oh over dat laatste ben ik zelf heel simpel. Mijn moeder zei vroeger altijd "moeders mogen alles" als zij weer eens iets niet nam wat wij wel moesten (meestal nav een of ander nieuw dieet ookquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:02 schreef miss_sly het volgende:
ja oeke, die sinterklaastijd bijvoorbeeldik heb me voorgenomen om iig dit jaar in december nog streng te zijn. Als ik zie wat neefje en nichtje bij schoonouders naar binnen werken met die dagen, dat wil ik echt niet voor Senna, hoor
Sowieso snoepen die best veel, lijkt het. Vind ik nergens voor nodig.
Nu we het hier toch over hebben, hoe gaan jullie dat doen met dingen die je zelf eet en die je liever wil dat je kind voorlopig nog niet eet? Ik ben bijvoorbeeld dol op chocoladepasta op brood (lekker dik ook) maar eigenlijk wil ik liever dat Senna dat voorlopig nog niet eet. Zelfde met mayo bij de patat of gebakken aardappeltjes. Nu is dat nog geen probleem natuurlijk, maar over niet te lange tijd gaat ze wijzen, praten, verschil zien, Hoe gaan jullie dat doen? Zelf ook niet of minder die dingen eten, of gewoon weigeren aan je kind in eht kader: jij bent nog een kind dus je mag dat nog niet?
Eerlijk? Alles wat ik eet mag Jen ook... Jen mocht langere tijd geen mayo vanwege de ei die erin zat, en dan kreeg ze van mij een frutje ketchup. Nu vindt ze mayo niet lekker en kiest zelf voor de ketchup.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:02 schreef miss_sly het volgende:
ja oeke, die sinterklaastijd bijvoorbeeldik heb me voorgenomen om iig dit jaar in december nog streng te zijn. Als ik zie wat neefje en nichtje bij schoonouders naar binnen werken met die dagen, dat wil ik echt niet voor Senna, hoor
Sowieso snoepen die best veel, lijkt het. Vind ik nergens voor nodig.
Nu we het hier toch over hebben, hoe gaan jullie dat doen met dingen die je zelf eet en die je liever wil dat je kind voorlopig nog niet eet? Ik ben bijvoorbeeld dol op chocoladepasta op brood (lekker dik ook) maar eigenlijk wil ik liever dat Senna dat voorlopig nog niet eet. Zelfde met mayo bij de patat of gebakken aardappeltjes. Nu is dat nog geen probleem natuurlijk, maar over niet te lange tijd gaat ze wijzen, praten, verschil zien, Hoe gaan jullie dat doen? Zelf ook niet of minder die dingen eten, of gewoon weigeren aan je kind in eht kader: jij bent nog een kind dus je mag dat nog niet?
quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:13 schreef Ticootje het volgende:
*knip*
maar ik ben meer van alles met mate dan dingen krampachtig verbannen.
*knip*
nouja dat wilde ik dus ook zeggen maar had ik weer weggehaald. Doe ik het tochquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Stralend blij met 3 tumtummetjes!En nee, niet elke dag en zelfs niet elke week, simpelweg omdat ik er niet eens aan denk.
Of een slokje van papa's milk-shake. En nee, niet toen hij 8 maanden was, wel toen hij anderhalf was.
Sorry, ervaringen over mijn peuter in het grote babietjes topic, maar mijn grote baby krijgt nog geen milk-shake of patatjes.
Cola oid zal ik hem dan trouwens weer niet snel geven. Sowieso ook omdat wij dat niet standaard drinken en hij er dus ook niet om zal vragen.
I knowquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nouja dat wilde ik dus ook zeggen maar had ik weer weggehaald. Doe ik het toch![]()
ik wil niemand voor het hoofd stoten door de term krampachtig maar eigenlijk ben ik het wel eens met Ticootje. Suiker vermijden wil ik wel. Wat BE zegt, elke week hoeft niet. Maar echt verbieden ofzo vind ik niet nodig. Pick your battles ook wel een beetje eigenlijk. Zoals dat voorbeeld in de Mac. (omg ticoo geef je kinderen toch es gewoon te eten joh!![]()
)
Absoluutquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:36 schreef oeke het volgende:
Ik vind 'krampachtig' trouwens helemaal niet bij mij passen.
Gewoon keuzes maken en die volgen en weer loslaten.![]()
Het is toch normaal om na te denken over wat je je kind wil meegeven? Hoe je je kind wil voeden?
Ja en op den duur loopt het allemaal vanzelf wel los. Je moet nou eenmaal dingen aanpassen en dat zal met eten en drinken ook zo gaan.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:36 schreef oeke het volgende:
Het is toch normaal om na te denken over wat je je kind wil meegeven? Hoe je je kind wil voeden?
Ko had dat ook, ineens was de box een interessant gymlokaal met speelgoed.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:37 schreef huuphuup het volgende:
Trouwens, Amélie vindt de box ineens geweldig![]()
Dat!quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:36 schreef oeke het volgende:
En als dat anders is dan anderen het doen is dat toch niet perse krampachtig?
Ik eet ook geen vlees of vis. Tja, in de ogen van veel mensen ben je dan krampachtig. In mijn ogen doe ik gewoon waar ik me goed bij voel. En wat ik lekker vind.![]()
Klopt, maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op... als ik de keuze zou maken geen chocopasta meer in huis te halen heb ik gewoon ruzie met minimaal 2 huisgenoten.. Dus in ons geval zouden dat soort keuzes wel krampachtig zijn.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:36 schreef oeke het volgende:
Ja Leander ook. Die staat alleen maar te huilen met de handjes omhoog. Mikael heeft er ook nooit ingezeten en Leander ging ook die kant op. Nu is de box weg! Heeft ie meer ruimte om te spelen en op zijn loopauto te rijden!quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef miss_sly het volgende:
Senna vindt de box momenteel echt niets aanZe begint dan echt heel verdrietig te huilen, alsof ik haar verban naar een gevangenis ofzo
Ik denk dat ik daarom ook de grens van 2 jaar heb gesteld. Zodat het met de peutertijd lekker los kan en je minder kans hebt op gedoe.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef Ticootje het volgende:
Klopt, maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op... als ik de keuze zou maken geen chocopasta meer in huis te halen heb ik gewoon ruzie met minimaal 2 huisgenoten.. Dus in ons geval zouden dat soort keuzes wel krampachtig zijn.
Dus ja, ik heb chipjes en koekjes in huis... En ja als je eens een bakje chips neemt dan is het niet raar dat er dan opeens een dreumes voor je neus staat "ook".
Hier dacht ik laatst aan, en dat dat inderdaad best wel eens voordelig voor mij uit kan pakken.quote:Maar nadenken is ook goed, als ik niet wil dat Jen snoept mag ik het van mezelf ook niet. Ook nog eens goed voor mezelf.
Ja nou dat ja hahaquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:40 schreef oeke het volgende:
[..]
Ko had dat ook, ineens was de box een interessant gymlokaal met speelgoed.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |