitkijken

Lente, meiske, wat kan je al veel! Lotte probeert nu sinds 2 dagen dr knietjes onder zich te krijgen, maar daardoor buik-schuift ze alleen maar verder van d'r speelgoed vandaan

Karin, ziet er wel sneu uit zeg! Hopelijk is het snel weg. Moest nog aan jullie denken tijdens het avondeten; wat gebeurd er nou als Lars die allergische reacties op eten blijft houden? Hij kan niet eeuwig flesjes blijven drinken toch?

Lotte heeft het hele eet-schema rond nu, maar ik heb echt het gevoel alsof ik vandaag alleen maar aan tafel heb gezeten met d'r. Vanmorgen in bed om 07:00u een voeding, om half 9 brood, 11u fruit, 1u brood en bv, 4u rijstwafel, half 6 avondeten, half 7 bv en naar bed. Hoe doen jullie dat in godsnaam als je weggaat
Lotte!
Noah!
  vrijdag 23 april 2010 @ 22:05:32 #28
100412 mefke79
komt goed!
pi_80650947
Linda, als jij erachter bent hoe het moet als je weggaat met haar, vertel je het mij dan ook? Wij smokkelen wel trouwens, Driekus kan liggend zijn eigen fles leegdrinken door de handvatten die we gekocht hebben. En daar maak ik dus echt gebruik van
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 22:09:26 #29
5428 crew  miss_sly
pi_80651136
Lente, grote meid hier lijkt het pyjamapapje goed te werken om door te slapen, of het is toeval dat ze inmiddels al ongeveer 3 weken slaapt van 20.30 uur tot een uur of 6.

mefke, dwaal maar lekker af, hoor en lekker een goede nacht voor de boeg, fijn!

Linda, eten kun je ook meenemen he? Ik heb eerst Senna geleerd aan tafel te eten in de kinderstoel. Had idd ook wel vaak het gevoel dat ik alleen maar met haar aan tafel zat, en anders lag ze in bed Maar je kunt een stuk fruit (eventueel al geschild en in stukjes, maar ook gewoon met mesje) meenemen ergens heen. Of een al gesmeerd boterhammetje, rijstwafel sowieso natuurlijk, bv heb je altijd bij je Het grappige is dat Senna ergens anders als we dan niet aan tafel eten, het ineens prima vindt dat ik haar stukjes in haar mond of handje geef, terwijl ze daart huis meer moeite mee heeft
pi_80653183
Dat was ik me bewust Miss, dat je eten mee kan nemen
In de trein naar NL vorige keer had ik een potje fruit mee en een rijstwafel. Opzich gaat dat ook wel, maar daarnaast drinkt ze water (wilde eiks bv blijven doen, maar merk dat ze beter en rustiger drinkt met maar 3 hoofdmaaltijden bv) en pfft wat een gesleep allemaal
Idd eten is hier aan tafel. Ze wordt al helemaal wild als ze in de kinderstoel gaat of de staafmixer hoort
Lotte!
Noah!
pi_80654690
Oh Miss, wat een heerlijk weerzien met Senna zo!
Die pyamapapjes maak je die eigenlijk met opvolgmelk of bv? Is misschien ook wel een idee om hier eens uit te proberen.

Hopelijk trekken die plekken vannacht weg Karin en blijven ze ook gewoon weg.

Slaap lekker vannacht, Mefke! En wat is Driekus een lekkere eter.

Wat heerlijk, zo'n sprongetje en dat ze dan veel vrolijker is en meer kan. Goed zo Lente!

Wij nemen ook hapjes mee, en hij eet vaak mee als dat kan, als we ergens anders zijn.
We hebben zo'n rond bakje, daar past een rijstwafel in of brood in stukjes of fruit ook in stukjes.
Als hij dan in de doek zit, dan voer ik hem soms. dan zijn de familie vogel aan het spelen.
En anders gaan we gewoon ergens zitten.
En water uit een rietjesbeker, of bv.
Ik probeer zo min mogelijk mee te slepen. Maar dat lukt inderdaad niet altijd.
pi_80661118
Hoera voor Niels! Wat een prachtige fotoserie heb je gepost, Twinkly. Niels zag er van meet af aan uit als Niels, een knappe jongen met grote, heldere, nieuwsgierige en gretige ogen. In de loop der maanden is hij steeds 'volwassener' geworden in zijn lichaamsbouw, gelaatstrekken en zijn maniertjes. Dat misstaat hem niet, het grotebabyschap! Veel plezier met alle ontwikkelingen die gaan komen. Wij volgen jullie gauw.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 24-04-2010 21:07:39 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80661223
Lars is vlekvrij!

ws dus toch een reactie geweest, maar waarop

Straks nog maar even fijn aan de wandel, en vanmiddag gaat Lars naar mijn schoonouders, we gaan met Meike naar de Dip en Dap voorstelling.
Lars is nog niet eerder alleen bij mijn schoonouders geweest, dus een beetje spannend vind ik het wel.
Gelukkig is het maar voor een paar uurtjes.
(gister strekte hij zijn armpjes uit naar oma, dus dat komt vast goed )
pi_80677310
Wat fijn dat de vlekken weg zijn Karin!

Ik zit een beetje met een probleem met het drinken van Finn, omdat hij zelf zijn ritme om heeft gegooid, verviel zijn vles om 19.00uur en die verplaatste we naar 21.00uur. Meestal werd hij dat om 01.00uur 's nachts weer wakker, om eens uit te proberen wat een pyamapapje zou doen heb ik hem donderdag zo'n papje gegeven voor het slapen gaan, hij vond het lekker en heeft de hele fles leeg gedronken.
Maar, nu wil hij dus helemaal geen fles meer, niet overdag en niet voor het slapen gaan. Geen gewone opvolgmelk en geen pyamapapje. Het enige wat hij nu krijgt is de bv 's nachts en 's ochtends en ik maak me toch wel een beetje zorgen omdat hij daar natuurlijk niet genoeg aan heeft.
Ander drinken wil hij wel, maar gewoon geen melk meer uit de fles.
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:29:00 #35
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80677547
En uit een tuitbekertje dan FTA? Ik heb begrepen dat ongeveer 500cc per dag aan melkproducten voldoende is. Yoghurt mag je dan ook meetellen, ik weet niet of Finn dat wel eens krijgt? BV kan je natuurlijk niet meten, maar ze zei ook 'ongeveer 500cc' laatst bij het cb.
pi_80677782
Heb ik toevallig net geprobeerd maar na 2 slokken hoefde hij het daar ook niet meer uit.
Yoghurt krijgt hij ook wel, maar dat is ook niet zo heel erg veel.
Dat is inderdaad weer het lastige van borstvoeding dat je dat niet kan meten. Hij ligt nu te slapen en als hij dan wakker is maar weer bv proberen, dan maar weer een voeding erbij, ik weet het anders ook niet.
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:45:34 #37
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80678005
Ik zou gewoon even een paar dagen afwachten, evt ander drinken proberen, zoals slappe thee of sterk verdund diksap ofzo. Yoghurt, als hij dat wel wil, kan natuurlijk ook, of gewoon water. Zolang zijn luiers goed nat blijven, is er niks aan de hand. We hebben hier ook je wel eens een dag of 2 a 3 gehad dat ze erg weinig dronken, ging vanzelf over. En wat je zegt, evt 'extra' bv? Maak je m 's nachts wakker? Of komt hij zelf voor voeding?
pi_80678089
Of je geeft wat extra fruit, zit ook vocht in
pi_80679612
Mikoxx hij komt zelf voor de nachtvoeding, dus ik verwacht ook vannacht.
Zoals ik al zei ander drinken is geen probleem, luiers zijn allemaal prima vol dus dat is geen probleem. Ik maak me gewoon meer zorgen over het feit dat hij al aan de kleine kant is en ik nu dus de bv overdag heb afgebouwd en hij nu dan geen meer kv wil, hij moet wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgen natuurlijk.

Ik wacht het even af en anders bel ik maandag of dinsdag het cb wel even, eens kijken wat zij er over zeggen.
pi_80687737
Karin, volgens mij heeft Mirte die vlekken ook gehad, was ook vrij snel weer weg, leek wel iets van een allergische reactie op het een of ander...
Hoe waren dip en dap?

FTA, misschien wat meer yoghurt geven als hij dat wel wil? Of een ander merk melk? Maar goed hij drinkt zowel dat pyamapapje als de gewone melk niet, dus vraag me dan af of het de smaakt is...

Kleine klimgeit probeerde gister bij opa en oma achter een stoel te lopen, gelukkig had oma 'em vast, want af en toe schoot ze wat ongecontroleerd naar voren of achteren...
Fake it till you make it...
pi_80689327
Claudia ik mis jullie wel hoor, dus kom maar snel naar dit topic groei Ivan groei!!

Hoe is het met de beentjes van Lars Karin?

Wij zijn gisteren naar mijn moeder geweest, het was heel gezellig maar Niels heeft bijna niet geslapen. Ook in de auto terug ging hij niet slapen en werd hij steeds hyperder, uiteindelijk was hij wel 3 uur wakker en helemaal overprikkeld.
Thuisgekomen heb ik hem gevoed en ging hij wel slapen, maar hij werd na 2 uur compleet overstuur wakker en daarna kreeg ik hem niet meer (diep) in slaap, hij ging steeds weer huilen. Hij ligt 's nachts in de co-sleeper naast ons op zijn rug. Uiteindelijk heb ik hem om 3 uur in zijn eigen kamer (waar hij een Aerosleepdekmatras heeft) op zijn buik gelegd en heeft hij tot half 8 geslapen. Ik vind het heel akelig wanneer hij alleen is als hij op zijn buik ligt, ook al heeft hij zo'n matrasje, ik had de babyfoon zo ongeveer tegen mijn oor aan staan.
Misschien moet ik er toch maar aan wennen dat hij wel in zijn eigen kamer slaapt en op zijn buik... want dat is voor hem veel fijner.
Nu ligt hij alweer in bed en slaapt hij al 2,5 uur
pi_80691692
Ik herken het wel, Twinkly. Ivan gaat het hele bed door met z'n slaapzak en ik heb me daar ook wel zorgen om gemaakt, vooral met de Puckababy aan. Soms lukt het overdag met de gewone slaapzak even niet en dan raakt hij hyper en overstuur en wil hij niet meer slapen maar is slaap juist wat hij nodig heeft om zich weer lekker te voelen. Dan halen we de Puckababy erbij en moet ik hem in slaap wiegen. Ik wil van dat wiegen geen gewoonte maken, maar hij heeft dat gewoon nodig op dat moment.

Afijn, ik zou hem 's nachts voor mijn gemoedsrust liever in zijn gewone slaapzak willen laten slapen, maar ik durf dat niet goed te proberen voor het overdag soepeltjes gaat. Als hij zijn rust niet krijgt en wij onze rust niet krijgen voelen we ons allemaal rot. Op een bepaald moment gaat dat dan zwaarder wegen dan de mogelijke zorgen. Ik houd mezelf voor dat hij wel heel hard begint te huilen als hij 's nachts in bed in een penibele situatie terechtkomt.

Kan een baby trouwens echt zo makkelijk stikken in bed? Het kost hem toch niet zoveel moeite om zijn hoofd even opzij te doen zodat er een neusgat vrij ligt?
pi_80692515
Claudia, misschien is de puckabag een optie. Wij hebben daarvoor gekozen, en Thijs is naadloos van de Woombie (net zoiets als Puckababy) in de Puckabag gegaan. Het is zo erg dat hij niet in een andere slaapzak wil slapen

Een baby stikt niet makkelijk in bed als hij geen dekbed/deken heeft. Het 'schadelijke' zogenaamde 'rebreathing' op het matras is te verwaarlozen bij een baby. Wij hebben een aerosleep, maar dat had eigenlijk niet eens gehoeven. Toch vind ik het wel een fijn idee.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_80692675
Ja, dat vroeg ik me ook af. Tot welke leeftijd is het onveilig om op de buik te slapen? Niels heeft een slaapzak aan en ook een dekentje over want hij is een enorme koukleum, dat heeft hij echt van mij. Maar ik heb hem dus al een aantal keer overdwars of naar beneden gezakt (beentjes helemaal onder zich getrokken) met zijn hoofd half onder de deken aangetroffen, terwijl ik de deken maar tot zijn middel optrek.

Hij wil echt kruipen
(alleen het begin van het filmpje).
Dit doet hij dus ook vaak als ik hem in bed stop en dan kan hij er niet meer mee stoppen lijkt het wel, dan wordt hij steeds hyperder en bozer en moet ik hem echt uit bed halen en rustig maken voordat hij weer kan slapen.
pi_80700393
Ik vind een dekentje ook wel eng. Graeme kruipt en draait ook z'n hele bed door, ik zou echt bang zijn dat hij dan onder een dekentje terecht zou komen. Wij hebben voor als het koud is gewoon een lekker dik slaapzakje met lange mouwen, en dan ook gewoon een beetje een dikke pyjama en een romper met lange mouwen en sokjes. Dan kan ie het echt niet koud krijgen.

Graeme heeft vandaag voor het eerst in een autostoeltje gezeten. Hij paste bijna niet meer in de maxicosi. En dit stoeltje kijkt vooruit, dus hij kon alles veel beter zien, hij vond het echt heel leuk!
En Graeme kan traplopen We waren bij mijn schoonouders, en die hebben zo'n hele rechte trap, en daar begon hij dus op te klimmen (wij stonden er wel recht achter natuurlijk!), maar hij kan dus echt omhoog komen! Hij trekt zich eerst op, en dan zet hij zijn knieen op de volgende tree, en dan gaat hij weer staan, en zo komt hij helemaal tot bovenaan dus echt Dus wij hangen morgen hier de traphekjes op.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80701633
Tsja, dekentjes en baby's. Jullie weten wat er laatst bij ons gebeurd is, ik leg Lars nog wel onder een dekentje, maar ga veel vaker kijken nu. Helemaal als hij wat onrustig is.

Qua gevaar van buikligging, als ik kijk naar ons KDV dan moeten de ouders ervoor tekenen als hun kind op de buik slaapt, en dat is tot 1,5 jaar.

Graeme in de "grote" autostoel. Mooi man, nu kan hij lekker naar buiten gluren!
En idd traphekjes monteren! Trappen hebben ook zo'n lekkere aantrekkingskracht, net als water....

De beentjes van Lars zijn weer vlekvrij hoor, ik zag gister weer even wat opkomen, maar dat was ook zo weer weg, ik denk dat het misschien wel van de warmte was.....
Dip en Dap waren leuk trouwens! Meike ging er weer he-le-maal in op

Wij zijn vandaag wezen zwemmen, Lars voor het eerst.
Hij vond het prachtig! Mooi ronddobberen in zijn bandje, hier kijken, daar kijken, bal omklemmen, beetje spetteren, en kijken wat grote zus allemaal voor trucs uit de kast haalt,......groot succes.
Na een uurtje werd het druk in het zwembad, en ben ik er maar uit gegaan met Lars, maar als het aan hem lag wassie nog wel even blijven dobberen ook.
Morgen CB, ben benieuwd!
pi_80701876
Hier thuis heeft Graeme nog nooit naar de trap omgekeken, terwijl we zo'n open wenteltrap in de huiskamer hebben. Maar misschien heeft ie nu ontdekt hoe leuk een trap is, dus beter maar die hekjes monteren.

Wat leuk dat Lars zo genoten heeft van het zwemmen En gelukkig zijn alle vlekjes weg.
pi_80702651
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:21 schreef McLaura het volgende:
Claudia, misschien is de puckabag een optie. Wij hebben daarvoor gekozen, en Thijs is naadloos van de Woombie (net zoiets als Puckababy) in de Puckabag gegaan. Het is zo erg dat hij niet in een andere slaapzak wil slapen
We hebben al een Puckabag, maar de lente/zomerversie is niet dik en zwaar genoeg om hem een geborgen gevoel te geven. Bovendien zit de Puckabag vrij groot.

Wanneer hebben jullie Thijs uit de Woombie gehaald? Ivan is nu 5,5 maanden oud en hij past nog maar net in de Puckababy. Het zal niet lang duren voor we dat ding wel vaarwel moeten zeggen.

Het slapen in de Puckabag gaat overdag niet gek, hoor, maar vandaag heeft hij er alleen maar korte slaapjes in gedaan en dan stoppen we hem op een bepaald moment toch weer in de Puckababy om hem zijn slaap in te laten halen. Misschien moeten we dat maar niet meer doen.
quote:
Een baby stikt niet makkelijk in bed als hij geen dekbed/deken heeft. Het 'schadelijke' zogenaamde 'rebreathing' op het matras is te verwaarlozen bij een baby. Wij hebben een aerosleep, maar dat had eigenlijk niet eens gehoeven. Toch vind ik het wel een fijn idee.
Ik heb zijn deken net meteen uit bed gehaald! Ivan gaat al een tijdje het hele bed door en ik heb niet het idee dat hij zo'n deken echt nodig heeft.

Karin, ik heb het helemaal niet meegekregen wat er is gebeurd met Lars! Ik ga teruglezen.
  Moderator zondag 25 april 2010 @ 20:49:51 #49
5428 crew  miss_sly
pi_80706540
Graeme in de grote stoel! Wat fijn dat hij het leuk vond.

En Lars die genoot van het zwemmen en geen vlekjes meer heeft

Senna slaapt in slaapzakje onder een dekbedovertrekje met daarin een dekentje. Ze reist ook de hele ledikant rond, maar het ding is niet echt ingestopt dus als ze onder de deken terechtkomt, is die toch meteen helemaal los. Bovendien blijft ze als ze echt gaat slapen gewoon netjes op haar rug liggen. En anders gaat ze kruipen en staan enzo, dus dat is ook ongevaarlijk
  zondag 25 april 2010 @ 20:57:10 #50
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80706838
Wat fijn dat Lars het zwemmen zo leuk vond Kariin!

Hier gebruiken we slaapzakjes en alleen als het buiten flink vriest een katoenen dekentje erbij. Ik vind het anders toch best eng
pi_80707048
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hebben al een Puckabag, maar de lente/zomerversie is niet dik en zwaar genoeg om hem een geborgen gevoel te geven. Bovendien zit de Puckabag vrij groot.

Wanneer hebben jullie Thijs uit de Woombie gehaald? Ivan is nu 5,5 maanden oud en hij past nog maar net in de Puckababy. Het zal niet lang duren voor we dat ding wel vaarwel moeten zeggen.
Hier gaat het prima met de Puckabag, ik denk dat Thijs er vanaf 4,5 maand in slaapt. Hij paste niet meer in de Woombie, en ik heb het gewoon geprobeerd. Voor hem is het geborgen genoeg, maar dat blijkt wel uit het feit dat hij niet slaapt in een slaapzak zonder mouwen
pi_80709986
Lastig Twinkly, dat hij zo overstuur wordt en dan slecht slaapt. Kan je zijn aerosleepmatras niet in de co-sleeper doen?
Ik dacht dat baby's op hun buik mochten slapen al ze goed hun hoofd hoog konden houden, als ze op hun buik liggen. Ko slaapt vaak half op zijn zij en buik maar ik dacht dat dat nu wel goed kon.
Hij slaapt in slaapzak en onder een dekentje, maar echt precies zoals Senna, het dekentje ligt los en hij dwaalt verder ook niet door zijn bed.

Wat grappig is die houding toch van Niels, dat deed Ko ook heel lang, en maar heen en weer wiebelen. Alleen dat starten met de voetjes zoals Niels dat deed hij niet. Maar wel alleen in bed of op het aankleedkussen.

Tessie, wat knap van Graeme!
Wij hebben ook net een traphekje gekocht. We hebben alleen een trap op de gang en daar mag Ko sowieso niet komen, maar goed, hij is watervlug.
We hebben wel een opstapje naar de badkamer en daar klimt hij al een tijd in.
Alleen eruit lukt niet en dan valt hij letterlijk op zijn neus. Dus die deur houden we ook maar goed dicht.

Wat heerlijk dat Lars zo van het zwemmen genoot!

Kobus kroop zo mooi, maar sinds gister kruipt hij met 1 knie en 1 voet! Heel raar ziet het eruit. Ik dacht dat hij pijn had ofzo, maar dat is het niet.
Volgens mijn moeder is het een fase tussen kruipen en lopen.

Hij is ook al een paar dagen van slag, lekker bij mama hangen of bij papa zitten. En op zijn vinger bijten. Zal misschien een tandje aankomen...
  Moderator zondag 25 april 2010 @ 22:06:19 #53
5428 crew  miss_sly
pi_80710251
ow oeke, dat doet Senna ook, met 1 voet en 1 knie. schaap maakte zich al zorgen (ow, zou er iets met haar beentje zijn, ze doet zo raar), maar ze kan ook nog prima gewoon kruipen, dus ik maakte me al geen zorgen. Ziet er wel grappig uit

Is vingers bijten ook een teken van een tandje? Dat doet Senna namelijk ook. Van de andere kant: alle andere tekenen hebben ook nog niet tot een tandje geleid en ze heeft nog steeds twee schattige kleine voortandjes onder en verder niets
pi_80710461
Wat grappig dat Senna en Ko zo vaak dezelfde dingetjes doen.
Ik weet niet of bijten een teken is. Maar hij doet dat pas sinds 2 dagen ofzo. En kwijlen en hangerig zijn.
Dat laatste zijn we gewoon niet gewend. Ko die tegen zijn mama aan hangt. Er zijn altijd grotere betere avonturen te beleven...
Dus ik geniet er even extra van.
  Moderator zondag 25 april 2010 @ 22:12:33 #55
5428 crew  miss_sly
pi_80710606
Grappig is dat he

Fijn, even wat meer knuffeltijd met je mannetje Geniet er maar van!
  zondag 25 april 2010 @ 22:14:37 #56
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80710706
Lekker kroelen met Ko

Linde heeft eigenlijk nooit gewoon gekropen, maar altijd met 1 zo'n "uitstekend spinnenpootje" En hier nog helemaal geen tandje of voortekenen ervan
pi_80711066
quote:
Op zondag 25 april 2010 22:12 schreef miss_sly het volgende:
Fijn, even wat meer knuffeltijd met je mannetje Geniet er maar van!
Jazeker!

Vind dat zo'n gek gezicht, dat uitstekende beentje. Grappig dat Linde alleen zo kroop!

En hij doet zich ook continu pijn.
Staan onder tafel, stoot zijn hoofd,
trekken aan de geluidsbox, die onvermijdelijk half op hem valt (en trouwens al op de grond staat),
staan onder een stoel, gaat niet,
gewoon staan, doet soms zelfs pijn.
Tjonge, je blijft er mee bezig.
  Moderator zondag 25 april 2010 @ 22:25:54 #58
5428 crew  miss_sly
pi_80711332
Stiemie, wat grappig spinnenpootje, idd

Senna weet zich opvallend goed te behoeden voor pijn. Ze probeert van alles uit (staat ze weer te wankelen met een handje losjes ergens aan vast en kijken of ze ergens anders bij kan hartkloppingen krijg ik er van) en als dat dan niet lukt, kan ze wonderwel haar balans weer vinden en komt het weer helemaal goed. Vallen en stoten doet ze dan ook maar heel weinig, gelukkig, want dat is zo naar he?
Maar je blijft wel bezig idd, je kunt ze geen seconde uit het oog verliezen
pi_80711756
Senna. Voorzichtige tante!

Ko gaat trouwens ook heel behoedzaam te werk. Voorzichtig weer zitten ed. En inderdaad een handje los.
Maar dingen boven zijn hoofd kan hij blijkbaar gewoon niet inschatten...
En dat dingen omver getrokken kunnen worden past ook niet in zijn belevingswereld.
Net als afstapjes.
pi_80718233
Iris ligt nog wel met dekentje in bed, maar die wurmt zich er naar boven onderuit en gaat er dan bovenop liggen... Ik ben er niet zo bang voor dat ze eronder komt, hoe ze het doet weet ik niet, maar het zit gewoon nog steeds strak ingestopt als ze erbovenop ligt .
Maar vooral 's nachts ligt ze er nog wel onder. Dus ik laat het nog maar even zo.
pi_80718268
Leander is juist helemaal niet voorzichtig. Das echt een ongeleid projectiel hoor Die laat zich zo vallen als het hem beter uit komt. Hij kan sinds gisteren ook zelf op de bank klimmen en als ie eraf wil en niemand kan hem zo snel helpen laat ie zich zo vallen. Maar hij heeft er blijkbaar geen last van want hij kruipt daarna gewoon weer verder
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_80719323
Nou, de kinderarts heeft net gebeld en Thijs wordt doorverwezen naar de uroloog. Nu wist ik het natuurlijk al, maar het is toch weer eventjes niet leuk. Vrijdag 7 mei kunnen we al terecht, leuk, zo'n streekziekenhuis

En om half 11 zometeen moet Thijs naar de oogarts, ik ben benieuwd wat die te melden heeft. Vorige keer was het +4.75 en + 4.75.
  maandag 26 april 2010 @ 09:53:49 #63
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_80719500
Moet ik me al opnieuw voorstellen????

Heb het de afgelopen tijd zoooo druk gehad dat ik geen tijd heb gehad om mee te praten op Fok.
Nu weer eens even een ochtendje kinderloos dus ff Fok tijd.
Ben er natuurlijk helemaal uit, maar ik ga het proberen weer bij te houden zodat ik er vanzelf weer inrol.

Hier gaat alles goed, van de week op CB geweest allebei exact hetzelfde gewicht 10.055 gr en 77 cm.
Prikken gehad en achteraf gelukkig nergens last van gehad.
Ze kropen al een tijdje en struinen dus heel de kamer door en gaan overal staan, maar nu hebben ze ook het lopen ontdekt achter een karretje of een krukje van de oudste en nu is de wereld ineens nog groter
En voor mij dus nog drukker geworden, ze zijn zo ondeugend, vreet de 1 iets uit haal ik die daar weg komt de ander snel aangekropen of gelopen en voordat ik broertje 1op een 'veilige' plek heb gezet doet de andere precies hetzelfde. Het beste is dreigen dat ik de 1 ga weg halen dan komt de ander snel en dan allebei in 1x oppakken. al wordt het nu wat zwaar om ze beiden op te pakken van de grond in 1x
\
Zag in de OP dat ze gewoon 3de op de lijst staan van jarigen. Dan heb ik gewoon geen baby's meer
alleen 2 dreumessen en 1 peuter van 3..

De nachten lijken heel stiekem beter te gaan R. hebben we vanochtend zelfs wakker moeten maken. V was om 5.10 wakker maar bij ons in bed ging die gelijk slapen en was het 6.05 toen die wakker werd dan moeten we er toch uit op werkdagen. Nu hopen dat het doorzet en ze door blijven slapen.

Zijn hier trouwens mensen die een tweelingbuggy gebruiken, voor bij 1 ouder kind en een kleintje??
Wij zitten erover te denken om er een buggy bij te kopen voor bijvoorbeeld de creche. Ze zitten nu natuurlijk in de grote stoel maar allebei tillen vanaf de auto wordt dus wat zwaar, nu doen we het met 1 buggy en 1 op de arm en de oudste lopen maar vorige week nam die het hazenpad en dan sta je toch ff van ehh wat nu.... Wat is een goede en passen de kinders een beetje goed in??? heb al van iemand gehoord dat de zitjes vrij smal zijn en de kinderen snel klem zitten erin dan vind ik het misschien wel zonde van het geld
pi_80721966
jeetje McLaura, jullie zitten wel in een molentje zeg! Ik hoop dat het allemaal meevalt voor Thijs!
Welkom terug MamaNik!

Ik zit foto's van Amber te bekijken. Tess heeft nu kleren aan die van Amber geweest zijn, die Amber nog droeg toen ze 16 maanden was!!

Tess heeft ineens hele gekke rode plekjes op haar wang. Het lijken een beetje op bloeduitstorinkjes. Geen idee hoe ze er aan komt!

Tess slaapt momenteel nog met 1 arm vast. We hadden 2 armen los gedaan maar dat was weer drama in bed! Met 1 arm los gaat het beter!

Mevrouw kan in haar handjes klappen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 26 april 2010 @ 11:39:15 #65
248986 MamaNik
pi_80722391
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:27 schreef Vicky het volgende:
jeetje McLaura, jullie zitten wel in een molentje zeg! Ik hoop dat het allemaal meevalt voor Thijs!
Welkom terug MamaNik!

Ik zit foto's van Amber te bekijken. Tess heeft nu kleren aan die van Amber geweest zijn, die Amber nog droeg toen ze 16 maanden was!!

Tess heeft ineens hele gekke rode plekjes op haar wang. Het lijken een beetje op bloeduitstorinkjes. Geen idee hoe ze er aan komt!

Tess slaapt momenteel nog met 1 arm vast. We hadden 2 armen los gedaan maar dat was weer drama in bed! Met 1 arm los gaat het beter!

Mevrouw kan in haar handjes klappen
ahhhh wat leuk he!! hier V ook die klapt en doet dan zijn handen op zijn hoofd en wiebelt..
Grote Tess dan he! M droeg destijds ook 86 met zijn verjaardag qua shirts en nu een maand voor de tweeling hun eerste verjaardag zitten ze in 92 shirts
denk dat de maten gewoon kleiner zijn geworden, net als bij volwassenkleding hgahahahaha
pi_80722631
Amber was wat kleiner en lichter dan Tess nu
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 26 april 2010 @ 11:47:06 #67
248986 MamaNik
pi_80722696
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:45 schreef Vicky het volgende:
Amber was wat kleiner en lichter dan Tess nu
sssstttttt
pi_80723670
Vanvond gaat onze box weg Leander zit er nooooiiiit in en ding staat hier maar in de weg. Hij gaat meteen op MP. Dat is zo'n beetje het laatste wat we nog hebben aan babyspullen. Voor de rest is alles al weg
  Moderator maandag 26 april 2010 @ 12:33:48 #69
5428 crew  miss_sly
pi_80723967
MamaNik fijn dat het goed gaat bij jullie!

Ik heb even een vraag, misschien iemand iets van advies heeft, hoewel ik vrees dat het nu eenmaal is zoals het is.
Als Senna naar bed gaat, is het echt drama. Heel erg huilen, echt heel verdrietig en overstuur. Hoe moe ze ook is, zodra we haar horizontaal leggen om neer te leggen, is het enorm huilen en overstrekken terwijl we haar in de slaapzak leggen en toedekken. Dan huilt ze nog even heel hard (duurt echt maar even, niet eens een paar minuten) en dan is ze stil en slaapt. Want ze is ook echt moe. Maar ik vind het zooo naar om haar telkens zo weg te leggen. Hoe zouden we dat kunnen veranderen? Iemand een briljant idee of zomaar gewoon een klein adviesje?
pi_80723993
Oei lastig Miss...
Misschien haar manier van uiten ofzo? Kan je wel weglopen of is het dan helemaal drama?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80724022
Doet ze dat overdag of alleen 's avonds?
pi_80724226
Miss, Iris doet het ook wel eens. Zou dat niet de leeftijd zijn? Het besef dat papa/mama weg gaat ofzo?
Dan zouden kiekeboespelletjes kunnen helpen.
pi_80724249
Lastig miss... ik heb geen tips.. Misschien is het voor jou wel moeilijker dan voor haar, dat het, wat Vicky al zegt, haar manier van uiten is. Dat ze het gewoon even nodig heeft. Schrale troost, I know...

Hoi Mamanik! De ondeugende tweeling

Tess aan het klappen

Mijn kleine baby ging gisteren zomaar staan whuuuhhh! En de grootste lol natuurlijk, want rechtop is de wereld nog veel leuker
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_80724297
MamaNik Fijn dat alles goed met jullie gaat!

MissSly, Graeme heeft dat ook een tijdje gedaan, en soms doet hij het nog. Vind het ook vreselijk om dan weg te lopen, maar het is wel het enige wat werkt. Hem eruit halen troosten en dan weer terug leggen maakt het nog veel erger. Misschien is het gewoon iets wat nu bij Senna hoort. Waarschijnlijk is het voor jou vervelender dan voor jou.
pi_80724326
Tess doet het soms ook! Dan is het even knuffelen, speen terug en weer weg. Vooral niet uit bed halen want dat vind ze alleen maar leuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 26 april 2010 @ 12:49:31 #76
5428 crew  miss_sly
pi_80724379
Ze doet het iedere keer als ze naar bed gebracht wordt. Zelfs als ze eigenlijk al in onze armen in slaap is gevallen (na de laatste fles en laatste slok bv). Dan laat ze zich soms wel even zonder problemen neerleggen, ligt zelfs al in slaapstand, om zich dan lijkt het wel ineens te realiseren wat er gebeurt, om het alsnog op een huilen te zetten.

Misschien is het haar manier van uiten wel, maar het klinkt echt veel verdrietiger dan gewoon eventjes mopperen. Het is echt intens verdrietig en heel hard. Misschien idd het idee dat we weggaan, Nijna. Maar kunnen kiekeboespelletjes daarbij helpen? Je bedoelt gedurende de dag, niet als ze naar bed gaat, toch?

whaa, Willow ook verticaal wat zijnz e dan ineens stoer he, en geen kleine baby's meer
pi_80724431
Miss, en als je naast haar bedje gaat zitten met je rug naar haar toe? Geen aandacht besteden aan het hulen, niks zeggen alleen maar zitten.
Amber heeft ook zo'n fase gehad.

Wow Willow
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 26 april 2010 @ 13:56:47 #78
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80726474
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:44 schreef innepin het volgende:
Mijn kleine baby ging gisteren zomaar staan whuuuhhh! En de grootste lol natuurlijk, want rechtop is de wereld nog veel leuker
Wow wat een snelle dame!

Miss hier gaat naar bed gaan bijna altijd zo bij Esmee. Wennen doet het nooit, maar ja ze moet toch slapen
pi_80726680
Willow woehoe

Miss, die kiekeboespelletjes overdag ja. Dat ze ervaren dat ook als ze je even niet zien, je echt weer terugkomt. Verwacht er geen wonderen van, maar wie weet helpt het een beetje.
En ze hebben natuurlijk ook nog niet heel veel meer dan brullen om duidelijk te maken dat iets ze niet zint. Of dat nou is dat papa/mama weggaat, dat het niet zo gezellig is in bed als bij papa/mama of wat dan ook... Hier werkt teruggaan, troosten en terugleggen ook niet echt zoals Tessie zegt.
Maar het verschilt wel hoor, soms is het inderdaad even huilen en dan gaat ze toch slapen.
Als ze overstuur blijft dan halen we haar even helemaal uit bed en dan proberen we het een half uur later nog eens.
  maandag 26 april 2010 @ 14:05:23 #80
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80726804
Ik ga ook wel eens was uitzoeken/aanzetten/in de droger doen en dan zet ik Esmee op ons bed. Zo ziet ze me steeds even wel en dan weer even niet. En als ik niet zichtbaar ben, praat ik tegen haar zodat ze weet dat ik er nog ben. Maar ja ze huilt dus nog steeds zo als ze naar bed moet
pi_80727148
Miss, wat vervelend lijkt me dat voor jullie Hoe gaat het als jullie gewoon even uit de kamer zijn en Senna in de box zit bijv? Doet ze het dan ook? En opzich is het bij papa en mama natuurlijk ook veel gezelliger als slapen en probeert ze op die manier tegen het slapen te protesteren, ondanks dat ze het nodig heeft? Hoop dat het snel overgaat

Willow, knapperd Foto innepin?

Mamanik, welkom terug

Morgen gaat Lotte een dagje met papa op stap, voor het eerst. Ben er stiekem best een beetje zenuwachtig om Woensdag gaan we naar de kindergyneacoloog, hoop dat we idd dat zalfje krijgen en geen gesnij
iemand zei net: "Wat leuk, dat de 2e al onderweg is "
Lotte!
Noah!
  Moderator maandag 26 april 2010 @ 16:04:09 #82
5428 crew  miss_sly
pi_80730753
Ow, dat is zeker best spannend, Linda Wel leuk, papa en Lotte. En dan heb jij zomaar tijd voor jezelf. Wat ga je daarmee doen
Ik hoop ook op geen gesnij voor jullie

ik dacht het net zelf, toen ik naar beneden keek: ik lijk wel nog steeds zwanger

Over dat slapen: het is eigenlijk een luxe probleem, denk ik, want ze gaat gewoon wel slapen, en vaak ook echt binnen een paar minuten. Een heel enkele keer lukt het niet, dan kijk ik eerst of troosten in haar kamertje lukt, en anders neem ik haar nog even mee naar binnen en probeer het een half uur later nog eens. Het is echt het 'naar bed gaan' en toch vind ik dat al heel naar.

Vanmiddag heb ik haar ook onder luid gehuil, uitgestrekte handjes en dikke tranen naar bed gebracht, binnen 3 minuten was ze stil en ze sliep bijna 2 uur. En dan is ze ook echt uitgerust en blij als ze wakker wordt.
pi_80732499
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:04 schreef miss_sly het volgende:
Ow, dat is zeker best spannend, Linda Wel leuk, papa en Lotte. En dan heb jij zomaar tijd voor jezelf. Wat ga je daarmee doen
Ik hoop ook op geen gesnij voor jullie

ik dacht het net zelf, toen ik naar beneden keek: ik lijk wel nog steeds zwanger

Over dat slapen: het is eigenlijk een luxe probleem, denk ik, want ze gaat gewoon wel slapen, en vaak ook echt binnen een paar minuten. Een heel enkele keer lukt het niet, dan kijk ik eerst of troosten in haar kamertje lukt, en anders neem ik haar nog even mee naar binnen en probeer het een half uur later nog eens. Het is echt het 'naar bed gaan' en toch vind ik dat al heel naar.

Vanmiddag heb ik haar ook onder luid gehuil, uitgestrekte handjes en dikke tranen naar bed gebracht, binnen 3 minuten was ze stil en ze sliep bijna 2 uur. En dan is ze ook echt uitgerust en blij als ze wakker wordt.
Ik ga leren, heb binnenkort m'n eerste tentamen, na 2 jaar studie-pauze Maar Lotte gaat gezellig naar de dierentuin, dus die heeft het vast heel leuk. Papa wat minder denk ik, die is bang dat ze poept ondertussen en dat zou dan de eerste verschoonde poepluier door hem zijn

Wrs is het dan toch iets wat ze nodig heeft Miss. Snap wel dat het niet leuk is, vooral omdat je zelf denkt dat ze verdriet heeft. Op de pufclub zeiden ze een keer: Je moet je kind niet altijd een speen geven, soms wil het ook gewoon even vertellen en dat kan ook met huilen. Misschien neemt Senna gewoon luidruchtig de dag door met dr knuffeltjes

stom he En het zelf vinden vind ik nog niet eens zo gek, ben al snel ontevreden en dat zullen heel veel vrouwen hebben. Maar als mensen het echt zeggen..dan moeten ze wel heel zeker van hun zaak zijn. Mn antwoord was ook gewoon: Nee, das nog het vet van de vorige keer
Lotte!
Noah!
pi_80733604
Lastig Miss, maar volgens mij hebben jullie al veel geprobeerd, misschien hoort het op dit moment bij Senna en groeit ze er gewoon overheen.

Willow!

MamaNik, welkom terug!

Zijn eerste poepluier. Hoe heeft hij die zo lang kunnen ontduiken?
Hopelijk heeft Lotte een leuke dag en papa ook.
En kun jij lekker leren en misschien een beetje genieten van stilte en rust.
Ik ken het ook hoor, hier vroeg ook iemand met 7 maanden of de tweede onderweg was.
pi_80734184
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:23 schreef oeke het volgende:
Lastig Miss, maar volgens mij hebben jullie al veel geprobeerd, misschien hoort het op dit moment bij Senna en groeit ze er gewoon overheen.

Willow!

MamaNik, welkom terug!

Zijn eerste poepluier. Hoe heeft hij die zo lang kunnen ontduiken?
Hopelijk heeft Lotte een leuke dag en papa ook.
En kun jij lekker leren en misschien een beetje genieten van stilte en rust.
Ik ken het ook hoor, hier vroeg ook iemand met 7 maanden of de tweede onderweg was.
Gewoon zelden verschonen en if, moet ik eerst kijken of ze gepoept heeft
Lotte!
Noah!
pi_80734260
Miss sly, gelukkig slaapt ze dan in elk geval wel! Een luxeprobleem, maar wel een vervelende. Want je kindje zo hartverscheurend horen huilen is natuurlijk nooit leuk. Ik kan Willow nooit laten huilen, want als ze niet meteen wil slapen, ligt ze binnen een minuut gewoon op haar buik en gaat ze haar bed doorbanjeren. En dan moet je d'r blijven omdraaien tot ze een keertje haar hoofd opzij doet en dan slaapt ze meteen. Elke keer weer ruzie Het is ook heel vaak zo dat ze wel moe is maar weigert te slapen. Muhhh.

Linda, ik heb geen foto want vandaag weigert ze het te herhalen Eigenwijs kind En gisteren was ik te druk met a) met m'n mond open toekijken en b) er heel snel achter gaan staan voor het geval ze om zou vallen.
Jemig zijn eerste poepluier Dat kan echt niet hoor Maar wel leuk, een dagje dierentuin. Klinkt allemaal een stuk positiever dan een tijdje geleden in elk geval! En succes met je tentamen En mensen met lompe opmerkingen gewoon negeren. Muh.
pi_80734524
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:42 schreef Linda2205 het volgende:
Gewoon zelden verschonen en if, moet ik eerst kijken of ze gepoept heeft
Hier gaat het vaak zo:
ik: Hij moet een schone luier.
P: oja, zal ik je zo even een schone luier geven, jochie?
Gaat door met gitaar spelen/computeren/luieren....
15 minuten later sta ik die luier te verschonen.

Maar gelukkig verschoont hij best wel vaak. Alleen niet als ik het vraag.

Dat herken ik, Innepin, van die open mond! Over een dag ofzo doet ze het vast weer, en dan kan je er een foto van maken voor ons!
pi_80734829
Haha Linda, dan zou je toch haast hopen dat ze juist een spuitluier krijgt of ben ik gewoon heel gemeen door mijn hormonen?
Maar ik vind dat echt stom als mensen gaan vragen of je zwanger bent Op foto's vind ik in elk geval dat je er juist erg goed uitziet
pi_80735279
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef tessie het volgende:
Haha Linda, dan zou je toch haast hopen dat ze juist een spuitluier krijgt of ben ik gewoon heel gemeen door mijn hormonen?
Maar ik vind dat echt stom als mensen gaan vragen of je zwanger bent Op foto's vind ik in elk geval dat je er juist erg goed uitziet
Aan de ene kant wel, aan de andere kant ben ik bang dattie de luier weer dichtdoet en naar huis komt
En thnx
Lotte!
Noah!
pi_80737878
Wat lastig Miss, ik kan me voorstellen dat je t graag anders zou zien, zowel voor haar als voor jezelf. Heeft ze een muziekdoosje of iets in die zin? Mijn vriendin heeft een cd speler op de kinderkamer staan, waar een kwartier lang geklets van haar en haar man op te horen is...t kind vind t geweldig. Ik weet niet of het handig is om Senna aan zoiets te laten wennen, maar wie weet helpt t... Al vrees ik dat t inderdaad gewoon haar manier van uiten is, gelukkig maakt ze zichzelf er niet zo mee overstuur dat t slapen niet meer lukken wil...

Succes met t oppakken van je studie Linda! Kan me voorstellen dat t heel moeilijk is om weer in t leerritme te komen! Hopelijk lukt het je je gedachten er een beetje bij te houden!

Willow..Staan!! Ongelooflijk, jij was toch nog een baby? Precies zo had ik vandaag mijn eerste "dat doet ze anders nooooit" momentje. Ik zat met 3 vriendinnen gezellig een koppie thee te drinken, Lena zat in de box van kindje van vriendin en begint zich een beetje op te trekken, dat deed ze thuis sinds een paar dagen ook maar zonder succes, ze brabbelt vrolijk verder, wij leuten vrolijk verder...ineens gilt ze heel vrolijk, kijk ik opzij, staat ze Thuis trots vertelt, mn lief zet r in de box en ze gaat weer... mèn wat wordt ze groot ineens!

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 26-04-2010 19:33:48 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_80738154
Leentje wat word jij groohoohoot!

en Willow ook al zo snel!

Amélie trekt alleen nog maar aan de tafelpoot, en als ze daarmee per ongeluk vooruit komt kijkt ze heel verbaasd. 'heuh?! bewoog de tafel nou of bewoog ik nou?" Verder wordt er hier een hoop buik-geschoven, gezeten, gewapperd met de handjes en armpjes en vooral heel-erg-veel gekletst.

Lastig Miss zoiets.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80738937
Whaaaa Lena Ik vond Willow al zo snel joh Knap hoor!
pi_80738957
Miss hier is het einde zoek met naar bed gaan. Ik of m. Blijven bij haar liggen tot ze slaapt. Dat is er dus ingeslopen, maar krijg het het maar weer uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80739154
Jeetje Willow en Leentje staan al wat knap zeg!

Jamie vind zitten leuk, hij kan zelf nog niet overeind al doet hij wel buikspier oefeningen als hij in zn wipper zit. Iedere keer rechtop willen zitten. Liggen in de box is saai. Ik zet hem nog wel eens in t hoekje van de bank maar dat kan ook niet meer. Gister avond zat hij en ik draai me om ligt hij op zn buik heel dichtbij de rand. Wist niet hoe snel ik weer naar hem toe moest. Mn hart klopte in mn keel
Van t weekend ook een tripp trapp gescoord op mp dus zodra hij er klaar voor is kan hij aan tafel zitten.
  maandag 26 april 2010 @ 20:11:03 #95
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80739708
Willow en Lena moet die box niet eens naar beneden Poppedein ?

Mamanik Hooooooi!!!

Dat kruipen met 1 beentje en 1 voetje optrekkend, dat gebeurt hier ook.

Vanavond had M opeens verhoging, 38.4, hmmm... en veel kwijlen en vingertjes bijten... zou t een kiesje zijn? Ik mag helaas niet in zijn mondje kijken , dus ben benieuwd.

We zijn trouwens naar de winkel geweest en M en T hebben voor t eerst in het karretje gezeten, zo lief Ze vonden het súperleuk! En komend weekend gaan we lekker een weekendje weg, heerlijk, zin in!

Jamie, gevaarlijkerd!
pi_80740408
Lena, stoerrrrr!
pi_80740768
Kruipen ze nu allebei Mikoxx?

Miss, kan het zijn dat je misschien iets te lang wacht met naar bed brengen? Dat ze al te moe is ofzo?
Weet niet hoor, hopelijk gaat het vanzelf weer over.

MamaNik, welcome back! Ja ze worden echt groot he, die boys van jou!

Willow en Lena gaan gewoon staan!! Snelle meiden!

Lars is naar het CB geweest, 8520 gram en 70,5 cm
Alles precies op het lijntje!
Het is fijn dat hij het zo goed doet ondanks alle voedselbelemmeringen.
De dietiste belde ook nog, die vond het wel heel magertjes wat hij nu allemaal kreeg.
Er moet eigenlijk wel meer variatie in komen.
Toch weer de aardappel proberen (want de reactie van vorige week was volgens de CB-arts heel duidelijk: de 5e of 6e ziekte....was precies het beeld wat ik schetste)
En kijken of de ochtendfles een papfles kan worden, met rijstebloem.
Als die 2 dingen niet gaan leek het haar toch beter om verder te gaan kijken waar die allergie vandaan komt (kinderarts), misschien is er meer aan de hand. Vooralsnog hoeft dat nog niet, en kunnen we nog even doormodderen.

Ik moest er wel heel erg voor waken dat men Lars niet stiekem een hapje softijs gaan geven straks in de zomer. want daar zou hij heel erg op reageren. Daar zat wel zoveel chemische rommel in, dat zou zeker verkeerd gaan. Nu kan ik me niet voorstellen dat iemand Lars zomaar iets zou geven, maar we zullen er op letten.
pi_80740885
Karin, wat fijn dat je mannetje zo goed groeit!!!
Hopelijk vinden jullie stapje voor stapje meer dingen die hij toch goed kan verdragen! Succes met uitzoeken!
  Moderator maandag 26 april 2010 @ 20:39:59 #99
5428 crew  miss_sly
pi_80740928
Lena wat sta ze stoer!

Wat eng, martine. Ineens moet je zo op gaan passen he

Bedankt iedereen voor de input. Er bij blijven is denk ik niet nodig, want ze slaapt echt met een paar minuten. Het is echt het naar bed gaan. Misschien inderdaad gewoon iets wat nu bij haar hoort. De mensendieck therapeut vanmiddag zei dat ze Senna ook zo'n ondernemend kind vond en dat het misschien even protest is omdat ze in bed niets kan ondernemen. Tot ze ligt en beseft dat ze toch wel moe is en dus toch maar gaat slapen.
  maandag 26 april 2010 @ 20:39:59 #100
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80740929
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kruipen ze nu allebei Mikoxx?

nou ja, tijgeren is het meer. En T begint zich op te trekken. Aan de handjes lukt ze allebei al wel, als we ze een vinger geven trekken ze zich zomaar op , en T begint nu ook aan de box enzo!

Wat fijn dat de dietiste je ook nog eventjes belde joh! En 5e of 6e ziekte? Hoe merk je dat dan? Koorts en verder niks ofzo? Of hoorden die vlekjes daar ook nog bij.

Al meer van de psz gehoord?
  maandag 26 april 2010 @ 20:40:45 #101
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80740957
Miss, als je haar iets in haar handje geeft ofzo dan? Knuffeltje oid? Dan heeft ze iets 'te doen' zeg maar.
pi_80741116
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:39 schreef mikoxx het volgende:

[..]

nou ja, tijgeren is het meer. En T begint zich op te trekken. Aan de handjes lukt ze allebei al wel, als we ze een vinger geven trekken ze zich zomaar op , en T begint nu ook aan de box enzo!

Wat fijn dat de dietiste je ook nog eventjes belde joh! En 5e of 6e ziekte? Hoe merk je dat dan? Koorts en verder niks ofzo? Of hoorden die vlekjes daar ook nog bij.

Al meer van de psz gehoord?
Ja die vlekjes hoorden erbij!
Symptomen klopten precies: eerst koorts, daarna vlekjes, en de dag erna niks meer.
Nou ja, hebben we dat ook weer gehad (is toch een eenmalige actie 5e of 6e ziekte?)

Nee nog niet, wel een goed gesprekje erover gehad met de wvk op het CB, ik neem aan dat ze me morgen bellen
pi_80741161
Lastig Karin, met de dieetbeperkingen. Maar het wordt gelukkig van veel kanten goed in de gaten gehouden, door de diëtiste, maar ook door jou. Doe je goed! Lijkt me erg moeilijk, als het niet vanzelfsprekend is dat je kindje alles mag peuzelen.

En omg over ijsjes gesproken, mijn moeder en ik haalden van de week een ijsje, wilde ze even een likje aan Willow geven. Uh, nee Ik wacht nog wel even met alle ongezonde troep, danku
  maandag 26 april 2010 @ 20:45:41 #104
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80741173
Ik dacht dat 5e of 6e ziekte idd eenmalig is

ben benieuwd
  maandag 26 april 2010 @ 20:48:45 #105
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80741275

[ Bericht 100% gewijzigd door mikoxx op 26-04-2010 20:50:40 ]
  maandag 26 april 2010 @ 21:35:50 #106
248986 MamaNik
pi_80743351
Jeeetje wat gaan jullie hard. Ik moest werken hoor vanmiddag zo kan ik het toch niet bijhouden.. pffff

Vervelend Karin van Lars, volgens mij ook een eenmalig iets hoor die 5e of 6e ziekete.

En Mikoxx nu ga je het nog drukker krijgen dan je het al had, kan ik je uit ervaring vertellen haha.
Als ze straks ineens zich overal aan optrekken wordt het oppassen geblazen, geen koffie en drinken op tafel, niks lekkers op tafel. Bij de jongens gaat alles rechtstreeks naar hun mond.

Van de week bij mijn nichtje, hadden ze de pakjes drinken van M en neefje te pakken onderste boven en de koekjes van de jongens zaten al in hun mond.

Als je tips of tricks wil hebben hoor ik het van je he!

Miss, M had dat ook heel erg, bij ons op cb zeiden ze toen dat als het een ondernemend kind is het ook een vorm kan zijn van de dag verwerken.. Heb net nooit echt begrepen maar het komt goed! M heeft het sinds die 1 jr en een maand of 4 was niet meer gehad. Nu alleen nog wel eens onrustig met inslapen als we een mega drukke dag hebben gehad of iets heel spannends voor hem hebben gedaan. (laatst kabouter plop show in theater dan is die met inslapen wat onrustig en wil die ook s'nachts wel eens een enkele keer wakker worden)
  maandag 26 april 2010 @ 21:39:48 #107
100412 mefke79
komt goed!
pi_80743540
Mijn kind niest wortel zo maar ineens...hatsjoe en daar kwam het aan. En wij dachten dat ie spuugde, maar nee, door zijn neus. Raar kind.

Dames, gaan jullie kindjes ineens allemaal staan Gaat dat echt zo snel? Ik moet er nog aan wennen dat ik Driekus niet meer overal kan neerleggen omdat ie tijgert en dan gaan ze dus ineens staan. Driekus moet nog maar even blijven liggen.
Miss, geen tips voor het slapen helaas, ik herken het ook (nog) niet. Wij hebben wel een ander slaapprobleem, Driekus komt tegenwoordig standaard rond een uurtje of vijf voor een voeding. Niet handig als de wekker om kwart over zes gaat. Hopelijk is het een faaaseeee

en over de kleine lettertjes...ik heb het idee dat er eindelijk vooruitgang in zit. Dagelijks fietsen naar mijn werk zet zoden aan de dijk. Maar er moet nog heel veel meer af. En ik ben zo duidelijk over voorlopig geen tweede willen dat niemand me dat durft te zeggen, denk ik zo.
  maandag 26 april 2010 @ 21:41:50 #108
100412 mefke79
komt goed!
pi_80743647
O Karin, was het dat...weer wat geleerd.

En over ijsjes, ze mogen toch wel ijs als in 'iets dat bevroren is'? Want ik wilde zelf van die waterijsjes maken met diksap en em die geven. Laatst zaten wij ijs te eten en hij keek het gewoon uit onze mond. Als ik em nou zelf van een ijsje kan laten likken wordt dat vast minder.
pi_80744041
Wow Lena, jij bent ook al groot!

Goh Karin, wat fijn dat je nu in elk geval weet wat het was. Heb je dat ook weer achter de rug.

Ik zorg de laatste tijd altijd voor wat lekkers in de tas, een mandarijntje of een stukje rijstwafel of een soepstengel, dus als wij iets eten wat hij nog niet mag dan krijgt hij dat. Het gaat hem vaak niet specifiek om wat we eten maar omdat we we eten. En hij niks heeft.

Ik zou trouwens dan lekker ijs maken van gewoon gepureerd fruit.
  maandag 26 april 2010 @ 21:53:11 #110
100412 mefke79
komt goed!
pi_80744213
Oeke, dat doe ik ook ja, ik sleep overal liga mee naar toe. IJs leek me ook lekker als het warm is, vandaar. Ik ga eens op internet kijken.
pi_80745263
Mij lijkt het ook lekker hoor, en ik zag laatst ergens iets met gepureerd banaan en ander fruit en dan in zo'n raketvormpje in de vriezer en dat leek me dan wel wat.
Ik geef trouwens geen liga enzo, want ik wil hem in de eerste 2 jaar geen/zo weinig mogelijk suiker geven, maar dat maakt wel dat ik nu al aan het piekeren ben over zijn verjaardagstaart.
Binnenkort maar eens in wat recepten duiken. Veel is natuurlijk met honing en dat mag hij ook nog niet....
  maandag 26 april 2010 @ 22:25:33 #112
100412 mefke79
komt goed!
pi_80745883
liga en bambix koekjes hier. Maar elke keer krijgt ie een halve en dan verkruimelt ie nog de helft, dus valt wel mee. Rijstwafel lust ie niet (heeft ie van geen vreemde) en soepstengel nog niet geprobeerd, zal ik eens doen.
  maandag 26 april 2010 @ 22:40:53 #113
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80746747
Willow
Lena
Snelle dames!

Thijs dus toch een operatie... Maar het zal vast allemaal goed gaan McLaura

Karin, fijn dat er nu iig een verklaring is. En toch weer een ziekte die je van het lijstje kan schrappen.

Miss_Sly, ik herken je verhaal wel, Toby moet meestal ook erg huilen zodra ik hem in zijn bed leg. Waarschijnlijk ook gewoon bang om wat te missen, hij wil overal bij zijn en alles zien. Rusten? Nah, da's maar saai

Oeke, kwarktaart met vers fruit erop als verjaarstaart
Kan je ook goed mee knoeien!

MamaNik, kan me voorstellen dat je af en toe een paar handen en ogen tekort komt nu de jongens zo mobiel zijn!
Afgelopen zaterdag was ik in m'n eentje met de jongens naar Artis. Hartstikke leuk, maar ik heb 1x behoorlijk met m'n handen in het haar gezeten. Devin was helemaal in het hoge klimrek geklommen maar durfde niet meer naar beneden te glijden. Tja, en ik had Toby vast... Toen ik hem na 5 minuten nog steeds niet naar beneden gekletst had heb ik aan een aardig uitziende mama die naast me stond gevraagd of ze heel eventjes mijn baby wilde vasthouden
"Met alle liefde!" was het antwoord, en daar ging ik als een speer en met bonkend hart naar boven om mijn oudste te redden terwijl Toby geknuffeld werd en nauwlettend door me in de gaten werd gehouden. Hartstikke druk, wildvreemde vrouw... en ikzelf meters boven de grond, pfffff ik was toch wel opgelucht toen ik hem weer zelf kon vasthouden
.... met gevoel voor drama....
pi_80747318
Willow en Lena wat goed!!

Miss_sly, geen tips sorry. Finn kan soms compleet hysterisch zijn als we hem in zijn bed leggen, het heeft dan ook echt geen zin om hem in bed te laten want dan gaat hij gewoon staan en heel hard scheeuwen. Zodra je hem dan uit bed haalt kruipt hij helemaal in je en moet hij nog wat na snikken, zo zielig.
9 van de 10 keer leggen we hem slapend in bed, niet het beste dat weet ik maar ja anders werkt het gewoon niet.

Kersjes ik kan me voorstellen dat je het even goed warm kreeg!

MamaNik fijn dat alles goed gaat bij jullie!

Na twee dagen flessen staking heeft Finn vandaag weer een fles leeggedronken gelukkig! Hij ligt nu na zijn fles ook al 4 uur te slapen Dat doet hij 's avonds anders nooit, ik ga het bijna eng vinden.
pi_80747491
Oeke, toevallig hadden wij het laatst ook over verjaardagstaart. Ik was eigenlijk ook niet van plan om Graeme ineens taart te gaan geven, aangezien wij ook liever zo min mogelijk suiker geven voorlopig. Heb nog niks kunnen verzinnen wat ook leuk is als taart met geen/weinig suiker. In een kwarktaart zit toch ook best nog wel veel suiker?

En die ijsjes klinkt ook wel als een leuk dee. Zou je gewoon gepureerd fruit met een beetje water vermengd in zo'n ijsvorm kunnen invriezen, of zou dat niet werken?
pi_80747553
Oeh Kersjes ik zie het helemaal voor me Brrrr. Wel leuk dat je verder een geslaagd dagje had met je mannen

FTA, wat fijn dat Finn weer drinkt! En nog goed slapen ook, groeistuipje?
pi_80747796
Dat kan hij wel gebruiken innepin, ik zie steeds meer jongere kindjes hier hem in de lengte voorbij gaan. Het kan ook zomaar zo zijn dat hij zometeen wakker wordt en is en ik voorlopig nog niet naar bed kan haha.
  maandag 26 april 2010 @ 22:59:41 #118
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80747884
Tessie, je kan ook voor een "alternatieve" kwarktaart gaan, (vanille)kwark met vruchten erop op een cakeje of schoteltje? Meer toetje dan taart eigenlijk, maar zal vast voor leuke foto's zorgen als 'ie het met zijn handjes naar binnen mag werken
pi_80754138
Miss, Ivan doet dat ook vaak, huilen als we hem in zijn slaapzak leggen. Hij heeft zo goed door wat er dan komt. Je hebt het misschien al geprobeerd, hoor, maar hier helpt het om hem systematisch iets te vroeg in bed te leggen. Het werkt hier niet om hem nog moeier te laten worden, dat werkt zelfs averechts. Als hij toch al erg moe is probeer ik de situatie te vermijden dat ik hem in bed in zijn slaapzak stop, omdat hij dan juist al heel dramatisch begint te snikken. Ik probeer hem dus even uit het vaste patroon te halen. Dan trek ik zijn slaapzak bijvoorbeeld ergens anders aan, zing ik een vrolijk liedje in plaats van een slaapliedje, ik doe alles wat maar helpt om hem niet huilend in bed te leggen. En daarna loop ik snel weg.

Maar ik denk ook dat er wel iets in zit, wat de anderen zeggen: het is waarschijnlijk alleen naar voor jou. Het zou goed kunnen dat ze ermee stopt als ze zich beter/anders uit kan drukken. (Straks is het: "Nee mama, nog een verhaaltje!")
pi_80754184
Oh, dat klinkt ook wel plausibel, dat ze ondernemend is en protesteert omdat ze niets kan. Ik denk dat Ivan daarom ook nog zoveel baat heeft bij de Puckababy; hij wordt zo 'gedwongen' om tot rust te komen.
pi_80754464
Miss, hier ook een ondernemend type. Bij ons zei het CB destijds dat het misschien zou helpen om in bed de dag door te nemen. Even opsommen wat ze gedaan en gezien heeft om de dag af te sluiten. En aangeven dat ze nu lekker gaat slapen, morgen weer een dag. Op schoot voorlezen hielp ook goed.
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:08:01 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80754575
Als je je kindje geen taart wil geven om de suiker geef je hem toch gewoon geen taart? Geef je hem een banaan met een vlaggetje of een kaarsje erop. Klaar!

Miss_Sly, Oscar moet ook echt heel hard huilen als hij gaat slapen. Hartverscheurend bijna, maar het hoort er bij hem blijkbaar bij, want hij is in no-time vertrokken idd. Ik denk steeds weer 'dit gaat hem niet worden' maar als ik dan klaar ben met bijv. Sasha uitkleden is het al stil.
Ik vind het wel heel naar klinken. Sasha moest ook altijd even mopperen, maar dat was idd mopperen, niet krijsen zoals Oscar...
pi_80754985
Tjee Kersjes, kan me voorstellen dat je blij was dat je van het klimrek af was en Toby weer in je armen had. Spannend!
En een kwarktaart is wel een optie. : Y

FTA, Zijn jullie zelf ook klein? Kan me voorstellen dat je graag wil dat Finn weer wat groeit.
Ko was in 4 maanden tijd slechts 200 gram aangekomen maar nu zie ik hem echt weer groeien.

BE, mijn neefje en nichtje kregen de eerste jaren ook weinig tot geen suiker maar hadden wel heerlijke appeltaart op hun verjaardagen. Alleen van de natuurwinkel en ik wil liever zelf bakken. Maar ik heb gister al wat lekkererecepten gevonden, dadelcake en appeltaart. Een banaan vind ik zelfs met vlaggetje niet echt feestelijk...
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:46:08 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80755169
Ah ok. Een suikervrij recept moet dan toch niet heel moeilijk te vinden zijn?
Ik zal die van mijn moeder niet vragen, die gooit geloof ik drank door de rozijnen.
pi_80755218
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 08:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok. Een suikervrij recept moet dan toch niet heel moeilijk te vinden zijn?
Ik zal die van mijn moeder niet vragen, die gooit geloof ik drank door de rozijnen.

daar slapen ze lekker van joh!
En meer van dat soort pareltjes

Overigens was het hier dat ik erbij zat rond een maand of zes stond mijn oma ook bijna een stuk taart mét botercrème dikke bovenlaag erop in Amélie's mond te proppen.
Doe nog maar even niet.... ik ben niet per se anti-suiker ofzo (hoewel ik beperken tot een bepaalde leeftijd wel verstandig vind!) maar taart met 6 maanden vond ik wat te vroeg nog
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:49:59 #126
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80755245
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 08:48 schreef huuphuup het volgende:

[..]

daar slapen ze lekker van joh!
En meer van dat soort pareltjes

Overigens was het hier dat ik erbij zat rond een maand of zes stond mijn oma ook bijna een stuk taart mét botercrème dikke bovenlaag erop in Amélie's mond te proppen.
Doe nog maar even niet.... ik ben niet per se anti-suiker ofzo (hoewel ik beperken tot een bepaalde leeftijd wel verstandig vind!) maar taart met 6 maanden vond ik wat te vroeg nog
Oh das nog laat, mijn schoonmoeder werd helemaal boos omdat ze Jen bij 3 maanden geen slagroom mocht geven.
pi_80755436
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 08:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh das nog laat, mijn schoonmoeder werd helemaal boos omdat ze Jen bij 3 maanden geen slagroom mocht geven.
ja ik was heel duidelijk geweest over dat ze niets anders dan melk mocht tot 6 maanden
Iets zegt me dat zij dat anders opgevat heeft dan ik het bedoeld had
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:59:01 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80755467
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 08:57 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja ik was heel duidelijk geweest over dat ze niets anders dan melk mocht tot 6 maanden
Iets zegt me dat zij dat anders opgevat heeft dan ik het bedoeld had
Zit toch melk in?
pi_80755525
Rozijntjes in drank klinkt wel heel lekker voor de papa en mama!

gelukkig is het enige dat Ko tot nu toe aangeboden kreeg een frietje met 7 maanden. Van een snackbarman. Dus dat kon ik makkelijk afslaan.

Ik vind het best een fijn idee om de eerste 2 jaar geen suiker te geven. Dat krijgt hij nog genoeg de rest van zijn leven.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 09:13:19 #130
5428 crew  miss_sly
pi_80755780
Rozijntjes in drank En slagroom. Suikervrij hoeft van mij niet, maar ik wil voorlopig suiker nog wel even uitbannen en daarna nog lange tijd beperken. Inderdaad nog lang genoeg tijd om veel suiker te eten
De verjaardagstaart wil ik wel graag feestelijk, maar een beetje suiker mag er wel inzitten. Kwark is dus wel een goed idee

bodpa, dat is wel een idee, idd, de dag door gaan nemen. Gaan we eens proberen En voorlezen was tot nu toe nog geen succes, maar ze begint inmiddels zelf ook steeds vaker naar een boekje te grijpen, dus een voorleesachtig iets kunnen we binnenkort ook wel gaan inlassen.

BE, dat idd! Het klinkt zo naar, het is echt geen mopperen, maar het is ook zo over. Dat het echt niet lukt is zeldzaam, en dan haal ik haar er gewoon ook weer even uit, maar meestal is ze zo vertrokken.

Kersjes lastig dat! Gelukkig een lieve mevrouw, want je kunt moeilijk met Toby in je armen het klimrek in om Devin te helpen. Pfew, lijkt me naar.

FTA, fijn dat hij de flesstaking heeft opgeheven Heeft ie goed geslapen? Senna wordt ook voorbijgegroeid door jongere kindjes, maar wij zijn zelf ook klein, dus ik verwacht niets anders. Hoewel ik wel het idee heb dat ze ineens gegroeid is. Ze lijkt nu toch eindelijk uit de rompertjes 62-68 te groeien en meer in de 74.
pi_80756424
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:01 schreef oeke het volgende:
Rozijntjes in drank klinkt wel heel lekker voor de papa en mama!

gelukkig is het enige dat Ko tot nu toe aangeboden kreeg een frietje met 7 maanden. Van een snackbarman. Dus dat kon ik makkelijk afslaan.

Ik vind het best een fijn idee om de eerste 2 jaar geen suiker te geven. Dat krijgt hij nog genoeg de rest van zijn leven.
oh maar dat laatste ben ik absoluut met je eens, de rest van het leven komt er nog genoeg suiker langs
Ik wil zelf ook de suiker wel heel veel beperken, maar helemaal uitbannen lijkt me erg lastig. Al was het maar omdat ik heel regelmatig met (indische) suiker kook (gulah jawa)

Voor de eerste verjaardag maak ik een uitzondering. Daar komt gewoon taart voor wat mij betreft, maar voor andere verjaardagen maak ik geen uitzondering hoor met die hoeveelheid familie van B. zit je dan nog elke week aan de taart
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80756498
Ik heb tips nodig Leander wil niet meer eten. Tenminste geen brood, fruit en warm eten meer. Hij teert al dagen alleen op 3 flessen waarvan 1 's nachts. Zodra ie een stukje van iets in zijn mond krijgt, begint ie hevig te kokhalzen en spuugt het weer uit. Of ie het nu zelf doet of ik help hem. Hij gruwelt er echt van terwijl ie eerder alles at wat je hem gaf. Ik heb het cb al gebeld maar die hadden geen tips, gaat wel weer over was hun antwoord. Maar ja hij is al zo ielig dat ik bang ben dat als ie niet eet dat er niks meer van overblijft. Een extra fles hebben we ook al geprobeert maar dan drinkt ie misschien 30cc van op en dan is het klaar.
Ik heb niet het idee dat ie overdag er last van heeft dat ie honger heeft maar aan het eind van de middag vaak wel. Dan word ie vervelender enzo. Maar hij wil niks hebben dan.
Iemand tips?
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:43:25 #133
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80756539
Jen lust geen taart, ze lust geen slagroom, of alles wat er maar een beetje op lijkt.

Ook snoep vindt ze nog niets, te plakkerig en te zoet... Ik doe haar veel meer een plezier met een appel of een banaan.
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:44:55 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80756571
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:42 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb tips nodig Leander wil niet meer eten. Tenminste geen brood, fruit en warm eten meer. Hij teert al dagen alleen op 3 flessen waarvan 1 's nachts. Zodra ie een stukje van iets in zijn mond krijgt, begint ie hevig te kokhalzen en spuugt het weer uit. Of ie het nu zelf doet of ik help hem. Hij gruwelt er echt van terwijl ie eerder alles at wat je hem gaf. Ik heb het cb al gebeld maar die hadden geen tips, gaat wel weer over was hun antwoord. Maar ja hij is al zo ielig dat ik bang ben dat als ie niet eet dat er niks meer van overblijft. Een extra fles hebben we ook al geprobeert maar dan drinkt ie misschien 30cc van op en dan is het klaar.
Ik heb niet het idee dat ie overdag er last van heeft dat ie honger heeft maar aan het eind van de middag vaak wel. Dan word ie vervelender enzo. Maar hij wil niks hebben dan.
Iemand tips?
Ook geen fruithap? Dus gepureerd aanbieden, zonder stukjes?
En als je m een rijstewafel in zn handen duwt?
En anders gewoon een fles extra geven?
pi_80756583
Geen tips Nicole, wel lastig
ik zou het denk ik blijven proberen aan te bieden op een normale manier. Wil ie niet, dan niet.

Misschien heeft ie wel pijn in zn keel, daar heb ik zelf vaak last van en dan doet het écht zeer met eten. Als dat zo is dan is het vast met een week wel beter.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80756624
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:45 schreef huuphuup het volgende:
Geen tips Nicole, wel lastig
ik zou het denk ik blijven proberen aan te bieden op een normale manier. Wil ie niet, dan niet.

Misschien heeft ie wel pijn in zn keel, daar heb ik zelf vaak last van en dan doet het écht zeer met eten. Als dat zo is dan is het vast met een week wel beter.
Ja dat van de keel zou misschien wel kunnen jah. Mijn moeder vond van de week ook dat ie beetje zuur rook uit zijn mond!
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:48:53 #137
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80756689
Hmm lastig nicole. Misschien iets dat hij echt lekker vind? Rijstwafel, fruit, cracker etc?

Heeft iemand nog een anti-hoest tip? Hier een slapeloze dag/avond/nacht door kuchje en proestje We hebben al hoestdrank Hedera Helix, maar Esmee gaat dan doordat het slijm dunner wordt en makkelijker op te hoesten is juist steeds overgeven...Ui in haar kamertje werkte ook niet want na een half uur heb ik mijn esmee-speciaal maar uit bed gehaald omdat ze bleef huilen door de ui-lucht. Ui weg en ze sliep (zeker 5 minuten...)
pi_80756708
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:46 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja dat van de keel zou misschien wel kunnen jah. Mijn moeder vond van de week ook dat ie beetje zuur rook uit zijn mond!
Misschien kun je anders, als je het niet teveel moeite vindt, zo'n ijsje maken zoals Oeke beschreef. Fruit pureren en dat op een stokje invriezen.
Wie weet?
Vervelend wel, het is zo lastig met die kleintjes.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80756719
Bed schuin??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 09:50:23 #140
5428 crew  miss_sly
pi_80756725
MeNicole, naar is dat. Toch denk ik dat gewoon aan blijven bieden en geen drama maken als ie niet eet het beste is. En met die 3 flessen krijgt hij toch iig nog behoorlijk wat binnen, toch?

Ticootje, dat lijkt me ideaal, daar hoop ik ook stiekem op bij Senna
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:52:04 #141
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80756775
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:49 schreef Vicky het volgende:
Bed schuin??
hebben we ook al
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:56:16 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80756905
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:50 schreef miss_sly het volgende:
MeNicole, naar is dat. Toch denk ik dat gewoon aan blijven bieden en geen drama maken als ie niet eet het beste is. En met die 3 flessen krijgt hij toch iig nog behoorlijk wat binnen, toch?

Ticootje, dat lijkt me ideaal, daar hoop ik ook stiekem op bij Senna
Opa deed vorige week slagroom op haar vla... Gillen!!!! NEEEEEE OPAAAAAA NEEEEEEEE.
pi_80756928
Ja ijsjes gaan we maken. Kan het altijd proberen. En als ie niet wil eet zijn broer ze wel op.

En Leander kan nee zeggen Hij hoort zo'n beetje de hele dag niks anders van zijn broer en gisteren wilde Mikael iets afpakken en Leander ineens: NEE Ik moest lachen omdat ik dat dat het perongeluk ging. Maar daarna zei ie het nog een paar keer als er iets gebeurde wat ie niet wilde. En vanmorgen met brood geven ook. NEE
pi_80756956
MeNicole, dat is naar. Misschien even de dokter laten kijken of het inderdaad een keelontsteking is. En yoghurt wil hij misschien wel...

Miss Sly en Huup, het zal hier ook niet enorm strikt nageleefd worden maar ik ben wel een beetje zo. Als ik besluit dat iets goed is, dan ben ik daar ook best wel principieel in.
Bovendien vind ik zo'n grens van 2 jaar fijn, voor ons, maar ook om aan te geven aan anderen, zoals oma's.

En veel kindjes houden inderdaad niet eens van suiker, zoals Jen.
Ik las laatst ergens dat een kind tegenwoordig in de sinterklaastijd net zoveel suiker binnenkreeg als een volwassen middeleeuwer in zijn leven.
Of dat waar is weet ik niet maar ik heb in elk geval al 2 neven die op een suikervrij dieet stonden vanwege hyperactiviteit en concentratieproblemen.
Dus onder andere daarom deze keus.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:00:35 #145
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80757019
En suiker is een soort verslaving he? Zolang je het niet geeft maalt een kind er niet om hoor..

We zijn nu eenmaal gek op zoet...
pi_80757062
Dat heb ik ook gelezen, als je kindjes suiker geeft, wennen ze eraan en willen ze uiteindelijk niet meer zonder.
Ik kan trouwens ook echt van die suikercravings hebben.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 10:02:30 #147
5428 crew  miss_sly
pi_80757069
ja oeke, die sinterklaastijd bijvoorbeeld ik heb me voorgenomen om iig dit jaar in december nog streng te zijn. Als ik zie wat neefje en nichtje bij schoonouders naar binnen werken met die dagen, dat wil ik echt niet voor Senna, hoor Sowieso snoepen die best veel, lijkt het. Vind ik nergens voor nodig.

Nu we het hier toch over hebben, hoe gaan jullie dat doen met dingen die je zelf eet en die je liever wil dat je kind voorlopig nog niet eet? Ik ben bijvoorbeeld dol op chocoladepasta op brood (lekker dik ook ) maar eigenlijk wil ik liever dat Senna dat voorlopig nog niet eet. Zelfde met mayo bij de patat of gebakken aardappeltjes. Nu is dat nog geen probleem natuurlijk, maar over niet te lange tijd gaat ze wijzen, praten, verschil zien, Hoe gaan jullie dat doen? Zelf ook niet of minder die dingen eten, of gewoon weigeren aan je kind in eht kader: jij bent nog een kind dus je mag dat nog niet?
pi_80757115
Ja dat laatste Miss!
Sommige dingen zijn hier grote-mensen-dingen. En dat wordt gewoon geaccepteerd hoor.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:07:01 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80757190
Sasha krijgt in principe appelmoes bij zijn patatjes, maar idd, hij vindt onze mayo erg interssant en daar krijgt hij dan een klein kloddertje (3erwtjes ofzo) van.
pi_80757226
Op dit moment doe ik dat zoals ik tegen Mefke zei, iets aanbieden wat wel mag.
En er is gewoon verschil tussen mij en hem. Hij zal gewoon niet alles mogen wat wij mogen. Dat is ook gewoon iets wat erbij hoort.

Mijn vriend vertelde laatst dat als hij bij zijn oma kwam, zijn moeder en zijn oma lekker taart gingen eten en andere lekkere dingen en de kinderen kregen helemaal niets.
Dat vond hij oneerlijk maar ook normaal. Dat lekkers was voor de grote mensen.
Zo wil ik het niet doen, ik wil wel iets anders geven voor de kinderen.

Ko heeft vanochtend mijn tand door mijn lip geslagen met een speeltje.
pi_80757232
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:02 schreef miss_sly het volgende:
ja oeke, die sinterklaastijd bijvoorbeeld ik heb me voorgenomen om iig dit jaar in december nog streng te zijn. Als ik zie wat neefje en nichtje bij schoonouders naar binnen werken met die dagen, dat wil ik echt niet voor Senna, hoor Sowieso snoepen die best veel, lijkt het. Vind ik nergens voor nodig.

Nu we het hier toch over hebben, hoe gaan jullie dat doen met dingen die je zelf eet en die je liever wil dat je kind voorlopig nog niet eet? Ik ben bijvoorbeeld dol op chocoladepasta op brood (lekker dik ook ) maar eigenlijk wil ik liever dat Senna dat voorlopig nog niet eet. Zelfde met mayo bij de patat of gebakken aardappeltjes. Nu is dat nog geen probleem natuurlijk, maar over niet te lange tijd gaat ze wijzen, praten, verschil zien, Hoe gaan jullie dat doen? Zelf ook niet of minder die dingen eten, of gewoon weigeren aan je kind in eht kader: jij bent nog een kind dus je mag dat nog niet?
oh over dat laatste ben ik zelf heel simpel. Mijn moeder zei vroeger altijd "moeders mogen alles" als zij weer eens iets niet nam wat wij wel moesten (meestal nav een of ander nieuw dieet ook ). Ik kan me niet anders herinneren dan dat wij dat gewoon accepteerden eigenlijk. Wel riepen we af en toe van nou! dan word ik later lekker ook moeder!
Dus maw, dat ik iets mag of doe betekent nog niet dat zij iets mag en ik denk dat het voor kinderen niet eens zo verwarrend is als we zelf soms denken.
En zelf minderen zou in mijn geval wel een goeie optie zijn goed voor de lijn enzo

Zelfde geldt voor sinterklaas, als ik zie hoeveel ik zelf weg stouw met de sint manmanman... en dan ben ik dus niet eens het type om al wéken kruidnootjes enzo te eten hè... maar goed, het strooigoed hoort er gevoelsmatig ook wel een beetje bij dus sja, moeilijk, waar trek je de grens.
Leeftijd is wel een goede, dan kun je daarna weer verder kijken ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80757287
Amber heeft heel lang geen mayo gekregen. Ten eerste omdat ze het totaal niet lekker vond en ten tweede omdat ik het niet nodig vond. Ze is nu 4,5 en sinds een half jaartjr wil ze mayo. Prik krijgt ze van mij sowieso niet, ze lust het niet eens

tja en suiker, Tess krijgt van mij geen lange vingers, maar een kaakje of een liga wel en daar zit ook suiker in. Als ik nu kijk naar Amber, die heeft dat ook allemaal gehad en die eet nu chips, chocolade, koek en snoep maar die is alles behalve dik. Ik let er wel op dat ze niet te veel krijgt anders gaat ze lopen stuiteren. Ach, in fruit zit ook (natuurlijk) suiker en als e daar te veel van krijgt is het ook niet goed voor je.

Stiemie, is het echt slijmerig hoesten??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80757296
Ik had eens patat met mayo, en mijn neefje had zonder, maar hij weet dat er bij mij wel iets te halen is, dus fluisterde hij in mijn oor, 'Mag ik een beetje slagroom van jou op mijn patatjes?'
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:13:30 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80757381
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:02 schreef miss_sly het volgende:

Eerlijk? Alles wat ik eet mag Jen ook... Jen mocht langere tijd geen mayo vanwege de ei die erin zat, en dan kreeg ze van mij een frutje ketchup. Nu vindt ze mayo niet lekker en kiest zelf voor de ketchup.
Van patat heb ik nooit een probleem gemaakt, wij frituren in de rijstolie en halen verse patatjes.. en we eten echt niet elke week patat.
Chocopasta vind ik zelf niet lekker op brood, maar Jen vind het wel lekker. En dan haalde ik wel eens een pot witte pasta. Ja het is zoetigheid, maar ik ben meer van alles met mate dan dingen krampachtig verbannen. Sowieso heb ik nog een kind van 14 die wel gewoon een boterham met pasta smeert en een Jen die dan op schoot kruipt en vervolgens de boterham van haar zus inpikt.
Verder lekker varieren... Dat je een keertje pasta geeft is toch niet erg, als je elke dag elke boterham met pasta geeft is het een ander verhaal, en ook nog steeds jouw keuze. Ik was ook niet zo van de smeerworst, een keertje prima, maar niet elke dag, het is en blijft toch een lever product. Zelfde met smeerkaas... Zitten veel zouten in... Maar zolang je lekker gevarieerd aanbied is dat toch geen probleem als je een keertje wat anders, iets minder gezonds, op brood smeert.

En ik ben ook niet moeilijk met proeven... Zo zaten we zondag bij de mac (yes I'm a horrible mother) en Jen had ander drinken en wilde perse uit mij beker drinken. Prima, neem maar een slok... Ze moest het even wegspoelen met haar eigen drinken, want ze lust echt geen prik. Maar daarintegen heb ik wel een drama voorkomen, als ik gewoon nee had gezegd had mevrouw daar een mooi drama van gemaakt, en dat was het me toen niet waard, omdat we zo lekker gezellig zaten te eten..
pi_80757442
Snoep zal Leander hier denk ik helemaal niet krijgen. We hebben het niet in huis dus dan is dat makkelijk. Als ie straks ouder is en bij opa en oma een snoepje krijgt vind ik dat ook niet erg. Bij opa en oma mag je wel beetje verwend worden. Maar dingen als slagroom op de vla of aardbeien enzo vind ik helemaal dan weer niet nodig. Cola krijgt Mikael op zaterdag altijd een glas als we patatjes eten. Hij weet dat en vraagt er verder ook niet na. Met Leander willen we dat wel zo lang mogelijk uitstellen. Lange vingers krijgt Leander wel eens. Maar opeten doet ie het niet. Heeft Mikael trouwens wel veel gehad vroeger. Oh en mayo bij de patat. Mikael lust geen patat dus mooi makkelijk. En zelf hebben we altijd pindasaus. Maar dat krijgen de kids zowiezo niet voordat ze 4 zijn!!
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 10:16:08 #156
5428 crew  miss_sly
pi_80757458
Auw oeke

Mja, natuurlijk is er verschil tussen ouders en kindjes, maar ik vind het zelf idd nogal naar om 'oneerlijk' verschil te maken op die basis. Eigenlijk raar, want er zijn veel dingen die een kind nog niet mag, maar een volwassene wel. Ik geloof dat ik mezelf daarin eens aan moet pakken.
Toch ben ik niet van plan om te zeggen dat ik dat mag omdat ik mama ben. Wel dan omdat ik ouder ben en het (wat dat dan ook is) niet goed is voor (kleine) kindjes (in de groei) ofzo. ik wil sowieso wel een ander lekker alternatief bieden, want lekkers is ook voor kindjes, maar soms dan wel ander lekkers dan voor grote mensen
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:22:43 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80757692
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:13 schreef Ticootje het volgende:
*knip*
maar ik ben meer van alles met mate dan dingen krampachtig verbannen.
*knip*

Stralend blij met 3 tumtummetjes! En nee, niet elke dag en zelfs niet elke week, simpelweg omdat ik er niet eens aan denk, dan zie ik die pot staan en denk ik 'oh, laat ik hem weer eens wat geven', omdat hij er zo blij mee is als het eens gebeurd.
Of een slokje van papa's milk-shake. En nee, niet toen hij 8 maanden was, wel toen hij anderhalf was.
Sorry, ervaringen over mijn peuter in het grote babietjes topic, maar mijn grote baby krijgt nog geen milk-shake of patatjes.

Cola oid zal ik hem dan trouwens weer niet snel geven. Sowieso ook omdat wij dat niet standaard drinken en hij er dus ook niet om zal vragen.
pi_80757765
Tsja mijn moeder drukte het wat ongelukkig maar och, ook daar maalden wij niet zo om als kind

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel goed is voor een kind om te leren dat je sommige dingen gewoon niet mag simpelweg omdát je een kind bent. Je mag ook niet alleen de straat oversteken en zelf het raam opendoen mag van mij ook niet. Net als op een krukje gaan staan net als mama om wat te pakken van een hoge plank. Ik vind het niet oneerlijk om dat leeftijds-onderscheid te maken eigenlijk.

Maar goed, opvoeden, eten, dat soort dingen. Ieder doet zn ding en ieder doet zn best.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80757835
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Stralend blij met 3 tumtummetjes! En nee, niet elke dag en zelfs niet elke week, simpelweg omdat ik er niet eens aan denk.
Of een slokje van papa's milk-shake. En nee, niet toen hij 8 maanden was, wel toen hij anderhalf was.
Sorry, ervaringen over mijn peuter in het grote babietjes topic, maar mijn grote baby krijgt nog geen milk-shake of patatjes.

Cola oid zal ik hem dan trouwens weer niet snel geven. Sowieso ook omdat wij dat niet standaard drinken en hij er dus ook niet om zal vragen.
nouja dat wilde ik dus ook zeggen maar had ik weer weggehaald. Doe ik het toch
ik wil niemand voor het hoofd stoten door de term krampachtig maar eigenlijk ben ik het wel eens met Ticootje. Suiker vermijden wil ik wel. Wat BE zegt, elke week hoeft niet. Maar echt verbieden ofzo vind ik niet nodig. Pick your battles ook wel een beetje eigenlijk. Zoals dat voorbeeld in de Mac. (omg ticoo geef je kinderen toch es gewoon te eten joh! )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:30:47 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80757944
Oh, mijn uitzonderingen zijn dingen die echt gevaarlijk zijn, zoals nootjes of lollies.. Dan kan ze op dr kop gaan staan, dat krijgt ze echt niet. Maar dat soort dingen hebben we dan ook zelden in huis.
pi_80757975
Tja, met verschil tussen kindjes en grote mensen bedoel ik vooral dingen waarmee je weet dat je ze geen plezier doet. Erg scherp eten, alcohol, prik.
En niet omdat mama dat wel mag, maar inderdaad omdat een groot mens dat wel mag en een kindje iets anders mag.
En dan natuurlijk naar leeftijd. Een peuter een lekker snoepje geven vind ik iets anders dan je baby een stuk slagroomtaart geven.
Laatst bij de Indonees, kreeg Ko wel een mild gekruide sperzieboon, maar niet die hete aubergine. Of die gesuikerde tempe.

En in de Mac zal hij wel niet vaak komen, want ik ben daar zelf al 10 jaar niet meer geweest. Arme Ko, heeft hij ook een ontaarde moeder!

En tussen fruitsuikers en geraffineerde suiker zit voor mij wel een groot verschil. Ik vind toegevoegde suiker vooral niet nodig omdat er al zoveel natuurlijke smaken te ontdekken zijn voor Ko.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:34:40 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80758048
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:27 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nouja dat wilde ik dus ook zeggen maar had ik weer weggehaald. Doe ik het toch
ik wil niemand voor het hoofd stoten door de term krampachtig maar eigenlijk ben ik het wel eens met Ticootje. Suiker vermijden wil ik wel. Wat BE zegt, elke week hoeft niet. Maar echt verbieden ofzo vind ik niet nodig. Pick your battles ook wel een beetje eigenlijk. Zoals dat voorbeeld in de Mac. (omg ticoo geef je kinderen toch es gewoon te eten joh! )
I know
pi_80758133
Ik vind 'krampachtig' trouwens helemaal niet bij mij passen.
Gewoon keuzes maken en die volgen en weer loslaten.

Het is toch normaal om na te denken over wat je je kind wil meegeven? Hoe je je kind wil voeden?
En als dat anders is dan anderen het doen is dat toch niet perse krampachtig?

Ik eet ook geen vlees of vis. Tja, in de ogen van veel mensen ben je dan krampachtig. In mijn ogen doe ik gewoon waar ik me goed bij voel. En wat ik lekker vind.
pi_80758173
Trouwens, Amélie vindt de box ineens geweldig

Ik wilde laatste even snel een vuilniszak weggooien buiten, en normaalgesproken bleef ze wel liggen op het kleed. Ze ging toch geen kant op maar nu ze meer beweegt en schuift enzo vind ik dat toch wat eng dus had ik haar in de box gezet die we eigenlijk nooit meer gebruiken.
in 1 woord geweldig helemaal blij met al haar knuffeltjes aan het spelen enzo en aan de spijlen aan het trekken.

Stom is dat hoe ze het dan ineens weer wél leuk kan vinden.

Ze houdt nu een konijn omhoog alsof ze hem net geschoten heeft
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80758201
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:36 schreef oeke het volgende:

Het is toch normaal om na te denken over wat je je kind wil meegeven? Hoe je je kind wil voeden?

Absoluut
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80758207
quote:

Ja en op den duur loopt het allemaal vanzelf wel los. Je moet nou eenmaal dingen aanpassen en dat zal met eten en drinken ook zo gaan.
pi_80758271
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:37 schreef huuphuup het volgende:
Ko had dat ook, ineens was de box een interessant gymlokaal met speelgoed.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 10:40:33 #168
5428 crew  miss_sly
pi_80758278
quote:

En als dat anders is dan anderen het doen is dat toch niet perse krampachtig?

Ik eet ook geen vlees of vis. Tja, in de ogen van veel mensen ben je dan krampachtig. In mijn ogen doe ik gewoon waar ik me goed bij voel. En wat ik lekker vind.
Dat!
Ik vind het ook niet krampachtig om erover na te denken hoe je iets wil doen. En hoe dat in de praktijk gaat zijn, is dan weer een ander verhaal. Soms heb je ideeen die je dan toch weer loslaat.
Zondag op een verjaardag heeft Senna van mij ook een paar stukjes olijf gekregen (vond ze heerlijk, trok bijna een olijf uit mijn handen ), maar een stuk (slagroom)taart vind ik dan weer niet nodig.
pi_80758281
Ik zet Tess ook weer wat vaker in de box. Even een rustmomentje creeren. Meestal wil grote zus er ook bij en dan zitten ze samen in de box te spelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:41:23 #170
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80758303
quote:

Klopt, maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op... als ik de keuze zou maken geen chocopasta meer in huis te halen heb ik gewoon ruzie met minimaal 2 huisgenoten.. Dus in ons geval zouden dat soort keuzes wel krampachtig zijn.
Dus ja, ik heb chipjes en koekjes in huis... En ja als je eens een bakje chips neemt dan is het niet raar dat er dan opeens een dreumes voor je neus staat "ook".

Maar nadenken is ook goed, als ik niet wil dat Jen snoept mag ik het van mezelf ook niet. Ook nog eens goed voor mezelf.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 10:41:25 #171
5428 crew  miss_sly
pi_80758307
Senna vindt de box momenteel echt niets aan Ze begint dan echt heel verdrietig te huilen, alsof ik haar verban naar een gevangenis ofzo
pi_80758396
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef miss_sly het volgende:
Senna vindt de box momenteel echt niets aan Ze begint dan echt heel verdrietig te huilen, alsof ik haar verban naar een gevangenis ofzo
Ja Leander ook. Die staat alleen maar te huilen met de handjes omhoog. Mikael heeft er ook nooit ingezeten en Leander ging ook die kant op. Nu is de box weg! Heeft ie meer ruimte om te spelen en op zijn loopauto te rijden!
pi_80758503
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef Ticootje het volgende:
Klopt, maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op... als ik de keuze zou maken geen chocopasta meer in huis te halen heb ik gewoon ruzie met minimaal 2 huisgenoten.. Dus in ons geval zouden dat soort keuzes wel krampachtig zijn.
Dus ja, ik heb chipjes en koekjes in huis... En ja als je eens een bakje chips neemt dan is het niet raar dat er dan opeens een dreumes voor je neus staat "ook".
Ik denk dat ik daarom ook de grens van 2 jaar heb gesteld. Zodat het met de peutertijd lekker los kan en je minder kans hebt op gedoe.
Bovendien, als hier een tweede komt, zal die een stuk meer ruimte krijgen dan Ko. Dat is volgens mij natuurlijk. Mijn zusje en broertje mochten ook altijd meer dan ik.
quote:
Maar nadenken is ook goed, als ik niet wil dat Jen snoept mag ik het van mezelf ook niet. Ook nog eens goed voor mezelf.
Hier dacht ik laatst aan, en dat dat inderdaad best wel eens voordelig voor mij uit kan pakken.
pi_80758518
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:40 schreef oeke het volgende:

[..]

Ko had dat ook, ineens was de box een interessant gymlokaal met speelgoed.
Ja nou dat ja haha
Miss eerst was het zoals bij Senna. Ze huilde er niet om maar vond er geen klap aan. Nu vindt ze het helemaal geweldig ineens haha. Alsof ze een nieuw plekje ontdekt om te spelen.
Oeh! hier ligt ook meuk!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:50:11 #175
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80758634
ik denk ook dat het meeweegt hoe je leefde voordat er kinderen waren.. Zit het er gewoon ingesleten dat je altijd verse groente op tafel zet en altijd vers fruit in huis hebt is het gewoon een stuk makkelijker omdat je kind dan gewoon meegaat in de bestaande gewoontes..
Is het de gewoonte om elke week bij de mac te gaan eten, magnetronmaaltijden en een zak chips op de bank, dan is het lastiger... Hou je je gewoonte vast en zeg je je kind jij niet want je bent nog klein, of gooi je je leven om, wat ook gewoon moeilijk is.. Dan moet je opeens verantwoord gaan koken enzo...
pi_80758737
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:50 schreef Ticootje het volgende:
ik denk ook dat het meeweegt hoe je leefde voordat er kinderen waren.. Zit het er gewoon ingesleten dat je altijd verse groente op tafel zet en altijd vers fruit in huis hebt is het gewoon een stuk makkelijker omdat je kind dan gewoon meegaat in de bestaande gewoontes..
Is het de gewoonte om elke week bij de mac te gaan eten, magnetronmaaltijden en een zak chips op de bank, dan is het lastiger... Hou je je gewoonte vast en zeg je je kind jij niet want je bent nog klein, of gooi je je leven om, wat ook gewoon moeilijk is.. Dan moet je opeens verantwoord gaan koken enzo...
Ja, dat zal inderdaad ook wel meewegen. Wij eten eigenlijk altijd zo gezond en vers. Veel groenten etc.
Alleen wil ik af en toe nog weleens erg veel snoepen.
pi_80758754
M. heeft ook wel eens een paar slokjes milkshake op (lekker!) en krijgt een of twee keer per week een smartie. Hij word er intens gelukkig van. Hij krijgt wel eens yoki (lees 1x per maand), krijgt meestal zoet op brood (rozenbotteljam, pindakaas). Kaas en worst eet hij uit vuistje. Hij krijgt af en toe een kaakje, of een lange vinger.

Hij krijgt dus wel suiker binnen. Het is in elk geval nog niet zo veel als zijn kamergenoot toen M. een nachtje in het ziekenhuis moest blijven. Dat jongetje was 18 maanden, dronk vier flejes kindercola, kreeg een plak chocola als vier uurtje, at 's avonds vier boterhammen en smulde daarna nog van een Happy Meal dat zijn moeder voor hem mee nam, inclusief ijsje.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:58:22 #178
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80758888
Ik ben eigenlijk niet zo precies met wel/geen suiker. Natuurlijk let ik er wel op, maar een lange vinger mogen ze van mij best hebben (nee oma, geen twee! ) en op brood gaat ook wel eens jam. En volgens mij zit in diksap ook wel suiker...?? Ik vind t ook niet noodzakelijk om helemaal suikerloos te leven, de eerste jaren, maar met mate, ja daar sta ik helemaal achter.
Oeke, wat je zegt ,ik heb soms ook van die 'snoepaanvallen' Maar ja, ieder mens heeft z'n mindere kant zullen we maar zeggen En zolang het daarbij blijft....!

Bodpa, da's wel extreem idd!!!
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 10:58:49 #179
5428 crew  miss_sly
pi_80758904
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:53 schreef bodpa09 het volgende:
M. heeft ook wel eens een paar slokjes milkshake op (lekker!) en krijgt een of twee keer per week een smartie. Hij word er intens gelukkig van. Hij krijgt wel eens yoki (lees 1x per maand), krijgt meestal zoet op brood (rozenbotteljam, pindakaas). Kaas en worst eet hij uit vuistje. Hij krijgt af en toe een kaakje, of een lange vinger.

Hij krijgt dus wel suiker binnen. Het is in elk geval nog niet zo veel als zijn kamergenoot toen M. een nachtje in het ziekenhuis moest blijven. Dat jongetje was 18 maanden, dronk vier flejes kindercola, kreeg een plak chocola als vier uurtje, at 's avonds vier boterhammen en smulde daarna nog van een Happy Meal dat zijn moeder voor hem mee nam, inclusief ijsje.
Ow, dat laatste is wel ernstig, vind ik persoonlijk.

Ik denk dat het hier uiteindelijk ook wel mee zal vallen, maar ik wil me er wel gewoon bewust van zijn, zowel van mijn eigen eet- en snoepgewoonten als die van haar dadelijk.

Ik eet nu zowel bij ontbijt als bij lunch minstens 1 boterham met chocopasta. Dat kan best minder, dus kan ik ook gewoon het goede voorbeeld geven als ze zover is om het echt te zien. Zelfde geldt voor snoep en chips en weet ik wat. Goede gelegenheid om het zelf ook wat gezonder te doen. We zijn met avondeten ook gezonder gaan eten, en dat kan echt geen kwaad
pi_80758981
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:50 schreef Ticootje het volgende:
Nou t is wel duidelijk wat bij jou de gewoonte was...

nee grapje niet slaan
je hebt absoluut een punt. Nadenken over hoe je iets doet is absoluut niet erg, zouden meer mensen moeten doen als ik de fora buiten fok wel eens lees. En het loopt vanzelf wel los en je vindt vanzelf wel een prettig werkbare situatie denk ik.

Het zal idd wel schelen of er oudere kindjes bij zijn of niet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80759008
quote:

en t mannetje lag voor zn cholesterol in t ziekenhuis toevallig?

dat vind ik dan weer wel te erg. Maar goed, extremen enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80759064
Ik heb Leander net een broodje gegeven in de hand terwijl ie op de grond zit te spelen. Beetje in de negeer stand zeg maar. En zie dat ie het broodje helemaal aan stukjes heeft gemaakt en dat ie nu af en toe een stukje opeet. Zodra ik kijk spuugt ie het snel weer uit
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:05:26 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80759096
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:37 schreef huuphuup het volgende:

Ik wilde laatste even snel een vuilniszak weggooien buiten, en normaalgesproken bleef ze wel liggen op het kleed. Ze ging toch geen kant op maar nu ze meer beweegt en schuift enzo vind ik dat toch wat eng dus had ik haar in de box gezet die we eigenlijk nooit meer gebruiken.
in 1 woord geweldig helemaal blij met al haar knuffeltjes aan het spelen enzo en aan de spijlen aan het trekken.

Stom is dat hoe ze het dan ineens weer wél leuk kan vinden.

Ze houdt nu een konijn omhoog alsof ze hem net geschoten heeft
Het is soms ook heel veilig voor ze, die box, gewoon een afgebakend stukje.
Ik vind het voor Oscar soms ook wel lekker omdat hij anders de hele kamer door schuift achter zijn spul aan, in de box ligt hij idd gewoon een tijdje met hetzelfde te spelen.
pi_80759128
Mikoxx, in diksap zit geen suiker. Alleen fruitsuiker van appel.

Jeetje Bodpa, dat is wat! Brrrrr.
pi_80759161
quote:
Hij krijgt wel eens yoki (lees 1x per maand),
hoezo 1 keer per maand?
hou je dat bij ofzo?
pi_80760353
Jaaaaah, meestal als ik ongesteld moet worden!

Nee joh, ik bedoel meer dat we het niet vaak in huis hebben, als ik een keer in de maand een pak koop is het veel. En dan krijgt ie een bekertje. Op die fiets dus.
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:08:09 #187
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80761429
Op de fiets bodpa hihi...

Oeke, dank voor je weetje over diksap, weten we dat ook weer!

Iemand leuke tips voor kinderkapstokjes? Liefst van hout, waar je jasjes ed op kan hangen (met meerdere haakjes dus)
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:59:46 #188
248986 MamaNik
pi_80763246
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:08 schreef mikoxx het volgende:
Op de fiets bodpa hihi...

Oeke, dank voor je weetje over diksap, weten we dat ook weer!

Iemand leuke tips voor kinderkapstokjes? Liefst van hout, waar je jasjes ed op kan hangen (met meerdere haakjes dus)
prenatal (mits het zo'n mega ding is) hebben houten kapstokjes. Nijntje e.d. Bij ons passen alle jassen erop ;-)
  dinsdag 27 april 2010 @ 13:05:01 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80763431
Ik vind deze zo lief, van Oscar de olifant:

Maar hij heeft zo weinig knopjes.
pi_80764015
Ik vind gezond eten erg belangrijk. We eten vaak vis en kip, proberen rood vlees binnen de perken te houden, vermijden varkensvlees, eten veel groenten en beperken de koolhydraatinname. Ook eet ik volkorenbrood en ongezouten noten. Bij hoge uitzondering eet ik een stukje taart of een toetje. Zo drink ik ook wijn bij uitzondering. Ik hoop Ivan hiermee een vanzelfsprekend voorbeeld te geven: suiker is geen vergif, maar het is wel iets voor bijzondere gelegenheden omdat het lekker maar niet zo goed is.

Snaaien heb ik ook met fases gedaan en daar wil ik echt niet meer aan gaan beginnen. Ik hoop dat Ivan een probleemlozere relatie krijgt met voeding dan ik. Voor mij zal het misschien moeilijk worden om niet te rigide te zijn. Mijn lief heeft zijn eigen snoeplade, beperkt zijn koolhydraatinname niet en is dol op mayonaise. Ik weet nog niet hoe dat moet; echt gezond leeft hij niet. In mijn ogen is hij niet zo'n goed voorbeeld voor Ivan, maar misschien is het juist goed om wat tegenwicht in huis te hebben. Wat jullie al zeggen: er zijn kinderlekkernijen en grotemensendingen.
pi_80764148
Patatjes heeft Iris al wel eens gehad. Gewoon een paar frietjes als wij ze eten, het is en blijft immers toch gewoon aardappel, zij het dan gefrituurd...
De oudste wil er graag dip bij, meestal curry. Prima.
Ik was bij de oudste best wel heel krampachtig denk ik qua geen suiker en dergelijke, ben daar nu makkelijker in met nummer 2. Maar ik wil nog steeds niet dat ze maar vanalles toegestopt wordt.
Op verjaardagen zit men de oudste regelmatig taart te voeren, dan denk ik: en wij zitten straks met een misselijk kind, bedankt he... Ze mag best wat snoepen, maar met mate.
En dat lijkt men dan raar te vinden...

En sommige dingen zijn gewoon voor de grote mensen en dan geef ik mn kind liever iets anders...
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 13:32:09 #192
5428 crew  miss_sly
pi_80764426
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind gezond eten erg belangrijk. We eten vaak vis en kip, proberen rood vlees binnen de perken te houden, vermijden varkensvlees, eten veel groenten en beperken de koolhydraatinname. Ook eet ik volkorenbrood en ongezouten noten. Bij hoge uitzondering eet ik een stukje taart of een toetje. Zo drink ik ook wijn bij uitzondering. Ik hoop Ivan hiermee een vanzelfsprekend voorbeeld te geven: suiker is geen vergif, maar het is wel iets voor bijzondere gelegenheden omdat het lekker maar niet zo goed is.

Snaaien heb ik ook met fases gedaan en daar wil ik echt niet meer aan gaan beginnen. Ik hoop dat Ivan een probleemlozere relatie krijgt met voeding dan ik. Voor mij zal het misschien moeilijk worden om niet te rigide te zijn. Mijn lief heeft zijn eigen snoeplade, beperkt zijn koolhydraatinname niet en is dol op mayonaise. Ik weet nog niet hoe dat moet; echt gezond leeft hij niet. In mijn ogen is hij niet zo'n goed voorbeeld voor Ivan, maar misschien is het juist goed om wat tegenwicht in huis te hebben. Wat jullie al zeggen: er zijn kinderlekkernijen en grotemensendingen.
Dat is inderdaad ook een belangrijk punt wat mij betreft: een gezondere relatie met voeding.

Patatjes krijgt Senna niet, vooral omdat we neit zelf frituren en als we dan eens patatjes halen, ik geen idee heb hoe schoon het vet is waarin is gefrituurd. Wel krijgt ze door onszelf in een beetje boter gebakken aardappeltjes.

Op verjaardagen wil ik gewoon echt dat ze niet zomaar iets toegestopt krijgt, maar dat dat altijd even in overleg gaat als wij er bij zijn. Wij zijn wel de ouders, en wij weten of ze iets wel of neit mag hebben. Jammer dan als ze haar graag volstoppen met van alles omdat het zo lekker is en zij zo lief, maar dat wil ik gewoonweg niet

Dat is ene leuke, BE maar idd, drie knopjes is wel weinig
pi_80764583
Wij eten nooit gefrituurd eten, puur omdat het niet zo gezond is. Ik ben ook wel streng wat liga's betreft en eten uit pakjes. Alles moet vers met herkenbare ingrediënten. Ivan krijgt wel taart als hij 1 wordt, maar dan zelfgebakken. Dan mag er ook wel wat suiker in zitten.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 13:41:39 #194
5428 crew  miss_sly
pi_80764841
Wij eten wel eens patat, en dan van de snackbar. Is zo gemakkelijk En van het Wethoudertje ook nog eens echt heel erg lekker
Liga heeft Senna nog niet op, alleen rijstwafels en twee keer een Nijntje koekje bij opa. Ik zag dat je dus ook aparte lange vingers kunt kopen, in het babyvoedingsvak, zonder suiker. Daar zie ik dan weer neit zo de meerwaarde van, eigenlijk, of het moet de vorm van het koekje zijn
pi_80765152
Ik wil ook Niels zoveel mogelijk vers te eten geven, zo eten we zelf ook en met suiker zo lang mogelijk wachten want hij kan zijn hele leven nog suiker eten. Voor mij was vroeger cola, sinas of chips heel bijzonder omdat we het alleen maar met verjaardagen kregen. Maar mijn man heeft van de week Liga-koekjes (1e stap dat wel) voor hem meegenomen, ik wilde niet zeuren (ik zeur al teveel ) dus net heeft Niels aan een halve Liga gesabbeld. De andere helft heb ik geproeft en het smaakt naar niets, ik zie het nut niet van die dingen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:00:20 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80765532
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:49 schreef Twinkly het volgende:
Ik wil ook Niels zoveel mogelijk vers te eten geven, zo eten we zelf ook en met suiker zo lang mogelijk wachten want hij kan zijn hele leven nog suiker eten. Voor mij was vroeger cola, sinas of chips heel bijzonder omdat we het alleen maar met verjaardagen kregen. Maar mijn man heeft van de week Liga-koekjes (1e stap dat wel) voor hem meegenomen, ik wilde niet zeuren (ik zeur al teveel ) dus net heeft Niels aan een halve Liga gesabbeld. De andere helft heb ik geproeft en het smaakt naar niets, ik zie het nut niet van die dingen
Stap 2 is beter te haggelen..
pi_80766024
En die liga stap 3 he, is dat door de ingrediënten dat het vanaf 12 mnd is of is dat door de structuur, vroeg ik me af. Iris geeft niet zoveel om die Nijntje dingen, dus ik dacht laat ik dan eens kijken wat ze van liga vindt. Ik wissel wat af, ze krijgt ook rijstewafel bijvoorbeeld tussendoor.
Dus ben een beetje aan het uitproberen.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:18:12 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80766167
Nijntje dingen vond Sasha ook nooit lekker.
pi_80769399
Whuuuuhhh handje onder de deur vast Nou is haar vingertje geschaafd
pi_80769588
Ohhhhh bah Innepin...daar schrik je allebei zo van! T gebeurt, hoort erbij en zal nog veel vaker gebeuren, maar leuk zijn dat soort dingen niet! voor jullie!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:51:25 #201
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80769631
pi_80769756
Auwauwauwauw! Arme Willow!
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
Voor mij zal het misschien moeilijk worden om niet te rigide te zijn.
Soms herken ik mijzelf zo in jou!

Geen patatjes nog voor Ko hier, wel al een keer aardappeltjes gebakken in olijfolie. We zijn hier een beetje bang voor zout.
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:49 schreef Twinkly het volgende:
Voor mij was vroeger cola, sinas of chips heel bijzonder omdat we het alleen maar met verjaardagen kregen. Maar mijn man heeft van de week Liga-koekjes (1e stap dat wel) voor hem meegenomen, ik wilde niet zeuren (ik zeur al teveel ) dus net heeft Niels aan een halve Liga gesabbeld. De andere helft heb ik geproeft en het smaakt naar niets, ik zie het nut niet van die dingen
Wij kregen altijd een flesje cola/fanta/sprite op zaterdag en op verjaardagen. Dit was in Afrika, maar in NL was er gewoon nooit cola in huis. Alleen met feestjes inderdaad.
Ik wilde zo'n liga voor Ko kopen, tot ik zag dat er suiker in zat, etiketten bekijken is een doorgeschoten hobby van me, Maar hier vond vriendlief het onzin. Hij is misschien nog wel meer straight dan ik met eten.
pi_80769917
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:50 schreef Poppedein het volgende:
Ohhhhh bah Innepin...daar schrik je allebei zo van! T gebeurt, hoort erbij en zal nog veel vaker gebeuren, maar leuk zijn dat soort dingen niet! voor jullie!
dit ja
kus erop!

Claudia wauw!
In mijn hoofd denk ik hetzelfde over eten als jij.
In de praktijk gaat het ehm... iets anders een pietsje maar hoor! heus!

hoewel ik wel geen varkensvlees eet omdat ik het niet lekker vind...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80770320
Net in de stad was er zo'n humpie net als Leander aan de frikandel. Gewoon in de hand In de buggy, hij kon nog niet eens goed rechtop zitten maar hij wist heel erg goed wat ie met die frikandel moest
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:08:32 #205
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80770382
waat? Da's wel een toppunt idd MeNicole

Weet iemand of je kindje met koorts (hoger dan 38 C) in bad mag?
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:09:35 #206
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80770432
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:07 schreef MeNicole2 het volgende:
Net in de stad was er zo'n humpie net als Leander aan de frikandel. Gewoon in de hand In de buggy, hij kon nog niet eens goed rechtop zitten maar hij wist heel erg goed wat ie met die frikandel moest
Hier worden kinderen met een knakworst als ontbijt afgeleverd op het kdv..

Ik zou niet in bad doen bij koorts.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 16:10:05 #207
5428 crew  miss_sly
pi_80770449
Ach arme Willow en innepin. voor jullie
pi_80770612
Je ziet echt de raarste dingen soms. P. zag al een tijd terug, volgens mij was Ko 4 maanden ofzo, een opa zijn kleinzoon een slok bier geven. Het kind was een half jaar oud! En papa lachte erom.

Beterschap Mikoxx, ik zou het trouwens ook niet doen met koorts, een badje.
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:15:04 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80770671
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:13 schreef oeke het volgende:
Je ziet echt de raarste dingen soms. P. zag al een tijd terug, volgens mij was Ko 4 maanden ofzo, een opa zijn kleinzoon een slok bier geven. Het kind was een half jaar oud! En papa lachte erom.

Beterschap Mikoxx, ik zou het trouwens ook niet doen met koorts, een badje.
Ja lachen man
pi_80770744
Ja sommige dingen sta je echt van te kijken. Vorige week zondag toen het zo warm was zagen we op een terrasje ook een papa? die zijn zoontje een slokje bier gaf. Die was al wel iets ouder maar dan nog!
pi_80770824
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:08 schreef mikoxx het volgende:
waat? Da's wel een toppunt idd MeNicole

Weet iemand of je kindje met koorts (hoger dan 38 C) in bad mag?
zou ik persoonlijk niet doen denk ik, maar das meer omdat ik het zelf ook niet lekker vindt
Gewoon even wassen met een washandje anders?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:22:39 #212
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80771002
Manneke had gisteravond 38.4, vanmorgen 37.6, dus ik dacht: fijn! Maar in de loop van vandaag liep t opnieuw op naar 38.4 om 15u. Nu ligt hij lekker te slapen. Is ook huilerig en jengelig enzo... ik gok een kiesje... mag ook niet in zijn mondje kijken en hij zit zelf steeds met een vingertje bij de plek waar een kies zou moeten komen.... thanx voor jullie advies mbt het badje. Vanavond maar even 'waslappen' dan
pi_80771833
Mikoxx, waslap ze en beterschap!

Willow en Innepin
pi_80773194
Arme Willow! Je zal wel flink geschrokken zijn Innepin...!
Weet iemand hier eigenlijk hoe het met Ties van Marlieske is?
pi_80773511
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:17 schreef Raissa het volgende:
Arme Willow! Je zal wel flink geschrokken zijn Innepin...!
Ja, ik meer dan zij volgens mij Ze huilde even maar was gauw getroost eigenlijk. De schade viel wel mee, ze ging gewoon weer verder spelen. Pffrrttt ze is echt op rampenpad bezig de laatste paar dagen, omrollen met je hoofd tegen de hoek van de tafel aan, proberen te staan en dan omvallen, en nu dit weer. M'n meiske beschadigt zichzelf! En het hoort erbij ja maar het is wel heul zielig en frustrerend ook. Ik kan d'r natuurlijk niet in een allesbeschermende bubbelsoutfit proppen.

En OMG @ bier en frikandellen. Ongelooflijk zeg.
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:32:11 #216
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80773726
Mikoxx, wat zielig voor je mannetje. Hopelijk komt de kies snel door!

Aaah Willow, kusje op je vinger

Ik doe niet zo moeilijk met eten, heb alle idealen al lang geleden overboord gegooid . Ben in bepaalde perioden allang blij dat er überhaupt iets in gaat bij Devin en als dat een boterham met chocopasta of vla met slagroom is dan is dat maar zo. Nou is hij best een lichtgewichtje, altijd al geweest. En er zullen heus ouders zijn die hun kinderen met een lege maag naar bed sturen, maar hij mag als hij wil altijd toetje, of hij nou wel of niet zijn bord leegheeft. En dat is heus niet altijd magere yoghurt
Met Toby heb ik nog geen sores, die eet nog niet zo veel en daar ben ik best relaxt onder. Gewoon blijven aanbieden, komt allemaal vanzelf wel

edit: ik bedoel dus niet dat ik mijn baby frikandellen en bier voer he, mensen die dat doen sporen echt niet
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 17:34:16 #217
5428 crew  miss_sly
pi_80773795
marlieske heb ik al heel lang niet gezien.

En Bar mis ik ook al een tijdje, toch?
pi_80780463
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:41 schreef miss_sly het volgende:
Wij eten wel eens patat, en dan van de snackbar. Is zo gemakkelijk En van het Wethoudertje ook nog eens echt heel erg lekker
Ik heb tijdens mijn zwangerschap schandalig slecht gegeten. We kwamen regelmatig bij 't Wethoudertje. Nou ja, da's véél beter dan bijvoorbeeld de MacDonalds, maar ik zal er geen gewoonte van maken zoals het bij ons thuis gebruik was om op woensdag patat te eten. Ook voor dit soort voedsel geldt wat mij betreft: alleen bij hoge uitzondering. Vandaag hebben we bijvoorbeeld een toetje gegeten omdat het een bijzondere dag is. (Van de traiteur Charles, ken je die? We kwamen nog langs je huis; ik droeg Ivan zonder doek omdat we onverwacht een stop daar met de auto maakten. Ik dacht nog: "Ohh, als miss_sly me nu maar niet ziet." )

Mijn schoonmoeder is vrij calvinistisch en mijn lief heeft daar haast een trauma aan overgehouden. Hij is op een dag de voorraadkast ingedoken om alles wat los en vast zat op te eten omdat hij en zijn zus zelden een snoepje mochten. Dat vind ik ook wel weer zielig. Ik weet niet goed hoe ik erop ga reageren als we ergens op visite zijn en Ivan een snoepje mag van de gastvrouw/gastheer als zijn vriendje/vriendinnetje er ook een krijgt. Ik wil geen zuurpruim zijn die hem niets gunt, maar ik wil wel dat het bij een uitzondering blijft (en dan nog met mate).
pi_80781192
Oh, ik wil nog zoveel zeggen, maar dat voelt zo suf omdat ik hier 'illegaal' post, haha.

Ar-me Willow. Ik ben zelf een behoorlijke kluns. Gister ben ik op andermans fiets gevallen (don't ask) en vandaag zat mijn duim tussen de kleppen van een afvalcontainer. Het is een kwestie van tijd voor ik Ivan zoiets aandoe.

Vannacht heb ik echt iets HEEL stoms gedaan. Ik voel me er nog zo ontzettend naar door. Ik heb zonder het te weten de kat in de kamer van Ivan opgesloten, terwijl ze daar helemaal niet mag komen. Niks aan de hand verder. De kat lijkt niet in zijn bed te zijn gekomen en Ivan is vrij van krassen en vrolijk. Maar oh oh oh, wat als, wat als? Pff. Ok, ik was héél moe, maar dat mag geen excuus zijn. Voortaan beter opletten.

Oeke, etiketten lezen is ook een uit de hand gelopen hobby van mij! Ik ben trouwens heel blij dat ik bij de Indische buurt woon. In het dorp waarin ik ben opgegroeid kon je echt geen dadels vinden.

Huup, mijn ideaal is de Harvard Food Pyramid, gezond eten volgends de meest recente wetenschappelijke inzichten. Wat ik er met name tof aan vind is dat het niet heel rigide is. Rood vlees is bijvoorbeeld niet goed, dus daarom moet je het gewoon niet te vaak eten. Als de verhoudingen maar kloppen. Ik ben dol op stoofpotten dus we eten soms rundvlees. En als je in Toscane hebt gegeten denk je wel anders over varkensvlees.

Tot slot een troost voor de mama's van grote baby's die hun kind het liefst tegen de wereld zouden willen beschermen:

Da's toch ook niks?
pi_80781314
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik wil nog zoveel zeggen, maar dat voelt zo suf omdat ik hier 'illegaal' post, haha.

Ar-me Willow. Ik ben zelf een behoorlijke kluns. Gister ben ik op andermans fiets gevallen (don't ask) en vandaag zat mijn duim tussen de kleppen van een afvalcontainer. Het is een kwestie van tijd voor ik Ivan zoiets aandoe.

Vannacht heb ik echt iets HEEL stoms gedaan. Ik voel me er nog zo ontzettend naar door. Ik heb zonder het te weten de kat in de kamer van Ivan opgesloten, terwijl ze daar helemaal niet mag komen. Niks aan de hand verder. De kat lijkt niet in zijn bed te zijn gekomen en Ivan is vrij van krassen en vrolijk. Maar oh oh oh, wat als, wat als? Pff. Ok, ik was héél moe, maar dat mag geen excuus zijn. Voortaan beter opletten.

Oeke, etiketten lezen is ook een uit de hand gelopen hobby van mij! Ik ben trouwens heel blij dat ik bij de Indische buurt woon. In het dorp waarin ik ben opgegroeid kon je echt geen dadels vinden.

Huup, mijn ideaal is de Harvard Food Pyramid, gezond eten volgends de meest recente wetenschappelijke inzichten. Wat ik er met name tof aan vind is dat het niet heel rigide is. Rood vlees is bijvoorbeeld niet goed, dus daarom moet je het gewoon niet te vaak eten. Als de verhoudingen maar kloppen. Ik ben dol op stoofpotten dus we eten soms rundvlees. En als je varkensvlees in Toscane hebt gehad denk je wel anders over varkensvlees.

Tot slot een troost voor de mama's van grote baby's die hun kind het liefst tegen de wereld zouden willen beschermen:

[ afbeelding ]

Da's toch ook niks?
rundvlees is niet hetzelfde als roodvlees toch? Met roodvlees bedoelt men toch semi-rauw vlees en niet alle rundvlees? Want in een stoofpot is het over het algemeen heel behoorlijk goed gaar
ik ben heel abuis zie ik
maar dan nog, volgens het voedingscentrum moet je beter niet meer dan vijf keer per week rood vlees eten. Daar kom ik helegaar niet aan

En idd, bubbleboy
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80781827
Oh arme Willow, wat voel je je dan rot he Innepin? Ik duwde vorige week de stoel nog eventjes extra aan want, hij schoof zo lastig. Handje van Niels ertussen. Hij huilde eerst zonder geluid om daarna enorm zielig met grote uithalen te gaan huilen

Claudia wat ben jij stout dat je hier post Ik vind het wel leuk hoor, heb jij ook een beetje het gevoel met Ivan tussen wal en schip te vallen? Wat een eng idee van die kat, maar zoiets gebeurd iedereen als je zo moe bent maar Ivan was vast gaan huilen als er iets was gebeurd.
Oh en goed idee, gewoon je kind in plastic rollen Ik zie hier al allemaal akelige dingen gebeuren met o.a. de punten van de radiatoren.

Wij eten het grootste deel van de tijd vegetarisch en af en toe vis, die vis eten we pas sinds mijn zwangerschap. Mijn man wil wel af en toe biologisch vlees voor Niels klaarmaken (ik weet niet hoe dat moet) zodat hij een eigen keuze kan maken daarin.
Ik ben nu heel gezond Jelly Belly's aan het eten met echt fruitconcentraat!

Oh en ik lees ook echt altijd etiketjes
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80781830
Vijf keer per week, dat is hartstikke vaak!

Mijn streven is om op een week minstens 2 dagen vegetarisch te eten en maximaal 1 dag rood vlees. Dan blijven er 4 dagen over voor vis en kip. Er is nog verbetering mogelijk, want vaak wordt die ene dag rood vlees 2 dagen. Ook vind ik het moeilijk om vegetarisch te eten; dan ga ik uit pure wanhoop vlees vervangen door kaas. En da's ook weer niet verstandig.

Mijn lievelingsgerechten zonder vlees/vis zijn paprikasoep met knoflookcrostini (of crostini met buffelmozzarella en een rood pepertje, maar hey, we zijn geen rijke stinkerds) en het basisrecept risotto. Ik houd ook van een goede caesarsalade, maar daar zit bij mij een klein beetje ansjovis in.

Oh, ik heb zo'n zin om voor Ivan te gaan koken! Het duurt jammergenoeg nog wel een tijdje voor hij echt met de pot mee kan eten. We aten gister een van mijn lievelingsgerechten met roze peperkorrels en ik dacht: "Wat is het fijn als suiker voor Ivan een uitzondering blijft, want dan kan hij proeven hoe lekker zoet die roze peperkorrels zijn." Het is misschien suf, maar een reden om van het eten van suiker geen gewoonte te maken is omdat ik weet hoe snel je smaakpapillen eraan gewend raken en hoezeer je smaakzin gevoeliger wordt als je probeert zoveel mogelijk pure smaken te eten.

Valt het op dat ik van eten houd?
pi_80782336
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:05 schreef Twinkly het volgende:
Ik vind het wel leuk hoor, heb jij ook een beetje het gevoel met Ivan tussen wal en schip te vallen?
Ja. Hij gaat nog niet het hele huis door en dus is hij geen grote baby, maar met de beste wil van de wereld kan ik hem ook geen kleine baby noemen. Ik geniet er wel van, want het loopt lekker en ik ben bang dat het stilte voor de storm is. Er zullen nog genoeg moeilijke momenten volgen met tandenleed, eenkennigheid, driftbuien en blauwe plekken. Ik lees hier mee en huiver.

Maar als ik dan een foto zie van een verticale Lena, oeh.
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:18:17 #224
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80782445
Ik krijg honger van je post, Claudia!

Hier eten we eigenlijk steeds meer vegetarisch, omdat het en gezonder is en ik denk niet dat het geheel 'halal' is (verantwoordelijkheid jegens dieren en de 'industrie', dat kan niet leuk zijn). We eten wel regelmatig vis nu, maar eigenlijk daarnaast steeds vaker vegetarisch, vanavond mutabbal/baba ganoush, salade en linzensoep.

Verder proberen we haar zo min mogelijk processed foods te geven, geen chemische kaas of andere ontzettende bewerkte producten, is hier nog erger dan in NL, romige yoghurt door er gelatine door te gooien, 't is me toch wat. Ze krijgt soms kaakjes, en Italiaanse soepstengels (met knoflook ). Frietjes doen we niet moeilijk over, eten we zelf ook. Aten we zelf ook, want sinds manlief aan het dieten is komen er geen frietjes meer in. Alleen met sterk gekruid eten passen we nog op, verder mag/krijgt ze alles, of ze het eet is een tweede.

Ik lees wel alle etiketjes, een beetje suiker vind ik geen probleem, maar ik begin wel te stuiteren bij hydrogenated fat enzo. Liever niet dan!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:18:19 #225
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80782447
Oh innepin zo zielig! Ik heb hier wel eens een paar vingers tussen de deur gehad en dan voel je wat weerstand je denkt ik trek ietsjes harder. Je denkt nog een keer, en ja hoor kind achter je.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 21:19:30 #226
5428 crew  miss_sly
pi_80782518
Je mag hier best 'illegaal' posten, claudia

Ik heb je niet gezien hoor, met je kind los op de arm...foei, ik zou er schande van spreken

Wij maken ook geen gewoonte van de snackbar, overigens. Het gebeurt wel regelmatig als eens in de 10 dagen ofzo, maar dat vind ik dan weer geen ramp. Wel altijd als maaltijd, nooit als extraatje ofzo. En Charles heeft heerlijk eten

Ow ja, wij eten ook neit alle dagen vlees, ook regelmatig vis. De meeste pasta's eten wij met vis (zalm of tonijn). Een salade is meestal ook vegetarisch en dat is dan een maaltijdsalade, dus geen vlees erbij.
En etiketjes lees ik ook sinds Senna er is .
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:24:15 #227
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80782723
Oh rampverhaal!

Kind van neef van de man (7 maanden) afgelopen week opgenomen (in Jordanie). Alvleesklier deed het niet meer (ofzo, ik ben niet zo medisch) kind bijna dood, heeft dagen in coma op de intensive care gelegen. Wat blijkt nu, de zussen van de neef, man's nichten, vonden het kind zo lief, mooi, schattig, dat ze hem maandenlang lekker hebben laten snoepen van honing en andere zoetigheden. En kind vond dat wel lekker, maar is er wel bijna dood aan gegaan. De dokter heeft ze er allemaal flink van langs gegeven...

Echt, sommige mensen moet je een gebruiksaanwijzing geven....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_80787089
Omg basboussa
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:18 schreef Ticootje het volgende:
Oh innepin zo zielig! Ik heb hier wel eens een paar vingers tussen de deur gehad en dan voel je wat weerstand je denkt ik trek ietsjes harder. Je denkt nog een keer, en ja hoor kind achter je.
Aaahh! Nee zo erg was het hier niet, ze was zelf op onderzoek uit en had een binnendeur gevonden om tegenaan te meppen (want dat is leuk ) en had haar handje er ondergeschoven (en wellicht vervolgens de deur naar zich toegetrokken met haar andere hand).

Claudia, ik wou dat ik jouw liefde voor koken deelde! Ik ben echt de anti-kok. Aan de andere kant motiveert het misschien wel juist, dat ik niet meer voor alleen mezelf hoef te koken. (Willow krijgt nu potjes Olvarit met dan af en toe een boon of plakje aardappel ofzo om op te kauwen, maar ze eet dus niet mee met de pot).
pi_80788288
Wat zegt D. daarvan Innepin? Wij geven vers, of naja, ik kook het. Ronny was wel enorm tegen potjes, maar ik kook uiteindelijk

En over eten, ach. Ik wil het niet doen zoals m'n moeder deed. Snaaiavonden enzo, als er geen zin was om te koken en regelmatig 's avonds nog na het eten naar de supermarkt voor iets lekkers. Dat laatste gebeurd nu ook wel eens, maar dat wil ik echt niet doen als Lotte het beter begrijpt of meekrijgt. Net als ongegeneerd met een fles cola en een zak chips op de bank hangen. Een glas en een bakje. 1. Niet de hele zak of fles. Kunnen papa en mama ook nog wat van leren

Voor de eerste verjaardag krijgt ze wel gewoon taart waar ze lekker mee mag kliederen hoor. Dat is 1x, krijgt ze niks van en het komt ook niet iedere week voor dat zoiets mag. Een frietpan hebben we niet en frietjes om af te halen zijn niet lekker hier, dat scheelt. Wat ik wel erg vind is dat alcohol zo normaal gevonden word. Zowel in Dld, als bij Ronny. Dat wil ik eigenlijk vermijden, dat alcohol in haar ogen iets normaals en allerdaags is.

Buiten spelen wil ik ook stimuleren. Ik vond dat vroeger nooit leuk, dus ik hoop dat ik Lotte er enthousiast voor kan krijgen, door mee te gaan, spelletjes te bedenken en haar op die manier uit te dagen naar buiten te gaan en zelf actief en enthousiast te worden.
Lotte!
Noah!
pi_80788814
Linda: D vindt het prima, potjes geven, want hoewel hij bijna nergens overbezorgd over is, is hij echt panisch over het idee van stukjes geven want stel je voor dat ze stikt Gelukkig voor hem is Willow ook geen fan van eten met stukjes, dus alles wordt gepureerd aangeboden. Zelfs de 8mnd+ potjes moet ze niet, tenzij we het eerst nog tot moes mixen. Maar we beginnen steeds meer met haar af en toe wat groente gewoon in de hand te geven, want dat vindt iedereen leuk.

Maar ik eet ook niet alleen maar pizza en pasta ofzo hoor, juist wel gewoon groente en vlees. En ik wil wel graag dat Willow met genoeg vers voedsel opgroeit, dus we gaan wel ons best doen D. z'n andere kinderen zijn voornamelijk opgegroeid bij zijn ex, en lusten echt niks, die drinken liters cola en red bull en eten voornamelijk patat en vlees. Dat willen we wel voorkomen.

Conclusie: het komt helemaal goed
  woensdag 28 april 2010 @ 08:11:45 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80793557
Oscar heeft eten helemaal door! Hij moest even van die kokhalsreflex af zeg maar. Maar nu geniet hij echt van een boterhammetje en het eten hoeft niet helemaal meer tot moes gemaakt. Dat was eerst ook wel hoor Innepin.
En hij krijgt de ene keer een potje (als wij curry oid eten) en de andere keer eet hij met de pot mee, zoals bijv. vanavond als we broccoli-stamppot eten.
pi_80793689
quote:
Op woensdag 28 april 2010 08:11 schreef Brighteyes het volgende:
Oscar heeft eten helemaal door! Hij moest even van die kokhalsreflex af zeg maar. Maar nu geniet hij echt van een boterhammetje en het eten hoeft niet helemaal meer tot moes gemaakt. Dat was eerst ook wel hoor Innepin.
En hij krijgt de ene keer een potje (als wij curry oid eten) en de andere keer eet hij met de pot mee, zoals bijv. vanavond als we broccoli-stamppot eten.
Dat vind ik hier dus moeilijk hè. Om daar een midden in te vinden.
Wij eten eigenlijk altijd 'raar' zeg maar. Of in elk geval niet babyproof. Zo'n zes keer per week rijst met curry of Indische dingen enzo. Met de pot mee-eten vind ik dus lastig in te schatten wanneer dat wel kan en wat niet.
Ik snap ook wel dat ik geen zwaar gekruide dingen moet geven maar wat is dan wel geschikt. Ik wil ook niet dat zij er buikpijn van krijgt maar aan de andere kant ben ik dat apart koken wel een beetje zat nu.

Ze eet wel rustig stukjes naanbrood (met knoflook en koriander) mee, en ook een zoete aardappel uit de tajine (met dus veel kruiden en waar ook knoflook en ui in meegestooft zit) ging er prima in. Maar echt een (milder) prutje geven van wat wij eten durf ik nog niet helemaal. Lastig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 28 april 2010 @ 08:45:33 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80794075
Ja maar op zich... jij eet toch altijd gekruid? Dus heeft ze dat in je buik ook al mee gekregen?
Kindjes in India krijgen dat toch ook allemaal te eten? Die krijgen vast geen potjes Olvarit?
Kan je niet evt. een deel wat minder pedis maken?

Alleen bij ons is het wel echt uitzondering en Sasha vindt het bijv. ook niet lekker dus zorg ik dat ik altijd iets van macaroni of broccoli-stamp oid in de vriezer heb voor dat soort gevallen.
En als we wraps eten eet hij het in delen zonder de kruiden. Hij is gek op paprika bijvoorbeeld en de wraps zijn ook favoriet, alleen niet de gekruide kip ofzo. Soms hou ik wat achter en bak ik het zonder kruiden, soms ook niet.
pi_80794189
We hebben een randje tandje linksondervoor
pi_80794254
quote:
Op woensdag 28 april 2010 08:52 schreef Nijna het volgende:

Er lag vanmorgen een korreltje hagelslag op de grond, voor ik het in de gaten had zat het in mevrouw haar mond..

Tess kan zo heerlijk kusjes geven, ze maakt ook van die smakgeluidjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80794278
quote:
Op woensdag 28 april 2010 08:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ja maar op zich... jij eet toch altijd gekruid? Dus heeft ze dat in je buik ook al mee gekregen?
Kindjes in India krijgen dat toch ook allemaal te eten? Die krijgen vast geen potjes Olvarit?
Kan je niet evt. een deel wat minder pedis maken?

Alleen bij ons is het wel echt uitzondering en Sasha vindt het bijv. ook niet lekker dus zorg ik dat ik altijd iets van macaroni of broccoli-stamp oid in de vriezer heb voor dat soort gevallen.
En als we wraps eten eet hij het in delen zonder de kruiden. Hij is gek op paprika bijvoorbeeld en de wraps zijn ook favoriet, alleen niet de gekruide kip ofzo. Soms hou ik wat achter en bak ik het zonder kruiden, soms ook niet.
ja dat is ook zo en dat van kindjes in india voer ik altijd aan als argument waarom ik het niet nodig vind om nu ineens over te gaan op aardappels/groente/vlees
In die landen maken ze het idd gewoon wat minder pedis en dat doe ik ook wel maar hoe pedis is teveel pedis en wat is goed en nja, ik vind het maar lastig bepalen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80794663
Vicky, dat zit dus wel snor met de fijne motoriek

Huup, dat is toch ook gewoon een kwestie van proberen... gaandeweg merk je denk ik vanzelf wel of het te is of toch niet...

Iris vind druiven lekker en grote zus eet ze ook ineens weer
pi_80794713
Ik denk dat we hier eindelijk na 9,5 maand kunnen zeggen dat Leander doorslaapt
pi_80794719
Druiven zijn ook heel erg lekker!

Ik maak me ook totaal geen zorgen over de fijne motoriek
Mevrouw pakt de kleinste snippertjes van de grond

Oh ik ben heel benieuwd hoe de autoritten de komende dagen gaan verlopen. Over MAber maak ik me geen zorgen ,maar Ik hoop dat Tess het volhoudt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80795231
Mogge allemaal.

Ben ik weer

Claudia, ik herken erg veel in je benadering van voedsel. Ben ook een kookfreak en vind gezond en puur eten ook erg belangrijk. Kan me nu al druk maken over mensen die haar koekjes enzo willen geven in de toekomst. Nou ja, dan ben ik maar een zeur, maar het gaat zoals lief en ik het willen en de ligamaffia zoekt het maar uit!
pi_80795251
quote:
Op woensdag 28 april 2010 08:52 schreef Nijna het volgende:

en een dikke voor Willow. Naar zeg!
pi_80796129
Hoera voor Iris! Zonder toestanden?

Arme Willow met haar vingertje onder de deur...! Kusje drop!

Mikoxx hoe is het nu met je patientje? (noem je ze hier niet meer bij naam trouwens?)
  woensdag 28 april 2010 @ 10:19:41 #243
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80796268
Jaaaa een tandje voor Iris

Huup eigenlijk at Linde al vrij snel alles gewoon mee. Je merkt zeg maar snel genoeg als iets niet gaat. Soms doe ik nu dingen apart, bv cashewnootjes voor door de rijst. Die eet ze niet graag (en ik vind het eng als ze die harde dingen eet) dus die doen we later op ons bord erover
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 10:22:46 #244
5428 crew  miss_sly
pi_80796361
Senna eet ook best aardig mee met ons. Soms haal ik dingen vast uit de pan voor ik er iets van scherpe kruiden bij doen. Als de kruiden wat minder scherp zijn, probeer ik het gewoon. ze geeft heel duidelijk aan of ze iets wel of niet wil: dan knijpt ze haar lippen op elkaar, doet haar ogen dicht en draait haar gezicht af

Iris een tandje
pi_80796459
Nou mooi dan gaan we binnenkort hier ook maar eens beginnen met gewoon met de pot mee-eten

Iris woehoeeee!

Hier is het nog steeds tandjesleed voor en na. Zo zielig vind ik het. Vannacht werd ze stipt iedere drie kwartier ongeveer wakker. Als ze eenmaal slaapt is er niet zoveel aan de hand maar het lijkt nu wel of ze wakker wordt van de pijn als ze licht slaapt ofzo. Vanavond maar weer een zetpil dus.

Ik ben net met mn krullebol onder de douche geweest, zij in de bumbo in de badkuip en ik onder de douche staand naast haar. Dikke pret dat ze had met de spetters van de douche
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80796596
Pff dat is ook niks zo Huup, die nachten met dat tandjesleed!
Zielig.
Lars heeft nog geen tandjes. Volgens de arts van het CB gebeurde er vanalles in zijn mondje. Maar goed dat zei ze 2 maand geleden ook....Ze zei dat het heel lang kon rommelen voordat het uiteindelijk doorbreekt.
We'll see!
pi_80796707
Wat fijn dat Oscar zo lekker aan het eten is BE!

Tandje door voor Iris!

Spannend Vicks, de vakantie en de hele reis en alles. Wanneer gaan jullie weg, heel snel toch?

Wij eten hier eigenlijk wel zoals die piramide van Claudia, alleen geen vlees en vis. Wel veel tofu en tempe en daardoor weer veel Aziatisch of 'raar'.
Dus ik herken de vraag van Huup wel. Wanneer kan hij mee eten?
Ik probeer de dingen hier ook gewoon uit. Gisteren kon hij geen genoeg krijgen van de zwarte olijven en ook dadels zijn helemaal goedgekeurd. Dus ipv een liga een dadel als tussendoortje!

Volgens mij heeft Ko last van een doorkomend kiesje. Iig veel huilen vannacht en een bult linksonder, waar ik niet aan mocht zitten. Uiteindelijk maar een zetpil gegeven.
Pfft, is het niet wat te vroeg voor kiezen?
pi_80797013
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:34 schreef oeke het volgende:

Spannend Vicks, de vakantie en de hele reis en alles. Wanneer gaan jullie weg, heel snel toch?
morgen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 11:05:22 #249
5428 crew  miss_sly
pi_80797681
Vicky echt bijna vakantie Fijn! Wel spannend het rijden, idd

Dat tandjesleed klinkt heel zielig. Senna was afgelopen nacht ook iedere 1,5-2 uur eventjes wakker, heel kort huilen en dan weer slapen. Ik hoefde er niet eens heen, maar werd natuurlijk wel telkens even wakker. Vanmorgen was alles weer prima. En de stand blijft al heel lang op twee ondertandjes
pi_80799765
Huup, ik weet niet precies hoe het voedselintroductieschena eruit ziet, dus wanneer het voor kinderen überhaupt gebruikelijk is om met de pot mee te eten. Maarm om het kruiden zou ik me niet druk maken. Dat wil zeggen, ik zou het voor gaar gewoon zo min mogelijk op smaak brengen. Zo'n maal is voor haar nu ongetwijfeld al een explosie aan smaken.

Over ligamaffia gesproken: Ivan ontving gister post van ze. Ze zijn er rap bij! Het werkt wel aardig, want mijn lief was meteen enthousiast. Waarop ik bromde: hij krijgt GEEN liga.
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 12:03:26 #251
5428 crew  miss_sly
pi_80799831
Speaking off verjaardagen en liga-maffia enzo: hoe denken de papa's erover?
pi_80799860
Sorry, iPhone.

[ Bericht 21% gewijzigd door Claudia_x op 28-04-2010 12:09:58 ]
pi_80799965
Waarom geen liga?

Thijs krijgt als het zo uitkomt een Nijntjekoekje, maar die krijgt hij vaker niet dan wel.
pi_80800215
Tandjesleed gemeen hoor die dingen die zich door je tandvlees moeten boren

Wij eten net zoals jullie Oeke. Ik ben wel verwend daardoor want ik vind standaard Hollands eten echt niet lekker, veel te saai.
Ik zou geleidelijk aan steeds meer kruiden toevoegen Huup, eerst een snufje en gewoon proberen wat ze ervan vindt, ze is het ook al gewend om te proeven via jouw moedermelk.

Die reclame kregen wij ook Claudia, dat we het door een fruithapje moeten mengen Ik snap het nut niet van Liga's, je kunt toch net zo goed een boterham eten.
Mijn man vindt me een beetje overdrijven met geen suiker enzo, die snapte ook niet waarom ik die Liga's niet zie zitten en vond het gek dat ik het Nijntje-koekje niet nodig vond bij mijn schoonmoeder. We zijn het wel samen eens dat Niels een echte verjaardagstaart gaat krijgen en die mag hij dan zelf aanvallen Dan maak ik een kwarktaart met vers fruit mjammie. Slagroomtaarten zijn vies imho.
pi_80800223
Ivan heeft vannacht voor het eerst zonder Puckababy geslapen. Na 4 uur werd hij wakker maar kon ik hem goed troosten. Ik was een dik uur bezig met troosten toen m'n lief eruit ging en hem weer in de Puckababy deed. Ik was not amused toen ik daar vanochtend achter kwam.

Afijn, vannacht weer proberen. Ik heb er stom genoeg zin in. Ik vond de afgelopen nacht wel moed bieden. Ivan deed zo zijn best om weer in slaap te komen. Hij moet gewoon even doorkrijgen hoe dat moet.
pi_80800263
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft vannacht voor het eerst zonder Puckababy geslapen. Na 4 uur werd hij wakker maar kon ik hem goed troosten. Ik was een dik uur bezig met troosten toen m'n lief eruit ging en hem weer in de Puckababy deed. Ik was not amused toen ik daar vanochtend achter kwam.

Afijn, vannacht weer proberen. Ik heb er stom genoeg zin in. Ik vond de afgelopen nacht wel moed bieden. Ivan deed zo zijn best om weer in slaap te komen. Hij moet gewoon even doorkrijgen hoe dat moet.
goed stevig onder de dekens instoppen?
pi_80800302
quote:

Oh dat is niet zo fijn inderdaad, na al die moeite van jou. Was hij boos omdat hij niet kon slapen door het gehuil?
Het is denk ik inderdaad een knop die om moet bij Ivan; dat hij ook veilig kan gaan slapen zonder Puckababy.
pi_80800315
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:01 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, ik weet niet precies hoe het voedselintroductieschena eruit ziet, dus wanneer het voor kinderen überhaupt gebruikelijk is om met de pot mee te eten. Maarm om het kruiden zou ik me niet druk maken. Dat wil zeggen, ik zou het voor gaar gewoon zo min mogelijk op smaak brengen. Zo'n maal is voor haar nu ongetwijfeld al een explosie aan smaken.

Over ligamaffia gesproken: Ivan ontving gister post van ze. Ze zijn er rap bij! Het werkt wel aardig, want mijn lief was meteen enthousiast. Waarop ik bromde: hij krijgt GEEN liga.
ja maar zo min mogelijk op smaak brengen daar zit dus juist het probleem eigenlijk.
Heel veel van wat ik kook zijn stoofgerechten of een pans/potsdingen. En eigenlijk voornamelijk uit de Aziatische of de Maghreb-keuken. Wat dus betekent, van tevoren marineren en uiteindelijk alles tegelijk in een pan mikken, ofwel laten stoven ofwel wokken zeg maar.
Verder dan dat breng ik voor ons zelf dus niets op smaak. Ik ben niet zo van het met de zoutpot eroverheen op het laatst wij eten heel weinig zout eigk in verhouding.

Maar daar wringt hem dus een beetje de schoen, wat Oeke denk ik ook wel begrijpt, met de pot mee eten betekent in dat geval dan ook echt, met de pot mee-eten. Ik kan wel ons eten alvast opscheppen en dan wat kokosmelk door haar eten doen om het wat milder te maken, of ik kan haar eten opscheppen en dan pas de sambal erdoor doen, maar alle andere kruiden zitten er dan wel al in. (en sambal krijgt ze uiteraard voorlopig sowieso niet.) Dus ik kan het wel minder pedis maken voor haar, maar niet minder gekruid dan wat wij eten. Als iemand me nog volgt
Er zal wel net zo veel koriander door zitten bijv. Of citroengras of ui/knoflook/lomboks enz. Dus mja.

Nouja ik ga het binnenkort gewoon een keertje aanbieden, beetje proberen dan maar.
Het naanbrood en de (eveneens gekruide) zoete aardappel trok ze nog net niet uit mn handen dus het moet goedkomen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80800348
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:16 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja maar zo min mogelijk op smaak brengen daar zit dus juist het probleem eigenlijk.
Heel veel van wat ik kook zijn stoofgerechten of een pans/potsdingen. En eigenlijk voornamelijk uit de Aziatische of de Maghreb-keuken. Wat dus betekent, van tevoren marineren en uiteindelijk alles tegelijk in een pan mikken, ofwel laten stoven ofwel wokken zeg maar.
Verder dan dat breng ik voor ons zelf dus niets op smaak. Ik ben niet zo van het met de zoutpot eroverheen op het laatst wij eten heel weinig zout eigk in verhouding.

Maar daar wringt hem dus een beetje de schoen, wat Oeke denk ik ook wel begrijpt, met de pot mee eten betekent in dat geval dan ook echt, met de pot mee-eten. Ik kan wel ons eten alvast opscheppen en dan wat kokosmelk door haar eten doen om het wat milder te maken, of ik kan haar eten opscheppen en dan pas de sambal erdoor doen, maar alle andere kruiden zitten er dan wel al in. (en sambal krijgt ze uiteraard voorlopig sowieso niet.) Dus ik kan het wel minder pedis maken voor haar, maar niet minder gekruid dan wat wij eten. Als iemand me nog volgt
Er zal wel net zo veel koriander door zitten bijv. Of citroengras of ui/knoflook/lomboks enz. Dus mja.

Nouja ik ga het binnenkort gewoon een keertje aanbieden, beetje proberen dan maar.
Het naanbrood en de (eveneens gekruide) zoete aardappel trok ze nog net niet uit mn handen dus het moet goedkomen
Mag ik bij jou eten *drool*
pi_80800364
Iris een tandje
Willow

Ik lees van alles en nog wat hier over wat ze wel en niet mogen hebben. Maar wat is er mis met Liga? Jamie vind het heerlijk en smult er van. Zijn voedings schema ziet er tegenwoordig als volgt uit
0700 pap (door de weeks een fles en t weekend uit een bordje)
0930/1000 uur een brood korstje of halve liga en een beetje diksap voor het nodige vocht
1100 fles 180 cc
1500 fruit of groente hap
1900 uur laatste fles en naar bed.
Hij doet het hier goed op, is blij en tevreden. Maar toch ben ik onzeker dat ik het niet goed is. Drinkt hij wel genoeg, geef ik hem niet te veel eten Wat aten jullie kleintjes toen ze 6,5 maanden waren / zijn?
pi_80800376
Ik heb de dekens juist weggehaald omdat hij er altijd al onder vandaan geschoven is voor hij in slaap valt. Dat geschuif in bed maakt hem volgens mij juist onrustiger.

Mijn lief was gewoon moe en dacht er niet bij na. We accepteren van elkaar dat we 's nacht ontoerekeningsvatbaar zijn, haha.

Ik wil trouwens ook bij Huup eten! Kunnen we niet een kookmeeting organiseren of zo?
  woensdag 28 april 2010 @ 12:20:21 #262
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80800414
Oeke Linde eet ook graag "grote krentjes" (dadels).

Tsja van mij mag Esmee best een enkele keer een liga (alsof ze ook maar iets anders eet ) Maar ook niet te vaak want het is en blijft gewoon koek. Verder blijf ik ook gewoon groente en fruit aanbieden. Ik wil namelijk ook niet dat een liga bv een te speciaal iets wordt (zoals mijn baas eens vertelde dat zijn kinderen hun vriendjes om thuis bij te spelen uitzochten op waar ze dan wel veel snoepjes kregen )

Zolang alles met mate is en het avond eten vers is, maakt het mij wienig uit. Een dagje veel gesnoept (er zijn wel grenzen hoor!) bij opa en oma? Dan de dag daarna alleen paprika, tomaat en komkommer als tussendoortje. Dan trekt het weer een beetje bij.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:22:13 #263
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80800468
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:16 schreef huuphuup het volgende:

Maar wat is er dan mis met koriander en citroengras als ze het lekker vindt? Linde is gek op zelfgemaakte pesto met veel knoflook en kaasfondue en burrito's met chili etc. Zolang ze het eet, is er toch niks mis mee?
pi_80800534
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de dekens juist weggehaald omdat hij er altijd al onder vandaan geschoven is voor hij in slaap valt. Dat geschuif in bed maakt hem volgens mij juist onrustiger.

Mijn lief was gewoon moe en dacht er niet bij na. We accepteren van elkaar dat we 's nacht ontoerekeningsvatbaar zijn, haha.

Ik wil trouwens ook bij Huup eten! Kunnen we niet een kookmeeting organiseren of zo?
En een gewoon slaapzakje dan?
pi_80800555
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:22 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Maar wat is er dan mis met koriander en citroengras als ze het lekker vindt? Linde is gek op zelfgemaakte pesto met veel knoflook en kaasfondue en burrito's met chili etc. Zolang ze het eet, is er toch niks mis mee?
Nee daar is helemaal niets mis mee juist imho!
Maar ik kreeg van het cb eigenlijk te horen dat ik maar zo lang mogelijk geen kruiden moest gebruiken en in de introductieschema's staat ook dat je alles mild moet houden en moet wachten met kruiden.

Dus dan vraag ik me af van tsja, wat is mild... en hoe pak je dat aan als je met de pot mee gaat eten, en wat ik eigenlijk belangrijker vindt, zou ze er dan kramp van krijgen als ze wel kruiden binnenkrijgt? (lijkt me dat dat laatste wel mee zou vallen maar toch).
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 28 april 2010 @ 12:25:08 #266
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80800567
Vicky een tandje had je die nog niet dan??

Go Ivan!! Zet m op voor komende nacht!

Huup, mag ik ook meedoen? Haha!

Martine, goede plasluiers en goede ontlasting zijn DE graadmeters. En als Jamie blij is, dan doe je t goed hoor!

Karin, klopt, ik wil d emannen liever niet bij naam op fok!, toch een beetje eng enzo.... vandaar dat ik ook geen foto's post (of ze heel snel weer weghaal ).

Hier weer een goede nacht! Het wordt wel beter, echt!

Vicky, jullie gaan al op vakantie joh! Wow!! Superveel plezier en mooi weer enzo, maar dat komt vast wel goed En de reis, je zal zien, je maakt je er druk om en dan gaat t gewoon als vanzelf helemaal volgens plan! Yeah! Houd je ons op de hoogte vanaf je vakantie-adres? Of is dat niet mogelijk? Wij gaan vrijdag lekker een paar dagen naar Sauerland, zin in! Alleen, het weer wordt wel minder helaas, maar goed dat mag de pret niet drukken
pi_80800573
quote:

oh!
mijn lief zou een dreun van me krijgen als hij dat deed haha
Wat Ticootje zegt, het lakentje strak om hem heen instoppen misschien?

@Miss_sly, mijn lief en ik zitten eigenlijk volledig op 1 lijn. Er zijn wel dingen waar hij strenger over denkt en er zijn dingen waar ik meer een zeur in ben. Wij hebben eigenlijk de regel gemaakt dat degene die er een probleem mee heeft, dat diens mening zwaarder telt. (uiteraard binnen het redelijke en altijd open voor discussie...). Dus als ik per se geen suiker zou willen en hij vindt het geen punt dan komt er toch geen suiker.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80800610
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:03 schreef miss_sly het volgende:
Papa hier wilde niet eens vrij nemen op de eerste verjaardag van Leander "We houden het toch het weekend ervoor waarom moet ik dan thuis zijn?" was zijn redenering. Nadat ik er lang over gezeurd heb heeft ie nu toch vrij zodat we met zijn 4en iets leuks kunnen gaan doen.

Qau eten luistert ie meer naar mij. Hij zegt zelf dat ie er toch geen ballen verstand van heeft. Maar hij is het wel met me eens dat Leander geen slagroom of weet ik wat voor onzin nodig heeft. Zo heeft ie vorige week tegen zijn moeder gezegd dat ze Leander niet steeds een lange vinger moest geven maar dat ze ook wel eens een rijstewafel of fruit mocht geven. Dus hij luistert wel goed als ik over bepaalde dingen praat.
pi_80800616
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:24 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nee daar is helemaal niets mis mee juist imho!
Maar ik kreeg van het cb eigenlijk te horen dat ik maar zo lang mogelijk geen kruiden moest gebruiken en in de introductieschema's staat ook dat je alles mild moet houden en moet wachten met kruiden.

Dus dan vraag ik me af van tsja, wat is mild... en hoe pak je dat aan als je met de pot mee gaat eten, en wat ik eigenlijk belangrijker vindt, zou ze er dan kramp van krijgen als ze wel kruiden binnenkrijgt? (lijkt me dat dat laatste wel mee zou vallen maar toch).
Ik denk dat ze in die schema's meer uitgaan van kruidenzakjes enzo... Niet het gewone verse spul zeg maar... Of maakt dat geen verschil?
pi_80800627
Claudia, lastig zo'n kerel die je dwarsboomt!!! Ik zou ook 'not amused' zijn.
pi_80800693
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat ze in die schema's meer uitgaan van kruidenzakjes enzo... Niet het gewone verse spul zeg maar... Of maakt dat geen verschil?
knorr wereldgerechten ofzo bedoel je? (bijvoorbeeld?)
Hmm dat zou kunnen, daar zit wel heel veel zout in, misschien dat dat het probleem is. Maar voor de andere smaken en kruiden zou het geen verschil moeten maken eigenlijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80800761
Huuphuup, wereldgerechten en macaronisaus uit een zakje enzo.

Spul dat ik toch al nooit gebruik, dus Thijs eet bijna altijd met de pot mee.

Net als groenten uit een pot, dat zit ook barstensvol zout, maar gebruik ik ook nooit.
pi_80800921
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:29 schreef huuphuup het volgende:

[..]

knorr wereldgerechten ofzo bedoel je? (bijvoorbeeld?)
Hmm dat zou kunnen, daar zit wel heel veel zout in, misschien dat dat het probleem is. Maar voor de andere smaken en kruiden zou het geen verschil moeten maken eigenlijk.
Ja dat bedoel ik inderdaad.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:37:20 #274
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80800982
Ja die zakjes zijn geen goed plan want daar zit heel veel zout in. Groenten uit blik en pot bevatten trouwens ook veel zout: http://www.nu.nl/gezondhe(...)ten-blik-en-pot.html

Eigenlijk gebruik ik bijna altijd diepvries of vers. En als ik zin heb, maar ik vaak iets vooruit zoals bv lasagna of een andere pastaschotel en die gaat dan in de vriezer voor haastmomenten. Het avondeten voor vanavond (pastaschotel met tomaat, broccoli, kaas en zongedroogde tomaatjes ) staat nu ook al af te koelen. Dan kan het straks de koelkast in en vanavond zo hoppa de oven in en klaar
pi_80801156
Mikoxx, geen update denk ik. We gaan 3w naar Italie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80801322
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:25 schreef mikoxx het volgende:
Vicky een tandje had je die nog niet dan??
Typfoutje heb t aan gepast.... dacht al toen ik het typte volgens mij gaat er iets niet goed.
pi_80801730
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:37 schreef Stiemie het volgende:
Ja die zakjes zijn geen goed plan want daar zit heel veel zout in. Groenten uit blik en pot bevatten trouwens ook veel zout: http://www.nu.nl/gezondhe(...)ten-blik-en-pot.html

Eigenlijk gebruik ik bijna altijd diepvries of vers. En als ik zin heb, maar ik vaak iets vooruit zoals bv lasagna of een andere pastaschotel en die gaat dan in de vriezer voor haastmomenten. Het avondeten voor vanavond (pastaschotel met tomaat, broccoli, kaas en zongedroogde tomaatjes ) staat nu ook al af te koelen. Dan kan het straks de koelkast in en vanavond zo hoppa de oven in en klaar
oh ok, nouja ik gebruik die toch niet zo veel. Hooguit als we zelf eens makkelijk doen, maar als ik dan toch makkelijk doe dan trek ik net zo lief een potje open

Maar wel goed om te weten, ook van die blikgroenten enzo (wissiknie! Dat daar zoveel zout in zit).
Dan mijden we die gewoon en kan ze met de pot mee-eten zolang er vers gekookt is en het niet te pedis is.
Thanks voor de adviezen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 13:03:57 #278
5428 crew  miss_sly
pi_80801797
Wat betref het zou in blikgroenten heb ik eens gelezen dat als je het eerst afspoelt en daarna opwarmt in gewoon water, het met de hoeveelheid zout nogal meevalt
pi_80802312
Beetje laat Huup, maar ik dacht ook dat kruiden niet zo'n probleem zijn, maar hete kruiden wel. Vanavond eten we iets met Harissa erdoor, die doe ik er dan wel bij op het bord.

Sorry, vies praatje over heet eten...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vriend heeft dus helemaal niets met liga en koekjes enzo. Minder nog dan ik. Hij wil het liefst nog steeds dingen in hun pure vorm aanbieden, terwijl ik al vaker wel voor Ko aan het koken ben in uitgebreide vorm. Hij wil nog steeds broccolie stronkjes aanbieden enzo.
pi_80802484
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:03 schreef miss_sly het volgende:
Wat betref het zou in blikgroenten heb ik eens gelezen dat als je het eerst afspoelt en daarna opwarmt in gewoon water, het met de hoeveelheid zout nogal meevalt
Ja zo doen wij dat hier. Eerst goed afspoelen en dan niet in de nat van wat in d epot zit koken. maar vaak doen we vers. Maar witte bonen (in tomatensaus) hebben we bv altijd uit pot.
pi_80804032
Ik denk dat het onderscheid tussen kruiden en specerijen ook wel belangrijk is. Ik kan me zo voorstellen dat een baby eerder last heeft van cayennepeper dan van basilicum.

Ik kook voornamelijk Italiaans. En dan 't liefst zuid-Italiaans. Da's heel puur, maar wel veel rode peper. Die rode peper laat ik voor Isabeau voorlopig maar achterwege . Ik denk dat we ongeveer 50% van de tijd vegetarisch eten. Da's niet eens een heel bewuste keuze, maar zo kook ik gewoon, verder veel vis. Verse groenten met een beetje goede olijfolie, inktvis gemarineerd in citroensap, rode peper en knoflook met veel platte peterselie erover, gegrilde vis, citroenrisotto, zelf brood bakken en er een lekkere pesto bij vijzelen... Dat soort dingen... ik hoop zo dat Isabeau mijn kookstijl later kan waarderen. Ze kijkt nu in elk geval al heel geinteresseerd mee als ik kook. Zou zo leuk zijn als ik mijn passie over kan brengen
pi_80804122
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:03 schreef miss_sly het volgende:
Mijn lief is erg betrokken', maar als het op eten van Isabeau aankomt... het houdt hem totaal niet bezig! Ik ben hoofd voedsel thuis en hij houdt zich er volledig buiten.
pi_80804429
krijg net een belletje van het kdv, mn mannetje heeft koorts 38.4, of hem ik wil komen halen. Hij lag even op bed dus had niet ontzettend haast. Dus ik ga hem zo maar ophalen. Arm ventje
pi_80806188
Aggos! Sterkte!
pi_80806792
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
ieeeeee, Claudia...dat is een grote angst van mij.

Wij hebben een kater van 7 kilo en ik ben ervan overtuigd dat ie op haar gaat liggen. Hij ligt het liefst bovenop iemand.
Ik ben als de dood dat ik hem opsluit op haar kamertje overdag en loop soms 3 keer terug om er echt echt zeker van te zijn.
Als hij op haar hoofd zou gaan liggen....hij is zwaarder dan haar....ze heeft geen schijn van kans....the horror!

Nu ga ik nog meer opletten
  woensdag 28 april 2010 @ 15:45:21 #286
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80807432
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:48 schreef martine1984 het volgende:

[..]

Typfoutje heb t aan gepast.... dacht al toen ik het typte volgens mij gaat er iets niet goed.
Het is je vergeven hoor vond t wel lollig!

Even een kleine egopost, want weinig tijd enzo: T. gaat staan!!! Wow!! Hij trekt zich op aan de tafel en staat gewoon waar is mijn kleine babietje??
  woensdag 28 april 2010 @ 15:53:21 #287
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80807755
Claudia gelukkig zeg dat er niks gebeurd is. Gebeurt je vast niet nog een x!

Martine, beterschap daar
pi_80808165
Staan!!
En Kobus een kiesje?! Wat snel! Hopelijk breekt hij snel door

Dit is trouwens een filmpje van wat Niels doet als je hem in bed legt, niet zo verwonderlijk dat hij zichzelf soms wakker houdt daarmee he Hij beweegt zoveel dat ik hem vaak wel 3 keer moet troosten omdat hij zijn hoofd gestoten heeft tegen een spijl van zijn bed (en er dan tegenaan blijft stoten omdat hij doorgaat met wiebelen)

pi_80809224
Vanaf wanneer mogen baby's eigenlijk mozarella?
pi_80809259
Dat is toch gewoon jonge kaas? Of is het rauwe kaas?
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 16:36:51 #291
5428 crew  miss_sly
pi_80809311
buffelmozzarella is volgens mij rauw, de 'gewone' uit de supermarkt is volgens mij jong. Even op de verpakking kijken, dus
pi_80809505
Ko heeft al mozarella gehad!
En vandaag samen met mama melk uit een kokosnoot gedronken. Met een rietje. De beer is los hier geloof ik, wb eten. Zo'n discussie helpt wel mee trouwnens.

Sorbo, jouw kookwijze klinkt ook heerlijk!

Twinkly, wat lief, ik krijg helemaal zin om Niels te knuffelen.
Dat heeft Ko ook een tijd gedaan. En als ik hem dan op zijn zij legde, op het goede moment viel hij eindelijk in slaap. Of hij viel in deze houding in slaap.
Dat lijkt Niels ook bijna te doen.
pi_80812876
Morgen dus mozarella voor Graeme!
pi_80813716
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:42 schreef oeke het volgende:
Ko heeft al mozarella gehad!
En vandaag samen met mama melk uit een kokosnoot gedronken. Met een rietje. De beer is los hier geloof ik, wb eten. Zo'n discussie helpt wel mee trouwnens.

Sorbo, jouw kookwijze klinkt ook heerlijk!

Twinkly, wat lief, ik krijg helemaal zin om Niels te knuffelen.
Dat heeft Ko ook een tijd gedaan. En als ik hem dan op zijn zij legde, op het goede moment viel hij eindelijk in slaap. Of hij viel in deze houding in slaap.
Dat lijkt Niels ook bijna te doen.
... drinkt met je billen bloot
melk uit een kokosnoot...
je wordt vanzelf groot!....

op een onbewoond eiheiheilaaand!

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80814120
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:18 schreef martine1984 het volgende:
Iris een tandje
Willow

Ik lees van alles en nog wat hier over wat ze wel en niet mogen hebben. Maar wat is er mis met Liga? Jamie vind het heerlijk en smult er van. Zijn voedings schema ziet er tegenwoordig als volgt uit
0700 pap (door de weeks een fles en t weekend uit een bordje)
0930/1000 uur een brood korstje of halve liga en een beetje diksap voor het nodige vocht
1100 fles 180 cc
1500 fruit of groente hap
1900 uur laatste fles en naar bed.
Hij doet het hier goed op, is blij en tevreden. Maar toch ben ik onzeker dat ik het niet goed is. Drinkt hij wel genoeg, geef ik hem niet te veel eten Wat aten jullie kleintjes toen ze 6,5 maanden waren / zijn?
Lotte is nu 7 maanden en 8 dagen en eet nu ongeveer zo:

07:00 bv
09:00 boterham
10:30 fruit
12:00 boterham en bv
15:00 rijstwafel
17:30 warm eten
18:30 bv
Water bied ik de hele dag aan, maar in ieder geval tijdens de eetmomenten.
Lotte!
Noah!
pi_80814509
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:05 schreef Twinkly het volgende:
Staan!!
En Kobus een kiesje?! Wat snel! Hopelijk breekt hij snel door

Dit is trouwens een filmpje van wat Niels doet als je hem in bed legt, niet zo verwonderlijk dat hij zichzelf soms wakker houdt daarmee he Hij beweegt zoveel dat ik hem vaak wel 3 keer moet troosten omdat hij zijn hoofd gestoten heeft tegen een spijl van zijn bed (en er dan tegenaan blijft stoten omdat hij doorgaat met wiebelen)

Ik vind het zó knap van Niels! Wat een schatje.

Hier is het huilfestijn begonnen. Als ik dan naar hem toe loop om hem te troosten is hij meteen vrolijk en reikt hij naar m'n hoofd om m'n haren vast te pakken. Het is ook niet niks, helemaal alleen in je grotebabyslaapzak.
pi_80814865
Ik kom echt niet meer bij om die kleine smurf van me. Ze is echt met tien vingers blind aan het typen bij mij op schoot achter de comp (ja nu even niet natuurlijk, maar het staat zó grappig! en net nu heb ik mijn filmcamera uitgeleend )

Niels wat onwijs knap!! Maar kan me voorstellen dat het de nachtrust niet ten goede komt

Iemand nog tips trouwens? Isabeau draait zich de laatste tijd in haar bed met slaapzak en al op haar buik en 'kruipt' dan naar haar hoofdeinde om met een knuffel te spelen, maar ze heeft geen idee hoe je weer op je rug onder 't dekentje moet komen. Gevolg, pissige, wakkere Isabeau.

En dan is nu het woord aan Isabeau:

0ghklDC

Hmm, veel zinnigs heeft ze nog niet te melden
pi_80815529
Erg leuk te lezen hoe jullie over voeding (na)denken, geeft mij zeker heel veel inspiratie!
Ik heb het Opperdepop kookboek, daarvan ziet echt alles er lekker uit kan niet wachten om daarmee te beginnen

*lees stiekem al mee en sluip topic weer uit
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80815904
He Claudia, wat lastig. Het is echt een omschakeling voor Ivan. Hij heeft vast niet veel tijd nodig om het patroon te doorbreken.

Isabeau al in training voor wizzkid? Sorry, geen idee wat je aan het kruipen in bed probleem kunt doen.

Ko heeft vanavond lekker gegeten van de Marokkaanse wortelsalade. Dus dat ging al goed.
En hij kwam steeds naar de keuken kruipen om om zwarte olijfjes te bedelen.
Maar daar krijgt hij er vandaag maar 2 van.

Huup

Vicky, morgen al op reis!

He Poppejans
pi_80816333
Lars krijgt ook liga hoor, gaat ie vast niet dood van, en hij verdraagt het, dus ik laat hem lekker smikkelen

Lars is de afgelopen dagen niet in de food-mood trouwens, behalve zijn flessen heeft hij geen zin in eten. Hij zal wel flauw zijn van het eenzijdige menu.
Of hij hangt ergens tegenaan. Eens zien of het over een paar dagen beter gaat.

Ieks, dat is echt wel eng ja Claudia, de kat de hele nacht in Ivan's kamer. Gelukkig is het goed gegaan, maar kan me heel goed voorstellen dat je enorm schrikt!
pi_80817215
Wat zijn die grote kleine kinders toch hard aan het ontwikkelen. Tandjes, kiesjes, staan, wiebelen op handen en knieën .
En het gaat zo hard allemaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')