abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 april 2010 @ 20:39:59 #100
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80740929
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kruipen ze nu allebei Mikoxx?

nou ja, tijgeren is het meer. En T begint zich op te trekken. Aan de handjes lukt ze allebei al wel, als we ze een vinger geven trekken ze zich zomaar op , en T begint nu ook aan de box enzo!

Wat fijn dat de dietiste je ook nog eventjes belde joh! En 5e of 6e ziekte? Hoe merk je dat dan? Koorts en verder niks ofzo? Of hoorden die vlekjes daar ook nog bij.

Al meer van de psz gehoord?
  maandag 26 april 2010 @ 20:40:45 #101
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80740957
Miss, als je haar iets in haar handje geeft ofzo dan? Knuffeltje oid? Dan heeft ze iets 'te doen' zeg maar.
pi_80741116
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:39 schreef mikoxx het volgende:

[..]

nou ja, tijgeren is het meer. En T begint zich op te trekken. Aan de handjes lukt ze allebei al wel, als we ze een vinger geven trekken ze zich zomaar op , en T begint nu ook aan de box enzo!

Wat fijn dat de dietiste je ook nog eventjes belde joh! En 5e of 6e ziekte? Hoe merk je dat dan? Koorts en verder niks ofzo? Of hoorden die vlekjes daar ook nog bij.

Al meer van de psz gehoord?
Ja die vlekjes hoorden erbij!
Symptomen klopten precies: eerst koorts, daarna vlekjes, en de dag erna niks meer.
Nou ja, hebben we dat ook weer gehad (is toch een eenmalige actie 5e of 6e ziekte?)

Nee nog niet, wel een goed gesprekje erover gehad met de wvk op het CB, ik neem aan dat ze me morgen bellen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80741161
Lastig Karin, met de dieetbeperkingen. Maar het wordt gelukkig van veel kanten goed in de gaten gehouden, door de diėtiste, maar ook door jou. Doe je goed! Lijkt me erg moeilijk, als het niet vanzelfsprekend is dat je kindje alles mag peuzelen.

En omg over ijsjes gesproken, mijn moeder en ik haalden van de week een ijsje, wilde ze even een likje aan Willow geven. Uh, nee Ik wacht nog wel even met alle ongezonde troep, danku
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 26 april 2010 @ 20:45:41 #104
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80741173
Ik dacht dat 5e of 6e ziekte idd eenmalig is

ben benieuwd
  maandag 26 april 2010 @ 20:48:45 #105
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80741275

[ Bericht 100% gewijzigd door mikoxx op 26-04-2010 20:50:40 ]
  maandag 26 april 2010 @ 21:35:50 #106
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_80743351
Jeeetje wat gaan jullie hard. Ik moest werken hoor vanmiddag zo kan ik het toch niet bijhouden.. pffff

Vervelend Karin van Lars, volgens mij ook een eenmalig iets hoor die 5e of 6e ziekete.

En Mikoxx nu ga je het nog drukker krijgen dan je het al had, kan ik je uit ervaring vertellen haha.
Als ze straks ineens zich overal aan optrekken wordt het oppassen geblazen, geen koffie en drinken op tafel, niks lekkers op tafel. Bij de jongens gaat alles rechtstreeks naar hun mond.

Van de week bij mijn nichtje, hadden ze de pakjes drinken van M en neefje te pakken onderste boven en de koekjes van de jongens zaten al in hun mond.

Als je tips of tricks wil hebben hoor ik het van je he!

Miss, M had dat ook heel erg, bij ons op cb zeiden ze toen dat als het een ondernemend kind is het ook een vorm kan zijn van de dag verwerken.. Heb net nooit echt begrepen maar het komt goed! M heeft het sinds die 1 jr en een maand of 4 was niet meer gehad. Nu alleen nog wel eens onrustig met inslapen als we een mega drukke dag hebben gehad of iets heel spannends voor hem hebben gedaan. (laatst kabouter plop show in theater dan is die met inslapen wat onrustig en wil die ook s'nachts wel eens een enkele keer wakker worden)
  maandag 26 april 2010 @ 21:39:48 #107
100412 mefke79
komt goed!
pi_80743540
Mijn kind niest wortel zo maar ineens...hatsjoe en daar kwam het aan. En wij dachten dat ie spuugde, maar nee, door zijn neus. Raar kind.

Dames, gaan jullie kindjes ineens allemaal staan Gaat dat echt zo snel? Ik moet er nog aan wennen dat ik Driekus niet meer overal kan neerleggen omdat ie tijgert en dan gaan ze dus ineens staan. Driekus moet nog maar even blijven liggen.
Miss, geen tips voor het slapen helaas, ik herken het ook (nog) niet. Wij hebben wel een ander slaapprobleem, Driekus komt tegenwoordig standaard rond een uurtje of vijf voor een voeding. Niet handig als de wekker om kwart over zes gaat. Hopelijk is het een faaaseeee

en over de kleine lettertjes...ik heb het idee dat er eindelijk vooruitgang in zit. Dagelijks fietsen naar mijn werk zet zoden aan de dijk. Maar er moet nog heel veel meer af. En ik ben zo duidelijk over voorlopig geen tweede willen dat niemand me dat durft te zeggen, denk ik zo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 26 april 2010 @ 21:41:50 #108
100412 mefke79
komt goed!
pi_80743647
O Karin, was het dat...weer wat geleerd.

En over ijsjes, ze mogen toch wel ijs als in 'iets dat bevroren is'? Want ik wilde zelf van die waterijsjes maken met diksap en em die geven. Laatst zaten wij ijs te eten en hij keek het gewoon uit onze mond. Als ik em nou zelf van een ijsje kan laten likken wordt dat vast minder.
pi_80744041
Wow Lena, jij bent ook al groot!

Goh Karin, wat fijn dat je nu in elk geval weet wat het was. Heb je dat ook weer achter de rug.

Ik zorg de laatste tijd altijd voor wat lekkers in de tas, een mandarijntje of een stukje rijstwafel of een soepstengel, dus als wij iets eten wat hij nog niet mag dan krijgt hij dat. Het gaat hem vaak niet specifiek om wat we eten maar omdat we we eten. En hij niks heeft.

Ik zou trouwens dan lekker ijs maken van gewoon gepureerd fruit.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 26 april 2010 @ 21:53:11 #110
100412 mefke79
komt goed!
pi_80744213
Oeke, dat doe ik ook ja, ik sleep overal liga mee naar toe. IJs leek me ook lekker als het warm is, vandaar. Ik ga eens op internet kijken.
pi_80745263
Mij lijkt het ook lekker hoor, en ik zag laatst ergens iets met gepureerd banaan en ander fruit en dan in zo'n raketvormpje in de vriezer en dat leek me dan wel wat.
Ik geef trouwens geen liga enzo, want ik wil hem in de eerste 2 jaar geen/zo weinig mogelijk suiker geven, maar dat maakt wel dat ik nu al aan het piekeren ben over zijn verjaardagstaart.
Binnenkort maar eens in wat recepten duiken. Veel is natuurlijk met honing en dat mag hij ook nog niet....
  maandag 26 april 2010 @ 22:25:33 #112
100412 mefke79
komt goed!
pi_80745883
liga en bambix koekjes hier. Maar elke keer krijgt ie een halve en dan verkruimelt ie nog de helft, dus valt wel mee. Rijstwafel lust ie niet (heeft ie van geen vreemde) en soepstengel nog niet geprobeerd, zal ik eens doen.
  maandag 26 april 2010 @ 22:40:53 #113
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80746747
Willow
Lena
Snelle dames!

Thijs dus toch een operatie... Maar het zal vast allemaal goed gaan McLaura

Karin, fijn dat er nu iig een verklaring is. En toch weer een ziekte die je van het lijstje kan schrappen.

Miss_Sly, ik herken je verhaal wel, Toby moet meestal ook erg huilen zodra ik hem in zijn bed leg. Waarschijnlijk ook gewoon bang om wat te missen, hij wil overal bij zijn en alles zien. Rusten? Nah, da's maar saai

Oeke, kwarktaart met vers fruit erop als verjaarstaart
Kan je ook goed mee knoeien!

MamaNik, kan me voorstellen dat je af en toe een paar handen en ogen tekort komt nu de jongens zo mobiel zijn!
Afgelopen zaterdag was ik in m'n eentje met de jongens naar Artis. Hartstikke leuk, maar ik heb 1x behoorlijk met m'n handen in het haar gezeten. Devin was helemaal in het hoge klimrek geklommen maar durfde niet meer naar beneden te glijden. Tja, en ik had Toby vast... Toen ik hem na 5 minuten nog steeds niet naar beneden gekletst had heb ik aan een aardig uitziende mama die naast me stond gevraagd of ze heel eventjes mijn baby wilde vasthouden
"Met alle liefde!" was het antwoord, en daar ging ik als een speer en met bonkend hart naar boven om mijn oudste te redden terwijl Toby geknuffeld werd en nauwlettend door me in de gaten werd gehouden. Hartstikke druk, wildvreemde vrouw... en ikzelf meters boven de grond, pfffff ik was toch wel opgelucht toen ik hem weer zelf kon vasthouden
.... met gevoel voor drama....
pi_80747318
Willow en Lena wat goed!!

Miss_sly, geen tips sorry. Finn kan soms compleet hysterisch zijn als we hem in zijn bed leggen, het heeft dan ook echt geen zin om hem in bed te laten want dan gaat hij gewoon staan en heel hard scheeuwen. Zodra je hem dan uit bed haalt kruipt hij helemaal in je en moet hij nog wat na snikken, zo zielig.
9 van de 10 keer leggen we hem slapend in bed, niet het beste dat weet ik maar ja anders werkt het gewoon niet.

Kersjes ik kan me voorstellen dat je het even goed warm kreeg!

MamaNik fijn dat alles goed gaat bij jullie!

Na twee dagen flessen staking heeft Finn vandaag weer een fles leeggedronken gelukkig! Hij ligt nu na zijn fles ook al 4 uur te slapen Dat doet hij 's avonds anders nooit, ik ga het bijna eng vinden.
pi_80747491
Oeke, toevallig hadden wij het laatst ook over verjaardagstaart. Ik was eigenlijk ook niet van plan om Graeme ineens taart te gaan geven, aangezien wij ook liever zo min mogelijk suiker geven voorlopig. Heb nog niks kunnen verzinnen wat ook leuk is als taart met geen/weinig suiker. In een kwarktaart zit toch ook best nog wel veel suiker?

En die ijsjes klinkt ook wel als een leuk dee. Zou je gewoon gepureerd fruit met een beetje water vermengd in zo'n ijsvorm kunnen invriezen, of zou dat niet werken?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80747553
Oeh Kersjes ik zie het helemaal voor me Brrrr. Wel leuk dat je verder een geslaagd dagje had met je mannen

FTA, wat fijn dat Finn weer drinkt! En nog goed slapen ook, groeistuipje?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_80747796
Dat kan hij wel gebruiken innepin, ik zie steeds meer jongere kindjes hier hem in de lengte voorbij gaan. Het kan ook zomaar zo zijn dat hij zometeen wakker wordt en is en ik voorlopig nog niet naar bed kan haha.
  maandag 26 april 2010 @ 22:59:41 #118
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80747884
Tessie, je kan ook voor een "alternatieve" kwarktaart gaan, (vanille)kwark met vruchten erop op een cakeje of schoteltje? Meer toetje dan taart eigenlijk, maar zal vast voor leuke foto's zorgen als 'ie het met zijn handjes naar binnen mag werken
.... met gevoel voor drama....
pi_80754138
Miss, Ivan doet dat ook vaak, huilen als we hem in zijn slaapzak leggen. Hij heeft zo goed door wat er dan komt. Je hebt het misschien al geprobeerd, hoor, maar hier helpt het om hem systematisch iets te vroeg in bed te leggen. Het werkt hier niet om hem nog moeier te laten worden, dat werkt zelfs averechts. Als hij toch al erg moe is probeer ik de situatie te vermijden dat ik hem in bed in zijn slaapzak stop, omdat hij dan juist al heel dramatisch begint te snikken. Ik probeer hem dus even uit het vaste patroon te halen. Dan trek ik zijn slaapzak bijvoorbeeld ergens anders aan, zing ik een vrolijk liedje in plaats van een slaapliedje, ik doe alles wat maar helpt om hem niet huilend in bed te leggen. En daarna loop ik snel weg.

Maar ik denk ook dat er wel iets in zit, wat de anderen zeggen: het is waarschijnlijk alleen naar voor jou. Het zou goed kunnen dat ze ermee stopt als ze zich beter/anders uit kan drukken. (Straks is het: "Nee mama, nog een verhaaltje!")
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80754184
Oh, dat klinkt ook wel plausibel, dat ze ondernemend is en protesteert omdat ze niets kan. Ik denk dat Ivan daarom ook nog zoveel baat heeft bij de Puckababy; hij wordt zo 'gedwongen' om tot rust te komen.
pi_80754464
Miss, hier ook een ondernemend type. Bij ons zei het CB destijds dat het misschien zou helpen om in bed de dag door te nemen. Even opsommen wat ze gedaan en gezien heeft om de dag af te sluiten. En aangeven dat ze nu lekker gaat slapen, morgen weer een dag. Op schoot voorlezen hielp ook goed.
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:08:01 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80754575
Als je je kindje geen taart wil geven om de suiker geef je hem toch gewoon geen taart? Geef je hem een banaan met een vlaggetje of een kaarsje erop. Klaar!

Miss_Sly, Oscar moet ook echt heel hard huilen als hij gaat slapen. Hartverscheurend bijna, maar het hoort er bij hem blijkbaar bij, want hij is in no-time vertrokken idd. Ik denk steeds weer 'dit gaat hem niet worden' maar als ik dan klaar ben met bijv. Sasha uitkleden is het al stil.
Ik vind het wel heel naar klinken. Sasha moest ook altijd even mopperen, maar dat was idd mopperen, niet krijsen zoals Oscar...
pi_80754985
Tjee Kersjes, kan me voorstellen dat je blij was dat je van het klimrek af was en Toby weer in je armen had. Spannend!
En een kwarktaart is wel een optie. : Y

FTA, Zijn jullie zelf ook klein? Kan me voorstellen dat je graag wil dat Finn weer wat groeit.
Ko was in 4 maanden tijd slechts 200 gram aangekomen maar nu zie ik hem echt weer groeien.

BE, mijn neefje en nichtje kregen de eerste jaren ook weinig tot geen suiker maar hadden wel heerlijke appeltaart op hun verjaardagen. Alleen van de natuurwinkel en ik wil liever zelf bakken. Maar ik heb gister al wat lekkererecepten gevonden, dadelcake en appeltaart. Een banaan vind ik zelfs met vlaggetje niet echt feestelijk...
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:46:08 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80755169
Ah ok. Een suikervrij recept moet dan toch niet heel moeilijk te vinden zijn?
Ik zal die van mijn moeder niet vragen, die gooit geloof ik drank door de rozijnen.
pi_80755218
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 08:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok. Een suikervrij recept moet dan toch niet heel moeilijk te vinden zijn?
Ik zal die van mijn moeder niet vragen, die gooit geloof ik drank door de rozijnen.

daar slapen ze lekker van joh!
En meer van dat soort pareltjes

Overigens was het hier dat ik erbij zat rond een maand of zes stond mijn oma ook bijna een stuk taart mét botercrčme dikke bovenlaag erop in Amélie's mond te proppen.
Doe nog maar even niet.... ik ben niet per se anti-suiker ofzo (hoewel ik beperken tot een bepaalde leeftijd wel verstandig vind!) maar taart met 6 maanden vond ik wat te vroeg nog
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:49:59 #126
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80755245
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 08:48 schreef huuphuup het volgende:

[..]

daar slapen ze lekker van joh!
En meer van dat soort pareltjes

Overigens was het hier dat ik erbij zat rond een maand of zes stond mijn oma ook bijna een stuk taart mét botercrčme dikke bovenlaag erop in Amélie's mond te proppen.
Doe nog maar even niet.... ik ben niet per se anti-suiker ofzo (hoewel ik beperken tot een bepaalde leeftijd wel verstandig vind!) maar taart met 6 maanden vond ik wat te vroeg nog
Oh das nog laat, mijn schoonmoeder werd helemaal boos omdat ze Jen bij 3 maanden geen slagroom mocht geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80755436
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 08:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh das nog laat, mijn schoonmoeder werd helemaal boos omdat ze Jen bij 3 maanden geen slagroom mocht geven.
ja ik was heel duidelijk geweest over dat ze niets anders dan melk mocht tot 6 maanden
Iets zegt me dat zij dat anders opgevat heeft dan ik het bedoeld had
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:59:01 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80755467
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 08:57 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja ik was heel duidelijk geweest over dat ze niets anders dan melk mocht tot 6 maanden
Iets zegt me dat zij dat anders opgevat heeft dan ik het bedoeld had
Zit toch melk in?
pi_80755525
Rozijntjes in drank klinkt wel heel lekker voor de papa en mama!

gelukkig is het enige dat Ko tot nu toe aangeboden kreeg een frietje met 7 maanden. Van een snackbarman. Dus dat kon ik makkelijk afslaan.

Ik vind het best een fijn idee om de eerste 2 jaar geen suiker te geven. Dat krijgt hij nog genoeg de rest van zijn leven.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 09:13:19 #130
5428 crew  miss_sly
pi_80755780
Rozijntjes in drank En slagroom. Suikervrij hoeft van mij niet, maar ik wil voorlopig suiker nog wel even uitbannen en daarna nog lange tijd beperken. Inderdaad nog lang genoeg tijd om veel suiker te eten
De verjaardagstaart wil ik wel graag feestelijk, maar een beetje suiker mag er wel inzitten. Kwark is dus wel een goed idee

bodpa, dat is wel een idee, idd, de dag door gaan nemen. Gaan we eens proberen En voorlezen was tot nu toe nog geen succes, maar ze begint inmiddels zelf ook steeds vaker naar een boekje te grijpen, dus een voorleesachtig iets kunnen we binnenkort ook wel gaan inlassen.

BE, dat idd! Het klinkt zo naar, het is echt geen mopperen, maar het is ook zo over. Dat het echt niet lukt is zeldzaam, en dan haal ik haar er gewoon ook weer even uit, maar meestal is ze zo vertrokken.

Kersjes lastig dat! Gelukkig een lieve mevrouw, want je kunt moeilijk met Toby in je armen het klimrek in om Devin te helpen. Pfew, lijkt me naar.

FTA, fijn dat hij de flesstaking heeft opgeheven Heeft ie goed geslapen? Senna wordt ook voorbijgegroeid door jongere kindjes, maar wij zijn zelf ook klein, dus ik verwacht niets anders. Hoewel ik wel het idee heb dat ze ineens gegroeid is. Ze lijkt nu toch eindelijk uit de rompertjes 62-68 te groeien en meer in de 74.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80756424
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:01 schreef oeke het volgende:
Rozijntjes in drank klinkt wel heel lekker voor de papa en mama!

gelukkig is het enige dat Ko tot nu toe aangeboden kreeg een frietje met 7 maanden. Van een snackbarman. Dus dat kon ik makkelijk afslaan.

Ik vind het best een fijn idee om de eerste 2 jaar geen suiker te geven. Dat krijgt hij nog genoeg de rest van zijn leven.
oh maar dat laatste ben ik absoluut met je eens, de rest van het leven komt er nog genoeg suiker langs
Ik wil zelf ook de suiker wel heel veel beperken, maar helemaal uitbannen lijkt me erg lastig. Al was het maar omdat ik heel regelmatig met (indische) suiker kook (gulah jawa)

Voor de eerste verjaardag maak ik een uitzondering. Daar komt gewoon taart voor wat mij betreft, maar voor andere verjaardagen maak ik geen uitzondering hoor met die hoeveelheid familie van B. zit je dan nog elke week aan de taart
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80756498
Ik heb tips nodig Leander wil niet meer eten. Tenminste geen brood, fruit en warm eten meer. Hij teert al dagen alleen op 3 flessen waarvan 1 's nachts. Zodra ie een stukje van iets in zijn mond krijgt, begint ie hevig te kokhalzen en spuugt het weer uit. Of ie het nu zelf doet of ik help hem. Hij gruwelt er echt van terwijl ie eerder alles at wat je hem gaf. Ik heb het cb al gebeld maar die hadden geen tips, gaat wel weer over was hun antwoord. Maar ja hij is al zo ielig dat ik bang ben dat als ie niet eet dat er niks meer van overblijft. Een extra fles hebben we ook al geprobeert maar dan drinkt ie misschien 30cc van op en dan is het klaar.
Ik heb niet het idee dat ie overdag er last van heeft dat ie honger heeft maar aan het eind van de middag vaak wel. Dan word ie vervelender enzo. Maar hij wil niks hebben dan.
Iemand tips?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:43:25 #133
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80756539
Jen lust geen taart, ze lust geen slagroom, of alles wat er maar een beetje op lijkt.

Ook snoep vindt ze nog niets, te plakkerig en te zoet... Ik doe haar veel meer een plezier met een appel of een banaan.
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:44:55 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80756571
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:42 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb tips nodig Leander wil niet meer eten. Tenminste geen brood, fruit en warm eten meer. Hij teert al dagen alleen op 3 flessen waarvan 1 's nachts. Zodra ie een stukje van iets in zijn mond krijgt, begint ie hevig te kokhalzen en spuugt het weer uit. Of ie het nu zelf doet of ik help hem. Hij gruwelt er echt van terwijl ie eerder alles at wat je hem gaf. Ik heb het cb al gebeld maar die hadden geen tips, gaat wel weer over was hun antwoord. Maar ja hij is al zo ielig dat ik bang ben dat als ie niet eet dat er niks meer van overblijft. Een extra fles hebben we ook al geprobeert maar dan drinkt ie misschien 30cc van op en dan is het klaar.
Ik heb niet het idee dat ie overdag er last van heeft dat ie honger heeft maar aan het eind van de middag vaak wel. Dan word ie vervelender enzo. Maar hij wil niks hebben dan.
Iemand tips?
Ook geen fruithap? Dus gepureerd aanbieden, zonder stukjes?
En als je m een rijstewafel in zn handen duwt?
En anders gewoon een fles extra geven?
pi_80756583
Geen tips Nicole, wel lastig
ik zou het denk ik blijven proberen aan te bieden op een normale manier. Wil ie niet, dan niet.

Misschien heeft ie wel pijn in zn keel, daar heb ik zelf vaak last van en dan doet het écht zeer met eten. Als dat zo is dan is het vast met een week wel beter.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80756624
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:45 schreef huuphuup het volgende:
Geen tips Nicole, wel lastig
ik zou het denk ik blijven proberen aan te bieden op een normale manier. Wil ie niet, dan niet.

Misschien heeft ie wel pijn in zn keel, daar heb ik zelf vaak last van en dan doet het écht zeer met eten. Als dat zo is dan is het vast met een week wel beter.
Ja dat van de keel zou misschien wel kunnen jah. Mijn moeder vond van de week ook dat ie beetje zuur rook uit zijn mond!
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:48:53 #137
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80756689
Hmm lastig nicole. Misschien iets dat hij echt lekker vind? Rijstwafel, fruit, cracker etc?

Heeft iemand nog een anti-hoest tip? Hier een slapeloze dag/avond/nacht door kuchje en proestje We hebben al hoestdrank Hedera Helix, maar Esmee gaat dan doordat het slijm dunner wordt en makkelijker op te hoesten is juist steeds overgeven...Ui in haar kamertje werkte ook niet want na een half uur heb ik mijn esmee-speciaal maar uit bed gehaald omdat ze bleef huilen door de ui-lucht. Ui weg en ze sliep (zeker 5 minuten...)
pi_80756708
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:46 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja dat van de keel zou misschien wel kunnen jah. Mijn moeder vond van de week ook dat ie beetje zuur rook uit zijn mond!
Misschien kun je anders, als je het niet teveel moeite vindt, zo'n ijsje maken zoals Oeke beschreef. Fruit pureren en dat op een stokje invriezen.
Wie weet?
Vervelend wel, het is zo lastig met die kleintjes.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80756719
Bed schuin??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 09:50:23 #140
5428 crew  miss_sly
pi_80756725
MeNicole, naar is dat. Toch denk ik dat gewoon aan blijven bieden en geen drama maken als ie niet eet het beste is. En met die 3 flessen krijgt hij toch iig nog behoorlijk wat binnen, toch?

Ticootje, dat lijkt me ideaal, daar hoop ik ook stiekem op bij Senna
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:52:04 #141
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80756775
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:49 schreef Vicky het volgende:
Bed schuin??
hebben we ook al
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:56:16 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80756905
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:50 schreef miss_sly het volgende:
MeNicole, naar is dat. Toch denk ik dat gewoon aan blijven bieden en geen drama maken als ie niet eet het beste is. En met die 3 flessen krijgt hij toch iig nog behoorlijk wat binnen, toch?

Ticootje, dat lijkt me ideaal, daar hoop ik ook stiekem op bij Senna
Opa deed vorige week slagroom op haar vla... Gillen!!!! NEEEEEE OPAAAAAA NEEEEEEEE.
pi_80756928
Ja ijsjes gaan we maken. Kan het altijd proberen. En als ie niet wil eet zijn broer ze wel op.

En Leander kan nee zeggen Hij hoort zo'n beetje de hele dag niks anders van zijn broer en gisteren wilde Mikael iets afpakken en Leander ineens: NEE Ik moest lachen omdat ik dat dat het perongeluk ging. Maar daarna zei ie het nog een paar keer als er iets gebeurde wat ie niet wilde. En vanmorgen met brood geven ook. NEE
pi_80756956
MeNicole, dat is naar. Misschien even de dokter laten kijken of het inderdaad een keelontsteking is. En yoghurt wil hij misschien wel...

Miss Sly en Huup, het zal hier ook niet enorm strikt nageleefd worden maar ik ben wel een beetje zo. Als ik besluit dat iets goed is, dan ben ik daar ook best wel principieel in.
Bovendien vind ik zo'n grens van 2 jaar fijn, voor ons, maar ook om aan te geven aan anderen, zoals oma's.

En veel kindjes houden inderdaad niet eens van suiker, zoals Jen.
Ik las laatst ergens dat een kind tegenwoordig in de sinterklaastijd net zoveel suiker binnenkreeg als een volwassen middeleeuwer in zijn leven.
Of dat waar is weet ik niet maar ik heb in elk geval al 2 neven die op een suikervrij dieet stonden vanwege hyperactiviteit en concentratieproblemen.
Dus onder andere daarom deze keus.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:00:35 #145
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80757019
En suiker is een soort verslaving he? Zolang je het niet geeft maalt een kind er niet om hoor..

We zijn nu eenmaal gek op zoet...
pi_80757062
Dat heb ik ook gelezen, als je kindjes suiker geeft, wennen ze eraan en willen ze uiteindelijk niet meer zonder.
Ik kan trouwens ook echt van die suikercravings hebben.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 10:02:30 #147
5428 crew  miss_sly
pi_80757069
ja oeke, die sinterklaastijd bijvoorbeeld ik heb me voorgenomen om iig dit jaar in december nog streng te zijn. Als ik zie wat neefje en nichtje bij schoonouders naar binnen werken met die dagen, dat wil ik echt niet voor Senna, hoor Sowieso snoepen die best veel, lijkt het. Vind ik nergens voor nodig.

Nu we het hier toch over hebben, hoe gaan jullie dat doen met dingen die je zelf eet en die je liever wil dat je kind voorlopig nog niet eet? Ik ben bijvoorbeeld dol op chocoladepasta op brood (lekker dik ook ) maar eigenlijk wil ik liever dat Senna dat voorlopig nog niet eet. Zelfde met mayo bij de patat of gebakken aardappeltjes. Nu is dat nog geen probleem natuurlijk, maar over niet te lange tijd gaat ze wijzen, praten, verschil zien, Hoe gaan jullie dat doen? Zelf ook niet of minder die dingen eten, of gewoon weigeren aan je kind in eht kader: jij bent nog een kind dus je mag dat nog niet?
pi_80757115
Ja dat laatste Miss!
Sommige dingen zijn hier grote-mensen-dingen. En dat wordt gewoon geaccepteerd hoor.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:07:01 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80757190
Sasha krijgt in principe appelmoes bij zijn patatjes, maar idd, hij vindt onze mayo erg interssant en daar krijgt hij dan een klein kloddertje (3erwtjes ofzo) van.
pi_80757226
Op dit moment doe ik dat zoals ik tegen Mefke zei, iets aanbieden wat wel mag.
En er is gewoon verschil tussen mij en hem. Hij zal gewoon niet alles mogen wat wij mogen. Dat is ook gewoon iets wat erbij hoort.

Mijn vriend vertelde laatst dat als hij bij zijn oma kwam, zijn moeder en zijn oma lekker taart gingen eten en andere lekkere dingen en de kinderen kregen helemaal niets.
Dat vond hij oneerlijk maar ook normaal. Dat lekkers was voor de grote mensen.
Zo wil ik het niet doen, ik wil wel iets anders geven voor de kinderen.

Ko heeft vanochtend mijn tand door mijn lip geslagen met een speeltje.
pi_80757232
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:02 schreef miss_sly het volgende:
ja oeke, die sinterklaastijd bijvoorbeeld ik heb me voorgenomen om iig dit jaar in december nog streng te zijn. Als ik zie wat neefje en nichtje bij schoonouders naar binnen werken met die dagen, dat wil ik echt niet voor Senna, hoor Sowieso snoepen die best veel, lijkt het. Vind ik nergens voor nodig.

Nu we het hier toch over hebben, hoe gaan jullie dat doen met dingen die je zelf eet en die je liever wil dat je kind voorlopig nog niet eet? Ik ben bijvoorbeeld dol op chocoladepasta op brood (lekker dik ook ) maar eigenlijk wil ik liever dat Senna dat voorlopig nog niet eet. Zelfde met mayo bij de patat of gebakken aardappeltjes. Nu is dat nog geen probleem natuurlijk, maar over niet te lange tijd gaat ze wijzen, praten, verschil zien, Hoe gaan jullie dat doen? Zelf ook niet of minder die dingen eten, of gewoon weigeren aan je kind in eht kader: jij bent nog een kind dus je mag dat nog niet?
oh over dat laatste ben ik zelf heel simpel. Mijn moeder zei vroeger altijd "moeders mogen alles" als zij weer eens iets niet nam wat wij wel moesten (meestal nav een of ander nieuw dieet ook ). Ik kan me niet anders herinneren dan dat wij dat gewoon accepteerden eigenlijk. Wel riepen we af en toe van nou! dan word ik later lekker ook moeder!
Dus maw, dat ik iets mag of doe betekent nog niet dat zij iets mag en ik denk dat het voor kinderen niet eens zo verwarrend is als we zelf soms denken.
En zelf minderen zou in mijn geval wel een goeie optie zijn goed voor de lijn enzo

Zelfde geldt voor sinterklaas, als ik zie hoeveel ik zelf weg stouw met de sint manmanman... en dan ben ik dus niet eens het type om al wéken kruidnootjes enzo te eten hč... maar goed, het strooigoed hoort er gevoelsmatig ook wel een beetje bij dus sja, moeilijk, waar trek je de grens.
Leeftijd is wel een goede, dan kun je daarna weer verder kijken ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80757287
Amber heeft heel lang geen mayo gekregen. Ten eerste omdat ze het totaal niet lekker vond en ten tweede omdat ik het niet nodig vond. Ze is nu 4,5 en sinds een half jaartjr wil ze mayo. Prik krijgt ze van mij sowieso niet, ze lust het niet eens

tja en suiker, Tess krijgt van mij geen lange vingers, maar een kaakje of een liga wel en daar zit ook suiker in. Als ik nu kijk naar Amber, die heeft dat ook allemaal gehad en die eet nu chips, chocolade, koek en snoep maar die is alles behalve dik. Ik let er wel op dat ze niet te veel krijgt anders gaat ze lopen stuiteren. Ach, in fruit zit ook (natuurlijk) suiker en als e daar te veel van krijgt is het ook niet goed voor je.

Stiemie, is het echt slijmerig hoesten??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80757296
Ik had eens patat met mayo, en mijn neefje had zonder, maar hij weet dat er bij mij wel iets te halen is, dus fluisterde hij in mijn oor, 'Mag ik een beetje slagroom van jou op mijn patatjes?'
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:13:30 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80757381
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:02 schreef miss_sly het volgende:

Eerlijk? Alles wat ik eet mag Jen ook... Jen mocht langere tijd geen mayo vanwege de ei die erin zat, en dan kreeg ze van mij een frutje ketchup. Nu vindt ze mayo niet lekker en kiest zelf voor de ketchup.
Van patat heb ik nooit een probleem gemaakt, wij frituren in de rijstolie en halen verse patatjes.. en we eten echt niet elke week patat.
Chocopasta vind ik zelf niet lekker op brood, maar Jen vind het wel lekker. En dan haalde ik wel eens een pot witte pasta. Ja het is zoetigheid, maar ik ben meer van alles met mate dan dingen krampachtig verbannen. Sowieso heb ik nog een kind van 14 die wel gewoon een boterham met pasta smeert en een Jen die dan op schoot kruipt en vervolgens de boterham van haar zus inpikt.
Verder lekker varieren... Dat je een keertje pasta geeft is toch niet erg, als je elke dag elke boterham met pasta geeft is het een ander verhaal, en ook nog steeds jouw keuze. Ik was ook niet zo van de smeerworst, een keertje prima, maar niet elke dag, het is en blijft toch een lever product. Zelfde met smeerkaas... Zitten veel zouten in... Maar zolang je lekker gevarieerd aanbied is dat toch geen probleem als je een keertje wat anders, iets minder gezonds, op brood smeert.

En ik ben ook niet moeilijk met proeven... Zo zaten we zondag bij de mac (yes I'm a horrible mother) en Jen had ander drinken en wilde perse uit mij beker drinken. Prima, neem maar een slok... Ze moest het even wegspoelen met haar eigen drinken, want ze lust echt geen prik. Maar daarintegen heb ik wel een drama voorkomen, als ik gewoon nee had gezegd had mevrouw daar een mooi drama van gemaakt, en dat was het me toen niet waard, omdat we zo lekker gezellig zaten te eten..
pi_80757442
Snoep zal Leander hier denk ik helemaal niet krijgen. We hebben het niet in huis dus dan is dat makkelijk. Als ie straks ouder is en bij opa en oma een snoepje krijgt vind ik dat ook niet erg. Bij opa en oma mag je wel beetje verwend worden. Maar dingen als slagroom op de vla of aardbeien enzo vind ik helemaal dan weer niet nodig. Cola krijgt Mikael op zaterdag altijd een glas als we patatjes eten. Hij weet dat en vraagt er verder ook niet na. Met Leander willen we dat wel zo lang mogelijk uitstellen. Lange vingers krijgt Leander wel eens. Maar opeten doet ie het niet. Heeft Mikael trouwens wel veel gehad vroeger. Oh en mayo bij de patat. Mikael lust geen patat dus mooi makkelijk. En zelf hebben we altijd pindasaus. Maar dat krijgen de kids zowiezo niet voordat ze 4 zijn!!
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 10:16:08 #156
5428 crew  miss_sly
pi_80757458
Auw oeke

Mja, natuurlijk is er verschil tussen ouders en kindjes, maar ik vind het zelf idd nogal naar om 'oneerlijk' verschil te maken op die basis. Eigenlijk raar, want er zijn veel dingen die een kind nog niet mag, maar een volwassene wel. Ik geloof dat ik mezelf daarin eens aan moet pakken.
Toch ben ik niet van plan om te zeggen dat ik dat mag omdat ik mama ben. Wel dan omdat ik ouder ben en het (wat dat dan ook is) niet goed is voor (kleine) kindjes (in de groei) ofzo. ik wil sowieso wel een ander lekker alternatief bieden, want lekkers is ook voor kindjes, maar soms dan wel ander lekkers dan voor grote mensen
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:22:43 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80757692
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:13 schreef Ticootje het volgende:
*knip*
maar ik ben meer van alles met mate dan dingen krampachtig verbannen.
*knip*

Stralend blij met 3 tumtummetjes! En nee, niet elke dag en zelfs niet elke week, simpelweg omdat ik er niet eens aan denk, dan zie ik die pot staan en denk ik 'oh, laat ik hem weer eens wat geven', omdat hij er zo blij mee is als het eens gebeurd.
Of een slokje van papa's milk-shake. En nee, niet toen hij 8 maanden was, wel toen hij anderhalf was.
Sorry, ervaringen over mijn peuter in het grote babietjes topic, maar mijn grote baby krijgt nog geen milk-shake of patatjes.

Cola oid zal ik hem dan trouwens weer niet snel geven. Sowieso ook omdat wij dat niet standaard drinken en hij er dus ook niet om zal vragen.
pi_80757765
Tsja mijn moeder drukte het wat ongelukkig maar och, ook daar maalden wij niet zo om als kind

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel goed is voor een kind om te leren dat je sommige dingen gewoon niet mag simpelweg omdįt je een kind bent. Je mag ook niet alleen de straat oversteken en zelf het raam opendoen mag van mij ook niet. Net als op een krukje gaan staan net als mama om wat te pakken van een hoge plank. Ik vind het niet oneerlijk om dat leeftijds-onderscheid te maken eigenlijk.

Maar goed, opvoeden, eten, dat soort dingen. Ieder doet zn ding en ieder doet zn best.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80757835
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Stralend blij met 3 tumtummetjes! En nee, niet elke dag en zelfs niet elke week, simpelweg omdat ik er niet eens aan denk.
Of een slokje van papa's milk-shake. En nee, niet toen hij 8 maanden was, wel toen hij anderhalf was.
Sorry, ervaringen over mijn peuter in het grote babietjes topic, maar mijn grote baby krijgt nog geen milk-shake of patatjes.

Cola oid zal ik hem dan trouwens weer niet snel geven. Sowieso ook omdat wij dat niet standaard drinken en hij er dus ook niet om zal vragen.
nouja dat wilde ik dus ook zeggen maar had ik weer weggehaald. Doe ik het toch
ik wil niemand voor het hoofd stoten door de term krampachtig maar eigenlijk ben ik het wel eens met Ticootje. Suiker vermijden wil ik wel. Wat BE zegt, elke week hoeft niet. Maar echt verbieden ofzo vind ik niet nodig. Pick your battles ook wel een beetje eigenlijk. Zoals dat voorbeeld in de Mac. (omg ticoo geef je kinderen toch es gewoon te eten joh! )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:30:47 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80757944
Oh, mijn uitzonderingen zijn dingen die echt gevaarlijk zijn, zoals nootjes of lollies.. Dan kan ze op dr kop gaan staan, dat krijgt ze echt niet. Maar dat soort dingen hebben we dan ook zelden in huis.
pi_80757975
Tja, met verschil tussen kindjes en grote mensen bedoel ik vooral dingen waarmee je weet dat je ze geen plezier doet. Erg scherp eten, alcohol, prik.
En niet omdat mama dat wel mag, maar inderdaad omdat een groot mens dat wel mag en een kindje iets anders mag.
En dan natuurlijk naar leeftijd. Een peuter een lekker snoepje geven vind ik iets anders dan je baby een stuk slagroomtaart geven.
Laatst bij de Indonees, kreeg Ko wel een mild gekruide sperzieboon, maar niet die hete aubergine. Of die gesuikerde tempe.

En in de Mac zal hij wel niet vaak komen, want ik ben daar zelf al 10 jaar niet meer geweest. Arme Ko, heeft hij ook een ontaarde moeder!

En tussen fruitsuikers en geraffineerde suiker zit voor mij wel een groot verschil. Ik vind toegevoegde suiker vooral niet nodig omdat er al zoveel natuurlijke smaken te ontdekken zijn voor Ko.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:34:40 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80758048
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:27 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nouja dat wilde ik dus ook zeggen maar had ik weer weggehaald. Doe ik het toch
ik wil niemand voor het hoofd stoten door de term krampachtig maar eigenlijk ben ik het wel eens met Ticootje. Suiker vermijden wil ik wel. Wat BE zegt, elke week hoeft niet. Maar echt verbieden ofzo vind ik niet nodig. Pick your battles ook wel een beetje eigenlijk. Zoals dat voorbeeld in de Mac. (omg ticoo geef je kinderen toch es gewoon te eten joh! )
I know
pi_80758133
Ik vind 'krampachtig' trouwens helemaal niet bij mij passen.
Gewoon keuzes maken en die volgen en weer loslaten.

Het is toch normaal om na te denken over wat je je kind wil meegeven? Hoe je je kind wil voeden?
En als dat anders is dan anderen het doen is dat toch niet perse krampachtig?

Ik eet ook geen vlees of vis. Tja, in de ogen van veel mensen ben je dan krampachtig. In mijn ogen doe ik gewoon waar ik me goed bij voel. En wat ik lekker vind.
pi_80758173
Trouwens, Amélie vindt de box ineens geweldig

Ik wilde laatste even snel een vuilniszak weggooien buiten, en normaalgesproken bleef ze wel liggen op het kleed. Ze ging toch geen kant op maar nu ze meer beweegt en schuift enzo vind ik dat toch wat eng dus had ik haar in de box gezet die we eigenlijk nooit meer gebruiken.
in 1 woord geweldig helemaal blij met al haar knuffeltjes aan het spelen enzo en aan de spijlen aan het trekken.

Stom is dat hoe ze het dan ineens weer wél leuk kan vinden.

Ze houdt nu een konijn omhoog alsof ze hem net geschoten heeft
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80758201
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:36 schreef oeke het volgende:

Het is toch normaal om na te denken over wat je je kind wil meegeven? Hoe je je kind wil voeden?

Absoluut
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80758207
quote:

Ja en op den duur loopt het allemaal vanzelf wel los. Je moet nou eenmaal dingen aanpassen en dat zal met eten en drinken ook zo gaan.
pi_80758271
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:37 schreef huuphuup het volgende:
Ko had dat ook, ineens was de box een interessant gymlokaal met speelgoed.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 10:40:33 #168
5428 crew  miss_sly
pi_80758278
quote:

En als dat anders is dan anderen het doen is dat toch niet perse krampachtig?

Ik eet ook geen vlees of vis. Tja, in de ogen van veel mensen ben je dan krampachtig. In mijn ogen doe ik gewoon waar ik me goed bij voel. En wat ik lekker vind.
Dat!
Ik vind het ook niet krampachtig om erover na te denken hoe je iets wil doen. En hoe dat in de praktijk gaat zijn, is dan weer een ander verhaal. Soms heb je ideeen die je dan toch weer loslaat.
Zondag op een verjaardag heeft Senna van mij ook een paar stukjes olijf gekregen (vond ze heerlijk, trok bijna een olijf uit mijn handen ), maar een stuk (slagroom)taart vind ik dan weer niet nodig.
pi_80758281
Ik zet Tess ook weer wat vaker in de box. Even een rustmomentje creeren. Meestal wil grote zus er ook bij en dan zitten ze samen in de box te spelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:41:23 #170
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80758303
quote:

Klopt, maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op... als ik de keuze zou maken geen chocopasta meer in huis te halen heb ik gewoon ruzie met minimaal 2 huisgenoten.. Dus in ons geval zouden dat soort keuzes wel krampachtig zijn.
Dus ja, ik heb chipjes en koekjes in huis... En ja als je eens een bakje chips neemt dan is het niet raar dat er dan opeens een dreumes voor je neus staat "ook".

Maar nadenken is ook goed, als ik niet wil dat Jen snoept mag ik het van mezelf ook niet. Ook nog eens goed voor mezelf.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 10:41:25 #171
5428 crew  miss_sly
pi_80758307
Senna vindt de box momenteel echt niets aan Ze begint dan echt heel verdrietig te huilen, alsof ik haar verban naar een gevangenis ofzo
pi_80758396
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef miss_sly het volgende:
Senna vindt de box momenteel echt niets aan Ze begint dan echt heel verdrietig te huilen, alsof ik haar verban naar een gevangenis ofzo
Ja Leander ook. Die staat alleen maar te huilen met de handjes omhoog. Mikael heeft er ook nooit ingezeten en Leander ging ook die kant op. Nu is de box weg! Heeft ie meer ruimte om te spelen en op zijn loopauto te rijden!
pi_80758503
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef Ticootje het volgende:
Klopt, maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op... als ik de keuze zou maken geen chocopasta meer in huis te halen heb ik gewoon ruzie met minimaal 2 huisgenoten.. Dus in ons geval zouden dat soort keuzes wel krampachtig zijn.
Dus ja, ik heb chipjes en koekjes in huis... En ja als je eens een bakje chips neemt dan is het niet raar dat er dan opeens een dreumes voor je neus staat "ook".
Ik denk dat ik daarom ook de grens van 2 jaar heb gesteld. Zodat het met de peutertijd lekker los kan en je minder kans hebt op gedoe.
Bovendien, als hier een tweede komt, zal die een stuk meer ruimte krijgen dan Ko. Dat is volgens mij natuurlijk. Mijn zusje en broertje mochten ook altijd meer dan ik.
quote:
Maar nadenken is ook goed, als ik niet wil dat Jen snoept mag ik het van mezelf ook niet. Ook nog eens goed voor mezelf.
Hier dacht ik laatst aan, en dat dat inderdaad best wel eens voordelig voor mij uit kan pakken.
pi_80758518
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:40 schreef oeke het volgende:

[..]

Ko had dat ook, ineens was de box een interessant gymlokaal met speelgoed.
Ja nou dat ja haha
Miss eerst was het zoals bij Senna. Ze huilde er niet om maar vond er geen klap aan. Nu vindt ze het helemaal geweldig ineens haha. Alsof ze een nieuw plekje ontdekt om te spelen.
Oeh! hier ligt ook meuk!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:50:11 #175
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80758634
ik denk ook dat het meeweegt hoe je leefde voordat er kinderen waren.. Zit het er gewoon ingesleten dat je altijd verse groente op tafel zet en altijd vers fruit in huis hebt is het gewoon een stuk makkelijker omdat je kind dan gewoon meegaat in de bestaande gewoontes..
Is het de gewoonte om elke week bij de mac te gaan eten, magnetronmaaltijden en een zak chips op de bank, dan is het lastiger... Hou je je gewoonte vast en zeg je je kind jij niet want je bent nog klein, of gooi je je leven om, wat ook gewoon moeilijk is.. Dan moet je opeens verantwoord gaan koken enzo...
pi_80758737
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:50 schreef Ticootje het volgende:
ik denk ook dat het meeweegt hoe je leefde voordat er kinderen waren.. Zit het er gewoon ingesleten dat je altijd verse groente op tafel zet en altijd vers fruit in huis hebt is het gewoon een stuk makkelijker omdat je kind dan gewoon meegaat in de bestaande gewoontes..
Is het de gewoonte om elke week bij de mac te gaan eten, magnetronmaaltijden en een zak chips op de bank, dan is het lastiger... Hou je je gewoonte vast en zeg je je kind jij niet want je bent nog klein, of gooi je je leven om, wat ook gewoon moeilijk is.. Dan moet je opeens verantwoord gaan koken enzo...
Ja, dat zal inderdaad ook wel meewegen. Wij eten eigenlijk altijd zo gezond en vers. Veel groenten etc.
Alleen wil ik af en toe nog weleens erg veel snoepen.
pi_80758754
M. heeft ook wel eens een paar slokjes milkshake op (lekker!) en krijgt een of twee keer per week een smartie. Hij word er intens gelukkig van. Hij krijgt wel eens yoki (lees 1x per maand), krijgt meestal zoet op brood (rozenbotteljam, pindakaas). Kaas en worst eet hij uit vuistje. Hij krijgt af en toe een kaakje, of een lange vinger.

Hij krijgt dus wel suiker binnen. Het is in elk geval nog niet zo veel als zijn kamergenoot toen M. een nachtje in het ziekenhuis moest blijven. Dat jongetje was 18 maanden, dronk vier flejes kindercola, kreeg een plak chocola als vier uurtje, at 's avonds vier boterhammen en smulde daarna nog van een Happy Meal dat zijn moeder voor hem mee nam, inclusief ijsje.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:58:22 #178
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80758888
Ik ben eigenlijk niet zo precies met wel/geen suiker. Natuurlijk let ik er wel op, maar een lange vinger mogen ze van mij best hebben (nee oma, geen twee! ) en op brood gaat ook wel eens jam. En volgens mij zit in diksap ook wel suiker...?? Ik vind t ook niet noodzakelijk om helemaal suikerloos te leven, de eerste jaren, maar met mate, ja daar sta ik helemaal achter.
Oeke, wat je zegt ,ik heb soms ook van die 'snoepaanvallen' Maar ja, ieder mens heeft z'n mindere kant zullen we maar zeggen En zolang het daarbij blijft....!

Bodpa, da's wel extreem idd!!!
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 10:58:49 #179
5428 crew  miss_sly
pi_80758904
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:53 schreef bodpa09 het volgende:
M. heeft ook wel eens een paar slokjes milkshake op (lekker!) en krijgt een of twee keer per week een smartie. Hij word er intens gelukkig van. Hij krijgt wel eens yoki (lees 1x per maand), krijgt meestal zoet op brood (rozenbotteljam, pindakaas). Kaas en worst eet hij uit vuistje. Hij krijgt af en toe een kaakje, of een lange vinger.

Hij krijgt dus wel suiker binnen. Het is in elk geval nog niet zo veel als zijn kamergenoot toen M. een nachtje in het ziekenhuis moest blijven. Dat jongetje was 18 maanden, dronk vier flejes kindercola, kreeg een plak chocola als vier uurtje, at 's avonds vier boterhammen en smulde daarna nog van een Happy Meal dat zijn moeder voor hem mee nam, inclusief ijsje.
Ow, dat laatste is wel ernstig, vind ik persoonlijk.

Ik denk dat het hier uiteindelijk ook wel mee zal vallen, maar ik wil me er wel gewoon bewust van zijn, zowel van mijn eigen eet- en snoepgewoonten als die van haar dadelijk.

Ik eet nu zowel bij ontbijt als bij lunch minstens 1 boterham met chocopasta. Dat kan best minder, dus kan ik ook gewoon het goede voorbeeld geven als ze zover is om het echt te zien. Zelfde geldt voor snoep en chips en weet ik wat. Goede gelegenheid om het zelf ook wat gezonder te doen. We zijn met avondeten ook gezonder gaan eten, en dat kan echt geen kwaad
pi_80758981
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:50 schreef Ticootje het volgende:
Nou t is wel duidelijk wat bij jou de gewoonte was...

nee grapje niet slaan
je hebt absoluut een punt. Nadenken over hoe je iets doet is absoluut niet erg, zouden meer mensen moeten doen als ik de fora buiten fok wel eens lees. En het loopt vanzelf wel los en je vindt vanzelf wel een prettig werkbare situatie denk ik.

Het zal idd wel schelen of er oudere kindjes bij zijn of niet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80759008
quote:

en t mannetje lag voor zn cholesterol in t ziekenhuis toevallig?

dat vind ik dan weer wel te erg. Maar goed, extremen enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80759064
Ik heb Leander net een broodje gegeven in de hand terwijl ie op de grond zit te spelen. Beetje in de negeer stand zeg maar. En zie dat ie het broodje helemaal aan stukjes heeft gemaakt en dat ie nu af en toe een stukje opeet. Zodra ik kijk spuugt ie het snel weer uit
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:05:26 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80759096
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:37 schreef huuphuup het volgende:

Ik wilde laatste even snel een vuilniszak weggooien buiten, en normaalgesproken bleef ze wel liggen op het kleed. Ze ging toch geen kant op maar nu ze meer beweegt en schuift enzo vind ik dat toch wat eng dus had ik haar in de box gezet die we eigenlijk nooit meer gebruiken.
in 1 woord geweldig helemaal blij met al haar knuffeltjes aan het spelen enzo en aan de spijlen aan het trekken.

Stom is dat hoe ze het dan ineens weer wél leuk kan vinden.

Ze houdt nu een konijn omhoog alsof ze hem net geschoten heeft
Het is soms ook heel veilig voor ze, die box, gewoon een afgebakend stukje.
Ik vind het voor Oscar soms ook wel lekker omdat hij anders de hele kamer door schuift achter zijn spul aan, in de box ligt hij idd gewoon een tijdje met hetzelfde te spelen.
pi_80759128
Mikoxx, in diksap zit geen suiker. Alleen fruitsuiker van appel.

Jeetje Bodpa, dat is wat! Brrrrr.
pi_80759161
quote:
Hij krijgt wel eens yoki (lees 1x per maand),
hoezo 1 keer per maand?
hou je dat bij ofzo?
pi_80760353
Jaaaaah, meestal als ik ongesteld moet worden!

Nee joh, ik bedoel meer dat we het niet vaak in huis hebben, als ik een keer in de maand een pak koop is het veel. En dan krijgt ie een bekertje. Op die fiets dus.
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:08:09 #187
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80761429
Op de fiets bodpa hihi...

Oeke, dank voor je weetje over diksap, weten we dat ook weer!

Iemand leuke tips voor kinderkapstokjes? Liefst van hout, waar je jasjes ed op kan hangen (met meerdere haakjes dus)
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:59:46 #188
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_80763246
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:08 schreef mikoxx het volgende:
Op de fiets bodpa hihi...

Oeke, dank voor je weetje over diksap, weten we dat ook weer!

Iemand leuke tips voor kinderkapstokjes? Liefst van hout, waar je jasjes ed op kan hangen (met meerdere haakjes dus)
prenatal (mits het zo'n mega ding is) hebben houten kapstokjes. Nijntje e.d. Bij ons passen alle jassen erop ;-)
  dinsdag 27 april 2010 @ 13:05:01 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80763431
Ik vind deze zo lief, van Oscar de olifant:

Maar hij heeft zo weinig knopjes.
pi_80764015
Ik vind gezond eten erg belangrijk. We eten vaak vis en kip, proberen rood vlees binnen de perken te houden, vermijden varkensvlees, eten veel groenten en beperken de koolhydraatinname. Ook eet ik volkorenbrood en ongezouten noten. Bij hoge uitzondering eet ik een stukje taart of een toetje. Zo drink ik ook wijn bij uitzondering. Ik hoop Ivan hiermee een vanzelfsprekend voorbeeld te geven: suiker is geen vergif, maar het is wel iets voor bijzondere gelegenheden omdat het lekker maar niet zo goed is.

Snaaien heb ik ook met fases gedaan en daar wil ik echt niet meer aan gaan beginnen. Ik hoop dat Ivan een probleemlozere relatie krijgt met voeding dan ik. Voor mij zal het misschien moeilijk worden om niet te rigide te zijn. Mijn lief heeft zijn eigen snoeplade, beperkt zijn koolhydraatinname niet en is dol op mayonaise. Ik weet nog niet hoe dat moet; echt gezond leeft hij niet. In mijn ogen is hij niet zo'n goed voorbeeld voor Ivan, maar misschien is het juist goed om wat tegenwicht in huis te hebben. Wat jullie al zeggen: er zijn kinderlekkernijen en grotemensendingen.
pi_80764148
Patatjes heeft Iris al wel eens gehad. Gewoon een paar frietjes als wij ze eten, het is en blijft immers toch gewoon aardappel, zij het dan gefrituurd...
De oudste wil er graag dip bij, meestal curry. Prima.
Ik was bij de oudste best wel heel krampachtig denk ik qua geen suiker en dergelijke, ben daar nu makkelijker in met nummer 2. Maar ik wil nog steeds niet dat ze maar vanalles toegestopt wordt.
Op verjaardagen zit men de oudste regelmatig taart te voeren, dan denk ik: en wij zitten straks met een misselijk kind, bedankt he... Ze mag best wat snoepen, maar met mate.
En dat lijkt men dan raar te vinden...

En sommige dingen zijn gewoon voor de grote mensen en dan geef ik mn kind liever iets anders...
Fake it till you make it...
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 13:32:09 #192
5428 crew  miss_sly
pi_80764426
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind gezond eten erg belangrijk. We eten vaak vis en kip, proberen rood vlees binnen de perken te houden, vermijden varkensvlees, eten veel groenten en beperken de koolhydraatinname. Ook eet ik volkorenbrood en ongezouten noten. Bij hoge uitzondering eet ik een stukje taart of een toetje. Zo drink ik ook wijn bij uitzondering. Ik hoop Ivan hiermee een vanzelfsprekend voorbeeld te geven: suiker is geen vergif, maar het is wel iets voor bijzondere gelegenheden omdat het lekker maar niet zo goed is.

Snaaien heb ik ook met fases gedaan en daar wil ik echt niet meer aan gaan beginnen. Ik hoop dat Ivan een probleemlozere relatie krijgt met voeding dan ik. Voor mij zal het misschien moeilijk worden om niet te rigide te zijn. Mijn lief heeft zijn eigen snoeplade, beperkt zijn koolhydraatinname niet en is dol op mayonaise. Ik weet nog niet hoe dat moet; echt gezond leeft hij niet. In mijn ogen is hij niet zo'n goed voorbeeld voor Ivan, maar misschien is het juist goed om wat tegenwicht in huis te hebben. Wat jullie al zeggen: er zijn kinderlekkernijen en grotemensendingen.
Dat is inderdaad ook een belangrijk punt wat mij betreft: een gezondere relatie met voeding.

Patatjes krijgt Senna niet, vooral omdat we neit zelf frituren en als we dan eens patatjes halen, ik geen idee heb hoe schoon het vet is waarin is gefrituurd. Wel krijgt ze door onszelf in een beetje boter gebakken aardappeltjes.

Op verjaardagen wil ik gewoon echt dat ze niet zomaar iets toegestopt krijgt, maar dat dat altijd even in overleg gaat als wij er bij zijn. Wij zijn wel de ouders, en wij weten of ze iets wel of neit mag hebben. Jammer dan als ze haar graag volstoppen met van alles omdat het zo lekker is en zij zo lief, maar dat wil ik gewoonweg niet

Dat is ene leuke, BE maar idd, drie knopjes is wel weinig
pi_80764583
Wij eten nooit gefrituurd eten, puur omdat het niet zo gezond is. Ik ben ook wel streng wat liga's betreft en eten uit pakjes. Alles moet vers met herkenbare ingrediėnten. Ivan krijgt wel taart als hij 1 wordt, maar dan zelfgebakken. Dan mag er ook wel wat suiker in zitten.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 13:41:39 #194
5428 crew  miss_sly
pi_80764841
Wij eten wel eens patat, en dan van de snackbar. Is zo gemakkelijk En van het Wethoudertje ook nog eens echt heel erg lekker
Liga heeft Senna nog niet op, alleen rijstwafels en twee keer een Nijntje koekje bij opa. Ik zag dat je dus ook aparte lange vingers kunt kopen, in het babyvoedingsvak, zonder suiker. Daar zie ik dan weer neit zo de meerwaarde van, eigenlijk, of het moet de vorm van het koekje zijn
pi_80765152
Ik wil ook Niels zoveel mogelijk vers te eten geven, zo eten we zelf ook en met suiker zo lang mogelijk wachten want hij kan zijn hele leven nog suiker eten. Voor mij was vroeger cola, sinas of chips heel bijzonder omdat we het alleen maar met verjaardagen kregen. Maar mijn man heeft van de week Liga-koekjes (1e stap dat wel) voor hem meegenomen, ik wilde niet zeuren (ik zeur al teveel ) dus net heeft Niels aan een halve Liga gesabbeld. De andere helft heb ik geproeft en het smaakt naar niets, ik zie het nut niet van die dingen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:00:20 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80765532
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:49 schreef Twinkly het volgende:
Ik wil ook Niels zoveel mogelijk vers te eten geven, zo eten we zelf ook en met suiker zo lang mogelijk wachten want hij kan zijn hele leven nog suiker eten. Voor mij was vroeger cola, sinas of chips heel bijzonder omdat we het alleen maar met verjaardagen kregen. Maar mijn man heeft van de week Liga-koekjes (1e stap dat wel) voor hem meegenomen, ik wilde niet zeuren (ik zeur al teveel ) dus net heeft Niels aan een halve Liga gesabbeld. De andere helft heb ik geproeft en het smaakt naar niets, ik zie het nut niet van die dingen
Stap 2 is beter te haggelen..
pi_80766024
En die liga stap 3 he, is dat door de ingrediėnten dat het vanaf 12 mnd is of is dat door de structuur, vroeg ik me af. Iris geeft niet zoveel om die Nijntje dingen, dus ik dacht laat ik dan eens kijken wat ze van liga vindt. Ik wissel wat af, ze krijgt ook rijstewafel bijvoorbeeld tussendoor.
Dus ben een beetje aan het uitproberen.
Fake it till you make it...
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:18:12 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80766167
Nijntje dingen vond Sasha ook nooit lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')