U zei?quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:55 schreef Twinkly het volgende:
Jeeeeej Niels staat niet in de OP, zie je wel dat hij nog klein is![]()
* Twinkly zit nog in de ontkenningsfase
quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:25 schreef renzell het volgende:
We maken er een fijn dagje van hoor lieve Oek, die eerste! Met taart voor Ko, met bubbels, kado's, herinneringen, de wind in onze haren, een traantje om weg te pinken en een hele grote stoere zoon die voor het eerst gaat kamperen!![]()
ik wacht de nacht wel even af, en zie wel even hoe het er morgen uitziet.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:18 schreef mikoxx het volgende:
Karin, ik heb het verder eventjes gemist, maar in combi met de toch vrij hoge koorts van laatst: zou je niet even langs de ha? Zou ik wel doen geloof ik
Da's in het geval van kids nooit 'knullig' vind ik! Maar als je zelf zoiets hebt van 'het valt wel mee', dan moet je niet gaan natuurlijk, maar ik dacht t zelf zo.... nou ja, anyway, volg je gevoelquote:Op vrijdag 23 april 2010 20:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het zo knullig om voor iets onschuldigs naar de HAP te gaan.
Als het verandert of ik denk dat hij last heeft wordt het een ander verhaal.
Noesquote:
Nopes, nergens op gelegen, ook niks raars gegeten oid.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:27 schreef mefke79 het volgende:
Karin, heeft hij vandaag buiten ergens op gelegen? Ik krijg dit soort uitslag van blauwe regen (de plant, niet dat spul dat uit de lucht komt vallen) en nog wat andere planten (kom er maar niet achter welke planten
). Als het dat is, zou het wel morgen weg moeten trekken.
tsja, dat weet ik niet, ik merk het niet echt aan hemquote:Op vrijdag 23 april 2010 20:32 schreef mikoxx het volgende:
Karin, naar aanleiding van de post van Mefke: Ik krijg dat soort uitslag dus van klimop (hedera) Maar: dat jeueueueueeukt gigántisch. Het lijkt er wel op, maar ik begreep dat Lars geen jeuk heeft he?
We hebben al een Puckabag, maar de lente/zomerversie is niet dik en zwaar genoeg om hem een geborgen gevoel te geven. Bovendien zit de Puckabag vrij groot.quote:Op zondag 25 april 2010 13:21 schreef McLaura het volgende:
Claudia, misschien is de puckabag een optie. Wij hebben daarvoor gekozen, en Thijs is naadloos van de Woombie (net zoiets als Puckababy) in de Puckabag gegaan. Het is zo erg dat hij niet in een andere slaapzak wil slapen![]()
Ik heb zijn deken net meteen uit bed gehaald! Ivan gaat al een tijdje het hele bed door en ik heb niet het idee dat hij zo'n deken echt nodig heeft.quote:Een baby stikt niet makkelijk in bed als hij geen dekbed/deken heeft. Het 'schadelijke' zogenaamde 'rebreathing' op het matras is te verwaarlozen bij een baby. Wij hebben een aerosleep, maar dat had eigenlijk niet eens gehoeven. Toch vind ik het wel een fijn idee.
Hier gaat het prima met de Puckabag, ik denk dat Thijs er vanaf 4,5 maand in slaapt. Hij paste niet meer in de Woombie, en ik heb het gewoon geprobeerd. Voor hem is het geborgen genoeg, maar dat blijkt wel uit het feit dat hij niet slaapt in een slaapzak zonder mouwenquote:Op zondag 25 april 2010 19:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We hebben al een Puckabag, maar de lente/zomerversie is niet dik en zwaar genoeg om hem een geborgen gevoel te geven. Bovendien zit de Puckabag vrij groot.
Wanneer hebben jullie Thijs uit de Woombie gehaald? Ivan is nu 5,5 maanden oud en hij past nog maar net in de Puckababy. Het zal niet lang duren voor we dat ding wel vaarwel moeten zeggen.
Jazeker!quote:Op zondag 25 april 2010 22:12 schreef miss_sly het volgende:
Fijn, even wat meer knuffeltijd met je mannetjeGeniet er maar van!
ahhhh wat leuk he!! hier V ook die klapt en doet dan zijn handen op zijn hoofd en wiebelt..quote:Op maandag 26 april 2010 11:27 schreef Vicky het volgende:
jeetje McLaura, jullie zitten wel in een molentje zeg! Ik hoop dat het allemaal meevalt voor Thijs!
Welkom terug MamaNik!Ik zit foto's van Amber te bekijken. Tess heeft nu kleren aan die van Amber geweest zijn, die Amber nog droeg toen ze 16 maanden was!!
Tess heeft ineens hele gekke rode plekjes op haar wang. Het lijken een beetje op bloeduitstorinkjes. Geen idee hoe ze er aan komt!
Tess slaapt momenteel nog met 1 arm vast. We hadden 2 armen los gedaan maar dat was weer drama in bed! Met 1 arm los gaat het beter!![]()
Mevrouw kan in haar handjes klappen
![]()
ssssttttttquote:Op maandag 26 april 2010 11:45 schreef Vicky het volgende:
Amber was wat kleiner en lichter dan Tess nu
quote:Op maandag 26 april 2010 12:44 schreef innepin het volgende:
Mijn kleine baby ging gisteren zomaar staanwhuuuhhh! En de grootste lol natuurlijk, want rechtop is de wereld nog veel leuker
Ik ga leren, heb binnenkort m'n eerste tentamen, na 2 jaar studie-pauzequote:Op maandag 26 april 2010 16:04 schreef miss_sly het volgende:
Ow, dat is zeker best spannend, LindaWel leuk, papa en Lotte. En dan heb jij zomaar tijd voor jezelf. Wat ga je daarmee doen
Ik hoop ook op geen gesnij voor jullie
ik dacht het net zelf, toen ik naar beneden keek: ik lijk wel nog steeds zwanger![]()
Over dat slapen: het is eigenlijk een luxe probleem, denk ik, want ze gaat gewoon wel slapen, en vaak ook echt binnen een paar minuten. Een heel enkele keer lukt het niet, dan kijk ik eerst of troosten in haar kamertje lukt, en anders neem ik haar nog even mee naar binnen en probeer het een half uur later nog eens. Het is echt het 'naar bed gaan' en toch vind ik dat al heel naar.
Vanmiddag heb ik haar ook onder luid gehuil, uitgestrekte handjes en dikke tranen naar bed gebracht, binnen 3 minuten was ze stil en ze sliep bijna 2 uur. En dan is ze ook echt uitgerust en blij als ze wakker wordt.
Gewoon zelden verschonen en if, moet ik eerst kijken of ze gepoept heeftquote:Op maandag 26 april 2010 17:23 schreef oeke het volgende:
Lastig Miss, maar volgens mij hebben jullie al veel geprobeerd, misschien hoort het op dit moment bij Senna en groeit ze er gewoon overheen.![]()
Willow!![]()
MamaNik, welkom terug!
Zijn eerste poepluier. Hoe heeft hij die zo lang kunnen ontduiken?
![]()
Hopelijk heeft Lotte een leuke dag en papa ook.
En kun jij lekker leren en misschien een beetje genieten van stilte en rust.
Ik ken het ook hoor, hier vroeg ook iemand met 7 maanden of de tweede onderweg was.![]()
Hier gaat het vaak zo:quote:Op maandag 26 april 2010 17:42 schreef Linda2205 het volgende:
Gewoon zelden verschonen en if, moet ik eerst kijken of ze gepoept heeft
Aan de ene kant wel, aan de andere kant ben ik bang dattie de luier weer dichtdoet en naar huis komtquote:Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef tessie het volgende:
Haha Linda, dan zou je toch haast hopen dat ze juist een spuitluier krijgt of ben ik gewoon heel gemeen door mijn hormonen?
Maar ik vind dat echt stom als mensen gaan vragen of je zwanger bentOp foto's vind ik in elk geval dat je er juist erg goed uitziet
quote:
Ja die vlekjes hoorden erbij!quote:Op maandag 26 april 2010 20:39 schreef mikoxx het volgende:
[..]
nou ja, tijgeren is het meer. En T begint zich op te trekken. Aan de handjes lukt ze allebei al wel, als we ze een vinger geven trekken ze zich zomaar op
, en T begint nu ook aan de box enzo!
![]()
Wat fijn dat de dietiste je ook nog eventjes belde joh! En 5e of 6e ziekte? Hoe merk je dat dan? Koorts en verder niks ofzo? Of hoorden die vlekjes daar ook nog bij.
Al meer van de psz gehoord?
quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok. Een suikervrij recept moet dan toch niet heel moeilijk te vinden zijn?
Ik zal die van mijn moeder niet vragen, die gooit geloof ik drank door de rozijnen.
Oh das nog laat, mijn schoonmoeder werd helemaal boos omdat ze Jen bij 3 maanden geen slagroom mocht geven.quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
daar slapen ze lekker van joh!
En meer van dat soort pareltjes
Overigens was het hier dat ik erbij zat rond een maand of zes stond mijn oma ook bijna een stuk taart mét botercrème dikke bovenlaag erop in Amélie's mond te proppen.
Doe nog maar even niet.... ik ben niet per se anti-suiker ofzo (hoewel ik beperken tot een bepaalde leeftijd wel verstandig vind!) maar taart met 6 maanden vond ik wat te vroeg nog
ja ik was heel duidelijk geweest over dat ze niets anders dan melk mocht tot 6 maandenquote:Op dinsdag 27 april 2010 08:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh das nog laat, mijn schoonmoeder werd helemaal boos omdat ze Jen bij 3 maanden geen slagroom mocht geven.
Zit toch melk in?quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:57 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja ik was heel duidelijk geweest over dat ze niets anders dan melk mocht tot 6 maanden
Iets zegt me dat zij dat anders opgevat heeft dan ik het bedoeld had
oh maar dat laatste ben ik absoluut met je eens, de rest van het leven komt er nog genoeg suiker langsquote:Op dinsdag 27 april 2010 09:01 schreef oeke het volgende:
Rozijntjes in drank klinkt wel heel lekker voor de papa en mama!
gelukkig is het enige dat Ko tot nu toe aangeboden kreeg een frietje met 7 maanden. Van een snackbarman. Dus dat kon ik makkelijk afslaan.
Ik vind het best een fijn idee om de eerste 2 jaar geen suiker te geven. Dat krijgt hij nog genoeg de rest van zijn leven.
Ook geen fruithap? Dus gepureerd aanbieden, zonder stukjes?quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:42 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb tips nodigLeander wil niet meer eten. Tenminste geen brood, fruit en warm eten meer. Hij teert al dagen alleen op 3 flessen waarvan 1 's nachts. Zodra ie een stukje van iets in zijn mond krijgt, begint ie hevig te kokhalzen en spuugt het weer uit. Of ie het nu zelf doet of ik help hem. Hij gruwelt er echt van terwijl ie eerder alles at wat je hem gaf. Ik heb het cb al gebeld maar die hadden geen tips, gaat wel weer over was hun antwoord. Maar ja hij is al zo ielig dat ik bang ben dat als ie niet eet dat er niks meer van overblijft. Een extra fles hebben we ook al geprobeert maar dan drinkt ie misschien 30cc van op en dan is het klaar.
Ik heb niet het idee dat ie overdag er last van heeft dat ie honger heeft maar aan het eind van de middag vaak wel. Dan word ie vervelender enzo. Maar hij wil niks hebben dan.
Iemand tips?
Ja dat van de keel zou misschien wel kunnen jah. Mijn moeder vond van de week ook dat ie beetje zuur rook uit zijn mond!quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:45 schreef huuphuup het volgende:
Geen tips Nicole, wel lastig![]()
ik zou het denk ik blijven proberen aan te bieden op een normale manier. Wil ie niet, dan niet.
Misschien heeft ie wel pijn in zn keel, daar heb ik zelf vaak last van en dan doet het écht zeer met eten. Als dat zo is dan is het vast met een week wel beter.
Misschien kun je anders, als je het niet teveel moeite vindt, zo'n ijsje maken zoals Oeke beschreef. Fruit pureren en dat op een stokje invriezen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:46 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja dat van de keel zou misschien wel kunnen jah. Mijn moeder vond van de week ook dat ie beetje zuur rook uit zijn mond!
Opa deed vorige week slagroom op haar vla... Gillen!!!! NEEEEEE OPAAAAAA NEEEEEEEE.quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:50 schreef miss_sly het volgende:
MeNicole, naar is dat. Toch denk ik dat gewoon aan blijven bieden en geen drama maken als ie niet eet het beste is. En met die 3 flessen krijgt hij toch iig nog behoorlijk wat binnen, toch?
Ticootje, dat lijkt me ideaal, daar hoop ik ook stiekem op bij Senna
oh over dat laatste ben ik zelf heel simpel. Mijn moeder zei vroeger altijd "moeders mogen alles" als zij weer eens iets niet nam wat wij wel moesten (meestal nav een of ander nieuw dieet ookquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:02 schreef miss_sly het volgende:
ja oeke, die sinterklaastijd bijvoorbeeldik heb me voorgenomen om iig dit jaar in december nog streng te zijn. Als ik zie wat neefje en nichtje bij schoonouders naar binnen werken met die dagen, dat wil ik echt niet voor Senna, hoor
Sowieso snoepen die best veel, lijkt het. Vind ik nergens voor nodig.
Nu we het hier toch over hebben, hoe gaan jullie dat doen met dingen die je zelf eet en die je liever wil dat je kind voorlopig nog niet eet? Ik ben bijvoorbeeld dol op chocoladepasta op brood (lekker dik ook) maar eigenlijk wil ik liever dat Senna dat voorlopig nog niet eet. Zelfde met mayo bij de patat of gebakken aardappeltjes. Nu is dat nog geen probleem natuurlijk, maar over niet te lange tijd gaat ze wijzen, praten, verschil zien, Hoe gaan jullie dat doen? Zelf ook niet of minder die dingen eten, of gewoon weigeren aan je kind in eht kader: jij bent nog een kind dus je mag dat nog niet?
Eerlijk? Alles wat ik eet mag Jen ook... Jen mocht langere tijd geen mayo vanwege de ei die erin zat, en dan kreeg ze van mij een frutje ketchup. Nu vindt ze mayo niet lekker en kiest zelf voor de ketchup.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:02 schreef miss_sly het volgende:
ja oeke, die sinterklaastijd bijvoorbeeldik heb me voorgenomen om iig dit jaar in december nog streng te zijn. Als ik zie wat neefje en nichtje bij schoonouders naar binnen werken met die dagen, dat wil ik echt niet voor Senna, hoor
Sowieso snoepen die best veel, lijkt het. Vind ik nergens voor nodig.
Nu we het hier toch over hebben, hoe gaan jullie dat doen met dingen die je zelf eet en die je liever wil dat je kind voorlopig nog niet eet? Ik ben bijvoorbeeld dol op chocoladepasta op brood (lekker dik ook) maar eigenlijk wil ik liever dat Senna dat voorlopig nog niet eet. Zelfde met mayo bij de patat of gebakken aardappeltjes. Nu is dat nog geen probleem natuurlijk, maar over niet te lange tijd gaat ze wijzen, praten, verschil zien, Hoe gaan jullie dat doen? Zelf ook niet of minder die dingen eten, of gewoon weigeren aan je kind in eht kader: jij bent nog een kind dus je mag dat nog niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |