abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80801322
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:25 schreef mikoxx het volgende:
Vicky een tandje had je die nog niet dan??
Typfoutje heb t aan gepast.... dacht al toen ik het typte volgens mij gaat er iets niet goed.
pi_80801730
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:37 schreef Stiemie het volgende:
Ja die zakjes zijn geen goed plan want daar zit heel veel zout in. Groenten uit blik en pot bevatten trouwens ook veel zout: http://www.nu.nl/gezondhe(...)ten-blik-en-pot.html

Eigenlijk gebruik ik bijna altijd diepvries of vers. En als ik zin heb, maar ik vaak iets vooruit zoals bv lasagna of een andere pastaschotel en die gaat dan in de vriezer voor haastmomenten. Het avondeten voor vanavond (pastaschotel met tomaat, broccoli, kaas en zongedroogde tomaatjes ) staat nu ook al af te koelen. Dan kan het straks de koelkast in en vanavond zo hoppa de oven in en klaar
oh ok, nouja ik gebruik die toch niet zo veel. Hooguit als we zelf eens makkelijk doen, maar als ik dan toch makkelijk doe dan trek ik net zo lief een potje open

Maar wel goed om te weten, ook van die blikgroenten enzo (wissiknie! Dat daar zoveel zout in zit).
Dan mijden we die gewoon en kan ze met de pot mee-eten zolang er vers gekookt is en het niet te pedis is.
Thanks voor de adviezen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 13:03:57 #278
5428 crew  miss_sly
pi_80801797
Wat betref het zou in blikgroenten heb ik eens gelezen dat als je het eerst afspoelt en daarna opwarmt in gewoon water, het met de hoeveelheid zout nogal meevalt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80802312
Beetje laat Huup, maar ik dacht ook dat kruiden niet zo'n probleem zijn, maar hete kruiden wel. Vanavond eten we iets met Harissa erdoor, die doe ik er dan wel bij op het bord.

Sorry, vies praatje over heet eten...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vriend heeft dus helemaal niets met liga en koekjes enzo. Minder nog dan ik. Hij wil het liefst nog steeds dingen in hun pure vorm aanbieden, terwijl ik al vaker wel voor Ko aan het koken ben in uitgebreide vorm. Hij wil nog steeds broccolie stronkjes aanbieden enzo.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80802484
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:03 schreef miss_sly het volgende:
Wat betref het zou in blikgroenten heb ik eens gelezen dat als je het eerst afspoelt en daarna opwarmt in gewoon water, het met de hoeveelheid zout nogal meevalt
Ja zo doen wij dat hier. Eerst goed afspoelen en dan niet in de nat van wat in d epot zit koken. maar vaak doen we vers. Maar witte bonen (in tomatensaus) hebben we bv altijd uit pot.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_80804032
Ik denk dat het onderscheid tussen kruiden en specerijen ook wel belangrijk is. Ik kan me zo voorstellen dat een baby eerder last heeft van cayennepeper dan van basilicum.

Ik kook voornamelijk Italiaans. En dan 't liefst zuid-Italiaans. Da's heel puur, maar wel veel rode peper. Die rode peper laat ik voor Isabeau voorlopig maar achterwege . Ik denk dat we ongeveer 50% van de tijd vegetarisch eten. Da's niet eens een heel bewuste keuze, maar zo kook ik gewoon, verder veel vis. Verse groenten met een beetje goede olijfolie, inktvis gemarineerd in citroensap, rode peper en knoflook met veel platte peterselie erover, gegrilde vis, citroenrisotto, zelf brood bakken en er een lekkere pesto bij vijzelen... Dat soort dingen... ik hoop zo dat Isabeau mijn kookstijl later kan waarderen. Ze kijkt nu in elk geval al heel geinteresseerd mee als ik kook. Zou zo leuk zijn als ik mijn passie over kan brengen
pi_80804122
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:03 schreef miss_sly het volgende:
Speaking off verjaardagen en liga-maffia enzo: hoe denken de papa's erover?
Mijn lief is erg betrokken', maar als het op eten van Isabeau aankomt... het houdt hem totaal niet bezig! Ik ben hoofd voedsel thuis en hij houdt zich er volledig buiten.
pi_80804429
krijg net een belletje van het kdv, mn mannetje heeft koorts 38.4, of hem ik wil komen halen. Hij lag even op bed dus had niet ontzettend haast. Dus ik ga hem zo maar ophalen. Arm ventje
pi_80806188
Aggos! Sterkte!
pi_80806792
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Vannacht heb ik echt iets HEEL stoms gedaan. Ik voel me er nog zo ontzettend naar door. Ik heb zonder het te weten de kat in de kamer van Ivan opgesloten, terwijl ze daar helemaal niet mag komen. Niks aan de hand verder. De kat lijkt niet in zijn bed te zijn gekomen en Ivan is vrij van krassen en vrolijk. Maar oh oh oh, wat als, wat als? Pff. Ok, ik was héél moe, maar dat mag geen excuus zijn. Voortaan beter opletten.
ieeeeee, Claudia...dat is een grote angst van mij.

Wij hebben een kater van 7 kilo en ik ben ervan overtuigd dat ie op haar gaat liggen. Hij ligt het liefst bovenop iemand.
Ik ben als de dood dat ik hem opsluit op haar kamertje overdag en loop soms 3 keer terug om er echt echt zeker van te zijn.
Als hij op haar hoofd zou gaan liggen....hij is zwaarder dan haar....ze heeft geen schijn van kans....the horror!

Nu ga ik nog meer opletten
  woensdag 28 april 2010 @ 15:45:21 #286
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80807432
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:48 schreef martine1984 het volgende:

[..]

Typfoutje heb t aan gepast.... dacht al toen ik het typte volgens mij gaat er iets niet goed.
Het is je vergeven hoor vond t wel lollig!

Even een kleine egopost, want weinig tijd enzo: T. gaat staan!!! Wow!! Hij trekt zich op aan de tafel en staat gewoon waar is mijn kleine babietje??
  woensdag 28 april 2010 @ 15:53:21 #287
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80807755
Claudia gelukkig zeg dat er niks gebeurd is. Gebeurt je vast niet nog een x!

Martine, beterschap daar
pi_80808165
Staan!!
En Kobus een kiesje?! Wat snel! Hopelijk breekt hij snel door

Dit is trouwens een filmpje van wat Niels doet als je hem in bed legt, niet zo verwonderlijk dat hij zichzelf soms wakker houdt daarmee he Hij beweegt zoveel dat ik hem vaak wel 3 keer moet troosten omdat hij zijn hoofd gestoten heeft tegen een spijl van zijn bed (en er dan tegenaan blijft stoten omdat hij doorgaat met wiebelen)

<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80809224
Vanaf wanneer mogen baby's eigenlijk mozarella?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80809259
Dat is toch gewoon jonge kaas? Of is het rauwe kaas?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 16:36:51 #291
5428 crew  miss_sly
pi_80809311
buffelmozzarella is volgens mij rauw, de 'gewone' uit de supermarkt is volgens mij jong. Even op de verpakking kijken, dus
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80809505
Ko heeft al mozarella gehad!
En vandaag samen met mama melk uit een kokosnoot gedronken. Met een rietje. De beer is los hier geloof ik, wb eten. Zo'n discussie helpt wel mee trouwnens.

Sorbo, jouw kookwijze klinkt ook heerlijk!

Twinkly, wat lief, ik krijg helemaal zin om Niels te knuffelen.
Dat heeft Ko ook een tijd gedaan. En als ik hem dan op zijn zij legde, op het goede moment viel hij eindelijk in slaap. Of hij viel in deze houding in slaap.
Dat lijkt Niels ook bijna te doen.
pi_80812876
Morgen dus mozarella voor Graeme!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80813716
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:42 schreef oeke het volgende:
Ko heeft al mozarella gehad!
En vandaag samen met mama melk uit een kokosnoot gedronken. Met een rietje. De beer is los hier geloof ik, wb eten. Zo'n discussie helpt wel mee trouwnens.

Sorbo, jouw kookwijze klinkt ook heerlijk!

Twinkly, wat lief, ik krijg helemaal zin om Niels te knuffelen.
Dat heeft Ko ook een tijd gedaan. En als ik hem dan op zijn zij legde, op het goede moment viel hij eindelijk in slaap. Of hij viel in deze houding in slaap.
Dat lijkt Niels ook bijna te doen.
... drinkt met je billen bloot
melk uit een kokosnoot...
je wordt vanzelf groot!....

op een onbewoond eiheiheilaaand!

Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80814120
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:18 schreef martine1984 het volgende:
Iris een tandje
Willow

Ik lees van alles en nog wat hier over wat ze wel en niet mogen hebben. Maar wat is er mis met Liga? Jamie vind het heerlijk en smult er van. Zijn voedings schema ziet er tegenwoordig als volgt uit
0700 pap (door de weeks een fles en t weekend uit een bordje)
0930/1000 uur een brood korstje of halve liga en een beetje diksap voor het nodige vocht
1100 fles 180 cc
1500 fruit of groente hap
1900 uur laatste fles en naar bed.
Hij doet het hier goed op, is blij en tevreden. Maar toch ben ik onzeker dat ik het niet goed is. Drinkt hij wel genoeg, geef ik hem niet te veel eten Wat aten jullie kleintjes toen ze 6,5 maanden waren / zijn?
Lotte is nu 7 maanden en 8 dagen en eet nu ongeveer zo:

07:00 bv
09:00 boterham
10:30 fruit
12:00 boterham en bv
15:00 rijstwafel
17:30 warm eten
18:30 bv
Water bied ik de hele dag aan, maar in ieder geval tijdens de eetmomenten.
Lotte!
Noah!
pi_80814509
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:05 schreef Twinkly het volgende:
Staan!!
En Kobus een kiesje?! Wat snel! Hopelijk breekt hij snel door

Dit is trouwens een filmpje van wat Niels doet als je hem in bed legt, niet zo verwonderlijk dat hij zichzelf soms wakker houdt daarmee he Hij beweegt zoveel dat ik hem vaak wel 3 keer moet troosten omdat hij zijn hoofd gestoten heeft tegen een spijl van zijn bed (en er dan tegenaan blijft stoten omdat hij doorgaat met wiebelen)

Ik vind het zó knap van Niels! Wat een schatje.

Hier is het huilfestijn begonnen. Als ik dan naar hem toe loop om hem te troosten is hij meteen vrolijk en reikt hij naar m'n hoofd om m'n haren vast te pakken. Het is ook niet niks, helemaal alleen in je grotebabyslaapzak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80814865
Ik kom echt niet meer bij om die kleine smurf van me. Ze is echt met tien vingers blind aan het typen bij mij op schoot achter de comp (ja nu even niet natuurlijk, maar het staat zó grappig! en net nu heb ik mijn filmcamera uitgeleend )

Niels wat onwijs knap!! Maar kan me voorstellen dat het de nachtrust niet ten goede komt

Iemand nog tips trouwens? Isabeau draait zich de laatste tijd in haar bed met slaapzak en al op haar buik en 'kruipt' dan naar haar hoofdeinde om met een knuffel te spelen, maar ze heeft geen idee hoe je weer op je rug onder 't dekentje moet komen. Gevolg, pissige, wakkere Isabeau.

En dan is nu het woord aan Isabeau:

0ghklDC

Hmm, veel zinnigs heeft ze nog niet te melden
pi_80815529
Erg leuk te lezen hoe jullie over voeding (na)denken, geeft mij zeker heel veel inspiratie!
Ik heb het Opperdepop kookboek, daarvan ziet echt alles er lekker uit kan niet wachten om daarmee te beginnen

*lees stiekem al mee en sluip topic weer uit
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80815904
He Claudia, wat lastig. Het is echt een omschakeling voor Ivan. Hij heeft vast niet veel tijd nodig om het patroon te doorbreken.

Isabeau al in training voor wizzkid? Sorry, geen idee wat je aan het kruipen in bed probleem kunt doen.

Ko heeft vanavond lekker gegeten van de Marokkaanse wortelsalade. Dus dat ging al goed.
En hij kwam steeds naar de keuken kruipen om om zwarte olijfjes te bedelen.
Maar daar krijgt hij er vandaag maar 2 van.

Huup

Vicky, morgen al op reis!

He Poppejans
pi_80816333
Lars krijgt ook liga hoor, gaat ie vast niet dood van, en hij verdraagt het, dus ik laat hem lekker smikkelen

Lars is de afgelopen dagen niet in de food-mood trouwens, behalve zijn flessen heeft hij geen zin in eten. Hij zal wel flauw zijn van het eenzijdige menu.
Of hij hangt ergens tegenaan. Eens zien of het over een paar dagen beter gaat.

Ieks, dat is echt wel eng ja Claudia, de kat de hele nacht in Ivan's kamer. Gelukkig is het goed gegaan, maar kan me heel goed voorstellen dat je enorm schrikt!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')