abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80757232
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:02 schreef miss_sly het volgende:
ja oeke, die sinterklaastijd bijvoorbeeld ik heb me voorgenomen om iig dit jaar in december nog streng te zijn. Als ik zie wat neefje en nichtje bij schoonouders naar binnen werken met die dagen, dat wil ik echt niet voor Senna, hoor Sowieso snoepen die best veel, lijkt het. Vind ik nergens voor nodig.

Nu we het hier toch over hebben, hoe gaan jullie dat doen met dingen die je zelf eet en die je liever wil dat je kind voorlopig nog niet eet? Ik ben bijvoorbeeld dol op chocoladepasta op brood (lekker dik ook ) maar eigenlijk wil ik liever dat Senna dat voorlopig nog niet eet. Zelfde met mayo bij de patat of gebakken aardappeltjes. Nu is dat nog geen probleem natuurlijk, maar over niet te lange tijd gaat ze wijzen, praten, verschil zien, Hoe gaan jullie dat doen? Zelf ook niet of minder die dingen eten, of gewoon weigeren aan je kind in eht kader: jij bent nog een kind dus je mag dat nog niet?
oh over dat laatste ben ik zelf heel simpel. Mijn moeder zei vroeger altijd "moeders mogen alles" als zij weer eens iets niet nam wat wij wel moesten (meestal nav een of ander nieuw dieet ook ). Ik kan me niet anders herinneren dan dat wij dat gewoon accepteerden eigenlijk. Wel riepen we af en toe van nou! dan word ik later lekker ook moeder!
Dus maw, dat ik iets mag of doe betekent nog niet dat zij iets mag en ik denk dat het voor kinderen niet eens zo verwarrend is als we zelf soms denken.
En zelf minderen zou in mijn geval wel een goeie optie zijn goed voor de lijn enzo

Zelfde geldt voor sinterklaas, als ik zie hoeveel ik zelf weg stouw met de sint manmanman... en dan ben ik dus niet eens het type om al wéken kruidnootjes enzo te eten hè... maar goed, het strooigoed hoort er gevoelsmatig ook wel een beetje bij dus sja, moeilijk, waar trek je de grens.
Leeftijd is wel een goede, dan kun je daarna weer verder kijken ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80757287
Amber heeft heel lang geen mayo gekregen. Ten eerste omdat ze het totaal niet lekker vond en ten tweede omdat ik het niet nodig vond. Ze is nu 4,5 en sinds een half jaartjr wil ze mayo. Prik krijgt ze van mij sowieso niet, ze lust het niet eens

tja en suiker, Tess krijgt van mij geen lange vingers, maar een kaakje of een liga wel en daar zit ook suiker in. Als ik nu kijk naar Amber, die heeft dat ook allemaal gehad en die eet nu chips, chocolade, koek en snoep maar die is alles behalve dik. Ik let er wel op dat ze niet te veel krijgt anders gaat ze lopen stuiteren. Ach, in fruit zit ook (natuurlijk) suiker en als e daar te veel van krijgt is het ook niet goed voor je.

Stiemie, is het echt slijmerig hoesten??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80757296
Ik had eens patat met mayo, en mijn neefje had zonder, maar hij weet dat er bij mij wel iets te halen is, dus fluisterde hij in mijn oor, 'Mag ik een beetje slagroom van jou op mijn patatjes?'
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:13:30 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80757381
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:02 schreef miss_sly het volgende:
ja oeke, die sinterklaastijd bijvoorbeeld ik heb me voorgenomen om iig dit jaar in december nog streng te zijn. Als ik zie wat neefje en nichtje bij schoonouders naar binnen werken met die dagen, dat wil ik echt niet voor Senna, hoor Sowieso snoepen die best veel, lijkt het. Vind ik nergens voor nodig.

Nu we het hier toch over hebben, hoe gaan jullie dat doen met dingen die je zelf eet en die je liever wil dat je kind voorlopig nog niet eet? Ik ben bijvoorbeeld dol op chocoladepasta op brood (lekker dik ook ) maar eigenlijk wil ik liever dat Senna dat voorlopig nog niet eet. Zelfde met mayo bij de patat of gebakken aardappeltjes. Nu is dat nog geen probleem natuurlijk, maar over niet te lange tijd gaat ze wijzen, praten, verschil zien, Hoe gaan jullie dat doen? Zelf ook niet of minder die dingen eten, of gewoon weigeren aan je kind in eht kader: jij bent nog een kind dus je mag dat nog niet?
Eerlijk? Alles wat ik eet mag Jen ook... Jen mocht langere tijd geen mayo vanwege de ei die erin zat, en dan kreeg ze van mij een frutje ketchup. Nu vindt ze mayo niet lekker en kiest zelf voor de ketchup.
Van patat heb ik nooit een probleem gemaakt, wij frituren in de rijstolie en halen verse patatjes.. en we eten echt niet elke week patat.
Chocopasta vind ik zelf niet lekker op brood, maar Jen vind het wel lekker. En dan haalde ik wel eens een pot witte pasta. Ja het is zoetigheid, maar ik ben meer van alles met mate dan dingen krampachtig verbannen. Sowieso heb ik nog een kind van 14 die wel gewoon een boterham met pasta smeert en een Jen die dan op schoot kruipt en vervolgens de boterham van haar zus inpikt.
Verder lekker varieren... Dat je een keertje pasta geeft is toch niet erg, als je elke dag elke boterham met pasta geeft is het een ander verhaal, en ook nog steeds jouw keuze. Ik was ook niet zo van de smeerworst, een keertje prima, maar niet elke dag, het is en blijft toch een lever product. Zelfde met smeerkaas... Zitten veel zouten in... Maar zolang je lekker gevarieerd aanbied is dat toch geen probleem als je een keertje wat anders, iets minder gezonds, op brood smeert.

En ik ben ook niet moeilijk met proeven... Zo zaten we zondag bij de mac (yes I'm a horrible mother) en Jen had ander drinken en wilde perse uit mij beker drinken. Prima, neem maar een slok... Ze moest het even wegspoelen met haar eigen drinken, want ze lust echt geen prik. Maar daarintegen heb ik wel een drama voorkomen, als ik gewoon nee had gezegd had mevrouw daar een mooi drama van gemaakt, en dat was het me toen niet waard, omdat we zo lekker gezellig zaten te eten..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80757442
Snoep zal Leander hier denk ik helemaal niet krijgen. We hebben het niet in huis dus dan is dat makkelijk. Als ie straks ouder is en bij opa en oma een snoepje krijgt vind ik dat ook niet erg. Bij opa en oma mag je wel beetje verwend worden. Maar dingen als slagroom op de vla of aardbeien enzo vind ik helemaal dan weer niet nodig. Cola krijgt Mikael op zaterdag altijd een glas als we patatjes eten. Hij weet dat en vraagt er verder ook niet na. Met Leander willen we dat wel zo lang mogelijk uitstellen. Lange vingers krijgt Leander wel eens. Maar opeten doet ie het niet. Heeft Mikael trouwens wel veel gehad vroeger. Oh en mayo bij de patat. Mikael lust geen patat dus mooi makkelijk. En zelf hebben we altijd pindasaus. Maar dat krijgen de kids zowiezo niet voordat ze 4 zijn!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 10:16:08 #156
5428 crew  miss_sly
pi_80757458
Auw oeke

Mja, natuurlijk is er verschil tussen ouders en kindjes, maar ik vind het zelf idd nogal naar om 'oneerlijk' verschil te maken op die basis. Eigenlijk raar, want er zijn veel dingen die een kind nog niet mag, maar een volwassene wel. Ik geloof dat ik mezelf daarin eens aan moet pakken.
Toch ben ik niet van plan om te zeggen dat ik dat mag omdat ik mama ben. Wel dan omdat ik ouder ben en het (wat dat dan ook is) niet goed is voor (kleine) kindjes (in de groei) ofzo. ik wil sowieso wel een ander lekker alternatief bieden, want lekkers is ook voor kindjes, maar soms dan wel ander lekkers dan voor grote mensen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:22:43 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80757692
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:13 schreef Ticootje het volgende:
*knip*
maar ik ben meer van alles met mate dan dingen krampachtig verbannen.
*knip*

Stralend blij met 3 tumtummetjes! En nee, niet elke dag en zelfs niet elke week, simpelweg omdat ik er niet eens aan denk, dan zie ik die pot staan en denk ik 'oh, laat ik hem weer eens wat geven', omdat hij er zo blij mee is als het eens gebeurd.
Of een slokje van papa's milk-shake. En nee, niet toen hij 8 maanden was, wel toen hij anderhalf was.
Sorry, ervaringen over mijn peuter in het grote babietjes topic, maar mijn grote baby krijgt nog geen milk-shake of patatjes.

Cola oid zal ik hem dan trouwens weer niet snel geven. Sowieso ook omdat wij dat niet standaard drinken en hij er dus ook niet om zal vragen.
pi_80757765
Tsja mijn moeder drukte het wat ongelukkig maar och, ook daar maalden wij niet zo om als kind

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel goed is voor een kind om te leren dat je sommige dingen gewoon niet mag simpelweg omdát je een kind bent. Je mag ook niet alleen de straat oversteken en zelf het raam opendoen mag van mij ook niet. Net als op een krukje gaan staan net als mama om wat te pakken van een hoge plank. Ik vind het niet oneerlijk om dat leeftijds-onderscheid te maken eigenlijk.

Maar goed, opvoeden, eten, dat soort dingen. Ieder doet zn ding en ieder doet zn best.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80757835
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Stralend blij met 3 tumtummetjes! En nee, niet elke dag en zelfs niet elke week, simpelweg omdat ik er niet eens aan denk.
Of een slokje van papa's milk-shake. En nee, niet toen hij 8 maanden was, wel toen hij anderhalf was.
Sorry, ervaringen over mijn peuter in het grote babietjes topic, maar mijn grote baby krijgt nog geen milk-shake of patatjes.

Cola oid zal ik hem dan trouwens weer niet snel geven. Sowieso ook omdat wij dat niet standaard drinken en hij er dus ook niet om zal vragen.
nouja dat wilde ik dus ook zeggen maar had ik weer weggehaald. Doe ik het toch
ik wil niemand voor het hoofd stoten door de term krampachtig maar eigenlijk ben ik het wel eens met Ticootje. Suiker vermijden wil ik wel. Wat BE zegt, elke week hoeft niet. Maar echt verbieden ofzo vind ik niet nodig. Pick your battles ook wel een beetje eigenlijk. Zoals dat voorbeeld in de Mac. (omg ticoo geef je kinderen toch es gewoon te eten joh! )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:30:47 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80757944
Oh, mijn uitzonderingen zijn dingen die echt gevaarlijk zijn, zoals nootjes of lollies.. Dan kan ze op dr kop gaan staan, dat krijgt ze echt niet. Maar dat soort dingen hebben we dan ook zelden in huis.
pi_80757975
Tja, met verschil tussen kindjes en grote mensen bedoel ik vooral dingen waarmee je weet dat je ze geen plezier doet. Erg scherp eten, alcohol, prik.
En niet omdat mama dat wel mag, maar inderdaad omdat een groot mens dat wel mag en een kindje iets anders mag.
En dan natuurlijk naar leeftijd. Een peuter een lekker snoepje geven vind ik iets anders dan je baby een stuk slagroomtaart geven.
Laatst bij de Indonees, kreeg Ko wel een mild gekruide sperzieboon, maar niet die hete aubergine. Of die gesuikerde tempe.

En in de Mac zal hij wel niet vaak komen, want ik ben daar zelf al 10 jaar niet meer geweest. Arme Ko, heeft hij ook een ontaarde moeder!

En tussen fruitsuikers en geraffineerde suiker zit voor mij wel een groot verschil. Ik vind toegevoegde suiker vooral niet nodig omdat er al zoveel natuurlijke smaken te ontdekken zijn voor Ko.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:34:40 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80758048
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:27 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nouja dat wilde ik dus ook zeggen maar had ik weer weggehaald. Doe ik het toch
ik wil niemand voor het hoofd stoten door de term krampachtig maar eigenlijk ben ik het wel eens met Ticootje. Suiker vermijden wil ik wel. Wat BE zegt, elke week hoeft niet. Maar echt verbieden ofzo vind ik niet nodig. Pick your battles ook wel een beetje eigenlijk. Zoals dat voorbeeld in de Mac. (omg ticoo geef je kinderen toch es gewoon te eten joh! )
I know
pi_80758133
Ik vind 'krampachtig' trouwens helemaal niet bij mij passen.
Gewoon keuzes maken en die volgen en weer loslaten.

Het is toch normaal om na te denken over wat je je kind wil meegeven? Hoe je je kind wil voeden?
En als dat anders is dan anderen het doen is dat toch niet perse krampachtig?

Ik eet ook geen vlees of vis. Tja, in de ogen van veel mensen ben je dan krampachtig. In mijn ogen doe ik gewoon waar ik me goed bij voel. En wat ik lekker vind.
pi_80758173
Trouwens, Amélie vindt de box ineens geweldig

Ik wilde laatste even snel een vuilniszak weggooien buiten, en normaalgesproken bleef ze wel liggen op het kleed. Ze ging toch geen kant op maar nu ze meer beweegt en schuift enzo vind ik dat toch wat eng dus had ik haar in de box gezet die we eigenlijk nooit meer gebruiken.
in 1 woord geweldig helemaal blij met al haar knuffeltjes aan het spelen enzo en aan de spijlen aan het trekken.

Stom is dat hoe ze het dan ineens weer wél leuk kan vinden.

Ze houdt nu een konijn omhoog alsof ze hem net geschoten heeft
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80758201
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:36 schreef oeke het volgende:

Het is toch normaal om na te denken over wat je je kind wil meegeven? Hoe je je kind wil voeden?

Absoluut
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80758207
quote:

Ja en op den duur loopt het allemaal vanzelf wel los. Je moet nou eenmaal dingen aanpassen en dat zal met eten en drinken ook zo gaan.
pi_80758271
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:37 schreef huuphuup het volgende:
Trouwens, Amélie vindt de box ineens geweldig
Ko had dat ook, ineens was de box een interessant gymlokaal met speelgoed.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 10:40:33 #168
5428 crew  miss_sly
pi_80758278
quote:

En als dat anders is dan anderen het doen is dat toch niet perse krampachtig?

Ik eet ook geen vlees of vis. Tja, in de ogen van veel mensen ben je dan krampachtig. In mijn ogen doe ik gewoon waar ik me goed bij voel. En wat ik lekker vind.
Dat!
Ik vind het ook niet krampachtig om erover na te denken hoe je iets wil doen. En hoe dat in de praktijk gaat zijn, is dan weer een ander verhaal. Soms heb je ideeen die je dan toch weer loslaat.
Zondag op een verjaardag heeft Senna van mij ook een paar stukjes olijf gekregen (vond ze heerlijk, trok bijna een olijf uit mijn handen ), maar een stuk (slagroom)taart vind ik dan weer niet nodig.
pi_80758281
Ik zet Tess ook weer wat vaker in de box. Even een rustmomentje creeren. Meestal wil grote zus er ook bij en dan zitten ze samen in de box te spelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:41:23 #170
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80758303
quote:

Klopt, maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op... als ik de keuze zou maken geen chocopasta meer in huis te halen heb ik gewoon ruzie met minimaal 2 huisgenoten.. Dus in ons geval zouden dat soort keuzes wel krampachtig zijn.
Dus ja, ik heb chipjes en koekjes in huis... En ja als je eens een bakje chips neemt dan is het niet raar dat er dan opeens een dreumes voor je neus staat "ook".

Maar nadenken is ook goed, als ik niet wil dat Jen snoept mag ik het van mezelf ook niet. Ook nog eens goed voor mezelf.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 10:41:25 #171
5428 crew  miss_sly
pi_80758307
Senna vindt de box momenteel echt niets aan Ze begint dan echt heel verdrietig te huilen, alsof ik haar verban naar een gevangenis ofzo
pi_80758396
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef miss_sly het volgende:
Senna vindt de box momenteel echt niets aan Ze begint dan echt heel verdrietig te huilen, alsof ik haar verban naar een gevangenis ofzo
Ja Leander ook. Die staat alleen maar te huilen met de handjes omhoog. Mikael heeft er ook nooit ingezeten en Leander ging ook die kant op. Nu is de box weg! Heeft ie meer ruimte om te spelen en op zijn loopauto te rijden!
pi_80758503
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef Ticootje het volgende:
Klopt, maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op... als ik de keuze zou maken geen chocopasta meer in huis te halen heb ik gewoon ruzie met minimaal 2 huisgenoten.. Dus in ons geval zouden dat soort keuzes wel krampachtig zijn.
Dus ja, ik heb chipjes en koekjes in huis... En ja als je eens een bakje chips neemt dan is het niet raar dat er dan opeens een dreumes voor je neus staat "ook".
Ik denk dat ik daarom ook de grens van 2 jaar heb gesteld. Zodat het met de peutertijd lekker los kan en je minder kans hebt op gedoe.
Bovendien, als hier een tweede komt, zal die een stuk meer ruimte krijgen dan Ko. Dat is volgens mij natuurlijk. Mijn zusje en broertje mochten ook altijd meer dan ik.
quote:
Maar nadenken is ook goed, als ik niet wil dat Jen snoept mag ik het van mezelf ook niet. Ook nog eens goed voor mezelf.
Hier dacht ik laatst aan, en dat dat inderdaad best wel eens voordelig voor mij uit kan pakken.
pi_80758518
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:40 schreef oeke het volgende:

[..]

Ko had dat ook, ineens was de box een interessant gymlokaal met speelgoed.
Ja nou dat ja haha
Miss eerst was het zoals bij Senna. Ze huilde er niet om maar vond er geen klap aan. Nu vindt ze het helemaal geweldig ineens haha. Alsof ze een nieuw plekje ontdekt om te spelen.
Oeh! hier ligt ook meuk!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:50:11 #175
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80758634
ik denk ook dat het meeweegt hoe je leefde voordat er kinderen waren.. Zit het er gewoon ingesleten dat je altijd verse groente op tafel zet en altijd vers fruit in huis hebt is het gewoon een stuk makkelijker omdat je kind dan gewoon meegaat in de bestaande gewoontes..
Is het de gewoonte om elke week bij de mac te gaan eten, magnetronmaaltijden en een zak chips op de bank, dan is het lastiger... Hou je je gewoonte vast en zeg je je kind jij niet want je bent nog klein, of gooi je je leven om, wat ook gewoon moeilijk is.. Dan moet je opeens verantwoord gaan koken enzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')