oh over dat laatste ben ik zelf heel simpel. Mijn moeder zei vroeger altijd "moeders mogen alles" als zij weer eens iets niet nam wat wij wel moesten (meestal nav een of ander nieuw dieet ookquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:02 schreef miss_sly het volgende:
ja oeke, die sinterklaastijd bijvoorbeeldik heb me voorgenomen om iig dit jaar in december nog streng te zijn. Als ik zie wat neefje en nichtje bij schoonouders naar binnen werken met die dagen, dat wil ik echt niet voor Senna, hoor
Sowieso snoepen die best veel, lijkt het. Vind ik nergens voor nodig.
Nu we het hier toch over hebben, hoe gaan jullie dat doen met dingen die je zelf eet en die je liever wil dat je kind voorlopig nog niet eet? Ik ben bijvoorbeeld dol op chocoladepasta op brood (lekker dik ook) maar eigenlijk wil ik liever dat Senna dat voorlopig nog niet eet. Zelfde met mayo bij de patat of gebakken aardappeltjes. Nu is dat nog geen probleem natuurlijk, maar over niet te lange tijd gaat ze wijzen, praten, verschil zien, Hoe gaan jullie dat doen? Zelf ook niet of minder die dingen eten, of gewoon weigeren aan je kind in eht kader: jij bent nog een kind dus je mag dat nog niet?
Eerlijk? Alles wat ik eet mag Jen ook... Jen mocht langere tijd geen mayo vanwege de ei die erin zat, en dan kreeg ze van mij een frutje ketchup. Nu vindt ze mayo niet lekker en kiest zelf voor de ketchup.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:02 schreef miss_sly het volgende:
ja oeke, die sinterklaastijd bijvoorbeeldik heb me voorgenomen om iig dit jaar in december nog streng te zijn. Als ik zie wat neefje en nichtje bij schoonouders naar binnen werken met die dagen, dat wil ik echt niet voor Senna, hoor
Sowieso snoepen die best veel, lijkt het. Vind ik nergens voor nodig.
Nu we het hier toch over hebben, hoe gaan jullie dat doen met dingen die je zelf eet en die je liever wil dat je kind voorlopig nog niet eet? Ik ben bijvoorbeeld dol op chocoladepasta op brood (lekker dik ook) maar eigenlijk wil ik liever dat Senna dat voorlopig nog niet eet. Zelfde met mayo bij de patat of gebakken aardappeltjes. Nu is dat nog geen probleem natuurlijk, maar over niet te lange tijd gaat ze wijzen, praten, verschil zien, Hoe gaan jullie dat doen? Zelf ook niet of minder die dingen eten, of gewoon weigeren aan je kind in eht kader: jij bent nog een kind dus je mag dat nog niet?
quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:13 schreef Ticootje het volgende:
*knip*
maar ik ben meer van alles met mate dan dingen krampachtig verbannen.
*knip*
nouja dat wilde ik dus ook zeggen maar had ik weer weggehaald. Doe ik het tochquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Stralend blij met 3 tumtummetjes!En nee, niet elke dag en zelfs niet elke week, simpelweg omdat ik er niet eens aan denk.
Of een slokje van papa's milk-shake. En nee, niet toen hij 8 maanden was, wel toen hij anderhalf was.
Sorry, ervaringen over mijn peuter in het grote babietjes topic, maar mijn grote baby krijgt nog geen milk-shake of patatjes.
Cola oid zal ik hem dan trouwens weer niet snel geven. Sowieso ook omdat wij dat niet standaard drinken en hij er dus ook niet om zal vragen.
I knowquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nouja dat wilde ik dus ook zeggen maar had ik weer weggehaald. Doe ik het toch![]()
ik wil niemand voor het hoofd stoten door de term krampachtig maar eigenlijk ben ik het wel eens met Ticootje. Suiker vermijden wil ik wel. Wat BE zegt, elke week hoeft niet. Maar echt verbieden ofzo vind ik niet nodig. Pick your battles ook wel een beetje eigenlijk. Zoals dat voorbeeld in de Mac. (omg ticoo geef je kinderen toch es gewoon te eten joh!![]()
)
Absoluutquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:36 schreef oeke het volgende:
Ik vind 'krampachtig' trouwens helemaal niet bij mij passen.
Gewoon keuzes maken en die volgen en weer loslaten.![]()
Het is toch normaal om na te denken over wat je je kind wil meegeven? Hoe je je kind wil voeden?
Ja en op den duur loopt het allemaal vanzelf wel los. Je moet nou eenmaal dingen aanpassen en dat zal met eten en drinken ook zo gaan.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:36 schreef oeke het volgende:
Het is toch normaal om na te denken over wat je je kind wil meegeven? Hoe je je kind wil voeden?
Ko had dat ook, ineens was de box een interessant gymlokaal met speelgoed.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:37 schreef huuphuup het volgende:
Trouwens, Amélie vindt de box ineens geweldig![]()
Dat!quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:36 schreef oeke het volgende:
En als dat anders is dan anderen het doen is dat toch niet perse krampachtig?
Ik eet ook geen vlees of vis. Tja, in de ogen van veel mensen ben je dan krampachtig. In mijn ogen doe ik gewoon waar ik me goed bij voel. En wat ik lekker vind.![]()
Klopt, maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op... als ik de keuze zou maken geen chocopasta meer in huis te halen heb ik gewoon ruzie met minimaal 2 huisgenoten.. Dus in ons geval zouden dat soort keuzes wel krampachtig zijn.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:36 schreef oeke het volgende:
Ja Leander ook. Die staat alleen maar te huilen met de handjes omhoog. Mikael heeft er ook nooit ingezeten en Leander ging ook die kant op. Nu is de box weg! Heeft ie meer ruimte om te spelen en op zijn loopauto te rijden!quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef miss_sly het volgende:
Senna vindt de box momenteel echt niets aanZe begint dan echt heel verdrietig te huilen, alsof ik haar verban naar een gevangenis ofzo
Ik denk dat ik daarom ook de grens van 2 jaar heb gesteld. Zodat het met de peutertijd lekker los kan en je minder kans hebt op gedoe.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef Ticootje het volgende:
Klopt, maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op... als ik de keuze zou maken geen chocopasta meer in huis te halen heb ik gewoon ruzie met minimaal 2 huisgenoten.. Dus in ons geval zouden dat soort keuzes wel krampachtig zijn.
Dus ja, ik heb chipjes en koekjes in huis... En ja als je eens een bakje chips neemt dan is het niet raar dat er dan opeens een dreumes voor je neus staat "ook".
Hier dacht ik laatst aan, en dat dat inderdaad best wel eens voordelig voor mij uit kan pakken.quote:Maar nadenken is ook goed, als ik niet wil dat Jen snoept mag ik het van mezelf ook niet. Ook nog eens goed voor mezelf.
Ja nou dat ja hahaquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:40 schreef oeke het volgende:
[..]
Ko had dat ook, ineens was de box een interessant gymlokaal met speelgoed.![]()
Ja, dat zal inderdaad ook wel meewegen. Wij eten eigenlijk altijd zo gezond en vers. Veel groenten etc.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:50 schreef Ticootje het volgende:
ik denk ook dat het meeweegt hoe je leefde voordat er kinderen waren.. Zit het er gewoon ingesleten dat je altijd verse groente op tafel zet en altijd vers fruit in huis hebt is het gewoon een stuk makkelijker omdat je kind dan gewoon meegaat in de bestaande gewoontes..
Is het de gewoonte om elke week bij de mac te gaan eten, magnetronmaaltijden en een zak chips op de bank, dan is het lastiger... Hou je je gewoonte vast en zeg je je kind jij niet want je bent nog klein, of gooi je je leven om, wat ook gewoon moeilijk is.. Dan moet je opeens verantwoord gaan koken enzo...
Ow, dat laatste is wel ernstig, vind ik persoonlijk.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:53 schreef bodpa09 het volgende:
M. heeft ook wel eens een paar slokjes milkshake op (lekker!) en krijgt een of twee keer per week een smartie. Hij word er intens gelukkig van. Hij krijgt wel eens yoki (lees 1x per maand), krijgt meestal zoet op brood (rozenbotteljam, pindakaas). Kaas en worst eet hij uit vuistje. Hij krijgt af en toe een kaakje, of een lange vinger.
Hij krijgt dus wel suiker binnen. Het is in elk geval nog niet zo veel als zijn kamergenoot toen M. een nachtje in het ziekenhuis moest blijven. Dat jongetje was 18 maanden, dronk vier flejes kindercola, kreeg een plak chocola als vier uurtje, at 's avonds vier boterhammen en smulde daarna nog van een Happy Meal dat zijn moeder voor hem mee nam, inclusief ijsje.
Nou t is wel duidelijk wat bij jou de gewoonte was...quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:50 schreef Ticootje het volgende:
ik denk ook dat het meeweegt hoe je leefde voordat er kinderen waren.. Zit het er gewoon ingesleten dat je altijd verse groente op tafel zet en altijd vers fruit in huis hebt is het gewoon een stuk makkelijker omdat je kind dan gewoon meegaat in de bestaande gewoontes..
Is het de gewoonte om elke week bij de mac te gaan eten, magnetronmaaltijden en een zak chips op de bank, dan is het lastiger... Hou je je gewoonte vast en zeg je je kind jij niet want je bent nog klein, of gooi je je leven om, wat ook gewoon moeilijk is.. Dan moet je opeens verantwoord gaan koken enzo...
quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:53 schreef bodpa09 het volgende:
M. heeft ook wel eens een paar slokjes milkshake op (lekker!) en krijgt een of twee keer per week een smartie. Hij word er intens gelukkig van. Hij krijgt wel eens yoki (lees 1x per maand), krijgt meestal zoet op brood (rozenbotteljam, pindakaas). Kaas en worst eet hij uit vuistje. Hij krijgt af en toe een kaakje, of een lange vinger.
Hij krijgt dus wel suiker binnen. Het is in elk geval nog niet zo veel als zijn kamergenoot toen M. een nachtje in het ziekenhuis moest blijven. Dat jongetje was 18 maanden, dronk vier flejes kindercola, kreeg een plak chocola als vier uurtje, at 's avonds vier boterhammen en smulde daarna nog van een Happy Meal dat zijn moeder voor hem mee nam, inclusief ijsje.
Het is soms ook heel veilig voor ze, die box, gewoon een afgebakend stukje.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:37 schreef huuphuup het volgende:
Trouwens, Amélie vindt de box ineens geweldig![]()
Ik wilde laatste even snel een vuilniszak weggooien buiten, en normaalgesproken bleef ze wel liggen op het kleed. Ze ging toch geen kant opmaar nu ze meer beweegt en schuift enzo vind ik dat toch wat eng dus had ik haar in de box gezet die we eigenlijk nooit meer gebruiken.
in 1 woord geweldighelemaal blij met al haar knuffeltjes aan het spelen enzo en aan de spijlen aan het trekken.
Stom is dat hoe ze het dan ineens weer wél leuk kan vinden.
Ze houdt nu een konijn omhoog alsof ze hem net geschoten heeft
hoezo 1 keer per maand?quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:53 schreef bodpa09 het volgende:
Hij krijgt wel eens yoki (lees 1x per maand),
prenatal (mits het zo'n mega ding is) hebben houten kapstokjes. Nijntje e.d. Bij ons passen alle jassen erop ;-)quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:08 schreef mikoxx het volgende:
Op de fiets bodpa![]()
hihi...
![]()
Oeke, dank voor je weetje over diksap, weten we dat ook weer!![]()
Iemand leuke tips voor kinderkapstokjes? Liefst van hout, waar je jasjes ed op kan hangen (met meerdere haakjes dus)
Dat is inderdaad ook een belangrijk punt wat mij betreft: een gezondere relatie met voeding.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind gezond eten erg belangrijk. We eten vaak vis en kip, proberen rood vlees binnen de perken te houden, vermijden varkensvlees, eten veel groenten en beperken de koolhydraatinname. Ook eet ik volkorenbrood en ongezouten noten. Bij hoge uitzondering eet ik een stukje taart of een toetje. Zo drink ik ook wijn bij uitzondering. Ik hoop Ivan hiermee een vanzelfsprekend voorbeeld te geven: suiker is geen vergif, maar het is wel iets voor bijzondere gelegenheden omdat het lekker maar niet zo goed is.
Snaaien heb ik ook met fases gedaan en daar wil ik echt niet meer aan gaan beginnen. Ik hoop dat Ivan een probleemlozere relatie krijgt met voeding dan ik. Voor mij zal het misschien moeilijk worden om niet te rigide te zijn. Mijn lief heeft zijn eigen snoeplade, beperkt zijn koolhydraatinname niet en is dol op mayonaise. Ik weet nog niet hoe dat moet; echt gezond leeft hij niet. In mijn ogen is hij niet zo'n goed voorbeeld voor Ivan, maar misschien is het juist goed om wat tegenwicht in huis te hebben. Wat jullie al zeggen: er zijn kinderlekkernijen en grotemensendingen.
Stap 2 is beter te haggelen..quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:49 schreef Twinkly het volgende:
Ik wil ook Niels zoveel mogelijk vers te eten geven, zo eten we zelf ook en met suiker zo lang mogelijk wachten want hij kan zijn hele leven nog suiker eten. Voor mij was vroeger cola, sinas of chips heel bijzonder omdat we het alleen maar met verjaardagen kregen. Maar mijn man heeft van de week Liga-koekjes (1e stap dat wel) voor hem meegenomen, ik wilde niet zeuren (ik zeur al teveel) dus net heeft Niels aan een halve Liga gesabbeld. De andere helft heb ik geproeft en het smaakt naar niets, ik zie het nut niet van die dingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |