abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:25:56 #226
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81301812
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:19 schreef Ssserpente het volgende:
Leonieke, het is geheel jouw keuze, hoor, maar ik zou me niet blindstaren op die 150 cc. Lente is nu 7765 g en drinkt ook maar 150 cc afgekolfde bv per keer. En die zit nog maar op vier of vijf voedingen. Oók toen ze nog geen bijvoeding kreeg.
En hoeveel woog ze dan? En hoe vaak dronk ze dan?

Ik heb sinds zaterdag zo'n schrik dat hij te weinig zou binnenkrijgen omdat zijn fontanel toen echt een deuk vertoonde en dat duidt op uitdroging (hij dronk alleszins niet goed die dag, maar het was ook zo indrukwekkend: veel nieuwe mensen rond hem die hem constant betuttelden, mama die meer zat te wenen dan iets anders, weinig aandacht bij het drinken door al die mensen rond hem, ...). Al vraag ik me wel af of die deuk er zomaar opeens op één dag slecht drinken kan komen
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:30:47 #227
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81302082
Leonieke, ik heb een jaar lang gekolfd en het kind hier heeft nog nooit meer gehad dan 170 cc in 1 fles, en dat ging vaak niet in 1 keer op. Meestal was het 150 cc per keer (hoogstens 6-7 keer per dag), en gewoon een beetje op aanvraag. Het was een beetje weinig, maar meer kreeg ik er echt niet in... Ik ben iets eerder begonnen om pap te geven (met rijstebloem en melkpoeder, instant), omdat kv echt niet ging, en daarmee kon ik na 4 maanden een beetje het gat opvangen...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:36:30 #228
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81302450
En kan het zijn dat een kind minder bv nodig heeft dan kv? Want dan zou het niet erg zijn als hij overdag een paar keer fv krijgt ter aanvulling en ik niet telkens 150cc zou moeten afkolven.

Een andere reden waarom ik het jammer zou vinden om helemaal te stoppen met bv is dat we ons slaapritueel zouden moeten aanpassen. Nu drinkt hij de laatste keer in zijn slaapzak al liggend in het grote bed met een nachtlampje aan. En dan ligt hij na het drinken nog een beetje met zijn wang tegen mijn borst aan en dan wordt hij helemaal rustig.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:43:09 #229
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81302773
Maar Leonieke, stel je kan een paar flesjes van 100 cc kolven per dag, dan kan hij dat toch sowieso een beetje compenseren met bv 's ochtends, 's avonds en 's nachts? Misschien wat kv als dat nodig blijkt te zijn, maar volgens mij is dat best te doen. Ik ken wel meer kindjes die overdag wat minder drinken, als mama weg is, maar dat ruimschoots inhalen 's ochtends en 's avonds. En niemand die dan de cc's telt!
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 16:49:29 #230
5428 crew  miss_sly
pi_81303064
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:43 schreef Basboussa het volgende:
Maar Leonieke, stel je kan een paar flesjes van 100 cc kolven per dag, dan kan hij dat toch sowieso een beetje compenseren met bv 's ochtends, 's avonds en 's nachts? Misschien wat kv als dat nodig blijkt te zijn, maar volgens mij is dat best te doen. Ik ken wel meer kindjes die overdag wat minder drinken, als mama weg is, maar dat ruimschoots inhalen 's ochtends en 's avonds. En niemand die dan de cc's telt!
Dat deed Senna dus ook. Die dronk overdag niet heel veel (erg weinig vaak zelfs, tot helemaal niets) en haalde dat dan in als ik thuis was. Lekker even bijtanken, zowel bv als mama-tijd

leonieke, op zo'n dag als die je beschrijft, is het ook neit vreemd dat hij minder drinkt. Drukte kan zijn drinke beinvloeden, maar bovendien kan jouw verdriet en stress je produktie beinvloeden.

Ik kolfde op een dag ook max 280-350 cc voor een hele werkdag, en daar heeft Senna altijd voldoende aan gehad
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:09:11 #231
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81303956
Maar kan je "leren" kolven? Als in: als je het vaak genoeg doet, zal je meer kolven? Of moet ik vanaf nu elke keer als Thomas gedronken heeft ook nog eens bijkolven om wat voorraad te hebben? (lijkt me eerlijk gezegd nogal zwaar om dat te doen want dan duurt een voeding minstens dubbel zo lang).

Ik vrees dat het een combinatie gaat worden, maar hoe meer bv hij drinkt, hoe beter natuurlijk Al ben ik niet iemand die echt tegen FV is, hoor. Ik was ook altijd van het principe dat als bv niet lukt ik direct zou overschakelen op fv. Maar eens je begint met bv is het zo moeilijk om te stoppen, vind ik
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:11:06 #232
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81304022
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:09 schreef leonieke het volgende:
Maar kan je "leren" kolven? Als in: als je het vaak genoeg doet, zal je meer kolven? Of moet ik vanaf nu elke keer als Thomas gedronken heeft ook nog eens bijkolven om wat voorraad te hebben? (lijkt me eerlijk gezegd nogal zwaar om dat te doen want dan duurt een voeding minstens dubbel zo lang).

Als er voedingen aan bv komen te vervallen, dan hou je natuurlijk automatisch wat meer melk over, wat je dan weer makkelijker kan wegkolven. En oefening baart kunst, je voelt na een tijdje echt wel aan hoe het het beste gaat...
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 17:16:26 #233
5428 crew  miss_sly
pi_81304239
En ik weet niet hoe het in Belgie is, maar ik heb via de huisarts Syntocinon gevraagd, dat is een oxytocine neusspray die goed werkt voor een tsr en waarmee kolven beter gaat. Bij mij scheelde het echt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:23:52 #234
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81304540
En hadden jullie dan een bepaalde voorraad in de diepvries zitten tegen dat je weer moest werken?

Ik ga wel nog eerst eens overleggen met P. want ik denk dat hij er al op gerekend had dat ik zwaar zou gaan afbouwen

En is het gevolg van een TSR dat de melk gewoon blijft stromen en er niet in straaltjes uitkomt? Of heb je ook al een TSR als het er in korte straaltjes uitkomt? (ik heb al de beide opties gehad bij het kolven )
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:17:56 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81311398
Zolang er maar melk uitkomt Leonie

Nou Harry is vandaag weer gewogen en gemeten. Hij is nu 4690 gram en 58 cm. Hij is wat weinig aangekomen naar mijn zin: 125 gram in 2 weken.Alleen begrijp ik niet goed waarom
pi_81311559
Borstvoeding is van heel andere samenstelling dan flesvoeding. Het verschilt per moeder, per voeding en zelfs tijdens de voeding. Daarom kun je niet stellen dat een baby per sé zo- en zoveel cc borstvoeding moet krijgen. Het is een kwestie van uitproberen wat je kind lust per voeding. En zelfs dan kan dat nog per voeding verschillen. Als je 80cc melk kolft, kan dat zomaar precies zijn wat je baby voor die voeding wil hebben. Zelfde voor 130cc. 150cc borstvoeding in een fles is echt heel veel voor de meeste (normaal livedrinkende) borstvoedingskindjes, dus dat hoeft je streven echt niet te zijn. Scheelt alweer wat, hè?

En ja, kolven moeten de meeste vrouwen ook leren. Enkelen ook niet, en weer anderen zullen nooit verder komen dan drie druppels. Wees trots op wat je eruit kunt krijgen. Alle beetjes zijn meegenomen, hoe veel of hoe weinig het ook is.
Syntocinonspray kan helpen om een toeschietreflex te krijgen, waardoor je meer kolft, maar het is niet productieverhogend.

Leonieke, ga door met de borstvoeding als je dat prettig lijkt. Ga uit van je eigen gevoel en laat je niet leiden door je omgeving. Het gaat alleen om jou en om Thomas en zeg zelf, hoe vaak in je leven ga je dit nog mee kunnen maken? Als je wilt gaan afbouwen, doe dat dan als je er echt achter staat.
Ga er overigens niet van uit dat je het al redt met alleen nog een ochtend- en avondvoeding. Je productie is daar hoogstwaarschijnlijk nog te instabiel voor. Die raakt pas tegen de 9 à 10 maanden stabiel.
pi_81311635
Asyniur heb je nog steeds een hyperlactatie? Hoe vaak drinkt Harry nu op een dag? Meldt hij zichzelf? Is hij verder tevreden? Plast hij voldoende? Poept hij geel?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:42:01 #238
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81312566
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:22 schreef WupWup het volgende:
Asyniur heb je nog steeds een hyperlactatie? Hoe vaak drinkt Harry nu op een dag? Meldt hij zichzelf? Is hij verder tevreden? Plast hij voldoende? Poept hij geel?
Nee, geen overproductie meer. Produktie en vraag zijn (waren?) prima op elkaar afgestemd. Hij drinkt ongeveer elke 2,5 tot 3 uur. Hij meldt zichzelf. Hij is tevreden (behalve dus gisteren en deels vandaag). Hij plast ruim voldoende. Poep is de laatste 2 dagen soms weer wat groenig. Geen idee hoe dat komt, want ik ben sinds gisterochtend weer aan het blokvoeden omdat hij zo vaak komt. Sowieso krijgt hij steeds dezelfde borst als hij binnen 2,5 uur zich meldt. Ik geef 1 borst per voeding.

Ik ga sowieso volgende week maar even wegen. Dan is hij in elk geval in 1 week 2x gewogen op dezelfde weegschaal.
pi_81312921
Groene poep kán duiden op een over- of onderproductie. Als hij ook zo vaak komt, kan het zijn dat je productie momenteel wat lager is dan zijn vraag? Dan kun je proberen om juist 2 borsten per voeding aan te bieden en het blokvoeden even te laten voor wat het is.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:02:52 #240
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81316970
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:49 schreef WupWup het volgende:
Groene poep kán duiden op een over- of onderproductie. Als hij ook zo vaak komt, kan het zijn dat je productie momenteel wat lager is dan zijn vraag? Dan kun je proberen om juist 2 borsten per voeding aan te bieden en het blokvoeden even te laten voor wat het is.
Hmm, ik kan het eens proberen...
Hoewel hij zojuist weer voor langere tijd heeft gedronken nadat hij 3 uur! in zijn wiegje heeft geslapen...
  dinsdag 11 mei 2010 @ 23:55:38 #241
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81323402
hoi hoi

ik zal ook eens even weer updaten; Evie drinkt de laatste 2 weken meestal 2 voedingen op een dag live uit de borst Goed he? En gisteren voor het eerst de laatste voeding live gehad, en daar net zo goed op geslapen als op KV! heel fijn dus...
de rest van de dag kolf ik nog steeds fulltime, dus Evie krijgt alweer ruim 5 maanden BV..

over hoeveelheden: Evie drinkt uit de fles de BV, en drinkt flessen van 180-200 ml helemaal leeg.. (meeste dagen krijgt Evie 5 voedingen, soms 4).

en lieve BV-foto:

Ik ben heel blij dat ik, dankzij alle moeite, nu soms intens kan genieten van een intiem moment met mijn lieve meisje..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_81327873
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:23 schreef leonieke het volgende:
En hadden jullie dan een bepaalde voorraad in de diepvries zitten tegen dat je weer moest werken?
Ik had helemaal geen voorraad, leonieke.

Leah kreeg mijn eerste werkdag flesvoeding en ik had mijn eerste twee kolfsessies die dag. Sindsdien krijgt ze dus steeds de twee voedingen die ik de werkdag ervoor kolf.

Ik werk op ma, di en do. Wat ik op ma kolf krijgt ze di, en zo verder...

Ik vries dus ook niet in en heb nooit voorraad.

De neusspray heb ik nooit gebruikt. Ik heb een tsr na een halve minuut.
Wat wupwup al zegt; de ene keer kolf ik meer dan de andere en krijgt Leah de volgende dag dus ook verschillende hoeveelheden in haar flesje maar ze vind het altijd genoeg.
pi_81327931
Wat fijn, BJ, dat Evie nu ook live drinkt heel speciaal!
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:36:14 #244
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81327965
BJ, wat goehoed!

Wupwup, ik ben toch nog maar even doorgegaan met 1 borst per keer omdat hij gisteren dus zo goed dronk. HIj houdt weer meer tijd ertussen (2,5 tot 3 uur) En de poep vanmorgen was weer knalgeel.
Mijn borsten waren ook nooit echt leeg als hij klaar is met drinken.
Maar ik denk dat we de regeldag om hebben en van de prikken heeft hij ook geen last gehad...
pi_81328126
BJ wat enorm fijn dat Evie een aantal voedingen uit de borst drinkt!!!!!!!!!
Wat een mooie foto zeg. Ik probeer steeds een foto te maken als Niels drinkt, maar ik geloof dat ik het maar 's nachts moet proberen want telkens krijgt hij de camera in het oog en laat los. Ik heb nu dus heel veel foto's van Niels met een open mondje bij de tepel en een handje uitgestrekt naar de camera

Asy wat gek dat Harry wat langzaam aan lijkt te komen, behalve dat wat Wup zei weet ik het ook niet Gelukkig zijn de vermoeiende regeldagen weer voorbij!

Waar hebben jullie je voedingsbh's gekocht? Ik paste gisteren een shirtje en het stond voor geen meter met die slappe bh eronder, hangtieten! Ik zou wel graag een voorgevormde bh met beugel willen hebben, maar die moet dan wel heel goed passen. En 10 bh's bestellen bij prettymum om te passen is ook zo wat...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:50:32 #246
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81328256
BJ, wat gááf!! Insturen naar bv.com die foto, hop!

Qua voorraad: wij hebben een enorme hoeveelheid melk in de vriezer (echt een liter of 5 a 6 ofzo) maar ik heb Stef werkelijk nog nóóit ingevroren melk gegeven, ik heb altijd genoeg verse melk op voorraad in de koelkast en ik durf het bijna niet te zeggen na het gesprek over huilen na verspilde melk, maar ik gooi zelfs nog wel eens gekolfde melk weg omdat ik zo veel voorraad in de koelkast heb dat mijn flesjes op zijn, dan neem ik van ellende maar een wijntje en gooi ik de voeding die ik daarna kolf weg .

Overigens was ik er vorige week nog volledig van overtuigd dat ik mínstens een jaar bv ging geven, nu heb ik weer even een dip en zit ik me af te vragen of het mogelijk zou zijn een paar voedingen af te bouwen en de rest bv te blijven geven omdat ik het kolven op mijn werk eigenlijk best wel een beetje heel zat aan het worden ben. Is dat bij jullie ook altijd zo manisch? Ik ga nog niets doen hoor, ik wacht nog even tot Stef 6 maanden is (de 24e) en als ik dan nóg zo dipperig ben ga ik er eens over nadenken. Tot nu toe zijn mijn dips namelijk altijd wel weer over vóór de termijn die ik gesteld heb (zo ben ik tnt alle dipjes doorgekomen enzo ).
3!
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:52:18 #247
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81328282
Twink, ik heb eigenlijk altijd shirtjes met opdruk, daarbij valt dat hangtietenverhaal wat minder op naar mijn mening. Prenatal heeft trouwens wel voorgevormde voedingsbh's zonder beugel en die zitten al een stuk mooier als van die slappe. Moet je alleen wel naar een warenhuis, gewone stadwinkels hebben die geloof ik niet.

Wacht even, ik heb een foto van ééntje..

[edit]Oh, nou, de BH staat er niet echt heel erg op ofzo, maar ze hebben ze dus wel:

[/edit]
3!
pi_81328807
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:50 schreef Incantrix het volgende:
... dan neem ik van ellende maar een wijntje
wat een ellendige situatie ja
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:50 schreef Incantrix het volgende:
... omdat ik het kolven op mijn werk eigenlijk best wel een beetje heel zat aan het worden ben. Is dat bij jullie ook altijd zo manisch?
Ik heb er ook zo'n hekel aan. Ik moet me er iedere keer weer voor oppeppen..

en wat een wurmpje heb je daar op de foto
pi_81328936
Oh inderdaad BJ, dat is echt een verhaal en foto voor bv.com!

Icantrix!!! Kijk nou wat een klein rimpelig wurmpie! Dat Stef ooit zo klein was joh, het is haast niet voor te stellen!
Mooie BH Ik zal eens op zoek gaan naar een Prenatal, volgens mij zit de dichtstbijzijnde in Arnhem.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:37:22 #250
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81331069
ooo over voedingsbh's, ik heb 2 duurdere aangschaft met beugel en daar heb ik absoluut geen spijt van gehad. Geen hangtieten en gewoon normaal. (gewoon van Anita, te koop bij meeste lingeriezaken).

en misschien dat ik idd maar eens naar die BV-site moet gaan
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')