abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80629370
Borstvoeding deel 70

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80629426
GWS liet deze poster zien
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 23 april 2010 @ 12:36:52 #3
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_80630007
Hij is leuk, hè? Iedere keer als ik aan die reclame denk, krijg ik een brede grijns op mijn gezicht.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_80630555
Ik moet hierbij zijn
pi_80630902
Wat een leuke poster
Al vraag ik me wel af hoe een baby zo kan drinken? Of moet hij dan al iets ouder zijn? (ivm niet stevig nekje)
pi_80631701
Deze moet in m'n lijst.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 23 april 2010 @ 13:30:04 #7
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80631740
Mooie poster idd!

kheb koorts, dus we gaan weer naar het zkh! Adios!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 23 april 2010 @ 13:32:34 #8
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80631821
Davinia

Leonieke, Toby drinkt nu ook vaak zo. Hij is bijna 8 maanden oud.
.... met gevoel voor drama....
pi_80632114
Dat is een iets oudere baby die je ziet Leo
pi_80633593
Hoe doe je dat dan Kersjes? Op je schoot zittend? Want als Lotte op mijn schoot zit, komt ze echt niet op de goede hoogte uit
Lotte!
Noah!
pi_80633773
Davinia Veel beterschap

Ik dacht al dat het een ouder kind moest zijn. Maar zo zal Thomas dus nooit kunnen drinken. Hij zou nochtans ook zo'n mooi fotomodel zijn, hoor
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:02:08 #12
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80635034
Wie kan mij helpen aan een linkje/adres waar ik een bv-armband kan kopen?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_80635582
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:02 schreef Saffier het volgende:
Wie kan mij helpen aan een linkje/adres waar ik een bv-armband kan kopen?
amaranta maakt die zelf geloof ik
Lotte!
Noah!
pi_80637300
Ik heb ze ook zelf gemaakt. Met een uurtje had ik er 3 in elkaar zitten. Materialen hier gekocht. Als je daar geen zin/tijd/puf voor hebt, kun je ze bijv hier kant en klaar vinden.
pi_80637642
Ik heb deze, lelijk maar wat ik fijn vind is dat je er ook mee kan slapen zodat ik ook 's nachts kan zien welke borst er aan de beurt is (als ik niet ben vergeten het bandje om te draaien).
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:22:32 #16
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80639577
abces weer uitgezogen, links was een erg onrustig beeld, met vochtdingen of zo. kan bo worden, hoeft niet.
heb receptje augmentin voor bovenop de fluxo.meuk.

de rest van de proza zet ik wel op mn blog.
pi_80640829
Argh Davinia En dit is het laatste hoor, dat is een bevel!! Vanaf nu gaat alles goed
pi_80641792
Die poster is leuk!
Helaas zien mijn borsten er momenteel niet zo strak/bruin/streeploos en fruitig uit.

Bah Davinia, het schiet niet op. Wat Twinkly zegt: En nu is het klaar! Dikke kus voor jou!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80642114
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 13:30 schreef DaviniaHR het volgende:
Mooie poster idd!

kheb koorts, dus we gaan weer naar het zkh! Adios!
Wat een drama Davinia
  zaterdag 24 april 2010 @ 09:35:12 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80661441
Davinia verdient dit jaar wel de bv-award
  zaterdag 24 april 2010 @ 09:41:59 #21
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80661534
Davina wat een gedoe zeg! Hopelijk ben je er nu snel vanaf!

Bedankt voor de linkjes meiden. Op zich kan ik het ook prima zelf maken, maar het gaat om kraamkado'tjes in de kraammand straks, dit leek me wel een leuke erbij
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:54:53 #22
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80680325
ahhhhh davinia.. wat heb jij een BV-leed.... ik vind het zooooo ontzettend knap dat je ondanks alles nog steeds BV geeft! petje af hoor!

Ik zit inmiddels ook alweer op 21 weken BV! ik ga in elk geval door met kolven tot 26 weken.. (een half jaar!!) en dan ws langzaamaan afbouwen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 25 april 2010 @ 09:52:40 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80687535
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 22:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
ahhhhh davinia.. wat heb jij een BV-leed.... ik vind het zooooo ontzettend knap dat je ondanks alles nog steeds BV geeft! petje af hoor!

Ik zit inmiddels ook alweer op 21 weken BV! ik ga in elk geval door met kolven tot 26 weken.. (een half jaar!!) en dan ws langzaamaan afbouwen...
Goed man!
pi_80687873
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:21 schreef Linda2205 het volgende:
Hoe doe je dat dan Kersjes? Op je schoot zittend? Want als Lotte op mijn schoot zit, komt ze echt niet op de goede hoogte uit
hier wel zo ja, op schoot zittend. Over het algemeen omdat ik haar dan niet snel genoeg omdraai voor de andere kant en dan valt ze zelf alvast aan en duikt erop af
Maar ik vind het minder prettig dus t is meestal van korte duur.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:07:39 #25
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80757205
kheb uitslag van de kweek. het s inderdaad stafylococcus aureus, de standaard bacterie voor bo's. alleen ben resistent voor fluxofluxotroep, dus dan i het niet raar dat het niks deed. de andere ab lijkt wel te werken, dus das fijn. vanmiddag laatste pil!

en het heeft er de schijn van dat we geen spruw hebben gekregen van de amoxicilline (is een standaard bijwerking), dus kheb hoop dat mn weerstand weer begint te komen.

de arts had het er nog over dat als ik nog een bo krijg, dat we dan alles zouden kunnen (moeten) wassen met antibateriële zeep om dat beest weg te krijgen. beetje wild, lijkt me. zeker als het een bacterie is die heel veel mensen met zich meedragen.

naja, gewoon maar zorgen dat ik geen bo's meer krijg. dan is het sowieso klaar, want ik word hondsberoerd van de koorts en dat doe ik eli niet aan.

maar al met al ben ik op dit moment zeer tevreden hoe het gaat.
pi_80757306
Mooie poster inderdaad

Leah drinkt 's nachts terwijl ik lig (ik draag geen kleding) en dan krijg ik ook altijd een borstmassage tijdens het drinken.
Dat kleine handje kneedt mijn tepel en borst (waar ze op dat moment niet uit drinkt) dan heel zachtjes....lief is dat.
pi_80757325
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 22:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
ja, dit dus!
pi_80758172
Ik heb maar 1x fluxotroep gehad.. Daarna een paar kuren amoxicilline... Maar dat werkte op een gegeven moment ook niet meer... Toen ben ik maar gewoon gestopt met kolven..
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:52:54 #29
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80758725
gelukkig heb ik tnt maar 1 keer een BO gehad en dat was gelukkig ook snel onder controle met fluclox.

maar Davinia ik vind het echt super hoor dat jij nog steeds doorzet!
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:32:41 #30
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80760121
ik wilde trouwens nog wel ff zeggen dat ik het ontzettend lief vind, jullie reacties!

echt waar, zonder Fok had ik ten eerste niet zoveel geweten over bv, en jullie medeleven doet een mens echt enorm goed! al zijn het maar een paar letters, het doet wel wat! dus daarvoor een hele grote en voor jullie allemaal

/kusje-kroelmodus

BJ, drinkt evie nu wat vaker live bij je? je schreef dat je met een half jaar gaat afbouwen, maar ga je dan wel voor die tijd kijken of evie wat meer aan de borst wil? het lijkt me dat jij/jullie eigenlijk best of both worlds kunnen hebben op die manier. als het uitkomt, evie aan de borst, als je ff geen zin hebt, heb je nog wel een flesje bv staan die je man dan kan geven, en dan kan je die weer aanvullen op een voor jou geschikt tijdstip. is anders, maar heeft ook voordelen, toch?
pi_80763374
Kan een baby opeens niet meer weten hoe hij aan de borst moet drinken? Het lijkt wel alsof Thomas zich constant verslikt als hij drinkt. Hierdoor drinkt hij de laatste 36 uur eigenlijk altijd maar een paar minuten aan een stuk En hij zit dan zo te wenen dat hij niet meer opnieuw wil drinken. En het is niet dat als we hem kalm krijgen hij dan wel drinkt, nee hij wacht gewoon zijn 'termijn' terug af. Dus soms gewoon 3 uur niet drinken, dan weer 3 minuten en weer drama en dan pas 3 uur later weer. Zo kan hij toch nooit genoeg binnen krijgen?
pi_80763526
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:03 schreef leonieke het volgende:
Kan een baby opeens niet meer weten hoe hij aan de borst moet drinken? Het lijkt wel alsof Thomas zich constant verslikt als hij drinkt. Hierdoor drinkt hij de laatste 36 uur eigenlijk altijd maar een paar minuten aan een stuk En hij zit dan zo te wenen dat hij niet meer opnieuw wil drinken. En het is niet dat als we hem kalm krijgen hij dan wel drinkt, nee hij wacht gewoon zijn 'termijn' terug af. Dus soms gewoon 3 uur niet drinken, dan weer 3 minuten en weer drama en dan pas 3 uur later weer. Zo kan hij toch nooit genoeg binnen krijgen?
Kan hij pijn hebben in zn mondje? Zie je misschien witte puntjes / vlokken in zn mond?

Heb jij een ander gevoel bij het voeden?
pi_80763934
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kan hij pijn hebben in zn mondje? Zie je misschien witte puntjes / vlokken in zn mond?

Heb jij een ander gevoel bij het voeden?
Ik zie niets anders dan anders en het voelt ook nog steeds hetzelfde. Ook mijn borsten en tepels zien er nog steeds hetzelfde uit.
Het enige dat ik wel heb is dat de melk er echt uitspuit vanaf dat er een TSR is geweest. Misschien dat hij zich daarom verslikt? Of kan dat niet?
Thomas heeft ook geen koorts (al is hij wel heel erg aanhankelijk).

Wat me het meeste zorgen maakt, is dat hij wel soms teken toont dat hij honger heeft (smakken, tong over lip laten rollen en mijn vinger bijna afzuigen als ik hem in zijn mond steek), maar hij wil gewoon niet drinken (ook niet als ik hem dan onmiddellijk aanleg terwijl hij nog rustig is).

Heb nu wel een toestel om af te kolven, maar hem op deze manier van een fles leren drinken, zal volgens mij ook niet lukken. Dat zal al helemaal drama worden.
pi_80764256
Je zou kunnen kijken of het echt aan de melk stroom ligt. Kolf erop tot je toeschietreflex.. (dus als je melk eruit spuit) dat laat je stromen en als het dan drupt kun je Thomas aanleggen, dan krijgt hij geen klots melk binnen waar hij zich in kan verslikken...
pi_80771447
Hmz, een raar fenomeen vandaag. Ik heb de eerste keer gekolfd (130ml) en Thomas heeft dat direct opgedronken (zonder enig probleem). Hij leek nog dorst te hebben, maar ik kreeg zo goed als niets meer uit mijn borst met het kolfapparaat, dus dacht ik hem even aan de borst te leggen. Na een minuut wou hij er niet meer van drinken. Nu weet ik natuurlijk niet of het komt omdat hij genoeg had gedronken of omdat hij moeilijk doet aan de borst. Vanavond een nieuwe poging aan de borst denk ik. Of zou ik binnen een paar uur beter kolven voor de zekerheid (als in: als hij niet wil drinken aan de borst kan ik hem tenminste een fles geven)?
pi_80771512
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:33 schreef leonieke het volgende:
Hmz, een raar fenomeen vandaag. Ik heb de eerste keer gekolfd (130ml) en Thomas heeft dat direct opgedronken (zonder enig probleem). Hij leek nog dorst te hebben, maar ik kreeg zo goed als niets meer uit mijn borst met het kolfapparaat, dus dacht ik hem even aan de borst te leggen. Na een minuut wou hij er niet meer van drinken. Nu weet ik natuurlijk niet of het komt omdat hij genoeg had gedronken of omdat hij moeilijk doet aan de borst. Vanavond een nieuwe poging aan de borst denk ik. Of zou ik binnen een paar uur beter kolven voor de zekerheid (als in: als hij niet wil drinken aan de borst kan ik hem tenminste een fles geven)?
Kolf je 1 borst... Kun je en proberen eerst aan te leggen, lukt het niet dan heb je een flesje.
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:40:29 #37
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80774016
Davinia

Linda, hij zit dan inderdaad bij me op schoot
Liggen drinken vindt hij sowieso niks meer aan, dat doet hij alleen nog 's nachts. Voor de rest is het zitten en zelfs proberen te staan tijdens het drinken
pi_80774209
Davinia wat fijn dat deze AB wel eindelijk aanslaat

Hier word ik overdag vaak helemaal gek tijdens het voeden, mijn haar wordt keihard uitgetrokken maar als ik zijn handje vasthoud dan kan ik hem niet goed tegen mij aanhouden en laat hij steeds los om rond te kijken. Na het voeden moet ik dan eerst een bos haar uit zijn handje verwijderen (en het valt al zo uit ) Ik heb al geprobeerd om hem een speeltje of popje te geven, maar nee hoor, het moet mijn haar zijn. Hij doet het op dezelfde manier als op mijn borst kloppen en knijpen, steeds rukjes in een bepaald ritme, kijkt dan ook helemaal stoned.
En ik denk echt dat hij tandjes krijgt, hij heeft mij deze week al een paar keer gebeten en hij drinkt steeds een beetje en laat dan huilend los, hetzelfde als wat Kobus toen deed.
's Nachts gaat het drinken gelukkig wel op een ontspannen manier
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80777614
Vervelend, Twinkly ..

Leah krabte mijn decollete wel vaak open maar aan mijn haren trekken nog niet (en dat van mij valt ook vreselijk uit trouwens )

Zal wel een fase zijn?

en Niels drinkt dus ook nog 's nachts?
pi_80778359
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:21 schreef lily het volgende:
Vervelend, Twinkly ..

Leah krabte mijn decollete wel vaak open maar aan mijn haren trekken nog niet (en dat van mij valt ook vreselijk uit trouwens )

Zal wel een fase zijn?

Oh doen ze dat vaker dan? Laura begint daar ook mee, dan begint dat armpje te zwaaien en dan die scherpe nageltjes over mijn huid Dacht dat het iets tijdelijks zou zijn, omdat ze ontdekt heeft dat ze met die handjes wat kan...
pi_80779298
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:21 schreef lily het volgende:
Vervelend, Twinkly ..

Zal wel een fase zijn?

Hopelijk is het een fase, ik las dat er speciale borstvoedingskettingen zijn maar ik denk niet dat zoiets werkt omdat hij niet kijkt wat hij doet.
Dat krabben deed hij altijd voor hij met het haartrekken begon, toen hij nog heel klein was en zijn nageltjes vlijmscherp had ik standaard krassen in mijn decolleté staan.
Ja, hij wordt altijd nog in ieder geval 1 keer 's nachts wakker, meestal slaapt hij van ongeveer 20.00-23.00 23.30-3.00 3.30-7.00. Kan me ook goed voorstellen dat hij die voeding nog nodig heeft als hij overdag zo rommelig drinkt
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80779808
Hij heeft opnieuw 10 minuten aan de borst gedronken vanavond Er is hoop! Thx voor de tips Ticootje

En hier ook zo'n haartrekker In plaats van heel liefjes zijn hand op mijn borst te leggen, houdt hij zich met vast aan zijn haar. Krabben valt hier heel goed mee. Al zat hij vandaag tijdens één van zijn kuren met zijn nagel recht in het midden van mijn tepel. Schrik ik zo hard dat ik even roep, begint hij door het verschieten natuurlijk nog harder te wenen.
pi_80780438
Arme Thomas, zo schrikken van je mama. Hopelijk gaat het drinken nu weer beter Leonieke.

Twinkly, het klinkt alsof hij een beetje tegendruk wil met dat haren trekken.
Kobus trekt niet meer aan mijn haar maar soms wel aan mijn shirt ook met van die rukjes.
Misschien toch bv iets vastspelden aan je kleding zodat het geen los speeltje is wat hij vast heeft, een spenenketting ofzo. En je haar steeds even wegdoen/opsteken.

Kobus huilt trouwens niet meer, ik denk dat het spruw of tandjes waren. In ieder geval is het over gelukkig.

Oja, nog even voor BJ: goed zeg, al zo lang aan het kolven!

En voor Davinia:
pi_80780644
Twinkly; Leah drinkt ook nog een keer 's nachts en ik vind het niet erg maar anderen schijnen het wel vreemd/raar te vinden.
Ik krijg er wel opmerkingen over (slaapt ze nu nog niet door? ze heeft die voeding toch niet nodig?)
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:42 schreef sindell het volgende:

[..]

Oh doen ze dat vaker dan? Laura begint daar ook mee, dan begint dat armpje te zwaaien en dan die scherpe nageltjes over mijn huid Dacht dat het iets tijdelijks zou zijn, omdat ze ontdekt heeft dat ze met die handjes wat kan...
Leah doet het nu niet meer gelukkig (deed echt vies pijn ja )
Nu krijg ik zachte kneepjes en aaitjes
pi_80780700
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:33 schreef oeke het volgende:
Kobus huilt trouwens niet meer, ik denk dat het spruw of tandjes waren. In ieder geval is het over gelukkig.
dat is goed nieuws
pi_80781390
Oeke dat klinkt wel logisch dat hij tegendruk wil! Ik zal proberen een speeltje vast te spelden ofzo.
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:38 schreef lily het volgende:
Twinkly; Leah drinkt ook nog een keer 's nachts en ik vind het niet erg maar anderen schijnen het wel vreemd/raar te vinden.
Ik krijg er wel opmerkingen over (slaapt ze nu nog niet door? ze heeft die voeding toch niet nodig?)
[..]

Leah doet het nu niet meer gelukkig (deed echt vies pijn ja )
Nu krijg ik zachte kneepjes en aaitjes
Niels moet bij Leah in de leer, lief zijn voor je moeder
Ik vind het helemaal niet erg dat Niels 's nachts nog een keer drinkt, ik vind het wel fijn zo samen Helemaal nu hij niet meer in de co-sleeper wil slapen Ik mis hem echt naast me.
pi_80781913
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:38 schreef lily het volgende:
Ko drinkt ook nog 's nachts. En ik vind het meestal niet erg, maar fijn en gezellig.
En aaien is lief! Soms pakt hij mijn kin vast of mijn neus.
Wat hij ook veel doet is tegen mijn arm schoppen/duwen met zijn voet.
En soms stopt hij met drinken en dan ligt hij zo tevreden te lachen naar mijn borst met tepel nog in zijn mond.
pi_80782130
Wat ik wel eens lees is dat kindjes je zo verliefd aan gaan kijken tijdens het drinken. Maar dat doet Niels dus helemaal niet, hij is veel te druk met drinken en staart voor zich uit of hij is boos (?) en laat steeds los en hapt grommend/gillend weer aan.
pi_80782421
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:11 schreef Twinkly het volgende:
Wat ik wel eens lees is dat kindjes je zo verliefd aan gaan kijken tijdens het drinken. Maar dat doet Niels dus helemaal niet, hij is veel te druk met drinken en staart voor zich uit of hij is boos (?) en laat steeds los en hapt grommend/gillend weer aan.
Ko doet dat tijdens het drinken ook niet. Ik heb me daar weleens onzeker over gevoeld. Waar is dat prachtige elkaar in de ogen kijken en drinken moment van ultieme moeder en kind binding?
Nu kijkt hij me na de voeding wel zo aan en dat vind ik zo leuk. Dan ligt hij echt hardop te lachen en te giechelen van tevredenheid.
pi_80782675
Ja, dat heb ik dus ook steeds, dat gevoel. Maar als hij dan, zoals vanavond, echt met me gaat stoeien en keihard gaat gilschaterlachen dan denk ik wel weer dat die binding er is. Hij valt me echt aan op zo'n jonge aapjes manier met zijn mond wijd open Vooral mijn neus en kin zijn favoriet. En natuurlijk houdt hij zich dan weer vast aan mijn arme haar
pi_80782690
Dat deed Laura wel afgelopen week een keer. Ik lachte naar haar en toen lachte ze terug, tepel los, dus ze moest opnieuw aanhappen, maar het was wel heel
pi_80782692
Dat was hetgeen wat ik afgelopen weekend nog tegen mijn man zei Dat veel vrouwen zo lang borstvoeding geven voor het intieme moment met hun kind Het vervolg van mijn statement was dat ik wat dat betreft direct wil overschakelen op flessenvoeding. Thomas en ik hebben dat alleszins niet. Hij kijkt me wel aan, maar niet anders dan anders. Na de voeding ligt hij wel te lachen naar mij dus daar trok ik me helemaal aan op. Tot vanmiddag want toen gaf papa de eerste fles (met moedermelk weliswaar) en lag Thomas na de voeding ook zo gelukzalig te lachen naar zijn pa. Of zou dat toch zijn door het feit dat het moedermelk was?
pi_80793093
Leah kijkt me wel verliefd aan Ze stopt soms even om me dan zo aan te kijken...dan komt er een glimlach en drinkt ze weer verder.

Maar dat aanvallen en grommen vind ik ook leuk en echt iets voor kerels
pi_80793369
En toch denk ik soms dat ik een monster heb gebaard, lily
  woensdag 28 april 2010 @ 08:54:49 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80794244
Leonie

Je moet Harry eens zien als hij honger heeft. Dan leg ik hem klaar op het voedingskussen en begin aan het ritueel borstvoeding en hij begint dan al van 'huh huh huh' en mond open sperren en trappen met benen enzo. En dan tepel in de buurt en dan valt hij er ook op aan.
pi_80794331
Hier vallen ze ook echt aan om dan meteen als ze aanliggen heel gedrogeerd gaan liggen kijken.
  woensdag 28 april 2010 @ 08:59:25 #57
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80794342
Haha, Asy, dat doet Stef ook!

Ik ben ondertussen, ondanks Stef's slordige drinken van de afgelopen tijd, zo ver dat ik serieus begin te overwegen te gaan proberen het eerste jaar bv te blijven geven. Hij is nu dik 5 maanden oud, dus er moet wel flink wat gebeuren wil ik de 6 maanden niet halen. Ik heb altijd gedacht dat ik met Lowlands wel over zou zijn op fv, maar om eerlijk te zijn vind ik het helemaal niet leuk als ik erover denk dat ik dan zou moeten stoppen. Ik heb nu dus contact met de organisatie van Lowlands om een kolfruimte te regelen en ze zijn ermee bezig! Wie weet geef ik dan al wel geen bv meer hoor, het kan best zijn dat ik het over twee maanden wél zat ben, maar ik wil eigenlijk gewoon niet stoppen omdát ik naar Lowlands ga. Super dat ze me willen helpen dus!
3!
pi_80794354
Wij hebben borstmonstertjes (gelukkig nog geen sabeltandbaby's!)

Hier ook Asy, het is zelfs zo dat hij nog vrolijk is bij papa en dan leg ik hem op mijn schoot om klaar te maken om te drinken en dan heeft hij ineens REUZE honger "uhuhuhuh AANVALUHHH"
pi_80794437
quote:
Op woensdag 28 april 2010 08:59 schreef Incantrix het volgende:
Haha, Asy, dat doet Stef ook!

Ik ben ondertussen, ondanks Stef's slordige drinken van de afgelopen tijd, zo ver dat ik serieus begin te overwegen te gaan proberen het eerste jaar bv te blijven geven. Hij is nu dik 5 maanden oud, dus er moet wel flink wat gebeuren wil ik de 6 maanden niet halen. Ik heb altijd gedacht dat ik met Lowlands wel over zou zijn op fv, maar om eerlijk te zijn vind ik het helemaal niet leuk als ik erover denk dat ik dan zou moeten stoppen. Ik heb nu dus contact met de organisatie van Lowlands om een kolfruimte te regelen en ze zijn ermee bezig! Wie weet geef ik dan al wel geen bv meer hoor, het kan best zijn dat ik het over twee maanden wél zat ben, maar ik wil eigenlijk gewoon niet stoppen omdát ik naar Lowlands ga. Super dat ze me willen helpen dus!
Icantrix, ga je als bezoeker naar Lowlands?

Ik heb als medewerker 2 jaar terug backstage stroom in mijn tent gekregen om te kunnen kolven. En de melk vervolgens gewoon weggegooid. (Pepijn was toen 1 jaar oud). Afgelopen jaar redde ik het met alleen iets met de hand kolven.
Maar mijn tent stond/staat dan ook pal achter de alpha tent dus dat maakt gedurende de dag even naar je tent een stuk makkelijker.
pi_80795089
Kan het trouwens zijn dat een borst niet geschikt is voor afkolven? Uit mijn linkerborst krijg ik in vergelijking met rechts bijna niets uit (40cc <> 140cc).
Is er een truc om de productie in één borst meer op te drijven? Is het beter dat ik Thomas dan vaker uit de linkerborst laat drinken of is het net beter dat ik links zoveel mogelijk probeer af te kolven? Het verschil was me gisteren ook al opgevallen (rechts is het echt 3 of 4 stralen die er blijven uitlopen, links amper een paar seconden één straaltje). Maar toen dacht ik dat het kwam omdat hij het laatste links had gedronken. Nu heb ik eerst gekolfd terwijl Thomas nog lag te slapen (dus een nacht niet gedronken aan beide borsten).

En idd, die honger komt echt soms op in 3 seconden. Ligt hij eerst rustig bij papa en opeens HONGER!!! En dan maar "huhuhuh" en grommen. Ik herken mijn monstertje helemaal in jullie verhalen. En het gedrogeerd liggen drinken Maar daarnet was het na het drinken wel met de mond open lachen naar mama.
pi_80795114
Misschien heeft Thomas dat geregeld, veel babies hebben een voorkeurborst.
pi_80795239
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:37 schreef Ticootje het volgende:
Misschien heeft Thomas dat geregeld, veel babies hebben een voorkeurborst.
Dus naast een voorkeurshouding naar rechts nu ook een (rechter) voorkeursborst En dat met twee ouders die linkshandig zijn. Ons eigenwijsje
Maar zou hij er dan zelf meer uitkrijgen want ik heb altijd afgewisseld waardoor hij regelmatig tijdens één voeding alleen de linkerborst heeft gekregen. Zou hij dan wel voldoende binnen gekregen hebben?
pi_80795260
Ja hoor, kindjes legen een borst effectiever dan een kolf apparaat... De hoeveelheid die je kolft zegt niet veel over hoeveel je kindje binnenkrijgt aan de borst... geen zorgen!
  woensdag 28 april 2010 @ 09:46:08 #64
95408 Incantrix
pi_80795337
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:05 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Icantrix, ga je als bezoeker naar Lowlands?

Ik heb als medewerker 2 jaar terug backstage stroom in mijn tent gekregen om te kunnen kolven. En de melk vervolgens gewoon weggegooid. (Pepijn was toen 1 jaar oud). Afgelopen jaar redde ik het met alleen iets met de hand kolven.
Maar mijn tent stond/staat dan ook pal achter de alpha tent dus dat maakt gedurende de dag even naar je tent een stuk makkelijker.
Ik ben bezoeker inderdaad En da's wel cool, pal achter de Alpha! Stroom heb ik op zich niet nodig, ik gebruik mijn kolf altijd op batterijen (ik heb het snoer al twee keer gesloopt ), maar ik hoop wel op een ruimte waar ik op een stoel o.i.d. kan zitten. In mijn tent kolven is lastig omdat ik niet te lang kan zitten zonder iets van steun in de rug (en de gewone camping is ook nogal onrustig, dat helpt denk ik ook niet mee..)

Leonieke, ik heb ook 1 borst die beter gaat als de andere, maar het verschil is bij mij wel minder groot. Je hebt dus wel een goede tsr aan de minder goede kant? Dan heb je ook niks aan die ene neusspray denk ik..
3!
pi_80795597
Wat gaaf dat je naar Lowlands gaat Icantrix en wat goed dat ze een kolfruimte proberen te regelen!
Piglet wat is jouw functie op Lowlands?
Wij gaan proberen wat Niels van de 5 mei viering in de stad vindt, dat wordt hier altijd heel uitgebreid gevierd Misschien maar niet naar de keiharde metal gaan
pi_80795789
Ik regel al 10 jaar lang met een vriendinnetje een milieubrigade groep.
Kortom wij coordineren ondertussen zo'n 50 man zodat alle picknicktenten schoon gehouden worden.

Vrijwilligerswerk met hele goede secundaire arbeidsvoorwaarden

offtopic, maar wel leuk 3 jaar Pepijn op lowlands

woensdag 28 april 2010 @ 10:05:42 #67
95408 Incantrix
pi_80795828
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:57 schreef Twinkly het volgende:
Wat gaaf dat je naar Lowlands gaat Icantrix en wat goed dat ze een kolfruimte proberen te regelen!
Piglet wat is jouw functie op Lowlands?
Wij gaan proberen wat Niels van de 5 mei viering in de stad vindt, dat wordt hier altijd heel uitgebreid gevierd Misschien maar niet naar de keiharde metal gaan
Ja, echt he? Blij mee joh! Ben wel benieuwd hoe ze dat verder aanpakken, op zich heb ik niet heel veel nodig. Ben ook eigenlijk best trots op mezelf, dat ik gewoon maar de knoop heb doorgehakt om het te vragen en niet blijf dubben.. Ben ik best goed in enzo

Haha, niet? Kan best toch? Op afstand? Stef en ik doen altijd dansjes samen op SYL
3!
  woensdag 28 april 2010 @ 10:06:37 #68
95408 Incantrix
pi_80795856
Piglet, wat lief!!

Stef blijft overigens logeren bij opa en oma. Wij hebben het geluk dat zij in Lelystad wonen, dus hebben we hem wel lekker dichtbij
3!
pi_80795899
Icantrix, daar begint het mee hoor... Ik riep het eerste half jaar ook, met 13 maanden ben ik gestopt want ik ga niet op lowlands en op wielewaalvakantie kolven...

Nu is Pepijn 2 jaar en 9 maanden oud en ik voed nog steeds
pi_80796124
Weet je dat ik jullie weleens gespot heb op Lowlands, Piglet? Toen was ik nog een lurker.
Ik werkte in het mobiele naaiatelier en jullie kwamen een shirtje showen wat jullie hadden laten bedrukken voor Pepijn.
En het was mijn eerste bewuste draagdoek aanschouwing!

Stoer Incantrix!

Ko heeft 2 standen, of het grommende ik hed nu honger standje of oh wat leuk dat ik nu mag drinken standje.
pi_80796191
Ik denk toch dat ik een goeie TSR heb links. Het komt er alleszins wel in straaltjes uit (of is dat geen referentie?)
pi_80797001
wow, stoer! kolven op lowlands
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:36 schreef leonieke het volgende:
Uit mijn linkerborst krijg ik in vergelijking met rechts bijna niets uit (40cc <> 140cc).
Ik heb dat precies hetzelfde (ook dat ruime verschil) en het blijft ook zo wat ik ook probeer
  woensdag 28 april 2010 @ 11:02:18 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80797564
wat een herkenbare dingen hier! het aanvallen zeker!

ik vind het zo mooi om de overgang van 'red alert' / moord! brand! de wereld vergaat! via 'lekker drinken en intussen met mama's kleren spelen of gewoon rondkijken naar 'mjam, dat was lekker, nu ga ik tevreden kraaien' te zien. en dat op mijn melk! dan ben ik echt trots!

speaking of which, het luchtalarm is aan het opstarten
pi_80797970
Oh echt super die Lowlandsfoto's Piglet Waarom moest je eigenlijk kolven, hij was toch mee?
pi_80797978
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:14 schreef oeke het volgende:
Weet je dat ik jullie weleens gespot heb op Lowlands, Piglet? Toen was ik nog een lurker.
Ik werkte in het mobiele naaiatelier en jullie kwamen een shirtje showen wat jullie hadden laten bedrukken voor Pepijn.
En het was mijn eerste bewuste draagdoek aanschouwing!
Leuk!!!!! Het shirt wat Pepijn op de onderste 2 foto's draagt is door jou of 1 van je collega's gepimpt.
We krijgen over het algemeen erg leuke reacties op lowlands!
Maar vooral het eerste jaar ook heel veel reacties van jemig wat doe je hier met zo'n jong kind.
Nu gaat Pepijn altijd maar 1 dagje, met backstagebandje en niet de muziektenten in.
Gewoon voor de sfeer en het mensen kijken.

Dat is ook waarom ik ga, ik heb al in geen jaren meer een heel optreden gezien, hooguit een nummertje hier of nummertje daar. Heerlijk die sfeer, mensen kijken, straat theater, allerlei lekkere dingen eten etc.
Lowlands
pi_80808143
Bluh ik ben weer ongesteld. Ik denk dat ik misschien last heb van productiedipjes in de aanloop naar mijn menstruatie, want Emma is de afgelopen anderhalve week weer veeeeeeeeeel geweest. Vorige keer gaf ik nog de schuld aan het regelen rond 3 maanden (3,5+ mnd), maar toen duurde het ook ong anderhalve week (in m'n geheugen). Best irritant dat ik niet aan m'n borsten kan voelen of ze vol of leeg zijn, ze zijn altijd gewoon soepel.
  woensdag 28 april 2010 @ 20:06:20 #77
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80816598
Wij nemen afscheid. Het is mooi geweest. Zaterdag begin ik met afbouwen.

Een maandje geleden

En daarnet

[ Bericht 10% gewijzigd door Groofsken op 28-04-2010 20:23:54 ]
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 20:28:53 #78
5428 crew  miss_sly
pi_80817726
Wat mooi Groof

Wup wat vervelend! Ik ben ook weer ongesteld, maar ik heb het idee dat het niet echt veel invloed meer heeft. De eerste keer wel, intussen niet meer. Ik kan ook nooit voelen of mijn borsten voel zijn, maar Senna drinkt er goed van
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80817804
ah, Groofsken

succes met afbouwen
  woensdag 28 april 2010 @ 20:46:52 #80
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80818592
Groof

Ow en Harry kijkt ook gedrogeerd hoor! Die ogen draaien gewoon soms bijna weg

Gaaf hoor, Pepijn op Lowlands en fijn dat ze iets voor je proberen te regelen Incantrix!
  woensdag 28 april 2010 @ 22:11:55 #81
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80822868
Groofsken Wat een heerlijk ventje, en zo rossig!
Succes met het afscheid van de bv.

Pepijn op Lowlands
En p_iglet, ik vind het super dat jullie nog steeds zo genieten van de bv samen!
En stiekempjes vind ik het elke keer toch weer een pietsje confronterend Onze jongens zijn bijna even oud, we gingen zo lang gelijk op, en de jouwe krijgt nog steeds bv en de mijne moest noodgedwongen stoppen

Bv mengen is niet zo'n succes gebleken en ik ben nogal zuinig op mijn melk dus we proberen het maar niet meer. Kolven lijkt nu wel ietsje beter te gaan *afklopt*, maar ik kolf nog steeds te weinig. HIj krijgt nu als ik werk dus bv in een fles en een fles kv waarvan hij consequent 3 kwart laat staan
En als ik er ben dan mag hij los, zo veel en zo vaak hij wil
pi_80845070
Mijn kolfproblemen waren volgens mij echt opstartproblemen. Het gaat nu super!
Ik was wel mijn kolf vergeten vandaag Ik wist dat dat eens zou gebeuren.

Ben dus om 11.00 naar huis gegaan en heb meteen verlof genomen voor de rest van de dag
ik moet de kinderen nu nog ophalen bij mijn ouders dus ik had de hele middag voor mij alleen
pi_80845817
Groof, wat een mooie foto's! Succes met het afbouwen en geniet nog even van de laatste tijd

Ik ben ook ongesteld Maar echt heel anders als vroegah. Heel weinig enzo. Heb ook niet het idee dat Lotte er last van heeft, behalve de dag ervoor, toen trok ze steeds een heel vies gezicht tijdens het drinken

Davinia, hoe gaat het tnt?

Hier zitten we nog steeds op 3 voedingen per dag en volgens mij vinden we dat allebei fijn! Voor Lotte, omdat er per ker meer te halen valt, waardoor ze rustiger en beter drinkt en voor mij omdat het lekkerder voeden is als je geen overstrekkend kind in je armen hebt. Ze kijkt ook altijd heel gelukkig als ze melk gehad heeft, ipv dat ze huilt en kermt zoals eerst
Lotte!
Noah!
pi_80936891
Wat fijn Linda! Hebben jullie de feesthoedjes nog nodig gehad?
pi_80937674
quote:
Op zondag 2 mei 2010 16:40 schreef WupWup het volgende:
Wat fijn Linda! Hebben jullie de feesthoedjes nog nodig gehad?
Nee, we zitten helemaal zonder nu
Lotte!
Noah!
  zondag 2 mei 2010 @ 22:25:08 #86
143848 huuphuup
Dorksided
pi_80950887
Grooffoto's gemist

Fijn dat het zo goed gaat Lily!

Linda yaaaay! feesthoedjes hihi

ik geniet er nog steeds zo van, het zijn echt even kleine momentjes zo saampjes
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80958451
Mooie foto, Huup!
  Moderator maandag 3 mei 2010 @ 09:01:51 #88
5428 crew  miss_sly
pi_80958563
Fijn dat het goed gaat Linda zelfs zonder feestmuts

huup, wat een mooie foto
pi_80959867
Huup wat een mooie foto Ik bedel ook steeds bij mijn man of hij zo'n mooie foto van Niels en mij wil maken maar hij snapt er niets van

Linda wat fijn dat jullie van de tepelhoedjes af zijn!! Hoe heb je gemerkt dat het beter gaat met drie voedingen per dag? Eet ze al zoveel erbij?

Niels drinkt overdag steeds slechter. Daarnet ook weer, hij had 4 uur niet gegeten en huilde echt van de honger, maar de TSR kwam (echt geen extreem heftige hoor) en hij liet huilend los en hij wil echt niet meer aanhappen Hij overstrekt zich dan helemaal. Nu is hij chagrijnig want hij heeft eigenlijk honger.
's Nachts drinkt hij juist heel gretig en lang aan beide borsten om de 3 uur. Hij drinkt ook op een bepaalde manier ofzo waardoor mijn tepels pijn doen. Ik heb al gekeken of we spruw hebben maar ik zie niets en het voelt ook anders dan toen.
  maandag 3 mei 2010 @ 11:00:25 #90
62233 Jelief
ikke lief!
pi_80960968
Heel herkenbaar dat alarm en dan half buiten westen drinken. Ruben kan daar vooral 's nachts wat van. Hij huilt alsof de wereld vergaat en pas als zijn mond gesnoerd wordt door een tepel zakt hij weer weg.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_80961034
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:00 schreef Jelief het volgende:
Heel herkenbaar dat alarm en dan half buiten westen drinken. Ruben kan daar vooral 's nachts wat van. Hij huilt alsof de wereld vergaat en pas als zijn mond gesnoerd wordt door een tepel zakt hij weer weg.
Dat is hier ook zo, hij is dan ook niet echtwakker. Ik heb het idee dat hij dan weer op instinct reageert zoals toen hij een kleine baby was.
pi_80961968
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:21 schreef Twinkly het volgende:
Linda wat fijn dat jullie van de tepelhoedjes af zijn!! Hoe heb je gemerkt dat het beter gaat met drie voedingen per dag? Eet ze al zoveel erbij?
Ze begon steeds korter, ongeduldiger te drinken en 's nachts sliep ze wel door, maar waar het eerst om 7u was dat ze kwam, werd het half 7, 6, half 6, 5 steeds een beetje vroeger dus. Daarbij bleef ze ontevreden na het drinken. Toen heb ik het gewoon maar geprobeerd. Cold turkey an de ene op de andere dag van 7 voedingen naar 3 en het gaat eigenlijk heel goed. De laatste voeding krijgt ze in haar kamertje voor het slapen, dus soms is ze wat mopperig als ze 's avonds wat wil eten, maar nog niet naar bed wil. Dan probeer ik d'r wel af te leiden en dat gaat eigenlijk heel goed. Ze drinkt nu lang en ze blijft slikken. Ze is tevreden en blij als ze gedronken heeft. Echt veel prettiger.

Qua wat ze verder nog eet:
0700: BV
0900: Boterham
1200: Boterham en BV
1500: Fruit
1800: Warm eten
1900: BV
Ongeveer, qua tijden. En soms doe ik ook 's ochtends fruit, rond half 11 en dan 's middags een rijstwafel of een soepstengel ofzo. Bij alle maaltijden bied ik een tuitbeker water aan. Daarvan drinkt ze op een dag ongeveer een halve leeg.
quote:
Niels drinkt overdag steeds slechter. Daarnet ook weer, hij had 4 uur niet gegeten en huilde echt van de honger, maar de TSR kwam (echt geen extreem heftige hoor) en hij liet huilend los en hij wil echt niet meer aanhappen Hij overstrekt zich dan helemaal. Nu is hij chagrijnig want hij heeft eigenlijk honger.
's Nachts drinkt hij juist heel gretig en lang aan beide borsten om de 3 uur. Hij drinkt ook op een bepaalde manier ofzo waardoor mijn tepels pijn doen. Ik heb al gekeken of we spruw hebben maar ik zie niets en het voelt ook anders dan toen.
Dit deed Lotte op een gegeven moment ook. Huilend overstrekken en echt niet meer willen. Het heeft me toen meer als een uur gekost om d'r rustig aan de borst te kunnen krijgen. Is hij misschien teveel afgeleid door de omgeving om 'm heen? Hij onderneemt natuurlijk al heel veel, wat ik zie in het babietjestopic enzo. 's nachts is het donker en rustig. Misschien je toch voor de voedingen afzonderen? Desnoods liggend op bed in een donkere kamer?
Lotte!
Noah!
  maandag 3 mei 2010 @ 11:40:43 #93
62233 Jelief
ikke lief!
pi_80962181
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:02 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dat is hier ook zo, hij is dan ook niet echtwakker. Ik heb het idee dat hij dan weer op instinct reageert zoals toen hij een kleine baby was.
Dat deed Emma toto op het laatst,als ze dan sliep en ik koppelde haar af dan ging ze weer zoeken naar mijn tepel alsof ze een klein babytje was.Heel lief!
  maandag 3 mei 2010 @ 11:44:55 #94
12913 GreatWhiteSilence
pi_80962330
Dat doet Annicka inderdaad ook, hap hap hap.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_80969155
Jeuj Linda en Lotte

Mooie foto huup! Wat prettig dat je je arm gewoon op je schoot kan laten rusten. Tijd dat Emma wat bijgroeit

Twinkly ik herken het wel een beetje, dat slechte drinken. En dan vooral het 's nachts bijtanken. We hebben in de afgelopen 2 weken één goede nacht gehad waarin ze 1keer kwam. Verder is het ieder half uur geweest tot iedere 2 uur zoals vannacht. en dan ook nog grote drama als ik d'r in haar eigen bed schuif zodat ze op mijn plek slaapt, maar dat is off topic. Ik ben nu een beetje aan het experimenteren met overdag íets later dan de eerste vermoeidheid naar bed brengen en dan op bed laten drinken. Tot nu toe werkt het, want ze heeft én goed gedronken én ze ligt nu te slapen. We gaan dan gewoon zo liggen als 's nachts, met de gordijnen dicht.
Pijnlijke tepels herken ik van ongesteld moeten worden. Dan kan trouwens ook de smaak van de bv veranderen, waardoor je kind er anders op reageert. Kan dat geen mogelijkheid zijn?

Hap hap ja, en dan gauw de speen erin anders lig je nog een half uur
  maandag 3 mei 2010 @ 14:49:01 #96
143848 huuphuup
Dorksided
pi_80969328
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:44 schreef WupWup het volgende:
Jeuj Linda en Lotte

Mooie foto huup! Wat prettig dat je je arm gewoon op je schoot kan laten rusten. Tijd dat Emma wat bijgroeit

Twinkly ik herken het wel een beetje, dat slechte drinken. En dan vooral het 's nachts bijtanken. We hebben in de afgelopen 2 weken één goede nacht gehad waarin ze 1keer kwam. Verder is het ieder half uur geweest tot iedere 2 uur zoals vannacht. en dan ook nog grote drama als ik d'r in haar eigen bed schuif zodat ze op mijn plek slaapt, maar dat is off topic. Ik ben nu een beetje aan het experimenteren met overdag íets later dan de eerste vermoeidheid naar bed brengen en dan op bed laten drinken. Tot nu toe werkt het, want ze heeft én goed gedronken én ze ligt nu te slapen. We gaan dan gewoon zo liggen als 's nachts, met de gordijnen dicht.
Pijnlijke tepels herken ik van ongesteld moeten worden. Dan kan trouwens ook de smaak van de bv veranderen, waardoor je kind er anders op reageert. Kan dat geen mogelijkheid zijn?

Hap hap ja, en dan gauw de speen erin anders lig je nog een half uur
ghehe, ik heb een lekkere hangbank en ik zit hier met mn benen in kleermakerszit. Dat helpt enorm! Zit heerlijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 3 mei 2010 @ 15:18:40 #97
12913 GreatWhiteSilence
pi_80970346
Wupwup, daar trapte Annicka op een gegeven moment niet meer in...
pi_80970493
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:49 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ghehe, ik heb een lekkere hangbank en ik zit hier met mn benen in kleermakerszit. Dat helpt enorm! Zit heerlijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
check
SPOILER
Lotte!
Noah!
  maandag 3 mei 2010 @ 16:14:24 #99
12913 GreatWhiteSilence
pi_80972368
Hier is links veel groter dan rechts, ik lig 's nachts dus altijd op mijn rechterzij. Op die manier zijn beide exemplaren van dezelfde kant te benaderen...
pi_80973372
die bekentenissen
pi_80975181

Hoe geef jij die boterhammen, Linda? Uit het knuistje of in stukjes? En droog of met beleg? Lente krijgt sinds gister ook 's middags een droge boterham, maar veel krijgt ze er niet van binnen.
  maandag 3 mei 2010 @ 17:51:29 #102
252405 oeke
Moeke
pi_80975861
Lieve foto's Groof! Hopelijk gaat het afbouwen gemakkelijk!

Mooie foto Huup! Echt heel mooi. Mijn lief heeft het ook niet echt begrepen, Twinkly...
Ik zit vaak op een stoel met mijn ene voet op mijn andere knie. Een beetje hetzelfde effect als in kleermakerszit zitten. Dat zat ik ook altijd heel graag maar sinds de bevalling schiet mijn heup dan op slot. En dat is zo'n rot gevoel.

Wij snijden ze in kleine stukjes Sserpente. En soms wat appelstroop of pindakaas of geprakte banaan, of roomboter erop. Maar ook vaak niks.

Linda, wat fijn dat het zo goed gaat zonder tepelhoedjes.
Ik zit erover te denken om ook naar 3 voedingen per dag te gaan. Het is er zo ingeslopen, even een slokje hier of daar. En nu ook vaak voor welk slaapje dan ook.
Dat komt doordat ik een paar maanden erg veel weg was, zo'n 8 a 10 uur per dag en Ko alleen zag om hem te voeden. Nu het weer kan sla ik een beetje door. Ik geniet er ook gewoon erg van. Maar het is niet heel handig.
Ik weet alleen nog niet hoe het aan te pakken.
  maandag 3 mei 2010 @ 18:38:16 #103
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80977322
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:51 schreef oeke het volgende:
Ik zit erover te denken om ook naar 3 voedingen per dag te gaan. Het is er zo ingeslopen, even een slokje hier of daar. En nu ook vaak voor welk slaapje dan ook.
Dat komt doordat ik een paar maanden erg veel weg was, zo'n 8 a 10 uur per dag en Ko alleen zag om hem te voeden. Nu het weer kan sla ik een beetje door. Ik geniet er ook gewoon erg van. Maar het is niet heel handig.
Zou dat niet gewoon een beetje vanzelf gaan, Oeke? En als het erg onhandig is/wordt, dan komt daar vanzelf toch verandering in?

Kan er natuurlijk niet over meepraten, maar als je er toch lekker van geniet, waarom niet?

Ennuh, wat is mijn boezem klein! Zo'n kleine 2 maanden later en het is helemaal niets meer! De man mist de voorgevel wel, en ik moet nu echt nodig nieuwe bhs kopen... Ik heb er maar een, maar dat is meer een tepelverwarmer dan dat het enig nut heeft...

Maar wat ik wel erg naar vind, is dat ik er dus echt tegen op zie om het voor een tweede keer te proberen, de bv. Heb er zelfs nachtmerries over! Want 1 jaar kolven, dat gaat me denk ik niet meer lukken, als ik straks 2 kleintjes heb (als, als, er is nog niets 'aan de hand') kan ik moeilijk 4 uur per dag kolven, denk ik. Of Beisan moet dan opeens heel goed opgevoed zijn ofzo... Of op school zitten... (maar dan ben ik al 4 jaar verder)
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_80977373
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:28 schreef Ssserpente het volgende:

Hoe geef jij die boterhammen, Linda? Uit het knuistje of in stukjes? En droog of met beleg? Lente krijgt sinds gister ook 's middags een droge boterham, maar veel krijgt ze er niet van binnen.
1 boterham, casino bruin (dat hebben we hier niet, maar zo ziet het eruit ), zonder korstjes, met boter, anders is het zo'n droge hap. De eerste 2 dagen gingen er misschien 3 stukjes in, nu eet ze makkelijk een hele boterham weg, tgaat ook steeds sneller. Ze gaat ook echt kauwen

Ze krijgt 'm in stukjes gesneden en ik stop ze in d'r mond. Anders gooit ze het op de grond en wordt dan boos dat ze niks kan eten, of ze legt het op tafel en eet met dr mond van de tafel en dat wil ik niet
Lotte!
Noah!
pi_80977524
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:51 schreef oeke het volgende:

Linda, wat fijn dat het zo goed gaat zonder tepelhoedjes.
Ik voedde nog iedere 3u en ben van de een op de andere dag gestopt en naaar 3 voedingen gegaan. Dat was voor haar ook prima, bleek. zelfs ondanks dat ik vergat ander drinken aan te bieden, die eerste dag
Ze drinkt nu water tussendoor en in plaats dat ze op mn borsten komt kloppen als ze dorst heeft, strekt ze dr handjes naar de beker.

Ik kan me voorstellen dat als de voedingen goed gaan, dat niet zo leuk is om te zien, je kindje dat liever een beker water heeft, maar voor ons was het echt een oplossing. Ik heb ook altijd gezegd dat 3 voedingen wel is waar ik op een gegeven moment naar toe wil werken en tot nu toe gaat het goed

Succes, ik hoop dat jij en Ko een manier kunnen vinden die voor alle twee fijn is
Lotte!
Noah!
  maandag 3 mei 2010 @ 20:27:05 #106
12913 GreatWhiteSilence
pi_80981857
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:40 schreef WupWup het volgende:
die bekentenissen
Heb jij geen ontboezemingen voor ons dan?

Nog eentje: hebben jullie een hond wel eens een schijn-aanval naar een bal of een beest of iets anders zien doen? Dat met twee voorpoten een beetje een soort van een huppel maken? Dat doet Annicka ook naar mijn boezem als ze klaar is met drinken en ze kan/wil nog niet slapen. Wel zonder te blaffen, overigens. Misschien een leuk trucje om haar te leren?
pi_80982212
Het zal vast not done zijn om hardop te zeggen, maar ik ben eigenlijk best wel blij met mijn dames momenteel Ik wil alleen niet weten wat ermee gebeurt als we stoppen met de bv...

basboussa, waarom ga je er vanuit dat je bij een tweede ook weer moet kolven?
  maandag 3 mei 2010 @ 20:37:37 #108
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80982369
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:34 schreef WupWup het volgende:
basboussa, waarom ga je er vanuit dat je bij een tweede ook weer moet kolven?
Geen idee, maar kan me gewoon niet voorstellen dat het wel goed kan gaan ofzo.....
pi_80984162
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:37 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Geen idee, maar kan me gewoon niet voorstellen dat het wel goed kan gaan ofzo.....
Als ik jou was, zou ik contact zoeken met een lactatiekundige IBCLC als je zwanger bent. Goed doorspreken wat er vorige keer 'mis' is gegaan en een plan opstellen hoe dat met de volgende baby te ondervangen. Dan, zodra de baby er eenmaal is, nog een consult ertegenaan om schoonheidsfoutjes of andere problemen te verhelpen. Echt meis, 1 keer fte kolven betekent niet automatisch altijd fte kolven!
  maandag 3 mei 2010 @ 22:14:28 #110
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80987135
Huup, een foto om te koesteren

Basboussa, ik hoop dat je met de juiste voorbereidingen en hulp je volgende kindje gewoon live zal kunnen voeden!
BV geven is zo ongelooflijk mooi en fijn en speciaal.... Zo jammer voor degenen die het nooit proberen, ze lopen imho echt zoveel moois mis

Mijn borsten waren de vorige bv-periode echt een stuk groter en beter gevuld dan dat ze nu zijn. Zwaartekracht sucks
  maandag 3 mei 2010 @ 22:21:48 #111
252405 oeke
Moeke
pi_80987554
Basboussa, wat Wupwup zegt, een goede voorbereiding is het halve werk En goed bedenken waarom het de vorige keer niet ging. Ik wens je een mooie bv-tijd toe bij de tweede. Het is je zo gegund.

Kersjes, over die zwaartekracht en de borsten na bv wil ik absoluut niet nadenken.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:55:36 #112
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80989357
basboussa, komt vast goed, hoor! je weet nu (zometeen) zoveel meer!

ik ga hier niet posten dat het goed gaat, ivm wet van fok en zo. dus:
"ik zeg maar zo, ik zeg maar niks"

Al heb ik wel mijn eerste doel gehaald! Ik geef nu langer bv dan bij Eli! (niet uitgeteld, maar volgens mij is het al langer)
Volgend doel: 6 mnd
Daarna: tandjes overleven
Daarna: we zien wel

Nu eerst ongeschonden uit de 4-mnd dip komen. Madam sabbelt alleen nog maar als er teveel gezelschap bij is...Dan wil ze luisteren en zo. Naja, is ook simpel opgelost, nietwaar? En ze is nog niet eens 4 mnd! (duurt nog 4 hele dagen!) Valsspelert!
  maandag 3 mei 2010 @ 23:08:12 #113
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80989990
* Kersjes hoeft dus lekker niet te juichen voor Davinia!
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:32:17 #114
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81082337
Heeft iemand nog tips voor moeders met flesweigeraars? Ik probeer al sinds dat hij 2 weken is om hem uit een fles te laten drinken maar hij wil gewoon echt niet. Bekertjes sopt hij nog teveel mee en anti-lek snapt ie ook niet/wil hij ook niet in zijn mond hebben.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81083152
Lastig is dat het Rocka?!
Misschien wil hij het wel van een lepeltje eten als je er pap van maakt met Biobim? Dat lukt hier best wel goed, in ieder geval als iemand anders dan ik het geeft En Niels lijkt nu ook ineens een tuitbeker door te hebben, die wilde hij eerst ook echt niet in zijn mond hebben. Het is de beker van Advent met de zachte tuit, ik heb wel het antilekventiel eruit gehaald. Misschien dat bij L ook wel ineens het kwartje valt.

Davinia
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 16:18:13 #116
5428 crew  miss_sly
pi_81091934
Ik doe niet voor Davinia!

Rocka, Senna heeft het altijd slecht gedaan. Is er een gelegenheid waar je dat voor wil, drinken uit een flesje?

Senna is de laatste week ongeveer ineens weer erg van de bv ik vind het best, na de vakantie wil ik gaan afbouwen, maar nu vind ik het wel leuk dat ze nog even graag wil drinken
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:06:26 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81096019
hier ook een flesweigeraar. tijd geleden aantal keren de fles geprobeerd en harry klokte hem zo leeg.
daarna hebben we lang niks meer met de fles gedaan (waarom zouden we?) en nu lijkt hij het niet meer te begrijpen. duwt speen uit zijn mond, laat melk weglopen uit zijn monmd, kokhalzen, brullen..
nou ja, we blijven maar oefenen...
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:10:24 #118
18860 sindell
Seriously
pi_81096162
Geen idee eigenlijk. Laura pakt hem heel makkelijk, maar vanaf ong 6 weken heeft ze ook elke week wel een keer de fles gehad. Soms moet ze het eventjes doorhebben, maar na een minuutje klokt ze alles weg....
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:11:18 #119
190853 RockabeIIa
pi_81096198
Miss_sly, ja omdat ik weer langzamerhand werkuren aan het opbouwen ben. Morgen gaat hij voor het eerst naar het KDV. Met een broodje en een fruithapje tussendoor kunnen ze vast wel een tijdje rekken maar in de toekomst lijkt me er teveel uur tussen zitten.

Asyn, ik oefen vanaf het begin elke dag Hij kokhalst van alle vreemde dingen in zijn mond hoor (behalve de bijtdingen, vingers, tepels, etc.
Uit een bekertje gaat een klein beetje maar merendeel gaat er langsheen.
pi_81097120
Weet iemand hoe je kunt merken dat melk uit de vriezer bedorven is? Ik heb net alles van december maar weggegooid want het stonk opgewarmd heel zuur, maar het stinkt sowieso vind ik
  donderdag 6 mei 2010 @ 19:11:55 #121
12913 GreatWhiteSilence
pi_81098677
Wat zonde zeg. En vooral omdat niet nodig is, het is namelijk gewoon nog goed. Alleen door de enzymen die erin zitten is het al een beetje voorverteerd, waardoor het inderdaad nogal ranzig kan gaan ruiken.
pi_81099004
Ik heb een vraag (alweer)

8juni heb ik een tentamen, dat duurt 4u, incl. reistijd ben ik een uur of 8 weg gok ik. Lotte drinkt nog 's middags, dus ik moet 1 voeding kolven. 4 juni vertrek ik naar NL, met kolf. Ergens tussen 4 en 8 juni moet ik dus een volledige voeding bij elkaar kolven. Of eventueel 2, mocht het niet gaan met de fles en ze uit de tuitbeker wil drinken ofzo. Maar hoe pak ik dat nou het beste aan? Tijdens het kolven krijg ik geen TSR, maar kan (kon? eind januari voor het laatst gekolfd) ik er wel met heel veel moeite 100ml uit persen.

Hoeveel zou ik nodig hebben en wanneer kan ik dan het beste kolven en hoe bewaar ik het tot die tijd?
Lotte!
Noah!
pi_81099665
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat zonde zeg. En vooral omdat niet nodig is, het is namelijk gewoon nog goed. Alleen door de enzymen die erin zitten is het al een beetje voorverteerd, waardoor het inderdaad nogal ranzig kan gaan ruiken.
arghh!!!!!!!!!!!!! Nee he!!
Maar op websites staat een houdbaarheid van 3-6 mnd, hoe weet je dan of het na 5 mnd niet meer goed is

We hebben hier nu een discussie over jawel: papflessen...
Iemand waarbij een papfles op basis van moedermelk hielp met doorslapen?
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 19:57:28 #124
5428 crew  miss_sly
pi_81100539
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Miss_sly, ja omdat ik weer langzamerhand werkuren aan het opbouwen ben. Morgen gaat hij voor het eerst naar het KDV. Met een broodje en een fruithapje tussendoor kunnen ze vast wel een tijdje rekken maar in de toekomst lijkt me er teveel uur tussen zitten.

Asyn, ik oefen vanaf het begin elke dag Hij kokhalst van alle vreemde dingen in zijn mond hoor (behalve de bijtdingen, vingers, tepels, etc.
Op het kdv was de enige plek waar ze er bij Senna wel een flesje in kregen. De oma's en papa kregen het niet voor elkaar, maar op het kdv ging het wel. Op de dagen dat de oma's oppasten of als schaap thuis was, dronk ze dan dus ook gerust de hele dag niet, ook neit toen ze nog geen bijvoeding had. Een enkel slokje hier of daar, maar 40 cc op een dag was veel. Als ik dan thuiskwam, ging ze bijtanken Ik kan me voorstellen dat dat met nog en kind thuis wel lastiger is, trouwens, want ik zat dan gerust tot een uur of 8 te voeden.

Misschien dat het bij jullie op het kdv toch ook wel lukt. Geen tips dus verder van mij, want hier is het niet gelukt.
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 20:00:07 #125
5428 crew  miss_sly
pi_81100670
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:37 schreef Twinkly het volgende:

[..]

arghh!!!!!!!!!!!!! Nee he!!
Maar op websites staat een houdbaarheid van 3-6 mnd, hoe weet je dan of het na 5 mnd niet meer goed is

We hebben hier nu een discussie over jawel: papflessen...
Iemand waarbij een papfles op basis van moedermelk hielp met doorslapen?
Ik doe geen papfles met moedermelk, maar het pyjamapapje van Nestle van fijne tarwe (dus geen smaakje ofzo) en dat doe ik met Nutrilon. Volgens de verpakking kan het ook met moedermelk, maar aangezien ik het kolven wel had gezien, doe ik dat met kant-en-klare Nutrilon. En of het door de papfles komt, of gewoon omdat ze eraan toe was, weet ik niet, maar ze slaapt tegenwoordig door. En intussen is ze echt gek op haar laatste flesje, dus ik vind het best zo.
pi_81100929
Leah maakt er de laatste tijd helemaal een potje van 's nachts. Ze kwam vannacht notabene 5 keer.

Als ik haar niet aanleg heb je kans dat ze na een minuut of 10 stopt met huilen maar als het krijsen wordt helpt maar 1 ding: voeden.
Dus ik probeer eerst te wachten en als het niet helpt leg ik aan. En de laatste nachten is dat 1 tot 3 keer per nacht.
Met papflessen wacht ik nog zeker een maand (ze is nu 19 weken).
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:09:57 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81101174
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:11 schreef RockabeIIa het volgende:

Ja hier dus ook kokhalzen bij alles behalve mijn pink en een tepel.
Maar ik blijf het toch stug proberen. Over 1 maand moeten papa en opa en oma het zien te redden en Harry krijgt nog geen fruithappen ed dan. Dus er valt niks te redden. Hij moet dan gewoon kunnen drinken uit een fles (anders moet ik live gaan voeden...)

Houdbaarheid van moedermelk (en andere zaken) in de vriezer is vooral gebaseerd op de temperatuur waarbij het ingevroren is. Bij -20 is het langer houdbaar dan -10.

Ow en iemand zei hier laatst iets over verschillen in ochtend- en avondmoedermelk en dat die het apart op de ingevroren moedermelk aangaf. Ik had het hier over met de kinderarts/lactatiekundige en die zei dat het onduidelijk was over welke moedermelk het ging (in de zin van vers of uit vriezer). Ze zei dat het waarschijnlijk om verse melk ging, want bij ingevroren melk gaat veel verloren. Allereerst al door het invriezen zelf en daarnaast nog door het ontdooien en opwarmen. Vaak blijft dan alleen nog maar de voedingswaarde over, aldus haar.
pi_81101314
Wel vervelend zeg, dat kokhalzen..hopenlijk groeien ze daar nog overheen.

Ik hoef geen voeding meer in te vriezen. Ik kolf de voedingen voor de dagen dat ik werk en in de ijskast is dan voldoende.
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 20:13:23 #129
5428 crew  miss_sly
pi_81101369
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:05 schreef lily het volgende:
Leah maakt er de laatste tijd helemaal een potje van 's nachts. Ze kwam vannacht notabene 5 keer.

Als ik haar niet aanleg heb je kans dat ze na een minuut of 10 stopt met huilen maar als het krijsen wordt helpt maar 1 ding: voeden.
Dus ik probeer eerst te wachten en als het niet helpt leg ik aan. En de laatste nachten is dat 1 tot 3 keer per nacht.
Met papflessen wacht ik nog zeker een maand (ze is nu 19 weken).
Pff, zwaar he?
Senna kreeg ook pas een papfles 's avonds toen ze ruim 8 maanden was tot die tijd vond ik het nog wel te doen om 's nachts te voeden, maar toen begon de vermoeidheid toch wel ernstige vormen aan te nemen. Dus toen ben ik die flessen gaan proberen en ze sliep toen al snel door.
pi_81101510
Ik trek het ook nog steeds maar dat kan veranderen na verloop van tijd ja...

Met papfles denk ik aan 3 theelepeltjes rijstebloem in bv (kan dat wel?).

Wat ik ook nog eens zou kunnen proberen is een voeding af te kolven en die met de fles te geven. Ze drinkt prima uit de fles en dat kost haar veel minder moeite en klokt het zo weg.
De avondvoeding aan de borst kost haar meer energie en dan drinkt ze waarschijnlijk ook minder met als gevolg dat ze sneller honger heeft.

en misschien ook niet

Dit is nieuw voor me want de jongens sliepen beiden door met 2 maanden.
pi_81101687
Hier is het kokhalsen overgegaan nog voor hij zes maanden was, ik weet niet wannee rwant de fles heb ik anderhalve maand niet meer geprobeerd. Maar nu kokhalst hij zelfs vrijwel niet tijdens het Rapley-en.

Miss_Sly zou dat doorslapen dan niet ook kunnen komen doordat het kunstvoeding is die langer vult?
Ik moet toegeven dat ik van de week ook echt er doorheen zat en op het punt stond hem pap te gaan geven, maar toen ik erover zocht op internet vond ik verhalen dat het niet werkt. In de rijstvlokken zitten minder calorieën dan in moedermelk.
En ik ben bang voor mijn productie als hi jwel ineens kunstmatig doorslaapt, want hij drinkt overdag slecht en 's nachts goed.
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:36:53 #132
190853 RockabeIIa
pi_81102442
Hier is het al 3 weken 5x per nacht... Dusver denk ik niet dat het aan mijn voeding ligt maar meer aan troost. Ik denk dat hij last heeft van zijn tandjes icm het op gang brengen van zijn darmen door vast voedsel. Maar wie weet is het toch wat anders? Iemand?
  donderdag 6 mei 2010 @ 22:13:52 #133
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81108079
Rocka, ik heb geen antwoord voor je, zit eigenlijk een beetje met hetzelfde. Hier is het elke nacht minstens 3x, en dat is altijd zo geweest Meestal blijft hij vanaf de 2e keer ofzo bij ons in bed liggen en is het self service. Geen flauw idee hoveel en hoe vaak hij nou precies drinkt, maar een speen of een knuffel kunnen hem niet voldoende troost bieden.
Dus dan maar weer de borst erin voordat het hele huis klaarwakker gebruld is.
pi_81119911
Hier ook geen tips want ook hetzelfde (en ik weet ook niet waarom)
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 09:20:42 #135
5428 crew  miss_sly
pi_81120442
Ik heb ook heel lang Senna maar bij ons in bed genomen als ze 's nachts weer kwam. En dan sliep ik niet al te best, want iedere keer als ze dan weer wilde drinken, werd ik ook wakker. En ze kwam vaak dan. Ik ben op een bepaald moment gaan proberen om haar toch in haar kamertje te voeden en terug te leggen, en dat was toch een verbetering. Het leek erop dat ze bij ons in bed gewoon veel vaker kwam, omdat de borst nou eenmaal goed bereikbaar was. Wel gemakkelijk om even een paar slokjes te nemen. Vanaf dat moment kwam ze nog 2 of 3 keer per nacht en dat werd langzaam beter. Toch minder behoefte als de borst niet zo gemakkelijk voor handen was. En nog wat later dus de papfles, en dat zorgde echt voor doorslaapnachten!
pi_81120534
Leah slaapt in haar ledikantje op onze kamer. Nooit bij ons in bed want dat is helemaal slecht voor mijn nachtrust.
Ik leg haar ook altijd terug als ze gedronken heeft (als ik niet zelf in slaap sukkel dan)

Bij haar is het ook zeker niet altijd honger als ze huilt. Ze wordt wakker en heeft dan wat moeite om weer in slaap te komen. Ik hoor haar dan woest zuigen op haar duim en wat jammeren en even later slaapt ze weer.

pas bij echt gillen leg ik haar aan
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:40:07 #137
18860 sindell
Seriously
pi_81122494
Nu heb ik ook een vraag:

Ik heb woensdagavond nog wat gekolfd en in de koelkast gezet. Dat is dan 3 dagen houdbaar toch? Nu kijk ik even en er zitten allemaal vlokjes in. Maar het ruikt op zich niet zuur ofzo. Is het dan gewoon een kwestie van schudden en opwarmen, of is het niet goed meer?

Moet vanmiddag werken (soort bijbaan wat ik ook nog doe) en Laura moet natuurlijk wel wat hebben als ik weg ben Nu heb ik ook nog een potje uit de vriezer gehaald hoor, want dat van woensdag is te weinig voor 1 voeding...
pi_81122999
Sindell, als het een tijdje in de koelkast staat, komt er bovenop een vetlaag te liggen. Dat kan verder geen kwaad, door te zwenken lost dat vanzelf weer op. Maar vlokken ken ik ook niet.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:05:36 #139
18860 sindell
Seriously
pi_81123336
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:55 schreef Rubey het volgende:
Sindell, als het een tijdje in de koelkast staat, komt er bovenop een vetlaag te liggen. Dat kan verder geen kwaad, door te zwenken lost dat vanzelf weer op. Maar vlokken ken ik ook niet.
Nou ja vlokken, volgens mij is het samengeklonterd vet idd...
pi_81124958
Je kunt verse melk tot 5 dagen bewaren achter in de koelkast, sindell. Je kunt het nog gewoon gebruiken hoor.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:28:30 #141
62233 Jelief
ikke lief!
pi_81126717
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:20 schreef Linda2205 het volgende:
Ik heb een vraag (alweer)

8juni heb ik een tentamen, dat duurt 4u, incl. reistijd ben ik een uur of 8 weg gok ik. Lotte drinkt nog 's middags, dus ik moet 1 voeding kolven. 4 juni vertrek ik naar NL, met kolf. Ergens tussen 4 en 8 juni moet ik dus een volledige voeding bij elkaar kolven. Of eventueel 2, mocht het niet gaan met de fles en ze uit de tuitbeker wil drinken ofzo. Maar hoe pak ik dat nou het beste aan? Tijdens het kolven krijg ik geen TSR, maar kan (kon? eind januari voor het laatst gekolfd) ik er wel met heel veel moeite 100ml uit persen.

Hoeveel zou ik nodig hebben en wanneer kan ik dan het beste kolven en hoe bewaar ik het tot die tijd?
Kun je aan de ene kant voedenende andere kolven? Of anders die[paar dagen telkens naeenvoeding kolven,allesbij elkaar heb je dan misschien wel een voeding bij elkaar. En als het niet lukt lijkt het mij ook geen ramp omdat Lotte al bijvoeding krijgt, beetje water en een extra boterham of fruithap doet wonderen.
Demelkdieje op1dag bijelkaar kolft kun je aan heteind van de dag als allesopdezelfdetemperatuuris bij elkaar gooien, omdat je het snel weer gebruikt zouik hetniet invriezen, ziede link over melk bewaren in de O.P.

Sindell,vlokjes verdwijnen bij het opwarmen,volgens mij is het dus vet.

Rocka, geentips, Ruben komt ooknog minstens een keer per nacht. In de kast staat een pak nutrilon nacht, ik heb het hem een keer laten proeven, hij lust het niet,logisch want het stinkt . Ik zoek ook nog naar dé truuk om hem door te laten slapen,lijkt mij goddelijk eindelijkweer eens meer dan 4 uur achter elkaar slapen. (dat zou wel kunnen maar dan moet ik om halfacht naar bed en dan heb ik nog geen garantie dat hij lang slaapt)
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:47:49 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81127517
lily, als je pap wil gaan maken, moet je dat met biobim doen. de gewone rijstebloem schijnt heel slecht te binden met mm.

tips mbt doorslapen heb ik niet. ze slaapt prima door, naja vannacht wl 1 nachtvoeding, maar waardoor het komt?? geen idee. mss een helder nachtritueel, of gewoon 'zware' melk? of ik produceer slaapkoppen, dat kan natuurlijk ook. ze zijn wel genetisch belast, zullen we maar zeggen
pi_81128252
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:47 schreef DaviniaHR het volgende:
lily, als je pap wil gaan maken, moet je dat met biobim doen. de gewone rijstebloem schijnt heel slecht te binden met mm.

of ik produceer slaapkoppen, dat kan natuurlijk ook. ze zijn wel genetisch belast, zullen we maar zeggen
Ja, dat van die biobim las ik al ergens...maar ik wacht nog ff.

En ik dacht ook dat ik slaapkoppen produceerde want de jongens hebben ons nog nooit uit onze slaap gehouden. Echt nog nooit!

Leah nu dus wel maar ach...ze is zo leuk dat het eigenlijk niets uitmaakt
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 14:38:03 #144
5428 crew  miss_sly
pi_81133081
Ik weet niet wat er in Biobim zit, maar het cb zei tegen mij dat iig rijstebloem weinig toevoegt. Het zet aan, maar er zitten verder weinig voedingsstoffen in. Vond ik op zich best een zinnige opmerking, dus ben ik overgestapt op het pyjamapapje van fijne tarwe waar wel voedingsstoffen inzitten. Hoe dat bindt met bv weet ik niet, maar op de verpakking zetten ze wel dat het ook met bv moet kunnen.
pi_81133138
biobim heeft niet alleen rijstebloem maar ook andere pap soorten, ook van spelt en volkoren meel en met banaan bijvoorbeeld.
pi_81133765
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:38 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet wat er in Biobim zit, maar het cb zei tegen mij dat iig rijstebloem weinig toevoegt. Het zet aan, maar er zitten verder weinig voedingsstoffen in. Vond ik op zich best een zinnige opmerking, dus ben ik overgestapt op het pyjamapapje van fijne tarwe waar wel voedingsstoffen inzitten. Hoe dat bindt met bv weet ik niet, maar op de verpakking zetten ze wel dat het ook met bv moet kunnen.
Maar zo'n pyamapapje is toch al kant en klaar? Dat hoef je toch helemaal niet meer te mengen?
Ik kan me herinneren dat ik David ook weleens van die pyamapapjes gaf, of zijn dat andere?
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 14:52:45 #147
5428 crew  miss_sly
pi_81133849
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:51 schreef lily het volgende:

[..]

Maar zo'n pyamapapje is toch al kant en klaar? Dat hoef je toch helemaal niet meer te mengen?
Ik kan me herinneren dat ik David ook weleens van die pyamapapjes gaf, of zijn dat andere?
Je hebt ze kant en klaar, maar ook gewoon een pak waar je bv/opvoelgmelk/Nutrilon bij kunt doen. Ik deed er Nutrilon kant en klaar nummer 1 bij en sinds kort nummer 2.

p_iglet, daarom zei ik dus ook dat ik niet weet wat er in Biobim zit
pi_81134014
ah ok, dat wist ik niet
pi_81151926
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:09 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ow en iemand zei hier laatst iets over verschillen in ochtend- en avondmoedermelk en dat die het apart op de ingevroren moedermelk aangaf. Ik had het hier over met de kinderarts/lactatiekundige en die zei dat het onduidelijk was over welke moedermelk het ging (in de zin van vers of uit vriezer). Ze zei dat het waarschijnlijk om verse melk ging, want bij ingevroren melk gaat veel verloren. Allereerst al door het invriezen zelf en daarnaast nog door het ontdooien en opwarmen. Vaak blijft dan alleen nog maar de voedingswaarde over, aldus haar.
Dawasik! Thanks for asking.

Ik zet de kolftijd op de potjes voordat ik ze invries. En zet ze ook in de goede volgorde in de koelkast op het kdv. Maar meer onder het motto 'baat het niet dan schaadt het niet', hoor.
pi_81152047
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 09:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook heel lang Senna maar bij ons in bed genomen als ze 's nachts weer kwam. En dan sliep ik niet al te best, want iedere keer als ze dan weer wilde drinken, werd ik ook wakker. En ze kwam vaak dan. Ik ben op een bepaald moment gaan proberen om haar toch in haar kamertje te voeden en terug te leggen, en dat was toch een verbetering. Het leek erop dat ze bij ons in bed gewoon veel vaker kwam, omdat de borst nou eenmaal goed bereikbaar was. Wel gemakkelijk om even een paar slokjes te nemen. Vanaf dat moment kwam ze nog 2 of 3 keer per nacht en dat werd langzaam beter. Toch minder behoefte als de borst niet zo gemakkelijk voor handen was. En nog wat later dus de papfles, en dat zorgde echt voor doorslaapnachten!
Same here! Lente ging pas doorslapen zodra ze in d'r eigen kamertje lag én 's avonds een pyjamapapje kreeg.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:59:49 #151
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81152209
Weg... Opmerking paste wel bij mijn bui, maar minder op het forum.

[ Bericht 38% gewijzigd door Groofsken op 07-05-2010 21:12:27 ]
pi_81152609
Over dat flesweigeren hè...

Nooit problemen mee gehad. Zelfs zo'n 2 maanden dagelijks een fles (afgekolfde melk) gegeven.
En nou vanavond, bingo! Ze moet het niet. Dàààg 100cc Ben benieuwd of ik straks m'n hele vriezervoorraad kan wegmikken.
pi_81152970
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:57 schreef Ssserpente het volgende:
Same here! Lente ging pas doorslapen zodra ze in d'r eigen kamertje lag én 's avonds een pyjamapapje kreeg.
Dat vermoeden heb ik hier ook (maar toch nog even niet...;) )
pi_81152994
WupWup
pi_81153302
Mja. Ik heb het trouwens eens een slokje geproeft voor het eerst. Hebben jullie dat wel eens gedaan? Het smaakte echt niet lekker, beetje zeepachtig
pi_81153487
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:18 schreef WupWup het volgende:
Mja. Ik heb het trouwens eens een slokje geproeft voor het eerst. Hebben jullie dat wel eens gedaan? Het smaakte echt niet lekker, beetje zeepachtig
Ik kreeg laatst een slok in mn gezicht gespuugd

Maar ik heb wel eens geproefd ja, maar dat was vers. Misschien is ingevroren anders van smaak? Ik vond het namelijk niet zeepachtig
Lotte!
Noah!
pi_81153601
Ik heb het nog nooit geproefd. Mijn lief wel trouwens maar hij is sowieso geen melkliefhebber
Hij was wel nieuwsgierig want hij heeft nooit borstvoeding gehad
pi_81153791
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:22 schreef lily het volgende:
Ik heb het nog nooit geproefd. Mijn lief wel trouwens maar hij is sowieso geen melkliefhebber
Hij was wel nieuwsgierig want hij heeft nooit borstvoeding gehad
Daarvan kreeg ik dus ook een slok in mn gezicht gespuugd
Lotte!
Noah!
pi_81154049
pi_81154124
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:29 schreef lily het volgende:

Ok, eerlijk is eerlijk. Ik dreigde er mee het in zn oog te spuiten alsie niet wegging (hij lag met zn hoofd op mn buik en ik moest heel nodig plassen, maar hij weigerde weg te gaan Toen kreeg ik als wraak dus zelf een slok op mn hoofd
Lotte!
Noah!
pi_81154149
Linda Das ook niet lief Eigen schuld
Het was wel ingevroren melk ja. Anders eens vers proberen
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:44:45 #162
18860 sindell
Seriously
pi_81158509
Bedankt nog voor de reacties op de vraag.

Had ik gekolfd op het werk, had ik het deksel er niet goed op gedaan, is alles in de auto er uit gelekt daag 140 cc (ik geloof dat ik nog nooit ergens zo van gebaald heb ... )
Bij die Avent krengen was het me al vaker opgevallen dat je goed moet opletten of het deksel er niet scheef op zit, maar vanmiddag dus niet naar gekeken....
  zaterdag 8 mei 2010 @ 09:56:19 #163
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81169524
Oh Sindell
Ik heb hetzelfde gehad met die Avent - bekers. Kostbare melk weggelekt in mijn tas, telefoon daardoor gesneuveld... een gore kliederzooi

En ik heb er ook om staan janken...
pi_81169635
heh bah, sindell

ik gebruik ook de avent bekers
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:10:37 #165
18860 sindell
Seriously
pi_81169693
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 09:56 schreef Kersjes het volgende:
Oh Sindell
Ik heb hetzelfde gehad met die Avent - bekers. Kostbare melk weggelekt in mijn tas, telefoon daardoor gesneuveld... een gore kliederzooi

En ik heb er ook om staan janken...
Ja echt he? (ik dacht al dat ik abnormaal was ofzo )
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:16:16 #166
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81169768
Vloeibaar goud Sindell, daar mag je echt wel verdrietig om zijn...

Toen ik gisteren eind van de ochtend vanaf het werk naar schoonmoeder belde tijdens het kolven was Toby keihard aan het huilen. Hij had de 120 cc bv op en wilde meer, maar dat was er niet. En de kv bliefte hij niet. Dus huilen van de honger, mijn hart brak Maar mijn borsten reageerden ook en zo kreeg ik er ineens 160 cc uit
Laaaaang geleden dat ik die hoeveelheid er in 1x kolven uit heb gekregen!
pi_81169850
Ik heb laatst 180 ml per borst eruit gekregen en dat was toen ik noodgedwongen thuis moest kolven. Wat een verschil dus als ik thuis kolf (wat ik zelden doe) en in dat afschuwelijke kamertje op mijn werk. Daar gaat het veel moeizamer.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:34:02 #168
18860 sindell
Seriously
pi_81170042
Ik was gister ergens op een sportveld in een bestuurskamer. Ik vond het al knap dat ik 140 eruit had gekregen met al die dronken lui in de kantine er naast. Dus ik was al heel trots dat het gelukt was, dus bij thuiskomst was dat best zuur.

Maar het is wel de bedoeling dat ik er meer uit krijg op mijn werk eigenlijk. Ik heb dan altijd het idee dat er gewoon niet meer in zit ofzo, want op een gegeven moment stroomt het niet meer.
(ik zou nog eventueel naar huis kunnen fietsen tussen de middag als mijn moeder op Laura past...)
pi_81172165
Och Sindell, k*t is dat hè? Heb het ook gehad met die Aventbekers. Die klotedingen worden ovaal in de vaatwasser. Daardoor is er al een keer één onderweg naar het kdv opengegaan en leeggelopen in het tasje en en laatst viel ie van m'n kolf op de grond omdat ie er niet goed opgedraaid zat. Kon ik om tien uur 's avonds 120 cc melk van de grond gaan dweilen. Wat was ík boos!
pi_81174374
ah, gelukkig doe ik ze niet in de vaatwasser (en ga ik ook niet doen dus)
pi_81176897
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:10 schreef sindell het volgende:

[..]

Ja echt he? (ik dacht al dat ik abnormaal was ofzo )
Echt niet. Ik heb die 100cc van gisteren nog steeds in de koelkast staan. Niet dat we dat nog kunnen geven, maar misschien dat het in het badje kan. Je dacht toch niet dat ik het door de gootsteen mik
  zaterdag 8 mei 2010 @ 16:36:11 #172
18860 sindell
Seriously
pi_81180566
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:32 schreef WupWup het volgende:

[..]

Echt niet. Ik heb die 100cc van gisteren nog steeds in de koelkast staan. Niet dat we dat nog kunnen geven, maar misschien dat het in het badje kan. Je dacht toch niet dat ik het door de gootsteen mik
Eh in het badje?..
Maar zoiets zou ik ook kunnen doen inderdaad, wat zou je er nog mee kunnen hmm... (maar de melk uit de vloerbedekking van de auto proberen te krijgen ging me net iets te ver )

Ja we hebben er een aantal in de afwasmachine gehad. (heb er 15), dat moet dus maar niet meer. Maar ik steriliseer ze ook, dat water is toch ook 100 graden... Gewoon verdomde goed kijken of je het deksel er goed op gedraaid hebt dus...
pi_81188905
Ja in het badje, is goed voor de huid. Wordt het lekker zacht van. Denk maar aan Cleopatra
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:52:15 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81190333
Ow wat zonde van die weggelekte melk! Kan me voorstellen dat je daar flink van baalt. Ik baal al als mijn schoonouders of mijn man 'voor niks' melk opwarmen en dan dus wegspoelen alsof het niks is.
Ik zeg altijd zo: de melk is wel voor niks, maar ik moet er wel een hoop moeite voor doen hoor!

Ow en ik drink meestal zelf de restjes op die Harry niet (meer) wil. Gewoon recyclen. Vind het gewoon zonde om weg te gooien dus ik drink het zelf dan maar op.

Nou wij zijn terug van weggeweest.
Plan de campagne hier is om elke dag een (deel van een) voeding af te kolven en die in de fles aan te bieden. Hopelijk gaat hij toch weer snappen wat de bedoeling is.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:17:55 #175
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81191408
Bah Asy! Daar zit je niet op te wachten, maar wie weet gaat het allemaal weer snel voorbij..

Maar zelf opdrinken, dat vind ik wel een heldendaad, hoor! Het lijkt me zo naar smaken, en heb het dan ook nog nooit gedaan.... Wel melk weggegooid, gelukkig niet vaak, maar ik herken het drama van de Avent dingetjes. Natte tassen, check.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:43:45 #176
18860 sindell
Seriously
pi_81192500
Ik heb ook wel eens geproefd hoor. Ik vond het niet echt vies, een beetje zoetig. En volgens mij kan het nooit slecht voor je zijn. (en een dag nadat ik iets kerrie achtigs had gegeten, leek het daar ook naar te smaken )

En ik vindt het ook zonde als het weggaat, terwijl ik met het overgebleven pak kv (uit de eerste week met bijvoeden) totaal geen moeite had om het weg te gooien, wegens over datum.
Trouwens, laatst was had onze koelkast met vriezer het begeven, een ventilator was stuk. En ik baalde als een stekker omdat ik bang was dat ik alle gekolfde melk moest weggooien. Maar dat had ik in de onderste la staan waar de kou nog wel goed kwam. Gelukkig maar.....

Asy, ik hoop dat Harry alsnog uit de fles gaat drinken, want dat is wel erg nodig denk ik straks als je weer gaat werken.....
  zondag 9 mei 2010 @ 08:57:03 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81204337
Ik vind het prima te drinken. EN als het goed voor mijn zoon is, waarom zou het dan slecht zijn voor mij

En over dat drinken uit een flesje: ik heb goede hoop dat het goed komt. En anders is er geen man overboord. Dan ga ik gewoon live voeden. Dat is voor ons wel een reële optie, maar het heeft niet mijn voorkeur. Maar goed, we hebben nog een maand om te oefenen...
pi_81205177
Verse moedermelk vind ik wel lekker, uit de vriezer heb ik het nog niet geproefd maar ik vind het heel erg stinken.
Niels is niet beter gaan slapen sinds hij op zijn eigen kamer ligt, hij heeft echt honger 's nachts. Helaas wordt hij ook vroeger wakker, 6 uur ipv 7.00/7.30 uur. Een pyamapapje zou ik wel willen proberen als hij ongeveer 9 maanden is en mijn productie stabiel, als hij dan nog niet uit zichzelf langer slaapt.
Vraagje voor de ervaren voedsters, ging de fase van overdag slecht drinken vanzelf over of hebben jullie actief iets gedaan? Ook in een rustige slaapkamer voeden werkt niet.
  zondag 9 mei 2010 @ 12:31:58 #179
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81207882
asy, wat irritant dat harry is gaan flesweigeren! wel fijn dat live voeden een optie is.

linda, mooi verhaal

beetje rare vraag: kan je ongesteld zijn zonder bloeden? (kheb ook een mirena, dat helpt ook). kheb 1x beetje gebloed, maar wel een paar keer nachtvoedingen (kan ook zijn doordat ze het koud had en dus wakker werd), en rugkrampen en ongi-chaggi en alles, maar dus geen bloed.
klinkt het bekend?

enneh, hoe lang duurt de borstvel-knijp-en-uitrek-zonder-los-te-laten-fase?
pi_81207958
in ieder geval tot 5 maanden en 2 weken...
pi_81208043
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:31 schreef DaviniaHR het volgende:
enneh, hoe lang duurt de borstvel-knijp-en-uitrek-zonder-los-te-laten-fase?
die fase is hier met 2 jaar en 9 maanden nog niet over
pi_81208127
Hier ook nog steeds Davinia, sorry

En dat ongesteldheidsverhaal zonder bloed komt me heel bekend voor! Dat heb ik de laatste twee maanden ook gehad, inclusief Niels die niet wilde drinken, buikpijn, chagrijnig zijn en zeer pijnlijke tepels. En ik heb geen spiraaltje. De derde en vierde maand bloedde ik een dag een klein beetje (normaal een week heel heftig).
Het zal wel iets te maken hebben met hormoonspiegels die net niet de drempelwaarde voor een bloeding bereiken?
pi_81221646
Hm, lijkt me vervelend, alle ongesteldheidsverschijnselen zonder dat het doorzet. Kan me niet herinneren dat ik dat heb gehad. Wel dat ik chagrijnig was.

Ik slik nu een paar weken Cerazette. En ben nu wel ongesteld geworden (da's normaal met deze pil, ondanks dat je geen stopweek hebt), maar m'n productie is nog prima! En da's precies waarop ik hoopte. Sterker nog, ik ben er expres voor aan deze pil gegaan omdat m'n productie tijdens m'n laatste menstruatie volledig terugliep. Ik heb toen m'n hele vriezervoorraad op moeten maken.

Maar nu nergens last van dus!
pi_81222931
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:38 schreef Twinkly het volgende:
Hier ook nog steeds Davinia, sorry

En dat ongesteldheidsverhaal zonder bloed komt me heel bekend voor! Dat heb ik de laatste twee maanden ook gehad, inclusief Niels die niet wilde drinken, buikpijn, chagrijnig zijn en zeer pijnlijke tepels. En ik heb geen spiraaltje. De derde en vierde maand bloedde ik een dag een klein beetje (normaal een week heel heftig).
Het zal wel iets te maken hebben met hormoonspiegels die net niet de drempelwaarde voor een bloeding bereiken?
Oh, zou dat het zijn?! Ik ben nu al 2x "ongesteld" geweest, maar het was zo weinig dat het leek of het niet doorzette. Daardoor dus ook al 2x een zw.test gedaan, omdat ik het zo gek vond
Lotte!
Noah!
  zondag 9 mei 2010 @ 20:19:27 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81224848
fijn, ssserpente!

gelukkig ben ik niet de enige! ik dacht ook al bijna dat we weer spruw hadden door de gevoelige tepel (één kant maar), maar er kwamen geen steken, ze bleef goed drinken, dus ksnapte het al niet. Het is nu ook weer goeddeels weg. en ze drinkt weer beter, dus das helemaal fijn.
pi_81225686
Ik dacht inderdaad ook eerst aan spruw, maar ook geen steken!
Ik vind het maar een maf fenomeen
  zondag 9 mei 2010 @ 21:13:12 #187
190853 RockabeIIa
pi_81227636
Hier gaat het nog steeds fantastisch qua voeding:

vol
  zondag 9 mei 2010 @ 21:13:58 #188
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81227664
zalige foto Rocka
Heerlijk hé als ze helemaal uitgeteld zijn na het eten
pi_81227901
goeie foto
  zondag 9 mei 2010 @ 21:19:10 #190
190853 RockabeIIa
pi_81227928
Compleet knock out Nog steeds met armpje wijd achterover vallend slaapt hij dan verder <3
pi_81228352
Geweldige foto
Dat druppeltje melk doet het 'm.
  zondag 9 mei 2010 @ 21:30:25 #192
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81228504
Rocka, wat een heerlijkheid
  zondag 9 mei 2010 @ 22:52:35 #193
95408 Incantrix
pi_81232900
Oh Rocks, wat kjoet!!
3!
  zondag 9 mei 2010 @ 23:14:04 #194
252405 oeke
Moeke
pi_81233886
Wat heerlijk Rocka! Die glimmende melkwangetjes.

Fijn Sserpente, dat die pil inderdaad werkt!
  maandag 10 mei 2010 @ 09:46:31 #195
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81243040
Rocka, wat een prachtige foto moment, mooi op de foto gezet!
pi_81243337
Oh Rocka, wow!
pi_81249407
Mijn linkerborst doet weer een paar dagen moeilijk (ook met live drinken) dus ik vanochtend met veel moeite een avent beker eruit geperst met kolven (beide kanten) mors ik 20 ml doordat ik aan het sjorren was met twee sluitingen die aan elkaar vastzaten (met het volle bekertje in mijn andere hand).
  maandag 10 mei 2010 @ 13:05:41 #198
108648 cattie
lieve moeder
pi_81249433
Argh, lily dat is zo vervelend!
pi_81249695
Ja, dan is 20 ml echt veel heh, op zo'n bekertje.

Leah drinkt de laatste tijd sowieso wat "slechter" merk ik. Maar ja, zal wel weer goedkomen...
pi_81252562
Rocka geweldige foto! Die druppel melk langs z'n wang ook

Balen lily. Heb je er net zoveel moeite voor gedaan

Ik heb gisteren weer 90cc weg mogen gooien. Deze melk was bijna 3 maanden oud, maar mijn vriezer gaat tot -20. Dan zou het theoretisch toch 6 maanden houdbaar moeten zijn? Doe ik iets verkeerd?
Als ik kolf, dan zijn de onderdelen ervan uitgekookt. De Avent-bekers zijn ook uitgekookt. De melk gaat binnen 10 minuten na kolven de vriezer in.
Dan haal ik de bevroren beker eruit en zet deze achterin, onderin in de koelkast. Als de melk ontdooid is, schenk ik het over in de fles. De fles warm ik au bain marie op.
Zie ik iets over het hoofd? Doe ik nu iets überstoms, waardoor ik al bijna 200cc heb kunnen weggooien?
pi_81252790
Ik zou het werkelijk niet weten Wup Ik vries zelf niet in.
Hoezo is het dan niet meer goed?
Laat je het in de koelkast ontdooien?

Ik kook de kolfonderdelen nieteens iedere dag uit... ook de avent bekers niet.. (1 keer per week)
  maandag 10 mei 2010 @ 14:38:19 #202
62233 Jelief
ikke lief!
pi_81252830
Waarom wasde melk nietgoed dan?
pi_81253109
Ik kook ook niet dagelijks uit, maar ik kolf dan ook niet dagelijks

Nou, ja, dat is m'n aanname Emma weigert de melk. Uit de fles en uit een beker, zelfs geen druppel van m'n (vriends) vinger. Ik vind het ook enorm stinken en het smaakte heel goor. Echt kokhalzend-goor.
  maandag 10 mei 2010 @ 15:14:59 #204
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_81254269
Misschien lust ze gewoon de ingevroren melk niet? De melk verandert van smaak als het ingevroren is geweest.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_81255556
quote:
Op maandag 10 mei 2010 14:46 schreef WupWup het volgende:
Ik kook ook niet dagelijks uit, maar ik kolf dan ook niet dagelijks
Als je de kolf uitkookt terwijl je hem niet eens gebruikt hebt dan moet je je wel heel erg vervelen ja
  maandag 10 mei 2010 @ 17:35:45 #206
108648 cattie
lieve moeder
pi_81259920
Wupwup, ingevroren melk kan vies ruiken/smaken door het invriezen. Dan is het nog wel goed. Ive ging na een maand of 8 ingevroren melk weigeren, ik denk vanwege zijn smaakontwikkeling. Fee heeft er geen problemen mee.
  maandag 10 mei 2010 @ 17:41:07 #207
62233 Jelief
ikke lief!
pi_81260160
wupwup, wat Cattie zegt, ingevroren melk smaatk en ruikt zepig. Goor dus. Emma was een totaalweigeraar, die bliefde alleen bijhoge uitzondering gekolfde melk. Ontdooide melk weigerde ze bijna pertinent,zelfs toen ze zo oud was dat ze begreep dat de melk uit de vriezer dezelfde was als uit mijn borst. Ruben heeft er geen problemen mee (gehad). (net als Fee)
pi_81260968
Haha lily Had ik maar zoveel tijd over Het is meer dat ik zo weinig kolf, dat ik iedere keer dát ik kolf sowieso alweer een keer heb uitgekookt.

Bedankt voor jullie antwoorden. Het zou echt nog meer balen zijn als Emma nu alle ingevroren melk gaat weigeren. Dan kan ik heel m'n voorraad weggooien. Ik wist wel dat het anders kon gaan smaken, maar zó vies? Eerder dronk ze het wel gewoon. Nou ja, we blijven het gewoon maar even proberen.
  maandag 10 mei 2010 @ 18:04:37 #209
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81261048
Rocks, mooi plaatje!

Wupwup het enige wat je anders doet dan ik is dat ik de versgekolfde melk eerst laat afkoelen in de koelkast en daarna pas invries (geleerd van kraamverzorgster).
Verder is het inderdaad zo dat de smaak verandert, dus misschien heb je een fijnproever

Wie wil mijn enorm gezellige kind hebben?
Het krijst vandaag alleen maar als het niet aan de tiet hangt. Regeldag, sprongetje of komt het omdat mama ongesteld geworden is vanmorgen ?
Wie het weet, moet het zeggen...
pi_81284991
Asyniur hopelijk is het regelen snel voorbij!!

Wupwup hier was de melk van december ook echt heel ranzig en die had ik al veel vaker ontdooid (ik heb het in klontjes ingevroren) dus schijnbaar toch bedorven. De melk van januari is nog wel goed. Als ze het echt niet lust kun je er misschien pap van maken, misschien dat ze het dan wel eet? En anders als ze 9 maanden is er pannenkoeken van bakken ofzo (dan mogen ze ei).

Niels had gisteravond maar heel weinig uit de rechterborst gedronken, blijkbaar de hele dag al want het spoot er echt uit. En vannacht besloot hij een ruk van 4 uur te maken ipv 3 uur. Dus dikke vette stuwing AUW!! Nadat hij een beetje gedronken had kreeg ik er nog 150 ml uit. Wat ben ik dan blij met mijn kolf
Ik vind trouwens mijn handkolf fijner dan de electrische (beide van Medela).
pi_81285225
Ik heb de vorige twee borstvoedingsperiodes ook alleen gebruik gemaakt van een Medela handkolf, Twinkly.

Deze keer gebruik ik een Avent electrische kolf maar met een handkolf kun je veel meer kracht zetten. Ik vond de handkolf wat dat betreft ook beter werken maar het is wel zwaar.
pi_81285350
Zou dat het zijn? Ik kan bij de electrische maar een hele lichte stand aan, anders voelt het heel erg vervelend, ik heb ook niet het idee dat het met de electrische sneller gaat (nooit op de klok gekeken).
pi_81285490
Ik krijg de electrische juist niet op een krachtige stand (naar mijn smaak). Mijn tepels kunnen juist wel meer aan
En met een electirsche gaat ook niet snelller (eerder langzamer heb ik het idee).
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:15:48 #214
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81288020
Even een persoonlijk momentje met jullie delen (haal het morgen ofzo weer wegvideo is verwijderd).
Vooral de geluidjes zijn zo typisch...
sorry voor het gewiebel maar het valt niet mee om je kind te voeden en er een filmpje van te maken

[ Bericht 6% gewijzigd door Asyniur op 13-05-2010 09:22:53 ]
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:42:20 #215
18860 sindell
Seriously
pi_81291419
Lief filmpje Asy. Die geluidjes maakt Laura ook inderdaad, helemaal als ze echt dorst heeft. Schattig is dat he?

Wat minder leuk is, is dat ze tegenwoordig als ze zichzelf in slaap drinkt vlak voordat ze loslaat even lekker in mijn tepel bijt Dan hebben die kleine kaakjes zonder tanden nog best kracht...
pi_81297419
Heerlijk Asy, geniet er maar van dat 'ie nog zo geconcentreerd ligt te drinken

Sindell herkenbaar. Doet echt zeer! Emma heeft het trouwens al een tijdje ineens niet meer gedaan, realiseer ik me nu. Er is hoop!

Ik heb nu een beker melk van eind februari in de koelkast staan en deze ruikt toch een heel stuk minder sterk. We gaan het straks proberen te geven...
  dinsdag 11 mei 2010 @ 15:19:21 #217
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81298535
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:15 schreef Asyniur het volgende:
Even een persoonlijk momentje met jullie delen (haal het morgen ofzo weer weg).
Vooral de geluidjes zijn zo typisch...
sorry voor het gewiebel maar het valt niet mee om je kind te voeden en er een filmpje van te maken
Het zou Thomas kunnen zijn De handjes, de geluidjes Zo schattig hé

En binnenkort moet ik écht beginnen afbouwen
pi_81298776
Ohh Harry Die knuistjes! Oh en die geluidjes!
's Nachts wil het hier ook nog wel eens zo rustig en geconcentreerd gaan.

Waarom moet je afbouwen Leonieke?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 15:32:35 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81299136
hij vouwt die handjes al samen als je hem klaar legt voor een voeding
  dinsdag 11 mei 2010 @ 15:36:53 #220
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81299336
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 15:24 schreef Twinkly het volgende:
Ohh Harry Die knuistjes! Oh en die geluidjes!
's Nachts wil het hier ook nog wel eens zo rustig en geconcentreerd gaan.

Waarom moet je afbouwen Leonieke?
Op 1 juni ga ik weer fulltime werken en ik krijg nooit genoeg afgekolfd, dus moet hij binnenkort op flessenvoeding zitten. Maar ik vind telkens wel een excuus om het nog een beetje uit te stellen (mijn laatste is het feit dat we vrijdag met die begrafenis zitten en het wel makkelijker is als ik dan nog borstvoeding geef ).
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 15:39:34 #221
5428 crew  miss_sly
pi_81299462
Maar leonieke, kun je dan geen combi van fv en bv doen? Als je eigenlijk nog niet wil stoppen met bv zou je dat toch kunnen proberen? En dan wat je tekort komt aan gekolfde melk fv laten geven?

en vergeet niet dat als je op je werk kolft, je in plaats van een voeding kolft
  dinsdag 11 mei 2010 @ 15:45:18 #222
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81299737
Oh, maar ik denk wel van 's ochtends en 's avonds nog bv te geven (desnoods met een deel afgekolfd want ik weet nog niet hoe zijn ritme er tegen dan zal uitzien). Ik zou het leuk vinden, moest ik hem nog 2 keer bij mij kunnen laten drinken, maar ik heb al van heel veel mensen gehoord dat ze er met volle moed aan beginnen, maar het vrij vlug opgeven.

Maar als ik zie dat hij bv 150ml moet drinken per fles dan haal ik dat gewoon niet
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 16:00:29 #223
5428 crew  miss_sly
pi_81300408
Waar haal je die 150 cc vandaan?
Dat heeft Senna nooit gedronken, volgens mij. Op z'n hoogst 110 ofzo, geloof ik. En als je kolft ipv voeden, kolf je meer dan wanneer je tussen de voedingen door probeert te kolven. Bovendien is het goed voor je productie om overdag op je werk te kolven. Heb je ook meer kans dat je op die 2 voedingen per dag kunt blijven zitten
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:12:05 #224
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81301047
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:00 schreef miss_sly het volgende:
Waar haal je die 150 cc vandaan?
Dat heeft Senna nooit gedronken, volgens mij. Op z'n hoogst 110 ofzo, geloof ik. En als je kolft ipv voeden, kolf je meer dan wanneer je tussen de voedingen door probeert te kolven. Bovendien is het goed voor je productie om overdag op je werk te kolven. Heb je ook meer kans dat je op die 2 voedingen per dag kunt blijven zitten
Als ik iets lees over de hoeveelheid FV gaat het altijd voor de eerste 6 maanden over: 150 tot 180cc per kg lichaamsgewicht (na 6 maanden: ongeveer halve liter). En Thomas weegt nu al meer dan 5kg en drinkt gemiddeld 6 keer per dag. Dus zou dat betekenen dat zijn flessen altijd minimum 150 cc moeten zijn. Of zie ik zo hard iets over het hoofd?

Ik heb ook al een paar keer gehad dat ik ipv een voeding ging kolven ('s ochtends bv als Thomas nog lag te slapen en mijn borsten gingen ontploffen) en toen haalde ik ook de 150cc niet
pi_81301497
Leonieke, het is geheel jouw keuze, hoor, maar ik zou me niet blindstaren op die 150 cc. Lente is nu 7765 g en drinkt ook maar 150 cc afgekolfde bv per keer. En die zit nog maar op vier of vijf voedingen. Oók toen ze nog geen bijvoeding kreeg.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:25:56 #226
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81301812
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:19 schreef Ssserpente het volgende:
Leonieke, het is geheel jouw keuze, hoor, maar ik zou me niet blindstaren op die 150 cc. Lente is nu 7765 g en drinkt ook maar 150 cc afgekolfde bv per keer. En die zit nog maar op vier of vijf voedingen. Oók toen ze nog geen bijvoeding kreeg.
En hoeveel woog ze dan? En hoe vaak dronk ze dan?

Ik heb sinds zaterdag zo'n schrik dat hij te weinig zou binnenkrijgen omdat zijn fontanel toen echt een deuk vertoonde en dat duidt op uitdroging (hij dronk alleszins niet goed die dag, maar het was ook zo indrukwekkend: veel nieuwe mensen rond hem die hem constant betuttelden, mama die meer zat te wenen dan iets anders, weinig aandacht bij het drinken door al die mensen rond hem, ...). Al vraag ik me wel af of die deuk er zomaar opeens op één dag slecht drinken kan komen
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:30:47 #227
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81302082
Leonieke, ik heb een jaar lang gekolfd en het kind hier heeft nog nooit meer gehad dan 170 cc in 1 fles, en dat ging vaak niet in 1 keer op. Meestal was het 150 cc per keer (hoogstens 6-7 keer per dag), en gewoon een beetje op aanvraag. Het was een beetje weinig, maar meer kreeg ik er echt niet in... Ik ben iets eerder begonnen om pap te geven (met rijstebloem en melkpoeder, instant), omdat kv echt niet ging, en daarmee kon ik na 4 maanden een beetje het gat opvangen...
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:36:30 #228
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81302450
En kan het zijn dat een kind minder bv nodig heeft dan kv? Want dan zou het niet erg zijn als hij overdag een paar keer fv krijgt ter aanvulling en ik niet telkens 150cc zou moeten afkolven.

Een andere reden waarom ik het jammer zou vinden om helemaal te stoppen met bv is dat we ons slaapritueel zouden moeten aanpassen. Nu drinkt hij de laatste keer in zijn slaapzak al liggend in het grote bed met een nachtlampje aan. En dan ligt hij na het drinken nog een beetje met zijn wang tegen mijn borst aan en dan wordt hij helemaal rustig.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:43:09 #229
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81302773
Maar Leonieke, stel je kan een paar flesjes van 100 cc kolven per dag, dan kan hij dat toch sowieso een beetje compenseren met bv 's ochtends, 's avonds en 's nachts? Misschien wat kv als dat nodig blijkt te zijn, maar volgens mij is dat best te doen. Ik ken wel meer kindjes die overdag wat minder drinken, als mama weg is, maar dat ruimschoots inhalen 's ochtends en 's avonds. En niemand die dan de cc's telt!
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 16:49:29 #230
5428 crew  miss_sly
pi_81303064
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:43 schreef Basboussa het volgende:
Maar Leonieke, stel je kan een paar flesjes van 100 cc kolven per dag, dan kan hij dat toch sowieso een beetje compenseren met bv 's ochtends, 's avonds en 's nachts? Misschien wat kv als dat nodig blijkt te zijn, maar volgens mij is dat best te doen. Ik ken wel meer kindjes die overdag wat minder drinken, als mama weg is, maar dat ruimschoots inhalen 's ochtends en 's avonds. En niemand die dan de cc's telt!
Dat deed Senna dus ook. Die dronk overdag niet heel veel (erg weinig vaak zelfs, tot helemaal niets) en haalde dat dan in als ik thuis was. Lekker even bijtanken, zowel bv als mama-tijd

leonieke, op zo'n dag als die je beschrijft, is het ook neit vreemd dat hij minder drinkt. Drukte kan zijn drinke beinvloeden, maar bovendien kan jouw verdriet en stress je produktie beinvloeden.

Ik kolfde op een dag ook max 280-350 cc voor een hele werkdag, en daar heeft Senna altijd voldoende aan gehad
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:09:11 #231
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81303956
Maar kan je "leren" kolven? Als in: als je het vaak genoeg doet, zal je meer kolven? Of moet ik vanaf nu elke keer als Thomas gedronken heeft ook nog eens bijkolven om wat voorraad te hebben? (lijkt me eerlijk gezegd nogal zwaar om dat te doen want dan duurt een voeding minstens dubbel zo lang).

Ik vrees dat het een combinatie gaat worden, maar hoe meer bv hij drinkt, hoe beter natuurlijk Al ben ik niet iemand die echt tegen FV is, hoor. Ik was ook altijd van het principe dat als bv niet lukt ik direct zou overschakelen op fv. Maar eens je begint met bv is het zo moeilijk om te stoppen, vind ik
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:11:06 #232
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81304022
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:09 schreef leonieke het volgende:
Maar kan je "leren" kolven? Als in: als je het vaak genoeg doet, zal je meer kolven? Of moet ik vanaf nu elke keer als Thomas gedronken heeft ook nog eens bijkolven om wat voorraad te hebben? (lijkt me eerlijk gezegd nogal zwaar om dat te doen want dan duurt een voeding minstens dubbel zo lang).

Als er voedingen aan bv komen te vervallen, dan hou je natuurlijk automatisch wat meer melk over, wat je dan weer makkelijker kan wegkolven. En oefening baart kunst, je voelt na een tijdje echt wel aan hoe het het beste gaat...
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 17:16:26 #233
5428 crew  miss_sly
pi_81304239
En ik weet niet hoe het in Belgie is, maar ik heb via de huisarts Syntocinon gevraagd, dat is een oxytocine neusspray die goed werkt voor een tsr en waarmee kolven beter gaat. Bij mij scheelde het echt
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:23:52 #234
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81304540
En hadden jullie dan een bepaalde voorraad in de diepvries zitten tegen dat je weer moest werken?

Ik ga wel nog eerst eens overleggen met P. want ik denk dat hij er al op gerekend had dat ik zwaar zou gaan afbouwen

En is het gevolg van een TSR dat de melk gewoon blijft stromen en er niet in straaltjes uitkomt? Of heb je ook al een TSR als het er in korte straaltjes uitkomt? (ik heb al de beide opties gehad bij het kolven )
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:17:56 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81311398
Zolang er maar melk uitkomt Leonie

Nou Harry is vandaag weer gewogen en gemeten. Hij is nu 4690 gram en 58 cm. Hij is wat weinig aangekomen naar mijn zin: 125 gram in 2 weken.Alleen begrijp ik niet goed waarom
pi_81311559
Borstvoeding is van heel andere samenstelling dan flesvoeding. Het verschilt per moeder, per voeding en zelfs tijdens de voeding. Daarom kun je niet stellen dat een baby per sé zo- en zoveel cc borstvoeding moet krijgen. Het is een kwestie van uitproberen wat je kind lust per voeding. En zelfs dan kan dat nog per voeding verschillen. Als je 80cc melk kolft, kan dat zomaar precies zijn wat je baby voor die voeding wil hebben. Zelfde voor 130cc. 150cc borstvoeding in een fles is echt heel veel voor de meeste (normaal livedrinkende) borstvoedingskindjes, dus dat hoeft je streven echt niet te zijn. Scheelt alweer wat, hè?

En ja, kolven moeten de meeste vrouwen ook leren. Enkelen ook niet, en weer anderen zullen nooit verder komen dan drie druppels. Wees trots op wat je eruit kunt krijgen. Alle beetjes zijn meegenomen, hoe veel of hoe weinig het ook is.
Syntocinonspray kan helpen om een toeschietreflex te krijgen, waardoor je meer kolft, maar het is niet productieverhogend.

Leonieke, ga door met de borstvoeding als je dat prettig lijkt. Ga uit van je eigen gevoel en laat je niet leiden door je omgeving. Het gaat alleen om jou en om Thomas en zeg zelf, hoe vaak in je leven ga je dit nog mee kunnen maken? Als je wilt gaan afbouwen, doe dat dan als je er echt achter staat.
Ga er overigens niet van uit dat je het al redt met alleen nog een ochtend- en avondvoeding. Je productie is daar hoogstwaarschijnlijk nog te instabiel voor. Die raakt pas tegen de 9 à 10 maanden stabiel.
pi_81311635
Asyniur heb je nog steeds een hyperlactatie? Hoe vaak drinkt Harry nu op een dag? Meldt hij zichzelf? Is hij verder tevreden? Plast hij voldoende? Poept hij geel?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:42:01 #238
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81312566
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:22 schreef WupWup het volgende:
Asyniur heb je nog steeds een hyperlactatie? Hoe vaak drinkt Harry nu op een dag? Meldt hij zichzelf? Is hij verder tevreden? Plast hij voldoende? Poept hij geel?
Nee, geen overproductie meer. Produktie en vraag zijn (waren?) prima op elkaar afgestemd. Hij drinkt ongeveer elke 2,5 tot 3 uur. Hij meldt zichzelf. Hij is tevreden (behalve dus gisteren en deels vandaag). Hij plast ruim voldoende. Poep is de laatste 2 dagen soms weer wat groenig. Geen idee hoe dat komt, want ik ben sinds gisterochtend weer aan het blokvoeden omdat hij zo vaak komt. Sowieso krijgt hij steeds dezelfde borst als hij binnen 2,5 uur zich meldt. Ik geef 1 borst per voeding.

Ik ga sowieso volgende week maar even wegen. Dan is hij in elk geval in 1 week 2x gewogen op dezelfde weegschaal.
pi_81312921
Groene poep kán duiden op een over- of onderproductie. Als hij ook zo vaak komt, kan het zijn dat je productie momenteel wat lager is dan zijn vraag? Dan kun je proberen om juist 2 borsten per voeding aan te bieden en het blokvoeden even te laten voor wat het is.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:02:52 #240
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81316970
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:49 schreef WupWup het volgende:
Groene poep kán duiden op een over- of onderproductie. Als hij ook zo vaak komt, kan het zijn dat je productie momenteel wat lager is dan zijn vraag? Dan kun je proberen om juist 2 borsten per voeding aan te bieden en het blokvoeden even te laten voor wat het is.
Hmm, ik kan het eens proberen...
Hoewel hij zojuist weer voor langere tijd heeft gedronken nadat hij 3 uur! in zijn wiegje heeft geslapen...
  dinsdag 11 mei 2010 @ 23:55:38 #241
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81323402
hoi hoi

ik zal ook eens even weer updaten; Evie drinkt de laatste 2 weken meestal 2 voedingen op een dag live uit de borst Goed he? En gisteren voor het eerst de laatste voeding live gehad, en daar net zo goed op geslapen als op KV! heel fijn dus...
de rest van de dag kolf ik nog steeds fulltime, dus Evie krijgt alweer ruim 5 maanden BV..

over hoeveelheden: Evie drinkt uit de fles de BV, en drinkt flessen van 180-200 ml helemaal leeg.. (meeste dagen krijgt Evie 5 voedingen, soms 4).

en lieve BV-foto:

Ik ben heel blij dat ik, dankzij alle moeite, nu soms intens kan genieten van een intiem moment met mijn lieve meisje..
pi_81327873
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:23 schreef leonieke het volgende:
En hadden jullie dan een bepaalde voorraad in de diepvries zitten tegen dat je weer moest werken?
Ik had helemaal geen voorraad, leonieke.

Leah kreeg mijn eerste werkdag flesvoeding en ik had mijn eerste twee kolfsessies die dag. Sindsdien krijgt ze dus steeds de twee voedingen die ik de werkdag ervoor kolf.

Ik werk op ma, di en do. Wat ik op ma kolf krijgt ze di, en zo verder...

Ik vries dus ook niet in en heb nooit voorraad.

De neusspray heb ik nooit gebruikt. Ik heb een tsr na een halve minuut.
Wat wupwup al zegt; de ene keer kolf ik meer dan de andere en krijgt Leah de volgende dag dus ook verschillende hoeveelheden in haar flesje maar ze vind het altijd genoeg.
pi_81327931
Wat fijn, BJ, dat Evie nu ook live drinkt heel speciaal!
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:36:14 #244
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81327965
BJ, wat goehoed!

Wupwup, ik ben toch nog maar even doorgegaan met 1 borst per keer omdat hij gisteren dus zo goed dronk. HIj houdt weer meer tijd ertussen (2,5 tot 3 uur) En de poep vanmorgen was weer knalgeel.
Mijn borsten waren ook nooit echt leeg als hij klaar is met drinken.
Maar ik denk dat we de regeldag om hebben en van de prikken heeft hij ook geen last gehad...
pi_81328126
BJ wat enorm fijn dat Evie een aantal voedingen uit de borst drinkt!!!!!!!!!
Wat een mooie foto zeg. Ik probeer steeds een foto te maken als Niels drinkt, maar ik geloof dat ik het maar 's nachts moet proberen want telkens krijgt hij de camera in het oog en laat los. Ik heb nu dus heel veel foto's van Niels met een open mondje bij de tepel en een handje uitgestrekt naar de camera

Asy wat gek dat Harry wat langzaam aan lijkt te komen, behalve dat wat Wup zei weet ik het ook niet Gelukkig zijn de vermoeiende regeldagen weer voorbij!

Waar hebben jullie je voedingsbh's gekocht? Ik paste gisteren een shirtje en het stond voor geen meter met die slappe bh eronder, hangtieten! Ik zou wel graag een voorgevormde bh met beugel willen hebben, maar die moet dan wel heel goed passen. En 10 bh's bestellen bij prettymum om te passen is ook zo wat...
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:50:32 #246
95408 Incantrix
pi_81328256
BJ, wat gááf!! Insturen naar bv.com die foto, hop!

Qua voorraad: wij hebben een enorme hoeveelheid melk in de vriezer (echt een liter of 5 a 6 ofzo) maar ik heb Stef werkelijk nog nóóit ingevroren melk gegeven, ik heb altijd genoeg verse melk op voorraad in de koelkast en ik durf het bijna niet te zeggen na het gesprek over huilen na verspilde melk, maar ik gooi zelfs nog wel eens gekolfde melk weg omdat ik zo veel voorraad in de koelkast heb dat mijn flesjes op zijn, dan neem ik van ellende maar een wijntje en gooi ik de voeding die ik daarna kolf weg .

Overigens was ik er vorige week nog volledig van overtuigd dat ik mínstens een jaar bv ging geven, nu heb ik weer even een dip en zit ik me af te vragen of het mogelijk zou zijn een paar voedingen af te bouwen en de rest bv te blijven geven omdat ik het kolven op mijn werk eigenlijk best wel een beetje heel zat aan het worden ben. Is dat bij jullie ook altijd zo manisch? Ik ga nog niets doen hoor, ik wacht nog even tot Stef 6 maanden is (de 24e) en als ik dan nóg zo dipperig ben ga ik er eens over nadenken. Tot nu toe zijn mijn dips namelijk altijd wel weer over vóór de termijn die ik gesteld heb (zo ben ik tnt alle dipjes doorgekomen enzo ).
3!
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:52:18 #247
95408 Incantrix
pi_81328282
Twink, ik heb eigenlijk altijd shirtjes met opdruk, daarbij valt dat hangtietenverhaal wat minder op naar mijn mening. Prenatal heeft trouwens wel voorgevormde voedingsbh's zonder beugel en die zitten al een stuk mooier als van die slappe. Moet je alleen wel naar een warenhuis, gewone stadwinkels hebben die geloof ik niet.

Wacht even, ik heb een foto van ééntje..

[edit]Oh, nou, de BH staat er niet echt heel erg op ofzo, maar ze hebben ze dus wel:

[/edit]
3!
pi_81328807
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:50 schreef Incantrix het volgende:
... dan neem ik van ellende maar een wijntje
wat een ellendige situatie ja
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:50 schreef Incantrix het volgende:
... omdat ik het kolven op mijn werk eigenlijk best wel een beetje heel zat aan het worden ben. Is dat bij jullie ook altijd zo manisch?
Ik heb er ook zo'n hekel aan. Ik moet me er iedere keer weer voor oppeppen..

en wat een wurmpje heb je daar op de foto
pi_81328936
Oh inderdaad BJ, dat is echt een verhaal en foto voor bv.com!

Icantrix!!! Kijk nou wat een klein rimpelig wurmpie! Dat Stef ooit zo klein was joh, het is haast niet voor te stellen!
Mooie BH Ik zal eens op zoek gaan naar een Prenatal, volgens mij zit de dichtstbijzijnde in Arnhem.
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:37:22 #250
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81331069
ooo over voedingsbh's, ik heb 2 duurdere aangschaft met beugel en daar heb ik absoluut geen spijt van gehad. Geen hangtieten en gewoon normaal. (gewoon van Anita, te koop bij meeste lingeriezaken).

en misschien dat ik idd maar eens naar die BV-site moet gaan
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:09:10 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81332186
ik heb met mijn 75H voedingsbh's van Anita: 2 met beugel en eentje zonder. Ik ga er nog 2 met beugel betsellen in UK
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:13:43 #252
95408 Incantrix
pi_81332327
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:18 schreef lily het volgende:

[..]

wat een ellendige situatie ja
[..]

Ik heb er ook zo'n hekel aan. Ik moet me er iedere keer weer voor oppeppen..

en wat een wurmpje heb je daar op de foto
Nou echt he? *insert zielige vioolmuziek en Animé-ogen met dikke tranen van verdriet*

En ja, in het begin vond ik het eigenlijk niet zo'n probleem, maar ondertussen zijn we bijna 3 maanden verder en nu begint het me meer en meer tegen te staan. Ik krijg nauwelijks iets gedaan op mijn werk omdat ik elke keer onderbroken word doordat ik weer moet kolven en ik moet ook echt het hele gebouw door om bij de kolfruimte te komen, dat helpt ook niet echt mee
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:24 schreef Twinkly het volgende:
Oh inderdaad BJ, dat is echt een verhaal en foto voor bv.com!

Icantrix!!! Kijk nou wat een klein rimpelig wurmpie! Dat Stef ooit zo klein was joh, het is haast niet voor te stellen!
Mooie BH Ik zal eens op zoek gaan naar een Prenatal, volgens mij zit de dichtstbijzijnde in Arnhem.
Nou, echt he? Als ik naar die foto's kan ik me nauwelijks nog voorstellen dat dat datzelfde bonkie is als dat nu in de box ligt te snurken (Ja, echt ja, hij snurkt nu al ) Zéker omdat hij toen telkens zo afviel enzo.. Idd, ga ff kijken, ze hebben best mooie en ze zijn niet heel erg duur. Maat 90E hebben ze er in elk geval nog van, dus volgens mij ook in vrij grote maten mocht dat nodig zijn (maar volgens mij ben jij een enorm stuk slanker als ik )..
3!
pi_81332472
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:13 schreef Incantrix het volgende:
en ik moet ook echt het hele gebouw door om bij de kolfruimte te komen, dat helpt ook niet echt mee
Ja, ken ik

Ik werk op de 12de verdieping en de ruimte is in de -1 (kelder).
Moet ik eerst naar de hoofdingang op de 0 (duh) om de sleutel te halen (en weer terug te brengen). Samen met het daadwerkelijke kolven en schoonmaken kost dat heel wat tijd (en dat twee keer).

bweh
pi_81332996
Bluh ik kan door jullie verhalen nu al opzien tegen het kolven en ik ben nog bezig met solliciteren

Ik heb maar maat 75C of inmiddels B en dat ziet er bij mij al enorm uit, maar ik ben dan ook hartstikke klein (1.62). dus.
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:34:50 #255
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81333171
Dat is wel nog een voordeel voor mij, denk ik. Als ik zou kolven op he het werk, doe ik het gewoon in mijn bureau Ik heb een bureau voor mij alleen die ook op slot kan en de koelkast staat in de vergaderzaal naast mijn bureau. Dan zou er toch nog een voordeel zijn aan alleen zitten in een kamertje
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:36:27 #256
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81333246
ik kolf op het werk in het kantoor van mijn teamleidster, en als daar geen plek is, in de familiekamer. (kamer waar familie van zeer instabiele patienten verblijft, indien nodig). Op zich prima dus.
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:44:09 #257
18860 sindell
Seriously
pi_81333560
Vanaf volgende week moet ik ook gaan kolven op het werk. De ruimte zit bij de hoofdingang en ik werk in een gebouw erachter op de 3e, moet dus ook een heel eind sjouwen om er te komen. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Op de dagen dat mijn moeder oppast fiets ik denk ik tussen de middag naar huis om live te voeden. Dat is misschien wel zo makkelijk....
pi_81333723
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:34 schreef leonieke het volgende:
Dat is wel nog een voordeel voor mij, denk ik. Als ik zou kolven op he het werk, doe ik het gewoon in mijn bureau Ik heb een bureau voor mij alleen die ook op slot kan en de koelkast staat in de vergaderzaal naast mijn bureau. Dan zou er toch nog een voordeel zijn aan alleen zitten in een kamertje
dat is echt fijn

Wij hebben open ruimtes met dichte kantoorruimtes ertussenin/door. Maar die dichte ruimtes hebben veel glas want dat is het beleid van de firma (openheid) dus zelfs aan een eigen kantoor zou ik niks hebben.
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:04:28 #259
95408 Incantrix
pi_81334515
De ruimte hier is an sich wel ok, maar ik moet dus van de 2e naar de 4e omdat daar de overloop naar het andere gebouw zit, overloop door, daar weer van de 3e (de verdiepingen tussen de gebouwen lopen a-synchroon) naar de 1e en dat dan weer terug, en dan 3x per dag Eerst dacht ik nog heel blij "och, die twee verdiepingen loop ik wel gewoon, onzin om de lift te pakken!" maar daardoor zit ik nu dus weer bij de fysio voor mijn bekken Helaas is met de lift ook niet ideaal, ben soms wel een kwartier onderweg
3!
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:10:35 #260
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81334757
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:47 schreef lily het volgende:

[..]

dat is echt fijn

Wij hebben open ruimtes met dichte kantoorruimtes ertussenin/door. Maar die dichte ruimtes hebben veel glas want dat is het beleid van de firma (openheid) dus zelfs aan een eigen kantoor zou ik niks hebben.
Mja, naast het departementshoofd ben ik de enige met een eigen bureau Maar dat komt eigenlijk alleen omdat studenten bij mij langskomen om vertrouwelijke zaken te vertellen. Heel handig, maar ook vaak vrij saai, hoor Nog een geluk dat het secretariaat op hetzelfde verdiep is zodat ik af en toe ook eens kan gaan kletsen met de collega's
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:43:19 #261
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81384575
wat dat betreft heb ik echt wel mazzel. ik kijk zo ongeveer tegen de kolfruimte aan vanaf mn werkplek.
gewoon een dichte ruimte die j van binnen kunt afsluiten en op de deur staat: "Kolfruimte lady,s only"
Letterlijk, zo!

naja, tis goed geregeld, zo, en das fijn!
nu maar hopen dat ik er ook een beetje lekker kan kolven...
pi_81385427
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:43 schreef DaviniaHR het volgende:
en op de deur staat: "Kolfruimte lady,s only"
Das mooi.

Ik zit in de EHBO ruimte en die sluit ik ook af maar dinsdag kwam er toch ineens een vent binnenwandelen, ook met sleutel.
Hij schrok en was boos op mij dat ik het rode lampje boven de deur niet had aangemaakt (waar ik het bestaan niet eens van af wist )
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:55:31 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81391725
Evie heeft vandaag alweer 2 rondes aan de borst gedronken. Gaat goed dus. Ik kolf dus ook minder vaak...misschien krijg ik haar nog wel fulltime aan de borst. (behalve als ik aan het werk ben natuurlijk..).
toch bijzonder dat Evie, na 5 maanden, nu ineens de smaak te pakken heeft
pi_81398112
Wat fijn BJ!
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:57:54 #265
62233 Jelief
ikke lief!
pi_81399394
BJ dikke pluim hoor! ik ga je onthouden voor de gouden tepelschijf!

Leo, afbouwen kan altijd nog, probeer eerst eens hoe het gaat met kolven misschien ben je wel een natuurtalent en heb je heel geen problemen straks.

Ruben is 24 uur bij mijn moeder geweest, ik heb in die tijd 1 keer gekolfd omdat ik wakker werd met nogal volle borsten. De opbrengst was niet denderend maar genoeg om de druk er af te halen. Ik ben het kolven duidelijk niet meer gewend. Ruben viel niet eens meteen aan toen hij mij zag Hij wilde ook niet van de gekolfde melk drinken die hij mee had en heeft op 5 minuten pruttelen na de hele nacht doorgeslapen. Dat gaan we thuis dus ook proberen!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:15:07 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81406925
lily, altijd leuk zo'n situaties

Leonie, ik sluit me aan bij de anderen. Stoppen kun je altijd nog...:Y

BJ, ik vind het ook knap hoor! Zo lang al kolven. En wat leuk dat Evie de smaak nu goed te pakken heeft!

Jelief, is het de bedoeling dat je gaat stoppen met borstvoeding dan?

Gisteren hier weer de fles geprobeerd. Hij heeft er wat aan gemummeld. De meeste melk liep er langs, maar goed het was tenminste verder geen drama. To be continued...
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:19:11 #267
18860 sindell
Seriously
pi_81407696
Leo, stoppen kun je inderdaad altijd nog. Ik heb ook nog gedacht om te stoppen met 3 maanden, want kolven op werk is onhandig etc. Maar ben er toch nog niet aan toe. Een half jaar moet wel lukken zo en dan nog denk ik wel eens dat het wel handig zou zijn als ze daarna nog 's ochtends en 's avonds bijvoorbeeld krijgt. En dat terwijl ik heel hard twijfelde om er zelfs maar aan te beginnen...

Laat het los en probeer een manier te vinden waarop het voor jou en Thomas werkt. (dat heb ik ook een week tegen mezelf gezegd namelijk) en als ik dan niet genoeg kolf voor Laura om een hele dag van te drinken, dan kan ze er altijd nog kv naast krijgen bijvoorbeeld. (nou heb ik een makkelijk kind dat alle melk wel naar binnen slobbert trouwens...)
  vrijdag 14 mei 2010 @ 13:14:57 #268
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81414791
Waaah, het is gelukt!
Hij heeft net ongeveer 40cc bv weggeklokt uit de fles!
Ik ga dus nu mooi elke dag minstens 1 voeding in de fles aanbieden totdat ik ga werken.
pi_81418768
Fijn Asyniur! Zo heerlijk als het ineens lukt, drinken uit een fles. Dan kun je toch een stuk relaxter aan het werk.

Jelief, wil/ga je stoppen? Iemand anders vroeg het ook al en ik ben benieuwd omdat onze zoons bijna even oud zijn.
Ik wil namelijk wel stoppen. Op termijn. Ik wil geen twee kindjes tegelijk aan de borst.
Lieuwe drinkt alleen 's ochtends heel vroeg, 's middags voor het slapen (als ik er ben) en 's avonds voor het slapen. En hij is er zó gek op! Zodra ik hem in z'n slaapzakje leg begint hij al met "Kikka? Kikka? Kikka? Kikka?" en hij is pas tevreden als ik zeg "Wil je bij mama drinken?" Dan gaat hij heel hard lachen en komt hij als een razende naar me toegekropen. Zo lief
Het is bij ons echt geen voeding meer, meer een ultiem rustmoment. Voor beiden. Ik heb geen idee hoeveel hij nog binnenkrijgt maar het houdt niet over.
Nouja. Ik heb er dus wel veel moeite mee dat ik mijn lieve jongetje iets heel fijns ga ontnemen op termijn, maar ik zie het zoals gezegd echt niet zitten om twee tegelijk te voeden. Bluh
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:10:00 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81419074
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:01 schreef Jore het volgende:
Fijn Asyniur! Zo heerlijk als het ineens lukt, drinken uit een fles. Dan kun je toch een stuk relaxter aan het werk.

Jelief, wil/ga je stoppen? Iemand anders vroeg het ook al en ik ben benieuwd omdat onze zoons bijna even oud zijn.
Ik wil namelijk wel stoppen. Op termijn. Ik wil geen twee kindjes tegelijk aan de borst.
Lieuwe drinkt alleen 's ochtends heel vroeg, 's middags voor het slapen (als ik er ben) en 's avonds voor het slapen. En hij is er zó gek op! Zodra ik hem in z'n slaapzakje leg begint hij al met "Kikka? Kikka? Kikka? Kikka?" en hij is pas tevreden als ik zeg "Wil je bij mama drinken?" Dan gaat hij heel hard lachen en komt hij als een razende naar me toegekropen. Zo lief
Het is bij ons echt geen voeding meer, meer een ultiem rustmoment. Voor beiden. Ik heb geen idee hoeveel hij nog binnenkrijgt maar het houdt niet over.
Nouja. Ik heb er dus wel veel moeite mee dat ik mijn lieve jongetje iets heel fijns ga ontnemen op termijn, maar ik zie het zoals gezegd echt niet zitten om twee tegelijk te voeden. Bluh
Misschien stopt Lieuwe vanzelf wel...
En anders zoals je zelf al zegt, 'voedt' je Lieuwe al niet meer maar is het meer de gezelligheid...
Wellicht de ochtend en middag weglaten en de avond wel in stand houden nog een tijdje? Je voedt ze dan toch niet tegelijk en of je Lieuwe nou knuffelt of een borst aanbiedt...
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:19:39 #271
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81419446
ahhh klinkt heerlijk dat ritueel met Lieuwe... ik kan me voorstellen dat je het veel te gezellig en intiem vindt om er afscheid van te moeten nemen... heerlijk!

en jeeeeeej Asy! er wordt uit de fles gedronken! wat goed zeg!

Evie is nu op het KDV, dus krijgt daar 2 voedingen, maar vanmorgen 1e voeding weer aan de borst gehad, en vanavond wil ik dat nogmaals doen.
Evie krijgt nu op een dag
2 flessen BV (ongeveer 180-200 ml)
1 fles KV (voor de nacht 180-200 ml)
2 keer BV *Live*

ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het nog wat vervelend vindt, dat ik niet weet hoeveel ze daadwerkelijk drinkt... ik ben dat zo gewend van haar flesjes natuurlijk!
(maja zolang ze goed groeit en plast is het prima zeggen ze altijd, en woensdag moeten we op controle bij de kinderarts en zal ze wel weer op de weegschaal moeten denk ik...)

en over stoppen... ik heb met het fulltime kolven een paar keer zo'n dip gehad dat ik wilde stoppen, eerst al bij een week of 12, toen voordat ik zou gaan werken, toen zou ik tot de vakantie kolven, en inmiddels is de vakantie alweer voorbij en gaan we al hard richting een half jaar! (en misschien wil ik dan nog wel een poosje doorzetten....).

pi_81419640
Wat super dat Evie het live drinken alsnog onder de knie heeft gekregen! Heel bijzonder.
En schrap die nou es ...

En ook een voor harry die uit een flesje drinkt!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:49:33 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81429115
bj, kolf je nu helemaal niet meer thuis?? das wel relaxed!

en voor haary die de fles weer snapt!

jore, wrom wil je geen 2 kindjes aan de borst? klinkt wel heel gezellig.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:04:45 #274
62233 Jelief
ikke lief!
pi_81436530
BJ dikke pluim! en ik ga je onthouden voor de awards.

Jore en asy, ikwe gaan nog niet stoppen hoor. Ik wil alleen wat meer rust 's nachts. Ik weet nu dat hij zonder drinken kan 's nachts dus dat gaan we oefenen. Afgelopen nacht heeft hij 15of 20 minuten gehuild, Mike is naar hem toegegaan en heeft hem water aangeboden, dat wilde hij niet, daarna nog een paar snikken enhij is weer in slaap gevallen. uiteindelijk heeft hij klokje rond geslapen! Als hij wel bijmij drinkt komthij meestal 2 keer op een nacht.Bij verdrieten zeer maghij wel eens drinken maar niet meer uit gewoonte, ik denk dat ik een stuk liever ben als ik wat meer slaap.

Jore, Emma heeft de hele zwangerschap doorgedronken al betwijfel ik of ze er nog veel uit kreeg op het laatst. De eerste dagen kreeg Ruben niet genoeg bv binnen, ik weetniet waar dat aan lag, zijn techniek of de produktie die nog niet op gang was. Het was een probleem in combinatie met zijn hoge geboortegewicht door de zw. suiker. Al met al vond ik het bijzonder om twee kindjes aan de borst te hebben maar niet altijd even handig. Ik moest te vaak tegen Emma zeggen dat ze niet mocht drinken, en dat was zelfs voor een ruim 3 jarige moeilijk te begrijpen.
Wat ik overigens heel dierbaar vind is dat Emma een heldere herinnering heeft aan het drinken bij mij.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:59:25 #275
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81439430
Ik snap het Jelief. Kan me wel voorstellen dat je gezelliger bent met meer slaap

Even crosspost vanuit kleine baby' tjes-topic:
Ik heb het om 16:00u nog eens geprobeerd met de fles. Hele borst leeggekolfd. Krijsen krijsen krijsen. Daar zat ik dan met een lege borst, volle fles en kind dat de fiep eruit werkte en krijsen. En hij maar zoeken naar mijn borst
Ik denken wat ik 's middags anders had gedaan. Toen kwam de (verse) melk uit de koelkast en had ik hem opgewarmd. Dus ik de fles in de flessenwarmer gezet en of het nou komt omdat de melk warm was of omdat hij te moe en te hongerig was om nog te protesteren: hij klokte zo de voeding weer weg (ruim 80cc).
Overigens heeft deze hele strijd maar 40 minuten geduurd...
Dus nu ga ik de voedingen dan maar tijdelijk opwarmen om te kijken of dat nou het probleem is/was.

Plan de campagne:
minstens 1 voeding per dag kolven, (in delen) opwarmen en met de fles geven.
Als dat goed gaat, dan ga ik de (verse) voeding onverwarmd aanbieden. Kijken wat dat wordt.
En daarna gaan we beginnen met de bv uit de vriezer.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:21:53 #276
62233 Jelief
ikke lief!
pi_81440727
Asy, als je gekolft hebt kun je als je wilt daarna nog wel aanleggen, een kolf krijgt je borst nooit helemaal leeg. Maar je plan van aanpak klinktgoed! succes
  zaterdag 15 mei 2010 @ 06:56:11 #277
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81449002
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:49 schreef DaviniaHR het volgende:
bj, kolf je nu helemaal niet meer thuis?? das wel relaxed!
ik kolf thuis nog wel hoor. Want ik moet ook melk hebben voor de keren dat ik moet werken. Maar ik kolf dus nu nog maar 2-3 keer op een dag. Sowiezo altijd tussen 6-7 uur, aangezien Evie tot 10 uur ofzo slaapt. En dan nog even 2 keer tussendoor om de productie op peil te houden.
Maar misschien dat we uiteindelijk nog wel op volledige BV (live dus) over kunnen gaan thuis.

gisteren bijvoorbeeld:
6:30 kolven
10:15 Evie live aan de borst
14:00 BV (fles op KDV)
14:30 kolven
17:30 BV (fles)
19:30 Evie live aan de borst
21:30 KV (fles)
22:15 kolven.

en vandaag moet ik weer werken; dus zal Evie sowieso al 2 flessen BV op hebben als ik weer thuis ben.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 08:57:21 #278
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81449477
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:21 schreef Jelief het volgende:
Asy, als je gekolft hebt kun je als je wilt daarna nog wel aanleggen, een kolf krijgt je borst nooit helemaal leeg. Maar je plan van aanpak klinktgoed! succes
Dat weet ik, maar dan verhoog ik mijn produktie en dan heb ik straks weer overproduktie met alle gevolgen van dien.
Als hij uiteindelijk die fles niet had gepakt had ik hem toch wel aangelegd hoor!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 18:12:11 #279
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81463143
asy, zijn jullie nu weer goed ingeregeld? je had toch regeldagen?

kheb een minivraagje: ik heb een melkblaar, die knetterlek is, maar de wite bovenlaag wil er niet af... ik krijg het er ook niet afgepulkt onder de douche. wat is wijsheid? ik vind het best een risico dat er troep inkomt en zo

en met knetterlek bedoel ik echt dat je een flink gaatje ziet in het midden, en dat er absoluut geen spanning op staat. doet verder ook geen pijn of niks. aviva heeft hem lekgedronken, maar de rest wil dus niet weg...
pi_81466265
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 18:12 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, zijn jullie nu weer goed ingeregeld? je had toch regeldagen?

kheb een minivraagje: ik heb een melkblaar, die knetterlek is, maar de wite bovenlaag wil er niet af... ik krijg het er ook niet afgepulkt onder de douche. wat is wijsheid? ik vind het best een risico dat er troep inkomt en zo

en met knetterlek bedoel ik echt dat je een flink gaatje ziet in het midden, en dat er absoluut geen spanning op staat. doet verder ook geen pijn of niks. aviva heeft hem lekgedronken, maar de rest wil dus niet weg...
Ik heb in het begin meerdere van die blaartjes gehad en nadat ze open waren gegaan (en twee opengeprikt) is het vanzelf genezen, het velletje gaat er vanzelf af. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor troep als het open is en er steeds melk langs stroomt als Aviva drinkt. Anders kun je het voor de zekerheid aanstippen met gentiaanviolet, dat werkt ook antibacterieel.
edit: Ik smeerde na het voeden melk op mijn tepels, die liet ik drogen en dan nog een pietsje Purelan zodat de wondjes niet indrogen en sneller herstellen en niet aan de zoogcompressen plakken ( )

[ Bericht 10% gewijzigd door Twinkly op 16-05-2010 09:57:50 ]
pi_81467885
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:10 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Misschien stopt Lieuwe vanzelf wel...

Ik denk niet dat hij vanzelf gaat stoppen eigenlijk. Hij is echt verliefd op mijn borsten, hij doet ook wel eens 's ochtends gewoon mijn t-shirt omhoog om er lekker op te gaan liggen. Dat vindt mijn man maar zo-zo trouwens, die wil ze graag voor zichzelf houden. Een strijd tussen een man van 26 en een mannetje van 1
Gister zag ik trouwens dat hij aan het verbale 'kikka' ook nog een zelfbedacht gebaar heeft toegevoegd: hij slaat met z'n beide handjes op borsthoogte, net een klein aapje.

Bedankt voor jullie reacties. Het lijkt me niet prettig om Lieuwe bijvoorbeeld te moeten weigeren als de baby wel wil drinken. Daarbij kost voeden mij de eerste tijd enorm veel energie. Ik heb liever dat hij gestopt is zodat ik mij wat voeden betreft volledig op kindje 2 kan richten. Puur gevoelsmatig dus, ik heb verder niets tegen tandemvoeden hoor!

Asyniur, succes met je plan de campagne. Het klinkt heel goed!
BJ, wat fijn dat het zo lekker loopt nu.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:17:04 #282
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81571627
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:38 schreef Jore het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij vanzelf gaat stoppen eigenlijk. Hij is echt verliefd op mijn borsten, hij doet ook wel eens 's ochtends gewoon mijn t-shirt omhoog om er lekker op te gaan liggen. Dat vindt mijn man maar zo-zo trouwens, die wil ze graag voor zichzelf houden. Een strijd tussen een man van 26 en een mannetje van 1
Gister zag ik trouwens dat hij aan het verbale 'kikka' ook nog een zelfbedacht gebaar heeft toegevoegd: hij slaat met z'n beide handjes op borsthoogte, net een klein aapje.
Mijn man heel droog: geef dat jochie eens ongelijk
Ben benieuwd wat hij ervan vindt als Harry over een jaar nog zo dol is op mijn borsten

Vandaag wezen wegen en hij weegt nu 4810g. HIj is dus nu in een week tijd 120g aangekomen.
UIt de fles drinken gaat goed (bij mama althans), ook opgewarmde melk uit de vriezer (die ik overigens niet vreemd vind smaken )
pi_81572271
Ik twijfel of het aan de ingevroren melk heeft gelegen, want de fles wordt inmiddels geheel geweigerd. Geen fles, geen anti-lekbeker, geen cupje, niet van een lepel (haar shirt was zeiknat daarna ), niet als mama er niet bij is, niet lopend, niet zittend, niet liggend, niet warm, niet koud, niet uit de vriezer, niet vers....
Echt lekker handig nu de eerste sollicitatie de deur uit is
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:10:38 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81573593
hmm, lastig...
ik ben gewoon begonnen met vers afegolfde melk en dan een 'spelletje'er van maken. Flessenspeen erin en maar laten frummelen met dat ding, zolang hij niet huilde hield ik hem in zijn mond.
Soms was het al brullen als je zijn lippen uit elkaar duwde met de flessenspeen, andere keer liet hij zo 20cc voeding langs zijn wangen stromen door met de speen te spelen maar hij huilde niet. Ik deed hetzelfde als ik doe als ik met hem speel, met hoge stem praten, lachen, gekke geluiden maken, zeggen dat ik hem knap vind etc.
Toen vond hij het niet meer erg om de speen in zijn mond te hebben, maar drinken ho maar...
Heel soms dronk hij 1-2 slokken, maar dan ook niet meer...
Ik heb hem toen een keer half slapend (dan heeft hij soms een wat grotere zuigbehoefte) de flessenspeen in zijn mond gestopt en voordat ik het wist (en hij ook volgens mij ) begon hij te drinken.
Toen heeft hij de keren erna nog wel wat moeilijk gedaan in het begin (waarom zou je drinken uit een fles als je mama's borsten kan ruiken) maar nu pakt hij gewoon de fles.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat het denk ik meer geluk dan wijsheid was. Waar ik in elk geval voor gewaakt heb, is om er geen drama van te maken. Huilen is fles weg...
pi_81573683
Hier precies hetzelfde aangepakt, Asy.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:16:44 #286
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81573848
Ik wilde gewoon niet dt de fles met een vervelend gevoel geassocieerd werd...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:15:22 #287
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81576050
Balen, Wup! Hopelijk helpt asy's aanpak bij jullie ook!

Score eerste keer kolven: 220cc
De kolfruimte blijkt de invalidentoilet te zijn Wat een grap! Naja, t heeft licht, een stoel, een kastje, een stekker, het zit superdichtbij, dus ik vind alles best.

Al heb ik wel het idee dat mn borsten nog niet helemaal leeg waren. Maar das niet erg, toch?
pi_81577596
Dan wordt dat dus het nieuwe plan van aanpak. En inderdaad, bij drama doe ik gelijk de fles weg. Als ze een hekel aan dat ding op zich krijgt zijn we helemaal ver van huis.
En soms kan ik dat vriend ook aan z'n verstand peuteren

Davinia 220cc Goed man!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:35:10 #289
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81581252
Davinia is een melk
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:51:34 #290
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81581906
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:58 schreef WupWup het volgende:
Dan wordt dat dus het nieuwe plan van aanpak. En inderdaad, bij drama doe ik gelijk de fles weg. Als ze een hekel aan dat ding op zich krijgt zijn we helemaal ver van huis.
En soms kan ik dat vriend ook aan z'n verstand peuteren
precies, dan heb je pas echt een probleem...
Snapt je vriend dat dan niet?
pi_81668080
Jawel, maar slaaptekort maakt gefrustreerd Kan het ook wel weer een beetje begrijpen hoor, de nachten zijn echt K de afgelopen weken. Maar constructief is anders
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:14:37 #292
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81719045
Hier krijg ik met de kolf zo goed als niets uit mijn linkerborst

Thomas heeft rond 7u bij mij gedronken (enkel links) en rond 10u wou ik afkolven (hij moet echt weer deftig uit een fles leren drinken). Uit mijn rechterborst heb ik toen 140cc kunnen kolven, links nog geen 5cc. Links is altijd al wat minder, maar om er nu zo weinig uit te krijgen, dat is echt uitzonderlijk.

Normaalgezien moet er na 3u toch al voldoende melk zijn om te kunnen afkolven?
pi_81719778
Wat je kolft zeg weinig tot niks over wat er daadwerkelijk in je borst zit. Een baby krijgt er altijd meer uit dan een kolf.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:36:09 #294
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81720038
Haha, wat een bagataliserende reactie Wup. Daar gaat het toch helemaal niet over. 5 cc is wel echt héél erg weinig hoor .
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:36:42 #295
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81720057
Mja, ik heb nu nog 150cc in de koelkast staan, maar tegen vanavond moet ik dus nog eens 150cc kunnen afkolven. Alleen denk ik niet dat ik dat uit één borst ga krijgen
pi_81720781
Mja, tis gewoon zo. Ik haal er ook wel eens een paar druppels tot niks uit, terwijl Emma vervolgens een hele voeding uit dezelfde borst drinkt.
Dus, waar gaat het dan om volgens jou?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:55:57 #297
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81720950
Oh echt ja?

Ik weet dat een baby meer kan drinken uit de borst dan je zelf kunt kolven, maar maar 5 cc kunnen kolven lèek me gewoon echt wel heel erg weinig.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:56:49 #298
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_81720998
Leo, even wat 'praktijk-tips' van mij!

Deze tips werkten voor mij en ik hoop dat jij er ook wat aan hebt!

Probeer er niet over te stressen. Dat doe je toch wel dus deze tip mag je negeren.
Check even of je ventiel op het borstschild goed zit. (Had het linker borstschild net zoveel zuigkracht als de rechter?)
Hou het borstschild eens net anders. Misschien iets schuiner op de borst, iets hoger, iets lager, etc. Dat wilde bij mij nog wel eens helpen! Wel zorgen dat 'ie goed blijft zitten natuurlijk, je moet geen schade gaan aanrichten bij jezelf.
Probeer je borst ook wat te masseren, stimuleren tijdens het kolven.
Als je dubbelzijdig kolft; probeer het dan eens enkelzijdig.

Succes meis!

Oh, WupWup, je bedoelt het vast goed maar ik vind het inderdaad ook niet zo'n fijne opmerking. Hartstikke tof dat een baby er meer uitkrijgt, maar als je een baby bij de hand zou hebben zou je niet kolven, nietwaar?
A grand adventure has begun.
pi_81721021
Misschien komt het doordat je geen nieuwe toeschietreflex kreeg bij je linkerborst Leonieke? Je kunt het proberen op te wekken door met de palm van je vlakke hand rondjes te draaien over je tepel.
En het kan ook helpen om tijdens het kolven mee te drukken van buiten naar binnen met de andere hand (ik doe dat met mijn knokkels) en dan helemaal rondom gaan.
pi_81721692
Leonieke, wat bij mij een beetje hielp was om enkelzijdig te kolven en intussen iets afleidends te doen. En ik heb elk streven naar een bepaalde hoeveelheid van me afgezet. Kolfde ik niet genoeg? Dan was er altijd nog een diepvriesvoorraadje of kunstvoeding,

Voor dat ik zover was heb ik me héél gefrustreerd gevoeld. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, om er relaxed onder te blijven.

Heeft iemand trouwens Bevallen in de Bijlmer gelezen in de nieuwste WIJ Jonge Ouders?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81722476
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:11 schreef Claudia_x het volgende:
Heeft iemand trouwens Bevallen in de Bijlmer gelezen in de nieuwste WIJ Jonge Ouders?
Jij doelt vast op die Ghanese (?) die de eerste 2 weken geen bv gaf omdat de eerste moedermelk onrein was in hun traditie. En daarna wel 2-4 jaar bv gaf.
Apart vond ik. Ik vraag me dan toch af waar zo'n gebruik vandaan komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')