Ja, dat zal inderdaad ook wel meewegen. Wij eten eigenlijk altijd zo gezond en vers. Veel groenten etc.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:50 schreef Ticootje het volgende:
ik denk ook dat het meeweegt hoe je leefde voordat er kinderen waren.. Zit het er gewoon ingesleten dat je altijd verse groente op tafel zet en altijd vers fruit in huis hebt is het gewoon een stuk makkelijker omdat je kind dan gewoon meegaat in de bestaande gewoontes..
Is het de gewoonte om elke week bij de mac te gaan eten, magnetronmaaltijden en een zak chips op de bank, dan is het lastiger... Hou je je gewoonte vast en zeg je je kind jij niet want je bent nog klein, of gooi je je leven om, wat ook gewoon moeilijk is.. Dan moet je opeens verantwoord gaan koken enzo...
Ow, dat laatste is wel ernstig, vind ik persoonlijk.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:53 schreef bodpa09 het volgende:
M. heeft ook wel eens een paar slokjes milkshake op (lekker!) en krijgt een of twee keer per week een smartie. Hij word er intens gelukkig van. Hij krijgt wel eens yoki (lees 1x per maand), krijgt meestal zoet op brood (rozenbotteljam, pindakaas). Kaas en worst eet hij uit vuistje. Hij krijgt af en toe een kaakje, of een lange vinger.
Hij krijgt dus wel suiker binnen. Het is in elk geval nog niet zo veel als zijn kamergenoot toen M. een nachtje in het ziekenhuis moest blijven. Dat jongetje was 18 maanden, dronk vier flejes kindercola, kreeg een plak chocola als vier uurtje, at 's avonds vier boterhammen en smulde daarna nog van een Happy Meal dat zijn moeder voor hem mee nam, inclusief ijsje.
Nou t is wel duidelijk wat bij jou de gewoonte was...quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:50 schreef Ticootje het volgende:
ik denk ook dat het meeweegt hoe je leefde voordat er kinderen waren.. Zit het er gewoon ingesleten dat je altijd verse groente op tafel zet en altijd vers fruit in huis hebt is het gewoon een stuk makkelijker omdat je kind dan gewoon meegaat in de bestaande gewoontes..
Is het de gewoonte om elke week bij de mac te gaan eten, magnetronmaaltijden en een zak chips op de bank, dan is het lastiger... Hou je je gewoonte vast en zeg je je kind jij niet want je bent nog klein, of gooi je je leven om, wat ook gewoon moeilijk is.. Dan moet je opeens verantwoord gaan koken enzo...
quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:53 schreef bodpa09 het volgende:
M. heeft ook wel eens een paar slokjes milkshake op (lekker!) en krijgt een of twee keer per week een smartie. Hij word er intens gelukkig van. Hij krijgt wel eens yoki (lees 1x per maand), krijgt meestal zoet op brood (rozenbotteljam, pindakaas). Kaas en worst eet hij uit vuistje. Hij krijgt af en toe een kaakje, of een lange vinger.
Hij krijgt dus wel suiker binnen. Het is in elk geval nog niet zo veel als zijn kamergenoot toen M. een nachtje in het ziekenhuis moest blijven. Dat jongetje was 18 maanden, dronk vier flejes kindercola, kreeg een plak chocola als vier uurtje, at 's avonds vier boterhammen en smulde daarna nog van een Happy Meal dat zijn moeder voor hem mee nam, inclusief ijsje.
Het is soms ook heel veilig voor ze, die box, gewoon een afgebakend stukje.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:37 schreef huuphuup het volgende:
Trouwens, Amélie vindt de box ineens geweldig![]()
Ik wilde laatste even snel een vuilniszak weggooien buiten, en normaalgesproken bleef ze wel liggen op het kleed. Ze ging toch geen kant opmaar nu ze meer beweegt en schuift enzo vind ik dat toch wat eng dus had ik haar in de box gezet die we eigenlijk nooit meer gebruiken.
in 1 woord geweldighelemaal blij met al haar knuffeltjes aan het spelen enzo en aan de spijlen aan het trekken.
Stom is dat hoe ze het dan ineens weer wél leuk kan vinden.
Ze houdt nu een konijn omhoog alsof ze hem net geschoten heeft
hoezo 1 keer per maand?quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:53 schreef bodpa09 het volgende:
Hij krijgt wel eens yoki (lees 1x per maand),
prenatal (mits het zo'n mega ding is) hebben houten kapstokjes. Nijntje e.d. Bij ons passen alle jassen erop ;-)quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:08 schreef mikoxx het volgende:
Op de fiets bodpa![]()
hihi...
![]()
Oeke, dank voor je weetje over diksap, weten we dat ook weer!![]()
Iemand leuke tips voor kinderkapstokjes? Liefst van hout, waar je jasjes ed op kan hangen (met meerdere haakjes dus)
Dat is inderdaad ook een belangrijk punt wat mij betreft: een gezondere relatie met voeding.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind gezond eten erg belangrijk. We eten vaak vis en kip, proberen rood vlees binnen de perken te houden, vermijden varkensvlees, eten veel groenten en beperken de koolhydraatinname. Ook eet ik volkorenbrood en ongezouten noten. Bij hoge uitzondering eet ik een stukje taart of een toetje. Zo drink ik ook wijn bij uitzondering. Ik hoop Ivan hiermee een vanzelfsprekend voorbeeld te geven: suiker is geen vergif, maar het is wel iets voor bijzondere gelegenheden omdat het lekker maar niet zo goed is.
Snaaien heb ik ook met fases gedaan en daar wil ik echt niet meer aan gaan beginnen. Ik hoop dat Ivan een probleemlozere relatie krijgt met voeding dan ik. Voor mij zal het misschien moeilijk worden om niet te rigide te zijn. Mijn lief heeft zijn eigen snoeplade, beperkt zijn koolhydraatinname niet en is dol op mayonaise. Ik weet nog niet hoe dat moet; echt gezond leeft hij niet. In mijn ogen is hij niet zo'n goed voorbeeld voor Ivan, maar misschien is het juist goed om wat tegenwicht in huis te hebben. Wat jullie al zeggen: er zijn kinderlekkernijen en grotemensendingen.
Stap 2 is beter te haggelen..quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:49 schreef Twinkly het volgende:
Ik wil ook Niels zoveel mogelijk vers te eten geven, zo eten we zelf ook en met suiker zo lang mogelijk wachten want hij kan zijn hele leven nog suiker eten. Voor mij was vroeger cola, sinas of chips heel bijzonder omdat we het alleen maar met verjaardagen kregen. Maar mijn man heeft van de week Liga-koekjes (1e stap dat wel) voor hem meegenomen, ik wilde niet zeuren (ik zeur al teveel) dus net heeft Niels aan een halve Liga gesabbeld. De andere helft heb ik geproeft en het smaakt naar niets, ik zie het nut niet van die dingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |