En hoeveel woog ze dan? En hoe vaak dronk ze dan?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:19 schreef Ssserpente het volgende:
Leonieke, het is geheel jouw keuze, hoor, maar ik zou me niet blindstaren op die 150 cc. Lente is nu 7765 g en drinkt ook maar 150 cc afgekolfde bv per keer. En die zit nog maar op vier of vijf voedingen. Oók toen ze nog geen bijvoeding kreeg.
Dat deed Senna dus ook. Die dronk overdag niet heel veel (erg weinig vaak zelfs, tot helemaal niets) en haalde dat dan in als ik thuis was. Lekker even bijtanken, zowel bv als mama-tijdquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:43 schreef Basboussa het volgende:
Maar Leonieke, stel je kan een paar flesjes van 100 cc kolven per dag, dan kan hij dat toch sowieso een beetje compenseren met bv 's ochtends, 's avonds en 's nachts? Misschien wat kv als dat nodig blijkt te zijn, maar volgens mij is dat best te doen. Ik ken wel meer kindjes die overdag wat minder drinken, als mama weg is, maar dat ruimschoots inhalen 's ochtends en 's avonds. En niemand die dan de cc's telt!
Als er voedingen aan bv komen te vervallen, dan hou je natuurlijk automatisch wat meer melk over, wat je dan weer makkelijker kan wegkolven.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:09 schreef leonieke het volgende:
Maar kan je "leren" kolven? Als in: als je het vaak genoeg doet, zal je meer kolven? Of moet ik vanaf nu elke keer als Thomas gedronken heeft ook nog eens bijkolven om wat voorraad te hebben? (lijkt me eerlijk gezegd nogal zwaar om dat te doen want dan duurt een voeding minstens dubbel zo lang).
Nee, geen overproductie meer. Produktie en vraag zijn (waren?) prima op elkaar afgestemd. Hij drinkt ongeveer elke 2,5 tot 3 uur. Hij meldt zichzelf. Hij is tevreden (behalve dus gisteren en deels vandaag). Hij plast ruim voldoende. Poep is de laatste 2 dagen soms weer wat groenig. Geen idee hoe dat komt, want ik ben sinds gisterochtend weer aan het blokvoeden omdat hij zo vaak komt. Sowieso krijgt hij steeds dezelfde borst als hij binnen 2,5 uur zich meldt. Ik geef 1 borst per voeding.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:22 schreef WupWup het volgende:
Asyniur heb je nog steeds een hyperlactatie? Hoe vaak drinkt Harry nu op een dag? Meldt hij zichzelf? Is hij verder tevreden? Plast hij voldoende? Poept hij geel?
Hmm, ik kan het eens proberen...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:49 schreef WupWup het volgende:
Groene poep kán duiden op een over- of onderproductie. Als hij ook zo vaak komt, kan het zijn dat je productie momenteel wat lager is dan zijn vraag? Dan kun je proberen om juist 2 borsten per voeding aan te bieden en het blokvoeden even te laten voor wat het is.
Ik had helemaal geen voorraad, leonieke.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:23 schreef leonieke het volgende:
En hadden jullie dan een bepaalde voorraad in de diepvries zitten tegen dat je weer moest werken?
wat een ellendige situatie jaquote:Op woensdag 12 mei 2010 08:50 schreef Incantrix het volgende:
... dan neem ik van ellende maar een wijntje
Ik heb er ook zo'n hekel aan. Ik moet me er iedere keer weer voor oppeppen..quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:50 schreef Incantrix het volgende:
... omdat ik het kolven op mijn werk eigenlijk best wel een beetje heel zat aan het worden ben. Is dat bij jullie ook altijd zo manisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |