abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:37:46 #1
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80640175
Vervolg op Het grote babietjes topic (6-12 maanden) deel 17

De grote baby's:

29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 42% gewijzigd door RockabeIIa op 27-04-2010 20:35:38 ]
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:38:52 #2
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80640223
Iedereen mag zelf herhalen wat hij belangrijk acht
pi_80640784
Zien allebei zijn beentjes er zo uit Karin? Misschien komt het dan van de warmte? Hopelijk heeft hij er geen last van en is het niet een allergische reactie op iets ofzo

Jeeeeej Niels staat niet in de OP, zie je wel dat hij nog klein is * Twinkly zit nog in de ontkenningsfase
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80640821
Och Karin, die beentjes van Lars... wat sneu!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 23 april 2010 @ 18:08:30 #5
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80641164
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:55 schreef Twinkly het volgende:

Jeeeeej Niels staat niet in de OP, zie je wel dat hij nog klein is * Twinkly zit nog in de ontkenningsfase
U zei?
pi_80641660
ff in de herhaling, volgens ET kon het wel eens netelroos zijn, wat zich openbaart als gevolg van...jawel....een allergische reactie....maar waarop?
Misschien nog wel op de paracetamol?
Het zijn allebei de bovenbeentjes, de onderarmpjes zijn ook rood en dik, en zijn rompje heeft een wat vlekkerig uiterlijk.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80641670
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:25 schreef renzell het volgende:
We maken er een fijn dagje van hoor lieve Oek, die eerste! Met taart voor Ko, met bubbels, kado's, herinneringen, de wind in onze haren, een traantje om weg te pinken en een hele grote stoere zoon die voor het eerst gaat kamperen!

Ach arme Lars, ik herken het ook niet, dacht wel nog even aan een hevige reactie op een muggenbult, maar netelroos klinkt waarschijnlijker.

Timo, wat fijn dat je zo lekker vrolijk bent en groooot!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80644075
Timo vrolijkerd

Lars ziet er vervelend uit Karin, ik herken het niet. Heeft hij er last van?

Troel schei toch uit man.
Ten eerste beledig je en passant even iedereen die hier met enige regelmaat post, alsof jij de enige bent die het druk heeft of die iets doet op zn werk... en ten tweede, degene die wat zei over posten over Jochem was Claudia. Zij bedoelde daar heus niets mee ze wilde enkel maar zeggen dat ze het jammer vond dat je zo weinig postte. Vat het dan op als een compliment ofzo dat men je posts graag ziet in plaats van gelijk zo nutteloos te hakketakken.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80645305
Ik heb niet echt het idee dat Lars er last van heeft, de plekjes trekken ook weg, om vervolgens elders weer op te duiken.
Hij ligt nu in bed, we zien wel wat de nacht ons brengt.
Een allergische reactie zou natuurlijk niet ondenkbaar zijn gezien zijn allergieen die hij al heeft.

fijn weekend voor iedereen, het wordt (is) zulk lekker weer!!!! Dat worden zandbaktaferelen, en veel wandelingen waarschijnlijk! Genieten!
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:18:56 #10
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80645825
Karin, ik heb het verder eventjes gemist, maar in combi met de toch vrij hoge koorts van laatst: zou je niet even langs de ha? Zou ik wel doen geloof ik
pi_80645979
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:18 schreef mikoxx het volgende:
Karin, ik heb het verder eventjes gemist, maar in combi met de toch vrij hoge koorts van laatst: zou je niet even langs de ha? Zou ik wel doen geloof ik
ik wacht de nacht wel even af, en zie wel even hoe het er morgen uitziet.
Ik heb op dit moment niet het gevoel dat het iets ernstigs is ofzo.

Maandag naar het CB, ben wel benieuwd naar de scores eigenlijk.
Mijn speklap is wel goed gegroeid denk ik, ondanks het weinige wat hij krijgt eigenlijk.
Wel ga ik even vragen hoe nu verder met zijn voeding enzo, omdat hij zo weinig verdraagt.
De dietiste gaf destijds aan "als hij 8 maanden is en nog bijna niks verdraagt wordt het een ander verhaal" dus daar gaan we even achteraan.
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:24:24 #12
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80646063
Oké, je moet natuurlijk doen wat je gevoel zegt Succes maandag
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:25:38 #13
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80646127
Tess: ik zag vier op een rij! Haha! Heb ik nooit bij stilgestaan Vicky, lollig!

Troel wat jammer dat je het zo ervaart eigenlijk...

Twinkly je staat toch echt in de OP hoor
pi_80646134
Ik vind het zo knullig om voor iets onschuldigs naar de HAP te gaan.
Als het verandert of ik denk dat hij last heeft wordt het een ander verhaal.
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:27:03 #15
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80646190
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het zo knullig om voor iets onschuldigs naar de HAP te gaan.
Als het verandert of ik denk dat hij last heeft wordt het een ander verhaal.
Da's in het geval van kids nooit 'knullig' vind ik! Maar als je zelf zoiets hebt van 'het valt wel mee', dan moet je niet gaan natuurlijk, maar ik dacht t zelf zo.... nou ja, anyway, volg je gevoel
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:27:21 #16
100412 mefke79
komt goed!
pi_80646206
Karin, heeft hij vandaag buiten ergens op gelegen? Ik krijg dit soort uitslag van blauwe regen (de plant, niet dat spul dat uit de lucht komt vallen ) en nog wat andere planten (kom er maar niet achter welke planten ). Als het dat is, zou het wel morgen weg moeten trekken.
Twinkly, ik zou als ik jou was toch even bellen met de kinderarts en even overleggen. Zeker in combi met de opmerking dat ie weer zuurder spuugt.
En verder ben ik vooral erg moe. Driekus kwam maar liefst 5 keer afgelopen nacht en dat is 5 keer te veel als je het niet meer gewend bent. Hij droomt en hoe Positief nieuws: het nieuwe eetschema lijkt te werken, we hebben geen hongergillen meer gehad. En dat doet deugd want dat ging door merg en been. Hij krijgt twee keer pap nu, eet een hele banaan en een hele peer en dan nog groentehap met aardappel. Tussendoor krijgt ie dan wat water en nog halve flessen.
Ssserpente, kruipt Lente nu al? Of zit ze alleen op haar knietjes?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_80646222
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

U zei?
Noes hij is groot...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80646408
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:27 schreef mefke79 het volgende:
Karin, heeft hij vandaag buiten ergens op gelegen? Ik krijg dit soort uitslag van blauwe regen (de plant, niet dat spul dat uit de lucht komt vallen ) en nog wat andere planten (kom er maar niet achter welke planten ). Als het dat is, zou het wel morgen weg moeten trekken.

Nopes, nergens op gelegen, ook niks raars gegeten oid.
ik ontdekte het vanmorgen toen ik hem zijn fruit wilde geven, deed zijn mouwen wat omhoog, en toen zag ik het. Ik vond het vanavond al minder erg eruit zien als vanmiddag, dus wie weet is het ergste wel weg.
Maar wel vreemd.
(volgens google kon het ook een reactie zijn op temperatuurwisselingen (en nu is zijn temp nogal heen en weer gesprongen de laatste dagen tussen 35.9-39.9)

ai 5 keer eruit dat is echt slopend zeg. ik hoop op een betere nacht voor jullie allen!
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:32:29 #19
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80646423
Karin, naar aanleiding van de post van Mefke: Ik krijg dat soort uitslag dus van klimop (hedera) Maar: dat jeueueueueeukt gigántisch. Het lijkt er wel op, maar ik begreep dat Lars geen jeuk heeft he?
pi_80646466
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:32 schreef mikoxx het volgende:
Karin, naar aanleiding van de post van Mefke: Ik krijg dat soort uitslag dus van klimop (hedera) Maar: dat jeueueueueeukt gigántisch. Het lijkt er wel op, maar ik begreep dat Lars geen jeuk heeft he?
tsja, dat weet ik niet, ik merk het niet echt aan hem
Vanavond was hij wel wat aan het huilen steeds, maar na de fles weer rustig. Dus dat was misschien ook wel honger. Hoe merk je dat een baby jeuk heeft?
Krabben doet hij niet.
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:33:35 #21
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80646469
Karin Linde heeft eens een allergische reactie op 1 van de prikken gehad en dat zag er net zo uit
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:38:32 #22
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80646703
Ik denk dat je het wel merkt als hij jeuk heeft. Toen ze hier waterpokken hadden, hadden ze ook jeuk: overduidelijk. Schuiven met plekjes die jeuken (bijv achterhoofd heen en weer schuiven) en krabben met de nageltjes. Dus dat zal het dan waarschijnlijk niet zijn. Wat je zegt: misschien is het morgen wel net zo plotseling weer weg als dat het gekomen is
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 20:53:23 #23
5428 crew  miss_sly
pi_80647354
Tess haar vier-op-een-rij is schattig

En Chan, Timo wordt echt groot he? En zo snel gaat dat dan ineens

Karin, als hij er geen last van lijkt te hebben, is dat al heel wat. Ik hoop dat het gauw wat wegtrekt.
Dat eten inderdaad, lastig hoor dat hij zo reageert op van alles. Ik hoop dat het cb je kan helpen ermee.

jeuh mefke, 5 keer eruit, dat is vaak, zeker als het niet meer standaard is. Hoop op een betere nacht!

Thuiskomen was vandaag een feestje Senna stond bij de bank, was mee aan het hupsen op een muziekje. Toen ik binnenkwam begon ze eerst heel hard te lachen, liet zich toen snel op haar knietjes vallen en kwam in een sneltreinvaart mijn kant op gekropen Zo snel dat ze zichzelf bijna voorbijkroop en 'struikelde' onderweg
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80648088
Ha!

Oef, Mef, wat een nacht… Waaraan merk je dat ie droomt? Denk je dat het enge dromen zijn?

Wat eet Driekus veel! Ongelooflijk! Lente krijgt ongeveer vier keer 140 cc borstvoeding, een fruithapje (soms maar een halve), een klein groentehapje een pyjamapapje. En de bv is af en toe echt proppen. Soms laat ze er makkelijk zes uur tussen en krijgt ze dus een voeding minder. Maar ach, ieder z’n meug.

Echt kruipen doet ze nog niet hoor, wel tijgeren. En dat gaat vrij rap. En af en toe gaat ze op handen en voeten staan, dan maakt ze een bruggetje.

Sterkte vannacht voor jullie.

Gekke plekjes, Karin. Ik moest ook meteen aan netelroos denken. Hoop dat ie geen jeuk heeft. Sterkte met je kleine vriendje.

Lente slaapt gelukkig al een paar nachten goed door! Ze heeft ook echt een flinke sprong gemaakt. Ze was een week of twee huilerig en ineens is ze een heel ander kind. Het is lastig om er de vinger op te leggen, maar ze lijkt iets anders te kunnen of te weten dan voorheen. Mijn grote meid.

Jezus Troel, zeik niet zo. Als ik moest gaan zeiken om elke post waarop ik nauwelijks reactie krijg, was ik nog wel even bezig. En dat quasi nonchalante toontje is ook zum kotzen. Als het je echt niet zo boeien, zou je ook niet de moeite nemen om het hier neer te zetten. ‘t Is puur aandachttrekkerij. En aandacht krijg je. Bij deze. En stop het nou maar lekker waar het licht niet schijnen kan. Dag Troel.
pi_80649009
Thijs was 77,5 cm en 98nogiets gram. Grote vent nog steeds dus!

Bij de verpleegkundige ging hij zitten en liet zijn dat hij dat al aardig onder de knie heeft. Bij de arts vertikte hij het, en zei ze 'leg hem maar op zijn buik, zo te zien kan hij nog niet zitten'. Ik diende haar van repliek met 'zonet bij Rita nog wel!'.

Voor de rest is hij helemaal goedgekeurd

@ Miss : dat is leuk thuiskomen!!!

@ Karin : hopelijk trekt het snel weg!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:48:08 #26
100412 mefke79
komt goed!
pi_80650129
Ik ga vannacht heeeeerlijk slapen hoor, Driekus slaapt bij zijn opa en oma en dat is drie kwartier rijden. Knappe vent als ik em dan nog hoor. Voor het eerst bij deze opa en oma, ik vind het toch lastiger dan em achterlaten bij mijn eigen ouders.
Oja, Mikkox, vergeten te vertellen, mijn uitslag van blauwe regen jeukt als de ziekte en ik nies me dan ook suf. Dus als ie geen tekenen van jeuk vertoont, dan lijkt het me dat niet Karin. Trouwens, die blauwe regen zit in de hedera, zou het dan stiekem de hedera zijn? Ik dwaal af....

Ssserptente, Driekus eet ook abnormaal veel. Maar goed, tis in overleg met het cb, dus zal wel goed zijn. Schema van nu is 210 cc/7 schepjes bij wakker worden, dan een stuk fruit om 10 u, 12u pap (130 cc en 7 schepjes bambixspul) 3u fruit + 120 cc/4 schepjes, 6u groente (evt. met halve fles) en avondpap om een uur of 8 als toetje. Doel is om zsm 1 papfles te wisselen voor brood. Volgens wvk was het een combi van ziek zijn (en dus afvallen, lang leve norovirus) en een groeispurt. En dat ineens een stuk wijzer zijn, ken ik ook. Hij reageert anders dan eerst.
McLaura, Thijs is ook een grote ja...ach, ieder zijn lijntje, toch?
En Miss, wat lijkt me dat gaaf als ze zo snel naar je toekomt!
pi_80650548
Miss, wat klinkt dat heerlijk zeg, daar kan ik nu al naar uitkijken

Lente, meiske, wat kan je al veel! Lotte probeert nu sinds 2 dagen dr knietjes onder zich te krijgen, maar daardoor buik-schuift ze alleen maar verder van d'r speelgoed vandaan

Karin, ziet er wel sneu uit zeg! Hopelijk is het snel weg. Moest nog aan jullie denken tijdens het avondeten; wat gebeurd er nou als Lars die allergische reacties op eten blijft houden? Hij kan niet eeuwig flesjes blijven drinken toch?

Lotte heeft het hele eet-schema rond nu, maar ik heb echt het gevoel alsof ik vandaag alleen maar aan tafel heb gezeten met d'r. Vanmorgen in bed om 07:00u een voeding, om half 9 brood, 11u fruit, 1u brood en bv, 4u rijstwafel, half 6 avondeten, half 7 bv en naar bed. Hoe doen jullie dat in godsnaam als je weggaat
Lotte!
Noah!
  vrijdag 23 april 2010 @ 22:05:32 #28
100412 mefke79
komt goed!
pi_80650947
Linda, als jij erachter bent hoe het moet als je weggaat met haar, vertel je het mij dan ook? Wij smokkelen wel trouwens, Driekus kan liggend zijn eigen fles leegdrinken door de handvatten die we gekocht hebben. En daar maak ik dus echt gebruik van
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 22:09:26 #29
5428 crew  miss_sly
pi_80651136
Lente, grote meid hier lijkt het pyjamapapje goed te werken om door te slapen, of het is toeval dat ze inmiddels al ongeveer 3 weken slaapt van 20.30 uur tot een uur of 6.

mefke, dwaal maar lekker af, hoor en lekker een goede nacht voor de boeg, fijn!

Linda, eten kun je ook meenemen he? Ik heb eerst Senna geleerd aan tafel te eten in de kinderstoel. Had idd ook wel vaak het gevoel dat ik alleen maar met haar aan tafel zat, en anders lag ze in bed Maar je kunt een stuk fruit (eventueel al geschild en in stukjes, maar ook gewoon met mesje) meenemen ergens heen. Of een al gesmeerd boterhammetje, rijstwafel sowieso natuurlijk, bv heb je altijd bij je Het grappige is dat Senna ergens anders als we dan niet aan tafel eten, het ineens prima vindt dat ik haar stukjes in haar mond of handje geef, terwijl ze daart huis meer moeite mee heeft
pi_80653183
Dat was ik me bewust Miss, dat je eten mee kan nemen
In de trein naar NL vorige keer had ik een potje fruit mee en een rijstwafel. Opzich gaat dat ook wel, maar daarnaast drinkt ze water (wilde eiks bv blijven doen, maar merk dat ze beter en rustiger drinkt met maar 3 hoofdmaaltijden bv) en pfft wat een gesleep allemaal
Idd eten is hier aan tafel. Ze wordt al helemaal wild als ze in de kinderstoel gaat of de staafmixer hoort
Lotte!
Noah!
pi_80654690
Oh Miss, wat een heerlijk weerzien met Senna zo!
Die pyamapapjes maak je die eigenlijk met opvolgmelk of bv? Is misschien ook wel een idee om hier eens uit te proberen.

Hopelijk trekken die plekken vannacht weg Karin en blijven ze ook gewoon weg.

Slaap lekker vannacht, Mefke! En wat is Driekus een lekkere eter.

Wat heerlijk, zo'n sprongetje en dat ze dan veel vrolijker is en meer kan. Goed zo Lente!

Wij nemen ook hapjes mee, en hij eet vaak mee als dat kan, als we ergens anders zijn.
We hebben zo'n rond bakje, daar past een rijstwafel in of brood in stukjes of fruit ook in stukjes.
Als hij dan in de doek zit, dan voer ik hem soms. dan zijn de familie vogel aan het spelen.
En anders gaan we gewoon ergens zitten.
En water uit een rietjesbeker, of bv.
Ik probeer zo min mogelijk mee te slepen. Maar dat lukt inderdaad niet altijd.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80661118
Hoera voor Niels! Wat een prachtige fotoserie heb je gepost, Twinkly. Niels zag er van meet af aan uit als Niels, een knappe jongen met grote, heldere, nieuwsgierige en gretige ogen. In de loop der maanden is hij steeds 'volwassener' geworden in zijn lichaamsbouw, gelaatstrekken en zijn maniertjes. Dat misstaat hem niet, het grotebabyschap! Veel plezier met alle ontwikkelingen die gaan komen. Wij volgen jullie gauw.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 24-04-2010 21:07:39 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80661223
Lars is vlekvrij!

ws dus toch een reactie geweest, maar waarop

Straks nog maar even fijn aan de wandel, en vanmiddag gaat Lars naar mijn schoonouders, we gaan met Meike naar de Dip en Dap voorstelling.
Lars is nog niet eerder alleen bij mijn schoonouders geweest, dus een beetje spannend vind ik het wel.
Gelukkig is het maar voor een paar uurtjes.
(gister strekte hij zijn armpjes uit naar oma, dus dat komt vast goed )
pi_80677310
Wat fijn dat de vlekken weg zijn Karin!

Ik zit een beetje met een probleem met het drinken van Finn, omdat hij zelf zijn ritme om heeft gegooid, verviel zijn vles om 19.00uur en die verplaatste we naar 21.00uur. Meestal werd hij dat om 01.00uur 's nachts weer wakker, om eens uit te proberen wat een pyamapapje zou doen heb ik hem donderdag zo'n papje gegeven voor het slapen gaan, hij vond het lekker en heeft de hele fles leeg gedronken.
Maar, nu wil hij dus helemaal geen fles meer, niet overdag en niet voor het slapen gaan. Geen gewone opvolgmelk en geen pyamapapje. Het enige wat hij nu krijgt is de bv 's nachts en 's ochtends en ik maak me toch wel een beetje zorgen omdat hij daar natuurlijk niet genoeg aan heeft.
Ander drinken wil hij wel, maar gewoon geen melk meer uit de fles.
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:29:00 #35
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80677547
En uit een tuitbekertje dan FTA? Ik heb begrepen dat ongeveer 500cc per dag aan melkproducten voldoende is. Yoghurt mag je dan ook meetellen, ik weet niet of Finn dat wel eens krijgt? BV kan je natuurlijk niet meten, maar ze zei ook 'ongeveer 500cc' laatst bij het cb.
pi_80677782
Heb ik toevallig net geprobeerd maar na 2 slokken hoefde hij het daar ook niet meer uit.
Yoghurt krijgt hij ook wel, maar dat is ook niet zo heel erg veel.
Dat is inderdaad weer het lastige van borstvoeding dat je dat niet kan meten. Hij ligt nu te slapen en als hij dan wakker is maar weer bv proberen, dan maar weer een voeding erbij, ik weet het anders ook niet.
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:45:34 #37
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80678005
Ik zou gewoon even een paar dagen afwachten, evt ander drinken proberen, zoals slappe thee of sterk verdund diksap ofzo. Yoghurt, als hij dat wel wil, kan natuurlijk ook, of gewoon water. Zolang zijn luiers goed nat blijven, is er niks aan de hand. We hebben hier ook je wel eens een dag of 2 a 3 gehad dat ze erg weinig dronken, ging vanzelf over. En wat je zegt, evt 'extra' bv? Maak je m 's nachts wakker? Of komt hij zelf voor voeding?
pi_80678089
Of je geeft wat extra fruit, zit ook vocht in
pi_80679612
Mikoxx hij komt zelf voor de nachtvoeding, dus ik verwacht ook vannacht.
Zoals ik al zei ander drinken is geen probleem, luiers zijn allemaal prima vol dus dat is geen probleem. Ik maak me gewoon meer zorgen over het feit dat hij al aan de kleine kant is en ik nu dus de bv overdag heb afgebouwd en hij nu dan geen meer kv wil, hij moet wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgen natuurlijk.

Ik wacht het even af en anders bel ik maandag of dinsdag het cb wel even, eens kijken wat zij er over zeggen.
pi_80687737
Karin, volgens mij heeft Mirte die vlekken ook gehad, was ook vrij snel weer weg, leek wel iets van een allergische reactie op het een of ander...
Hoe waren dip en dap?

FTA, misschien wat meer yoghurt geven als hij dat wel wil? Of een ander merk melk? Maar goed hij drinkt zowel dat pyamapapje als de gewone melk niet, dus vraag me dan af of het de smaakt is...

Kleine klimgeit probeerde gister bij opa en oma achter een stoel te lopen, gelukkig had oma 'em vast, want af en toe schoot ze wat ongecontroleerd naar voren of achteren...
Fake it till you make it...
pi_80689327
Claudia ik mis jullie wel hoor, dus kom maar snel naar dit topic groei Ivan groei!!

Hoe is het met de beentjes van Lars Karin?

Wij zijn gisteren naar mijn moeder geweest, het was heel gezellig maar Niels heeft bijna niet geslapen. Ook in de auto terug ging hij niet slapen en werd hij steeds hyperder, uiteindelijk was hij wel 3 uur wakker en helemaal overprikkeld.
Thuisgekomen heb ik hem gevoed en ging hij wel slapen, maar hij werd na 2 uur compleet overstuur wakker en daarna kreeg ik hem niet meer (diep) in slaap, hij ging steeds weer huilen. Hij ligt 's nachts in de co-sleeper naast ons op zijn rug. Uiteindelijk heb ik hem om 3 uur in zijn eigen kamer (waar hij een Aerosleepdekmatras heeft) op zijn buik gelegd en heeft hij tot half 8 geslapen. Ik vind het heel akelig wanneer hij alleen is als hij op zijn buik ligt, ook al heeft hij zo'n matrasje, ik had de babyfoon zo ongeveer tegen mijn oor aan staan.
Misschien moet ik er toch maar aan wennen dat hij wel in zijn eigen kamer slaapt en op zijn buik... want dat is voor hem veel fijner.
Nu ligt hij alweer in bed en slaapt hij al 2,5 uur
pi_80691692
Ik herken het wel, Twinkly. Ivan gaat het hele bed door met z'n slaapzak en ik heb me daar ook wel zorgen om gemaakt, vooral met de Puckababy aan. Soms lukt het overdag met de gewone slaapzak even niet en dan raakt hij hyper en overstuur en wil hij niet meer slapen maar is slaap juist wat hij nodig heeft om zich weer lekker te voelen. Dan halen we de Puckababy erbij en moet ik hem in slaap wiegen. Ik wil van dat wiegen geen gewoonte maken, maar hij heeft dat gewoon nodig op dat moment.

Afijn, ik zou hem 's nachts voor mijn gemoedsrust liever in zijn gewone slaapzak willen laten slapen, maar ik durf dat niet goed te proberen voor het overdag soepeltjes gaat. Als hij zijn rust niet krijgt en wij onze rust niet krijgen voelen we ons allemaal rot. Op een bepaald moment gaat dat dan zwaarder wegen dan de mogelijke zorgen. Ik houd mezelf voor dat hij wel heel hard begint te huilen als hij 's nachts in bed in een penibele situatie terechtkomt.

Kan een baby trouwens echt zo makkelijk stikken in bed? Het kost hem toch niet zoveel moeite om zijn hoofd even opzij te doen zodat er een neusgat vrij ligt?
pi_80692515
Claudia, misschien is de puckabag een optie. Wij hebben daarvoor gekozen, en Thijs is naadloos van de Woombie (net zoiets als Puckababy) in de Puckabag gegaan. Het is zo erg dat hij niet in een andere slaapzak wil slapen

Een baby stikt niet makkelijk in bed als hij geen dekbed/deken heeft. Het 'schadelijke' zogenaamde 'rebreathing' op het matras is te verwaarlozen bij een baby. Wij hebben een aerosleep, maar dat had eigenlijk niet eens gehoeven. Toch vind ik het wel een fijn idee.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_80692675
Ja, dat vroeg ik me ook af. Tot welke leeftijd is het onveilig om op de buik te slapen? Niels heeft een slaapzak aan en ook een dekentje over want hij is een enorme koukleum, dat heeft hij echt van mij. Maar ik heb hem dus al een aantal keer overdwars of naar beneden gezakt (beentjes helemaal onder zich getrokken) met zijn hoofd half onder de deken aangetroffen, terwijl ik de deken maar tot zijn middel optrek.

Hij wil echt kruipen
(alleen het begin van het filmpje).
Dit doet hij dus ook vaak als ik hem in bed stop en dan kan hij er niet meer mee stoppen lijkt het wel, dan wordt hij steeds hyperder en bozer en moet ik hem echt uit bed halen en rustig maken voordat hij weer kan slapen.
pi_80700393
Ik vind een dekentje ook wel eng. Graeme kruipt en draait ook z'n hele bed door, ik zou echt bang zijn dat hij dan onder een dekentje terecht zou komen. Wij hebben voor als het koud is gewoon een lekker dik slaapzakje met lange mouwen, en dan ook gewoon een beetje een dikke pyjama en een romper met lange mouwen en sokjes. Dan kan ie het echt niet koud krijgen.

Graeme heeft vandaag voor het eerst in een autostoeltje gezeten. Hij paste bijna niet meer in de maxicosi. En dit stoeltje kijkt vooruit, dus hij kon alles veel beter zien, hij vond het echt heel leuk!
En Graeme kan traplopen We waren bij mijn schoonouders, en die hebben zo'n hele rechte trap, en daar begon hij dus op te klimmen (wij stonden er wel recht achter natuurlijk!), maar hij kan dus echt omhoog komen! Hij trekt zich eerst op, en dan zet hij zijn knieen op de volgende tree, en dan gaat hij weer staan, en zo komt hij helemaal tot bovenaan dus echt Dus wij hangen morgen hier de traphekjes op.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80701633
Tsja, dekentjes en baby's. Jullie weten wat er laatst bij ons gebeurd is, ik leg Lars nog wel onder een dekentje, maar ga veel vaker kijken nu. Helemaal als hij wat onrustig is.

Qua gevaar van buikligging, als ik kijk naar ons KDV dan moeten de ouders ervoor tekenen als hun kind op de buik slaapt, en dat is tot 1,5 jaar.

Graeme in de "grote" autostoel. Mooi man, nu kan hij lekker naar buiten gluren!
En idd traphekjes monteren! Trappen hebben ook zo'n lekkere aantrekkingskracht, net als water....

De beentjes van Lars zijn weer vlekvrij hoor, ik zag gister weer even wat opkomen, maar dat was ook zo weer weg, ik denk dat het misschien wel van de warmte was.....
Dip en Dap waren leuk trouwens! Meike ging er weer he-le-maal in op

Wij zijn vandaag wezen zwemmen, Lars voor het eerst.
Hij vond het prachtig! Mooi ronddobberen in zijn bandje, hier kijken, daar kijken, bal omklemmen, beetje spetteren, en kijken wat grote zus allemaal voor trucs uit de kast haalt,......groot succes.
Na een uurtje werd het druk in het zwembad, en ben ik er maar uit gegaan met Lars, maar als het aan hem lag wassie nog wel even blijven dobberen ook.
Morgen CB, ben benieuwd!
pi_80701876
Hier thuis heeft Graeme nog nooit naar de trap omgekeken, terwijl we zo'n open wenteltrap in de huiskamer hebben. Maar misschien heeft ie nu ontdekt hoe leuk een trap is, dus beter maar die hekjes monteren.

Wat leuk dat Lars zo genoten heeft van het zwemmen En gelukkig zijn alle vlekjes weg.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80702651
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:21 schreef McLaura het volgende:
Claudia, misschien is de puckabag een optie. Wij hebben daarvoor gekozen, en Thijs is naadloos van de Woombie (net zoiets als Puckababy) in de Puckabag gegaan. Het is zo erg dat hij niet in een andere slaapzak wil slapen
We hebben al een Puckabag, maar de lente/zomerversie is niet dik en zwaar genoeg om hem een geborgen gevoel te geven. Bovendien zit de Puckabag vrij groot.

Wanneer hebben jullie Thijs uit de Woombie gehaald? Ivan is nu 5,5 maanden oud en hij past nog maar net in de Puckababy. Het zal niet lang duren voor we dat ding wel vaarwel moeten zeggen.

Het slapen in de Puckabag gaat overdag niet gek, hoor, maar vandaag heeft hij er alleen maar korte slaapjes in gedaan en dan stoppen we hem op een bepaald moment toch weer in de Puckababy om hem zijn slaap in te laten halen. Misschien moeten we dat maar niet meer doen.
quote:
Een baby stikt niet makkelijk in bed als hij geen dekbed/deken heeft. Het 'schadelijke' zogenaamde 'rebreathing' op het matras is te verwaarlozen bij een baby. Wij hebben een aerosleep, maar dat had eigenlijk niet eens gehoeven. Toch vind ik het wel een fijn idee.
Ik heb zijn deken net meteen uit bed gehaald! Ivan gaat al een tijdje het hele bed door en ik heb niet het idee dat hij zo'n deken echt nodig heeft.

Karin, ik heb het helemaal niet meegekregen wat er is gebeurd met Lars! Ik ga teruglezen.
  Moderator zondag 25 april 2010 @ 20:49:51 #49
5428 crew  miss_sly
pi_80706540
Graeme in de grote stoel! Wat fijn dat hij het leuk vond.

En Lars die genoot van het zwemmen en geen vlekjes meer heeft

Senna slaapt in slaapzakje onder een dekbedovertrekje met daarin een dekentje. Ze reist ook de hele ledikant rond, maar het ding is niet echt ingestopt dus als ze onder de deken terechtkomt, is die toch meteen helemaal los. Bovendien blijft ze als ze echt gaat slapen gewoon netjes op haar rug liggen. En anders gaat ze kruipen en staan enzo, dus dat is ook ongevaarlijk
  zondag 25 april 2010 @ 20:57:10 #50
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80706838
Wat fijn dat Lars het zwemmen zo leuk vond Kariin!

Hier gebruiken we slaapzakjes en alleen als het buiten flink vriest een katoenen dekentje erbij. Ik vind het anders toch best eng
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')