abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 12:03:26 #251
5428 crew  miss_sly
pi_80799831
Speaking off verjaardagen en liga-maffia enzo: hoe denken de papa's erover?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80799860
Sorry, iPhone.

[ Bericht 21% gewijzigd door Claudia_x op 28-04-2010 12:09:58 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80799965
Waarom geen liga?

Thijs krijgt als het zo uitkomt een Nijntjekoekje, maar die krijgt hij vaker niet dan wel.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_80800215
Tandjesleed gemeen hoor die dingen die zich door je tandvlees moeten boren

Wij eten net zoals jullie Oeke. Ik ben wel verwend daardoor want ik vind standaard Hollands eten echt niet lekker, veel te saai.
Ik zou geleidelijk aan steeds meer kruiden toevoegen Huup, eerst een snufje en gewoon proberen wat ze ervan vindt, ze is het ook al gewend om te proeven via jouw moedermelk.

Die reclame kregen wij ook Claudia, dat we het door een fruithapje moeten mengen Ik snap het nut niet van Liga's, je kunt toch net zo goed een boterham eten.
Mijn man vindt me een beetje overdrijven met geen suiker enzo, die snapte ook niet waarom ik die Liga's niet zie zitten en vond het gek dat ik het Nijntje-koekje niet nodig vond bij mijn schoonmoeder. We zijn het wel samen eens dat Niels een echte verjaardagstaart gaat krijgen en die mag hij dan zelf aanvallen Dan maak ik een kwarktaart met vers fruit mjammie. Slagroomtaarten zijn vies imho.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80800223
Ivan heeft vannacht voor het eerst zonder Puckababy geslapen. Na 4 uur werd hij wakker maar kon ik hem goed troosten. Ik was een dik uur bezig met troosten toen m'n lief eruit ging en hem weer in de Puckababy deed. Ik was not amused toen ik daar vanochtend achter kwam.

Afijn, vannacht weer proberen. Ik heb er stom genoeg zin in. Ik vond de afgelopen nacht wel moed bieden. Ivan deed zo zijn best om weer in slaap te komen. Hij moet gewoon even doorkrijgen hoe dat moet.
pi_80800263
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft vannacht voor het eerst zonder Puckababy geslapen. Na 4 uur werd hij wakker maar kon ik hem goed troosten. Ik was een dik uur bezig met troosten toen m'n lief eruit ging en hem weer in de Puckababy deed. Ik was not amused toen ik daar vanochtend achter kwam.

Afijn, vannacht weer proberen. Ik heb er stom genoeg zin in. Ik vond de afgelopen nacht wel moed bieden. Ivan deed zo zijn best om weer in slaap te komen. Hij moet gewoon even doorkrijgen hoe dat moet.
goed stevig onder de dekens instoppen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80800302
quote:

Oh dat is niet zo fijn inderdaad, na al die moeite van jou. Was hij boos omdat hij niet kon slapen door het gehuil?
Het is denk ik inderdaad een knop die om moet bij Ivan; dat hij ook veilig kan gaan slapen zonder Puckababy.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80800315
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:01 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, ik weet niet precies hoe het voedselintroductieschena eruit ziet, dus wanneer het voor kinderen überhaupt gebruikelijk is om met de pot mee te eten. Maarm om het kruiden zou ik me niet druk maken. Dat wil zeggen, ik zou het voor gaar gewoon zo min mogelijk op smaak brengen. Zo'n maal is voor haar nu ongetwijfeld al een explosie aan smaken.

Over ligamaffia gesproken: Ivan ontving gister post van ze. Ze zijn er rap bij! Het werkt wel aardig, want mijn lief was meteen enthousiast. Waarop ik bromde: hij krijgt GEEN liga.
ja maar zo min mogelijk op smaak brengen daar zit dus juist het probleem eigenlijk.
Heel veel van wat ik kook zijn stoofgerechten of een pans/potsdingen. En eigenlijk voornamelijk uit de Aziatische of de Maghreb-keuken. Wat dus betekent, van tevoren marineren en uiteindelijk alles tegelijk in een pan mikken, ofwel laten stoven ofwel wokken zeg maar.
Verder dan dat breng ik voor ons zelf dus niets op smaak. Ik ben niet zo van het met de zoutpot eroverheen op het laatst wij eten heel weinig zout eigk in verhouding.

Maar daar wringt hem dus een beetje de schoen, wat Oeke denk ik ook wel begrijpt, met de pot mee eten betekent in dat geval dan ook echt, met de pot mee-eten. Ik kan wel ons eten alvast opscheppen en dan wat kokosmelk door haar eten doen om het wat milder te maken, of ik kan haar eten opscheppen en dan pas de sambal erdoor doen, maar alle andere kruiden zitten er dan wel al in. (en sambal krijgt ze uiteraard voorlopig sowieso niet.) Dus ik kan het wel minder pedis maken voor haar, maar niet minder gekruid dan wat wij eten. Als iemand me nog volgt
Er zal wel net zo veel koriander door zitten bijv. Of citroengras of ui/knoflook/lomboks enz. Dus mja.

Nouja ik ga het binnenkort gewoon een keertje aanbieden, beetje proberen dan maar.
Het naanbrood en de (eveneens gekruide) zoete aardappel trok ze nog net niet uit mn handen dus het moet goedkomen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80800348
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:16 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja maar zo min mogelijk op smaak brengen daar zit dus juist het probleem eigenlijk.
Heel veel van wat ik kook zijn stoofgerechten of een pans/potsdingen. En eigenlijk voornamelijk uit de Aziatische of de Maghreb-keuken. Wat dus betekent, van tevoren marineren en uiteindelijk alles tegelijk in een pan mikken, ofwel laten stoven ofwel wokken zeg maar.
Verder dan dat breng ik voor ons zelf dus niets op smaak. Ik ben niet zo van het met de zoutpot eroverheen op het laatst wij eten heel weinig zout eigk in verhouding.

Maar daar wringt hem dus een beetje de schoen, wat Oeke denk ik ook wel begrijpt, met de pot mee eten betekent in dat geval dan ook echt, met de pot mee-eten. Ik kan wel ons eten alvast opscheppen en dan wat kokosmelk door haar eten doen om het wat milder te maken, of ik kan haar eten opscheppen en dan pas de sambal erdoor doen, maar alle andere kruiden zitten er dan wel al in. (en sambal krijgt ze uiteraard voorlopig sowieso niet.) Dus ik kan het wel minder pedis maken voor haar, maar niet minder gekruid dan wat wij eten. Als iemand me nog volgt
Er zal wel net zo veel koriander door zitten bijv. Of citroengras of ui/knoflook/lomboks enz. Dus mja.

Nouja ik ga het binnenkort gewoon een keertje aanbieden, beetje proberen dan maar.
Het naanbrood en de (eveneens gekruide) zoete aardappel trok ze nog net niet uit mn handen dus het moet goedkomen
Mag ik bij jou eten *drool*
pi_80800364
Iris een tandje
Willow

Ik lees van alles en nog wat hier over wat ze wel en niet mogen hebben. Maar wat is er mis met Liga? Jamie vind het heerlijk en smult er van. Zijn voedings schema ziet er tegenwoordig als volgt uit
0700 pap (door de weeks een fles en t weekend uit een bordje)
0930/1000 uur een brood korstje of halve liga en een beetje diksap voor het nodige vocht
1100 fles 180 cc
1500 fruit of groente hap
1900 uur laatste fles en naar bed.
Hij doet het hier goed op, is blij en tevreden. Maar toch ben ik onzeker dat ik het niet goed is. Drinkt hij wel genoeg, geef ik hem niet te veel eten Wat aten jullie kleintjes toen ze 6,5 maanden waren / zijn?
pi_80800376
Ik heb de dekens juist weggehaald omdat hij er altijd al onder vandaan geschoven is voor hij in slaap valt. Dat geschuif in bed maakt hem volgens mij juist onrustiger.

Mijn lief was gewoon moe en dacht er niet bij na. We accepteren van elkaar dat we 's nacht ontoerekeningsvatbaar zijn, haha.

Ik wil trouwens ook bij Huup eten! Kunnen we niet een kookmeeting organiseren of zo?
  woensdag 28 april 2010 @ 12:20:21 #262
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80800414
Oeke Linde eet ook graag "grote krentjes" (dadels).

Tsja van mij mag Esmee best een enkele keer een liga (alsof ze ook maar iets anders eet ) Maar ook niet te vaak want het is en blijft gewoon koek. Verder blijf ik ook gewoon groente en fruit aanbieden. Ik wil namelijk ook niet dat een liga bv een te speciaal iets wordt (zoals mijn baas eens vertelde dat zijn kinderen hun vriendjes om thuis bij te spelen uitzochten op waar ze dan wel veel snoepjes kregen )

Zolang alles met mate is en het avond eten vers is, maakt het mij wienig uit. Een dagje veel gesnoept (er zijn wel grenzen hoor!) bij opa en oma? Dan de dag daarna alleen paprika, tomaat en komkommer als tussendoortje. Dan trekt het weer een beetje bij.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:22:13 #263
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80800468
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:16 schreef huuphuup het volgende:

Maar wat is er dan mis met koriander en citroengras als ze het lekker vindt? Linde is gek op zelfgemaakte pesto met veel knoflook en kaasfondue en burrito's met chili etc. Zolang ze het eet, is er toch niks mis mee?
pi_80800534
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de dekens juist weggehaald omdat hij er altijd al onder vandaan geschoven is voor hij in slaap valt. Dat geschuif in bed maakt hem volgens mij juist onrustiger.

Mijn lief was gewoon moe en dacht er niet bij na. We accepteren van elkaar dat we 's nacht ontoerekeningsvatbaar zijn, haha.

Ik wil trouwens ook bij Huup eten! Kunnen we niet een kookmeeting organiseren of zo?
En een gewoon slaapzakje dan?
pi_80800555
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:22 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Maar wat is er dan mis met koriander en citroengras als ze het lekker vindt? Linde is gek op zelfgemaakte pesto met veel knoflook en kaasfondue en burrito's met chili etc. Zolang ze het eet, is er toch niks mis mee?
Nee daar is helemaal niets mis mee juist imho!
Maar ik kreeg van het cb eigenlijk te horen dat ik maar zo lang mogelijk geen kruiden moest gebruiken en in de introductieschema's staat ook dat je alles mild moet houden en moet wachten met kruiden.

Dus dan vraag ik me af van tsja, wat is mild... en hoe pak je dat aan als je met de pot mee gaat eten, en wat ik eigenlijk belangrijker vindt, zou ze er dan kramp van krijgen als ze wel kruiden binnenkrijgt? (lijkt me dat dat laatste wel mee zou vallen maar toch).
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 28 april 2010 @ 12:25:08 #266
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80800567
Vicky een tandje had je die nog niet dan??

Go Ivan!! Zet m op voor komende nacht!

Huup, mag ik ook meedoen? Haha!

Martine, goede plasluiers en goede ontlasting zijn DE graadmeters. En als Jamie blij is, dan doe je t goed hoor!

Karin, klopt, ik wil d emannen liever niet bij naam op fok!, toch een beetje eng enzo.... vandaar dat ik ook geen foto's post (of ze heel snel weer weghaal ).

Hier weer een goede nacht! Het wordt wel beter, echt!

Vicky, jullie gaan al op vakantie joh! Wow!! Superveel plezier en mooi weer enzo, maar dat komt vast wel goed En de reis, je zal zien, je maakt je er druk om en dan gaat t gewoon als vanzelf helemaal volgens plan! Yeah! Houd je ons op de hoogte vanaf je vakantie-adres? Of is dat niet mogelijk? Wij gaan vrijdag lekker een paar dagen naar Sauerland, zin in! Alleen, het weer wordt wel minder helaas, maar goed dat mag de pret niet drukken
pi_80800573
quote:

oh!
mijn lief zou een dreun van me krijgen als hij dat deed haha
Wat Ticootje zegt, het lakentje strak om hem heen instoppen misschien?

@Miss_sly, mijn lief en ik zitten eigenlijk volledig op 1 lijn. Er zijn wel dingen waar hij strenger over denkt en er zijn dingen waar ik meer een zeur in ben. Wij hebben eigenlijk de regel gemaakt dat degene die er een probleem mee heeft, dat diens mening zwaarder telt. (uiteraard binnen het redelijke en altijd open voor discussie...). Dus als ik per se geen suiker zou willen en hij vindt het geen punt dan komt er toch geen suiker.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80800610
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:03 schreef miss_sly het volgende:
Speaking off verjaardagen en liga-maffia enzo: hoe denken de papa's erover?
Papa hier wilde niet eens vrij nemen op de eerste verjaardag van Leander "We houden het toch het weekend ervoor waarom moet ik dan thuis zijn?" was zijn redenering. Nadat ik er lang over gezeurd heb heeft ie nu toch vrij zodat we met zijn 4en iets leuks kunnen gaan doen.

Qau eten luistert ie meer naar mij. Hij zegt zelf dat ie er toch geen ballen verstand van heeft. Maar hij is het wel met me eens dat Leander geen slagroom of weet ik wat voor onzin nodig heeft. Zo heeft ie vorige week tegen zijn moeder gezegd dat ze Leander niet steeds een lange vinger moest geven maar dat ze ook wel eens een rijstewafel of fruit mocht geven. Dus hij luistert wel goed als ik over bepaalde dingen praat.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_80800616
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:24 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nee daar is helemaal niets mis mee juist imho!
Maar ik kreeg van het cb eigenlijk te horen dat ik maar zo lang mogelijk geen kruiden moest gebruiken en in de introductieschema's staat ook dat je alles mild moet houden en moet wachten met kruiden.

Dus dan vraag ik me af van tsja, wat is mild... en hoe pak je dat aan als je met de pot mee gaat eten, en wat ik eigenlijk belangrijker vindt, zou ze er dan kramp van krijgen als ze wel kruiden binnenkrijgt? (lijkt me dat dat laatste wel mee zou vallen maar toch).
Ik denk dat ze in die schema's meer uitgaan van kruidenzakjes enzo... Niet het gewone verse spul zeg maar... Of maakt dat geen verschil?
pi_80800627
Claudia, lastig zo'n kerel die je dwarsboomt!!! Ik zou ook 'not amused' zijn.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_80800693
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat ze in die schema's meer uitgaan van kruidenzakjes enzo... Niet het gewone verse spul zeg maar... Of maakt dat geen verschil?
knorr wereldgerechten ofzo bedoel je? (bijvoorbeeld?)
Hmm dat zou kunnen, daar zit wel heel veel zout in, misschien dat dat het probleem is. Maar voor de andere smaken en kruiden zou het geen verschil moeten maken eigenlijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80800761
Huuphuup, wereldgerechten en macaronisaus uit een zakje enzo.

Spul dat ik toch al nooit gebruik, dus Thijs eet bijna altijd met de pot mee.

Net als groenten uit een pot, dat zit ook barstensvol zout, maar gebruik ik ook nooit.
pi_80800921
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:29 schreef huuphuup het volgende:

[..]

knorr wereldgerechten ofzo bedoel je? (bijvoorbeeld?)
Hmm dat zou kunnen, daar zit wel heel veel zout in, misschien dat dat het probleem is. Maar voor de andere smaken en kruiden zou het geen verschil moeten maken eigenlijk.
Ja dat bedoel ik inderdaad.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:37:20 #274
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80800982
Ja die zakjes zijn geen goed plan want daar zit heel veel zout in. Groenten uit blik en pot bevatten trouwens ook veel zout: http://www.nu.nl/gezondhe(...)ten-blik-en-pot.html

Eigenlijk gebruik ik bijna altijd diepvries of vers. En als ik zin heb, maar ik vaak iets vooruit zoals bv lasagna of een andere pastaschotel en die gaat dan in de vriezer voor haastmomenten. Het avondeten voor vanavond (pastaschotel met tomaat, broccoli, kaas en zongedroogde tomaatjes ) staat nu ook al af te koelen. Dan kan het straks de koelkast in en vanavond zo hoppa de oven in en klaar
pi_80801156
Mikoxx, geen update denk ik. We gaan 3w naar Italie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')